Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:14

steveman

Comfortabel ten onder

Nou dat gaat een volledig etmaal worden :/

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud76
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
bjwild schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 18:57:
Copy Pasta van alle storingen site comment wat voor mij geholpen heeft

[...]
Het wijzigen van het MAC adres van mijn router heeft er inderdaad voor gezorgd dat ik weer een IP adres krijg en Internet weer werkt... er lijkt dus inderdaad ergens een cache in de weg te zitten. Nu even niet vergeten e.e.a. weer terug te zetten als Jonaz de boel weer op orde heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

FiberSam schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 10:02:
Is geen helpdesk maar een muppetdesk. Ze weten niks, ze kunnen niks en ze mogen niks. Het is een landingsplaats voor lastige klanten die iets willen.
Die nog altijd beloftes ook niet nakomen. Moet nog steeds teruggebeld worden voor terugbelverzoeken die ik ongeveer een maand of twee geleden deed over de facturatie. Hopelijk gaat Jonaz ons wel compenseren voor dese storing, maar vrees ervoor.

Ik denk wel dat ik over ga stappen wanneer ik kan. Contractueel kan ik dat al, maar wil het liefste overstappen en dan direct naar eigen hardware, dat laatste is nog even een probleem. Ben benieuwd of men mij opeens wel weet te vinden als ik overstap terwijl blijkt dat ik nog geen enkele 2021 factuur heb betaald en men nu nog incasseert voor 2020 facturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjwild
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-07 21:10
merk wel nu dat ik weer internet heb dat ik van 1gbit naar 100mbit ben terug gezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

bjwild schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 21:26:
merk wel nu dat ik weer internet heb dat ik van 1gbit naar 100mbit ben terug gezet...
Ik denk dat dat nog wat opstart perikelen zijn. Naar mijn weten biedt Jonaz enkel gigabit. Vroeger was dat minimaal 500 megabit en maximaal 1000 megabit, maar dat is tegenwoordig gewoon de standaard. Terug naar 100 kan dus niet, is nooit een sing geweest. ;)

Hier (Vathorst noord) nog altijd niets, heb dus de workaround maar even toegepast.

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 18-09-2021 22:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• styxz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-07 21:15
Alexander82 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 14:02:
[...]

Mijn eigen router, onder wan instellingen
Modem staat in bridge modus.
Storing is er vanaf 3 uur vannacht al, heb nog wel het idee dat niet alles werkt.
Thanks. Dat heeft gewerkt.
Maar goed , vrouwlief heeft de hele dag niet kunnen werken. Klantenservice gesproken over compensatie…stuur maar een mail. Ja duh 🙄

Het leven is hard...een stoeprand ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-07 15:45
styxz schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 23:09:
[...]

M Klantenservice gesproken over compensatie…stuur maar een mail. Ja duh 🙄
Ja dat is ook niet heel gek dat ze dat zegt. Volgens mij maakt Jonaz gebruik van een virtual office. Daarbij betaalt Jonaz een paar tientjes per maand. Daarvoor krijgen ze een dedicated telefoonnummer, en als je dat belt dan krijgt de ontvanger van het gesprek in beeld welk nummer er gebeld is en welk bedrijf daar bij hoort. Dan staat er 1 script in beeld in en dat is dan in het geval van Jonaz altijd "stuur maar een email".

Ik dacht heel lang dat het misschien wel van een eenpitter was die toevallig toegang had tot kapitaal. Echter, volgens linkedin is het bedrijf 2-10 employees (dus niet voltijdbanen, per se) en zitten er daarvan 6 op LinkedIn. Sterker nog, ik denk dat het hetzelfde bedrijf als Ipronto is. Dat heeft volgens drimble.nl 3 werknemers.

Dat maakt het bedrijf niet minder betrouwbaar (sommige dingen zullen veel efficienter gaan dan bij een Ziggo), maar ik snap ook wel dat als er dan in vakantietijd iets mis gaat het net ff iets langer kan duren voordat Pietje weer in de buurt van een laptop is.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Het mac van de zte is niet aan te passen he? Ik kan het iig niet vinden in de iets wat onoverzichtelijke webinterface 😁

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Wilde schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 10:12:
Het mac van de zte is niet aan te passen he? Ik kan het iig niet vinden in de iets wat onoverzichtelijke webinterface 😁
Ik denk dat het mac-verhaal ging over de mac van een tweede router, achter de zte in bridge-modus.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Wilde
  • Niet online
steveman schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 11:12:
[...]

Ik denk dat het mac-verhaal ging over de mac van een tweede router, achter de zte in bridge-modus.
Ja ik weet t.. ik hoopte via de webinterface van het modem of bridge mode aan te zetten, of het mac adres te clonen zodat ik in ieder geval weer internet krijg..

• bjwild
Ondanks dat ik alles weer werkend heb gekregen gaat het toch exit worden voor Jonaz voor mij, staat tie alleen niet in de provider lijst van KPN om van over te stappen. dus dat zal een mailtje moeten worden voor opzeggen, nu maar hopen dat ze het gaan oppakken en verwerken.

• vanoostenrijk
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 24-03 20:38
Dramatisch is het. Gisteren hele dag niet kunnen werken. Kost me een fortuin. En ze weten nog helemaal niks. Donderdag stap ik over naar KPN. Net op de valreep nog deze ellende. Einde Jonaz denk ik.

Helaas router niet in bridge modus laten zetten. Nu spijt van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Nou :w jonaz, ik ga naar tele2.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
bjwild schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 11:36:
Ondanks dat ik alles weer werkend heb gekregen gaat het toch exit worden voor Jonaz voor mij, staat tie alleen niet in de provider lijst van KPN om van over te stappen. dus dat zal een mailtje moeten worden voor opzeggen, nu maar hopen dat ze het gaan oppakken en verwerken.
Ik kan je adviseren formeel op te zeggen, je vervolgens aan de contractuele opzegtermijn te houden en daarna een blokkade op de automatisch incasso te zetten. Kans is namelijk reeel dat je geen reactie krijgt op je opzegging en er verder niks gebeurd/veranderd, of dat er na aanzienlijke tijd alsnog afschrijvingen plaatsvinden op je rekening! (Been there, done that..)

• cta
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-05 19:20

cta

Wij zijn ook klant sinds januari 2019 en mijn eerste irritatie begon toen ze geen facturen voor 2020 konden aanleveren waardoor ik het belastingvoordeel misliep dat mijn werkgever vroeger bood. Vreemd genoeg heb ik ze het jaar ervoor wel gekregen en hadden ze beloofd om deze voortaan elke maand te mailen, nope, didn't happen.

Nu de infrastructuur ook steeds meer storingen heeft en de "ignorance is bliss" houding maar door gaat, is het voor mij tijd om naar een andere provider over te stappen. Ik wil gewoon niet zo behandeld worden als klant.

Vanaf dag 1 zit de ZTE F668 in bridge mode en registreerde ik gisteren rond 08:30 een ticket, belde ze elke ±1,5 uur met de vraag om een update, oorzaak en mogelijke schatting voor een oplossing. Zoals bij velen, werd het standaardantwoord gegeven, "het wordt onderzocht en we weten het niet".
In mijn laatste poging aan het einde van de middag heb ik gevraagd of een techneut me door de instellingen van de F668 heen kon praten, aangezien sommige LAN/DNS-instellingen vreemd eruit zien en het probleem waarschijnlijk binnen enkele minuten opgelost kan zijn, ook dat was niet mogelijk. Het resetten van het modem op afstand, zodat deze terug is naar de oorspronkelijke instellingen, was helaas ook niet mogelijk. Uiteindelijk vroeg ik of de helpdesk met het stoppen van het abonnement kon helpen en kreeg te horen dat het schriftelijk moest. Gelukkig wisten ze dat wel.

Als noodoplossing en alles behalve optimaal draait een mbp als wireless AP in de meterkast en zijn we met onze mobiele apparaten online. Het bedrade spul blijft voorlopig offline totdat we bij een andere provider zitten.

Ik overweeg T-Mobile, soortgelijk pakket (alleen internet) en hoor ik graag jullie ervaringen?

Mochten er nog meer tweakers de ZTE 668 in bruikleen hebben, zou ik het erg op prijs stellen als ze LAN/DNS settings zouden kunnen delen om te vergelijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-07 15:45
vanoostenrijk schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 12:25:
Dramatisch is het. Gisteren hele dag niet kunnen werken. Kost me een fortuin. En ze weten nog helemaal niks. Donderdag stap ik over naar KPN. Net op de valreep nog deze ellende. Einde Jonaz denk ik.
Maar als je dit een fortuin kost dan regel je toch een tweede internetverbinding? Ook bij een meer gerenommeerde ISP kan je een keer last van bijvoorbeeld een kabelbreuk op een lastige plek tegenkomen waardoor je ineens letterlijk weken zonder internet komt te zitten.

Dat je weg wil bij Jonaz snap ik, maar wellicht wel een idee om dan meteen te kijken of je 2 ISP's kan fixen.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanoostenrijk
Freeaqingme schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 15:22:
[...]

Maar als je dit een fortuin kost dan regel je toch een tweede internetverbinding? Ook bij een meer gerenommeerde ISP kan je een keer last van bijvoorbeeld een kabelbreuk op een lastige plek tegenkomen waardoor je ineens letterlijk weken zonder internet komt te zitten.

Dat je weg wil bij Jonaz snap ik, maar wellicht wel een idee om dan meteen te kijken of je 2 ISP's kan fixen.
Eens. Ga ik idd even naar kijken. Heb wel nog 4G als alternatief.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Of een zakelijke verbinding met belofte van hogere uptime?

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
kevinwalter schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 16:41:
Hier in Leusden niets van gemerkt. Core netwerk lijkt dus goed te zijn. Iets in de areapops misschien?
Ja grappig genoeg heeft TV wel altijd gewerkt :X heb enkel alleen woensdag op donderdagnacht er last van gehad verder werkte het sinds donderdagochtend weer goed (Hooglanderveen).

en @ hier boven;
Je werkgever kan niks eisen van je consumenten verbinding, als het je geld heeft gekost of problemen met je werkgever is en blijft het een probleem van je werkgever.

[ Voor 19% gewijzigd door ArcticWolf op 18-09-2021 21:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

ArcticWolf schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 21:15:
en @ hier boven;
Je werkgever kan niks eisen van je consumenten verbinding, als het je geld heeft gekost of problemen met je werkgever is en blijft het een probleem van je werkgever.
Ik denk dat Steveman het bedoelt als advies richting @vanoostenrijk. :) Als hij immers zo afhankelijk is van zijn internetverbinding zakelijk gezien, dan is het ook verstandiger om een zakelijke internet aansluiting te nemen, die wat meer zekerheid biedt, zoals een uptime garantie.

Ik heb trouwens sinds vrijdag last van de storing en die speelt tot nu toe (Vathorst) nog steeds.
Dat zijn dus al twee dagen, hopelijk doet Jonaz klanten compenseren.
Ik heb dan weliswaar nu internet via de workaround, maar vind dat wel een lelijke oplossing en vind dat Jonaz het moet oplossen. Ik denk echter wel, dat zodra ik kan, ik eigenlijk ook wel vertrokken ben. Maar wil dan ook eigen hardware gaan gebruiken, dus ik wacht even tot 2022 er is. ;)

[ Voor 34% gewijzigd door CH4OS op 18-09-2021 21:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

cta schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 14:06:
Ik overweeg T-Mobile, soortgelijk pakket (alleen internet) en hoor ik graag jullie ervaringen?
Ik denk dat je in [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie wat meer ervaringen gaat vinden.

• Wilde
  • Niet online
Benieuwd of ze het met al die gbit verbindingen van ons op de ams-ix gaan terugzien, haha 😆

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wilde schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 23:11:
Benieuwd of ze het met al die gbit verbindingen van ons op de ams-ix gaan terugzien, haha 😆
Als ze al een peering met de AMS-IX hebben, want dat hoeft ook niet het geval te zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanoostenrijk
CH4OS schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 21:32:
[...]
Ik denk dat Steveman het bedoelt als advies richting @vanoostenrijk. :) Als hij immers zo afhankelijk is van zijn internetverbinding zakelijk gezien, dan is het ook verstandiger om een zakelijke internet aansluiting te nemen, die wat meer zekerheid biedt, zoals een uptime garantie.

Ik heb trouwens sinds vrijdag last van de storing en die speelt tot nu toe (Vathorst) nog steeds.
Dat zijn dus al twee dagen, hopelijk doet Jonaz klanten compenseren.
Ik heb dan weliswaar nu internet via de workaround, maar vind dat wel een lelijke oplossing en vind dat Jonaz het moet oplossen. Ik denk echter wel, dat zodra ik kan, ik eigenlijk ook wel vertrokken ben. Maar wil dan ook eigen hardware gaan gebruiken, dus ik wacht even tot 2022 er is. ;)
Ga idd even kijken welke internetprovider me wat betere uptime garanties kan geven. Eigen hardware?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

vanoostenrijk schreef op zondag 19 september 2021 @ 09:25:
[...]

Ga idd even kijken welke internetprovider me wat betere uptime garanties kan geven. Eigen hardware?
Ja, voor wat betreft eigen hardware; nieuws: ACM: vrije modemkeuze treedt begin 2022 in werking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:45
CH4OS schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 23:20:
[...]
Als ze al een peering met de AMS-IX hebben, want dat hoeft ook niet het geval te zijn. :)
Volgens mij peert Jonaz alleen op de NL-ix

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bjwild
Voor de mensen die geen modem in bridge hebben schijnt dit ook te werken
Mocht je een ZTE F668A router hebben: Log in als admin op de webpagina van 192.168.1.1 (admin, ww is admin). Dan moet je een tweede wan connectie maken: Onder Netwerk -> Wan connection. Dat formulier invullen met: VLAN enabled, VLAN ID: 100, MTU 1500, IPv4 als IP version en DHCP. Dan krijgt je router een connectie op een nieuw mac address.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBash
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 27-10-2024
bjwild schreef op zondag 19 september 2021 @ 11:31:

[...]
Ja dit werkt! Eindelijk weer internet. Wat een gedoe met Jonaz zeg. Maarja, als ze steeds niet afschrijven heb ze ook geen geld om monteurs te betalen natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
vanoostenrijk schreef op zondag 19 september 2021 @ 09:25:
[...]

Wat verwacht je dan? Ziggo en T-Mobile hebben ook weleens deze storingen, T-Mobile heb ik bewust niet gekozen omdat ze er administratief misschien nog wel een veel grotere bende van maken.

Overigens zit ik met deze downtime nog steeds op 99,41% uptime sinds ik aangesloten ben (juni, wat dus nog wel beter wordt uiteindelijk) O-) Alles boven de 99% is gewoon erg goed voor een consumenten lijn.
Bij Ziggo zat ik overigens op 99,98% over het jaar heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-07 12:00
Ik heb het er van de week nog over gehad. Ze zijn er op de achtergrond al wel mee bezig. Al schijnt het hele authenticatie mechanisme aangepast te moeten worden. Werkt nu natuurlijk op modem nummer. Zometeen kan dat niet meer.

Heb gevraagd of ze mij op de hoogte willen houden. Ik kan in mijn Ubiquity Dream Machine Pro ook een SPF GPON module monteren. Dus ik ben benieuwd. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online

[...]
Eindelijk weer internet, dank je wel !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

[...]
Ah super!

Link Type -> IP moet ik nog wel even invullen, anders vroeg ie om login info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanoostenrijk
Wilde schreef op zondag 19 september 2021 @ 15:42:
[...]

Eindelijk weer internet, dank je wel !!
Aaahhhg, hoe dan? MTU mag max 1492 zijn bij mij en heb ook niks met DHCP er tussen staan. Ander OS?

Ah, ik moest even dropdown wijzigen naar IP. Nu werkt het. Top!

[ Voor 12% gewijzigd door vanoostenrijk op 19-09-2021 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTheMike
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Probeer die workaround voor de niet-bridge maar krijg m nog niet werkend. Heb ik iets over het hoofd gezien? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rp40DD78FSZ17WecwqJOoWaJxac=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xFjHlBB7p05NbXnFswT9yXfK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanoostenrijk
OnTheMike schreef op zondag 19 september 2021 @ 17:03:
Probeer die workaround voor de niet-bridge maar krijg m nog niet werkend. Heb ik iets over het hoofd gezien? [Afbeelding]
Ff herstarten en nog een nieuwe aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTheMike
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Met genoeg proberen uiteindelijk werkend gekregen met deze instellingen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e8RXXSGKPOLPAcdGtK0V9xHNz58=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xUCAQjvhCaaSiWBwC07PsiKJ.png?f=fotoalbum_large

Heb de bestaande omci_ipv4_dhcp_1 verwijderd, deze werd na een herstart opnieuw aangemaakt. Die heb ik vervolgens gereleased waarna ik op de backup inderdaad een IP zag verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majetta
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-07 00:41

[...]
_/-\o_ _/-\o_ dat werkt gewoon !

Maar wat in godsnaam :( : |:( Ik heb er geen woorden meer ervoor. Ik heb sinds vrijdag lopen vloeken en bellen naar Jonaz en totaal geen hulp gekregen vanuit hun kant.

Inmiddels ook een opzegmail gestuurd en aangemeld bij T-Mobile.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Bizar he, deze workaround op de statuspagina melden was te veel moeite 😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Man
  • Laatst online: 08-07 10:53
Sinds de ochtend van 17 september tot nu nog geen werkend internet van Jonaz mogen ervaren…dit icm een belabberd instabiel internet de afgelopen jaren (meerdere keren per dag disconnected zonder aanwijsbare oorzaak) en natuurlijk geen bereikbare service medewerker(s??) is het voor mij nu wel klaar. Hopelijk gaat t internet deze komende week nog een keertje werken, maar ik ga naar KPN of een vergelijkbare provider. Dan maar wat duurder en trager, maar dit is onwerkbaar.

Als iemand nog een tip heeft wat ik mn bridged modem zou kunnen proberen, dan hoor ik dat uiteraard heel graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-yawn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-11-2024

[...]
geweldig! aangemaakt volgens de instructies. Keer op release en daarna op renew gezet en ik had weer internet. Alsof er een zucht van verlichting door mijn huis ging. Al mijn apparatuur kwam weer online...

Bedankt voor wie dit uitgevonden heeft. Je hebt jonaz ge-ownd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lrklrklrk
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-12-2022
majetta schreef op zondag 19 september 2021 @ 20:47:
[...]

_/-\o_ _/-\o_ dat werkt gewoon !

Maar wat in godsnaam :( : |:( Ik heb er geen woorden meer ervoor. Ik heb sinds vrijdag lopen vloeken en bellen naar Jonaz en totaal geen hulp gekregen vanuit hun kant.

Inmiddels ook een opzegmail gestuurd en aangemeld bij T-Mobile.
Ik begrijp de frustratie en dit duurt ook wel erg lang. Aan de andere kant. Ik heb nu 2 jaar Jonaz zonder problemen en als ik onder allestoringen.nl bij T-mobile de reviews lees wordt je ook niet vrolijk over internet stabiliteit. Verder heb je ook kans op hoge latency lees ik ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:46
Mijn modem staat normaal ook in Bridge, maar met bovenstaande truc heb ik in elk geval weer internet.
Verwijderen van de "oude" WAN verbinding was noodzakelijk voor hij de nieuwe wilde pakken.

En nu?
Moet ik op deze manier online blijven totdat Jonaz zijn zaakjes weer op orde heeft, of kan ik de boel opnieuw opstarten (zodat hij de standaard WAN verbinding terug zet) en mijn eigen router weer aansluiten?

(dit bevestigt trouwens wel weer dat Jonaz niet geschikt is voor niet-tweakers...)

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Man
MoZe schreef op zondag 19 september 2021 @ 22:09:
Mijn modem staat normaal ook in Bridge, maar met bovenstaande truc heb ik in elk geval weer internet.
Verwijderen van de "oude" WAN verbinding was noodzakelijk voor hij de nieuwe wilde pakken.

En nu?
Moet ik op deze manier online blijven totdat Jonaz zijn zaakjes weer op orde heeft, of kan ik de boel opnieuw opstarten (zodat hij de standaard WAN verbinding terug zet) en mijn eigen router weer aansluiten?

(dit bevestigt trouwens wel weer dat Jonaz niet geschikt is voor niet-tweakers...)
Wat is die truc dan precies? Gewoon het bridgen eraf halen? Want ik kan helemaal niet meer in met zte modem, ik heb geen inlog gegevens meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBash
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 27-10-2024
Tha Man schreef op maandag 20 september 2021 @ 06:46:
[...]

Wat is die truc dan precies? Gewoon het bridgen eraf halen? Want ik kan helemaal niet meer in met zte modem, ik heb geen inlog gegevens meer..
Zie het bericht van bjwild van 19 september. Standaard inlog is admin admin. Je moet als Link Type 'IP' instellen.

[ Voor 5% gewijzigd door SanderBash op 20-09-2021 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrklrklrk
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-12-2022
lrklrklrk schreef op zondag 19 september 2021 @ 21:37:
[...]

Ik begrijp de frustratie en dit duurt ook wel erg lang. Aan de andere kant. Ik heb nu 2 jaar Jonaz zonder problemen en als ik onder allestoringen.nl bij T-mobile de reviews lees wordt je ook niet vrolijk over internet stabiliteit. Verder heb je ook kans op hoge latency lees ik ergens?
https://www.agconnect.nl/...eid-door-duitse-routering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Man
SanderBash schreef op maandag 20 september 2021 @ 07:22:
[...]

Zie het bericht van bjwild van 19 september. Standaard inlog is admin admin. Je moet als Link Type 'IP' instellen.
Thanks, helaas werkt die inlog niet bij mij (zal wel ooit aangepast zijn). Ik weet niet of resetten naar fabriek hiervoor werkt? En of ik er dan ooit nog inkom? De servicedesk is zoals verwacht weer onbereikbaar dus daar gaat ook geen hulp vandaan komen vrees ik :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjwild
update op jonaz site maar of je daar vrolijk van gaat worden
Begin: 17 september 2021. Einde: 20 september 2021.
Diverse klanten hebben onderbrekingen ervaren. Stuur een mail naar info@jonaz.nl als jouw aansluiting nu nog niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Tha Man schreef op maandag 20 september 2021 @ 09:29:
[...]

Thanks, helaas werkt die inlog niet bij mij (zal wel ooit aangepast zijn). Ik weet niet of resetten naar fabriek hiervoor werkt? En of ik er dan ooit nog inkom? De servicedesk is zoals verwacht weer onbereikbaar dus daar gaat ook geen hulp vandaan komen vrees ik :|
Fabrieksinstellingen zouden het wachtwoord ook moeten resetten ja. Heb je ook de ZTE F668?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Man
ArcticWolf schreef op maandag 20 september 2021 @ 10:54:
[...]

Fabrieksinstellingen zouden het wachtwoord ook moeten resetten ja. Heb je ook de ZTE F668?
Ja dat is het model dat ik heb. Als ik thuis ben zal ik t proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Man
bjwild schreef op maandag 20 september 2021 @ 09:50:
update op jonaz site maar of je daar vrolijk van gaat worden

[...]
Is er überhaupt iemand die wel eens een servicedesk medewerker aan de telefoon heeft gehad vraag ik me af…voor mij is dat 2 jaar geleden, daarna nog wel eens sporadisch geprobeerd maar na 3x Hotel California dan geef ik het op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-yawn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-11-2024
Tha Man schreef op maandag 20 september 2021 @ 18:24:
[...]

Is er überhaupt iemand die wel eens een servicedesk medewerker aan de telefoon heeft gehad vraag ik me af…
Ik! Vandaag! Ik was verrast. Het was een goed gesprek. Allereerst hebben we gecheckt of alles nu naar behoren werkt. Daarna hebben we een uitgebreid gesprek gehad over de communicatie of het gebrek daaraan. Ik kon vertellen hoe het voor een klant is om helemaal niks te horen of lezen. Dat het niet fijn is om in het ongewisse gelaten te worden. Dat het ook niet goed is dat er allerlei social media accounts zijn waar niks op gebeurt. Hij heeft op zijn beurt kunnen uitleggen hoe eea zo gekomen is. Het is ze nu wel duidelijk dat communicatie belangrijk is, al is het maar een berichtje met: "we horen je, we zijn op de hoogte van de problemen. We zijn hard aan het werk om het op te lossen". Ze hebben beterschap beloofd en ik geloof ze. Mede door de open sfeer van het gesprek. Ik geef ze het voordeel van de twijfel en ik blijf bij Jonaz.

[ Voor 0% gewijzigd door R-yawn op 20-09-2021 22:19 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane
  • Laatst online: 14-07 23:24

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Tha Man schreef op maandag 20 september 2021 @ 18:24:
[...]

Is er überhaupt iemand die wel eens een servicedesk medewerker aan de telefoon heeft gehad vraag ik me af…voor mij is dat 2 jaar geleden, daarna nog wel eens sporadisch geprobeerd maar na 3x Hotel California dan geef ik het op..
Ik.
Ik heb donderdagavond naar de modeminstallateur gebeld ( nummer via de site van Jonaz gevonden) Dat was een prettig gesprek (ik heb dit al een paar pagina's hiervoor gemeld.). Via een tweede telefoon (de installateur hield de twee telefoons tegen elkaar) had ik een gesprek met een Jonazzer die mij beloofde de volgende dag (vrijdag) terug te bellen en een en ander in orde te maken. En ja hoor: mijn vrouw (ik was op het werk) kreeg iemand (Alexander) aan de lijn die de modem opnieuw installeerde, haar keurig vertelde wat zij moest doen waardoor hij kon doen etc en vervolgens werkte internet !! Alleen staat de modem nog niet in bridge, daar moet ik Jonaz zelf voor bellen....jammer wel.
Zij vond het op een heel prettige manier gaan, begrijpelijk voor een leek, met uitleg waar zij wat mee kon.
Kortom: niet via de helpdesk bellen, maar via de installateur. Dei zal dan wel weer wat minder vriendelijk worden, denk ik, maar dat is dan weer voor Jonaz.....

[ Voor 3% gewijzigd door garathane op 04-10-2021 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Man
Tha Man schreef op maandag 20 september 2021 @ 18:16:
[...]

Ja dat is het model dat ik heb. Als ik thuis ben zal ik t proberen.
Hi, het harde resetten is gelukt, ik heb ook meteen weer internet zolang ik een kabel aan de ZTE hang.

Wifi (led indicator is actief) is daarentegen niet vindbaar via mn laptop of telefoon. Via CMD/ipconfig/default gateway de router opzoeken lukt ook niet (er wordt 82.163.22.1 terug gegeven). Dat ip adres is niet benaderbaar via de browser.

Overigens staat er boven dat ip adres ook nog 3 mac adres achtige zaken, misschien zegt dat iemand nog iets?

Ik kan dus verder niks instellen en moet wachten tot iemand me terug belt….

[ Voor 8% gewijzigd door Tha Man op 21-09-2021 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
@Tha Man, welk IP krijgt de PC/laptop zelf via de kabel? Dit klinkt bijna alsof de modem in bridge staat!

[ Voor 9% gewijzigd door Groentjuh op 21-09-2021 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Man
Groentjuh schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 09:26:
@Tha Man, welk IP krijgt de PC/laptop zelf via de kabel? Dit klinkt bijna alsof de modem in bridge staat!
Hoi, ja dat zou zomaar kunnen, dat was oorspronkelijk ook de instelling. Ik heb het ZTE router in bridge naar mijn R7000 router staan, die ik iets beter kan managen. Echter, nu na deze harde reset ging ik er vanuit dat ook het bridge gebeuren wel uit zou staan. Dat blijkt niet zo te zijn, ik kan immers nog steeds alleen op LAN1 een connectie krijgen. Rechtstreeks op de laptop inpluggen werkt uitstekend, maar naar de R7000 doorlussen doet eigenlijk niks: er wordt geen internet signaal doorgestuurd.

Dit zijn nu de instellingen (via cmd) op mijn pc, dus net weer even anders dan op de laptop (wat jouw vermoeden alleen maar bevestigd, heb wel een paar dingetjes weg gehaald :) ):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
[code]Ethernet adapter Ethernet:

Connection-specific DNS Suffix  . :
   Description . . . . . . . . . . . : Realtek PCIe GBE Family Controller
   Physical Address. . . . . . . . . : 
   DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
   Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
   IPv6 Address. . . . . . . . . . . : 2a01:90a0::1:fe43(Preferred)
   Lease Obtained. . . . . . . . . . : dinsdag 21 september 2021 9:13:28
   Lease Expires . . . . . . . . . . : dinsdag 28 september 2021 9:13:35
   Link-local IPv6 Address . . . . . : 
   IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 185.47.133.115(Preferred)
   Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.252.0
   Lease Obtained. . . . . . . . . . : dinsdag 21 september 2021 9:13:31
   Lease Expires . . . . . . . . . . : dinsdag 21 september 2021 10:13:36
   Default Gateway . . . . . . . . . : fe80::1%15
                                       fe80::8a90:900:64....
                                       fe80::200:5eff:f......
                                       fe80::8a90:900:6.....
                                       185.47.132.1
   DHCP Server . . . . . . . . . . . : 159.253.151.55
   DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 110419584
   DHCPv6 Client DUID. . . . . . . . : 00-01-00-01-23-0C-D1-AB-94-DE-80-7D-1B-64
   DNS Servers . . . . . . . . . . . : 2a03:8180:1001:174::6
                                       2a03:8180:1401:bb::7
                                       159.253.151.57
                                       159.8.223.215
                                       fe80::1%15
   NetBIOS over Tcpip. . . . . . . . : Enabled[/code]

[ Voor 3% gewijzigd door Tha Man op 21-09-2021 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
@Tha Man, als je PC als eerste verbonden was, is het mogelijk dat alleen voor dat MAC-adres wordt geluisterd door de modem. Kun je je op de R7000 het MAC-adres van de PC clonen en dan eens je router aansluiten? Dan heb je mogelijk wel ineens verbinding via de R7000.
Of je kunt een uur (of twee uur) wachten met niets aangesloten tot de lease verloopt en het dan de R7000 nogmaals aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Tha Man schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 09:32:
[...]

Hoi, ja dat zou zomaar kunnen, dat was oorspronkelijk ook de instelling. Ik heb het ZTE router in bridge naar mijn R7000 router staan, die ik iets beter kan managen. Echter, nu na deze harde reset ging ik er vanuit dat ook het bridge gebeuren wel uit zou staan. Dat blijkt niet zo te zijn, ik kan immers nog steeds alleen op LAN1 een connectie krijgen. Rechtstreeks op de laptop inpluggen werkt uitstekend, maar naar de R7000 doorlussen doet eigenlijk niks: er wordt geen internet signaal doorgestuurd.

Dit zijn nu de instellingen (via cmd) op mijn pc, dus net weer even anders dan op de laptop (wat jouw vermoeden alleen maar bevestigd, heb wel een paar dingetjes weg gehaald :) ):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
[code]Ethernet adapter Ethernet:

Connection-specific DNS Suffix  . :
   Description . . . . . . . . . . . : Realtek PCIe GBE Family Controller
   Physical Address. . . . . . . . . : 
   DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
   Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
   IPv6 Address. . . . . . . . . . . : 2a01:90a0::1:fe43(Preferred)
   Lease Obtained. . . . . . . . . . : dinsdag 21 september 2021 9:13:28
   Lease Expires . . . . . . . . . . : dinsdag 28 september 2021 9:13:35
   Link-local IPv6 Address . . . . . : 
   IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 185.47.133.115(Preferred)
   Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.252.0
   Lease Obtained. . . . . . . . . . : dinsdag 21 september 2021 9:13:31
   Lease Expires . . . . . . . . . . : dinsdag 21 september 2021 10:13:36
   Default Gateway . . . . . . . . . : fe80::1%15
                                       fe80::8a90:900:64....
                                       fe80::200:5eff:f......
                                       fe80::8a90:900:6.....
                                       185.47.132.1
   DHCP Server . . . . . . . . . . . : 159.253.151.55
   DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 110419584
   DHCPv6 Client DUID. . . . . . . . : 00-01-00-01-23-0C-D1-AB-94-DE-80-7D-1B-64
   DNS Servers . . . . . . . . . . . : 2a03:8180:1001:174::6
                                       2a03:8180:1401:bb::7
                                       159.253.151.57
                                       159.8.223.215
                                       fe80::1%15
   NetBIOS over Tcpip. . . . . . . . : Enabled[/code]
Geen idee of dit werkt maar bij een Arris modem verandert het ip adres als het modem in bridge staat van 192.168.1.1 naar 192.168.100.1 dat zou je kunnen proberen.

Wat gebeurt er als je een hard reset uitvoert terwijl hij op je router aangesloten zit? En anders eerst je modem resetten... router uitzetten, aansluiten op lan1 en dan aanzetten }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Man
ArcticWolf schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 10:23:
[...]

Geen idee of dit werkt maar bij een Arris modem verandert het ip adres als het modem in bridge staat van 192.168.1.1 naar 192.168.100.1 dat zou je kunnen proberen.

Wat gebeurt er als je een hard reset uitvoert terwijl hij op je router aangesloten zit? En anders eerst je modem resetten... router uitzetten, aansluiten op lan1 en dan aanzetten }:O
Tja, weet je wat het is, het werkt nu tenminste zodanig dat ik kan werken, en als ik het hiermee overhoop haal ben ik overgeleverd aan de niet functionerende servicedesk van Jonaz… Ik mis het inzicht in deze materie om in te kunnen schatten wat dit gaat doen. Ik heb de laatste 3 werkdagen naar kantoor moeten gaan omdat ik geen internet had :’(

De check op 10.0.100.1 doet helaas niks (dit was het standaard IP adres voor de router, met 0 ipv 100).

[ Voor 6% gewijzigd door Tha Man op 21-09-2021 13:55 ]

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:46
MoZe schreef op zondag 19 september 2021 @ 22:09:

En nu?

Om het verhaal even af te maken: ik heb mijn ZTE router ruim 24 uur op de tijdelijke instellingen laten staan. Daarna mijn Asus router uitgezet, opnieuw aangesloten op de ZTE en vervolgens de ZTE gereboot zodat hij zijn oude instellingen (incl. Bridge mode) weer ophaalde bij Jonaz. Toen hij weer online was ook de Asus weer aangezet en alles werkte weer zoals voorheen.

Ik weet niet of het nodig was geweest om zo lang te wachten; bij mij kwam het door omstandigheden zo uit.

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

• arjanjr
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-07 12:19
Hier 'n Ubiquity setup (UniFi Cloudkey Gen2Plus, USG netwerk/router, een Unifi 16P Poe Switch met wat U6-LR AP's). Pracht spul, maar i.c.m. Jonaz hangt het USG nog werkeloos aan een lijntje.

Qua router hangt mijn oude Amplify blokje aan bridged ZTE modem en geeft sinds 'n week i.i.g. weer internet. Elke keer in de avond (aangezien ik tussen 0600 en 1800 buitenshuis bij klanten ben) probeer ik de boel terug weer terug te zetten naar wat het was (USG op de ZTE), maar internet ho maar :-(

Ben er simpelweg beroerd van, onthand te zijn en niet zelf de mogelijkheid hebben om de boel vrij te geven en zelfstandig weer internet af te dwingen. Ben overigens al jaren tevreden over het Jonaz product, alleen service en support kan beter. Ik hoef zozeer niet over te stappen op een andere provider.

Ik ben met mijn huidige verbouwing thuis (en plaatsing bewakingscamera's) van plan over te stappen op DreamBox Pro SE https://eu.store.ui.com/products/dream-machine-pro-se-ea zodra die uitkomt.

Zodoende ben ik benieuwd of anderen met Jonaz al zo'n combo hebben kunnen opzetten. Dus het glas direct inprikken op de Dreambox? Ik maak alleen gebruik van Jonaz internet en doe niets met telefonie of TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:46
@arjanjr Lijkt me niet dat dit kan.

Jonaz werkt met GPON (ook op de Point to Point netwerken van Reggefiber). Dus even een simpele "AON" fiber SFP in de UDM prikken is er niet bij.

Theoretisch, als de UDM SFP modules voor GPON aan kan, dan is er eventueel wat mogelijk. Maar dan moet Jonaz dat ook supporten en dat doen ze bij mijn weten niet.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FiberSam
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-07 20:35
R-yawn schreef op maandag 20 september 2021 @ 22:19:
[...]Ze hebben beterschap beloofd en ik geloof ze. Mede door de open sfeer van het gesprek. Ik geef ze het voordeel van de twijfel en ik blijf bij Jonaz.
Helaas... Hoe sympathiek Jonaz soms ook kan zijn (ik heb ook die ervaring), leren van fouten en verbeteringen doorvoeren zit er bij hen niet in helaas. Servicedesk heeft nooit bestaan en nooit gewerkt (is gewoon onbetaalbaar voor zo'n klein bedrijf). Factureringssysteem hebben ze al jaren geleden en herhaalde malen aangekondigd, maar het is er nog steeds niet. De incasso's: idem. Ik heb het hier al vaker gezegd: je moet bij Jonaz zitten als je goedkoop snel internet wil hebben zonder poeha, maar je moet ook hopen dat je nooit een probleem hebt. Want dan heb je dus ook écht een probleem. Maar ik ben het ook eens met sommige andere tweakers dat de downtime over de jaren heen gewoon erg laag is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:46
Tsja.... ik kan me inderdaad ook nog herinneren dat ik een jjar of 2 terug serieus overwoog om bij Jonaz te gaan (vooral vanwege de DVB-C TV via het Irdeto systeem). En dat het toen ook al zeer droevig gesteld was met de service.

Destijds waren ze nog wel enigszins actief op Facebook en ik vroeg op hun pagina dus gewoon openlijk naar de status van Jonaz, of het nog levensvatbaar was (in verband met het totale gebrek aan een servicedesk, onacceptabele vorm van facturering als je moet declareren voor je werk, etc. ). Toen al verzekerde men me, quasi-verontwaardigd, dat Jonaz absoluut springleven was en dat men ook actief mee las op Tweakers maar bewust nooit reageerde, etc. En er zou binnenkort een klantportaal komen, etc.

Afin, we zijn 2 jaar verder. Het is nog steeds een godswonder dat dit bedrijf nog steeds bestaat en de apparatuur nog up is.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander82
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-06 01:46
OnTheMike schreef op zondag 19 september 2021 @ 17:24:
Met genoeg proberen uiteindelijk werkend gekregen met deze instellingen:

[Afbeelding]

Heb de bestaande omci_ipv4_dhcp_1 verwijderd, deze werd na een herstart opnieuw aangemaakt. Die heb ik vervolgens gereleased waarna ik op de backup inderdaad een IP zag verschijnen.
Ik wilde eigenlijk dit nog uit proberen, maar modem staat in bridge modus en kan niet eens in de interface komen. Als ik de laptop er direct op aansluit, kreeg ik uit eindelijk wel voor elkaar om internet te werken, dus zou zeggen dat je een nieuwe release hebt. plus met terug zetten via de GT-AC5300 heeft het me een tijdje gekost weer om internet er op terug te krijgen, dus hopelijk hebben we nieuwe release.

Wat me opvalt is dat Chromecast nog steeds niet gevonden kan worden, deze kan ik via de app op nieuw opstarten, maar daarna nog steeds geen beeld. Whatsapp en nog andere paar dingen komen op mijn telefoon niet binnen. dus iemand zelfde ervaring na de laatste storing van inmiddels week, twee weken terug?

Kan dit te maken met DNS? inmiddels staan ze weer standaard terug op Jonaz, maar maakt het uit welke dns je pakt en heeft dit consequenties voor internet snelheid,.

Doordat ik mijn laptop nu direct op het glasvezelmodem kon zetten, gelijk is een speedtestje gedaan, maar dat vind ik momenteel ook om te huilen, meer mensen die zo lagesnelheid hebben? Aansluiting op de laptop is USB type C Thunderbold

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/12103892261.png

We stopped checking for monsters under our bed, when we realized they were inside us.

• ArcticWolf
  • Niet online
Alexander82 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 16:55:
[...]

Ik wilde eigenlijk dit nog uit proberen, maar modem staat in bridge modus en kan niet eens in de interface komen. Als ik de laptop er direct op aansluit, kreeg ik uit eindelijk wel voor elkaar om internet te werken, dus zou zeggen dat je een nieuwe release hebt. plus met terug zetten via de GT-AC5300 heeft het me een tijdje gekost weer om internet er op terug te krijgen, dus hopelijk hebben we nieuwe release.

Wat me opvalt is dat Chromecast nog steeds niet gevonden kan worden, deze kan ik via de app op nieuw opstarten, maar daarna nog steeds geen beeld. Whatsapp en nog andere paar dingen komen op mijn telefoon niet binnen. dus iemand zelfde ervaring na de laatste storing van inmiddels week, twee weken terug?

Kan dit te maken met DNS? inmiddels staan ze weer standaard terug op Jonaz, maar maakt het uit welke dns je pakt en heeft dit consequenties voor internet snelheid,.

Doordat ik mijn laptop nu direct op het glasvezelmodem kon zetten, gelijk is een speedtestje gedaan, maar dat vind ik momenteel ook om te huilen, meer mensen die zo lagesnelheid hebben? Aansluiting op de laptop is USB type C Thunderbold

[Afbeelding]
Snelheid is prima hier (trage laptop):
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/12107696227.png
Nee, DNS kan alleen invloed hebben op de resolve snelheid dus met browsen kan je het merken maar met downloaden en uploaden niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander82
ArcticWolf schreef op woensdag 29 september 2021 @ 08:50:
[...]

Snelheid is prima hier (trage laptop):
[Afbeelding]

[...]

Nee, DNS kan alleen invloed hebben op de resolve snelheid dus met browsen kan je het merken maar met downloaden en uploaden niet.
Vreemd dat snelheid zo laag lig. Ik ben nu voor tweede nacht aan het kijken wat ik nu voor snelheid haal, maar wordt er niet beter op. Het lijkt mij dat je normaal gesproken de interface van de modem terug te vinden is onder 192.168.1.1, maar zelfs die heb ik nog niet kunnen openen als ik de laptop direct op de modem aansluit, (Modem staat in bridge).

Om gelijk Jonaz te mailen, wil ik nog even wachten. heb wel internet, maar speedtest klopt niet, chromecast werkt niet en als ik via telefoon op wifi gaat, werkt het ook drama, dus die staat nu al bijna halve maand op mijn data. Dus lijkt me niet echt de bedoeling van thuis internet.

Denk voor nu hopelijk heeft iemand nog een idee hoe ik in de modem kan komen en zijn er nog andere dingen die ik zou kunnen proberen?

Update: Vandaag maar is Jonaz gebeld en de eerste dame die ik aan de lijn had vindt mij al niet zo heel aardig. Heb eerst bijna half uur mogen hangen en begon een lul verhaal dat het druk was op de service afdeling, waarop ik zei die bestaat niet en ze gooit de hoorn er zo op 😅🤣

Daarna nog een keer gebeld en werd die er gelijk op gegooid. Dus blijven nog even wachten en bij de derde keer kreeg ik voor m'n idee wel een ander aan de lijn, waarop ik zei al zei dat het niet netjes was van der collega om gewoon op te hangen.

Maar goed heb de info maar beperkt gehouden voor de dames, hopelijk belt Willen Jan me binnen 24 uur terug en hebt het maar gehouden over dat de modem waarschijnlijk vervangen mag worden, de rest bespreek ik liever met hem denk ik. Leuk dat je er blinde dames achter een telefoon zet, maar had liever iemand met een oplossing.

Maar nu afwachten op wanneer ik terug gebeld wordt en welke oplossingen ze mee aankomen en of ze het kunnen testen.

[ Voor 107% gewijzigd door Alexander82 op 02-10-2021 07:25 ]

We stopped checking for monsters under our bed, when we realized they were inside us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteefOne
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18-06 19:42
@Alexander82 Ik heb niet teruggelezen, dus ik weet niet of je het al gedaan had. Maar kan je niet je Jonaz router resetten, connecten met het wifinetwerk dat het dan uitzendt (gegevens staan denk ik achterop de router) en dan naar binnen op het IP van de default GW die je krijgt vanuit DHCP?

Dat ding moet hoe dan ook een lokaal IP hebben om te beheren. Als je via rechtstreeks bekabeld wel internetverbinding op je laptop hebt, moet je even kijken naar het IP-adres die je laptop dan krijgt. Als die publiek is, zou je op diezelfde poort je eigen router moeten aansluiten en die WAN-interface op je eigen router op DHCP mode zetten.

Je Chromecast lijkt me ook een lokaal probleem als die het wel op 4g doet. Ik heb zelf geen Chromecast dus ik weet niet hoe het werkt. Maar kan je van dat ding ook niet de ip-settings nagaan? Klinkt een beetje als een DHCP issue.

Ik heb zelf ook zo rond de 2 à 300 up/down. Maar heb rond dezelfde periode van de storing een firewall ertussen gezet dus heb nog niet kunnen achterhalen of het daaraan ligt. Zal binnenkort eens checken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alexander82
SteefOne schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 17:34:
@Alexander82 Ik heb niet teruggelezen, dus ik weet niet of je het al gedaan had. Maar kan je niet je Jonaz router resetten, connecten met het wifinetwerk dat het dan uitzendt (gegevens staan denk ik achterop de router) en dan naar binnen op het IP van de default GW die je krijgt vanuit DHCP?

Dat ding moet hoe dan ook een lokaal IP hebben om te beheren. Als je via rechtstreeks bekabeld wel internetverbinding op je laptop hebt, moet je even kijken naar het IP-adres die je laptop dan krijgt. Als die publiek is, zou je op diezelfde poort je eigen router moeten aansluiten en die WAN-interface op je eigen router op DHCP mode zetten.

Je Chromecast lijkt me ook een lokaal probleem als die het wel op 4g doet. Ik heb zelf geen Chromecast dus ik weet niet hoe het werkt. Maar kan je van dat ding ook niet de ip-settings nagaan? Klinkt een beetje als een DHCP issue.

Ik heb zelf ook zo rond de 2 à 300 up/down. Maar heb rond dezelfde periode van de storing een firewall ertussen gezet dus heb nog niet kunnen achterhalen of het daaraan ligt. Zal binnenkort eens checken.
Sorry dat ik nu pas reageer. Maar ik heb 2 uur lang een goed gesprek gehad met Alexander van Jonaz en hij leest zelf inderdaad ook mee.

Eigenlijk doormiddel van mijn comments op het forum en de gesprekken wisten ze redelijk snel wat het probleem is. Probleem was namelijk dat er een fout in de release gebeurd als ik het goed zeg en je hebt in bridge als ware 2 mogelijke aansluiting van Mac adressen op je modem, dus op de servers van jonaz. Als dat overschreven wordt gaat het netwerk moeilijk doen. Ene kant is het ook een probleem binnen jonaz en aande andere kant had dit ook te maken met de storing.

Over de receptie dames, kon me alleen gezegd worden wil je willen Jan of eigenlijk Alexander spreken stuur ze een mailtje en dit keer werft ik snel genoeg terug gebeld.

Ik moet zeggen gesprek ging van links tot rechts alle kanten uit. Achter de schermen blijken ze daadwerkelijk bezig te zijn met veranderingen. Maar zeker aan te raden om mailtje te sturen.

Nadat mijn router gereset is op afstand. Was voor mij de meeste problemen opgelost. Na het weekend wordt ik terug gebeld voor een afspraak met een monteur vanuit jonaz (gelukkig geen gidion 🤣) dan wordt er gekeken naar mijn snelheid. Want ze willen wel het uitgangspunt 1gb ook daadwerkelijk te halen.

Moet zeggen na het gesprek ben ik wel weer stuk optimistischer geworden over jonaz en het zou ze sieren als ze ook hier meer op de voorgrond komen. Al is het maar met een privé bericht om tot een oplossing te komen.

Tot zo ver zijn de meeste problemen opgelost en over de snelheid, kom ik zeker op terug 😁😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garathane
  • Laatst online: 14-07 23:24

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Ik kan niet anders dan bovenstaande bevestigen.
Na de storing bleef een en ander niet goed werken. Dit heb ik al eerder hier gemeld.
( maandag 20 september 2021 23:31)

De router stond nog niet in bridge-modus, daar moest ik apart voor bellen. Echter: van het weekend kwamen beide kindjes weer even thuis van hun kamers en die meldden zeer verontrust dat de WiFi niet werkte op hun mobiele telefoons. Zeer vreemd, want op de aanwezige laptops, PC's en tablets werkt wifi wél....
Vrijdag hebben we dat gemeld, vandaag werden we teruggebeld door dezelfde medewerker van de vorige keer (Alexander). Hij gaat regelen dat de router weer in bridge komt én gaat terugbellen om te kijken of het wifi-probleem op de mobiele apparaten is opgelost
Ook gaf hij toe dat de problemen die hier gemeld worden grotendeels kloppen. Ze zijn hard bezig e.e.a. op te lossen, maar dat kan ook nog wel even duren.

Er is dus iets gaande en in positieve zin.

Edit: Na ongeveer anderhalf uur belde Alexander terug, De modem is in bridge gezet. de mobiele telefoons kunnen weer contact krijgen met de router. Een verklaring hiervoor had hij niet, maar het werkt allemaal weer

[ Voor 10% gewijzigd door garathane op 04-10-2021 23:40 . Reden: probleem opgelost ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Nu ook nog een normaal facturatie systeem, dan ben ik helemaal tevreden :9

[ Voor 32% gewijzigd door ArcticWolf op 04-10-2021 17:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexander82
Vandaag werd ik gebeld, alleen dit keer niet door Jonaz, maar door Meldaro voor de afspraak om de Modem van Jonaz door te meten en eventueel te vervangen.

Alleen persoonlijk had ik liever gezien dat Jonaz zelf komt. Naast een meting van huidige modem en eventueel een nieuwe modem is een begin. Maar uit eindelijk als het gaat om het stuk wat nog over gebleven is van de Genexis of zelfs naar de pop locatie had het volgens mij direct binnen Jonaz sneller tot oplossing gekomen zijn dan via een derde partij lijkt me.

Voor alsnog heb ik zo iets, wacht het nu, maar gewoon af, alleen als ik bewust iets gevraagd heb en ook de rede er bij gezegd hebt, dan vind ik het jammer dat het alsnog uitbesteed word.
ArcticWolf schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 17:30:
Nu ook nog een normaal facturatie systeem, dan ben ik helemaal tevreden :9
Volgens mij gaat het er wel komen, alleen wanneer roepen ze al beetje heel erg lang xd. Nu nog wachten enige vorm van communicatie of wat dan ook. Had al voorgesteld stuur gewoon een nieuwsbrief er uit, zelfde als met die het half jaar wat we bijna gratis kregen 🤣. Geef je fout toe en mail het naar iedereen toe.

Misschien zouden ze is net als toen met Reggefiber/ XMS is mensen uit tweaker oa gewoon is uitnodigen en laat zien waar je mee bezig ben en betrek mensen er bij. Iets met kennis delen vanaf klant en provider. 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Alexander82 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 01:32:
Vandaag werd ik gebeld, alleen dit keer niet door Jonaz, maar door Meldaro voor de afspraak om de Modem van Jonaz door te meten en eventueel te vervangen.

Alleen persoonlijk had ik liever gezien dat Jonaz zelf komt. Naast een meting van huidige modem en eventueel een nieuwe modem is een begin. Maar uit eindelijk als het gaat om het stuk wat nog over gebleven is van de Genexis of zelfs naar de pop locatie had het volgens mij direct binnen Jonaz sneller tot oplossing gekomen zijn dan via een derde partij lijkt me.

Voor alsnog heb ik zo iets, wacht het nu, maar gewoon af, alleen als ik bewust iets gevraagd heb en ook de rede er bij gezegd hebt, dan vind ik het jammer dat het alsnog uitbesteed word.

[...]

Volgens mij gaat het er wel komen, alleen wanneer roepen ze al beetje heel erg lang xd. Nu nog wachten enige vorm van communicatie of wat dan ook. Had al voorgesteld stuur gewoon een nieuwsbrief er uit, zelfde als met die het half jaar wat we bijna gratis kregen 🤣. Geef je fout toe en mail het naar iedereen toe.

Misschien zouden ze is net als toen met Reggefiber/ XMS is mensen uit tweaker oa gewoon is uitnodigen en laat zien waar je mee bezig ben en betrek mensen er bij. Iets met kennis delen vanaf klant en provider. 😊
Die monteur van Meldaro heeft rechtstreeks contact met Jonaz, dus verwacht wel dat dat goed gaat. Alles buitenshuis wordt opgelost door KPN (en dat gaat ook wel redelijk snel is mijn ervaring).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FiberSam
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-07 20:35
Misschien zouden ze is net als toen met Reggefiber/ XMS is mensen uit tweaker oa gewoon is uitnodigen en laat zien waar je mee bezig ben en betrek mensen er bij. Iets met kennis delen vanaf klant en provider.
Zo ben ik ook een paar jaar geleden met dit topic begonnen. Jonaz wil idd zelf niet rechtstreeks bij dit forum betrokken zijn, maar ik heb toen wel wat informatie gekregen over techniek etc wat ik toen in de topicstart heb gezet. Daarna af en toe nog wel eens contact, idd sinds enige tijd met Alexander. Maar net zo goed als Jonaz dit topic overlaat aan de community, wil ik mijn onafhankelijkheid van Jonaz bewaren. Dus als ze het goed doen vind ik het wenselijk dat dat hier wordt gemeld, maar als ze het slecht doen ook. En dat ik een tijd geleden net als bijna iedereen behoorlijk negatief was over de gang van zaken kon Jonaz niet waarderen. Tja, uit menselijk oogpunt begrijpelijk als je een zaak te runnen hebt. Maar het helpt niet.

Ik ben het met je eens dat goede bedrijfscommunicatie inhoudt dat je zo open en transparant mogelijk bent naar je klanten. Dat snapt Jonaz volgens mij niet. Wees eerlijk over je beperkingen (zoals dat een echte servicedesk te duur is) en wees realistisch over je eigen ambities. Want dat Jonaz al jaren zegt dat het factureringssysteem er nu echt aan zit te komen, is gewoon lachwekkend (en misschien nu wel eens een keer waar). We weten het gewoon niet.

Jonaz concureert op de prijs in combinatie met een no-frills pakket. Ik zou het slim vinden als ze daar een gun-factor aan toevoegen. Een kleine partij die het opneemt tegen de grote jongens. Dat kost weinig, en kan veel opleveren. Maar dan moet Jonaz wel meer investeren in hun klantrelaties. Zo'n nieuwsbrief is idd een aardig idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Bellen vanaf vaste lijn gaat niet goed, gebeld worden op het vaste nummer lukt vreemd genoeg wel.

Vanmiddag geconstateerd en nu nog steeds het geval.

Iemand een idee wat het kan zijn?

Modem rebooten verhelpt eea niet...

Voipstatus 'zegt' linking op het moment dat je belt.
Er is een kiestoon en je 'hoort' het nummer 'draaien' en na enige tijd lijkt het alsof je verbonden bent (op het decttoestel gaat de tijdteller lopen) maar is het nummer waar naartoe je belt niet 'overgegaan' en de lijn is 'dood'...

[ Voor 38% gewijzigd door Vhond op 24-10-2021 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFvB
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-05 09:00
Ik ondervind hetzelfde, mijn moeder (79) ook en dat is lastig als ook het zorgalarm er over gaat.
Telefonie kan niet uit bellen, Jonaz onderling bellen gaat prima.
Bellen naar Jonaz nummers van buiten gaat ook.
Maar met Jonaz nummer extern bellen gaat niet.
Gisteravond overigens ging het prima!
Heden ochtend niet.
Storing doorgeven aan Jonaz.

[ Voor 4% gewijzigd door FFvB op 25-10-2021 09:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Heb de storing per mail zaterdag al doorgegeven en telefonisch vanochtend (maar nog geen reactie gehad)...

Lees net op hun website dat eea verholpen zou zijn (en inderdaad werkt het weer), maar nog geen 'officiele' reactie/melding gehad ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Vhond op 25-10-2021 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

50% meer ping nu bij t-mobile/tele2 :( ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0tN1dpKFE6ifm3Y1AoCqr-wCsB4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cq2pDzQ2QyUgGJMMJjqMSg3e.png?f=user_large

Gelukkig werkte jonaz nog, want de overstap ging niet helemaal soepeltjes, er moest nog wat in de wijkkast aangepast worden.

Nog even een screenshot maken van m'n ip-adressen op het lan en de portforwarding, dan maar modem retour sturen.

:w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanjr
Boel is bij mij ook om van Jonaz naar T-Mobile .... Komend weekend kijken of ik alles direct op m'n Unifi omgeving kan aansluiten. Zit met smart te wachten op de Dreammachine Pro SE .. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiBe
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15:31
arjanjr schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:48:
Boel is bij mij ook om van Jonaz naar T-Mobile .... Komend weekend kijken of ik alles direct op m'n Unifi omgeving kan aansluiten. Zit met smart te wachten op de Dreammachine Pro SE .. :-)
wat is voor jou de reden om naar t-mobile over te stappen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjanjr
In 1e instantie een opruimactie van mijn meterkast ... Daarbij héél toevallig vanochtend vroeg de hand kunnen leggen op een DM Pro SE. YES! Dus glas gaat daar straks direct op in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Ja8uD_kafjpVViY0on55L2eOoQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z1NV7ePapxRo1iTEDU0aM9ti.jpg?f=fotoalbum_large

Daarnaast vind ik de administratie bij Jonaz wel een ding. Ik reken de verbinding zakelijk af en moet nu met kunst en vliegwerk de administratie / facturen zelf in orde maken. Zo heb ik nog steeds een bedrag gereserveerd staan wat in feite van Jonaz is, maar ik heb de afgelopen 3 a 4 jaar moeten bidden en smeken om te kunnen betalen. Mocht Jonaz hier nog om komen, dan betaal ik dat met alle liefde en rente ;-)

TV kijken via de app is ook een ding dat ik bij Jonaz niet tegengekomen ben én ik heb mijn mobiele abbo bij Tele2 en dat levert nog wat voordeel op.

Neemt absoluut niet weg, dat mijn voorliefde eerder naar Jonaz dan naar T-Mobile uitgaat. Ik hou van het kleinschalige, het pionieren en investeer zodoende liever met het afnemen van diensten in dat soort clubs, dan de grote jongens als T-Mobile. Baal er van dat het zo ver heeft moeten komen en mijn handen jeuken om bijvoorbeeld bij Jonaz de administratie op orde te brengen. Heb dit in mijn werk voor vele klanten / grote organisaties succesvol mogen doen :-)

Dus terugkomend op je vraag ... samenloop van veel, heel veel zaken ...

[ Voor 8% gewijzigd door arjanjr op 17-11-2021 08:12 . Reden: Grammatica ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:45
arjanjr schreef op woensdag 17 november 2021 @ 08:09:
In 1e instantie een opruimactie van mijn meterkast ... Daarbij héél toevallig vanochtend vroeg de hand kunnen leggen op een DM Pro SE. YES! Dus glas gaat daar straks direct op in.
Weet je wel zeker dat je T-Mobile krijgt op AON?
Als je GPON krijgt dan kan je glas niet direct in je DM Pro SE.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Jonaz lijkt weer een storing te hebben; regio Amersfoort hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v-mann
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 14-07 17:36
Hier in soest ook geen internet 😕

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dennis-L schreef op woensdag 17 november 2021 @ 10:05:
[...]

Weet je wel zeker dat je T-Mobile krijgt op AON?
Als je GPON krijgt dan kan je glas niet direct in je DM Pro SE.
Hij is al om naar T-Mobile. Zie bericht van 9 november.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Vul maar een ander DNS in...

Het is DNS gerelateerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Man
Vhond schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 08:16:
Vul maar een ander DNS in...

Het is DNS gerelateerd
Goedemorgen, wat bedoel je precies? Ik heb mn DNS (primair en alternatieve) vervangen, maar dat geeft geen oplossing in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Is inderdaad een DNS probleem. Even tijdelijk een andere DNS invullen in je PiHole of AdGuard.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFvB
Heb nu in mijn router het OpenDNS 208.67.220.220 en 208.67.222.222 ingevuld en na herstart helaas nog niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkdude
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:31
Ik heb 1.1.1.1 toegevoegd aan mijn DNS-servers in mijn WiFi instellingen en dat heeft het probleem voor mij verholpen voor nu.

[ Voor 11% gewijzigd door Borkdude op 19-11-2021 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
FFvB schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:14:
Heb nu in mijn router het OpenDNS 208.67.220.220 en 208.67.222.222 ingevuld en na herstart helaas nog niets.
Je moet ook op ieder apparaat je de DHCP-lease vernieuwen of DNS-cache leegmaken voordat het werkt.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Bij mij ook de DNS aangepast in de wifi router (een TP-Link, die staat 'achter' de Jonaz modem), dat heeft het ook voor mij voor nu opgelost. Wel jammer natuurlijk. Hun eigen statuspagina lijkt er ook uit te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFvB
Oplossingen geprobeerd, maar helaas, mijn router (Netgear) na het modem van Jonaz dat in bridge staat, kan geen IP adres ophalen. 😔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-04-2024
Heb de DNS instellingen op m'n router (achter de Jonaz modem in bridge) aangepast naar OpenDNS, maar dat heeft eigenlijk geen zin. Mijn ASUS router geeft aan dat de DHCP van Jonaz niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkdude
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:31
Ik heb de DNS instellingen aangepast in mijn wifi-instellingen, niet in de modem/router zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pevaloo
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10-10-2023
Ik heb een ZTE F668A router en zojuist een nieuwe WAN aangemaakt. Vorige keer was dit de oplossing maar nu helaas niet! Ik heb ook geprobeerd DNS servers handmatig in te stellen zoals dit voor sommige tweakers lijkt te werken maar dit helpt helaas niet. Tegen beter weten in de klantenservice gebeld en de telefoniste gaf aan dat er wordt gewerkt aan een oplossing, maar dat er nog geen verdere informatie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:10
Inmiddels opgelost, jonaz.nl is ook weer bereikbaar. :)

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v-mann
Nee, bij mij werkt het nog niet 😕

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v-mann
v-mann schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 12:06:
Nee, bij mij werkt het nog niet 😕
Ja, bij mij werkt het nu wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Melding vanuit Jonaz:
Geen internet en telefonie als gevolg van storing op beide nameservers. (12.15 uur verholpen)
Pagina: 1 ... 13 ... 22 Laatste