Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22:31
Barre73 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 20:22:
[...]

Dit is een TK-01 FTU. Er is geen tweede vezel. Er is maar 1 vezel uitgelast in DP en dus ook in de PoP. Die ene vezel zit afgelast in de FTU op een APC connector, precies wat Jonaz wil. Dit lijkt meer een misverstand bij de monteur.
Net de aansluiting even nagekeken (via DM adres opgevraagd). Deze aansluiting is 2-vezelig en er is een patch op de B-vezel (2e) aangevraagd en afgemeld. Gezien de bouwdatum van de POP (2009) lijkt het me ook logisch dat de A-vezel een SC/PC connector heeft. Ik denk dat er toch een 2e vezel afgemonteerd gaat worden.

[ Voor 4% gewijzigd door JohDB op 10-06-2021 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 17:01
Dan ben ik wel benieuwd. De foto is een tk01. En die heb ik nooit gezien met sc/pc op de eerste vezel.

En @Barre73 bevestigd dat ook.

Het netwerk uit 2009 was 2 vezels. Daarvoor zijn ook posities in de odf gereserveerd, maar na- aansluitingen worden sinds een paar jaar altijd 1 vezelig opgeleverd.

Zo staat het ook in de BC vermeld. Kijk jij rechtstreeks of via een api? Als je puur naar odf posities kijkt dan klopt die 2e vezel, maar netwerktechnisch kan t best zijn dat die nieteens in een dp is doorgelast (of zelfs losgehaald is en voor een andere aansluiting gebruikt is.
In de bc staat ook de has datum. Ik gok dat die geen 2009 is maar ergens 2018+ ofzo (weet niet exact wanneer de tk01 geintroduceerd is)

Net gechecked: mijn bovenburen hebben pas vorig jaar glas gekregen. Initieel was het hier 2 vezelig met de ty01 ftu.
Bij haar staat netjes in de BC 1va, incl has datum en tk-01
En ook de odf posities van beide vezels, maar die 2e is dus niet afgelast of in gebruik, alleen in de odf gereserveerd voor bestaande adressen tijdens de netwerkbouwfase. Dat zegt dus niet dat die gelast is.

Overigens kun je prima een patch zetten op de b-vezel in een oud (2v) netwerk, maar dat die odf positie ergens ook uitkomt is een 2e. Ik gok op een foutje waarbij even voorbijgegaan wordt aan het feit dat een na- aanleg 1 vezelig is en in dat geval Jonaz een patch op de eerste vezel had moeten aanvragen (itt tot de 2e vezel op een reeds aangelegde aansluiting met een ty-01)

[ Voor 47% gewijzigd door DJSmiley op 10-06-2021 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohDB
De informatie komt rechtreeks uit de BC. Het netwerkconcept voor na-aansluitingen is '2v'.

Ik bedoelde met de SC/PC connector ook de POP-zijde, in de FTU zal inderdaad een SC/APC connector zitten. Als de aansluiting op een bestaande ODF-lade wordt geplaatst dan wordt de connector in de POP regulier niet vervangen.

Een ODF-afnemer mag eisen dan beide zijde APC moeten zijn. Dus als de A-vezel SC/PC in de POP is dan is er geen andere keuze om de B-vezel te gaan gebruiken.

Dit proces gaat vaak fout omdat veel monteurs niet op de hoogte zijn omdat dit voor KPN als operator niet nodig is. Ik kan uit ervaring spreken. Maar dit is toch echt de procedure.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik snap nu wat er gebeurt. En het klopt, de A en de B vezel zijn hier afgelast in de PoP (ook bij na-aansluitingen) en zo staat het ook in de BC. Op het moment dat de klant een FTU krijgt wordt een TK-01 opgehangen. In dit geval had deze dan inderdaad moeten worden afgelast met de B-vezel.

@DJSmiley Na-aansluitingen liggen in stoep of bij gevel maar zijn wel volledig gelast in DP en PoP. Dus beide vezels (tot 2016 dan).

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:12
Barre73 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 08:14:
Ik snap nu wat er gebeurt. En het klopt, de A en de B vezel zijn hier afgelast in de PoP (ook bij na-aansluitingen) en zo staat het ook in de BC. Op het moment dat de klant een FTU krijgt wordt een TK-01 opgehangen. In dit geval had deze dan inderdaad moeten worden afgelast met de B-vezel.

@DJSmiley Na-aansluitingen liggen in stoep of bij gevel maar zijn wel volledig gelast in DP en PoP. Dus beide vezels (tot 2016 dan).
Dat klinkt alsof je 2 providers zou kunnen nemen op je adres. Zal administratief mogelijk niet gaan maar technisch mogelijk. Stel je komt vanaf KPN ed en je zegt het abonnement niet op en laat de aansluting van Jonaz activeren zou dat dan kunnene lukken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-05 15:55

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

KPN is er nu en ze gaan idd de B fiber lassen. Hing al in de TK01.

Edit:
En al klaar }:O

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ihMdCSbl.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door ArcticWolf op 11-06-2021 10:32 ]

Alfa Romeo Giulietta 235pk + 1pk <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohDB
jongerenchaos schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:48:
[...]

Dat klinkt alsof je 2 providers zou kunnen nemen op je adres. Zal administratief mogelijk niet gaan maar technisch mogelijk. Stel je komt vanaf KPN ed en je zegt het abonnement niet op en laat de aansluting van Jonaz activeren zou dat dan kunnene lukken?
Technisch wel, maar administratief niet. Jonaz kan alleen de B-vezel bestellen als ze een migratie aanvragen en dan wordt de A-vezel automatisch opgeheven/verwijderd. Als ze geen migratie aanvragen wordt de aanvraag automatisch geweigerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De leverstraat van Reggefiber (zoals het in de contracten nog altijd heet) kent wel 2 vezels per woning voor alle aansluitingen tot 2016/2017, maar je kan er niet maar eentje huren. Het is altijd een paar. Waarbij alle providers de A-vezel gebruiken behalve Jonaz die de B vezel gebruikt.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Even een vraagje, heb even snel naar de TV instellingen gekeken... ik ontvang NPO1 in perfect HD maar bij de overige zenders hoor ik alleen geluid en krijg ik een E30-4 melding, enig idee wat dat is en hoe ik er vanaf kom? Even snel gegoogled en die melding betekent dat de smartcard een update moet krijgen??

Ik heb een Irdeto 1.2 module (van Ziggo).

[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 11-06-2021 12:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:50
Bij mij duurde het ook even voordat het beeld er was. Dacht dat het een dag duurde. Kennelijk moet er ergens iets syncen. Weet alleen niet meer of de tv er voor aan moest blijven staan.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

FoxzMan schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:07:
Bij mij duurde het ook even voordat het beeld er was. Dacht dat het een dag duurde. Kennelijk moet er ergens iets syncen. Weet alleen niet meer of de tv er voor aan moest blijven staan.
Jonaz belde net om te vragen of alles goed opgeleverd was en toen heeft hij de TV meteen geactiveerd... die wordt om de X uur doorgestuurd idd 8)7 (TV moet aan staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbeam
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ArcticWolf schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:51:
Even een vraagje, heb even snel naar de TV instellingen gekeken... ik ontvang NPO1 in perfect HD maar bij de overige zenders hoor ik alleen geluid en krijg ik een E30-4 melding, enig idee wat dat is en hoe ik er vanaf kom? Even snel gegoogled en die melding betekent dat de smartcard een update moet krijgen??

Ik heb een Irdeto 1.2 module (van Ziggo).
Ik vermoed dat npo1 FTA is (zonder irdeto scrambling).

Startkaart moet wat emm pakketjes krijgen voordat deze beeld geeft. Daarvoor moet idd de tv of decoder aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbeam
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik overweeg ook jonaz. Is het mogelijk om zonder het ZTE kastje direct een fritzbox aan te sluiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Mrbeam schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 14:00:
Ik overweeg ook jonaz. Is het mogelijk om zonder het ZTE kastje direct een fritzbox aan te sluiten?
Zou even bellen, heb 2x gebeld met technische vragen en ze gaven meteen of snel antwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:44
Mrbeam schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 14:00:
Volgens mij niet.

Jonaz gebruikt GPON (alleen dan dus met de splitters in de Area-PoP van KPN NetwerkNL ). Dus tenzij ze open staan voor alternatieve hardware (volgens mij heeft AVM wel Fritz!boxen die met GPON kunnen werken), denk ik dat je altijd het kastje nodig hebt.

Marstek Venus 5.12kWh v148, ShellyPro3EM emulatie, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tisloafp
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-04 23:19
Is het al iemand gelukt om het EK in 4K te kijken via Jonaz?

Mijn tv (LG CX) met CI+ module zit via coax op het modem aangesloten. Als ik deze info moet geloven hoef je er eigenlijk niks extras voor te doen, maar tijdens de wedstrijden geeft de tv aan dat het beeld gewoon 1080i is en het is dus ook niet scherper dan anders. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

tisloafp schreef op maandag 21 juni 2021 @ 15:47:
Is het al iemand gelukt om het EK in 4K te kijken via Jonaz?

Mijn tv (LG CX) met CI+ module zit via coax op het modem aangesloten. Als ik deze info moet geloven hoef je er eigenlijk niks extras voor te doen, maar tijdens de wedstrijden geeft de tv aan dat het beeld gewoon 1080i is en het is dus ook niet scherper dan anders. :/
Ah interessant, wist niet dat het toch via Jonaz te bekijken was! Ga straks eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfemmerik
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-05 14:55
NPO1 UHD zit bij Jonaz op kanaal 111

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Hier werkt het op 111:
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/ETivmGOl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/9sf2FH9l.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tisloafp
  • Laatst online: 15-04 23:19
rfemmerik schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 16:47:
NPO1 UHD zit bij Jonaz op kanaal 111
aha, ik had niet begrepen dat het een apart kanaal was.

Ik heb het kanaal nu opgezocht en daarop geeft mijn tv ook 2160p aan, dus dat ziet er goed uit! Ik ben benieuwd of ik vanavond verschil kan zien bij het voetbal. :)

Bedankt voor het inzicht! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

tisloafp schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 13:06:
[...]

aha, ik had niet begrepen dat het een apart kanaal was.

Ik heb het kanaal nu opgezocht en daarop geeft mijn tv ook 2160p aan, dus dat ziet er goed uit! Ik ben benieuwd of ik vanavond verschil kan zien bij het voetbal. :)

Bedankt voor het inzicht! _/-\o_
Het UHD kanaal is slechter, veel fletser en kleurlozer dan het FHD kanaal. Ligt niet aan Jonaz maar aan de broadcast zelf helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v-mann
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 07-05 19:11
Blijkbaar is Jonaz weer klanten aan het werven, er lag afgelopen week een flyer in de bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lldijk
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04-01-2022
Nou lekker dan overstappen naar Jonaz we gaan dag 3 in zonder internet monteur zou al 3x bellen gebeurt ook niet ik ben het ZAT. Morgen ochtend Xs4all maar bellen of ik aub terug mag komen bij hun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 22:37

zaadstra

Überprutser

Heeft iemand een goed advies voor een CI+ module die ik achterin de tv kan prakken?

De Jonaz FAQ pagina linkt naar Tweakers pricewatch, staat staat een Neotion (niet meer te koop, heb er één liggen, werkt niet), twee Smitjes (goedkoop maar reviews op Bol zijn niet best) en een dure Quantis waarvan is de prijs niet zo fijn vind.

Betrouwbare en liefst goedkope suggesties?

Edit: de Neotion hier kan natuurlijk ook gewoon defect zijn

[ Voor 6% gewijzigd door zaadstra op 08-07-2021 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lldijk
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04-01-2022
Na 2dagen internet en tv te danken aan Meldaro telefoon nummers bewaren kan soms heel handig zijn.
@zaadstra ik heb er 2 van marktplaats 15euro per stuk van Smit die blauwe werken perfect op mijn Panasonic

[ Voor 36% gewijzigd door lldijk op 09-07-2021 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

zaadstra schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 19:41:
Heeft iemand een goed advies voor een CI+ module die ik achterin de tv kan prakken?

De Jonaz FAQ pagina linkt naar Tweakers pricewatch, staat staat een Neotion (niet meer te koop, heb er één liggen, werkt niet), twee Smitjes (goedkoop maar reviews op Bol zijn niet best) en een dure Quantis waarvan is de prijs niet zo fijn vind.

Betrouwbare en liefst goedkope suggesties?

Edit: de Neotion hier kan natuurlijk ook gewoon defect zijn
Ik had nog een oude Smit 1.2 (Ziggo cert) en werkt prima.

https://www.marktplaats.n...a557deff636f4f8b9c5b7a618

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inproba
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-05 19:17
Hebben meer mensen "last" dat Jonaz erg achterloopt met het innen van het abonnementsgeld?

Ik zie op mijn rekening dat ze gisteren het geld hebben afgeschreven voor oktober en november 2020.

Ik vind dit wel erg apart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane
  • Laatst online: 00:11

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Dat viel mij ook op. Twee afschrijvingen in een maand, maar wel van oktober en november j.l. Heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-05 07:33
Ja klopt hier hetzelfde we hebben dus nog een maand of 8-9 in te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Inproba schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 22:12:
Hebben meer mensen "last" dat Jonaz erg achterloopt met het innen van het abonnementsgeld?

Ik zie op mijn rekening dat ze gisteren het geld hebben afgeschreven voor oktober en november 2020.

Ik vind dit wel erg apart...
Sinds ik Jonaz heb (begin juni) is er nog steeds niks afgeschreven hier :X ik spaar het geld wel los op voordat ze wel gaan innen... maar slordig is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ja, bij ons loopt Jonaz ook behoorlijk achter met het innen van abonnementsgeld. Afgelopen maand ook twee inhaal-afschrijvingen gezien. Ik vermoed dat ze niet de hele achterstand ineens willen incasseren omdat mensen dan niet genoeg saldo houden of gaan storneren.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

YopY schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:08:
Bij mij was er sinds Oktober vorig jaar geen afschrijving, pas in april (zoals hier gemeld) ineens twee voor zomer vorig jaar.

Ik heb ooit contact gehad met ze over facturen, ze zeiden toen dat ze mij op een lijst gezet hadden om de facturen handmatig te krijgen.

Ik krijg sterk de indruk dat ze de administratie met de hand doen. Dat zou ook de onvoorspelbare afschrijvingen verklaren - iemand moet eens per maand door de Excel sheet heen gaan en de incasso's uitvoeren.

Ik weet niet of dat mensen zijn die al een paar jaar lid zijn, of dat iedereen dat heeft. Dus qua administratie is het al 4-5 jaar een bende.

Qua internet kan ik niet klagen, heb eigenlijk nooit problemen gehad. Vreemd. Maar ik houd er wel rekening mee dat ze er ineens mee ophouden. Alhoewel het waarschijnlijker is dat ze ineens van eigenaar wisselen.

Ik zie ook dat ze http://mijn.jonaz.nl/ weggehaald hebben (of vervangen met een Apache landingspagina), dat was een paar jaar geleden nog een site in development voor een self-service portal.
Ik ben zelf de nodige jaren klant bij Jonaz. Hoewel ik nooit gedoe of storing heb (op 1 keer na of zo), verder een prima provider. Maar onlangs even verder gekeken dan mijn neus lang is. Afgelopen maand is er dus twee keer geincasseerd voor oktober/november 2020 of november/december 2020 weet even niet meer precies en zou graag willen dat men dit oplost., het is namelijk structureel dat ze een dubbele facturatie doen en daarbij achterlopen; elke incasso is namelijk op zo'n manier gegaan, dus lijkt inderdaad vooral handwerk te zijn.

Nu weet ik (mede dankzij dit topic en een gamemaat van me) dat Jonaz op deze punten (facturatie en klantcontact) niet de beste cijfers verdiend en tenzij ze dit niet oplossen en recht trekken voor me op een niet al te lange periode, zit ik sterk te twijfelen om ook maar op te zeggen en over te stappen op een andere provider. Ik heb intussen twee keer gebeld deze week met ze en vorige week een e-mail gestuurd, maar schijnbaar is contact opnemen lastig.

Spijtig om te zien dat dit gebeurd, ondanks dat ik verder meer dan prima ervaringen heb met Jonaz. Misschien dan toch maar weer terug naar T-Mobile Thuis (waar ik hiervoor klant was, al was het toen nog Vodafone Thuis, eens zien of het gras daar (Jonaz) groener is.

Gezien al de recente reacties alhier, is het eigenlijk ook best vreemd dat ik vandaag aan de telefoon te horen kreeg dat de medewerker aan wie ik dit vertelde, dit voor het eerst hoorde, daar geloof ik dus absoluut niets van.

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 30-07-2021 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:44
Tsja..... of je van T-mobile nou heel blij wordt.

Administratief en qua servicedesk hebben ze hun zaakjes heus wel voor elkaar, maar de constante pogingen daar om op iedere denkbare manier te bezuinigen op het routeren van het internetverkeer (ik volg meerdere providertopics, waaronder dat over T-mobile) stemmen ook niet erg hoopvol.

Wel jammer hoor.... want puur om het internet en de TV en radio zou ik nog steeds graag klant worden bij Jonaz (zit nu bij Freedom, waar ik verder overigens ook tevreden over ben)

Marstek Venus 5.12kWh v148, ShellyPro3EM emulatie, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkvanEss
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 31-08-2024
Jonaz houdt zich sinds april 2021 onbereikbaar voor me. Een wijziging van bankrekening nummer, elementair klusje voor klantenservice, wordt na verzoeken in mails en telefoon niet uitgevoerd en random halen ze geld af van mijn oude rekening met omschrijvingen als “nota October 2020” in augustus 2021!
Heb de FIOD getipt :) Heeft iemand een direct nummer dat niet leidt naar call center?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Bij mij hebben ze eindelijk de activatie kosten afgeschreven ... (had rond 1 juni of 1 juli moeten gebeuren), had er ook al over gebeld maar nooit terugkoppeling over gehad. Verder nog geen abonnementsgeld betaald...

Wat ik niet snap hoe je met zo'n belabberde administratie of in ieder geval facturatie systeem kan bestaan... je hebt als bedrijf toch lonen en onhouderhoud/investeringen??

[ Voor 11% gewijzigd door ArcticWolf op 31-08-2021 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-04 15:37
Bij mij begonnen de facturen weer te lopen nadat ik in dit topic melde dat er al meer dan een half jaar niks afgeschreven was. Best bizar dat het financieel nog steeds zo'n bende is daar. Technisch totaal geen klachten, op een enkele keer dat het modem eens een herstart nodig heeft werkt prima, ik hoop alleen niet dat ik ooit de servicedesk nodig ga hebben...

Zal de F1 komend weekend ook via Jonaz te zien zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

Eind augustus weer twee incasso's. Ib ben nu bij t/m januari 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

MonkeySandwich schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 10:01:
Bij mij begonnen de facturen weer te lopen nadat ik in dit topic melde dat er al meer dan een half jaar niks afgeschreven was. Best bizar dat het financieel nog steeds zo'n bende is daar. Technisch totaal geen klachten, op een enkele keer dat het modem eens een herstart nodig heeft werkt prima, ik hoop alleen niet dat ik ooit de servicedesk nodig ga hebben...

Zal de F1 komend weekend ook via Jonaz te zien zijn?
Ik heb F1TV Pro genomen toen ik naar Jonaz overstapte... dat werkt wel echt snel. Dan hoef ik dat gemiep van Plooij tijdens de VT's ook niet te horen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eevie1809
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 28-11-2024
Ik heb me twee weken geleden aangemeld bij Jonaz. Diverse keren heb ik gebeld, omdat ik steeds niet word terug gebeld. Ik zou vandaag echt gebeld, tot op heden geen reactie.

Hebben jullie een idee of telefoonnummer wat ik kan gebruiken? Erg vervelend dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

Eevie1809 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:48:
Ik heb me twee weken geleden aangemeld bij Jonaz. Diverse keren heb ik gebeld, omdat ik steeds niet word terug gebeld. Ik zou vandaag echt gebeld, tot op heden geen reactie.

Hebben jullie een idee of telefoonnummer wat ik kan gebruiken? Erg vervelend dit.
De dag is nog niet om >:)

Hier kan je de contactpagina vinden met een nummer: 088 - 10 10 789
Is wel een soort van callcenter maar je kan iig iets uitleggen en willicht een ticket maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

M'n Internet is zo dood als een pier, net als de website }:O hopelijk valt het mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-04 11:37
Gek genoeg lijkt het alleen tcp verkeer te zijn, ik zit nog in een online game zonder problemen, maar websites werken niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

YopY schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 21:17:
Gek genoeg lijkt het alleen tcp verkeer te zijn, ik zit nog in een online game zonder problemen, maar websites werken niet meer.
Ik wilde de dns veranderen, maar geen idee hoe dat in het F668a modem moet. Dus drukte op reboot voor de grap, maar krijg geen IP adres meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alexander82
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04:00
ArcticWolf schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 21:13:
M'n Internet is zo dood als een pier, net als de website }:O hopelijk valt het mee...
Hier is het internet ook dood (Amersfoort)
Valt mee ze zijn nog bereikbaar op de klantenservice.
ook gelijk maar is gevraagd of er nog facturen gestuurd kunnen worden weer.

[ Voor 20% gewijzigd door Alexander82 op 14-09-2021 21:48 ]

We stopped checking for monsters under our bed, when we realized they were inside us.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan-
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-04 12:54
Hier (Amersfoort) ook internetstoring. Het ging zo goed de laatste jaren...

Over die dubbele incasso's heb ik ook al eens gebeld, het was een bekend probleem en ze hoopten over een aantal maanden weer bij te zijn. Ze beloofden mij ook de facturen te sturen want die heb ik ook al twee jaar niet meer ontvangen. Nooit meer iets van gezien. Klantenservice blijft een dingetje daar...

Overigens heb ik wel TV pakket zonder dat het geïncasseerd wordt, dat is dan wel weer netjes :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Alexander82 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 21:33:
[...]

Hier is het internet ook dood (Amersfoort)
Ja ook hier ook Amersfoort, PON netwerk is nog wel actief dus ligt aan Jonaz zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v-mann
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 07-05 19:11
Hier in Soest ook geen internet sinds een uur of 9.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02:10

steveman

Comfortabel ten onder

Ook ik heb geen internet, maar een vriend van me, ook in 033 heeft wèl gewoon verbinding.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
Met die facturen is het al jaren mis, daar heb ik veel geld door misgelopen (ik kon het declareren bij mijn werkgever, maar op een dag hielden ze er gewoon mee op). Ook een bekend probleem. Er wordt nu ook af en toe voor twee maanden over vorig jaar geld van mijn rekening gehaald. Ik heb het idee dat ze daar nog heel veel met de hand doen en dat ze hun interne IT en administratie maar niet op orde krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

YopY schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 21:53:
Met die facturen is het al jaren mis, daar heb ik veel geld door misgelopen (ik kon het declareren bij mijn werkgever, maar op een dag hielden ze er gewoon mee op). Ook een bekend probleem. Er wordt nu ook af en toe voor twee maanden over vorig jaar geld van mijn rekening gehaald. Ik heb het idee dat ze daar nog heel veel met de hand doen en dat ze hun interne IT en administratie maar niet op orde krijgen.
Hoe bedoel je door misgelopen? Teveel gefactureerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakalwe
  • Laatst online: 02-04 12:48
Ik heb nu weer een IP adres (Amersfoort), jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YopY
ArcticWolf schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 21:59:
[...]

Hoe bedoel je door misgelopen? Teveel gefactureerd?
Nee, ik kon het bedrag met een factuur declareren bij mijn toenmalige werkgever. 30 euro per maand is toch mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFvB
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-05 10:30
Nog steeds geen internet Amersfoort Zielhorst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:55
Leusden zuid ook niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

zakalwe schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 21:59:
Ik heb nu weer een IP adres (Amersfoort), jullie?
Alleen een lokaal ip adres, wordt aan gewerkt zo te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakalwe
  • Laatst online: 02-04 12:48
Alleen een lokaal ip adres, wordt aan gewerkt zo te zien...
Ja, je hebt gelijk, te vroeg gejuigd... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFvB
TV werkt wel, internet en telefonie niet.
Tja, dat wordt morgen of naar kantoor of tv kijken 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Okay, da's vaag... Telefoon van m'n vrouw heeft wel gewoon internet via Jonaz :?

Ik connect met wifi: nope, zij kwam net thuis: jep.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2qJDITH1o00BAVaAcY6ve3MT2Is=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gedHYfXEot6TzTqiiFhjGpST.png?f=user_large

Double checked, haar databundel staat uit.

Verbind ik met onze wifi: "no internet"

Hoe dan?

En de router zelf kan niet eens tweakers.net pingen.

Nachtje over :z

[ Voor 7% gewijzigd door steveman op 14-09-2021 23:26 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warheart
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-02 16:11
De website is tenminste weer terug..

• Warheart
Storing als geëindigd vermeld nu, als per de jonaz.nl website.
Storingen
Begin: 14 september 2021 21:00. Einde: 14 september 2021 23:55,
Geen internet en telefonie als gevolg van storing op beide nameservers.

• Warheart
Helaas werkt het alsnog niet aan mijn kant na een volledige powercycle. (Amersfoort)

• Alexander82
Hier werkt het ook nog steeds niet

We stopped checking for monsters under our bed, when we realized they were inside us.

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Hier ook nog niet, krijg geen IP toegewezen alleen een lokaal ip.
Toevallig vandaag weer beginnen op kantoor, maar zou fijn als het opgelost wordt zsm :p

• smitjeffrey
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 29-01-2022
Hier in Vathorst heb ik sinds een paar minuten weer internet.

• FFvB
In Amersfoort Zielhorst weer alles up and running!
Snelheden weer al vanouds 👍
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QXEk1Ug3DyGwEJgCvDB4-c3KUGg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/KLi0H4e7sdPr1eSt2jj1pcy6.png?f=fotoalbum_large

Uiteraard mijn router uit, vervolgens mijn Jonaz modem uit (staat in bridge mode), na een 5 sec. modem weer aan. Gewacht tot modem volledig online is, dus Power, PON, internet, phone en cai aan.
Daarna mijn router weer opgestart. 😉

[ Voor 22% gewijzigd door FFvB op 15-09-2021 08:32 ]

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:55
Schothorst-Noord hier
Net een powercycle gedaan, maar nog steeds geen WAN 😐

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Net na een tweede reboot weer online :)

Vanuit de interface ipv fysieke knop, zal wel toeval zijn

• MoZe
Ik ben er ook weer!
Dit was mijn laatste poging voordat ik in de auto zou stappen naar kantoor, dus toch wel blij nu :)

• AvV
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-05 23:06

AvV

Ik woon in Amersfoor Zielhorst, maar ik heb gisteren niets gemerkt van een storing.
Overigens lopen mijn facturen ook een half jaar achter.

[ Voor 25% gewijzigd door AvV op 15-09-2021 08:59 . Reden: toevoeging ]

• Warheart
Ook in Amersfoort Zielhorst, maar hier is het nog altijd ellende.

De verbinding wisselt tussen een Jonaz connectie met 850 down / 0.5 up en een T-Mobile (???) connectie met 850 down / 850 up. Regelmatige disconnects bij constante verbindingen zoals remote desktop.

• kevinwalter
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:32
Geen problemen in Leusden.

• LordLister
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08-05 09:32
Sinds gisteravond geen internet en geen telefoon. Vanmorgen gebeld, er was een storing en ze waren er mee bezig. Vanmiddag nog twee maal gebeld met Jonaz. Antwoord, men was er mee bezig om de storing op te lossen. Vanaf de oprichting van Jonaz is de router van Jonaz in "bridge" gezet. De uitgang van Jonaz naar mijn router via de LAN2 uitgang functioneerde altijd correct. De uitgang heb ik verwisseld naar de LAN1, probleem opgelost. Een raadsel hoe dat is gebeurd. Tot nu toe niets meer vernomen van Jonaz.

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

Dit staat er op de Jonaz storingspagina:
15 september 2021.
Na de storing van 14 september is het bij sommige klanten nodig het ZTE-modem van Jonaz te herstarten en voor zover van toepassing 3 minuten later de eigen router te herstarten.

Begin: 14 september 2021 21:00. Einde: 14 september 2021 23:55,
Geen internet en telefonie als gevolg van storing op beide nameservers.
Vandaar dat ik geen last heb, ik gebruik andere nameservers. :9

• garathane

garathane

Ik heb op mijn ZTE-modem nog steeds geen internetled branden. De andere vijf (power, PON, LAN1 en de Ghz-LEDjes) branden wel gewoon.
Ik kan er zelf niet in ( geen wachtwoord) en mijn bridge-router geeft uiteraard ook geen internet.
Doe ik iets fout of zie ik iets over het hoofd ?

(-tig restarts gedaan, internet ledje blijft uit)
Amersfoort soesterkwartier

[ Voor 4% gewijzigd door garathane op 15-09-2021 21:15 ]

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

garathane schreef op woensdag 15 september 2021 @ 21:14:
Ik heb op mijn ZTE-modem nog steeds geen internetled branden. De andere vijf (power, PON, LAN1 en de Ghz-LEDjes) branden wel gewoon.
Ik kan er zelf niet in ( geen wachtwoord) en mijn bridge-router geeft uiteraard ook geen internet.
Doe ik iets fout of zie ik iets over het hoofd ?

(-tig restarts gedaan, internet ledje blijft uit)
Amersfoort soesterkwartier
login van dat modem is admin/admin (met kleine letters).
zaadstra schreef op woensdag 15 september 2021 @ 17:13:
Dit staat er op de Jonaz storingspagina:

[...]

Vandaar dat ik geen last heb, ik gebruik andere nameservers. :9
Weet jij hoe je andere nameservers in het ZTE modem instelt? Zoek mij een ongeluk maar kan niks vinden, alleen welke nu ingesteld staan 8)7 vind de layout sowieso een drama...

[ Voor 28% gewijzigd door ArcticWolf op 16-09-2021 09:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

ArcticWolf schreef op donderdag 16 september 2021 @ 09:11:
Weet jij hoe je andere nameservers in het ZTE modem instelt? Zoek mij een ongeluk maar kan niks vinden, alleen welke nu ingesteld staan 8)7 vind de layout sowieso een drama...
Op zoekpagina's als dit en deze is wel iets te zien. Het ziet er vergelijkbaar uit voorzover ik me herinner ... Ik heb de ZTE al een tijdje in bridge staan en pas later de ISP DNS vervangen voor OpenDNS (in OpenWRT). Volgens mij zijn die nameservers van Jonaz er al vaker uitgeploft.
Zoek ff rond en wandel rond door de settings. Na een tijdje zie je door de rommeligheid heen en is de ZTE toch wel (een beetje) werkbaar. Spartaans is het wel.

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

zaadstra schreef op donderdag 16 september 2021 @ 10:16:
[...]

Op zoekpagina's als dit en deze is wel iets te zien. Het ziet er vergelijkbaar uit voorzover ik me herinner ... Ik heb de ZTE al een tijdje in bridge staan en pas later de ISP DNS vervangen voor OpenDNS (in OpenWRT). Volgens mij zijn die nameservers van Jonaz er al vaker uitgeploft.
Zoek ff rond en wandel rond door de settings. Na een tijdje zie je door de rommeligheid heen en is de ZTE toch wel (een beetje) werkbaar. Spartaans is het wel.
oh potver onder Applications en DNS Service 8)7 ik dacht dat die puur voor domein instellingen waren.

• Alexander82
Stomme vraag misschien, mijn router staat in bridgemodus en als ik op m'n eigen router kijk. (Asus GT-AC5300) .

Kan ik hem alleen op statisch ip zetten, daaronder kan ik wel kiezen uit verschillende dns services. Alleen dan moet ik ook subnet en gateway invullen.

Ik neem aan dat IP adres het adres wat ik op internet terug kan vinden. en subnet is meestal standaard 255.255.255.0 (als ik goed) zit, maar wat is de gateway of waar kan ik dit vinden?

Oeps, veldje er onder kan je dns selecteren. Dus deze nu op Google DNS gezet. Die liggen er hopelijk niet snel uit.

[ Voor 20% gewijzigd door Alexander82 op 16-09-2021 13:36 ]

• garathane

garathane

Hahaha, ik kreeg het modem niet aan de gang, ook niet van 'binnenuit', de helpdesk had een 'telefonische storing'.....dus heb ik de modem-installateur (thuis) gebeld, die heeft Jonaz gebeld (geen telefonische storing meer....) en er komt zomaar morgen iemand langs om de boel te repareren..... misschien een vreemde omweg, maar als het gaat werken, vind ík het best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander82
Momenteel weer een storing? 🙄
Mac Adres staat normaal gekloond, nadat ik dit veld leeg gemaakt hebt is er weer internet. 8)7

[ Voor 60% gewijzigd door Alexander82 op 17-09-2021 04:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styxz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:45
Alexander82 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 03:00:
Momenteel weer een storing? 🙄
Mac Adres staat normaal gekloond, nadat ik dit veld leeg gemaakt hebt is er weer internet. 8)7
Hier (Amersfoort centrum) ook storing sinds half 3 vannacht.
Waar heb je dat Mac veld leeg gegooid?

Het leven is hard...een stoeprand ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTheMike
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Hier in Kattenbroek ook geen internet. Ben ook benieuwd naar dat Mac-adres 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smitjeffrey
In Vathorst ook weer een storing…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoZe
Schothorst ook weer lijkt het :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiberSam
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-02 17:01
Afoort-zuid ook uitgevallen. Gisterenavond werkte een herstart van het modem nog. Nu niets meer. En helpdesk uiteraard onbereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:50
Hier ook een Vathorster, maar hier is alles nog werkend.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTheMike
"Helpdesk" gesproken, was duidelijke niet de enige met dit issue. Maar zoals altijd wordt 't doorgegeven en is het verder afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiberSam
Is geen helpdesk maar een muppetdesk. Ze weten niks, ze kunnen niks en ze mogen niks. Het is een landingsplaats voor lastige klanten die iets willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

En nu doet hun webstie het nog wel, maar staat er alleen geen update over de huidige storing op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiberSam
steveman schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 10:24:
En nu doet hun webstie het nog wel, maar staat er alleen geen update over de huidige storing op.
Dat doet Jonaz lang niet altijd. En als ze het al doen meestal pas ruimschoots nadat de storing alweer voorbij is. We mogen al blij zijn als deze storing Willem-Jan heeft bereikt.

Correctie 11:40: er staat nu een mededeling op hun website.

[ Voor 15% gewijzigd door FiberSam op 17-09-2021 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander82
styxz schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 07:01:
[...]

Hier (Amersfoort centrum) ook storing sinds half 3 vannacht.
Waar heb je dat Mac veld leeg gegooid?
Mijn eigen router, onder wan instellingen
Modem staat in bridge modus.
Storing is er vanaf 3 uur vannacht al, heb nog wel het idee dat niet alles werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexander82
FiberSam schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 10:42:
[...]

Dat doet Jonaz lang niet altijd. En als ze het al doen meestal pas ruimschoots nadat de storing alweer voorbij is. We mogen al blij zijn als deze storing Willem-Jan heeft bereikt.

Correctie 11:40: er staat nu een mededeling op hun website.
Dan heb je het wel druk als enige werknemer 🤣
OK flauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Eindelijk weer internet... (van over 3 uur vannacht tot iets over 15 uur), ben benieuwd wat de reden was (als we dat al te horen krijgen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoZe
hier nog steeds niets😐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiberSam
Hier ook rond 15.00 weer ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTheMike
Hier helaas nog steeds geen niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:32
Hier in Leusden niets van gemerkt. Core netwerk lijkt dus goed te zijn. Iets in de areapops misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smitjeffrey
Hier nog steeds geen internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud76
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Hier (Kattenbroek) ook nog geen Internet, hele dag al storing. Net gebeld en men is er nog mee bezig, ze zijn nog niet achter de oorzaak en ze kunnen dus ook nog geen verwachting afgeven over wanneer het opgelost zou moeten zijn (niet leuk, wel eerlijk). TV werkt trouwens wel.

[ Voor 38% gewijzigd door ruud76 op 17-09-2021 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjwild
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-05 21:33
Copy Pasta van alle storingen site comment wat voor mij geholpen heeft
Hij doet het weer. De oplossing als je bridge modus hebt. Sluit je pc laptop rechtstreeks aan. Dan krijg je een nieuw IP en heb je verbinding. Op een of ander manier als je router terug plaatst doet die het weer niet. Staat ergens (Mac adres van je router) in een cache die moet geleegd worden of release time moet geforceerd worden. Ik heb een mesh setje, dus even omgeruild en alles opnieuw ingesteld. Maar dit is niet voor iedereen te doen.

Dit nav tip van de helpdesk om te testen met het rechtstreeks aansluiten van laptop op de modem.
Pagina: 1 ... 12 ... 22 Laatste