Dan ben ik wel benieuwd. De foto is een tk01. En die heb ik nooit gezien met sc/pc op de eerste vezel.
En @
Barre73 bevestigd dat ook.
Het netwerk uit 2009 was 2 vezels. Daarvoor zijn ook posities in de odf gereserveerd, maar na- aansluitingen worden sinds een paar jaar altijd 1 vezelig opgeleverd.
Zo staat het ook in de BC vermeld. Kijk jij rechtstreeks of via een api? Als je puur naar odf posities kijkt dan klopt die 2e vezel, maar netwerktechnisch kan t best zijn dat die nieteens in een dp is doorgelast (of zelfs losgehaald is en voor een andere aansluiting gebruikt is.
In de bc staat ook de has datum. Ik gok dat die geen 2009 is maar ergens 2018+ ofzo (weet niet exact wanneer de tk01 geintroduceerd is)
Net gechecked: mijn bovenburen hebben pas vorig jaar glas gekregen. Initieel was het hier 2 vezelig met de ty01 ftu.
Bij haar staat netjes in de BC 1va, incl has datum en tk-01
En ook de odf posities van beide vezels, maar die 2e is dus niet afgelast of in gebruik, alleen in de odf gereserveerd voor bestaande adressen tijdens de netwerkbouwfase. Dat zegt dus niet dat die gelast is.
Overigens kun je prima een patch zetten op de b-vezel in een oud (2v) netwerk, maar dat die odf positie ergens ook uitkomt is een 2e. Ik gok op een foutje waarbij even voorbijgegaan wordt aan het feit dat een na- aanleg 1 vezelig is en in dat geval Jonaz een patch op de eerste vezel had moeten aanvragen (itt tot de 2e vezel op een reeds aangelegde aansluiting met een ty-01)
[
Voor 47% gewijzigd door
DJSmiley op 10-06-2021 23:58
]