Hier ook, ook Vathorst sinds circa 2 uur. Als ze de kabel geraakt hebben gaat het wel even duren of niet? Wordt ook in een topic van een andere isp gemeld, je ziet ook bij meerdere isps een storing op allestoringen.
Amersfoort Zielhorst ook, LOS ledje knippert rood op mijn ZTE F668a en PON is uit. Heb ook al contact gehad met melddesk (ca. 20 min terug) toen wist men nog van niets 😊
[ Voor 35% gewijzigd door FFvB op 12-01-2021 14:49 ]
Hun storingen pagina is bijgewerkt: https://www.jonaz.nl/vragen/ (onderaan de pagina)
Begin: 12 januari 2021 13:55. Einde: nog onbekend...
Geen diensten in deel van Amersfoort als gevolg van stroomstoring in wijkcentrale
[ Voor 11% gewijzigd door YopY op 12-01-2021 14:58 ]
Ah een stroomstoring in de POP van Amersfoort noord.
Ben net gebeld door Jonaz.
Ben net gebeld door Jonaz.
[ Voor 41% gewijzigd door FFvB op 12-01-2021 15:03 ]
Weet je zeker dat KPN ook last heeft? Zie niks in het topic en hier in de straat ligt T-Mobile er uit, maar hoor van buurman dat de KPN het wel doet bij anderen.CH4OS schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:16:
[...]
Ik hier ook inderdaad, zelfde wijk. Op allestoringen.nl pieken T-Mobile en KPN ook.
Edit:
Ik hang ook al even in de wacht met de klantenservice op zoek naar wat meer info, hopelijk een indicatie hoe snel eea opgelost is.
Edit2:
Men is ermee bezig, geen oplossing nog, dus ook geen indicatie wanneer eea opgelost is. Nu maar even USB tethering aanzetten op mijn telefoon, maar werkt nog niet helemaal.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Ik zag de grafieken op allestoringen voor KPN en T-Mobile pieken. Dat zal vast niet uit zichzelf gebeuren, hahaha!Oekol schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:00:
Weet je zeker dat KPN ook last heeft? Zie niks in het topic en hier in de straat ligt T-Mobile er uit, maar hoor van buurman dat de KPN het wel doet bij anderen.
Zie ook https://allestoringen.nl/storing/kpn/ en https://allestoringen.nl/storing/t-mobile/.
Het lijkt weer online te zijn. Ongeveer anderhalf uur? Ben iig blij dat we zelf geen last hadden van de stroomstoring.
[ Voor 67% gewijzigd door YopY op 12-01-2021 15:20 ]
Hier brandde het LOS-ledje (ik neem aan Loss of Signal?) niet meer, dus ik heb de modem even een herstart gegeven. Hopelijk werkt het daarna weer inderdaad.YopY schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:19:
Het lijkt weer online te zijn. Ongeveer anderhalf uur? Ben iig blij dat we zelf geen last hadden van de stroomstoring.
EDIT:
Na de herstart van het modem duurde het nog even, maar het is inderdaad terug!

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 12-01-2021 15:29 ]
Heb exact hetzelfde ook met Ubiquiti apparatuur dat m,ijn verbinding random 10 sec ofzo eruit valt in bridge modeAnoniem: 474132 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 20:33:
Meer mensen hier die met Smokeping de internet verbinding met Jonaz monitoren? Heb het draaien op een Raspberry Pi en de verbinding op mn LAN is retestabiel (0% packetdrop over lange periode, muv firmware updates natuurlijk), modem van Jonaz staat in bridge-stand, eigen Ubiquiti apparatuur in mn LAN.
Zie en merk af en toe dat de verbinding wegvalt van Jonaz, zeer irritant bij thuiswerken (VPN tunnels knallen er uit) en ook Spotify heeft kuren hierdoor.
LOS ledje knipperde bij mij ook (staat idd voor Loss of Signal), maar dat loste (ha) zichzelf op, geen restart nodig.CH4OS schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:21:
[...]
Hier brandde het LOS-ledje (ik neem aan Loss of Signal?) niet meer, dus ik heb de modem even een herstart gegeven. Hopelijk werkt het daarna weer inderdaad.
EDIT:
Na de herstart van het modem duurde het nog even, maar het is inderdaad terug!
Zijn er meer mensen die problemen hebben met spelen online?
Zelf merk ik dit op de XBOX, constant wordt de verbinding met de server (voornamelijk bij GTA V) verbroken.
Het is net of verbinding met internet niet stabiel is, want tijdens een avondje gamen, vliegt die er soms om de tien min// half uur uit.
Zelf merk ik dit op de XBOX, constant wordt de verbinding met de server (voornamelijk bij GTA V) verbroken.
Het is net of verbinding met internet niet stabiel is, want tijdens een avondje gamen, vliegt die er soms om de tien min// half uur uit.
We stopped checking for monsters under our bed, when we realized they were inside us.
Anoniem: 474132
Ja, de verbinding heeft last van packet loss, weet echter niet of dit ook jouw online gaming problemen veroorzaakt kan ook iets op je eigen thuisnetwerk verbinding zijn.Alexander82 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 04:42:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met spelen online?
Ik heb smokeping draaien op een Pi, en voorbij het modem heb ik op de eerste hop van Jonaz packetloss. Dit leidt af en toe tot VPN verbindingen die er uit vliegen en dat is best irritant met thuiswerken. Ben aan het rondkijken naar alternatieven inmiddels, met Jonaz valt verder niet te communiceren helaas.
De blauwe pixeltjes in onderstaand plaatje geven lost packets aan je ziet een packet loss van 0.07% maar dit is best veel voor een ISP, moet gewoon 0 zijn.
:strip_exif()/f/image/NtRbTKuj0H2cYlQ7dGLUV20V.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik denk dat het bij mij ook het geval is. Heb nu tijdelijk Domotz geïnstalleerd op Synology NAS. Deze zit nog achter een ASUS GT-AC5300 Router. Modem van Jonaz staat in bridge. Als ik via Domotz kijk zie ik al wel dat mijn internet verbinding downtimes aangeeft.
/f/image/kjFirSjyxXCPlOGuUACFTNOR.png?f=fotoalbum_large)
(dit is van nog geen 24 uur natuurlijk)
Dat contact met Jonaz moeizaam is, dat is mij bekend. Factuurtjes sturen of automatiseren dat blijkt al moeizaam te zijn, wat overigens gewoon jammer is.
Heb nog gekeken voor Smokeping, alleen daar kom ik niet uit en weet ook niet of ik het op de NAS kan draaien of andere alternatieven die je kan installeren.
/f/image/kjFirSjyxXCPlOGuUACFTNOR.png?f=fotoalbum_large)
(dit is van nog geen 24 uur natuurlijk)
Dat contact met Jonaz moeizaam is, dat is mij bekend. Factuurtjes sturen of automatiseren dat blijkt al moeizaam te zijn, wat overigens gewoon jammer is.
Heb nog gekeken voor Smokeping, alleen daar kom ik niet uit en weet ook niet of ik het op de NAS kan draaien of andere alternatieven die je kan installeren.
We stopped checking for monsters under our bed, when we realized they were inside us.
Zijn er meer mensen die niet worden opgebeld door het installatiebedrijf na plaatsen van een bestelling?
Ik heb een kleine 2 weken geleden internet en TV bij Jonaz afgesloten, wachtend op een telefoontje van het installatiebedrijf om een afspraak in te plannen. Tot op heden en 4 telefoontjes en 'spoedaanvragen' verder en ik ben nog steeds niet gebeld.
Het begin is helaas niet veel belovend, zijn er anderen die hier ook tegen aan hebben gelopen?
Ik heb een kleine 2 weken geleden internet en TV bij Jonaz afgesloten, wachtend op een telefoontje van het installatiebedrijf om een afspraak in te plannen. Tot op heden en 4 telefoontjes en 'spoedaanvragen' verder en ik ben nog steeds niet gebeld.
Het begin is helaas niet veel belovend, zijn er anderen die hier ook tegen aan hebben gelopen?
Realiteit is een hallucinatie die optreedt bij gebrek aan alcohol.
Jazeker. Ik had dat vorig jaar medio september ook. Uiteindelijk maar elders een glasabbo afgenomen, en tot op de dag van vandaag niets meer over gehoord (ondanks diverse emails en telefoontjes met terugbelverzoeken van mijn kant uit)tabee schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:40:
Zijn er meer mensen die niet worden opgebeld door het installatiebedrijf na plaatsen van een bestelling?
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Dank voor je antwoord! Helaas niet het antwoord waar ik op hoopte, maar wel had verwacht.Freeaqingme schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:45:
[...]
Jazeker. Ik had dat vorig jaar medio september ook. Uiteindelijk maar elders een glasabbo afgenomen, en tot op de dag van vandaag niets meer over gehoord (ondanks diverse emails en telefoontjes met terugbelverzoeken van mijn kant uit)
Best bijzonder dat een commercieel bedrijf zo zijn klanten naar de concurrent laat vertrekken door de aanvragen van het core product te laten liggen

Ik zou vandaag echt terug worden gebeld door het installatiebedrijf met de zoveelste spoedaanvraag, maar ik heb er een hard hoofd in. Erg jammer. Mag ik vragen bij welke provider jij uiteindelijk bent belandt?
Realiteit is een hallucinatie die optreedt bij gebrek aan alcohol.
Ik zit nu bij tmobile thuis met ziggo coax als backuptabee schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:48:
[...]
Ik zou vandaag echt terug worden gebeld door het installatiebedrijf met de zoveelste spoedaanvraag, maar ik heb er een hard hoofd in. Erg jammer. Mag ik vragen bij welke provider jij uiteindelijk bent belandt?
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Zijn er meer mensen waar vanaf oktober 2020 geen abonnementsgeld meer is afgeschreven?
Hmm hier is laatste afschrijving op 30 oktober geweest inderdaad.Vermeulch schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 17:40:
Zijn er meer mensen waar vanaf oktober 2020 geen abonnementsgeld meer is afgeschreven?
(twee keer oktober en na Juli zie ik hier ook aantal maanden geen afschrijvingen)
Mag hopen dat we straks niet alles op één hoop gaan krijgen.....
[ Voor 10% gewijzigd door Alexander82 op 27-01-2021 18:03 ]
Laatste afschrijving was twee keer in juli en een keer in oktober.Vermeulch schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 17:40:
Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED
Zijn er Jonaz klanten die wel een factuur krijgen?
De laatste keer dat ik een factuur heb mogen ontvangen is meer dan 3 jaar geleden....
De laatste keer dat ik een factuur heb mogen ontvangen is meer dan 3 jaar geleden....
En van de in 2017 aangekondigde Mijn Jonaz omgeving hoor ik ook niets meer:
https://www.jonaz.nl/ontwikkelingen/
https://www.jonaz.nl/ontwikkelingen/
Factuur sws niet. Wel afschrijvingen, maar net zo als boven met haperingen het afgelopen half jaar.
In de anderhalf jaar heb ik een paar keer contact gehad met Willem Jan, die mij de facturen toestuurde. Maar afgelopen jaar en zelfs afgelopen week nog een e-mail gestuurd, maar heb tot heden geen reactie meer gehad. Vind sowieso jammer dat je hier telkens zelf achterheen moet gaan. Volgens mij heeft Jonaz ook geen klanten panel.rfemmerik schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 19:58:
Zijn er Jonaz klanten die wel een factuur krijgen?
Lees ook in een ondertitel van iemand hier net boven, dat er in 2017 ontwikkelingen waren voor een klanten omgeving, iemand daar nog wat van vernomen? link: https://www.jonaz.nl/ontwikkelingen/
[ Voor 14% gewijzigd door Alexander82 op 28-01-2021 17:56 ]
Vreemd inderdaad afschrijvingen tot heden :
30 okt
23 okt
31 jul
26 jun
8 mei
3 apr
6 mrt
7 feb
vanaf juni ineens aan het einde dan de maand , in augustus/september niets, en in oktober twee keer, maar november december, januari nog geen afschrijvingen .
Het wordt telkens gekker bij Jonaz...
30 okt
23 okt
31 jul
26 jun
8 mei
3 apr
6 mrt
7 feb
vanaf juni ineens aan het einde dan de maand , in augustus/september niets, en in oktober twee keer, maar november december, januari nog geen afschrijvingen .
[ Voor 5% gewijzigd door tweakersap op 28-01-2021 19:47 ]
Slapende honden ga ik niet wakker maken hoor, maar ben bang dat ze vanzelf wel er op terug komen. Maar als dit te lang duurt kan het Einde van Jonaz betekenen. Dus ik hou rekening mee met het ergste.
Ik heb intussen genoeg gezien en ben van plan om Jonaz te verlaten.
Heeft iemand hier ervaring mee? Wat is de beste manier (e-mail, telefonisch, brief)?
Heeft iemand hier ervaring mee? Wat is de beste manier (e-mail, telefonisch, brief)?
Het werkt technisch toch goed? Gewoon het geld reserveren en genieten van de snelheid.
Zo zie ik het ook. Goede prijs/kwaliteit verhouding bij Jonaz toch?
Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED
Afgelopen zaterdag een mailtje gestuurd naar info@jonaz.nl. Maandag gelijk de bevestiging ontvangen incl de instructies om de modem te retourneren na einde abonnement. So far so good...bokkie72 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 09:53:
Ik heb intussen genoeg gezien en ben van plan om Jonaz te verlaten.
Voor mij geldt hetzelfde, 30 okt was de laatste afschrijving van Jonaz.tweakersap schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:46:
Vreemd inderdaad afschrijvingen tot heden :
30 okt
23 okt
31 jul
26 jun
8 mei
3 apr
6 mrt
7 feb
Sinds april 2020 geen facturen meer ontvangen, 10-tallen keren over gebeld maar nooit een enkele reactie gekregen, super irritant dit!!! Vraag me af of hier juridisch gezien iets aan te doen valt en stappen te ondernemen....
Een keer een klacht indienen bij de Belastingdienst/FIOD/ACM?jcjdammers schreef op maandag 15 februari 2021 @ 17:07:
[...]
Voor mij geldt hetzelfde, 30 okt was de laatste afschrijving van Jonaz.
Sinds april 2020 geen facturen meer ontvangen, 10-tallen keren over gebeld maar nooit een enkele reactie gekregen, super irritant dit!!! Vraag me af of hier juridisch gezien iets aan te doen valt en stappen te ondernemen....
Bij mij inderdaad ook nog steeds geen afschrijvingen sinds oktober. Kennelijk heeft Jonaz een aardige liquiditeitspositie, want anders waren ze al omgevallen. Ga er overigens maar van uit dat dit nog wel wordt geïncasseerd, door Jonaz en anders wel door de curator. Je bent gewoon verplicht te betalen, zelfs tot 5 jaar na datum.
Ik heb enkele weken geleden nog contact gehad met Jonaz over de facturering. Het zelfde als altijd: ze zijn er druk mee bezig en verwachten over niet al te lange tijd opgelost te hebben. Enig skeptisisme is dus wel op zijn plaats...
Ik heb enkele weken geleden nog contact gehad met Jonaz over de facturering. Het zelfde als altijd: ze zijn er druk mee bezig en verwachten over niet al te lange tijd opgelost te hebben. Enig skeptisisme is dus wel op zijn plaats...
Of ze zijn ook gestopt met het betalen van leveranciers, en het einde is in zicht. Who knows...FiberSam schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:52:
Bij mij inderdaad ook nog steeds geen afschrijvingen sinds oktober. Kennelijk heeft Jonaz een aardige liquiditeitspositie, want anders waren ze al omgevallen. Ga er overigens maar van uit dat dit nog wel wordt geïncasseerd, door Jonaz en anders wel door de curator. Je bent gewoon verplicht te betalen, zelfs tot 5 jaar na datum.
Jonaz heeft me laten weten dat voor diegenen die het betreft, de achterstallige incasso's vanaf volgende week met 2x per maand ingehaald zullen gaan worden.
Mooi. Wel fijn dat ze je even informeren per email (not).FiberSam schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 19:42:
Jonaz heeft me laten weten dat voor diegenen die het betreft, de achterstallige incasso's vanaf volgende week met 2x per maand ingehaald zullen gaan worden.
Hebben ze ook aangegeven hoe dit gekomen is?
[ Voor 6% gewijzigd door zaadstra op 04-03-2021 23:44 ]
Hmm, ik heb volgens mij de paar laatste dagen al, soms een onderbreking in de internetverbinding van zo'n 20 seconden of zo. Klinkt dit bekend bij jullie?
Router beweert dat er wel connectie is bij Network Interface > WAN Connection op zo'n moment.
Hmm, laatste afschrijving van Jonaz was van oktober vorig jaar zie ik nu
Router beweert dat er wel connectie is bij Network Interface > WAN Connection op zo'n moment.
[ Voor 14% gewijzigd door steveman op 07-03-2021 12:15 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Router in bridge modem met een eigen router? Zo ja dan heb ik dat ook. Tijd voor een ander provider denk ik zosteveman schreef op zondag 7 maart 2021 @ 12:14:
Hmm, ik heb volgens mij de paar laatste dagen al, soms een onderbreking in de internetverbinding van zo'n 20 seconden of zo. Klinkt dit bekend bij jullie?
Nee, die van Jonaz alleen, de F668A.bjwild schreef op zondag 7 maart 2021 @ 21:44:
[...]
Router in bridge modem met een eigen router? Zo ja dan heb ik dat ook. Tijd voor een ander provider denk ik zo
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
[devil of advocate mode on]bjwild schreef op zondag 7 maart 2021 @ 21:44:
[...]
Router in bridge modem met een eigen router? Zo ja dan heb ik dat ook. Tijd voor een ander provider denk ik zo
En het is dan niet je eigen router? Die setup heb ik hier ook maar ik heb dit nog niet zo gezien.
Vanochtend tot een uur of 7 ervaarde ik inderdaad hetzelfde, het leek meer de internetverbinding zelf die liep te klapperen. Gedurende de nacht meerdere meldingen ontvangen van miin Nest camera die langere tijd offline (>10 min) was.
Ik heb nog steeds niks betaald sinds oktober zie ik net dankzij dit topic...FiberSam schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 19:42:
Ik heb ook een nieuwe aanmelding staan en daar had ik vragen over - nu 3 weken bezig om contact te krijgen. De klantenservice lijn stuurt enkel een berichtje door en is verder waardeloos.
Communicatie van dit bedrijf is wel om te huilen...
Toch zonde om in dit topic te lezen dat het -nog steeds- kommer en kwel is bij Jonaz. Terwijl ze me inmiddels alweer een jaar of 2 geleden op Facebook, toen ik daar een kritisch bericht had geschreven, enigszins verongelijkt vertelden dat ze alive & kicking zijn en dit topic op Tweakers mee lezen 
Heb zelfs ooit nog op het punt gestaan om, toen Jonaz in Almere beschikbaar kwam, me ook aan te melden vanwege de prijs, maar vooral vanwege het no nonsense DVB-C aanbod (met mogelijkheid om het hele HD aanbod ook op een eigen TVHeadend server te de-cripten vanwege irdeto ). En ik had zelfs al ergens een Ziggo IrDeto CI+ CAM gekocht voor ontvangst op de TV.
Inmiddels klant geworden bij Freedom en TV doen we nu al geruime tijd via NLZiet, wat prima bevalt. Jammer van het niet zelf kunnen opnemen, maar ergens ben ik wel blij dat ik nooit met Jonaz verder ben gegaan.
Ergens lijkt het haast een godswonder dat het bedrijf uberhaupt nog bestaat en dat klanten nog werkende diensten hebben.

Heb zelfs ooit nog op het punt gestaan om, toen Jonaz in Almere beschikbaar kwam, me ook aan te melden vanwege de prijs, maar vooral vanwege het no nonsense DVB-C aanbod (met mogelijkheid om het hele HD aanbod ook op een eigen TVHeadend server te de-cripten vanwege irdeto ). En ik had zelfs al ergens een Ziggo IrDeto CI+ CAM gekocht voor ontvangst op de TV.
Inmiddels klant geworden bij Freedom en TV doen we nu al geruime tijd via NLZiet, wat prima bevalt. Jammer van het niet zelf kunnen opnemen, maar ergens ben ik wel blij dat ik nooit met Jonaz verder ben gegaan.
Ergens lijkt het haast een godswonder dat het bedrijf uberhaupt nog bestaat en dat klanten nog werkende diensten hebben.
[ Voor 6% gewijzigd door eymey op 26-03-2021 09:08 ]
Marstek Venus 5.12kWh v148, ShellyPro3EM emulatie, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
Ja het werkt ook allemaal wel, het is nu alleen gratis (?). En als je een vraag hebt dan krijg je de ene keer snel antwoord en de andere keer weken lang niks.eymey schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 09:07:
Toch zonde om in dit topic te lezen dat het -nog steeds- kommer en kwel is bij Jonaz. Terwijl ze me inmiddels alweer een jaar of 2 geleden op Facebook, toen ik daar een kritisch bericht had geschreven, enigszins verongelijkt vertelden dat ze alive & kicking zijn en dit topic op Tweakers mee lezen
Ik wil ook nog steeds Jonaz voor ons nieuwe adres, ik hoop dus dat ze snel een reactie geven...
Ik begin hem nu toch wel te knijpen, ik ben al een tijd bezig om contact te krijgen maar niks noppes nada. Gewoon niks op mail, telefoon en terugbelverzoek. Ik ben afhankelijk van internet voor thuiswerken, zelfs als ik nu een andere provider ga aanvragen zal ik een aantal weken zonder internet zitten.
Erg vervelend en reken dit ook erg aan bij Jonaz, als het niet doorgaat mogen ze dat toch op zijn minst vertellen? Misschien toch maar een plan B alvast selecteren en bedenktijd gebruiken om te zien of Jonaz nog iets gaat doen?
Belachelijk dat het zo moeilijk is om mij een simpel antwoord te geven.
Erg vervelend en reken dit ook erg aan bij Jonaz, als het niet doorgaat mogen ze dat toch op zijn minst vertellen? Misschien toch maar een plan B alvast selecteren en bedenktijd gebruiken om te zien of Jonaz nog iets gaat doen?
Ik weet niet of het je geruststelt, maar ik kreeg in augustus al geen contact met ze. Voor een bedrijf dat belly-up zou gaan houden ze 't wel lang vol.
Ze zijn mij kwijt als klant, ik heb zojuist maar bij tmobile een bestelling geplaatst. Mogelijk komt Jonaz nog met een reactie maar de service is echt belachelijk, het hoeft van mij niet meer.
Meer dan 3 weken, meerdere mails, telefoontjes en terugbelverzoeken. Internet is vooral nu echt een basis behoefte en ik heb het nodig voor werk, dat er dan zo met je omgegaan word is onacceptabel.
Meer dan 3 weken, meerdere mails, telefoontjes en terugbelverzoeken. Internet is vooral nu echt een basis behoefte en ik heb het nodig voor werk, dat er dan zo met je omgegaan word is onacceptabel.
[ Voor 34% gewijzigd door Koptelefoontje op 31-03-2021 12:21 ]
Ik vraag me af hoe levensvatbaar zo'n kleine provider nog is.
Hun levergebied is erg beperkt, dus het aantal klanten (1000 in 2017) zal ook niet erg groot zijn.
Daarnaast werd er in 2018 geroepen dat er elke 3 maanden nieuwe plaatsen zouden worden aangesloten, maar volgens mij is hun levergebied sinds die tijd hetzelfde gebleven?
Tel daarbij op het uitblijven van incasso's en geen contact met de klantenservice...
Misschien dat mensen met Linkedin contact kunnen krijgen met de grote baas?
Hun levergebied is erg beperkt, dus het aantal klanten (1000 in 2017) zal ook niet erg groot zijn.
Daarnaast werd er in 2018 geroepen dat er elke 3 maanden nieuwe plaatsen zouden worden aangesloten, maar volgens mij is hun levergebied sinds die tijd hetzelfde gebleven?
Tel daarbij op het uitblijven van incasso's en geen contact met de klantenservice...
Ik las net ook reviews op internetten dat deze problemen al meer dan een jaar duren. Dat je nieuwe klanten en verhuizende klanten gewoon niet helpt is toch wel bizar te noemen? Dan weet je ook zeker dat het aantal klanten enkel nog kan afnemen.Dennis-L schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 12:43:
Ik vraag me af hoe levensvatbaar zo'n kleine provider nog is.
Maar dan wel een redelijk snelle ‘klantenservice’, die niet meer kan dan een bericht doorsturen. Waarom daar je geld insteken??
Het lijkt mij dus een zinkend schip, ik stap er liever nu al uit dan dat ik mee ten onder ga.
De indruk die ik had was dat het gewoon een virtual office betreft. Dus, je huurt voor ~100 euro / maand iemand in die de telefoon opneemt en alle telefoontjes omzet in terugbelverzoeken.Koptelefoontje schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 12:51:
[...]
Maar dan wel een redelijk snelle ‘klantenservice’, die niet meer kan dan een bericht doorsturen. Waarom daar je geld insteken??
Ja dat begreep ik inderdaad van de medewerkster. Ze hebben zelf nul inzicht en nul contact met Jonaz. Ze sturen een mailtje met je gegevens en that’s it.Freeaqingme schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 12:55:
[...]
De indruk die ik had was dat het gewoon een virtual office betreft. Dus, je huurt voor ~100 euro / maand iemand in die de telefoon opneemt en alle telefoontjes omzet in terugbelverzoeken.
Anoniem: 474132
Ik heb Ziggo basic internet (25Mbps) parallel aan Jonaz draaien. er was een actie van 1 euro per maand voor een jaar (ziggo voordeel pakket) bovenop televisie start van Ziggo (wat ik al heb). Dus als Jonaz ophoudt schaal ik Ziggo gewoon op.Koptelefoontje schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 19:51:
Ik begin hem nu toch wel te knijpen, ik ben al een tijd bezig om contact te krijgen maar niks noppes nada. Gewoon niks op mail, telefoon en terugbelverzoek. Ik ben afhankelijk van internet voor thuiswerken, zelfs als ik nu een andere provider ga aanvragen zal ik een aantal weken zonder internet zitten.
Na het leven van de reviews op internetten.nl ook eens gaan kijken of mijn automatische incasso's nog doorliepen. Blijkt dus dat ik sinds november er niks meer afgeschreven is.
Ik zou zeggen, reserveer het gewoon en geniet ondertussen van retesnel Internet. Dat werkt gelukkig allemaal prima.
Precies, stabiel en supersnel internet.
Jup op een enkele onderbreking de afgelopen jaren nooit klachten gehad.
Het is idd bizar. Ik ben al jaren klant bij Jonaz, en eigelijk heel weinig problemen. Gewoon snel internet tegen een concurrerende prijs. Maar het bedrijf Jonaz is een wonder. Geen idee hoe ze dit nog altijd kunnen volhouden.
Euh..., misschien ligt het aan mij, maar ik zie nu maar snelheden net tegen de 100 Mb/s?!
:fill(white):strip_exif()/f/image/kyxBgdsasVQZjEjVQmKQzry6.png?f=user_large)
En dat was eerder tussen 850 en 980 Mb/s, bij meting vanaf mijn router.
Dit is in de wijk Zielhorst Amersfoort, iemand ook lagere snelheden???
Ik ben enorm verbaasd.
Let me know, Please!
:fill(white):strip_exif()/f/image/kyxBgdsasVQZjEjVQmKQzry6.png?f=user_large)
En dat was eerder tussen 850 en 980 Mb/s, bij meting vanaf mijn router.
Dit is in de wijk Zielhorst Amersfoort, iemand ook lagere snelheden???
Ik ben enorm verbaasd.
Let me know, Please!
Zal wel aan jou liggen. :-)
Leusden, eurowoningen:
Leusden, eurowoningen:

[ Voor 3% gewijzigd door kevinwalter op 13-04-2021 11:36 ]
Hier ook 9xx naar Jonaz eigen speedtest.net server en tussen de 5xx en 7xx naar de speedtest server van vancis.
Klopt, lag helemaal bij mij in de verbinding!
Jonaz las hier mijn bericht en stuurde mij een email met hun controle op het glas modem (wat ik in Bridge heb staan) en enkele suggesties om eens na te zien. Waaronder mijn ethernet kabel tussen modem van Jonaz (de ZTE F668 v5.2) en mijn router (Netgear R8000P).
Vorige week ben ik bezig geweest met wat aansluitingen rondom mijn router, daarbij heb ik inderdaad een aantal ethernet kabels vervangen / aangepast.
Nu bleek die verbinding ethernet kabel een cat 5 te zijn en niet een cat 6 welk ik er nu heb zitten
De 5 of 6 opdruk op de oude kabel was erg vaag.
Dus ik ben weer helemaal happy en dank aan Alexander van Jonaz voor de tip, kan ik zeer waarderen!
En de snelheid? Als van ouds!!!
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kaLn5rut02rI5yM2szdvuLqC.jpg?f=user_large)
Jonaz las hier mijn bericht en stuurde mij een email met hun controle op het glas modem (wat ik in Bridge heb staan) en enkele suggesties om eens na te zien. Waaronder mijn ethernet kabel tussen modem van Jonaz (de ZTE F668 v5.2) en mijn router (Netgear R8000P).
Vorige week ben ik bezig geweest met wat aansluitingen rondom mijn router, daarbij heb ik inderdaad een aantal ethernet kabels vervangen / aangepast.
Nu bleek die verbinding ethernet kabel een cat 5 te zijn en niet een cat 6 welk ik er nu heb zitten
Dus ik ben weer helemaal happy en dank aan Alexander van Jonaz voor de tip, kan ik zeer waarderen!
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kaLn5rut02rI5yM2szdvuLqC.jpg?f=user_large)
Haha geniaal! Jonaz las het bericht. Wat een provider.FFvB schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:54:
Klopt, lag helemaal bij mij in de verbinding!
Nu bleek die verbinding ethernet kabel een cat 5 te zijn en niet een cat 6 welk ik er nu heb zitten![]()
[Afbeelding]
![]()
![]()
LOL......
Dus ze lezen hier blijkbaar mee. En sturen af en toe ook wat hints naar klanten die hier klagen over de verbinding.
Maar gewoon een fatsoenlijk klantportal optuigen (wat ze via Facebook ergens in 2019 al eens hebben toegezegd te gaan doen), facturen sturen en die dan ook tijdig incasseren, dat is er niet bij

Ergens zou ik nog steeds interesse kunnen hebben in Jonaz hoor (zeker aangezien ze in Almere ook kunnen leveren) en dat de verbinding het altijd doet en storingen ook nog worden verholpen wil ik op zich ook nog wel geloven.
Maar zeker nu thuiswerken gewoon een vast onderdeel van mijn werk is (en zal blijven) kan ik het mezelf gewoon NIET veroorloven om bij een provider te zitten waarvan ik niet weet of morgen of over een half jaar ineens alsnog de stekker eruit is en waar ik niet eens tijdig facturen van kan krijgen ( nodig voor de internetvergoeding ).
Maar het blijft jammer, want ik zou nog steeds erg graag dat no frills TV-pakket afnemen.
Dus ze lezen hier blijkbaar mee. En sturen af en toe ook wat hints naar klanten die hier klagen over de verbinding.
Maar gewoon een fatsoenlijk klantportal optuigen (wat ze via Facebook ergens in 2019 al eens hebben toegezegd te gaan doen), facturen sturen en die dan ook tijdig incasseren, dat is er niet bij

Ergens zou ik nog steeds interesse kunnen hebben in Jonaz hoor (zeker aangezien ze in Almere ook kunnen leveren) en dat de verbinding het altijd doet en storingen ook nog worden verholpen wil ik op zich ook nog wel geloven.
Maar zeker nu thuiswerken gewoon een vast onderdeel van mijn werk is (en zal blijven) kan ik het mezelf gewoon NIET veroorloven om bij een provider te zitten waarvan ik niet weet of morgen of over een half jaar ineens alsnog de stekker eruit is en waar ik niet eens tijdig facturen van kan krijgen ( nodig voor de internetvergoeding ).
Maar het blijft jammer, want ik zou nog steeds erg graag dat no frills TV-pakket afnemen.
[ Voor 49% gewijzigd door eymey op 13-04-2021 14:49 ]
Marstek Venus 5.12kWh v148, ShellyPro3EM emulatie, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
@eymey Ik gok dat de afdeling helpdesk het niet kan helpen dat de afdeling debiteuren geen goed werk aflevert, maar zelf wel graag wil helpen om technische problemen op te lossen.
Ik ben sinds 1-dec 2016 bij Jonaz en heb er integenstelling tot met mijn vorige provider, eigenlijk geen grote problemen gehad, tja een modem dat na 3 jaar kuren vertoont, maar dat was ook vlot verholpen.
En nu we maximaal thuis werken met 4 personen, 2 ouders en 2 studenten van 18 en 22, wordt die glasvezel goed benut, ook als we alle vier naar verschillende streams kijken.
Ik ben blij met het TV pakket, lekker compact en ik kijk alles wat ik wil via andere apps en cast dat op de TV's of monitoren (via chromecast).
Ook de facturering gaat gewoon goed.
Weetje, zelfs mijn moeder van 79 is erg blij met haar Jonaz aansluiting!
TV, telefoon en ze gebruikt ook internet volop, stukken goedkoper dan vele andere providers
Bij deze snelheden dan he
941 down en 939 up Mbps
En nu we maximaal thuis werken met 4 personen, 2 ouders en 2 studenten van 18 en 22, wordt die glasvezel goed benut, ook als we alle vier naar verschillende streams kijken.
Ik ben blij met het TV pakket, lekker compact en ik kijk alles wat ik wil via andere apps en cast dat op de TV's of monitoren (via chromecast).
Ook de facturering gaat gewoon goed.
Weetje, zelfs mijn moeder van 79 is erg blij met haar Jonaz aansluiting!
TV, telefoon en ze gebruikt ook internet volop, stukken goedkoper dan vele andere providers
Bij deze snelheden dan he
[ Voor 3% gewijzigd door FFvB op 13-04-2021 15:52 ]
Hehe tsja.... het grote voordeel van Jonaz zou voor mij het TV-pakket zijn. Idd lekker basic (hoewel ik het gevoel heb dat het al tijden niet meer wordt aangepast... bij radio mist KINK bv. ). HDHomerun met TVHeadend en IRDETO-softcam voor de TV.
Qua betaalbaar Gigabit internet ben ik al voorzien. Bij Freedom (via het netwerk van Cambrium/Tweak) voor 47 euro per maand. Of anders bij Tweak zelf voor nog veel minder
.
Maar ik lees hierboven gewoon te veel klachten, dat mensen zelfs na herhaaldelijk vragen geen factuur in PDF formaat krijgen (of er al maanden niet wordt afgeschreven).
Qua betaalbaar Gigabit internet ben ik al voorzien. Bij Freedom (via het netwerk van Cambrium/Tweak) voor 47 euro per maand. Of anders bij Tweak zelf voor nog veel minder
Maar ik lees hierboven gewoon te veel klachten, dat mensen zelfs na herhaaldelijk vragen geen factuur in PDF formaat krijgen (of er al maanden niet wordt afgeschreven).
Het lijkt er op dat het klopt in mijn bank app staat dat er morgen twee maanden afgeschreven wordt, zoals eerder gemeld en dat ze het zo gaan inlopen.eymey schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:35:
(of er al maanden niet wordt afgeschreven).
Ook zou het handig zijn als ze een bericht sturen welke maanden er dubbel afgeschreven worden en wanneer je dan weer gelijk loopt.
Hier staan ook 2 opdrachten klaar om morgen uitgevoerd te worden.
-
Jep, augustus en september zojuist afgeschreven.
Hier ook opeens augustus 2020, en september 2020 afgeschreven.
Even terug gekeken maar dat klopt wel. Zeer bijzonder dat wel! Lijkt wel een enorme rotzooi daar intern.
Even terug gekeken maar dat klopt wel. Zeer bijzonder dat wel! Lijkt wel een enorme rotzooi daar intern.
Och ja, men mag nog tot 7 jaar na dato betaling eisen. Dus zo bezien zijn ze lekker op tijd. Hoe dan ook, kennelijk jeeft Jonaz dit probleem nu weten op te lossen. We mogen dus vanaf nu elke maand een dubbele incasso verwachten.
KPN heeft ons weer een mooie verhoging aangeboden, zit al een tijdje te kijken naar Jonaz, maar het tot nu toe niet aangedurft. De laatste tijd zijn de negatieve reacties niet zo frequent meer, misschien nu toch overstappen?
@fluz de klachten zijn vooral administratieve. Die speelden vorig jaar augustus ofzo al. Als het echt een signaal van faillisement was waren ze inmiddels wel omgevallen. Op basis van wat ik hier lees is de verbinding verder helemaal prima (als je die eenmaal opgeleverd krijgt).
Ik zou het gewoon lekker aanvragen. Er is een kans dat je helemaal geen gehoor krijgt, dan blijf je lekker bij KPN (kan je altijd evt later alsnog overstappen). Pakken ze je aanmelding wel op dan krijg je denk ik gewoon prima internet wat in het ergste geval een paar maanden gratisincassoloos is.
Als je toch te onzeker bent over Jonaz, zou je wellicht ook nog naar tmobile thuis kunnen kijken? Volgens mij leveren die in ieder geval in dezelfde regio's als Jonaz (and then some).
Ik zou het gewoon lekker aanvragen. Er is een kans dat je helemaal geen gehoor krijgt, dan blijf je lekker bij KPN (kan je altijd evt later alsnog overstappen). Pakken ze je aanmelding wel op dan krijg je denk ik gewoon prima internet wat in het ergste geval een paar maanden gratisincassoloos is.
Als je toch te onzeker bent over Jonaz, zou je wellicht ook nog naar tmobile thuis kunnen kijken? Volgens mij leveren die in ieder geval in dezelfde regio's als Jonaz (and then some).
T-Mobile zou ik nu niet willen vanwege al die routing issues (topic is echt ontploft sindskort), zit zelf ook aan Jonaz te denken (zit nu op Ziggo), maar de meerwaarde van het vervallen van de F1 is voor mij weg.Freeaqingme schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 16:22:
@fluz de klachten zijn vooral administratieve. Die speelden vorig jaar augustus ofzo al. Als het echt een signaal van faillisement was waren ze inmiddels wel omgevallen. Op basis van wat ik hier lees is de verbinding verder helemaal prima (als je die eenmaal opgeleverd krijgt).
Vroeg mij wel af hoe het standaard TV pakket van Jonaz is en hoe dat geleverd wordt?? Als ik het op de website lees lijkt het gewoon via Ziggo te lopen?
https://www.jonaz.nl/tv/#...rdion-shortcode-content-4
Levert Jonaz IP-TV?
Jonaz levert COAX/DVB-C als TV signaal. Vooralsnog geen IP-TV. Overigens heb je voor COAX/DVB-C ook een set-topbox of CI+ module nodig.
Let er op dat alleen door Ziggo gecertificeerde set-topboxen en/of CI+ modules geschikt zijn voor Jonaz. Jonaz gebruikt namelijk dezelfde techniek voor de versleuteling van het TV signaal. Dus als je deze al hebt, dan kun je deze gewoon blijven gebruiken met de Jonaz smartcard.

Alfa Romeo Giulietta 235pk + 1pk <3
Nee..... TV loopt zeker niet via Ziggo. Maar ze versleutelen de streams wel met IRDETO, wat ook de oude coderingsstandaard is in former-Ziggo gebieden. Vandaar dat je de Ziggo-compatible CI+ kaarten en ontvangers gewoon 1 op 1 kan gebruikenArcticWolf schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:26:
[...]
T-Mobile zou ik nu niet willen vanwege al die routing issues (topic is echt ontploft sindskort), zit zelf ook aan Jonaz te denken (zit nu op Ziggo), maar de meerwaarde van het vervallen van de F1 is voor mij weg.
Vroeg mij wel af hoe het standaard TV pakket van Jonaz is en hoe dat geleverd wordt?? Als ik het op de website lees lijkt het gewoon via Ziggo te lopen?![]()
https://www.jonaz.nl/tv/#...rdion-shortcode-content-4
[...]
Eerlijk gezegd zou ik dit nog altijd 1 van de hoofdredenen vinden om voor Jonaz te kiezen. De administratieve onzekerheid zint mij persoonlijk echter gewoon niet.
Kan de aanvraag indienen en kijken wat er gebeurt... als ze gaan incasseren zonder dat ik iets heb dan is een blokkade snel doorgevoerd. En als het wel goed gaat dan heb ik misschien 1 maand 2 providerseymey schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:43:
[...]
Nee..... TV loopt zeker niet via Ziggo. Maar ze versleutelen de streams wel met IRDETO, wat ook de oude coderingsstandaard is in former-Ziggo gebieden. Vandaar dat je de Ziggo-compatible CI+ kaarten en ontvangers gewoon 1 op 1 kan gebruiken.
Eerlijk gezegd zou ik dit nog altijd 1 van de hoofdredenen vinden om voor Jonaz te kiezen. De administratieve onzekerheid zint mij persoonlijk echter gewoon niet.
Zeker als je nu toch nog over een ander medium heen gaat kan je dat prima doen ja
Heb Internet en TV besteld... ben benieuwd, hou jullie op de hoogte.
edit 1:
Ben net gebeld... ze komen maandag 31 mei al langs om het aan te sluiten
edit 2:
Hoe ziet jullie TV setup eruit? Kan ik gewoon een Smid 1.3 module aanschaffen? (of een Humax?) en dan aanvullend een IPTV / Chromecast box? Ik heb een Samsung uit 2015 en die heeft wel Youtube en Netflix, Amazon etc maar geen F1TV en Kodi ondersteund nog geen F1TV...
edit 1:
Ben net gebeld... ze komen maandag 31 mei al langs om het aan te sluiten
edit 2:
Hoe ziet jullie TV setup eruit? Kan ik gewoon een Smid 1.3 module aanschaffen? (of een Humax?) en dan aanvullend een IPTV / Chromecast box? Ik heb een Samsung uit 2015 en die heeft wel Youtube en Netflix, Amazon etc maar geen F1TV en Kodi ondersteund nog geen F1TV...
[ Voor 85% gewijzigd door ArcticWolf op 22-05-2021 10:38 ]
Ik dacht dat tv via Ziggo was. Via wie loopt het dan wel her gaat toch via coax?
Bij Jonaz wordt het televisiesignaal zelf gemaakt en aangeboden via de glasvezelaansluiting. In het glasvezelmodem (ONT) zit een glasvezel naar coax omzetter.lldijk schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 12:03:
Ik dacht dat tv via Ziggo was. Via wie loopt het dan wel her gaat toch via coax?
Snap em, maar betekent dus geen internet geen tv? Ik wil weg bij xs4all en heb nu ook tv via satelliet dus als internet weg valt kijken we rustig verder via de satelliet. Ik wil eigenlijk internet los van tv aanbod dus dan is ziggo tv only best een mooie optie met Freedom, tweak of jonaz internet only.
Met 3 tv's in huis geen gezeur van extra kastjes huren. Moet alleen coax weer opnieuw trekken omdat kpn die eruit getrokken heeft voor netwerk kabels toeb internet en iptv toen nog over verschillende kabels liep
Met 3 tv's in huis geen gezeur van extra kastjes huren. Moet alleen coax weer opnieuw trekken omdat kpn die eruit getrokken heeft voor netwerk kabels toeb internet en iptv toen nog over verschillende kabels liep
[ Voor 26% gewijzigd door lldijk op 22-05-2021 13:20 ]
Ja en nee. Je krijgt een IP signaal voor internet binnen en een DVB-C signaal voor TV. Beiden via dezelfde vezel (de andere vezel wordt niet gebruikt). Je kan dus in theorie geen internet hebben maar wel TV. Maar als het hele signaal verstoord wordt (kabelbreuk bijvoorbeeld) is er niks meer.lldijk schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 13:15:
Snap em, maar betekent dus geen internet geen tv? Ik wil weg bij xs4all en heb nu ook tv via satelliet dus als internet weg valt kijken we rustig verder via de satelliet. Ik wil eigenlijk internet los van tv aanbod dus dan is ziggo tv only best een mooie optie met Freedom, tweak of jonaz internet only.
Jouw oplossing met Ziggo voor TV en Jonaz voor internet is de meest veilige ja. Twee fysieke volkomen andere netwerken.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Ik heb al een hele tijd mijn modem niet meer in bridge mode staan, maar wil hier eigenlijk naar terug. Ik heb een Amplifi router staan en die voorziet de meeste apparaten van een ip-adres. Alleen een NAS hangt rechtstreeks aan het modem en krijgt een ip-adres van daar.
Ik vind het in deze tijd een beetje spannend om het modem te laten omzetten, aangezien we internet nodig hebben voor werk. Ik kan met name niet zo goed overzien wat de gevolgen zijn. Maak ik het spannender dan het is? Of zijn er zaken waar ik rekening mee moet houden? Uiteindelijk is het toch zo dat de Amplifi router dan het punt wordt waar het internet en mijn netwerk elkaar tegenkomen, ipv dat dat nu het modem is?
Ik vind het in deze tijd een beetje spannend om het modem te laten omzetten, aangezien we internet nodig hebben voor werk. Ik kan met name niet zo goed overzien wat de gevolgen zijn. Maak ik het spannender dan het is? Of zijn er zaken waar ik rekening mee moet houden? Uiteindelijk is het toch zo dat de Amplifi router dan het punt wordt waar het internet en mijn netwerk elkaar tegenkomen, ipv dat dat nu het modem is?
Xbox Live: Chevalric
Heb toevallig nog een Smid 1.2 module (Ziggo cert) gevonden in een stoffige doos (hoarding kan soms positief uitpakken
), dus hoef gelukkig geen nieuwe aan te schaffen om TV te kijken.
Verder zat ik te denken een Nvidia Shield Pro aan te schaffen...Kodi, Netflix 4k en mogelijkheid tot F1TV pro app te installen en daarop kan je ook een IPTV app (bv: https://www.iptvsmarters.com/) installeren voor in de toekomst en volgens mij heb ik dan alles gedekt.
edit:
Jonaz is langs geweest, alleen de fibers zaten niet goed aangesloten dus nu moet KPN langskomen... wel apart want de vorige bewoners hadden blijkbaar glasvezel

edit 2:
Had Jonaz gebeld en werd 1,5u later terug gebeld met wat nou precies het probleem was... Jonaz gebruikt fiber B en die was bij mij niet aangesloten (fiber A wel). M'n verbinding wordt vandaag of morgen gepatched en daarna moet er een monteur langskomen om fiber B aan te sluiten.
Wordt vervolgd...
Verder zat ik te denken een Nvidia Shield Pro aan te schaffen...Kodi, Netflix 4k en mogelijkheid tot F1TV pro app te installen en daarop kan je ook een IPTV app (bv: https://www.iptvsmarters.com/) installeren voor in de toekomst en volgens mij heb ik dan alles gedekt.
edit:
Jonaz is langs geweest, alleen de fibers zaten niet goed aangesloten dus nu moet KPN langskomen... wel apart want de vorige bewoners hadden blijkbaar glasvezel

edit 2:
Had Jonaz gebeld en werd 1,5u later terug gebeld met wat nou precies het probleem was... Jonaz gebruikt fiber B en die was bij mij niet aangesloten (fiber A wel). M'n verbinding wordt vandaag of morgen gepatched en daarna moet er een monteur langskomen om fiber B aan te sluiten.
Wordt vervolgd...
[ Voor 38% gewijzigd door ArcticWolf op 03-06-2021 09:18 ]
Tja, dat hangt natuurlijk van je kennis van netwerken af. Als je twee linkerhanden en knopvrees hebt, dan zou ik er niet aan beginnen. Maar ik vermoed dat je voldoende kennis hebt als ik je post zo lees. De veilige optie is om te beginnen met je modem zoals die nu is, dus inclusief DHCP. Dan zet je er een router achter zoals je straks ook van plan bent. De WAN poort van je router krijgt dan een IP toegewezen van je DHCP server in je modem. Vervolgens creëer je je eigen 'intranet' door de LAN zijde van je router een ander network space te laten gebruiken. Voorbeeld: de modem geeft (dacht ik) een IP ergens in de 192.168.0.0/16 range. Dan creëer je aan de LAN zijde een netwerk in de 10.0.0.0/16 range. Vervolgens laat je de router óók als DHCP server fungeren, bijvoorbeeld door IP adressen in de 10.0.1.0/24 range te laten uitgeven, met 10.0.0.1 als gateway.Chevalric schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:51:
Als dit allemaal werkt, dan kan je daarna de modem in bridge laten zetten. Het enige wat er dan gebeurd is dat je router aan de WAN zijde automatisch van een private IP naar een public IP gaat (vermoedelijk in de 82.163.40.0/21 range als ik zo bij mij kijk), uitgegeven door de DHCP server van Jonaz. Je intranet blijft dan hetzelfde in de 10.0.0.0/16 range. Nmm zeer kleine kans dat er dan iets fout gaat.
Het enige effect is dat je een nieuw publiek IP adres krijgt, omdat de DHCP server van Jonaz een ander MAC adres ziet (de MAC van je router ipv die van je modem). Zolang je extern nu (nog) niet je intranet wilt benaderen, merk je daar niets van.
Bedankt voor je reactie. Ik heb mijn netwerkapparatuur vervangen door een UDM pro en vervolgens met Jonaz gemaild om het modem in bridge mode te laten zetten. Ging zonder enige moeite over en het draait nu als een zonnetje. Haal nu op de router snelheden tegen de 1Gbps up en down 👍🏻.
Xbox Live: Chevalric
In mei was er weer geen enkele afschrijving. Dacht dat het beter ging......
-
Bij mij was er sinds Oktober vorig jaar geen afschrijving, pas in april (zoals hier gemeld) ineens twee voor zomer vorig jaar.
Ik heb ooit contact gehad met ze over facturen, ze zeiden toen dat ze mij op een lijst gezet hadden om de facturen handmatig te krijgen.
Ik krijg sterk de indruk dat ze de administratie met de hand doen. Dat zou ook de onvoorspelbare afschrijvingen verklaren - iemand moet eens per maand door de Excel sheet heen gaan en de incasso's uitvoeren.
Ik weet niet of dat mensen zijn die al een paar jaar lid zijn, of dat iedereen dat heeft. Dus qua administratie is het al 4-5 jaar een bende.
Qua internet kan ik niet klagen, heb eigenlijk nooit problemen gehad. Vreemd. Maar ik houd er wel rekening mee dat ze er ineens mee ophouden. Alhoewel het waarschijnlijker is dat ze ineens van eigenaar wisselen.
Ik zie ook dat ze http://mijn.jonaz.nl/ weggehaald hebben (of vervangen met een Apache landingspagina), dat was een paar jaar geleden nog een site in development voor een self-service portal.
Ik heb ooit contact gehad met ze over facturen, ze zeiden toen dat ze mij op een lijst gezet hadden om de facturen handmatig te krijgen.
Ik krijg sterk de indruk dat ze de administratie met de hand doen. Dat zou ook de onvoorspelbare afschrijvingen verklaren - iemand moet eens per maand door de Excel sheet heen gaan en de incasso's uitvoeren.
Ik weet niet of dat mensen zijn die al een paar jaar lid zijn, of dat iedereen dat heeft. Dus qua administratie is het al 4-5 jaar een bende.
Qua internet kan ik niet klagen, heb eigenlijk nooit problemen gehad. Vreemd. Maar ik houd er wel rekening mee dat ze er ineens mee ophouden. Alhoewel het waarschijnlijker is dat ze ineens van eigenaar wisselen.
Ik zie ook dat ze http://mijn.jonaz.nl/ weggehaald hebben (of vervangen met een Apache landingspagina), dat was een paar jaar geleden nog een site in development voor een self-service portal.
@YopY heb net een nieuwe aansluiting gekregen van ze, morgen komt KPN langs om de laatste montage te regelen en het lijkt erop dat ze nieuwe gebieden erbij gaan krijgen... denk niet dat ze snel zullen omvallen.
Maar hier ook nog geen afschrijving gehad voor de aansluiting bv...Verwacht:
Hilversum (Sep 2021)
Lelystad (Dec 2021)
Veenendaal (Mrt 2022)
Nijkerk (Jun 2022)
Gooise Meren (Sep 2022)
[ Voor 9% gewijzigd door ArcticWolf op 10-06-2021 14:20 ]
Ziet eruit als de TK01 FTU. Dat is onderdeel van het 1-vezelige concept. Daar is gewoon geen 2e fiber.ArcticWolf schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:47:
Heb toevallig nog een Smid 1.2 module (Ziggo cert) gevonden in een stoffige doos (hoarding kan soms positief uitpakken), dus hoef gelukkig geen nieuwe aan te schaffen om TV te kijken.
edit:
Jonaz is langs geweest, alleen de fibers zaten niet goed aangesloten dus nu moet KPN langskomen... wel apart want de vorige bewoners hadden blijkbaar glasvezel![]()
[Afbeelding]
edit 2:
Wordt vervolgd...
De eerste fiber is gewoon bruikbaar en is in de FTU ook gewoon voorzien van een SC/APC connector.
De 2e fiber is 'uit het TY-01' 2-vezelige concept, daar was alleen de 2e vezel SC/APC, de eerste vezel was SC/PC.
Technisch is er geen enkele reden om niet de eerste vezel te gebruiken, die werkte ook prima bij de eerdere ISP.
Tenzij Jonaz speciale afspraken gemaakt heeft over het aanleggen van een 2e vezel op de TK-01 denk ik niet dat dat gaat gebeuren. Dat is gewoon de route die KPN NetwerkNL heeft ingezet sinds de introductie van de TK-01 FTU.
Misschien dat @Barre73 daar iets meer over kan zeggen?
Je reactie is nogal abracadabra voor mijDJSmiley schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:50:
[...]
Ziet eruit als de TK01 FTU. Dat is onderdeel van het 1-vezelige concept. Daar is gewoon geen 2e fiber.
De eerste fiber is gewoon bruikbaar en is in de FTU ook gewoon voorzien van een SC/APC connector.
De 2e fiber is 'uit het TY-01' 2-vezelige concept, daar was alleen de 2e vezel SC/APC, de eerste vezel was SC/PC.
Technisch is er geen enkele reden om niet de eerste vezel te gebruiken, die werkte ook prima bij de eerdere ISP.
Tenzij Jonaz speciale afspraken gemaakt heeft over het aanleggen van een 2e vezel op de TK-01 denk ik niet dat dat gaat gebeuren. Dat is gewoon de route die KPN NetwerkNL heeft ingezet sinds de introductie van de TK-01 FTU.
Misschien dat @Barre73 daar iets meer over kan zeggen?
De monteur die het modem kwam plaatsen heeft de A vezel wel geprobeerd maar die deed niks (waarschijnlijk omdat die niet meer gepatched was).
Morgenochtend komt er een storingsmonteur van KPN langs, ben benieuwd wat die zal zeggen...
Ik zou voor de grap de vezel opnieuw kunnen proberen nu m'n verbinding gepatched is....
In veel oudere POP's is in de POP zelf de eerste connector als SC/PC opgeleverd en de tweede connector SC/APC. Omdat Jonaz als techniek GPON gebruikt is een APC-connector aan beide zijde wenselijk. Misschien is de POP waarop jij bent aangesloten voorzien van een SC/PC connector op de eerste vezel. Op dat moment wil Jonaz de tweede vezel met SC/APC gebruiken.DJSmiley schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:50:
[...]
Ziet eruit als de TK01 FTU. Dat is onderdeel van het 1-vezelige concept. Daar is gewoon geen 2e fiber.
In dergelijke gevallen is er een procedure dat KPN de tweede vezel ook aansluit. Omdat dit minder vaak voorkomt kent helaas niet elke monteur deze procedure.
[ Voor 9% gewijzigd door JohDB op 10-06-2021 15:50 ]
Dit is een TK-01 FTU. Er is geen tweede vezel. Er is maar 1 vezel uitgelast in DP en dus ook in de PoP. Die ene vezel zit afgelast in de FTU op een APC connector, precies wat Jonaz wil. Dit lijkt meer een misverstand bij de monteur.JohDB schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:48:
[...]
In veel oudere POP's is in de POP zelf de eerste connector als SC/PC opgeleverd en de tweede connector SC/APC. Omdat Jonaz als techniek GPON gebruikt is een APC-connector aan beide zijde wenselijk. Misschien is de POP waarop jij bent aangesloten voorzien van een SC/PC connector op de eerste vezel. Op dat moment wil Jonaz de tweede vezel met SC/APC gebruiken.
In dergelijke gevallen is er een procedure dat KPN de tweede vezel ook aansluit. Omdat dit minder vaak voorkomt kent helaas niet elke monteur deze procedure.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Er zat eerst een actieve unit op en die heeft de monteur eraf gehaald en toen gekeken of er een 2e vezel was aangesloten maar hij zei eigenlijk precies wat @JohDB zei:Barre73 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 20:22:
[...]
Dit is een TK-01 FTU. Er is geen tweede vezel. Er is maar 1 vezel uitgelast in DP en dus ook in de PoP. Die ene vezel zit afgelast in de FTU op een APC connector, precies wat Jonaz wil. Dit lijkt meer een misverstand bij de monteur.
En de technische dienst? van Jonaz belde mij terug dat zij om technische redenen de 2e vezel gebruikten en dat KPN die moest aansluiten... naja ik hoor het morgen wel, KPN komt morgen tussen 8 en 12.In dergelijke gevallen is er een procedure dat KPN de tweede vezel ook aansluit. Omdat dit minder vaak voorkomt kent helaas niet elke monteur deze procedure.
Ik kreeg de connector niet los uit de patch cover om hem in de 1e vezel te steken... ga er niet teveel aan kloten
[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 10-06-2021 21:41 ]