Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmm03
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19-01-2021
Nog steeds problemen, natuurlijk geen enkel bericht van de klantenservice of van JONAZ zelf.
Ook op Facebook privebericht wel gelezen maar 0 reactie
xabre16v schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 17:20:
[...]

Zit je nog steeds met die problemen of ben je intussen al iets verder? Een 1mbit download lijkt mij geen pretje. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmm03
Helaas nog steeds dezelfde problemen en 0 reactie
xabre16v schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 17:20:
[...]

Zit je nog steeds met die problemen of ben je intussen al iets verder? Een 1mbit download lijkt mij geen pretje. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Jammer zeg, zo te zien maar niet overstappen naar Jonaz dus. Heb nu T-Mobile, ga die dan maar upgraden naar 750/750mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fekete
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14-09-2019
Wij hadden sinds een paar dagen hetzelfde probleem als hierboven (ca. 1 Mbps download en ca. 1000 Mbs upload). Modem paar keer opnieuw gestart, hielp niet. De speedtest uitgevoerd via de kabel (LAN) dus kon ook geen wifi issue zijn. Gisteren daarom Jonaz gebeld en gemaild. Vanochtend vroeg werd ik al teruggebeld en uitstekend verder geholpen. Nadat ik op advies van Jonaz alle aansluitingen op het modem losgekoppeld had en mijn laptop direct met een korte LAN Kabel op het modem had aangesloten was ook de downloadsnelheid weer normaal op mijn laptop en daarna ook weer op de andere computers, switches enz.. Lijkt waarschijnlijk een lokaal netwerk conflict geweest te zijn.

Anyway alles werkt dus weer prima dankzij de snelle en kundige reactie van de klantenservice van Jonaz.

We hebben nu ca. 2.5 jaar Jonaz Internet en op een probleem in het begin na (wat na een paar dagen verholpen was) verder nooit problemen gehad, dus ik kan Jonaz zeker aanbevelen! Veel snelheid voor een prima prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wordt je betaald om deze reactie neer te zetten?

Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-05 12:07
Neuh, ze hebben support medewerkers aangenomen (EINDELIJK!) en ze zoeken nog meer.
Lijkt er op dat het eindelijk wat beter gaat worden met de support.

Maar hier vanaf het begin van Jonaz ook nergens last van op 2 defecte modems na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenSC
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 02-04 08:15
Nou, goed om te horen dat er ook iets wordt gedaan, want sinds mei heb ik nog nul-nada-noppes contact gehad, ondanks wekelijks een mail met een herinnering voor het oppakken van mijn klachten en enkele telefoontjes die verder ook niet opgevolgd worden. Verbinding is nooit meer geweest dan een 80/250.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tp90
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 28-04 17:46
Sinds een maand abonnee bij Jonaz, maar kreeg het TV-signaal niet aan de praat: alle kanalen m.u.v. NPO-1 gaven E16-4 melding (gecodeerd). Na het lezen van dit forum toch wel angst gekregen of dit snel opgelost kon worden, maar werd positief verrast! Mail gestuurd naar de klantenservice, binnen een uurtje teruggebeld met de oplossing. Er werd zelfs aangegeven dat ze nog even bellen met een paar dagen om te checken of alles gelukt is, top! Waarschijnlijk precies goede timing dan met die nieuwe support-medewerkers...

Oplossing voor het TV-probleem was overigens om de TV een paar uur aan te laten staan op een gecodeerd kanaal, sprong na een uur of 2 ineens op beeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Vaag altijd deze reacties van mensen met 1 post.

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-05 16:43
xabre16v schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 20:36:
Vaag altijd deze reacties van mensen met 1 post.
Tsja, je zal het nooit echt helemaal kunnen controleren of zo'n forumpost echt is of niet.
Aangezien dit topic wat stil blijft, zou ik inderdaad deze reactie ook met een flinke korrel zout nemen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psebok
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik heb wonder boven wonder recent een reactie gekregen op een email. Daar zijn 10 dagen overheen gegaan, niet snel, maar toch. Maanden geleden (meerdere) keren aangegeven dat ik wel gebeld wilde worden, wat nooit is gebeurd.

Ik kijk nog even de kat uit de boom, één zwaluw maakt nog geen zomer, maar mogelijk is er iets aan het veranderen.

Ik besef dat ik ook niet vaak post op dit forum en jullie mij met een korrel zout zullen (moeten) nemen. Maar ik wilde het toch melden, zonder er meteen een jubelverhaal van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-05 16:16
Doorgaans heb ik geen problemen met Jonaz, maar sinds vanochtend wel autorisatie problemen met het verzenden van email via hun smtp-server... Ook ophalen met pop3 werkt niet meer (met dezelfde problemen, 535 5.7.8 Error: authentication failed: authentication failure).
Soms piept er 1 mailtje door waarbij het dan blijkbaar 'ineens' wel weer werkt en vervolgens weer een hele tijd niet.

Meer mensen hier last van??

Edit:
Probleem lijkt weer opgelost te zijn... *handig zo'n storingspagina* 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Mr. Happy op 01-09-2019 11:44 . Reden: kleine update ]

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Nog iets te melden nav eventuele verbeteringen van de helpdesk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuttingStorm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-04 20:57
Ik kreeg van de week na maanden eindelijk reactie op opzeggen van het TVdeel. Excuses voor de late reactie en terugstorting teveel geind abbogeld.

Verder ondertekening door ene Alexander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-04 22:23

zaadstra

Überprutser

Vhond schreef op woensdag 4 september 2019 @ 12:50:
Nog iets te melden nav eventuele verbeteringen van de helpdesk?
De helpdesk is tegenwoordig goed bereikbaar. Voor technische vragen wordt je teruggebeld, dat duurde wel een paar dagen, maar is wel gebeurd.

Bij Telfort gaat eind van deze maand de stekker er uit (zeggen ze). Ik heb geen zin over te gaan op KPN.

Verklaar me maar voor gek, ik ben aan het overwegen om het te gaan proberen. 8)7
Vanavond gaat de knoop door.
Gisteren nog iemand in Leusden gesproken, die heeft al jaren probleemloze diensten.
Dus áls het werkt ... is het goed.

[ Voor 10% gewijzigd door zaadstra op 08-09-2019 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
Jup, hier ook al vanaf het begin. (Schijnt dat ik klantnummer 1 heb.)
Ik kan het aanraden. Ondanks 2 niet helemaal lekkere modems (connection drops) geen echte problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
kevinwalter schreef op zondag 8 september 2019 @ 18:04:
Ondanks 2 niet helemaal lekkere modems (connection drops)
Ben wel benieuwd hoe regelmatig die connection drops waren. Doel je dan op problemen met de WAN verbinding of connectieproblemen vanuit de routering of echt hardwarefouten waardoor het modem 'bokte'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
Dat laatste, hardware fouten. Gewoon elke 10 minuten de verbinding even weg.

Nieuw modem en het probleem was opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FiberSam
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-02 17:01
Wellicht is er nu eindelijk licht aan het einde van de tunnel. De helpdesk is versterkt met technisch personeel. Dat wil nog niet zeggen dat alles nu meteen goed gaat, maar volgens Jonaz zelf zouden nieuwe issues normaal gesproken snel in behandeling genomen moeten worden (~24 uur) en als het niet al te complex is binnen 3-5 dagen opgelost moeten zijn. Nog openstaande issues vormt een backlog die nog moet worden weggewerkt. Daarom bij deze nogmaals het uitdrukkelijke verzoek om ervaringen bij nieuwe issues, zowel positieve als negatieve, hier te melden (of anders mij een PM te sturen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vermeulch
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02-05 19:26
Na ook in het gereden een aantal maal geen reactie te hebben gekregen na een hulpvraag merk ik nu ook verandering.
Ik had een e-mail adres nodig en gebeld met de helpdesk, ik kreeg weer een vriendelijke vrouw aan de lijn met de mededeling terug gebeld te worden. ( ik dacht daar gaan we weer). Ik was verrast dat ik na een kwartier al werd teruggebeld, en instructie mail met inloggegevens zouden worden gemaild. Deze vond ik na 10 minuten in mijn mailbox, en warempel ik ben in het bezit van een nieuw werkend e-mail adres. Het feest duurde helaas maar twee dagen, daarna keurde de smtp server mijn inloggegevens af, vanmorgen een mail gestuurd, na een uurtje antwoord met de mededeling dat er iets was misgegaan met de mailserver en het probleem was inmiddels hersteld. En inderdaad het werkt weer. Vergeleken met een maand terug lijkt de helpdesk weer te reageren zoals je mag verwachten van een helpdesk. Dus jonaz hou dit vast.

Anoniem: 474132

Jonaz opgezegd, zowel per e-mail als per brief. Wat is een redelijke termijn om een reactie te verwachten? Heb opgezegd per 1 oktober, dus heb me voorgenomen te gaan storneren vanaf die maand bij geen sjoege van Jonaz...

• Vhond
  • Niet online
Anoniem: 474132 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 19:18:
Jonaz opgezegd, zowel per e-mail als per brief. Wat is een redelijke termijn om een reactie te verwachten? Heb opgezegd per 1 oktober, dus heb me voorgenomen te gaan storneren vanaf die maand bij geen sjoege van Jonaz...
En wat is het geworden? En bevestiging gehad van je opzegging?

Ja, keurig bevestiging gehad! top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcjdammers
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 30-04 15:48
Ik ben nu 5 maanden klant in Almere en heb alles-in-1.
Het product is prima (geen storingen gehad).
Van de klantenservice heb ik (na meerdere keren vragen) nu een mail gehad met mijn facturen en de belofte deze vanaf nu maandelijks te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:58

_Eend_

🌻🇺🇦

Rare vraag misschien, maar weet iemand in welke database de Jonaz helpdesk kijkt voor aansluitingen? Ik woon sinds kort in een nieuw appartement, het gebouw had eerder een kantoor/winkel-functie en is omgebouwd tot appartementencomplex. Toen ik mijn verhuizing wilde doorgeven via mijn.xs4all.nl bestond de toevoeging van mijn huis niet, wel van andere, al eerder verbouwde woningen. Nou is er wel een bestaande verbinding op het hoofd huisnummer (Huisnr 1), dus zonder een toevoeging, maar het is vreemd dat er nog een verbinding actief is, en ze durfden het niet aan om mijn abonnement op die aansluiting over te zetten. Ook in de database van Reggefiber komt mijn aansluiting niet voor

Het is in mijn ogen een beetje vreemd dat Jonaz (en Ziggo ook trouwens) wel mijn aansluiting kan vinden, maar KPN/xs4all niet. Volgens de medewerker zou er ook een levertijd van 5 dagen zijn omdat ik al een glasvezel aansluiting in de meterkast heb. En omdat ik hier nu al bijna 2 weken zonder internet zit (ik maak nu gebruik van het data-simmetje van xs4all met 1 GB datalimiet..) is Jonaz nu dus wel een heel serieus alternatief voor xs4all geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:13
Is het wel een KPN NetwerlNL (Reggefiber) glasvezel dan?

[ Voor 16% gewijzigd door Dennis-L op 11-10-2019 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:58

_Eend_

🌻🇺🇦

Het netwerk hier is jaren geleden door Reggefiber aangelegd.

En om antwoord te geven op mijn eigen vraag:
Dat is dus eigenlijk niet mogelijk. Ik kijk in de brondatabase van Reggefiber. Daar putten alle operators uit. Dus ook Jonas want dat is voor ons een operator, geen provider. Ik heb werkelijk geen idee wat zij met hun database doen daarna.
Bron: Barre73

Maw: Als Jonaz zegt te kunnen leveren maar KPN kan dat niet, dan zou ik toch maar even verder kijken.

[ Voor 84% gewijzigd door _Eend_ op 17-10-2019 07:51 . Reden: Antwoord op eigen vraag gegeven ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiberSam
Ik heb geen negatieve reacties over de servicedesk meer gezien of gehoord over de laatste 6 weken. Ik ga er dus vanuit dat Jonaz de zaak weer grotendeels op orde heeft. Mooi! Het heeft even geduurd, maar uiteindelijk is iedereen hiermee geholpen. Klanten, maar Jonaz zelf natuurlijk ook. Laten we niet vergeten dat goed personeel duur is en in deze tijd niet makkelijk te vinden. En het is goed dat er kleine partijen zijn die het opnemen tegen de grote kabel- en vezelboeren. Ik heb de waarschuwing daarom van de frontpage gehaald.

Ik ben zelf alleen nog bekend met het niet automatisch verzenden van facturen door Jonaz. Reacties op de serviceverlening door Jonaz, zowel positieve en negatieve, blijven welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Heeft iemand misschien in Leusden wat recente ervaringen met Jonaz? Snelheden, pingtijden, latency, etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
xabre16v schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 10:03:
Heeft iemand misschien in Leusden wat recente ervaringen met Jonaz? Snelheden, pingtijden, latency, etc?
(Met downloads en netflixen enz aan)

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/8717745883.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjan1968
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22:34
Ik overweeg ook al een tijdje om over te stappen op Jonaz. Alleen vraag ik mij af of bij Jonaz de continuiteit wel gewaarborgd is, Een tijdje geleden stond op hun website dat er binnenkort online de facturen te downloaden zijn. Deze melding is inmiddels verwijderd van hun website. Ook staat er al een tijdje dat er in september 2019 in Hilversum Jonaz beschikbaar zal zijn. Waarom dit allemaal wordt uitgesteld is dan de vraag.

Als ik kijk in de deponeringsverslagen van de KvK dan ziet eea er ook niet rooskleurig uit. Jaarlijks worden er enorme verliezen gerealiseerd en het heeft een enorm negatief eigen vermogen.. Zodra een kredietverschaffer zijn lening opeist is het einde Jonaz.

Al met al twijfel ik. Het product is volgens mij wel heel goed.

• Edman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/8762161005.png
Ik kom niet veel hoger meer dan dit tegenwoordig (vaste bekabeling, Leusden), zat vroeger ook rond de 900 down.
Stabiliteit wel prima dit jaar (geen uitval ervaren).

EDIT: een andere test server gaf betere resultaten:
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/8762263509.png

[ Voor 12% gewijzigd door Edman op 14-11-2019 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiberSam
Ik zit altijd op min. 800 Mbps up/down. En dat is met een PC aan een switch, vervolgens naar de router in bridge. Rechtsreeks zou je nog iets hoger moeten uitkomen. Zeer stabiele verbinding. Latency minimaal (1 ms naar server Jonaz). En vast IP adres (wat ik erg prettig vind). Een enkele keer dat ik lager zit komt het áltijd door mijn eigen bekabeling.

[ Voor 11% gewijzigd door FiberSam op 16-11-2019 19:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FiberSam
Gertjan1968 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 12:11:
Ik overweeg ook al een tijdje om over te stappen op Jonaz. Alleen vraag ik mij af of bij Jonaz de continuiteit wel gewaarborgd is, Een tijdje geleden stond op hun website dat er binnenkort online de facturen te downloaden zijn. Deze melding is inmiddels verwijderd van hun website. Ook staat er al een tijdje dat er in september 2019 in Hilversum Jonaz beschikbaar zal zijn. Waarom dit allemaal wordt uitgesteld is dan de vraag.

Als ik kijk in de deponeringsverslagen van de KvK dan ziet eea er ook niet rooskleurig uit. Jaarlijks worden er enorme verliezen gerealiseerd en het heeft een enorm negatief eigen vermogen.. Zodra een kredietverschaffer zijn lening opeist is het einde Jonaz.

Al met al twijfel ik. Het product is volgens mij wel heel goed.
Verliezen zijn verklaarbaar doordat ze bezig zijn om voldoende schaalgrootte te krijgen. Dan zijn verliezen door (economisch) afschrijven en personeelskosten niet ongebruikelijk. Negatief vermogen kan ook, doordat ze (bijvoorbeeld) een lening of achtergestelde lening hebben afgesloten met betrokken investeerders, of zelfs door de eigenaar aan zijn eigen bedrijf. Dat kan voordelen hebben. Als klant heb je daar weinig mee te maken. Als levernancier zou ik er idd anders inzitten, maar dat terzijde.

Het continuiteitsrisico zou ik eerder afleiden aan andere zaken, zoals klanttevredenheid en productdoorontwikkeling. Ze hebben onlangs een duidelijke verbeteringsslag doorgevoerd, dus ik verwacht dat de grootste risico's wel weer achter ons liggen. Eerder dit jaar vond ik het nog wel verontrustend.

De facturering is idd een al langlopend probleem. Het laatste wat ik daar over hoorde wat dat het in 2020Q1 zou komen, maar daar zou ik nog maar niet al te sterk vanuit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Iemand ervaring met DECT telefoons icm Jonaz?

Is elke DECT geschikt voor nummerherkenning bij Jonaz?

Via de gewone vaste lijn heb je te maken met DTMF, via kabeltelefonie spreken met FSK. DTMF wordt alleen in Nederland ondersteund en FSK in zowel Nederland als België. Daarnaast werkt DTMF uitsluitend met KPN, terwijl FSK met alle andere providers werkt. Welke wordt door Jonaz aangehouden?

Het modem is wel instelbaar in zowel FSK als DTMF maar geeft geen sjoege bij mijn oudere Siemens DECT (beider instellingen niet)

Als ik bv. kijk naar de review (de enige in het Nederlands) van een nieuwer apparaat op https://www.amazon.de/dp/...VT72NJ98P2QDJBHS2JXJ&th=1

dan zie ik dat de nummerherkenning niet werkt in Nederland, dit terwijl het wel DTMF als protocol ondersteunt (fabrikant brengt echter dit model niet uit op NL-se markt), maar is dat dan de firmware die het beperkt?

Weet niet goed waar op te letten als ik een andere DECT zou willen kopen die wel zou werken icm Jonaz...

[ Voor 62% gewijzigd door Vhond op 19-11-2019 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djamon Staal
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-02 23:05

Djamon Staal

https://www.sdhd.nl

Ook ik heb vanaf 1 november glas van Jonaz in de stadskern van Amersfoort.
In de eerste instantie werkte alles helemaal naar behoren! Niks te klagen. De snelheden waren zoals beloofd, de modem was netjes in bridge mode opgeleverd zoals gevraagd. Nergens last van.

Afgelopen zaterdag begon echter de ellende. Ik zat te lunchen en plots viel de muziek uit, mijn telefoon stond rood van netwerk monitoring meldingen en mijn internet verbinding was weg (11:47). Tot het eind van de middag maar gedacht "Het zal wel een grotere storing zijn". Maar helaas.. dat was het niet, ik heb contact opgenomen met het ingehuurde receptie team van Jonaz wat natuurlijk niks anders voor je kan dan een ticket voor je maken bij de engineers (17:40; 6 uur geen internet.). Vervelend, maar je zal zo spoedig mogelijk terug gebeld worden. Je verwacht dan toch stiekem een beetje de zelfde dag nog gebeld te worden als het bedrijf nog tot 21:00 open is op de zaterdag.

Het probleem: De modem werkt naar behoren, plots gaan alle lampjes uit en gaan de port en CATV lampjes aan. Vervolgens zijn alle porten (PON/LAN) uit. Wanneer je het apparaat opnieuw aan zet gaan instant de power en CATV lampjes weer branden. Na 400x herstart start het apparaat even kort op. Na 20 minuten gebruik stopt het weer met werken en branden de power en CATV lampjes weer.

Helaas, niet terug gebeld en zondag gesloten..

Maandag (00:00; 36 uur geen internet.) In hoopt afgewacht tot er eindelijk iemand zal bellen.. Dan aan het eind van de middag bel je ze maar nog een keer.. (18:00; 54 uur geen internet) Je wordt onbeschoft te woord gestaan. aan de telefoon. Je hangt op. Je belt opnieuw. Iemand ander helpt maar kan eigenlijk niks.

Dinsdag wordt je dan eindelijk gebeld. (10:30; 70 uur geen internet.) Uiteindelijk zal er dan vanavond om 17:15 (77,5 uur zonder internet) een monteur langs komen om de modem te vervangen, echter is dit nog niet definitief..

[ Voor 11% gewijzigd door Djamon Staal op 10-12-2019 11:09 ]

SDHD Hosts: Veilige en betrouwbare webhosting, (un)managed VPS hosting, domeinregistraties van maar dan 850 tld's en Dedicated hosting!

Overstack: IT Consultancy & Zakelijke Hosting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiberSam
Djamon Staal schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:04:
Goed dat je dit meldt. Niet dat we je kunnen helpen, dat moet Jonaz doen natuurlijk. Maar het is wel een signaal dat de versterkte helpdesk dus kennelijk toch niet goed werkt.

Verzoek nogmaals aan iedereen om ervaringen met de service hier te melden! Zowel positieve als negatieve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Djamon Staal schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:04:
In de eerste instantie werkte alles helemaal naar behoren! Niks te klagen. De snelheden waren zoals beloofd, de modem was netjes in bridge mode opgeleverd zoals gevraagd. Nergens last van.

Dinsdag wordt je dan eindelijk gebeld. (10:30; 70 uur geen internet.) Uiteindelijk zal er dan vanavond om 17:15 (77,5 uur zonder internet) een monteur langs komen om de modem te vervangen, echter is dit nog niet definitief..
En al weer op orde? En waarom moet een monteur een modem installeren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker1974
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 29-04 17:25
Omdat de glasvezelkabel bij Jonaz direct in het modem/router gaat. En er dus geen Genexis-modem gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFvB
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-04 17:48
Vhond schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 11:27:
Iemand ervaring met DECT telefoons icm Jonaz?

Is elke DECT geschikt voor nummerherkenning bij Jonaz?
Mijn ervaring is prima! Wel een opmerking, je moet het volledige 10 cijfering nummer invoeren dus ook als je lokaal belt.
Ik heb meerdere dect telefoons, van Siemens, Giganet, Philips en die werken prima.

Groet,
Franka
Amersfoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
FFvB schreef op woensdag 18 december 2019 @ 17:50:
[...]

Mijn ervaring is prima! Wel een opmerking, je moet het volledige 10 cijfering nummer invoeren dus ook als je lokaal belt.
Ik heb meerdere dect telefoons, van Siemens, Giganet, Philips en die werken prima.

Groet,
Franka
Amersfoort
Hallo Franka,

Mijn (oudere) Gigaset werkt namelijk niet.

Ik bedoel niet alleen nummerherkenning voor het telefoonboek maar ook voor externe oproepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFvB
Misschien rare vraag, maar deed de handset het voor heen wel op een KPN nummerherkening?
En ik denk dat ik weet waarom het bij mij wel werkt, heb er een (oude) homevox telefoon huiscentrale tussen zitten 😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFvB
Nog een positieve reactie op Jonaz, ik ben recent zeer vlot en snel geholpen met een wijziging en probleem met de oude ZTE668 router.
Wilde graag TV erbij. Heb al een 3 jaar Jonaz internet en bellen in Zielhorst.
Nooit enig probleem ervaren in die 3 jaar, altijd een 750+ mb snelheid.
Telefonie heeft nooit gestoord.
Sinds de zomer wilde ik TV erbij (dure Ziggo eruit!) en volgens website moest je dan een email sturen.
Helaas toen geen reactie op gehad en vond ik dit topic.
Maar ik was tevreden, dus ging ik streaming tv proberen via NLziet.
Tjee, wat een bagger is dat!
Ik heb veel meer streaming video, zoals Netflix, Disney+, NPO start, Ziggo Sport Totaal, etc....
Ik dacht NLziet, reclame vrij, NPO, RTL XL en SBS, maar echt niet!
En vooral RTL XL is er erg slecht, vaak blokjes en haperingen.
Dus toen ik op dit topic verbeteringen las, dacht ik, weer eens proberen.
Dus eerst een email gestuurd, 10 december 2019.
Maar op don 12 dec. waren er wat problemen met mijn router (die ik overigens in bridge heb staan), de router deed wel eens spontaan een herstart.
Dus een terugbel verzoek gedaan (avond, ca. 20:00)
Volgende dag rond 11:00 een oproep van Jonaz, of er die middag iemand thuis was.
De engineer, kon langskomen rond 14:00 met een nieuwe router én de TV kaartjes!
Dus op vr 13 dec was om 14:30 alles weer picobello in orde!!!

Jonaz is weer prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02:13

steveman

Comfortabel ten onder

Hmm, ik heb de laatste tijd vaak dat de verbinding tussen pc en modem er mee ophoudt. De verbinding herstelt zich dan wel snel weer, maar net traag genoeg om verbinding met een spel te verliezen.

Soms herstelt de verbinding zich tot 100 ipv 1000Mbps

Dit gebeurde ook al met m'n vorige pc. Heb ook al meerdere poorten op de F668 geprobeerd, zelfde resultaat. Een continue ping op een andere device gaat wel gewoon door.

Klinkt iemand dit bekend in de oren? Zou ik met een ander modem (evt. niet de standaard) van dit gedoe af zijn :?

[quote]Hardware Version V5.2
Software Version V5.2.10P4T42
Boot Loader Version V5.2.10[/]

Hmm, m'n laptop had nergens last van gedurende een meer dan een uur, zelfde poort en kabel. En ik bedenk me net dat het wel eens bij m'n vorige pc gelegen kon hebben aan een auto-oc functie van het moederbord, zoiets had ik nu ook aangezet, maar die zou de BCLK met rust hebben gelaten.

Ik debug nog wat.

*opgelost*

Ja, okay blijkt dus dat "game mode" in de bios de boel geen dienst verleent, instabiliteit tot gevolg.

Kwam nog eens een paar keer voor :/

Maar vermoedelijk lag het hier aan, energiebesparende instellingen van de NIC:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lRyOFak.png
Advanced EEE uit
Auto Disable Gigabit uit
Energy-Efficient Ethernet uit
Gigabit Lite uit
Green Ethernet uit
Power Saving Mode uit

Nu een lange rit pings zonder time outs :)

Wel apart, nog nooit eerder iets met die instellingen hoeven doen...

Nee, alsnog weer...

[ Voor 42% gewijzigd door steveman op 05-01-2020 21:50 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgende dag rond 11:00 een oproep van Jonaz, of er die middag iemand thuis was.
De engineer, kon langskomen rond 14:00 met een nieuwe router én de TV kaartjes!
Dus op vr 13 dec was om 14:30 alles weer picobello in orde!!!

Jonaz is weer prima!
Wat is precies het nieuwe aan de router?
Is het een ander merk/type dan je oude router?

Heb ook al jarenJonaz (vathorst) bevalt op zich prima maar soms zijn er wel korte hickups dat het netwerk heel even hapert. Mogelijk heeft de nieuwe router betere firmware die dat voorkomt? Draai ook in bridgemode met unifi netwerk apparatuur dus verdenk de router...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFvB
Anoniem: 474132 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 08:52:
[...]

Wat is precies het nieuwe aan de router?
Is het een ander merk/type dan je oude router?

Heb ook al jarenJonaz (vathorst) bevalt op zich prima maar soms zijn er wel korte hickups dat het netwerk heel even hapert. Mogelijk heeft de nieuwe router betere firmware die dat voorkomt? Draai ook in bridgemode met unifi netwerk apparatuur dus verdenk de router...
Eerst had ik de ZTE F668 (met 2 antennes), nu is er een ZTE F668a (met 3 antennes).
Deze ook weer in bridgemode.
Heb een Netgear netwerk, een Nighthawk X6s als router, een 24 ports netgear switch daar achter en nog een Netgear X6 als AP op zolder bij mijn zoons 😜

Ik had last van die hick-ups, maar zag bij toeval (in de meterkast) dat het Jonaz modem zich herstart.
Dat gebeurde vaker, dus als ik (of mijn huisgenoten) een hick-up merkten, direct naar het Jonaz modem kijken.
Zo hebben wij dat ontdekt 🤗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Aha, nou ik ben erachter wat het probleem is geloof ik...

De F668 v5.2 geeft problemen met m'n 25m lange cat6a kabel wanneer deze kabel direct in de router zit. Tijdens lange pingsessies dan regelmatig een time out en soms zelfs "general failure".

Prik ik de kabel echter in m'n TP-Link switch, dan heb ik nergens last van. Hele avond geen disconnect gehad!

Ik was al bang dat ik weer een nieuwe kabel moest gaan trekken :o

Grr, nachtelijke pingsessie heeft alsnog weer general failures opgeleverd.
Heb nog 1 test lopen, nieuwe 30m cat6a even door de kamer gelegd. Als deze ook fouten gaat geven ligt het dus echt aan de router, doet ie het lange tijd foutloos, mag ik door de kruipruimte gaan tijgeren :X

[ Voor 26% gewijzigd door steveman op 08-01-2020 13:44 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevinwalter
steveman schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 22:31:
Aha, nou ik ben erachter wat het probleem is geloof ik...

De F668 v5.2 geeft problemen met m'n 25m lange cat6a kabel wanneer deze kabel direct in de router zit. Tijdens lange pingsessies dan regelmatig een time out en soms zelfs "general failure".

Prik ik de kabel echter in m'n TP-Link switch, dan heb ik nergens last van. Hele avond geen disconnect gehad!

Ik was al bang dat ik weer een nieuwe kabel moest gaan trekken :o

Grr, nachtelijke pingsessie heeft alsnog weer general failures opgeleverd.
Heb nog 1 test lopen, nieuwe 30m cat6a even door de kamer gelegd. Als deze ook fouten gaat geven ligt het dus echt aan de router, doet ie het lange tijd foutloos, mag ik door de kruipruimte gaan tijgeren :X
Zelfde probleem gehad... was inderdaad de router. Na dat ik een nieuwe gekregen heb, geen problemen meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

kevinwalter schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:53:
[...]

Zelfde probleem gehad... was inderdaad de router. Na dat ik een nieuwe gekregen heb, geen problemen meer!
Gisteren gebeld, monteur is zojuist geweest _/-\o_
Heb nu ook een driesprieter staan, hard aan het pingen, lanbench aan het draaien en hoooopen dat het nu allemaal blijft werken :)

De webinterface reageert op de nieuwe modem wel een stuk sneller, da's al iets :+

Hmm en de 5G lijkt sterker te zijn dan m'n Ubiquity ufo!

[ Voor 5% gewijzigd door steveman op 11-01-2020 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Heb de laatste 2 maanden een paar keer een heel irritante piep op mijn vaste (dect)lijn gehad, het enige wat helpt is mijn modem rebooten.

Iemand een idee wat het kan zijn??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Hmm, zie opeens dat wanneer ik naar m'n ip-adres browse ik het inlogscherm van m'n router te zien krijg. Dat had ik met de vorige niet geloof ik.

Ik vind het meer dan genoeg dat ik alleen via m'n LAN toegang tot de webinterface heb, maar hoe zet ik dit uit voor het www ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenmuzikant
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 02-07-2020
steveman schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 19:45:
...Ik vind het meer dan genoeg dat ik alleen via m'n LAN toegang tot de webinterface heb,
maar hoe zet ik dit uit voor het www ?
Je browsed dan vanaf een ander netwerk naar je IP adres?
Of van binnen je eigen netwerk? In het laatste geval zou het wel normaal zijn,
en is dat nog steeds niet van buitenaf naar je IP adres te doen. Als het goed is. :)

Als het wel van buiten je eigen netwerk te zien is dan is dat een optie ergens
in je router die je uit zal moeten zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

jeroenmuzikant schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 20:05:
[...]

Je browsed dan vanaf een ander netwerk naar je IP adres?
Of van binnen je eigen netwerk. In het laatste geval zou het wel normaal zijn,
en is dat nog steeds niet van buitenaf naar je IP adres te doen. Als het goed is. :)

Als het wel van buiten je eigen netwerk te zien is dan is dat een optie ergens
in je router die je uit zal moeten zetten.
Hu? Hmm via 4g op m'n telefoon werkt het inderdaad niet. Okay, nou prima. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenmuzikant
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 02-07-2020
steveman schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 20:13:
[...]

Hu? Hmm via 4g op m'n telefoon werkt het inderdaad niet. Okay, nou prima. Bedankt voor de tip!
Graag gedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bearmun
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-05 21:49
Is er toevallig iemand die een smokeping (of soortgelijk) server heeft draaien en deze zou willen delen? Ben wel benieuwd wat ongeveer de ping tijden zijn van Jonaz in vergelijking met T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-05 20:32
Is er iemand die wellicht de /24 van z'n IPv4 en /32 van z'n IPv6 subnet wil delen? Het viel me hier op dat Jonaz maar een ip of 3000 heeft. Dat lijkt me an sich niet zo veel voor een partij die internet aanbiedt.

Hoe groot is het ipv6 subnet dat je krijgt? En hoevaak verandert je ipv4-adres? (ze schrijven dat het dynamisch is maar in de praktijk weinig zal veranderen)

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FiberSam
Hoe groot is het ipv6 subnet dat je krijgt? En hoevaak verandert je ipv4-adres? (ze schrijven dat het dynamisch is maar in de praktijk weinig zal veranderen)
Ik heb nog maar nauwelijks geëxperimenteerd met IPv6, maar het IPv4 adres is bij mij nog nooit veranderd. En dan praat ik over járen. Zie ook de intro: de leasetime is 7 dagen. Dat is veel langer dan bij concurrenten. Bij dagelijks gebruik houd je dus dit adres. Uiteraard heeft Jonaz een voorbehoud bij technische omstandigheden.

[ Voor 23% gewijzigd door FiberSam op 22-05-2020 09:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordLister
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 03-05 10:38
Het IPv4 adres is sinds mijn aanmelding in februari 2016, bij mij nog nooit veranderd. Ben zeer tevreden met Jonaz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-05 15:33
Loopt het nog bij Jonas? Ik heb me twee weken geleden aangemeld, echter hoor je daarna niets meer. Zelf ook meerdere terugbelverzoeken ingediend, maar daar krijg ik geen reactie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bearmun
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-05 21:49
Klovan schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 21:45:
Loopt het nog bij Jonas? Ik heb me twee weken geleden aangemeld, echter hoor je daarna niets meer. Zelf ook meerdere terugbelverzoeken ingediend, maar daar krijg ik geen reactie op.
Ik had dit ook 2 maanden terug ongeveer. Na ruim twee weken kreeg ik eindelijk een belletje.. Ik blijf voorlopig wel even bij T-Mobile als het zo gaat :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakmiv
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-04 19:57
Klovan schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 21:45:
Had in het verleden ook een abonnement waarbij op later moment toevoegen van tv nooit is gelukt en opzeggen werd pas na jaar bevestigd. Ik heb de automatische incasso's moeten blokkeren bij mijn bank want daarmee bleven ze doorgaan na mijn opzegging.

Nu wederom aangemeld op 1 mei 2020. Drie keer gebeld en 1x gemaild naar info adres. Tot op heden geen reactie. Vandaag telefonisch bestelling geannuleerd en ook nog per email aangegeven dat zij hun leveringsplicht niet na komen en mij dus niet als klant willen.

Op 8 mei werd oude automatische incasso uit verleden weer actief. Deze stond gelukkig nog geblokkeerd ik ben geen gelukkig nog geen geld kwijt.

Ik hoopte dat het beter ging met Jonaz maar blijkbaar hebben ze hun administratie nog niet op orde. Kan de telefonische helpdesk nod steeds helemaal niets dan berichtjes doorzetten. En ze kunnen jou niet eens een bevestiging sturen van jouw belletje of mutatie (opzegging).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjwild
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-04 16:22
Had paar dagen geleden spontaan geen tv meer op mijn Panasonic tv, blijkt dus een update te zijn icm de frequenties die Jonaz gebruikt.

oplossing van Jonaz was factory reset van tv en land op Luxemburg zetten en wonderbaarlijk genoeg werkte dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:30

Zewatanejo

Fine Thanks!

Het is nog steeds een zooitje bij Jonaz. Ik heb sinds januari mijn abonnement stopgezet bij Jonaz. Helaas kwam ik er pas in juni achter dat het abonnementsgeld echter nog steeds afgeschreven werd. Inmiddels geblokkeerd, maar de 4 maanden onterecht afgeschreven facturen krijg ik niet terug. De klantenservice zegt steeds dat "het doorgeven" en dat er "contact met me opgenomen zal worden". Nou niet dus.

Is er iemand die er ooit direct contact heeft gekregen met Jonaz? Ik zou mn geld toch wel heel graag terug willen, maar via de klantenservice schiet het dus niet op.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
Ik heb van de week een nieuwe aansluiting aangevraagd bij Jonaz (verhuizing, glas is ongebruikt). Ze zouden bellen om details af te stemmen, maar heb nog niets gehoord. Hoop dat ze niet meteen het modem hebben opgestuurd, want dan moet ik wel in versneld tempo kennis maken met de buren...

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmiv
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-04 19:57
Kleine aanvulling op eerder bericht tot op heden nog niets mogen vernemen van Jonaz. Geen reacties op mail of telefoontjes. Ze proberen nog wel, niet met regelmaat, geld af te schrijven wat niet lukt omdat ik ze geblokkeerd heb.

Ondertussen t-mobile thuis genomen via glas en dat was in twee weken volledig geregeld en opgeleverd. Het kan dus wel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
Ik heb op 10 juli een vraag aan de helpdesk gesteld per e-mail, daar kwam nog nagenoeg meteen reactie op. Eind juli heb ik een nieuw abonnement aangevraagd en zou ik binnen 5 dagen teruggebeld worden. Dat is niet gebeurd.

Na een week heb ik ze eens gebeld, hoewel de persoon bij hoog en laag zwoor dat zij bij/voor Jonaz werkte had ik de indruk dat het een virtual office betrof. De juiste persoon zou contact opnemen met mij, maar ook dat is niet gebeurd. Vervolgens nog een keer via de website een terugbelverzoek ingeschoten, ook niets. Tot slot afgelopen donderdag verzocht om uiterlijk gisteren contact met me op te nemen, maar ook dat bleef oorverdovend stil.

Daarom zojuist dan toch maar de overeenkomst vernietigd. Dat een startup her en der een administratief probleempje heeft kan ik mee leven. Maar op geen enkele manier bereikbaar zijn en ook nieuwe aansluitingen niet meer opleveren belooft weinig goeds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edman
  • Niet online
Het gaat volgens mij weer downwards met de Jonaz service de laatste tijd.
Op Facebook staan weer vele recente klachten en ook op andere websites.
Ik ga binnenkort ook opzeggen i.v.m. een verhuizing. Ik ben benieuwd...
Moet zeggen dat ik wel een tevreden klant was voor 4.5 jaar lang. Klantenservice was in het begin echt goed en later een stuk minder waarbij ik wel steeds succesvol contact kreeg via een Facebook bericht. De internet connectie was erg stabiel en die van de tv ook.
Volgens de website moe(s)t Hilversum al in april aangesloten zitten en ook andere steden zitten nog in de pijpleiding. Ik vraag het me echt ten zeerste af.

"Heel Nederland" kijkt komend weekend gratis naar Ziggo-Sport , behalve Jonaz klanten denk ik zo....

[ Voor 3% gewijzigd door Edman op 24-08-2020 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-05 10:10
Edman schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 13:57:
Het gaat volgens mij weer downwards met de Jonaz service de laatste tijd.
Op Facebook staan weer vele recente klachten en ook op andere websites.
Moet zeggen dat ik wel een tevreden klant was voor 4.5 jaar lang. Klantenservice was in het begin echt goed en later een stuk minder waarbij ik wel steeds succesvol contact kreeg via een Facebook bericht. De internet connectie was erg stabiel en die van de tv ook.
Volgens de website moe(s)t Hilversum al in april aangesloten zitten en ook andere steden zitten nog in de pijpleiding. Ik vraag het me echt ten zeerste af.

"Heel Nederland" kijkt komend weekend gratis naar Ziggo-Sport , behalve Jonaz klanten denk ik zo....
Jonaz klanten kunnen dan nog via VRT gratis kijken naar de formule 1 als het daar om gaat. Die wordt daar dit weekend ook openbaar uitgezonden.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Barre73 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 16:46:
Jonaz klanten kunnen dan nog via VRT gratis kijken naar de formule 1 als het daar om gaat.
Ik vrees van niet, Jonaz heeft geen VRT in hun zenderaanbod.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• ricdijk
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-05 22:34
Vandaag had ik een probleem met het bereiken van mij website (voor mij onbekende verbindingsfout). Na eerst zelf een en ander geprobeerd te hebben, heb ik net Jonas klantenservice gebeld. Na het doorgeven werd ik binnen een kwartier teruggebeld door support.

Ze hadden de verbinding al doorgemeten en die zou goed moeten zijn. Samen besproken hoe de setup is en waar het fout zou kunnen gaan. Support kon vanaf buiten wel andere onderdelen van de webserver bereiken. Het moest dus wel aan mijn kant liggen.

Na onderzoek op mijn webserver bleek deze spontaan naar de default poort te kijken ipv de eerder door mij geconfigureerde poort. Probleem idd aan mijn kant, wel super en snel geholpen door Jonas!

Live PV Data

• FiberSam
[Probleem idd aan mijn kant, wel super en snel geholpen door Jonas!
@ricdijk, goed dat je dit óók meldt. Fora hebben de neiging zich te richten op wat er fout gaat, want dan willen mensen hun probleem kwijt. Zoals wel vaker gevraagd: meldt negatieve én positieve ervaringen. Dan kunnen anderen een afgewogen keuze maken of ze klant willen worden (of juist weg willen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emacee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:52
Dag Allen,

In het kader van de post hierboven mogen de positieve ervaringen ook wel eens gedeeld worden.
Al een aantal jaar zijn wij tevreden klant van Jonaz in Amersfoort, met name tevreden met betrekking tot de internetsnelheid.

Nu heb ik als experiment een UFiber Nano gekocht om te kijken of het lukt om het ZTE modem te vervangen. Er is geen noodzaak voor telefonie of TV via het modem dus naar mijn idee moet het kunnen. Als ik door de settings van het ZTE modem blader lijkt het alsof de instellingen worden geladen via TR-069 wat de UFiber dan weer niet ondersteunt.

Ik ben benieuwd of er andere zijn hier die hebben geprobeerd het modem te vervangen door een ander modem/router. Op het forum van Ubiquiti is te lezen dat het klanten van T-Mobile Thuis Glasvezel wel is gelukt om hun modem te vervangen dus dat geeft mij hoop dat het bij Jonaz ook moet lukken.

Iemand die mij in de goede richting kan wijzen over de mogelijkheden?

PV: 3080Wp 35° Z + 5600Wp 5° Z + 3210Wp 20° OW SWW: Hewalex 3kW - Nefit indirecte boilers 3x 80L - CV: Panasonic Aquarea J 9kW Monoblock op radiatoren en convectoren, geen buffervat of vloerverwarming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
@Emacee Leuk om ook positieve ervaringen te lezen :) Ik denk dat er met het product/dienst zelf weinig mis is, echter laat hun klantenservice zo ongeveer alles afweten (bijv. niet meer onboarden van nieuwe klanten).

Heb je al specifiek gekeken of je ufiber nano gpon ondersteunt? Volgens mij heb je daar in ieder geval de NanoG voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emacee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:52
Het is een UFiber Nano G (pas op, PDF) die ik heb om het te proberen, die met een schermpje.
Hier staat de lijst met profielen die hij ondersteunt qua GPON, aangezien het Jonaz modem geproduceerd wordt door ZTE ben ik er vanuit gegaan dat ik het ZTE profiel moet gebruiken. Op het schermpje lees ik alleen een signaalsterkte voor up en downstream af maar helaas krijgt de router geen WAN IP.

PV: 3080Wp 35° Z + 5600Wp 5° Z + 3210Wp 20° OW SWW: Hewalex 3kW - Nefit indirecte boilers 3x 80L - CV: Panasonic Aquarea J 9kW Monoblock op radiatoren en convectoren, geen buffervat of vloerverwarming

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 10:02
Bij GPON is het vaak niet mogelijk om een ONT (glasvezelmodem) van een ander merk/type te plaatsen. Zeker niet zonder medewerking van de operator/provider.

In de apparatuur van Jonaz moet geconfigureerd worden welke apparaten verbinding mogen maken. Als het technisch al werkt moeten zij jouw ONT toevoegen aan de acceslist. Je kunt dit met een MAC-clone niet zomaar omzeilen. Bij GPON zit de authentication veel dieper in het protocol.

De website welke je in jouw post aanhaalt gaat over een P2P aansluiting met een heel ander type modem/router, geen GPON.

Je zou Jonaz kunnen vragen of ze mee willen werken om het werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiberSam
Je zou Jonaz kunnen vragen of ze mee willen werken om het werkend te krijgen.
Idd, maar verwacht er niet te veel van. Mijn ervaring is dat Jonaz meer dan andere providers bereid is mee te denken, maar dan wel in de vorm van generieke verbeteringen. En niet per klant. Qua beheersbaarheid vind ik dat nog best logisch ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

Heeft iemand hier IPv6 aan de gang op OpenWRT, laatste versie? Ik draai de custom build van hnyman. Volgens hem staan de settings in het image op standaard en werkt het. Volgens Jonaz bieden zij ook de standaard aan. Maar toch werkt het niet. Sommige websites gingen zelfs stuk en de package manager wacht bij alles op een enorme time out, dit na de laatste firmware update. Ik ben er inmiddels achter dat in de vorige versie IPv6 (bij mij) niet actief was, alleen IPv4 WAN adres. Zijn er nog tweaks nodig?

Ik krijg wel een IPv6 adres maar ook twee andere (intern?) en ik twijfel een beetje aan de gateway. Maar ik heb niet echt ervaring met IPv6 dus mis wellicht iets dat gewoon op het scherm staat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Hmm, en toen gingen we offline en knipperde er een rood LOS lampje op het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gigatex
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-08-2024
steveman schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 00:05:
Hmm, en toen gingen we offline en knipperde er een rood LOS lampje op het modem.
Zelfde probleem hier sinds 12 uur 's nachts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

Hier loopt alles nog ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
Op de website is wel weer iets van activiteit geweest. Het rijtje van aan te sluiten regio's is gewijzigd:
Verwacht:

Hilversum (Dec 2020)

Lelystad (Mrt 2021)
Veenendaal (Jun 2021)
Nijkerk (Sep 2021)
Gooise Meren (Dec 2021)
Daar stond in Q3 nog allemaal dingen in Q1-Q2.

steveman schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 00:05:
Er was afgelopen nacht vlak na 12'en ook al een storing. Wellicht is KPN (of Jonaz zelf) iets van onderhoud aan uitvoeren in Amersfoort?
Begin: 15 oktober 2020 00:05. Einde: 15 oktober 2020 04:15.
Geen verbinding door kabelbreuk in de postcodes 3811EH, 3811GK, 3811HM, 3811HN, 3811LK, 3811LW, 3811MN, 3811MP, 3811MS, 3811MT, 3811ND, 3811NE, 3811NR, 3811WZ, 3817AJ, 3817AN, 3817AT, 3817AV, 3817BT, 3817CJ, 3817CS, 3817GK, 3817HV, 3817KA, 3817RZ, 3818DB, 3818DK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

En we zijn er weer :)

Tja gezien het zo ongeveer precies om 0:00 was zal het wel onderhoud zijn geweest...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edman
  • Niet online
Edman schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 13:57:
Ik heb een vriendelijk en persoonlijk bericht gekregen van Jonaz (Alexander) n.a.v. mijn opzegging. Netjes de spullen geretourneerd. Ben tevreden geweest over de snelheid, stabiliteit en de prijs/kwaliteitsverhouding.
Vind het minder fijn dat ze nu na opzegging opeens 2x achter elkaar in 1 week een incasso uitvoeren op mijn rekening. Net zoals andere, die dit probleem ook ervaarde na opzegging, de incasso opdracht maar geblokkeerd. Wees dus gewaarschuwd.
Vreemd ook dat ze niet gewoon standaard een factuur/rekening sturen (wel eens ontvangen na meerdere aanvragen gedaan te hebben). Dit zou een klant toch standaard moeten ontvangen. Is toch niet zo moeilijk te organiseren?

[ Voor 15% gewijzigd door Edman op 30-10-2020 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:23
Bij mij is er nu ook twee keer abonnementsgeld afgeschreven op 23 oktober en nu vandaag weer maar op zich klopt het wel ik heb het een paar weken geleden helemaal nagekeken en ben in Juni 2019 aangesloten en in eind augustus is het eerste abo geld afgeschreven.
Maar als je op je bank afrekening het bedrag aanklikt zie je van welke maand het is.
Nu heb ik niet opgezegd maar het is nooit leuk als je weg gaat dat je nog een paar maanden moet betalen dus ja een factuur zou leuk zij.
Maar kijk het een keer na dan weet je het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Hmm, en we zijn weer down.

Als ik zo op https://allestoringen.nl/storing/jonaz/ kijk valt het op dat er dit keer meer mensen nog wakker zijn :+

Hopelijk snel opgelost.

[ Voor 7% gewijzigd door steveman op 17-11-2020 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Koning
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-11-2020
Hier ook down helaas. Rood lampje bij CATV op modem. Irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmm03
Jonaz is wederom down in Amersfoort (nu specifiek Vathorst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Koning
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-11-2020
Volgende ochtend en we zijn er weer gelukkig. Heeft zo te zien tot ongeveer 2.00 uur vannacht geduurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiberSam
Wel raar dat Jonaz kleine storingen wél meldt op hun site, maar een complete ISP uitval niét...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Dit kreeg ik omtrent m'n nas:

....synology.me has been lost since 2020-11-17 22:55:02 +01:00

....synology.me has been resumed since 2020-11-18 02:47:51 +01:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiberSam
steveman schreef op woensdag 18 november 2020 @ 12:40:
Dit kreeg ik omtrent m'n nas:

....synology.me has been lost since 2020-11-17 22:55:02 +01:00

....synology.me has been resumed since 2020-11-18 02:47:51 +01:00
Me too. Het lijkt alsof half hun klantenbestand een Synology eraan heeft hangen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

Vraagje over wifi instellingen in een ZTE F668A V1.0. Gisteravond gekeken bij een vriend in Leusden. De snelheden zijn mwah en meeten met teams en zoom hakkelt. Ik zag op speedtest.net een ping onder de 10 ms.

Op 2.4 GHz was het rond 30-50 Mbps down, dit kreeg ik op 100-120 door dubbelband in te schakelen. Down bleef achter tergen de 70 Mbps. Het gebruikte kanaal verschoven naar het minst drukke in de buurt.

Op 5 GHz was het een droevige download van 19,37 Mbps en bijna 400 up. Hier kreeg ik niks veranderd. Ook als ik op 1 meter van de meterkast stond werd de snelheid niet hoger. Zijn hier settings in het modem die dit soort rare resultaten kunnen geven én fixen?

Overigens was het bekabeld strak 940 Mbps u/d. De ZTE een meter naast de meterkast plaatsen maakte ook niet echt uit.

Enig idee? Of is hier kwestie van een brakke ZTE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Wifi op gratis modems is gewoon kut. Wil je goed wifi kies dan voor iets als een losse Ubiquiti accesspoint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Meer mensen hier die met Smokeping de internet verbinding met Jonaz monitoren? Heb het draaien op een Raspberry Pi en de verbinding op mn LAN is retestabiel (0% packetdrop over lange periode, muv firmware updates natuurlijk), modem van Jonaz staat in bridge-stand, eigen Ubiquiti apparatuur in mn LAN.

Zie en merk af en toe dat de verbinding wegvalt van Jonaz, zeer irritant bij thuiswerken (VPN tunnels knallen er uit) en ook Spotify heeft kuren hierdoor.

Zie hieronder :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sS_Bz2KMmSWz0QGnw4Z5QuTY7-g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TXC5iVXOhY0HVF5OlQHfx178.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MbC81kcgKB_0xfol1lVCTRk7Y-c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CqsC3GCWnH0GwkwNpacqznuP.jpg?f=fotoalbum_large

Het lijkt allemaal miniem maar de sample frequentie van smokeping is elke 5 minuten 20 pings (volgens mij niet verspreid over die 5 minuten...), dus als een verbinding er een tijdje compleet uitligt mist er misschien maar 1/20 van alle ping, maar je VPN tunnel is wel kaput..

Meer mensen die dit soort speldenprik outages zien bij Jonaz? Ik zit nu 5 jaar bij Jonaz, zou het misschien helpen te vragen een nieuw modem te leveren? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiberSam
zaadstra schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 10:15:
Vraagje over wifi instellingen in een ZTE F668A V1.0. [...] Enig idee? Of is hier kwestie van een brakke ZTE.
Volgens de specs heeft dit modem 802.11n 2×2 @2.4GHz + 802.11ac 3×3 @5GHz, daar kan het dus niet aan liggen. Je hebt het bedraad geprobeerd (ik neem aan zonder NATten), dus dan kan het alleen nog aan je modem of aan je client liggen. Hoe weet je zo zeker dat het niet aan je client ligt?

Ik kan het niet zelf testen. Bij mij staat dat modem al járen in bridge, met een fantastische Mikrotik router +cAP eraan (aanrader voor de ware tweakers). Op 5 Ghz haal ik 300 down en 400 up. Maar het echte werk doe ik toch bedraad met ~850 Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiberSam
Anoniem: 474132 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 20:33:
Meer mensen hier die met Smokeping de internet verbinding met Jonaz monitoren? [...] Meer mensen die dit soort speldenprik outages zien bij Jonaz?
Kijk, da's een interessante bijdrage. Ik kende Smokeping nog niet, meteen gedownload. Ik heb de laatste tijd idd last van het korststondig wegvallen van verbindingen, maar ik heb vooralsnog het idee dat dit aan mijn eigen netwerk ligt (brakke ethernetpoort). Weet het echter nog niet zeker. Ik zag het met Pingplotter. Ik heb hier eea aangepast en het lijkt nu beter te zijn. Maar ik denk dat ik jouw methode eens moet gaan volgen door dit structureel en continu op de achtergrond te gaan meten.

Overigens, ik heb hier óók een stokoud afgeschreven modem. Omdat die in bridge staat (vrijwel geen processorbelasting), vind ik die niet meteen verdacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

FiberSam schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 00:22:
[...]

Volgens de specs heeft dit modem 802.11n 2×2 @2.4GHz + 802.11ac 3×3 @5GHz, daar kan het dus niet aan liggen. Je hebt het bedraad geprobeerd (ik neem aan zonder NATten), dus dan kan het alleen nog aan je modem of aan je client liggen. Hoe weet je zo zeker dat het niet aan je client ligt?

Ik kan het niet zelf testen. Bij mij staat dat modem al járen in bridge, met een fantastische Mikrotik router +cAP eraan (aanrader voor de ware tweakers). Op 5 Ghz haal ik 300 down en 400 up. Maar het echte werk doe ik toch bedraad met ~850 Mbps.
Ik zie het op meerdere apparaten, maar vooral op mijn eigen laptop die ik nu wel ken van meerdere metingen op verschillende locaties. Thuis draai ik ook in bridge, maar voor die tijd zag ik de ZTE hier veel betere wifi snelheden geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Welke firmwareversie is het laatst van het modem?
in de openingspost staat V2.30.20P2T5S, maar is dat nog steeds de laatste?

voor https://www.jonaz.nl/modems/zte-f668-v5-2/

[ Voor 16% gewijzigd door Vhond op 03-01-2021 12:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bjwild
  • Laatst online: 28-04 16:22
Mensen last van dat Jonaz plat ligt? Bij mij Amersfoort Vathost al ruim 15 minuten

Edit: werkt weer bij mij

[ Voor 14% gewijzigd door bjwild op 12-01-2021 15:39 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

bjwild schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:13:
Mensen last van dat Jonaz plat ligt? Bij mij Amersfoort Vathost al ruim 15 minuten
Ik hier ook inderdaad, zelfde wijk. Op allestoringen.nl pieken T-Mobile en KPN ook.

Edit:
Ik hang ook al even in de wacht met de klantenservice op zoek naar wat meer info, hopelijk een indicatie hoe snel eea opgelost is.

Edit2:
Men is ermee bezig, geen oplossing nog, dus ook geen indicatie wanneer eea opgelost is. Nu maar even USB tethering aanzetten op mijn telefoon, maar werkt nog niet helemaal.

[ Voor 46% gewijzigd door CH4OS op 12-01-2021 14:35 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 22 Laatste