Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Die ZTE F668A V1 ziet er wel een heel stuk strakker uit dan de eerste versie die Jonaz gebruikte :). Niet dat dat veel uitmaakt voor in een meterkast, maar ook wifi-technisch ziet het er een stuk beter uit.

Overigens, als ik op de website van Jonaz kijk, dan valt het bij het storingsoverzicht wel op dat (regio) Amersfoort veel vaker storingen heeft dan bv. Almere. Op de algemene storingen na, natuurlijk.

eymey wijzigde deze reactie 17-01-2019 11:15 (33%)

• Vhond
  • Registratie: april 2008
  • Niet online
Ja en heeft 3 antennes ipv 2

• FiberSam
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 28-01 22:55
Gertjan1968 schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 20:07:
Ja, zou kunnen, maar als Jonaz stabiel is niet nodig en een dure oplossing. Ik ben benieuwd of Jonaz in Hooglanderveen stabiel is. Als hier 10 min. Internet er uit zou liggen dan zou hier de pleuris uitbreken, gelukkig met XMS/ Telfort nooit gebeurd. Anders wordt het T Mobile, maar dan helaas iptv en dus kabels trekken.
4 jaar Jonaz, en vrijwel nooit problemen gehad. Een enkele keer hickups, maar welke provider heeft dat niet? Up/down vrijwel altijd >800Mpbs, en dat met een extra router ertussen. Ik zit in A'foort zuid, dus geen Hooglanderveen. Maar zoals uit dit topic blijkt, áls er problemen zijn dan kan de support wel eens problematisch zijn. Hoewel het de laatste tijd wellicht verbeterd is, want ik zie niet zo veel klachten meer hier langskomen. Ik zou gewoon een keuze maken op basis van de specs versus de prijs en wat je nodig hebt. Jonaz heeft natuurlijk op basis van de specs zowel voor- als nadelen. Dat hangt van je preferenties af.

• Jmm03
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 10-04 19:56
In vathorst geen Jonaz meer sinds 10 minuten nog meer mensen daar last van?

• Zewatanejo
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 23-04 21:04

Zewatanejo

Fine Thanks!

In het zuiden van Amersfoort ook geen internet meer...

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

• Jmm03
Zewatanejo schreef op maandag 11 februari 2019 @ 11:09:
In het zuiden van Amersfoort ook geen internet meer...
Brand jou internet lampje ook niet? Heb jij al contact kunnen krijgen

• Zewatanejo

Zewatanejo

Fine Thanks!

Het CATV lampje op het modem brand rood en het internet lampje brand niet. Het lukt me niet om contact te krijgen met de klantenservice.
Is al de tweede keer in korte tijd. Erg lastig als je thuis wilt werken.....

#update. Ik heb ze inmiddels wel kunnen bereiken. Niet zo veel aan gehad overigens, nog steeds geen internet.
"ja er is een storing, we proberen die te verhelpen. Belt u ons vooral niet, wij bellen u wel".......

Zewatanejo wijzigde deze reactie 11-02-2019 11:59 (33%)
Reden: update

• Jmm03
Wij bellen u wel.... Nou die kan ik bij jonaz
Bij mij brandde internet ineens weer wel

• Jmm03
Inmiddels werkt het weer

• Walker1974
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 13-04 19:45
Hier nog geen tv-signaal, wel internet.

• Wingie
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 13:35
Hier 3823 ook nog geen tv-signaal terwijl website meld dat storing vanmiddag al opgelost is. Gebeld maar standaard antwoord we geven het door u hoort nog van ons. Geeft niet gevoel dat ze zelf ook kunnen constateren dat er nog steeds een storing is.

Wingie wijzigde deze reactie 11-02-2019 20:13 (46%)

• funkiej
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 15:00
3741 ook geen tv-signaal nog. Zo nu en dan ook nog haperingen met internet.....

• Edman
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
In Leusden (3833) ook geen TV signaal.

• v-mann
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 22-04 17:30
3766 ook geen digitale TV.

• Edman
  • Niet online
Ik krijg net het volgende Facebook bericht binnen van Jonaz en het werkt bij mij:
De storing is zojuist afgemeld op onze website. Het opnieuw zoeken naar zenders op de TV of decoder lost het probleem op. Onze excuses voor het ongemak.

• Walker1974
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 13-04 19:45
Hier werkt het niet... :-( Lampje op de router blijft rood.

• awenger
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 23-04 18:23
Zoeken op SFP in dit topic levert amper resultaat op, dus toch maar de vraag. Weet iemand of het mogelijk is om een eigen GPON SFP module te gebruiken in combinatie met Jonaz? Bijvoorbeeld deze:
https://www.ip-sa.com.pl/mikrotik/SFPONU

Ik heb geen behoefte aan TV en zou graag de verbinding opzetten zonder de ZTE.

• kevinwalter
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 14:21
Ik heb erg veel problemen met het opzetten van verbindingen. Het duurt bijvoorbeeld heel lang als je een youtube filmpje wilt openen. Zodra deze eenmaal download is er niets aan de hand.

Ik heb ook een aantal keer het modem moeten herstarten omdat er geen connectie was naar buiten toe.
De verbinding naar het internet valt gewoon weg. Echter geeft het modem aan wel gewoon verbonden te zijn bij WAN status.

Wat denken jullie? Defect modem of ergens anders iets niet goed. Ik heb dit probleem ook als ik direct verbinding maak met de wifi op het modem. Bekabeld de zelfde problemen.
awenger schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 08:46:
Zoeken op SFP in dit topic levert amper resultaat op, dus toch maar de vraag. Weet iemand of het mogelijk is om een eigen GPON SFP module te gebruiken in combinatie met Jonaz? Bijvoorbeeld deze:
https://www.ip-sa.com.pl/mikrotik/SFPONU

Ik heb geen behoefte aan TV en zou graag de verbinding opzetten zonder de ZTE.
Is wel een interessante. Ik heb zelf erg weinig kennis van glasvezel uberhaupt, maar GPON in het bijzonder. Weet dus ook niet of GPON dusdanig een 'standaard' is dat alle GPON hardware vendor-onafhankelijk in een netwerk gehangen kan worden, of dat er toch meer bij komt kijken .

eymey wijzigde deze reactie 12-02-2019 09:35 (43%)

• Koptelefoontje
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 23-04 23:15
Ik had al een tijdje problemen met de bandbreedte, max 500mbits terwijl het 1gbits zou moeten zijn; geen echt probleem aangezien dit toch wel heel rap is.
Maar nu na het weekend is de banbreedte bedraad en draadloos niet meer dan 50-100mbits.
Andere mensen hier last van?

Ik heb overigens de ZTE in bridge modus aangesloten op een R7000 router waarop vervolgens weer 3 andere R7000AP's op aangesloten zijn. Vraag me af of het met de bridge modus te maken kan hebben?

Edit: probleem inmiddels verholpen, geen idee wat de oorzaak was. Nu nog wel de issue dat ik niet hoger dan 500mbits kom (beste resultaat gemeten op de router: 480 down en 630 up) .

Koptelefoontje wijzigde deze reactie 14-02-2019 19:42 (16%)

• hermen1979
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 22-04 08:28
Iemand last van storing vandaag
In Amersfoort??

Internet en tv
Geven storing modem al reset en aan en uit gezet

Iemand idee?

• joop99
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 15:06
eymey schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 09:34:
[...]

Is wel een interessante. Ik heb zelf erg weinig kennis van glasvezel uberhaupt, maar GPON in het bijzonder. Weet dus ook niet of GPON dusdanig een 'standaard' is dat alle GPON hardware vendor-onafhankelijk in een netwerk gehangen kan worden, of dat er toch meer bij komt kijken .
Als ik bijvoorbeeld een Fritzbox 5491 zie dan verwacht ik dat het redelijk gestandaardiseerd is, sowieso omdat het veel meer gebruikt wordt als aon

• Zewatanejo

Zewatanejo

Fine Thanks!

hermen1979 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 16:54:
Iemand last van storing vandaag
In Amersfoort??

Internet en tv
Geven storing modem al reset en aan en uit gezet

Iemand idee?
Ja ook hier weer. Geen internet dit keer. Tv werkt wel. Het is wel raak de laatste tijd. het

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Natrox
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 23-04 13:42
Ook last van storing op dit moment in Amersfoort. Geen internet sinds rond 21:00. Overigens valt het internet er dagelijks uit hier. Maandag komen ze van Jonaz langs om het modem te upgraden, wellicht gaat het helpen.

De snelheid is nog steeds goed, maar ben minder enthousiast over de stabiliteit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• keultje
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 29-03 05:43
Ik ook sinds gisterenavond rond 21:00 geen internet meer. Na korte tv onderbreking, is de storing met internet bij mij begonnen.. Nergens is te lezen wat er aan de hand is. Jonaz is onbereikbaar! Zie dat meer klanten van Jonaz met zelfde probleem zitten opgescheept. Ben overgens al jaren klant van Jonaz en heeft me veel geld bespaart en dat nagenoeg op deze storing na geen andere grote storingen gehad. Op gebied van communicatie kunnen ze bij Jonaz zeker verbeteren! Heb modem in bridge staan en haal gem van dag 1 (2017) tot gisteren 950 down en 950 up

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LordLister
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 09:26
Hier geen problemen met internet. Regio Vathorst Amersfoort.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• keultje
Div abonnees uit Amersfoort en Leusden maken nog steeds melding dat er geen internet is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zewatanejo

Zewatanejo

Fine Thanks!

keultje schreef op zondag 3 maart 2019 @ 10:42:
Div abonnees uit Amersfoort en Leusden maken nog steeds melding dat er geen internet is.
Ik weet niet bij wie ze die melding maken, want Jonaz is totaal onbereikbaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• keultje
Allestoringen.nl en twitter, Jonaz zelf geeft geen thuis.. Maar er is bij mij een kleine 20 min geleden weer internet..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Natrox
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 23-04 13:42
Na het resetten van het modem van Jonaz hebben wij weer internet. Probeer het eens en kijk of het werkt. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hermen1979
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 22-04 08:28
Yes reboot gedaan en we hebben weer een vrolijke vrouw en kids...😓😰

Nu nog ff kijken of ik ook tv binnen krijg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zewatanejo

Zewatanejo

Fine Thanks!

Natrox schreef op zondag 3 maart 2019 @ 12:03:
Na het resetten van het modem van Jonaz hebben wij weer internet. Probeer het eens en kijk of het werkt. ;)
Hier werkt het inderdaad weer. Mooi!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• B@MB@M
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 02-04 03:13

B@MB@M

Het leven is geen krentenbol!

Ter info.
Ik heb recent Jonaz gekregen en de modem in bridge laten zetten.
Ik heb naderhand wel m'n MTU moeten verlagen op m'n WAN port van m'n router. Dit ivm TCP retransmissions.
Waarde 1496 leek goed te werken, maar toch zie ik de verbinding af en toe niet goed werken.

Ik ben nog aan het stoeien om het stabiel te hebben.

Ter info:
Router = archlinux met iptables, ik maak gebruik van networkd. (NAT gebeurt door iptables (niet networkd))

B@MB@M wijzigde deze reactie 11-03-2019 12:00 (18%)
Reden: meer info

het komt er op neer dat 1 op de 6 mensen er 5 om zich heen hebben.

• jcjdammers
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 11-04 20:23
Ik overweeg om over te stappen naar Jonaz in Almere. Ik zit nu bij Telfort maar die stoppen met DVB-C signaal.
Ik moet zelf dan wel een settop box en een CI+ module aanschaffen voor mijn TV's.
Welke settop box en CI+ module zijn aan te raden?
Wat zijn de ervaringen met Jonaz in Almere?

Jeroen.

• (KBX) Harkanoid
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 23-04 23:34
Gewoon conax 2.1 CI moduul van.marktplaats in je tv zou moeten werken , ik krijg straks ook die hysteriabox ipv mijn packetfront drg500

• jcjdammers
(KBX) Harkanoid schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 23:48:
Gewoon conax 2.1 CI moduul van.marktplaats in je tv zou moeten werken , ik krijg straks ook die hysteriabox ipv mijn packetfront drg500
Sorry ik ben nieuw :-) maar wat zijn "hysteriabox" en "packetfront drg500" voor apparaten? Heb je een linkje?
Ik lees wel dat de "Humax IRHD-5300C" als settop box gebruikt kan worden. Is dat wat?

• Alexander82
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 18-04 17:43
jcjdammers schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 22:48:
Ik overweeg om over te stappen naar Jonaz in Almere. Ik zit nu bij Telfort maar die stoppen met DVB-C signaal.
Ik moet zelf dan wel een settop box en een CI+ module aanschaffen voor mijn TV's.
Welke settop box en CI+ module zijn aan te raden?
Wat zijn de ervaringen met Jonaz in Almere?

Jeroen.
Hier eigenlijk dezelfde overweging, momenteel houdt me wel bezig wat de bereikbaarheid is van de klantenservice en eigenlijk ook wel wat hun service niveau is. Heb gisteren gebeld, zou gisteren terug gebeld worden om te kijken wie en wat ik aan de lijn kreeg. Zou gisteren terug gebeld worden, maar vandaag konden ze wel zien dat ik eerder gebeld had en wordt na het weekend terug gebeld.

OK prima tot zo ver aan toe. Voor de rest zit ik nu bij Telfort en heb helemaal geen zin in een Experiabox, Eigenlijk ook niet zo chinees ding, Maar deze kan je in iedere geval in Bridge zetten. Internet van staat me voor de rest ook wel aan. die 3 keer in de maan dat ik tv kijk, haal ik inderdaad wel zo CI+ module voor in de tv.

Belangrijkste momenteel is wat de ervaringen zijn in Amersfoort, want als ik beetje rond kijkt op internet zie ik ook een heleboel klachten.

We stopped checking for monsters under our bed, when we realized they were inside us.

• Barre73
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 09:22
jcjdammers schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 09:03:
[...]

Sorry ik ben nieuw :-) maar wat zijn "hysteriabox" en "packetfront drg500" voor apparaten? Heb je een linkje?
Ik lees wel dat de "Humax IRHD-5300C" als settop box gebruikt kan worden. Is dat wat?
Hysteriabox is een beetje flauwe scheldnaam voor de Experiabox die je bij KPN en Telfort in bruikleen krijgt.

Die Packetfront was 1 van de eerste glasvezel modems op de eerste netwerken. Erg antiek dus.

• (KBX) Harkanoid
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 23-04 23:34
Klopt dat ding hang er al ruim 8 jaar! Maar beeld op amino is wel super,op de KPN decoder schijnt crappy te zijn omdat je hetzelfde stream als de ADSL krijgt?

• kevinwalter
Ik heb hier ondertussen last van een hele onstabiele verbinding. RDP sessies die wegvallen, browser sessies die uitvallen. Tijdens mijn ping test valt er gewoon een tijd de verbinding weg.

Al 2x geprobeerd contact te krijgen met Jonaz. Het ligt in ieder geval niet aan de 1ste lijns op dit moment. Het terug bellen is en blijft blijkbaar wel erg lastig voor de mannen. Misschien een groter 2de lijns team....

Maarja, als dit aankomende week niet opgelost is ben ik toch bang, als klant nummer 1 zijnde, weg te gaan bij Jonaz.

Mijn computer hangt direct aan het modem van Jonaz. Ook de wifi verbinding valt op het zelfde moment uit. Een reset van dat ding mocht niet baten.

• jcjdammers
Wat zijn de ervaringen in Almere met Jonaz ?

• webber87
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 23-04 09:57
Ik weet niet zeker of ik hier goed zit maar ik heb ook Glasvezel van Jonaz en ik merk de laatste tijd dat het internet via WIFI traag is. Daarmee bedoel ik niet de snelheid an sich maar wel het laden van webpagina's en inApp. Is dit een bekend probleem? Bekabeld draait alles als een zonnetje. Ik heb de ZTE F668 V3 modem/router van ze. De modem staat niet in bridge.

Modem staat verder vrij en in dezelfde ruimte als de client(s). Ik zit op 2,4ghz en het signaal is verder sterk.
In de meeste gevallen ben ik slechts met 1 apparaat verbonden via WIFI. Wel heb ik nog een Chromecast maar die gebruik niet zo veel.

webber87 wijzigde deze reactie 25-03-2019 13:36 (43%)

• kevinwalter
Na nog een facebook post en bellen eindelijk een reactie gehad! En er is een nieuw modem geïnstalleerd!

Voorheen lag mijn ping naar mijn VPS bij TransIP rond de 9-10ms. Nu rond de 7ms. Een stuk stabieler.

Ik ben benieuwd. We kunnen weer verder met genieten :-)

• RR2USA
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 19-04 08:45
Ik zou willen dat ze ook zo vlot waren met de facturen van 2018. Nog steeds niets gezien...

• Edman
  • Niet online
Jonaz adverteert nu met 1000 Mb/s internet. Zijn er al mensen die de nieuwe snelheden ervaren? Hier niet iig.

• kevinwalter
Edman schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 17:07:
Jonaz adverteert nu met 1000 Mb/s internet. Zijn er al mensen die de nieuwe snelheden ervaren? Hier niet iig.

• jcjdammers
Ik lees op Internet nog steeds hele slechte ervaringen over de Klantenservice. Dat doet me nu twijfelen om een abbonnement te nemen.
Weet iemand of je elke maand een nette factuur (met btw) van Jonaz krijgt of niet? Dat heb ik namelijk nodig voor mijn administratie.

• RR2USA
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 19-04 08:45
Nee, die krijg je niet. Zit nog steeds op de facturen van 2018 te wachten. Nooit meer Jonaz voor mij!

• MoZe
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 13:23
Aangezien Telfort ook hier in Amersfoort DVB-C uitfaseert heb ik van de week een abonnement bij Jonaz aangevraagd.
Nu werd mij verteld dat ik bij Jonaz (in tegenstelling tot nu) helemaal geen DVB-C kan kijken zonder smartcard. Ik moet dus een CI+ module op de kop gaan tikken voor in mijn Sony tv.
Jonaz geeft aan dat modules die Ziggo gecertificeerd zijn moeten werken en ik ook moet letten op de Irdeto aanduiding op de module.

Als ik dan ga zoeken vind ik allerlei problemen met dergelijke modules en Sony tv's.
Wat zijn jullie ervaringen met CI+ in Sony tv's op het Jonaz netwerk? Liggen de problemen aan Sony of aan Ziggo?
Kan ik inderdaad elke module bestellen waar een Ziggo stempel op staat, of zijn er bepaalde merken die ik moet mijden?

"If there were no God, there would be no Atheists." G.K. Chesterton

Ik weet niet zeker wat de modellen waren, maar een collega vertelde me toevallig dat hij onlangs nog een kleinere TV (32 inch) van Sony bij zijn moeder in Laren had neergezet, om een oude TV + losse STB van Ziggo te vervangen.

fZiggo gebied, dus Irdeto en in een Irdeto CI+ cam, werkte direct.

Maar misschien hebben anderen hier nog andere ervaringen in deze combi.

• CuttingStorm
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 14:06
@MoZe Ik heb zonder problemen altijd gebruik gemaakt van een ziggo gecertificeerde module plus kaart van Jonaz.. het toeval wil dat ik net verhuisd ben naar Amsterdam en de module dus overheb.. stuur even een PB (module ligt nog in Afoort)

• MoZe
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 13:23
Ondertussen heb ik zowel een CI+ module als een settopbox (voor de slaapkamer) op de kop getikt.
Nu is de volgende vraag: hoe kom ik aan een tweede smartcard?
De website van Jonaz meldt dat dat kan en wat het kost, maar nergens hoe ik het aanvraag.
Heb de vraag ook bij hun helpdesk neergelegd, maar nog geen antwoord.

Iemand hier die ervaring heeft?
Heeft de monteur er misschien meerdere bij zich?

"If there were no God, there would be no Atheists." G.K. Chesterton

Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True