Marstek Venus 5.12kWh v148, ShellyPro3EM emulatie, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
4 jaar Jonaz, en vrijwel nooit problemen gehad. Een enkele keer hickups, maar welke provider heeft dat niet? Up/down vrijwel altijd >800Mpbs, en dat met een extra router ertussen. Ik zit in A'foort zuid, dus geen Hooglanderveen. Maar zoals uit dit topic blijkt, áls er problemen zijn dan kan de support wel eens problematisch zijn. Hoewel het de laatste tijd wellicht verbeterd is, want ik zie niet zo veel klachten meer hier langskomen. Ik zou gewoon een keuze maken op basis van de specs versus de prijs en wat je nodig hebt. Jonaz heeft natuurlijk op basis van de specs zowel voor- als nadelen. Dat hangt van je preferenties af.Gertjan1968 schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 20:07:
Ja, zou kunnen, maar als Jonaz stabiel is niet nodig en een dure oplossing. Ik ben benieuwd of Jonaz in Hooglanderveen stabiel is. Als hier 10 min. Internet er uit zou liggen dan zou hier de pleuris uitbreken, gelukkig met XMS/ Telfort nooit gebeurd. Anders wordt het T Mobile, maar dan helaas iptv en dus kabels trekken.
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Brand jou internet lampje ook niet? Heb jij al contact kunnen krijgenZewatanejo schreef op maandag 11 februari 2019 @ 11:09:
In het zuiden van Amersfoort ook geen internet meer...
Is al de tweede keer in korte tijd. Erg lastig als je thuis wilt werken.....
#update. Ik heb ze inmiddels wel kunnen bereiken. Niet zo veel aan gehad overigens, nog steeds geen internet.
"ja er is een storing, we proberen die te verhelpen. Belt u ons vooral niet, wij bellen u wel".......
[ Voor 33% gewijzigd door Zewatanejo op 11-02-2019 11:59 . Reden: update ]
Bij mij brandde internet ineens weer wel
[ Voor 46% gewijzigd door Wingie op 11-02-2019 20:13 ]
De storing is zojuist afgemeld op onze website. Het opnieuw zoeken naar zenders op de TV of decoder lost het probleem op. Onze excuses voor het ongemak.
https://www.ip-sa.com.pl/mikrotik/SFPONU
Ik heb geen behoefte aan TV en zou graag de verbinding opzetten zonder de ZTE.
Ik heb ook een aantal keer het modem moeten herstarten omdat er geen connectie was naar buiten toe.
De verbinding naar het internet valt gewoon weg. Echter geeft het modem aan wel gewoon verbonden te zijn bij WAN status.
Wat denken jullie? Defect modem of ergens anders iets niet goed. Ik heb dit probleem ook als ik direct verbinding maak met de wifi op het modem. Bekabeld de zelfde problemen.
Is wel een interessante. Ik heb zelf erg weinig kennis van glasvezel uberhaupt, maar GPON in het bijzonder. Weet dus ook niet of GPON dusdanig een 'standaard' is dat alle GPON hardware vendor-onafhankelijk in een netwerk gehangen kan worden, of dat er toch meer bij komt kijken .awenger schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 08:46:
Zoeken op SFP in dit topic levert amper resultaat op, dus toch maar de vraag. Weet iemand of het mogelijk is om een eigen GPON SFP module te gebruiken in combinatie met Jonaz? Bijvoorbeeld deze:
https://www.ip-sa.com.pl/mikrotik/SFPONU
Ik heb geen behoefte aan TV en zou graag de verbinding opzetten zonder de ZTE.
[ Voor 43% gewijzigd door eymey op 12-02-2019 09:35 ]
Marstek Venus 5.12kWh v148, ShellyPro3EM emulatie, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
Maar nu na het weekend is de banbreedte bedraad en draadloos niet meer dan 50-100mbits.
Andere mensen hier last van?
Ik heb overigens de ZTE in bridge modus aangesloten op een R7000 router waarop vervolgens weer 3 andere R7000AP's op aangesloten zijn. Vraag me af of het met de bridge modus te maken kan hebben?
Edit: probleem inmiddels verholpen, geen idee wat de oorzaak was. Nu nog wel de issue dat ik niet hoger dan 500mbits kom (beste resultaat gemeten op de router: 480 down en 630 up) .
[ Voor 16% gewijzigd door Koptelefoontje op 14-02-2019 19:42 ]
In Amersfoort??
Internet en tv
Geven storing modem al reset en aan en uit gezet
Iemand idee?
Als ik bijvoorbeeld een Fritzbox 5491 zie dan verwacht ik dat het redelijk gestandaardiseerd is, sowieso omdat het veel meer gebruikt wordt als aoneymey schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 09:34:
[...]
Is wel een interessante. Ik heb zelf erg weinig kennis van glasvezel uberhaupt, maar GPON in het bijzonder. Weet dus ook niet of GPON dusdanig een 'standaard' is dat alle GPON hardware vendor-onafhankelijk in een netwerk gehangen kan worden, of dat er toch meer bij komt kijken .
Ja ook hier weer. Geen internet dit keer. Tv werkt wel. Het is wel raak de laatste tijd. hethermen1979 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 16:54:
Iemand last van storing vandaag
In Amersfoort??
Internet en tv
Geven storing modem al reset en aan en uit gezet
Iemand idee?
Anoniem: 761361
De snelheid is nog steeds goed, maar ben minder enthousiast over de stabiliteit.
Anoniem: 456781
Ik weet niet bij wie ze die melding maken, want Jonaz is totaal onbereikbaar.Anoniem: 456781 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 10:42:
Div abonnees uit Amersfoort en Leusden maken nog steeds melding dat er geen internet is.
Anoniem: 761361
Nu nog ff kijken of ik ook tv binnen krijg
Hier werkt het inderdaad weer. Mooi!Anoniem: 761361 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 12:03:
Na het resetten van het modem van Jonaz hebben wij weer internet. Probeer het eens en kijk of het werkt.
Ik heb recent Jonaz gekregen en de modem in bridge laten zetten.
Ik heb naderhand wel m'n MTU moeten verlagen op m'n WAN port van m'n router. Dit ivm TCP retransmissions.
Waarde 1496 leek goed te werken, maar toch zie ik de verbinding af en toe niet goed werken.
Ik ben nog aan het stoeien om het stabiel te hebben.
Ter info:
Router = archlinux met iptables, ik maak gebruik van networkd. (NAT gebeurt door iptables (niet networkd))
[ Voor 18% gewijzigd door B@MB@M op 11-03-2019 12:00 . Reden: meer info ]
het komt er op neer dat 1 op de 6 mensen er 5 om zich heen hebben.
Ik moet zelf dan wel een settop box en een CI+ module aanschaffen voor mijn TV's.
Welke settop box en CI+ module zijn aan te raden?
Wat zijn de ervaringen met Jonaz in Almere?
Jeroen.
Sorry ik ben nieuw :-) maar wat zijn "hysteriabox" en "packetfront drg500" voor apparaten? Heb je een linkje?(KBX) Harkanoid schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 23:48:
Gewoon conax 2.1 CI moduul van.marktplaats in je tv zou moeten werken , ik krijg straks ook die hysteriabox ipv mijn packetfront drg500
Ik lees wel dat de "Humax IRHD-5300C" als settop box gebruikt kan worden. Is dat wat?
Hier eigenlijk dezelfde overweging, momenteel houdt me wel bezig wat de bereikbaarheid is van de klantenservice en eigenlijk ook wel wat hun service niveau is. Heb gisteren gebeld, zou gisteren terug gebeld worden om te kijken wie en wat ik aan de lijn kreeg. Zou gisteren terug gebeld worden, maar vandaag konden ze wel zien dat ik eerder gebeld had en wordt na het weekend terug gebeld.jcjdammers schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 22:48:
Ik overweeg om over te stappen naar Jonaz in Almere. Ik zit nu bij Telfort maar die stoppen met DVB-C signaal.
Ik moet zelf dan wel een settop box en een CI+ module aanschaffen voor mijn TV's.
Welke settop box en CI+ module zijn aan te raden?
Wat zijn de ervaringen met Jonaz in Almere?
Jeroen.
OK prima tot zo ver aan toe. Voor de rest zit ik nu bij Telfort en heb helemaal geen zin in een Experiabox, Eigenlijk ook niet zo chinees ding, Maar deze kan je in iedere geval in Bridge zetten. Internet van staat me voor de rest ook wel aan. die 3 keer in de maan dat ik tv kijk, haal ik inderdaad wel zo CI+ module voor in de tv.
Belangrijkste momenteel is wat de ervaringen zijn in Amersfoort, want als ik beetje rond kijkt op internet zie ik ook een heleboel klachten.
We stopped checking for monsters under our bed, when we realized they were inside us.
Hysteriabox is een beetje flauwe scheldnaam voor de Experiabox die je bij KPN en Telfort in bruikleen krijgt.jcjdammers schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 09:03:
[...]
Sorry ik ben nieuw :-) maar wat zijn "hysteriabox" en "packetfront drg500" voor apparaten? Heb je een linkje?
Ik lees wel dat de "Humax IRHD-5300C" als settop box gebruikt kan worden. Is dat wat?
Die Packetfront was 1 van de eerste glasvezel modems op de eerste netwerken. Erg antiek dus.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Al 2x geprobeerd contact te krijgen met Jonaz. Het ligt in ieder geval niet aan de 1ste lijns op dit moment. Het terug bellen is en blijft blijkbaar wel erg lastig voor de mannen. Misschien een groter 2de lijns team....
Maarja, als dit aankomende week niet opgelost is ben ik toch bang, als klant nummer 1 zijnde, weg te gaan bij Jonaz.
Mijn computer hangt direct aan het modem van Jonaz. Ook de wifi verbinding valt op het zelfde moment uit. Een reset van dat ding mocht niet baten.
Modem staat verder vrij en in dezelfde ruimte als de client(s). Ik zit op 2,4ghz en het signaal is verder sterk.
In de meeste gevallen ben ik slechts met 1 apparaat verbonden via WIFI. Wel heb ik nog een Chromecast maar die gebruik niet zo veel.
[ Voor 43% gewijzigd door webber87 op 25-03-2019 13:36 ]
Voorheen lag mijn ping naar mijn VPS bij TransIP rond de 9-10ms. Nu rond de 7ms. Een stuk stabieler.
Ik ben benieuwd. We kunnen weer verder met genieten :-)
Edman schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 17:07:
Jonaz adverteert nu met 1000 Mb/s internet. Zijn er al mensen die de nieuwe snelheden ervaren? Hier niet iig.

Weet iemand of je elke maand een nette factuur (met btw) van Jonaz krijgt of niet? Dat heb ik namelijk nodig voor mijn administratie.
Nu werd mij verteld dat ik bij Jonaz (in tegenstelling tot nu) helemaal geen DVB-C kan kijken zonder smartcard. Ik moet dus een CI+ module op de kop gaan tikken voor in mijn Sony tv.
Jonaz geeft aan dat modules die Ziggo gecertificeerd zijn moeten werken en ik ook moet letten op de Irdeto aanduiding op de module.
Als ik dan ga zoeken vind ik allerlei problemen met dergelijke modules en Sony tv's.
Wat zijn jullie ervaringen met CI+ in Sony tv's op het Jonaz netwerk? Liggen de problemen aan Sony of aan Ziggo?
Kan ik inderdaad elke module bestellen waar een Ziggo stempel op staat, of zijn er bepaalde merken die ik moet mijden?
fZiggo gebied, dus Irdeto en in een Irdeto CI+ cam, werkte direct.
Maar misschien hebben anderen hier nog andere ervaringen in deze combi.
Nu is de volgende vraag: hoe kom ik aan een tweede smartcard?
De website van Jonaz meldt dat dat kan en wat het kost, maar nergens hoe ik het aanvraag.
Heb de vraag ook bij hun helpdesk neergelegd, maar nog geen antwoord.
Iemand hier die ervaring heeft?
Heeft de monteur er misschien meerdere bij zich?
Ik heb de Jonaz modem in bridge mode en gebruik mijn eigen router. Dit werk prima.
Echter ik zie dat het WLAN ledje op de Jonaz modem brandt (groen) en er ook een SSID wordt uitgezonden (ZTE-c04c92). Klopt dat wel?
Hebben andere bridge mode gebruikers dit ook?
Alvast bedankt voor je reactie.
Opgelost door indrukken van het WLAN knopje aan zijkant van het modemjcjdammers schreef op maandag 29 april 2019 @ 22:06:
Even een vraagje:
Ik heb de Jonaz modem in bridge mode en gebruik mijn eigen router. Dit werk prima.
Echter ik zie dat het WLAN ledje op de Jonaz modem brandt (groen) en er ook een SSID wordt uitgezonden (ZTE-c04c92). Klopt dat wel?
Hebben andere bridge mode gebruikers dit ook?
Alvast bedankt voor je reactie.
Bij mij had de monteur de smartcards + modem bij zich.MoZe schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 13:59:
Ondertussen heb ik zowel een CI+ module als een settopbox (voor de slaapkamer) op de kop getikt.
Nu is de volgende vraag: hoe kom ik aan een tweede smartcard?
De website van Jonaz meldt dat dat kan en wat het kost, maar nergens hoe ik het aanvraag.
Heb de vraag ook bij hun helpdesk neergelegd, maar nog geen antwoord.
Iemand hier die ervaring heeft?
Heeft de monteur er misschien meerdere bij zich?
Als topic-starter en jarenlange trouwe klant vind ik het jammer om dit te moeten melden, maar het is niet anders.
Jonaz lijkt te bestaan uit één medewerker, die op zich heel vriendelijk is, maar het niet aan lijkt te kunnen.
- mails worden niet beantwoord. Standaard niet.
- de klantenservice, is een ingehuurde dienst, die niet anders doet dat je klacht of vraag doorsturen
- die klacht of vraag wordt vervolgens ook niet in behandeling genomen
- de inbox van Jonaz wordt niet gelezen
- je kunt niet opzeggen, want: dat gaat via dit mailadres (dat niet gelezen wordt)
Geloof me, bovenstaande heb ik allemaal aan den lijve ondervonden. Ik vroeg ooit TV bij ze aan, na een mailing waarin ze nieuwe tv-klanten wierven. Mijn aanmelding ("Stuur een mail naar info@jonaz.nl") werd niet beantwoord of behandeld.
Er is geen enkele mogelijkheid tot contact, en ook de dames van de beantwoordings-dienst weten dat inmiddels.
Dus: inderdaad. Als het werkt: Prima.
Echter: o wee, als je wat wilt veranderen of een probleem ervaart. Dan sta je alleen.
Jammer, echt heel jammer. Want het was zo'n sympathiek initiatief.
Jonaz durf ik niet aan, Tweak heeft ook z'n administratieve manco's maar die zijn nog te bereiken.
Dat gedoe hier met afboeken zonder facturen is wel het laatste wat ik kan gebruiken, een bedrijf moet de boel kunnen verantwoorden.
Zo'n janboel moet haast wel richting leveranciers problemen geven, op een zeker moment stoppen die dan.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Omdat mijn aanvraag tot opzegging al een paar weken eerder was kreeg ik het aanbod dit per 5 april te doen. Netjes! Ook in deze mail "excuses voor het verloop van opzegging tot nu toe". Ja die kennen we! Excuseren spoort bij hen iig niet aan tot verbeteren van, wel lekker makkelijk..
Maar.., op mijn tegenbericht en op velen pogingen tot contact op de verschillende communicatie mogelijkheden bij Jonaz heb ik een uiterst bedroefende score van 0 op 26. Dit gemeten vanaf april 2019.
Chapeau!
[ Voor 12% gewijzigd door GerardVanAfoort op 10-06-2020 13:36 . Reden: Geen ]
altijd watt | NRG | some things will never change
Die mail is 4 weken geleden gestuurd en ik zit nog op een antwoord of reactie te wachten.
Dat maakt je een beetje bang als er echt iets aan de hand is of überhaupt bij de overstap.
Twee jaar geleden nog zeer behulpzaam geholpen maar nu.... vanaf morgen woon ik ergens anders. Ben benieuwd.
Iemand hier ervaring met de incasso stopzetten? Krijg je dan wel reactie?
| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |
Gelukkig, want mijn ervaringen zijn tot nu toe eigenlijk best goed.
- 29 april aangevraagd
- 7 mei geïnstalleerd en direct online, internet en tv in orde, telefonie nog niet
- 14 mei telefonie met nummerbehoud gereed
Enige minpunt was dat telefonie niet direct werkte. Ik heb een aantal dagen de melding "Dit nummer is niet in gebruik" gekregen. Toen kwam ik ook in deze thread terecht en schrok me een hoedje, met de reputatie van de helpdesk en dienstverlening zag dat er natuurlijk niet goed uit (vervelend om niet telefonisch bereikbaar te zijn en de angst om het telefoonnummer dat ik al decennia heb kwijt te raken).
Vorige week gebeld, gemaild en getweet en uiteindelijk op Twitter de bevestiging dat het gefixt werd en toen werkte het eigenlijk ook meteen.
Ik vind vooral de tv-oplossing geniaal, de monteur heeft in de meterkast gewoon de kabel van de Ziggo splitter op de Jonaz modem aangesloten en alle tv's in huis werken weer.
Voor nu dus een tevreden klant, hopen dat dat zo blijft.
Tsja, in potentie zou Jonaz ook voor mij, met wat ik het liefst wil, nog steeds DE partij zijn om heen te gaan. Voor totaal ~44 in de maand een wijd open gigabit verbinding, een heel pakket aan DVB-C zenders waaronder HD, waarbij alles ook met eigen (Irdeto-compatible) apparatuur gebruikt kan worden. En dan ook nog native DS IPv6.
In ongeveer dezelfde periode vorig jaar heb ik ook serieus voorbereidingen genomen om een overstap te kunnen maken van Tweak naar Jonaz: Tweedehands Irdeto CI+ module gekocht voor TV, oude usb card reader uit de mottenballen gehaald om ook TVHeadend in te kunnen richten, onze vaste telefoon van Tweak geporteerd naar een voip provider (zou telefonie van Jonaz niet gaan gebruiken), etc.
Maar er toen ook via dit topic achter gekomen dat je eigenlijk gewoon welhaast een idioot bent om in deze fase naar Jonaz over te stappen, waarbij een totaal gebrek aan capaciteit op klantenservice en administratie de grootste struikelblokken zijn:
* Wekenlang met een storing als er iets mis gaat met je apparatuur of lijn, want enige medewerker van Jonaz te druk
* Geen maandelijkse factuur, want enige medewerker van Jonaz te druk en nog geen fatsoenlijk geäutomatiseerd klantbeheer systeem.
In ieder geval wel goed om te lezen dat aanvragen en aangesloten worden blijkbaar wel erg snel kan en alles dan potentieel ook in 1 keer goed kan werken.
Inmiddels heb ik onlangs voor een jaar Internet Only bij getekend bij Tweak, en doen we TV kijken nu via de native AndroidTV app van NLZiet, plus NPO 1, 2 en 3 via DVB-T2 (net even wat betere kwaliteit dan NLZiet). Al met al zelfs nog even een stuk goedkoper dan Jonaz en eigenlijk ook gewoon top werkend.
Maar wie weet: Als Jonaz het komende jaar een forse verbetering laat zien, dan zou ik om IPv6 en betere kwaliteit TV misschien toch alsnog een keer de overstap kunnen wagen......
Ik zit nu midden in een zwart gat van mijn overstap.
Een week voor mijn overstap heb ik gemaild naar Jonaz met de vraag om een aantal emailadressen aan te maken, zodat ik tijdig alle sites waar je email je inlognaam is kon aanpassen. Hele week niets op teruggehoord... (tot op vandaag, 11 dagen later, nog geen enkel antwoord gehad).
Afgelopen woensdag was de dag dat mijn glasvezelverbinding door Reggefiber is omgebouwd en dezelfde dag verscheen de monteur van Guidion namens Jonaz. Die constateerde dat Reggefiber de verkeerde vezel (50% kans) had aangesloten en dat het dus niet goed werkte. TV en telefoon wel aan de praat, internet te langzaam, via de andere vezel. Balen dat het niet in een keer goed ging, maar goed. Wel meteen modem in bridge modus gezet, zodat ik mijn eigen (betere) router kon blijven gebruiken voor het interne netwerk. Dezelfde middag belde Reggefiber voor een herstelafspraak, de volgende dag. Ze zouden tussen 15:00 en 17:00 komen. Uiteindelijk verscheen rond 21:00 een nog al norse monteur (die waarschijnlijk de hele dag al in de vertraging liep), die niet goed wist wat hij eigenlijk moest gaan doen. Hij heeft wel iets gedaan (ik was helaas zelf niet thuis....), maar gevolg was dat internet het helemaal niet meer deed en mijn interne netwerk van slag, omdat NAS-sen en IP-cams opeens heel andere adressen krijgen. Ik vermoed dat modem uit bridge is gehaald en nu DHCP aan het spelen is. Sindsdien meer dan dagelijks met Jonaz gebeld, gemaild en 'terugbel'-tag op de site ingevuld, maar krijg gewoon nul-nada-noppes reactie.... Het call centre kan ook niets anders doen dan een bericht doorgeven, met 'spoed'. Daar moet je het dus niet van hebben.
Ik heb me voorgenomen dat ik maar begin met iedere betaling te storneren net zolang tot er iemand gaat bellen... Treurig maar waar.
Iemand nog een suggestie voor een glasvezel alternatief in Amersfoort, zonder experiabox, voor een mooie prijs?
Wat betreft alternatieven: die zijn er in amersfoort niet veel, volgens mij. Tweak zn Coanet netwerk is daar volgens mij niet. Misschien kan je nog kijken of T-mobile er eigen apparatuur (750 Mbps) heeft
[ Voor 8% gewijzigd door RR2USA op 20-05-2019 00:36 ]
Via Facebook de volgende vraag/opmerking geplaatst: (Zomaar om te zien of ik Uberhaupt wel een reactie kreeg)
Betreurenswaardig dat ik zoveel klachten over Jonaz lees. Op het forum van Tweakers wordt zelfs geadviseerd om geen abonnement bij jullie te nemen? Is er een kans dat jullie je nog iets aantrekken van alle kritieken en je leven gaan beteren? Het zag er toch wel veelbelovend uit. mvg Arthur
Hun reactie:
Goedemorgen Arthur, bedankt voor je bericht. Wij vinden het ontzettend belangrijk dat mensen hun ervaring kunnen delen. Dit stelt ons in staat om onze dienstverlening op deze vlakken te verbeteren! Wij danken iedereen die zijn of haar ervaring met ons deelt. Wij nemen alle meldingen serieus en het advies van FiberSam op het forum van Tweakers is ons ook niet ontgaan. Wij hadden enige tijd geleden al aangegeven bezig te zijn met verbeteringen (https://www.jonaz.nl/ontwikkelingen/). Wij verwachten op zeer korte termijn grote stappen te zetten om onze klanten nog beter van dienst te zijn.
Nou, op zeer korte termijn zelfs..... Ik ben heel benieuwd.
Als tegenractie het volgende teruggestuurd:
Op zich klinkt het allemaal goed wat u hierboven omschrijft. Toch vind ik het betreurenswaardig dat gebruikers de grootste moeite moeten doen om van een abonnement af te komen. U geeft zich maandenlang niet thuis en dat lees ik van verschillende gebruikers. Ik zou graag een abonnement bij u willen afsluiten maar dan wil ik eerst positievere berichten over Jonaz lezen. Ik hou derhalve het Tweakers forum scherp in de gaten en ben benieuwd naar uw activiteiten om de service te verbeteren.
Als oud medeoprichter van Nieuwland op Glasvezel vind ik het toch wel interessant dat zo'n kleine speler een voet aan de grond krijgt.
[ Voor 22% gewijzigd door FiberGorilla op 22-05-2019 20:34 . Reden: tekst toegevoegd (tegenreactie) ]
Het verhaal van "mensen op Tweakers er rustig op los laten discussiëren zodat we ervan kunnen leren", grote ontwikkelingen, een customer portal die in ontwikkeling zou zijn, etc., etc.
Helaas lijkt, op een kleine 'opleving' van service ergens in het afgelopen jaar die ook hier even zichtbaar was (mensen werden zelfs terug gebeld
Dat "op zeer korte termijn" kan dus nog steeds betekenen "over 10 jaar", "over 1 maand" of alles daar tussenin.....
Meisje aan de telefoon zei:
Meneer, we kunnen u niet meer helpen. We worden overstelpt met klachten en we weten dat ze er niks mee doen. Wij zijn ook maar een doorgeef-service.
Ze adviseerde mij m'n rekening te blokkeren voor incasso's van Jonaz.
Denk daar eens over na:
Klantenservice Jonaz weet het niet meer, en adviseert klant z'n rekening te blokkeren voor incasso's.......
Man man man. Wat is daar toch aan de hand???
Even voor de helderheid: het is niet de klantenservice van Jonaz maar een extern callcenter dat alleen de opdracht heeft om de telefoontje te ontvangen en het verhaal door te zetten naar iemand bij Jonaz.stoerebink schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 16:32:
Inmiddels lijkt Jonaz overleden. Heb voor de vierde keer klantenservice gebeld ivm opzegging.
Meisje aan de telefoon zei:
Meneer, we kunnen u niet meer helpen. We worden overstelpt met klachten en we weten dat ze er niks mee doen. Wij zijn ook maar een doorgeef-service.
Ze adviseerde mij m'n rekening te blokkeren voor incasso's van Jonaz.
Denk daar eens over na:
Klantenservice Jonaz weet het niet meer, en adviseert klant z'n rekening te blokkeren voor incasso's.......
Man man man. Wat is daar toch aan de hand???
Dat meisje heeft er verder dus geen belangen bij en dan snap ik haar advies stiekem ook wel.
Hoe heb je het afgelopen jaar ervaren? Stabiel of veel storingen gehad?Walker1974 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 09:59:
Hier loopt het jaarcontract binnenkort af. Ik ga mij oriënteren op een andere provider.
Voor mijn werk is een VPN over de minimaal 500 Mbit verbinding wel ideaal. Zeker nu er ook veel extern gehost wordt is de verbinding thuis bijna sneller dan op kantoor...
Echter de afrekeningen bij Jonaz zijn er gewoon niet. Ik vind het prima als het vaste deel geincasseerd wordt. Echter van het variabele deel (telefoonkosten) hoor je gewoon een specificatie te ontvangen. Ik heb een aantal malen gevraagd, vervolgens gedreigd met stornering en vervolgens daadwerkelijk enkele maanden gestorneerd. Geen bericht, geen specificatie, helemaal niets. Blijkbaar heeft men geld genoeg, en wil men niet investeren in een fatsoenlijk facturatiesysteem.
Nu ben ik zelf verhuist en neemt mijn huurder alleen internet af, dus gevraagd om TV abbo stop te zetten. Hier loop ik voor het eerst tegen de problemen wbt communicatie aan.
Is het mogelijk om je modem in bridge mode te hebben én televisie te blijven ontvangen?CuttingStorm schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 08:17:
Ik als particulier heb Jonaz altijd als zeer prettig ervaren, als in ik heb nooit last gehad van de storingen of gedoe met de ZTE modem. Heb deze wel vrij snel in bridge mode laten zetten om te werken met andere router en dit werkte altijd naar behoren. Daarbij nam ik ook TV af, hier had je nog wel eens codering probleempjes, maar nooit onoverkomelijk.
Nu ben ik zelf verhuist en neemt mijn huurder alleen internet af, dus gevraagd om TV abbo stop te zetten. Hier loop ik voor het eerst tegen de problemen wbt communicatie aan.
Uiteraard is dat mogelijk want dat zegt hij zelf in zijn post.F10®!@n schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 14:43:
[...]
Is het mogelijk om je modem in bridge mode te hebben én televisie te blijven ontvangen?
De TV van Jonaz is namelijk geen IPTV dus staat los van internet. TV signaal is DVB-C, net als dat van Ziggo. Het zijn twee aparte signalen in dezelfde glasvezel (verschillende lichtgolven).
In het modem wordt het TV signaal doorgezet naar de coax uitgang en het internet signaal naar de ingebouwde router. Dat laatste deel kan je dus laten bridgen zodat het een domme doorvoer wordt en jouw eigen router de NAT moet gaan doen.
Blokkeer ook meteen je bankrekening voor Jonaz, want je krijgt geen opzegbevestiging en ze blijven gewoon incasseren. ZTE modem loskoppelen zodra de nieuwe provider actief is en in een doos bewaren totdat men er om vraagt een keer in de verre toekomst, blijft hun eigendom. Eventuele smartcard of TV-kastje erbij doen. Eindafrekening ga je helaas nooit zien vermoed ik. Eerder gedane betalingen kun je nu nog storneren; ik wil je niet op verkeerde gedachten brengen, maar sommige mensen ervaren een vervelende storing die niet opgelost wordt en gebruiken dat als pressie/compensatie.Walker1974 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 23:22:
Zojuist het contract met Jonaz opgezegd.
Sommige klanten van Jonaz rapporteren dat ze sneller geholpen worden als ze een bericht plaatsen op Facebook. Mogelijk reageren ze dan sneller omdat negatieve berichtgevingen het sales traject in de weg zit.JeroenSC schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:32:
Ook ik heb ondertussen de 'activatiekosten' betaling ontvangen, maar meteen gestorneerd en een mail gestuurd met de herhaling dat ik mijn klacht (een goed werkende internetverbinding) opgepakt wil zien voordat ik ga betalen.
De klantenservice is dus totaal onbereikbaar en er wordt niet gereageerd of gehandeld op meldingen.
Ik raad dit bedrijf ten zeerste af!
Ik zou wel checken of dat 2e nummer bij de vorige provider nog bekend is en of portering is aangevraagd..
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
- nog maar tv kijken op 1 tv (de rest kost geld en er ligt geen kabel)
- geen radio meer op alle tuners in huis
- niet meer opnemen met de Humax (helemaal niet meer onbetaald opnemen
- niet compatibel met alle coax in huis
Een beetje beter. Wat een kul-brief.
Ik heb wel gemerkt dat je met wat gefriemel met die monteursplanner telkens een maand kan opschuiven, dus de afspraak staat nu in 2020
Nog een half jaar om een betaalbaar alternatief met ana/dvbc en zonder IP tv te vinden, Jonaz kwam er het dichtst bij maar dit durf ik niet aan ...
Ik lees nog wel een paar maanden mee maar die 'Jonaz is dood' melding hier boven schetst een somber beeld.
Wie weet ....
Zolang ik geen opzegbevestiging heb, en geen bericht dat mijn telefoonnummer is vrijgegeven voor portering zal ik zuining zijn met wat ik betaal...RR2USA schreef op zondag 9 juni 2019 @ 02:11:
[...]Eerder gedane betalingen kun je nu nog storneren; ik wil je niet op verkeerde gedachten brengen, maar sommige mensen ervaren een vervelende storing die niet opgelost wordt en gebruiken dat als pressie/compensatie.
Gisteren om 15:23 viel de verbinding weg
- Helpdesk gebeld ; ze hadden de storing al opgemerkt
- FB en Twitter bericht achtergelaten, bericht gekregen dat ze er aan werkte
Om 16:28 was de verbinding weer hersteld
- Op twitter werdt netjes gemeld dat de storing voorbij was
Samengevat, jammer dat er storing was, maar dit was voor mij de eerste keer in jaren.
Jonaz heeft een behoorlijk interessant product met een unieke propositie (Gigabit internet plús hoge kwaliteit, no frills, tv waar je ook nog je eigen STB kan uitkiezen zolang ie maar IRDETO encryptie aan kan). Als ze de bedrijfsvoering eindelijk op orde maken, dan kunnen ze denk ik op een grote schare fans rekenen.
Diverse gesprekken gehad met het call center en diverse emails verstuurd met het verzoek om een nieuw modem toe te sturen.
Helaas doen ze gewoon helemaal niets...
Ook mag ik elk jaar weer achter de facturen aanjagen om deze te krijgen. Vroeger deed ik dit per maand, later per kwartaal en nu maar eens per jaar. Na heel veel mailen en bellen krijg ik dan in 1 keer 12 facturen...
Onderstaande quote is dus nog steeds van toepassing helaas...
FiberSam schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 15:22:
Ik raad iedereen die overweegt om over te stappen naar Jonaz om dat voorlopig NIET te doen. Als het werkt bij Jonaz, dan is het goed. Maar iedereen heeft wel eens een keer een probleem, en Jonaz is totáál niet-responsief als je belt naar de klantenservice of een mail stuurt. Dat omvat dus alles inclusief het opzeggen van een abonnement. Er zijn ruwweg 2 mogelijkheden voor de stavaza bij Jonaz nu: ze kiezen ervoor om geen problemen aan te pakken en om gewoon zoveel mogelijk cash binnen te krijgen, óf het is een enorme organisatorische puinhoop.
FiberSam schreef op zondag 7 juli 2019 @ 00:57:
Ik had een tijdje geleden ook problemen met het TV signaal, en ik dacht óók dat het aan mijn modem lag. Bleek uiteindelijk (na weken van doordringende pogingen om mijn melding in behandeling te krijgen) dat het toch bij Jonaz zat. Is uiteindelijk wel opgelost, maar het had maar een haar gescheeld of ik was weggegaan.
Eerste 2 weken wel met call centre / helpdesk nummer gebeld, maar daarna heb ik alleen 2x per week een aanmaning per mail gestuurd naar info@jonaz.nl gestuurd tot het oppakken van mijn klachten. Snelheid blijft bij mij hangen op 80/160....
[ Voor 136% gewijzigd door Jmm03 op 19-08-2019 16:14 . Reden: Plaatsjes toegevoegd ]
Zit je nog steeds met die problemen of ben je intussen al iets verder? Een 1mbit download lijkt mij geen pretje.Jmm03 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 09:42:
Klant geworden bij Jonaz vorig jaar.
Krijg nooit een factuur, ze schrijven random af en zijn amper bereikbaar maar als het werkt werk het goed.
Tot de laatste week, veel haperingen in de verbinding zowel draadloos als via de kabel.
Via de e-mail geen reacties, callcenter kan ook niets, gisteren heel de dag callcenter niet bereikbaar.
Snelheid van 1000/1000 die ik moet halen haal ik in de verste verte niet zie onderstaande, nog meer mensen regio 033 met deze problemen?
Klantenservice medewerkster zegt zelf niet achter het project te staan en de dingen die ze moet zeggen "ja er is achterstand er zijn extra mensen bij Jonaz aangenomen om dit op te lossen" en daarna "misschien kan u het beste naar kantoor daar rijden als u wilt dat het werkt" "ze kunnen wel nieuwe aanvragen aannemen maar geen opzeggingen"
Vreemde gang van zaken daar.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]