Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Zo klinkt het inderdaad.

In potentie een heel mooi product, vooral de manier van TV kijken. En als er een wonder zou gebeuren en er ontstaat toch nog ineens een fatsoenlijke klantenservice, dan zou ik nog steeds overwegen het te nemen.

Maar nu kijk ik wel uit.... blij dat ik de overstap nog niet heb gemaakt.

• Soundwork
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 11-12 22:07
quote:
Wilde schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 23:21:
Ik heb in December vorig jaar opgezegd en wacht nog altijd op de eindafrekening.

Houd inderdaad je afschriften in de gaten want dat gaat ongetwijfeld fout helaas..

Sorry maar Jonaz is niks waard, was een beetje te mooi om waar te zijn denk ik dan maar..
Maar heb je dan wel de bevestiging van opzegging van ze ontvangen?
Of ook niet?

• Wilde
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
Nee, geen reaktie...

Ik heb na 2 maanden storneren een email gekregen met een betalingsherinnering. Daar heb ik op geantwoord dat ik eea graag verrekend zie in een eindafrekening van ze.. nooit meer een reaktie op gehad.. ze hadden inderdaad nog een maand van me te goed, maar als ik me goed herinner viel dat zo ongeveer weg tegen de borg van het modem en de smartcards..

Aparte club en eerlijk gezegd begrijp ik niet dat er niet vanuit een controlerende instantie(zijn die er?) wordt gekeken naar de administratie daar..

• ericjanvanputten
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 07:23
quote:
Wilde schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 00:15:
Nee, geen reaktie...

...

Aparte club en eerlijk gezegd begrijp ik niet dat er niet vanuit een controlerende instantie(zijn die er?) wordt gekeken naar de administratie daar..
Wellicht iets voor de consumentenbond?

• Soundwork
quote:
ericjanvanputten schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 03:23:
[...]

Wellicht iets voor de consumentenbond?
Consumentenbond komt allang niet meer op voor de rechten van de consument en bovendien is Jonaz niet landelijk opererend dus ze zullen "te klein" zijn.

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 20:03
Jammer dat jullie problemen ervaren, ik ben al sinds dag 1 klant en het draait altijd allemaal als een zonnetje. Sterker nog, ik heb in al die tijd volgens mij nog nooit down time gehad. Iets wat mij betreft uniek is, bij Telfort had ik iedere week gedonder.

Mijn hardware: PS4, Macbook Pro Retina 15, Sony Xperia Z3 Compact

• ericjanvanputten
quote:
q-enf0rcer.1 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 10:37:
Jammer dat jullie problemen ervaren, ik ben al sinds dag 1 klant en het draait altijd allemaal als een zonnetje. Sterker nog, ik heb in al die tijd volgens mij nog nooit down time gehad. Iets wat mij betreft uniek is, bij Telfort had ik iedere week gedonder.
ik had/heb ook weinig internet problemen gehad, maar laatste tijd wel wat problemen. mijn ‘angst’ zit meer in het totale gebrek aan customer support mocht er tzt iets misgaan (mede omdat ik vooral thuiswerk en afhankelijk ben van een fatsoenlijke verbinding) en preventief ben ik nu dan ook aan het switchen.

• Soundwork
quote:
ericjanvanputten schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 13:23:
[...]

ik had/heb ook weinig internet problemen gehad, maar laatste tijd wel wat problemen. mijn ‘angst’ zit meer in het totale gebrek aan customer support mocht er tzt iets misgaan (mede omdat ik vooral thuiswerk en afhankelijk ben van een fatsoenlijke verbinding) en preventief ben ik nu dan ook aan het switchen.
Dat is bij mij ook de reden. Niet omdat de Jonaz verbinding an sich slecht was...

• garathane
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 00:51

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Precies.
Op zich is het internet probleemloos, al is de snelheid meestal niet hoger dan 300 Mbps (op moment van schrijven 145 Mbps) en dat is niet zoals het abbo aangeeft, namelijk 500. Maar daar kan ik nog wel mee leven. De totale afwezigheid van support echter vind ik wel schrijnend. Als alles goed draait merk je dat niet, maar als je dus, zoals ik nu, wl support nodig hebt, is het verdraaid vervelend.
Misschien zit er ergens iets in mijn instellingen fout, maar daar kom ik voorlopig niet achter en het niet kunnen bereiken van de SMTP-server en dus geen mail uit kunnen laten gaan maakt een overstap noodzakelijk. Jammer, want het geeft weer gedoe, het wordt duurder (Jonaz is gewoon de goedkoopste) en ik vind het steunen van een kleine partij wel iets leuks hebben.
Ik ga maandag nog n keer proberen te telefoneren, en lukt dat niet, dan is het 'bye bye zwaai zwaai' en gaat Jonaz de wallevis in.

• Soundwork
Ik weet niet hoe het komt dat de IP ranges van Jonaz bij een aantal webservers op de blacklist zijn gekomen, maar ik heb nu al 6 sites gehad die het niet doen.
De DNS resolved netjes de IP adressen en zijn pingbaar, maar poort 80 en 443 staan dicht voor de Jonaz IP reeksen bij die betreffende hostingbedrijven.

Vind het wel wat vreemd...

• garathane

garathane

Misschien laat ik Jonaz nog even zwemmen: ik ontdekte dat ik nog een oud mail adres van HCCnet actief heb, dat was volledig in de mist van de tijd verdwenen. Dat heb ik in Thunderbird geactiveerd en hopla, daar ging de test mail. Nog even gekeken of het jonaz-account inmiddels ook werkend was, maar dt doet het nog niet....
Ik kan nu weer met een keurig, niet hotmail of zoiets, mailadres mailen, weliswaar niet met Jonaz, maar dat kan de jool nu even niet knijpen. En omdat ze toch de snelste voor de laagste prijs zijn, en internet gewoon goed werkt, laat ik het nog maar even zo (en ook, al dat overstapgedoe is gewoon vervelend)

Edit: leuke bijkomstigheid: ik krijg meteen 557 mails binnen die afgelopen jaren naar dit adres zijn gestuurd.....

garathane wijzigde deze reactie 27-08-2018 10:59 (8%)

• Soundwork
quote:
garathane schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 10:57:
Misschien laat ik Jonaz nog even zwemmen: ik ontdekte dat ik nog een oud mail adres van HCCnet actief heb, dat was volledig in de mist van de tijd verdwenen. Dat heb ik in Thunderbird geactiveerd en hopla, daar ging de test mail. Nog even gekeken of het jonaz-account inmiddels ook werkend was, maar dt doet het nog niet....
Ik kan nu weer met een keurig, niet hotmail of zoiets, mailadres mailen, weliswaar niet met Jonaz, maar dat kan de jool nu even niet knijpen. En omdat ze toch de snelste voor de laagste prijs zijn, en internet gewoon goed werkt, laat ik het nog maar even zo (en ook, al dat overstapgedoe is gewoon vervelend)

Edit: leuke bijkomstigheid: ik krijg meteen 557 mails binnen die afgelopen jaren naar dit adres zijn gestuurd.....
Ik gebruik zelf ook HCCnet en dat werkt prima met iedere provider.
Omdat ik 2 jaar geleden bij Jonaz klant werd, kreeg ik toen geen Jonaz email adres bijgeleverd.

• garathane

garathane

Het mailadres moet je bij jonaz aanvragen, via de mail, en het heeft een aantal maanden gewerkt....maar ja, das war einaml
Tsja.... niet dat ik het wil goedpraten hoor (als je iets aanbiedt moet je gewoon zorgen dat het fatsoenlijk werkt). Maar mail via de provider gebruik ik gelukkig al sinds pakweg 1998 ofzo niet meer :)

• Nox
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 18:50

Nox

Zeg maar Nox

quote:
Soundwork schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 22:04:
Ik weet niet hoe het komt dat de IP ranges van Jonaz bij een aantal webservers op de blacklist zijn gekomen, maar ik heb nu al 6 sites gehad die het niet doen.
De DNS resolved netjes de IP adressen en zijn pingbaar, maar poort 80 en 443 staan dicht voor de Jonaz IP reeksen bij die betreffende hostingbedrijven.

Vind het wel wat vreemd...
Toevallig grote CDN's? Die willen nog wel eens rigoreus te werk gaan. Dat zijn partijen als cloudflare en akamai.

Overlever van KampeerMeet 4.1
Give me your corks!!11
All your Acer belongs to /dev/null

• LordLister
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 10:12
Als je lid bent van de HCC en je hebt een mailadres van de HCC, dan heb je de mogelijkheid om, welke provider je dan ook hebt, de uitgaande server van HCC te gebruiken (smtp.hccnet.nl). Overigens heb ik vanaf het bestaan van Jonaz geen problemen met facturen, verbindingen oid gehad.....

• garathane

garathane

Een wonder is geschied: ik werd zojuist door Jonaz teruggebeld. Iemand wilde weten wat het probleem precies was, wat ik al geprobeerd had en welk mail-programma ik gebruikte. Hij vertelde dat hij zelf ook wel eens problemen met de uitgaande server had gehad en dat hij aan een oplossing ging werken. Ik word teruggebeld !! (hij zei niet wanneer, maar ik ga van het goede in de mens uit)
Jonaz neemt dus wel degelijk contract op.

Edit: Chedric (van de klantenservice) heeft mij diverse malen teruggebeld, met allerlei opties, die geen van alleen werkten. Het is nu (voorlopig) geindigd in een mail met allerlei instellingen die ik kan proberen. Hij wilde graag weten wat het uiteindelijke resultaat is.
Het blijft vreemd: welke poort, beveiliging of andere smtp-instelling ik gebruik: Jonaz weigert te versturen. HCC-net werkt feilloos, dus het ligt niet aan Thunderbird of mijn netwerk.
Positief: Jonaz (Chedric) doet er van alles aan om het werkend te krijgen. Misschien een forum-bezoeker ?

garathane wijzigde deze reactie 28-08-2018 15:28 (40%)

Mwa, dan zouden er denk ik wel meer mensen hier al een telefoontje moeten hebben gehad :P.

• garathane

garathane

quote:
eymey schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:16:
Mwa, dan zouden er denk ik wel meer mensen hier al een telefoontje moeten hebben gehad :P.
Met 'van alles' bedoel ik 'mijn zaak',
Snap ik. Echter, als je laatste opmerking klopt, dan zouden ze hier ook wel de klachten van meerdere anderen lezen en die ook terugbellen :)

• Soundwork
Ik ben niet gebeld door Jonaz. Als ze zich van goede kant willen laten zien, dan sluiten ze netjes mijn abonnement af per 5 september, stoppen ze de facturatie en een retourdoos met antwoordnummer. Maar klant blijf ik zeker niet bij Jonaz.

• Mbtravel
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 23-11 16:12
Ben nu al 3 weken bezig om van de technische dienst te pakken te krijgen ivm email. Beloven dat ik word teruggebeld, maar NOOIT ook maar n telefoontje !!!. Regelmatig ligt mijn verbinding eruit. Hun beveiliging lag eruit. Dat lossen ze wel op. Hun klantenservice stelt niets voor ! Ze kunnen niet doorverbinden met wie dan ook. Ze horen aan, maken notitie in logboek en daar is de kous mee af.
Ga in ieder geval een andere PROVIDER zoeken. 20 jaar bij ONLINE gezeten en problemen werden dezelfde dag adequaat opgelost. JONAZ incasseert wel geld, maar de rest.........

• Hermanvh
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 08:43

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Op 27 juni internet en bellen aangevraagd. Na 3 weken nog niets gehoord te hebben, meerdere malen telefonisch contact opgenomen met belofte terug te bellen (is nooit gebeurd). Ook voicemail Willem-Jan ingesproken, nooit teruggebeld. Na bijna 4 weken maar (20 juli) T-Mobile Thuis aangevraagd en dat is gewoon snel geleverd en vanaf 3 augustus aangesloten. Echter na 1 week gewerkt te hebben werkte T-Mobile opeens niet meer. Uiteindelijk bleek dat Jonaz monteur had aangestuurd om te gaan patchen in de wijkcentrale, en die had de T-Mobile patch eruit getrokken.

Ik heb nu dus T-Mobile op mijn 1e fiber en Jonaz op m'n 2e, echter nooit meer wat van Jonaz vernomen en ook geen apparatuur ontvangen...

Geen aanrader wat mij betreft dus.

webOS all the way!

Ik dacht net "Laat ik eens de knuppel in het hoenderhok gooien op de Facebook pagina van Jonaz".

En zowaar, er werd vrij snel op mijn reactie gereageerd door iemand van Jonaz (niet bekend wie). Met daarin een verhaal van de strekking dat Jonaz nog steeds springlevend is en "dat het oplossen van alle issues langer duurt dan verwacht" en dat er hard wordt gewerkt aan verbetering... en betere informatie op de website. Tsja.......

• Soundwork
quote:
Hermanvh schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 13:43:
Op 27 juni internet en bellen aangevraagd. Na 3 weken nog niets gehoord te hebben, meerdere malen telefonisch contact opgenomen met belofte terug te bellen (is nooit gebeurd). Ook voicemail Willem-Jan ingesproken, nooit teruggebeld. Na bijna 4 weken maar (20 juli) T-Mobile Thuis aangevraagd en dat is gewoon snel geleverd en vanaf 3 augustus aangesloten. Echter na 1 week gewerkt te hebben werkte T-Mobile opeens niet meer. Uiteindelijk bleek dat Jonaz monteur had aangestuurd om te gaan patchen in de wijkcentrale, en die had de T-Mobile patch eruit getrokken.

Ik heb nu dus T-Mobile op mijn 1e fiber en Jonaz op m'n 2e, echter nooit meer wat van Jonaz vernomen en ook geen apparatuur ontvangen...

Geen aanrader wat mij betreft dus.
Bijzonder wat jij nu hebt.... Er is altijd gezegd dat Reggefiber administratief geen 2 providers kan aansluiten op 1 adres (op de A vezel provider 1 en B vezel provider 2)… Maar je hebt dus nu 2 lopende contracten van minimaal een jaar? Dat is wel prijzig. :|

• Hermanvh

Hermanvh

quote:
Soundwork schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 17:33:
[...]

Bijzonder wat jij nu hebt.... Er is altijd gezegd dat Reggefiber administratief geen 2 providers kan aansluiten op 1 adres (op de A vezel provider 1 en B vezel provider 2)… Maar je hebt dus nu 2 lopende contracten van minimaal een jaar? Dat is wel prijzig. :|
Dat begreep ik ook van de Reggefiber monteur, maar die heeft de 2e fiber gewoon laten zitten. Ik heb 0,0 van Jonaz vernomen, geen apparatuur, dus ik wens ze veel succes met het jaar. Van mij gaan ze geen cent krijgen. Ik heb al het mogelijke gedaan om contact met ze te krijgen met 0 resultaat, dus dan houdt het op en heb ik dus een provider gezocht die wel kan en wil leveren en waar wel mee te communiceren valt ;)

Mocht Jonaz nu wakker worden, dan zal ik ze dat ook haarfijn uitleggen ;) Je kan toch niet verwachten dat iemand tegenwoordig nog een maand zonder internet gaat zitten?

Hermanvh wijzigde deze reactie 04-09-2018 19:22 (5%)

webOS all the way!

• Soundwork
quote:
Hermanvh schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 19:19:
[...]

Dat begreep ik ook van de Reggefiber monteur, maar die heeft de 2e fiber gewoon laten zitten. Ik heb 0,0 van Jonaz vernomen, geen apparatuur, dus ik wens ze veel succes met het jaar. Van mij gaan ze geen cent krijgen. Ik heb al het mogelijke gedaan om contact met ze te krijgen met 0 resultaat, dus dan houdt het op en heb ik dus een provider gezocht die wel kan en wil leveren en waar wel mee te communiceren valt ;)

Mocht Jonaz nu wakker worden, dan zal ik ze dat ook haarfijn uitleggen ;) Je kan toch niet verwachten dat iemand tegenwoordig nog een maand zonder internet gaat zitten?
Belangrijkste inderdaad is dat je T-Mobile patch weer is aangesloten. Inderdaad Jonaz geen cent betalen (ze hebben je immers geen diensten geleverd). Morgen voor mij T-Mobile erop en Jonaz zal worden ge-depatched. Ben benieuwd...

• Hermanvh

Hermanvh

quote:
Soundwork schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 19:41:
[...]

Belangrijkste inderdaad is dat je T-Mobile patch weer is aangesloten. Inderdaad Jonaz geen cent betalen (ze hebben je immers geen diensten geleverd). Morgen voor mij T-Mobile erop en Jonaz zal worden ge-depatched. Ben benieuwd...
Draytek router is drama ;) Alleen 2.4, geen 5.0 band. Bij onze nieuwbouwwoning op 1e verdieping, 2m naast de meterkast een snelheid van < 5 Mbit/s. Dus dan moeten ze nog een keer langskomen om WiFi te meten en een FritzBox 1750E te plaatsen. Of je moet het met T-Mobile kunnen regelen dat de monteur dat meteen mag meten en plaatsen. Ze moeten nl. expliciete instructie van T-Mobile hebben (i.e. monteur schiet het voor en krijgt het terugbetaald, als er geen instructie is van T-Mobile krijgt hij het niet vergoed). Dus zonder instructie van T-Mobile plaats hij geen FritzBox ;)

Nadat Reggefiber vorige week de patch gefixed had, vanochtend Guidion op bezoek op de FritzBox te plaatsen (1e verdieping), snelheid was 350Mbit/s+ via WiFi op z'n iPhone ;) Heb zelf nog niet uitvoerig kunnen testen.

Moet je wel LAN kabel hebben liggen natuurlijk. Ik heb maar meteen CAT7A aangelegd (EUR 42 voor 50M op Amazon.de :9 ), we hadden toch loze leidingen met trekdraad liggen, kunnen we in ieder geval even vooruit >:) Nu op 1e, 2e verdieping en in de kelder CAT7A liggen ;)

Nog een ander puntje van de Draytek. Alleen poort 1 en 2 zijn geschikt voor LAN, 3 en 4 gereserveerd voor TV en kan je dus niet voor LAN gebruiken :(

Ik heb vorige week van Guidion monteur vernomen dat Draytek eruit gaat en er binnen nu en ongeveer een maand Huawei routers voor in de plaats komen die wel "out-of-the-box" 5.0 band ondersteunen.

De FritzBox doet zowel 2.4 als 5.0 :) Dus op 1e en 2e verdieping hebben we nu ook gewoon bereik en normale snelheden :)

De kelder moet ik zelf nog even oplossen ;)

Hermanvh wijzigde deze reactie 04-09-2018 20:41 (36%)

webOS all the way!

• Soundwork
quote:
Hermanvh schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 20:18:
[...]

Draytek router is drama ;) Alleen 2.4, geen 5.0 band. Bij onze nieuwbouwwoning op 1e verdieping, 2m naast de meterkast een snelheid van < 5 Mbit/s. Dus dan moeten ze nog een keer langskomen om WiFi te meten en een FritzBox 1750E te plaatsen. Of je moet het met T-Mobile kunnen regelen dat de monteur dat meteen mag meten en plaatsen. Ze moeten nl. expliciete instructie van T-Mobile hebben (i.e. monteur schiet het voor en krijgt het terugbetaald, als er geen instructie is van T-Mobile krijgt hij het niet vergoed). Dus zonder instructie van T-Mobile plaats hij geen FritzBox ;)

Nadat Reggefiber vorige week de patch gefixed had, vanochtend Guidion op bezoek op de FritzBox te plaatsen (1e verdieping), snelheid was 350Mbit/s+ via WiFi op z'n iPhone ;) Heb zelf nog niet uitvoerig kunnen testen.

Moet je wel LAN kabel hebben liggen natuurlijk. Ik heb maar meteen CAT7A aangelegd (EUR 42 voor 50M op Amazon.de :9 ), we hadden toch loze leidingen met trekdraad liggen, kunnen we in ieder geval even vooruit >:) Nu op 1e, 2e verdieping en in de kelder CAT7A liggen ;)

Nog een ander puntje van de Draytek. Alleen poort 1 en 2 zijn geschikt voor LAN, 3 en 4 gereserveerd voor TV en kan je dus niet voor LAN gebruiken :(

Ik heb vorige week van Guidion monteur vernomen dat Draytek eruit gaat en er binnen nu en ongeveer een maand Huawei routers voor in de plaats komen die wel "out-of-the-box" 5.0 band ondersteunen.

De FritzBox doet zowel 2.4 als 5.0 :) Dus op 1e en 2e verdieping hebben we nu ook gewoon bereik en normale snelheden :)

De kelder moet ik zelf nog even oplossen ;)
Dank Hermanvh, maar ik wist het allemaal al ;) .
En ik ga mijn eigen router aansluiten, de Draytek gaat er direct af nadat Guidion het pand heeft verlaten.
Om dit topic niet teveel offtopic te laten gaan, kunnen we in onderstaande topic (verwijzing) verder praten over TMNL:

[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Soundwork wijzigde deze reactie 04-09-2018 21:57 (4%)

• garathane

garathane

Wat er met mijn zaak aan de hand is weet ik niet, maar na de mail van Chedric met diverse mogelijke oplossingen kreeg ik na een paar dagen een mail met de vraag of het probleem opgelost was en zo niet, wat er dan nog aan schortte....Blijkbaar heeft iemand zich in mijn probleem vastgebeten. Ik moet bekennen dat ik zijn oplossingen nog niet heb uitgevoerd, omdat de uitgaande mail via HCCnet vlekkeloos werkt en de urgentie dus is verdwenen. Ik zal er wel naar kijken, alleen al om Chedrics meedenken te honoreren

• Soundwork
quote:
garathane schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 22:04:
Wat er met mijn zaak aan de hand is weet ik niet, maar na de mail van Chedric met diverse mogelijke oplossingen kreeg ik na een paar dagen een mail met de vraag of het probleem opgelost was en zo niet, wat er dan nog aan schortte....Blijkbaar heeft iemand zich in mijn probleem vastgebeten. Ik moet bekennen dat ik zijn oplossingen nog niet heb uitgevoerd, omdat de uitgaande mail via HCCnet vlekkeloos werkt en de urgentie dus is verdwenen. Ik zal er wel naar kijken, alleen al om Chedrics meedenken te honoreren
Kennelijk is Chedric de klantenservice medewerker die Jonaz sinds kort in dienst heeft en de achterstanden aan het wegwerken is. Ik hoop dat je nu wel geholpen wordt zoals men kan verwachten.

• Haas
  • Laatst online: 13:46
Hopelijk gaat het helemaal goed komen met Jonaz. Toffe provider en veel waar voor je geld! Ik ben nog erg tevreden. (maar heb geen support nodig)

PC: AMD Ryzen 5 2600 | Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming | Corsair Vengeance LPX 16GB | Samsung 970 Evo 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | MSI GeForce GT 1030 | Dell UltraSharp UP2516D | LAPTOP: Apple MacBook Pro 13" | MOBIEL: Xiaomi Pocophone F1

• mike1992
  • Laatst online: 06:58
Tof tof. Jazeker.
Ik ga nu kostenloze maand 13(van totaal 15 maanden) in. 😊
Iets met geen incasso's, geen betalingsherinneringen, zelfs na het verlopen van het jaarcontract loopt het internet nog als een zonnetje...

In 2017 gewisseld van rekeningnummer, en uiteraard netjes gemaild met de wijziging 😊

We wachten het rustig af, ik klaag niet ☺

mike1992 wijzigde deze reactie 05-09-2018 00:45 (3%)

• ComputerHoed
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 11:52

ComputerHoed

Electronica <3

Iemand anders die momenteel geen verbinding meer kan krijgen? Bij mij blijft de router hangen op "Connecting" bij IPV4 Connection Status :(

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, Kingston HyperX 2666Mhz 16GB DDR4 RAM, MSI RX 480 Gaming X, Samsung 970 250GB NVM-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD

• Edman
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
Hier in Leusden is internet zeer traag.

• kevinwalter
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 09:06
Had hier idd ook last van. Nu nergens last van.

• mangoara
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 23-11 11:45
Al sinds 2016 maak ik gebruik van Jonaz internet & tv en tot eind 2017 nergens last van gehad meestal rond de 900/900 qua snelheid. Ze kwamen zelfs om 10 uur 's avonds nog langs om iets op te lossen en je had vrijwel direct contact als je een vraag had.

Ineens begon de verbinding te klapperen, als in wegvallen 1-2x per dag. WAN krijgt 169 adres en na 2-3 minuten krijg ik weer een IP en kan ik weer verder internetten. Dit is overigens meestal niet een ander IP wat ik terugkrijg maar gewoon dezelfde. Iemand hier een idee over? Naast het wegvallen van de WAN heb ik geen problemen.

Nu tracht ik al sinds november 2017 om per mail en telefoon contact te krijgen om te vragen of ze hier iets aan kunnen doen of dat het misschien aan mij ligt. Echter krijg je nooit reactie via mail en telefonisch krijg je een domme gans aan de lijn die je verzekerd dat je wordt teruggebeld, niet dus...

Ik ben eigenlijk te bang om over te stappen omdat ik lees dat mensen het gewoon niet voor elkaar krijgen om Jonaz op te zeggen. :/

• Soundwork
mangoara schreef op woensdag 12 september 2018 @ 14:43:
Al sinds 2016 maak ik gebruik van Jonaz internet & tv en tot eind 2017 nergens last van gehad meestal rond de 900/900 qua snelheid. Ze kwamen zelfs om 10 uur 's avonds nog langs om iets op te lossen en je had vrijwel direct contact als je een vraag had.

Ineens begon de verbinding te klapperen, als in wegvallen 1-2x per dag. WAN krijgt 169 adres en na 2-3 minuten krijg ik weer een IP en kan ik weer verder internetten. Dit is overigens meestal niet een ander IP wat ik terugkrijg maar gewoon dezelfde. Iemand hier een idee over? Naast het wegvallen van de WAN heb ik geen problemen.

Nu tracht ik al sinds november 2017 om per mail en telefoon contact te krijgen om te vragen of ze hier iets aan kunnen doen of dat het misschien aan mij ligt. Echter krijg je nooit reactie via mail en telefonisch krijg je een domme gans aan de lijn die je verzekerd dat je wordt teruggebeld, niet dus...

Ik ben eigenlijk te bang om over te stappen omdat ik lees dat mensen het gewoon niet voor elkaar krijgen om Jonaz op te zeggen. :/
Klopt, Jonaz krijg je ook niet opgezegd.
Zoals eerder is geschreven in het topic, een nieuw abonnement bij andere provider aanvragen en daarna de incasso's bij Jonaz laten storneren bij je bank.

Dit heb ik ook zo gedaan en ik ben inmiddels online bij andere provider.

• RR2USA
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 18:21
Hier precies hetzelfde gedaan. Niets meer van Jonaz gehoord en inmiddels over naar TMT. Opzegging volgens de procedure op de website gedaan, rekening geblokkeerd voor incasso’s. Geen opzegbevestiging, geen facturen over 2018 en geen retourbrief modrm = geen betaling meer. Jonaz heeft de plicht alles netjes af te handelen en doen ze dat niet, dan is dit hun eigen risico.

• jeroenzie24
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 10-12 22:20
Zijn er meer in Leusden met verbindings problemen op dit moment ?

is weer opgelost

jeroenzie24 wijzigde deze reactie 14-09-2018 18:50 (13%)

• MGS
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 30-10 22:24

MGS

marc181982

1,5 maand geleden Jonaz opgezegd maar tot op heden nog niets vernomen. Automatische incasso is ondertussen geblokkeerd. Ik kreeg toevallig deze week een klanttevredenheidsonderzoek toegestuurd, dit is blijkbaar de enige communicatie als er problemen zijn of wanneer je het abonnement wil opzeggen...

marc181982

• dewaal
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 12-12 18:09
Ze kampen bij Jonaz met een personeelstekort. Hierdoor duurt alles allemaal veel langer en blijven zaken liggen.

• Chielp
  • Laatst online: 16:22
Dat is natuurlijk geen excuus. En er is een verschil tussen “langer duren” en “gebeurt niet”. Ik heb 1.5 maand geleden opgezegd en nog niets gehoord op mijn e-mail berichtjes over wat ik met het modem moet doen.
Ik heb gemengde gevoelens over Jonaz. Ik sta pal achter de “waarom betalen voor iets wat je niet gebruikt” mentaliteit, waarom betalen voor 20 analoge tv zenders (Ziggo) als je geen tv kijkt of alleen Netflix kijkt, maar Jonaz heeft ook nadelen. De snelheid is 1 Gb ja maar alleen als je met meer dan 10 streams tegelijk down/upload. FTP-en gaat met ongeveer 100 Mb, het gaat wel met 1 Gb als je 10 uploads tegelijk doet (dus voor een klein bedrijf / studentenhuis is het ideaal) maar als je gewoon met 500Mb iets naar iemand wilt versturen moet je niet bij Jonaz zijn. Je kunt dit bijv zien bij HTTP://fast.com , dit gaat bij mijn huidige xs4all abo gewoon op 475 van de 500 Gb en bij Jonaz kwam ik niet boven de 90 uit...
Ik ben weggegaan omdat ik niet de verwachting had dat ik op mijn thuiswerkdagen in het geval van storing bij Jonaz ook maar iets zou kunnen doen. Dat ik over de VPN naar mijn werk af en toe moest wachten omdat hier max 100 Mb te halen was kon ik wel overleven maar een helpdesk die niet verder komt dan “we geven het door” is niet iets waar je op kunt vertrouwen.
Ik ben benieuwd hoeveel maanden ik de automatische incasso moet gaan storneren voordat iemand bij Jonaz wakker wordt. Aan het “oplopen” van de factuurnummers zie ik dat we ongeveer met 1400 klanten zijn. Tegen deze 1400 mensen wil ik zeggen stap over nu je nog verbinding hebt, als er iets mis gaat geen idee hoe lang je zonder internet gaat zitten...
Het idee is leuk, de uitwerking helaas minder.

• MGS
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 30-10 22:24

MGS

marc181982

dewaal schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 16:57:
Ze kampen bij Jonaz met een personeelstekort. Hierdoor duurt alles allemaal veel langer en blijven zaken liggen.
Een poosje geleden de vacatures op de Jonaz site bekeken, er stond er 1 los voor een parttime baan. De kwaliteit gaat niet vooruit maar eerder achteruit als ze blijven uitbreiden. Ze lijken het probleem niet serieus te nemen, mijn advies is: blijf ver uit de buurt van Jonaz.

marc181982

• Chielp
Blijkbaar is er door dat personeelstekort ook niemand meer beschikbaar om de website te updaten dat ze dringend personeel nodig hebben:
https://www.jonaz.nl/vacatures/
Tsja... en ook is er nog steeds niets op de website gezet omtrent de grote problemen achterstanden die er nu zijn.

Terwijl er, als je op hun Facebook site op posts reageert, wel iedere keer wordt beloofd ook op de website meer duidelijkheid verschaft gaat worden.

• bokkie72
  • Laatst online: 12-12 13:07
Binnenkort zijn de 12 maanden van mijn Jonaz abbo voorbij en kan ik opzeggen.
Het viel mij op dat de website en de algemene voorwaarden in tegenspraak zijn:

Algemene voorwaarden:
[https://www2.jonaz.nl/wp-content/uploads/2017/07/jonaz-bv-algemene-voorwaarden-en-privacy.pdf]
"6.1.c De Klant is gerechtigd het Abonnement op te zeggen met in achtneming van een
Opzegtermijn van een (1) maand voor afloop van de looptijd van het Abonnement. Het
Abonnement loopt altijd door tot en met de laatste dag van de maand. Opzegging dient
telefonisch via het daartoe op de website gepubliceerde telefoonnummer
gedurende de twee
maanden voorafgaande aan het einde van de minimumduur te geschieden. Tevens kan een
opzegging schriftelijk en ondertekend gedaan worden. Abonnementen voor de Aanvullende
Diensten dienen apart opgezegd te worden"

Website:
"Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?
Wij vinden het heel jammer dat we afscheid moeten nemen. Je kunt je opzegging makkelijk doorgeven door een mailtje te sturen naar info@jonaz.nl."

Welke is nu waar? En heeft intussen iemand al met succes zijn/haar abbo kunnen beindigen?

• Borkdude
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 15:39
Geen internet. Amersfoort, 3814TW.

• MonkeySandwich
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 14:39
Hier ook niet, 3816.

• Wingie
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 13:39
Hier wel 3823

• MonkeySandwich
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 14:39
Klantenservice gesproken. Storing omgeving Amersfoort/Leusden. Verder nog niks bekend.

• ricdijk
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 19:15
3833GK ook geen internet

Live PV Data

• kevinwalter
  • Laatst online: 09:06
Hier lag ook alles er uit. (3831) Vannacht weer. Na een herstart van het modem werkt alles prima.

• MazeMouse
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 14:28

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

MGS schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 11:11:
1,5 maand geleden Jonaz opgezegd maar tot op heden nog niets vernomen. Automatische incasso is ondertussen geblokkeerd. Ik kreeg toevallig deze week een klanttevredenheidsonderzoek toegestuurd, dit is blijkbaar de enige communicatie als er problemen zijn of wanneer je het abonnement wil opzeggen...
Joh, ik heb in December 2017 opgezegd en na 3 maanden storneren en bellen (We bellen u binnen 24 uur terug, mijn bolle harige reet) de automatische incasso maar geblokkeerd. Ik krijg nog steeds iedere maand trouw een berichtje van de bank dat ze een incasso van Jonaz B.V. hebben geweigerd :+

Zonde want verder heb ik echt nooit issues gehad met het internet zelf in die tijd dat ik bij ze klant geweest ben.

EDIT: We zijn een dag verder en vandaag hebben ze geprobeerd te bellen (zat op werk dus dat werd hem niet) maar ik heb ook een mailtje gekregen. Mijn opzegging is verwerkt (aldus de mail) en ik ga een retourdoos krijgen voor het modem :*)

MazeMouse wijzigde deze reactie 09-10-2018 17:05 (12%)

sudo apt-get rekt

• dewaal
ik zie veel klachten. Nog steeds personeelsproblemen dus?

• RR2USA
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 18:21
Zo zo, ze zijn bij de verwerking van december 2017 aanbeland. Nou dan zie ik het n en ander voor de afwikkeling over 8 maanden wel verschijnen...
#sarcastisch

• dewaal
dat duurde een tijdje.

• dewaal
Jonaz gaf op facebook toe dat er personele problemen waren en dat die inmiddels zijn opgelost. Heeft iemand er als klant de ervaring nu mee dat het beter is geworden?

• Soundwork
dewaal schreef op woensdag 21 november 2018 @ 21:51:
Jonaz gaf op facebook toe dat er personele problemen waren en dat die inmiddels zijn opgelost. Heeft iemand er als klant de ervaring nu mee dat het beter is geworden?
Nou, nee want mijn opzegging is nog steeds niet verwerkt.
Die heb ik gedaan in augustus en 5 september overgegaan naar andere provider.
Zojuist zag ik voor deze maand nog een stornering van Jonaz voorbij komen.

• Chielp
Hier exact hetzelfde. Ze blijven maar proberen geld af te schrijven. De router ligt hier nog netjes te wachten maar die gaat binnenkort ook met het afval mee...
Tip: Via Social Media reageren ze wel heeeeel snel :P

• Soundwork
eymey schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 09:07:
Tip: Via Social Media reageren ze wel heeeeel snel :P
Niet iedereen maakt gebruik van social media. Ik vind het van de zotte dat ik een Facebook account moet hebben om geholpen te worden!! Slaat gewoonweg nergens op.

Inmiddels een update hierover. Ik werd gebeld door een onbekend nummer. "Ja hallo met Jonaz…..".
Er werd excuses gemaakt en ik krijg vanaf maandag meer info over hoe mijn opzegging verder afgewikkeld wordt. Eventueel teveel betaalde abonnementskosten zullen worden terugbetaald, zo heeft het bedrijf vandaag telefonisch aan mij medegedeeld. Afwachten maar weer, maar er zit wel weer ietwat "beweging" in de klantenadministratie....
Ben het helemaal met je eens hoor. Het is ook van de zotte.

• Chielp
Ook door het onbekende nummer gebeld. Blijkbaar heeft mijn vorige post en die van Soundwork enig effect gehad. Ook ik krijg maandag meer te horen over de opzegging.
Gelijk maar kenbaar gemaakt dat ik vandaag bij de bank geklaagd had over de incasso's die maar door bleven gaan. Er waren al meer blokkades op het incassant nummer van Jonaz actief en ze ging kijken of de incassant Jonaz in zijn geheel verwijderd kon worden. Indien niemand volgende maand meer hoeft te betalen is dat dus gelukt.

• ericjanvanputten
Vandaag ook gecontact door Jonaz, steken keurig hand in eigen boezem en gaan het afronden ingang zetten.

(Moet ook bekennen dat ik voor een ander euvel de helpdesk van T-mobile nodig had en ondanks dat ze snel te bereiken en vriendelijk zijn, zijn ze alles behalve echt kundig en gewillig de 'extra mile' te gaan - dat was vroegah toch wel fijn bij Jonaz)

• Edman
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
Laatste tijd weer een stabiele verbinding bij Jonaz. Het mag ook gezegd worden als het goed gaat.
Wel hopen dat dat niet komt omdat er de laatste tijd nog maar heel weinig klanten op jouw GPON zitten ;) .

Maar idd, mag ook gezegd worden als het goed gaat.

Als stabiliteit en slagvaardigheid en service echt structureel verbeteren, dan waag ik wrs ook nog steeds wel een keer de overstap.

• Haas
  • Laatst online: 13:46
Ik zit momenteel op 10Mbit upload maximaal. (maar dat zou misschien met de werkzaamheden in de straat te maken hebben) Download is wel zeer OK.

PC: AMD Ryzen 5 2600 | Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming | Corsair Vengeance LPX 16GB | Samsung 970 Evo 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | MSI GeForce GT 1030 | Dell UltraSharp UP2516D | LAPTOP: Apple MacBook Pro 13" | MOBIEL: Xiaomi Pocophone F1

• alfredjodocus
  • Registratie: september 2012
  • Nu online
Outage nu vathorst

• Jmm03
  • Registratie: december 2018
  • Nu online
Vathorst sinds 2 uur geleden geen internet meer. Alle lampjes branden maar geen verbinding te krijgen. Reset modem werkt niet, op website jonaz staat geen storing.

• alfredjodocus
  • Registratie: september 2012
  • Nu online
Net gebeld met Jonaz, er was ze geen storing bekend, ik word teruggebeld voor een afspraak inplannen met monteur.

• Jmm03
  • Registratie: december 2018
  • Nu online
alfredjodocus schreef op donderdag 13 december 2018 @ 20:07:
Net gebeld met Jonaz, er was ze geen storing bekend, ik word teruggebeld voor een afspraak inplannen met monteur.
Net ook Jonaz aan de lijn gehad. Ze hadden al meerdere telefoontjes van mensen met internetproblemen gehad. Hier ook Amersfoort Vathorst. Contact vanavond was toegezegd maar lijkt weinig van te komen. Slechte zaak
Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True