Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• RR2USA
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 18:21
Ik ervaar sinds een week weer die vervelende dropouts die ik eerder ook had. Na het omruilen van het ZTE modem was dat opgelost. Nu om de 5 of 10 minuten even haperende connectie, waarna het internet weer werkt.
Ben bang dat dus weer dat moden vervangen moet worden, maar aangezien dat tegenwoordig lastig contact met Jonaz te leggen is, vrees ik dat het niet snel opgepakt wordt 😕

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bokkie72
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 12-12 13:07
Weet iemand een telefoonnummer om direct Jonaz te bereiken (niet via een of andere service desk)?

• MGS
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 30-10 22:24

MGS

marc181982

Sinds vrijdagavond ligt het internet eruit, meteen een ticket ingeschoten bij de "helpdesk". Ze garandeerden mij binnen 24 uur terug te bellen. Helaas hebben ze dit nog nooit waar gemaakt, dus ook deze keer weer niet. Vandaag opnieuw gebeld met de "helpdesk", ze konden mij helaas geen antwoord geven maar zouden me met een uurtje terug bellen. Daarna gevraagd of ze me door konden verbinden met de support afdeling maar ze kregen de afdeling niet te pakken. Volgens de medewerkster gebeurde dit vaker en hadden ze geen idee waarom ze de support afdeling niet te pakken kunnen krijgen. Ondertussen een aantal terugbel verzoeken verder maar nog steeds niets.

Ik ga vandaag het abonnement opzeggen, wat een ongelooflijke prutspartij. Zelden zo'n slechte communicatie meegemaakt. Ik adviseer iedereen om goed de nadelen (zeer slechte communicatie) tegenover de voordelen (supersnel internet) te zetten, mocht je twijfelen tussen bijv. KPN en Jonaz. Ik kom over een paar jaar wel terug als ze alles op orde hebben.

marc181982

• Etjoo
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 16-11 15:16
Hier hetzelfde verhaal (Leusden).

Ik heb al eerder een post gedaan i.v.m. het feit dat we geen telefoon hadden. Dik 4 weken niets gehoord van Jonaz ondanks meerdere mails en telefoontjes naar het call center.

Toen opeens werkte de telefoon weer. Heeft het een een kleine week gedaan en toen weer eruit. Een paar dagen later ook het internet eruit. Dit was afgelopen week. 2 dagen geen internet gehad...telefoon lag er al uit (alleen de tv werkte). Meerdere keren per dag gebeld maar je krijgt niemand te pakken van Jonaz zelf. Het call center doet niet meer dan de telefoon voor ze opnemen en een mail sturen met het verzoek om terug te bellen. Dit gebeurd dus nooit!

Afgelopen vrijdag werkte de telefoon en het internet opeens weer. Tot nu...want de telefoon ligt er weer uit :(
Als dit maar geen voorbode is voor het internet...

De opzegging (aangetekend en via mail) is verstuurd. Ik blijf hier niet langer ondanks dat mijn contract nog niet is afgelopen. Dan maar een paar maanden dubbele lasten.

De communicatie en service zijn nul, nul. Waarom geen terugkoppeling naar de klant?? Onbegrijpelijk!!

Het leek zo'n leuk bedrijf maar op deze manier draaien ze zichzelf de nek om.

Sterkte voor de blijvers en voor degene die Jonaz overwegen...denk daar nog eens goed over na zou ik willen zeggen.
Heel erg jammer dit :(

Ik denk (of dacht?) er sterk over om naar Jonaz over te stappen, met name vanwege de manier van TV distribueren.

Maar ik kan en wil echt niet het risico lopen dat er problemen ontstaan met internet en dat je dan gewoon naar een daadkrachtige afhandeling kan fluiten.

Jammer.

Jonaz, jullie zeggen op Facebook dat jullie overal mee lezen. Dit moet jullie toch aanzetten tot actie?

• bokkie72
quote:
eymey schreef op maandag 16 juli 2018 @ 16:36:
Jonaz, jullie zeggen op Facebook dat jullie overal mee lezen. Dit moet jullie toch aanzetten tot actie?
Ik heb even een blik geworpen op hun facebook, we zijn helaas niet de enige met soortgelijke klachten. Lijkt op een ernstig structureel probleem. Ik geef Jonaz 5% kans dat het 2019 haalt.

• MGS

MGS

marc181982

quote:
eymey schreef op maandag 16 juli 2018 @ 16:36:
Heel erg jammer dit :(

Ik denk (of dacht?) er sterk over om naar Jonaz over te stappen, met name vanwege de manier van TV distribueren.

Maar ik kan en wil echt niet het risico lopen dat er problemen ontstaan met internet en dat je dan gewoon naar een daadkrachtige afhandeling kan fluiten.

Jammer.

Geloof mij, doe het niet. Je kan absoluut niet uitgaan van de klantenservice. Net weer gebeld en bleek dat de technische afdeling al naar huis was, terwijl de openingstijden van 9:00 tot 21:00 zijn. Het is niet de eerste keer dat ik slechte ervaring heb met de klantenservice.

marc181982

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Etjoo
Wellicht even een kleine opheldering.

Je belt naar een call center. Die dames nemen voor tig bedrijven de telefoon op en mailen hun berichtjes naar in dit geval Jonaz. En inderdaad de medewerkers van Jonaz zelf gaan om 17:00 uur naar huis!

Toen wij verleden jaar overstapten naar Jonaz heb ik voorafgaande aan de overstap nog eens wat vragen gesteld via de mail. Willem-Jan antwoordde daar toen vrij rap op.
De installatie ging niet vlekkeloos en ik wilde de router in bridge modus hebben. Wederom vrij snel geholpen en teruggebeld door Willem-Jan.

Het lijkt erop dat onze Willem-Jan de enige is die het technische gedeelte behandeld. En nu ze steeds groter worden, en te maken krijgen met storingen, valt dit natuurlijk voor hem alleen niet meer te behappen.

Voor mij is wel duidelijk waarom ze zo scherp internet kunnen leveren. Ze doen niet aan aftersales, hebben geen klantenservice en zitten alleen aan de voorkant van het verhaal. Alleen lopen op deze manier de mensen net zo hard weer via de achterdeur weg.

• MGS

MGS

marc181982

Bedankt voor de opheldering. Tijdens het telefoongesprek met een van de dames heb ik nagevraagd of zij onderdeel zijn van een callcenter. Zij gaf daarop aan dat ze in dienst zijn van Jonaz en niet van een extern gehuurd bedrijf (volgens mij glashard gelogen). Kort daarna kreeg ik een andere dame aan de lijn en zij was van een ingehuurd extern bedrijf om telefoontjes op te nemen op het moment dat de complete Jonaz afdeling in gesprek is, zij kon alleen notities opnemen en een terugbelverzoek doorzetten naar Jonaz.

Ik heb totaal geen moeite om even te wachten, maar geef op z'n minst even een status update of de mogelijkheid om een update op te vragen.

Op deze manier verwacht ik niet dat Jonaz het lang vol gaat houden.

marc181982

• Soundwork
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 11-12 22:07
quote:
Etjoo schreef op maandag 16 juli 2018 @ 19:03:
Wellicht even een kleine opheldering.

Je belt naar een call center. Die dames nemen voor tig bedrijven de telefoon op en mailen hun berichtjes naar in dit geval Jonaz. En inderdaad de medewerkers van Jonaz zelf gaan om 17:00 uur naar huis!

Toen wij verleden jaar overstapten naar Jonaz heb ik voorafgaande aan de overstap nog eens wat vragen gesteld via de mail. Willem-Jan antwoordde daar toen vrij rap op.
De installatie ging niet vlekkeloos en ik wilde de router in bridge modus hebben. Wederom vrij snel geholpen en teruggebeld door Willem-Jan.

Het lijkt erop dat onze Willem-Jan de enige is die het technische gedeelte behandeld. En nu ze steeds groter worden, en te maken krijgen met storingen, valt dit natuurlijk voor hem alleen niet meer te behappen.

Voor mij is wel duidelijk waarom ze zo scherp internet kunnen leveren. Ze doen niet aan aftersales, hebben geen klantenservice en zitten alleen aan de voorkant van het verhaal. Alleen lopen op deze manier de mensen net zo hard weer via de achterdeur weg.
Zo ging dat bij mij ook, toen na Leusden Amersfoort werd aangesloten nam Jonaz nog zelf de telefoon op via Willem-Jan. In juni 2016 had Jonaz nog een 2-mans servicedesk en dat was voldoende. Nu groeien ze enorm en het 088 nummer gaat nu naar een extern callcenter. Van Willem-Jan of Gert-Jan geen spoor meer. De laatste mail van Willem-Jan is van 2 februari dit jaar. Als ik om de nieuwe facturen vraag tot nu, radiostilte, opbellen en de vraag wordt doorgestuurd en wederom radiostilte. Ik neem alleen internet af en ik heb nu nog het geluk dat de aansluiting nog steeds probleemloos werkt. Maar de vraag is voor hoe lang...….

• kevinwalter
  • Laatst online: 09:06
Gert-Jan is helaas niet meer werkzaam bij Jonaz. Dat was ook altijd mijn eerste aanspreekpunt. Heb hem nog wel regelmatig aan de lijn maar hij kan ook weinig meer doen.

Mij valt op dat als je via Facebook een bericht stuurt dit wel direct bij de juiste man terecht komt.

Tip: Stuur dus berichtjes via facebook :-)
Tsja, dat is een leuke 'workaround', maar het is natuurlijk te ridicuul voor woorden dat het zo moet. Niet iedereen heeft (of wil) Facebook.

Als mensen via Facebook wel lezen en reageren, dan moet dat via mail of telefoon toch ook kunnen.

• ericjanvanputten
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 07:23
leusden weer offline

• Edman
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
Hier ook weer offline (Leusden). Ik ga mijn positieve Google recensie maar eens verwijderen. :(

• Etjoo
En inderdaad internet ligt er weer uit :( :(

Dat gisteren de telefoon eruit ging was toch een voorbode. Wat is er toch aan de hand en lopen ze te kloten....

• Borkdude
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 15:39
Mijn internet ligt eruit, maar het gekke is dat het vooraf ging aan een stroomstoring van ongeveer 1 seconde. Misschien ligt het dus niet aan Jonaz...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Edman
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
Hoorde dat buren van mij met T-Mobile glasvezel ook geen internet hadden ten tijde van een eerdere Jonaz storing. Wellicht daarom Reggefiber probleem?
----
Begin: 17 juli 2018 12:30.
Ten gevolge van stroomstoring in Amersfoort geen Internet, TV en bellen in Leusden en deel van Amersfoort.
https://www.jonaz.nl/vragen/

Edman wijzigde deze reactie 17-07-2018 13:09 (49%)

• ericjanvanputten
quote:
Edman schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 13:05:
----
Begin: 17 juli 2018 12:30.
Ten gevolge van stroomstoring in Amersfoort geen Internet, TV en bellen in Leusden en deel van Amersfoort.
https://www.jonaz.nl/vragen/
wellicht niet realistisch, maar das bijna 45 min geleden, zou wellicht toch wel weer up and running mogen zijn

• Borkdude
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 15:39
Op een FB-groep van Amersfoort zijn er veel mensen met een stroom- en/of internetstoring.

• Etjoo
En er is weer internet (telefoon werkt hier nog niet...)

Stroomstoring geweest dus. Nouja dat kan gebeuren maar het valt gezien de laatste gebeurtenissen hier thuis wel slecht.

• Chevalric
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 13:45
Interessant dat jullie zo veel problemen ervaren. Gisteren was voor mij voor het eerst en ook nog eens veroorzaakt door een stroomstoring. In het begin wel wat kleinere issues gehad, maar dat kwam mede door mijn setup. Ik ben nog steeds dik tevreden over Jonaz.

Xbox Live: Chevalric

• Marouane007
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 13-10 13:10
ik heb ook een verstoring op mijn internet vanaf zondag al, ik heb op zondag ochtend gebeld, ik zou binnen 24 uur worden teruggebeld, het is nu woensdag middag. in de tussen tijd heb ik natuurlijk al 6 keer gebeld, maar er gebeurd dus niets.

Mijn probleem is als volgt, Modem heeft geen enkele signaal dat binnenkomt, hij start ook niet op lijkt het. ik verwacht nadat ik de modem aanzet het power ledlampje aangaat er ook andere lampjes aangaan bv LAN1 en LAN2 (die aangesloten zijn. Of start het er niets op wanneer er geen PON signaal is van de glasvezel.

Ik krijg echt nul service of terugbellen van die gasten. misschien dat mede Jonaz/Tweakerz mij kunnen helpen.

• Soundwork
quote:
Marouane007 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:18:
ik heb ook een verstoring op mijn internet vanaf zondag al, ik heb op zondag ochtend gebeld, ik zou binnen 24 uur worden teruggebeld, het is nu woensdag middag. in de tussen tijd heb ik natuurlijk al 6 keer gebeld, maar er gebeurd dus niets.

Mijn probleem is als volgt, Modem heeft geen enkele signaal dat binnenkomt, hij start ook niet op lijkt het. ik verwacht nadat ik de modem aanzet het power ledlampje aangaat er ook andere lampjes aangaan bv LAN1 en LAN2 (die aangesloten zijn. Of start het er niets op wanneer er geen PON signaal is van de glasvezel.

Ik krijg echt nul service of terugbellen van die gasten. misschien dat mede Jonaz/Tweakerz mij kunnen helpen.
Het Jonaz modem geeft geen lampje als het PON signaal er niet is. De overige lampjes moeten wel gaan branden (dus als je LAN 1 poort aansluit, dan moet LED bij LAN 1 gaan branden/knipperen). Blijft alles uit, dan lijkt meer dat er iets met het modem aan de hand is.

• Marouane007
Dat dacht ik dus ook lijkt mij vrij Low level functionaliteit dat de lan poorten het minimaal moeten doen. Het is nu donderdag avond nog steeds geen antwoord van Jonaz

• bokkie72
quote:
Marouane007 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 19:38:
Dat dacht ik dus ook lijkt mij vrij Low level functionaliteit dat de lan poorten het minimaal moeten doen. Het is nu donderdag avond nog steeds geen antwoord van Jonaz
Probeer via Facebook contact te maken met Jonaz. Iemand hier op het forum had daar succes mee.
Ik hoor graag of dat wel werkt.

• Marouane007
quote:
bokkie72 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 20:13:
[...]

Probeer via Facebook contact te maken met Jonaz. Iemand hier op het forum had daar succes mee.
Ik hoor graag of dat wel werkt.
Heb het gedaan, ookal acht ik dat vrij kansloos

• bokkie72
quote:
Marouane007 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 00:11:
[...]

Heb het gedaan, ookal acht ik dat vrij kansloos
Maandbedrag(en) laten storneren, dan heb je misschien hun aandacht.

• Marouane007
quote:
bokkie72 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:39:
[...]

Maandbedrag(en) laten storneren, dan heb je misschien hun aandacht.
ze hebben nog niets ge-incasseerd zit er nog geen maand bij
Stuur ze iig mail en brief (en ook nog een keer op hun Facebook) dat je ze de kans geeft om binnen een paar dagen te reageren, en dat je anders de eerste incasso meteen storneert.

• Soundwork
quote:
Marouane007 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 15:42:
[...]

ze hebben nog niets ge-incasseerd zit er nog geen maand bij
Doen monteurs van Guidion nog steeds de installaties voor Jonaz? Zo ja, hoe ging het aansluiten dan?
Hadden ze de verbinding wel getest?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marouane007
Ja dat wel maar mijn modem is gewoon defect, start niet op. Geen connectiviteit ook niet op de lan poorten

• ericjanvanputten
Naast de usual kleine outages, heb ik toch een vraag of andere hun snelheid hebben zien dalen?

Ik krijg de laatste maanden meer resultaten rond de 200-300 Mbit dan meer dan >500.

Echter ben ik van laptop gewisseld (Macbook pro 2017 met windows 10 -> macbook pro 2018 met iets mindere specs met mac os), maar ik kan me niet voorstellen dat de laptop de vertragende factor is.
(I know moet wellicht andere laptop weer eens testen :))

• Azzmodan
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 12:58
Klantenservice reageert niet (alleen externe call center neemt op).
Ook een nieuwe bestelling ingeschoten vanwege een verhuizing, maar ook daar komt geen reactie op.

Ik heb Willem-Jan z'n voicemail ingesproken, maar die reageert ook niet meer.
Ik ga mijn contracten opzeggen en opzoek naar een andere provider.

Jammer, want in de begin periode werkte het prima.

• Soundwork
Opzegging gisteren de deur uitgedaan: gebeld, per email en aangetekende brief.

Wat opvalt is dat ze via email dus niets meer doen met lees- en ontvangstbevestigingen. Hebben ze dus al uitgezet. Dus alle e-mails belanden in het luchtledige.

Zonet weer gebeld (ga ik iedere dag maar even doen) en je krijgt ook iedere keer andere informatie.
"Wij zijn een extern bedrijf die aanneemt voor Jonaz, en we kunnen u doorzetten met de administratie, maar ja u belt na 17.00 uur. Bij storingen kunnen we u doorzetten naar de monteur". Wat is dit voor callcenter? Dit zijn gewoon leugens die worden opgehangen, want dat doen ze helemaal niet. Alleen noteren en doorgeven.

Bestaat Jonaz administratief eigenlijk Łberhaupt nog wel, en staat het gedeelte van het pand in Rotterdam nu leeg?

• Gn!uz
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 19-09 09:54
Afgelopen week overgegaan van KPN naar Jonaz. De internetverbinding is zeer instabiel, hoge jitter en bandbreedte fluctueert enorm tussen 4Mbit - 70Mbit. Heb het vermoeden dat de verbinding tussen het modem en FTU niet ok is. Telefoonnr is ook nog niet gekoppeld.

Het lijkt er op dat ik hierdoor helaas gebruik moet maken van de service van Jonaz die er dus blijkbaar totaal niet is.. :(

Wat verder opvalt is dat ik volledige toegang heb tot de ZTE. Ik kan alles naar hartelust aanpassen. Heeft iemand toevallig een paar screenshots van de meest essentiŽle settings? Vraag me af of alles wel goed is ingesteld. Verder ben ik benieuwd of iemand ervaring heeft met het fixen van de koppeling tussen ZTE en FTU. Als het even kan wil ik eea zelf oplossen ipv afhankelijk te zijn van Jonaz.

Ik ga nog proberen om het installatiebedrijf te bellen. Wellicht dat via deze weg de issues sneller verholpen kunnen worden.

• Soundwork
quote:
Gn!uz schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:13:
Afgelopen week overgegaan van KPN naar Jonaz. De internetverbinding is zeer instabiel, hoge jitter en bandbreedte fluctueert enorm tussen 4Mbit - 70Mbit. Heb het vermoeden dat de verbinding tussen het modem en FTU niet ok is. Telefoonnr is ook nog niet gekoppeld.

Het lijkt er op dat ik hierdoor helaas gebruik moet maken van de service van Jonaz die er dus blijkbaar totaal niet is.. :(

Wat verder opvalt is dat ik volledige toegang heb tot de ZTE. Ik kan alles naar hartelust aanpassen. Heeft iemand toevallig een paar screenshots van de meest essentiŽle settings? Vraag me af of alles wel goed is ingesteld. Verder ben ik benieuwd of iemand ervaring heeft met het fixen van de koppeling tussen ZTE en FTU. Als het even kan wil ik eea zelf oplossen ipv afhankelijk te zijn van Jonaz.

Ik ga nog proberen om het installatiebedrijf te bellen. Wellicht dat via deze weg de issues sneller verholpen kunnen worden.
Ik kan je helaas niet helpen met de instellingen van de ZTE. Ikzelf heb het PON modem in bridge laten zetten naar LAN1 zodat ik mijn eigen router kan gebruiken. Als ik zo je verhaal lees, is er inderdaad iets niet goed moet je glasvezelverbinding. De vezel zou mogelijk niet goed aangesloten of vervuild kunnen zijn. Heeft de Guidion monteur het modem niet eerst getest?

• Soundwork
Het wordt steeds mysterieuzer bij Jonaz. Ik krijg net van PostNL terug dat 2 keer de brief gepoogd is te bezorgen, maar er wordt niet opengedaan op het postadres.

Als dit ook het postadres is waar het ZTE modem naar teruggestuurd moet worden, dan blijft dit dus bij PostNL liggen......

• Gn!uz
Ik heb Jonaz gebeld, ik word teruggebeld want telefoniste kon servicedesk niet te pakken krijgen. ;) Heb Jonaz en Guidion een mail gestuurd, geen reactie. Heb ook Guidion gebeld, die verwijzen me door naar het servicenummer van Jonaz.

Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Ben er na twee dagen direct klaar mee! Hopelijk kan ik mijn huidige (nog niet door Jonaz geactiveerde) telefoonnummer nog terugkrijgen.

Heb de installatiekosten direct laten storneren en zal het formele riedeltje opstarten om de boel direct op te zeggen. Voor mij geen experimenten meer met glasvezelproviders, ik ga weer terug naar een betrouwbare partij.

Als er zoveel problemen zijn, stop dan met de uitrol, plaats een status update op je website en los je problemen op. Maar blijkbaar is de boel al ingestort..

• Soundwork
quote:
Gn!uz schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:38:

Als er zoveel problemen zijn, stop dan met de uitrol, plaats een status update op je website en los je problemen op. Maar blijkbaar is de boel al ingestort..
Dat vermoeden heb ik nu ook. Aangetekende brieven worden geweigerd...
Ik denk alleen wel dat ze doorgaan met het aansluiten van nieuwe klanten. Maar dat is dan ook echt het enige wat ze doen....

• RR2USA
Vandaag een dame van de receptieservice gesproken die de telefoontjes aannemen en zij vertelde dat het klachten regent momenteel, maar ze weten zelf ook niet wat er speelt.
Vanmiddag opgezegd volgens de aanwijzing op hun website: mail naar info@jonaz.nl
Zo te lezen heeft aangetekend versturen ook geen zin meer.
Ik verwacht niet dat de opzegbevestiging, de borg en de facturen van jan-aug ook ooit nog komen.

Ik stap over naar T-Mobile Thuis 750/750 ŗ 40,- per maand. Zelfde prijs, geen gedeelde GPON meer, maar weer FTTH.

Heeft iemand het adres waar het modem heen moet? Dan stuur ik die ook zsm op!
Echt zonde dat het zo moet, leek zo’n prachtig initiatief dat Jonaz :-(

• Soundwork
quote:
R.Rebergen schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 19:07:
Vandaag een dame van de receptieservice gesproken die de telefoontjes aannemen en zij vertelde dat het klachten regent momenteel, maar ze weten zelf ook niet wat er speelt.
Vanmiddag opgezegd volgens de aanwijzing op hun website: mail naar info@jonaz.nl
Zo te lezen heeft aangetekend versturen ook geen zin meer.
Ik verwacht niet dat de opzegbevestiging, de borg en de facturen van jan-aug ook ooit nog komen.

Ik stap over naar T-Mobile Thuis 750/750 ŗ 40,- per maand. Zelfde prijs, geen gedeelde GPON meer, maar weer FTTH.

Heeft iemand het adres waar het modem heen moet? Dan stuur ik die ook zsm op!
Echt zonde dat het zo moet, leek zo’n prachtig initiatief dat Jonaz :-(
Dat wil ik dus ook graag weten waar het modem heen kan. Niet naar het adres van het kantoor Rotterdam, want daar gaat het dus weer retour afzender.

Ik ga ook naar T-Mobile Thuis. Inderdaad zelfde prijs met weer FTTH. Niet dat ik overigens last had van de GPON beperkingen, maar Jonaz heeft wel het probleem dat hun IP ranges op blacklists zijn gekomen waardoor sommige websites via Jonaz dus niet meer bereikbaar zijn.

• Etjoo
Drie weken gelden heb ik een aangetekende opzegging verstuurd. Mijn brief is nog wel aangenomen. Er is getekend voor ontvangst.

Opzegging uiteraard ook via de mail verstuurd en afgelopen week nog eens een herinnering en wederom gevraagd naar de bevestiging van de opzegging en waar het modem heen gestuurd kan worden. Je hoort helemaal niets :( .

Dat terugsturen inclusief smartcards en het terug ontvangen van de borg van de smartcards gaat natuurlijk nooit goed komen...

Verleden week zijn we al overgegaan naar een andere aanbieder. Het contract loopt nog 2 maanden maar ik ben er helemaal klaar mee. Dan maar even dubbele lasten. De incasso houden we goed in de gaten...

De installateur van Guidion vertelde wel dat de oprichter / directeur / technische man ... Willem-Jan de enige is met wellicht nog iemand voor een stukje administratie (er is een vacature). De naam Gert is ook wel eens gevallen en is inderdaad weg bij Jonaz. Die werkt bij 1 van zijn andere bedrijven. Tja als je dan nog andere bedrijven hebt en je aandacht moet verdelen dat werk natuurlijk niet.
Er zou aan de bereikbaarheid worden gewerkt maar dat zal waarschijnlijk al te laat zijn...

Het zou zo mooi kunnen zijn dat Jonaz. Maar ik moet wel zeggen dat we ook wel weer blij zijn met een dikke lijst interactieve tv zenders... en lekker weer tv kijken op de app buiten in de tuin ;)

• ericjanvanputten
Zojuist T-mobile besteld, voor de zekerheid maar jonaz een mail + aangetekende brief sturen komende week.

• Gn!uz
quote:
ericjanvanputten schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 09:11:
Zojuist T-mobile besteld, voor de zekerheid maar jonaz een mail + aangetekende brief sturen komende week.
Hier hetzelfde, na vijf(!) dagen Jonaz.. ;) Jammer hoor..

• ericjanvanputten
quote:
Gn!uz schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 16:03:
[...]

Hier hetzelfde, na vijf(!) dagen Jonaz.. ;) Jammer hoor..
Waar ik wel een beetje angstig voor ben is:
- T-mobile gaat overstap regelen, maar voor zekerheid doe ik ook maar mail, brief, etc dat Jonaz het vern*kt en ik een week of langer zonder internet zit
- dat Jonaz admin niet op orde heeft en dat we maanden en maanden nog afschrijvingen zien en kunnen storneren
- modem terugstuur ellende

maarja, lets see.

misschien iemand die al een succesvolle overstap heeft gehad?

• Soundwork
quote:
ericjanvanputten schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 08:35:
[...]

Waar ik wel een beetje angstig voor ben is:
- T-mobile gaat overstap regelen, maar voor zekerheid doe ik ook maar mail, brief, etc dat Jonaz het vern*kt en ik een week of langer zonder internet zit
- dat Jonaz admin niet op orde heeft en dat we maanden en maanden nog afschrijvingen zien en kunnen storneren
- modem terugstuur ellende

maarja, lets see.

misschien iemand die al een succesvolle overstap heeft gehad?
Vind ik knap dat T-Mobile voor jou overstap service regelt vanuit Jonaz. Ze geven namelijk aan dat ze Jonaz niet kunnen doen omdat ze er geen samenwerking mee hebben als het gaat om contractsovernames. Ik heb op advies van Barre nu T-Mobile aangevraagd. Ik had namelijk eerst T-Mobile aan moeten vragen en dan pas Jonaz opzeggen, als de opheforder bij Reggefiber namelijk eerder binnenkomst dan de migratie datum naar T-Mobile, dan gaat het mis en zit je een aantal weken zonder internet. Oorzaak: Reggefiber kan zo'n "gat" tussen providers administratief niet verwerken. Bij mijn vorige overgang ging het gelukkig goed, omdat de opzegdatum van vorige provider toen de aansluitdatum was bij Jonaz. Ik had overigens de vorige provider ook eerst opgezegd en toen Jonaz aangevraagd...

De modem terugstuur ellende ga je zeker krijgen. Omdat ze nu al niet eens meer brieven accepteren die aangetekend zijn verstuurd. En ja, je moet afschrijvingen gaan storneren want Jonaz verwerkt al een tijdlang geen mutaties meer (daar vallen opzeggingen ook onder).

• ericjanvanputten
quote:
Soundwork schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 18:35:
[...]

Vind ik knap dat T-Mobile voor jou overstap service regelt vanuit Jonaz. .......

De modem terugstuur ellende ga je zeker krijgen.
Nice, ga dus alle 'ellende' krijgen ;(

Ik heb T-mobile online aangevraagd zaterdag, maar zal ze morgen even bellen.

Tevens vandaag ook mail+tweet :) naar Jonaz gestuurd en deze week eens poging doen voor aangetekende brief.

Hopelijk niet een paar weten zonder internet, maarja, zullen wel zien.

• Soundwork
quote:
ericjanvanputten schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 20:02:
[...]

Hopelijk niet een paar weten zonder internet, maarja, zullen wel zien.
Als de aansluitdatum van T-Mobile voor de ophefdatum van Jonaz ligt, dan hoef je je geen zorgen te maken. Omdat Jonaz voorlopig administratief niets doet, zal het ook wel meevallen wanneer je daadwerkelijke afsluitdatum zal zijn van je Jonaz diensten...

Alleen moet je er rekening mee houden dat je abonnement dus bij Jonaz doorloopt en ze blijven abonnementskosten incasseren dus heb je dubbele lasten voor je internetverbinding.

• ericjanvanputten
quote:
Soundwork schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 20:10:
[...]

Als de aansluitdatum van T-Mobile voor de ophefdatum van Jonaz ligt, dan hoef je je geen zorgen te maken. Omdat Jonaz voorlopig administratief niets doet, zal het ook wel meevallen wanneer je daadwerkelijke afsluitdatum zal zijn van je Jonaz diensten...

Alleen moet je er rekening mee houden dat je abonnement dus bij Jonaz doorloopt en ze blijven abonnementskosten incasseren dus heb je dubbele lasten voor je internetverbinding.
tof thanks - voor een maandje dubbele lasten prima, daarna storneren iedere maand ;(
en wellicht ook maar eens bellen + die aangetekende brief komende week eruit.

• ericjanvanputten
heeft iemand wellicht een adres voor een aangetekende brief, lijkt me niet dat dat naar een postbus kan :)

2min googlen en het blijkt dus wel te kunnen... (maar hou me nog steeds aanbevolen voor een beter adres)

ericjanvanputten wijzigde deze reactie 08-08-2018 18:41 (33%)

• Soundwork
quote:
ericjanvanputten schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 18:38:
heeft iemand wellicht een adres voor een aangetekende brief, lijkt me niet dat dat naar een postbus kan :)

2min googlen en het blijkt dus wel te kunnen... (maar hou me nog steeds aanbevolen voor een beter adres)
Ik heb het naar het adres gestuurd die op de Jonaz website staat.
Maar daar doen ze dus niet open.... dus misschien heb jij met de postbus meer succes?

• ericjanvanputten
quote:
Soundwork schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 20:35:
[...]

Ik heb het naar het adres gestuurd die op de Jonaz website staat.
Maar daar doen ze dus niet open.... dus misschien heb jij met de postbus meer succes?
volgens mij is dat een postbus

• Soundwork
quote:
Nee op de website staat een gewoon adres....
Edit: gecontroleerd en staat er nog op. Onder het kopje "Postadres".
Te vinden onder "Klantenservice > Contact"

Soundwork wijzigde deze reactie 08-08-2018 21:13 (21%)

• bokkie72
quote:
ericjanvanputten schreef op maandag 23 juli 2018 @ 09:01:
Naast de usual kleine outages, heb ik toch een vraag of andere hun snelheid hebben zien dalen?

Ik krijg de laatste maanden meer resultaten rond de 200-300 Mbit dan meer dan >500.

Echter ben ik van laptop gewisseld (Macbook pro 2017 met windows 10 -> macbook pro 2018 met iets mindere specs met mac os), maar ik kan me niet voorstellen dat de laptop de vertragende factor is.
(I know moet wellicht andere laptop weer eens testen :))
Hier nog netjes ~560Mbps down en ~700Mbps up voor een 500/500 abbo.

• Barre73
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 19:28
quote:
Soundwork schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 20:10:
[...]

Als de aansluitdatum van T-Mobile voor de ophefdatum van Jonaz ligt, dan hoef je je geen zorgen te maken.
Dat hoeft niet zo te zijn. Wat ik schetste was dat je zelf je abonnement opzegt bij provider A en dan pas een nieuwe aanvraagt bij B. De order die bij Reggefiber het eerste binnen komt blijft staan voor uitvoering. Als dat de opheforder van provider A is, dan kan B geen migratie order meer indienen. Een nieuwe aansluitorder wordt ook niet geaccepteerd omdat de lijn nog niet vrij is. En dan kan je dus zeer goed een paar weken zonder diensten komen te zitten na het stoppen van provider A.

Dus altijd eerst je nieuwe abonnement aanvragen zodat je nieuwe provider de migratie order kan inschieten. Dat staat los van een overstap service die gewoon handig is maar niet vereist is of zo.

• ComputerHoed
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 11:52

ComputerHoed

Electronica <3

quote:
bokkie72 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 21:58:
[...]

Hier nog netjes ~560Mbps down en ~700Mbps up voor een 500/500 abbo.
Nice!
Gisteren heb ik weer een recordje behaald met mijn 500/500 abbo:

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, Kingston HyperX 2666Mhz 16GB DDR4 RAM, MSI RX 480 Gaming X, Samsung 970 250GB NVM-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD

• Soundwork
quote:
Barre73 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 11:03:
[...]

Dat hoeft niet zo te zijn. Wat ik schetste was dat je zelf je abonnement opzegt bij provider A en dan pas een nieuwe aanvraagt bij B. De order die bij Reggefiber het eerste binnen komt blijft staan voor uitvoering. Als dat de opheforder van provider A is, dan kan B geen migratie order meer indienen. Een nieuwe aansluitorder wordt ook niet geaccepteerd omdat de lijn nog niet vrij is. En dan kan je dus zeer goed een paar weken zonder diensten komen te zitten na het stoppen van provider A.

Dus altijd eerst je nieuwe abonnement aanvragen zodat je nieuwe provider de migratie order kan inschieten. Dat staat los van een overstap service die gewoon handig is maar niet vereist is of zo.
Even een voorbeeld zodat ik hem ook helemaal snap.
Stel: Jonaz schiet opheforder in voor 3 september in bij Reggefiber op 13 augustus.
De nieuwe provider stuurt een migratie/aansluitorder voor 5 september in bij Reggefiber op 10 augustus.

Wat gebeurd er dan? Kom ik weken zonder internet te zitten of gaat de migratie order van 5 september in behandeling genomen worden en de opheforder van 13 augustus voor 3 september genegeerd omdat deze later bij RF is binnengekomen?

• Barre73
quote:
Soundwork schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 19:08:
[...]

Even een voorbeeld zodat ik hem ook helemaal snap.
Stel: Jonaz schiet opheforder in voor 3 september in bij Reggefiber op 13 augustus.
De nieuwe provider stuurt een migratie/aansluitorder voor 5 september in bij Reggefiber op 10 augustus.

Wat gebeurd er dan? Kom ik weken zonder internet te zitten of gaat de migratie order van 5 september in behandeling genomen worden en de opheforder van 13 augustus voor 3 september genegeerd omdat deze later bij RF is binnengekomen?
Het gaat niet om de wensdatum maar om het moment van ontvangst van de order.
De migratieorder komt eerst binnen dus die wordt dan uitgevoerd. Dus in jouw voorbeeld kom je niet weken zonder diensten te zitten

• ericjanvanputten
quote:
Barre73 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 08:14:
[...]

Het gaat niet om de wensdatum maar om het moment van ontvangst van de order.
De migratieorder komt eerst binnen dus die wordt dan uitgevoerd. Dus in jouw voorbeeld kom je niet weken zonder diensten te zitten
Nu toch benieuwd of ik f'ed ben:
- zaterdag 4/8 t-mobile online afgesloten met voorkeursdatum 3 september aan te sluiten
- zondag 5/8 mail naar jonaz gestuurd om op te zeggen

maar gezien het weekend + 14 dagen bedenktijd t-mobile, etcetc... koffiedik kijken of ik weken zonder kom?

ericjanvanputten wijzigde deze reactie 10-08-2018 16:52 (3%)

• Soundwork
quote:
ericjanvanputten schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 16:51:
[...]

Nu toch benieuwd of ik f'ed ben:
- zaterdag 4/8 t-mobile online afgesloten met voorkeursdatum 3 september aan te sluiten
- zondag 5/8 mail naar jonaz gestuurd om op te zeggen

maar gezien het weekend + 14 dagen bedenktijd t-mobile, etcetc... koffiedik kijken of ik weken zonder kom?
T-Mobile gaat pas aanvraag bij RF indienen zodra je Guidion monteursafspraak is geprikt.
Het "geluk" wat je nu met Jonaz hebt is dat ze administratief helemaal niets doen.... Dus opheforder gaat de deur niet uit daar.

• RR2USA
Ik heb op 3/8 T-Mobile aangevraagd. Op 7/8 mail van Guidion en installatie gepland voor eind augustus. Jonaz opzegmail gestuurd, aangetekend is niet nodig, aangezien ze volgens hun eigen policy accepteren per mail.
Opzegdatum per 1/9. Moet dus goed gaan.
Aangezien er een administratieve achterstand bij Jonaz is, hebben anderen dus ook grote kans dat hun aangevraagde abonnementen goed lopen.
Toch baal ik er nog steeds van dat Jonaz in een jaar tijd zo hard hun klantenservice verwaarloosd hebben. Ze hebben grote potentie, maar zonder goede customer service komt geen bedrijf ver.

• FiberSam
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 11-12 00:21
Ik ben een 'early adopter' bij Jonaz, en zit er dus ook al jaren. Ze zijn klein begonnen in Leusden, maar inmiddels behoorlijk gegroeid. Hun strategie is vrij simpel: geleidelijke groei op eigen kracht, zodat ze de investeringen kunnen blijven betalen. Ik heb ze al jaren geleden gewaarschuwd dat de klantenservice opschalen een bottleneck zou kunnen zijn. Dat doe je niet zomaar van een bedrijfje waar 2 man alles doen naar een bedrijf waar belangrijke (en vaak technische) taken moeten worden uitbesteed of door ingehuurde krachten moeten gebeuren. Dat ze desondanks deze klantenservice ernstig verwaarlozen, kan ik dus ook alleen maar zien als een bewuste keuze c.q. een geaccepteerd risico. Klantenservice is nu eenmaal duur. Ze accepteren kennelijk dat mensen ontevreden zijn over de service en weggaan, want er staan voldoende nieuwe klanten tegenover. Dat ze het niet kunnen betalen en bijna over de kop gaan is ook mogelijk, maar die kans acht ik veel kleiner. De kennelijk totale non-respons over de laatste weken heeft wellicht ook iets te maken met de vakantieperiode. Daarnaast is het wellicht een leuk weetje dat ze een vacature hebben voor een technische support medewerker. En die zijn in deze markt niet gemakkelijk te vinden.

Overigens heb ik zelf geen klachten, Het werkt allemaal prima en zeer snel. Tja, dan heb je ook geen klantenservice nodig.

Over het opzeggen en opsturen van de modem: niet moeilijk over doen en niet in paniek raken. Gewoon een normaal briefje sturen (ik vind zelfs aangetekend behoorlijk overdreven). Vervolgens een permanente storno doorgeven aan je bank. Modem opsturen en niet druk maken of het aan hun kant geaccepteerd wordt. Dat is niet jouw zorg. Zolang je maar een redelijke inspanning hebt geleverd om het contract fatsoenlijk te beŽindingen heeft Jonaz geen poot om op te staan. Overigens, ik heb nog nooit gehoord dat Jonaz ergens moeilijk over doet. Wel dat ze niet reageren...

• ericjanvanputten
ik ben het eens dat aangetekend wellicht overdreven is, maar kleine moeite en kan wellicht toch handig zijn in de zin van ‘alles aangedaan om op te zeggen’.

en modem opsturen, als het niet aangenomen wordt komt hij denk ik net zo hard terug toch?

• RR2USA
Ik hou het modem gewoon thuis. Als er geen opzegbevestiging komt, terwijl ik kan aantonen dat de opzegging wel verstuurd is, hoef ik ook het modem nog niet op te sturen.
Immers Jonaz dient mij te voorzien van deze informatie. Ik ga geen onnodig kosten maken met de veronderstelling dat ik nooit een opzegbevestiging krijg, nooit mijn facturen over 2018 ontvang en naar de borg van het modem kan fluiten.
Ik wacht gewoon af: reageren ze dan wikkelen we het netjes af. Reageren ze niet, mij ook best. Dan gaat de ZTE in een doos en naar zolder.

• MGS

MGS

marc181982

In de afgelopen 3 weken zonder internet gezeten, verschillende keren gebeld, mail verstuurd, berichten via Twitter en Facebook, maar totaal geen respons. Ondertussen een aangetekende brief verstuurd naar Jonaz naar het adres dat op de website staat. Na 2 dagen werd de brief aangenomen, daarin duidelijk aangegeven dat we de volgende rekeningen niet betalen vanwege het niet leveren van Internet en service. De incasso is geblokkeerd, nu afwachten wat er gaat gebeuren. Ondertussen overgestapt naar de KPN.

Een excuus zoals: het is vakantieperiode, gaat er bij mij totaal niet in. Er is genoeg personeel te vinden, de vraag is alleen wat zij willen betalen, daarnaast zijn er voldoende alternatieven.

Als ik de vacature doorneem lees ik dat de service voorlopig niet verbeterd gaat worden, bijv: beschikbaarheid van minimaal 8 uur per week (flexibel).

Maar waarschijnlijk is het, zoals FiberSam aangeeft, een bewuste keuze/risico. Bovenstaand zijn genoeg redenen om niet een abonnement af te sluiten.

marc181982

• Soundwork
Nu ik de brief aangetekend heb verstuurd kan ik de status zien bij PostNL en zie ik dat ze boel niet ophalen. Nog steeds niet. Overdreven of niet, ik zie wel wat er gebeurd aan de ontvangers zijde. Maar het is zoals R.Rebergen zegt, ik ga niet meer PostNL kosten maken om het modem terug te sturen. Stuurt Jonaz mij geen retourdoos met sticker, dan gaat het modem inderdaad ook bij mij de berging in. Ik betaal de facturen (ze lopen bij mij 2 maanden achter) die ik nog hoor te betalen voor de geleverde internet dienst en daarna gaat er een stornering op. Een internetprovider zonder klantenservice is gewoonweg waardeloos. Als je verstoring heb in de service, dan hoort een klantenservice dit gewoon op te lossen... Sterker nog: na 48 uur hoor je gecompenseerd te worden. Laat staan drie weken!!

Edit: inmiddels is brief door Jonaz opgehaald.

Soundwork wijzigde deze reactie 13-08-2018 21:19 (3%)

• ericjanvanputten
T-mobile 'eigen omgeving' geeft een error :S dat begint lekker ;)

ericjanvanputten wijzigde deze reactie 13-08-2018 21:00 (50%)

• Soundwork
quote:
ericjanvanputten schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 20:59:
T-mobile 'eigen omgeving' geeft een error :S dat begint lekker ;)
Welke "omgeving" bedoel je?
Hun eigen switches waarop patch gemaakt moet worden?

• ericjanvanputten
quote:
Soundwork schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 21:20:
[...]

Welke "omgeving" bedoel je?
Hun eigen switches waarop patch gemaakt moet worden?
nee bedoelde https://thuismy.t-mobile.nl/dashboard - maar werkt nu ;)

• jgfrm
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 12-12 22:57
Na alle verhalen op dit forum overweeg ik ook over te stappen.
Probleem is dat ik ook telefonie heb bij Jonaz.
Eigenlijk wil ik mijn vaste telefoonnummer onderbrengen bij een VOIP provider, uiteraard met nummerportering. Waarschijnlijk betekent dat dat ik eerst de VOIP dienst bij Jonaz moet weghalen en daarna de rest van het abbonnement op zeggen. Want: het VOIP provider zal niet dezelfde zijn als de ISP. Ik wil niet dat mijn vaste telefoonnummer bij een ISP zit, liever bij een aparte partij.

Heeft er iemand ervaring met het uitporteren van zijn telefoonnummer bij Jonaz? Of is dit ook een moeizaam proces?

• Soundwork
quote:
jgfrm schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:54:
Na alle verhalen op dit forum overweeg ik ook over te stappen.
Probleem is dat ik ook telefonie heb bij Jonaz.
Eigenlijk wil ik mijn vaste telefoonnummer onderbrengen bij een VOIP provider, uiteraard met nummerportering. Waarschijnlijk betekent dat dat ik eerst de VOIP dienst bij Jonaz moet weghalen en daarna de rest van het abbonnement op zeggen. Want: het VOIP provider zal niet dezelfde zijn als de ISP. Ik wil niet dat mijn vaste telefoonnummer bij een ISP zit, liever bij een aparte partij.

Heeft er iemand ervaring met het uitporteren van zijn telefoonnummer bij Jonaz? Of is dit ook een moeizaam proces?
Telefonie en internet zijn aparte diensten, alleen neem je ze allebei af bij dezelfde provider.
Eigenlijk geldt bij zowel internet en/of telefonie maar 1 ding: je moet contractvrij zijn.
Is dat het geval, dan kan je bij een nieuwe telecom provider een abonnement aanvragen en daar geef je aan dat je je huidige nummer wil porteren. Zij gaan dan bij Jonaz aangeven dat ze het nummer willen overnemen. Zeg om deze reden nooit eerst Jonaz op, want dan loop je het risico je telefoonnummer te verliezen! Hoe Jonaz nu administratief is met nummer porteringen weet ik niet, maar de nieuwe provider gaat je sowieso vertellen vanaf welke datum ze het telefoonnummer kunnen overnemen. Dat kan dus langer duren dan de gebruikelijke maand (indien je contractvrij bent).

Edit: ook bij glasvezel abonnement (internet) geldt: zeg niet eerst Jonaz op! Vraag bij de nieuwe provider eerst een nieuw abonnement aan, laat de monteurs afspraak vastleggen en dan pas Jonaz opzeggen. Anders loop je risico dat je weken zonder internet komt te zitten. Dank Barre73 voor deze info.

Soundwork wijzigde deze reactie 14-08-2018 22:11 (9%)

• jgfrm
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 12-12 22:57
Dit precies waar ik me zorgen over maak. Ik heb van Jonas internet, bellen en tv. In de nieuwe situatie wil ik telefonie in ieder geval bij een voip provider.

Als ik mijn telefoonnummer laat opereren naar een voip provider wat gebeurt er dan met mijn Jonas anno? Wordt het voortgezet als anno met alleen internet en televisie? Of wordt het gehele abonnement beŽindigd? In dat geval kan ik in de situatie komen dat de opheffing eerder is dan een nieuwe aanvraag bij een andere glasvezelprovider met als gevolg weken geen internet. Beginnen met de glasvezel aansluiting verhuizen (zonder vaste telefonie) kan ervoor zorgen dat ik mijn vaste nummer kwijtraak. Ook niet fijn.

De vraag is dus: hoe, en in welke volgorde kom je van een triple play dienst af zodat je alles weer onder kan brengen bij afzonderlijke providers?

• ericjanvanputten
quote:
ericjanvanputten schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 11:07:
ik ben het eens dat aangetekend wellicht overdreven is, maar kleine moeite en kan wellicht toch handig zijn in de zin van ‘alles aangedaan om op te zeggen’.

en modem opsturen, als het niet aangenomen wordt komt hij denk ik net zo hard terug toch?
Zojuist toch gezien dat de aangetekende brief is opgehaald ;)
Eens kijken of we er ook iets van horen.

• mad-dog
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 16:05
quote:
jgfrm schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 23:41:
Dit precies waar ik me zorgen over maak. Ik heb van Jonas internet, bellen en tv. In de nieuwe situatie wil ik telefonie in ieder geval bij een voip provider.

Als ik mijn telefoonnummer laat opereren naar een voip provider wat gebeurt er dan met mijn Jonas anno? Wordt het voortgezet als anno met alleen internet en televisie? Of wordt het gehele abonnement beŽindigd? In dat geval kan ik in de situatie komen dat de opheffing eerder is dan een nieuwe aanvraag bij een andere glasvezelprovider met als gevolg weken geen internet. Beginnen met de glasvezel aansluiting verhuizen (zonder vaste telefonie) kan ervoor zorgen dat ik mijn vaste nummer kwijtraak. Ook niet fijn.

De vraag is dus: hoe, en in welke volgorde kom je van een triple play dienst af zodat je alles weer onder kan brengen bij afzonderlijke providers?
Wettelijk gezien moet alleen telefonie beŽindigd worden.. Echter met Jonaz weet je het nooit...

• Soundwork
quote:
ericjanvanputten schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 10:55:
[...]

Zojuist toch gezien dat de aangetekende brief is opgehaald ;)
Eens kijken of we er ook iets van horen.
Bij mij dus ook opgehaald, ben benieuwd.....

• Barre73
quote:
jgfrm schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 23:41:

De derde optie zou zijn wat ik destijds bij Telfort deed. Telefoonnummer laten porteren naar een Voip provider en bij je eigen provider een nieuw nummer nemen. Dat nummer heb ik nooit gebruikt maar ik hield wel gewoon mijn triple play. En bij KPN heb ik nu hetzelfde. Ook geen idee welk nummer ik daar heb. Mijn nummer dat mensen wel kennen zit bij Cheap Connect.

• garathane
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 00:51

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Mijn jonaz-probleem heb ik nog niet eerder hier gelezen, maar misschien weet iemand hier wťl een oplossing

Ik kan geen mail meer versturen. Ik krijg steeds dezelfde melding: 'Verzending van het bericht is mislukt. Het bericht kon niet worden verzonden, omdat de verbinding met uitgaande (SMTP-)server smtp.jonaz.nl in het midden van de transactie werd verbroken. Probeer het opnieuw."

Ik gebruik Thunderbird.De instellingen die ik van Jonaz heb gekregen zijn jullie vermoedelijk wel bekend (als je mail via Jonaz gebruikt):

Type account : IMAP
Server voor inkomende e-mail: mail.jonaz.nl
Server voor uitgaande e-mail (SMTP): smtp.jonaz.nl
Inkomende e-mail port : 993 (SSL)
Uitgaande e-mail port : 465 (SSL)

Wat heb ik geprobeerd: - wisselen tussen STARTTLS en SSL/TLS
- uitgaande poorten veranderen: 25, 587 en 465
- met en zonder wachtwoord
en dat in alle combinaties
- Thunderbird opnieuw installeren
- Jonaz bellen
- Jonaz mailen
- Jonaz nog een keer mailen
Ik heb nog geen andere mail-cliŽnt geprobeerd, want ik wil Thunderbird blijven gebruiken.

Wat kan ik nog doen ? (Behalve opzeggen)

• mad-dog
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 16:05
quote:
garathane schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 10:45:
Mijn jonaz-probleem heb ik nog niet eerder hier gelezen, maar misschien weet iemand hier wťl een oplossing

Ik kan geen mail meer versturen. Ik krijg steeds dezelfde melding: 'Verzending van het bericht is mislukt. Het bericht kon niet worden verzonden, omdat de verbinding met uitgaande (SMTP-)server smtp.jonaz.nl in het midden van de transactie werd verbroken. Probeer het opnieuw."

Ik gebruik Thunderbird.De instellingen die ik van Jonaz heb gekregen zijn jullie vermoedelijk wel bekend (als je mail via Jonaz gebruikt):

Type account : IMAP
Server voor inkomende e-mail: mail.jonaz.nl
Server voor uitgaande e-mail (SMTP): smtp.jonaz.nl
Inkomende e-mail port : 993 (SSL)
Uitgaande e-mail port : 465 (SSL)

Wat heb ik geprobeerd: - wisselen tussen STARTTLS en SSL/TLS
- uitgaande poorten veranderen: 25, 587 en 465
- met en zonder wachtwoord
en dat in alle combinaties
- Thunderbird opnieuw installeren
- Jonaz bellen
- Jonaz mailen
- Jonaz nog een keer mailen
Ik heb nog geen andere mail-cliŽnt geprobeerd, want ik wil Thunderbird blijven gebruiken.

Wat kan ik nog doen ? (Behalve opzeggen)
Kijken of je met een andere client wel kan versturen, dan weet je waar je moet zoeken... Beetje logisch nadenken kan ook geen kwaas

• garathane

garathane

Goed, dus geprobeerd.

eM client gedownload, geÔnstalleerd, en die is nu al vijf minuten bezig, door een automatische setup, de gegevens van de jonaz-server te pakken te krijgen (ophalen server configuratie records); hij lijkt er geen verbinding mee te krijgen. Idem met opera-mail.

• Soundwork
quote:
garathane schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 13:43:
Goed, dus geprobeerd.

eM client gedownload, geÔnstalleerd, en die is nu al vijf minuten bezig, door een automatische setup, de gegevens van de jonaz-server te pakken te krijgen (ophalen server configuratie records); hij lijkt er geen verbinding mee te krijgen. Idem met opera-mail.
Het ontvangen van e-mails blijft wel goed gaan? Of gaan die nu ook mis?
Klinkt alsof de poorten geblokkeerd worden. Wat is je setup? Jonaz modem in gebruik of het Jonaz modem in bridge met je eigen router?

• garathane

garathane

Mail ontvangen gaat gewoon. Ik heb de jonaz-modem met mijn ASUS-router in bridge laten zetten. Vanaf maart tot een week of wat geleden was er niets aan de hand.
Waaraan ik dacht, maar wat misschien onzin is, is dat Jonaz aan het afbouwen is, gezien de problemen met de help-desk. Ik heb ze zowel telefonisch (gewoon tien minuten naar een bandje zitten luisteren, meteen om vijf over negen 's morgens, met de mededeling dat alle medewerkers in gesprek waren) als wel via de mail geprobeerd te bereiken. Tot op heden geen reacties....En als ik hier het forum lees, wordt het steeds erger.

• Soundwork
quote:
garathane schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 19:58:
Mail ontvangen gaat gewoon. Ik heb de jonaz-modem met mijn ASUS-router in bridge laten zetten. Vanaf maart tot een week of wat geleden was er niets aan de hand.
Waaraan ik dacht, maar wat misschien onzin is, is dat Jonaz aan het afbouwen is, gezien de problemen met de help-desk. Ik heb ze zowel telefonisch (gewoon tien minuten naar een bandje zitten luisteren, meteen om vijf over negen 's morgens, met de mededeling dat alle medewerkers in gesprek waren) als wel via de mail geprobeerd te bereiken. Tot op heden geen reacties....En als ik hier het forum lees, wordt het steeds erger.
Eerlijk gezegd wist ik niet eens dat Jonaz een email dienst is gaan aanbieden. Toen ik klant werd bij Jonaz 2 jaar geleden, toen boden ze nog helemaal geen email dienst aan. Dat Jonaz aan het afbouwen zou zijn lijkt mij niet waarschijnlijk. Ze maken veel nieuwe aansluitingen en willen groeien maar een helpdesk runnen doen ze niet, omdat het duur is. In mijn ogen is een internet provider zonder helpdesk geen goede provider omdat je bij technische problemen nergens terecht kan, laat staan dat het opgelost wordt. In jouw geval is dat dus de SMTP server die nu kuren heeft. Er is in dit topic ook een melding gemaakt van geen internet hebben voor 3 weken. Dit is echt onacceptabel. Dus groeien qua nieuwe klanten kan je doen, maar ik denk niet dat ze met dit business model het lang gaan volhouden.

• garathane

garathane

Hoewel ik pas abonnee ben, en helemaal geen klachten heb over hun internet, vind ik het ook onacceptabel dat ze geen reactie kunnen geven op vragen en klachten. Wat ik mij nu afvraag is of ik de enige ben die klachten heeft over de SMTP-server; hier lees ik er in elk geval niets over.
En helaas, wordt het niet opgelost op ťťn of andere manier, dan ga ik maar weer naar een andere provider, met misschien iets trager internet, voor iets meer geld, maar mťt een helpdesk....

• bokkie72
quote:
Goed, dus geprobeerd.

Misschien en beetje nerdy maar je zou WireShark kunnen installeren en het verkeer kunnen aftappen en analyzeren. Vereist wel enige kennis van de protocollen.

• Soundwork
quote:
bokkie72 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:40:
[...]

Misschien en beetje nerdy maar je zou WireShark kunnen installeren en het verkeer kunnen aftappen en analyzeren. Vereist wel enige kennis van de protocollen.
Waarom is Wireshark "Nerdy"?
Ik gebruik het dagelijks voor mijn werk als bij klanten problemen zijn met VOIP bellen.
Het is een handige tool voor het achterhalen van netwerk problemen.

• joop99
  • Laatst online: 22-08 21:50
quote:
Goed, dus geprobeerd.

Al eens geprobeerd om mail via telnet te versturen? dan zie je in ieder geval de reacties van de SMTP server. Het staat op vele plaatsen beschreven hoe dat gaat, bijvoorbeeld hier

• garathane

garathane

@joop99
Ik heb Telnet geÔnstalleerd en de volgende opdracht gegeven:

C:\Users\Marcel>telnet mail.server.com 465 -> poort 465 is de poort die Jonaz als uitgaande poort opgeeft

Reactie: Er wordt verbinding gemaakt met mail.server.com...Kan geen verbinding met de host maken, op poort 465: Het maken van de verbinding is mislukt

Ook de poort veranderen in bijvoorbeeld 25 of 587 geeft dezelfde reactie

Andere opdrachten die gesuggereerd worden op internet geven een foutmelding.
Ligt dat nu aan de Jonaz-server of aan mijn PC ?

• LordLister
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 10:12
Accountinstellingen Mozilla Thunderbird
Servertype IMAP Mailserver
Servernaam: naam@jonaz.nl Poort 143
Gebruikersnaam: ......
Verbindingsbeveiliging: STARTTLS
Autenticatiemethode: Normaal wachtwoord
Dit werkt bij mij uitstekend. Overigens kan Mozilla Thunderbird zelf de gegevens verzamelen voor de juiste instellingen mits de gebruiker de juiste gegevens invoert.

LordLister wijzigde deze reactie 18-08-2018 23:43 (9%)

• garathane

garathane

Ik heb exact dezelfde instellingen, maar die zijn volgens mij voor de inkomende mail, en dat werkt goed; het is de uitgaande mail die niet werkt. Nog steeds niet...en ook nog geen antwoord van Jonaz, bijna vanzelfsprekend....

• Soundwork
quote:
garathane schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 10:06:
Ik heb exact dezelfde instellingen, maar die zijn volgens mij voor de inkomende mail, en dat werkt goed; het is de uitgaande mail die niet werkt. Nog steeds niet...en ook nog geen antwoord van Jonaz, bijna vanzelfsprekend....
Het lijkt dus in jouw Jonaz modem geblokkeerd te worden, of de backbone waarop je bent aangesloten in het CityPoP.

• LordLister
Heeft u het al eens met een ander e-mailprogramma geprobeerd? Bv Outlook (Express).

• garathane

garathane

@Lordlister: Yep, met eM. Resultaat: ie enige postst hierboven. Niets dus.

@Soundwork] De laatste zin begrijp ik even niet. CityPoP ?? Is dat iets waar ik zelf iets aan kan doen ?

• LordLister
Ik ben wat aan het experimenteren met het gratis e-mail programma "Claws Mail" https://www.claws-mail.org/win32/
Eenvoudig e-mail programma wat zich gemakkelijk laat installeren. Met het Jonaz account kan ik gewoon ontvangen en verzenden zonder problemen. Het proberen waard?

• garathane

garathane

Zeker, ga ik meteen proberen. Thanks

• Soundwork
quote:
garathane schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 23:44:
@Lordlister: Yep, met eM. Resultaat: ie enige postst hierboven. Niets dus.

@Soundwork] De laatste zin begrijp ik even niet. CityPoP ?? Is dat iets waar ik zelf iets aan kan doen ?
CityPop kan je niets aan doen. Daar hangt netwerk apparatuur van Jonaz. Dat moeten zij dus ook onderzoeken en oplossen. Heel verbazingwekkend dat er vandaag een klanttevredenheids onderzoek in mijn mailbox is beland met de zin "is alles naar wens"? Ik ga hier maar niet op reageren, want dit is toch wel treurig. Ze moet eerst werk maken van een klantenservice (die er nu niet is) en dan pas een klanttevredenheids onderzoek gaan starten.

• garathane

garathane

Ik heb niks binnengekregen, dat durven ze vermoedelijk niet want op mijn twee mails over deze kwestie heb ik nog niets gehoord.

Maar wat de mail betreft: er is dus eigenlijk alleen aar een oplossing te regelen via Jonaz en dat is dus nogal kansloos. Wat mij bevreemd is dat ik min of meer de enige ben met die problemen, maar als het bij Jonaz ligt lijkt mij dat onlogisch, er zouden toch wel meer klachten moeten zijn.

@Lordlister: ook met Clawmail lukt het mij niet. Al bij het instellen van de mail moppert het programma over verkeerde certificaten. Ik kan geen poorten instellen, blijkbaar gebeurt dat automatisch, maar verzenden lukt niet.

Helaas. Ik ben bang dat Jonaz voor mij een aflopende zaak is. Ik wil wel mijn standaard mail kunnen verzenden. Ik heb ook een werkmail, en een ineternetaankoop-mailadres, maar die wil ik alleen voor bepaalde doeleinden gebruiken. Als het niet gaat lukken, moet ik maar weer ergens anders naar toe. Jammer, want de snelheid van Jonaz bevalt mij wel.

garathane wijzigde deze reactie 21-08-2018 19:12 (40%)

• Soundwork
quote:
garathane schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 18:58:

Helaas. Ik ben bang dat Jonaz voor mij een aflopende zaak is. Ik wil wel mijn standaard mail kunnen verzenden. Ik heb ook een werkmail, en een ineternetaankoop-mailadres, maar die wil ik alleen voor bepaalde doeleinden gebruiken. Als het niet gaat lukken, moet ik maar weer ergens anders naar toe. Jammer, want de snelheid van Jonaz bevalt mij wel.
Dat is ook reden dat ik bij Jonaz weg ga. Er is 0,0 klantsupport en ik heb geen facturen.
Qua internet verbinding is de snelheid prima en doet het altijd....
Maar zodra je problemen ermee hebt, dan kan je heel lang wachten totdat er iets gebeurd.
Als je internet nodig hebt voor je werk, dan kan je beter niet bij Jonaz zitten.

• Etjoo
quote:
Soundwork schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 18:18:
[...]

Heel verbazingwekkend dat er vandaag een klanttevredenheids onderzoek in mijn mailbox is beland met de zin "is alles naar wens"? Ik ga hier maar niet op reageren, want dit is toch wel treurig. Ze moet eerst werk maken van een klantenservice (die er nu niet is) en dan pas een klanttevredenheids onderzoek gaan starten.
Hier ook ontvangen.
Er werd gevraagd: Hoe groot is de kans dat u Jonaz aanbeveelt van 0 - 10.
Nou een dikke 0 dus. Vervolgens de vraag wat ze er aan kunnen doen om dit te verbeteren. Mijn antwoord was hetzelfde als jouw reactie. Inderdaad echt te triest voor woorden.

Maargoed wij zijn al over gestapt voor einddatum contract. Incasso in de gaten houden en anders een blokkade erop.

Het modem ligt netjes in de originele doos op de kast te wachten op de retourdoos ;) Maar die komt hoogstwaarschijnlijk niet. Zoals er geen enkele reactie komt op wat dan ook...

• Soundwork
quote:
Etjoo schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 20:39:
[...]

Hier ook ontvangen.
Er werd gevraagd: Hoe groot is de kans dat u Jonaz aanbeveelt van 0 - 10.
Nou een dikke 0 dus. Vervolgens de vraag wat ze er aan kunnen doen om dit te verbeteren. Mijn antwoord was hetzelfde als jouw reactie. Inderdaad echt te triest voor woorden.

Maargoed wij zijn al over gestapt voor einddatum contract. Incasso in de gaten houden en anders een blokkade erop.

Het modem ligt netjes in de originele doos op de kast te wachten op de retourdoos ;) Maar die komt hoogstwaarschijnlijk niet. Zoals er geen enkele reactie komt op wat dan ook...
Mijn aangetekende brief was uiteindelijk opgehaald, maar je kan het al raden: niets mee gedaan. Ik heb nog steeds geen officiŽle opzeggingsbevestiging ontvangen. De Reggefiber lijn wordt 5 september overgenomen en dat is voor mij de einddatum dat ik aan Jonaz abonnementskosten betaal. Als er geen retourdoos komt met antwoordnummer, jammer dan voor ze. Maar ik ga geen enkele eurocent meer steken in verzending van Jonaz apparatuur.

• Wilde
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
Ik heb in December vorig jaar opgezegd en wacht nog altijd op de eindafrekening.

Houd inderdaad je afschriften in de gaten want dat gaat ongetwijfeld fout helaas..

Sorry maar Jonaz is niks waard, was een beetje te mooi om waar te zijn denk ik dan maar..
Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True