Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:18
Vandaag een connectie verzoek van en recruiter met een stukje tekst voor een opdracht in Heerlen (ik woon in regio Den Haag). Denkt ze dat ik elke dag totaal 500km ga reizen (5 uur zonder files)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
jongetje schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 14:36:
Vandaag een connectie verzoek van en recruiter met een stukje tekst voor een opdracht in Heerlen (ik woon in regio Den Haag). Denkt ze dat ik elke dag totaal 500km ga reizen (5 uur zonder files)?
Nee, ze denkt niet. Ze spamt gewoon iedereen die uit haar query naar boven komen drijven.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Loev schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 13:05:
Overigens staat op de site van het bedrijf een salarisindicatie berekening, uitkomst zit ver onder mijn huidige salaris. Ik sla dus over ;)
Maar je hebt wel gekeken... :)

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:10
jongetje schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 14:36:
Wellicht denkt ze dat Heerle (in de buurt van Roosendaal) en Heerlen hetzelfde zijn?
Maar waarschijnlijk is het een massa-spam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

De recruiter die mij vorige week contacteerde heeft nu eindelijk een antwoord gegeven:
Dank voor je reactie. Dit komt vanuit ons en daarmee direct vanuit Bedrijf X.
Ik geloof er geen snars van

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Een tijdje terug ook een vreemde ervaring, ik was op zoek naar een nieuwe baan, ik kende nog een recruiter die zijn bedrijf boven ons had, en een nieuw bureau had opgericht.
Eerste afspraak was op zijn kantoor, was die knakker niet aanwezig, had zich in datum vergist. Goed kan gebeuren, nog even met andere recruiter gesproken daar, op zich leuke lui. Dus belt volgende dag terug dat hij mij zo snel mogelijk op intake wil hebben bij zijn collega omdat hij zelf op vakantie ging, en veel potentie in me zag. Dus ik 3 dagen later langs, goede intake gehad prima.

Het rare is dat ik nooit meer iets van ze gehoord heb, kreeg intussen een goed bericht op LinkedIn van een serieuse recruiter, heeft me aangebracht bij een kleine consultancy club waar ik nu een klein halfjaar werk. Was dus snel verdiend voor hem, hebben 1 keer half uur gebeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 17:55

Reneger

Wie? IK?

Loev schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 11:34:
[...]

Stuur maar een bericht via LinkedIn dan kan ik er hier over klagen :Y) :+
Haha. Zo ben ik niet. Ik ben geen recruiter. Ik kijk soms vanuit mijn eigen netwerk, als ik weet dat iemand op zoek is naar iets, voornamelijk vanuit de freelance hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-11-2023
Ik kreeg vandaag serieus een mailtje van een niet nader te noemen recruitment toko die mij via de mail op de hoogte stelde dat een van hun medewerkers met zwangerschapsverlof ging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:57

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Lodo schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 16:02:
Ik kreeg vandaag serieus een mailtje van een niet nader te noemen recruitment toko die mij via de mail op de hoogte stelde dat een van hun medewerkers met zwangerschapsverlof ging...
Werd haar (OK, aanname) naam nog genoemd ook :? Zo ja, zou wel eens schending van haar privacy kunnen zijn.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
Freee!! schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 16:23:
[...]

Werd haar (OK, aanname) naam nog genoemd ook :? Zo ja, zou wel eens schending van haar privacy kunnen zijn.
Ja, en ik heb werkelijk waar nog nooit met haar gesproken. Daardoor vond ik het ook redelijk choquerend.

Heb het nog even bekeken, zij heeft het wel uit eigen naam gedaan.

[ Voor 10% gewijzigd door Lodo op 11-01-2018 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Lodo schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 16:30:
[...]
Ja, en ik heb werkelijk waar nog nooit met haar gesproken. Daardoor vond ik het ook redelijk choquerend.

Heb het nog even bekeken, zij heeft het wel uit eigen naam gedaan.
Ze heeft dus gewoon haar hele adresboek gespamd en daar stond jij op één of andere manier ook in. Was ze misschien op zoek naar de vader van haar kind :? :X O-)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
Freee!! schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 17:04:
[...]

Ze heeft dus gewoon haar hele adresboek gespamd en daar stond jij op één of andere manier ook in. Was ze misschien op zoek naar de vader van haar kind :? :X O-)
Ja, daar lijkt het wel op. Ik begrijp er ook vrij weinig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Lodo schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 16:02:
Zwanger van wie; jou? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Dat impliceerde ik ook al ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ankona
Freee!! schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 16:23:
[...]

Al die geile vrouwelijke recruiters die je met hun niet bepaald professionele profielfoto's op linkedin proberen te verleiden bestaan toch niet. Wel mooi om te zien hoe die wereld groeit naar een vorm van volwassenheid nu ze hun personages ook zwanger laten worden.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartillus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-03-2023
Ankona schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 18:45:
[...]

Al die geile vrouwelijke recruiters die je met hun niet bepaald professionele profielfoto's op linkedin proberen te verleiden bestaan toch niet. Wel mooi om te zien hoe die wereld groeit naar een vorm van volwassenheid nu ze hun personages ook zwanger laten worden.
Daar is ook (blijkbaar) een doelgroep voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simcor55
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22-09-2023
Hier heb ik er eentje, van een of andere griet vanuit kirkland, WA:
Hi,

I came across your profile in [naam vacature site, eveneens verkeerd gespeld] and I would like to offer you a flexible part-time online job for people living anywhere in Netherlands.

As a Web Search Evaluator, you will work at the comfort of your own home rating the quality and the relevance of the content in the internet.

Does an ad irritate you? Does your search provide relevant results?

These are the kinds of questions you will answer when you become a Web Search Evaluator working at home for 4-hours a day, 5 times a week. Compensation will be discussed to you upon acceptance.

To know more about the project, you can reach me at [mail recruiter] or click the link below:
Waarom die recruiters denken dat we [Nederlanders] buitenlandse recruiters nodig hebben om in eigen land aan de slag te kunnen gaan, ontgaat mij volkomen. En een dergelijke mail in het Engels is zeker geen pre (eerder het tegenovergestelde).

Le root, c'est moi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:20
Dus je moet eerst akkoord gaan dat je de job wilt vooraleer ze je gaan zeggen wat je ermee gaat verdienen?

Sounds fishy :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simcor55
Tarkin schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 17:08:
Dus je moet eerst akkoord gaan dat je de job wilt vooraleer ze je gaan zeggen wat je ermee gaat verdienen?

Sounds fishy :+
Ja dat was ook mijn idee.

Le root, c'est moi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkie72
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:09
Ik heb alleen maar slechte ervaring met recruiters. Mooi voorbeeld het volgende berichtje:

"Hi ******,

Hoe gaat het met je?

Op je linkedin profiel zie ik staan dat je open staat voor een nieuwe uitdaging. Wat leuk!

De eerste vraag die dan in me op komt is natuurlijk wat voor functie je zoekt?
Weer een .NET functie of iets anders?

Heb je tijd om vandaag even te bellen?

Enthousiaste groet,

E******
050-*******"

Alsof we al jaren vrienden zijn?? Ik dacht het niet!
"Weer een .NET functie?" - errrrrrr.... blijkbaar heeft deze snurkert niet eens de moeite genomen om mijn linked-in profiel goed te bekijken of heeft hij geen flauw benul waar hij het over heeft (waarschijnlijk zijn beide stellingen waar).

Natuurlijk heb ik tijd om te bellen, maar zeker niet met deze gast!

[ Voor 0% gewijzigd door bokkie72 op 15-01-2018 15:20 . Reden: spelingvoud ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loev schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 13:05:
Na een aantal weken geen berichten te hebben gekregen (en ik begon te twijfelen of mijn profiel nog wel in trek is) krijg ik deze week elke dag een bericht. Vandaag de volgende, het gaat mij vooral om de tweede zin.

[...]

Ik twijfel hoe ik hier (en of) op wil reageren.

1. Ik voel mij zeer vereerd dat er met een unitmanager eerst overlegt voordat er een bericht is verstuurd, zeker geen spam dus. Ondanks dat er SERIEUS naar mijn profiel is gekeken staat er geen enkel woord in over mijn profiel. Niks, nakkes, nada. Zonde van de tijd, eerst mijn profiel aandachtig bestuderen en dan een standaard bericht sturen. Had meer ingezeten toch? Of vind jij dit voldoende? Is dit het niveau wat ik kan verwachten?
2. Bericht verwijderen en door.

Wat heb ik eraan als ik punt 1 stuur? Tis niet dat het bedrijf opeens anders zal gaan werken? Stel ik in de toekomst ze nodig heb? En tot slot kost mij vooral tijd die ik beter kan besteden, maar mijn vingers jeuken wel, zoveel domheid in een bericht, en vooral hoe dom denken recruiters dat ik (wij) wel zijn. Overigens voor de mensen die nu opmerken dat ik er wel veel tijd in stop, blocking bug gevonden, moet wachten op een fix van de ontwikkelaars ;)

Overigens staat op de site van het bedrijf een salarisindicatie berekening, uitkomst zit ver onder mijn huidige salaris. Ik sla dus over ;)
Hi,

Dit is mijn bericht.
Ik ben hier niet om mezelf te verdedigen, ik denk dat je een aantal goede punten hebt.
Ik realiseer me dat recruiters een slechte naam hebben, en ik wil daar niet aan bijdragen.

Ik ga dus iets met je feedback doen.

Groetjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2018 @ 15:48:
[...]

Hi,

Dit is mijn bericht.
Ik ben hier niet om mezelf te verdedigen, ik denk dat je een aantal goede punten hebt.
Ik realiseer me dat recruiters een slechte naam hebben, en ik wil daar niet aan bijdragen.

Ik ga dus iets met je feedback doen.

Groetjes
Oef, die had ik niet verwacht. Na teruglezen is mijn bericht nodeloos hard en wellicht kwetsend, excuses daarvoor. Wat ik probeerde mee te geven, is dat ik het een gemiste kans vind als je mijn profiel daadwerkelijk hebt gelezen en daarvan niks laat blijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Loev schreef op maandag 15 januari 2018 @ 15:56:
[...]

Oef, die had ik niet verwacht. Na teruglezen is mijn bericht nodeloos hard en wellicht kwetsend, excuses daarvoor. Wat ik probeerde mee te geven, is dat ik het een gemiste kans vind als je mijn profiel daadwerkelijk hebt gelezen en daarvan niks laat blijken.
Geeft niks want je hebt een punt. Ik werk bijna 1 jaar als corporate recruiter dus heb nog een hoop te leren. Ik overleg altijd met de unitmanagers want ik heb een globaal beeld van wat ze zoeken maar zij zijn net wat kritischer en bovendien inhoudelijk veel meer op de hoogte. Dat wij profielen serieus bespreken, kan je inderdaad niet uit mijn bericht halen. Dus nogmaals bedankt, ik ga er wat mee doen!
Ps: de salarismeter is toe aan vervanging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suc7design
  • Laatst online: 16-08-2021
Loev schreef op maandag 15 januari 2018 @ 15:56:
[...]

Ik vind nodeloos hard hartstikke meevallen. Zeker in vergelijking met andere Tweakers. Eigenlijk wou ik nog een commentaar plaatsen met dat je de moeite niet moet nemen om te reageren. Toch wel fijn nu te horen wat er af en toe door een recruiter heen gaat. Het blijkt weer dat Corporate recruiters in veel gevallen toch anders zijn dan die van een wervingsbureau in een positieve zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTVGN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 17:58
Vandaag lastiggevallen (gebeld, niet opgenomen) door Spilberg, ik heb nog nooit met die lui te maken gehad. Ik heb 1 mobiel nummer op een dumb phone die ik gebruik voor alle bedrijven en ook als ik online een telefoonnummer ergens op moet geven en er zelf nog wel het nut van zie eventueel gebeld te worden (anders vul ik 06-12345678 in, werkt altijd). Recruitermentbureaus waar ik zelf ooit contact mee heb gehad heb ik ook dat nummer gegeven.

Ik heb uiteraard ook een smartphone, en omdat je met vrienden en collega's o.a. whatsApp gebruikt hebben die mensen dat nummer, maar tot vandaag was ik op dat nummer nog nooit door recruiters lastiggevallen. Ik weet d.m.v. linkedIn welke collega (die eind deze maand vertrekt) mijn nummer heeft doorgegeven en heb hem al via whatsApp om uitleg gevraagd, maar dat blijft uiteraard stil omdat ie niet toe durft te geven en geen goed excuus kan verzinnen. Aangezien de blacklist recruiters down is, maar ze daar de tip geven om een klacht in te dienen bij consuwijzer heb ik dat m.b.t. Spilberg vandaag gedaan, want ja, beide nummers staan uiteraard al jaren in het bel me niet register dus ik mag niet zomaar gebeld worden door bedrijven waar ik niks mee te maken heb. Eens kijken wat er met die klacht gebeurt, ik gok weinig, maar je moet toch iets ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:22

_Apache_

For life.

Vandaag was het weer raak, en de recruiter eindigt zijn alinea met 'geen spam, BELOOFD!!'

Wat krijg ik nog geen enkele minuten later, een uitnodiging van dat zelfde bedrijf voor een zogenaamde gaming avond.

Ik moet de eerste recruiter nog tegenkomen die ik serieus kan nemen.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18:04
MTVGN schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:14:
Vandaag lastiggevallen (gebeld, niet opgenomen) door Spilberg, ik heb nog nooit met die lui te maken gehad. Ik heb 1 mobiel nummer op een dumb phone die ik gebruik voor alle bedrijven en ook als ik online een telefoonnummer ergens op moet geven en er zelf nog wel het nut van zie eventueel gebeld te worden (anders vul ik 06-12345678 in, werkt altijd). Recruitermentbureaus waar ik zelf ooit contact mee heb gehad heb ik ook dat nummer gegeven.

Ik heb uiteraard ook een smartphone, en omdat je met vrienden en collega's o.a. whatsApp gebruikt hebben die mensen dat nummer, maar tot vandaag was ik op dat nummer nog nooit door recruiters lastiggevallen. Ik weet d.m.v. linkedIn welke collega (die eind deze maand vertrekt) mijn nummer heeft doorgegeven en heb hem al via whatsApp om uitleg gevraagd, maar dat blijft uiteraard stil omdat ie niet toe durft te geven en geen goed excuus kan verzinnen. Aangezien de blacklist recruiters down is, maar ze daar de tip geven om een klacht in te dienen bij consuwijzer heb ik dat m.b.t. Spilberg vandaag gedaan, want ja, beide nummers staan uiteraard al jaren in het bel me niet register dus ik mag niet zomaar gebeld worden door bedrijven waar ik niks mee te maken heb. Eens kijken wat er met die klacht gebeurt, ik gok weinig, maar je moet toch iets ...
Mooie rant, 2 dingen:

Ten eerste, 06-12345678 is een echt bestaand nummer. Hoe vaak denk je dat de eigenaar daarvan wordt lastig gevallen? Gaat overigens ook op voor postcode 1234 AB.

Ten tweede, als je weetdenkt dat een collega je nummer door heeft gegeven, wat blaat je dan over het bel me niet register? Dat is er alleen maar voor bedrijven die random cold callen. Nu hebben ze je nummer, en is het telefoontje een gerichte benaderpoging, en is jouw klacht vrij ongegrond.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:10

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Helaas bestaan die nummers echt ja, ik gebruik gewoonlijk een nummer waarvan ik redelijk zeker weet dat ie dood is, maar die zijn wat zeldzamer (en niet constant). Een 14-series zou beter zijn, maar er zullen vast al checks op zijn.... (dit zijn overheids-info-nummers)

Hoeveel collegas/vrienden ken je die jouw nummer aan een random recruiter zonder job geven zonder je toestemming? Ik ken er 0, en zodra ik er 1 ken krijgt die persoon mijn nummer niet meer. Klaar.

Als recruiters zeggen dat ze mijn nummer gekregen hebben liegen ze, of zijn ze illegaal bezig. In beide gevallen ben ik heel kortaf. Hadden ze iets nuttigs te melden dan zou het minder een probleem zijn, maar gezien de kwaliteit van de aangeboden luchtfietserij ben ik niet geinteresseerd.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:18
MTVGN schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:14:
Vandaag lastiggevallen (gebeld, niet opgenomen) door Spilberg, ik heb nog nooit met die lui te maken gehad. [..]
Ja die had ik ook, gemiste oproep zonder voicemail.
Het nummer opgezocht op internet kwam ik ook uit op Spilberg.
Enkele minuten later op LinkedIn een verzoek ontvangen van Meneer -x- (zal zijn naam hier niet noemen..) van Spilberg IT Dev Careers.

Eveneens nog nooit contact gehad met hen, dus hoe meneer aan mijn nummer komt.. Joost mag het weten?
:/

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Laatst online: 30-07 15:31
DonJunior schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:33:
[...]

Ja die had ik ook, gemiste oproep zonder voicemail.
Het nummer opgezocht op internet kwam ik ook uit op Spilberg.
Enkele minuten later op LinkedIn een verzoek ontvangen van Meneer -x- (zal zijn naam hier niet noemen..) van Spilberg IT Dev Careers.

Eveneens nog nooit contact gehad met hen, dus hoe meneer aan mijn nummer komt.. Joost mag het weten?
:/
Dat kan je vragen en ze moeten aangeven hoe ze aan je nummer komen. Anders om de oren slaan met autoriteit persoonsgegevens.

De kans is groot dat je nummer eens ergens hebt gedeeld en dat deze verkocht is aan Lusha. Lusha verzamelt deze gegevens en heeft een Chrome plugin, wanneer een recruiter je LinkedIn profiel open heeft staan krijgen ze jou (prive)e-mail en telefoonnummer wanneer Lusha deze heeft. Zo stond mijn nummer ook in het bestand, Lusha heeft een opt-out dus als het goed is staat mijn email en telefoonnummer daar niet meer in.

[ Voor 10% gewijzigd door Loev op 16-01-2018 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:06

masauri

aka qwybyte

Loev schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:53:
[...]
Als iemand kan controleren graag! Via DM geef ik mijn LinkedIn profiel wel door. Lukt zelf niet omdat ik geen fake/gratis e-mailadres kan gebruiken om een account te maken bij Lusha.
Ik kan wel ff controleren als nog niemand het gedaan heeft :)
Dm maar :)

Edit: Lusha accepteert geen enkele mailaccount die ik bezit, (gmail, hotmail, outlook, telenet enz.) om een account aan te maken zodat ik het kon controleren.
Vage shit daar...

[ Voor 19% gewijzigd door masauri op 16-01-2018 19:01 . Reden: Lusha ]

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTVGN
  • Laatst online: 08-09 17:58
Ik heb me zojuist zelf aangemeld bij Lusha en gezien dat mijn smartphone nummer inderdaad getoond wordt met de Chrome plug-in als ik mijn linkedIn profiel bekijk en dus via de URL https://www.lusha.co/opt-out gepoogd van die zooi af te komen en wat denk je? Zowel in Firefox, Chrome als IE gebeurt er niks als ik de knop REMOVE aanklik.

Wat een tyfusbedrijf dat Lusha, je kunt je (momenteel) dus helemaal niet uitschrijven ...

[ Voor 7% gewijzigd door MTVGN op 17-01-2018 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik word nu vanuit het niets ook ineens gespammed door recruiters, als het nou recruitment was waar ik wat aan had dat ik het nog wel gelezen zo ben ik ook nog wel.

Maar nu komt het:

Members only: juistem
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik heb geen flauw idee welk bedrijf het is, mijdrecht is ruim 100Km bij mij vandaan. En ik heb nergens staan dat ik ervaring heb met VMware of windows server.

Niet eens via linked in maar gewoon via mijn prive mail.
Er zou hier een wet voor moeten komen met dezelfde regels als de nee-nee sticker die ik op de deur heb(ook daar houdt niet iedereen zich aan maar als ik het zie prop ik het gewoon bij de bezorger terug zijn tas is)

Word echt steeds gekker, voel mij wel vereerd dat ik nu ook eens gespammed word O-). Nou hoor ik ook bij het clubje :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:57
Volgens mij ken ik die gast ergens van. Was hij destijds niet verantwoordelijk voor de Engelse vertaling van Zero Wing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 19:34
Uthog schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 15:38:
Er zou hier een wet voor moeten komen met dezelfde regels als de nee-nee sticker die ik op de deur heb(ook daar houdt niet iedereen zich aan maar als ik het zie prop ik het gewoon bij de bezorger terug zijn tas is)
Die is er: Telecommunicatiewet, artikel 11.7. De nee/nee-sticker kent geen wettelijke basis, overigens. Dat is zelfregulering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Uthog schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 15:38:
Ik word nu vanuit het niets ook ineens gespammed door recruiters, als het nou recruitment was waar ik wat aan had dat ik het nog wel gelezen zo ben ik ook nog wel.

Maar nu komt het:
***members only***

Ik heb geen flauw idee welk bedrijf het is, mijdrecht is ruim 100Km bij mij vandaan. En ik heb nergens staan dat ik ervaring heb met VMware of windows server.
Het is waarschijnlijk fake, geschreven in slecht Engels. Ze zijn uit op je privé gegevens. Gewoon niet serieus nemen en negeren.
Niet eens via linked in maar gewoon via mijn prive mail. Er zou hier een wet voor moeten komen met dezelfde regels als de nee-nee sticker die ik op de deur heb(ook daar houdt niet iedereen zich aan maar als ik het zie prop ik het gewoon bij de bezorger terug zijn tas is)
Die wet is er al. Je mag niet spammen in Nederland, maar deze spammer zit mogelijk in India of omstreken. De naam van een recruitingsbedrijf in India wordt gebruikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:01
Hier nog een belletje van Spilberg, ook niet opgenomen. Ik ben wel benieuwd hoe ze daaraan gekomen zijn, want ik geef nooit mijn nummer aan bedrijven.

Verder zijn ze bij Huxley ook weer fris aan het nieuwe jaar begonnen, want vrijwel tegelijkertijd twee berichten van verschillende medewerkers. (Ik zou misschien op de vrouw van de twee geklikt hebben, maar ze heeft niet eens gezegd dat ze zwanger was, dus ja, hoe serieus is ze dan, vraag ik me af.)

[ Voor 4% gewijzigd door DJ Henk op 17-01-2018 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik reageer er ook niet op :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Spilberg heb ik wel goede ervaringen mee: die hebben ooit een keer een serieus baanaanbod met een enigszins realistisch salaris geregeld en dat is vrij zeldzaam in Nederland. Dat ze ongevraagd zitten bellen is dan weer niet erg netjes, bij mij is het initiële contact toen via email gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartillus
gold_dust schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 20:39:
Spilberg heb ik wel goede ervaringen mee: die hebben ooit een keer een serieus baanaanbod met een enigszins realistisch salaris geregeld en dat is vrij zeldzaam in Nederland. Dat ze ongevraagd zitten bellen is dan weer niet erg netjes, bij mij is het initiële contact toen via email gegaan.
Op Blacklist Recruiters staan genoeg vermeldingen van Spilberg (25).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hydra
Dartillus schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:10:
Op Blacklist Recruiters staan genoeg vermeldingen van Spilberg (25).
Dat zegt ook niet alles natuurlijk. Het is een grote club die lang actief is. En sommige vermeldingen op die site zijn in de trant van "Ze hebben me gebeld en dat vind ik niet leuk, boehoehoe". Er is volgens mij geen enkele recruiter club die daar niet vermeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Hydra schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:37:
[...]

Dat zegt ook niet alles natuurlijk. Het is een grote club die lang actief is. En sommige vermeldingen op die site zijn in de trant van "Ze hebben me gebeld en dat vind ik niet leuk, boehoehoe". Er is volgens mij geen enkele recruiter club die daar niet vermeld wordt.
Tja, ik denk dat je met 25 wel een relatief grote poel van vermeldingen hebt in die 3 jaar dat de site heeft gedraaid.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
ocf81 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:16:
Tja, ik denk dat je met 25 wel een relatief grote poel van vermeldingen hebt in die 3 jaar dat de site heeft gedraaid.
Da's 0.7 melding per maand. Dus nee, daarvan ben ik niet echt onder de indruk voor zo'n grote club.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:57
Hydra schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:57:
[...]

Da's 0.7 melding per maand. Dus nee, daarvan ben ik niet echt onder de indruk voor zo'n grote club.
Vooropgesteld, ik heb persoonlijk weinig ervaring met Spilberg, anders dan een kennismakingsgesprek met een contactpersoon. Ik ben ook nooit op een vervelende manier door hen benaderd.
Een aantal directe collega's van mij zitten op dit moment via Spilberg bij de klant. Andere zelfstandigen die ik goed ken zitten of zaten ook via Spilberg op een klus. Van al die personen weet ik dat Spilberg een erg hoge marge hanteert en daar initieel geen openheid van zaken over geeft. Een aantal hebben stevig moeten onderhandelen om die marge te drukken, maar pas nadat ze al bij de klant zaten en er achter kwamen wat Spilberg bovenop hun tarief rekende.
Naar aanleiding daarvan ben ik er wel uit dat ik ze veel en veel te duur vind voor wat ze bieden; los van de job is dat serieus niet meer dan een factuur per maand afhandelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Kwistnix schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 16:08:
[...]
Vooropgesteld, ik heb persoonlijk weinig ervaring met Spilberg, anders dan een kennismakingsgesprek met een contactpersoon. Ik ben ook nooit op een vervelende manier door hen benaderd.
Een aantal directe collega's van mij zitten op dit moment via Spilberg bij de klant. Andere zelfstandigen die ik goed ken zitten of zaten ook via Spilberg op een klus. Van al die personen weet ik dat Spilberg een erg hoge marge hanteert en daar initieel geen openheid van zaken over geeft. Een aantal hebben stevig moeten onderhandelen om die marge te drukken, maar pas nadat ze al bij de klant zaten en er achter kwamen wat Spilberg bovenop hun tarief rekende.
Naar aanleiding daarvan ben ik er wel uit dat ik ze veel en veel te duur vind voor wat ze bieden; los van de job is dat serieus niet meer dan een factuur per maand afhandelen.
Dat zit toch ook in de naam :? Je verspilt een berg als je met ze in zee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
  • Laatst online: 17:37
De laatste keer dat ik iemand van Spilberg aan de telefoon had, wist ik al dat ze vrij ruime marges rekenden. Bij mij zou dat op jaarbasis neer gaan komen op zo'n 32000 in totaal. Ik heb het ze voorgerekend en gevraagd wat ik daar dan voor terug kon verwachten. Het antwoord was weinig verrassend en daarna heb ik ze gevraagd me nooit meer te bellen. Tot op heden, ruim een jaar later, niks meer van gehoord. Dus dat is dan wel weer netjes.

intergalactic.fm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 16:05
Ik krijg net de volgende bullshitbingo-waardige mail binnen, op mijn werkmail:
Beste <naam>,

Onze opdrachtgever met hoofdkantoor in Midden Nederland levert met haar 400 medewerkers ICT-diensten aan haar klanten. Als onderdeel van een snelgroeiend Europese ICT-concern, ondersteunt zij met (Cloud)-oplossingen de bedrijfsprocessen met (ERP) software, beheer van infrastructuur & applicaties, outsourcing & met projecten. Zij werkt vanuit haar eigen datacentra en maakt gebruik van de meest innovatieve technieken en voert o.a. transitieprojecten uit bij haar klanten om voor hun ICT optimale veiligheid en 7x24 beschikbaarheid te garanderen. Binnen het bedrijf heerst een gezonde en prettige werkcultuur en zij investeert voortdurend in talent management opdat elke medewerker zijn/haar potentieel kan realiseren. Deze aanpak leidt al jarenlang tot een opvallende groei van dit toonaangevende ICT-bedrijf dat haar klanten kwalitatieve oplossingen op maat biedt.
<teamnaam> is de divisie die bedrijven ondersteunt met het leveren van flexibele support- en project capaciteit, zowel op het terrein van infrastructuur als applicaties, wanneer hun uitdagingen extra expertise of knowhow vereisen. Met een breed waaier aan IT-experts help zij dan bij het bereiken van hun strategische doelstellingen. Wegens sterke groei van deze divisie, is zij op zoek naar BLA BLA BLA BLA BLA
Sowieso sta je al op de shitlist als je me vanuit het niets mailt met een functie waar ik nooit om heb gevraagd, maar als je dat vervolgens naar mijn werkmail doet en zonder enige introductie of personalisering.... 8)7

Het nadeel van systeembeheerders spammen is dat je vrij snel aan het spamfilter wordt toegevoegd :+

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

citruspers schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 13:02:
Ik krijg net de volgende bullshitbingo-waardige mail binnen, op mijn werkmail:
[...]
Het nadeel van systeembeheerders spammen is dat je vrij snel aan het spamfilter wordt toegevoegd :+
Dus vanaf nu zijn al je collega's in ieder geval op het werk gevrijwaard van spam van dat bedrijf >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWin
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:12

DaWin

beep boop

Hah, dit is toch wel weer bijzonder:
Beste <ik>,

Ik heb je profiel met zeer veel interesse gelezen en trek toch even de stoute schoenen aan je te polsen voor een interessante functie binnen ons bedrijf <bedrijf> in <plaats>.
Ik ben sinds kort werkzaam bij <bedrijf>als ICT recruiter en heb zoals je kunt begrijpen een flinke uitdaging toppers te vinden voor onze club <bedrijf>Applications. Een club van momenteel ongeveer 25 man en groeiende.
Momenteel hebben we meerdere rollen waar we de juiste mensen voor zoeken waaronder Frontend developers, backend developers, Full Stack developers/architecten, e-commerce developers en architecten met Magento kennis, etc. Genoeg mogelijkheden.
Graag zou ik met je in contact komen om de mogelijkheden met je te bespreken. Gezien je profiel zou ik je graag spreken voor de rollen op het gebied van Front-end en fullstack developer/architect maar dit is natuurlijk ook afhankelijk van je ambitie en doelen.
<bedrijf>ontwikkeld momenteel applicaties en apps op het gebied van eHealth welke enorm innovatief en tegen de grenzen van het mogelijke aanzitten. De werkzaamheden zijn enorm divers.
Zo ben je het ene moment bezig met complexe UX flows bezig die gekoppeld zijn aan responsive web portalen en websites, terwijl je het volgende moment bezig bent met de koppeling en integratie met de back-end in efficiënte en moderne codes. Erg complex en zeker in een niche. Het bedrijf is snel groeiend en gezond met uitstekende toekomstperspectieven.
Ik hoor graag van je of je interesse hebt om met mij te verkennen of <bedrijf>een interessante werkgever voor je zou kunnen zijn.

Met vriendelijke groet,

<recruitert>
Corporate ICT Recruiter
Saillant detail: ik heb hier gesolliciteerd (via een andere recruiter) een maand of 2 geleden. Na een 1e gesprek toch maar besloten om er niet verder mee in zee te gaan omdat ik er geen goed gevoel bij had. Iets van een lijst welke mensen al benaderd zijn is blijkbaar te moeilijk om bij te houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

yrew schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 18:09:
[...] vrij ruime marges rekenden. Bij mij zou dat op jaarbasis neer gaan komen op zo'n 32000 in totaal [...]
Dus zo'n 20 euro per uur? Als de klant bij wijze van spreken 100 euro per uur voor jouw diensten via zo'n recruiter overheeft, en jij blij bent met 80 euro per uur, is er dan volgens mij niet zoveel aan de hand.

Na je plaatsing doen ze voor dat geld inderdaad helemaal niets meer voor je, behalve uren controleren en je factuur betalen. En dan kan het wat fors aanvoelen.

Ik heb recruiters horen klagen dat ze van hun baas niet onder de 10 euro marge mochten gaan zitten, en dat de eindklant ook niet meer wilde betalen. Dat ik dan alsnog 16.000 euro voor de recruiter binnenhaal op jaarbasis mocht niet baten. Jammer dan, ik ga niet onder mijn tarief zitten werken.

Natuurlijk valt er altijd te praten over tarief, m'n rol, de sfeer en de reisafstand doen een hoop, maar er is gewoon een ondergrens.

[ Voor 7% gewijzigd door CodeCaster op 19-01-2018 15:03 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Deze recruiter probeert geloof ik zo min mogelijk response te krijgen op zijn mail:
Very Quickly

Hi SinclairFan,

I really like your profile, you can check, I've actually read it ;-)

I think I might have something that could turn your head.

Would you be open to discussing?

cheers

M...

M...... R...
Recruitment Consultant
Als hij bedrijf + functie + salaris had gestuurd was hij sneller klaar geweest en misschien antwoord van mij hebben gehad. Wat moet ik nu met iemand die van mijn profiel houdt? Hem aanraden mijn profiel af te drukken en boven zijn bed te hangen zodat hij er regelmatig naar kan kijken? Waarom denkt hij dat ik mijn hoofd wil omdraaien? Ik heb geen problemen met de stand van mijn hoofd. Ik heb anderen ook nooit over horen klagen over de stand van mijn hoofd, dus waarom zou ik daar met een vreemde over willen discussiëren?

Gelukkig heb ik ook twee of drie goede ervaringen met recruiters en komt daar deze of volgende maand alweer een goede ervaring bij, maar dat is in dit topic niet de discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 16:05
Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:26:
Waarom denkt hij dat ik mijn hoofd wil omdraaien? Ik heb geen problemen met de stand van mijn hoofd. Ik heb anderen ook nooit over horen klagen over de stand van mijn hoofd, dus waarom zou ik daar met een vreemde over willen discussiëren?
_O- Geweldig

Ik krijg van buitenlandse recruiters wel eens mailtjes in het engels die voor geen meter lopen, maar deze is inderdaad gewoon....raar.

Aan de andere kant kan hij dit mailtje ongeacht de persoon of functie gewoon blijven uitsturen, dus misschien is dat de reden.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15:37
Het lijkt ook wel of steeds meer recruiters de ergernis van mensen dat hun profiel niet gelezen wordt ter harte hebben genomen en daarom maar in berichten vermelden dat ze het profiel goed gelezen hebben. Nu nog daadwerkelijk het profiel lezen, begrijpen en aangeven waarom het profiel interessant is en matcht met iets wat zij in de aanbieding hebben.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Weer zo'n pareltje... waarom gaat iemand voor de randstad via Engeland zoeken, enneuh, experienced? Je kan toch echt op m'n profiel zien dat ik verre van ervaren ben! Duidelijk alleen op .NET gezocht, in plaats van wat lezen.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Laatst online: 19:03
Mugwump schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 16:35:
Het lijkt ook wel of steeds meer recruiters de ergernis van mensen dat hun profiel niet gelezen wordt ter harte hebben genomen en daarom maar in berichten vermelden dat ze het profiel goed gelezen hebben. Nu nog daadwerkelijk het profiel lezen, begrijpen en aangeven waarom het profiel interessant is en matcht met iets wat zij in de aanbieding hebben.
Tja, ik had van de week ook weer iemand waar ik op de bekende 'shortlist' stond omdat mijn naam ergens was gevallen. Ze boden me een mooie Magento baan aan, omdat ik daar volgens mijn profiel veel ervaring mee had... 1x een project mee gedaan en ons bedrijf doet ook niets met Magento. Die stond dus meteen met een mond vol tanden. Ook maar even aangegeven dat haar collega's ons bedrikf regelmatig kandidaten aanbiedt, dus dat dit gesprek redelijk kansloos was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelKlok
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08:32
Eergisteren kreeg ik ongevraagd deze uiteenzetting in mijn mailbox:

“Hi MichelKlok,
I am reaching out to you because there is a great opportunity suitable for you. It is something interesting for all the developers that want to work in companies that will change the lives of millions. The company is a very successful startup based in Abu Dhabi backed by one of the largest investment funds in the Middle East. They are building a new live broadcasting channel that will compete with Netflix and Facebook Live!
By joining them you will enjoy:
• An agile company with flat hierarchy where the contributions of each employee are recognised and appreciated
• A really international environment with the best developers from every country in the world
• Enjoy a really competitive tax free salary (up to 70000 euros tax free)
• Be one of the core member of a startup that is receiving many rounds of investments
• A daily open bar including snacks, soft drinks, beer and liquor and a massage chair
• Many different team events like monthly team breakfasts, BBQs, summer boat parties, etc.
Recruitment process:
1. Hacker Test.
2. Call with HR manager
3. Interview with the hiring managers.

If you are interested, kindly reply to this email with your CV, salary expectation and notice period and we can discuss further.

Best,

Baldassare”

Veel blabla en als onderwerp staat er dat het gaat om een iOS opportunity in Abu Dhabi.
Waar dit figuur zijn informatie en met name mijn email adres vandaan heeft getoverd is mij een raadsel, maar hij heeft in ieder geval geen moeite gedaan om mijn Linkedin profiel te bekijken. Dan was hij er namelijk achtergekomen dat ik netwerk consultant/architect ben en van software ontwikkeling geen kaas heb gegeten.

Parkeren is een vak, geen twee vakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:40

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

MichelKlok schreef op zondag 21 januari 2018 @ 00:15:
Eergisteren kreeg ik ongevraagd deze uiteenzetting in mijn mailbox:

.. very successful startup based in Abu Dhabi backed by one of the largest investment funds in the Middle East. They are building a new live broadcasting channel that will compete with Netflix and Facebook Live!
By joining them you will enjoy:
... A daily open bar including snacks, soft drinks, beer and liquor and a massage chair
...
1. Hacker Test.
2. Call with HR manager

...
Het staat me bij dat ik hier eens iets over gelezen/gezien heb ergens, dat je op een gegeven moment geld moet overmaken voor je huisvesting (ofzo) wat ze dan wel voor je regelen en dat je dan opgepikt wordt van het vliegveld en daar is dan niemand. Hoe die scam nu precies werkt weet ik niet meer. Overigens wel goed: 70k is niks daar (zelfs niet met zonder tax), dus je verwacht ook geen rare dingen. Wel een ringer: alcohol in die woestijn is een nogo.

Oh, zoals dit.

[ Voor 6% gewijzigd door pjottum op 21-01-2018 09:46 ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
MichelKlok schreef op zondag 21 januari 2018 @ 00:15:
Recruitment process:
1. Hacker Test.
2. Call with HR manager
Afgezien van de rest: fuck that noise. No way dat ik tijd ga spenderen aan een hacker-rank test voordat ik een inhoudelijk gesprek over de functie gehad heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Laatst online: 16-09 09:52
Ik zou een gesprek met de hiring manager verlangen als éérste stap, niet als laatste. Hij/zij is namelijk degene die zonder ruis kan uitleggen waar het project toe dient, wat er al is gedaan en wat er komend jaar moet gebeuren, en welke karakters ze zoeken. Precies die info bepaalt of het voor jou een match is.

Het voorgstelde programma is logisch vanuit de werkgever (funnel gedachte, besparen op schaarse uren aan hun kant). Maar het gaat compleet voorbij aan de kandidaat als persoon en het idee van een dialoog.

Recruitment funnels zijn een artefact van een ouderwetse, corporate bedrijfscultuur. Hetzelfde soort cultuur waaruit de term “human resources” stamt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
  • Laatst online: 05-09 16:48
Op buitenlandse recruiters reageer ik niet eens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 08:39
@MichelKlok Die heb ik ook gehad, maar dan in Android smaak! Bij mij relevanter want ik doe wel eens wat met Android, maar verhuizen naar een zandbak? Welke senior met huisje-boompje-beestje wil dat nu?

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Iemand met plannen voor een nieuw leven. Kans, 1%? Maar ze zullen er best zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:49

Blokker_1999

Full steam ahead

Tassadar32 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 16:20:
@MichelKlok Die heb ik ook gehad, maar dan in Android smaak! Bij mij relevanter want ik doe wel eens wat met Android, maar verhuizen naar een zandbak? Welke senior met huisje-boompje-beestje wil dat nu?
Ik zou zeggen: je moet eens naar die zandbak gaan (liefst in de "winter") is er beter dan je denkt. Maar er kleven natuurlijk ook wel weer wat nadelen aan. Puur voor de locatie zou ik echter geen neen zeggen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Blokker_1999 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 18:49:
[...]

Ik zou zeggen: je moet eens naar die zandbak gaan (liefst in de "winter") is er beter dan je denkt. Maar er kleven natuurlijk ook wel weer wat nadelen aan. Puur voor de locatie zou ik echter geen neen zeggen.
Ik zou niet op vakantie willen gaan naar een land waar de mensenrechten zo ernstig geschonden worden, laat staan dat ik er zou willen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Los van het principe, financieel is het ook niet aantrekkelijk. Als expat maak je behoorlijke extra kosten. Vliegtickets naar je thuisland. Internationale school voor je kinderen. Extreem hoge huur omdat je geen netwerk hebt waaruit de betere deals komen. Soms dubbele zorgverzekeringen.

En in veel gevallen ben je het tweede inkomen van je partner kwijt.

Ik kijk even op numbeo.
Nadat het schoolgeld en de huur zijn betaald heb je nog 1800 euro per maand over voor de rest. Bijna de helft van dat bedrag is nodig voor een zorgverzekering voor vier personen. Resteert 1000 voor energie, water, internet, kleding, boodschappen, vervoer. Lijkt me geen aantrekkelijk vooruitzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 20:14

_Arthur

blub

Voor een single die niet gebonden is, kan het een interessante tijd zijn met goede verdiensten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

_Arthur schreef op zondag 21 januari 2018 @ 21:25:
Voor een single die niet gebonden is, kan het een interessante tijd zijn met goede verdiensten.
Ga dan IT doen op een boorplatform. 6 weken op, 6 weken af, en een best stevig salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartillus
Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2018 @ 07:19:
[...]

Ga dan IT doen op een boorplatform. 6 weken op, 6 weken af, en een best stevig salaris.
Dat zou ik wel eens een keertje willen proberen, maar ze zoeken zeker naar iets meer dan de gemiddelde huis-IT'er :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t_captain
_Arthur schreef op zondag 21 januari 2018 @ 21:25:
Die "goede verdiensten" vallen nogal tegen. Een salaris tot 70k, dat is redelijk in lijn met wat je in NL ls developer verdient. Het voordeel is het ontbreken van inkomstenbelasting / premie volksverzekeringen. Bij het genoemde inkomen is dat 25k.

Een groot nadeel is het ontbreken van sociale zekerheid. Premies die je Nederlandse werkgever wel betaalt en je Abu Dhabi werkgever niet. UWV: 8500 per jaar. Daarnaast moet je iets doen voor de ontbrekende opbouw AOW. Dat kan bij de SVN zelf; de vrijwillige verzekering AOW voor Nederlanders in het buitenland kost 5300 per jaar. En de meeste NL werkgevers hebben nog iets van pansioen. Reken nog 5k per jaar. Dan blijven er van die 70k nog 51 over. Netto ongeveer 1000 per maand meer dan in Nederland. En die gaan gewoon op aan de veel hogere woonlasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:01
DJ Henk schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 17:17:
Hier nog een belletje van Spilberg, ook niet opgenomen. Ik ben wel benieuwd hoe ze daaraan gekomen zijn, want ik geef nooit mijn nummer aan bedrijven.
Bellen ze gewoon op maandagochtend om tien over negen nog een keer. Allemachtig, wat word ik daar chagrijnig van. Ik heb hem meteen bijzonder bot afgekapt en nu ben ik alsnog vergeten te vragen hoe hij aan m'n nummer kwam. Nu ja, laten we hopen dat 'ie de boodschap begrepen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dartillus schreef op maandag 22 januari 2018 @ 09:00:
[...]

Dat zou ik wel eens een keertje willen proberen, maar ze zoeken zeker naar iets meer dan de gemiddelde huis-IT'er :P
Ik ken het alleen van verjaardagen-praat dus ik zou het niet weten. Het is hard werken gedurende die zes weken, dat kan ik je wel vertellen. Weinig contact met het thuisfront en lange dagen. Vraagt natuurlijk creativiteit (PostNL zal niet bezorgen) gedurende "wat minder luxe" omstandigheden met weinig privacy.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

Grappgiste wat ik ooit gehad heb was een recruiter die een redelijk matchende vacature had, maar op het moment dat ik niet op zoek was. Op zich niet bijzonder, maar hij had via mijn Twitter mijn soundcloud gevonden, heeft een mixje van me geluisterd en in zijn mailtje daarnaar gerefereerd in de zin van "goed idee om [artiest/track-naam] in die mix te stoppen". Grondig!

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

marrk schreef op maandag 22 januari 2018 @ 15:52:
Grappgiste wat ik ooit gehad heb was een recruiter die een redelijk matchende vacature had, maar op het moment dat ik niet op zoek was. Op zich niet bijzonder, maar hij had via mijn Twitter mijn soundcloud gevonden, heeft een mixje van me geluisterd en in zijn mailtje daarnaar gerefereerd in de zin van "goed idee om [artiest/track-naam] in die mix te stoppen". Grondig!
In ieder geval wel beter dan de spam die we hier doorgaans bespreken. Ergens ook wel een beetje eng om zo te worden gestalked.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2018 @ 07:19:
[...]

Of ga als burger werken voor de manschappen. Ook geen onredelijk salaris als je naar de compound word gezonden. Zelf ooit over getwijfeld maar toen ik foto's van een voertuig zag dat over een AID heen was gereden, geparkeerd op de parkeerplaats van de compound waar ik zou komen te werken, heb ik toch maar bedankt.

Lastig, het leek me een rete avontuurlijke baan maar dat was net té avontuurlijk voor me. :)

Boorplatform heb ik ook nog even over zitten twijfelen. Het avontuur klinkt heel gaaf. Aan de andere kant, ik ben best wel een huismus en een weekendje weg is eigenlijk al meer dan ik leuk vind... Dus misschien toch niet zo'n goed idee. (Daarbij ben ik akelig verknocht aan MKB-ICT.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

unezra schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:48:
[...]

Of ga als burger werken voor de manschappen. Ook geen onredelijk salaris als je naar de compound word gezonden. Zelf ooit over getwijfeld maar toen ik foto's van een voertuig zag dat over een AID heen was gereden, geparkeerd op de parkeerplaats van de compound waar ik zou komen te werken, heb ik toch maar bedankt.

Lastig, het leek me een rete avontuurlijke baan maar dat was net té avontuurlijk voor me. :)

Boorplatform heb ik ook nog even over zitten twijfelen. Het avontuur klinkt heel gaaf. Aan de andere kant, ik ben best wel een huismus en een weekendje weg is eigenlijk al meer dan ik leuk vind... Dus misschien toch niet zo'n goed idee. (Daarbij ben ik akelig verknocht aan MKB-ICT.)
In welke hoedanigheid wil je bij de overheid dan goed verdienen? Dat kan alleen als je externe inhuur bent. Ik vraag me af of je dan ook risicotoeslag krijgt.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

ocf81 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:50:
[...]
In welke hoedanigheid wil je bij de overheid dan goed verdienen? Dat kan alleen als je externe inhuur bent. Ik vraag me af of je dan ook risicotoeslag krijgt.
Wie had het over overheid. :)
Ik zei "als burger", je word dan geen ambtenaar.

Even los van dat: Bij de overheid kun je *prima* verdienen. Alleen de echt hoge functies zijn over het algemeen wat karig betaald vergeleken met het bedrijfsleven maar middenfuncties hebben behoorlijk nette salarissen en arbeidsvoorwaarden.

Oh, ik bedoelde uiteraard IED, niet AID.

[ Voor 3% gewijzigd door unezra op 22-01-2018 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

unezra schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:52:
[...]

Wie had het over overheid. :)
Ik zei "als burger", je word dan geen ambtenaar.

Even los van dat: Bij de overheid kun je *prima* verdienen. Alleen de echt hoge functies zijn over het algemeen wat karig betaald vergeleken met het bedrijfsleven maar middenfuncties hebben behoorlijk nette salarissen en arbeidsvoorwaarden.

Oh, ik bedoelde uiteraard IED, niet AID.
Ik heb een paar keer bij de overheid geïnformeerd toen ik op zoek was naar een baan. Die salarissen zijn om te huilen in vergelijking met wat ik in de private sector kan opstrijken. Het scheelt zo 30%

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

ocf81 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:54:
[...]
Ik heb een paar keer bij de overheid geïnformeerd toen ik op zoek was naar een baan. Die salarissen zijn om te huilen in vergelijking met wat ik in de private sector kan opstrijken.
Mijn vrouw is ambtenaar. Als ik van haar hoor wat functies die voor mij interessant zouden zijn verdienen, is het zeker als je de arbeidsvoorwaarden mee neemt, absoluut niet slecht.

(Ik heb zelf ook een korte periode, jaartje, bij de overheid gewerkt. Viel ook zeker niet tegen.)

De verschillen lijken echt in de hogere functies te zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

unezra schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:56:
[...]

Mijn vrouw is ambtenaar. Als ik van haar hoor wat functies die voor mij interessant zouden zijn verdienen, is het zeker als je de arbeidsvoorwaarden mee neemt, absoluut niet slecht.

(Ik heb zelf ook een korte periode, jaartje, bij de overheid gewerkt. Viel ook zeker niet tegen.)

De verschillen lijken echt in de hogere functies te zitten.
Zonder concrete functieomschrijvingen en salarissen zegt dit vrij weinig.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

CodeCaster schreef op maandag 22 januari 2018 @ 17:04:
[...]

Zonder concrete functieomschrijvingen en salarissen zegt dit vrij weinig.
We hebben het over Junior/Medior Back-end Developer. Verschil was zo ongeveer tussen ca.2600 vis-a-vis ca.3400 in de private sector.

[ Voor 3% gewijzigd door ocf81 op 22-01-2018 17:38 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simcor55
Een of andere tent (volgens hun site een start up) stuurt een mail met o.a. het volgende:
...en wij begeleiden de nieuwe generatie IT professionals. Onze medewerkers staan aan het begin van hun carrière en krijgen bij ons alle mogelijkheden zich verder te ontwikkelen op IT gebied.
Ja, dit schept erg veel vertrouwen |:(

Le root, c'est moi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

ocf81 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 17:34:
[...]

We hebben het over Junior/Medior Back-end Developer. Verschil was zo ongeveer tussen ca.2600 vis-a-vis ca.3400 in de private sector.
Ik kijk (logischerwijs) enkel naar beheerfuncties en beleid. Geloof dat de laatste keer dat ik keek, het werk dat ik doe bij bij de overheid rond de 4K per maand zou zitten terwijl ik nu op 3500 zit, terwijl bij de overheid secundaire arbeidsvoorwaarden enzo ook over het algemeen prima geregeld zijn.

Ander leuk ding bij de overheid: NIet zelden meteen een vast contract, waarbij ze technisch het eerste jaar wel van je af kunnen, maar dat in de praktijk alleen als ze een dossier hebben opgebouwd over niet functioneren.

Kom daar in het bedrijfsleven maar eens om met hun nieuwe idiote 7+8+8 constructie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:19

vectormatic

Warlock of the doorlock

Vandaag nog een mooi mailtje van een man die na een uitgebreide zoektocht over linkedin, en dacht dat ik DE kandidaat was voor een C++/VB klus... Met een CV bestaande uit 11 jaar java ontwikkeling

En ik zou nog liever de rest van mn leven geen toetsenbord meer aanraken dan een VB klus...

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

Paxlie

chaos en inslag

Ik word een beetje moe van recruiters die denken dat ze mij kunnen paaien met 25 vakantiedagen en een leaseauto! Ik zit al 11 jaar in de detachering. Die auto heb ik echt wel en de hoeveelheid vakantiedagen is ook gewoon de norm tegenwoordig.

Hetzelfde met dat het bedrijf kennissessies en leuke uitjes heeft!
Als ze iets onderzoek zouden doen naar mijn werkgever dan zouden ze zien dat ik dat nu ook al heb. Het begint ondertussen wel heel erg niet bijzonder en repeterend te worden.

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:43

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Werd er in verleden ook erg moe van die standaard LinkedIn verzoeken. Nu connect ik met de gene waar ik van denk dat kan nog wel eens handig zijn voor de toekomst en de rest krijgt een standaard LinkedIn reactie dat ik geen interesse heb. Enkeling negeer ik compleet ;-)

[ Voor 6% gewijzigd door Daan_ op 23-01-2018 11:06 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

unezra schreef op maandag 22 januari 2018 @ 19:59:
[...]

Kom daar in het bedrijfsleven maar eens om met hun nieuwe idiote 7+8+8 constructie.
Dit verschilt wel per werkgever. Ik kreeg meteen een vast contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:33:
[...]

Klopt maar het is in het bedrijfsleven wel een stuk zeldzamer dan bij de overheid. Het leuke is dus ook dat ze verplicht aan dossiervorming moeten doen als ze na een jaar van je af willen. Je moet echt niet goed functioneren.

Er zijn best wat momenten waarop ik toch twijfel niet over te stappen naar de overheid. (Overheid heeft ook wat nadelen. Je zit veel meer vast in opgelegde procedures, wetten en bemoeienis van bovenaf. Lokale overheid heeft niet zo veel bewegingsvrijheid en rijksoverheid is dan weer zo achterlijk groot dat het me ook niet echt trekt. Lokale overheid verdwijnt ook steeds meer, steeds meer samenwerkingsverbanden en steeds minder eigen zaken zoals ICT.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

unezra schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:36:
[...]

Klopt maar het is in het bedrijfsleven wel een stuk zeldzamer dan bij de overheid. Het leuke is dus ook dat ze verplicht aan dossiervorming moeten doen als ze na een jaar van je af willen. Je moet echt niet goed functioneren.

Er zijn best wat momenten waarop ik toch twijfel niet over te stappen naar de overheid. (Overheid heeft ook wat nadelen. Je zit veel meer vast in opgelegde procedures, wetten en bemoeienis van bovenaf. Lokale overheid heeft niet zo veel bewegingsvrijheid en rijksoverheid is dan weer zo achterlijk groot dat het me ook niet echt trekt. Lokale overheid verdwijnt ook steeds meer, steeds meer samenwerkingsverbanden en steeds minder eigen zaken zoals ICT.)
Ja dat snap ik heel goed. Zelf heb ik een paar keer bij de overheid gezeten en ik zou de stap toch niet graag maken. Wellicht als ik een beetje uitgeblust ben, want tempo maken heb ik de overheid nog nooit zien doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:37:
[...]

Ja dat snap ik heel goed. Zelf heb ik een paar keer bij de overheid gezeten en ik zou de stap toch niet graag maken. Wellicht als ik een beetje uitgeblust ben, want tempo maken heb ik de overheid nog nooit zien doen.
Dat laatste dan weer wel. :)

Mijn vrouw werkt bij de overheid, heeft flink aan haar carrière kunnen werken en heeft absoluut een baan die mij heel erg interessant lijkt. Alleen, wat zij doet is meer beleid en ik ben nog niet toe aan hele dagen met de zachte kant van ICT bezig zijn.

Het uitvoerend ICT werk wat daar gedaan word trekt me minder.

Maar alle vooroordelen ten spijt, deels kloppen ze, deels ook niet. Overheid kan een hele leuke werkgever zijn met prima arbeidsvoorwaarden en standaard bijvoorbeeld een 36-urige werkweek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:33:
[...]

Verschilt per werknemer. Bedrijven kunnen wel tijdelijk willen bieden, als de werknemer dat niet accepteert buigt 9 van de 10 keer de werkgever (niet bij schoolverlaters, wel bij ervaren krachten die ze binnen willen halen) Alleen 9-10 kandidaten denkt te moeten buigen en durft de poot niet stijf te houden.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Laatst online: 16-09 19:08

Spacecowboy

XBL: Biggmans

unezra schreef op maandag 22 januari 2018 @ 19:59:
[...]

Werkgevers die dat soort idioterie hanteren en hun personeel meer als een soort liability zien moet je sowieso negeren. Als ze op die manier met hun werknemers omgaan heb je grote kans dat de mentaliteit in de rest van het bedrijf ook ruk is. Voor mij zijn dat echt gelijk rode lichten. Niet solliciteren, niet mee verder gaan.

HENG HENG

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• unezra

unezra

Spacecowboy schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:23:
[...]

Werkgevers die dat soort idioterie hanteren en hun personeel meer als een soort liability zien moet je sowieso negeren. Als ze op die manier met hun werknemers omgaan heb je grote kans dat de mentaliteit in de rest van het bedrijf ook ruk is. Voor mij zijn dat echt gelijk rode lichten. Niet solliciteren, niet mee verder gaan.
Yep.
Ik moet zeggen dat ik ook echt totaal ga kotsen van een artikel als dit:
https://www.personeelsnet...oor-werkgevers-op-een-rij

Toch zie je het steeds vaker. Werkgevers willen zichzelf beschermen en maken gebruik van de mogelijkheden die de wet ze bied. Voor mij zou het in ieder geval wel een fors minpunt zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Laatst online: 16-09 19:08

Spacecowboy

XBL: Biggmans

unezra schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:34:
[...]

Yep.
Ik moet zeggen dat ik ook echt totaal ga kotsen van een artikel als dit:
https://www.personeelsnet...oor-werkgevers-op-een-rij

Toch zie je het steeds vaker. Werkgevers willen zichzelf beschermen en maken gebruik van de mogelijkheden die de wet ze bied. Voor mij zou het in ieder geval wel een fors minpunt zijn.
Wat willen werkgevers nou? Werknemers of niet? Bij goed werkgeverschap kom nu eenmaal meer kijken dan iemand wat tijdelijke contractjes geven. Wil je dat niet? Prima, maar ga dan gewoon lekker met uitzendkrachten werken.

Massaal dat soort toko's negeren. Echt te belachelijk dat dit soort dingen zijn toegestaan. Blij dat ik bij een bedrijf zit wat wel op een normale manier met mensen om kunnen gaan (en je gewoon een contract voor onbepaalde tijd krijgt). .

[ Voor 13% gewijzigd door Spacecowboy op 23-01-2018 13:41 ]

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Niet in vakgebieden waar de vraag het aanbod overstijgt. Bij bedrijven die ervaren devs zoeken zijn vaste contracten al praktisch de norm. Alleen werkgevers die in een grote vijver zoekende vissen hengelen komen hier mee weg.

Is voor bedrijven ook een 'goedkope' secundaire voorwaarde; alle anderen kosten ze geld. Met een jaarcontract de eerste keer kom je nog weg, met een korter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Laatst online: 15:37
Hydra schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 17:50:
[...]

Niet in vakgebieden waar de vraag het aanbod overstijgt. Bij bedrijven die ervaren devs zoeken zijn vaste contracten al praktisch de norm. Alleen werkgevers die in een grote vijver zoekende vissen hengelen komen hier mee weg.

Is voor bedrijven ook een 'goedkope' secundaire voorwaarde; alle anderen kosten ze geld. Met een jaarcontract de eerste keer kom je nog weg, met een korter niet.
Ik zie toch nog al redelijk vaak eerst een jaarcontract. Bij mijn huidige werkgever is dat in principe ook de standaard voor nieuwe binnenkomers, al kan een vast contract vaak ook wel als dat een harde eis van de werknemer is. Ze zijn wel weer vrij snel met de omzetting naar een vast contract als de werknemer goed bevalt. Na een maand of acht is mijn jaarcontract destijds omgezet naar vast.
Ik heb er ook wel enig begrip voor dat de werkgever toch ook een beetje wil zien wat voor vlees hij in de kuip heeft alvorens een wat meer permanente verbintenis aan te gaan. Er zijn ook vrij weinig mensen die na drie dates gelijk trouwen in gemeenschap van goederen. :P

Dat soort 7/7/8 constructies zie ik echter nooit voorbij komen in de software ontwikkeling. Dat is ook gewoon het maximaal uitbuiten van de arbeidswetgeving. Helaas iets dat je toch veel ziet in sectoren waar werknemers wat minder schaars zijn.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

ocf81 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 15:54:
[...]

In ieder geval wel beter dan de spam die we hier doorgaans bespreken. Ergens ook wel een beetje eng om zo te worden gestalked.
True. Aan de andere kant is het van mij ook een bewuste keuze om mijn twitter/blog info vindbaar op mijn linkedin te hebben. Dus ik vind het nog wel kunnen.

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tielenaar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-06 21:05
Hi Tielenaar,
Hoe is het?
Op het moment heb ik een interessante functie beschikbaar die ik graag met je zou willen bespreken.
Heb je interesse om hier meer over te horen?
Groetjes!
J

Ik:
Nee niet echt. Zoals je kan zien heb ik al een baan. Je vraagt toch ook niet aan een getrouwd man of hij misschien wil scheiden "omdat je een interessante vrouw bent"?

J:
Dat is een beetje appels met peren vergelijken...
Maar fijn om te horen dat je het naar je zin hebt!

Ik:
Allebei fruit.
Nee, echt, serieus. Het is exact hetzelfde. Het is hondsbrutaal om iemand te vragen of hij z'n baan wil verlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tielenaar schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:29:
[...]

Nee, echt, serieus. Het is exact hetzelfde. Het is hondsbrutaal om iemand te vragen of hij z'n baan wil verlaten.
Sorry, maar hoe denk je dat recruiters werken? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tielenaar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-06 21:05
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:44:
[...]

Sorry, maar hoe denk je dat recruiters werken? 8)7
Er is geen wetenschap op aardie die dat kan uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tielenaar schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:48:
[...]

Er is geen wetenschap op aardie die dat kan uitleggen.
Ja haha maar beantworod mijn vraag eens.

Je bent serieus verbolgen omdat een recruiter vraagt of je een andere baan wilt? Hoe boos ben jij als er een NUON knul aan de deur staat terwijl je bij Eneco zit?
Pagina: 1 ... 47 ... 70 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over Tweakers Elect afgesplitst naar Tweakers Elect. Ontvang anoniem de beste baan