Na een aantal weken geen berichten te hebben gekregen (en ik begon te twijfelen of mijn profiel nog wel in trek is) krijg ik deze week elke dag een bericht. Vandaag de volgende, het gaat mij vooral om de tweede zin.
Je zal, vast en zeker, vaker worden benaderd omdat je ervaring en skills goed aansluiten op wat de markt op dit moment vraagt. Na overleg met één van onze unitmanagers stuur ik pas een bericht, er is dus serieus naar je profiel gekeken.
Ik werk bij <knip>, een <knip, omschrijving is te specifiek en tegelijkertijd niets zeggend> onderneming met testprofessionals die op projectbasis werkzaam zijn bij top 200 klanten. Voor ons regiokantoor in Amsterdam ben ik samen met de unitmanagers op zoek naar ervaren testprofessionals uit de regio Noord-Holland, Utrecht en Flevoland.
Wellicht kunnen we niks voor elkaar betekenen, maar hopelijk sta je open voor een vrijblijvend gesprek met mij en één van onze unitmanagers om je voorkeuren en ambities met betrekking tot opdrachten te bespreken. Dat kan telefonisch, per e-mail of op een door jouw gekozen locatie.
Mocht dit bericht (momenteel) toch ongewenst zijn, wil ik hier rekening mee houden en hoor ik het graag van je.
Ik twijfel hoe ik hier (en of) op wil reageren.
1. Ik voel mij zeer vereerd dat er met een unitmanager eerst overlegt voordat er een bericht is verstuurd, zeker geen spam dus. Ondanks dat er SERIEUS naar mijn profiel is gekeken staat er geen enkel woord in over mijn profiel. Niks, nakkes, nada. Zonde van de tijd, eerst mijn profiel aandachtig bestuderen en dan een standaard bericht sturen. Had meer ingezeten toch? Of vind jij dit voldoende? Is dit het niveau wat ik kan verwachten?
2. Bericht verwijderen en door.
Wat heb ik eraan als ik punt 1 stuur? Tis niet dat het bedrijf opeens anders zal gaan werken? Stel ik in de toekomst ze nodig heb? En tot slot kost mij vooral tijd die ik beter kan besteden, maar mijn vingers jeuken wel, zoveel domheid in een bericht, en vooral hoe dom denken recruiters dat ik (wij) wel zijn. Overigens voor de mensen die nu opmerken dat ik er wel veel tijd in stop, blocking bug gevonden, moet wachten op een fix van de ontwikkelaars
Overigens staat op de site van het bedrijf een salarisindicatie berekening, uitkomst zit ver onder mijn huidige salaris. Ik sla dus over