Adimeuz schreef op donderdag 21 december 2017 @ 11:13:
Volgens Rutger bevinden wij ons in het publieke domein en hebben we ons daar maar aan te schikken. Wij, als deel van het publieke domein, kunnen beslissen recruiters te negeren. Recruiters, ook deel uit makende van datzelfde domein, hebben zich daar dan ook maar aan te schikken. We kunnen enkel hopen dat de gemiddelde ICT-er de gemiddelde recruiter links laat liggen en dat de cv-schuif-toko's dan vanzelf om zullen vallen (hoe sneller hoe beter).Hoe deze bedrijven nog bestaan is me ook een raadsel..
Precies wat je zegt, waarom dan nog steeds blijven klagen ? Gewoon model-mailtje maken met je bezwaar-reactie naar die club en be done with it.
Kaf van het koren scheiden lijkt iedereen in dit topic zo goed te kunnen maar "moving on" lijkt toch lastiger voor velen.
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2017 @ 11:26:
[...]
Ik ben toevallig Renault dealer. Ik kom morgen bij u een Renault Captur brengen mijnheer Rutger. Zo rond 10:00. Mijn voorkeur gaat er naar uit om via de pin af te rekenen, maar contant mag ook. Inclusief afleverkosten komen we dan op € 32.250, omdat u een fijne klant bent heb ik al een korting van 1250 euro gegeven.
Want zegt u nu zelf, u heeft misschien niet gevraagd om deze Renault Captur, maar er komt een keer dat u verlegen zit om een auto omdat de huidige defect raakt. Ik bied u bij deze alvast het alternatief, want ik heb het alternatief voor u.
[...]
Stel je toch eens voor dat een recruiter zou vissen in de vijver met mensen die aangeven dat ze op zoek zijn. Zie bovenstaand voorbeeld, waarom zou ik enkel auto's verkopen aan mensen die een auto willen kopen? Zo'n prima lead kan ik niet laten lopen hoor.
Als jij je leaseklanten van te voren niet inlicht over het aflopen contract en daar een betere deal op toepast om die klant bij je te houden dan ben je toch echt een slechte dealer hoor.
Daarbij gaat je vergelijking echt mank, er wordt geen factuur aangeboden, er wordt nog niemand naar de voordeur van een bedrijf gestuurd, niemand zit ergens aan vast. Er wordt de mogelijkheid geboden om voor je te bemiddelen, jij duwt iemand gewoon iets door de strot blijkbaar, maarja daarom hebben veel dealers ook zo'n goede reputatie omdat ze er zelf voor gekozen hebben om zich aan één merk te conformeren en er niet bij nadachten dat het heel makkelijk is om de strop bij een dealer zo verder aan te trekken.
Dus ja... succes met je manier van handelen.
CodeCaster schreef op donderdag 21 december 2017 @ 11:46:
[...]
Ze voorzien in een vraag.
Zowel werkzoekenden (al dan niet in vast dienstverband) als werk- en opdrachtgevers kunnen elkaar moeilijk vinden.
Aangenomen dat alle developers op LinkedIn staan, hoe gaat een opdrachtgever dan een opdrachtnemer vinden? Alle developers binnen een straal van X een bericht sturen of ze willen langskomen? En andersom, hoe vindt een opdrachtnemer een opdrachtgever die bij 'm past? Wederom aangenomen dat alle vacatures op het web staan, moeten ze Googlen "vacature $techniek $locatie"? En wat dan als de eerste twintig Google-pagina's vol met vacatureverzamelsites staan, waar slechts een handvol opdrachten eindeloos herhaald wordt?
Op LinkedIn zitten lang niet alle developers, en op Freelance.nl en aanverwanten staat nog geen 10% van de beschikbare opdrachten.
Recruiters koppelen een bak met personeel aan een bak met opdrachtgevers. Ergens doen ze wel nuttig werk.
Jij slaat ook om als een blad aan de boom, nu zie je ineens hun toegevoegde waarde ? Zeker goed geslapen vannacht omdat je zaken eens van een andere kant bent gaan bekijken. Chapeau, komt dus aardig goed met je!
[
Voor 13% gewijzigd door
Verwijderd op 21-12-2017 13:51
]