Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2017 @ 14:25:
[...]
Beetje nodeloze opmerking die echt totaal nergens over gaat of ergens aan bijdraagt. Maarja, jouw ding.
Wat dat betreft zou ik een recruiter op LinkedIn kunnen zijn, is het niet? Volgens mij zouden we hartstikke goede vriendjes kunnen worden. Connectie maken op LinkedIn en telefoonnummers uitwisselen voor een goed gesprek? *;

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-08 14:49
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2017 @ 14:39:

Ik zoek verre van sympathie, dat heb ik al eerder aangegeven, er zijn voldoende goede vissen in de vijver. Wat mij wel opvalt is dat vele van deze "ondernemers" hier toch wel een flinke tunnelvisie met een eigendunk hebben waaruit blijkt dat het trekken aan een dood paard is om ook maar ergens begrip te kunnen tonen zonder, dan wel met, zichzelf voorop te stellen.

Als ik met dergelijke stelling een gesprek in zou gaan zou ik toch wat minder zeker zijn over een eventuele positieve reactie vanaf de andere kant van de tafel.
Gezien je antwoorden en jouw V&A-beoordelingen heb jij meer moeite met communiceren.
Er zijn zeker voldoende goede vissen in de vijver maar dat maakt jou nog geen succesvolle visser.

Trek er je leering uit waar mensen over klagen. Misschien dat je dan een betere vis kan vangen.

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenFM
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 13:20
Hi Jeroen,

Emory University has an opening for a Software Engineer in their GA GA 30301 Atlanta location. We thought you might be interested in this opportunity. To explore this further you'll find more details and the application instructions on the job details page below.

Software Engineer at Emory University

Have a great day.
Gisteren in mijn mailbox. Die slaat de plank met een paar duizend kilometer mis, want Twente ligt nou niet echt in de buurt van Atlanta (heb toevallig een collega uit Atlanta maar los van dat is er geen enkel verband tussen mij en die stad).

Op de vraag of ze konden toelichten waarom ze dachten dat ik daar een goede match voor zou zijn uiteraard geen reactie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gooddaddy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 08:26
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2017 @ 14:22:. Ik moet je alleen wel melden dat je echt niet bovenaan de lijst komt te staan als je mij op vrijdag belt omdat je over een week weer een opdracht moet hebben en ik mijn vertrouwde contacten door in diskrediet breng.
Ik denk dat niemand daar rouwig om is. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CodeCaster schreef op woensdag 20 december 2017 @ 14:52:
[...]

Vertel me dan eens, zonder sarcastische smileys, aanhalingstekens en aanvallen op de man, waarom een IT'er die niet op zoek is naar een nieuwe opdracht begrip moet tonen voor een recruiter die zonder zijn huiswerk te doen opbelt of mailt?
Je hebt het nog niet echt begrepen, jij schijft anderen de regels niet voor, je begeeft je in het publieke domein en hebt daar, voor jou, helaas mee te leven. Er is altijd nog wel iets van verweer/reclamatie, of hoe je het ook wil noemen wat jij in jouw geval kan toepassen als je het ergens niet mee eens bent, altijd meer werk dan een half uurtje bellen.

Je probeert mijn op "punten" te "pakken" ;) die er helemaal niet toe doen, dat zegt dus duidelijk iets over jouw manier van denken/werken/samenwerken waar ik dus een schredder voor heb zoals jij graag ziet.

Behoeft mijn inziens geen verdere uileg (bij dergelijke personen).

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2017 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quadradial schreef op woensdag 20 december 2017 @ 15:02:
[...]

Gezien je antwoorden en jouw V&A-beoordelingen heb jij meer moeite met communiceren.
Er zijn zeker voldoende goede vissen in de vijver maar dat maakt jou nog geen succesvolle visser.

Trek er je leering uit waar mensen over klagen. Misschien dat je dan een betere vis kan vangen.
Zoals ik aangaf doe ik het al anders dus heb gelukig weinig te maken met mensen die hier lopen te klagen.

Maarja klagen mag altijd en is erg makkelijk dus als je je frustratie en tijd er in kwijt wil, wie ben ik om je tegen te houden!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:38

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2017 @ 14:39:
[...]
Ik hoeft toch niets te onderbouwen ? Jij moet je bewijzen mijn inziens, wie is hier nu de vrager en/of aanbieder ? Jij... met velen samen overigens.
Foutje, jij als recruiter, die ongevraagd anderen lastig valt, moet je bewijzen. Wij zijn de aanbieder van de diensten, die jij nodig hebt om überhaupt droog brood te kunnen eten. Zonder jou vinden wij echt wel een klus en nog een betere ook dan jij voor ons op kunt snorren (als dat je al lukt, de meeste recruiters hebben helemaal geen klussen voor ons, alleen maar hete lucht waarmee ze onze tijd verdoen). Jij bent de vragende partij en je doet dat op de toon van een klein kind.

EDIT: Wij worden pas de vragende partij als wij contact opnemen met een recruiter met de vraag of hij (of zij) nog wat voor ons heeft. Tot dat punt is een recruiter die ongevraagd contact opneemt heel duidelijk de vragende partij.

[ Voor 13% gewijzigd door Freee!! op 20-12-2017 15:36 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Labbers
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 12:52
Misschien kan je eens beginnen met niet steeds twee keer achter elkaar te posten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2017 @ 15:20:
[...]

Je hebt het nog niet echt begrepen, jij schijft anderen de regels niet voor, je begeeft je in het publieke domein en hebt daar, voor jou, helaas mee te leven. Er is altijd nog wel iets van verweer/reclamatie, of hoe je het ook wil noemen wat jij in jouw geval kan toepassen als je het ergens niet mee eens bent, altijd meer werk dan een half uurtje bellen.

Je probeert mijn op "punten" te "pakken" ;) die er helemaal niet toe doen, dat zegt dus duidelijk iets over jouw manier van denken/werken/samenwerken waar ik dus een schredder voor heb zoals jij graag ziet.

Ik probeer helemaal niemand regels voor te schrijven, ik deed een laatste poging om jou een open vraag te laten beantwoorden om te proberen te achterhalen wat nu eigenlijk je standpunt is. Gezien je reactie heb je daar totaal geen zin in, en dat mag ook gewoon, want ik kan en wil je niet tot antwoorden verplichten. Ik was gewoon serieus benieuwd naar je invalshoek, maar dat laatste beetje interesse heb je met bovenstaande reactie finaal de grond in getrapt.

Ik hoop dat je tegen de kandidaten die wel met jou in zee willen wat aardiger bent, want als jij als recruiter (voor de duidelijkheid, dat is iemand die zijn diensten aan mij aanbiedt) zo'n toon zou aanslaan dan hang ik binnen de minuut op en gaat jouw nummer op de blokkeerlijst.

Om nog even aan je verwachtingen te voldoen: het is overigens "shredder", zonder 'c'.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freee!! schreef op woensdag 20 december 2017 @ 15:33:
[...]

Foutje, jij als recruiter, die ongevraagd anderen lastig valt, moet je bewijzen. Wij zijn de aanbieder van de diensten, die jij nodig hebt om überhaupt droog brood te kunnen eten. Zonder jou vinden wij echt wel een klus en nog een betere ook dan jij voor ons op kunt snorren (als dat je al lukt, de meeste recruiters hebben helemaal geen klussen voor ons, alleen maar hete lucht waarmee ze onze tijd verdoen). Jij bent de vragende partij en je doet dat op de toon van een klein kind.

EDIT: Wij worden pas de vragende partij als wij contact opnemen met een recruiter met de vraag of hij (of zij) nog wat voor ons heeft. Tot dat punt is een recruiter die ongevraagd contact opneemt heel duidelijk de vragende partij.
Daar is nergens een regel voor, de vraag mag altijd gesteld worden (koude acquisitie) en jij kunt hierop terug vallen als freelancer als je dit nodig hebt/denkt te hebben.

Er zijn meer freelancers dan recruiters hoor, stap nu eens van dat voetstuk af. Je bent niet de enige in de vijver.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:28

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2017 @ 15:38:
[...]

Daar is nergens een regel voor, de vraag mag altijd gesteld worden (koude acquisitie) en jij kunt hierop terug vallen als freelancer als je dit nodig hebt/denkt te hebben.

Er zijn meer freelancers dan recruiters hoor, stap nu eens van dat voetstuk af. Je bent niet de enige in de vijver.
Koude acquisitie is prima, maar niet 3 mails in een week van een toko, en dat elke 3 maanden. Dat noem ik gewoon spam, en dat behandel ik ook als zodanig. Mijn telefoonnummer is prive, staat (inmiddels) nergens meer publiek, dus als je me daarop belt wil ik graag dat je a. daarmee ophoudt als ik dat aangeef, en b. me vertelt hoe je eraan gekomen bent, want vermoedelijk heeft die partij helemaal geen recht om dat nummer door te geven.

De reden dat er meer freelancers zijn, is omdat die gevraagd worden voor hun werk, voor de zinloze recruiters waar we hier over klagen geldt dat zelden, die proberen zich aan 2 kanten erin te praten. Die dienst stel ik geen prijs op, als ik iets anders wil ga ik liever zelf op zoek, dat geeft me rustig 10k meer speelruimte...

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 19:34
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2017 @ 15:38:
[...]

Verboden niet, maar moeilijk(er) wel, vanaf 25 mei aanstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreezeXJ schreef op woensdag 20 december 2017 @ 15:44:
[...]

Koude acquisitie is prima, maar niet 3 mails in een week van een toko, en dat elke 3 maanden. Dat noem ik gewoon spam, en dat behandel ik ook als zodanig. Mijn telefoonnummer is prive, staat (inmiddels) nergens meer publiek, dus als je me daarop belt wil ik graag dat je a. daarmee ophoudt als ik dat aangeef, en b. me vertelt hoe je eraan gekomen bent, want vermoedelijk heeft die partij helemaal geen recht om dat nummer door te geven.

De reden dat er meer freelancers zijn, is omdat die gevraagd worden voor hun werk, voor de zinloze recruiters waar we hier over klagen geldt dat zelden, die proberen zich aan 2 kanten erin te praten. Die dienst stel ik geen prijs op, als ik iets anders wil ga ik liever zelf op zoek, dat geeft me rustig 10k meer speelruimte...
Ik heb nog nooit een Freelancer gesproken die zei, joh iemand vroeg me één klus en ik dacht dat ga ik doen want zo loop ik meer risico. Ondernemen is a way of life, niets anders.
wheel schreef op woensdag 20 december 2017 @ 15:48:
[...]

Verboden niet, maar moeilijk(er) wel, vanaf 25 mei aanstaande.
Dat valt wel mee hoor, opt-out blijft gewoon bestaan.

Betekent alleen maar dat jij zelf straks meer tijd kwijt bent als je ineens op straat staat. Het is maar hoe je het bekijkt maar doe er jouw "voordeel" mee.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:07
Mooi om te zien hoe iemand in 'de branche', veel vooroordelen bevestigt die in dit topic rondzweven.

Mss tijd om je oogkleppen af te zetten ipv proberen andere te betichten van hoog van de toren blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2017 @ 15:53:
[...]

Ik heb nog nooit een Freelancer gesproken die zei, joh iemand vroeg me één klus en ik dacht dat ga ik doen want zo loop ik meer risico. Ondernemen is a way of life, niets anders.

[...]

Dat valt wel mee hoor, opt-out blijft gewoon bestaan.

Betekent alleen maar dat jij zelf straks meer tijd kwijt bent als je ineens op straat staat. Het is maar hoe je het bekijkt maar doe er jouw "voordeel" mee.
We gaan het zien ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Albinoraptor schreef op woensdag 20 december 2017 @ 15:53:
Mooi om te zien hoe iemand in 'de branche', veel vooroordelen bevestigt die in dit topic rondzweven.

Mss tijd om je oogkleppen af te zetten ipv proberen andere te betichten van hoog van de toren blazen.
Ik ontken ze ook niet je moet alleen niet iedereen over één kam scheren. Het probleem bij Freelancers is dat je per branche wel een inschatting kunt maken van communicatie vermogen. Een goede recruiter houdt daar ook richting zijn klant rekening mee, gelukkig maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt daar nagenoeg niet omheen, reclame heeft ook zo zijn bestaansrecht, of wil je daar nog meer van ?

Op-out vind ik meer dan fair voor iedereen, dus ook voor jou om je als Freelancer ergens aan te melden, misschien willen ze wel helemaal niets (meer) van jou horen na je eerste mail ? ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:05

Wish

ingwell

Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2017 @ 15:55:
[...]

Ik ontken ze ook niet je moet alleen niet iedereen over één kam scheren. Het probleem bij Freelancers is dat je per branche wel een inschatting kunt maken van communicatie vermogen. Een goede recruiter houdt daar ook richting zijn klant rekening mee, gelukkig maar.
Yep - en dat is wederzijds. Op de manier waar jij hier (en blijkbaar ook IRL) communiceert kan ik mij niet voorstellen dat ik je zou inhuren om posities in mijn organisatie in te vullen, óf dat ik langer dan 1 minuut met jou aan de telefoon zou zitten als je mij zou benaderen.

No drama

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wheel
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2017 @ 15:57:
[...]

Je kunt daar nagenoeg niet omheen, reclame heeft ook zo zijn bestaansrecht, of wil je daar nog meer van ?

Op-out vind ik meer dan fair voor iedereen, dus ook voor jou om je als Freelancer ergens aan te melden, misschien willen ze wel helemaal niets (meer) van jou horen na je eerste mail ? ;)
Ik zou zeggen, lees je in en begin bij 'doelbinding'. Acquisitie en reclame is niet hetzelfde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

@Verwijderd, mag ik je deze nog even onder de aandacht brengen :?
Labbers schreef op woensdag 20 december 2017 @ 15:33:
Misschien kan je eens beginnen met niet steeds twee keer achter elkaar te posten.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wish schreef op woensdag 20 december 2017 @ 15:59:
[...]

Yep - en dat is wederzijds. Op de manier waar jij hier (en blijkbaar ook IRL) communiceert kan ik mij niet voorstellen dat ik je zou inhuren om posities in mijn organisatie in te vullen, óf dat ik langer dan 1 minuut met jou aan de telefoon zou zitten als je mij zou benaderen.
Dat is ook de truc, ik wordt niet direct ingehuurd, ik zei toch dat ik het anders deed ?
wheel schreef op woensdag 20 december 2017 @ 16:00:
[...]
Ik zou zeggen, lees je in en begin bij 'doelbinding'. Acquisitie en reclame is niet hetzelfde.
Als je iemand opzoekt, koude acquisitie doet, en na een opt-out direct weer vergeet is het hetzelfde alsof ik je een folder direct op straat aanbiedt die je uiteindelijk weggooit. Heeft weinig met GDPR te maken.
Freee!! schreef op woensdag 20 december 2017 @ 16:01:
@Verwijderd, mag ik je deze nog even onder de aandacht brengen :?

[...]
Dat mag ;) MultiQuote werkt hier niet echt lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 14:56
Ik ben met een aanbod van een recruiter meegegaan omdat ik wou kijken wat er te vinden is in de markt nu het flink aangetrokken is. Morgen is mijn tweede gesprek. Nu wil de recruiter dat ik persé de dag erna beslis of ik hierin mee ga. Elk berichtje komt opdringerig over en dat ik de kans niet moet laten liggen, meer toekomst heb, niet moet wachten op gesprek van mijn huidige werkgever, etc.

Ik ga toch na het gesprek, maar bedank daarna. Met zo'n detachering wil ik niet (meer) verder..het heeft mij wel inzicht gegeven wat de vraag buiten mijn huidige baan is. Hier heb ik al op ingespeeld mbt loonsverhoging en 'garanties'.

Pushen moet je bij mij niet, ik denk er liever iets langer over na dan te snel.. veel detacheringsbureau's werken op zo'n manier en gunnen je nooit wat je waard bent. Langzamerhand moet je toch iets brutaler worden, er is nu enorm veel aanbod.

[ Voor 10% gewijzigd door pvink op 20-12-2017 16:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:05

Wish

ingwell

Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2017 @ 16:06:
[...]

Dat is ook de truc, ik wordt niet direct ingehuurd, ik zei toch dat ik het anders deed ?
Ja, je luistert niet en leest niet begrijpend... dat is inderdaad wel onderscheidend met de andere gebruikers hier die hier zo reageren.
Als je iemand opzoekt, koude acquisitie doet, en na een opt-out direct weer vergeet is het hetzelfde alsof ik je een folder direct op straat aanbiedt die je uiteindelijk weggooit. Heeft weinig met GDPR te maken.
Ook hier blijkt uit dat je zaken als GDPR (of AVG als je wilt) niet goed kunt interpreteren. Geeft niks hoor - kun je mij ook voor inhuren om dat uit te laten leggen. Oh wacht - dat ging niet werken.
Dat mag ;) MultiQuote werkt hier niet echt lekker.
Werkt prima.

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wish schreef op woensdag 20 december 2017 @ 16:11:
[...]

Ja, je luistert niet en leest niet begrijpend... dat is inderdaad wel onderscheidend met de andere gebruikers hier die hier zo reageren.

[...]

Ook hier blijkt uit dat je zaken als GDPR (of AVG als je wilt) niet goed kunt interpreteren. Geeft niks hoor - kun je mij ook voor inhuren om dat uit te laten leggen. Oh wacht - dat ging niet werken.

[...]

Werkt prima.
Je stelt maar onderbouwt zelf anders weinig... Oja, daar moet je jou voor betalen en maar afwachten of je echt wel de kwaliteit levert die gewenst is zonder dat je bij concullega's een goede referentie van je op kunt halen. (want zo werken de meeste recruiters namelijk wel) Duidelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2017 @ 16:14:
[...]
Je stelt maar onderbouwt zelf anders weinig... Oja, daar moet je jou voor betalen en maar afwachten of je echt wel de kwaliteit levert die gewnest is zonder dat je bij concullega's een goede referentie van je op kunt halen. (want zo werken de meeste recruiters namelijk wel) Duidelijk.
Kijk nu eens goed in de spiegel, wat zijn jouw referenties :? Tot nog toe ben je niet meer dan een standaard dertien in een dozijn-recruiter. Ik zal je niet beschuldigen van shitpraktijken, maar je let echt niet op onze argumenten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tielenaar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-06 21:05
Freee!! schreef op woensdag 20 december 2017 @ 16:20:
[...]

Kijk nu eens goed in de spiegel, wat zijn jouw referenties :? Tot nog toe ben je niet meer dan een standaard dertien in een dozijn-recruiter. Ik zal je niet beschuldigen van shitpraktijken, maar je let echt niet op onze argumenten.
Volgens mij is 'ie voornamelijk recruiter voor freelancers. Die willen wat liever benaderd worden dan vaste diensters, en daar zit denk ik wel een verschil.
Wat hij niet lijkt te begrijpen is dat de wereld er alleen maar op vooruit zal gaan als er geen recruiters meer bestaan. Niemand heeft ze nodig. Echt niet. Zo is de markt. Behalve dan dat ze dan geen werk meer hebben en misschien de criminaliteit induiken. Maar ja, wat is het verschil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freee!! schreef op woensdag 20 december 2017 @ 16:20:
[...]

Knap hoor, eerste beschuldigen en dan zeggen dat het niet zo is :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Tielenaar schreef op woensdag 20 december 2017 @ 16:27:
[...]

Volgens mij is 'ie voornamelijk recruiter voor freelancers. Die willen wat liever benaderd worden dan vaste diensters, en daar zit denk ik wel een verschil.
Ik bén freelancer, en ik wil best contacten onderhouden met goede recruiters. Dat doe ik ook.

Waar ik níet op zit te wachten, is gedurende een opdracht die een jaar loopt met een opzegtermijn van een maand, vanaf week één wekelijks bellen met recruiters die nog voordat mijn opdracht is afgelopen alweer een andere baan hebben.

Dat heeft níets te maken met niet kunnen "netwerken", met mezelf superieur vinden, of met een gebrek aan communicatievermogen, maar alles met realistisch zijn. Die mensen hebben mij nu en in de nabije toekomst niets te bieden, dus ik ga mijn tijd er niet aan verspillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tielenaar
CodeCaster schreef op woensdag 20 december 2017 @ 16:38:
[...]

Dat heeft níets te maken met niet kunnen "netwerken", met mezelf superieur vinden, of met een gebrek aan communicatievermogen, maar alles met realistisch zijn. Die mensen hebben mij nu en in de nabije toekomst niets te bieden, dus ik ga mijn tijd er niet aan verspillen.
Ik geloof dat je al behoorlijk wat tijd kwijt bent door met dit soort lui in discussie te gaan hier ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Tielenaar schreef op woensdag 20 december 2017 @ 16:42:
[...]

Ik geloof dat je al behoorlijk wat tijd kwijt bent door met dit soort lui in discussie te gaan hier ;)
https://xkcd.com/303/

Maar touché.

[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 20-12-2017 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tielenaar schreef op woensdag 20 december 2017 @ 16:27:
[...]

Wat hij niet lijkt te begrijpen is dat de wereld er alleen maar op vooruit zal gaan als er geen recruiters meer bestaan. Niemand heeft ze nodig. Echt niet. Zo is de markt. Behalve dan dat ze dan geen werk meer hebben en misschien de criminaliteit induiken. Maar ja, wat is het verschil..
Een goede recruiter zorgt voor je contractsafhandeling, doet soms payrolling op vraag van de klant voor de eerste periode, en zorgt voor een vervangende opdracht als er iets mis gaat bij je opdrachtgever.

Je wil niet weten hoeveel Freelancers niet zonder recruiter kunnen omdat ze gewoon alleen (redelijk) goed zijn in wat ze aanbieden en verder weinig kaas gegeten hebben van alle randzaken.
Tielenaar schreef op woensdag 20 december 2017 @ 16:42:
[...]

Ik vraag me af wat zijn opdrachtgever er wel niet van vindt dat hij hier zijn tijd tijdens zijn klussen zit te verdoen, of heeft hij toch stiekum niets te doen ?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2017 16:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
pvink schreef op woensdag 20 december 2017 @ 16:10:
Ik ben met een aanbod van een recruiter meegegaan omdat ik wou kijken wat er te vinden is in de markt nu het flink aangetrokken is. Morgen is mijn tweede gesprek. Nu wil de recruiter dat ik persé de dag erna beslis of ik hierin mee ga. Elk berichtje komt opdringerig over en dat ik de kans niet moet laten liggen, meer toekomst heb, niet moet wachten op gesprek van mijn huidige werkgever, etc.

Ik ga toch na het gesprek, maar bedank daarna. Met zo'n detachering wil ik niet (meer) verder..het heeft mij wel inzicht gegeven wat de vraag buiten mijn huidige baan is. Hier heb ik al op ingespeeld mbt loonsverhoging en 'garanties'.

Pushen moet je bij mij niet, ik denk er liever iets langer over na dan te snel.. veel detacheringsbureau's werken op zo'n manier en gunnen je nooit wat je waard bent. Langzamerhand moet je toch iets brutaler worden, er is nu enorm veel aanbod.
Dit had ik precies zo. Toko was super vriendelijk en gezellig, tot ik eerlijk aangaf nog een tweede lijntje te hebben lopen. Toen werd het opdringerig en pusherig, elke dag bellen, ze moesten het echttt voor vrijdag weten! Terwijl het contract pas een maand later in zou gaan... Heb direct aangegeven daar niet gediend van te zijn en ben met mijn 2e lijntje doorgegaan. Die wel vriendelijk en geduldig waren en keken waar ik het beste bij paste, ipv zo snel mogelijk probeerden te scoren.

Ik krijg deze week nu al 3 invites binnen vanuit de UK.. zonder bericht wat dan ook, allemaal recruitersspam... waarom ben ik inene hot in de UK?

[ Voor 4% gewijzigd door SmurfLink op 20-12-2017 17:00 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tielenaar
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2017 @ 16:42:
[...]

Een goede recruiter zorgt voor je contractsafhandeling, doet soms payrolling op vraag van de klant voor de eerste periode, en zorgt voor een vervangende opdracht als er iets mis gaat bij je opdrachtgever.

Je wil niet weten hoeveel Freelancers niet zonder recruiter kunnen omdat ze gewoon alleen (redelijk) goed zijn in wat ze aanbieden en verder weinig kaas gegeten hebben van alle randzaken.
Dat is wat meer dan de definitie van een recruiter. Klinkt als een payrollingtoko, uitzendbureau of een detacheringsclub. Een recruiter heeft als enige functie het werven van personeel afaik.
Een contractafhandeling is iets dat een medewerker prima zelf kan overigens. Vaak worden die dingen 1 op 1 geforward. Tarief/salarisonderhandeling is ook een trucje dat een medewerker na 1x prima zelf zou moeten kunnen. Als je daarop trots bent uit je takenpakket...
[...]

Ik vraag me af wat zijn opdrachtgever er wel niet van vindt dat hij hier zijn tijd tijdens zijn klussen zit te verdoen, of heeft hij toch stiekum niets te doen ?
Die vraag heeft hij zelf al beantwoord in de vorm van een xkcd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tielenaar
SmurfLink schreef op woensdag 20 december 2017 @ 16:59:
[...]

Ik krijg deze week nu al 3 invites binnen vanuit de UK.. zonder bericht wat dan ook, allemaal recruitersspam... waarom ben ik inene hot in de UK?
Daar hebben ze ook een giga personeelstekort. En in Duitsland. En daar zitten we niet bijster ver vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tielenaar schreef op woensdag 20 december 2017 @ 17:00:
[...]

Dat is wat meer dan de definitie van een recruiter. Klinkt als een payrollingtoko, uitzendbureau of een detacheringsclub. Een recruiter heeft als enige functie het werven van personeel afaik.
Een contractafhandeling is iets dat een medewerker prima zelf kan overigens. Vaak worden die dingen 1 op 1 geforward. Tarief/salarisonderhandeling is ook een trucje dat een medewerker na 1x prima zelf zou moeten kunnen. Als je daarop trots bent uit je takenpakket...

[...]
Dan weet ik niet met wat voor clubs jij zaken doet maar als opdrachtgever zou ik jou niet eens inhuren, dat wil je offloaden als opdrachtgever en zeker niet met de sores zitten als jij wat hebt en het contract niet deugt.

Een recruiter fungeert binnen een bedrijf, dus ja vaak een detacheerder. Payrollers detacheren over het algemeen niet en detachering op de payroll voor langere tijd komt nagenoeg niet meer voor ivm risico dat de freelancer ineens thuis zit met een pijnlijke grote teen. Het is vaak een recruitingsclub welke voor opdrachtgevers zoeken en aditionele diensten daarbijleveren voor het totaalpakket om hun klant te ontzorgen.
Die vraag heeft hij zelf al beantwoord in de vorm van een xkcd.
Inderdaad, weinig te doen dus, hij had zelfs tijd om daar naar te zoeken...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2017 17:06 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Lodo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-11-2023
Ik zit dit echt met groeiende verbazing te lezen..

@Verwijderd

Het is heel simpel eigenlijk;

Wij hebben jou als recruiter NIET nodig. Een recruiter is niet iets onmisbaar's als een dokter bijvoorbeeld, wij zullen gewoon nog prima opdrachten kunnen vinden.

Uit ervaring weet ik dat je niets aan de welbekende recruitmentpartijen hebt. Allen proberen zij hun bedrijfsrisico's bij mij neer te leggen, waardoor ik vanzelfsprekend niet meer met deze partijen in zee ga.

Een recruitmentpartij is meer een last dan een zegen, uiteindelijk bij conflict trekken zij overal hun handen vanaf en sta je er alleen voor.

Daarnaast kan ik de manier waarop jij jezelf hier tentoonspreid niet anders dan arrogant noemen. Nu is mijn spelling niet heel sterk, maar wat jij hier neerpent is bijzonder armoedig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lodo schreef op woensdag 20 december 2017 @ 17:38:
Ik zit dit echt met groeiende verbazing te lezen..

@Verwijderd

Het is heel simpel eigenlijk;

Wij hebben jou als recruiter NIET nodig. Een recruiter is niet iets onmisbaar's als een dokter bijvoorbeeld, wij zullen gewoon nog prima opdrachten kunnen vinden.

Uit ervaring weet ik dat je niets aan de welbekende recruitmentpartijen hebt. Allen proberen zij hun bedrijfsrisico's bij mij neer te leggen, waardoor ik vanzelfsprekend niet meer met deze partijen in zee ga.

Een recruitmentpartij is meer een last dan een zegen, uiteindelijk bij conflict trekken zij overal hun handen vanaf en sta je er alleen voor.

Daarnaast kan ik de manier waarop jij jezelf hier tentoonspreid niet anders dan arrogant noemen. Nu is mijn spelling niet heel sterk, maar wat jij hier neerpent is bijzonder armoedig.
Waar zeg ik dat IK een recruiter ben ? Ik begeef me in die branche, zijn mensen nu echt zo kortzichtig en lezen niet goed (zie mijn tweede post in dit topic) ?

Prima als jij het allemaal zelf kan, een ander kan dat wellicht minder goed en laat die mensen in hun waarde. Het zou eens kunnen zijn dat je er mee samen aan het werken bent zonder dat je dat weet.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het wel fijn dat Rutger nog even alle vooroordelen komt bevestigen.
Het is wederom duidelijk dat de recruitment bussines een verzamelbak voor non-valeurs is .

(De enkele uitzondering daargelaten natuurlijk.)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2017 @ 15:20:

Wat een kansloze reactie zeg. Hij stelt gewoon een vraag!

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op woensdag 20 december 2017 @ 22:13:
[...]

Wat een kansloze reactie zeg. Hij stelt gewoon een vraag!
Als je even terug leest zie je dat meneer niet echt "gewoon" kan reageren, laat staan dat je dan nog een volgens hem (suggestieve) open vraag gaat beantwoorden... |:(

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hydra
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2017 @ 22:19:
Als je even terug leest zie je dat meneer niet echt "gewoon" kan reageren, laat staan dat je dan nog een volgens hem (suggestieve) open gaat beantwoorden... |:(
Grappig dat je zonder je af te vragen of ik misschien niet gewoon de hele thread gelezen heb zo'n reactie stuurt.

Als iedereen je zegt dat je reageert als een eikel zou je eens moeten overwegen of ze niet misschien een punt hebben. Je "ik zou je niet inhuren" reacties zijn volledig misplaatst. Dit is een topic om lekker te klagen over de soms bizarre reacties die devs veelal krijgen vanuit recruiters. Kennelijk voel je je in je kruist getast ofzo. Maar je bevestigt de vooroordelen alleen maar, dit in tegenstelling tot een paar goeie recruiters die hier gezellig meegedaan hebben om wat van elkaar op te steken.

Hij beschrijft precies het probleem: recruiters die lopen te spammen zonder uberhaupt je profiel te lezen. Die kunnen van iedereen de boom in. Niks ten nadele van goeie recruiters; maar dit is niet het "deel hier je coole recruiter mailtjes topic".

[ Voor 12% gewijzigd door Hydra op 20-12-2017 22:24 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik neem even de deeltaak [recruiter] op mij:
Gezocht:
Programmeur die voor Google Chrome een extension kan ontwikkelen die posts gebaseerd op filters(het liefst selectieve users) op https://gathering.tweakers.net/forum kan laten verbergen.
[/]

Zo, hoef ik me ook niet meer te irriteren aan kortzichtige, niet diepgaande posts die meermaals kant noch wal raakt.

Back on-topic:
Ik zit nog maar relatief kort als professional in het vakgebied, vorige week mijn eerste aanvaring met een recruiter (althans ongewenst) ik dacht laat ik het eens proberen en heb netjes geantwoord op:
"Beste Matthew,
Anders dan de meeste recruiters zou ik graag met je in contact komen omdat ik oprecht geïnteresseerd ben in je huidige situatie en dus niet om een vacature door te duwen. Accepteer je mijn uitnodiging en kunnen we in contact komen?"
En:
"Zoals aangegeven in mijn intro bericht ben ik geïnteresseerd in jouw huidige situatie.
Zit je momenteel helemaal op je plek of sta je eventueel open voor een nieuwe uitdaging?
Hoor het graag even van je. "
Inmiddels een week verder en nog niets weer gehoord. Ik geef de komende vier recruiters die wellicht interessant zijn nog een kans en daarna ga ik mijn GDPR pen er maar eens bij pakken.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 16:05
@True

Ik heb precies dezelfde gekregen.
Beste (naam),
Anders dan de meeste recruiters zou ik graag met je in contact komen omdat ik oprecht geïnteresseerd ben in je huidige situatie en dus niet om een vacature door te duwen. Accepteer je mijn uitnodiging en kunnen we in contact komen?
Toch grappig dat iemand die beweert ECHT geinteresseerd in je te zijn toch weer dezelfde massamails uitstuurt...

Zelfs een inMail kon er niet af, het bericht zelf stond in een connectieverzoek. :+

[ Voor 55% gewijzigd door citruspers op 20-12-2017 23:00 ]

I'm a photographer, not a terrorist

• SmurfLink
  • Niet online
Tielenaar schreef op woensdag 20 december 2017 @ 17:01:
[...]

Daar hebben ze ook een giga personeelstekort. En in Duitsland. En daar zitten we niet bijster ver vandaan.
Deze mensen hebben wel een job title als Dutch Recruitment of iets dergelijks, dus het lijkt alsof ze vanuit de UK voor Nederlandse bedrijven proberen te werven oid... erg vreemd..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tielenaar
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2017 @ 17:05:
[...]

Dan weet ik niet met wat voor clubs jij zaken doet maar als opdrachtgever zou ik jou niet eens inhuren, dat wil je offloaden als opdrachtgever en zeker niet met de sores zitten als jij wat hebt en het contract niet deugt.
Ik ben geen freelancer dus "zaken doen met clubs" komt niet voor in mijn vocabulaire. Ik werk voor een bedrijf (±1000 man), zij zijn tevreden met mij, ik tevreden met hun. Ik ben echter niet gediend van opdringerige recruiters, net zoals dat ik op dit moment geen stofzuiger of pannenset wil kopen of wil bekeren. Laat me met rust, that's all. Opt-out waar je het zo leuk over hebt werkt dus niet, want ik ben al 13x door Bonque benaderd. Mijn LinkedIn profiel is geen uitnodiging om mij te benaderen, slechts een CV voor ALS, met de nadruk op ALS ik werk zoek. Dat moet vanuit mij komen, en ik ben er niet van gediend als dat anders is. En als mijn telefoonnummer daar niet op staat, hoe haal je het dan in je hoofd me te bellen.
Volgens mij gaat het gros van de klachten hier ook niet over in-house recruiters maar over recruitertoko's die alleen maar aan het developerschuiven zijn en nog irritanter zijn dan jehova's. Neemt niet weg dat een recruiter per definitie een naar persoon is en een onnodig beroep is. Ook in-house.
[...]

Inderdaad, weinig te doen dus, hij had zelfs tijd om daar naar te zoeken...
Iedere developer kent het nummer van die xkcd uit z'n hoofd, dus kap eens met conclusies trekken en mensen te beledigen. Iedereen klaagt hier over jou, dus wat denk je dat er aan de hand is.. manman

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adimeuz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-09 06:53
Volgens Rutger bevinden wij ons in het publieke domein en hebben we ons daar maar aan te schikken. Wij, als deel van het publieke domein, kunnen beslissen recruiters te negeren. Recruiters, ook deel uit makende van datzelfde domein, hebben zich daar dan ook maar aan te schikken. We kunnen enkel hopen dat de gemiddelde ICT-er de gemiddelde recruiter links laat liggen en dat de cv-schuif-toko's dan vanzelf om zullen vallen (hoe sneller hoe beter).Hoe deze bedrijven nog bestaan is me ook een raadsel..

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2017 @ 13:34:
[...]

Ik vraag me af hoe graag je wil dat ze je hadden gebeld of gemaild als je verlegen zat om die baan omdat je toch al bij een opdrachtgever weg wilde maar geen alternatief kon vinden en zij wel voor je hadden.

Tja, wat schiet je er mee op om iemand te willen wurgen omdat het kan en jij er eigenlijk helemaal geen last va hebt ?
Ik ben toevallig Renault dealer. Ik kom morgen bij u een Renault Captur brengen mijnheer Rutger. Zo rond 10:00. Mijn voorkeur gaat er naar uit om via de pin af te rekenen, maar contant mag ook. Inclusief afleverkosten komen we dan op € 32.250, omdat u een fijne klant bent heb ik al een korting van 1250 euro gegeven.

Want zegt u nu zelf, u heeft misschien niet gevraagd om deze Renault Captur, maar er komt een keer dat u verlegen zit om een auto omdat de huidige defect raakt. Ik bied u bij deze alvast het alternatief, want ik heb het alternatief voor u.

Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2017 @ 14:25:
Kijk dan kunnen we elkaar daar prima vinden. Lastig vallen is nooit prettig echter moet er ergens een lead zijn die op verschillende manier moet kunnen eindigen, duidelijk lijkt me voor beide partijen.
Stel je toch eens voor dat een recruiter zou vissen in de vijver met mensen die aangeven dat ze op zoek zijn. Zie bovenstaand voorbeeld, waarom zou ik enkel auto's verkopen aan mensen die een auto willen kopen? Zo'n prima lead kan ik niet laten lopen hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Adimeuz schreef op donderdag 21 december 2017 @ 11:13:
Hoe deze bedrijven nog bestaan is me ook een raadsel..
Ze voorzien in een vraag.

Zowel werkzoekenden (al dan niet in vast dienstverband) als werk- en opdrachtgevers kunnen elkaar moeilijk vinden.

Aangenomen dat alle developers op LinkedIn staan, hoe gaat een opdrachtgever dan een opdrachtnemer vinden? Alle developers binnen een straal van X een bericht sturen of ze willen langskomen? En andersom, hoe vindt een opdrachtnemer een opdrachtgever die bij 'm past? Wederom aangenomen dat alle vacatures op het web staan, moeten ze Googlen "vacature $techniek $locatie"? En wat dan als de eerste twintig Google-pagina's vol met vacatureverzamelsites staan, waar slechts een handvol opdrachten eindeloos herhaald wordt?

Op LinkedIn zitten lang niet alle developers, en op Freelance.nl en aanverwanten staat nog geen 10% van de beschikbare opdrachten.

Recruiters koppelen een bak met personeel aan een bak met opdrachtgevers. Ergens doen ze wel nuttig werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:20
Er zijn 2 momenten van irritatie die ik hierin ervaar:

1. Je krijgt een onpersoonlijke mail met generieke informatie terwijl je misschien helemaal niet op zoek bent
2. ALS je dan een reactie terugstuurt hoor je niets meer

Zeker met betrekking tot punt 2, stuur de mail van punt 1 dan ook niet!

• Ceased2Be
  • Laatst online: 07-10-2024

Ceased2Be

databeest

Beste ...,

Hoe gaat het met je?

Een tijd geleden ben je met StarApple in contact geweest over een nieuwe stap in jouw carrière. Binnen StarApple ben ik de eindverantwoordelijke voor alle .NET/C# functies in de regio’s Noord Brabant en Limburg
en tijdens dat laatste gesprek al aangegeven dat ik
1. Geen developer ben
2. Uit het systeem wilde

nog maar weer mailen dus

Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid

Verwijderd

Adimeuz schreef op donderdag 21 december 2017 @ 11:13:
Volgens Rutger bevinden wij ons in het publieke domein en hebben we ons daar maar aan te schikken. Wij, als deel van het publieke domein, kunnen beslissen recruiters te negeren. Recruiters, ook deel uit makende van datzelfde domein, hebben zich daar dan ook maar aan te schikken. We kunnen enkel hopen dat de gemiddelde ICT-er de gemiddelde recruiter links laat liggen en dat de cv-schuif-toko's dan vanzelf om zullen vallen (hoe sneller hoe beter).Hoe deze bedrijven nog bestaan is me ook een raadsel..
Precies wat je zegt, waarom dan nog steeds blijven klagen ? Gewoon model-mailtje maken met je bezwaar-reactie naar die club en be done with it.

Kaf van het koren scheiden lijkt iedereen in dit topic zo goed te kunnen maar "moving on" lijkt toch lastiger voor velen.
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2017 @ 11:26:
[...]

Ik ben toevallig Renault dealer. Ik kom morgen bij u een Renault Captur brengen mijnheer Rutger. Zo rond 10:00. Mijn voorkeur gaat er naar uit om via de pin af te rekenen, maar contant mag ook. Inclusief afleverkosten komen we dan op € 32.250, omdat u een fijne klant bent heb ik al een korting van 1250 euro gegeven.

Want zegt u nu zelf, u heeft misschien niet gevraagd om deze Renault Captur, maar er komt een keer dat u verlegen zit om een auto omdat de huidige defect raakt. Ik bied u bij deze alvast het alternatief, want ik heb het alternatief voor u.

[...]

Stel je toch eens voor dat een recruiter zou vissen in de vijver met mensen die aangeven dat ze op zoek zijn. Zie bovenstaand voorbeeld, waarom zou ik enkel auto's verkopen aan mensen die een auto willen kopen? Zo'n prima lead kan ik niet laten lopen hoor.
Als jij je leaseklanten van te voren niet inlicht over het aflopen contract en daar een betere deal op toepast om die klant bij je te houden dan ben je toch echt een slechte dealer hoor.

Daarbij gaat je vergelijking echt mank, er wordt geen factuur aangeboden, er wordt nog niemand naar de voordeur van een bedrijf gestuurd, niemand zit ergens aan vast. Er wordt de mogelijkheid geboden om voor je te bemiddelen, jij duwt iemand gewoon iets door de strot blijkbaar, maarja daarom hebben veel dealers ook zo'n goede reputatie omdat ze er zelf voor gekozen hebben om zich aan één merk te conformeren en er niet bij nadachten dat het heel makkelijk is om de strop bij een dealer zo verder aan te trekken.

Dus ja... succes met je manier van handelen.
CodeCaster schreef op donderdag 21 december 2017 @ 11:46:
[...]

Ze voorzien in een vraag.

Zowel werkzoekenden (al dan niet in vast dienstverband) als werk- en opdrachtgevers kunnen elkaar moeilijk vinden.

Aangenomen dat alle developers op LinkedIn staan, hoe gaat een opdrachtgever dan een opdrachtnemer vinden? Alle developers binnen een straal van X een bericht sturen of ze willen langskomen? En andersom, hoe vindt een opdrachtnemer een opdrachtgever die bij 'm past? Wederom aangenomen dat alle vacatures op het web staan, moeten ze Googlen "vacature $techniek $locatie"? En wat dan als de eerste twintig Google-pagina's vol met vacatureverzamelsites staan, waar slechts een handvol opdrachten eindeloos herhaald wordt?

Op LinkedIn zitten lang niet alle developers, en op Freelance.nl en aanverwanten staat nog geen 10% van de beschikbare opdrachten.

Recruiters koppelen een bak met personeel aan een bak met opdrachtgevers. Ergens doen ze wel nuttig werk.
Jij slaat ook om als een blad aan de boom, nu zie je ineens hun toegevoegde waarde ? Zeker goed geslapen vannacht omdat je zaken eens van een andere kant bent gaan bekijken. Chapeau, komt dus aardig goed met je!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2017 13:51 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tielenaar
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2017 @ 13:47:
[...]

Jij slaat ook om als een blad aan de boom, nu zie je ineens hun toegevoegde waarde ? Zeker goed geslapen vannacht omdat je zaken eens van een andere kant bent gaan bekijken. Chapeau, komt dus aardig goed met je!
En nou kappen met dat negatieve gezeik AUB. We zijn er hier om elkaar te helpen, niet om elkaar af te zeiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 17:55

Reneger

Wie? IK?

Compleet wat anders.

Kreeg net een kerstkaartje van een recruitster. Leuk gebaar!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ook goedemorgen!

Toen ik de notificatie kreeg, hoopte ik even dat je je zonden had overdacht en een inhoudelijke reactie had geplaatst op een van m'n posts, maar dat was blijkbaar ijdele hoop.

Ik heb in dit gehele topic nooit beweerd dat recruiters onnodig zijn. Lees m'n posts er nog maar eens op na en probeer een citaat te vinden waar ik dat beweer.

Kunnen we nu weer stoppen met deze kansloze reacties en proberen inhoudelijk op elkaar te reageren? :)

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-05 09:29
Ik ben ook Java ontwikkelaar, en sinds al bijna 9 jaar (wat gaat de tijd snel!) freelancer.

Het werken als freelancer bevalt mij uitstekend, ik vind mijn vrijheid en onafhankelijkheid heel belangrijk, en daarnaast verdien ik als freelancer bruto 2.5x tot 3x zoveel geld als wat ik verdiende toen ik in vaste dienst was. (Natuurlijk heb je als freelancer dan wel meer kosten en moet je zelf voor bijvoorbeeld je pensioen zorgen, maar dan nog blijft er veel meer over).

Ook ik krijg elke week wel een paar recruiters die met me willen linken op LinkedIn, en heel vaak merk ik dat het mensen zijn die mijn profiel niet (goed) hebben gelezen en met aanbiedingen komen die totaal niet interessant zijn. Vaak hebben ze een vaste baan in de aanbieding, terwijl ik in mijn LinkedIn-profiel heel duidelijk heb aangegeven dat freelancen mij uitstekend bevalt en dat ik niet op zoek ben naar een vaste aanstelling. Af en toe komt er ook eentje met een schaamteloos laag tarief, die denkt dat 'ie voor een paar tientjes per uur een senior Java developer / software architect kan inhuren.

Toch kan het ook wel goed werken. Ik heb ook wel eens een leuke, goede opdracht gedaan via een recruiter die me heeft gevonden op LinkedIn. Maar helaas zijn 9 van de 10 recruiters niet zo zorgvuldig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tielenaar
Reneger schreef op donderdag 21 december 2017 @ 13:58:
Compleet wat anders.

Kreeg net een kerstkaartje van een recruitster. Leuk gebaar!
Zat geen antrax in?

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 17:55

Reneger

Wie? IK?

Nee, gewoon een leuk gebaar. Ik heb een aantal recruiters die ik wel een warm hart toedraag. Waar ik graag contact mee hou.

• Tielenaar
Reneger schreef op donderdag 21 december 2017 @ 14:04:
[...]

Nee, gewoon een leuk gebaar. Ik heb een aantal recruiters die ik wel een warm hart toedraag. Waar ik graag contact mee hou.
Ik zie het als sales taktiek, zodat je de volgende keer weer voor hem kiest ;) Vrij goedkope investering namelijk.
Als je zoals ik vrij veel tussen de marketeers en sales lui hebt gewerkt dan verlies je een beetje het vertrouwen in de mensheid.. Maar leuk verder hoor, geniet van het kaartje ;)

• jongetje
  • Laatst online: 22:20
Tielenaar schreef op donderdag 21 december 2017 @ 14:07:
[...]

Ik zie het als sales taktiek, zodat je de volgende keer weer voor hem kiest ;)
Niet zo negatief. Ik zit via een brooker/bureau al 11 maanden op een klus maar krijg niet eens een kaartje terwijl ze al goed aan me verdiend hebben.

Verwijderd

CodeCaster schreef op donderdag 21 december 2017 @ 13:59:
[...]

Ook goedemorgen!

Toen ik de notificatie kreeg, hoopte ik even dat je je zonden had overdacht en een inhoudelijke reactie had geplaatst op een van m'n posts, maar dat was blijkbaar ijdele hoop.

Ik heb in dit gehele topic nooit beweerd dat recruiters onnodig zijn. Lees m'n posts er nog maar eens op na en probeer een citaat te vinden waar ik dat beweer.

Kunnen we nu weer stoppen met deze kansloze reacties en proberen inhoudelijk op elkaar te reageren? :)
Door begrijpend lezen concludeer ik duidelijk dat jij ze liever vanalles toewenst, ze niet meer ziet bestaan en het zelf allemaal wel kunt.

Met dergelijke mensen valt niet echt (inhoudelijk) te communiceren.

[sarcasme]

Het is middag trouwens...

AssBurger, anyone ? :+

[/sarcasme]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2017 @ 14:16:
[...]

Door begrijpend lezen concludeer ik duidelijk dat jij ze liever vanalles toewenst, ze niet meer ziet bestaan en het zelf allemaal wel kunt.
Nee, ik wens shitrecruiters van alles toe, bij voorkeur een andere baan. Dat houdt absoluut niet in dat ik zonder recruiters in het algemeen kan, al zou ik dat het liefst inderdaad wel kunnen. Maar het ging helemaal niet over mij, iemand vroeg in het algemeen welk nut recruiters hebben, en dat probeerde ik even uit te leggen.
Oh, je hebt ondertussen wel bewezen dat jij daar in ieder geval een ster in bent. d:)b Ik stop in ieder geval met op je reageren, want het is me nu écht wel duidelijk dat je helemaal geen zin om inhoudelijk te discussiëren zonder bloedirritant te worden. :)

[ Voor 19% gewijzigd door CodeCaster op 21-12-2017 14:23 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Als jij je leaseklanten van te voren niet inlicht over het aflopen contract en daar een betere deal op toepast om die klant bij je te houden dan ben je toch echt een slechte dealer hoor.

Daarbij gaat je vergelijking echt mank, er wordt geen factuur aangeboden, er wordt nog niemand naar de voordeur van een bedrijf gestuurd, niemand zit ergens aan vast. Er wordt de mogelijkheid geboden om voor je te bemiddelen, jij duwt iemand gewoon iets door de strot blijkbaar, maarja daarom hebben veel dealers ook zo'n goede reputatie omdat ze er zelf voor gekozen hebben om zich aan één merk te conformeren en er niet bij nadachten dat het heel makkelijk is om de strop bij een dealer zo verder aan te trekken.

Dus ja... succes met je manier van handelen.
Ik ben geen leasemaatschappij. Ik ben dealer. Je hebt, zoals het een echte recruiter betaamt, maar half gelezen.

spoiler:
[quote]Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2017 @ 14:16:
[...]

[/quote]

32.500 euro ? Wow, je krijgt nooit salaris, hebt geen eindejaarsbonus, etc?

Als jij zo goed bent dan had je dat bedrag allang ingecalculeerd in je superieure uurtarief natuurlijk, zo slim als je bent ;)

€ 32.500... 8)7

spoiler:
[quote]Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2017 @ 14:15:
[...]

Een half uur ? Wow, je zit nooit in de auto, hebt geen carkit, etc ?

Als jij zo goed bent dan had je dat half uur allang ingecalculeerd in je superieure uurtarief natuurlijk, zo slim als je bent ;)

Een half uur... 8)7
[/quote]

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2017 14:21 ]

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

Paxlie

chaos en inslag

Volgens mij werkt iedereen hier graag met goede recruiters.
Probleem is alleen dat die er sporadisch zijn. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat een blonde trien die 6 jaar psychologie gestudeerd heeft in 2 maanden een java recruitment consultant kan worden waar ik ook nog wat aan heb. Als ik die vraag wat object georienteerd programmeren is weet ze het niet eens.

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

• Paxlie

Paxlie

chaos en inslag

Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2017 @ 14:15:
[...]

Een half uur ? Wow, je zit nooit in de auto, hebt geen carkit, etc ?

Als jij zo goed bent dan had je dat half uur allang ingecalculeerd in je superieure uurtarief natuurlijk, zo slim als je bent ;)

Een half uur... 8)7
Dat half uur is verspilde tijd namelijk, er komt niets uit. Daarom zou ik er geen zin in hebben die tijd te besteden aan dat soort recruiters. Daarbij bel ik liever niet in de auto, geniet veel liever van het autorijden en de rust in de auto voor ik thuis kom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tielenaar
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2017 @ 14:16:
[...]

Newsflash: Dat willen die mensen ook helemaal niet! Dus hou op met proberen zou ik zeggen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 22:19
Misschien wel interessant om te weten voor degene die via Linkedin een berg aan verzoeken krijgen:

In korte tijd heb ik een stuk of 10 verzoeken gekregen met verzoeken om in contact te komen voor 'nieuwe kansen'. Uiteindelijk heb ik aan een recruitment dame aangegeven dat ik vrij regelmatig recruitment mails krijg, terwijl in Linkedin staat dat ik deze berichten niet wil ontvangen. Ze stuurde terug dat op mijn profiel deze optie wel aan stond.

Wat blijkt, Linkedin heeft een veld "Additional Info" staan. Dit veld is officieel verwijderd, je kunt er dus niet meer bij op je profiel. Maar bij bepaalde profielen blijken deze nog steeds te bestaan. Na wat heen en weer berichten gestuurd met de Linkedin service desk en de recruiter voor een screencap van het veld is het voor mij verwijderd.

Sindsdien geen last meer van recruiters die mijn InMail staan vol te spammen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Paxlie schreef op donderdag 21 december 2017 @ 14:22:
[...]

Dat half uur is verspilde tijd namelijk, er komt niets uit. Daarom zou ik er geen zin in hebben die tijd te besteden aan dat soort recruiters. Daarbij bel ik liever niet in de auto, geniet veel liever van het autorijden en de rust in de auto voor ik thuis kom.
Je zou bijna denken dat we pas sinds 15 jaar met zijn allen een baan hebben. Dat hebben we allemaal te danken aan al die grandioze recruiters. Voor die tijd zat iedereen maar een beetje thuis op de bank te lummelen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hydra
Als je dat kon had je al die reacties niet gegeven.

Verwijderd

Paxlie schreef op donderdag 21 december 2017 @ 14:20:
Volgens mij werkt iedereen hier graag met goede recruiters.
Probleem is alleen dat die er sporadisch zijn. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat een blonde trien die 6 jaar psychologie gestudeerd heeft in 2 maanden een java recruitment consultant kan worden waar ik ook nog wat aan heb. Als ik die vraag wat object georienteerd programmeren is weet ze het niet eens.
Dat is ook een probleem, hoewel het wel een feit is dat vrouwen vaak beter/zorgvuldiger zijn in het recruteren van een persoon, maarja als het een dozenschuiver is dan wordt er vaak ook slecht geselecteerd op daadwerkelijke skills/ervaringen van de in te zetten recruiter binnen de organisatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lutser
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:15
Toch even reageren op de mensen hier die zeggen dat recruiters niet nodig zijn.

We maakten eerst gebruik van (goedkope) recruiter A, die stuurde CV's van javascript ontwikkelaars voor java vacatures, of mensen die duidelijk een andere passie hadden dan wat we zochten.

Nu geswitcht naar (absoluut niet goedkope) recruiter B, die stuurt 1 CV met een vrijwel exacte match.

Oftewel als wij iemand nodig hebben bellen we recruiter B en twee maanden later hebben een goede werknemer er bij. Dat is een waardevolle service.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52
Waarmee je twee dingen bevestigt:

1. recruiters zijn dienstverlenend aan werkgevers.
2. kaf en koren.

Wat betreft het eerste: het kan nog steeds zijn dat de effectieve recruiter veel irritatie aan kandidatenzijde veroorzaakt, zonder dat je het als opdrachtgever merkt. Dat hangt ervanaf hoe aggressief hij is het het benaderen van potentiele kandidaten. Een recruiter die veel mensen benadert die geen belangstelling hebben, veroorzaakt irritatie. Maar die mensen zitten niet bij de CV's die uiteindelijk aan de werkgever worden geleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:07
lutser schreef op donderdag 21 december 2017 @ 15:02:
Meeste zeggen dat niet, wat ze wel merken is dat veel recruiters werken zoals in jou voorbeeld recruiter A.

En zou iedereen graag zien dat ze allemaal zouden werken als recruiter B, alleen is dat schijnbaar even ondenkelijk als wereldvrede. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hydra
lutser schreef op donderdag 21 december 2017 @ 15:02:
Niemand zegt dat er geen goeie recruiters zijn of dat recruiters vanuit de werkgever gezien niet erg nuttig zijn. Maar als ontwikkelaar heb je recruiters echt niet nodig.
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2017 @ 14:46:
Dat is ook een probleem, hoewel het wel een feit is dat vrouwen vaak beter/zorgvuldiger zijn in het recruteren van een persoon
Ja joh, sla ook nog ff die weg in...

[ Voor 27% gewijzigd door Hydra op 21-12-2017 15:23 ]

Verwijderd

*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door Rukapul op 25-12-2017 11:57 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tielenaar
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2017 @ 15:38:
[...]

Reageer dan gewoon niet, je voegt echt niets toe, helemaal niets. Zeker ook geen kerstborrel waar je uitgenodigd bent door je bijdrage ? Dus dan maar hier proberen ? ;w
Nou moet je echt ophouden hoor, de ene ongefundeerde insult na de andere. Slaat werkelijk nergens op.

• Hydra
Zeker ook geen kerstborrel waar je uitgenodigd bent door je bijdrage ? Dus dan maar hier proberen ? ;w
Euh, die moet je me echt ff uitleggen. :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lodo
Hydra schreef op donderdag 21 december 2017 @ 16:04:
[...]

Euh, die moet je me echt ff uitleggen. :o
Hij zegt ook ;)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Paxlie

Paxlie

chaos en inslag

[...]

Reageer dan gewoon niet, je voegt echt niets toe, helemaal niets. Zeker ook geen kerstborrel waar je uitgenodigd bent door je bijdrage ? Dus dan maar hier proberen ? ;w
Voor welk bureau werk je want dan weet ik dat ik daar nooit zaken mee wilt doen. Mijn god wat ben jij een kansloze triangeljosti in dit topic die niet luistert naar wat mensen irritant vinden aan recruiters en continue op de man blijft spelen :r

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

offtopic:
Kunnen we ook duimpjes omlaag krijgen in dit topic :? Ik denk dat ik de kampioenontvanger daarvan al weet.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:28
Modbreak:En hier eindigt de flamewar door en tegen @Verwijderd. Doorgaan betekent een gerede kans op een GoT-loos Tweakers

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Verwijderd

Rukapul schreef op donderdag 21 december 2017 @ 17:35:
Modbreak:En hier eindigt de flamewar door en tegen @Verwijderd. Doorgaan betekent een gerede kans op een GoT-loos Tweakers
Merci!

En banned wegens doorgaan / commentaar op moderatie.

[ Voor 11% gewijzigd door Rukapul op 21-12-2017 17:41 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:17
*knip & banned wegens doorgaan*

[ Voor 90% gewijzigd door Rukapul op 22-12-2017 09:18 ]

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fox3214
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 12-09 15:22
Goed, as the flame wars ends....

Ja, we ontvangen als IT'rs allemaal wel eens een spam van hagel in je mailbox. Heel vervelend, en zeer irritant als er niet goed gelezen wordt naar je profiel.

Wat wel wel mochten waarderen is dat er genoeg werk is, vergis je niet dat een hele hoop mensen heel graag een baan willen die ze leuk vinden, alleen nooit zullen krijgen. Ik wist nog dat ik voor het eerst werd benadert via Linkedin door een recruiter, dat gaf mij toch wel een goed gevoel (ook sloeg hij/zij de plank helemaal mis).

Ik moet dan ook bekennen dat een recruiter me een keer geholpen heeft aan een goeie baan, dus zeker hebben ze waardevol rol in de arbeidsmarkt.

Daarom hoop ik dat ze open staan een feedback, en deze topic lezen als een stuk feedback die ze goed kunnen gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Er zijn ook goede (en die worden hier ook regelmatig genoemd als voorbeelden dat het ook anders kan), maar het blijft een minderheid tegenover de grote meerderheid van eendagsvliegen die het ook nooit zullen leren.

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

ItMeAedri schreef op donderdag 21 december 2017 @ 14:39:
Misschien wel interessant om te weten voor degene die via Linkedin een berg aan verzoeken krijgen:

In korte tijd heb ik een stuk of 10 verzoeken gekregen met verzoeken om in contact te komen voor 'nieuwe kansen'. Uiteindelijk heb ik aan een recruitment dame aangegeven dat ik vrij regelmatig recruitment mails krijg, terwijl in Linkedin staat dat ik deze berichten niet wil ontvangen. Ze stuurde terug dat op mijn profiel deze optie wel aan stond.

Wat blijkt, Linkedin heeft een veld "Additional Info" staan. Dit veld is officieel verwijderd, je kunt er dus niet meer bij op je profiel. Maar bij bepaalde profielen blijken deze nog steeds te bestaan. Na wat heen en weer berichten gestuurd met de Linkedin service desk en de recruiter voor een screencap van het veld is het voor mij verwijderd.

Sindsdien geen last meer van recruiters die mijn InMail staan vol te spammen :+
Vandaar dat het bij mij zo stil is. ;)
Er vertrekken hier momenteel best wat mensen en volgens mij heeft geen van hen een recruiter nodig gehad. Anderzijds zou een goede recruiter hier nu mensen kunnen vinden die wellicht wel geïnteresseerd zijn.

Bij LinkedIn heb ik overigens sowieso de regel dat ik je persoonlijk moet kennen, wil ik je toevoegen aan mijn netwerk.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

MrSleeves schreef op donderdag 28 december 2017 @ 11:21:
[...]
Vandaar dat het bij mij zo stil is. ;)
Er vertrekken hier momenteel best wat mensen en volgens mij heeft geen van hen een recruiter nodig gehad. Anderzijds zou een goede recruiter hier nu mensen kunnen vinden die wellicht wel geïnteresseerd zijn.

Bij LinkedIn heb ik overigens sowieso de regel dat ik je persoonlijk moet kennen, wil ik je toevoegen aan mijn netwerk.
Ik heb LinkedIn er gewoon helemaal uitgegooid (profiel verwijderd), sindsdien is het pas echt rustig.

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-08 14:49
Freee!! schreef op donderdag 28 december 2017 @ 11:24:
[...]

Ik heb LinkedIn er gewoon helemaal uitgegooid (profiel verwijderd), sindsdien is het pas echt rustig.
Wil ik ook gaan doen. Wordt op een prive mail adres lastig gevallen die ik alleen voor linkedin gebruik.
Die mensen kijken dan op mijn profiel en vervolgens krijg ik direct mail van ze.

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• Gopher
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-09-2023
Ik heb overigens een paar keer gehapt, momenteel sta ik in contact met een recruitert van Th@t recruitment company. Ik wilde het rustig aan doen, heb 1 partij gesproken welke echt zeer leuke voorwaarden en projecten uitvoeren. Kantoor 5 minuten lopen ;-).

Zijn geinteresseerd maar wat twijfels over de kosten qua salaris, maar sowieso een fijn process.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
Eens, en een aantal posters is toch wel erg snel op hun teentjes getrapt als er een keer een hagel schietende recruiter voorbij komt. ;) (NOFI!) Wees blij met de aandacht, ik heb er zelf 1x keer iets aan gehad (huidige werkgever aan overgehouden) Vorige week krijg een bericht waar ik hard om kon lachen, recruiter sprak zichzelf tegen in 2 zinnen. Erg knap!
Dit keer eens geen traditionele recruiter die met je in contact wil komen! Op basis van jouw interessante LinkedIn profiel zou ik erg graag eens met je spreken.

• Freee!!

Freee!!

Veel traditioneler kun je als recruiter inderdaad niet worden 7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 19:22
Ik sluit mij bij het verhaal van @Fox3214 aan. Ondanks dat er heel veel 'troep' rondloopt in recruiting-land zijn er ook een aantal die mij verder hebben kunnen helpen in mijn carrière. Deze bracht mij in aanraking met twee heel interessante en totaal verschillende bedrijven, waarbij er uiteindelijk een geschikt bedrijf uitgerold is, en ook nog achteraf contact heeft opgenomen over hoe de vlag erbij hangt.

Ook was er een 'shit'-recruiter die ondanks dat hij niets toe heeft kunnen voegen aan de sollicitatie mij wel een opening heeft opgeleverd bij een bedrijf, en daarmee heb afgesproken dat ik deze rechtstreeks mag benaderen op het moment dat er een gelegenheid aandient. Bedrijf in kwestie had namelijk op dat moment bij nader inzien geen vacature, maar wel de wens om alvast een pool van mogelijke medewerkers aan te leggen.

Daar staat helaas wel tegenover dat er een aantal recruiters waren die inderdaad geen CV lezen.

[ Voor 5% gewijzigd door merauder op 28-12-2017 23:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:57

tha_crazy

Mafketel

Het is weer even geleden (lees 2 weken)
Dus BM stuurt me maar weer een berichtje

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:12

Mitchell

Ondertitel

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik wimpel dit aanbod maar al te graag af. Geef me eerst maar eens wat concrete informatie. Echt, dafuck? Denken ze nou echt dat iets als dit werkt? |:(

[ Voor 11% gewijzigd door Mitchell op 29-12-2017 10:23 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Mitch377 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 10:20:
***members only***

Ik wimpel dit aanbod maar al te graag af. Geef me eerst maar eens wat concrete informatie. Echt, dafuck? Denken ze nou echt dat iets als dit werkt? |:(
Ze denken niet punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Er zijn zeer zeker ook goede recruiters te vinden. Ik ken een echte topper, maar die specialiseert zich tegenwoordig in het werven van hoger management voor top consulting firms met bijbehorend salaris (voor hemzelf uiteraard ook).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
The Eagle schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 15:56:
Er zijn zeer zeker ook goede recruiters te vinden. Ik ken een echte topper, maar die specialiseert zich tegenwoordig in het werven van hoger management voor top consulting firms met bijbehorend salaris (voor hemzelf uiteraard ook).
Zeker, ik had ook een echt goede recruiter, maar ook die is verkast. In dit geval naar de farmaceutische industrie.

Dan kom je inderdaad in specialisaties terecht en is het kaf al van het koren gescheiden qua recruiters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03:24
Niet zo zeer direct een recruiter, maar op de website van zo'n tussenpersonen toko:
Arbeidsvoorwaarden
- ...
- Goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden
- Vakantiedagen
- ...
:+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Pizza_Boom schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 00:58:
Niet zo zeer direct een recruiter, maar op de website van zo'n tussenpersonen toko:

[...]
Nou nou, zozo, dat klinkt al goed zeg! Ik ben direct overtuigd. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
Pizza_Boom schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 00:58:

[...]
Dit ja. Sommigen vermelden zelfs dat je 8% vakantiegeld krijgt ! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
Staat er ook bij dat je salaris krijgt? Niet hoeveel maar in ieder geval wel dat je iets krijgt.
Pagina: 1 ... 45 ... 70 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over Tweakers Elect afgesplitst naar Tweakers Elect. Ontvang anoniem de beste baan