Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• MajinZ
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 16:15
quote:
Hydra schreef op woensdag 6 september 2017 @ 09:05:
[...]

Ja maar we hebben wel een tafelvoetbal tafel!!!111oneoneeleven
Maar helaas geen gratis koffie, dus ik sla over ;)

• Dartillus
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 15:04
quote:
Hydra schreef op woensdag 6 september 2017 @ 09:05:
[...]

Ja maar we hebben wel een tafelvoetbal tafel!!!111oneoneeleven
Pff, inderdaad. Al die "hippe" bedrijven die doen alsof een kantine met flipperkast, gameconsole en voetbal/airhockey tafel het slechte salaris en overwerk (dat niet "vereist" is maar wel verwacht van je wordt) goed maken.

• Freee!!
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 15:44

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

quote:
Dartillus schreef op woensdag 6 september 2017 @ 12:15:
[...]
Pff, inderdaad. Al die "hippe" bedrijven die doen alsof een kantine met flipperkast, gameconsole en voetbal/airhockey tafel het slechte salaris en overwerk (dat niet "vereist" is maar wel verwacht van je wordt) goed maken.
Inderdaad, in de kantine verwacht ik goed voer, de rest geeft aan dat ze bezuinigen op salaris.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• Paxlie
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 15:55

Paxlie

chaos en inslag

quote:
[...]

quote:
Je moet geen 9 tot 5 mentaliteit hebben
Betekenis die ze hopen dat je leest: zelf je uren bepalen en er wordt niet moeilijk gedaan
Wat het echt betekent: we gaan ervan uit dat je overwerkt en er niet over zeurt

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

• Tielenaar
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 19:10
"een open cultuur waarin we hard werken combineren met veel plezier".
Oftewel, informeel zooitje waar je als nieuwe kracht het werk moet doen van 2 medewerkers die zijn opgestapt, terwijl je collega's die in de buurt wonen en nog geen gezin hebben elke avond lekker met z'n allen op stap gaan.

Nee, doe mij maar gewoon een degelijk bedrijf waar dingen goed geregeld zijn en het salaris hoog is. Als ik lol wil hebben ga ik wel wat doen met m'n eigen vrienden.

• _Arthur
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 15:41
quote:
Al die "hippe" bedrijven die doen alsof een kantine met flipperkast, gameconsole en voetbal/airhockey tafel het slechte salaris en overwerk (dat niet "vereist" is maar wel verwacht van je wordt) goed maken.
Ik denk dat het ook echt aan de cultuur binnen het bedrijf ligt. Bij het ene bedrijf staat al die meuk er wel, maar durft niemand er gebruik van te maken 'want straks denken ze dat ik niets te doen heb'. Het ander bedrijf snapt dat door af en toe te ontspannen, je beter blijft presteren.

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online
Nou vandaag weer een Linkedin connection invite. Wel zowaar met persoonlijk berichtje, maarja alsnog nietszeggend.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Wat leuk dat ik in je verzamelbak terecht mag komen. nee bedankt.

• Eximius
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 18-09 15:11
quote:
Eximius, Alles wel?
Is een beetje een leegloop bij <Insert Werkgever> lijkt het he? Is dit evt. een mooie rol voor je?
En dan je recruitmenttoko MiSCK | Quality Recruitment noemen 8)7

Ik hoop dat ie in de kroeg betere openingszinnen gebruikt anders wordt het nooit wat ;w

• Hydra
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 16:01
quote:
Komt nog eens bij dat het vaak zo'n open office gebeuren is. Een voetbaltafel vind ik dan gewoon een enorm minpunt. Werk 't beste in stilte.

• Paxlie

Paxlie

chaos en inslag

quote:
Hydra schreef op woensdag 6 september 2017 @ 14:27:
[...]

Komt nog eens bij dat het vaak zo'n open office gebeuren is. Een voetbaltafel vind ik dan gewoon een enorm minpunt. Werk 't beste in stilte.
Sowieso is een open office kut. Wat het dan nog kutter maakt is als er ook flexplekken zijn :r
Als ontwikkelaar werk ik graag met mijn eigen puinhoop en prullaria, dat maakt me rustig en daardoor programmeer ik beter en sneller.

• ErikRo
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 15:23
quote:
Paxlie schreef op woensdag 6 september 2017 @ 14:37:
[...]

Sowieso is een open office kut. Wat het dan nog kutter maakt is als er ook flexplekken zijn :r
Als ontwikkelaar werk ik graag met mijn eigen puinhoop en prullaria, dat maakt me rustig en daardoor programmeer ik beter en sneller.
Open office is idd drama, vaak veel en lange "vergaderingen" dicht aan je bureau. Hoe groter de kantoortuin hoe erger. je merkt echt hoeveel winst je pakt in oplossen of gecontreerd werken als je met een kleine kundige groep apart zit. Helaas denkt het hoger management er anders over.

Flexplekken is ook leuk in het begin heb je ruim genoeg plekken 25 op 25. Dan worden het er 20 op 25 het is wat zoeken maar met wisselende roosterdagen lukt het meestal. In ieder geval als je vroeg begint.
Nog meer bezuiniging dus winst 15 op 25 nu wordt het vervelend. Je moet soms op andere afdelingen gaan zitten en mist nuttige info die je als beheerder nodig hebt.
Thuiswerken mag wel van directie van niet van management want dan kunnen ze je niet constant in de gaten houden denk ik.
Hier begon het begin van het einde

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• MA®K
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 19-09 16:29
Vandaag nog een leuke tegengekomen op LinkedIn, post afkomstig van een recruiter. Gevalletje "pot verwijt de ketel" als je het mij vraagt.

Accountmanager Linkedin per mail; we hebben een gave training. Ik geef me op; feedback; jij bent al zo ervaren dat je niet tot de doelgroep behoort... ik geef collega op; "zij heeft geen seat" ik; "na de training is ze daar misschien klaar voor" nooit meer iets gehoord.

Life to is short, not too

• SvMp
  • Niet online
quote:
ErikRo schreef op woensdag 6 september 2017 @ 16:09:
[...]

Open office is idd drama, vaak veel en lange "vergaderingen" dicht aan je bureau. Hoe groter de kantoortuin hoe erger. je merkt echt hoeveel winst je pakt in oplossen of gecontreerd werken als je met een kleine kundige groep apart zit. Helaas denkt het hoger management er anders over.
OT, maar de uitvinder van de kantoortuin moeten ze wat mij beteft opknopen. Ik begrijp ook niet waarom bedrijven dat doen, want elke euro die je bespaart raak je dubbel kwijt op verminderde productiviteit en het weglopen van goede mensen.

Leugen is waarheid, auteursrecht is innovatie, DRM is vooruitgang

• ErikRo
Krijgt iemand bij een aanbod van een rc wel eens eentje waar het salaris en de uren bij staan zodat je rekensom kan maken. Vind het zo zonde als je eerst discussie aan moet en achteraf blijkt het salaris verre van de moeite.

Ook een leuke "Leuke baan waar je heel veel leert voor onze klant in Amsterdam"is het in Haarlem niet echt dat je dekt ik pak even de fiets :-)

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Hydra
quote:
ErikRo schreef op woensdag 6 september 2017 @ 17:23:
Krijgt iemand bij een aanbod van een rc wel eens eentje waar het salaris en de uren bij staan zodat je rekensom kan maken. Vind het zo zonde als je eerst discussie aan moet en achteraf blijkt het salaris verre van de moeite.
Van goeie recruiters krijg je dat wel. Voor vaste banen geven ze vaak een salarisrange (en dan niet eentje van 50% tot 100% van je huidige salaris) en ook voor ZZP opdrachten zie ik heel vaak een uurtarief gemeld.
quote:
Ook een leuke "Leuke baan waar je heel veel leert voor onze klant in Amsterdam"is het in Haarlem niet echt dat je dekt ik pak even de fiets :-)
Wat bedoel je precies? Haarlem naar Amsterdam is 15 minuten met het OV. Het is 20km ofzo; ik woon 28 km van m'n werk vandaan en doe dat soms op de racefiets.

• Boudewijn
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 14:25

Boudewijn

omdat het kan

Ongetwijfeld maar dan moet de recruiter niet melden dat het in Amsterdam is ;).

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_

• matty___
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 15:33
quote:
SvMp schreef op woensdag 6 september 2017 @ 16:57:
[...]

OT, maar de uitvinder van de kantoortuin moeten ze wat mij beteft opknopen. Ik begrijp ook niet waarom bedrijven dat doen, want elke euro die je bespaart raak je dubbel kwijt op verminderde productiviteit en het weglopen van goede mensen.
Maarja zeg maar eens dat je niet goed kunt werken in deze setting. Sta ja gelijk 1:0 achter tegenover de rest die wel zijn bek houdt maar evenmin het beste werk aflevert.
:X

• Widow
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 15:57
quote:
Boudewijn schreef op donderdag 7 september 2017 @ 09:42:
Ongetwijfeld maar dan moet de recruiter niet melden dat het in Amsterdam is ;).
Alsof recruiters bekend staan om het feit dat ze dingen exact vermelden zoals het is :p ze poetsen de boel altijd op!

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• SmurfLink
  • Niet online
Ik heb vanochtend weer een link verzoek ontvangen:
Members only:

Yeeaaaa denk dat ik toch voor een nee ga.

• ErikRo
quote:
Hydra schreef op donderdag 7 september 2017 @ 08:42:
[...]

Wat bedoel je precies? Haarlem naar Amsterdam is 15 minuten met het OV. Het is 20km ofzo; ik woon 28 km van m'n werk vandaan en doe dat soms op de racefiets.
Ik woon sowieso al aan verkeerde kant van adam dus langere afstand, maar ze scheppen bij mij een verwachting waar het werk is.
Als ze zeggen Adam verwacht ik Adam en niet ergens in de buurt. Adam klinkt natuurlijk prettiger. Niks mis met Haarlem trouwens.
Alleen wat klopt er dan nog van rest verhaal.

• t_captain
  • Nu online
Ze doen maar wat. Gisteren kreeg ik ook een conncetieverzoek van een Engelse recruiter die mij bij een Amsterdams bedrijf zou willen onderbrengen.

Dat ik in 120 km verderop woon en al jaren niet meer voor een baas werk, who cares?

• Hydra
quote:
t_captain schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:07:
Dat ik in 120 km verderop woon en al jaren niet meer voor een baas werk, who cares?
Het ligt ook eigenlijk niet aan die personen zelf maar aan die bedrijven. Vooral die ouderwetse engelse recruiting firms werken nog op volume: die recruiters moeten X personen benaderen per dag. Doen ze dat niet dan krijgen ze op hun flikker. Hoewel ik ze irritant vind doe ik wel m'n best het die mensen persoonlijk niet echt kwalijk te nemen: als ze wel de moeite zouden nemen m'n profiel door te spitten halen ze die 100 ofzo berichten per dag niet.

Neemt niet weg dat ik me er flink aan erger natuurlijk :)

Edit: LOL, had net een mooie:
quote:
Ik kwam je profiel via LinkedIn tegen en ben erg enthousiast over je werkzaamheden tot nu toe. Ik ben erg nieuwsgierig of jij onlangs de balans nog hebt opgemaakt of het de komende tijd weer eens van plan bent te gaan doen?

Ik heb onlangs weer een aantal mooie vacatures online gekregen en sta op dit moment in direct contact met de managers van deze partijen.
Ik ben daarom benieuwd hoe het momenteel gaat bij je huidige werkgever?
Het betreft wel een vaste aanstelling, dat is denk ik wel even goed om te vermelden

Zoals je misschien weet ben ik geen traditionele recruiter die een financieel belang heeft bij het plaatsen van kandidaten. Ik wil graag kijken naar jouw huidige situatie en kijken of er een juiste match is tussen mijn huidige aanbod en jouw wensen en ambities.

Dus ben jij momenteel klaar voor een volgende stap in je carrière of wil je eens vrijblijvend spreken over de inhoud van de functies? Dan zou ik je graag eens willen bellen. Op welk telefoonnummer zou ik je het beste kunnen bereiken?
Ze werkt als vrijwilliger? Da's nieuw :D

Mocht ze het lezen: Hallo! 8)

Hydra wijzigde deze reactie 07-09-2017 15:23 (43%)

• SmurfLink
  • Niet online
"Het betreft wel een vaste aanstelling, dat is denk ik wel even goed om te vermelden"

Denk je?

Wat een jip en janneke taal zeg. :p

• Tielenaar
Geen traditionele recruiter? Geen financieel belang? Wat dan wél? Het lijkt Bonque wel, die zeggen ook geen recruiters te zijn, maar dat is precies wat ze doen. Op de vraag wat een 'resource developer' is heb ik tot op heden ook geen antwoord mogen ontvangen.
Hoog tijd dat er een programmeertaal komt die Resource heet, zodat dit lekker veel verwarring veroorzaakt.

• ari3
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
quote:
ErikRo schreef op donderdag 7 september 2017 @ 10:34:
[...]
Als ze zeggen Adam verwacht ik Adam en niet ergens in de buurt.
ik vind het vooral irritant dat de postcode er niet bijgezet wordt. Gewoon een grote stad noemen zegt niets over reistijd, parkeergelegenheid, e.d. Dit soort informatie moet meteen bij de vacature of opdrachtomschrijving staan zodat je niet nutteloos het gesprek hoeft aan te gaan.

"And do you think that unto such as you, a maggot-minded, starved, fanatic crew God gave a secret, and denied it me? Well, well—what matters it? Believe that, too!" - Omar Khayyám

• ErikRo
quote:
ari3 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 13:16:
[...]
ik vind het vooral irritant dat de postcode er niet bijgezet wordt. Gewoon een grote stad noemen zegt niets over reistijd, parkeergelegenheid, e.d. Dit soort informatie moet meteen bij de vacature of opdrachtomschrijving staan zodat je niet nutteloos het gesprek hoeft aan te gaan.
Goed punt ook in amsterdam kun je rustig een uur onderweg zijn met OV

• Hydra
quote:
Tielenaar schreef op donderdag 7 september 2017 @ 13:16:
Geen traditionele recruiter? Geen financieel belang? Wat dan wél? Het lijkt Bonque wel, die zeggen ook geen recruiters te zijn, maar dat is precies wat ze doen.
Bijna. JouwICTvacature.nl. Net zo erg.

• Woy
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Sowieso:
quote:
Zoals je misschien weet ben ik
Hoezo zou je dat misschien weten? Het is niet alsof je überhaupt weet, of zou moeten weten, wie het is. :?. Het klinkt inderdaad echt weer als zo'n typische bullshit bingo recruiter.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• armageddon_2k1
  • Registratie: september 2001
  • Nu online
quote:
Hydra schreef op donderdag 7 september 2017 @ 14:10:
[...]

Ik werk niet eens in de IT, ik heb geen opleiding in IT, ik heb geen werkervaring in de IT. Toch wordt ik door die gasten gebeld. Heel raar.

• Vissert
  • Registratie: april 2012
  • Nu online
quote:
[...]

Amateuristisch drama bedrijf. Ik kreeg een paar weken terug een mailtje met 2 soorten lettertypes. Waarbij er uiteraard werd gesproken over een bedrijf dat interesse in mij zou hebben. Toevallig genoeg hadden ze ook interesse in mijn collega die exact het zelfde mailtje kreeg :+ Later in dezelfde week aan de telefoon en toen gaven ze aan dat het de schuld was "een stagiair" en dat dit niet hun vaste werkwijze was.

Net zoals dat er 1tje wou kennismaken via Linkedin terwijl ik hem laatst nog aan de telefoon had :+

• Hydra
quote:
Woy schreef op donderdag 7 september 2017 @ 14:25:
Sowieso:
Hoezo zou je dat misschien weten?
Grote kul natuurlijk; het is echt zo'n dertien-in-een-dozijn IT recruitment bedrijf. Er zijn een paar bedrijven die wel over het algemeen met relevant spul komen maar daar valt dit bedrijf absoluut niet onder. Dus ook nog eens met dit soort kul komen versterkt m'n ideeen over dat bedrijf alleen maar.

Ik weet overigens zeker dat ik eerder een berichtje van haar gehad heb maar dat staat niet meer in m'n inbox. Raar.

• vectormatic
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 16:15
Nou, weer een mooie

Gisteren via linkedin gereageerd op een vacature die ik alleen via een werving en selectiebureau kon vinden, maar wel 100% aansluit bij wat ik zoek..

Vandaag de beste recruiter te woord gestaan, eerst ruim 35 minuten mezelf toegelicht en uiteengezet wat ik zoek voordat er over de vacature gesproken kon worden, bleek het te gaan om een bedrijf waar ik zelf drie weken geleden al had aangeklopt, en als de beste man in zijn vacature niet de plaats had veranderd, had ik dat ook direct gezien.. Daarnaast hadden ze ook vrolijk de salaris range voor een architect vermeld bij de vacature voor een senior developer...

• Freee!!

Freee!!

quote:
vectormatic schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 10:46:
Nou, weer een mooie

Gisteren via linkedin gereageerd op een vacature die ik alleen via een werving en selectiebureau kon vinden, maar wel 100% aansluit bij wat ik zoek..

Vandaag de beste recruiter te woord gestaan, eerst ruim 35 minuten mezelf toegelicht en uiteengezet wat ik zoek voordat er over de vacature gesproken kon worden, bleek het te gaan om een bedrijf waar ik zelf drie weken geleden al had aangeklopt, en als de beste man in zijn vacature niet de plaats had veranderd, had ik dat ook direct gezien.. Daarnaast hadden ze ook vrolijk de salaris range voor een architect vermeld bij de vacature voor een senior developer...
Factuur sturen voor jouw tijd die jij verknoeit hebt omdat hij met de vacature heeft lopen rommelen.

Krijg je niet betaald, maar hij zal jou waarschijnlijk ook nooit meer benaderen.

EDIT: En niet vergeten direct op die blacklist posten >:)

Freee!! wijzigde deze reactie 08-09-2017 12:08 (3%)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• Tarkin
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 15:53

Tarkin

Fe Fan

quote:
Freee!! schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 12:07:
[...]

Factuur sturen voor jouw tijd die jij verknoeit hebt omdat hij met de vacature heeft lopen rommelen.

Krijg je niet betaald, maar hij zal jou waarschijnlijk ook nooit meer benaderen.

EDIT: En niet vergeten direct op die blacklist posten >:)
En het bedrijf laten weten wat hij aan het proberen is (vooral ivm salarisrange enzo).

• Cartman!
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Cartman!

Stop de sleepwet

quote:
[...]
Ze hebben ons een paar keer vrij interessante profielen gestuurd en dus de gok eens gewaagd om ze n paar maanden aan t werk te zetten. Het ding is dat je ze dus een vast bedrag betaalt en dan zoeken zij kandidaten die bij je passen en betaal je niet meer voor als je ze daarna aanneemt. Beetje apart dus... Ons resultaat was dat na aflopen contract (3 maanden) we eigenlijk 1 CV toegestuurd kregen die niet passend was. Ik kan je verzekeren dat die factuur natuurlijk niet betaald is 8)7

Laat je niet bespioneren door de overheid, teken nu op https://teken.sleepwet.nl/

• t_captain
  • Nu online
Ik vermoed dat er een verschil is tussen die interessante profielen en dat ene niet-relevante CV:

Die interessante voorbeeld-profielen kun je gewoon op LinkedIn zoeken en copy/pasten. Of zelfs compleet verzinnen. Om iemand daadwerkelijk voor te stellen, moet hij (a) bestaan en (b) de bemiddeling door de agency niet weigeren.

• Tielenaar
Onze vaste externe recruiter kwam pasgeleden met een interessant profiel. Mijn manager vroeg mij of ik de desbetreffende kandidaat toevallig kende. Zowaar, dat was een goede vriend van mij. Meteen gevraagd hoe dat zat bij hem, want ik had hem persoonlijk al wel eens voorgesteld om bij ons te komen werken. Dat wilde hij altijd expliciet niet.
Na een lading vraagtekens kwam het er op neer dat hij ooit voor een volledig andere vacature toevallig bij die recruiter was terechtgekomen, en de recruiter had dus zonder hem in te lichten zijn profiel voorgesteld bij een heleboel andere bedrijven.
Zowel mijn manager als die vriend were not amused.

• Transportman
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 07:22
quote:
Hydra schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:14:
Edit: LOL, had net een mooie:

[...]

Ze werkt als vrijwilliger? Da's nieuw :D

Mocht ze het lezen: Hallo! 8)
Ik had dezelfde van de week, woord voor woord. Het zijn alleen wel heel veel woorden, zonder dat er echt wat gezegd wordt...

• t_captain
  • Nu online
Bericht uit Oekraïne. Of ik zin heb om in dienst te gaan bij een bedrijf in München.

Nogal een long shot. Ik zou maar nét zin hebben om terug in loondienst te gaan. En om internationaal te verhuizen. En om naar Beieren te gaan. Voor een bedrijf dat ik niet ken, want anders had ik natuurlijk geen agency nodig. En om zo'n move niet rechtstreeks met de potentiële werkgever te regelen, maar wat zakelijke, taal- en cultuurbarrières toe te voegen in de vorm van een Oekraïense bemiddelaar.

One in a million?

t_captain wijzigde deze reactie 08-09-2017 22:00 (4%)

• Freee!!

Freee!!

quote:
Chances of one in a million crop up nine times out of ten ;)

• Hydra
quote:
Transportman schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 19:03:
Ik had dezelfde van de week, woord voor woord. Het zijn alleen wel heel veel woorden, zonder dat er echt wat gezegd wordt...
Jezus. Dat soort bagger nog copy-pasten ook.

• Transportman
  • Laatst online: 07:22
quote:
Hydra schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 10:32:
[...]

Jezus. Dat soort bagger nog copy-pasten ook.
Op zich heb ik geen probleem als delen gecopy-paste worden, ik snap best dat een recruiter niet iedere keer een compleet nieuwe introductie gaat schrijven, en dat er wat standaardzinnetjes zullen zijn, maar dan moet het wel beperkt blijven en ook een stuk hebben dat echt aansluit op wat er in mijn profiel staat, niet dit soort algemene, nietszeggende stuk waar ik niets mee kan.

• Hydra
quote:
Transportman schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 16:20:
Op zich heb ik geen probleem als delen gecopy-paste worden, ik snap best dat een recruiter niet iedere keer een compleet nieuwe introductie gaat schrijven, en dat er wat standaardzinnetjes zullen zijn, maar dan moet het wel beperkt blijven en ook een stuk hebben dat echt aansluit op wat er in mijn profiel staat, niet dit soort algemene, nietszeggende stuk waar ik niets mee kan.
Ja, precies. Dat je het vacature deel copy-paste snap ik ook wel. Dus een prima bericht wat mij betreft is een persoonlijke aanhef, 1-2 alinea's over mij als persoon en dan 2-3 alinea's over de vacature. Maar een hoop loos gelul dat ook nog een copy-paste blijkt; bah.

• TweakPino
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 07:43
quote:
t_captain schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 22:00:
Bericht uit Oekraïne. Of ik zin heb om in dienst te gaan bij een bedrijf in München.

Nogal een long shot. Ik zou maar nét zin hebben om terug in loondienst te gaan. En om internationaal te verhuizen. En om naar Beieren te gaan. Voor een bedrijf dat ik niet ken, want anders had ik natuurlijk geen agency nodig. En om zo'n move niet rechtstreeks met de potentiële werkgever te regelen, maar wat zakelijke, taal- en cultuurbarrières toe te voegen in de vorm van een Oekraïense bemiddelaar.

One in a million?
Helaas, waarschijnlijk een van die andere 999.999. Was zeker voor een functie als Data Engineer in München? Die heb ik ook gehad >:)

Een Oekraïense recruitster met strandfoto op LinkedIn die een Nederlander benaderd voor een functie in München is toch moeilijk serieus te nemen. Maar wel goed voor de man-vrouw verhouding in m'n LinkedIn profiel :*) Pics or it didn't happen:

• hoevenpe
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 16:09
quote:
TweakPino schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 17:02:
Maar wel goed voor de man-vrouw verhouding in m'n LinkedIn profiel :*) Pics or it didn't happen
Fictief profiel, geen fysieke afspraken mogelijk... 8)

• t_captain
  • Nu online
Zelfde mail, zelfde functie.

• Morrar
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 19-09 12:48
quote:
TweakPino schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 17:02:
[...]

Helaas, waarschijnlijk een van die andere 999.999. Was zeker voor een functie als Data Engineer in München? Die heb ik ook gehad >:)

Een Oekraïense recruitster met strandfoto op LinkedIn die een Nederlander benaderd voor een functie in München is toch moeilijk serieus te nemen. Maar wel goed voor de man-vrouw verhouding in m'n LinkedIn profiel :*) Pics or it didn't happen:
[afbeelding]
Hey die ken ik! Meteen op de ignore gedrukt. Met zo'n foto kan niemand je serieus nemen; dat is zo'n "ik had eigenlijk model willen worden, maar is niet gelukt"-foto. Zou me ook nog niks verbazen als er stiekem een vent achter zo'n profiel zit.

Zit zelf overigens in de data science / analytics hoek (en zoekende), maar ik ben wel klaar met recruiters. Er zijn simpelweg geen recruiters met verstand van zaken volgens mij (Excel BI functies die als data science verkocht worden etc). Regel liever zelf iets via mijn netwerk of gewoon eens ergens een dagje meelopen om te zien wat ze nu echt doen.

Morrar wijzigde deze reactie 09-09-2017 22:59 (7%)

• Hydra
quote:
Morrar schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 22:52:
Zou me ook nog niks verbazen als er stiekem een vent achter zo'n profiel zit.
Sowieso achter het bedrijf. Maar dat doen veel NL recruiters ook: mooie meisjes met mooie smoeltjes de eerste benadering laten doen en als je dan reageert krijg je meteen een andere aan de lijn. Meestal een lelijke kerel.

• Gaius
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
quote:
Hydra schreef op zondag 10 september 2017 @ 10:12:
[...]

Sowieso achter het bedrijf. Maar dat doen veel NL recruiters ook: mooie meisjes met mooie smoeltjes de eerste benadering laten doen en als je dan reageert krijg je meteen een andere aan de lijn. Meestal een lelijke kerel.
Het zal ongetwijfeld seksistisch van me zijn, maar aantrekkelijke dames die beweren recruiter te zijn neem ik per definitie niet serieus. Nu ligt dat niet perse aan de dames, aangezien recruiters qua betrouwbaarheid wat mij betreft in dezelfde categorie als keukenverkopers en tweedehandsautoverkopers vallen. Maar als het dan ook nog leuke dames zijn, dan heb ik toch meer het idee dat ze zijn geselecteerd op hun uiterlijk en het zwak dat veel IT-ers hebben voor dergelijke dames dan voor hun vakinhoudelijke kennis.

Daarnaast zou ik het ontzettend oppervlakkig van mezelf vinden als ik wel met dergelijke dames zou willen praten terwijl ik normaal gesproken recruiters op LinkedIn negeer. Dus wat mij betreft werkt het alleen maar tegen ze. :P

• Morrar
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 19-09 12:48
quote:
Hydra schreef op zondag 10 september 2017 @ 10:12:
[...]

Zie het ook veel gebeuren inderdaad, maar kan me toch niet voorstellen dat het enigszins effectief is... Zoals hierboven ook gezegd; op mij heeft het eerder een tegengesteld effect omdat ik zulke verzoeken en bedrijven totaal niet serieus neem.

Dat zulke taktieken op een beursvloer of in TV reclames gebruikt worden om de aandacht te trekken kan ik me nog iets bij voorstellen. Maar mag toch hopen dat iemand iets meer aandacht heeft voor het landen van een goede baan...

En als je een leuke dame wilt ontmoeten zijn er overigens ook vele manieren om dat efficiënter te regelen ;)

• dovo
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 16:17
Dus Tim die werkt voor StarApple post op google een fake review over zichzelf vanuit eigen naam?
8)7

• Rule
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 15:37
quote:
dovo schreef op maandag 11 september 2017 @ 16:17:
Dus Tim die werkt voor StarApple post op google een fake review over zichzelf vanuit eigen naam?
8)7
[afbeelding]
Omijngod.. hij gebruikt ook gewoon zijn eigen naam in de review? Bedoelt hij niets stiekem een andere Tim?? Dat hoop ik wel voor hem..

• Hydra
"Jou verhaal" :X

Middelbare school afmaken is kennelijk ook geen vereiste...

• Roflzor
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 11:38
quote:
dovo schreef op maandag 11 september 2017 @ 16:17:
8)7
[afbeelding]
Een niet al te handige actie van die kerel, op zijn Linkedin heeft hij die review gekregen en simpelweg gekopieerd naar Google reviews waardoor deze review onder zijn naam erin komt te staan. In plaats van de persoon die die review gegeven heeft ook ff te vragen om hem erin te plempen..

• FreezeXJ
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 13:04

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Ach dat vertelt weer waarom die tent op de blacklist staat ;) Zo specifiek als die review is, is echt bewonderenswaardig, net als inderdaad de Engelse ziekte, en de spelfout.

Hollandse Krachtvoerkoe || Mathematics, with its potential for and hence its requirement of rigour and precision, is evidently the pinnacle of user-unfriendliness

• Hydra
quote:
Roflzor schreef op maandag 11 september 2017 @ 17:02:
Een niet al te handige actie van die kerel, op zijn Linkedin heeft hij die review gekregen en simpelweg gekopieerd naar Google reviews waardoor deze review onder zijn naam erin komt te staan. In plaats van de persoon die die review gegeven heeft ook ff te vragen om hem erin te plempen..
Ah, dat verklaart. Knap dom dan, en een sterk staaltje zelfbedruiping.

• Mugwump
  • Registratie: mei 2017
  • Nu online
quote:
Hydra schreef op maandag 11 september 2017 @ 16:58:

En dan hebben we het nog niet over 'Voor mijn ogen', houdt zonder t, sollicitatieprocedure met een spatie en ICT-sector zonder streepje. :P

• SmurfLink
  • Niet online
quote:
Roflzor schreef op maandag 11 september 2017 @ 17:02:
[...]

Wauw... snuggere gozert dan. :p

• Freee!!

Freee!!

quote:
SmurfLink schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 09:15:
[...]
Wauw... snuggere gozert dan. :p
Nu snap je meteen waarom hij als recruiter werkt :X

• RoadRunner84
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 15:59

RoadRunner84

Meep meep

quote:
Hydra schreef op maandag 11 september 2017 @ 16:58:

Ik zie de laatste tijd een trend om in plaats van jouW joun te gebruiken. Het klinkt vreemd, maar het lijkt wel logisch: mijn, joun, zijn...
Ik zou er niet rouwig om zijn als dit onderdeel wordt van de Nederlandse taal. Het staat me in ieder geval stukken minder tegen dan mensen die zichzelf de enigste vinden, laat anderen maar bepalen of ze enig zijn of niet... (tip: correct is enige, zonder s erin)

http://specs.tweak.to/list/3907 | π = τ/2

• Hydra
quote:
RoadRunner84 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 10:30:
Ik zie de laatste tijd een trend om in plaats van jouW joun te gebruiken. Het klinkt vreemd, maar het lijkt wel logisch: mijn, joun, zijn...
Laten we vooral niet complete debielen uitmaken hoe onze taal eruit moet zien. Dan pratuh we in no time alleen maar zue jeweettog.

• Malfunctions
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 16:13
quote:
Hydra schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 10:37:
[...]

Laten we vooral niet complete debielen uitmaken hoe onze taal eruit moet zien. Dan pratuh we in no time alleen maar zue jeweettog.
Dat is helaas wel de trend qua taalvernieuwing. Regels en schrijfwijzen worden aangepast aan de debielen die ze niet beheersen. Over enkele jaren zal MSN/app taal ongetwijfeld algemeen geaccepteerd worden. :F

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• Tielenaar
quote:
Malfunctions schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 11:08:
[...]

Dat is helaas wel de trend qua taalvernieuwing. Regels en schrijfwijzen worden aangepast aan de debielen die ze niet beheersen. Over enkele jaren zal MSN/app taal ongetwijfeld algemeen geaccepteerd worden. :F
Hee, ik heb een idee. Een fork van onze taal. Eentje blijft zoals het nu is (kleine optimalisaties daargelaten), en de andere is vrij om te verzieken zoals dat toch al gebeurt nu. Maar laat dan onze eigen taal met rust. Ik blijf ABN praten en typen, en snapchat taal is officieel gewoon geen Nederlands meer!
Dan kunnen we bij sollicitatiebrieven vragen of je hem in het Nederlands opstuurt, doe je dat niet, dan word je automatisch afgewezen. Kijk hoe lang die paupertaal dan blijft bestaan..

• Hydra
quote:
Tielenaar schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 11:32:
Hee, ik heb een idee. Een fork van onze taal.
Een dialect zegmaar? :P

• Tielenaar
quote:
Eh ja :) Kunnen we dan 'snapchat' tot dialect dopen zodat het onze taal niet verloedert?

• SmurfLink
  • Niet online
Members only:

yeeaaa 'interessant'.. :p Heb bijna de neiging om terug te sturen "Uw bericht ziet er generiek uit. Ik vroeg me af naar hoeveel andere mensen je dit gestuurd hebt om linkjes te verzamelen." Maarja, dat kost weer moeite enzo.

Enn twee op 1 dag:
Members only:

gedeelde interesses? Da's nieuw. Volgens mij liggen onze interesses vrij ver uit elkaar. :P

SmurfLink wijzigde deze reactie 12-09-2017 18:54 (24%)

• JeroenFM
  • Registratie: september 2005
  • Nu online
Net weer een leuke van SearchLite in mijn mail:
quote:
Goedemiddag! Wellicht zit je goed op je plek momenteel maar bij deze een nieuwe Java positie in regio Ede. Daar woon jij toch?

Dit bedrijf werkt voor veel uitdagende projecten en zorgt ondanks dat jij bij een klant zit dat jouw leesproces nooit stil komt te liggen. Er zijn zelfs doorgroei mogelijkheden tot Software Architect.

Mocht je meer willen weten, dan hoor ik het graag!

Fijne avond!

Hartelijke groet,
Woon ik in Ede ja? Is toch al snel zo'n anderhalf uur rijden vanaf midden Twente, helemaal in de spits.

Enige wat ik kan bedenken is dat ze op LinkedIn heeft gezien dat ik in Enschede werk (wat we soms afkorten als "E'de", maar zeker niet op LinkedIn), en dit verkeerd interpreteerde?

• ErikRo
Toch fijn dat ze zorgen dat je "leesproces" nooit stil komt te liggen heb je altijd wat te lezen.

• Hardfreak
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 15:49
quote:
I was running a search for ” Full stack Java Developer “ and came across your profile in Amsterdam (Netherland). You look like you might be really suitable for this position.
Please find below the detailed specifications for the role and let me know if interested.
Vreemd ... op mijn LinkedIn staat er toch duidelijk "Antwerp Area" en als je kijkt naar mijn geschiedenis zie je ook overal Brussels area terugkomen... Maar nergens Amsterdam of ook maar iets dat lijkt op Nederland |:( .

Pluspunten voor de typo's weliswaar 8)7
quote:
Excellent JOB Oppurtunity

Nog eentje dan
quote:
Excuses voor de iets wat directe benadering.

Ik ben erg te spreken over uw werkervaring bij ..., ik zie dat u daar momenteel pas 4 maanden in dienst bent. Momenteel ben ik bezig met een boolean search voor een aantal interessante partijen in Antwerpen waarbij u naam als snel boven aan de lijst is komen te staan mede door uw kennis van Java, ervaring als Technical Architect en ervaring als consultant.

U naam is daarnaast meerdere malen genoemd door een aantal goede klanten van mij na aanleiding van het vervelende nieuws bij ... .
Eerst zich excuseren en er dan toch vol voor gaan ... Met een beetje marktkennis had je wel kunnen zien dat ik bijna 2 jaar werk voor hetzelfde bedrijf, maar LinkedIn kent natuurlijk het begrip van merge/overname/joint venture niet dus kan je alleen maar een nieuwe positie opgeven. Ook vind ik het redelijk kak om mensen geen 4 maand met rust te laten op hun "nieuwe" job.
Dat mijn naam meerdere malen genoemd zou zijn vind ik al helemaal straf gezien ik als consultant voor 90% bij overheden heb gewerkt en het héél toevallig zou zijn moesten die mijn naam kennen _/-\o_

Nog eentje waar ik goed mee heb gelachen
quote:
Uit je profiel leid ik af dat je van verschillende markten thuis bent, oog hebt voor efficiëntie en kwaliteit en nadenkt over een goede opzet en architectuur. Verbeter me gerust als ik dit fout zie.
Heel straf dat je dit uit mijn LinkedIn profiel kan halen... Als ik iemand wil hebben om aan m'n gat te likken dan zal ik daar wel om vragen |:(

Snel geteld heb ik sinds juni 23 berichtjes gekregen en geen enkele keer stond er aangevinkt dat ik open stond voor een nieuwe positie. Ik krijg letterlijk meer spam op LinkedIn dan op al mijn e-mail accounts tesamen.

Things I wish my life had: a debug port, a try-catch feature and good memory management

• SmurfLink
  • Niet online
Ik heb ze nu van searchlite en bonque gehad, allemaal dezelfde generieke onzin. Het gaat inene flink zeg.

• MeZZiN
  • Nu online
Het verhaal herhaald zich keer op keer somige zijn iets creatiever andere niet. Sommige kunnen niet lezen wil je deze vaste aanstelling. Nee ik ben freelancer en als ik in vaste dienstverband wilt moet ik toch minimaal hetzelfde verdienen. Dus dat gaat niet uit. Dus irriteer mij niet.

Heb nu wel mijn account aangepast dat iemand mijn email moet kennen voordat hij op de lijst mag. Helaas moet het zo omdat het niet meer te houden is anders met al die recruiters die misbruik maken van de connect feature.

• Motrax
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

quote:
Hardfreak schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:25:
Vreemd ... op mijn LinkedIn staat er toch duidelijk "Antwerp Area" en als je kijkt naar mijn geschiedenis zie je ook overal Brussels area terugkomen... Maar nergens Amsterdam of ook maar iets dat lijkt op Nederland |:( .
Ik krijg juist nu aanbiedingen om in Antwerpen te komen werken... Als Nederlander... ik vraag mij dan altijd af: hebben ze niet genoeg mensen uit eigen land die dit werk kunnen doen?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Koja78
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 14:21
quote:
Motrax schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:02:
[...]
Ik krijg juist nu aanbiedingen om in Antwerpen te komen werken... Als Nederlander... ik vraag mij dan altijd af: hebben ze niet genoeg mensen uit eigen land die dit werk kunnen doen?
SAP ABAP dev. English speaking - Arnhem The Netherlands start 1/11
Salary indication: 60-65K per annum + Benefits.

euh.. ik woon in "Bruges area"..

zelfde gedoe voor iets in "Beerse".. okay dat is natuurlijk wel BE maar compleet andere kant van het land.

Volgens mij zijn dat gewoon fake ads om aan je cv te komen of je aan de lijn te krijgen.

• Mugwump
  • Nu online
Ik kreeg ook nog wel weer een mooie:
quote:
I'd like to call you for a role in the organization of a relation of mine.

He is a partner in a successful international company, in the field of business and IT. Internally they are working on the extension of a branch within the organization, where there are a few opportunities. They are looking for a person for a internal position, which will be in direct contact for the branch in America.

Your name, after searching through our resource team, was internally communicated to me and they asked me to check if you want to have a talk about this opportunity. They make high demands on potential candidates and I'm wondering if your desires and ambitions connect to this possibility.

Shall we be in contact at 10:00 or 15:00 tomorrow?
Misschien een idee om even uit te leggen voor wat voor functie / rol je mensen zoekt als je een reactie verwacht. :')

• Chester
  • Registratie: september 2003
  • Niet online

Chester

C.R.E.A.M.

Ik gebruik laatst mooi die 'geen interesse'-knop van linked in, wat zo een standaard bericht stuurt: "Hi whatever je naam is, thank you for reaching out, but I’m not interested.".

Stuurt ie daarna doodleuk een linkedin invite -.-

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick

• Koja78
quote:
Chester schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:17:
Ik gebruik laatst mooi die 'geen interesse'-knop van linked in, wat zo een standaard bericht stuurt: "Hi whatever je naam is, thank you for reaching out, but I’m not interested.".

Stuurt ie daarna doodleuk een linkedin invite -.-
Hij had iets van.. ooo kijk.. een pols.. het leeft! Connecteeeeuuh!

• Groentjuh
  • Registratie: september 2011
  • Nu online
Gelukkig komt mijn naam zo vaak voor dat de meeste recruiters er echt geen touw aan kunnen knopen.

Zo wordt ik wel eens gebeld en dan beginnen ze met: "Ik heb gezien op jouw LinkedIn dat ....".

Oh, leuk. Maar dat is mijn LinkedIn niet en daar eindigt het gesprek dan meestal.

• Wom
  • Laatst online: 15:31
quote:
Motrax schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:02:
[...]
Er is een groot tekort aan IT personeel in België, dus dat klopt wel.

* Wom werkt ook in België als Nederlander zijnde.

Boozyshop.nl

• Wormaap
  • Registratie: oktober 2003
  • Nu online
* Wormaap is enthousiast!
Mijn profielen op LinkedIn, Monster enz. zijn allemaal hopeloos verouderd. Er staat dus niets op dat interessant is voor recruiters. Maar toch kreeg ik laatst een telefoontje vanuit de UK. Of ik interesse had in een mooie positie in Amsterdam.
* Wormaap woont en werkt in Zuid-Limburg. Was ook heel snel einde gesprek.

Ticking away, the moments that make up a dull day.

• Kliko
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 19-09 13:13
quote:
t_captain schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 22:00:

One in a million?
YouTube: Dumb & Dumber - "So you're telling me there's a cha... :9

• Koja78
quote:
Wom schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:32:
[...]

Er is een groot tekort aan IT personeel in België, dus dat klopt wel.

* Wom werkt ook in België als Nederlander zijnde.
Dat is onzin

• The Eagle
  • Laatst online: 13:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat is onzin? Dat Wom in BE werkt, of dat er daar een tekort aan IT'ers zou zijn? :P

Overigens zou ik niet in BE willen werken, schijnt daar nogal lastig te zijn om dingen voor elkaar te krijgen, iedreen en zijn moeder die moet approven om iets te mogen enzo. Brrr :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Tarkin
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 15:53

Tarkin

Fe Fan

quote:
Nope, is redelijk hard de realiteit.

Daarom zie je ook dat veel mensen hier zelfstandig worden voor het grote geld. Ik ben wel benieuwd naar die mensen binnen 10 jaar, als ze beseffen dat ze hopeloos achter zijn (wegens niet bijgeschoold e.d.) Dan gaat niemand meer hun prijs willen betalen.

En ja ik weet dat er ook zelfstandigen zijn die het wel goed voor elkaar hebben en veel bijstuderen. Maar van de 4-8 zelfstandige devs waar ik momenteel mee werk is er misschien zo eentje die dat doet. Al de rest is een jaar of 2 geleden zelfstandig geworden en is gewoon tevreden dat ze vast op een project zitten.

• gold_dust
  • Laatst online: 13:03
quote:
The Eagle schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 19:40:
Wat is onzin? Dat Wom in BE werkt, of dat er daar een tekort aan IT'ers zou zijn? :P
Er is een tekort aan goedkoop personeel en er is een tekort aan goedbetaalde banen in de IT sector.
quote:
Overigens zou ik niet in BE willen werken, schijnt daar nogal lastig te zijn om dingen voor elkaar te krijgen, iedreen en zijn moeder die moet approven om iets te mogen enzo. Brrr :X
België is samen met Denemarken een van de landen waar je van hetzelfde salaris netto nog minder overhoudt dan in Nederland. Ik denk niet dat Nederlanders staan te springen om daar te gaan werken.

• Jeroen
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 19-09 21:12

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

quote:
The Eagle schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 19:40:
Mwah dat ligt natuurlijk meer aan het bedrijf dan aan het land, of bedoel je met de overheid?

Jeroen wijzigde deze reactie 15-09-2017 21:41 (10%)

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

• Koja78
quote:
Jeroen schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 21:02:
[...]

Mwah dat ligt natuurlijk meer aan het bedrijf dan aan het land, of bedoel je met de overheid?
What he said! Ligt aan het bedrijf.

Er is helemaal geen tekort. Inderdaad:
"Er is een tekort aan goedkoop personeel en er is een tekort aan goedbetaalde banen in de IT sector."

Vandaar dat Evere nu little India noemt met illegaal ingevoerde Indiërs van At*s en consoorten... die onder onderzoek "waren" maar nu bijzonder weinig nieuws over te vernemen valt.
Er zijn nog genoeg capabele mensen die omscholingsvaardig zijn...

Wat je zegt over zelfstandigen klopt in grote mate wel. Ik ken slechts een paar freelancers die minimum een week per jaar bezig zijn met opleiding. Velen achten het niet nodig omdat ze lekker comfortabel op project zitten. En in BE kan je werkelijk jaaaaaren op hetzelfde project zitten.

Maar dat is evenzeer voor ons werknemers (in wat jullie detachering noemen) zo. Wij krijgen ook niet altijd de opleiding die nodig is. Ik vroeg onlangs om naar een belangrijke beurs in mijn vakgebied te gaan maar kreeg te horen dat er geen directe ROI is dus.. vergeet het maar. Bij de klant breng je lekker geld op.

• Koja78
quote:
gold_dust schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 20:47:
[...]

Er is een tekort aan goedkoop personeel en er is een tekort aan goedbetaalde banen in de IT sector.

[...]

België is samen met Denemarken een van de landen waar je van hetzelfde salaris netto nog minder overhoudt dan in Nederland. Ik denk niet dat Nederlanders staan te springen om daar te gaan werken.
Gek er werken er nochtans wel meer dan een paar bij mijn klant vlak bij de grens.

• Jeroen
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 19-09 21:12

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

quote:
Koja78 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 21:40:
[...]

What he said! Ligt aan het bedrijf.

Er is helemaal geen tekort. Inderdaad:
"Er is een tekort aan goedkoop personeel en er is een tekort aan goedbetaalde banen in de IT sector."
[...]
Ik doelde meer op het gedeelte dat het lastig is om iets voor elkaar te krijgen, niet op het tekort (heb m'n post aangepast om alleen het tweede deel te quoten).

Je hebt natuurlijk in NL logge moeilijke bedrijven met te veel bureaucratie, en in België ook bedrijven waar het allemaal handiger gaat en vice versa.

Wat geld betreft heb je in BE inderdaad volgens mij wel nog hevigere belastingen dan in NL maar ja, als het salaris genoeg hoger is dan wat er in NL wordt geboden dan is het alsnog de moeite waard toch? Ik snap niet waarom je meteen een heel land zou afschrijven op basis van gemiddeldes, kies dan een goeie reden zoals misschien de mentaliteit van de mensen (cultuur) of zo.

Jeroen wijzigde deze reactie 15-09-2017 21:44 (23%)

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

• Koja78
Gelieve te duiden "lastig om iets voor elkaar te krijgen"

Zet je nu de NL directheid af tegen de BE gewoonte van compromis.
Of de politieke spelletjes tussen afdelingen die je vaak tegen komt?

• dovo
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 16:17
Zelf ben ik van BE en heb ik een BE opleiding genoten ( Bachelor ICT). Via het school zijn onze CV's doorgegeven met een jobbeurs, waar ik later ergens tussen de 20 en 30 telefoons van heb ontvangen.
Op twee telefoons na waren het allemaal recruiters met één vraag:
"Wil je .NET code voor ons komen schrijven."

Nu ken ik een aantal van deze .NET bedrijven en heb al met sommige van die .NET producten mogen werken (doe ICT op een middelbare school tijdens vakantie). Ik kan zeggen dat deze .NET producten waardeloze troep zijn (niet allemaal, maar zeker de meerderheid). Met troep bedoel ik dus bijvoorbeeld hardcoded wachtwoorden als P@ssw0rd of e-mail functionaliteit in de software die bij het verzenden van een mail naar iemand altijd hetzelfde e-mail zal spoofen als afzender.
Deze zijn zodanig opgesteld om zoveel mogelijk geld binnen te halen op zo snel mogelijke tijd, echter zijn ze niet ontworpen om future proof, onderhoudbaar of gebruiksvriendelijk te zijn, laat staan kwalitatief. Zelf heb ik de facturen met prijzen gezien die deze bedrijven vragen, en deze prijzen zijn belachelijk hoog. De meeste van deze software kan ik zelf voor één derde van de prijs maken in django of laravel, wat mij tegenwoordig af en toe een freelance opdracht oplevert.

Dus in België is er inderdaad een tekort aan goedkope ICT'ers, voor de .NET melkfabriekjes.

• Mugwump
  • Nu online
Ach, daarin verschilt .Net niet echt van Java en in de PHP wereld is het in mijn ogen al helemaal dramatisch. Zeker fatsoenlijke software architectuur blijft toch vaak een ondergeschoven kindje. Probleem is ook vaak dat maatwerk software best duur is. Zeker als het dan door externe partijen of gedetacheerden wordt gemaakt, wordt er op (technische) kwaliteit en zaken als onderhoudbaarheid al snel bezuinigd.

• Hydra
quote:
Mugwump schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 13:01:
Zeker als het dan door externe partijen of gedetacheerden wordt gemaakt, wordt er op (technische) kwaliteit en zaken als onderhoudbaarheid al snel bezuinigd.
En bedankt...

• FreezeXJ
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 13:04

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Helaas is dat wel het geval, zo lang het bouwende team het product niet hoeft te beheren, en de eisen niet waterdicht zijn (zoals gebruikelijk, zeker als de specs door een non-tech geschreven zijn), dat de kwaliteit mede bepaald wordt door de ethiek van de product manager, die regelmatig kiest voor snel klaar, want volgende opdracht, en goedkoper.

De projectmanager die eindverantwoordelijk is voor het geheel, is niet in staat om de kwaliteit goed te testen, want dat is immers ook uitbesteed, of wegbezuinigd(!).

De klant weet niet beter, die neemt een totaalproduct af, en gaat daarna dus tig support tickets inschieten omdat er gewoon dingen gemist zijn.
Een en ander wordt daarna weer provisorisch opgelapt, want er worden nu uren geschreven.

Is hier wat aan te doen? Ja, in het contract inbouwen dat die externe partij ook de support levert, maar dan heb je het vaak over een grotere organisatie, die vaak alweer zo onoverzichtelijk is dat het ene team de rommel van het andere (inmiddels vertrokken) team mag opruimen. Aangezien de manager dit al weet, wordt er extra begroot, en ben je totaal nog net zo duur uit.

Hollandse Krachtvoerkoe || Mathematics, with its potential for and hence its requirement of rigour and precision, is evidently the pinnacle of user-unfriendliness

• Paxlie

Paxlie

chaos en inslag

Vandaag weer een triangeljosti die belt naar mijn werkgever met dat hij een technische vraag had gesteld aan mij. Gelukkig hebben we slimme telefoonbeantwoorders.

• Mugwump
  • Nu online
quote:
Ik werk zelf ook bij zo'n partij hoor, dus ik spreek uit ervaring.
Het is nou eenmaal zo dat wanneer externe partijen een project aannemen dit nogal eens gebeurt op basis van halve specs of nauwelijks realistische budgetten. Het liefst nog onder de noemer Agile, maar dan wel fixed price, time en scope.
Toch al weer regelmatig van die 'jullie hebben WAT verkocht?' momentjes gehad of ingevlogen op projecten waarbij mensen zonder echte ontwikkelervaring aan het prutsen zijn geslagen en zich ergens halverwege realiseren dat ze software development aan het doen zijn. :P

• Homeland
  • Registratie: februari 2011
  • Niet online
Ook vanuit de HR kant krijg ik soms te maken met externe (ongevraagde) recruiters, willekeurige algemene emails van mensen van wie ik nog nooit heb gehoord waarin ze dan onzinnige dingen zeggen zoals "Aan het einde vorige week heb ik ruim 1200 van mijn connecties een mail gestuurd om zowel hun ambities als plannen te bespreken."

Daarnaast uiteraard kromme zinnen en spelfouten dus wees gerust, niet alleen kandidaten hebben te maken met slechte recruiters.

• t_captain
  • Nu online
quote:
Homeland schreef op woensdag 20 september 2017 @ 13:33:
"Aan het einde vorige week heb ik ruim 1200 van mijn connecties een mail gestuurd om zowel hun ambities als plannen te bespreken."
Recruiters klagen wel eens dat mensen niet reageren op hun berichten. Soms zouden ze dankbaar moeten zijn dat het zo is. 8)7

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
quote:
t_captain schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:33:
[...]

Recruiters klagen wel eens dat mensen niet reageren op hun berichten. Soms zouden ze dankbaar moeten zijn dat het zo is. 8)7
Nou recruiters kunnen er ook wat van. Ik heb ook vaak genoeg geen reactie gehad als ik ze een bericht terug stuurde.

• t_captain
  • Nu online
Dat ziet er achter de schermen ongeveer zo uit:

Recruiter: "Kandidaat! Ik heb een geweldige baan voor je!"

Kandidaat: "Hmm, kan interessant zijn. Vertel me meer."

Recruiter: "Werkgever! Ik heb een geweldige kandidaat voor uw vacature!"

Werkgever: "Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld. Misschien had u dat gemist?"

Recruiter: (gaat verder met een andere vacature)

• MeZZiN
  • Nu online
Het zijn gewoon een stel prutsers die graag voor weinig werk iemand weg willen zetten en geen effort willen steken in het process.
Pagina: 1 ... 36 37 38 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*