The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Bij het intrekken van mijn toestemming tot de verwerking van gegevens kan ik om verwijdering vragen op basis van de Wbp.Freee!! schreef op donderdag 23 november 2017 @ 20:35:
[...]
Op welke grond zou je een rechtzaak aanhangig kunnen makenIk zie er geen.
Je krijgt vaak nul op je rekest, maar als je dan informeert naar de contactgegevens van de juridische afdeling, deze ook daadwerkelijk contacteert en verzoekt tot verwijdering, waarbij je er fijntjes de wet even bijhaalt, gaat het overgrote deel over tot verwijdering.
Als na januari mei de GDPR ook echt afgedwongen gaat worden zijn ze gek om het niet te doen. Tonnen boete staan er tegenover. Privacy wetgeving FTW
[ Voor 0% gewijzigd door ocf81 op 24-11-2017 11:27 . Reden: verkeerde datum GDPR enforcement ]
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
Heel leuk, maar dan verwijderen ze je gegevens en halen die een week later weer uit een nieuwe database die ze net opgekocht hebben. Je kunt daarna de verkoper van die database wel aanklagen, maar dat is gewoon een katvanger waar niets te halen is.ocf81 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 20:45:
[...]
Bij het intrekken van mijn toestemming tot de verwerking van gegevens kan ik om verwijdering vragen op basis van de Wbp.
Je krijgt vaak nul op je rekest, maar als je dan informeert naar de contactgegevens van de juridische afdeling, deze ook daadwerkelijk contacteert en verzoekt tot verwijdering, waarbij je er fijntjes de wet even bijhaalt, gaat het overgrote deel over tot verwijdering.
Als na januari de GDPR ook echt afgedwongen gaat worden zijn ze gek om het niet te doen. Tonnen boete staan er tegenover. Privacy wetgeving FTW
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
4% van de wereldwijde omzet. Dus dat zijn niet altijd tonnen.ocf81 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 20:45:
[...]
Tonnen boete staan er tegenover. Privacy wetgeving FTW
Volgens mij is dat niet relevant voor de GDPR. Als je om verwijdering vraagt, maar je voert het daarna weer in, staat de info er nog steeds.Freee!! schreef op donderdag 23 november 2017 @ 20:51:
[...]
Heel leuk, maar dan verwijderen ze je gegevens en halen die een week later weer uit een nieuwe database die ze net opgekocht hebben. Je kunt daarna de verkoper van die database wel aanklagen, maar dat is gewoon een katvanger waar niets te halen is.
[ Voor 51% gewijzigd door MrSleeves op 23-11-2017 20:53 ]
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Dat is alleen voor hele grote bedrijven. Er is ook een boetebedrag van 10.000.000 voor het geval die 2% daaronder ligt. (4% is een andere categorie overtredingen)MrSleeves schreef op donderdag 23 november 2017 @ 20:52:
[...]
4% van de wereldwijde omzet. Dus dat zijn niet altijd tonnen.
[ Voor 10% gewijzigd door ocf81 op 24-11-2017 11:48 ]
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
Zelf run ik een kleiner (lees jong) IT bedrijf in de buurt van Gent en ben steeds op zoek naar .Net developers, maar kan ze maar zo moeilijk vinden, dit komt doordat er te veel recruiters dagelijks via ondermeer LinkedIn berichten sturen naar developers, waardoor deze zo gefrustreerd raken dat ze deze toch niet lezen.
Dat maakt het werk van mensen die het echt goed menen, zoals ik, bijzonder moeilijk.
Ik voel me een beetje uitgeblust in het oprecht zoeken naar personeel.
Indien jullie adviezen hebben, laat ze me gerust weten!
Ik heb er trouwens een blogpost over geschreven (aan de mods: zie het niet als spam/reclame, want dit komt uit het hart):
Ik kan niet anders oordelen dan dat dit gewoon werving/reclame is.
[ Voor 6% gewijzigd door defiant op 23-11-2017 23:17 ]
Zucht.
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Dit werkt inderdaad, hoge eisen stellen en dan ben je van ze af. Ik reageer met 'bedankt voor je bericht, ik ben inderdaad op zoek naar een nieuwe uitdaging'. En als ze dan horen dat ik 200k salaris vraag blijft het vervolgens heel stil, zelfs als ik zelf daarna weer contact met ze opneem. Van alle recruiters waar ik met deze reactie kwam heb ik nooit meer wat gehoord.Koja78 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 16:51:
Ook weer typisch:
"Ik vroeg mij af of je open zou staan voor nieuwe SAP-gerelateerde mogelijkheden? Zo ja, laat me gerust weten in welke richting je zoekt. Dan kunnen we eens kijken of we jou daarbij kunnen helpen."
Lees: we zijn weer een databank van CV's aan het aanleggen.
Ik zoek in de richting van 6000 euro netto per maand is vast niet het correcte antwoord?
Wacht nog even tot na de jaarwisseling en blaas ze dan meteen goed uit het waterBarthezZ schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 11:19:
Heeft iemand al GDPR voorbeeld brieven liggen om recruiters onder druk te zetten? Ik heb de eerste partij gevonden welke echt op de nominatie staat om juridisch gewurgd te worden (in 4 dagen tijd 20+ keer bellen).
Indien je echt interesse toont in de persoon achter het profiel en laat blijken ook daadwerkelijk het profiel gelezen te hebben maak je een kans. Als je achtergrond informatie kunt tonen, laten weten dat je de techniek begrijpt, uit persoonlijke titel schrijft en een duidelijke visie van je bedrijf kunt neerzetten onderscheid je je meer dan voldoende om van mij een reactie te ontvangen.RubinhoD schreef op donderdag 23 november 2017 @ 22:52:
Ik heb dit topic in de voorbije maanden regelmatig gevolgd en moet me volledig aansluiten bij veel meningen omtrent recruiters.
Zelf run ik een kleiner (lees jong) IT bedrijf in de buurt van Gent en ben steeds op zoek naar .Net developers, maar kan ze maar zo moeilijk vinden, dit komt doordat er te veel recruiters dagelijks via ondermeer LinkedIn berichten sturen naar developers, waardoor deze zo gefrustreerd raken dat ze deze toch niet lezen.
Dat maakt het werk van mensen die het echt goed menen, zoals ik, bijzonder moeilijk.
Indien standaard tekst, hagel schot, etc. dan is het prullenbak of als ik in de stemming ben een trol bericht terug.
Ik heb me vergist in de datum. 29 mei is de dag dat onze irritaties een pleistertje krijgenFreee!! schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 12:42:
[...]
Wacht nog even tot na de jaarwisseling en blaas ze dan meteen goed uit het water
© ocf81 1981-infinity
Hoe ervaren moeten ze zijn?RubinhoD schreef op donderdag 23 november 2017 @ 22:52:
Ik heb dit topic in de voorbije maanden regelmatig gevolgd en moet me volledig aansluiten bij veel meningen omtrent recruiters.
Zelf run ik een kleiner (lees jong) IT bedrijf in de buurt van Gent en ben steeds op zoek naar .Net developers,
Misschien moet je es beginnen met stages via de hogescholen aan te bieden?
Ik ben bijna 1 jaar werkzaam binnen de IT, maar heb ook 7,5 jaar opleidingen gedaan in de IT. Ik ben dus ondanks dat ik nog maar net ben begonnen ook al vaak benaderd door recruiters. Veelal gaan connect verzoeken van hen linea recta de prullenbak in, evenals hun berichten. Berichten van inhouse-recruiters kijk ik dan wel weer serieus naar. Laatst had ik nog een bericht van iemand van HR (van een klein bedrijfje) en eentje van een co-founder van een bedrijfje. Die personen neem ik wel serieus omdat zij ook serieus op zoek zijn.RubinhoD schreef op donderdag 23 november 2017 @ 22:52:
Ik heb er trouwens een blogpost over geschreven (aan de mods: zie het niet als spam/reclame, want dit komt uit het hart):
[mbr]Ik kan niet anders oordelen dan dat dit gewoon werving/reclame is.[/mbr]
Leg ook uit wat je bedrijf doet (services? producten? welke sector?) of verwijs naar je bedrijfspagina. Ik vind het ook altijd wel leuk om te zien wat ik kan gaan doen bijvoorbeeld (iets specifieker dus dan ".NET developer"), of wat voor mogelijkheden er zijn. Zaken als hackathons, kennissessies (al dan niet in de avond) or andere activiteiten spreken mij ook altijd wel aan maar zijn nooit deal-breakers.
TL;DR: LinkedIn "titel" kan helpen (naar mijn mening).
[ Voor 11% gewijzigd door Arcastin op 24-11-2017 14:28 ]
Dat probeer ik inderdaad steeds uit te leggen. Om die reden had ik ook een link naar een blogpost op onze website bjijgevoegd, maar deze werd (weliswaar begrijpelijk) verwijderd door een mod.Arcastin schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 14:17:
[...]
Ik ben bijna 1 jaar werkzaam binnen de IT, maar heb ook 7,5 jaar opleidingen gedaan in de IT. Ik ben dus ondanks dat ik nog maar net ben begonnen ook al vaak benaderd door recruiters. Veelal gaan connect verzoeken van hen linea recta de prullenbak in, evenals hun berichten. Berichten van inhouse-recruiters kijk ik dan wel weer serieus naar. Laatst had ik nog een bericht van iemand van HR (van een klein bedrijfje) en eentje van een co-founder van een bedrijfje. Die personen neem ik wel serieus omdat zij ook serieus op zoek zijn.
Leg ook uit wat je bedrijf doet (services? producten? welke sector?) of verwijs naar je bedrijfspagina. Ik vind het ook altijd wel leuk om te zien wat ik kan gaan doen bijvoorbeeld (iets specifieker dus dan ".NET developer"), of wat voor mogelijkheden er zijn. Zaken als hackathons, kennissessies (al dan niet in de avond) or andere activiteiten spreken mij ook altijd wel aan maar zijn nooit deal-breakers.
TL;DR: LinkedIn "titel" kan helpen (naar mijn mening).
De dingen die je opnoemt zijn net dingen die we doen/aanbieden
Door deze post heb jij dit inderdaad gelezen en heb je mogelijk een positief gevoel, maar door via LinkedIn hetzelfde bericht te sturen zal de reponse meteen minder goed overkomen.
Het blijft dus zoeken naar diverse kanalen.
Conclusie: Als kleine speler is het gewoon moeilijk op te tornen tegen de recruiters die fulltime met hun shit bezig zijn.
Af en toe nemen we een schoolverlater aan, maar die krijg je moeilijk op een project gezet. Dus doen we dit naar ratio van 1 op de 3 ongeveer.Koja78 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 13:47:
[...]
Hoe ervaren moeten ze zijn?
Misschien moet je es beginnen met stages via de hogescholen aan te bieden?
Verder een jaar of 2 ervaring is ideaal, al is het niet enkel ervaring die telt. Inzet, motivatie, overkomen, gedrevenheid, zijn minstens even belangrijke factoren.
Stages hebben we dan ook in de mate van het mogelijke. (Je moet er je deftig kunnen mee bezighouden, zodat die gasten daar niet voor niets zitten)
Ik had dus gelijk. Heb naar de concrete vacature gevraagd en dan krijg je:Koja78 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 16:51:
Ook weer typisch:
"Ik vroeg mij af of je open zou staan voor nieuwe SAP-gerelateerde mogelijkheden? Zo ja, laat me gerust weten in welke richting je zoekt. Dan kunnen we eens kijken of we jou daarbij kunnen helpen."
Lees: we zijn weer een databank van CV's aan het aanleggen.
Ik zoek in de richting van 6000 euro netto per maand is vast niet het correcte antwoord?
"Mijn collega xxxx heeft ons sinds kort vervoegd en die zal alle SAP/BI-gerelateerde functies vanaf nu behartigen. Heb je zelf een voorkeur voor bepaalde functies? Ik geef door dat hij anders eens contact met jouw opneemt."
World dictator lijkt me wel wat..
kleine bodyshopper dus?RubinhoD schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 14:50:
[...]
Af en toe nemen we een schoolverlater aan, maar die krijg je moeilijk op een project gezet. Dus doen we dit naar ratio van 1 op de 3 ongeveer.
Verder een jaar of 2 ervaring is ideaal, al is het niet enkel ervaring die telt. Inzet, motivatie, overkomen, gedrevenheid, zijn minstens even belangrijke factoren.
Stages hebben we dan ook in de mate van het mogelijke. (Je moet er je deftig kunnen mee bezighouden, zodat die gasten daar niet voor niets zitten)
Heb er de afgelopen week alweer drie moeten afpoeieren die alledrie met hetzelfde lulverhaal kwamen over al mijn gegevens willen hebben om mij op de hoogte te houden van interessante events op mijn vakgebied. Ja, doei.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Haha wat ik juist begreep is dat de wet opzich al in is gegaan er alleen pas vanaf dan gehandhaafd wordt. Nu had ik voor het 1e mail/verzoek wel een template gevonden maar voor de vervolgstappen nog niet (en natuurlijk is er op de 1e mail niet gereageerd). Goed nieuws: Gisteren een nieuwe recruiter van die partij toegewezen gekregen, kijken of hij wel op mijn vraag gaat antwoorden.Freee!! schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 12:42:
[...]
Wacht nog even tot na de jaarwisseling en blaas ze dan meteen goed uit het water
Ik heb een even grote hekel aan shitrecruiters als iedereen hier, maar volgende maand begin ik aan een nieuwe baan... die een recruiter voor me gevonden heeft. Er zijn, zoals opgemerkt, wel enkele goede in de lawine van slechte. Mijn proces was als volgt:RubinhoD schreef op donderdag 23 november 2017 @ 22:52:
- 99% van de berichten/verzoeken (via LinkedIn) wordt genegeerd, tenzij het meteen duidelijk is dat verzender mijn profiel echt gelezen en begrepen heeft. (Dus niet: 'Ik zie dat je bent begonnen als [FUNCTIE A] bij [BEDRIJF B] en je opgewerkt hebt naar [FUNCTIE C] bij [BEDRIJF D]'. Daar trapt echt niemand in. Maar ik krijg af en toe ook een bericht waarin een recruiter uitlegt hoe hij mijn profiel leest, wat hij denkt dat een goede volgende stap kan zijn en hoe zijn vacature (die hij meteen gedetailleerd beschrijft) daarop aansluit.)
- De 1% die overblijft stuur ik een berichtje waarin ik ze dank voor hun belangstelling, maar dat ik momenteel niet op zoek ben. Als ik het weet dan vertel ik ze over hoeveel jaar/maanden ik waarschijnlijk weer toe ben aan wat nieuws. Als je de eerste stap goed hebt gedaan, praat je nu met echte mensen die je respecteren en die je niet meer lastigvallen.
- Als het moment komt dat je daadwerkelijk op zoek gaat, loop je de lijst met conversaties in LinkedIn af en stuurt ze allemaal een bericht, waarin je duidelijk uitlegt waar je naar op zoek bent.
- ...
- Profit.
Die "blogpost" had ik gelezen. Het was niet wat ik had verwacht, een ervaringsverhaal over lastige recruiters. Het was meer een "kom werken bij ons" pagina. Ik denk dat de moderator gelijk had om het wervingsbeleid toe te passen.RubinhoD schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 14:48:
[...]
Dat probeer ik inderdaad steeds uit te leggen. Om die reden had ik ook een link naar een blogpost op onze website bjijgevoegd, maar deze werd (weliswaar begrijpelijk) verwijderd door een mod.
Tegenwoordig is het heel belangrijk om "authentiek" te zijn. Je moet als bedrijf een visie hebben en een strategie die aansluit bij die visie. De branding van het bedrijf moet op zijn beurt weer integer zijn met de strategie en de visie.Conclusie: Als kleine speler is het gewoon moeilijk op te tornen tegen de recruiters die fulltime met hun shit bezig zijn.
Denk aan Tesla. Een visie waarin de auto-sector vrij van fossiele brandstoffen wordt en een strategie met electrische auto's, zonnedaken en thuis-accu's om dat tot werkelijkheid te maken.
Voor inhuur-toko's is dat lastige materie. Het business model is eenvoudig en niet nieuw. Veel mensen zien detacheringsbedrijven dan ook op 1 lijn met recruiters. Die detacheringsbedrijven ervaren concurrentie van recruitment-bedrijven omdat hun arbeidsmarkt-propositie niet wezenlijk anders wordt opgevat. "wij zetten je ergens neer en verdienen daaraan".
De pro-tip van de dag: doe iets wat onderscheidend is.
Klopt, dus why bother. Veel developers zitten niet op recruiters te wachten. Veel mensen zitten niet op reclame te wachten. Mensen houden niet van bedelaars op straat. Mensen houden niet van opdringerige autoverkopers. Of energiecontractenverkopers aan de deur. Allemaal even kut. Doe het dus gewoon niet, geef de wereld een zetje in de positieve richting.RubinhoD schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 14:48:
[...]
Conclusie: Als kleine speler is het gewoon moeilijk op te tornen tegen de recruiters die fulltime met hun shit bezig zijn.
Zorg gewoon dat je een hele nette vacature hebt en plaats deze overal waar je maar kan vinden.
Je kan beter 5000 euro uitgeven aan een vacaturetekst en vacaturesites dan het dubbele aan een recruiter.
Vergeet niet dat de meeste developers die wél op zoek zijn zelf actief aan het googlen zijn naar leuke bedrijven. Als jouw vacature dan gevonden kan worden, dan heb je denk ik best kans.
Het grootste probleem met kleine bedrijfjes die geen personeel kunnen vinden is volgens mij meestal de belabberde arbeidsvoorwaarden. Zet alsjeblieft geen "marktconform" in de vacature en maak duidelijk dat je goed kan groeien naar dikke salarissen. Een developer die het idee krijgt van zo'n vacature dat hij daar (nederlandse bedragen:) tussen de 2000 en max 3000 euro bruto kan gaan vangen dan houdt het daar al gewoon op, tenzij je een onervaren junior kan gebruiken in je bedrijf. Kan je developers niet meer bieden, dan zit je bedrijf niet goed in elkaar. Wat verdient sales, inclusief bonussen? 5k? Waarom een developer dan niet..
Developers kosten geld. Kan je dat niet betalen, dan doe je simpel gezegd niet meer mee. De enige figuren in een developertoko die meer zouden moeten verdienen dan een developer is een goeie projectmanager, cto en ceo. Zo is de markt nu, als je het mij vraagt.
Ik heb ooit ergens gesolliciteerd bij een klein bedrijfje en ik vroeg toen iets van 2700 bruto ofzo. Die lui dachten serieus dat een developer niet meer dan 2300 zou kosten en hadden echt geen cent meer te besteden. Ik heb ze even bijgepraat en toen viel het kwartje wel en gingen ze even heel goed nadenken over hoe nu verder met het hele bedrijf. Ik geloof niet dat ze nog bestaan
https://niels.nu
En je kan een echte relatie bouwen met developers. Ze komen bij je terug met vragen over hun carrière en/of voor hun volgende stap. Het is nog steeds een sales rol, maar waar je prospects helpt om hun functies te vinden.Hydra schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 13:29:
Het is al tijden een sellers market en als je als recruiter succes wil hebben zul je je dus vooral op de sellers moeten richten. Dit is een 180 graden draai vanaf het vroegere bedrijfsmodel; vanuit vacatures werken. Als je als recruiter vanuit developers gaat werken ga je veel meer succes hebben; een goeie developer kun je toch wel plaatsen. Je moet je dus meer zien als een 'aankoopmakelaar' die een dev helpt aan de perfecte baan. Als je een dergelijke service biedt, en de dev op 1 zet, zal 'word of mouth' je aan een groot netwerk helpen.
Ik heb het gevoel dat de "interessante" vacatures ook via zulke partijen en/of interne recruiters gaan.
Precies dit, zo pakt een goede recruiter dat aan. En die zijn er ook wel, goede recruiters. Een vriend van me (geen IT-er), werkte in Amsterdam. Recruiter benadert hem, vraagt hoe hij erin staat qua werksituatie. Hij geeft aan dat hij prima op zijn plek zit, en dat het enige wat beter zou kunnen, een zelfde soort functie in Rotterdam zou zijn. Een jaar later belt de recruiter hem, omdat er precies zo'n functie in Rotterdam is. Geen gespam, geen nepvacatures, gewoon de juiste baan bij de juiste vent vinden, en andersom.Hydra schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 13:29:
Het is al tijden een sellers market en als je als recruiter succes wil hebben zul je je dus vooral op de sellers moeten richten. Dit is een 180 graden draai vanaf het vroegere bedrijfsmodel; vanuit vacatures werken. Als je als recruiter vanuit developers gaat werken ga je veel meer succes hebben; een goeie developer kun je toch wel plaatsen. Je moet je dus meer zien als een 'aankoopmakelaar' die een dev helpt aan de perfecte baan. Als je een dergelijke service biedt, en de dev op 1 zet, zal 'word of mouth' je aan een groot netwerk helpen.
Alleen over die recruiters hoor je bijna nooit wat. Vooral niet in dit topic
Zo'n type heeft me aan m'n huidige baan gehouden. Alleen is die helemaal uit de recruitment wereld gestapt. Jammer.Wild Chocolate schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 15:41:
Alleen over die recruiters hoor je bijna nooit wat. Vooral niet in dit topic
Er is geen sprake van een sellers market want in een sellers market bepaalt diegene die iets te verkopen heeft de prijs en gaan kopers daar soms nog boven bieden, bijvoorbeeld zoals op de Amsterdamse huizenmarkt.Hydra schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 13:29:
De arbeidsmarkt voor ontwikkelaars is meer vergelijkbaar met een grote groep kopers die voor een beperkt aanbod vrijstaande huizen op A locatie niet meer dan 100k wil bieden en als niemand z'n vrijstaande huis voor 100k verkoopt vervolgens in de media en bij de overheid gaat lopen klagen over een 'tekort aan huizen'.
En degene die wel 250K wil bieden (en daarmee wel zo'n vrijstaand huis koopt) veroordeelt als een dwaas die de prijzen opdrijft en zich schuldig maakt aan het creëren van en zeepbel.gold_dust schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 17:49:
[...]
De arbeidsmarkt voor ontwikkelaars is meer vergelijkbaar met een grote groep kopers die voor een beperkt aanbod vrijstaande huizen op A locatie niet meer dan 100k wil bieden en als niemand z'n vrijstaande huis voor 100k verkoopt vervolgens in de media en bij de overheid gaat lopen klagen over een 'tekort aan huizen'.
Je begrijpt prima wat ik bedoel.gold_dust schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 17:49:
Er is geen sprake van een sellers market want in een sellers market bepaalt diegene die iets te verkopen heeft de prijs en gaan kopers daar soms nog boven bieden, bijvoorbeeld zoals op de Amsterdamse huizenmarkt.
Er is sec geen markt markt want er is geen transparantie over vraag en aanbod?gold_dust schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 17:49:
[...]
Er is geen sprake van een sellers market want in een sellers market bepaalt diegene die iets te verkopen heeft de prijs en gaan kopers daar soms nog boven bieden, bijvoorbeeld zoals op de Amsterdamse huizenmarkt.
Dat klagen over tekort aan huizen is dan direct ook het startpunt om toch maar weer te beginnen dat we eigenlijk graag die exotische huizen willen zonder de regeltjes en de wensen van de oorspronkelijke huizen.gold_dust schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 17:49:
[...]
En het gaat verder als:Koja78 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 15:08:
[...]
Ik had dus gelijk. Heb naar de concrete vacature gevraagd en dan krijg je:
"Mijn collega xxxx heeft ons sinds kort vervoegd en die zal alle SAP/BI-gerelateerde functies vanaf nu behartigen. Heb je zelf een voorkeur voor bepaalde functies? Ik geef door dat hij anders eens contact met jouw opneemt."
World dictator lijkt me wel wat..
k hoorde dat je open staat voor eventuele SAP-mogelijkheden? In welke richting zoek je? Dan kan ik je alvast enkele vacatures doorsturen bij interesse.
Laat gerust iets weten.
euh allo.. ja stuur de vacatures vanaf 80k per jaar maar
Wel even goed de muntsoort specificeren, voor VND 80K*) per jaar kom ik niet eens mijn bed uit.Koja78 schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:13:
[...]
euh allo.. ja stuur de vacatures vanaf 80k per jaar maar
*) Is maar een voorbeeld, maar de tegenwaarde daarvan in echt geld is ongeveer EUR 2,97.
Vriendschap... ik heb thuis nog duizenden dong liggen...Freee!! schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:21:
[...]
Wel even goed de muntsoort specificeren, voor VND 80K*) per jaar kom ik niet eens mijn bed uit.
*) Is maar een voorbeeld, maar de tegenwaarde daarvan in echt geld is ongeveer EUR 2,97.
Ik heb een maat die al grappend maanden om 20 000 zag te zagen 20 000 van die dongetjes gestuurd trouwens
[ Voor 12% gewijzigd door Koja78 op 27-11-2017 11:23 ]
De laatste keer dat ik in Vietnam was (Tet 2010), heb ik de overgeschoten dongs bij het afscheid op Noi Bai aan mijn verloofde gegeven, dus dat luxe probleem heb ik nietKoja78 schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:22:
[...]
Vriendschap... ik heb thuis nog duizenden dong liggen...
Ik dacht het voor monopoly te gaan gebruiken.. of wie weet komen we er nog wel es terug.Freee!! schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:26:
[...]
De laatste keer dat ik in Vietnam was (Tet 2010), heb ik de overgeschoten dongs bij het afscheid op Noi Bai aan mijn verloofde gegeven, dus dat luxe probleem heb ik niet
Ik verwacht er nog wel eens te komen (heeft al langer geduurd dan ik verwacht had), maar mijn vrouw heeft er niet zoveel behoefte aan. Begin dit jaar haar ouders nog gezien ergens "halverwege" (in Thailand). Maar dit gaat wel erg off-topic.Koja78 schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:28:
[...]
Ik dacht het voor monopoly te gaan gebruiken.. of wie weet komen we er nog wel es terug.
Meer dat ze in Thailand geen last heeft/had van de corruptie en in Vietnam wel. Daarnaast was het in Thailand (Jomtien) een stuk aangenamer dan in Vietnam (Quảng Hà).
Maar het toppunt van 'onzin recruiter' dit jaar geef ik de prijs aan de gozer die mij vorig week ook via LinkedIn had benaderd. De betreffende functie was namelijk voor het zelfde bedrijf waar ik al voor werk (niet de zelfde functie) en dit terwijl het bedrijf geen externe recruiters gebruikt.
Overleggen met HR/management en die recruiter een keertje echt goed voor gaas laten gaanIjsklont schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:52:
[...]
Maar het toppunt van 'onzin recruiter' dit jaar geef ik de prijs aan de gozer die mij vorig week ook via LinkedIn had benaderd. De betreffende functie was namelijk voor het zelfde bedrijf waar ik al voor werk (niet de zelfde functie) en dit terwijl het bedrijf geen externe recruiters gebruikt.
Waarom? Geen idee. Heeft het nut? Geen idee. Wat doe je er mee? Profielen zoeken en vacaturesn spammen. Mooi man.
En daarom moet je niet blindelings linken. Link alleen met de mensen waarmee je direct en langdurig hebt samengewerkt. Kwaliteit boven kwantiteit...
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Je hebt een aantal van die profielen die ik af en toe voorbij zien komen.Motrax schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 11:56:
https://www.ad.nl/ad-werk...t-werkzoekenden~aedd459c/
Waarom? Geen idee. Heeft het nut? Geen idee. Wat doe je er mee? Profielen zoeken en vacaturesn spammen. Mooi man.
En daarom moet je niet blindelings linken. Link alleen met de mensen waarmee je direct en langdurig hebt samengewerkt. Kwaliteit boven kwantiteit...
Het probleem van honderd euro en kunnen mensen onbeperkt reageren en kijken. Als je een vacature uitzet dan zijn er meerdere sites waarop je die kunt aanbieden. Daarbij moet je dan ook nog enkele duizenden euro's / 1 of meerdere maandsalarissen overmaken bij een succesvolle match. Tweakers Elect probeert hierin de markt om te draaien, maar als klein bedrijf is dit alsnog best kostbaar omdat het werven van mensen of een dergelijk portaal blijkbaar veel geld waard is.
Ik vraag me dan serieus af of je wel de ruimte hebt om een extra developer te bieden waar hij naar op zoek is.jongetje schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 12:23:
[...]
Je hebt een aantal van die profielen die ik af en toe voorbij zien komen.
Het probleem van honderd euro en kunnen mensen onbeperkt reageren en kijken. Als je een vacature uitzet dan zijn er meerdere sites waarop je die kunt aanbieden. Daarbij moet je dan ook nog enkele duizenden euro's / 1 of meerdere maandsalarissen overmaken bij een succesvolle match. Tweakers Elect probeert hierin de markt om te draaien, maar als klein bedrijf is dit alsnog best kostbaar omdat het werven van mensen of een dergelijk portaal blijkbaar veel geld waard is.
Als er geen geld is voor werving, is er dan wel geld voor opleidingsruimte en goede ondersteunende voorzieningen zoals een deftige developmentstraat?
Ik moet toegeven dat ik hierin wel een aantal aannames verwerk, maar toch.
© ocf81 1981-infinity
Mooie aannames idd, wij zoeken namelijk *knip*ocf81 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:19:
[...]
Ik vraag me dan serieus af of je wel de ruimte hebt om een extra developer te bieden waar hij naar op zoek is.
Als er geen geld is voor werving, is er dan wel geld voor opleidingsruimte en goede ondersteunende voorzieningen zoals een deftige developmentstraat?
Maar punt dat ik wil maken is juist dat doordat er zulke grote bedragen worden gegeven voor gekwalificeerd personeel je die shitpraktijken in de hand werkt. Als er dan iemand geplaatst wordt gaat het direct om duizenden euro's.
[ Voor 8% gewijzigd door Rukapul op 03-12-2017 22:25 ]
De praktijk is helaas iets anders.
Vertel kort wat je kunt bieden en wat je ervoor terugvraagt. Heb je geen recruiter meer nodig en kun je het geld in je mensen steken.
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Om heel eerlijk te zijn zie ik gewoon bedrijven vacatures plaatsen op LinkedIn en vacaturesites. Dat lijkt gewoon te werken (in ieder geval voor mijErikRo schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 14:16:
Zet dan eens een normale functie weg met wat je zoekt en wat je biedt. Gewoon kort en krachtig. Ik zie steeds meer vacatures van wel vier kantjes lang met de mooiste kreten en beloftes die nergens op slaan. Zelfs bij mijn oude werkgever wordt de suggestie gewekt dat je in de hemel beland en het leven voor iedereen beter gaat maken. Wie wil dat nou niet.
De praktijk is helaas iets anders.
Vertel kort wat je kunt bieden en wat je ervoor terugvraagt. Heb je geen recruiter meer nodig en kun je het geld in je mensen steken.

Je kan je geld maar 1x uitgeven. Liever geld naar goede koffie, tafelvoetbal tafel dan dat de recruitmentfee betaald moet worden...ocf81 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:19:
Ik vraag me dan serieus af of je wel de ruimte hebt om een extra developer te bieden waar hij naar op zoek is.
[ Voor 21% gewijzigd door Motrax op 28-11-2017 14:26 ]
☻/
/▌
CodeCaster in "de shitpraktijken van recruiters"wheel schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 15:15:
Nog zo een: https://www.linkedin.com/in/robmesverbinder/ Bijna 57k mensen die hem volgen...
Het is een soort "inner platform effect": hij heeft zijn eigen variant van LinkedIn opgebouwd binnen LinkedIn. Misschien werkt het in sommige gevallen; ik blijf sceptisch.
[ Voor 23% gewijzigd door CodeCaster op 28-11-2017 15:35 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Oke. Wat bedoel je precies te zeggen?CodeCaster schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 15:32:
[...]
CodeCaster in "de shitpraktijken van recruiters"
Het is een soort "inner platform effect": hij heeft zijn eigen variant van LinkedIn opgebouwd binnen LinkedIn. Misschien werkt het in sommige gevallen; ik blijf sceptisch.
Klinkt als LinkedInception..
Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.
Je post het LinkedIn-profiel van iemand met 57K volgers, dat hier volgens mij al eerder is voorbijgekomen.
Ik reageer met hoe hij volgens mij (en dan vooral: niet) werkt.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Ja en hij doet het allemaal alleen voor de mensen want gepensioneerdwheel schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 15:15:
Nog zo een: https://www.linkedin.com/in/robmesverbinder/ Bijna 57k mensen die hem volgen...

Ik heb het niet zo op dit soort types.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ja de koffie moet ook betaald worden. Echter kan ik als ik via advertenties ga reageren vaak niet verder komen dan dezelfde recruiters waar we in dit topic tegen ageren. Bedrijven adverteren nauwelijks nog zelf lijkt het. Die kosten zijn tegenwoordig dus min of meer onderdeel van de TCE van een Developer geworden, naast het salaris, het kantoor en alle onderdelen die samen de developmentstraat vormen.Motrax schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 14:24:
Je kan je geld maar 1x uitgeven. Liever geld naar goede koffie, tafelvoetbal tafel dan dat de recruitmentfee betaald moet worden...
© ocf81 1981-infinity
Die post zag ik laatst ook. Gelukkig ben ik blijkbaar niet de enige die er zo over dacht.Martinusz schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 16:40:
[...]
Ja en hij doet het allemaal alleen voor de mensen want gepensioneerd.....laatst poste die dat hij een nieuwe ipad nodig had hiervoor, maar dat kon hij zelf niet betalen....of iemand het niet kon schenken. En dan op 10 aangeboden ipads door verschillende mensen allemaal serieus reageren en afspreken. (die heeft straks 10 ipads)
Ik heb het niet zo op dit soort types.
Niks is gratis in de wereld. Op zich wel een slimme aanpak met al die goedgelovige volgers van hem. Netjes is anders natuurlijk.
Overigens zijn die verbindingen/profielen die zulke personen delen vaak nou niet echt hetgeen waar mijn hart sneller van gaat kloppen.
Ze zijn er dus wel

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Correcte antwoord is:"Na 21:30 is altijd te laat en omdat je me hebt wakker gebeld heb ik principiëel geen interesse om ooit nog zaken met jou te doen. Neem me maar meteen op in jullie bel-me-niet-register want het volgende telefoontje van jullie levert meteen een aanklacht wegens stalking op."AtleX schreef op woensdag 29 november 2017 @ 08:58:
Gisteravond wakker gebeld door een recruiter."Ik hoop dat ik niet te laat bel maar ik heb de ideale vacature hier voor me en ik moest direct aan jou denken!" Het was 23:10 en ik had die hele kerel nog nooit gesproken.
NB: Als ik wakker gebeld wordt, ben ik niet zo netjes en vriendelijk als hierboven gepost.
[ Voor 6% gewijzigd door Freee!! op 29-11-2017 09:10 ]
Jezus serieus? Het is dus gewoon een grote scam. Slim van hem; want hordes mensen trappen erin. Heb het zelf 'helaas' niet gezien van heb die kerel (en andere link-veramelaars) al lang geblokkeerd.Martinusz schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 16:40:
Ja en hij doet het allemaal alleen voor de mensen want gepensioneerd.....laatst poste die dat hij een nieuwe ipad nodig had hiervoor, maar dat kon hij zelf niet betalen....of iemand het niet kon schenken. En dan op 10 aangeboden ipads door verschillende mensen allemaal serieus reageren en afspreken. (die heeft straks 10 ipads)
[ Voor 8% gewijzigd door Hydra op 29-11-2017 11:25 ]
Volgens mij is ie anders toch echt bezig met recruiting door mij koud een berichtje te sturen via LinkedIn.P.S. Wij zijn geen recruitment bureau en gaan ook niet zo te werk. Ik heb dus geen belang bij waar ik je wel of niet plaats en ik krijg geen percentage van jouw salaris als beloning.
Een sterke match is voor mij ook het belangrijkst!
Het is dat er interessante zaken op gebeuren voor m'n vakgebied. Maar het bedrijf zelf heeft het ondertussen wel al verkorven.
Er staat nergens dat ik geïnteresseerd ben in een nieuwe baan en/of ik opzoek ben naar een coach.
Hoe moet ik hiermee omgaan? Aan de ene kant denk ik "negeren" aan de andere kant denk ik ik ga reageren met de vraag, wat wil je met dit niets zeggende bericht bereiken..
Hi [naam]!
Mijn naam is [Recruiter-naam] en carrièrecoach bij Ruardy Recruitment. Samen met mijn collega’s proberen wij een gesprek aan te gaan met jou als kandidaat over wat je wilt leren in je loopbaan. Aan de hand daarvan zoeken we indien gewenst een passende werkplek. Lijkt het je leuk te linken?
[ Voor 14% gewijzigd door rafler op 29-11-2017 18:04 ]
Voor een klant van SMART Recruitment ben ik op zoek naar talentvolle developers. Ik stuitte op jouw profiel. Tijdens deze zoektocht kwam jij eruit als een goede, al dan niet, perfecte match op basis van de hardskills die zij wensen. Zo zag ik dat je een gedegen opleiding hebt gevolgd. En belangrijker heb je een groot scala aan hardskills en alle techskills die onze opdrachtgever zoekt bezit jij!
De opdrachtgever kenmerkt zich door haar open en informele werksfeer. Een ieder heeft zijn/haar aandeel binnen het bedrijf en de daarbijbehorende verantwoordelijkheid. Dit zorgt ervoor dat elke medewerker trots is op het feit dat ze bij dit bedrijf werken! De organisatie, onze opdrachtgever, wil de komende tijd aanzienlijk groeien in kwaliteit en kwantiteit. Ze hebben een aantal senioren in dienst die jou kunnen begeleiden tijdens jouw leerproces/carrière binnen de IT sector maar ze zullen je daarbij ook verantwoordelijkheid geven. Hierdoor kun je snel veel leren.
Ik wil je daarom vragen of je open staat voor een nieuwe uitdaging. Mocht dit niet zo zijn, schroom dan niet mij dit te laten weten. Lijkt het je wel interessant om kennis te maken met deze opdrachtgever of wil je in gesprek gaan met een van onze consultants over wat de huidige markt jou kan bieden?
Ik heb misschien wel 10 berichten van Ruardy in mijn inbox... negeren.rafler schreef op woensdag 29 november 2017 @ 18:00:
Weer een mooie binnen gekregen, ik vraag me toch echt af wat recruiters hiermee willen bereiken...
Er staat nergens dat ik geïnteresseerd ben in een nieuwe baan en/of ik opzoek ben naar een coach.
Hoe moet ik hiermee omgaan? Aan de ene kant denk ik "negeren" aan de andere kant denk ik ik ga reageren met de vraag, wat wil je met dit niets zeggende bericht bereiken..
Hi [naam]!
Mijn naam is [Recruiter-naam] en carrièrecoach bij Ruardy Recruitment. Samen met mijn collega’s proberen wij een gesprek aan te gaan met jou als kandidaat over wat je wilt leren in je loopbaan. Aan de hand daarvan zoeken we indien gewenst een passende werkplek. Lijkt het je leuk te linken?
☻/
/▌
Ik zag geen profile views, ze had zich kennelijk niet verdiept in de organisatie, de bezigheden en/of eventuele vacatures.
Ik heb het berichtje niet eens beantwoord. Vraag me af: zou de betreffende front-ender weten dat er met zijn profiel wordt geleurd?
Stel dat ik een k**project zou hebben en daarvoor tijdelijk iemand in dienst zou willen nemen. Ik ben bang dat ze dan naar de nietsvermoedende devver zou teruggaan met een mailtje “je naam is gevallen” en iets over “de perfecte job”.
Voor wie zulke mailtjes krijgt: weet dat er nog geen seconde is besteed aan screening of de job wel bij jou past.
Er is een eenmanszaak. Denk niet dat dat een doelgroep is voor recruitment agencies. En er is een netwerkorganisatie, maar daar is letterlijk iedereen zelfstandig. Binnen vijf minuten op LinkedIn en google had ze dat kunnen weten. Maar zelfs die moeite wordt niet genomen.
Dat zegt alles wanneer een recruiter “de perfecte job” voor je heeft. Het is gewoon een willekeurige job bij een willekeurig bedrijf dat reageerde op de mail van de recruiter. Zelf zou je veel beter matchen.
Wat wil je bereiken met je reactie?rafler schreef op woensdag 29 november 2017 @ 18:00:
Weer een mooie binnen gekregen, ik vraag me toch echt af wat recruiters hiermee willen bereiken...
Hi [naam]!
Je gaat namelijk ze niks duidelijk maken, ze gaan hun domme werkwijze niet veranderen, dus je schiet er echt niks mee op. Je kan het echt beter negeren..
I have stability. The ability to stab.
Uit de mail haal ik dat het bij een van de grote detacheerders is die Nederland rijk is. Ik geef aan geïnteresseerd te zijn en vraag welke grote detacheerder het is. Dat was allemaal vorige week.
Nog steeds geen reactie terug.
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
Er was toch ook een student van 22 die hetzelfde deed.Mandera schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 18:56:
[...]
Die post zag ik laatst ook. Gelukkig ben ik blijkbaar niet de enige die er zo over dacht.
Niks is gratis in de wereld. Op zich wel een slimme aanpak met al die goedgelovige volgers van hem. Netjes is anders natuurlijk.
Overigens zijn die verbindingen/profielen die zulke personen delen vaak nou niet echt hetgeen waar mijn hart sneller van gaat kloppen.
Een paar honderd connecties op netwerksite LinkedIn is normaal. Maar dan ken je Robbert Schuringa (22) nog niet. Deze eerstejaars student op Hogeschool Windesheim heeft er al meer dan 20.000. De Zwollenaar verbindt werkgevers met werkzoekenden. Doet-ie voor nop. Als een vingeroefening voor later.
Ik heb een enorme hekel aan recruiters, maar die Robbert laat nu precies zien waarom. Niks weten van de werkgever en niks van de sollicitant, maar toch goed kunnen verbinden, rightEven een testje hoor. Ken je Hemmo Wessels en Arian Zoeten?
,,Uhh, nee, zegt me niets.’
Het zijn twee connecties van jou. Wessels is redacteur bij de Immigratie- en Naturalisatiedienst en Zoeten is eigenaar bij SitioDeJamon.
,,Ik ken weinig connecties persoonlijk. Meestal screen ik een profiel even, op zoek naar een vacature. Soms lees ik een account wat grondiger, maar veel verder dan dat gaat het niet. En het hoeft ook niet: we staan met elkaar in verbinding.’’
[ Voor 26% gewijzigd door Viper® op 30-11-2017 10:37 ]
Ik ben nu inmiddels al weer 1.5 week aan het werk voor de eindklant en heb het contract mogen ontvangen van de recruitment partij in kwestie, maar ik schrok hier nogal van.
Er staan een aantal dingen in die mij nogal tegen de borst stuiten.
Bijv. dat ze pas uitbetalen als de eindklant betaald heeft en mochten ze dat niet doen dan draag ik dat risico.
Aangezien ik hier eerder gezeik mee heb gehad wil ik dit eruit hebben.
Mocht ik hier om vragen en ze weigeren dit, kan ik dan mijn factuur direct naar de eindklant sturen?
EDIT: Ik ben freelancer
Ben je freelancer of in loondienst? Bij loondienst zou dit jou probleem toch niet moeten zijn maar dat van de andere partij?Lodo schreef op donderdag 30 november 2017 @ 16:09:
Misschien is dit niet de juiste plaats om dit te vragen, maar ik zit een beetje met een probleem met een recruitment partij.
Ik ben nu inmiddels al weer 1.5 week aan het werk voor de eindklant en heb het contract mogen ontvangen van de recruitment partij in kwestie, maar ik schrok hier nogal van.
Bijv. dat ze pas uitbetalen als de eindklant betaald heeft en mochten ze dat niet doen dan draag ik dat risico.
Mocht ik hier om vragen en ze weigeren dit, kan ik dan mijn factuur direct naar de eindklant sturen?
Dit is echt volstrekte onzin inderdaad. Een simpel derderangs matchingalgoritme levert waarschijnlijk al betere resultaten dan dit soort types.Viper® schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:35:
[...]
Er was toch ook een student van 22 die hetzelfde deed.
[...]
[...]
Ik heb een enorme hekel aan recruiters, maar die Robbert laat nu precies zien waarom. Niks weten van de werkgever en niks van de sollicitant, maar toch goed kunnen verbinden, right
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Ah sorry, ik ben freelancer.Mandera schreef op donderdag 30 november 2017 @ 16:32:
[...]
Ben je freelancer of in loondienst? Bij loondienst zou dit jou probleem toch niet moeten zijn maar dat van de andere partij?
Er uit onderhandelen, of het werk niet aangaan. Je kunt niet een contract afsluiten en vervolgens negeren.Lodo schreef op donderdag 30 november 2017 @ 16:09:
Of je dan een contract direct met de klant kunt aangaan, hangt af van de gemaakte afspraken. Vast niet.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Maar er is niets getekend? En er is al werk gedaan..F_J_K schreef op donderdag 30 november 2017 @ 16:53:
[...]
Er uit onderhandelen, of het werk niet aangaan. Je kunt niet een contract afsluiten en vervolgens negeren.
Of je dan een contract direct met de klant kunt aangaan, hangt af van de gemaakte afspraken. Vast niet.
Als zij mij dit contract hadden laten zien voor aanvang van het project was ik er niet mee akkoord gegaan, maar zij waren aan het treuzelen. Nu heb ik al arbeid verricht en komen zij met het contract op de proppen.
Nooit werken voor er is getekend. Plus dit kan een risico van freelancen zijn als je tussenpartij dit wilt. Met zulke lui zou ik overigens nooit zaken doen. Beetje partij heeft hiervoor een buffer in ruil voor wellicht wat % van je tarief.Lodo schreef op donderdag 30 november 2017 @ 16:55:
[...]
Maar er is niets getekend? En er is al werk gedaan..
Als zij mij dit contract hadden laten zien voor aanvang van het project was ik er niet mee akkoord gegaan, maar zij waren aan het treuzelen. Nu heb ik al arbeid verricht en komen zij met het contract op de proppen.
Wellicht kun je het hier eens plaatsen: Het freelance ICT-ers discussie topic
Bedankt voor de reacties, ik zal het verder oppakken in dat topic, lijkt mij een geschiktere plaats.Mandera schreef op donderdag 30 november 2017 @ 16:57:
[...]
Nooit werken voor er is getekend. Plus dit kan een risico van freelancen zijn als je tussenpartij dit wilt. Met zulke lui zou ik overigens nooit zaken doen. Beetje partij heeft hiervoor een buffer in ruil voor wellicht wat % van je tarief.
Wellicht kun je het hier eens plaatsen: Het freelance ICT-ers discussie topic
Niet getekend, of ueberhaupt niet gecommuniceerd? Dat is erg niet-slim. Zeker als ZZP’er.Lodo schreef op donderdag 30 november 2017 @ 16:55:
Maar er is niets getekend? En er is al werk gedaan..
Maar goed. Check wat er allemaal is gecommuniceerd, incl hun algemene voorwaarden etc., e-mails met jouw tarief, hun vraag, etc. Je kunt stellen dat alleen is afgesproken wat is gecommuniceerd.
Als er al wel een concept-contract was, waarna je bent gaan werken, dan zouden zij kunnen stellen dat je het hebt geaccordeerd door te gaan werken.
Maar goed, het wordt nu wel erg off-topic hier. Suggestie: zet een topicreport met verzoek deze discussie af te koppelen naar een eigen los topic waar je wat meer context kan geven etc.
Edit: zegt spuit11. Ik zou dus vooral gaan voor een los topic voor een losse vraag. Opnieuw de vraag stellen is forumvervuiling, gewoon vragen te verplaatsen.
[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 30-11-2017 17:03 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Ik moet zeggen, ik heb er erg verschillende meningen over....
Hallo ****,
Bedankt voor de reactie. De verschillende mogelijkheden zijn de verschillende zoekvragen die ik heb vanuit de markt, verschillende functies bij verschillende organisaties. Echter is het natuurlijk voor mij belangrijk te weten waar jouw ambities liggen om te weten of die vragen daadwerkelijk aansluiten.
Wij gaan discreet om met zowel informatie van onze opdrachtgevers als van onze kandidaten.
Je zou me even mogen bellen dan kan ik wellicht eea toelichten.
Groeten W. L***
Precies wat ik dacht toen ik het las. Doet me ook denken aan al die mensen die honderden "vrienden" hebben op sociale netwerken.Viper® schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:35:
[...]
Er was toch ook een student van 22 die hetzelfde deed.
[...]
[...]
Ik heb een enorme hekel aan recruiters, maar die Robbert laat nu precies zien waarom. Niks weten van de werkgever en niks van de sollicitant, maar toch goed kunnen verbinden, right
Zo discreet, dat je nooit concrete informatie over opdrachtgevers krijgt.sinasappel schreef op donderdag 30 november 2017 @ 17:04:
Wij gaan discreet om met zowel informatie van onze opdrachtgevers als van onze kandidaten.
Er uit laten halen en laten opnemen dat ze binnen 30 dagen betalen na factuurdatum. Het is hun probleem wanneer de klant betaald, niet het jouwe.Lodo schreef op donderdag 30 november 2017 @ 16:09:
Misschien is dit niet de juiste plaats om dit te vragen, maar ik zit een beetje met een probleem met een recruitment partij.
EDIT: Ik ben freelancer
SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier
Gecorrigeerd. Op die manier heb je nooit meer dan één factuur uitstaan bij de tussenpersoon. Als die failliet gaat, hoef je dus maar één factuur af te schrijven en kun je de volgende direct aan de eindklant sturen.Wimlem schreef op donderdag 30 november 2017 @ 19:34:
[...]
Er uit laten halen en laten opnemen dat ze binnen 30 dagen betalen na voor de volgende factuurdatum. Het is hun probleem wanneer de klant betaald, niet het jouwe.
Ik heb een betrouwbare tussenpartij. Factuur stuur ik altijd de 1e van de maand en het staat altijd de 27e op mijn rekening, terwijl ze zelf nog 2 weken moeten wachten op hun factuur.Freee!! schreef op donderdag 30 november 2017 @ 19:40:
[...]
Gecorrigeerd. Op die manier heb je nooit meer dan één factuur uitstaan bij de tussenpersoon. Als die failliet gaat, hoef je dus maar één factuur af te schrijven en kun je de volgende direct aan de eindklant sturen.
Maar dit is ook een nette manier!
SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier
1. Op mijn Monsterboard staat duidelijk vermeld dat ik als Linux professional wil werken...Ik kwam net je CV tegen op Monsterboard en ik kom graag met je in contact.
Ik ben zeer benieuwd waar jij naar op zoek bent. Ik ben juist op zoek naar mensen zoals jij, die het tof vinden om mee te draaien met de meest uitdagende projecten. Op 1 februari starten wij een traineeship en ik weet zeker dat dit bij jou past. Vind je het tof met mij hierover te bellen, dan kan ik je er iets meer over vertellen.
2. Dit verhaal is echt gewoon veel te vaag... (internship als wat?)
3. Meneer derecruiter spreekt zich zelf tegen (als ie niet weet wat ik zoek, hoe weet hij dat die internship zeker bij mij past?)
[ Voor 11% gewijzigd door simcor55 op 04-12-2017 14:13 ]
Le root, c'est moi
Verwijderd
Ik zie maar een mogelijke en gepaste reactie:simcor55 schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:09:
Krijg net de volgende mail binnen:
[...]
1. Op mijn Monsterboard staat duidelijk vermeld dat ik als Linux professional wil werken...
2. Dit verhaal is echt gewoon veel te vaag... (internship als wat?)
3. Meneer derecruiter spreekt zich zelf tegen (als ie niet weet wat ik zoek, hoe weet hij dat die internship zeker bij mij past?)
"Tof".
Niet slim, daarmee bevestig je het e-mailadres, kom je nooit meer van die toko af (plus dat ze het mogelijk doorverkopen).Verwijderd schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:57:
[...]
Ik zie maar een mogelijke en gepaste reactie:
"Tof".
We are currently recruiting for an Analyst to work closely with the senior management team in an international business - I noticed your profile and experience with interest and wondered if we could have a confidential conversation.
Our client is a market leading, international business dedicated to delivering an exceptional service; currently experiencing a exciting period of change.
They are looking for an Analyst with experience managing large datasets to manipulate, digest and model information; impacting on business strategy - someone who can join the dots and think more widely about the implications for the business.
This is a great opportunity for someone with up to 3 years' analytical experience to develop your career in a supportive environment and to get involved in different projects. You need to have advanced MS Excel (including Macros), data modelling and BI Tool experience e.g. Tableau and Dutch and English skills.
If you would like to know more about the role - or know of someone who may be suited to the profile - please can you let me know as soon as possible? I am conscious that this role will move quickly and wouldn't want you to miss out.
I look forward to hearing from you.
Kind regards,
Paul Toms
Director
EMEA Recruitment GmbH
Zug, Switzerland & Amsterdam, The Netherlands
Dacht dat de dots niet meer meededen, laatste keer dat ze wat gedaan hebben was in 2007.Arbitrator schreef op maandag 4 december 2017 @ 22:07:
…join the dots…
Wel aardig krom Dunglish als je het mij vraagt, zeker voor een internationaal bedrijf.
Verwijderd
Aangezien het een nette mail is met een nette vraag zou ik ook netjes reageren. Simpelweg: "Bedankt voor de interesse. Ik heb geen behoefte aan een link en verder contact".rafler schreef op woensdag 29 november 2017 @ 18:00:
Hi [naam]!
Uiteraard niet als het al het 12e mailtje is of als je eerder hebt aangegeven geen interesse te hebben.
Schitterend xDsypie schreef op maandag 4 december 2017 @ 22:57:
[...]
Dacht dat de dots niet meer meededen, laatste keer dat ze wat gedaan hebben was in 2007
1. Ik zie mezelf totaal nog niet als senior, dus vreemd dat ze me benaderd voor een senior functieIk ben zo brutaal je te benaderen ivm een vacature van sr system engineer.
Mijn opdrachtgever heeft aangegeven dat jij een vakbekwaam persoon bent. Wellicht sta je open voor een nieuwe carrièrestap? Ik laat je graag alles horen over mijn opdrachtgever
Tot snel!
Groetjes
blablablablabla
2. De opdrachtgever geeft aan dat ik vakbekwaam ben. Knap, ik weet niet eens wie de fuck haar opdrachtgever is.
3. Bovendien, als die opdrachtgever mij kennelijk dus al kent, waar hebben ze die recruiter dan nog voor?!
1) hoeveel jaar ervaring heb je? Bij een aantal bedrijven is 2 jaar al genoeg om als senior gezien te wordenDaffie schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 08:37:
Een poos geleden kreeg ik een mooie reactie!
[...]
1. Ik zie mezelf totaal nog niet als senior, dus vreemd dat ze me benaderd voor een senior functie
2. De opdrachtgever geeft aan dat ik vakbekwaam ben. Knap, ik weet niet eens wie de fuck haar opdrachtgever is.
3. Bovendien, als die opdrachtgever mij kennelijk dus al kent, waar hebben ze die recruiter dan nog voor?!
2) Prima dat jij dat niet weet, maar dan kan alsnog die opdrachtgever dat aangegeven hebben
3) exclusiviteitscontract met recruitmentagency
Ondanks dat ik gok dat het een random shot is is dit niet per direct rantwaardig. Voor hetzelfde geld zijn het goede intenties (ik verwacht dat overigens niet).
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze
Dit topic is gesloten.
Discussie over Tweakers Elect afgesplitst naar Tweakers Elect. Ontvang anoniem de beste baan