Linkedin is het nieuwe monsterboard, als je er mee weet om te gaan. de overige job/cv sites resulteren in veel minder mate hits. (als je het goed doet) Dat merk ik enorm ..
* vso (mis)bruikt de domme recruiters voor eigen gewinHet werkt anders he, als jij je status verandert in linkedin door bv "beschikbaar" toe te voegen/verwijderen Dan trekt dat aandacht en die aandacht resulteert dus in meer mensen die jou profiel zien. Of in jou netwerk die je weer refereert ..
Ik heb dat er niet in staan maar daar trekt men zich sowieso echt niks van aan hoor.
Dat het bij jou niet werkt tja .. dat is misschien niet HET voorbeeld

maar ondanks dat ja je hebt dodo's ertussen zitten die ongeacht negeren ..maar aangezien ik rook doe ik het volgende
1) ik loop weg v.d werkplek
2) eenmaal buiten "momentje aub ik leg je even weg om shaggie te draaien"
3) eenmaal uitgerookt hebben ze vaak opgehangen .. zo niet dan hang ik op ..
Als je niet aan mijn CV kan zien dat ik geen intresse heb in headhunters ben je mijn aandacht niet waard
Dat is zo'n mythe. Ik snap niet dat mensen dit blijven herhalen. Die recruitmentkosten besparen ze gewoon op in-house HR personeel. Als je als klein bedrijf iemand minder gaat betalen omdat je met een recruiter bezig bent kun je beter gewoon helemaal niet werven: je bent geld kwijt aan een dure recruiter waarna de mensen die je binnenkrijgt niet tekenen omdat je loon te laag is.
Je moet in staat zijn om het Kaff van het koren te scheiden, ik heb hier en daar goeie resultaten ook wel eens een "positieve review" achter gelaten. Soms is de toekomstige werkgever ook een rat
Als werkgever kan je perfect in deze dagen gewoon je recruitment kosten laag houden. door no-cure-no pay te bedingen .. Zowel werkgevers als recruiters zijn eerder geneigd de zielige arme "heb medelij" kaart te spelen dan eerlijk te zijn. Soms gewoon via een achterdeur proberen ze alsnog .. die deur trap ik hard dicht en ligt de recruiter dan in.
Recruiters worden soms ook hard afgerekend op de hoeveelheid "gesprekken" ze voeren en cv's ze in de CRM meuk trappen.
Vaak is geen reactie en letterlijk de telefoon naast je neer leggen met microfoon op mute duidelijker dan agressief terug reageren. Ze willen wat van jou niet andersom.
Ik werk zelf bij een klein bedrijf dat erg goed betaald en ondertussen tonnen per jaar kwijt is aan recruitment kosten.
het is zo standaard schuif een CV naar binnen, 2 geprekken later ben je door/niet door ..
Een goeie recruiter geeft beide kanten de juiste tips. In jou geval is je bedrijf niet echt slim als ze zoveel (als dat waar zou zijn) geld kwijt zijn aan recruitment.. tja logisch dat je dan afvraagt waarom ze niet een HR persoon in dienst nemen .. dit bedoel ik dus met de "zielige heb medelij" dramatiek. Terwijl je werkgever gewoon niet zijn licht op doet waarom hij niet het juiste personeel kan vinden.
Mijn huidige werkgever zit te zoeken in oud personeel

men is daar niet voor niks weg.
Ik zou een vaste beloning uitleveren voor elke goeie kanidaat .. en 1 bureau aanwijzen als intermedair zodat je niet 100x dezelfde cv ziet. (en boete voor elke die wel dubbel is)
Hehe. Inderdaad. Ik check zelf ook altijd hun LinkedIn. Afgestudeerd. Paar jaar in de horeca gewerkt en dan opeens strak in (mantel)pak als hippe kekke 'recruiter'. Ik kijk ook gewoon naar leeftijd. Als ze er jong uitzijn (onder de 30) negeer ik ze op LinkedIn eigenlijk per definitie.
Dit soort meuk is net zoals de papieren ICT-er, alleen het is beter hun aanbod te negeren dan hun link te weigeren. De zichtbaarheid van jou profiel is alleen maar voordelig bij het hunten voor een baan.
Vandaar de opmerking als ik niks hoefde te doen. je krijgt immers op een presenteerblaadje de meuk voor bv UWV (x aantal sollicitaties verplicht)
Hoe duidelijker jij bent met jou eisen (en realistischer) hoe groter de kans dat zo'n domme
aaprecruiter jou cv intern doorschuift
Wat ik wel prettig vind in dit topic te lezen zijn de namen van bedrijven die niet erg handig bezig zijn.
ps er zijn ook bankzitters die op de recruiterstoel gezet worden om te jagen op personeel wat ik nog schandaliger vind dan de daarvoor aangenomen dodo's