Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 11:32
Ik wordt ook regelmatig gespamt door recruiters. Als ik zie dat 1. het geen gegenereerd mailtje is, en 2. me mogelijk in de toekomst intressant krijgt de recruiter van mij een standaard mailtje terug.

Dank voor het aanbod, op het moment ben ik niet op zoek maar indien het in de toekomst van toepassing is zal ik contact opnemen bla bla.

Andere mail (80%) gaat linea recta de prullenbak in.
Mail ontvangen vind ik niet erg, maar je merkt gewoon dat recruiters nergens naar kijken zo heb ik een maand een keer aan het project meegewerkt waarbij een bepaald pakket werd gebruikt maar totaal niet mijn expertise is (is ook zeer duidelijk op mijn linkedin) maar werd wel vaak genoeg daar over gespamt...

Ofwel ik heb die term verwijderd van mijn linkedin profiel om de spam te verminderen beetje omgekeerde wereld... maar ja...

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-06 20:49

igmar

ISO20022

Config schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 10:18:
True, maar het eerste contact tussen mij en de recruiter die mij heeft gematchd, was van dezelfde strekking als de meesten. Het las als een standaardmail. Na een eerste contact bleek hij wel degelijk goed nagedacht te hebben over de match.
Ik zie een recruiter als een verkoper. Als je wat wil verkopen aan mij moet je me overtuigen. Als ik wat anders wil kan ik dat a) prima zelf vinden b) kom ik over het algemeen ook wel binnen.

Coorporate recruiters sta ik op zich wel open voor, de W & S buro's zullen echt met een heel goed verhaal moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igmar

igmar

ISO20022

Oogje schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 10:17:
Overal het algemeen zijn de recruiters in dienst van de werkgever waar de vacature ook is in mijn beleving een stuk fatsoenlijker dan de recruiters waarbij recruiting hun core business is.
Ik weet dat wel zeker. Ook een paar gesprekken gehad, en dat is puur afgeketst op de technology die ze gebruiken vs de richting die ik op wil. De corporate recruiters wil ik ook best wel mee praten, de rest als ze een goed verhaal hebben, en een 5 tal is het antwoord altijd nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:17

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Korvaag schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 10:14:
[...]

Haha.. dan heeft de secretaresse daar weinig ervaring mee :) No way dat iemand bij ons doorverbindt zonder te vragen waar het voor is. Recruiters worden *niet* doorverbonden.
Ligt er aan. Bij ons werken er te veel mensen om die selectie heel goed te doen. De receptionistes van andere vestigingen kunnen ook naar ons doorverbinden. Maar, die ken ik dus niet; nooit gezien ook.
Dus de receptioniste/telefoniste meldt mij wel netjes "ik heb de heer/mevrouw X aan de lijn van firma Y", maar als ik firma Y niet ken (of nog erger, als de recruiter liegt) dan komen ze er gewoon door.

Zelf zit ik in de machinebouw/industriële automatisering. Leuk wat er dan allemaal voorbij komt op het trefwoord "automatisering". :+ Maar het wordt op een gegeven moment wel vermoeiend ja.
Zo heb ik in de loop der jaren wat specifieke kennis opgebouwd die niet zo vaak voorkomt. Ik ben natuurlijk niet uniek, maar mijn vakgebied is wel gewild. Wat ik dan ook niet snap is "hoi, ik ben x, je kent mij niet, maar ik zoek iemand als jij. Weet jij nog iemand voor me?" Euh... nee? Als ik al zo iemand wist, bood ik hem zelf een baan aan!

Het grootste lef had een recruiter die me eens gouden bergen beloofde (ben heel kort even werkeloos geweest; alleen een baan was op dat moment al voldoende). Hij zou me binnen een paar dagen wel plaatsen. Daarover moet hij me vandaag nog bellen, 6-7 jaar later. Hij heeft me echter niet volledig vergeten. Hij had een functie, die niet bij mij paste, maar of ik dan wel iemand wist voor hem. Die knakker had het echt niet begrepen...

Aan de andere kant heb ik zelf wel eens een goede ervaring gehad met een detacheerder. Is uiteindelijk niets geworden, maar wel 2 vrienden aangeraden om daar eens binnen te lopen toen ze werk zochten. Zijn allebei heel tevreden daar begonnen. Toen werd de detacheerder wat groter, en arroganter. Het resultaat daarvan is dat beide heren tegenwoordig ook met een grote boog om iedere recruiter of detacheerder heen lopen. Moraal van het verhaal: je moet niet alleen mensen met een inhoudelijk verhaal binnen halen; je moet ze vervolgens ook als mensen blijven behandelen.

Ik heb naar aanleiding van dit topic ook net weer eens alle "conversaties" en headhunter contactpersonen uit LinkedIn opgeschoond. Ik schrok echt van de hoeveelheid spam die zich in de tussentijd al weer had opgehoopt. Dan merk je pas echt weer goed dat je zelf het product bent van LinkedIn.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcastin
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-05-2022
Ik ben pas 23, ga bijna m'n laatste schooljaar in en ook ik wordt al de nodige jaren benadert door recruiters. Soms met de vraag of ik open sta voor een "nieuwe uitdaging", natuurlijk met "marktconform salaris" en een "informele, prettig gestoorde" werkomgeving. Soms met de vraag of ik nog goed op m'n plek zit bij <Stagebedrijf-X>, terwijl ik daar al ruim anderhalf jaar weg ben. Duidelijk vermeld dat ik mij wil ontwikkelen als mobile developer, en toch alsmaar bestookt wordt met .NET en PHP vacatures.. 1x voor een half uur aan de lijn gehangen met een recruiter voor "een bedrijf in Tilburg", klonk goed, CV opgestuurd naar de recruiter en vervolgens nooit meer iets van gehoord.

Ik ben nog jong en onervaren naar mijn idee, in vergelijking met anderen in dit topic, maar ik ben nu al een beetje klaar met recruiters. Als ik contact wil met een bedrijf/recruiter, dan doe ik dat zelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:57
maar als ik firma Y niet ken (of nog erger, als de recruiter liegt) dan komen ze er gewoon door.
Nouja.. als de recruiter liegt weet de recruiter donders goed dat hij nooit meer iets gedaan krijgt bij jou of je firma of zijn opdrachtgever. Hij zal namelijk toch op een moment moeten zeggen dat hij een recruiter is. En het secretariaat kan prima vragen: bent u een recruiter ja/nee. Als je die afspraak hebt gemaakt (recruiters niet doorschakelen) en je krijgt iemand aan de lijn die WEL een recruiter is dan weet je dus zeker dat de man/vrouw in kwestie tegen je secretaresse gelogen heeft. Hoorn erop en klaar en evt posten dat recruiter x dit soort praktijken normaal blijkt te vinden.
Opdrachtgevers zijn daar heel erg gevoelig voor en dat weten de recruiters ook.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Arcastin schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 12:40:
Ik ben pas 23, ga bijna m'n laatste schooljaar in en ook ik wordt al de nodige jaren benadert door recruiters. Soms met de vraag of ik open sta voor een "nieuwe uitdaging", natuurlijk met "marktconform salaris" en een "informele, prettig gestoorde" werkomgeving. Soms met de vraag of ik nog goed op m'n plek zit bij <Stagebedrijf-X>, terwijl ik daar al ruim anderhalf jaar weg ben. Duidelijk vermeld dat ik mij wil ontwikkelen als mobile developer, en toch alsmaar bestookt wordt met .NET en PHP vacatures.. 1x voor een half uur aan de lijn gehangen met een recruiter voor "een bedrijf in Tilburg", klonk goed, CV opgestuurd naar de recruiter en vervolgens nooit meer iets van gehoord.

Ik ben nog jong en onervaren naar mijn idee, in vergelijking met anderen in dit topic, maar ik ben nu al een beetje klaar met recruiters. Als ik contact wil met een bedrijf/recruiter, dan doe ik dat zelf wel.
Als je op linkedin zit wordt dit alleen maar erger zodra je aan het werk bent. Mijn collega en ik krijgen net ook een mail voor dezelfde baan, terwijl wij allebei een totaal andere functie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:44
_Apache_ schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 10:20:
[...]

Voor het bedrijf waar ik nu aan de slag ben, werd ik door de CTO benaderd. Hij had mijn profiel goed bestudeerd en had goede inhoudelijke vragen. Kortom, het was een warm welkom toen ik op gesprek kwam.
Bedrijven die kandidaten zoeken zullen ook wel veel beter naar je profiel kijken, zij willen immers ook gewoon goede mensen hebben. Het zijn de algemene recruiting mensen die het niets kan interesseren want iedereen die hapt levert geld op.

Hecht er overigens niet teveel waarde aan dat het van de CTO was. Grote kans dat hij de company recruiter gewoon toegang heeft gegeven tot zijn linkedin met inderdaad het resultaat dat jij denkt dat het de grote baas zelf is die je heel persoonlijk een berichtje stuurt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:07
MacWolf schreef op zondag 24 januari 2016 @ 05:45:
Ik sprak kortgeleden met een recruiter die me via Ordina bij een grote bank wilde plaatsen. Ik ben freelancer.

Ze hadden wel een voorwaarde: de eerste 2 weken zou ik werken op een 0-tarief. Dus eigenlijk 5000 EUR door de plee spoelen.
Rabo.... ;)
Edit: Oh... is al eerder gezegd. Ja het is een arrogante boefje die Rabo 8)7
ING eist na 9 maanden korting.

[ Voor 12% gewijzigd door mgizmo op 26-01-2016 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Korvaag schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 13:41:
[...]
Hij zal namelijk toch op een moment moeten zeggen dat hij een recruiter is. En het secretariaat kan prima vragen: bent u een recruiter ja/nee. Als je die afspraak hebt gemaakt (recruiters niet doorschakelen) en je krijgt iemand aan de lijn die WEL een recruiter is dan weet je dus zeker dat de man/vrouw in kwestie tegen je secretaresse gelogen heeft.
Wil je echt zo ver gaan dan moet je wel het wel heel erg zat zijn, of echt je eigen prive-secretaresse hebben.
Er bellen mij genoeg mensen waarvan secretariaat niet hoeft te weten wie het zijn of waarvoor ze bellen.

Ik zie het al voor me, belt je zoon/dochter op en dat het secretariaat dan echt een antwoord eist op de vraag of hij/zij een recruiter is. Zonder die eis is een beetje verkoper anders zo langs je secretariaat (Wat ik met hem wil bespreken is prive maar wel spoed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Wil je echt zo ver gaan dan moet je wel het wel heel erg zat zijn, of echt je eigen prive-secretaresse hebben.
Er bellen mij genoeg mensen waarvan secretariaat niet hoeft te weten wie het zijn of waarvoor ze bellen.
Is bij ons gewoon een afspraak. Als iemand het kantoor belt voor [persoon] dan wordt er gevraagd of het een recruiter is ja/nee. Indien ja: jammer, indien nee: doorschakelen, desnoods na ruggespraak. Klanten die mij/ons kennen hebben gewoon ons 06-nummer. Staat ook in onze emailhandtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Korvaag schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 19:18:
[...]
Klanten die mij/ons kennen hebben gewoon ons 06-nummer. Staat ook in onze emailhandtekening.
Oftewel over x tijd gaat iedereen benaderd worden via die 06-nrs. Als ze je naam hebben kan je er rustig vanuit gaan dat ze ook alle info uit je mailhandtekening hebben.

En dan begint het spelletje weer opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:22

_Apache_

For life.

Yankovic schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 13:52:
[...]
Hecht er overigens niet teveel waarde aan dat het van de CTO was. Grote kans dat hij de company recruiter gewoon toegang heeft gegeven tot zijn linkedin met inderdaad het resultaat dat jij denkt dat het de grote baas zelf is die je heel persoonlijk een berichtje stuurt ;)
Het was echt de CTO die belde en de afspraak regelde. Recruiter stuurde verder alleen wat tekst en uitleg over papierwerk.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-06-2023

MicScott

.Grey.

Ik heb een vraag voor jou, ook. Als je iemand gesproken hebt die wel interesse hebt, maar uiteindelijk wordt het niets, neem je dan ook nog netjes contact op om dat te vertellen?

Klinkt misschien als een domme vraag, maar ik heb zelf al regelmatig meegemaakt dat recruiters na wederzijds contact gewoon niks meer laten horen. In één geval zelfs een recruiter bij een bedrijf die na een kort telefoongesprek op donderdag zei dat het zó goed was gegaan dat ze me graag maandag voor een gesprek op locatie wilden uitnodigen. Dus dagje freelancewerk afgezegd (en 250 dollar misgelopen) en daar drie uur bij dat bedrijf gezeten en vervolgens NIKS meer van die recruiter (en het bedrijf) gehoord.
Dat soort dingen (en eerder genoemde zaken) zijn voor mij de reden dat ik een recruiter als persoon vanaf het eerste contact grondig wantrouw.

Diablo 3 || Titanfall/Origin: MicScott | Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Gomez12 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 22:01:
[...]

Oftewel over x tijd gaat iedereen benaderd worden via die 06-nrs. Als ze je naam hebben kan je er rustig vanuit gaan dat ze ook alle info uit je mailhandtekening hebben.

En dan begint het spelletje weer opnieuw.
Nog nooit gebeurd in de afgelopen zes jaar....

edit: correctie.. 9 jaar... ik heb het nummer meegenomen naar deze werkgever...

[ Voor 9% gewijzigd door Korvaag op 26-01-2016 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
MicScott schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 22:26:
[...]
Ik heb een vraag voor jou, ook. Als je iemand gesproken hebt die wel interesse hebt, maar uiteindelijk wordt het niets, neem je dan ook nog netjes contact op om dat te vertellen?
Ok, ik ben niet degene aan wie je de vraag stelt, maar ik zou zeggen : Uiteraard.
Hier heb je als recruiter een kandidaat die echt reageert, dit scheelt je giga-spam-runs. Oftewel die moet je koesteren en overal naartoe sturen want elke andere kandidaat gaat je eerst effort / geld kosten.
Dus dagje freelancewerk afgezegd (en 250 dollar misgelopen) en daar drie uur bij dat bedrijf gezeten en vervolgens NIKS meer van die recruiter (en het bedrijf) gehoord.
Domme vraag wellicht, maar waarom heb je er zelf niet achteraan gebeld?
Ik heb genoeg lichten van recruiters gezien waarvan het me niets zou verbazen als ze je contactgegevens kwijtraken. En omgekeerd heb ik ook nog wel eens inloop-sollicitanten gezien die keurig een cv zonder contactgegevens achterlieten :)

Staat bijv op jouw cv (of wat je dan ook achterlaat bij zo'n bedrijf) echt daadwerkelijk je contactgegevens of nam je aan dat de recruiter dat wel ging regelen of dat ze het wel zouden vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-06-2023

MicScott

.Grey.

Gomez12 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 22:52:
[...]

Domme vraag wellicht, maar waarom heb je er zelf niet achteraan gebeld?
Ik heb genoeg lichten van recruiters gezien waarvan het me niets zou verbazen als ze je contactgegevens kwijtraken. En omgekeerd heb ik ook nog wel eens inloop-sollicitanten gezien die keurig een cv zonder contactgegevens achterlieten :)

Staat bijv op jouw cv (of wat je dan ook achterlaat bij zo'n bedrijf) echt daadwerkelijk je contactgegevens of nam je aan dat de recruiter dat wel ging regelen of dat ze het wel zouden vragen?
We hadden via mail en telefoon contact gehad (altijd vanaf hun kant) en ja, ik heb er nog achteraan gemaild. En ja, op mijn cv staan de juiste contactgegevens.

Mijn cv heb ik wel op orde, kwa contactgegevens. Het gebeurt overigens wel vaker, soms na een telefoongesprek, soms na LinkedIn contact, of mail, en bij dat bedrijf zelfs twee keer. Eerst voor één functie waarvoor ik alleen een telefoongesprek had gehad, dus ik zag dat nog door de vingers, maar de tweede keer dus zelfs na er een dag voor te hebben getrokken. Dat vind ik echt geen stijl maar lijkt hier eerder de regel dan de uitzondering.

Diablo 3 || Titanfall/Origin: MicScott | Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06 14:21
MicScott schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 22:26:
Klinkt misschien als een domme vraag, maar ik heb zelf al regelmatig meegemaakt dat recruiters na wederzijds contact gewoon niks meer laten horen. In één geval zelfs een recruiter bij een bedrijf die na een kort telefoongesprek op donderdag zei dat het zó goed was gegaan dat ze me graag maandag voor een gesprek op locatie wilden uitnodigen. Dus dagje freelancewerk afgezegd (en 250 dollar misgelopen) en daar drie uur bij dat bedrijf gezeten en vervolgens NIKS meer van die recruiter (en het bedrijf) gehoord.
Dat soort dingen (en eerder genoemde zaken) zijn voor mij de reden dat ik een recruiter als persoon vanaf het eerste contact grondig wantrouw.
Ik zou geneigd zijn een factuur te sturen ;)
Anoniem: 727946 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 11:09:
Toch wordt het steeds moeilijker om contact te leggen. Zelfs met de tips van deze en andere topics. We weten al een tijdje dat de framing en hageltechnieken (waar men zich het meest aan irriteert) niet meer werken. Zodoende gebruiken we people aggregators (connectifier, social360, talentbin etc.) om meer achtergrond informatie te achterhalen en we sturen alleen functierelevante, persoonlijke berichten – geen grote aantallen, maar kwaliteit. Toch krijg ik steeds minder reactie (dus ook geen: Nee, bedankt). recruitmentforums adviseren daarom om niet meer een Inmail te sturen, maar om direct te mailen. De eerder genoemde people aggregators zoeken ook mailadressen en er zijn methoden om een mailadres te creëren met een emailgenerator. Het gaat inmiddels nog een stapje verder doordat recruiters e-mailadressen en telefoonnummers uitwisselen via de online aggregators. Inmiddels is men zelfs van mening is dat WhatsApp een prima medium is om contact te zoeken (alles voor de conversie!).

Zelf heb ik hier mijn twijfels over en denk ik dat een recruiter zich inhoudelijk verder moet ontwikkelen om serieus genomen te worden door zijn doelgroep. Daarbij kan een prettige vorm van communiceren en een wat geduld al aardig helpen. Maar jullie snappen dat je daar niets over terugleest op de recruitmentforums.
Erg tof dat je hier deze inzichten met ons deelt.

Wat betreft je gut-feeling: dat is wat mij betreft correct. Whatsapp is voor mij echt voor communicatie met vrienden e.d. Aanbod van vacatures komt wat mij betreft altijd via de mail. Als je geen reactie krijgt is dat simpelweg omdat wat je me gestuurd hebt niet interessant is. Het maakt mij ook niet uit of het in-mail of gewoon e-mail is: ik lees beiden echt wel. Maar een paar voorbeelden van teksten die ik binnen gekregen heb de laatste weken:
Graag kom ik met je in contact om te kijken of je beschikbaar bent voor een interessante opdracht. Voor een grote klant in Amsterdam, een internationaal e-commerce platform, ben ik op zoek naar JAVA Engineer. Het betreft hier een langdurige opdracht waarin je zal komen te werken in een ambitieus team. Gelet op jouw profiel denk ik dat deze rol goed aansluit vandaar dat ik benieuwd ben naar jouw beschikbaarheid en of je interesse hebt om hierover met me in contact te komen.
Geen reactie gegeven. Reden: volkomen inhoudsloos. Geen enkele trigger die me geinteresseerd maakt.
Ik kwam even op je profiel omdat ik momenteel op zoek ben naar 4 Sr. java ontwikkelaars voor een goede klant van mij in Hoofddorp. Ik was even benieuwd tot wanneer jou huidige opdracht bij XXXX loopt en of je wellicht open staat voor een nieuw interim opdracht.
Geen reactie gegeven: ik ben op dit moment niet op zoek naar iets nieuws en dit triggert me niet bepaald om moeite te nemen een reactie te sturen.
Ik kom je profiel tegen en ik zie dat je een ervaren Java Developer bent met een brede kennis en ervaring. Je werkt nu bijna 2 jaar bij XXXX als XXXX. Ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Graag wil ik je informeren over onze openstaande functies als Software Engineer.

GX Software is een ICT-organisatie in Nijmegen op het gebied van web development. Wij ontwikkelen een CMS waarmee webredacteuren al hun online kanalen kunnen beheren (website, apps, social media). Daarbij werken wij met een tool waarmee gebruikersprofielen worden gemaakt en gepersonaliseerde informatie wordt verschaft op de website van de klant. Wij zoeken een Software Engineer voor de afdeling R&D en een Software Engineer voor onze Professional Services afdeling. Onze klanten (o.a. Ahold, KPN, NN en Ajax) bevinden zich in het hogere segment, in voornamelijk het westen van het land
Ik ga niet naar nijmegen.
Eerst en vooral beste wensen voor 2016, hopelijk heb je goede feestdagen gehad! Het was trouwens heel fijn jou op Devoxx te zien afgelopen jaar! Ik hoop dat je het interessant vond en je een fijne week/dag gehad hebt! Dat is ook waar wij als ACA voor staan, je amuseren in een state-of-the-art en gefocused team! Moest je interesse hebben om meer over ons te weten of een stoel bij ons te bemachtigen (vast of freelance), kijk dan zeker eens op onze website of laat mij iets weten!
Deze heeft gewoon gelogen. Heeft op Twitter gezien dat ik op Devoxx geweest ben maar ik heb haar daar helemaal niet gesproken en ik heb er ook geen praatje gehouden dus in die zin heeft ze me zeker niet "gezien".

Ik hoop dat je het patroon ziet: de 'persoonlijke' insteek is zo extreem oppervlakkig. Je hebt als recruiter over het algemeen met behoorlijk slimme mensen te maken. De meeste van ons zijn geen contactgestoorde autisten maar gewone intelligente mensen die ook wel inzien dat dit gewoon business is. Als recruiter moet je gewoon met een zakelijk voorstel komen dat interessant genoeg is voor me om uberhaupt te reageren. 9 van de 10 van dit soort berichtjes zijn gewoon compleet niet interessant.

Wil je mij een bedrijf langs hebben? Wehkamp heeft een tijdje geleden een klein event georganiseerd waar de developers daar een presentatie gaven voor een man of 20 aan senior Java devs waarbij ze hun nieuwe architectuur demonstreerden. Dus eerst informatie brengen en me pas na die avond vragen of ik interesse zou hebben in een vrijblijvend gesprek. En ondanks dat ik niet van plan was (of ben) voor Wehkamp te werken (Zwolle is te ver weg) ben ik wel 2 keer op en neer gereden, gewoon omdat het voor mij ook nuttig was.

[ Voor 77% gewijzigd door Hydra op 27-01-2016 08:53 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:25
Recruiters, voor mijn gevoel heb je er weinig aan en zijn ze veelal een storende factor bij de zoektocht naar een nieuwe baan. Vanwege een overname moet ik noodgedwongen op zoek naar een andere baan. Ik ben IT manager bij een internationaal handelsbedrijf en een generalist pur sang. Mijn CV (staat natuurlijk online) is dus ook vrij breed dus er staan termen in van zaken waarmee ik gewerkt heb, maar waar ik geen specialist in ben. Wat krijg je dus? Recruiters focussen op die termen en je krijgt specialistische banen aangeboden die verder helemaal niet bij je passen. Of in sectoren waar je totaal niet in past. Enkel en alleen maar om CV's te kunnen schuiven lijkt het wel. Dus als je dan een vrij breed CV hebt, ben je een soort stopverf om de gaten in de recruitmentprocedure te stoppen en dus voldoende CV's/kandidaten te kunnen oplepelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
mgizmo schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 14:52:
[...]

ING eist na 9 maanden korting.
Lol, na 9 maanden dus een incentive om verder te kijken :)

Ik vind het echt apart dat bedrijven (ING, Rabo) en recruiters soms lijken te handelen alsof er een overschot aan devs is en je god op je blote voeten mag bedanken als je ergens aan de bak komt.

Tegelijkertijd wordt in het nieuws altijd gesteld dat er een tekort is aan devs en dat dit tekort de komende jaren zal oplopen.

[ Voor 42% gewijzigd door MacWolf op 27-01-2016 09:49 ]

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:07
MacWolf schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 09:47:
[...]

Lol, na 9 maanden dus een incentive om verder te kijken :)
Wat ze dan weer wel goed doen is een eigen publieke zzp job website toepassen. Ik zie regelmatig de ING jobs voorbij komen van recruiters, terwijl ze gewoon op die website staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
MacWolf schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 09:47:
Ik vind het echt apart dat bedrijven (ING, Rabo) en recruiters soms lijken te handelen alsof er een overschot aan devs is en je god op je blote voeten mag bedanken als je ergens aan de bak komt.
Ik zit zelf als externe bij de ING en het is erg grappig. Ik denk dat meer dan de helft van de devs hier extern zijn. Een flinke kostenpost dus. Maar de goeie mensen die ze proberen zelf aan te namen kiezen vaak niet voor de ING omdat ze ergens anders een beter aanbod krijgen. Ondertussen hintten ze wel naar de externen dat ze, hoewel dit expliciet verboden is in de contracten tussen de ING en de leveranciers, ze graag een contract aanbieden. Waar de gemiddelde externe geen enkele behoefte aan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igmar

igmar

ISO20022

Anoniem: 727946 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 11:09:
Zelf heb ik hier mijn twijfels over en denk ik dat een recruiter zich inhoudelijk verder moet ontwikkelen om serieus genomen te worden door zijn doelgroep. Daarbij kan een prettige vorm van communiceren en een wat geduld al aardig helpen. Maar jullie snappen dat je daar niets over terugleest op de recruitmentforums.
En hiermee sla je de spijker op z'n kop. Recruiters die me out-of-the-blue gaan bellen of whatsappen gaan direct op de ignore lijst. Dit geld eveneens voor recruiters met een standaard "Ik wil met je connecten" of die regelmatig hele slechte voorstellen doen.

Recruiters moeten zich verdiepen in een kandidaat : Wat doet ie voor werk, wat zijn z'n kwaliteiten, en sluiten die aan bij een vacature. Om een voorbeeld te noemen van een recruiter die mij nooit meer hoeft te benaderen : Ik https://www.linkedin.com/in/igmarpalsenberg werd door een recruiter van Bonque benaderd voor de functie van Typo3 / PHP developer.

Met alle respect, maar als je een beetje kennis van zaken hebt zie je dat dat totaal niet aansluit. Als je als recruiter niet snapt waar iemand zich mee bezig houd : Vraag het. Beter 5 vragen, als een waslijst met niet aansluitende vacatures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:31

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Leuk topic.

Ik ben nog maar net (4 maanden) van baan veranderd en krijg nu elke dag 3 keer: "Ik zie dat je net van baan bent veranderd, bevalt het een beetje? Wij zijn heel leuk, kom bij ons, kiekeboe! <plakstandaardtekstvan.org>"

Ok, maar als je ziet dat ik 10 jaar detachering gedaan heb en daar nu uit ben - ga je me dan detachering aanbieden? Ranzige honden zijn het.

Afijn, mocht er nog iemand op zoek zijn naar een leuke baan (...)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132566

Recruiters zijn hypotheekverkopers, daar lijkt het op. Zij luisteren niet naar wat de klant echt wilt of nodig heeft, maar duwen hun keuze door jouw strot en strijken vervolgens de bonus op. Ratten zijn het!

Zomaar een dialoog:

"Storage, daar moet je echt wat mee gaan doen John. Storage, het nieuwe goud- de nieuwe milleniumbug!" "Ja, maar ik zit meer in dit en dat." "Nee John, je luistert niet, storage dat moet je gaan doen, de vraag rijst de pan uit, dit is het nieuwe ding!" "Jij bent toch met storage bezig John, ik dacht dat je dat laatst zei...echt overweeg het nou maar, je krijgt er geen spijt van" "Maar..." "Nee, gewoon doen John, storage, onthoud dat!"
"Die certificering wordt geregeld, geen probleem- zal ik je boeken voor die vacature? Wanneer kun je daar weg? Ik geef je door, OK?" "Ben je er nog?" :')

Zo ging het ook, toen e.o.a. Hypotheker mij een beleggingshypotheek wilde aansmeren. Al begon ik weer over wat ik zelf wilde, iedere keer stuurde die rat daar weer op aan- niet genomen natuurlijk. Het zijn gewoon simpele verkoop-tactics. Maar wel doortrapt. Bonus-volk is het, krapul vd samenleving. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 14:27

Shunt

Boe

Ik snap echt niet waarom iedereen zo'n hekel heeft aan recruiters.
Just for the fun of it zit ik met grote regelmaat gezellig te ouwehoeren met een paar recruiter dames die DE perfecte match zouden weten voor mij. Alle recruiters zijn allemaal volledig overtuigt dat ze precies weten wat ik wil en dat zij dat kunnen leveren voor mij. Ik blijf gewoon netjes en luister mooi naar wat ze te zeggen hebben ik geef aan wat ik wil en dan hoor ik of een maand niets van ze of ze komen met een daadwerkelijke mogelijke uitdaging. Een hoop recruiters heb je geen zak aan behalve hun netwerk want recruiters kennen recruiters en recruiters kennen bedrijven dat is handig.
Als je NU geen inresse hebt ook gewoon lekker connecten wellicht een kopje koffie doen en zodra je wel echt intresse hebt gewoon lekker gebruik maken van dat netwerk wat je ondertussen hebt opgebouwd.
Anoniem: 132566 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 00:17:
Zo ging het ook, toen e.o.a. Hypotheker mij een beleggingshypotheek wilde aansmeren. Al begon ik weer over wat ik zelf wilde, iedere keer stuurde die rat daar weer op aan- niet genomen natuurlijk. Het zijn gewoon simpele verkoop-tactics. Maar wel doortrapt. Bonus-volk is het, krapul vd samenleving. :r
Het zegt natuurlijk ook wel wat over jezelf als je daar gevoelig voor bent ;).
Maar zullen we het er maar op houden dat die mensen ook maar gewoon hun werk proberen te doen?
Ik denk niet dat het nu helemaal de bedoeling is om alle recruiters maar voor ratten uit te maken of nog veel erger ze te vergelijken met hypothekers. Dat verdient natuurlijk niemand ;)

Verder zijn er natuurlijk ook nog gewoon recruiters die echt hun best doen en dingen doen zoals persoonlijk contact houden. En natuurlijk zijn die zeldzamer als de standaard recruiters die iedereen kent maar ze bestaan echt.

[ Voor 37% gewijzigd door Shunt op 04-02-2016 00:58 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johannes77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-05 09:06
@TS, je hebt hier een account sinds 22 januari, en post jouw vraag hier op de 23ste? Was het te veel om de andere topics door te lezen? Dit gedrag is exact wat het probleem is. Een CV wordt niet gelezen, topics worden niet gelezen LinkedIn profiel niet bekeken en ga zo maar door.

https://www.youtube.com/watch?v=nn2FB1P_Mn8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 132566

Shunt schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 00:50:
Je kunt ook wat zeggen natuurlijk over je zelf als je daar gevoelig voor bent ;).
Maar zullen we het er maar op houden dat die mensen ook maar gewoon hun werk proberen te doen?
Ik denk niet dat het nu helemaal de bedoeling is om alle recruiters maar voor ratten uit te maken of nog veel erger ze te vergelijken met hypothekers. Dat verdient natuurlijk niemand ;)
Daar heb je zeker een punt mee- ik ben daar in grote mate allergisch voor, net als "teamwork", de zwakste schakel kreten, alles mooi praten, wollig taalgebruik, amicaal doen, management-kreten (laten landen etc. :') ) slap sociaal gelul (Pvda :r) dat nergens over gaat, opgedrongen vriendelijkheid en gezelligheid, mensen-mensen met vol postuur die je gelijk aanraken overal, stukken karton met lippen en rode lipstick op die je koffie aanbieden en je een hypotheek of vacature aansmeren voor hun eigen bonus, mensen met familie-foto's op hun bureau of foto's van hun huisdier als wallpaper, papa-dag-figuren, bakfietsen-fietsers (of met karretje voor/achter) mensen die doen alsof een forum een community is en alles gratis en aardig moet en ondertussen alle kritiek neersabelen en het vrije woord verstillen, hipsters met hipsterbaarden omdat het hip is, figuren irritante kleine keffertjes of vijf katten, nerds die nerdie doen omdat dit hip is, Steve Jobs aanbidders etc. (list is endless) :/

Noem mij socially-awkward, I don't care. De wereld zit gewoon vol met nagemaakt gedoe, ik heb er niks mee.
Gewoon straight-forward, lekker functioneel. Zeg wat je doet en doe wat je zegt. Period. ;)

Dus nee, dit soort dienstverleners met hun small-talk, die vermijd ik als de pest. Als ik ergens belangstelling in heb, dan ga ik zelf op pad. Ik vind dat 'netwerk' dat je er dan zogenaamd aan overhoudt, zwaar overrated.
Deze mensen betekenen alleen iets voor jou, als zij er zelf ook beter van worden- en logisch natuurlijk, dat is hun 'werk.'

Doe maar eens een beroep op een recruiter die jou ooit heeft binnengehaald op een bepaalde functie, terwijl aan de nieuwe deal niks te verdienen valt voor dit persoon, maar hij/zij wel de contacten heeft. Dan is het al snel een smoesje in de trant van onhaalbaar, reeds gevuld, te licht bevonden, meer en betere kapers op de kust- etc. Als je het dan zelf regelt en op gesprek navraag doet (een beetje luchtig 'netwerken'), blijkt er geen contact geweest te zijn en weet je genoeg. Of als je net ergens zit en je doet een beroep inzake wat kleine dingetjes over het contract en voorwaarden etc. Dan is het al snel teveel en is het enthousiasme snel verdwenen (diepe zucht hoor je dan.) Time-consuming zonder winst=kwijtlullen, tijd is immers geld. Lekker netwerk! ;)

Het is dat bedrijven niet altijd zelf de capaciteit hebben om goede werving te verrichten, daardoor is het beroep 'recruiter' ontstaan imo, maar het is imo niet meer dan een verlengstuk van wat men vroeger "personeel&arbeid" noemde (ipv HR/HRM) en noodgedwongen, geen professie om trots op te zijn imo. :/

Maar ik vind het leuk voor jou, dat je het wel leuk vindt! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik had er gisteren ook weer een in de LinkedIn mail. Allemaal prachtig en mooi en leuk, maar een beleidsfunctie terwijl ik techneut en coordinator van een technisch team ben.
Niet echt een match dus.

Toen ik dat zei moest er plotseling 10 jaar ervaring bij en was ik te licht. Falerds.
Mooi om dat te horen van een jonger meisje dat tot 2 jaar geleden nog "Bediening" deed in restaurant X.... moehaha.

[ Voor 16% gewijzigd door Boudewijn op 04-02-2016 08:53 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:46
Waarom huren recruiters niet gewoon een specialist in op het vakgebied die ze helpt? Dan moeten je scores toch enorm gaan stijgen? Dus:

Vacature voor Typo3 programmeur (voorbeeldje van hierboven). Dus die recruiter belt een expert op dat vakgebied, huurt hem voor een paar uurtjes in, en je hebt een top uitleg + vacature tekst waarmee de recruiter de blits kan maken.

Moet makkelijk kunnen gezien de fees, meer kwaliteit minder kwantiteit, voor iedereen beter toch? En de recruiter wordt er slimmer van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:52
Werd twee keer gebeld door een recruiter met een onverstaanbare naam van onverstaanbaar bedrijf.. Ik neem geen vreemde nummers op dus kreeg ze mijn voicemail. Of ik even snel terug wilde bellen want echt een superklus (geen idee wat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven240
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-06 21:36
Wat ik mij afvraag is waarom mensen blijven reageren op dit topic... Iets met sneeuwbaleffect?!

Het is overduidelijk dat TS hetzelfde 'slappe gelul' gebruikt om zaken bij jullie los te peuteren....
Als je zijn reacties terugleest zie je dat hij erg op de oppervlakte blijft, nergens echt op leden ingaat... en vervolgens gelijk een vervolgvraag uitkotst.

Desalniettemin blijft het vermakelijk om sommige ervaringen te lezen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

625164

Er is een grote automotive toeleverancier die een nieuwe plant in Nederland heeft gebouwd. De teller staat bij mij op dit moment op 8. 8 benaderingen van headhunters en recruiters voor meerdere soortgelijke functies, allen onder mijn niveau.

Ik heb er eens eentje entertaint door mijn eis op tafel te leggen (88K + auto in segment A6). Ja hoor, graag praten! Enfin, eerste gesprek bij de opdrachtgever (1on1 via teleconference, zonder headhunter). Het bedrijf vroeg zich vrij snel af of ik niet wat zwaar voor de functie was. Toen ik hun mijn looneis vertelde begonnen ze te lachen. De functie waar de headhunter 88K+auto voor "garandeerde" bleek 40K zonder auto te betalen.

Ze zijn maar gestopt met zaken doen met deze tijd verspillende prutser. Eigenlijk had ik een factuur moeten sturen voor mijn tijd.

edit: Het kan overigens wel, ik heb meerdere goede banen gehad via recruiters en headhunters, en meestal via linkedin.

De doorslag gevende factor is de recruiter/headhunter die direct eerlijk is, en gericht zoekt, en meewerken voor jou. Allen waar ik zaken mee heb gedaan was ik de enigste kandidaat die ze voorstelden en ook namens mij bemiddelde.

[ Voor 17% gewijzigd door 625164 op 04-02-2016 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:17
Na een aantal goede ervaringen met recruiters had ik gisteren ook een vreemde recruiter aan de lijn. Ze had mijn sollicitatie ontvangen en gelezen dat ik op zo'n 6 uur rijden woon. Ze wilde graag een kennismaking planning om te bespreken of mijn ervaring aansluit bij de vacature. Ze was vooral ook druk met het lezen van mijn CV tijdens ons gesprek en kreeg steeds meer het idee dat ze mijn CV en sollicitatie helemaal niet gelezen had.

Dit bleek ook zo, want na 2 vragen van mijn kant bleek al dat ik helemaal niet geschikt was voor de functie (ondanks dat dit ook naar voren kwam in de CV) en rondde ze het gesprek wat geïrriteerd af. Vreemd.

Alsof ik 'even' 12 uur rij voor een vacature waarbij we er na 2 vragen al uit zijn dat ik niet geschikt ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
Ach, soms moet je er gewoon om lachen. Ik werd door 3 verschillende recruiters benaderd voor dezelfde functie. Ben er op gesprek geweest maar niet via 1 van die recruiters. Ik kende de financieel directeur (oude manager van mij) die de vacature had uitgezet. Hij had via LinkedIn ook contact opgenomen met mij. Hij had deze recruiters ook niet ingehuurd natuurlijk. Ik heb onder het genot van een kopje thee een uurtje met hem bijgeklets en het over de functie gehad. We kwamen samen tot de conclusie dat het wat afweek van mijn ambitie maar ik heb hem wel wat tips kunnen geven over wat hij moest zoeken.

Ik heb er geen problemen mee dat recruiters mij benaderen. Echter alleen via mail. Bellen doe ik alleen als ik weet om welke functie het gaat, wat de functie inhoud, wat de salarisindicatie is en welk bedrijf het om gaat. Zonder die informatie mag je mailen. Dat werkt prima. Ik krijg regelmatig mails van recruiters die ik simpel met 1 of 2 standaard zinnen af kan wijzen. 1 op de 50 komt wel met iets wat interessant kan zijn en daar wil ik dan best een keer naar luisteren.

Overigens werk ik al weer 7 jaar bij hetzelfde bedrijf dus eigenlijk heb ik tot nu toe alles nog afgewezen.

EDIT: Nog geen half uur na deze post krijg ik een mail van een recruiter met daarin de volgende zin:
Dagelijks sta ik in contact met verschillende bedrijven die op zoek zijn naar een nieuwe uitdaging.
8)7 8)7 Ik ben niet altijd de makkelijkste maar ik zou me niet willen omschrijven als een uitdaging voor een bedrijf. 8)7 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Klitse op 04-02-2016 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Klitse schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 10:08:

8)7 8)7 Ik ben niet altijd de makkelijkste maar ik zou me niet willen omschrijven als een uitdaging voor een bedrijf. 8)7 8)7
Past wel bij het stereotype van de gemiddelde developer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-06 14:11
Eentje in mijn mail...

Commercieel planner (al noemen ze in de mail niet zo) aan de andere kant van het land (ook niet in de mail genoemd)... Ik woon daar niet in de buurt en mijn opleiding is werktuigbouwkunde+elektrotechniek.

Vacature maar eens opgezocht op de website. Komt op het volgende neer:
- Je bent gewoon planner
- Je krijgt de shit van de klant en de teamleiders en de HR managers over je heen (aanspreekpunt van klanten, teamleiders en aanspreekpunt flexpool).
- Als je heel erg je best doet en goed ingewerkt bent, mag je wellicht wat meer commercieel werk doen: achter offertes aanbellen. (lees: kutklusje wat voor sales niet leuk is).

[ Voor 3% gewijzigd door Pizza_Boom op 04-02-2016 17:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:20

unclero

MB EQA ftw \o/

Ik heb ook niets tegen recruiters. Ik zeg er altijd wel gelijk tegen ze dat ze mogen kiezen tussen mij mailen (zodat ik op mijn gemakje in mijn eigen tijd wat door kan nemen) of dat ze me gewoon face-to-face moeten spreken, onder het genot van lunch of diner. Het aantal keren dat ik ergens biefstukken zit te bunkeren, pizza's naar binnen sta te schuiven of rundercarpacio's weg spoel met mooie kaapse rooitjes tel ik niet eens meer (hint: mijn instagramposts met de hashtag #jobinterview :9 ).
Een ander aardig ding van recruiters is dat ze een fors netwerk hebben, handig als je net van school komt of gewoon naar iets bijzonders op zoek bent, en dat je niet meer de moeite hoeft te doen om een sollicitatiebrief te schrijven. ;)

Maar dan hebben we de voordelen wel gehad. Over het algemeen zijn het irritante spammers zoals al eerder in dit topic aangegeven. En wanhopig vaak ook. Zeer wanhopig. Ik had er een een keer helemaal stijfgescholden aan de telefoon (10 uur 's ochtends bellen op mijn vrije dag, terwijl ik op bed lig met een kater niet zo'n goed idee). Hij was hoogst verontwaardigd, en voelde zich respectloos bejegend, oh en mijn toon stond hem niet aan. Exact een week later belt 'ie weer "Eeyyy kerel, hoe hangt ie?". :')
(ik wist dat hij het was, want zijn naam stond in mijn RecruiterCRM, met de opmerking dat hij waarschijnlijk nooit meer terug zal bellen)
Nog een tandje wanhopiger was die dame met eigen bureautje (net afgestudeerd communicatiewetenschappen) met een LinkedIn profiel-foto met inkijk tot haar navel, die mij onoirbare beloftes deed als zij mij mocht plaatsen.
djluc schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 09:04:
Waarom huren recruiters niet gewoon een specialist in op het vakgebied die ze helpt? Dan moeten je scores toch enorm gaan stijgen?
Zo een heb ik er ooit gesproken mee geluncht zelfs. Programmeur in hart en nieren, maar toch de overstap naar de recruitment-business gedaan. Hij was in staat om binnen twee minuten een programmeur en zijn/haar skills in te schatten, en had een neus voor waar hij ze kon vinden zonder LinkedIn af te struinen (iets met dobbelstenen met 20 zijden). Hij had ook nog hilarische verhalen te vertellen over een niet-nader-te-noemen agressieve recruitment-toko uit de hoofdstad (die we ongetwijfeld allen kennen). Daar was hij hard op weg partner te worden in zijn jonge jaren. Iets met Wolf-of-Wallstreet, speedgebruik dat in de 'boilerroom' als een soort aspirine beschouwd werd, paracetamollen die weggespoelt werden met Jack Daniels, en alle accountmanagers wisten (zo fluisterde hij mij toe) dat het derde hokje van het toilet enkel gebruikt werd om even, hoe zeggen we dat beleefd, fluks de zwans te slekken. Toen zijn huisarts 'm vertelde dat hij zo niet oud ging worden, heeft hij maar de overstap gemaakt naar een niet-nader-te-noemen uitzendbureau.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJTP
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-06 15:29
De laatste tijd heb ik op LinkedIn telkens recruiters die me gewoon toevoegen. Geen berichtje, geen inmail, gewoon toevoegen als contact. Tja, dat wijs ik af met "ik ken deze persoon niet". Iemand enig idee waarom ze niet gewoon een berichtje sturen?

Verder heel veel recruiters die veel te weinig inhoudelijke kennis hebben om een fatsoenlijk berichtje op te stellen, mijn profiel simpelweg heel slecht lezen (ik zie dat je al ervaring hebt met X, staat niks van op mijn profiel, of "je werkt nu bij Y" terwijl ik daar niet werk), berichten die letterlijk naar mij en anderen gaan (waarbij ze soms zelfs vergeten de naam te veranderen), veeeel taal- en typefouten (krijg ik de kriebels van, zie mijn aantal posts in de topics over spel- en tikfoutjes in het nieuws), heel informele berichten ("Lekker bezig met je studie! Ze hebben vast een goede aan jou!"), standaarddingen als uitdaging, ambitieus bedrijf, marktconform salaris, uitstekende arbeidsvoorwaarden, etc...

Maar mijn favorieten zijn van het niveau van WIJ ZOEKEN EEN JAVA PROGRAMMEUR MET PHP ERVARING DIE IN ERLANG IETS KAN MAKEN VOOR EEN C++-BEDRIJF. Tja, wat moet ik daar nou op zeggen?

Ik reageer wel altijd netjes, misschien heb ik ooit eens een ingang nodig bij een bedrijf.

I didn't want to believe my dad was stealing from his job as a road worker. But when I came home, all the signs were there.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
unclero schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 18:33:
Nog een tandje wanhopiger was die dame met eigen bureautje (net afgestudeerd communicatiewetenschappen) met een LinkedIn profiel-foto met inkijk tot haar navel, die mij onoirbare beloftes deed als zij mij mocht plaatsen.
Ik trek duidelijk de verkeerde recruiters aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-12-2024

ThePrutser

Doet zijn nickname eer aan... :P

Veni Vidi Verprutst!

Ik vraag me sowieso af wat de toegevoegde waarde is van recruiters... het is misschien makkelijk voor bedrijven die personeel zoeken, maar voor de werkzoekende zijn ze in mijn ogen alleen maar irritant en een onnodige tussenschakel. Ook niet-werkzoekende hebben last van ze, ik word regelmatig met een zeer onpersoonlijk massabericht benaderd. Voorheen nam ik nog wel eens de moeite om ze terug lastig te vallen door te vragen welke specifieke punten ze dan zo aanspreekt in mijn profiel.... je raadt het al, daar hadden ze dan geen antwoord op omdat ze mijn profiel niet eens gelezen hadden.

Als ik een baan wil, zoek ik zelf. Heeft een recruiter toch een mooie kans voor mij, dan vind ik zelf wel uit welk bedrijf dat dan zou zijn. (Ze maken vaak gebruik van een lichtelijk aangepaste vacature, dus het origineel is zo te vinden). Lukt het me toch niet om de originele vacature te vinden, zoek ik verder.

tl;dr: ik vind recruiters een onnodige storingsfactor in mijn carrière, dus ik ontwijk ze.

MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Laatst online: 29-05 14:13
//edit

[ Voor 99% gewijzigd door Loev op 09-02-2016 08:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:22
Ik ben na mijn studie ook via een recruiter (brunel) aan de slag gegaan en heb daardoor een leuke baan gevonden die ik niet zo snel zou hebben gevonden als ik alleen op zoek was gegaan. Door de connecties die ze hebben kom je bij sommige bedrijven net wat makkelijker binnen of in contact met de juiste mensen.

Nu bijna 5 jaar later weer eens een kopje koffie gedronken met die persoon die mij destijds heeft benaderd en via hem nu uiteindelijk ook weer een leuke uitdaging gevonden.

Denk dat er ook een groot verschil zit in hoe men je benaderd en mocht je ooit aan de slag zijn gegaan via een recruiter hoe ze het contact daarna nog in stand proberen te houden. Veel zullen je plaatsen. Bellen nog een keer of komen nog een bakkie koffie drinken om bij het bedrijf weer te hengelen naar nieuwe klusjes. Maar anderen zijn er ook voor het sociale contact en vragen oprecht op je op je plek zit en als dat niet zo is gaan ze ook opzoek.

Daarbij heb ik ervaren dat goed contact je zeker kan helpen maar het niet altijd brengt dan wat je er van verwacht. Ik heb zelf een hekel aan van die gasten die je met een kul-verhaal contacten waarbij in de eerste of tweede zin van de mail al staat: je hebt een interessant profiel. Laten we eens contacten.... bla bla bla...

Sommige weten nog niet eens wat voor vaardigheden je hebt opgedaan met een bepaalde studie of cursus en op basis van een titel proberen ze je ergens te linken....

kortom: recruiters kunnen prima gasten zijn maar de manier waarop ze je benaderen of contact met je houden maakt wel degelijk uit of ze later nog een kans krijgen indien je zelf op zoek bent naar een nieuwe uitdaging.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Er zullen vast goede recruiters erbij zitten, maar het is een schandel hoe sommigen recruiters over ons denken. Er zijn een hoop die beschikken niet over het inzien van iemands positieve kant of waarvoor iemand veel potentie voor heeft. Je wordt afgerekend op wat je in het verleden hebt gedaan of juist niet.

Als je het mij vraagt is er geen wonder dat er een groeiend tekort aan goed technici en engineers zijn. De storende factor ligt bij wervend personeel. Op een sollicitatiegesprek hoor je vervolgens

"Op basis van je CV kan ik je aannemen, maar op basis van het gesprek niet"

Het gat tussen recruiters en mensen die een andere achtergrond hebben maar bijvoorbeeld inmiddels wel op hbo niveau kunnen werken die is enorm. Het communicatie probleem wordt alleen maar groter en dat komt ook dat er een verschil is in "vibe". Daarnaast merk ik ook dat de meningen verschillen tussen hoe werk daadwerkijk in praktijk uitgevoerd wordt.

Recruiters lijken steeds meer op een combinatie van psychiaters en arbeidsdeskundigen maar dat zijn ze totaal niet. Recruiters hebben soms een totaal verkeerd beeld van de werkelijkheid omdat ze termen van internet plukken en verhalen van anderen horen, zonder inhoudelijk te begrijpen hoe iets werkt.

[ Voor 21% gewijzigd door donderdraak op 09-02-2016 11:50 . Reden: typo's verwijderd en wat argumenten toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

HJTP schreef op maandag 08 februari 2016 @ 11:30:
De laatste tijd heb ik op LinkedIn telkens recruiters die me gewoon toevoegen. Geen berichtje, geen inmail, gewoon toevoegen als contact. Tja, dat wijs ik af met "ik ken deze persoon niet". Iemand enig idee waarom ze niet gewoon een berichtje sturen?
Inmails kosten knaken, en die hebben ze niet. Zulke recruiters zijn armoedzaaiers en dienen vermeden te worden. Als je al geen geld hebt voor een Inmailberichtje, heb je ook geen geld om me op een lunch te feteren.
berichten die letterlijk naar mij en anderen gaan (waarbij ze soms zelfs vergeten de naam te veranderen),
Zulke recruiters spreek ik daarna altijd aan met "Sjaak". Maakt niet uit of ze Jeanine of Henk heten, voortaan noem ik ze Sjaak.
standaarddingen als uitdaging, ambitieus bedrijf, marktconform salaris, uitstekende arbeidsvoorwaarden, etc...
"...en verder ademen ze zuurstof en drinken ze water". Maar als je dan navraagd wat ze onder marktconform verstaan of wat voor specifieke arbeidsvoorwaarden ze anders hebben dan anderen, is het snel stil.
Meestal vraag ik naar de vrijdagmiddagborrels en hoe de lunch eruit ziet. Als ze daar geen antwoord op kunnen geven weten ze helemaal niks van het bedrijf, terwijl dat (in mijn ogen) de belangrijkste graadmeters van de sfeer en de secondaire arbeidsvoorwaarden zijn.
Maar mijn favorieten zijn van het niveau van WIJ ZOEKEN EEN JAVA PROGRAMMEUR MET PHP ERVARING DIE IN ERLANG IETS KAN MAKEN VOOR EEN C++-BEDRIJF. Tja, wat moet ik daar nou op zeggen?
Probeer: "Des te meer programmeertalen ik moet gebruiken, des te duurder ik wordt" ;).

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
donderdraak schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 09:52:

Reqruiters lijken steeds meer op een combinatie van psychiaters en arbeidsdeskundigen maar dat zijn ze totaal niet. Recruiters hebben soms een totaal verkeerd beeld van de werkelijkheid omdat ze termen van internet plukken en verhalen van anderen horen, zonder inhoudelijk te begrijpen hoe iets werkt.
helaas gaat het wel steeds meer die kant op. Zeker als het om functies gaat die een beetje in de niche markt zitten waar ze graag op zouden willen inschrijven/binnenkomen.

Je haalt de mensen er zo tussenuit die er op uit zijn om je ergens te stallen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:19
Lunch of diner op kosten van een recruiter?
Welke branche mag dat dan wel zijn waar je werkzaam in bent unclero?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

koentjuh1987 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 11:11:
[...]

helaas gaat het wel steeds meer die kant op. Zeker als het om functies gaat die een beetje in de niche markt zitten waar ze graag op zouden willen inschrijven/binnenkomen.

Je haalt de mensen er zo tussenuit die er op uit zijn om je ergens te stallen.
Als je ervaren bent met recruiters haal je de kwakzalfers er zo uit, ben je dat niet ben je een hoop tijd kwijt met interviews en het land afrijzen ..

wat ik wel merk is dat regio amsterdam/utrecht veel meer kwakzalverij accepteerd en heeft, dan bijvoorbeeld rotterdam en den haag.. De laatste 2 regio's zijn ook erg gesloten

Nu woon ik zelf op de grens rotterdam/den haag en het is ook bijzonder irritant dat je 99% gebeld word voor klussen buiten je regio.. helaas is dat ook een markt werking die daar de oorzaak van is.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:47

Coach4All

I'm a Coach 4 All

ThinkPadd schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 11:44:
Dat is het verschil tussen de recruiter die moeite voor jou wilt doen en de recruiters die verwachten dat jij moeite voor hun gaat doen....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dat heb ik als softwareontwikkelaar nu ook een handvol keren mogen meemaken. Dat zijn wel de recruiters die de tijd nemen om je te leren kennen, en oprecht geïnteresseerd zijn naar wat je zoekt. Of althans, dat willen ze je laten denken. ;)

Het gros bedient zich echter van de hier (en in de andere topics) genoemde praktijken, wat met name opvalt door copy-paste-berichten met niet mijn naam in de aanhef, templateberichten met placeholders er nog in ("groot {branche}bedrijf in {plaats}"), berichten over opdrachten met talen en frameworks die ik al jaren niet meer gebruik en uiteraard de dooddoener "het kan nooit kwaad om even te linken, toch?", wat het dus wel kan.

Vergeet niet dat die recruiters gemakkelijk tienduizenden euro's (4-6 maandsalarissen bij contract, of 10% van je tarief in opdracht is heel gewoon) vangen als ze je ergens plaatsen, dus schroom niet om ze af te poeieren met hun shotgunpraktijken, voel je nergens toe verplicht.

Ik heb nu een aardige lijst recruiters in een Excelletje, met daarbij opmerkingen hoe serieus ze te nemen. Nu werk ik voor mezelf, en wist dat m'n opdrachtgever op zoek was naar nog een collega. Binnen twee dagen had ik van vijf verschillende recruiters het veralgemeniseerde aanbod in m'n mailbox: "Voor een uitdagende opdracht bij onze directe eindklant [NOT] in $plaats zijn we op zoek naar een $platform-developer". Geen details, geen tarief, liegen over het aantal bureaus dat ertussen zit, niet op mijn LinkedIn kijken waar ik op dit moment zit: done. Die gaan in mijn ranking meteen naar -10, en dat zullen ze de volgende keer dat ze bellen wel merken.

En ja, soms heeft een blacklisted recruiter wèl de opdracht die je zoekt... dus zeg nooit nooit.

[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 09-02-2016 13:17 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

IT, als codeklopper. Ik denk dat zo'n 10% van de recruiters hapt. Als je de fees bekijkt, die ze vangen, kan daar ook best een reisje en een paar pastrami-sandwiches vanaf ;).
Bij potentiele werkgevers zelf schat ik ongeveer in dat de helft van de sollicitatiegesprekken die ik heb, onder het genot zijn van eten&drinken. Een beetje subtiel aansturen op een sollicitatiegesprek rond etenstijd doet vaak wonderen. :9
Van pizza op kantoor of de dorpschinees/all-you-can-vreetschuur naar dineren op/aan/rond het IJ tot zelfs bij moeder-de-vrouw thuis aan de keukentafel, ik heb zo heel wat sollicitatiegesprekken gehad.
(tip: als je uitgenodigd wordt om bij de baas thuis te komen dineren, vergeet niet om na het eten eens te beginnen over je whisky-hobby, een beetje CEO heeft wel een drankkast met een paar mooie flessen waar hele verhalen achter zitten)

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Ik heb even zitten te twijfelen of ik een nieuw topic aan zou maken maar ik heb een inmail van een recruiter gehad die weer een stap verder gaat dan ik tot nu toe ben tegen gekomen en die past eigenlijk perfect onder deze forumtitel. Gisteren kreeg ik het vorige inmailtje:
Goedemorgen Erwin, Vanuit de markt hoorde ik signalen dat er bij XX op software ontwikkeling eea gaat veranderen. Heeft dit ook voor jouw baan invloed?
Ik ga op zich redelijk goed om met mijn chef dus hem om uitleg gevraagd (maar die kon hij ook niet geven waarna hij het aan zijn chef heeft gevraagd) ondertussen heb ik hem een net antwoord gegeven
ik ben benieuwd wat je precies gehoord hebt dan? Want ik weet niets van verandering dus ook niet of dit invloed heeft op mijn baan.
toen kreeg ik:
ik had gehoord dat de softwareontwikkeling bij XX naar het buitenland ging.
nu ben ik werkzaam in de industriële automatisering. Aangezien je daar ook heel veel bij de machines zelf moet zijn is de kans dat dit naar het buitenland verplaatst wordt minimaal oftewel deze recruiter verzint gewoon een verhaal om je bang te maken. Moraal van het verhaal: laat je ook niet bang maken door recruiters.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:12
Dat past perfect bij wat een collega laatst meemaakte. Zijn jaarcontract liep bijna af zoals op LinkedIn te zien was en kreeg het volgende te horen van een recruiter:
Ik heb gehoord dat jouw contract bij XX niet verlengt gaat worden aangezien XX geen jaarcontracten meer verlengt. Ben je al opzoek naar een nieuwe baan? Heb je misschien interesse in het volgende:
Hiervan viel mijn mond echt wel open van verbazing. Sommige recruiters schamen zich echt nergens meer voor lijkt wel tegenwoordig.

HD4Life @ Full-HD

• pirke
  • Nu online
Ik ben als freelancer sinds kort weer op zoek naar mijn volgende klus, maar als ik een recruiter vertel dat ik 15-20 euro opslag op mijn uurtarief niet acceptabel vind snappen ze het niet en blijven ze maar om uitleg vragen "want dat zou heel normaal zijn"... Niet dus. Elke 5 euro opslag is 10.000 euro op jaarbasis voor ze.

[ Voor 9% gewijzigd door pirke op 11-02-2016 09:33 ]

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:00
Ach ja recruiters. Je hebt aan de meeste geen zak.

Pas geleden een berichtje van een gehad die me zonder te vragen gelinkt had op linkedin en in de mail mijn vorige werkgever melde -_-' Hoe maak je van minuut 1 duidelijk dat je nog niet eens het profiel bekeken hebt?

Maar de recruiter ervoor sloeg echt alles. Had mij opgebeld (was toevallig het zoeken), maar heb hem gezegd niks te doen en toch schreef ie me in op een hoop vacatures onder mijn naam (hallo fraude aanklacht!).

Via via kwam ik bij een bedrijf terecht wat blijkbaar een van die vacatures was. Wilde meneer even 10K vangen voor werk wat ie niet gedaan had. Dacht het niet he.

• koentjuh1987
hackerhater schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 10:29:
Ach ja recruiters. Je hebt aan de meeste geen zak.

Pas geleden een berichtje van een gehad die me zonder te vragen gelinkt had op linkedin en in de mail mijn vorige werkgever melde -_-' Hoe maak je van minuut 1 duidelijk dat je nog niet eens het profiel bekeken hebt?

Maar de recruiter ervoor sloeg echt alles. Had mij opgebeld (was toevallig het zoeken), maar heb hem gezegd niks te doen en toch schreef ie me in op een hoop vacatures onder mijn naam (hallo fraude aanklacht!).

Via via kwam ik bij een bedrijf terecht wat blijkbaar een van die vacatures was. Wilde meneer even 10K vangen voor werk wat ie niet gedaan had. Dacht het niet he.
dat sommige zo te werk gaan... eigenlijk zou je daar het bedrijf mee moeten confronteren waar de vacature van is.

Heb ooit wel eens meegemaakt dat mijn cv in vijf-voud bij een en hetzelfde bedrijf terecht is gekomen zonder mijn medeweten... Kreeg toen ook de vraag hoe dat kon en eerlijk aan moeten geven dat ik daar niet van op de hoogte was en niet met mijn goedkeuring is gedaan.
Reactie daarop was: Ok dan weten wij genoeg. Denk dat die recruiters niet snel meer zaken hebben gedaan met dat bedrijf.

...

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:00
koentjuh1987 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 10:50:
dat sommige zo te werk gaan... eigenlijk zou je daar het bedrijf mee moeten confronteren waar de vacature van is.

Heb ooit wel eens meegemaakt dat mijn cv in vijf-voud bij een en hetzelfde bedrijf terecht is gekomen zonder mijn medeweten... Kreeg toen ook de vraag hoe dat kon en eerlijk aan moeten geven dat ik daar niet van op de hoogte was en niet met mijn goedkeuring is gedaan.
Reactie daarop was: Ok dan weten wij genoeg. Denk dat die recruiters niet snel meer zaken hebben gedaan met dat bedrijf.
Ik werk er nu al een paar maanden ;)
Die recruiter staat op mijn zwarte lijst nu en van het bedrijf waar ik werk.

• t_captain
  • Laatst online: 06-06 23:49
Inderdaad: hou de distributie van je CV strikt onder controle. Zorg dat recruiters weten dat je niet op zoek bent (hopelijk spammen ze dan geen bedrijven met je CV). Geef pas een CV af als er een specifieke vacature is waarop je wilt reageren. Als men op andere gelegenheden om je CV vraagt, zeg dat je geen algemeen CV meer hebt.

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-06 14:11
CV's uniek maken dus, met bepaalde kenmerken erin, zodat je weet wie hem doorgegeven heeft?

• Blackah
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-05 18:52
Zelf was ik jaren lang werkzaam bij een bank en verantwoordelijk voor al het tijdelijke ICT personeel. Geweldige baan heb veel mensen hierin kunnen helpen. Maar dat was aan de inhurende kant van een bedrijf.

Omdat ik meer de commerciële kant van het vak miste ben ik gaan werken bij een recruitment bureau in Rotterdam. In eerste instantie werd verteld dat ze de kandidaten begeleiden en echt een verschil maakte.
Na 3 dagen daar te hebben gewerkt had ik daar helemaal niets van gemerkt en was het altijd met hagel schieten. Meer dan de helft van de keren de kandidaten niet spreken en toch voorstellen bij een bedrijf. Belachelijke marges vragen en beloftes maken die niet worden nagekomen. Maar dat krijg je als je salaris is bepaald door de provisie die je ontvangt.
Na een week ben ik weg gegaan omdat ik het gevoel had dat ik mijn ziel aan het verkopen was.

Kan absoluut begrijpen dat mensen blijven reageren op dit topic. Veel van de praktijken die worden uitgevoerd zijn bij wet strafbaar. Je moet er alleen wel wat moeite in stoppen om iemand op de vingers te tikken.

• VPI
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-06 05:59

VPI

Ik vraag me wel eens af waarom bedrijven gebruik maken van recruiters?

Waar is die tijd geweest dat je gewoon op een advertentie rechtstreeks bij een bedrijf kunt solliciteren...

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
VPI schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 11:35:

Waar is die tijd geweest dat je gewoon op een advertentie rechtstreeks bij een bedrijf kunt solliciteren...
Ik denk de reden als kosten/tijdbesparing, waarbij je denk ik als je 2-3mensen per jaar aanneemt een Recruiter al terug verdient als je die in dienst neemt. Maar misschien ook risico mangement als de nieuwe werknemer eerst op de loonlijst van de recruiter komt ipv jouw ben je toch flexibeler.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01

Schaarste van geschikt personeel denk ik. Het bedrijf waar ik werkt heeft ook een aantal vacatures op de site staan, maar daar krijgen we relatief weinig reacties op. En intussen zit de planning voor dit jaar al tot oktober vol, we moeten dus NEE verkopen aan nieuwe klanten omdat we niemand beschikbaar hebben. Binnenkort gaan we weer met een recruiter aan de slag. Dat kost een hoop geld, maar op dit moment word de groei van het bedrijf tegengehouden door een tekort aan personeel. Ik denk dat dit bij andere soortgelijke bedrijven net zo is, dus dat zal e.e.a. verklaren over recruiters :)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• bjarky
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17:04
Ik werk via een bekende detacheerder momenteel. Ben daar gerecruit toen ik net uit school kwam. Maar prima communicatie, problemen worden aangepakt en er word goed geluisterd.

Salaris vind ik prima, zeker in het begin van je cariëre. Maar ik heb ook horror verhalen gehoord van collega's.

Denk dat dit echt per persoon is, je moet een klik hebben anders werkt het niet nee.

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 17:17

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ons bedrijf heeft nog zelf een eigen P&O afdeling, heeft nog eigen recruiters, en wijst externe recruiters resoluut de deur. Maar, het is dan ook wel een bedrijf met een serieus aantal werknemers in Nederland (en daarbuiten). Onder iedere vacature staat dan ook:
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld. Wij verzoeken kandidaten om rechtstreeks te solliciteren. We wensen deze vacature niet in te vullen middels tussenkomst van een uitzend-, detacherings- of werving & selectiebureau.
Het kán dus wel nog. :)

We merken wel dat het ontzettend moeilijk is om aan goed personeel te komen. Alleen, recruiters veranderen daar niet veel aan omdat het vaak ook om specialisten gaat. Dat wereldje is zo klein dat een recruiter niets toevoegt. Daarnaast gaat het ook om technisch personeel dat sowieso al schaars is. Die moeten we sowieso al direct van school plukken en zelf opleiden. Ook daar heeft een recruiter dan weinig toe te voegen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
_vision schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 17:14:
[...]

Reden is volgens mij simpel: er wordt met de huidige aanpak kennelijk prima geld verdiend, anders was het al lang op een andere manier gegaan.
De huidige methode is de "lowest common denominator". Het minst goede waar mensen nog in mee willen gaan. Niemand is tevreden maar verbetering is er niet.

Veel interessanter is het om er achter te komen hoe het zit met de "krappe markt" en "weinig aanbod" en "kan geen goede mensen vinden" als recruiters collectief normaal gaan doen. Kijken of de markt dan ook zo krap blijkt.

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Of dat vacatures geplaatst worden op een vakgerichte vacature sites, zodat er een overzicht is. Als ik op IT banen of ICTergezocht kijk zou je haast gaan denken dat het slecht gaat met de IT gezien het geringe aantal vacatures dat daar staat. Het is ontzettend moeilijk om me op deze manier te oriënteren op de markt als recruitment feitelijk de markt afschermt en je feitelijk verplicht wordt om met ze in zee te gaan.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Op dit moment is het handiger Recruiter te zijn dan ICT-er, dit is de nieuwe hype .. teminste de ICT manager ;) of change coordinator ..

iemand kost bijvoorrbeeld 25,- tot 35,- per uur .. (zet 2x 0 erachter voor ongeveer brutto salaris van die persoon) in of exclusief auto enzv.

Als je verkocht word voor 55 tot 65 euro is wat aan de strijkstok blijft hangen tussen de lucratief genoeg om bij 2 "personeel in de detachering 1 Kantoor persoon neer te zetten..

Voor werving en selectie zitten er ook geen kleine bedragen aan vast 2500 of 5000 heb ik al gehoord, zet dat tegen dat is ook leuk werk als dat gemiddeld 20 uur kost van een FTE (inclusief missers)

En wat moet je nu doen beetje de CV sites afstruinen, mensen narren via communicatie kanalen ..
en hoe meer vrienden op linkedin hoe "beter" je bent ..

Dan is ICT-er zijn moeilijker want daar moet je pretenderen dat je kennis hebt van lastige zaken zoals logica, servers, switches etc . en BAH studeren ;)

* vso vind de techniek, studie wel leuk en baalt van de nitwit collega's die manager willen zijn

Tja vanalles

• Destiny
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:41
Net zoals met iedere beroepsgroep zijn er goede en slechte recruiters. Ik ben vorig jaar van baan gewisseld en heb ik er ook weer mee te maken gehad. Er zijn er die erg hun best voor je doen maar helaas ook veel cowboys. Uit het niets van die berichtjes van "Bel me ff, ik heb de functie die precies bij je past". Vaak ook meerdere van dit soort berichtjes van hetzelfde bureau op dezelfde dag.

Toppunt was wel de recruiter die boos op me werd toen ik haar vertelde dat ik een nieuwe baan had (die ik overigens zelf en zonder hulp van een recruiter gevonden heb). . Ze had zo haar best gedaan en ze was bezig me bij een geweldige organisatie binnen te krijgen. Ik had haar ook eerder op de hoogte moeten brengen van mijn sollicitatie enz. enz. Ik moest me blijkbaar heel erg schuldig voelen, maar ze had weken niks van zich laten horen.

Veel recruiters zijn tijdverspilling naar mijn mening. Zelf contacten leggen bij bedrijven levert doorgaans meer op.

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Destiny schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 13:08:
Veel recruiters zijn tijdverspilling naar mijn mening. Zelf contacten leggen bij bedrijven levert doorgaans meer op.
Helemaal mee eens, ook mee mogen maken. Slappe hap vaak en inderdaad schuld bij jou neerleggen als je wel zelf wat gevonden hebt. Mooiste was nog een figuur die voor mij aan het zoeken was en maanden niets van zich liet horen, vervolgens mijn linkedin profiel checkte (en dus had kunnen zien dat ik een andere baan had inmiddels), en een dag later een mail stuurde met een passende functie voor me, terwijl ik inmiddels alweer een maand bezig was bij mijn nieuwe werkgever. De mail was een soort van halleluja bericht van ik heb iets moois voor je gevonden...

Nee, voor mij geen recruiters meer. Irritant, vaak nutteloos en duur.

Pixel 7 | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Nissan Leaf 40 Tekna

• donderdraak
Stel een sollicitant heeft (meerdere) beperkingen en een goed CV en solliciteert via de website op een vacature. Sollicitant mag op gesprek komen. Waar vinden jullie dat een recruiter rekening mee moet houden?

• Klitse
  • Niet online
donderdraak schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 13:33:
Stel een sollicitant heeft (meerdere) beperkingen en een goed CV en solliciteert via de website op een vacature. Sollicitant mag op gesprek komen. Waar vinden jullie dat een recruiter rekening mee moet houden?
Denk dat je iets meer context moet geven. Wat voor beperkingen hebben we het over? Lichamelijk of geestelijk? Wat voor soort beperkingen?

• koentjuh1987
donderdraak schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 13:33:
vraag past niet echt binnen dit topic...

...

• donderdraak
OK, mijn stelling was eigenlijk meer bedoelt als een toevoeging aan de discussie omdat ik benieuwd was of de topic starter daarop een mening had

[ Voor 123% gewijzigd door donderdraak op 11-02-2016 14:08 ]

• MrEddy
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-09-2020
Ik krijg wekelijks 3 a 4 vacatures binnen via recruiters en omdat ik momenteel een betere functie zoek reageer ik dan soms. Meestal hebben ze geen verstand van de functie of betekent systeembeheerder hetzelfde als DevOps en engineer.

Vorige maand zat ik bij DigiD, waar ze zochten naar een systeembeheerder. Tijdens het vragenuurtje met de recruiter nog gevraagd "dus het gaat om een Hyper-V omgeving?". Eenmaal daar zochten ze een Linux beheerder. Zware irritatie aan beide kanten, maar toch een half uurtje inzicht gekregen in DigiD en lekker gebabbeld.

Het meeste irriteer ik mij aan die "waar heb je gesolliciteerd?" en "welke recruiters hebben nog meer contact met je?" vragen. Ik weet niet exact waarom ze het willen weten, maar het kan niet pluis zijn.

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:50
Supermarkt Jumbo formuleert het ook leuk in hun vacatures :)

"
Wij van Jumbo zijn graag eerlijk en open. Vandaar dit verzoek: wij stellen het op prijs als bedrijven ervan afzien om naar aanleiding van deze advertentie ongevraagd hun diensten aan te bieden."

• kizke
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:31
MrEddy schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:39:
Ik krijg wekelijks 3 a 4 vacatures binnen via recruiters en omdat ik momenteel een betere functie zoek reageer ik dan soms. Meestal hebben ze geen verstand van de functie of betekent systeembeheerder hetzelfde als DevOps en engineer.

Vorige maand zat ik bij DigiD, waar ze zochten naar een systeembeheerder. Tijdens het vragenuurtje met de recruiter nog gevraagd "dus het gaat om een Hyper-V omgeving?". Eenmaal daar zochten ze een Linux beheerder. Zware irritatie aan beide kanten, maar toch een half uurtje inzicht gekregen in DigiD en lekker gebabbeld.

Het meeste irriteer ik mij aan die "waar heb je gesolliciteerd?" en "welke recruiters hebben nog meer contact met je?" vragen. Ik weet niet exact waarom ze het willen weten, maar het kan niet pluis zijn.
Dit is vaak om te voorkomen dat zij nogmaals jouw CV naar die bedrijven spammen en het ze dus een slechte naam opleverd.

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:10
Leukste wat ik laatst heb meegemaakt is dat mijn oude werkgever moeite had iemand te vinden voor mijn functie. Ik had begrepen dat als ze nog niemand hadden gevonden als ik wegging dat ze ook een recruiter gingen inschakelen.

Na 1 maand weg te zijn krijg ik op linkedin een bericht van de recruiter dat hij een leuke uitdaging heeft (bij mijn oude werkgever) en dat deze precies in mijn profiel paste, want dat gaf linkedin aan.

Heb toen netjes gereageerd dat hij beter eerst iemand zijn profiel kan bekijken dan direct een bericht te versturen aangezien ik daar was weggegaan en de vacature had gecreëerd. Uiteraard ook nooit meer iets van gehoord (ook niet netjes een excuses).

• Vayne
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-05 09:29
Ik ben de afgelopen week benaderd door 5 verschillende recruiters van SearchLite voor 10 verschillende functies. Bij de eerste persoon gaf ik al aan dat ik geen interesse had. Later die dag werd ik via e-mail benaderd door een van zijn collega's die ik ook vriendelijk de deur wees. 2 dagen later kwam de eerste weer gewoon terug met nieuwe vacatures, ongelofelijk! Dit keer wat minder vriendelijk geweest en duidelijk aangegeven dat ik niet meer benaderd wilde worden. En jawel hoor.... 2 vrouwelijke collega's proberen met me te linken op LinkedIn. Wat een prutspartij, alle e-mails met searchlite in body, e-mailadres of onderwerp gaan rechtstreeks naar de prullenbak en worden reported als spam.

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:50
Net op het werk ongevraagd gebeld door een of ander type van Proawareness of zoiets. Die kunnen het ook wel vergeten dat ik ze ooit serieus neem. Zijn ze nou helemaal gek geworden.

• donderdraak
Kan me herinneren dat ik ooit vrij snel was voorzien van nieuw werk, maar dat ik na 16 maanden gebeld werd door een uitzendbureau en dat ze een vacature voor mij hadden, dat was ook wel grappig :)

Anoniem: 35872

Ik krijg via LinkedIn regelmatig berichtjes van recruiters.
De teksten van vacatures die ze meesturen zijn zo vaak nietszeggend.
Ik vraag soms wel eens om meer uitleg wat de functie precies inhoud waarna er wederom een vaag mailtje komt.
Deze week wederom weer raak, na wat informatie gevraagd te hebben over functie en arbeidsvoorwaarden en evt salariëring, krijg ik een half verhaaltje terug wat ook al in het eerste mailtje stond en verder geen antwoorden op mijn vraag.
Ik ben niet op zoek maar als er iets leuks op mijn pad komt dan zal ik er zeker over nadenken, daarom wil ik ook meer informatie voordat ik evt een gesprek wil. Ik ga namelijk niet telkens vrij nemen om een gesprekje te voeren om vervolgens erachter te komen dat het toch niets is.

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
donderdraak schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 15:20:
Kan me herinneren dat ik ooit vrij snel was voorzien van nieuw werk, maar dat ik na 16 maanden gebeld werd door een uitzendbureau en dat ze een vacature voor mij hadden, dat was ook wel grappig :)
Maar je weet toch dat na 1 jaar je weer een nieuwe "uitdaging" kan zoeken en opnieuw voor hun omzet kan genereren?

1. Ze plaatsen je ergens en krijgen daar geld voor
2. Hier zit een periode aan vast (vaak 1 jaar)
3. Na deze periode, ben je weer "vogelvrij", dus wordt je benaderd voor "de volgende uitdaging"
4a. Zij plaatsen je bij je nieuwe werkgever en krijgen daar geld voor (zie 1)
4b. Je huidige werkgever heeft een vacature en daar plaatsen ze iemand anders en krijgen daar geld voor (zie 1)
Lekker geld verdienen toch? ;)

let the past be the past.

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 16:32

magneet

Magnetic enhanced

Ik stuur (als het een interessante klus zou zijn voor mij of collega's dan) gewoon 1 van onze eigen salesmensen op die recruiters af. niet geschoten is altijd mis en het heeft al eens een klus voor iemand opgeleverd.

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

• smeetsmeister
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:11
Ik kreeg laatst via Linkedin een uitnodiging waar nog maar eens uit blijkt dat het gewoon spam is. Ik kreeg een bericht gericht aan een hele andere voornaam.

Ik vond het in het begin nog netjes om iedereen persoonlijk te bedanken voor de interesse maar dat ik niet geïnteresseerd ben. Nu ben ik er echter zo klaar mee dat ik alleen nog antwoord als ik ook zie dat ze tijd en moeite in mij hebben gestopt.

• Rob Coops
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-01-2024
Inmiddels hebben we het statusniveau van: bankiers, autoverkopers en hypotheekadviseurs bereikt
Juist maar kijk eens naar de prikkels die mensen drijven tot dit soort gedrag. Men moet minimaal zo veel CV's weten af te leveren bij klanten. En als men ook daadwerkelijk mensen plaatst krijgt men een vergoeding het maandelijks inkomen van de recruiter is dus voor een deel soms zelfs een groot deel afhankelijk van het aantal mensen dat men weet te plaatsen.
Net als bij bankiers, auto verkopers en hypotheekadviseurs is de beloningsstructuur de reden dat men doet wat men doet. Veel van de dames en heren die als recruiter ingezet worden zitten daar alleen maar omdat ze de ogen geen pijn doen en dus een potentiële kandidaat eerder geneigd is met hem of haar te praten. Deze mensen hebben veel al de ballen verstand van de posities waar men mensen voor zoekt. Dus de oplossing is keyword search.
Ik denk dan ook niet dat je het dit soort mensen kwalijk kunt nemen, ze kunnen simpel weg niet veel beter. Zij die dit wel kunnen komen al snel terecht bij de betere veel al gespecialiseerde recruitement bedrijven waar zij bijvoorbeeld als IT recruiter aan de slag gaan. Dan wel zich richten op management professionals binnen de financiele wereld of juist professionals binnen de logistiek proberen te vinden.

Persoonlijk vind ik het een kwalijke zaak dat er nog steeds werkgevers zijn die de slechte achterbakse en onderhandse recruiters blijven vragen voor hen CV's te leveren. Om die reden ben ik dan ook erg blij dat mijn huidige werkgever vrijwel onmiddellijk na het betreden van de markt een hele lading van deze oplichters weg heeft gestuurd omdat ze eigenlijk nooit goede CV's aanleverden en alleen maar iedereens tijd verdeden.

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Kreeg er vandaag 1 die vroeg of ik interesse had voor werk in de randstad.
De randstad was amsterdam, utrecht, rotterdam en den bosch?? Eh Waarom pak je dan groningen er ook niet bij.

Maar goed ik woon in brabant dat zou hij kunnen zien in mijn linkedIn dus randstad is gewoon zinloze vraag. Ze betalen me nooit genoeg om elke dag naar de randstad te reizen.

• peregrine101
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-04 15:08
Een van de leukste dingen die een recruiter van een van de grote bedrijven ooit deed, was mij vragen om een lijstje waar ik allemaal gesolliciteerd had, zodat hij mij daar niet zou voorstellen. Op mijn reactie dat hij toch eerst mij zou moeten bellen, voordat hij mijn CV ergens neerlegt, kwam eigenlijk geen reactie. Wel kreeg ik het verzoek nog een keer per e-mail......Ik heb op dit mailtje niet meer gereageerd. Hoeveel recruiters mij wel even aan een baan zouden helpen, niet meer te tellen.

[ Voor 5% gewijzigd door peregrine101 op 11-02-2016 18:22 ]

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-06 11:01
Iets anders maar als student Bedrijfskundige Informatica krijg ik ook regelmatig LinkedIn-spam van recruiters. Onlangs nog een uitnodiging voor een hackaton, terwijl je als beetje recruiter wel kan bedenken dat mijn opleiding (bijna) niet gericht is op programmeren..

• t_captain
  • Laatst online: 06-06 23:49
Vers van de shotgun-pers:
I have an exciting new contract opportunity available for a Tester role with experince in the development of Mobile Apps based in Helsingborg, Sweden on a 6 month contract.

Interviews are being set up with a start date ASAP.
Gestuurd naar t_captain die geen tester is, maar developer. En in Nederland woont. En zoals 95% van de developers lekker is ingezet en niet 'ASAP' beschikbaar. Hoe groot is nou de kans dat iemand reageert als je zó slecht target?

Edit: de naam kwam me bekend voor. Vorige week had ik een soortgelijke e-mail van hem gehad. Kort geantwoord dat ik geen tester ben en op dit moment niet open sta voor internationaal werk.

Ze hebben mij wel eens verteld dat verkopen vooral een kwestie van luisteren is. Deze recruiter zou die les ook wel eens moeten horen.

[ Voor 31% gewijzigd door t_captain op 11-02-2016 18:59 ]

• _vision
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-02 23:38

Er zijn genoeg bedrijven, vooral de kleintjes, die geen eigen HR hebben om werk te maken van werving, selectie en het doorlopen sollicitatieprocedures (of daar geen geld in willen steken). Deze bedrijven besteden dat liever uit aan externe recruiter die voor hen op zoek gaat en hiervoor commissie krijgt.

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-06 19:18
Ik ben nog nooit benaderd door een recruiter. Lijkt me heerlijk.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:25
peacelord schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 19:01:
Pas je linkedin profiel even aan met wat nieuwe bullshit, extra punten voor de term medior of senior en wacht grofweg 3 a 4 maanden. Linkedin heeft een soortalgoritme wat je dan als een malle bovenaan de charts van de noob recruiters zet, het is echt niet te filmen. 3-4 maanden na een wijziging op je profiel ga je kapot van de copy pastes.

e; Om maar even een duit in het zakje te doen:
Via Inmail
Hi MrAngry, Toen ik zojuist je profiel bekeek zag ik dat je ervaring erg goed aansluit op de functie waar ik momenteel voor aan het werven ben. Het is een afwisselende en uitdagende Automation Engineer binnen medical devices in de Randstad. De functie is internationaal georiënteerd en biedt een uitdagend salaris en goede ontwikkelings- en doorgroeimogelijkheden. Sta je open om over deze of andere mogelijkheden binnen medical devices of pharma van gedachte te wisselen? Zo ja, dan hoor ik graag op welk nummer je te bereiken bent, zodat we kennis kunnen maken. Dit kan natuurlijk ook buiten kantooruren. Ik kijk uit naar je reactie. Groetjes, ........
Enige tijd later:
Hi MrAngry, Toen ik zojuist je profiel bekeek, zag ik dat je ervaring erg goed aansluit op de functie waar ik momenteel voor aan het werven ben. Door je expertise op het gebied Quality Assurance en ervaring met FDA regelgeving, zal je van toegevoegde waarde voor de organisatie zijn. De functie is bij een dynamisch en groeiende pharma/biotech en biedt een uitdagend salaris en goede ontwikkelings- en doorgroeimogelijkheden. Sta je open om over deze of andere mogelijkheden binnen pharma/biotech van gedachte te wisselen? Zo ja, dan hoor ik graag op welk nummer je te bereiken bent, zodat we kennis kunnen maken. Dit kan natuurlijk ook buiten kantooruren. Ik kijk uit naar je reactie. Groetjes, [zelfde as above]
Sterf

[ Voor 59% gewijzigd door MrAngry op 11-02-2016 19:18 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
peacelord schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 19:01:
Zet je CV + email op monsterboard als het dan nog niet lukt een recruiter aan de lijn te krijgen binnen 2 dagen is er iets mis :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rty
  • Registratie: November 2011
  • Niet online

rty

Ik zit er al een tijdje over te denken om een paar neprofielen op monsterboard/nationalevacaturebank te zetten. Met telefoonnummers van vervelende recruiters.

• hendrik60
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-05 13:43
Ik ben ook wel eens benaderd via linked-in recruiter. Aangezien dat ik erg tevreden ben met mijn huidige functie heb ik vriendelijk bedankt voor het aanbod, en gelijk aangegeven dat de desbetreffende vrouw haar werk erg goed deed, en als ze nog geïnteresseerd was in een functie als rectruiter bij mijn bedrijf, dat ze haar CV naar mij mocht opsturen.

Ze heeft netjes een reactie gestuurd en bedankt voor het aanbod maar ze is er helaas niet op ingegaan :)

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
rty schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 19:33:
Ik zit er al een tijdje over te denken om een paar neprofielen op monsterboard/nationalevacaturebank te zetten. Met telefoonnummers van vervelende recruiters.
als we dit nou met een paar honderd man tegelijk doen.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

MrAngry schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 19:12:
[...]

Pas je linkedin profiel even aan met wat nieuwe bullshit, extra punten voor de term medior of senior en wacht grofweg 3 a 4 maanden. Linkedin heeft een soortalgoritme wat je dan als een malle bovenaan de charts van de noob recruiters zet, het is echt niet te filmen. 3-4 maanden na een wijziging op je profiel ga je kapot van de copy pastes.
Volgens mij is het toch echt een kwestie van de settings goed in te stellen.
o.a.
Choose whether or not to share your profile edits
Select who can see your activity feed

By selecting this option, your activity updates will be shared in your activity feed.

Let people know when you change your profile, make recommendations, or follow companies
Note: You may want to turn this option off if you're looking for a job and don't want your present employer to see that you're updating your profile.
Ik ben maar 1 of 2x sinds ik linkedin heb benaderd.

(kan natuurlijk zijn dat mijn CV helemaal niet zo interessant is, maar ervaring met een paar veelgevraagde talen, systemen, etc zal het toch niet al te slecht zijn hoop ik. :P )

Volgens mijn collega kreeg hij ook geen aanbiedingen, tot hij een keer ergens een vinkje "op zoek naar een baan" oid had aangevinkt. Daarna kreeg hij meerdere aanbiedingen per dag, zelfs nu hij dat "werkzoekende"-vinkje heeft uitgezet (ik heb hier niet naar gezocht)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Ik wordt normaal niet zo vaak lastig gevallen, maar vandaag probeerde een recruiter met via de receptie te bellen, imho is dat gewoon echt grensoverschrijdend gedrag aangezien je zo capaciteit/tijd van derden verspilt.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 16:32

magneet

Magnetic enhanced

antwoord van 1 van mijn salesmensen die ik op een recruiter had afgestuurd:
Maar hij heeft studente ingezet om via zijn linkedin account iedereen met een ict achtergrond te benaderen met jou bericht.

Mijn antwoord: o dan hebben ze het wel druk
Zijn antwoord: ach van de 10 000 berichten heb ik 2 pre intake gesprekken
Mijn antwoord: dan heb je nog geen cv bij xxxxx neergelegd?
Zijn antwoord: nee dat gaat niet zo snel

Wat een job recruiter
Dit was overigens Sterksen

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Pagina: 1 2 ... 70 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over Tweakers Elect afgesplitst naar Tweakers Elect. Ontvang anoniem de beste baan