Ik heb enige tijd als engineer zijnde (non-ICT gerelateerd) in de recruiters molen gezeten en kan bovenstaande kritiek alleen maar bevestigen.
Sleutelwoorden: makkelijk scoren, niet inlezen/verdiepen, voor de hand liggende matches juist niet zien, etc, etc ....
Gevolg: een stortvloed van "interessante" aanbiedingen welke eigenlijk tot en met de allerlaatste alleen resulteerden in weer een plas benzine armer en een teleurstelling rijker. Uiteindelijk heb ik mijn huidige baan zelf weer gevonden.
Overigens weet ik wel zeker dat er ook goede recruiters zijn die hun huiswerk wel doen, maar helaas vaak het onderspit delven bij de "grote jongens" en dus vaak achter het net vissen. Dezelfde grotere clubs strooien rücksichtlos jouw CV rond zonder toestemming met als gevolg dat je meerdere malen word geïntroduceerd bij eenzelfde bedrijf dat jou dan weer afserveert vanwege een onprofessionele benadering.
Een mooie anekdote over een "professioneel" recruiter. Tijd is ca. 22u, ik woon nog in China en wordt dan ineens gebeld, vanuit Nederland, door een recruiter. Man begint zijn sales pitch, ik onderbreek hem direct met de mededeling geen interesse te hebben, maar liever door te gaan met slapen. "Slapen? Ja, slapen meneer, het is hier 22u. Maar ik bel nu toch met Engeland?" .....
Over LMH Engineering die mij te pas en te onpas mijn bed uitbelden, ondanks het bellen van mijn Chinese mobiel, wil ik het al niet eens hebben.
Zucht.... recruiters, nooit meer.
[
Voor 22% gewijzigd door
Skyrunner op 29-08-2016 15:00
]