Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Eekii
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-10-2022
vinom schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 08:49:
[...]

Voor het eerst sinds een tijdje weer eens een recruiter mailtje gehad. Lekker vaag ook! Is Bonque een bekende bij jullie?
Precies dit mailtje gehad van Bonque ook dit persoon aan de telefoon gehad zou voor mij zoeken naar een fantastische job blabla. Cv opgestuurd Nooit meer iets van gehoord ( niet dat ik dat heel erg vindt ) :P

Orgin limited199

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-05 13:48

tazzman

a real boardmonkey

vinom schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 08:49:
[...]

Voor het eerst sinds een tijdje weer eens een recruiter mailtje gehad. Lekker vaag ook! Is Bonque een bekende bij jullie?
Doe je Patrick leuk de groeten? :)

Die bestookte mij regelmatig met "gooi stront aan de muur en kijken wat blijft kleven" LinkedIIn InMails die zelfs zover gingen om te beweren dat een job ook qua locatie "perfect bij mijn profiel paste".

Ach ja, aardrijkskunde was niet z'n beste vak zullen we maar zeggen. Of begrijpend lezen. Of uberhaupt lezen. :P

Patrick en ik zijn dan ook geen vriendjes meer. :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Grappig dat Bonque hier terugkomt, zelf ook meerdere mailtjes van gehad. Paar keer geprobeerd te bellen etc. Uiteindelijk te horen gekregen?

"Sorry, we hebben niks voor je. Je bent overgekwalificeerd voor wat je wil doen"

/headdesk

Uiteindelijk gesprek met andere detacheerder aangegaan, binnen 2 weken werk :p

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 16:29
RocketKoen schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 09:49:
Werk.nl lijkt mij juist zo'n site waar een HR afdeling zelf nog aan denkt voordat ze een recruiter inhuren.
En als je zelf de sollicitatiegesprekken moet doen dan ben je juist erg kieskeurig met je kandidaten.
Werk.nl wordt vooral gebruikt omdat 't gratis is. Het nadeel ervan is dat je dan veel verkeer binnen krijgt van WW trekkers die solliciteren op functies waar ze ongeschikt voor zijn om maar aan hun quotum te komen. Heb zelf tijden bij het UWV gelopen (als 'search' consultant, niet als werkloze ;)) en dat was de voornaamste klacht van bedrijven: ze kregen veel te veel meuk binnen en vrijwel geen goeie kandidaten. Niet in de laatste plaats natuurlijk omdat werk.nl de associatie met werklozen heeft; ik zou m'n CV er ook niet op zetten. Monster.com levert al een berg aan mail/telefoontjes op.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Je CV online zetten is passief zoeken, en dat levert principiëel de verkeerde telefoontjes op. Tenzij je weg wil of weg moet bij je huidige baan en iets soortgelijks zoekt.

Wie passief zoekt, laat zich vinden door werkgevers of hun verlengstukken. Dan wordt de match altijd gemaakt o.b.v. de wensen van de werkgever, en die wil een functie invullen met een kandidaat die deze functie al heeft ervaren. Zo kom je nooit aan jouw doelen toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gplux
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online
Paxlie schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 09:32:
Feest in de mail *O*

[Hi Paxlie,

Excuses voor de directe benadering, maar ik zou je graag eens bellen over een rol bij een goede kennis van mij.

Jouw naam is intern bij hen naar voren gekomen en jouw werkervaring lijkt goed aan te sluiten.

Laat maar horen!

*insert naam*]

Welk bedrijf? Als ik intern al naar voren was gekomen dan weet je al wat ik kan en zou mijn werkervaring dus passen.
Wie heeft dit soort dingen geroepen dan?
Zoveel vragen, zo weinig zin in een telefoongesprek daardoor.
Grappig, deze heb ik anderhalve week ook van dezelfde dame gekregen. Ik heb de dame een vriendelijke inmail teruggestuurd en uitgelegd dat dit compleet kansloos overkomt, en wat tips gegeven hoe ze nog enigszins kans had kunnen maken (I know, het zijn CV en contacten schrapers, maar ik dacht laat ik voor de lol eens menselijk reageren). Krijg ik zo'n lauwe mail terug met "ja maar, we kunnen vanwege concurrentie niet te concreet zijn, en liever bel ik even ipv een onpersoonlijk Linkedin berichtje." :+

Gisteren en vandaag weer kansloze, vrij summiere Linkedin verzoeken:
"Beste Gplux, zou u mijn Linkedin-uitnodiging kunnen accepteren?"
Meer niet. Pardon? Hoezo? Ken ik jou? Je wil flink geld verdienen over mijn rug en je komt met "Hoi kan je me ff toevoegen chill ok doei." 8)7

Allebei zijn ze 'resourcers', wat blijkbaar de knuppels van de echte mensenhandelaren recruiters zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Gplux op 10-08-2016 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Nu online
Ik zou daar nog iets scherper over oordelen.

"Jouw naam is intern bij hen naar voren gekomen ..." is een leugen.

Stel nou dat het waar is. Een bedrijf kent jou (indirect) en denkt aan jou als mogelijke invulling van een developer positie. Dan gaan ze natuurlijk geen Bonque ertussen zetten. Kost geld en frustreert de kandidaat. In dat geval zou je dus benaderd worden door het bedrijf zelf, of door je ex-collega die nu daar werkt en jouw naam heeft genoemd.

Voor mij is het een hard principe dat ik geen zaken doe met mensen of bedrijven die liegen of op een andere manier onbetrouwbaar zijn. In het geval van zo'n Bonque mailtje gaat het om 'een leugen om bestwil', zo zullen ze dat zelf tenminste ervaren. Alles is toelaatbaar om die geweldige positie onder de aandacht te brengen van die arme developer. Maar als ze al liegen in deze fase, hoe kun je ze dan vertrouwen om je facturen te betalen? Of om je niet te naaien met kleine letters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:25

timovd

Voorsprong door techniek

Gplux schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 10:27:
[...]
...

[...]

Meer niet. Pardon? Hoezo? Ken ik jou? Je wil flink geld verdienen over mijn rug en je komt met "Hoi kan je me ff toevoegen chill ok doei." 8)7

Allebei zijn ze 'resourcers', wat blijkbaar de knuppels van de echte mensenhandelaren recruiters zijn.
Recruiters worden ook niet mijn connectie; ookal heb ik ze wel eens gesproken. Ga zelf maar goed werk doen in plaats van mijn netwerk doorspitten.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Gister nog niet eens gepost. En raad eens wie me belt? Bonque! >_>

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:00

Khaine

Python liefhebber

corset schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 11:31:
Gister nog niet eens gepost. En raad eens wie me belt? Bonque! >_>
Bonque zou moeten staan voor het geluid dat de hamer maakt waarmee je die "recruiters" knock-out slaat :D
t_captain schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 10:44:
Ik zou daar nog iets scherper over oordelen.

"Jouw naam is intern bij hen naar voren gekomen ..." is een leugen.

Stel nou dat het waar is. Een bedrijf kent jou (indirect) en denkt aan jou als mogelijke invulling van een developer positie. Dan gaan ze natuurlijk geen Bonque ertussen zetten. Kost geld en frustreert de kandidaat. In dat geval zou je dus benaderd worden door het bedrijf zelf, of door je ex-collega die nu daar werkt en jouw naam heeft genoemd.
Exact dit dus.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Khaine schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:01:
[...]

Bonque zou moeten staan voor het geluid dat de hamer maakt waarmee je die "recruiters" knock-out slaat :D
Afbeeldingslocatie: https://static3.fjcdn.com/thumbnails/comments/Bonk+on+the+head+_8011a6bc0448820cdff5763e0c4dadad.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:56

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Afbeeldingslocatie: https://sd.keepcalm-o-matic.co.uk/i/keep-calm-and-lets-have-a-bonk.png

8)7 :N

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-05 17:05

igmar

ISO20022

Mijn grote vrienden van Bonque weer op de voicemail. Met een job als "game developer". ik heb echt nog nooit ook maar iets met games gedaan. Ik ga ze nu maar negeren, te vaak te beleefd geweest.

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

Paxlie

chaos en inslag

Gplux schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 10:27:
[...]

Grappig, deze heb ik anderhalve week ook van dezelfde dame gekregen. Ik heb de dame een vriendelijke inmail teruggestuurd en uitgelegd dat dit compleet kansloos overkomt, en wat tips gegeven hoe ze nog enigszins kans had kunnen maken (I know, het zijn CV en contacten schrapers, maar ik dacht laat ik voor de lol eens menselijk reageren). Krijg ik zo'n lauwe mail terug met "ja maar, we kunnen vanwege concurrentie niet te concreet zijn, en liever bel ik even ipv een onpersoonlijk Linkedin berichtje." :+

[...]

Daarom ben ik dan dus keihard terug, dat wordt het dan niet. Details kan je ook via mail geven.
Een recruitment bureau dat dat niet wlt komt niet op voor mijn belangen, alleen voor dat van hun bedrijf. Ik zit nu 10 jaar in de detachering en de goede recruiters zijn altijd open. De excellente recruiters hebben gesprekken gehad met me na sollicitaties waarbij ik een aantal keer zelfs te horen kreeg dat ze iets anders gingen zoeken voor me, want de klus die ze aanboden ging binnen 6 maanden niet passen.

Kortom: de echt goede recruiters praten met je en vragen wat je zoekt en kijken dan in hun netwerk van bedrijven wat een goede fix zou zijn. Voor dat soort recruiters sta ik ook graag een signing fee af, want zij doen al het werk voor me.

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

Anoniem: 156329

igmar schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 23:54:
Mijn grote vrienden van Bonque weer op de voicemail. Met een job als "game developer". ik heb echt nog nooit ook maar iets met games gedaan. Ik ga ze nu maar negeren, te vaak te beleefd geweest.
Toevallig positie Senior PHP developer bij gaming bedrijf? Kreeg deze ook in mijn mailbox :)

• 3clectic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-05 22:50
Vandaag ook een mooie van Searchlite. Mijn profiel was aandachtig gelezen en ze konden wel een ervaren tester gebruiken zoals ik. Of ik indien ik interesse had contact kon opnemen. Ik heb een half jaar geleden de switch naar tester gemaakt en ben dus alles behalve ervaren, iets dat ook duidelijk te zien is op mijn profiel.

Op basis van deze thread ben ik met mijn manager samen gaan zitten omdat ik toch op de bank zat zonder opdracht momenteel, om het recruitment proces zelf in handen te nemen. De reacties en ervaringen sinds dat gesprek zijn hoopvol te noemen.

Ryzen 9 5900x | RTX 3080 FE | ASUS B550M PLUS | G.Skill Neo 32 GB CL16 @ 3600 MHz | Corsair 280x | Samsung 980 500 GB NVMe | Samsung 870 1 TB SSD

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:45
Ik ben ook weer een bijzonder telefoontje rijker.

Een recruiter die me belde me anoniem op mijn directe interne nummer, over dat we elkaar anderhalf a 2 weken al hadden gesproken (zegt me niks?) en dat hij me aanbevolen had gekregen van een oud collega. Welke oud collega dit was kon hij me dan weer niet vertellen want dat was vertrouwelijk....

Is dit een van de standaardpraktijken van aggressieve recruiters of ben ik hier wel degelijk een lead misgelopen?

I'm a photographer, not a terrorist

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:03

Reneger

Wie? IK?

Nee. T komt altijd via een kennis, oud collega, noem maar op...

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-05 17:05

igmar

ISO20022

Anoniem: 156329 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 07:42:
Toevallig positie Senior PHP developer bij gaming bedrijf? Kreeg deze ook in mijn mailbox :)
Geen idee, ik heb je maar (weer) aangegeven dat ik niet benaderd wil worden. En zeker niet door Bonque, die hebben echt 0 verstand van zaken.

Anoniem: 380171

Gisteren ook weer zo een typisch geval wordt me een baan aangeboden bij ''grote naam''.
Oke ik loop het verhaaltje mee en als puntje bij paaltje komt heb ik ineens mijn interview bij een heel andere club die kennelijk de managed services voor deze klus regelt.

Toch maar bedankt zeker gezien mijn slechte ervaringen als klant bij betreffende club.

• t_captain
  • Nu online
Eerlijkheid is kennelijk geen algemeen gedeeld principe in de agency-wereld.

Deze ervaring raakt overigens aan de echte kern van het probleem: agencies hebben de kandidaat meestal niets interessants te bieden.
Ze zoeken een kandidaat die voor de werkgever erg interessant is, niet andersom. Dus doorgaans een functie die iets onder je niveau ligt, en in het verlengde van je ervaring in plaats van je ambities. Om kandidaten te laten happen, wordt de functie opgeblazen.

Dus dan is het "voor Google" (of eigenlijk het low cost bedrijf dat datacenters voor Google bekabelt). Of heeft de functie goede mogelijkheden tot promotie (denkt de recruiter; want dat heeft toch iedere functie waarvoor de klant een HBO-opleiding vraagt?).
Ik ben ooit benaderd voor een functie waarin ik alle vrijheid zou krijgen en met het development team grote slagen zou gaan maken in de digitale transformatie. Bleek bij doorvragen te gaan om een rol als app developer voor een supermarktketen. De enige reden dat supermarkten hun apps in-house ontwikkelen is dat ze een bureau a 85 euro per manuur te duur vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:10

beany

Meeheheheheh

Mijn bijdrage aan shitpraktijken van recruiters:

Jaar of wat geleden was ik opzoek naar een baan, dus in zee gegaan met wat recruiters. 1 daarvan was Computer Future Solutions. Die had een interview voor me geregeld bij een bedrijf. De recruiter had uiteraard mijn CV, zodat ze dat alvast naar het bedrijf konden sturen.

Dus ik daar op gesprek, wat op zich wel redelijk ging. Totdat ze begonnen over ASP.NET. Toen ik wat ontwijkende antwoorden begon te geven (ik ben een .NETer, maar ASP.NET heb ik nagenoeg geen ervaring in) begonnen ze wat vreemd te doen. Ik snapte er niks van. Totdat ik vroeg of ik de CV die ze hadden even mocht zien.

Het was mijn CV, maar dan met het logo van Computer Future Solutions er boven. Bij de skills lijst stond ASP.NET en dat ik daar veel ervaring mee had! Ik moest ze dus uitleggen dat dat niet zo was, en dat ik dat er nooit op mijn CV had geplaatst. Mja, afscheid genomen en zo. De recruiter gebeld om opheldering. Zijn antwoord 'ja, in de vacature stond ASP.NET. Stond niet in jouw CV dus dat heb ik maar toegevoegd zodat je meer kans op de baan zou hebben' |:(

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:48
Wat ik dan mijzelf afvraag, dan word je aangenomen...en dan... je valt zo door de mand, dan sta je toch weer binnen de korste keren buiten de deur? Ik doe de aanname, dat je wel minimaal een X periode in dienst moet zijn voordat ze een bonus of een soortgelijke recruitment fee krijgen. En buiten het feit dat ze de reputatie, zover je daar van kan spreken, van het bedrijf van de recruiter ook gelijk gereduceerd is tot 0.

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:00

Khaine

Python liefhebber

Goldman schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 09:24:
Wat ik dan mijzelf afvraag, dan word je aangenomen...en dan... je valt zo door de mand, dan sta je toch weer binnen de korste keren buiten de deur? Ik doe de aanname, dat je wel minimaal een X periode in dienst moet zijn voordat ze een bonus of een soortgelijke recruitment fee krijgen. En buiten het feit dat ze de reputatie, zover je daar van kan spreken, van het bedrijf van de recruiter ook gelijk gereduceerd is tot 0.
Bij mijn weten krijgen recruiters een fee op het moment dat jij je handtekening zet onder een contract bij een werkgever. Dat je er na dag X alweer uit ligt boeit voor hun niet.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:10

beany

Meeheheheheh

Khaine schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 09:27:
[...]

Bij mijn weten krijgen recruiters een fee op het moment dat jij je handtekening zet onder een contract bij een werkgever. Dat je er na dag X alweer uit ligt boeit voor hun niet.
Ze krijgen een fee ja. Maar er zijn regelmatig allerlei voorwaarden. Bedrijven zijn ook niet gek natuurlijk, die zeggen vaak 'als de kandidaat zijn proeftijd door komt krijg je de resterende 80% van het afgesproken bedrag'. En vaak krijgen ze de 100% pas na de proeftijd. En ik zie ook nog wel eens dat een bepaald percentage uitbetaald word na verlenging van een jaar contract of zo.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05 12:57
beany schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 09:36:
[...]

Ze krijgen een fee ja. Maar er zijn regelmatig allerlei voorwaarden. Bedrijven zijn ook niet gek natuurlijk, die zeggen vaak 'als de kandidaat zijn proeftijd door komt krijg je de resterende 80% van het afgesproken bedrag'. En vaak krijgen ze de 100% pas na de proeftijd. En ik zie ook nog wel eens dat een bepaald percentage uitbetaald word na verlenging van een jaar contract of zo.
Hier is het een klein bedrag (€50) voor een kandidaat die op gesprek mag komen.
Dan 50% van de fee als hij na de proeftijd een jaarcontract krijgt.
En nog eens 50% als dat jaarcontract een vast contract wordt.
En de fee is afhankelijk van het salaris van de werknemer.
Het idee is dat die recruiters niet worden gemotiveerd om de talenten in hun bestand elk jaar van werkgever te laten switchen, zodat ze opnieuw een fee kunnen opstrijken.

Recruiters die vooral ongeschikte kandidaten sturen om die €50 te incasseren worden uitgesloten.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Khaine schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 09:27:
De meeste bedrijven bedingen en clausule dat de fee alleen betaald wordt als de persoon bijvoorbeeld 6 maanden blijft. Als een bedrijf dat niet doet, tja. Da's dan gewoon dom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15-05 23:46
Weer zo'n mooie, dit keer van U-Choose:
Interesse ??

Hi Robicide,

Dat is weer even geleden!
Dat is zeker even geleden, ik heb geen flauw idee wie je bent 8)7
Al lekker op vakantie geweest? Ik stuur je deze mail voor een update vanaf mijn kant. Het is een erg goede periode in de markt en de vraag naar goede Developers is groot. Ik ben bezig met een aantal top partijen in de markt. Een aantal hiervan zijn voor mij ook relatief nieuwe partijen. Wel weet ik wat zij zoeken en daarom ben ik bij jou uitgekomen. Je hebt een interessant profiel die nu erg gewild is in de markt. Ik zou je graag wat meer vertellen over de partijen waar ik op dit moment mee samenwerk.

Ben jij dus een Developer die klaar is voor een nieuwe stap in jouw carrière ? Wil jij werken bij een groeiende en flexibele organisatie? Een organisatie met thuiswerkdagen, opleidingen, nieuwste technieken, een inspirerend team, goeie voorwaarden en een korte woon- werkafstand? Dan zou ik graag is met je sparren over de mogelijkheden.

Groet,
Kees Lootviool
k.lootviool@u-choose.nl
Namen zijn uit privacy-overwegingen gefingeerd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311786

Robicide schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 12:10:
Dan zou ik graag is met je sparren over de mogelijkheden.
Exit. Zegt genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-05 19:11
De mail is belabberd maar dat zegt natuurlijk niks ipv genoeg. Dit zegt imo meer over jou (no offence).

Ter illustratie: ik ken een man die 5-7,5k per dag pakt met zijn trainingen/presentaties aan gerenomeerde namen in het bedrijfsleven, maar nog geen fatsoenlijke powerpoint in elkaar kan zetten. Hij is op zijn manier dus echt goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

PLAE schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 14:18:
[...]
Hij is op zijn manier dus echt goed.
Net als die recruiter dus!

Goed verhaal verder. Lekker kort ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 09:10

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Anoniem: 311786 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 14:40:
[...]

Net als die recruiter dus!

Goed verhaal verder. Lekker kort ook.
_O-
* Outerspace moest even gniffelen.

Ik ben ook van mening dat zo'n brief zonder spelfouten gemaakt mag worden. Is ipv eens, zo'n veelvuldig gemaakte fout.

[ Voor 30% gewijzigd door Outerspace op 15-08-2016 14:44 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-05 17:05

EMP

Krulloos!

Robicide schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 12:10:
Al lekker op vakantie geweest? Ik stuur je deze mail voor een update vanaf mijn kant. Het is een erg goede periode in de markt en de vraag naar goede Developers is groot. Ik ben bezig met een aantal top partijen in de markt. Een aantal hiervan zijn voor mij ook relatief nieuwe partijen. Wel weet ik wat zij zoeken en daarom ben ik bij jou uitgekomen. Je hebt een interessant profiel die nu erg gewild is in de markt. Ik zou je graag wat meer vertellen over de partijen waar ik op dit moment mee samenwerk.
Voor feesten en partijen *O* :)F 8)7

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
[...]

Ter illustratie: ik ken een man die 5-7,5k per dag pakt met zijn trainingen/presentaties aan gerenomeerde namen in het bedrijfsleven, maar nog geen fatsoenlijke powerpoint in elkaar kan zetten. Hij is op zijn manier dus echt goed.
Volgens mij is het ook geen vereiste dat de recruiter foutloos een PowerPoint kan maken. De vraag is wél of je taal effectief kunt inzetten om mensen te recruiten. Blijkbaar niet, als mensen afknappen op spelfouten, en jij als recruiter die toch maakt. Dan ben je dus geen goede recruiter want je kent je doelgroep niet.

Wijs mij trouwens de bedrijven aan die spelfouten in een sollicitatiebrief niet als minpunt noemen.

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15-05 23:46
Ah! Blijk ik die vent wel te kennen. Ofja, kennen... 12 juli jongstleden een linkverzoek van gekregen dat ik ook al had afgewezen met "ken ik niet". Schijnbaar is dat al genoeg om tot z'n allerbeste kameraden gerekend te worden :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Excuses voor de directe benadering. Er is concrete interesse getoond vanuit een van onze opdrachtgevers vanwege je werkervaring. Mocht je hier meer over willen weten dan verneem ik het graag.
Uh. Nee bedankt. Lekker concreet ook...

Een dag daarna:
Zoals je ziet, heb ik je een berichtje gestuurd. De reden dat ik je benader is dat ik een rol bij een van mijn opdrachtgevers voor je heb als Java Developer. Jouw werkervaring sluit er goed hierbij aan, mijn complimenten voor je profiel. Het gaat om een grote speler en er is binnen het bedrijf veel ruimte voor ontwikkeling. Je zult samenwerken met grote opdrachtgevers. Ik zou je hier graag eens over bellen, dus laat maar weten of dit je eens schikt. Voel je ook vrij om aan te geven dat er geen interesse is.
Meteen zelfde dag:
Ik zie dat je consultant bent, wellicht zie je het meer zitten om bij een eindgebruiker aan de slag te gaan? Of vind je consultancy juist leuk?
Oh, dus je hebt nu ook daadwerkelijk mijn profiel eens bekeken?

En vandaag (3 dagen later):
Ik heb je via LinkedIn bericht. De reden dat ik je benader is dat ik een rol bij een van mijn opdrachtgevers voor je heb als Java Developer. Jouw werkervaring sluit er goed hierbij aan; mijn complimenten voor je profiel.

Het gaat om een grote speler en er is binnen het bedrijf veel ruimte voor ontwikkeling. Je zult samenwerken met grote opdrachtgevers. Ik zou je hier graag eens over bellen, dus laat maar weten of dit je eens schikt. Voel je ook vrij om aan te geven dat er geen interesse is.
Ik weet niet of ik me gevleid moet voelen of maar eens een stalker moet gaan rapporteren... :S

Edit: Meiske is studente rechten. Ze studeert zelfs nog; kennelijk betaalt dit beter dan haar vorige baantje in de bediening. Goed om te weten dat een "Resource Developer" bij "Haigh, Thomas & Bell Associates" gewoon een studente is met een leuk snoetje die nul affiniteit met de business heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door Hydra op 15-08-2016 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Hydra schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 19:13:
Edit: Meiske is studente rechten. Ze studeert zelfs nog; kennelijk betaalt dit beter dan haar vorige baantje in de bediening. Goed om te weten dat een "Resource Developer" bij "Haigh, Thomas & Bell Associates" gewoon een studente is met een leuk snoetje die nul affiniteit met de business heeft.
O, dat is best normaal. De '1e lijn' bij veel recruitmentbureau's (ook wel de keywordmatchers genoemd) zijn meestal studenten (trendwatching, muziekwetenschap, autonome beeldende kunst, CMV of een andere hippe studie met 0 baankans) voor 10 euro per uur. Ik heb zelf ook wel eens een vacature voor recruiter in mijn LinkedIn inbox gehad, dit is wat ze vragen:

Je bent HBO- of WO student en nog minimaal één jaar studerende
Je woont in (de directe omgeving van) Utrecht
Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, in woord en geschrift
Je hebt telefonische ervaring
Je bent communicatief zeer vaardig
Je bent klantvriendelijk, maar ook commercieel
Je bent zelfstandig en proactief
Je bent resultaatgericht en stressbestendig
Je bent enthousiast
Je bent een harde werker

of te wel, iedere idioot kan recruiter worden. De enige echte harde eis in het bovenstaande lijstje is beheersing van de Nederlandse taal... Al dacht je dat recruiters mensen waren met een bachelor Human Resource Mangement of iets wat daarbij in de buurt komt dan zat je er echt naast :P

[ Voor 0% gewijzigd door RagingPenguin op 15-08-2016 19:47 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-05 12:06
Hmmm. Antwoorden op een corporate recruiter die je een berichtje stuurt, nog geen antwoord teruggehad, maar wel een linkverzoek.

Andere wervingstoko meermaals in de inbox. Een netjes met een inmail, de ander met een linkverzoek en hetzelfde verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08:20
Ik zit nu tussen 2 banen in voor een maand, maar ik word toch regelmatig benaderd door recruiters dat ze interessante aanbiedingen hebben, terwijl in mijn CV toch staat dat ik volgende maand al ergens aan de slag ga. En dat negeren ze dus compleet.

Als het dan nog vacatures zijn die de tijd op zouden kunnen vullen, zou ik het nog begrijpen, maar het zijn allemaal vacatures voor langere periodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gplux
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online
Hydra schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 19:13:
[...]

Haha die had mij dus ook benaderd met een "ik zou je graag eens bellen over een rol bij een goede kennis van mij. Jouw naam is intern bij hen naar voren gekomen.." Ok meis, net twee maanden de bediening uit en nu al goeie IT kennissen die mij intern bespreken met jou. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Je zou bijna voor de lol een LinkedIn profiel gaan aanmaken om die recruiters op je af te laten komen als een stel aasgieren... _O-

Ik vermoed nl dat je binnen 24uur na het plaatsen van een goede (wel op waarheid gebaseerde) CV een recruiter in je mailbox kan verwachten.

It's a living ja...maar of ik zoiets zou kunnen doen en volhouden? Mwoah...denk 't niet.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:38
Wat ook helpt is voorstellen om ergens wat te gaan eten om de geweldige mogelijkheden door te spreken en toe te lichten, natuurlijk betaald door de recruiter...

Gaan ze erop in dan heb je gratis diner (duurste van de kaart natuurlijk) en wie weet is het een erg leuke studente die heel graag haar target wil halen 😇

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJTP
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-05 15:47
Waar ik heel moe van word is een nieuwe gewoonte van recruiters van de laatste tijd: een linkverzoek met daarin hun bericht, in plaats van een gewoon bericht. Op een linkverzoek met een bericht kan ik niet reageren, dus dat doe ik dan ook niet. In principe wil ik ze netjes te woord staan, maar hier kan ik dus helemaal niks mee.

Verder heb ik de afgelopen weken ook een mooie gehad: recruiter 1 stuurt me een linkverzoek met een (oninteressant) aanbod, en twee dagen (!) later al een linkverzoek van recruiter 2 met "misschien ben ik te snel, maar mijn collega stuurde je maandag een verzoek...". Pfft.

En ook eentje die niet in staat is een gebrek aan reactie te interpreteren als geen interesse, en haar eigen mails steeds maar weer door blijft sturen.

I didn't want to believe my dad was stealing from his job as a road worker. But when I came home, all the signs were there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

hoevenpe schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 10:26:
Wat ook helpt is voorstellen om ergens wat te gaan eten om de geweldige mogelijkheden door te spreken en toe te lichten, natuurlijk betaald door de recruiter...

Gaan ze erop in dan heb je gratis diner (duurste van de kaart natuurlijk) en wie weet is het een erg leuke studente die heel graag haar target wil halen 😇
Geloof je 't zelf. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:38
Nee, maar dat van dat hapje/drankje heb ik wel eens voorgesteld. Opvallend hoe stil het dan opeens wordt...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:45
HJTP schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:05:
Waar ik heel moe van word is een nieuwe gewoonte van recruiters van de laatste tijd: een linkverzoek met daarin hun bericht, in plaats van een gewoon bericht. Op een linkverzoek met een bericht kan ik niet reageren, dus dat doe ik dan ook niet. In principe wil ik ze netjes te woord staan, maar hier kan ik dus helemaal niks mee.
Mijn gedachte daarbij is: als je al te karig bent om me een betaalde inmail te sturen, waarom zou ik je dan vertrouwen met mijn loopbaan. :X

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Laatst online: 09:19
RagingPenguin schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 19:44:
[...]

O, dat is best normaal. De '1e lijn' bij veel recruitmentbureau's (ook wel de keywordmatchers genoemd) zijn meestal studenten (trendwatching, muziekwetenschap, autonome beeldende kunst, CMV of een andere hippe studie met 0 baankans) voor 10 euro per uur.
Yep, mijn ex heeft tijdens haar studententijd ook (even) gewerkt als IT recruiter voor een of andere schimmige toko. Kon Java en JavaScript niet eens uit elkaar houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Nu online

Verder heb ik de afgelopen weken ook een mooie gehad: recruiter 1 stuurt me een linkverzoek met een (oninteressant) aanbod, en twee dagen (!) later al een linkverzoek van recruiter 2 met "misschien ben ik te snel, maar mijn collega stuurde je maandag een verzoek...". Pfft.

En ook eentje die niet in staat is een gebrek aan reactie te interpreteren als geen interesse, en haar eigen mails steeds maar weer door blijft sturen.
Je kunt wel antwoorden op een connection request ('reply, don't accept yet'). Gebruik ik regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18-05 13:55
[...]

De mail is belabberd maar dat zegt natuurlijk niks ipv genoeg. Dit zegt imo meer over jou (no offence).

Dan zal ie vast iemand betalen die zijn wervingsacties voor hem doet, want met een slecht geschreven folder/flyer/whatever vol met spelfouten kom je bij die gerenommeerde namen echt niet binnen.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
hoevenpe schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 10:26:
Ik weet niet helemaal zeker of ik daar thuis toestemming voor ga krijgen. Maarja. Carriere gaat voor!
t_captain schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 12:59:
Je kunt wel antwoorden op een connection request ('reply, don't accept yet'). Gebruik ik regelmatig.
Gebruikte ik om te vragen wie iemand was. Tegenwoordig doe ik dat niet meer; als er niks in je link-request staat en ik ken je niet dan deny ik 'em.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
  • Nu online
Als er niets in staat, wegklikken. Staat er wel een concrete intro in, dan kies ik nog wel eens om te antwoorden.

Wat recruiters wel moeten beseffen, iedereeen kan een nieuwe connectie zien, maar ze zien niet wie de connectie maakte. Het connecten met een recruiter stuurt een signaal naar je huidige werkgever en collega's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
t_captain schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 13:29:
Het connecten met een recruiter stuurt een signaal naar je huidige werkgever en collega's.
Hoe bedoel je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goldman
Als jouw werkgever ziet dat je 'vriendjes' word met recruiters, dan kan jouw werkgever het interpreteren als, hij is op zoek naar een andere job.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Als je je werkgever, of collega's, op linkedin hebt, en zij zien dat je geconnect bent met een recruiter... Dan is dat meestal een indicatie dat je om je heen aan het kijken bent. Vaak een reden om een "spontane" bijpraatsessie te hebben..

-edit- Wat Goldman zegt

[ Voor 5% gewijzigd door Reneger op 16-08-2016 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Precies. Bij mijn vorige werkgever had ik toentertijd mijn CV ergens neergezet en een paar uur later kreeg ik al een mailtje wat ik van plan was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 13:31

Basszje

Reisvaap!]

vinom schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 15:16:
Precies. Bij mijn vorige werkgever had ik toentertijd mijn CV ergens neergezet en een paar uur later kreeg ik al een mailtje wat ik van plan was.
Dat is niet hun zaak hopelijk :? Is dat uberhaupt legaal? Volgens mij is je werkgever verplicht je ruimte te geven om te orierenteren ( een werkgever moet zelfs vrij geven bij sollicitaties ) .

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Goldman schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 15:14:
Als jouw werkgever ziet dat je 'vriendjes' word met recruiters, dan kan jouw werkgever het interpreteren als, hij is op zoek naar een andere job.
Dat is dan een mooi moment voor je werkgever om aan te tonen dat ze je genoeg waarderen, en moeite doen om je te houden.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goldman
Chester schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 16:02:
[...]

Dat is dan een mooi moment voor je werkgever om aan te tonen dat ze je genoeg waarderen, en moeite doen om je proberen te houden.
Eens, maar mijn ervaring is ,met diverse werkgevers, dat je in dit soort zaken, beter open kaart kan spelen. Als je ergens voor een klus, project of je reguliere werkzaamheden niet bevallen. Geef het aan. Mensen staan vaak verbaasd hoe ver je werkgever wil gaan om je toch in dienst te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ik met mijn LinkedIn profiel doe is aan mij en aan niemand anders. Als mijn werkgever of een collega ziet dat ik vriendjes ben geworden met een recruiter, HRM-achtige persoon of manager van een concurrent of whatever, fijn. Dan zijn ze in ieder geval niet blind, enorm handig als je in de ICT werkt :) En ernaar vragen staat altijd vrij, dus dan hoor ik het graag.

Bij m'n vorige werkgever is het wel een keer voorgekomen dat m'n manager me vroeg om bij hem te komen em om uit te leggen waarom m'n CV op Monsterboard stond (waarschijnlijk iemand intern die deze is tegengekomen). Mijn "uitleg" was dat ik deze erop had gezet toen m'n inmiddels ex-collega nog bij ons werkte en vergeten was om deze weer te verwijderen. Hij was nogal een eikel en deed helemaal niks en is uiteindelijk ook ontslagen, dus m'n manager geloofde m'n verhaal. Daarna nog een halfuur gebabbeld over koetjes en kalfjes en ik heb netjes die meuk offline gehaald :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Nu online
Moest je je dan verantwoorden voor je persoonlijke online activiteiten? En was er enige vorm van druk dat dat CV offline moest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet zozeer verantwoorden... het was meer een vraag van "waarom"? Waarna ik meteen met die bullshit uitleg kwam en toen was het goed ;) Hele aardige manager ook, dus ik werd echt niet op het matje geroepen. Sterker nog, hij maakte zich eerder zorgen en wou mij niet graag zien vertrekken.

Mocht er ooit in m'n leven een moment komen dat ik m'n persoonlijke online activiteiten tegenover m'n werkgever moet verantwoorden, dan ben ik weg ;) Ik doe online helemaal geen gekke dingen, dus zo'n moment zou nooit mogen komen, mits je een beetje een normale werkgever hebt. Het zou in mijn ogen niet getuigen van goed werkgeverschap dan wel goed ondernemerschap als je je voor dit soort triviale zaken moet verantwoorden. Wat ik voor klanten doe verantwoord ik aan de baas, privé leg ik enkel en alleen verantwoording af aan vriendinlief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Goldman schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 15:14:
Een beetje developer krijgt tig recruiters per maand. Sommige zitten daar goeie tussen met wie ik te zijner tijd best een keer koffie wil gaan drinken. Niet eens perse om weg te gaan maar gewoon om te praten over wat de markt doet. Als mijn werkgever dat interpreteert alsof ik op zoek ben naar een andere job is dat vooral zijn eigen probleem.

LinkedIn is gewoon een carrieretool en ik ga daar niet geen gebruik van maken als ik ergens een baan heb, sorry. Een van de voordelen van mijn carriererichting is gewoon dat je maar een kik hoeft te geven en je hebt een nieuwe baan. Als ik puur voor 't plezier was gegaan was ik wel dolfijnenknuffelaar ofzo geworden.

Ik heb overigens onlangs nog onze interne recruiter m'n LinkedIn inbox door laten lezen gewoon om haar een idee te geven hoe heet werkt voor devs (haar taak is het nl. om mensen als ik te benaderen). Dus ik ben hier gewoon transparant over.

[ Voor 15% gewijzigd door Hydra op 16-08-2016 20:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Nu online
Misschien een voordeel van zelfstandigheid en een bijbehorende job title op LinkedIn ("owner", "partner", "founder"). Ook meer dan genoeg aandacht van recruiters, maar niet zo extreem als een developer in loondienst waarschijnlijk krijgt.

Mijn indruk is dat de markt voor zelfstandige developers in balans is. Je bent vrijwel voortdurend aan het werk, en de keuze aan projecten en de tarieven gaan met de markt op en neer.

De "Permanent" markt is compleet uit balans. Enorm tekort, vooral aan developers. Maar ze slagen er (door dingen als salarishuizen en CAO's) niet in om dat in klinkende munt om te zetten. En dan zit er een kloof in de value chain tussen wanhopige werkgevers en onderbetaalde developers. Op een andere manier kan ik niet verklaren dat zich 50 of 100 brokers storten op iedere developer die beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJTP
Hydra schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 13:19:

[...]

Gebruikte ik om te vragen wie iemand was. Tegenwoordig doe ik dat niet meer; als er niks in je link-request staat en ik ken je niet dan deny ik 'em.
Ben ook benieuwd of dat afwijzen ook nog iets uitmaakt, ik klik meestal ook op "don't know X". Zou LinkedIn na 100x "don't know X" een berichtje sturen van "yo, het is de bedoeling dat je mensen toevoegt die je kent" of wat?

I didn't want to believe my dad was stealing from his job as a road worker. But when I came home, all the signs were there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 12:11
Voorheen accepteerde ik nog wel eens request van recruiters on het mom van "wie weet, hebben we elkaar nog eens nodig", maar daar ben ik zo goed als helemaal mee gestopt, omdat dit betekent dat feitelijk jan-en-alleman mijn e-mailadres en andere gegevens heeft. Ik heb meer dan genoeg mails en telefoontjes gehad om inmiddels geen enkele recruiter meer te accepteren (en alle bestaande recruiters eruit te hebben gegooid), verzoeken van vreemden te weigeren en te rapporteren als spam en bijna niet te antwoorden op InMails. Ook heb ik heel snel mijn telnr verwijderd, ook al kan ik nu geen 2FA meer doen :|

Het heeft even geduurd maar het is me inmiddels wel duidelijk dat "wij" hier de macht hebben en mocht ik er echt een keer eentje nodig hebben dan hoef ik maar te fluiten. Ze zullen dan echt niet moeilijk gaan doen omdat ik ze ooit geweigerd of "ontvriend" heb. Voor één recruiter 50 andere.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-03 01:26

SECURITEH

Man of legend.

Dit heb ik wel eens gedaan maar het was een serieus aanbod waar ik ook interesse in had, aan het eind liep ik dan ook weg met een contract wat ik kon tekenen en een fles champagne omdat het toevallig ook mijn verjaardag was en de recruiter dit had opgemerkt. Nu 5 jaar later werk in nog voor deze recruiter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Nu online
Voor de recruiter werken? Die gasten incasseren toch alleen maar een fee en gaan nooit arbeidsrelaties aan? Of bedoel je een detacheerder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:49
Basszje schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 15:55:
[...]

Dat is niet hun zaak hopelijk :? Is dat uberhaupt legaal? Volgens mij is je werkgever verplicht je ruimte te geven om te orierenteren ( een werkgever moet zelfs vrij geven bij sollicitaties ) .
Volgens mij is dat alleen als je gedwongen wordt om weg te gaan. Mijn contract werd op gegeven moment niet verlengt en toen hebben ze dat ook tegen mij verteld. Ik was zelf vrij gesteld van arbeid, erg netjes gegaan allemaal.
Maar als je een vast contract hebt en je wilt om je heen gaan kijken zie ik niet in waarom je baas je daar vrij voor moet geven. Sterker nog, vaak wil je dat juist geheim houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Nu online
Nee, vrij krijgen (wel voor eigen rekening) voor een sollicitatiegesprek is een algemeen recht.

De bedoeling van de wetgever is duidelijk: lock-in van werknemers is onwenselijk. Helaas is die bedoeling uit het zicht verloren en zitten veel werknemers in een lock-in via amlrtisatieregelingen, concurrentie- en relatiebedingen, leaseboetes en soms dus ook controle van sociale media. Daardoor is de arbeidsmarkt niet op een gebalanceerde manier geflexibiliseerd, de werknemer heeft er tot op heden nieg van kunnen profitere .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi2
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
t_captain schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 08:22:
Nee, vrij krijgen (wel voor eigen rekening) voor een sollicitatiegesprek is een algemeen recht.

De bedoeling van de wetgever is duidelijk:
Welke wet is dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Nu online
Even nagezocht. Er lijkt geen speciaal artikel aan gewijd. Het valt dus onder de normale artikel BW7:638:
https://www.arbeidsrechter.nl/bw#638

Lid 1, 2 en 6. Er moet een zwaarwegend belang zijn om jouw aanvraag af te wijzen. En zwaarwegend kan natuurlijk geen structurele onderbezetting zijn, want dat is strijdig met lid 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar waarom zou een werkgever moeten weten dat je vrij vraagt om te solliciteren? Het gaat de werkgever immers niks aan wat je met je vrije tijd doet. Je vraag een x periode vrij (paar uurtjes, dagdeel, dag, whatever) en dat krijg je of niet. De reden waarom je vrij wil nemen mag niet relevant zijn voor het al dan niet goedkeuren hiervan door de werkgever. Was het zelfs niet zo dat de werkgever je het eigenlijk niet eens mag vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi2
  • Niet online
t_captain schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 08:57:
Even nagezocht. Er lijkt geen speciaal artikel aan gewijd. Het valt dus onder de normale artikel BW7:638:
https://www.arbeidsrechter.nl/bw#638
Dus als je bent ingeroosterd moet je gewoon op je werk verschijnen; niks uitzondering voor sollicitaties en bijbedoelingen van de wetgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
asmi2 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 09:13:
[...]

Dus als je bent ingeroosterd moet je gewoon op je werk verschijnen; niks uitzondering voor sollicitaties en bijbedoelingen van de wetgever.
In de IT heb je niet zo iets als "ingeroosterd" over het algemeen. En als je wel een rooster hebt kun je natuurlijk je sollicitaties daaromheen plannen.
Anoniem: 311786 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 09:07:
Maar waarom zou een werkgever moeten weten dat je vrij vraagt om te solliciteren?
Het is ook niet iets dat je vertelt maar het is iets dat ze al snel vermoeden. Het valt gewoon op als je in een korte tijd regelmatig even een uurtje weg moet.

Zelf zit ik bij de klant dus m'n werkgever merkt hier helemaal niks van (niet dat ze zich er druk over maken overigens).

[ Voor 36% gewijzigd door Hydra op 17-08-2016 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Nu online
asmi2 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 09:13:
[...]

Een rooster is op servicedesk en sommige beheerfuncties gangbaar, in andere functies niet. In geval van een rooster moet je dat gewoon aanpassen aan de afwezigheid van mensen.

Een werkgever mag een verlofaanvraag niet zomaar weigeren "omdat er een rooster is", want dat is natuurlijk geen zwaarwegend bedrijfsbelang.

Tijdelijke onderbezetting door ziekte of vakantie van je collega's kan zwaarwegend zijn. Permanente onderbezetting is niet zwaarwegend (want: dan had je baas meer mensen moeten aannemen, anders is het kennelijk niet zo zwaarwegend). En permanente onderbezetting is strijdig met jouw rechten ondernlid 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi2
  • Niet online
Kort en goed:
t_captain schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 08:22:
Zo'n recht is er dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:59
asmi2 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 13:53:
Kort en goed:

[...]

Zo'n recht is er dus niet.
Mwah, niet specifiek voor sollicitaties nee, wel voor vrij vragen in het algemeen, wat dus ook voor sollicitaties te gebruiken is. Ik snap je punt maar het komt wel een beetje over als spijkers op laag water zoeken, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik kreeg gisteren een belletje en moest gelijk aan dit topic denken. Afgelopen Maart ben ik afgestudeerd en sinds April op zoek geweest naar een baan. Toen ben ik eind april gebeld door een Recruiter (toen wist ik er nog weinig van af en ging ik vrolijk mee in hun verhalen), die zaten in de IT consultancy, en ondanks mijn afwijkende achtergrond (Scheikunde) peilden ze toch mijn interesse. Ik gaf aan nog wel wat zoekende te zijn dus ze zouden later terugbellen. Nou 2 weken later, inmiddels was het Mei, werd ik toch teruggebeld. Toen door een ander vrouwtje die me daarna ging mailen om een formulier in te vullen met de IT skills die ik had, terwijl ik had aangegeven dat dit zeer summier was. Op dit mailtje kreeg ik geen reactie, toen werd ik begin Juni weer gebeld door weer een ander van hetzelfd ebedrijf dat ze een verhuizing hadden oid en daarom was mijn mail nooit beantwoord. Maar ze waren zeker geinteresseerd! En gingen nu kijken naar mensen met een IT achtergrond, maar daarna zou ik echt aan de beurt komen.

Intussen heb ik allang een goede baan gevonden.

En jahoor, het is nu half Augustus, en ik werd gisteren gebeld door weer een meneer van dit bedrijf, heel lulverhaal over dat we contact hadden gehad en bla bla (I know dude, ik heb ook een werkend geheugen), en dat ze NU de mensen met een niet IT achtergrond gingen plaatsen. Dus of ik nog zoekende was. Gelijk aangegeven dat ik inmiddels een baan had en dus niet meer geinteresseerd was, kreeg ik alsnog een bandje afgedraaid met geneuzel wat ze voor me konden betekenen. Echt, waarom? Ik zeg net dat ik een baan heb. Nou goed ik heb 'm vriendelijk bedankt en heb opgehangen. Het zijn echt net Jehova's getuigen aan de deur...

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Nu online
Tja. De markt zit vol gelukszoekers. Met zeer wisselende skills, soms nuttige aanbiedingen maar meestal heb je er niets aan. In de freelance wereld komt het waarschijnlijk wat vaker voor dat je er iets aan hebt. Maar ook dan. Of ik voor 53 euro per uur een developmentklus wil aannemen op 2 uur rijden? Nah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Laatst online: 18-05 10:47
Om even op in te haken over de topic starter. Een recruiter heeft eens een telefoonboek af gegaan ( achternaam + woonplaats ) en is toen bij mijn oma uitgekomen om aan haar mijn telefoon nummer te vragen. Ook is het overkomen dat een recruiter naar de zaak had gebeld en vroeg of hij mij aan de lijn mocht krijgen. Gelukkig had hij direct bijn mijn baas aan de lijn en kreeg de wind dus van voren. Ik snap dat er recruiters zijn, maar mocht ik op zoek dan trek ik zelf wel aan de bel.

• justVR
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-05-2024
Heb het idee dat vele recruitment bedrijven ooit begonnen zijn met het voornemen "we gaan het helemaal anders doen als andere (slechte) recruiters", maar uiteindelijk heeft het scoren van omzet dit voornemen totaal overgenomen.

Dit resulteert in (bijna) dagelijkse opdringerige, onprofessionele en onredelijke e-mails/belletjes in mijn richting. Hoewel ik soms wel degelijk wordt benaderd door professionele recruiters, lijkt het gros uitsluitend bezig te zijn met het scoren van 'fees' en niet met het maken van een match. En dat is echt jammer.

Waar ik wel goede ervaring mee heb is bedrijven die zelf recruiters in dienst hebben. Een totaal andere benadering.

• t_captain
  • Nu online
@justVR: ik denk dat je inschatting wel realistisch is. Mensen willen het goed doen, maar schikken zich uiteindelijk naar de markt waarin ze zitten.

Ik denk dat de IT recruitment markt twee perverse prikkels heeft. Ten eerste is een goede developer voor zijn werkgever twee keer zoveel waard als hij wordt betaald. Dat verschil maakt de financiële ruimte waar zaken als placement fees uit worden betaald. En omdat er zoveel ruimte is, zijn de fees zo hoog. Gevolg: een enorm overschot aan agency recruiters. Dus wordt je 5 keer benaderd voor dezelfde positie (ook als deze niet relevant is, of bij een bedrijf dat je persoonlijk al kent). En bieden ze tegen elkaar op met aandacht vragen, overdrijven en soms zelfs liegen.

Ten tweede: een placement fee aan het begin is niet goed, want het motiveert om maar met kandiaten te blijven schuiven. Je optimale productiviteit haal je als je een aantal jaar op een plek zit (trade-off tussen inwerken op een project en groeien door meerdere projecten te zien). Maar daar heeft de agency recruiter geen boosschap aan, die wil het liefst dat je binnen een jaar wisselt van baan.

Laat me de ideale situatie bekijken. Met een redelijke hoeveelheid persoonlijk contact, kan een recruiter een goede match maken met pakweg 2 mandagen aan werk.
Als je mensen vijf jaar op hun plek laat zitten, dan zou recruitment niet groter moeten zijn dan 0.2% van de sector. Hoe ver zijn we verwijderd van dat optimum!

Anoniem: 543328

justVR schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 10:25:
Heb het idee dat vele recruitment bedrijven ooit begonnen zijn met het voornemen "we gaan het helemaal anders doen als andere (slechte) recruiters", maar uiteindelijk heeft het scoren van omzet dit voornemen totaal overgenomen.

Dit resulteert in (bijna) dagelijkse opdringerige, onprofessionele en onredelijke e-mails/belletjes in mijn richting. Hoewel ik soms wel degelijk wordt benaderd door professionele recruiters, lijkt het gros uitsluitend bezig te zijn met het scoren van 'fees' en niet met het maken van een match. En dat is echt jammer.

Waar ik wel goede ervaring mee heb is bedrijven die zelf recruiters in dienst hebben. Een totaal andere benadering.
Het probleem zit meer in het feit dat er nog gewoonweg heel veel IT specialisten vallen voor de shitpraktijken van recruiters (heb het ook al een aantal keer gelezen hier op het forum). Zoals ik al eerder aangegeven heb, zolang deze voedingsbodem blijft bestaan zullen de shitpratijken van recruiters ook blijven bestaan.

Het vervelend is dat de recruiters die anders te werk willen gaan, regelmatig het nakijken hebben en zien dat hun brutale concurrent wel de successen heeft. Samen met een gebrek aan geduld om te kijken of hun werkmethode misschien op de lange termijn wel zijn vruchten af zal werpen, veranderen veel recruiters hun strategie naar het "opdringerige, onprofessionele en onredelijke e-mails/belletjes" om ook deze successen op de korte termijn te kunnen behalen.

• t_captain
  • Nu online
Dat is ook mijn idee, je kunt vol goede wil beginnen, maar gaat vanzelf onderuit tot het niveau van de grootste gemene deler. Shotgun, spam, push, één stapje verwijderd van binary options verkopers :)

Maar stel nou dat de financiële ruimte weg zou zijn, dat een IT specialist met een waarde van 120k ook een totale werkgeverslasten van 100+ zou kosten. Dat zou ook het bestaansrecht van de agencies ondermijnen. Je krijgt dan een meer gebalanceerde markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 430237 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 19:18:

Ik krijg veel mailtjes en invites van recruiters, terwijl mn LinkedIn aangeeft dat ik niet opensta voor nieuwe dingen. Toch is dat niet erg.

[...]

Geen reactie wil niet zeggen dat t geen goed initiatief is overigens. Alleen dat t voor mij niet interessant is...

Gelukkig is er tenminste eenduidigheid in hoe je als recruiter het beste mensen via Linkedin moet benaderen, dat maakt het op een juiste manier van mensen benaderen zoveel makkelijker! ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 543328 op 20-08-2016 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJTP
Anoniem: 543328 schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 12:31:
[...]

[...]

Gelukkig is er tenminste eenduidigheid in hoe je als recruiter het beste mensen via Linkedin moet benaderen, dat maakt het op een juiste manier van mensen benaderen zoveel makkelijker! ;)
Ja, goed punt :)

Hoe dan ook, in principe antwoord ik wel gewoon.

Ik wil wel graag dat het via LinkedIn gaat in eerste instantie, heb er ook eens eentje gehad die m'n mailadres had gevonden met wat slim zoeken, die dus in m'n inbox binnen kwam. Vond ik minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Nu online
Ik antwoord ook meestal wel.

Tenminste, als het geen bulk-mail is.
Prima als ik met 150 anderen een melding krijg van een nieuwe aanvraag. Ik lees ze kort, 15 seconden, om te weten hoe de vlag er in de markt bij hangt. Ik reageer niet (heb nooit een bulk-mailende recruiter nodig gehad om aan een project te komen). En 150x "nee, bedankt", daar zit een recruiter ook niet op te wachten.

Ook hele vage mails, waar ik zelf moet onderzoeken wat nou de aanvraag is, antwoord ik niet. Staat er bijvoorbeeld geen plaats in, of niets over de contractvorm, dan ga ik niet reageren.

Verder kan er altijd wel een regeltje af. "Ben nog bezig tot 31-12" bijvoorbeeld. Of: "tarief niet interessant". Of "sta niet open voor loondienst".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-04 13:39
Hé leuk, een negatief topic over recruiters.
In mijn branche, online marketing, stikt het ook van de recruiters. Online marketing is nog steeds booming, en ondanks dat er steeds meer online marketeers zijn, is het aantal met jaren ervaring (in mijn geval 7) en technische kennis (html, css, javascript, etc) redelijk beperkt. Juist daar is veel vraag naar.
1,5 Jaar moest ik helaas noodgedwongen op zoek naar nieuw werk. Ondanks mijn matige ervaringen met recruiters besloot ik toch maar eens een paar aan te schrijven met de melding dat ik beschikbaar was. Een hoop gelieg aan mogen horen, maar ik wil toch graag 2 partijen uitlichten:

- Partij x: Diverse vacatures die ook nog eens bij mij in de regio waren, met een salarisindicatie die bizar hoog is voor de functie (een campagne manager die 60 - 80K p/j verdient? Right...). Regelmatig contact mee gehad, meestal werd ik niet uitgenodigd voor gesprek bij het bedrijf (zonder dat ze nog een naam noemen). 1x Wel. Goed gesprek gehad en vol goede moed reed ik terug naar huis. Nooit meer iets van gehoord, ook niet nadat ik bij het bedrijf zelf er achteraan ben gegaan. Bij hun echter nooit het idee gehad dat ze vacatures aanbieden van bedrijven die helemaal niet met hun samenwerken.
- Star Apple: Stel jonge gasten die allemaal netjes in pak op de foto staan op hun website. Ik hield allerlei sites in de gaten voor vacatures, en als er een nieuwe vacature van een bedrijf direct was, dan kon ik binnen 1 a 2 dagen een belletje van hun verwachten, dat dat bedrijf een klant van hun was. Hierdoor ben ik zeker 2 gesprekken misgelopen. 1x ook direct bij het bedrijf gesolliciteerd, gebeld door hun vaste recruiter (dus in dienst van dat bedrijf), dat zij helemaal niet met Star Apple samenwerken. Deze club houdt er misschien wel de grootste shitpraktijken die ik heb ervaren op na (daarom dat ik ze ook gewoon bij naam noem). Zij proberen te voorkomen dat je direct bij een bedrijf solliciteert, met gevolg dat die baan die je echt heel tof leek aan je voorbij gaat.

- Uiteindelijk was ik er zo klaar mee, en werd ik door een recruiter gebeld die ik nog niet kende. Zij werkte helemaal anders. Een combinatie van een vacaturesite en een recruitmentbureau. Op hun site staan gewoon de vacatures, inc bedrijfsnaam. Echter gaan zij zelf ook aan de slag om op zoek te gaan. Bedrijf betaalt vooraf een bepaald bedrag en daarvoor leveren zij inspanningen. Als bedrijf ben je dus ook geld kwijt als er geen kandidaat komt. Hoger risico, maar veel betrouwbaarder. Uiteindelijk ook via hun aan de slag gegaan, en later ook nog gebeld hoe het beviel, etc. Ze bestaan dus wel... goede recruiters, alhoewel ze zo niet genoemd willen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08:20
jroz2001 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 16:07:
- Star Apple: Stel jonge gasten die allemaal netjes in pak op de foto staan op hun website. Ik hield allerlei sites in de gaten voor vacatures, en als er een nieuwe vacature van een bedrijf direct was, dan kon ik binnen 1 a 2 dagen een belletje van hun verwachten, dat dat bedrijf een klant van hun was. Hierdoor ben ik zeker 2 gesprekken misgelopen. 1x ook direct bij het bedrijf gesolliciteerd, gebeld door hun vaste recruiter (dus in dienst van dat bedrijf), dat zij helemaal niet met Star Apple samenwerken. Deze club houdt er misschien wel de grootste shitpraktijken die ik heb ervaren op na (daarom dat ik ze ook gewoon bij naam noem). Zij proberen te voorkomen dat je direct bij een bedrijf solliciteert, met gevolg dat die baan die je echt heel tof leek aan je voorbij gaat.
Op het moment dat een bedrijf ook direct een vacature uit heeft staan, reageer ik direct bij het bedrijf, want dan zijn er toch vaak geen recruiters mee bezig, en anders moet ik een recruiter vertellen dat ik er al heb gesolliciteerd. Want een beetje recruiter belt toch eerst even voordat ze iemand ergens voordragen, en anders moet die recruiter uit gaan leggen waarom ze iemand voordragen die zelf al gesolliciteerd heeft (wat voor de werkgever een teken is dat die recruiter misschien niet zo heel betrouwbaar is).

Ik heb ook wel eens een recruiter/bemiddelingsbureau gesproken, die wilde van iedere sollicitatie die ik wilde gaan doen weten dat ik die zou gaan doen, om te controleren dat zij misschien ingangen bij het bedrijf zouden hebben. Dat heb ik 1x gedaan, om vervolgens een week later eens te horen te krijgen dat ik gewoon zelf kon solliciteren en dat zij geen ingangen hadden. Maar toen had ik dus al lang die sollicitatie gedaan, ik ga niet een week wachten. Dat was dus ook de enige keer dat ik dat gedaan heb, en als dat nu weer eens ergens gevraagd zou worden, ga ik daar ook niet meer aan mee werken.

• Lagonas
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-05 12:26
Vandaag bericht ontvangen op LinkedIn van Bonque met de volgende tekst:

Hi [Naam],

In gesprek met een van mijn klanten kwam jouw naam ter sprake, ik vroeg me af of jij interesse hebt in een vrijblijvend gesprek? Namens Bonque sta ik altijd open voor kandidaten die in positieve zin genoemd worden.

Ik heb een toonaangevende klant waarvan ik weet dat jij dit een aantrekkelijke werkgever vindt. Ik zou daarom graag concreet maar vrijblijvend met je spreken.

Ik ben te bereiken op: 020 53 00 500

Even bellen?

[Recruiter]

---------------------

Alle alarmbellen gingen al meteen rinkelen, en na een korte zoektocht kwam ik dit tegen:
https://blacklist-recruiters.nl/meldingen/79
Sinds 2014 al praktisch dezelfde tekst dus.

• Koos Werkloos
  • Laatst online: 07:00
lagonas schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 15:24:
Vandaag bericht ontvangen op LinkedIn van Bonque met de volgende tekst:

(...)

Ik heb een toonaangevende klant waarvan ik weet dat jij dit een aantrekkelijke werkgever vindt.
Hoe kunnen ze dat weten?

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

3DDude

I void warranty's

Ik kreeg van de week:

Blabla heeft jouw eerder benaderd. (naam.. blabla)

Ik zoeken, zoeken, door mailbox, enz
kon het me niet herinneren, niks te vinden.

Oftewel die heeft mij helemaal nog nooit benaderd

Dat is hetzelfde als die bovenstaande zin, hoor veel goede verhalen van pietje / x / y
en dat is puur om jouw interesse te werken en je te lokken.
Hi [naam],

Nog niet zo lang geleden heeft mijn collega Anieke van Oudenallen jou een uitnodiging gestuurd op Linkedin met de vraag of zij jou wellicht kan helpen bij het vinden van een nieuwe, leuke en passende uitdaging. Je krijgt waarschijnlijk enorm veel berichten via LinkedIn van recruiters die overtuigd zijn van het feit dat een functie bij jou aansluit, terwijl de informatie op een Linkedin pagina vaak vrij sumier is. Ik begrijp heel goed dat dit soms vervelend is. Wellicht heb je de uitnodiging van Anieke dus over het hoofd gezien, maar we zouden het heel leuk vinden als je onze uitnodiging accepteert en in ons netwerk terecht komt! Zou je haar uitnodiging kunnen accepteren en ons kunnen laten weten of zij een keer telefonisch contact met je op mag nemen?

Uiteraard weet ik niet of je wel of niet zoekende bent naar een nieuwe baan, maar wij wilden niet dat je deze vacature zou missen indien dit wel het geval is.

Voor een groeiende ICT dienstverlener zijn wij op zoek naar een Senior IT Engineer. Je wordt verantwoordelijk voor ontwerp en implementaties van changes en projecten bij diverse klanten op het gebied van virtualisatie, storage en back-up. Daarnaast beheer je proactief diverse klantomgevingen (zowel MKB als Enterprise). Binnen het Engineering team ben jij de 3e lijns expert. Ook word je ingeschakeld als pre-sales consultant. Een hele diverse functie met veel verantwoordelijkheid!

Kijk hier voor meer informatie:
http://www.ruardyrecruitm...r-Regio-Den-Haag-Randstad

Ik hoop dat deze vacature goed aansluit op jouw ambities en ervaring en we horen het graag als je geïnteresseerd bent! Mocht je geen interesse hebben maar ken je nog wel iemand in jouw netwerk die voor deze functie open staat? Zou je voor ons kunnen rondkijken? Ook die helpen wij uiteraard graag ;-)

Hopelijk spreken wij elkaar snel.

Hartelijke groet,

Evie Ruardy

✔ 06-12313640 | evie@ruardyrecruitment.nl

[ Voor 103% gewijzigd door 3DDude op 25-08-2016 15:58 ]

Be nice, You Assholes :)

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Precies dezelfde die ik vorige week kreeg.

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Ah Evie. Wel eens contact mee gehad. Compleet geen agressieve recruiter.

Mijn vrouw is ook recruiter en ik moest wel lachen toen zij laatst van een andere recruiter de volgende mail kreeg via Linkedin:
Een passende .NET functie met doorgroeimogelijkheden!

Hi Sandra,

Ik heb het verzoek gekregen van mijn klanten op zoek te gaan naar een goede .NET Developer voor vaste dienst, met ervaring in C#. Dit zie ik terug in jou profiel, vandaar dat ik je even een bericht stuur om te kijken of je open staat voor een nieuwe uitdaging.

Als je zelf niet op zoek bent maar iemand kent met een soortgelijk profiel kan het ook nog interessant zijn contact met me op te nemen aangezien je wordt beloond met een waardecheque van 250 euro mocht diegene via ons aan een baan komen. Geinteresseerd?

Neem contact met mij op via XXX, en dan kan je vragen naar XXX en help ik jou verder bij het vinden van een passende baan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin486741
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18-05 13:49
Anoniem: 543328 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 20:22:
Mijn vrouw is ook recruiter en ik moest wel lachen toen zij laatst van een andere recruiter de volgende mail kreeg via Linkedin:

[...]
Jeetje, en dan hebben jullie elkaar ook nog gerecruit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[b]Gerwin486741 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:36:
Jeetje, en dan hebben jullie elkaar ook nog gerecruit :+
Haha, zo zie je maar, uiteindelijk schuilt er in ons allemaal een recruiter ;)

Maar ik had haar al "gerecruit" (of zei mij) voordat we überhaupt wisten wat een recruiter was. Het is meer toeval geweest, maar nu hebben we uiteindelijk toch alweer ruim 5,5 jaar samen ons eigen bedrijfje.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 543328 op 26-08-2016 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Nu online
Grappig als het is, men kan een .NET recruiter niet onderscheiden van een .NET developer.
Een modern AI systeem doet het volgens mij al veel beter. En wie zijn werk niet beter doet dan een computer, is binnen een aantal
jaar werkloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 430237

Laatst weer een belletje gekregen op mijn directe zakelijke telefoonnummer. Hun nummer was overigens wel zichtbaar op mijn telefoon: *knip* geen nummers hier.. Een Brits nummer, dus ik had al een vermoeden hoe het verder zou gaan lopen....

En ik werd niet teleurgesteld. 8) Hoorde druk telefonerende mensen en rammelende telefoons op de achtergrond. Is blijkbaar massawerk, die vorm van recruiten.... Ze begonnen al met hun vaste ingestudeerde riedeltje: Am I speaking with Mr. x (fout gespeld)? En ik wist al genoeg.

Maar meteen gezegd dat ik geen tijd had. Je hoorde wat tegengesputter aan de andere kant van de lijn. Heb toen maar opgehangen.

Naderhand toch maar even voor de gein gekeken wie er achter dat nummer zat en even hun website gecheckt. Ze hebben helemaal niks op mijn vakgebied..... 8)7

Wat me overigens echt opvalt. De irritante recruiters zijn bijna allemaal Britten of Britse bureau's. Of het is een Brit(se) die voor (bijvoorbeeld) een Duits recruitment bureau werkt. Dan krijg je iemand aan de lijn die slecht Duits spreekt met een dik Brits accent....

Een serieuze vraag. Waarom zijn er eigenlijk zoveel Britten actief als recruiter? Is daar een reden voor?

[ Voor 20% gewijzigd door Krisp op 26-08-2016 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 09:10

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Anoniem: 430237 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 10:52:
Laatst weer een belletje gekregen op mijn directe zakelijke telefoonnummer. Hun nummer was overigens wel zichtbaar op mijn telefoon: *knip*. Een Brits nummer, dus ik had al een vermoeden hoe het verder zou gaan lopen....

En ik werd niet teleurgesteld. 8) Hoorde druk telefonerende mensen en rammelende telefoons op de achtergrond. Is blijkbaar massawerk, die vorm van recruiten.... Ze begonnen al met hun vaste ingestudeerde riedeltje: Am I speaking with Mr. x (fout gespeld)? En ik wist al genoeg.

Maar meteen gezegd dat ik geen tijd had. Je hoorde wat tegengesputter aan de andere kant van de lijn. Heb toen maar opgehangen.

Naderhand toch maar even voor de gein gekeken wie er achter dat nummer zat en even hun website gecheckt. Ze hebben helemaal niks op mijn vakgebied..... 8)7

Wat me overigens echt opvalt. De irritante recruiters zijn bijna allemaal Britten of Britse bureau's. Of het is een Brit(se) die voor (bijvoorbeeld) een Duits recruitment bureau werkt. Dan krijg je iemand aan de lijn die slecht Duits spreekt met een dik Brits accent....

Een serieuze vraag. Waarom zijn er eigenlijk zoveel Britten actief als recruiter? Is daar een reden voor?
Dit herken ik. Ik werd in Hongarije (ik was met vakantie) gebeld door een Brits bedrijf dat recruiting deed voor Nederlandse bedrijven. Echter moest ik mijn zoontje helpen op het toilet en wou netjes 'ophangen'. Mevrouw aan de andere kant wou dat echter niet :/ Jammer, zo verlies je altijd potentiele kandidaten.

[ Voor 1% gewijzigd door Krisp op 26-08-2016 13:24 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1 ... 13 ... 70 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over Tweakers Elect afgesplitst naar Tweakers Elect. Ontvang anoniem de beste baan