Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinnie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 28-12-2023
Koen87 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 15:33:
[...]

Ik heb even het hele internet afgezocht, maar kan jou claim nergens vinden ;-)
Het enige wat ik heb kunnen vinden, is dat er in USA wel bij bijvoorbeeld Carphone warehouse e.d. een actie liep samen met de module. Als je snel genoeg bestelde.
Maar dat ze standaard worden geleverd, nee.
Ik had hetzelfde gelezen als IJS-T heeft gequote "The system also comes with a headphone upgrade in Bang & Olufsen’s H3 in-ear headphones, which will run you around $200 on their own" Dat is nu twijfelachtig aangezien de module in de USA niet geleverd wordt.

Heb verder een unboxing youtube filmpje zitten kijken waar deze oortjes bij zaten maar dat was geen Nederlands filmpje. Dus ik durf je het zeker niet meer te garanderen.

Bestel de module alleen omdat hij met de actie 50 euro is en de camera grip zou ik erg weinig gaan gebruiken. Ik hoop wel dat er oortjes bij zitten, die geleverd zijn bij de G5 zijn nogal bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyPj
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 10-09 08:55
Hey! Ik lees vaak mee maar dit is mijn allereerste reactie ooit op Tweakers :-).

Gisteren heb ik me een G5 aangeschaft. Komende van een G2, die me toch bijna 3 jaar kon bekoren voelt dit aan als de correcte keuze. Natuurlijk had ik wel wat schrik van alle negatieve commentaar over de afwerking, maar gelukkig heb ik niet te klagen. Geen gap tussen de module en de telefoon. Geen speling links rechts, geen opvallende backlight bleeding. Het geheel voelt solide aan. Dat de telefoon niet 100% aluminiumachtig aanvoelt stoort me niet. Heb er toch een softcover opzitten dus dat voel je sowieso al niet meer. Vergeleken met de G2 is dit al een veel hogere premium feel. Was al zeker geen fan van dat leer op de G4, en ben ook blij dat ze plastiek vaarwel hebben gezegd.

Dan heb je de details, de klik van de vingerprintscanner kon misschien iets volwassener aanvoelen maar het werkt op zich allemaal prima dus dat stoort met niet zo.

Het scherm is op zich prima! Ben zelf geen fan van de heel verzadigde schermen die samsung in zijn toestellen propt. Al is het scherm van de G5 misschien een tikje te blauw en zou de piekhelderheid wel net iets hoger mogen hebben gelegen. Maar als ik puur op contractwaardes beoordeel, dan doet deze het prima! Alles komt heel natuurlijk maar toch punchy genoeg over.

Voorlopig laat ik de always on display functie aanstaan, ben benieuwd of ik het veel ga opmerken. Wel viel me op dat het volledige paneel verlicht is ipv enkel het stukje waar de tekst staat. Ik dacht dat ze dit een aparte zone hadden gegeven? Achja, de voornaamste reden om het eventueel uit te zetten is als ik merk dat het teveel van mijn batterij vreet.

De camera's zijn heerlijk! Misschien -net zoals vele smartphonecamera's- een tikje te hard in het toevoegen van sharpness. Love the wide angle, geweldig om fysiek 2 verschillende lenzen te hebben op een telefoon. Ik neem heel graag foto's, en als ik m'n compact niet bij de hand heb vertrouw ik graag op mijn telefoon.
De filmkwaliteit is oke, maar niet geweldig. Zeker slowmotion video kan in mijn ogen nog net iets beter. Manuele filmcontrols als bij de V10 waren meer dan welkom geweest. Hopelijk komt dit door in een update.

De speaker klinkt vol en luid. De belkwaliteit is prima. Over de batterij kan ik nog niet goed oordelen. De IR blaster is ook iets waar ik blij om ben, net als de FM radio. En typisch voor LG is dat je heel veel kan instellen, en dat maakt me blij. Voor sommigen is het net iets teveel van het goede maar ik vind het fijn zo.

Voorlopig ben ik dus heel tevreden met mijn keuze. De gsm moet je wel liggen. Ik begrijp als het niet je ding is. Het moduleconcept heeft in mijn ogen vooral het grote voordeel dat je de G5 heel makkelijk uit elkaar kan vijzen voor iets te vervangen. Geen gedoe met lijm, enkel schroefjes.
Hopelijk komen er nog elegante, en bruikbare modules uit. Just for fun. Het zou ook tof zijn mochten ze rekening houden met de kleur van de modules. Want die lichtgrijze cameragrip ziet er niet uit op een zwarte (titan) G5 uitvoering. Het oog wil ook wat!

Iets wat ik wel oprecht mis is draadloos laden. Ook was het de eerste keer dat ik zoveel geld betaalde voor een smartphone. Maar het is een trend die je bij alle smartphone fabrikanten terugziet. Zo kon ik de G2 toen nog op de kop tikken voor €450.

Hier een voorbeeldfoto van mijn wide angle lens:
https://goo.gl/photos/TXmaCNfX6gPKdrJC6
https://goo.gl/photos/SpLi465LA3BVvGZw6 vs standaardlens https://goo.gl/photos/vdwx3BWU773gf8ki7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:17

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

MusicAddict schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 23:17:
[...]

Nu kom ik van een samsung af maar net zoiets simpel als twee keer drukken op de top bar in elke app om je telefoon te locken ipv alleen op het homescreen. Heerlijk die knop niet gebruiken O+ . En nova launcher wilde alleen locken in die bar, dus figured out dat dat overal zo werkt :+

Het zijn die kleine dingetjes die het verschil maken. Maar het voelt als het wiel opnieuw uitvinden zonder een mooie featureslijst.
In Nova *Prime* kun je nu ook nu ook double tap to sleep gebruiken en zo dat je vingerafdrukscanner ook werkt om te unlocken.

*alleen met root*

ScreenOff - Soft Screen O>ff(Respects Smart Lock Feature) installeren en aanzetten in het "gestures / Gebaren &invoeren menu">Dubbelklik> daar de app selecteren. Werkt goed, zoals in de standaard launcher :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:45
De foto's zijn perfect, de kleur, scherpte. En die groothoek is echt een aanwinst als tweede camera.

Ik twijfel nog steeds tussen G5 en HTC10, maar van de 10 heb ik zulke scherpe foto's nog niet gezien. Camera van G5 is echt een stuk beter.

[ Voor 21% gewijzigd door Wenzel op 08-05-2016 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinnie
Beetje domme vraag maar ik wil hem toch hier stellen. Zit er een beschermfolie over het glas van de camera's? Kan het niet zien maar dat gevoel geeft het wel (aan de vingers), dat ik er niet over een half jaar achter kom dat ik de folie er op heb laten zitten ;)

Heb hem nu een ruime week en begin goed te wennen aan de virtuele knoppen. Heb de terug-knop wel naar rechts verplaatst, dat vind ik toch makkelijker. Maak af en toe foto's met de volumeknop, ook best handig.

Gebruik het always on screen veel meer dan ik van te voren had gedacht en het is ook beter af te lezen dan ik dacht. Voordeel als de telefoon in je tas/zak zit of omgekeerd op tafel ligt, de always on display ook uit gaat. Het tappen om hem aan of uit te zetten, werkt prettig.

De batterij valt me enorm mee. Kan er net geen twee dagen mee doen maar kom er dus meer dan prima de dag mee door.

Ben heel erg blij dat ik de FM radio terug heb. En dat je radio over de speaker kan luisteren, zolang de koptelefoon maar aangesloten is als antenne.

Zou graag beschermhoesjes zien voor de telefoon met de hifi module maar die heb ik vooralsnog niet kunnen vinden (wel één voor de camera grip). Vraag me ook af of die gemaakt gaan worden nu de module in de USA niet uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:06

Cyphax

Moderator LNX
Cinnie schreef op maandag 09 mei 2016 @ 04:13:
Beetje domme vraag maar ik wil hem toch hier stellen. Zit er een beschermfolie over het glas van de camera's?
Ik heb daar geen plastic gezien, denk dat je dat ook wel kan zien met het blote oog. Ik heb alleen wat plastic van de onderkant afgehaald.
Ben heel erg blij dat ik de FM radio terug heb. En dat je radio over de speaker kan luisteren, zolang de koptelefoon maar aangesloten is als antenne.
Hehe dat soort features kunnen weleens leuk zijn he? Ik vind de IR-blaster ook geweldig, omdat de app die erbij zit gewoon zowaar erg goed werkt, de setup is kinderspel en, tja, het werkt gewoon. Klinkt als een feature waar je al gauw je schouders bij ophaalt maar ik gebruik zoiets dan toch vrij regelmatig in de praktijk.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinnie
Ah dankje. Ja ik had ook alleen folie van de onderkant. En een screen protector, die heb ik nog maar even laten zitten.

En idd, het bepaalt niet mijn keuze voor de telefoon maar als het erop zit, is dat erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-09 11:54
Cinnie schreef op maandag 09 mei 2016 @ 18:04:
Ah dankje. Ja ik had ook alleen folie van de onderkant. En een screen protector, die heb ik nog maar even laten zitten.

En idd, het bepaalt niet mijn keuze voor de telefoon maar als het erop zit, is dat erg fijn.
Die screen "protector" is matig. Nu al 3 bubbeltjes in het midden bij normaal gebruik. Dit is gewoon een folietje voor transport. Gelukkig is een echte onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ik had ook op dag 1 een kras in het plasticje dus ik ga ook achter een screenprotector aan. :)
Ik heb geen idee hoe dat gaat met merken en types en weet ik veel wat, morgen maar eens bij een telecomwinkel binnenstappen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:55

Quad

Doof

Tempered glass via ebay binnen hengelen? ;)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

De Spigen Crystal bevalt erg goed. Is wat lastig aan te brengen, maar daarna merk je er echt helemaal niets meer van. (voor meer vragen moeten we verder in een accessoires topic)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJS-T
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-08 15:40
Hebben anderen ook het idee dat de unit met de laser focus en flitser enigszins "uitsteekt". Met andere woorden, ik voel hier rondom een rand.

Tweede vraag, met mijn g2 gebruikte ik altijd volume down om de camera app te starten. Dit werkt bij mij niet, iemand anders al een snelle wijze om de camera app te starten gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
IJS-T schreef op maandag 09 mei 2016 @ 20:13:
Hebben anderen ook het idee dat de unit met de laser focus en flitser enigszins "uitsteekt". Met andere woorden, ik voel hier rondom een rand.
Da's waar de flits-led ook zit? Dat zie ik ook ja, dat stukje steekt een micrometer uit. Niet zichtbaar, wel voelbaar. :)
Tweede vraag, met mijn g2 gebruikte ik altijd volume down om de camera app te starten. Dit werkt bij mij niet, iemand anders al een snelle wijze om de camera app te starten gevonden?
Als ie gelockt is, 2x volume down, dan start de camera-app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJS-T
Cyphax schreef op maandag 09 mei 2016 @ 21:00:
[...]

Da's waar de flits-led ook zit? Dat zie ik ook ja, dat stukje steekt een micrometer uit. Niet zichtbaar, wel voelbaar. :)

[...]

Ja dat bedoelde ik ja, dank voor reactie.

En bedankt voor de sneltoets, super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinnie
Xfade schreef op maandag 09 mei 2016 @ 19:39:
[...]

Die screen "protector" is matig. Nu al 3 bubbeltjes in het midden bij normaal gebruik. Dit is gewoon een folietje voor transport. Gelukkig is een echte onderweg.
Bij mij zit hij er nog goed op maar hij wordt erg snel smerig viel me op. Ga de crystal van spigen bestellen.

@Pat: is er een accessoires topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Cinnie schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 02:08:
[...]

Bij mij zit hij er nog goed op maar hij wordt erg snel smerig viel me op. Ga de crystal van spigen bestellen.

@Pat: is er een accessoires topic?
Nog niet, maar voel je vrij om er 1 aan te maken :) Dat mag dan in Wearables, Navigatie en Overige

[ Voor 9% gewijzigd door PaT op 10-05-2016 07:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cinnie
Ik heb er een poging aan gewaagd, hopelijk is het redelijk geslaagd :) Hij is te vinden op: [LG G5] Accessoires topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ST3eRnx9ymKgnA3UZ3gcQQOt/thumb.png

En een eerste update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Op die updates zit ik wel te wachten. Vooral de update naar een versie hoger. Ik ben van een Moto G met de laatste CM naar de G5 gegaan en hoewel de G5 tot dusverre een fijn toestel is, ook qua software, mis ik een paar dingetjes. In eerste instantie de mogelijkheid om de kleurtemperatuur afhankelijk te maken van de tijd. Zeg maar wat Twilight doet, maar dan native; Cyanogenmod had dat wel aan boord maar dat is een Androidversie hoger, dus ik hoop eigenlijk dat dat vanzelf weer terugkomt.

Verder ben ik eigenlijk wel blij met de ROM van LG. 't Is mijn derde LG-telefoon en ik heb toch wel het idee dat ze qua gebruikerservaring redelijk consistent zijn gebleven. Maargoed; echt heel erg afwijken van stock android doet het nou ook weer niet. Ik heb nog niet de neiging om hier nou CM op te gaan zetten of 'm te rooten ofzo. Zolang de eerdergenoemde functie terugkeert niet in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutybay
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:48
Auto-brightness staat uit, maar toch zie ik het scherm van brightness veranderen. Zit er ergens nog een optie verstopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Dat is mij ook al een paar keer opgevallen, ja. Maar automatische brightness staat bij mij ook uit. Ik heb dus geen antwoord maar je bent niet de enige.

Als het meezit is het toevallig al verholpen met de update waar janvanduschoten naar verwees, die heb ik ook geïnstalleerd. Ik wacht even af of het nog eens voorkomt. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Cyphax op 11-05-2016 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutybay
Cyphax schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 14:41:
Dat is mij ook al een paar keer opgevallen, ja. Maar automatische brightness staat bij mij ook uit. Ik heb dus geen antwoord maar je bent niet de enige.

Als het meezit is het toevallig al verholpen met de update waar janvanduschoten naar verwees, die heb ik ook geïnstalleerd. Ik wacht even af of het nog eens voorkomt. :)
http://www.gsmarena.com/lg_g5-review-1416p3.php

The screen of the LG G5 has an impressively high contrast ratio (1885:1) due to its especially deep blacks (deep for an LCD anyway). However, the maximum brightness is surprisingly low at 306nits. It's a good thing that at least in auto brightness mode, the phone is able to push it up to 378nits in response to bright ambient light.

To help things even further, LG G5 comes with something called Assertive Display algorithm for adjusting pixel color values in real time on GPU level in bright sunlight. The technology helps sunlight legibility not by making the screen brighter, but by processing darker parts of the images on screen to make them easier to read by brightening them up selectively.

Niet alleen in auto mode dus. Zou wel fijn zijn om dit of continu aan / uit te kunnen zetten.

[ Voor 39% gewijzigd door Mutybay op 11-05-2016 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Mutybay schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 14:42:
[...]

http://www.gsmarena.com/lg_g5-review-1416p3.php

The screen of the LG G5 has an impressively high contrast ratio (1885:1) due to its especially deep blacks (deep for an LCD anyway). However, the maximum brightness is surprisingly low at 306nits. It's a good thing that at least in auto brightness mode, the phone is able to push it up to 378nits in response to bright ambient light.

To help things even further, LG G5 comes with something called Assertive Display algorithm for adjusting pixel color values in real time on GPU level in bright sunlight. The technology helps sunlight legibility not by making the screen brighter, but by processing darker parts of the images on screen to make them easier to read by brightening them up selectively.

Niet alleen in auto mode dus. Zou wel fijn zijn om dit of continu aan / uit te kunnen zetten.
Ahh geen bug dus. Ik hou het in het achterhoofd. Als het goed werkt is het een interessante feature maar ik hoop nog steeds dat automatische kleurtemperatuur erin komt. :)

Ik las trouwens op die pagina ook dit:
The G5 has a new 24-bit Hi-Fi Wireless Audio (aptX HD), an enhanced audio codec, which streams 24-bit CD-like sound over Bluetooth.
Dat is fijn, dat is iets dat ik best graag gebruik (bluetooth-koptelefoon, en soms in de auto). Het is ook wel fijn dat de pitch niet verandert, zoals bij mijn Moto G was als ik audio over bluetooth stuurde. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

De update die ik gisteren gekregen heb voor de LG G5 lijkt een belachelijke verbetering te hebben gebracht qua batterijgebruik. Sinds vanmorgen 6 uur is hij van de lader en ik heb nog 93% batterij over. En ik heb hem exact zo gebruikt als altijd. Beetje browsen, wat Facebooken en appen, business as usual.

Meer gebruikers die dit ervaren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Hmmm dat zou best weleens kunnen ja. Ik heb 'm nu 22 en een half uur van de lader af en hij zit op bijna 40%, en met mijn huidige gebruik (niet al te intensief, met vlagen) schat ie dat ie het nog zo'n 13 uur uit zal houden. Dat klinkt niet gek. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
Dat herken ik. Gaat ook langer mee hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinnie
Heb de update vanmiddag pas gekregen en de batterij ging al best goed mee maar merk inderdaad verschil.

Overigens viel mijn man voor het geluid van het toestel en hij heeft er vanmiddag ook een in huis gehaald. Gelukkig hebben we een erg van elkaar verschillende smaak in cases ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:49
Hoeveel screen on time(weergave) halen jullie nu dan? En hoeveel was dit ongeveer voor de update?
Staat tussen batterijgebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-D
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

J-D

Cyphax schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:03:
[...]

Ahh geen bug dus. Ik hou het in het achterhoofd. Als het goed werkt is het een interessante feature maar ik hoop nog steeds dat automatische kleurtemperatuur erin komt. :)

[...]
Wat betreft kleurtemperatuur, kwam onder Instellingen > Toegankelijkheid > Visie > Afstelling scherm kleuren het een en ander tegen om het iedergeval handmatig wat bij te kunnen stellen.

Draai ook de recente update van afgelopen week en de accu houd het hier ook aanzienlijk langer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
J-D schreef op zondag 15 mei 2016 @ 09:38:
[...]

Wat betreft kleurtemperatuur, kwam onder Instellingen > Toegankelijkheid > Visie > Afstelling scherm kleuren het een en ander tegen om het iedergeval handmatig wat bij te kunnen stellen.
Da's wel een mooie optie, maar dient niet helemaal het doel dat ik voor ogen heb. Ik gok dat het nog niet aanwezig is in deze versie (en ik ga er vanuit dat LG het er niet uitsloopt; als ik zo kijk naar wat we nu hebben is dat toch wel heel compleet allemaal. Alleen de mogelijkheid om SD-kaart en intern te mergen hebben ze uitgeschakeld geloof ik?), dus ik wacht het even af; ik zet in het donker de helderheid op z'n laagst, dan is het nog steeds comfortabel in gebruik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 08:42
Even een snelle vraagje, weet iemand hoe je kan zien hoeveel M/KM je gelopen hebt via de stappenteller ? Bij de G3 kon je dat gelijk zien, maar bij de G5 kan ik zo snel niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
tolunaygul12 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:04:
Even een snelle vraagje, weet iemand hoe je kan zien hoeveel M/KM je gelopen hebt via de stappenteller ? Bij de G3 kon je dat gelijk zien, maar bij de G5 kan ik zo snel niks vinden.
Er zit een app bij (LG Health) en die laat het aantal stappen vrijwel direct zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
Cyphax schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:07:
[...]

Er zit een app bij (LG Health) en die laat het aantal stappen vrijwel direct zien. :)
klopt die ken ik, zit ook bij smart home screen. Maar die laat inderdaad de aantal stappen zien maar niet de afstand. Daar ben ik naar op zoek.

g5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Oh de afstand schreef je! Dat laat ie niet zien inderdaad. Ik heb de GPS wel altijd uitstaan, misschien ligt het daaraan. De tracker kan zo te zien bijhouden waar je loopt maar dan moet je wel een meting starten zo te zien. Hij lijkt van zichzelf niet bij te houden waar je bent geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
Dat is jammer want op de G3 zag je gelijk hoeveel meter je gelopen had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
tolunaygul12 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 14:37:
Dat is jammer want op de G3 zag je gelijk hoeveel meter je gelopen had :)
Misschien heb ik toch nog goed nieuws!
http://forums.androidcent...-i-get-working-again.html
Als je in de Health-app bij de instellingen kijkt, onder het Nederlandse equivalent van Goal (hij is bij mij in het Engels :)), dan staat daar een aantal steps. Je kunt dat veranderen, maar ook van steps km maken, waarna hij de boel niet meer meet in stappen maar in kilometers. Bij mij staat er nu in het hoofdscherm van de app 4.08km en niet meer de steps. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
Cyphax schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 14:43:
[...]

Misschien heb ik toch nog goed nieuws!
http://forums.androidcent...-i-get-working-again.html
Als je in de Health-app bij de instellingen kijkt, onder het Nederlandse equivalent van Goal (hij is bij mij in het Engels :)), dan staat daar een aantal steps. Je kunt dat veranderen, maar ook van steps km maken, waarna hij de boel niet meer meet in stappen maar in kilometers. Bij mij staat er nu in het hoofdscherm van de app 4.08km en niet meer de steps. :)
Kijk ! er staat nu inderdaad km erbij haha. Bedankt voor het zoekwerk !
Km vind ik toch prettiger als aantal stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutybay
Zie ik het nou goed dat de DAC module groter (langer) is dan de standaard module?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
Ja die is iets langer. Helaas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Cyphax schreef op maandag 09 mei 2016 @ 09:09:
[...]

Hehe dat soort features kunnen weleens leuk zijn he? Ik vind de IR-blaster ook geweldig, omdat de app die erbij zit gewoon zowaar erg goed werkt, de setup is kinderspel en, tja, het werkt gewoon. Klinkt als een feature waar je al gauw je schouders bij ophaalt maar ik gebruik zoiets dan toch vrij regelmatig in de praktijk.
De IR blaster gaf bij mij ook de doorslag om voor de G5 te gaan. Zelfs de Entone van Vodafone Glasvezel wordt herkend. Leuk dat ze ook airco's en projectoren hebben (die ik dan weer niet heb), maar ik mis de Blu-Ray spelers. Mijn LG GPad 8.3 heeft die weer wel, maar die kan alleen LG apparaten aansturen. Misschien toch maar een andere IR app installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Supremo schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 13:45:
[...]

De IR blaster gaf bij mij ook de doorslag om voor de G5 te gaan. Zelfs de Entone van Vodafone Glasvezel wordt herkend. Leuk dat ze ook airco's en projectoren hebben (die ik dan weer niet heb), maar ik mis de Blu-Ray spelers. Mijn LG GPad 8.3 heeft die weer wel, maar die kan alleen LG apparaten aansturen. Misschien toch maar een andere IR app installeren.
Je kunt je huidige remote wel dupliceren; die LG-app kan ook de IR-signalen van jouw remote kopieren. Dan kan je zelf je remote samenstellen. Ik weet zeker dat je in elk geval de basisfuncties van die BluRayspeler daar wel in gaat krijgen met zonder alteveel moeite. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Cyphax schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 13:50:
[...]

Je kunt je huidige remote wel dupliceren; die LG-app kan ook de IR-signalen van jouw remote kopieren. Dan kan je zelf je remote samenstellen. Ik weet zeker dat je in elk geval de basisfuncties van die BluRayspeler daar wel in gaat krijgen met zonder alteveel moeite. :)
Dat ga ik later nog een keer proberen. Voor de mensen die net zo lui zijn als ik, mijn LG Blu-Ray reageert ook op de codes van een LG set-top box. Je mist dan de dingen zoals eject en disc menu, maar de navigatie buttons werken wel.

EDIT

Er waren nog wat knoppen inactief, maar daar kun je je eigen codes op zetten.
Je moet de AB wel heel dichtbij houden bij het leren, maar verder ben ik nu helemaal blij. d:)b

[ Voor 13% gewijzigd door Supremo op 05-06-2016 14:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:11
Vandaag sluit ik mij ook aan bij de LG G5 club (Titan versie).

Ik heb momenteel ook nog een Samsung S7. Onlangs heb ik nog de HTC 10 aan de tand gevoeld maar die viel behoorlijk tegen en dan voornamelijk de schermkwaliteit...vreemd 'korrelig' scherm, wit niet mooi wit (ook niet mbv sRGB modus), en vreemde bruine gloed aan onderkant van het scherm. Ik heb 2 verschillende HTC 10 toestellen gehad en beiden hadden hetzelfde euvel.

De LG G5 overtreft al mijn verwachtingen! Het scherm is werkelijk fantastisch mooi...wit is prachtig wit, mooie natuurlijke kleuren, super-scherp, en het scherm is super-egaal (geen vlekken, vreemde tint of backlight-bleeding). Verder heb ik een toestel waarbij de module bijna perfect aansluit en overall de afwerking netjes is. Het toestel vind ik ook erg prettig vasthouden...formaat is perfect, en de afwerking aan de achterkant zorgt ervoor dat het toestel niet slippery is.

En dan de gebruikservaring...tsjonge wat is dit toestel snel en soepel _/-\o_ Zelfs tov mijn S7 met lichtgewicht custom rom + kernel is de stock LG G5 in alles sneller&soepeler. Een extra indicatie die dit bevestigd : Antutu-score is een stuk hoger tov mijn S7...139k tov 131k.

Accuduur lijkt erg goed te zijn...nu 1,5 uur continue bezig geweest met de telefoon en daarbij slechts 13% accuverbruik met een SoT van 1,5 uur. Opladen is dankzij QC 2.0 in een mum van tijd gebeurd...heerlijk.

Al met al lijkt dit een 'keeper' te zijn...kan mij geen telefoon herinneren waarbij ik zo'n uitermate goed gevoel heb gehad vanaf het 1e gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
dafmay schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 14:32:
Vandaag sluit ik mij ook aan bij de LG G5 club (Titan versie).
Ik heb momenteel ook nog een Samsung S7.
.
Toevallig ben ik ook al even bezig met een nieuw phone. HTC10 heb ik al afgeschreven omdat ik de camera niet goed genoeg vind. Blijf (voor mij) over S7e en G5.
G5 heeft in mijn ogen een betere camera, maar volgens de reviews is de S7 sneller wat focus betreft, en dus sneller met een foto maken. Jij heb nu alle twee, wat is je ervaring in deze? Is het merkbaar verschil? Of maakt het niet echt veel uit. Camera is voor mij nou eenmaal voor het belangrijkste als ik definitieve keuze ga maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Wenzel schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 15:06:
[...]

Toevallig ben ik ook al even bezig met een nieuw phone. HTC10 heb ik al afgeschreven omdat ik de camera niet goed genoeg vind. Blijf (voor mij) over S7e en G5.
G5 heeft in mijn ogen een betere camera, maar volgens de reviews is de S7 sneller wat focus betreft, en dus sneller met een foto maken. Jij heb nu alle twee, wat is je ervaring in deze? Is het merkbaar verschil? Of maakt het niet echt veel uit. Camera is voor mij nou eenmaal voor het belangrijkste als ik definitieve keuze ga maken.
Ik ben nog niet echt toegekomen aan uitgebreide camera test, maar alle reviews zijn er wel over uit dat de fotokwaliteit van de G5 uitmuntend is en nog net iets beter dan de S7, al verschilt het niet erg veel. Ik geloof alleen bewegende beelden in schemer/donker doet de S7 beter, op de G5 kan het wazig worden. En zoals je zegt is de autofocus van de S7 belachelijk snel, daar is geen enkele andere telefoon tegen opgewassen.

Al met al denk ik dat de G5 nog net een trede hoger staat op de ranglijst tov de S7, maar beide telefoons hebben een uitstekende camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
dafmay schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 15:15:
[...]
.
Al met al denk ik dat de G5 nog net een trede hoger staat op de ranglijst tov de S7, maar beide telefoons hebben een uitstekende camera.
Ik ben benieuwd of je no zo positief blijft over G5, en ik ben ook benieuwd naar je ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieSD
  • Laatst online: 21-02 14:31
Iemand al ervaring met een tweede accu? Ik zit erover te denken om deze te kopen: http://www.ebay.nl/itm/Hi...7fe8a5:g:FhcAAOSwY0lXRoI6
Heeft net iets meer "juice" dan de originele. 3200 mAh ipv 2800

[ Voor 3% gewijzigd door RichieSD op 05-06-2016 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Lijkt me een goed ding als het echt een hogere capaciteit heeft en snel opgeladen kan worden zoals de originele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01 11:25
Hoe veilig zijn dat soort unbranded batterijen tegenwoordig? In de Nokia-tijd heb ik het namelijk nooit aangedurfd één te kopen door alle negatieve berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Wenzel schreef op zondag 05 juni 2016 @ 11:39:
[...]

Ik ben benieuwd of je no zo positief blijft over G5, en ik ben ook benieuwd naar je ervaringen.
Op m'n werk eens buiten vanaf 3e etage 2 foto's genomen...een met de reguliere camera en een met de wide angle lens. Echt erg leuk die optie _/-\o_

https://drive.google.com/...f__wQyFQ/view?usp=sharing

https://drive.google.com/...5k1SJcPQ/view?usp=sharing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet om te bashen, maar ik zie daar nou geen wereld van verschil met bijvoorbeeld de HTC 10, waarover ik hier sommige mensen toch echt wel erg negatief over zie komen. Niet om 'mijn' 10 goed te praten, maar duidelijke verschillen in kwaliteit ofzo ik zie het niet. Ik ben dan ook maar een foton00b, dat scheelt vast :P

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Dat scheelt zeker...hier ook maar een photonoob ;) Ik zie mooie plaatjes en dat is voldoende voor mij.

(ps de wide angle shot was het mij nu even m.n. om te doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op maandag 06 juni 2016 @ 13:36:
Ik zie mooie plaatjes en dat is voldoende voor mij.
High-five
(ps de wide angle shot was het mij nu even m.n. om te doen)
Ja dat is leuk, zeer zeker :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
En die wide angle camera is zo geïmplementeerd dat je er ook wat aan hebt. Er zit een kleine pause als je switcht maar je hoeft niet vooraf te kiezen welke camera je gebruikt bijvoorbeeld; je switchet maar gerust on-the-fly, ook tijdens het opnemen van een video. Ik hoef nergens rekening mee te houden dus ik gebruik die wide angle regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyGJ
  • Laatst online: 08-09 20:12

SpeedyGJ

Kan je me nog bijhouden?

En ook ik heb nu de g5, na lang kinken naar de s7 en de htc 10 is mijn keuze toch gevallen op de g5. De knoppen aan de voorkant ben ik nooit weg van geweest en dan is de keuze bijna wel logische.
De camera bevalt me erg goed en wat een verademing met de batterij vergeleken met de g3s.

Alleen 1 vraag, hebben meerdere mensen op dit moment ook last van scherpe randen? Stoor me er verder er niet aan komt een hoes omheen maar viel me wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieSD
  • Laatst online: 21-02 14:31
In het begin toen ik net de G5 had, ging alles prima. Maar ik denk dat er na een software update iets is veranderd ofzo waardoor mijn toestel nu vaak in de auto z'n GPS signaal verliest. Erg lastig om nu hiermee te navigeren.
Iemand bekend met dit probleem? En hebben jullie een idee om dit te fixen? Ik heb de verschillende modi voor locatie al geprobeerd. Dit heeft niets geholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
SpeedyGJ schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 16:38:
En ook ik heb nu de g5, na lang kinken naar de s7 en de htc 10 is mijn keuze toch gevallen op de g5. De knoppen aan de voorkant ben ik nooit weg van geweest en dan is de keuze bijna wel logische.
De camera bevalt me erg goed en wat een verademing met de batterij vergeleken met de g3s.

Alleen 1 vraag, hebben meerdere mensen op dit moment ook last van scherpe randen? Stoor me er verder er niet aan komt een hoes omheen maar viel me wel op.
Er zit een metalen rand omheen inderdaad, en die is scherper dan ie zou moeten zijn. Ik heb een cover om de telefoon heen om 'm een beetje te sparen. Maar daarmee is dat probleem wel weer opgelost natuurlijk; die cover is mooi vlak. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyGJ

SpeedyGJ

Kan je me nog bijhouden?

Cyphax schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 09:24:
[...]

Er zit een metalen rand omheen inderdaad, en die is scherper dan ie zou moeten zijn. Ik heb een cover om de telefoon heen om 'm een beetje te sparen. Maar daarmee is dat probleem wel weer opgelost natuurlijk; die cover is mooi vlak. :)
Bedankt :)
Maandag maar even de cover bestellen want heb geen zin in een beschadigde telefoon hoe mooi die ook is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyGJ

SpeedyGJ

Kan je me nog bijhouden?

Hoeveel pech kun je hebben! Maandag wou ik een hoesje halen in de middag omdat ik bang ben dat ik em beschadig en noway dat me dit gaat overkomen. Heel voorzichtig ben ik die dagen mee omgegaan en had zelfs een doekje bij de hand om de telefoon gerust op tafel te leggen.

Het is maandag ochtend, mijn dochters komen thuis van school en zijn lekker aan het spelen met de bal, de telefoon gaat en het is mijn vriendin die onderweg is naar huis, komt net op dat moment de bal tegen mijn handen aan en laat met schrik de telefoon vallen, bam precies op het glas! Optillen en kijken, oei een hele gebroken scherm zie ik en dat zag er niet lekker uit :(

Kosten 280 euro, gelukkig een verzekeringskwestie maar liever niet natuurlijk.
Hoesje inmiddels al besteld, dit gaat me niet nog eens gebeuren :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutybay
Vandaag de CAM module binnen gekregen en even mee gespeeld.

Na 5 minuten had ik het wel gezien. De knopjes op de module voelen goedkoop aan en geven amper feedback. Er is geen echte 'klik'' bij het indrukken van de knop. Deze kan in de verkoop... :/

Quick charge 3 maakt het swappen van een accu overbodig :)

Verder nog steeds fijne telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
Raar "probleem", af en toe blijft het notificatie led wit knipperen, ookal is er geen melding (ala whatsapp e.d.) qua notificaties. Dit is alleen op te lossen door een reboot. Wat kan dit zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Mutybay schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 09:58:
Vandaag de CAM module binnen gekregen en even mee gespeeld.

Na 5 minuten had ik het wel gezien. De knopjes op de module voelen goedkoop aan en geven amper feedback. Er is geen echte 'klik'' bij het indrukken van de knop. Deze kan in de verkoop... :/
Als je een video maakt met die module erin, en dan tijdens de video met het wieltje scrollt, hoor je dan bij jou (ook) het geluid van dat wieltje terug in de video? Dat gebeurt bij mij, ben benieuwd of dat nou aan mijn module ligt of dat het een suffige ontwerpfout is. :)
Verder nog steeds fijne telefoon.
Vind ik ook, ben er erg blij mee nog steeds. Zal voorlopig wel zo blijven. :P
Xfade schreef op zondag 10 juli 2016 @ 14:40:
Raar "probleem", af en toe blijft het notificatie led wit knipperen, ookal is er geen melding (ala whatsapp e.d.) qua notificaties. Dit is alleen op te lossen door een reboot. Wat kan dit zijn ?
Ik vermoed een bug in de software. Bij mij stoppen bijvoorbeeld die shortcuts naar de camera en quickmemo als ie vergrendeld is (volume omhoog en omlaag) met werken tot ik reboot. En dan werken ze weer een tijdje, maar je kan er vergif op innemen dat dat vanzelf weer ophoudt. Het is maar goed dat ie de vingerafdrukscanner heeft zodat ik snel kan unlocken, want ik wil graag snelle toegang tot de camera omdat mijn kinderen vaak heel schattig doen, totdat je de camera-app hebt geopend. Dan zijn ze elkaar inmiddels in de haren gevlogen. De telefoon bepaalt de toon van de registratie van hun levensverloop. :+

Ik heb ook nog het probleem dat bij muziek streamen over Bluetooth de pitch en snelheid af en toe inkakken. Ik luister nog weleens electronische muziek en dan valt dat bepaald wel op. :D Dat moet eigenlijk wel aan Android liggen, die zou een nogal matige bluetooth-stack hebben (van wat ik gelezen heb aan diverse bluetooth-gerelateerde klachten van anderen). Ik had het bij m'n vorige telefoon ook, en met verschillende bluetooth-apparaten (carkit, 2 verschillende koptelefoons) en met al die variatie was de enige overeenkomst Android 6.0. Er is ook al een bug voor geopend maar daar wordt door ontwikkelaars niet meer op gereageerd verder dus dat zal voorlopig nog wel eventjes zo blijven gok ik.

[ Voor 16% gewijzigd door Cyphax op 11-07-2016 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-D
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

J-D

Cyphax schreef op maandag 11 juli 2016 @ 09:51:
[...]

Als je een video maakt met die module erin, en dan tijdens de video met het wieltje scrollt, hoor je dan bij jou (ook) het geluid van dat wieltje terug in de video? Dat gebeurt bij mij, ben benieuwd of dat nou aan mijn module ligt of dat het een suffige ontwerpfout is. :)
Zojuist even geprobeerd maar hoor het wieltje zelf niet klikken of ratelen oid. Wel hoor ik de "swoosh" als ik met mijn vinger langs de behuizing ga om het wieltje te bedienen. Dit hoor ik dus ook op elke willekeurige plek op de behuizing als ik er over veeg, al is ie bij het bedienen van het zoom wieltje het duidelijkst. Dat wordt mede mogelijk gemaakt omdat de microfoon er onder zit :+
Cyphax schreef op maandag 11 juli 2016 @ 09:51:

[...]

Vind ik ook, ben er erg blij mee nog steeds. Zal voorlopig wel zo blijven. :P
Hier ook!

Al had ik in het begin het idee dat de cam plus module m'n telefoon sneller leeg trok als dat de batterij duur verlengd werd is dat nu juist andersom, goed dus. Wat betreft de software heb ik dat nog niet ondervonden. Nu gebruik ik de sneltoetsen ook niet zo vaak aangezien ik het van iOS gewend ben om de camera vanaf het lockscreen te starten.

De vingerafdrukscanner doet het uitstekend. Bijkomend voordeel vind ik dat de NFC antenne aan de bovenkant zit, waar deze bij de meeste in het midden zit. Dit maakt het contactloos betalen veel makkelijker.

Het enige minpunt vind ik dat de dpi niet in te stellen is. Voir mij zijn alle knoppen net iets te groot. Nu zijn er wel diverse workarounds zonder root maar dat is het toch net niet. Verder is het een topper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breaky73
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-04 05:43
Vraagje van een potientiele G5 koper: Zijn de fabricage problemen al opgelost? Dus geen backlight bleeding meer of kieren? Of zou ik bij de winkel gewoon de G5 goed moeten nakijken voordat ik 'm mee naar huis neem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ik heb nooit last gehad van backlight bleeding. Die kiertjes horen bij de manier waarop het toestel is opgebouwd maar ik zie ze niet als ik er niet naar zoek en ik heb een hoesje dus het is een nonissue voor mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breaky73
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-04 05:43
Helaas...geen G5 voor mij denk ik. Nu woon ik in Laos en heb zojuist ontdekt dat hier een iets andere versie van de G5 op de markt is namelijk de G5 se

Deze versie komt met een SD652 (ook niet secht maar toch) Andreno 510 GPU, en 3 GB geheugen.

Een plusje is de dual sim functie. En het feit dat ie wel wat goedkoper is (rond de 400 euro)

Ik denk er nog even over na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crankthisup
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-09 17:02
Cyphax schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 13:38:
Ik heb nooit last gehad van backlight bleeding. Die kiertjes horen bij de manier waarop het toestel is opgebouwd maar ik zie ze niet als ik er niet naar zoek en ik heb een hoesje dus het is een nonissue voor mij. :)
Die van mij heeft echt geen enkele kier, zelfs met fel licht erachter kun je er niet 'doorheen' kijken. De meeste demo-toestellen die ik in winkels zag hadden het echter wel. Die van mij is overigens van eind mei, dus wellicht dat ik een iets latere serie heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Zijn er meer mensen die recent een firmwareupdate hebben gehad? Ging hier probleemloos, maar nadien merkte ik weinig verschil. Ik moest alleen even opnieuw mijn wifi instellen. Die zag hij wel, maar wilde er niet meer mee verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Nog niet geinstalleerd maar hij vraagt er sinds deze week naar bij mij. Zal 'm ook eens installeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyGJ

SpeedyGJ

Kan je me nog bijhouden?

Zo twlefoon was alweer een tijdje gemaakt, nu liet mijn vriendin em vallen van nog geen 30cm, gevolg is dat er een hele scheur in het scherm zit, kan er wel mee werken maar het is wel hinderlijk. Fraaie bedoeling dan vanaf die hoogte de scherm gewoon kapot gaat. Vandaag er maar mee terug om te kijken wat ze kunnen doen zal wel nieuw scherm worden ben ik bang.

Voor de rest ben ik erg tevreden over deze mobiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyGJ

SpeedyGJ

Kan je me nog bijhouden?

Goedemorgen,
Ik heb zonet een korte video gemaakt en wou die afspelen, vreemde is dat ik nu de melding krijg: Deze video speelt op een extern beeldscherm af.
Deze optie heb ik nog nooit aangezet, iemand enig idee hoe ik dit weer uit kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolschaatser
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-08-2021
Hoe kan ik eenvoudig snel verbinding maken met een openbaar Wifi network? Het network is zichtbaar, maar pakt hem wel, maar maakt geen verbinding.

Ik kom van een sony Z3 en daar zat in de linkerbovenhoek een icoontje " network nieuw" , je trok het naar beneden en maakte verbinding. Bij de LG G5 ga ik naar instellingen, Wifi, zie network, klik erop en maak verbinding. Kan dit sneller ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
rolschaatser schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 09:09:
Hoe kan ik eenvoudig snel verbinding maken met een openbaar Wifi network? Het network is zichtbaar, maar pakt hem wel, maar maakt geen verbinding.

Ik kom van een sony Z3 en daar zat in de linkerbovenhoek een icoontje " network nieuw" , je trok het naar beneden en maakte verbinding. Bij de LG G5 ga ik naar instellingen, Wifi, zie network, klik erop en maak verbinding. Kan dit sneller ?
Er is een instelling voor die je wel of niet een notificatie geeft als ie een openbaar netwerk ziet. Je moet dan even naar de instellingen voor je wifi, dan "geavanceerde wifi" of iets in die trant (bij mij is het "Advanced Wifi") en dan moet je die switch wel aan kunnen zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolschaatser
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-08-2021
Die idd gevonden,, maar daar moet je wel geduld bij hebben zich.. Het is niet zo dat als ik in de trein stap, het netwerk zichtbaar wordt vd ns

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:24

mucuracat

YES

Joepie.. had mee gedaan met een prijsvraag voor LG G5.. En guesssss...

I won.. Vandaag komt ie binnen LG G5... Dus G4 gaat door schuiven naar mijn zoon ..
Dus goodbye G4 forum...

Beste deelnemer,

Jij hebt jouw stem uitgebracht voor de LG SPOTY Awards publiekswinnaar.

En bent een van de winnaars geworden van de LG G5!

Gefeliciteerd vanuit LG en Branddeli.

Wij willen heel graag de prijs, de nieuwe LG G5, voor jouw opsturen.
Daarvoor hebben wij jouw adres nodig.
Zou jij daarom uiterlijk vrijdag vόόr 12.00u kunnen reageren op deze mail?

In geval er niet voor die tijd wordt gereageerd, komt de prijs te vervallen.
En zal er een andere winnaar gekozen worden.

Wij zien jouw reactie tegemoet.
_/-\o_

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:30
Zit eraan te denken deze telefoon aan te schaffen. Hoe bevalt deze telefoon jullie als gebruiker?

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Mij bevalt ie prima. Ik zie er weinig nadelen aan, en dan doe ik verder voorlopig nog niks met de modulariteit. De groothoeklens blijft wel echt een voordeel boven z'n concurrentie. Als je graag foto's en video maakt heeft de G5 wat mij betreft wel een streepje voor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

De G5 is een no nonsens smartphone met een leuke groothoekcamera (wel flinke fisheye effect overigens). Batterij is 'goed genoeg' maar niet spectaculair.

Als de groothoeklens geen dealbreaker voor je is zou ik naar een OP3 kijken

De losse modules vind ik een gimmick en gebruik ik niet.

[ Voor 11% gewijzigd door PaT op 26-08-2016 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khalon
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:04
Hallo allemaal, ik ben van plan om mijn oneplus one te vervangen met de lg g5 maar had eerst nog twee vraagjes.

Heeft iemand een t-mobile versie en bevat deze bloatware / unrootable software?

Is de camera snel met focussen?

Ik heb nog nooit een telefoon bij een abonnement gehad dus ben een leek.

Bedankt alvast!

[ Voor 18% gewijzigd door Khalon op 27-08-2016 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Hier de T mobile versie. Geen bloatware te bekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khalon
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:04
PaT schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 07:22:
Hier de T mobile versie. Geen bloatware te bekennen.
Heeft het wel een logo van T-mobile achterop of dat ook niet? :o

[ Voor 2% gewijzigd door Khalon op 27-08-2016 11:04 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Khalon schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 00:14:
Heeft iemand een t-mobile versie en bevat deze bloatware / unrootable software?

Is de camera snel met focussen?

Ik heb nog nooit een telefoon bij een abonnement gehad dus ben een leek.

Bedankt alvast!
De camera focust wel snel, het is niet zo absurd snel als de Galaxy S7 maar die heeft weer geen groothoeklens. Wat mij betreft werkt de autofocus heel goed op de G5. :)

Ik weet niet wat het verschil zal zijn tussen een t-mobileversie en een standaardversie maar ik vind het qua bloatware wel meevallen, er zitten zowaar nuttige apps bij en de rest kan je met de bijgeleverde launcher in de drawer verbergen zodat je er geen last van hebt. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Cyphax op 27-08-2016 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Khalon schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 09:34:
[...]

Nee, er is echt aan niets te merken dat het een T mobile versie is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Khalon schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 09:34:
[...]

Dat was vroeger..

Heb een 'unbranded' versie, heeft 2 apps die je niet kunt verwijderen. Instagram en Evernote :( heb ze maar uit gezet :)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• SpeedyGJ

SpeedyGJ

Kan je me nog bijhouden?

SpeedyGJ schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 09:38:
Goedemorgen,
Ik heb zonet een korte video gemaakt en wou die afspelen, vreemde is dat ik nu de melding krijg: Deze video speelt op een extern beeldscherm af.
Deze optie heb ik nog nooit aangezet, iemand enig idee hoe ik dit weer uit kan zetten?
Iemand hier een oplossing voor? Begin behoorlijk irritant te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

SpeedyGJ schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:03:
[...]

Iemand hier een oplossing voor? Begin behoorlijk irritant te worden.
Start eens in veilige modus.. En dan weer herstarten.. Vaak reset deze dan vele instellingen (soms moet je dan opnieuw inloggen in bepaalde apps) maar is minder rigoureus dan fabrieksinstellingen.

Houd uitknop ingedrukt. Als je keuzes krijgt voor uitzetten, herstart enzo..
Dan op uitzetten drukken en lang vasthouden. Als het goed is start je telefoon op in veilige modus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedyGJ

SpeedyGJ

Kan je me nog bijhouden?

mucuracat schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:14:
[...]

Start eens in veilige modus.. En dan weer herstarten.. Vaak reset deze dan vele instellingen (soms moet je dan opnieuw inloggen in bepaalde apps) maar is minder rigoureus dan fabrieksinstellingen.

Houd uitknop ingedrukt. Als je keuzes krijgt voor uitzetten, herstart enzo..
Dan op uitzetten drukken en lang vasthouden. Als het goed is start je telefoon op in veilige modus
Bedankt dat heeft gelukkig gewerkt!
Nu hoef ik niet meer via de PC af te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Ik vind GPS tegenvallen bij LG G5.
Was voor mijn gevoel al zo.. Maar met GPS Test ook gezien.
Collega met Samsung S6 gelijk fix binnen en ik maar wachten. Dan weer fix dan weer kwijt :(

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:55

AzzKickah

06-CENSORED

Ik heb de G5 gisteren opgehaald. Eerste indrukken zijn erg goed.
Camera snel en erg geinig die groothoeklens. Slow-mo filmen vind ik ook erg geinig.

Ligt fijn in de hand. Onderkant sluit goed aan, geen kiertjes of gewiebel. Voelt degelijk aan.

Ik stap alleen over van KPN naar T-Mobile en mn oude G2 heeft nog geen nano-sim, dus nu moet ik wachten tot het nummerbehoud is uitgevoerd en de T-Mobile SIM actief wordt, want de KPN SIM past dus niet in de G5. Maand wachten nog -O-

• mucuracat

mucuracat

YES

AzzKickah schreef op donderdag 08 september 2016 @ 09:41:
Ik heb de G5 gisteren opgehaald. Eerste indrukken zijn erg goed.
Camera snel en erg geinig die groothoeklens. Slow-mo filmen vind ik ook erg geinig.

Ligt fijn in de hand. Onderkant sluit goed aan, geen kiertjes of gewiebel. Voelt degelijk aan.

Ik stap alleen over van KPN naar T-Mobile en mn oude G2 heeft nog geen nano-sim, dus nu moet ik wachten tot het nummerbehoud is uitgevoerd en de T-Mobile SIM actief wordt, want de KPN SIM past dus niet in de G5. Maand wachten nog -O-
Probeer via kpn winkel als er een in de buurt is..
Dat deed ik ook met T-mobile winkel. Kreeg daar gewoon gratis nieuwe micro sim van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Waar scherm beste te vervangen?? :'(
gorillaglass4 en hoesje . valletje van ongeveer 1 meter :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

mucuracat schreef op donderdag 08 september 2016 @ 10:10:
[...]

Probeer via kpn winkel als er een in de buurt is..
Dat deed ik ook met T-mobile winkel. Kreeg daar gewoon gratis nieuwe micro sim van ze.
Goeie tip, heb inderdaad voor nop een nano-sim gekregen. Had gedacht dat ze nog wel eens moeilijk zouden kunnen gaan doen omdat de opzegging al is gedaan.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Kan iemand mij vertellen of root behouden blijft wanneer je de bootloader re-lockt? En verdwijnt dan die melding met de gele driehoek bij het booten?

• IJS-T
Cyphax schreef op maandag 09 mei 2016 @ 21:00:
[...]

[...]

Fijn, aan de onderkant van waar hij een millimeter uitstak is het glas als vanzelf in uiteengespat, heel spinnenweb, waaronder onder gewone camera. Dan maar gaan bellen nu met LG, hopelijk kan ik deze post nog gebruiken als "bewijs". Apparaat zit al sinds ik hem heb in een cover van Spigen. :(

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
IJS-T schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 10:46:
[...]

Fijn, aan de onderkant van waar hij een millimeter uitstak is het glas als vanzelf in uiteengespat, heel spinnenweb, waaronder onder gewone camera. Dan maar gaan bellen nu met LG, hopelijk kan ik deze post nog gebruiken als "bewijs". Apparaat zit al sinds ik hem heb in een cover van Spigen. :(
Vanzelf? Oei... maar dan zie je geen enkele vorm van valschade op de metalen behuizing als het goed is? Dan moet je je toch kunnen beroepen op de garantie lijkt me :)

• IJS-T
Cyphax schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 12:46:
[...]

Vanzelf? Oei... maar dan zie je geen enkele vorm van valschade op de metalen behuizing als het goed is? Dan moet je je toch kunnen beroepen op de garantie lijkt me :)
Muah, je ziet dat het komt door puntdruk dus ben bang voor een hoop gezeur. Heb nu contact opgenomen met mobiel.nl, hoe zij vinden dat ik dit het best kan afwikkelen. Momenteel ziet het er zo uit:
Barst

Staan wel beschrijvingen op internet van anderen met het probleem en hoe het glas te vervangen maar vind zelf dat LG dit op moet lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
IJS-T schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 22:12:
[...]

Muah, je ziet dat het komt door puntdruk dus ben bang voor een hoop gezeur. Heb nu contact opgenomen met mobiel.nl, hoe zij vinden dat ik dit het best kan afwikkelen. Momenteel ziet het er zo uit:
[afbeelding]

Staan wel beschrijvingen op internet van anderen met het probleem en hoe het glas te vervangen maar vind zelf dat LG dit op moet lossen.
Heb je al iets gehoord van LG ? Dat lijkt me nou een plek waar je echt moeite moet doen om het daar te laten breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:31
Even in de winkel met de G5 gespeeld, even vergeleken met de G3 van mijn partner en de G5 voelde vele malen sneller dan de G3 (logisch).

Maar er klopte iets niet, ik pakte mijn G3 waar CM 13 op draait en merkte helemaal geen verschil met de G5, met andere woorden zou ik op de G5 meteen CM 13 erop moeten mieteren omdat anders het qua snelheid geen toegevoegde waarde heeft door de skin.

Maar eerst afwachten op de V20, ik wil de G5 uiteindelijk wel tenzij de V20 meer bevalt.

Wel een mooi toestel maar het is wel wennen als je weer knoppen aan de zijkant hebt in plaats van achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Gisteren kreeg ik weer een update aangeboden op de G5. Ik merk eigenlijk nooit verschil, maar het ging allemaal weer probleemloos

• IJS-T
Xfade schreef op zondag 18 september 2016 @ 01:31:
[...]

Heb je al iets gehoord van LG ? Dat lijkt me nou een plek waar je echt moeite moet doen om het daar te laten breken.
Nee nog niets vernomen tot op heden. Eerst bij mobiel.nl neergelegd omdat zij primair voor de garantie verantwoordelijk zijn. Daar ligt het nu nog intern.
Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen voor ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Levertijden en prijzen: [LG G5] Levertijden en prijzen
Rooten en custom ROM's: [LG G5] Rooten & Custom ROM's
Accessoires en Friends modules: [LG G5] Accessoires topic