Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-07 14:10

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://1u88jj3r4db2x4txp44yqfj1.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2016/02/lg_g5_stream-930x512.png

Disclaimer

Het rooten en flashen van custom ROM's is volledig op eigen risico. We zijn niet verantwoordelijk voor enige schade die kan worden aangebracht tijdens het rooten van het toestel. De kans bestaat dat je toestel na het rooten geen garantie meer heeft. Ons advies voordat je het toestel gaat rooten is: lees de handleidingen zorgvuldig door, denk goed na en bereid je goed voor!

Het is inmiddels mogelijk om root te krijgen op de G5, dus goed nieuws :)
Lees eerst alles goed door, ga daarna pas beginnen met het unlocken en het flashen van de custom recovery en SuperSU.

Benodigde software : Minimal ADB and Fastboot

Allereerst moet je de bootloader unlocken, dat kan nu alleen nog maar via LG door je als developer aan te melden.

Aanmelden kan hier

Sidenote: je moet wat dingen op je toestel instellen zodat de unlock procedure werkt.

Je gaat naar Instellingen>Over het toestel>Software informatie > en tap daar 6 x op het Build nummer om de Ontwikkelaars opties in het menu te unlocken.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/jpYqrntkdoPDxMSprPQB0MDH/medium.png
In dat menu moet je 2 opties inschakelen, OEM ontgrendeling inschakelen en USB foutopsporing

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/3jucYRPkJWgnzyIHGoqFS4hS/medium.png

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/SgRee2u8sdxklQpTAACp5ZYj/medium.png

Volg hierna de hele LG unlock procedure.

Na het unlocken kun je in het G5 topic op XDA verder met stap 2, stap 1 heb je net al gedaan ;)

Topic wordt bijgewerkt

[ Voor 59% gewijzigd door janvanduschoten op 05-05-2016 09:50 ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technoturk
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-01-2024
Bij het rooten vervalt het garantie,

Maar hoe zit het met de verzekering,
kijken ze hier ook na ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Technoturk schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 03:23:
Bij het rooten vervalt het garantie,

Maar hoe zit het met de verzekering,
kijken ze hier ook na ?
Ik zou niet weten hoe ze dat zouden moeten controleren, ik denk dat ze niet eens weten wat het is. Wdb denk ik niet dat je daar rekening mee hoeft te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Voor degenen die de laatste update erop willen zetten, je kunt de instructies en bestanden van http://forum.xda-develope...z-flashable-zips-t3369794 gebruiken.
Ik heb stap 4 overgeslagen (wipe data etc.) en dat ging probleemloos.
Wel ff een backup gemaakt uiteraard, je weet maar nooit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01 11:25
Is er een mogelijkheid om de OTA update via TWRP te flashen? Dus als Zip bestandje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Voor zover ik heb kunnen vinden niet, ik heb de complete rom erop geflashed. Mocht je hem vinden, link het dan hier even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
Heb je die rom via dirty flash gedaan of met een full wipe? Ik heb nog geen mogelijkheid verder gevonden en ben erg benieuwd naar de verbeterde accuduur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Ja, gewoon een dirty flash gedaan (na een back-up uiteraard), ging probleemloos. Accuduur lijkt beter, maar puur op gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
Het is mij inmiddels ook gelukt via dirty flash, alleen de eerste keer had ik een corrupte flash en kon ik via een TWRP backup de rom herstellen. Tip voor anderen die een rom via TWRP backup willen herstellen: je fingerprint én je codebeveiliging werken niet meer. Na een x aantal mislukte unlocks kun je hem gelukkig ontgrendelen via jouw Google account! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:28
vanmorgen heb ik ook even de update erop geflashed via TWRP. Eerst een backup gemaakt, was een kleine 25Gb haha. Daarna de nieuwe image erop geflashed en daarna reboot ! Het is allemaal zonder problemen verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:55

AzzKickah

06-CENSORED

Kan iemand mij vertellen of root behouden blijft wanneer je de bootloader re-lockt? En verdwijnt dan die melding met de gele driehoek bij het booten? Thanx :)

Edit: Ben er inmiddels achter dat dan inderdaad die driehoek bij het booten verdwijnt. Echter wordt je toestel bij het re-locken ook weer gewiped (en daar heb ik geen zin in :P ).
Of root behouden blijft ben ik nog niet 100% achter.

[ Voor 42% gewijzigd door AzzKickah op 12-09-2016 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02:49
Ik heb een demo unit overgenomen en dacht door deze te gaan rooten en een nieuwe custom rom op te zetten hem als normale daily driver te gebruiken. Ik blijf echter al hangen op het unlocken. Ik krijg het maar niet voor elkaar om het device id te verkrijgen.

Iemand een idee?

Als ik in CMD de regel "adb reboot bootloader" toets geeft hij aan dat het toestel niet geautoriseerd is en dat hij verder niets kan vinden.

De exacte boodschap is:

C:\Program Files (x86)\Minimal ADB and Fastboot>adb reboot bootloader
error: device unauthorized.
This adb server's $ADB_VENDOR_KEYS is not set
Try 'adb kill-server' if that seems wrong.
Otherwise check for a confirmation dialog on your device.

[ Voor 24% gewijzigd door soskes op 30-06-2017 19:54 ]

Pagina: 1