Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Review van de G5 op WhatHifi. Wat interessant is, is natuurlijk wat ze van het geluid zeggen.
Ze zijn niet echt enthousiast over de standaard uitgang. Wel over de HiFi-Plus module.
' ... the Hi-Fi Plus module is listed at a reputable retailer for £150. We think it’s worth every penny.'
http://www.whathifi.com/lg/g5/review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:45
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2016 @ 12:03:
Review van de G5 op WhatHifi. Wat interessant is, is natuurlijk wat ze van het geluid zeggen.
Ze zijn niet echt enthousiast over de standaard uitgang. Wel over de HiFi-Plus module.
' ... the Hi-Fi Plus module is listed at a reputable retailer for £150. We think it’s worth every penny.'
http://www.whathifi.com/lg/g5/review
WhatHifi = :z / :')

Voor (audio) reviews hoef je daar niet te zijn. Gewoon om random wat te lezen wellicht wel. Diep gaat het nooit.

Vraag mij, ook bij dit artikel, serieus af of ze het apparaat überhaupt in handen hebben gehad. Blijkbaar wordt er in Engeland wel een 100W charger bij geleverd, da's wel handig ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Brad Pitt op 14-04-2016 12:25 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-09 11:54
Tis alleen jammer dat ze de dac niet ingebouwd hebben want dat kan wel (v10 volgens mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Xfade schreef op donderdag 14 april 2016 @ 12:36:
Tis alleen jammer dat ze de dac niet ingebouwd hebben want dat kan wel (v10 volgens mij)
Uiteraard had dat makkelijk gekund maar nu is het meer € in het laadje plus een coole Friend erbij anders was het aantal beschikbare Friends nóg dramatischer geweest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Niet zo slim van LG vind ik. Als je een keuze maakt tussen toestellen is een goede (ingebouwde) sound output zeker een plus, de optie om daarvoor extra knaken neer te leggen een stuk minder. Een camera add-on kan ik nog wel enigszins begrijpen omdat de doelgroep daarvoor veel groter is. De audio output van de G4 is ook verre van fantastisch.

[ Voor 3% gewijzigd door Franco10 op 14-04-2016 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
Franco10 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 15:25:
Niet zo slim van LG vind ik. Als je een keuze maakt tussen toestellen is een goede (ingebouwde) sound output zeker een plus, de optie om daarvoor extra knaken neer te leggen een stuk minder. Een camera add-on kan ik nog wel enigszins begrijpen omdat de doelgroep daarvoor veel groter is. De audio output van de G4 is ook verre van fantastisch.
Yeh en die camera grip geven ze gratis weg... Als ik kon kiezen koos ik de DAC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzito
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:04
Wacht al een tijdje op te telefon soms denk ik om voor de v10 te gaan maar verwacht dat de niet zoveel android updates meer zal krijgen. Helaas kan ik nergens vinden waar ik gelijk de DAC kan kopen nadat ik de G5 aanschaf. :(

LOL EU: InXzitoWeTrust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
de uitrol van 6.0 voor de V10 is 10 maart begonnen, dus ja deze telefoon krijgt zeker nog updates

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJS-T
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-08 15:40
Het is een flinke waslijst, maar de moeite waard te controleren denk ik bij ontvangst van toestel.

Checklist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinnie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 28-12-2023
Oef, dat is een aardige lijst. Zou dat veel voorkomen? Aangezien deze schrijver nu voor de vijfde keer zijn toestel gaat omwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:17

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

nieuws: T-Mobile werkt met fabrikanten aan 'providerupdates' smartphones na a...
Volgens woordvoerder Kathleen Loods heeft de provider ook het opstartscherm aangepast. "Klanten hebben aangegeven dat de T-Mobile-splashscreen niet wenselijk is, dus deze zal in de loop van de tijd verdwijnen", zegt Loods. LG zette die onder meer op de LG G4, maar niet op de G5.
Ongeacht of hij branded is, geen T-mobile splashscreen dus.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 14:48
Zo de friends 'marketplace' is ook een beetje gestart zo te zien. Uiteraard hier nog niks te koop maar dat lijkt me vanzelfsprekend zonder toestelrelease :+

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=k_LRxKf0Ebc]

Ook wel interessant, de video die ze hebben gebruikt op de pagina (staat nu nog private, link only) gooit wel wat leuke conceptjes de groep in. . Het idee is ook 'what could be next' als in developers laat maar wat ideëen komen, nadat ze eerst de volgende drie dingen laten zien. Vind het wel heeeeel paktisch als ze daar stiekem al niet mee bezig zijn.

In de youtube desciptie zetten ze ook een mooi lijstje.

#LGPlayCat loves to have fun with two modular friends of #LGG5.
But sometimes it wants more!
Which friend do you think LG Play Cat needs the most?

1. Game controller module
2. Projector module
3. Photo printer module
4. Qwerty keyboard module
5. Healthcare module
6. Credit card reader module
7. Large capacity battery module
8. Action cam module
9. SSD module
10. Speaker module

Doe ze maar allemaal :+ . Maar mooi om te zien dat ze in ieder geval wat in het achterhoofd hebben :D

[ Voor 59% gewijzigd door MusicAddict op 18-04-2016 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Een aantal van die modules hoeft voor mij niet en bijvoorbeeld zo'n gamecontroller, die zou je eigenlijk aan de lange zijde van het toestel willen hebben en niet aan de onderkant. Zelfde voor een qwerty-toetsenbord. (tenzij je de blackberry's wil imiteren).

Een projector module intrigeert me wel. Niet dat ik hem zo snel zou kopen, maar het idee is wel leuk.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:48
Ik zie echt het nut niet, van geen enkele van de modules hierboven.
Er zijn misschien wel niches te bedenken waarvoor een bepaalde module handig zou kunnen zijn maar de prijs ervan zal hoog zijn want het potentiële klantenbestand is klein.
Je kunt de modules immers niet i.c.m. andere telefoons gebruiken en ook op de G6 volgend jaar gaat het al niet meer passen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutybay
  • Registratie: Juni 2011
PaT schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 07:34:
Een aantal van die modules hoeft voor mij niet en bijvoorbeeld zo'n gamecontroller, die zou je eigenlijk aan de lange zijde van het toestel willen hebben en niet aan de onderkant. Zelfde voor een qwerty-toetsenbord. (tenzij je de blackberry's wil imiteren).
Kan toch ook gewoon aan de lange zijde. Als een soort hoesje eromheen.

Zelf hoop ik op een smalle ''case'' met accu die iets meer uitsteekt dan de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

ASW1 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 08:01:
Je kunt de modules immers niet i.c.m. andere telefoons gebruiken en ook op de G6 volgend jaar gaat het al niet meer passen lijkt me.
Dat laatste lijkt wel de intentie van LG te zijn. Geen idee hoe ze dat gaan doen, maar de G5 is de eerste van "velen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:06

Cyphax

Moderator LNX
Dat is wel heel nice, doen fabrikanten dat tegenwoordig wel vaker eigenlijk?

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
PaT schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 09:08:
Dat laatste lijkt wel de intentie van LG te zijn. Geen idee hoe ze dat gaan doen, maar de G5 is de eerste van "velen".
Dat is uiteraard niet de intentie.

Iedere nieuwe generatie telefoon is gewoon weer nieuwe Friends kopen. Backward compatible gaat dat nooit zijn.

Er is maar één doel van die Friends en da's niet ons (langdurig) plezieren. Al maken ze Friends van de G6 ook maar 0.3mm breder, passen gaan ze echt nooit meer.

De eerste van velen betekent gewoon dat het vaker gaat voorkomen, meer niet.

Bron = common sense :)

[ Voor 8% gewijzigd door Brad Pitt op 22-04-2016 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Zolang ze het interne gedeelte (waar dus de module de verbinding maakt en de verbindingspunten) hetzelfde laten, maakt het verder niet uit of de rest van module nu 0.3mm breder of 3 hele cm breder is. Ziet er alleen wat stom uit als de dimensies van de rest van het toestel veranderen. We zullen gewoon zien hoe LG het allemaal wil gaan vormgeven. (als we het toestel dit jaar nog mogen ontvangen, that is :+ )

Goed voorbeeld van een dergelijke situatie is de Surface Pro, elke generatie werken zowel de nieuwe als de oude type en touchcovers nog gewoon op de vorige versies en vise versa. Terwijl het apparaat meerdere keren van formaat is gewijzigd. Dat het er niet uitziet is een tweede, maar zolang ze de connector hetzelfde houden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:21
Ik vind veel van de friends die xe zelf noemen juist wel tof. Gamen heb ik nooit zin in omdat er geen goede controles zijn en ik niet met een losse controller wil werken, een beamertje om foto's of video's van mijn dochtertje aan opa en oma laten zien, etc. Daarnaast vind ik het persoonlijk de mooiste telefoon van het moment. Ja, zelfs met die veel genoemde gap.

En finally, eindelijk weer de volume rockers naar de zijkant. Ik kan niet wachten alhoewel ik nog wel een tijdje moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Wonderlijk @ standing corrected!

Oh well, vind het toch een low-end aanvoelend apparaat, aantal Friends aan deze kant zal dus op nul blijven staan. Na 2x LG echt niet meer nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
ik wil die rolling bot wel, maar ja, wanneer die uit komt...

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmie60
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-09 02:50
bij de buren staat er een review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Deze dus Conclusie, afwerking mweh, camera prima, scherm wat blauw, accu kan beter...

Ik word toch wat zenuwachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
PaT schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 10:41:
Deze dus Conclusie, afwerking mweh, camera prima, scherm wat blauw, accu kan beter...

Ik word toch wat zenuwachtig.
Ik heb intussen ook reviews gezien bij RTL en Android planet, en ook op YouTube, en sommigen lijken te vallen over de bouwkwaliteit (maar dan wel alleen aan de onderkant waar je 'm open schuift) en anderen weer helemaal niet. Zelfde met de camera. Het wordt er niet makkelijker op. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Hwinfo meet zelf 9000 Kelvin, dat is wel iets meer dan een beetje blauw.. Maakt mij twijfelen of ik het toestel wel fatsoenlijk kan gebruiken, maak maar eens foto's die vervolgens compleet niet goed worden weergegeven. Dat is gewoon bagger.. Imho hoop ik dat LG dat nog in hun software gaat bakken net zoals je al jaren bij samsung je eigen kleurtemperatuur kunt instellen.. Of het ieder geval dragelijker maken.

[ Voor 21% gewijzigd door MusicAddict op 26-04-2016 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinnie
Denk dat het wel los zal lopen allemaal. Lees over alle nieuwe toestellen negatieve punten en vooral veel vertekende reviews. Sommige reviews over de G5 lijken geschreven om HTC of Samsung te promoten (en andersom ook). Merk ook dat veel toestellen mede beoordeeld worden op hun voorganger. Dan is de G5 in het nadeel vanwege de bootloop problemen op de G4. Het lijken me alle drie prima toestellen, afhankelijk van je persoonlijke voorkeur heb je meer met de een dan de ander.

Wat ik op youtube heb kunnen zien, blijf ik erg enthousiast. Ik kijk liever gebruikersreviews. Daar komt amper slechte bouwkwaliteit of dingen als backlight bleeding voorbij. Daarbij gebruik ik sowieso een hoesje. Het scherm is geen amoled maar ik vind het er mooi uit zien, er is mij geen superblauw scherm opgevallen. De foto's zijn van prima kwaliteit. Het speakergeluid zonder hifi module vond ik - zover je dat in een filmpje kan beoordelen - verbazingwekkend goed. Beter dan de Nexus 6p of de HTC 10, dat had ik niet verwacht. Denk dat ik geen modules zal gebruiken maar ik ben blij dat de levensduur verlengd kan worden door er een nieuwe batterij in te steken. De snelheid van de toestellen ontloopt elkaar amper, denk dat je in gebruik een paar punten meer of minder niet zal merken. Het toestel lijkt wifi goed op te pikken en - niet onbelangrijk - er kan goed mee gebeld worden. Software is persoonlijke voorkeur en in feite makkelijk aan te passen met een launcher.

Een groot voordeel vind ik bovendien de prijs. De HTC 10 of de S7 vind ik fors aan de prijs waar de G5 goed te betalen is. Het enige jammere is misschien dat de G5 niet stof of waterdicht is. Than again, geen van mijn toestellen waren dat en er is nog nooit iets mee gebeurd.

Nou ja, vrijdag zal ik merken of mijn optimisme gerechtvaardigd blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:34
Cinnie schreef op woensdag 27 april 2016 @ 04:56:
Denk dat het wel los zal lopen allemaal. Lees over alle nieuwe toestellen negatieve punten en vooral veel vertekende reviews. Sommige reviews over de G5 lijken geschreven om HTC of Samsung te promoten (en andersom ook). Merk ook dat veel toestellen mede beoordeeld worden op hun voorganger. Dan is de G5 in het nadeel vanwege de bootloop problemen op de G4. Het lijken me alle drie prima toestellen, afhankelijk van je persoonlijke voorkeur heb je meer met de een dan de ander.

Wat ik op youtube heb kunnen zien, blijf ik erg enthousiast. Ik kijk liever gebruikersreviews. Daar komt amper slechte bouwkwaliteit of dingen als backlight bleeding voorbij. Daarbij gebruik ik sowieso een hoesje. Het scherm is geen amoled maar ik vind het er mooi uit zien, er is mij geen superblauw scherm opgevallen. De foto's zijn van prima kwaliteit. Het speakergeluid zonder hifi module vond ik - zover je dat in een filmpje kan beoordelen - verbazingwekkend goed. Beter dan de Nexus 6p of de HTC 10, dat had ik niet verwacht. Denk dat ik geen modules zal gebruiken maar ik ben blij dat de levensduur verlengd kan worden door er een nieuwe batterij in te steken. De snelheid van de toestellen ontloopt elkaar amper, denk dat je in gebruik een paar punten meer of minder niet zal merken. Het toestel lijkt wifi goed op te pikken en - niet onbelangrijk - er kan goed mee gebeld worden. Software is persoonlijke voorkeur en in feite makkelijk aan te passen met een launcher.

Een groot voordeel vind ik bovendien de prijs. De HTC 10 of de S7 vind ik fors aan de prijs waar de G5 goed te betalen is. Het enige jammere is misschien dat de G5 niet stof of waterdicht is. Than again, geen van mijn toestellen waren dat en er is nog nooit iets mee gebeurd.

Nou ja, vrijdag zal ik merken of mijn optimisme gerechtvaardigd blijkt.
Ik ben het niet met je eens, in de reviews is het logisch dat de G5 vergeleken wordt met een S7 (Edge) en HTC10. Deze toestellen zijn gewoon beter, wat overigens niet de G5 direct tot een slecht toestel bombardeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Razer schreef op woensdag 27 april 2016 @ 10:39:
[...]

Ik ben het niet met je eens, in de reviews is het logisch dat de G5 vergeleken wordt met een S7 (Edge) en HTC10. Deze toestellen zijn gewoon beter, wat overigens niet de G5 direct tot een slecht toestel bombardeert.
Het is ook afhankelijk van wat je als reviewer belangrijk vindt. LG heeft zich gericht op iets nieuws, HTC en Samsung spelen iets meer op safe en gaan voor zeer polished toestellen die niet zoveel anders doen dan hun voorgangers. Dat heeft LG wel weer als potentiele voorsprong (samen met de wisselbare batterij), maar dan moeten ze er wel echt vol voor gaan, anders sterft het modulaire principe na de G5 weer uit en dan vraag ik me af hoe lang LG nog high end toestellen blijft maken. :P Zal wel afhangen van hoe goed de G4 en dat andere toestel (V10?) het deden of doen? :)
(Ik ben overigens een tikkie skeptisch, vanwege de eerste tekenen van wat LG ermee wil: in elk geval een vrij dikke vinger in de pap houden, ik weet niet of ze daarmee het aantal geïnteresseerde partijen omlaag trekken maar daar ben ik wel een beetje bang voor)

[ Voor 13% gewijzigd door Cyphax op 27-04-2016 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinnie
Razer schreef op woensdag 27 april 2016 @ 10:39:
[...]
Zie ze niet per definitie als beter, toch zeker de HTC 10 niet met slechter geluid en een chaos aan dingetjes die met software updates opgelost moeten gaan worden. De s7 heeft helaas een weggemoffeld geluid uit de speaker en samsung staat bekend om de lag die na verloop van tijd optreedt. Het always on screen is beter zichtbaar maar kan je niet alle notificaties op krijgen. En zo hebben ze allemaal grote voordelen en wat kleine nadelen.

Maar het was ook niet wat ik bedoelde. Natuurlijk worden de toestellen vergeleken in reviews. Alleen lees ik veel reviews over de G5 die meer over de s7 (of de Iphone) lijken te gaan en vice versa. Alsof een samsung fanboy de review voor de G5 heeft opgepakt en de LG fanboy de s7 voor zijn rekening heeft genomen.

Gisteren bijvoorbeeld een filmpje zitten kijken waarin camera's van s7, 6p, 6s en de G5 vergeleken worden. De Nexus 6p kwam er volgens de reviewmaker als beste uit, wat echt niet waar was. De g5 hebben ze structureel de breedbeeldcamera gepakt, dat geeft een weinig eerlijke vergelijking. Zie soms testen terwijl er in een telefoon nog maar 17% batterijduur te zien is en nouja, you get my drift.

Maakt het heel lastig te beoordelen welke review goed in elkaar zit. Iemand die verzot is op samsung en dat enorm laat doorschemeren in de review, zal ongetwijfeld menen dat de g5 een minder toestel is.

Waarom denk je dat de g5 per definitie het mindere toestel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
De Tweakers review is er ook eindelijk, zoals verwacht een redelijk toestel dat nergens in uitblinkt zoals alle andere reviews ook al zeiden, eindconclusie een 7.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:21
Ik Ben het inderdaad wel eens met de eindconclusie. Een vernieuwende smartphone maar geen uitblinker. Ik zal pas aan het eind van het jaar een telefoon gaan wisselen dus ik wacht geduldig af wat de LG volgens de early adopters hier doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breaky73
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-04 05:43
Het is allemaal net hoe je het bekijkt. In deze youtube vergelijking YouTube: LG G5 Camera vs iPhone 6s Plus & Galaxy S7 komt de LG G5 wel weer positief naar boven.

Het enigste wat echt een probleem is de bouwkwaliteit die wat te wensen overlaat voor veel reviewers. Voor de rest is het een top telefoon met top specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
breaky73 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 09:45:
Het is allemaal net hoe je het bekijkt. In deze youtube vergelijking YouTube: LG G5 Camera vs iPhone 6s Plus & Galaxy S7 komt de LG G5 wel weer positief naar boven.

Het enigste wat echt een probleem is de bouwkwaliteit die wat te wensen overlaat voor veel reviewers. Voor de rest is het een top telefoon met top specs.
En de accu? Mijn grootste ergernis voor de G4 is de accu. Het is elke ochtend maar de vraag of je de einde van de dag gaat halen (mits je het toestel regelmatig gebruikt). Als ik tijdens de pauze op werk een superlichte game speel gedurende 20 minuten weet ik al dat ik het eind van de dag niet kan halen. Dan is er al 20% zomaar af namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breaky73
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-04 05:43
Franco10 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 10:09:
[...]

En de accu? Mijn grootste ergernis voor de G4 is de accu. Het is elke ochtend maar de vraag of je de einde van de dag gaat halen (mits je het toestel regelmatig gebruikt). Als ik tijdens de pauze op werk een superlichte game speel gedurende 20 minuten weet ik al dat ik het eind van de dag niet kan halen. Dan is er al 20% zomaar af namelijk.
Het is een keuze: Of de batterij is makkelijk te vervangen maar gaat niet erg lang mee, of de batterij is ingebouwd maar gaat langer mee. De batterij lijkt ietsje langer mee te gaan dan die van LG G4 trouwens.

Eerlijk gezegd had ik liever gezien dat LG met een combinatie van de G4 en V10 was gekomen. Stalen zijkanten en leren achterkant, jawel!

Maar dan nog is de G5 geen slechte telefoon. Ik vind 'm niet lelijk en ben blij dat ie iets kleiner is dan de G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Laatst online: 22:45
Camera G5 lijkt toch wat beter dan die van S7 http://www.gsmarena.com/l...galaxy_s7-review-1433.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crankthisup
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-09 17:02
Heb zojuist een aantal G5's bekeken in Amsterdam en ik heb toch de knoop doorgehakt dat ik hem niet ga kopen.

Het design is niet het probleem, het plastic gevoel van het materiaal ook niet. Maar ik was serieus niet onder de indruk van het beeldscherm en de gap tussen de module en het toestel. Alle drie de toestellen hadden een gap, waarvan één zelfs schreef leek te zitten. Ik had echt gehoopt dat LG de launch in europa had uitgesteld zodat de bouwkwaliteit beter zou zijn.

Het beeldscherm was vervolgens erg dof en donker naast mijn S7 Edge. Tuurlijk, AMOLED vs IPS geeft altijd ander beeld, maar het beeld van de G4 was toch echt prima en een stuk beter (in ieder geval mooier om te zien). Één van de drie toestellen had ook nog eens lightbleed. Dit is gewoon niet het beste wat LG Display te bieden heeft.

LG mag het nogmaals proberen met de opvolger van de V10, maar deze sla ik helaas echt over.

Het enige wat ik me nog kan voorstellen is dat de showmodellen eerder geproduceerd zijn en daardoor nog mindere bouwkwaliteit hebben als de daadwerkelijke toestellen die jullie gaan krijgen. Ben heel benieuwd naar de eerste ervaringen in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
crankthisup schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 15:01:
Heb zojuist een aantal G5's bekeken in Amsterdam en ik heb toch de knoop doorgehakt dat ik hem niet ga kopen.

Het design is niet het probleem, het plastic gevoel van het materiaal ook niet. Maar ik was serieus niet onder de indruk van het beeldscherm en de gap tussen de module en het toestel. Alle drie de toestellen hadden een gap, waarvan één zelfs schreef leek te zitten. Ik had echt gehoopt dat LG de launch in europa had uitgesteld zodat de bouwkwaliteit beter zou zijn.

Het beeldscherm was vervolgens erg dof en donker naast mijn S7 Edge. Tuurlijk, AMOLED vs IPS geeft altijd ander beeld, maar het beeld van de G4 was toch echt prima en een stuk beter (in ieder geval mooier om te zien). Één van de drie toestellen had ook nog eens lightbleed.

LG mag het nogmaals proberen met de opvolger van de V10, maar deze sla ik helaas echt over.

Het enige wat ik me nog kan voorstellen is dat de showmodellen eerder geproduceerd zijn en daardoor nog mindere bouwkwaliteit hebben als de daadwerkelijke toestellen die jullie gaan krijgen. Ben heel benieuwd naar de eerste ervaringen in dit topic.
De grote vraag is... Waarom je uberhaupt zou willen switchen van S7 Edge naar G5? O-)
Volgens mij is de S7 Edge wel het best geprezen toestel van het moment. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crankthisup
Ik vind de Edge eigenlijk niet zo fijn vasthouden, heb nogal vaak dat je per ongeluk het scherm aanraakt hierdoor. Daarnaast vind ik de software van LG wat minder vervelend. De speaker is trouwens ook erg matig.

[ Voor 13% gewijzigd door crankthisup op 29-04-2016 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
crankthisup schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 15:29:
Ik vind de Edge eigenlijk niet zo fijn vasthouden, heb ook al nogal vaak dat je per ongeluk het scherm aanraakt. Daarnaast vind ik de software van LG wat minder vervelend.
Heb je ervaring met LG? Ik heb na jaren Samsung nu een LG en voor mij voelt de OS van LG aan als een slechte namaak van TouchWiz (die zelf ook al niet echt fantastisch is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

De Titanium G5 is hier gearriveerd en de eerste indrukken zijn positief. Ik kom van een G2 en ik verbaas mij een beetje over het gemopper over de kwaliteit. Het lijkt mij zo een prima toestel.

Ik ben nu druk bezig alles weer netjes in te stellen. Ik heb al even een foto geschoten met de groothoeklens en dat is echt wel tof.

Later meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PaT schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 16:25:
Het lijkt mij zo een prima toestel.
Is het uiteraard ook, maar alles wordt tegenwoordig onder een vergrootglas gelegd natuurlijk.
Ook enigszins begrijpelijk, want de toestellen zijn ook niet meer te verkrijgen bij een pakje boter.

Wat waren je beweegredenen PaT, ik vraag me dat serieus af, want voor mij is de G5 de verliezer van deze ronde.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crankthisup
Franco10 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 16:15:
[...]

Heb je ervaring met LG? Ik heb na jaren Samsung nu een LG en voor mij voelt de OS van LG aan als een slechte namaak van TouchWiz (die zelf ook al niet echt fantastisch is).
Kom juist van een G3 en G4 en heb nooit zoveel moeite met de software gehad van LG. Je kunt behoorlijk veel aanpassen en uitzetten, dan vond ik het heel prettig om mee te werken. Nu is TouchWiz ook verbeterd in de afgelopen jaren, maar er zitten nog steeds veel te veel opties in. Ik zit nog steeds af en toe te zoeken in de Settings-app naar bepaalde dingen, dat is zo'n doolhof. Hetzelfde geldt voor de camera-applicatie, teveel onnodige opties, bij LG is het veel simpeler. Daarnaast voelt teruggaan naar een home-knop ook ouderwets, mis ik tap-to-wake, en baal ik dat de back-button rechts zit en ik dit niet kan aanpassen.

Kortom, genoeg dingen die mij irriteren aan de S7 / TouchWiz. Maar... er valt natuurlijk prima mee te leven. Voorlopig hou ik hem dus gewoon. Het scherm is top, de accuduur ook (hoewel niet zo geweldig als je zou denken) en de camera voldoet ook prima.
PaT schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 16:25:
De Titanium G5 is hier gearriveerd en de eerste indrukken zijn positief. Ik kom van een G2 en ik verbaas mij een beetje over het gemopper over de kwaliteit. Het lijkt mij zo een prima toestel.

Ik ben nu druk bezig alles weer netjes in te stellen. Ik heb al even een foto geschoten met de groothoeklens en dat is echt wel tof.

Later meer
Goed om te horen dat 'ie niet tegenvalt! Ben benieuwd of de module goed aansluit bij jou, en hoe vind je het scherm ten opzichte van de G2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Je ziet tussen onderkant toestel en module als je hem tegen het licht houdt links en rechts echt wel een klein spleetje, maar het ziet er ook uit of dat zo hoort. De boel zit niet scheef oid.

Scherm moet ik nog even goed naar kijken. Maar niet beter of slechter dan de G2 wat mij betreft. Het wow effect dat ik had bij de S6 ontbreekt nog volledig (maar dat vind ik niet erg)

@CLB, Ik ben onwijs tevreden over de G2, wat een stap naar de G5 iets logischer maakt. Ik heb echt getwijfeld over een S7, maar de Samsung toestellen doen het gewoon niet goed met mij. Het zijn heuse toppers, maar LG sluit blijkbaar beter aan op mijn behoeften. Zo weet ik vrij zeker dat ik die groothoekcamera lens echt vaak ga gebruiken

[ Voor 31% gewijzigd door PaT op 29-04-2016 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
PaT schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 16:33:
Je ziet tussen onderkant toestel en module als je hem tegen het licht houdt links en rechts echt wel een klein spleetje, maar het ziet er ook uit of dat zo hoort. De boel zit niet scheef oid.

Scherm moet ik nog even goed naar kijken. Maar niet beter of slechter dan de G2 wat mij betreft. Het wow effect dat ik had bij de S6 ontbreekt nog volledig (maar dat vind ik niet erg)

@CLB, Ik ben onwijs tevreden over de G2, wat een stap naar de G5 iets logischer maakt. Ik heb echt getwijfeld over een S7, maar de Samsung toestellen doen het gewoon niet goed met mij. Het zijn heuse toppers, maar LG sluit blijkbaar beter aan op mijn behoeften. Zo weet ik vrij zeker dat ik die groothoekcamera lens echt vaak ga gebruiken
Er is een kerel die hem in het water heeft gegooid. Niks mis mee.
Ze hebben alleen het keurmerk niet gekregen.
Ik krijg de quick cover er bij. Die gap is dan misschien wel weg.

[ Voor 3% gewijzigd door Xfade op 30-04-2016 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinnie
Vind dat men overwegend wel erg negatief is over de G5. En natuurlijk, samsung heeft met de s7 een fantastisch toestel geproduceerd maar ieder zijn of haar voorkeur toch? Hij is ook aardig wat duurder, de batterij niet verwisselbaar wat de levensduur sterk beïnvloed, het geluid klinkt weggemoffeld en persoonlijk vind ik veel foto's te scherp. Het lijkt alsof ze bewerkt zijn met fotoshop. De s7 edge vond ik erg onprettig. Zit met de muis van mijn hand tegen de rand van het scherm en dan reageert het scherm niet lekker meer, ik vind het niet prettig kijken en wat betreft mogelijkheden voegt het voor mij niet veel toe. Alles glas ben ik geen fan van, dat kan ook makkelijk stuk. Ik kom van de S3 en S4 black edition dus zal de knoppen juist wel even missen, vermoed ik. Ben geen fan van touchwiz maar dat weegt amper mee voor mij, met launchers en verbergen is het prima voor elkaar te krijgen.

En ik koop hem niet op mooi, al helemaal niet of anderen hem mooi vinden. Ik wil een toestel waar ik op allerlei manieren veel gebruik van ga maken. Vind het speakergeluid belangrijk (is bij de G5 prima in orde), gebruik de FM radio (G5 is de enige bijna die dat nog heeft geloof ik), ervaring leert dat de batterij het bij mij net geen twee jaar uithoud dus vind het fijn om gewoon een nieuwe batterij erin te kunnen zetten. De camera is zeer goed, de groothoeklens vind ik leuk. Op alle toestellen kan ik wat betreft snelheid prima uit de voeten. En niet onbelangrijk, voor mij is hij goed betaalbaar.
Xfade schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 02:14:
[...]
Er is een kerel die hem in het water heeft gegooid. Niks mis mee.
Ze hebben alleen het keurmerk niet gekregen.
Ik krijg de quick cover er bij. Die gap is dan misschien wel weg.
Direct na de plons niets mis mee. Maar ik verwacht dat er een aanzienlijk risico is op corrosie waardoor het toestel later alsnog kapot kan gaan. Het is wel prettig te weten in geval van een zacht regenbuitje of een ongelukje.

Gebruik ook een cover dus denk dat ik van de bouwkwaliteit niet veel zal merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
Ik heb hem nu eindelijk, die camera is erg nice, vooral de wide angle. Die ga ik vaak gebruiken.
Ook is het always-on gedeelte beter leesbaar dan de reviews doen geloven. En erg handig.
Qua premium-feel is er niks mis mee. De quick cover die ik er bij heb gekocht werkt zeer goed. Ik weet niet hoe het precies werkt, (iets met geleiding?) maar de telefoon "weet" wanneer je hem open en dicht doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Dat van die cover gaat volgens mij via een magneetje in de cover. Voor de rest ben ik het helemaal met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJS-T
Copy paste van levertijd, verkeerde topic aldaar:

Binnen: eerst indruk, muah

Nu tijdje bezig en gaat steeds beter, mooi toestel afwerking minder, paar plekjes die ik nog met jullie wil delen (makkelijkste manier van uploaden?) LG backup werkt voor geen meter, moet ik dus nog uitzoeken.

Door foute sim bellen niet kunnen proberen. Eerste indruk van speaker is goed. Geluid vol en niet te schel, beter dan verwacht.

Camera is lekker vlot met de focus, relatief veel noise en teveel scherpte, moet ik nog instellen. Auto stand lijkt zijn werk te doen maar is niet buitengewoon goed (of slecht).

Beeldscherm zeer helder en scherp. Allicht een beetje blauw maar ik vind het schitterend, misschien dat ik persoonlijk een koeler scherm beter vind.

Dan de modules. Mooi bedacht, toegevoegde waarde zie ik nu nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Toestel ook binnen, koerier was alleen zn tablet vergeten op te laden *poef 0% doei*

Module sluit netjes aan, recht en geen spleet whatsoever. Wel in het midden niet helemaal vlak, maar dat zie je alleen door van onderen recht op het toestel te kijken

Amper backlight bleed, paar evenredige plekjes op 100% in een donkere badkamer :+

Geluid doet het zowel op de speaker als op mijn headset (m50x) zeker niet verkeerd, maar misschien net iets te zacht, krijg toch net de gehoorschade melding elke keer te zien in beeld op de headset.

Scherm zelf, ik moet er aan wennen en de helderheid is even spelen. Heb er mijn oude note 3 langsgehouden met precies dezelfde video en vind het verrassend hoe gewaagd het scherm eigenlijk wel niet is voor een IPS paneel. Prima kleuren, iets wat blauw met witte achtergronden. (maar daar was mijn note 3 standaard altijd al wat gelig). Compleet het tegenovergestelde dus.

Wel vervelend, een krakende fingerprint reader die naar mijn mening niet altijd de klik registreerd.. Geluid vergelijkbaar met het uitdrukken van een paracetamol uit de verpakking bedenk ik me nu :D

Voor als je manuele controls wilt in video, installeer dan even de geporte apk van de v10 camera. Zonder root zonder ander gezeur.

Krijg je de handmatige instellingen voor video van de V10 werkend (inclusief 1080p 60fps). Helaas geen knopje voor de wide-angle, en misschien een bug hier of daar. Maar werkt prima. Jammer dat LG dat niet standaard heeft ingebouwd, want de camera is hetzelfde.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey s.
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:10
Ik kreeg het toestel vanmorgen ook binnen. Helaas zag ik na het uitpakken van het toestel dat de coating er wat af was op de rand. Leek wel een soort beschadiging. Meteen naar de T-mobile shop gegaan en een nieuwe gekregen. Wel even meteen laten inspecteren op beschadigingen. Verder erg fijn toestel!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cinnie
Heb hem ook binnen en ben zo blij als een kind. Gelukkig geen van de foutjes die bij XDA stonden gemeld. De module sluit naadloos aan en kan nergens een spleetje ontdekken. Ik vroeg me wel af hoe lang het kliksysteem van de batterij het houdt als je vaak zou wisselen. Ben ik gelukkig niet van plan. De vingerprintscanner begrijp ik wel wat er bedoeld wordt in de reviews, niet het meest stevige gevoel. Vond het toestel wel metalig aanvoelen ondanks de coating. Randje om het toestel had iets meer afgerond mogen zijn. Niet echt hinderlijk maar ook niet prettig afgewerkt. Dat merk ik sowieso niet met een armor case eromheen.

Het beeldscherm vind ik mooier dan gedacht. Heb heel lang amoled gehad en dat is gewoon prachtig maar vind dit beeldscherm ook erg mooi.

Foto's zijn prachtig en ik heb alleen de auto stand geprobeerd. Met inzoomen op de gemaakte foto blijft de kwaliteit verbazingwekkend goed.

Het meest ben ik verrast van het speaker geluid. Mooi, vol, helder en kan nogal hard. Vond het geluid in de s4 best in orde maar dit is een stuk mooier.

Moet nog even wennen aan de software en heb het idee dat de s7 iets rapper is met simpele handelingen. Maar verder gewoon heel vloeiend en prettig. Wel meteen de home and app drawer geinstalleerd.

Bellen is prima in orde. Goed geluid, weinig omgevingsgeluid.

Na veel negatieve reviews ben ik nu toch blij dat ik voor dit toestel heb gekozen. Er is voor mij maar een nadeel, hij is best groot dus kan hem niet met een hand bedienen. Voordelen wegen ruimschoots op gelukkig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xfade
Dat van die wiebelige homeknop herken ik, echter hoef je hem niet in te drukken om te unlocken. Gewoon vinger er op volstaat. Heb net als Cinnie ook gelijk de nieuwe LG update; Home en App drawer geïnstalleerd. Net toen de zon even scheen even wat foto's gemaakt, prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Is het met de 'home en app' appdrawer eigenlijk mogelijk om meer dan twee homescreens te krijgen? Ik gebruikte er altijd drie, dus deze twee zijn net te weinig voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Ik had 30 minuten geleden een telefoon met 9 procent batterij, en nu 81 :D.
En dat zelfs aan een QuickCharge3.0 lader met een meter of 3 usb kabel.

De lader die bij de G5 geleverd wordt zal het iets minder doen gok ik, omdat dat QC 2.0 is. Maar het verschil normaal vs snel-laden is gewoon dag en nacht. Heerlijk.

Oh, en die slimmerikken van CB leveren geen simkaart bij een verlenging, zit je dan met een 2 in 1 simkaart die je dus niet naar nano kunt krijgen. Gelukkig had ik al een kaartje liggen voor het geval dat :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJS-T
PaT schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 21:10:
Is het met de 'home en app' appdrawer eigenlijk mogelijk om meer dan twee homescreens te krijgen? Ik gebruikte er altijd drie, dus deze twee zijn net te weinig voor mij
Gewoon volledig uitzoomen, dan kan je toevoegen wat je maar wilt. Althans' maximaal 8, maar je snapt wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Grappig m.b.t. de simkaart en Coolblue, ik had mijn T-Mobile abbo bij ze verlengd en zelf een paar dagrn eerder al een 3 in 1 simkaart besteld via My T-Mobile. Kom ik in de winkel mijn S7 Edge ophalen en raad eens wat er toen bij zat... :+ Maar wellicht komt dat vanuit T-Mobile, ik heb nu in elk geval een reserve liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

IJS-T schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 22:34:
[...]

Gewoon volledig uitzoomen, dan kan je toevoegen wat je maar wilt. Althans' maximaal 8, maar je snapt wat ik bedoel.
Tnx, zo simpel dat je het snel over het hoofd ziet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
PaT schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 23:05:
[...]

Tnx, zo simpel dat je het snel over het hoofd ziet!
Nu kom ik van een samsung af maar net zoiets simpel als twee keer drukken op de top bar in elke app om je telefoon te locken ipv alleen op het homescreen. Heerlijk die knop niet gebruiken O+ . En nova launcher wilde alleen locken in die bar, dus figured out dat dat overal zo werkt :+

Het zijn die kleine dingetjes die het verschil maken. Maar het voelt als het wiel opnieuw uitvinden zonder een mooie featureslijst.

[ Voor 12% gewijzigd door MusicAddict op 30-04-2016 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJS-T
Nu op zoek naar een mooie hoes. Zat te denken aan deze, echter nog niet in Nederland gevonden, alleen amazon heeft hem maar vind ik de levertijd erg lang.
Afbeeldingslocatie: http://cdn.shopify.com/s/files/1/0808/0067/products/g5_nh_title_silver_1024x1024.jpg

Het gaat dan om de Spigen Neo Hybrid

[ Voor 7% gewijzigd door IJS-T op 30-04-2016 23:22 . Reden: Naam toevoegen wel zo handig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
FYI, houdt er wel rekening mee dat sommige cases de wide camera angle in de weg kunnen zitten. Liep ergens een draadje op reddit wat ik zo niet meer kan terugvinden. Maar daar zag je op de camera dus nét de uiteindes van die cases. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinnie
De spigen cases hebben dat probleem niet dacht ik.

Gebruikt iemand hier een screenprotector en zo ja, welke? Zag op XDA een full coverage 3D Tempered glass screen protector maar uit China, hier volgens mij niet makkelijk aan te komen.

[ Voor 65% gewijzigd door Cinnie op 01-05-2016 05:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Het wordt volgens mij hoog tijd voor een accessoires topic. Wie maakt die even aan?
Vandaag ga ik trouwens een screenprotector van Spigen er op plakken. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJS-T
MusicAddict schreef op zondag 01 mei 2016 @ 00:13:
FYI, houdt er wel rekening mee dat sommige cases de wide camera angle in de weg kunnen zitten. Liep ergens een draadje op reddit wat ik zo niet meer kan terugvinden. Maar daar zag je op de camera dus nét de uiteindes van die cases. :>
Ik vermoed dat je deze bedoelde dan op Reddit. Wel ongelooflijk balen zeg als je een case koopt en je camera kan niet meer goed functioneren vervolgens. Overigens staat mijn spigen case hier niet tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
Ik hou het eerst even op de protector die er af fabriek op zit. Die zit er netjes op.
Heb wel al een tempered besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Hoe vinden jullie de afleesbaarheid in zonlicht? Persoonlijk weet ik niet of het nu gewoon bagger is of dat andere telefoons het ook niet beter doen. (en ik dus teveel verwacht in drie jaar tijd :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinnie
PaT schreef op zondag 01 mei 2016 @ 06:55:
Het wordt volgens mij hoog tijd voor een accessoires topic. Wie maakt die even aan?
Vandaag ga ik trouwens een screenprotector van Spigen er op plakken. Ik ben benieuwd.
Ik ook, wil je vertellen hoe goed het gelukt is?
Hoe vinden jullie de afleesbaarheid in zonlicht? Persoonlijk weet ik niet of het nu gewoon bagger is of dat andere telefoons het ook niet beter doen. (en ik dus teveel verwacht in drie jaar tijd :+)
In direct zonlicht behoorlijk lastig. Maar volgens mij komt het vanwege de fikse spiegeling van het scherm, die kan ik bijna als make up spiegel gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Cinnie schreef op zondag 01 mei 2016 @ 19:47:
[...]

Ik ook, wil je vertellen hoe goed het gelukt is?
Bij mij niet heel goed, zit een stofje onder mijn scherm. Bij mijn vrouw zit hij er perfect op. Op een halve mm na sluit hij mooi je scherm af en het voelt verder prima.

Gelukkig zitten er drie in het doosje, dus vrouwlief mag de mijne nog een keertje opnieuw plakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
PaT schreef op zondag 01 mei 2016 @ 21:40:
[...]

Bij mij niet heel goed, zit een stofje onder mijn scherm. Bij mijn vrouw zit hij er perfect op. Op een halve mm na sluit hij mooi je scherm af en het voelt verder prima.

Gelukkig zitten er drie in het doosje, dus vrouwlief mag de mijne nog een keertje opnieuw plakken ;)
Ooit eens een tip gekregen van iemand die dagelijs met van die protectors bezig was: 2x een plakbandje rond maken en om je beiden wijsvingers doen, vervolgens met de een de protector losmaken op een hoek (want hé het plakt) en met de andere plakbandvinger dat vuiltje wegpikken. Kind kan de was doen. Ook fijn om al die protectors recht te plakken. En het scheelt dat je vervolgens je vette vingers niet achterlaat. 8)

Edit: mogen ook meer vingers zijn trouwens, whatever floats your boat :+

Iemand die even de spaarstand aan kan zetten en luisteren of je ook een pieptoon hoort bij het speakertje waar je normaal de oor tegen aan houd? (de spaarstand staat aan wanneer de boven en onderbalk oranje zijn).

[ Voor 4% gewijzigd door MusicAddict op 01-05-2016 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinnie
PaT schreef op zondag 01 mei 2016 @ 21:40:
[...]

Nice Dat hij past dan ;) Dat is de crystal van spigen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
MusicAddict schreef op zondag 01 mei 2016 @ 21:59:
[...]
Iemand die even de spaarstand aan kan zetten en luisteren of je ook een pieptoon hoort bij het speakertje waar je normaal de oor tegen aan houd? (de spaarstand staat aan wanneer de boven en onderbalk oranje zijn).
Niet echt een pieptoon maar wel een heel licht achtergrond signaal. Die trouwens pas ophield na een reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Cinnie schreef op zondag 01 mei 2016 @ 22:02:
[...]

Nice Dat hij past dan ;) Dat is de crystal van spigen toch?
Inderdaad

Ander instellingvraagje.
Als ik in de camera app de videocamera aanklik, dan begint hij direct met filmen. Hoe krijg ik het voor elkaar dat ik eerst een start/stop knop krijg zodat de film niet direct begint te lopen?

[ Voor 37% gewijzigd door PaT op 02-05-2016 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
  • Laatst online: 16-01 11:25
Denken jullie dat de G5 officiële CyanogenMod builds gaat krijgen? Aangezien LG de benodigde dingen voor de Friends modules blijkbaar niet snel/graag vrij geeft? Bestaan er eigenlijk al Custom AOP Roms? Ik heb wel de TWRP recovery gevonden, maar nog vrij weinig over Custom Roms.

Edit: inmiddels heb ik hem. Na 3 pogingen heb ik het voorlopig opgegeven de batterij los van de onderkant af te halen, want hij klemt enorm. Voor de rest is het echt een geweldige telefoon! Snel, stabiel, geweldige camera (+app!) waarbij je zelfs de sluitertijd in kan stellen... Ik ben erg tevreden zo op het eerste oog!

De launcher vind ik wel slecht, maar ik draai al jaren Nova Launcher dus die heb ik er heel snel op gezet en standaard gemaakt. Ook het toetsenbord heb ik snel vervangen door SwiftKey, al was hij minder slecht dan het toetsenbord van de G2.

Het klemmen van de batterij is dus wel echt een minpunt(je), en de gap voel ik soms als ik met mijn vinger op de touchscreenbuttons druk. Ik denk dat dat iets is wat gewenning nodig heeft. Ik ben voor de rest wel echt heel erg tevreden met dit pareltje! _/-\o_

[ Voor 61% gewijzigd door msnguy op 02-05-2016 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technoturk
  • Laatst online: 29-01-2024
zo juist een foutje ondekt in QuickRemote app en LG gemailt hier over.
Hallo LG,
Ik heb een fout ondekt in het QuickRemote app van het toestel LG G5 H850. waneer je een Universal Remote wilt bewerken en weer trug gaat zonder het opteslaan dan komt er een popup met een melding van "Deze afstandsbediening wordt niet opgeslagen." en daar onder staat er 2x de knopen Trug Trug op het popup. de linker moest "Ok" zijn en de rechter Trug gaat ook Trug.
hopelijk wordt dit gefixt.

Vriendelijk Groet,
fotos zijn klikbaar

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2GHJiCkSG26RTLuA3OJqQPN8/thumb.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/E1XAt5a1ryBJw8UibnlCkaju/thumb.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hH2QdGkAkm3KBpzKletcqcuG/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

ik hoop toch echt dat ze er 'Terug' van maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MojoPriest
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-07 13:25
Hebben jullie ook dat het always-on display best een beetje licht geeft als het pikkedonker is? Ook onderin het scherm. Hij lag vannacht op het nachtkastje toen het me opviel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
MojoPriest schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 09:38:
Hebben jullie ook dat het always-on display best een beetje licht geeft als het pikkedonker is? Ook onderin het scherm. Hij lag vannacht op het nachtkastje toen het me opviel.
Backlight bleeding van een LCD scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MojoPriest
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-07 13:25
Ja dat snap ik. Maar ik dacht dat LG het zo had gemaakt dat de backlight alleen aangaat rond de notificaties? Ach het zal wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
  • Laatst online: 16-01 11:25
Inmiddels 24 uur verder met mijn LG G5 en de cameramodule besteld. Ook heb ik net de bootloader unlocked, TWRP geflashed en SuperSU geflashed. Waar ik me ook aan begin te irriteren is het instellingenmenu. Bij de G3 kon je die op deze manier laten weergeven of zoals in Stock Android in een lange lijst. Kan dat bij de G5 ook? Ik kan de instelling helaas niet vinden bij "beeld"...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

msnguy schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 12:34:
Inmiddels 24 uur verder met mijn LG G5 en de cameramodule besteld. Ook heb ik net de bootloader unlocked, TWRP geflashed en SuperSU geflashed. Waar ik me ook aan begin te irriteren is het instellingenmenu. Bij de G3 kon je die op deze manier laten weergeven of zoals in Stock Android in een lange lijst. Kan dat bij de G5 ook? Ik kan de instelling helaas niet vinden bij "beeld"...
Dat kan in het instellingen menu, rechts bovenin de 3 puntjes en kiezen voor lijst weergave :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutybay
Inmiddels ook een dag met de G5.

Als je, zoals ik, van de G2 af komt valt de G5 best tegen. Het grootste gemis zijn de volume knoppen aan de achterkant. Een foto maken (is dit softwarematig nog aan te passen naar de vingerprint knop?) of even het volume aanpassen tijdens het bellen is lastig. Ook is de G5 is een stuk groter terwijl het scherm maar 0.1 inch groter is. Dikke zwarte randen rondom het scherm. Niet echt mooi imo. Daarnaast voelt het scherm goedkoper / plastic aan tov de G2.

Dan de software (welke waarschijnlijk aan te passen is?). Waar is de instellingen knop (http://thumbnails103.imagebam.com/27822/e565f6278219578.jpg) die 3 streepjes? En als ik een notificatie krijg dan blijft deze niet netjes klein in de notificatie balk maar komt extra groot bovenin het scherm.

Als iemand weet hoe ik daar vanaf kom :D

Verder mooi toestel. Geen gekke dingen aan de behuizing kunnen vinden :)

[ Voor 3% gewijzigd door Mutybay op 03-05-2016 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Mutybay schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 21:51:
Inmiddels ook een dag met de G5.

Als je, zoals ik, van de G2 af komt valt de G5 best tegen. Het grootste gemis zijn de volume knoppen aan de achterkant. Een foto maken (is dit softwarematig nog aan te passen naar de vingerprint knop?) of even het volume aanpassen tijdens het bellen is lastig. Ook is de G5 is een stuk groter terwijl het scherm maar 0.1 inch groter is. Dikke zwarte randen rondom het scherm. Niet echt mooi imo. Daarnaast voelt het scherm goedkoper / plastic aan tov de G2.

Dan de software (welke waarschijnlijk aan te passen is?). Waar is de instellingen knop (http://thumbnails103.imagebam.com/27822/e565f6278219578.jpg) die 3 streepjes? En als ik een notificatie krijg dan blijft deze niet netjes klein in de notificatie balk maar komt extra groot bovenin het scherm.

Als iemand weet hoe ik daar vanaf kom :D

Verder mooi toestel. Geen gekke dingen aan de behuizing kunnen vinden :)
Volume down is de shutterknop in de camera app, ik zou eerlijk gezegd niet de reader als button willen hebben, dan mis je de helft van alle shots :+

De oude menu knop zit onder het vierkantje verstopt, je moet hem alleen even inhouden. (kwam ik zelf ook achter). Maar volgens mij zit er in de meeste apps wel een eigen menu knop ingebouwd tegenwoordig, dus die knop wordt steeds minder vaak toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutybay
MusicAddict schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 22:12:
[...]

Volume down is de shutterknop in de camera app, ik zou eerlijk gezegd niet de reader als button willen hebben, dan mis je de helft van alle shots :+

Ja zover was ik al haha, maar daar kan je slecht bij als je een selfie maakt

De oude menu knop zit onder het vierkantje verstopt, je moet hem alleen even inhouden. (kwam ik zelf ook achter). Maar volgens mij zit er in de meeste apps wel een eigen menu knop ingebouwd tegenwoordig, dus die knop wordt steeds minder vaak toegepast.
Owja dat werkt. Alhoewel ik liever een directe knop heb. Het klopt dat de meeste apps een eigen menu knop hebben, maar die zit vaak rechtsbovenin. Ook geen handige plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technoturk
  • Laatst online: 29-01-2024
PaT schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 08:53:
ik hoop toch echt dat ze er 'Terug' van maken ;)
ik denk wel dat ze het probleem/foutje herkennen :P of die programmeur moet ook een turek zijn.

maar goed vanmiddag mailtje terug ontvangen.
Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw bericht en uw oplettende blik.

Wij hebben uw bericht en foto's naar onze engineers gestuurd die dit zullen gaan bestuderen en waar nodig zo spoedig mogelijk gaan aanpassen.

Met vriendelijke groet,

Menno Prins
Customer Service Representative
LG Electronics Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutybay
Grr oordopjes kraken als ik ook maar met 1 vinger aan het snoertje zit. Daarnaast is aux aan de onderkant van de telefoon fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Mutybay schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 15:03:
Grr oordopjes kraken als ik ook maar met 1 vinger aan het snoertje zit. Daarnaast is aux aan de onderkant van de telefoon fijner.
Heb je ook andere geprobeerd? Ik heb er met diverse dopjes geen last van, bij geen enkele.

Vanavond wil ik hem gaan rooten, dus alvast een topic aangemaakt, [LG G5] Rooten & Custom ROM's
(ook hieronder in de topicwaarschuwing).
Mochten er mede auteurs willen helpen het topic te maken/onderhouden, graag een DM :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:42

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Mutybay schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 15:03:
Gelukkig geen last van met de mijne. En als je je aansluiting aan de onderkant wilt, dan kan je natuurlijk de B&O-module gebruiken. Ik ben in elk geval wel blij met de grotere dynamische range icm mijn Sony MDR-1A.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutybay
FooLsKi schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 15:47:
[...]

Gelukkig geen last van met de mijne. En als je je aansluiting aan de onderkant wilt, dan kan je natuurlijk de B&O-module gebruiken. Ik ben in elk geval wel blij met de grotere dynamische range icm mijn Sony MDR-1A.
Hm paar keer in en uit gehaald en het lijkt over te zijn. Aan de b&o module heb ik gedacht, maar dat is mij geen 150 euro waard. Koop ik liever een 2e hands ipod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Mutybay schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 15:55:
[...]

Hm paar keer in en uit gehaald en het lijkt over te zijn. Aan de b&o module heb ik gedacht, maar dat is mij geen 150 euro waard. Koop ik liever een 2e hands ipod.
Als je de introductie aanbieding heb, heb je recht op een gratis CAM module. Als je hem aanmeld daarvoor, krijg je ook de keuze om voor € 50,- de B&O module te bestellen. Misschien het overwegen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:42

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

janvanduschoten schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 16:00:
[...]

Als je de introductie aanbieding heb, heb je recht op een gratis CAM module. Als je hem aanmeld daarvoor, krijg je ook de keuze om voor € 50,- de B&O module te bestellen. Misschien het overwegen waard.
Voor €50 is het m.i. een no-brainer, mits je een goeie headset hebt die die grotere range ook kan weergeven. Met de standaard headset van de G5 ga je er vast niet veel van merken.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Gisteren m'n toestel unlocked en geroot, gaat redelijk eenvoudig. Topic daar is nog under construction, maar met de huidige informatie moet het al lukken. Alles of rooten en custom ROM's horen vanaf nu dus thuis in [LG G5] Rooten & Custom ROM's

Mocht er iemand mede auteur willen worden, dan hoor ik het graag via DM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinnie
FooLsKi schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 16:18:
[...]

Voor €50 is het m.i. een no-brainer, mits je een goeie headset hebt die die grotere range ook kan weergeven. Met de standaard headset van de G5 ga je er vast niet veel van merken.
Als het goed is krijg je er een B&O headset bij.

LG had nog niet gereageerd op mijn mail van afgelopen zondag, vandaag werd mij verteld dat 4 en 5 mei geen werkdagen zouden zijn. Kon zojuist echter de gegevens alsnog op de site invullen. Hopelijk verloopt het verder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJS-T
Cinnie schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 22:35:
[...]

LG had nog niet gereageerd op mijn mail van afgelopen zondag, vandaag werd mij verteld dat 4 en 5 mei geen werkdagen zouden zijn. Kon zojuist echter de gegevens alsnog op de site invullen. Hopelijk verloopt het verder goed.
Hoe kom je bij die B&O headset? Zou mijn voorkeur hiernaar doen uitgaan ipv de camera module namelijk.

Heb inmiddels via Amazon.co.uk de Spigen Neo Hybrid silver besteld, 25 euro inclusief verzending, vind ik een prima prijs en heb niet het idee dat die in Nederland goedkoper in de winkel zal gaan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa001
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-08 13:59
Als bij de B&O een headset zit dan ga ik ook wel voor deze module gaan, had net gisteren het formulier ingevuld om de cam te ontvangen :(

Zal ze ook even mailen om te zien of deze er bij is, en indien wel men formulier te weizigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-08 22:23
Cinnie schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 22:35:
[...]

Ik heb even het hele internet afgezocht, maar kan jou claim nergens vinden ;-)
Het enige wat ik heb kunnen vinden, is dat er in USA wel bij bijvoorbeeld Carphone warehouse e.d. een actie liep samen met de module. Als je snel genoeg bestelde.
Maar dat ze standaard worden geleverd, nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ik heb intussen de G5 ook binnen (ik heb 'm dan wel gewonnen, dat scheelt nogal :+), 's kijken in hoeverre het meevalt met de veelgehoorde klachten. Hopelijk bevalt de screenprotector die er al op zit, dan hoef ik daar niks mee te doen. Ik wilde er zo'n quick cover omheen doen maar die moet ik nog even zien te ritselen ergens...

Herkenbaar in eerste instantie:
- de voelbare metalen rand wordt door sommigen als oncomfortabel ervaren. Hij is goed voelbaar, en ik vind 't niet direct oncomfortabel maar ik vermoed wel dat de telefoon comfortabeler in de hand zou liggen als die rand er niet was. Ik verwacht dat de cover het weer ongedaan maakt en dan maakt het eigenlijk geen zak uit. :+
- spleet onderin/sluit niet goed aan. Als je 'm voor een lichtbron houdt kijk je inderdaad aan de zijkant door de telefoon heen. Klein spleetje. Het voelt verder wel stevig aan. Ook hier weer: komt een cover overheen, dan zie je het volgens mij sowieso niet meer. en als ik de telefoon vasthoud zie ik het eigenlijk ook niet. Pas als je gaat zoeken wellicht
- voelt als plastic aan. Mja die coating heeft niet de metalen koudheid dus dat is een voordeel, maar verder voelt ie door coating inderdaad minder aan dan een metalen telefoon, maar dat is heel oppervlakkig: het totaalplaatje is een telefoon die bepaald niet als plastic prul aanvoelt. 's Niet echt een detail waar ik snel over val.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJS-T
Koen87 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 15:33:
[...]

Ik heb even het hele internet afgezocht, maar kan jou claim nergens vinden ;-)
Het enige wat ik heb kunnen vinden, is dat er in USA wel bij bijvoorbeeld Carphone warehouse e.d. een actie liep samen met de module. Als je snel genoeg bestelde.
Maar dat ze standaard worden geleverd, nee.
Heb zelf nog wel even verder gezocht, kwam onder andere onderstaande tegen:
"The goods
Modular design aside, the Hi-Fi Plus’ most intriguing features are its 32bit Sabre ES9028C2M DAC (digital to analog converter), and its Sabre9602c amplifier, which will allow the device to playback 24bit/192kHz hi-res tracks. A trusted name in hi-fi, ESS’ Sabre components are in a wide array of high-end receivers and other audio components for brands like Pioneer, Yamaha, and others. That kind of quality circuitry is something audiophiles have been looking for in a smartphone for years.

The system also comes with a headphone upgrade in Bang & Olufsen’s H3 in-ear headphones, which will run you around $200 on their own. That leads us to wonder what it will cost you to buy the module for your G5 — all LG is saying at present is that the pricing will be “reasonable,” but there’s no telling what that will translate to in dollars and cents. Then again, even a modest hi-res portable audio player will usually cost around $500-1,000, so anything under that healthy sum may be worthwhile considering.
"

Bron

Of dit dan zo is is mij nog niet compleet duidelijk. Zoek nog even verder, vind 1 bron niet betrouwbaar genoeg om mijn keuze op te baseren namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-08 22:23
IJS-T schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 17:19:
[...]

Heb zelf nog wel even verder gezocht, kwam onder andere onderstaande tegen:
"The goods
Modular design aside, the Hi-Fi Plus’ most intriguing features are its 32bit Sabre ES9028C2M DAC (digital to analog converter), and its Sabre9602c amplifier, which will allow the device to playback 24bit/192kHz hi-res tracks. A trusted name in hi-fi, ESS’ Sabre components are in a wide array of high-end receivers and other audio components for brands like Pioneer, Yamaha, and others. That kind of quality circuitry is something audiophiles have been looking for in a smartphone for years.

The system also comes with a headphone upgrade in Bang & Olufsen’s H3 in-ear headphones, which will run you around $200 on their own. That leads us to wonder what it will cost you to buy the module for your G5 — all LG is saying at present is that the pricing will be “reasonable,” but there’s no telling what that will translate to in dollars and cents. Then again, even a modest hi-res portable audio player will usually cost around $500-1,000, so anything under that healthy sum may be worthwhile considering.
"

Bron

Of dit dan zo is is mij nog niet compleet duidelijk. Zoek nog even verder, vind 1 bron niet betrouwbaar genoeg om mijn keuze op te baseren namelijk.
Ook op de site van de "LG Friends" staat niets over eigen Headphones die worden meegeleverd.
Echter staat er wel dat de module los van de LG G5 ook gebruikt kan worden met een USB-C OTG kabel.
Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen voor ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Levertijden en prijzen: [LG G5] Levertijden en prijzen
Rooten en custom ROM's: [LG G5] Rooten & Custom ROM's
Accessoires en Friends modules: [LG G5] Accessoires topic