Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

quote:
Technoturk schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 01:09:

Het zelfde had ik dat ook op de HTC HD2 en de HTC TYTN 2 (mda vario 3)

is dit met alle toestellen via T-Mobile ?

Als dat zo is haal ik hem ergens anders los. dan maar geen gratis cam module ;w
PaT in "[LG G5] Levertijden en prijzen"

Als het goed is dus niet.

Wat ik overigens wel frapant vind om te zien. Veel G2 eigenaren hadden bij de introductie van de G3 en G4 zo iets van... "meh, de G2 is nog prima", terwijl je nu vooral een "hebbun!" reactie ziet hier. LG Zal er niet zo blij mee zijn dat hun klanten eens in de 2/3 jaar maar over willen stappen op het volgende flagship.

PaT wijzigde deze reactie 24-03-2016 07:54 (28%)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• IJS-T
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 15-06 23:53
Uiteraard, maar dat komt mede omdat de G3 en 4 niet significant beter waren dan de G2. Volgens mij is dit niet gek anders bij andere fabrikanten (Samsung, Apple). De rek is er natuurlijk ook wel voor het grootste deel uit, want deze stap is weer kleiner dan van mijn Sensation naar mijn G2 en daarvoor van mijn Omnia HD naar mijn Sensation. De updates van jaar tot jaar worden steeds meer marginaal.

• janvanduschoten
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 15:38

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

quote:
Technoturk schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 01:09:
Ik wil de LG G5 bestellen via T-Mobile maar heb 1 vraag,

3 jaar geleden mijn Samsung galaxy S3 bestelt via T-Mobile en er zat een lelijk T-Mobile boot logo in gebrand in het bootloader. nog erger was dat max volume luide T-Mobile boot geluid.

de s3 was toen na 1 jaar bij de reparatie door een dooie nand chip daarna had ik de de samsung bootlogo erop door het nieuwe moederbord.

Het zelfde had ik dat ook op de HTC HD2 en de HTC TYTN 2 (mda vario 3)

is dit met alle toestellen via T-Mobile ?

Als dat zo is haal ik hem ergens anders los. dan maar geen gratis cam module ;w
PaT in "[LG G5] Levertijden en prijzen"

Volgens T mobile en mobiel.nl iig niet, dus goed nieuws. Ik heb een hekel aan branded toestellen, zou voor mij een no-go zijn

You've mistaken me for someone who really cares.

• MusicAddict
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 17:43
Voor mij ook de reden geweest dat ik de zilveren heb besteld bij coolblue (uiteraard naast dat ik die kleur het mooiste vind), tmobile levert zelf alleen de titan en de gold. Lijkt mij de kans kleiner met een zilveren namelijk :+

Maar we gaan er van uit dat geen toestel branded is, zoals meerdere keren aangegeven.

MusicAddict wijzigde deze reactie 24-03-2016 09:57 (23%)

Fractal Design Define R5 | MSI Z170 GAMING M7 | i7 6700K | Noctua NH-U14S | MSI R9 390 8GB | Hyper X Fury DDR4 32GB | Samsung 850 EVO 512GB | EVGA SuperNOVA 850 G2 |

• Xfade
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 17:44
De CoolBlue medewerker die ik sprak dacht ook van niet, alleen hun track record is wel dat er mogelijk een bootlogo van T-Mobile op komt. Dat gaf hij ook aan. Als dit het enige is heb ik er vrede mee. Meestal kan je ook wel een default eu/nl rom flashen om dit op te heffen (dit heb ik gelezen, ik heb daar weinig verstand van)

i7 7700k | MSI Gaming M5 | 32GB G.Skill Trident Z | Gigabtye 2080TI Gaming OC 11G | Cooler Master MasterLiquid 240 | Fractal Design R5

• JarlSX
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 17-06 15:48
de camera module erop zetten (of audio module) betekent eerst telefoon uit zetten
want je moet blijkbaar de accu van de standaard onderkant afhalen en op de module prikken

nou kan ik me niet voorstellen dat je, als je de audio module erbij koopt, m er ooit nog af zou halen
maar die camera module maakt m toch echt te groot voor de broekzak

waarom hebben ze er niet een kleine extra batterij bij gezet, zodat ie niet uit hoeft?

ik blijf verder wachten op whatever nexus toestel(len) er dit jaar uitkomen
(de htc 10 wordt het niet, zonder stereo front speakers en met hardware buttons)

heb mijn stervende G3 met een G4 vervangen, kan weer even vooruit :)

JarlSX wijzigde deze reactie 24-03-2016 23:32 (10%)

Huawei Mate 10 Pro || Gear S3 || Pixel C || nVidia Shield LTE

• Xfade
Ik zag gister dit filmpje voorbij komen, een vergelijkingsvideo als zovelen, S7 vs G5. YouTube: Battle of Androids! LG G5 versus Samsung Galaxy S7 | GetConnected Deze gozer trekt em er zo uit. Zal dus wel niet goed zijn.
Ook het scherm heeft ie niet helder gezet, waarschijnlijk op auto.

i7 7700k | MSI Gaming M5 | 32GB G.Skill Trident Z | Gigabtye 2080TI Gaming OC 11G | Cooler Master MasterLiquid 240 | Fractal Design R5

• Technoturk
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 12-06 02:12
ok dan ga ik er gewoon op gokken kieken wat er op de deurmat valt :)

• MusicAddict
Man man, deze nog niet eerder gezien, maar wat een lange en gedetailleerde review van gsmarena. Aanrader. O+

Ook eindelijk een redelijk eerlijke vergelijking voor de batterijduur.

http://www.gsmarena.com/lg_g5-review-1416.php

Edit: oops, moest eigenlijk in het andere topic. :+
Ik heb je bericht en alle reacties in het goede topic gezet

PaT wijzigde deze reactie 29-03-2016 08:06 (39%)

Fractal Design Define R5 | MSI Z170 GAMING M7 | i7 6700K | Noctua NH-U14S | MSI R9 390 8GB | Hyper X Fury DDR4 32GB | Samsung 850 EVO 512GB | EVGA SuperNOVA 850 G2 |

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

quote:
MusicAddict schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 21:45:
Man man, deze nog niet eerder gezien, maar wat een lange en gedetailleerde review van gsmarena. Aanrader. O+

Ook eindelijk een redelijk eerlijke vergelijking voor de batterijduur.

http://www.gsmarena.com/lg_g5-review-1416.php

Edit: oops, moest eigenlijk in het andere topic. :+
Alsnog een mooie review, batterij test valt me niet tegentegen alhoewel ik liever wat meer standaard capaciteit had gezien zoals bij m'n huidige G2.

Ik zit toch sterk aan de aanbieding van mobiel.nl te denken.

janvanduschoten wijzigde deze reactie 27-03-2016 00:59 (5%)

• IJS-T
Toch wel enigszins teleurgesteld over de batterijduur, had hem niet hoog verwacht maar wel wat hoger dan dat. Zeker aangezien de concurrent nagenoeg op 1 staat qua batterijduur (weet alleen niet in hoeverre de reviews bij GSMarena gekleurd zijn uiteraard). Even afwachten wat Tweakers in de review aantreft ook wat dat betreft.

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

Mwah, 60 uur is prima, ik leg hem sowieso elke dag aan de lader. Een goede dag is wmb prima. Liever meer natuurlijk maar ik hecht meer waarde aan een goede camera en snel toestel.

Ik verwacht eerlijk gezegd ook nog een extra accu module (dus als als extra module aan de onderkant) , dan heb je een monster toestel.

janvanduschoten wijzigde deze reactie 27-03-2016 16:18 (27%)

• MusicAddict
Ik maak mij ook niet zo druk voor de accuduur. Softwareoptimalisatie is ook een punt; want al die reviews zijn gemaakt met pre-productiemodellen. Moet nog het een en het ander mee te verlengen zijn.

Telefoon gaat meestal toch aan de lader elke dag, maar dat is ook omdat het vaak toch nog even duurt voordat ze zijn opgeladen. Bestel van de week alvast een QC3.0 lader zoals de Anker PowerPort+ 1 en dan gaan met die banaan. 0-75% in 30 minuten. Dan heeft het tenminste ook zin om ooit eens even 5 minuten ergens wat prik er bij te doen wanneer je het echt nodig hebt.

On-topic: hoop nog steeds dat die 1 april release ook wereldwijd is, wil niet nog twee weken wachten :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MusicAddict

@2:14 -> Ze hebben toch de mogelijkheid toegevoegd om in de opties de nieuwe launcher + app drawer te krijgen. (dus niet die easymode die er al was). Nu kan eindelijk dat gezever van 'ja maar er zit geen app-drawer in' worden weggelaten, want men kan gewoon kiezen. :+

Blijf het eigenlijk wel een mooie interface vinden, lekker licht en weinig fancy kleurtjes. I like. O+ *kijkt naar note 3 liggend op tafel*

• Mizgala28
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 09:06
quote:
MusicAddict schreef op zondag 27 maart 2016 @ 17:06:
[video]

@2:14 -> Ze hebben toch de mogelijkheid toegevoegd om in de opties de nieuwe launcher + app drawer te krijgen. (dus niet die easymode die er al was). Nu kan eindelijk dat gezever van 'ja maar er zit geen app-drawer in' worden weggelaten, want men kan gewoon kiezen. :+

Blijf het eigenlijk wel een mooie interface vinden, lekker licht en weinig fancy kleurtjes. I like. O+ *kijkt naar note 3 liggend op tafel*
Dat gezeur over de app drawer kwam vooral van de mensen die graag zeuren over alles, op het moment dat je ze aansprak dat je binnen 30 seconden een app drawer kunt downloaden komen ze net andere onzin om alsnog hun gelijk te halen.

Mensen zeuren te snel om niks.

• JarlSX
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 17-06 15:48
vooral als er zoiets als Nova Launcher bestaat :)

Huawei Mate 10 Pro || Gear S3 || Pixel C || nVidia Shield LTE

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

Mijn persoonlijke voorkeur gaat toch uiteindelijk altijd weer uit naar Nova launcher, ongeacht het toestel. Fabrikanten maken het eenvoudig voor de meeste consumenten en geven vaak niet teveel opties, dus kom ik uit bij Nova.
Verder is er niet veel mis met de LG UI, maar ik wil vaak net wat meer opties :p

• IJS-T
quote:
janvanduschoten schreef op zondag 27 maart 2016 @ 16:15:
Mwah, 60 uur is prima, ik leg hem sowieso elke dag aan de lader. Een goede dag is wmb prima. Liever meer natuurlijk maar ik hecht meer waarde aan een goede camera en snel toestel.

Ik verwacht eerlijk gezegd ook nog een extra accu module (dus als als extra module aan de onderkant) , dan heb je een monster toestel.
Ja, echter de 80 uur met de G2 heb ik ook nooit weten te halen, dus als de G5 daadwerkelijk een kwart minder zou zijn wordt het wel wat krapjes voor mij (maar nogmaals, de praktijk zal dit uitwijzen, ben nog steeds heel enthousiast en ongeduldig :) ). Wat de extra module betreft, het zou een goed idee zijn inderdaad om het toestel wat te vergroten en op die manier realiseren dat er een wat grotere batterijmodule in kan. Allicht wat voor LG, of bijvoorbeeld Anker, die toch al redelijk wat ervaring hebben inmiddels met accu's voor telefoons.
quote:
MusicAddict schreef op zondag 27 maart 2016 @ 16:32:
Ik maak mij ook niet zo druk voor de accuduur. Softwareoptimalisatie is ook een punt; want al die reviews zijn gemaakt met pre-productiemodellen. Moet nog het een en het ander mee te verlengen zijn.

Telefoon gaat meestal toch aan de lader elke dag, maar dat is ook omdat het vaak toch nog even duurt voordat ze zijn opgeladen. Bestel van de week alvast een QC3.0 lader zoals de Anker PowerPort+ 1 en dan gaan met die banaan. 0-75% in 30 minuten. Dan heeft het tenminste ook zin om ooit eens even 5 minuten ergens wat prik er bij te doen wanneer je het echt nodig hebt.

On-topic: hoop nog steeds dat die 1 april release ook wereldwijd is, wil niet nog twee weken wachten :+
Hoop exact hetzelfde inderdaad. Bedankt voor de tip voor de QC lader, ga gelijk even kijken. Heb nog wat rond geneusd, kwam van de week ergens tegen dat de verwachtte leverdatum voor het merendeel van de accessoires in ieder geval wel 1 april was. Zou mij echter niet verbazen als wij toch 2 weken moeten wachten, per saldo zijn wij immers geen key-release land, helaas. Maar goed, hoop doet in ieder geval leven wat dat betreft.

• NoReseth
  • Registratie: december 2000
  • Nu online
quote:
MusicAddict schreef op zondag 27 maart 2016 @ 16:32:

Ik neem aan dat er netjes een quick charge 3.0 lader bij de telefoon geleverd wordt ?
Zelf wil ik dan nog een QC 3.0 lader voor in de auto erbij :+

• MusicAddict
quote:
NoReseth schreef op maandag 28 maart 2016 @ 10:00:
[...]

Ik neem aan dat er netjes een quick charge 3.0 lader bij de telefoon geleverd wordt ?
Zelf wil ik dan nog een QC 3.0 lader voor in de auto erbij :+
Bij de G4 zat ook geen 2.0 lader, en in de unboxings van het toestel (ook hier uiteraard pre productie) zat er als ik het goed heb geen qc bij. Dat het fijn zou zijn, ongetwijfeld. Of het gebeurt, who knows :+

• Wenzel
  • Laatst online: 17:21
In G5 zit Sony IMX234 camera sensor, heb ik ergens gelezen. Welke maat heeft de meeste pixels? In 16:9 of 4:3 mode.

• Brad Pitt
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 17:01
quote:
Wenzel schreef op maandag 28 maart 2016 @ 14:48:
In G5 zit Sony IMX234 camera sensor, heb ik ergens gelezen. Welke maat heeft de meeste pixels? In 16:9 of 4:3 mode.
16:9.

Brad Pitt wijzigde deze reactie 28-03-2016 15:01 (13%)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wenzel
Dank je. Vind ik echt beter formaat dan 4:3

• IJS-T
quote:
MusicAddict schreef op maandag 28 maart 2016 @ 11:31:
[...]

Bij de G4 zat ook geen 2.0 lader, en in de unboxings van het toestel (ook hier uiteraard pre productie) zat er als ik het goed heb geen qc bij. Dat het fijn zou zijn, ongetwijfeld. Of het gebeurt, who knows :+
Heb nu zelf bij Amazon.de alles besteld (Car-charger QC 3.0, Usb C kabel en QC 3.0 wallcharger. Zelfs als die er nu wel bij zit wil ik gewoon een charger extra hebben en een extra kabel, aangezien ik de USB-C kabels nu nog niet heb. Alles bij elkaar 35 euro kwijt incl. extra lightning kabel (scheelde nagenoeg niks, bespaarde me verzendkosten). Nogmaals dank voor de tip.

• NoReseth
  • Nu online
Heb je links naar de artikelen die je besteld hebt? Ben zelf ook aan het zoeken namelijk

Acties:
  • +1Henk 'm!

• IJS-T
quote:
NoReseth schreef op maandag 28 maart 2016 @ 16:50:
Heb je links naar de artikelen die je besteld hebt? Ben zelf ook aan het zoeken namelijk
Ja natuurlijk, zie onderstaande links:
Anker Powerport +1
Anker Powerdrive +1
USB-C kabel

IJS-T wijzigde deze reactie 28-03-2016 17:51 (5%)

• MusicAddict
quote:
Goede usb-c kabel ook, gelukkig getest door Benson Leung :Y

Zelf ga ik voor een aantal micro-usb naar usb-c adapters, heb een paar maanden terug geinvesteerd in wat kwalitatieve kabels die ik gaag nog langer wil kunnen gebruiken. En handig als je even iets anders moet opladen en meteen over kunt naar micro usb met één kabel.

• malinwa001
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 18-06 21:00
Als je hem in spanje besteld samen met nog wat anders om boven de transportkost te komen :-)

Quick charge 3.0

• NoReseth
  • Nu online
quote:
Thanks!
Ik had zelf deze gevonden
lader van Aukey
Daar zit zelfs een usb-c kabel bij, deze is ook opgenomen in de officiele documentatie op de site van Qualcomm.

• ATCO
  • Niet online
quote:
Let er wel op dat het volgende in de productomschrijving staat:

Mit einem Typ-C- auf Typ-C-Kabel unterstützen USB-C-Geräte, wie das Nexus 5X und 6P, eine Schnellladung. Mit einem Typ-A- auf Typ-C-Kabel sind nur reguläre Ladegeschwindigkeiten möglich.

• MusicAddict
quote:
ATCO schreef op maandag 28 maart 2016 @ 20:42:
[...]

Let er wel op dat het volgende in de productomschrijving staat:

Mit einem Typ-C- auf Typ-C-Kabel unterstützen USB-C-Geräte, wie das Nexus 5X und 6P, eine Schnellladung. Mit einem Typ-A- auf Typ-C-Kabel sind nur reguläre Ladegeschwindigkeiten möglich.
Die twee toestellen zijn ook sowieso de uitzondering. Ze hebben een andere vorm van snelladen, en beiden ondersteunen geen QC2.0 of 3.0.

(De beschrijving leek me ook al stug, de aansluiting op de lader zelf is namelijk Type A, knappe kop als je dan verplicht c naar c moet hebben voor qc :+)

Edit: Geen zin in een dubbelpost, maar Jason Stratham in de eerste van een hele rits promotiefilmpjes.. :D

MusicAddict wijzigde deze reactie 29-03-2016 13:34 (10%)

• Xfade
Heh ook allemaal Jasons. Grappig, dat viel me eerst niet eens op.

• MusicAddict
Bij Forbes een korte vergelijking tussen de camera van de G5 en de G4.
Moet zeggen dat ik zeker wel onder de indruk ben. Mooie plaatjes en verbeteringen all round :Y

Vind vooral dit shot in de nacht super. :D (boven de g5, onder g4)

Edit: en nog een mindfuck Stratham video voor vandaag :D :+

MusicAddict wijzigde deze reactie 30-03-2016 14:26 (35%)

• MusicAddict
http://www.androidpolice....-a-bit-of-a-mess-frankly/

Een revieuw met een negatievere lading, vooral als ik deze backlight bleed zie in de review. Gelukkig heb ik m bij coolblue besteld dus dat moet eventueel met omwisselen geen probleem zijn. Want als ik ergens een hekel aan heb is het het onderstaande euvel wel :X

Het is dat het de eerste review is die hier ook naar heeft gekeken, want als ze allemaal zo zijn dan is het de V10 all over again :+

MusicAddict wijzigde deze reactie 01-04-2016 00:26 (13%)

• Xfade
Moet wel zeggen dat de negatieve punten die genoemd worden door andere previews en reviews andersom zijn. (camera, batterij) Ook weegt hij zijn eigen mening over de looks mee, dat vind ik niet kunnen.

PaT wijzigde deze reactie 01-04-2016 07:47 (75%)

• NoReseth
  • Nu online
Hier een unboxing video, waar ze ook de backlight bleed bespreken.
youtube unboxing video

• Roy1985
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 13:39
AndroidPolice is normaal wel redelijk fair, ik ben eens benieuwd wanneer de andere grote tech sites met hun review komen. LG komt in lastig parket dit jaar vs de S7(Edge). De prijs van de G5 lijkt momenteel ook niet echt te verantwoorden.

• MusicAddict
Wacht.. Het toestel is niet eens van metaal volgens de tear down 8)7
LG are you serious? Man man. Ben eigenlijk wel blij dat de leverdatum hier nog even duurt, maar dit is wel bagger.

YouTube: LG G5 Complete Teardown - Screen Replacement - Charging port fix

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Roy1985
quote:
MusicAddict schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 11:13:
Wacht.. Het toestel is niet eens van metaal volgens de tear down 8)7
LG are you serious? Man man. Ben eigenlijk wel blij dat de leverdatum hier nog even duurt, maar dit is wel bagger.

YouTube: LG G5 Complete Teardown - Screen Replacement - Charging port fix
Haha wat een faalhazen daar.... Dit wordt echt een fiasco 8)7
Metalen phone bouwen die voelt... Als plastic... Gemaakt is van omhulsel van plastic?

Kan weer een telefoon van mijn 2016 lijstje af. Batterijduur ook bedroevend... Helaas LG, na G3 en G4 even geen G5.

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

quote:
Roy1985 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 11:18:
[...]

Haha wat een faalhazen daar.... Dit wordt echt een fiasco 8)7
Metalen phone bouwen die voelt... Als plastic... Gemaakt is van omhulsel van plastic?

Kan weer een telefoon van mijn 2016 lijstje af. Batterijduur ook bedroevend... Helaas LG, na G3 en G4 even geen G5.
Ik zou even wat reviews afwachten, lijkt me wat realistischer. En ik vind het belangrijker hoe hij aanvoelt dan waar het van gemaakt is. Aluminium met een kunststof coating, prima. Als het maar goed aanvoelt.

Batterijduur moet de praktijk ook nog uitwijzen, na een weekje weet je het wel. Sowieso gaat een telefoon bij mij elke nacht aan de lader, dus een ruime dag is voldoende. Quick charge (3.0 dacht ik?) pompt er ook behoorlijk wat procenten bij in een half uurtje mocht er een keer nood aan de man zijn. Eerst maar eens de final versies in de praktijk zien :)

• IJS-T
Zo op het eerste oog lijkt de coating inderdaad deels van plastic. Ik meen mij te herinneren dat LG niet wilde prijsgeven hoe zij het voor elkaar hadden gekregen een metalen casing te maken zonder antenne-lijnen. Ik vermoed dat dit hier zo maar mee te maken kan (moet) hebben. De backlightbleeding vind ik meevallen, maar ik ben hier persoonlijk gewoon niet zo kritisch over ( ga er nu wel meer op letten vermoed ik ).

De batterij wist ik al, was al duidelijk, vandaar de bestelling van de extra chargers. Wat mij wel dwars zal zitten is als de module niet naadloos aansluit. Dan gaat deze direct terug naar mobiel.nl want dat is voor mij onacceptabel.

• NoReseth
  • Nu online
quote:
Roy1985 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 11:07:
AndroidPolice is normaal wel redelijk fair, ik ben eens benieuwd wanneer de andere grote tech sites met hun review komen. LG komt in lastig parket dit jaar vs de S7(Edge). De prijs van de G5 lijkt momenteel ook niet echt te verantwoorden.
Ik was redelijk overtuigd om hem te gaan bestellen. Maar nu ik deze zaken zie, en ook die lelijke zwarte rand (vooral aan de onderkant van het scherm), begin ik toch wel te twijfelen.
Komende dagen nog maar eens een T-Mobile zaak binnen lopen om hem nog is beter te bekijken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xfade
quote:
NoReseth schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 10:33:
Hier een unboxing video, waar ze ook de backlight bleed bespreken.
youtube unboxing video
Wat me het meeste stoort zijn de bubbeltjes in de verf/coating op de achterkant. Dat lijkt me toch iets van kwaliteitscontrole. Natuurlijk kunnen ze niet alles controleren. Ik vind het nog eens niet zo erg dat er een coating op zit.
Ik heb de Titan versie in bestelling, gaat goed onder de loep.

Xfade wijzigde deze reactie 01-04-2016 16:30 (6%)

• MusicAddict
quote:
Xfade schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 16:29:
[...]

Wat me het meeste stoort zijn de bubbeltjes in de verf/coating op de achterkant. Dat lijkt me toch iets van kwaliteitscontrole. Natuurlijk kunnen ze niet alles controleren. Ik vind het nog eens niet zo erg dat er een coating op zit.
Ik heb de Titan versie in bestelling, gaat goed onder de loep.
Coating valt inderdaad ook wel mee. Als het er maar netjes uitziet. Zijn ook reacties dat het toestel geen kuren vertoont, dus misschien wordt het verhaal allemaal wat opgeblazen en hebben er net de verkeerde personen een slecht toestel ontvangen. Ben wel benieuwd wat LG er op te zeggen heeft.

EDIT: lijkt in ieder geval een combinatie van de twee te zijn. Erica legt haar idee mooi uit in deze nieuwe video: KLIK

Alleen wel jammer dat als je het nu weet het ook gewoon op plastic lijkt, terwijl een dag geleden het nog gewoon een alu-body uistraling had imho. :+

Ik geef 'm gewoon het voordeel van de twijfel en zie het toestel wel verschijnen. Valt het toch tegen, gaat ie toch echt retour LG.

MusicAddict wijzigde deze reactie 01-04-2016 20:00 (8%)

• Brad Pitt
quote:
janvanduschoten schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 12:09:
Ik zou even wat reviews afwachten, lijkt me wat realistischer. En ik vind het belangrijker hoe hij aanvoelt dan waar het van gemaakt is. Aluminium met een kunststof coating, prima. Als het maar goed aanvoelt.
Vanmiddag even vastgehouden. De vorm is erg fijn dus beetpakken was wat dát betrof prima. Echter zoals gezegd is de materiaal-indruk wat anders. Had er totaal geen premium gevoel bij. Scherm was wel erg mooi en haarscherp. Toestel was ook zeer vlot (al ging ie elke keer na 30sec. of zo terug naar een demo-stand). Had er wel heel wat anders (meer) van verwacht. Een M9 die er naast lag kwam veel meer solide over. Zelf vanmiddag een Mate 8 gehaald en ook deze voelt véél luxueuzer aan. Maar goed, YMMV uiteraard :)

• IJS-T
Ben heel benieuwd, jammer van de wat negatievere reviews, doet toch wat af aan mijn verwachtingen, maar ben nog steeds zeer benieuwd. Als het tegenvalt gaat die toch echt gewoon terug. Ook PhoneArena is niet enverdeeld positief, maar is wel vaak meer biased.

http://www.phonearena.com/reviews/LG-G5-Review_id4181

• Roy1985
In alle hands ons... sluit die batterij niet goed aan, echt een vieze naad onderin... Wat een faal LG.

• Brad Pitt
quote:
Roy1985 schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 11:14:
In alle hands ons... sluit die batterij niet goed aan, echt een vieze naad onderin... Wat een faal LG.
En da's nog bij een nieuw toestel. Laat staan na 301x te hebben gewisseld van "Friend". Zinloos systeem.

• Xfade
YouTube: LG G5 Unboxing & first impressions!

Deze persoon is wel tevreden. Retail model. Wat me ook bij deze opvalt, is dat opdezelfde plek als de video hiervoor, er een bubbel in de coating is te zien, rechts naast de camera's. Ew.

Xfade wijzigde deze reactie 02-04-2016 13:03 (6%)

• Roy1985
quote:
Xfade schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 13:03:
YouTube: LG G5 Unboxing & first impressions!

Deze persoon is wel tevreden. Retail model. Wat me ook bij deze opvalt, is dat opdezelfde plek als de video hiervoor, er een bubbel in de coating is te zien, rechts naast de camera's. Ew.
En uiteraard met de lelijke naad onderin, die totaal niet aansluit :+

• MusicAddict
Het rare is dat bijna alle modellen de gold US t-mobile variant zijn. Op reddit blijken er dus gewoon geen zilveren versies in de winkels liggen, die hebben de winkels niet ontvangen van LG. (en dat is best zuur omdat alleen gold en silver daar door tmobile worden verkocht).

Amazon UK levert ook ineens alleen maar de gold en titan..
Kan niets goed betekenen..

En dit naad, gewoon evenredig recht dus dat is geen probleem in die review. Dat ze standaard scheef zijn is wel een probleem imho.

MusicAddict wijzigde deze reactie 02-04-2016 13:23 (27%)

• Roy1985
quote:
MusicAddict schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 13:16:
Het rare is dat bijna alle modellen de gold US t-mobile variant zijn. Op reddit blijken er dus gewoon geen zilveren versies in de winkels liggen, die hebben de winkels niet ontvangen van LG. (en dat is best zuur omdat alleen gold en silver daar door tmobile worden verkocht).

Amazon UK levert ook ineens alleen maar de gold en titan..
Kan niets goed betekenen..

En dit naad, gewoon evenredig recht dus dat is geen probleem in die review. Dat ze standaard scheef zijn is wel een probleem imho.
Misschien meer productie problemen met zilver plastic coating aanbrengen op achterkant? :)

• MusicAddict
Vind het ondertussen eigenlijk wel komisch aan het worden hoeveel quality control er niet gedaan is. Fouten zoals dit gaan natuurlijk al helemaal nergens over. :+ Het komt gewoon voor bij elke telefoonmaker, maar toch..

Maar daar zullen ze bij LG wel van gaan leren en aanpassen in de komende weken/maanden met veel returns.. Nja.. kan er weinig anders van vinden dan dat het voor een toestel die prijs gewoon wel bagger is..

Kunt straks gewoon beter een 10 stappenplan doorlopen om te controleren of alles wel in orde is met je toestel. Ik weet dat ik dat iig wel ga doen ;)

MusicAddict wijzigde deze reactie 02-04-2016 22:14 (20%)

• Roy1985
quote:
MusicAddict schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 22:09:
Vind het ondertussen eigenlijk wel komisch aan het worden hoeveel quality control er niet gedaan is. Fouten zoals dit gaan natuurlijk al helemaal nergens over. :+ Het komt gewoon voor bij elke telefoonmaker, maar toch..

Maar daar zullen ze bij LG wel van gaan leren en aanpassen in de komende weken/maanden met veel returns.. Nja.. kan er weinig anders van vinden dan dat het voor een toestel die prijs gewoon wel bagger is..

Kunt straks gewoon beter een 10 stappenplan doorlopen om te controleren of alles wel in orde is met je toestel. Ik weet dat ik dat iig wel ga doen ;)
Gap tussen camera module en behuizing?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xfade
Kijk nog es goed Roy ><

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IJS-T
Ach, we gaan het allemaal wel zien dadelijk. In het ergste geval moet ik hem inruilen. Tegen die tijd is ook de m10 uit dus is dan ook allicht een optie. Hieronder nog een unboxing van het zilvere model. Ziet er, voor zover te zien bij deze waardeloze unboxing, wel goed uit:
YouTube: LG G5 Unboxing (Silver- Verizon) Hands On vs Galaxy S7 edge, Xperia Z5 / Premium, Nexus 5X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

quote:
IJS-T schreef op zondag 03 april 2016 @ 02:31:
Ach, we gaan het allemaal wel zien dadelijk. In het ergste geval moet ik hem inruilen. Tegen die tijd is ook de m10 uit dus is dan ook allicht een optie. Hieronder nog een unboxing van het zilvere model. Ziet er, voor zover te zien bij deze waardeloze unboxing, wel goed uit:
YouTube: LG G5 Unboxing (Silver- Verizon) Hands On vs Galaxy S7 edge, Xperia Z5 / Premium, Nexus 5X
Ik zie daar geen gekke dingen zoals bult bij naast de camera of zoiets, ziet er prima uit daar. Eerst zelf maar eens in de hand hebben :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 17:45
Echt bijna in elk opzicht vind ik de G4 meer dan oké, alleen is de batterijduur onbetrouwbaar. En wat doen ze? Alles wat al prima was een beetje door elkaar hosselen en een nog mindere accuduur neerzetten. Seriously LG?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

quote:
Franco10 schreef op zondag 03 april 2016 @ 16:34:
Echt bijna in elk opzicht vind ik de G4 meer dan oké, alleen is de batterijduur onbetrouwbaar. En wat doen ze? Alles wat al prima was een beetje door elkaar hosselen en een nog mindere accuduur neerzetten. Seriously LG?
Minder accucapaciteit is niet direct een mindere accuduur. Ik weet niet in hoeverre Doze werkt qua accu besparing maar dat moet de praktijk uitwijzen.

Hier nog een filmpje met de uitleg van LG over het plastic/aluminium (blijkt een primer coating te zijn) van de achterkant.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Franco10
quote:
janvanduschoten schreef op zondag 03 april 2016 @ 16:48:
[...]

Minder accucapaciteit is niet direct een mindere accuduur. Ik weet niet in hoeverre Doze werkt qua accu besparing maar dat moet de praktijk uitwijzen.

[video]
Ik heb het ook niet over de kleinere accu, maar de eerste reviews die allesbehalve enthousiast over de accuduur. Doze heeft bij de G4 eerder een verslechtering opgeleverd voor mij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xfade
Die allereerste reviews kunnen helemaal niks zeggen over accuduur, ze hebben het toestel pas net.
Ik heb previews gelezen waar de accu het prima doet.

• Heerfiets
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 06-06 18:40
LG heeft gereageerd, na een vraag van PhoneArena, over het gebruik van 'plastic'.

Er zit geen plastic in het apparaat, maar een dikke laag 'primer' (grondverf). Volgens LG is dit nodig om de verf te laten hechten aan het metalen unibody.

Nu ben ik een leek op het gebied van primer/verf, maar wordt er hier niet erg veel van dat spul gebruikt?? Ik snap dat de premium feel enigszins verloren gaat hierdoor en dat is best jammer.

EDIT: BRON

Heerfiets wijzigde deze reactie 04-04-2016 11:13 (10%)

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Pocketnow heeft een video over de G5 online gezet.

• Brad Pitt
quote:
Heerfiets schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:12:
Ik snap dat de premium feel enigszins verloren gaat hierdoor en dat is best jammer.
De premium feel gaat compléét verloren. Toestel voelt totaal niet aan als een high-end metalen device.

Stevig is 'ie wel:

• -Eraser-
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 16:40
Hier is nog een nieuw artikel op gsmarena.com; een vergelijking tussen de camera's van de G5 en de S7 (edge).

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

Interessante test met de G5, 2 minuten in een bak met water leggen en kijken wat er gebeurt. Goed om te weten dat hij daar geen/weinig problemen mee heeft :)

YouTube: LG G5 - Water Test! (4K)

• MusicAddict
quote:
janvanduschoten schreef op donderdag 07 april 2016 @ 13:08:
Interessante test met de G5, 2 minuten in een bak met water leggen en kijken wat er gebeurt. Goed om te weten dat hij daar geen/weinig problemen mee heeft :)

YouTube: LG G5 - Water Test! (4K)
Kijk eens samsung, waterdicht zonder lijm te gebruiken :+ *kijkt naar ifixit score van 3 vs 8 voor de G5*

Maar leuk om te zien, niet dat je dit wilt testen in het echt. Maar als het een keer gebeurt is er een kans dat je telefoon tenminste niet meteen stuk is. :P

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

quote:
MusicAddict schreef op donderdag 07 april 2016 @ 13:33:
[...]

Kijk eens samsung, waterdicht zonder lijm te gebruiken :+ *kijkt naar ifixit score van 3 vs 8 voor de G5*

Maar leuk om te zien, niet dat je dit wilt testen in het echt. Maar als het een keer gebeurt is er een kans dat je telefoon tenminste niet meteen stuk is. :P
Nog nooit echt op gelet, voor mijn gevoel is het binnen een paar secondes direct volledig stuk, maar dat blijkt dus mee te vallen. Wel leuk/goed om een keer gezien te hebben dat de G5 wel wat kan hebben qua water, hij is zeker niet direct stuk.

• Heerfiets
Ik heb afgelopen dagen ook zitten dubben over de waterdichtheid. Als er inderdaad een mini gleuf zit tussen module en telefoon, leek spatwater (regen) mij ook al redelijk cruciaal. Fijn dat deze video mij het tegendeel bewijst.

• IJS-T
quote:
Heerfiets schreef op donderdag 07 april 2016 @ 14:04:
Ik heb afgelopen dagen ook zitten dubben over de waterdichtheid. Als er inderdaad een mini gleuf zit tussen module en telefoon, leek spatwater (regen) mij ook al redelijk cruciaal. Fijn dat deze video mij het tegendeel bewijst.
Net bij de mediamarkt geweest. De primer doet voor mij persoonlijk niet af aan het premium gevoel. De rand, het scherm en de glasplaat erop zien er prima uit. Echter:

Ook hier, een spleet aan de onderkant waar ik mij gelijk aan ergerde. Mocht het model wat ik thuis ontvang dit ook hebben, dan gaat die linea recta terug. De beste man van de mediamarkt gaf aan dat hij er al meer had gezien, met hetzelfde euvel. Ben dus zeer benieuwd wat er dadelijk geleverd word.

• MusicAddict
quote:
IJS-T schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 22:27:
[...]

Net bij de mediamarkt geweest. De primer doet voor mij persoonlijk niet af aan het premium gevoel. De rand, het scherm en de glasplaat erop zien er prima uit. Echter:

Ook hier, een spleet aan de onderkant waar ik mij gelijk aan ergerde. Mocht het model wat ik thuis ontvang dit ook hebben, dan gaat die linea recta terug. De beste man van de mediamarkt gaf aan dat hij er al meer had gezien, met hetzelfde euvel. Ben dus zeer benieuwd wat er dadelijk geleverd word.
Waarschijnlijk heeft de beste man een aantal andere (pre-productie) demomodellen gezien. Meen dat daar toch echt het merendeel een echt belachelijke 'gap' heeft gekregen. Beiden modellen die ik had gezien hadden ook een gap. Maar wel het stikertje pre-productie achterop.

Ik kijk zo sporadisch nieuwe unboxings en daar zitten toch qua bouwkwaliteit volgens mij wel 'goede' modellen tussen zonder een belachelijke gap. Voelt als een loterij, maar hé, nog maar een weekje. :D *O*

Ik ga zelf het bepalen aan de hand van 3 factoren:

1 'Gap size' :+ / oneffenheden
2 Wel/niet ruis op 3.5mm jack, want moet mn koptelefoon wel kunnen gebruiken natuurlijk.
3 Zware backlightbleed, vooral dus NIET uniform. (denk aan een mooie felle heldere vlek in een van de hoeken)

Waarbij ik meer waarde hecht aan 2 en 3, want daar ga ik me dagelijks aan ergeren.

MusicAddict wijzigde deze reactie 08-04-2016 23:41 (3%)

• Heerfiets
quote:
MusicAddict schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 23:39:
[...]

Waarschijnlijk heeft de beste man een aantal andere (pre-productie) demomodellen gezien. Meen dat daar toch echt het merendeel een echt belachelijke 'gap' heeft gekregen. Beiden modellen die ik had gezien hadden ook een gap. Maar wel het stikertje pre-productie achterop.

Ik kijk zo sporadisch nieuwe unboxings en daar zitten toch qua bouwkwaliteit volgens mij wel 'goede' modellen tussen zonder een belachelijke gap. Voelt als een loterij, maar hé, nog maar een weekje. :D *O*

Ik ga zelf het bepalen aan de hand van 3 factoren:

1 'Gap size' :+ / oneffenheden
2 Wel/niet ruis op 3.5mm jack, want moet mn koptelefoon wel kunnen gebruiken natuurlijk.
3 Zware backlightbleed, vooral dus NIET uniform. (denk aan een mooie felle heldere vlek in een van de hoeken)

Waarbij ik meer waarde hecht aan 2 en 3, want daar ga ik me dagelijks aan ergeren.
Mee eens, maar het gevoel van een loterij hoor je niet te krijgen bij aanschaf van een nieuwe telefoon, al helemaal niet van een A-merk. Dat gevoel zit mij nog steeds behoorlijk dwars.

Ik kijk en zoek ook zo nu en dan naar reviews van de G5. Punt 1 & 3 komen vaker terug, maar punt 2 heb ik nooit eerder gezien? Waar heb je dit precies vandaan?

Ik denk dat je je stiekem ook gaat irriteren aan de gap. Wanneer jij de telefoon bijv. uit je broekzak haalt, en je voelt elke keer een gat of verschil in reliëf tussen module en body, verwacht ik dat je je op lange duur daar ook wel aan gaat irriteren. Maar zoals je al zei: time will tell.

• FooLsKi
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 18-06 18:45

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Ik heb de G5 al een tijdje in gebruik en ik ben er toch best blij mee. Het is ook een preproductiemodel, dus over je eerste punt kan ik naar mijn mening niets zinnigs zeggen, maar van de andere 2 punten heb ik absoluut geen last; het scherm ziet er behoorlijk uniform uit en ik kan (op 44% helderheid) geen backlight bleeding zien en qua audio (icm een Sony MDR-1A) heb ik geen ruis gehoord.

Toestel reageert verder lekker soepeltjes, ik moest alleen ff wennen dat ik geen app drawer meer heb maar nadat ik alles lekker OCD in mapjes heb gezet mis ik het eigenlijk niet. De vingerafdrukscanner werkt goed en redelijk snel, in elk geval stukken beter en sneller dan bijvoorbeeld die van de Xperia Z5-series. Ook de positie op de achterkant is ideaal. Ik heb mijn beide wijsvingers geregistreerd en unlocken is een fluitje van een cent.

Qua accu is het wel ok, in die zin dat je wel het einde van de dag haalt. Ik zit meestal rond de 30 á 35% als ik naar bed ga.. Wat wel scheelt is dat je met een snellader zo weer genoeg power erin hebt zitten.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd!

• IJS-T
Wat de beste man bij de mediamarkt nog als aanbeveling had was de bijbehorende Quick cover aan te schaffen, die de gap moet verhelpen. Is inderdaad een oplossing. Ging toch waarschijnlijk wel die cover halen. Is alleen gestoord dat een toestel van 700 euro pleisters nodig heeft om problemen te verhelpen. Laten we hopen dat het niet nodig is.

Inderdaad, nog even wachten maar dan.

• MusicAddict
quote:
Heerfiets schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 00:33:
[...]

Mee eens, maar het gevoel van een loterij hoor je niet te krijgen bij aanschaf van een nieuwe telefoon, al helemaal niet van een A-merk. Dat gevoel zit mij nog steeds behoorlijk dwars.

Ik kijk en zoek ook zo nu en dan naar reviews van de G5. Punt 1 & 3 komen vaker terug, maar punt 2 heb ik nooit eerder gezien? Waar heb je dit precies vandaan?

Ik denk dat je je stiekem ook gaat irriteren aan de gap. Wanneer jij de telefoon bijv. uit je broekzak haalt, en je voelt elke keer een gat of verschil in reliëf tussen module en body, verwacht ik dat je je op lange duur daar ook wel aan gaat irriteren. Maar zoals je al zei: time will tell.
Nee uiteraard je hebt gelijk, het is absurd dat er zoveel issues mee zijn. Vooral voor een A-merk als LG.

Ruis op de audio jack heb ik sporadisch voorbij zien komen op de G5 reddit pagina. Zowel headsets als AUX aansluitingen (speakersetje, autoradios etc) geven dus vervelende geluiden bij sommigen. Lijkt iets te zijn met het microfoongedeelte van de 3.5mm jack, wanneer je gewoon een headset/aux aansluit die dat extra stukje voor de microfoon niet heeft. (illustratie hier) Mensen hebben het opgelost door een gegronde audio adapter te gebruiken, dan was het weg. Blijkbaar weet LG er van en is het een simpele softwarematige update, maar enige bevestiging ontbreekt tot nu toe.
quote:
IJS-T schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 01:12:
Wat de beste man bij de mediamarkt nog als aanbeveling had was de bijbehorende Quick cover aan te schaffen, die de gap moet verhelpen. Is inderdaad een oplossing. Ging toch waarschijnlijk wel die cover halen. Is alleen gestoord dat een toestel van 700 euro pleisters nodig heeft om problemen te verhelpen. Laten we hopen dat het niet nodig is.

Inderdaad, nog even wachten maar dan.
Ik vind persoonlijk die Circle case echt vreselijk. Snap wel dat een case het probleem oplost, kijk je ook niet door de gap door heel het toestel heen. Probleem is ik moet uit principe een flip/book cover hebben en heb tot op heden nog niet de perfecte case weten te vinden. Hoop dat dat nog een beetje aanslaat komende dagen/weken.

Want een case als dit is dan weer wel super vet natuurlijk. Alleen ik ben dan die kloot die er een flip cover op zou macguyveren. :+

Toestel van de link hierboven heeft volgens mij ook een mooi aansluitend kontje, of vergis ik me nu compleet?

MusicAddict wijzigde deze reactie 09-04-2016 02:03 (3%)

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

Net even in de MM geweest en uiteraard even met de G5 gespeeld en goed bekeken. Ik zag geen gekke oneffenheden, spleten, etc. Zag er goed uit, voelt ook lekker in de hand (voor zover mogelijk met zo'n ding achterop). Stukken beter dan de foto's en verhalen die ik online tegenkwam.
Eigenlijk gewoon wat je van een premium telefoon verwacht.

• robertwebbe
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 07:46

robertwebbe

Robert Webbe

Misschien is het handig om nog aan de TS toe te voegen welke 4G banden er ondersteund worden?

B1(2100), B2(1900), B3(1800), B4 (AWS), B5(850), B7(2600), B8(900), B12(17)(700), B20(800), B28(700), B38(2600), B39(1900), B40(2300).

Ook wordt CAT6 carrier aggregation ondersteund (max. 2 banden stapelen, max.300 Mbps download en 75 Mbps upload), ook wel bekend als LTE-A.

robertwebbe wijzigde deze reactie 11-04-2016 12:37 (9%)

http://www.robertwebbe.nl, technische zaken simpel uitgelegd.

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

Mooi, goed nieuws zie ik :)
Tijd voor een rooten en custom rom topic:Y

• MusicAddict
Ook bijna tijd voor een LG G5 SE topic :+
http://www.phonearena.com...s-beefier-variant_id80130

Maar wat duurt het toch allemaal lang zeg, lever het toestel nou eens uit aan ons zielige europeanen. Lees net ook dat die B&O mudule gewoon gecancelled is voor alle landen behalve Europa. Blijft alleen die camera grip over. So far meerdere modules. :O

Ik heb er nog steeds zin in, maar. Het is dat de complete deal inclusief abbo prima was, anders had ik hem waarschijnlijk gecanceld. :+ Alleen ik voel me nu al genaaid als ze binnen een maand of twee met een G5 SE komen met betere specs. (en toch kan het ook gewoon een mindere versie zijn)

MusicAddict wijzigde deze reactie 11-04-2016 17:01 (4%)

• Roy1985
De negatieve reviews blijven binnenstromen, elke grote Android site kraakt de G5 af... Bouw kwaliteit, slechte accuduur, niet nuttige friends feature. Hoe meer ik lees... Des te meer zorgen dat ik me maak over de G5.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Heerfiets
quote:
Roy1985 schreef op maandag 11 april 2016 @ 22:06:
De negatieve reviews blijven binnenstromen, elke grote Android site kraakt de G5 af... Bouw kwaliteit, slechte accuduur, niet nuttige friends feature. Hoe meer ik lees... Des te meer zorgen dat ik me maak over de G5.
PhoneArena: 8,3
The Verge: 7,7
Androidplanet: 8,5
AndroidAuthority: 8,7
gsmarena: geen cijfer maar negatief zijn ze zeer zeker niet

Ik weet niet waar jij die negatieve reviews van 'elke grote android site' tegen bent gekomen, maar deze zijn zeker niet de kleinste en redelijk positief. Ze zijn op sommige punten inderdaad wat minder positief, maar afkraken is het verre van. Het is een prima telefoon, alleen is het "jammer" dat Samsung met de S7 een topmodel heeft neergezet, want daar wordt alles mee vergeleken.

Mensen laten zich teveel meeslepen in de negatieve berichtgeving die er in het begin is geweest. De LG V10 kreeg in het begin ook niet de beste reviews terwijl dat door de gebruikers een van de meest geprezen telefoons van 2015 is geworden.

Probeer de negatieve vibe wat van je af te schudden, zodat je niet alleen naar de tegenvallende punten kijkt; er zijn namelijk ook een hoop positieve dingen aan de LG G5!

• Xfade
quote:
Deze beste man heeft al een SE :+
YouTube: LG G5 Unboxing!
Ik vermoed zelf dat het gaat om de variant met SD 652 voor latijns America of mogelijk een versie met hun eigen Nuclun soc. Wellicht lekken er details voor dat "onze" g5 geleverd wordt.

• Franco10
quote:
Heerfiets schreef op maandag 11 april 2016 @ 23:01:
[...]

Probeer de negatieve vibe wat van je af te schudden, zodat je niet alleen naar de tegenvallende punten kijkt; er zijn namelijk ook een hoop positieve dingen aan de LG G5!
Ik mag toch hopen dat een vlaggenschip anno 2016 een hoop positieve dingen te bieden heeft. Na jaren Samsung heb ik een G4 gekocht, op zich prima telefoon met een mooie camera maar de accuduur is slecht voor iemand als ik (veel gebruiken met lichte taken). En wat doen ze daaraan? Een kleinere accu 8)7

Ik heb respect voor het feit dat ze wat anders dan de rest proberen en de verwisselbare accu er in houden. Dat was ook een van de redenen waarom ik voor de G4 ging. Er zijn echter nu al mensen die klagen over cosmetische foutjes rondom dat systeem. De knoppen achterop was ook iets heiligs, daar zijn ze zo vanaf gestapt. Wie zegt dat ze ook niet afstappen van dat modulaire?

Zaken anders willen doen is echt fantastisch, daar hou ik van. Maar doe dat pas als de basis in orde is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Roy1985
Daarbij komt nog dat de prijs veel te hoog is voor wat ze bieden, en 9 van de 10 reviews slechte bouwkwaliteit aanhaalt, weer even willekeurig voorbeeldje:

http://www.xda-developers...the-merit-of-its-virtues/

• Heerfiets
quote:
Franco10 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 08:47:
[...]
De knoppen achterop was ook iets heiligs, daar zijn ze zo vanaf gestapt. Wie zegt dat ze ook niet afstappen van dat modulaire?

Zaken anders willen doen is echt fantastisch, daar hou ik van. Maar doe dat pas als de basis in orde is.
100% met je eens, ik had er zelf ook wat meer van verwacht. Ik probeerde alleen aan te kaarten dat "afkraken" een heel groot woord is, en in deze situatie (imo) helemaal niet past. Als je blijft focussen op de slechte punten dan zie je de goede punten over het hoofd (camera, display, QC 3.0, verwisselbare batterij, performance).

En dat ze niet afstappen van het modulaire is eerder bekend gemaakt.
quote:
Roy1985 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 08:50:
Daarbij komt nog dat de prijs veel te hoog is voor wat ze bieden, en 9 van de 10 reviews slechte bouwkwaliteit aanhaalt, weer even willekeurig voorbeeldje:

http://www.xda-developers...the-merit-of-its-virtues/
Bouwkwaliteit is inderdaad een van de dingen die volgens sommigen tegenvalt. Er zijn echter ook genoeg voorbeelden te vinden waarvan de toestellen wel van goede kwaliteit zijn. Ik heb geen zin/tijd om weer een lijstje voor je op te stellen, hopelijk geloof je mij op mijn woord.

De levering van de G5 is vertraagd/uitgesteld tot 30 april. Laten we hopen dat ze in die tijd zorgen dat alle toestellen als goede toestellen (mbt bouwkwaliteit) de fabriek verlaten, in plaats van hopen voor een goed toestel. Want dat vind ik voor een flagship anno 2016 inderdaad niet kunnen.

• Wenzel
Een aardige camera vergelijking. G5 komt er goed uit.

• Xfade
Het kan zo zijn dat ze het hier uitstellen omdat er een iets groter aantal phones retour afzender is gegaan voor een goed toestel. Dit wil LG ook niet, dus wellicht passen ze het productieprocess aan, of betere quality control.

Gisteren de LG G5 kunnen bekijken, bevoelen en testen, maar het toestel valt niet op door wat dan ook. De behuizing voelde erg solide en de bumps op de achterkant zijn in de praktijk ook nauwelijks te zien, maar het design is weinig verrassend. Het scherm ziet er mooi uit, maar kon me ook niet betoveren en de vingerprintscanner/button op de achterkant zat wat los. De module is er uit te halen door één knopje in te drukken en als je die eruit haalt, inclusief batterij, valt pas op hoe licht de gehele behuizing is, best leuk. Beide camera's vielen wat tegen en worden bijna nooit samen gebruikt, dus de ene lens maakt de groothoekfoto's, terwijl de andere de 'normale kiekjes' schiet, voor mij op camera-gebied niet de juiste keuze in 2016, maar okee. Leuk om het toestel gezien te hebben, maar voor mij is het eigenlijk alweer klaar met de G5 :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Roy1985
quote:
CLB schreef op woensdag 13 april 2016 @ 09:11:
Gisteren de LG G5 kunnen bekijken, bevoelen en testen, maar het toestel valt niet op door wat dan ook. De behuizing voelde erg solide en de bumps op de achterkant zijn in de praktijk ook nauwelijks te zien, maar het design is weinig verrassend. Het scherm ziet er mooi uit, maar kon me ook niet betoveren en de vingerprintscanner/button op de achterkant zat wat los. De module is er uit te halen door één knopje in te drukken en als je die eruit haalt, inclusief batterij, valt pas op hoe licht de gehele behuizing is, best leuk. Beide camera's vielen wat tegen en worden bijna nooit samen gebruikt, dus de ene lens maakt de groothoekfoto's, terwijl de andere de 'normale kiekjes' schiet, voor mij op camera-gebied niet de juiste keuze in 2016, maar okee. Leuk om het toestel gezien te hebben, maar voor mij is het eigenlijk alweer klaar met de G5 :)
Zelfde ervaring, ook even demo model in handen gehad, het hele geheel oogt wat saai... Geen wow effect... Op elk vlak is er een betere concurrent, helaas.

Eens kijken wat de HTC 10 gaat brengen.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ergens ben ik wel blij met jullie bevindingen. De G2 is ook echt 1 van de meest saaie toestellen om te zien, maar ondertussen wel het fijnste toestel dat ik ooit in handen heb gehad. Als de G5 dat weer kan bereiken is wat mij betreft zijn missie geslaagd!

• IJS-T
Nou hou ik heus wel van een klein beetje humor, maar dat zelfs de press renders een niet sluitende module laten zien is toch wel heel slecht 8)7

• Xfade
Is het een render? Is het een preproductie model?

Gister bij MM ook even in handen gehad. Voelt premium aan imho. Toestel was goed qua achterkant, geen bubbles vingerprint sensor was goed (hierboven blijkbaar niet? Wat wil je met demo model). Wel die gap, maar ik zie release modellen die het niet hebben. Scherm was meer dan prima. Camera is niet echt te testen in TLbuis land, maar de kiekjes waren prima.

Xfade wijzigde deze reactie 13-04-2016 18:11 (86%)

• malinwa001
  • Laatst online: 18-06 21:00
https://www.reddit.com/r/lgg5/

Wat ik daar vooral lees zijn mensen die als ze willen ruilen (sommige tot 4-5 keer toe) er geen toestellen meer in de winkel zijn.
Zo weten we ineens wat de reden is voor het uitstel in Europa. Denk dat ze de ergste dingen willen oplossen om hier niet met de zelfde problemen te starten.

Beetje communicatie van LG had wel gemogen, ook al is het misschien geen positief nieuws

• Volumius
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 26-02 11:52
Weet iemand of de LG G5 zijn RAW (DNG) files saved op je SD-Card? Worden zowel de JPG als de DNG files op de SD-Card opgeslagen op de G5?

De Samsung S7 doet dit bijvoorbeeld niet en saved de DNG files op de internal storage, wat ik zeer onhandig vind.

• Xfade
Deze telefoon is in Europa niet uit. Misschien even google'n.

Xfade wijzigde deze reactie 14-04-2016 09:22 (8%)

• Xfade
quote:
malinwa001 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 19:23:
https://www.reddit.com/r/lgg5/

Wat ik daar vooral lees zijn mensen die als ze willen ruilen (sommige tot 4-5 keer toe) er geen toestellen meer in de winkel zijn.
Zo weten we ineens wat de reden is voor het uitstel in Europa. Denk dat ze de ergste dingen willen oplossen om hier niet met de zelfde problemen te starten.

Beetje communicatie van LG had wel gemogen, ook al is het misschien geen positief nieuws
Ook interessant dat mensen met een t-mobile versie minder problemen hebben, het is vooral at&t/verizon.

• IJS-T
quote:
Xfade schreef op woensdag 13 april 2016 @ 18:08:
Is het een render? Is het een preproductie model?

Gister bij MM ook even in handen gehad. Voelt premium aan imho. Toestel was goed qua achterkant, geen bubbles vingerprint sensor was goed (hierboven blijkbaar niet? Wat wil je met demo model). Wel die gap, maar ik zie release modellen die het niet hebben. Scherm was meer dan prima. Camera is niet echt te testen in TLbuis land, maar de kiekjes waren prima.
Is de site van Phonehouse, vermoed een PP-model, maar had dan toch verwacht dat LG dit even had kunnen "shoppen". Vond hem inderdaad bij de Mediamarkt wel premium voelen (behoudens de vingerafdrukscanner, zat wat los, en de niet sluitende kont). Vind hem nog steeds erg mooi, baal ontzettend alleen dat ik hem nog niet heb.

• Xfade
quote:
IJS-T schreef op donderdag 14 april 2016 @ 10:19:
[...]

Is de site van Phonehouse, vermoed een PP-model, maar had dan toch verwacht dat LG dit even had kunnen "shoppen". Vond hem inderdaad bij de Mediamarkt wel premium voelen (behoudens de vingerafdrukscanner, zat wat los, en de niet sluitende kont). Vind hem nog steeds erg mooi, baal ontzettend alleen dat ik hem nog niet heb.
Idd. Het is net als de afgeronde bovenkant. Ik vindt het mooi, maar er zijn mensen die daar niks in zien.
De HTC 10 is net aangekondigd, maar als ik dan zeg dat het net een Samsung is en er nogal bland uitziet, shit hits the fan :/

Xfade wijzigde deze reactie 14-04-2016 10:25 (10%)

• IJS-T
quote:
Xfade schreef op donderdag 14 april 2016 @ 10:24:
[...]

Idd. Het is net als de afgeronde bovenkant. Ik vindt het mooi, maar er zijn mensen die daar niks in zien.
De HTC 10 is net aangekondigd, maar als ik dan zeg dat het net een Samsung is en er nogal bland uitziet, shit hits the fan :/
Eerlijkheidshalve, vind ik de HTC 10 wel echt heel mooi, vooral de achterkant is fantastisch vormgegeven (beter ook dan de LG). Vind alleen het front minder (slecht) gelukt. Alleen zilveren achterkant met zwart front vind ik mooi (en laat die nou net niet naar Nederland komen). Ik overweeg hem nog steeds i.p.v. de LG G5, maar dat ligt eraan of en wanneer die eindelijk komt.

Achterkant van LG ga ik waarschijnlijk niet zien, denk dat ik toch voor de quick cover ga en vind vooral het front heel nice.

• Xfade
quote:
IJS-T schreef op donderdag 14 april 2016 @ 10:49:
[...]

Eerlijkheidshalve, vind ik de HTC 10 wel echt heel mooi, vooral de achterkant is fantastisch vormgegeven (beter ook dan de LG). Vind alleen het front minder (slecht) gelukt. Alleen zilveren achterkant met zwart front vind ik mooi (en laat die nou net niet naar Nederland komen). Ik overweeg hem nog steeds i.p.v. de LG G5, maar dat ligt eraan of en wanneer die eindelijk komt.

Achterkant van LG ga ik waarschijnlijk niet zien, denk dat ik toch voor de quick cover ga en vind vooral het front heel nice.
Wait, wut? Regio gebonden looks? ;(
Eerlijkheidshalve heb ik ook quick cover besteld. En same, front vind ik bij de LG mooi. Achterkant icm Cover ziet er goed uit bij LG.

Pagina: 1 2 3 ... 7 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 E3 2019

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True