Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinnie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 28-12-2023
De eerste LG G5's zijn inmiddels geleverd en er zijn accessoires te over voor dit toestel. Van de zogenoemde 'friends' tot een screen protector of beschermhoesje.

Het scherm van de LG G5 is bovenin iets afgebogen, waardoor sommige screen protectors moeilijk aan te brengen zijn. Je kan voor de simpele oplossing gaan en een protector kiezen die tot aan de rand loopt (zoals nu de beschermfolie) of toch kiezen voor een die het gehele scherm bedekt.

Wat betreft de beschermhoes is het handig om rekening te houden dat deze genoeg open is voor de breedbeeld camera/niet zichtbaar is in het beeld. Er is een keur aan beschermhoesjes uitgebracht voor de LG G5.

Twee van de 'friends' van de LG G5 zijn modules die simpel in de telefoon geschoven kunnen worden. De camera grip maakt het toestel wat langer en geeft een flinke bulk op de achterkant maar ook de hifi plus module maakt het toestel iets langer dan in originele staat. Ik heb voor beiden nog geen beschermhoes kunnen vinden maar ik hoop dat deze nog wel zullen volgen als de modules geleverd worden.

In dit topic kan je de verschillende accessoires bespreken, je ervaringen delen of de friends bediscussiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Wat mij betreft is de Spigen Crystal screenprotector een aanrader. Aanbrengen van die dingen is altijd waardeloos, maar als hij eenmaal stofvrij aangebracht is, merk je er helemaal niets van. De protector dekt net niet (fractie van een millimeter) het hele scherm af.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:15

Cyphax

Moderator LNX
Ik hoop maar dat er niet teveel verschillen zitten tussen die glazen screenprotectors. Ik was van de week bij Mediamarkt voor zo'n ding maar die hadden ze nog niet (niet die wat sterkere althans), die komen eind van de week, maar da's een ander merk. 's Jammer, het plastic wat er op zat laat los, heeft al een krasje, dus
Ik heb wel een cover van Spigen (Rugged Armor) intussen en die is wel aardig. Ik heb me een tijd voorgehouden om zo'n Quickcover te halen maar die zijn een beetje aan de prijs (ruim het dubbele van die Spigen). Maargoed, dat kan later natuurlijk ook nog wel als ik me bedenk. :P

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01 11:25
Het eerste krasje op mijn scherm is een feit, aangezien ik nog geen flip (smart) covers heb kunnen vinden die ook het scherm beschermen én niet in de weg zitten bij de groothoeklens. Ook is er een hoekje van de onderkant beschadigd, maar mij lijkt het dat dat nog wel vrij goedkoop te vervangen is. Mijn vraag is dus: heeft iemand al een smart cover mét scherm dekking gevonden die niet zichtbaar is bij de groothoekcamera? En werkt tandpasta echt bij krasjes op een scherm? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
LG's eigen Quick cover? Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat die in de weg zit van de camera. :)
http://tweakers.net/produ...g-g5-quick-cover-cfv-160/
Beetje prijzig alleen. Tenminste; in de winkel lijkt ie 40-45 euro te kosten, de laagste prijs is op moment van schrijven zo'n 32 euro. Dat is een tientje duurder dan m'n Spigen maar hij heeft wel het voordeel dat je het scherm er een beetje doorheen kan zien en je het zelfs kan bedienen door de cover heen. Dat zou mijn eerste keuze zijn bij een book-cover. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinnie
Bij mij zit de oorspronkelijke folie nog op het scherm maar zag vandaag het eerste bubbeltje eronder. Ga ook voor de crystal van spigen (moet even wachten op mijn geld).

Heb verder de VRS design High Pro Shield Case LG G5 - Steel Silver. Hij biedt bescherming genoeg, zit niet in de weg van de camera maar vind hem niet prettig aanvoelen. De rand eromheen is erg hard. Twijfel om de though armor case van spigen te halen of even te wachten of er iets uitkomt voor de telefoon inclusief hifi plus module. Heeft iemand hier iets voor gezien?

Erg blij met mijn Kingston 64 Gb sd kaartje (USH-I). Sleep veel muziek mee en plaats mijn foto's erop. Geen vermindering van snelheid van de camera ontdekt, dat is mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-09 11:54
Op aliexpress staat een leuke screen protector, http://nl.aliexpress.com/...ed-Glass/32661318620.html deze neemt dus ook de bovenkant mee zo dat je geen randje ziet.

@ cinnie, je kan die hifi module ook via usb aansluiten en een normale case gebruiken. Niet ideaal maar ik zie niet zo gauw een case verschijnen die er rekening mee houdt.

De quick cover is voor <10 euro gewoon te vinden op Ali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Xfade schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 11:43:
Op aliexpress staat een leuke screen protector, http://nl.aliexpress.com/...ed-Glass/32661318620.html deze neemt dus ook de bovenkant mee zo dat je geen randje ziet.
Hmm da's niet gek nog, leuke tip.
Het is wel weer zo goedkoop dat je er niet snel een miskoop aan hebt, maar ik verwacht ergens dat dat prijsverschil ook wel te maken zal hebben met een kwaliteitsverschil... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
Ik heb de originele. En dat voelt niet aan als 40 euro. Dat ding is cashen voor LG. Dus ik gok dat die op Ali wel een echte is alleen kleine marge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJS-T
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 12:23
Heb inmiddels de Spigen Neo Hybrid ontvangen uit Engeland voor € 25. Voelt degelijk aan, de zilveren lijnen op de achterkant ontbreken echter wel (gaven wel een chiquere uitstraling). Heb inmiddels ook het hoesje van € 6 via Ali-express bestelt. Had het vermoeden dat ik voor die paar euro geen bult kon vallen, zo wel, dan is dat jammer. Vind de Spigen persoonlijk het toestel wel erg breed maken. Voelt wel erg degelijk aan, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinnie
[b]Xfade schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 11:43:

@ cinnie, je kan die hifi module ook via usb aansluiten en een normale case gebruiken. Niet ideaal maar ik zie niet zo gauw een case verschijnen die er rekening mee houdt.

Ja, vrees dat ik hem zo voorlopig maar ga gebruiken. Wil gewoon liever niet zonder case rondlopen. Krijg morgen de spigen tough armor binnen. Moet bescherming genoeg zijn lijkt me ;)

@IJS-T: wat vreemd dat de lijnen ontbreken, kon online alleen foto's mét lijnen vinden. Geen last van de uitsparing onderin (op je pink)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJS-T
Cinnie schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 01:52:
[...]

Ja, vrees dat ik hem zo voorlopig maar ga gebruiken. Wil gewoon liever niet zonder case rondlopen. Krijg morgen de spigen tough armor binnen. Moet bescherming genoeg zijn lijkt me ;)

@IJS-T: wat vreemd dat de lijnen ontbreken, kon online alleen foto's mét lijnen vinden. Geen last van de uitsparing onderin (op je pink)?
Wat bedoel je precies met die uitsparing?

Overigens. Die zilveren lijnen zag ik al in een review van Amazon dat die zouden ontbreken, het viel alleen in de werkelijkheid toch een klein beetje tegen maar het is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinnie
IJS-T schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 09:58:
[...]
Wat bedoel je precies met die uitsparing?

Overigens. Die zilveren lijnen zag ik al in een review van Amazon dat die zouden ontbreken, het viel alleen in de werkelijkheid toch een klein beetje tegen maar het is niet anders.
Waar de usb-c poort zit, hebben veel cases een flinke uitsparing zitten over de dikte van het toestel. Ik bedoel dat de onderkant niet recht loopt maar in het midden inspringt. Bij harde cases of cases met een harde plastic rand, voelt die uitsparing heel irritant op mijn pink (waar het toestel op rust als ik hem met een hand vast heb). Dat is de reden dat ik de VSR case aan de kant leg en de spigen tough armor heb genomen. Ook best stevig maar met het rubber aan de onderkant voelt het net wat prettiger aan de pink.

Knap waardeloos eigenlijk, met foto's adverteren waar de zilveren lijnen duidelijk zichtbaar zijn die er helemaal niet op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinnie
Heb nu de Spigen tough armor om mijn toestel heen zitten. Dacht even dat het teveel bulk zou toevoegen aan het toestel maar na een halve dag gebruiken valt het gelukkig erg mee hoeveel het toevoegt aan het toestel. Je voelt wel echt dat het toestel goed stevig verpakt is, alsof je het zonder gevolgen door de kamer zou kunnen smijten (wat ik natuurlijk niet ga proberen ;) )

Hij bestaat uit twee delen en het buitenste deel lijkt glad plastic. Toch zit er een zekere stroefheid in als je hem vastpakt, geeft prettig grip vind ik.

Er zit een dun plaatje op de achterkant wat uitgeklikt kan worden, zo kan je de telefoon op tafel zetten. Het plaatje ziet er wat fragiel uit maar werkt prima. Als je het plaatje terug klikt in de achterkant, blijft het goed zitten.

Vind hem vooral erg mooi bij de telefoon passen. Heb de gunmetal genomen die perfect matcht met het titan toestel. Smaken verschillen overigens, mijn man vind hem best lelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJS-T
Cinnie schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 04:17:
[...]

Waar de usb-c poort zit, hebben veel cases een flinke uitsparing zitten over de dikte van het toestel. Ik bedoel dat de onderkant niet recht loopt maar in het midden inspringt. Bij harde cases of cases met een harde plastic rand, voelt die uitsparing heel irritant op mijn pink (waar het toestel op rust als ik hem met een hand vast heb). Dat is de reden dat ik de VSR case aan de kant leg en de spigen tough armor heb genomen. Ook best stevig maar met het rubber aan de onderkant voelt het net wat prettiger aan de pink.

Knap waardeloos eigenlijk, met foto's adverteren waar de zilveren lijnen duidelijk zichtbaar zijn die er helemaal niet op zitten.
Moet zeggen, nu je het hebt beschreven erger ik mij eraan. _/-\o_ maar je voelt het inderdaad dus. Overigens merk ik dat ik mijn vinger steeds vaker opschuif automatisch.

Ben nu vooral benieuwd naar de Quick cover uit China, hopelijk dezelfde als in Nederland maar voor 7 euro verwacht ik er ook niet teveel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinnie
Ow sorry! Voel me bijna schuldig O-)

Ben erg benieuwd, voor hetzelfde geld werkt goedkoop chinees prima. Zou niet de eerste keer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa001
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-08 13:59
Iemand al een goede houder gevonden voor in de auto.
Gebruikte voordien een brodit en vond dat zeer goed maar voor de G5 is er nog geen versie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
Mhh jammer, de telefoon vind blijkbaar mijn Kingston 32gb uhs-i u3 kaartje niet fijn, heeft de neiging foto's te corrupten. (grijs vlak over de foto, niet meer leesbaar op pc) Hebben jullie tips voor een kaartje welke prima werkt?

[ Voor 16% gewijzigd door PaT op 17-05-2016 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATCO
  • Niet online
Bij gebrek aan een specifieke brodit overweeg ik deze te bestellen:
pricewatch: Brodit Universele Passive Holder 62-77 mm / 6-10 mm

Hier moet de G5 in passen en deze kan misschien ook nog voor een volgende telefoon gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinnie
Heb de Spigen crystal screenprotector erop zitten. Het is met wat peentjes zweten de tweede keer erg goed gelukt, al zeg ik het zelf. Alleen komt hij aan alle vier de zijdes een milimetertje te kort en ze verschillen onder elkaar ietsjepietsje qua formaat. Merk er niets van maar het valt me wel wat tegen van een merk als Spigan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinnie
Xfade schreef op maandag 16 mei 2016 @ 15:21:
Mhh jammer, de telefoon vind blijkbaar mijn Kingston 32gb uhs-i u3 kaartje niet fijn, heeft de neiging foto's te corrupten. (grijs vlak over de foto, niet meer leesbaar op pc) Hebben jullie tips voor een kaartje welke prima werkt?
Vreemd. Heb er zelf ook een van Kingston, 64 Gb, slechts ush-i 1 maar doet het prima. Is het een nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Hmm, mijn aanvankelijke positiviteit over de Spigen Crystal is inmiddels aardig bekoeld. De protector zelf is best krasgevoelig. :(

Toch maar eens kijken naar een tempered glass uitvoering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa001
  • Laatst online: 24-08 13:59
ATCO schreef op maandag 16 mei 2016 @ 18:38:
Bij gebrek aan een specifieke brodit overweeg ik deze te bestellen:
pricewatch: Brodit Universele Passive Holder 62-77 mm / 6-10 mm

Hier moet de G5 in passen en deze kan misschien ook nog voor een volgende telefoon gebruikt worden.
Volgens Broditcenter zou er één voor de LG G5 aan komen.
Beste,

Die komt binnenkort. Wij zullen u informeren, zodra deze geactiveerd zijn.

Met vriendelijke groet, | Kind regards,

Bayram

Broditcenter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
PaT schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 16:44:
Hmm, mijn aanvankelijke positiviteit over de Spigen Crystal is inmiddels aardig bekoeld. De protector zelf is best krasgevoelig. :(

Toch maar eens kijken naar een tempered glass uitvoering
omg ik heb net mijn bestelling van zo'n ding even uitgesteld tot morgen (dan vermoed ik dat ze leveren op een dag dat ik thuis ben). :+
Ik was vanmiddag een keer teruggegaan naar MM en naar de, eh, Phonkey, of hoe heten die lui. En mooi dat niemand een screen protectortje heeft voor onze LG. MM had wel de goedkopere kunststof-versies. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinnie
Bij mij nog niet gekrast maar vind hem niet echt prettig aan voelen, beetje plastic en stroef. Nou ja, laat hem er even op tot ik wat positiefs lees over een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Plastic en stroef, dat klinkt alsof ie ongeveer hetzelfde aanvoelt als m'n Lumia 630. Dat voelt heel vreemd aan, niet prettig. De G5 is spiegelglad zonder screenprotector. Voelt erg fijn aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinnie
Ja misschien moet ik de gok nemen en gewoon zonder screenprotector verder (klinkt dat dramatisch eej ;) ) Hij zal niet snel krassen maar een beetje bang voor steentjes en zand (loop nogal veel door de bagger met de hond).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ik heb twee kinderen (een peuter en een kleuter), dus het liefst stak ik 'm in een maliënkolder. :+
'k Heb intussen wel een nadeel gevonden aan dat Spigen-hoesje; tegen en onder die opstaande rand wordt ie wel stoffig, beetje viezig.

[ Voor 6% gewijzigd door Cyphax op 20-05-2016 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
Ik heb een van aliexpress weg van Sundatom. 2 euro 70 en gewoon glad glas, werkt goed. Ze hebben nu ook 1 die het hele glas gedeelte mee neemt, incl. bezel en speaker/camera gedeelte. Die heb ik besteld. In het zwart.

Afbeeldingslocatie: http://g02.a.alicdn.com/kf/HTB10OvAJFXXXXbNXpXXq6xXFXXXo/200954554/HTB10OvAJFXXXXbNXpXXq6xXFXXXo.jpg?size=122425&height=1000&width=1000&hash=82f75d3a2b87642669d92b707e227cde

[ Voor 35% gewijzigd door Xfade op 20-05-2016 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJS-T
Xfade schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 17:07:
Ik heb een van aliexpress weg van Sundatom. 2 euro 70 en gewoon glad glas, werkt goed. Ze hebben nu ook 1 die het hele glas gedeelte mee neemt, incl. bezel en speaker/camera gedeelte. Die heb ik besteld. In het zwart.

[afbeelding]
Was ook al op zoek geweest naar iets dergelijks. Hier vooral voor gekeken op XDA, maar hier lijkt de tendens te zijn dat de kromming van het scherm, zowel boven als onder, te leiden tot bubbels onder het scherm dus ik hoor graag hoe jouw ervaring hieromtrent is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
Onder? Ik zal natuurlijk mijn bevindingen melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Die met "volledige dekking" zou dan deze moeten zijn. Ik ben benieuwd wat je ervaringen zijn. Ik ben ook benieuwd hoe dat gaat. 14,50 dollar vind ik net te veel om even te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
http://nl.aliexpress.com/...ive-Film/32666899542.html Deze. Hij was 2,67... Nu bijna 9 euro.

3D Curved Edge Full Cover Premium Tempered Glass Screen Protector for LG G5 H830 Protective Film 9H Hardness Explosion Proof

[Transaction Screenshot]

€ 2,67 X2 }:O

[ Voor 32% gewijzigd door Xfade op 22-05-2016 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Als het goed is zijn er meer mensen met de camera-module: ik merk dat wanneer je zoomt met de dial op de camera-module, dat nogal duidelijk terug te horen is in de opgenomen video. De microfoon pikt dat op. Dat maakt de dial eigenlijk onbruikbaar zonder externe microfoon. :|
Is dat bij jullie ook zo?

Ik heb intussen bij de Mediamarkt een screenprotectortje kunnen vinden. De duurste hadden ze nog niet, van Panzerglass, maar die hebben lang genoeg de tijd gehad. Ik heb er nou een van ScreenArmor op zitten. Gaat goed in combinatie met het Spigen-hoesje. En hij bedekt de hele voorkant, minus dan de module. Enige nadeel so far is dat je die puntjes wel ziet zitten (is dat de digitizer?). Het scherm van de telefoon zelf voelt net wat fijner aan ook, maargoed, met krassen is dat ook verdwenen dus dan maar beschermen. :P

[ Voor 47% gewijzigd door Cyphax op 24-05-2016 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJS-T
Heb inmiddels de "Genuine LG OEM Cover" van Smiletech ontvangen. Bleek toch niet zo Genuine als dat zij beweren, met hier en daar al wat krassen erop. Inmiddels een Dispute geopend op Aliexpress, ben benieuwd naar de reactie. Had het aan zien komen, maar ben toch wat teleurgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Cyphax schreef op maandag 23 mei 2016 @ 08:46:
Als het goed is zijn er meer mensen met de camera-module: ik merk dat wanneer je zoomt met de dial op de camera-module, dat nogal duidelijk terug te horen is in de opgenomen video. De microfoon pikt dat op. Dat maakt de dial eigenlijk onbruikbaar zonder externe microfoon. :|
Is dat bij jullie ook zo?
Ik heb vandaag pas de bevestiging van LG gehad dat mijn deelname aan de Promoactie goedgekeurd is. De cameramodule zit dus in de pijplijn. Maar wat jij constateert is eigenlijk best slecht. Ik zal er op letten als ik hem krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJS-T
PaT schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 21:51:
[...]

Ik heb vandaag pas de bevestiging van LG gehad dat mijn deelname aan de Promoactie goedgekeurd is. De cameramodule zit dus in de pijplijn. Maar wat jij constateert is eigenlijk best slecht. Ik zal er op letten als ik hem krijg.
Vorige week ook gehad. Krijg vandaag ineens nogmaals de bevestiging en omdat ik de DAC erbij had besteld, een link voor betaling. Ben benieuwd wanneer ik hem nu mag ontvangen, want stond wederom "tussen nu en 6 weken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Oh, dat is apart. Hier sindsdien niets meer gehoord, dus het zal nog wel even duren voordat de module binnen is. Best jammer eigenlijk. Ik had hem goed kunnen gebruiken tijdens mijn citytrip afgelopen weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinnie
Vind LG maar verwarrend communiceren. Kreeg een mailtje met een link om te betalen voor de module. Meteen betaald waarna ik een aanmeldmailtje kreeg met dezelfde inhoud als de eerste mail. Nou ja, hij zou er binnen vier weken moeten zijn (de hifi module).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJS-T
Hier de communicatie hetzelfde. Had ook wel verwacht dat die er inmiddels zou zijn maar niets daarvan. Ach we wachten het maar af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:34
Hoe/waar hebben jullie de aanmelding gedaan voor de LG actie? Onderstaande link (via de Coolblue website) geeft zo te zien geen opties? Ps ik ga zelf voor de Hifi module.

https://lgpromotions.nl/lg_16-0132/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJS-T
dafmay schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 14:53:
Hoe/waar hebben jullie de aanmelding gedaan voor de LG actie? Onderstaande link (via de Coolblue website) geeft zo te zien geen opties? Ps ik ga zelf voor de Hifi module.

https://lgpromotions.nl/lg_16-0132/
Zou deze website aanhouden:
https://lgpromotions.nl/promo/16-0132

Succes met registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:34
Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:38
Xfade schreef op zondag 22 mei 2016 @ 21:33:
http://nl.aliexpress.com/...ive-Film/32666899542.html Deze. Hij was 2,67... Nu bijna 9 euro.

3D Curved Edge Full Cover Premium Tempered Glass Screen Protector for LG G5 H830 Protective Film 9H Hardness Explosion Proof

[Transaction Screenshot]

Zo een protector heb ik ook gehad. Het was simpel aan te brengen op de telefoon.
Helaas was hij niet echt sterk... 1 klein tikje erop gehad en er zat een hele scheur in de protector :X.
Toen maar gelijk eraf gehaald en het viel me op dat ik hem zo kon breken zonder enige moeite.
Waarschijnlijk had ik een imitatie van een imitatie product :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJS-T
Even navraag gedaan of er misschien aangegeven kan worden wat de levertermijn is, zeer informatieve en vriendelijk bericht teruggehad:

Geachte heer/mevrouw ,

Bedankt voor uw bericht.

Hier hebben wij geen zicht op. Gelieve enige tijd geduld te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Mja, LG Benelux? Ik kan me nog herinneren dat ik met smart zat te wachten op ICS voor de Optimus Black toen nog. LG was op zich zo aardig om die update te maken. Maarja, dat duurde en dat duurde, en, ik geloof letterlijk tot een dag vantevoren, wist LG Benelux he-le-maal niks. Alsof ze zelf nergens informatie over krijgen.
Maar het zegt dus ook niks; die update kwam heel laat maar hij kwàm wel. Maarja, toen had ik op dat toestel intussen Jelly Bean draaien dankzij Cyanogenmod. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Xfade schreef op zondag 22 mei 2016 @ 21:33:

[Transaction Screenshot]

Heb je deze inmiddels binnen en zo ja, hoe bevalt hij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Hij lijkt zo op de foto op mijn screenarmor... die heb ik er gisteren afgehaald. :(
Lijstje van problemen, van minder erg naar erger:
- je ziet er een grid doorheen, waardoor het toestel eigenlijk wat minder fraai wordt
- het weerspiegelt erger dan het scherm van de telefoon zelf
- hij zit nèt niet recht maar dat zag je alleen aan de notificatieled
- de case (zo'n Spigen) duwde 'm soms omhoog
- hij bleef niet goed zitten (soms voelde het net als een resistief touchscreen aan)
- er ging vuil onder zitten :(

Dus ja, dat is niet fijn, ik heb 'm er vanaf gehaald, en hij is verder nog heel dus ik zie wel. Het probleem kan goed zijn geweest dat ie net niet helemaal recht zat maar de case is denk ik toch een probleem, ook als ie recht zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
PaT schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 13:20:
[...]

Heb je deze inmiddels binnen en zo ja, hoe bevalt hij?
Het pakketje kwam gisteren. Ik zal ze vandaag of morgen uitpakken en eens goed vergelijken met wat ik er nu op heb. (een rechte plaat die goed bevalt.)

De huivering zit er een beetje in dat het lg g5 hoesje niet lekker meer klemt zo gauw ik deze er op zet.

[ Voor 14% gewijzigd door Xfade op 10-06-2016 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:18

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Al meer mensen de Cam plus module binnen? Hij kwam gisteren samen met een kaartje, tijdschrift en een zeer welkome extra lader & kabel :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

:N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Een extra lader en kabel? Da's een leuke bonus. :)
Ik moet nog steeds een goede extra usb-kabel hebben voor deze telefoon maar het is net of m'n eisen te streng zijn, vind het maar moeilijk om net een goede te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Xfade schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 13:45:
[...]

Het pakketje kwam gisteren. Ik zal ze vandaag of morgen uitpakken en eens goed vergelijken met wat ik er nu op heb. (een rechte plaat die goed bevalt.)

De huivering zit er een beetje in dat het lg g5 hoesje niet lekker meer klemt zo gauw ik deze er op zet.
Ben je hier toevallig al aan toe gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
PaT schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 09:33:
[...]

Ben je hier toevallig al aan toe gekomen?
Hij valt opzich niet tegen. Je moet hem wel echt pietje precies plaatsen of je krijgt bubbels boven of onder. Het is dezelfde als die van Cyphax blijkbaar, er zit een soort van raster van lichte puntjes in maar die zie je niet als ie geplaatst is. Het grootste probleem is echter met hoesjes enzo. Je hebt gewoon kans dat je telefoon niet meer goed vast wordt geklikt. Dit zal met een zachte bumber misschien minder zijn maar een op maat gemaakte zal die extra dikte misschien niet kunnen overbruggen. in mijn geval kon het net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJS-T
Iemand inmiddels al wel de DAC ontvangen? Behoudens een wat onbeschofte mail van LG nog niets ontvangen. Inmiddels zijn de 6 weken toch al redelijk verstreken namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardAl
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18-04-2023
Gisteren bericht gehad dat de DAC komt.
Maar met een garantiebewijs voor een Nexus 5 erbij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eergisteren inderdaad ook een mailtje gehad dat mijn 360 cam onderweg zou zijn en ik had er inderdaad ook een garantiebewijs bij zitten van de Nexus 5.
Zou hem binnen enkele werkdagen moeten ontvangen dus mag toch hopen dat die deze week nog binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonderb
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-08 18:13
IJS-T schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 16:43:
Iemand inmiddels al wel de DAC ontvangen? Behoudens een wat onbeschofte mail van LG nog niets ontvangen. Inmiddels zijn de 6 weken toch al redelijk verstreken namelijk.
Je post 31 mei dat je een bevestiging met link voor betaling hebt gehad, er zijn nog geen 6 weken voorbij vanaf dat moment. Nog geen reden om je zorgen te gaan maken dus. Ik heb zelf op 24 mei de bevestiging gehad en verwacht de dac dus binnen nu en een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJS-T
zonderb schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 16:28:
[...]

Je post 31 mei dat je een bevestiging met link voor betaling hebt gehad, er zijn nog geen 6 weken voorbij vanaf dat moment. Nog geen reden om je zorgen te gaan maken dus. Ik heb zelf op 24 mei de bevestiging gehad en verwacht de dac dus binnen nu en een week.
Maar dan moeten ze dus niet bij initiële registratie aangeven dat het zes weken zal duren, wat ze nu dus wel hebben gedaan. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Zojuist de CAM module ontvangen. Overigens zonder extra lader zoals anderen wel gekregen hebben. Dat ding is nou niet echt het toppunt van ergonomie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormrider nl
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:27
Hier de dac binnen gekregen. Otg kabeltje bij voor andere telefoons .
Kabeltje niet geschikt voor G5 . Hopelijk zijn er ook hoesjes voor G5 met b&o dac .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardAl
Hier ook gisteren de Dac ontvangen.
Het was zeker het wachten waard, super geluid!
Met een Senheiser Momentum 2.0 perfect, met een veel duurdere koptelefoon moet het nog steeds een winnaar zijn, zo goed klinkt hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardAl
En dan natuurlijk USB Audio Player Pro gebruiken om boven 48kHz en 16 bit te kunnen komen.
En ook kan hij dan luider!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
GerardAl schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 15:56:
Hier ook gisteren de Dac ontvangen.
Het was zeker het wachten waard, super geluid!
Met een Senheiser Momentum 2.0 perfect, met een veel duurdere koptelefoon moet het nog steeds een winnaar zijn, zo goed klinkt hij.
Hoe groot vind je het verschil met zonder (:+) dac? Scheelt dat veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardAl
Zonder Dac vind ik het niet de moeite waard om naar te luisteren. Met Dac zou ik er de hele dag naar kunnen luisteren. Verschillen blijven subjectief en moet je toch voor je zelf beoordelen.
Op Headfi.org zag ik een test waarbij de objectieve verschillen ook duidelijk waren. Een S/R van 120 dB en zeer lage vervorming. Plus dat hij harder kan door UAPP is ook wel nodig.
Als je van hiRes houdt kun je nu ook 192 kHz bestanden spelen.
Ik neem mijn lp's op op 192 kHz en kan ze nu afspelen op de LG en dan klinkt digitaal (bijna?) net zo goed als analoog. Dus ja dat scheelt toch wel veel. Maar als je tevreden bent met mp3-tjes op een brakke speler dan zul je je afvragen waar dit nou weer over gaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
Wait... what ?
Ik wil dat ding wel gebruiken, maar aangezien de telefoon groter wordt door dat ding moet het met kabel. En dan werkt de kabel niet? Beetje jammer.

En nee ik heb de dac nog niet mogen ontvangen. 13/5 betaald. Wordt dus bellen.
Ze hebben nog een week :+

[ Voor 4% gewijzigd door Xfade op 10-07-2016 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormrider nl
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:27
Xfade schreef op zondag 10 juli 2016 @ 14:27:
[...]

Wait... what ?
Ik wil dat ding wel gebruiken, maar aangezien de telefoon groter wordt door dat ding moet het met kabel. En dan werkt de kabel niet? Beetje jammer.
Yup weet niet of een usb-c naar usb-c kabeltje werkt maar met meegeleverde kabel en een convertor van mini-usb naar usb-c in ieder geval niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardAl
Het kabeltje past aan de ene kant op een G2 en aan de andere kant op een G5/hifidac.
G5 loopt ook erg voor op de rest!
Kabeltje voor G5 zijn natuurlijk gewoon te koop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Zijn er al meer mensen die een tempered glass screenprotector hebben voor de G5? Ik wil er 1 aangezien de Spigens niet heel erg voldoen. Amazon staat er vol mee, maar ze worden nauwelijks voor normale prijzen naar NL verstuurd? Hoe zit het met het spul van dx of banggood? Zit daar wat tussen wat de moeite waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonderb
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-08 18:13
Vandaag eindelijk de bevestiging gekregen dat mijn dac verstuurd is (twee weken te laat). Er zat een garantiebewijs bij, voor een jaar garantie op de dac. Nou was ik onder de veronderstelling dat er in Nederland een wettelijk verplichte garantietermijn van twee jaar geldt. Weet iemand dat toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
zonderb schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 19:57:
Vandaag eindelijk de bevestiging gekregen dat mijn dac verstuurd is (twee weken te laat). Er zat een garantiebewijs bij, voor een jaar garantie op de dac. Nou was ik onder de veronderstelling dat er in Nederland een wettelijk verplichte garantietermijn van twee jaar geldt. Weet iemand dat toevallig?
Veel consumenten denken dat zij standaard recht hebben op twee jaar 'garantie'. In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is inderdaad een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen. Dit is een garantietermijn die als minimum is voorgeschreven aan de lidstaten van de EU. Elke lidstaat mag daar andere regels voor maken. Zolang deze regels maar voordeliger zijn voor de consument.
In Nederland is het zelfs iets ruimer dan deze richtlijn, dus die twee jaar garantie lijkt me vrij normaal, daar zou ik in eerste instantie vanuit gaan. Ik weet niet of je hard kunt maken dat zo'n ding veel langer dan 2 jaar mee moet kunnen. Ik krijg weleens de indruk dat de algemene consensus is dat 2 jaar voor een smartphone vrij normaal is maar misschien is mijn beeld vertekend. Ik heb mijn eerste smartphone ook nog bijv en die doet het ook nog prima, en is ook een LG :)

[ Voor 15% gewijzigd door Cyphax op 19-07-2016 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
PaT schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 12:45:
Zijn er al meer mensen die een tempered glass screenprotector hebben voor de G5? Ik wil er 1 aangezien de Spigens niet heel erg voldoen. Amazon staat er vol mee, maar ze worden nauwelijks voor normale prijzen naar NL verstuurd? Hoe zit het met het spul van dx of banggood? Zit daar wat tussen wat de moeite waard is?
http://www.aliexpress.com...4c-4ded-8ee1-543f568504ca
Ik heb deze van Sundatum erop. Lijkt een goed bedrijf te zijn. Je moet wat wennen aan het randje bovenaan omdat ie curved is, maar hij voldoet voor mij. Misschien dat die curved van hun ook goed is, ik had eerst een merkloze curved die niet echt geweldig was.

[ Voor 13% gewijzigd door Xfade op 21-07-2016 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik heb sinds een paar dagen een tempered glass screenprotector op mijn G5 zitten. Deze had wel een boogje bovenaan zodat de kromming van het scherm bij de speaker en frontcamera ook bedekt wordt.

Ik heb hem gekocht bij mobile supplies. Dingetje kost wel bijna 15 euro, maar past echt heel netjes. Enige nadeel lijkt dat vingervegen wat duidelijker zichtbaar zijn. Dat heb ik wel over voor een krasvrij scherm. Ik ben de schok door een enorme kras na 2 weken de G2 te hebben gebruikt nog niet vergeten.

• Gielske
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-12-2020
PaT schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 14:22:
Zojuist de CAM module ontvangen. Overigens zonder extra lader zoals anderen wel gekregen hebben. Dat ding is nou niet echt het toppunt van ergonomie....
Daar zit ik dus ook van te balen. Sinds hij vanmiddag binnen kwam... Een extra kabel was zeker geen overbodige luxe geweest.
Of een extra batterij zoals op alle afbeeldingen in de promoties...

------

Terwijl ik rustig naar een degelijke flip-cover zoek, heb ik voor tijdelijk deze om mijn telefoon zitten:

http://www.smartphonehoes...rhombus-hoesje-lg-g5.html

Mijn review:
De siliconen houder past prima. Houdt de telefoon goed op zn plek. En heeft alle uitsparingen op de juiste plekken (speaker, usb aansluiting, camera, enz)

Hij blijft goed opengeklapt staan als je videos kijkt.

De afwerking reflecteert wel de prijs. Geen super kwaliteit. Stiksel van de "sluiting" was al binnen een week of 2 los aan het komen. Waardoor ik een van de magneetjes al verloren ben. Ook bij de pashouder rafelt het al.

Dichtgeklapt, bedekt de rand boven het venster, nog net de sensoren. Waardoor de klok niet altijd wordt weergegeven.
Ook de LED wordt bedekt...

Voor 12,95 is het geen slecht hoesje. Beter dan niks... Maar ik zoek toch nog ff verder...

------

Verder ben ik ook nog op zoek naar een echte goede glass protector (met curve en uitsparingen).
En naar extra kabel voor de auto. En evt een powerbank of extra/betere batterij...

Ik ben te verstrooid om er altijd aan te denken mijn kabel mee te nemen 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Een goede (maar ook best dure) flipcover kan je bestellen bij Noreve. Zowel verkrijgbaar als "links flippend" als "onder flippend" in diverse kleuren en leersoorten.

Maar ja...50 euro... :X

(en ja, serieus, dat kan oplopen tot ruim 150 euro...)

[ Voor 8% gewijzigd door PaT op 02-09-2016 07:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gielske
PaT schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 07:05:
Een goede (maar ook best dure) flipcover kan je bestellen bij Noreve. Zowel verkrijgbaar als "links flippend" als "onder flippend" in diverse kleuren en leersoorten.

Maar ja...50 euro... :X

(en ja, serieus, dat kan oplopen tot ruim 150 euro...)
Ligt het aan mij of zit die LED uitsparing op een wel heel erg onlogische plek???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gielske
Heeft iemand al fatsoenlijke laders gevonden (kabel)??? Mijn originele lader geeft nou al problemen. En op de LG site vind ik alleen draadloze laders... Vandaag de bcc bezocht, maar ook zij hadden geen usbc laders...

en weet iemand of een lader die al zo snel problemen geeft onder een of andere garantie regeling valt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarcieturbo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-02-2023
Ik twijfel tussen het aanschaffen van een nieuwe originele batterij voor mijn LG G5 voor ongeveer 20 euro of een namaak batterij met 3600 mAh capaciteit in plaats van 2800 mAh via dx.com. Zijn er mensen die hun ervaringen met een (nieuwe) namaak/originele batterij willen delen?

Ik ben (niet) helemaal (niet) tevreden over de accu van mijn LG G5 die nu ruim een jaar oud is. Ik kan er geen hele dag meer mee doen, terwijl dat bij de aankoop nog wel het geval is. Waarschijnlijk is de batterij hard achteruit gegaan door het volledig ontladen als ik het einde van de dag niet haal en dit gebeurt steeds vaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Geen ervaring met de namaakbatterijen, maar qua achteruitgang van de batterij heb ik (en mijn vrouw) exact hetzelfde.
Het vreemde is dat de standby tijd als je er niets mee doet belachelijk goed blijft. Ik legde hem gisteravond om kwart over 11 vol op het nachtkastje (quickcharge is dan weer wel erg fijn) en vanmorgen om kwart voor 6 stond hij nog steeds op 100%. Dat kan natuurlijk niet, maar veel is hij dus niet leeg gelopen.

Pagina: 1