Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Je laatste vraag wordt beantwoord in [LG G5] Accessoires topic. Daar staan ook wat suggesties.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• mucuracat
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 13:10
GPS problemen opgelost.. Heb stoute schoenen aangetrokken en telefoon opengemaakt.
En zoals op vele fora te lezen is, heb ik 3 connectoren gebogen, zodat ze beter contact konden maken met de behuizing.

Eerst buiten geen signaal tot weinig. En viel vaak weg.
Nu zelfs binnen GPS fix.
Ik blij :)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Zijn er hier meer mensen met backlight bleed/clouding achtige vlekken in het scherm? Ik zag het vandaag ineens op mijn toestel. Op die van mijn vrouw nog geen problemen.

Binnenkort maar eens even kijken hoe de RMA procedure van LG werkt :X

• Cyphax
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 12:54

Cyphax

Moderator NOS
Als het scherm aan staat? Ik heb nog niks geks gezien, ik zal er eens op letten. 'k Heb alleen de indruk dat de batterijtijd er een stuk op achteruit is gegaan na de upgrade. Hopelijk blijft het daarbij. :P

Saved by the buoyancy of citrus

• -gekko-
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 19-10 10:25
@PaT: is mij ook nog niet opgevallen. Zal er ook op letten!

Volgens mij is mijn SOT ook lager sinds de update. Ik zit nu gemiddeld op 4 uur. Ik twijfelde tussen de Lenovo P2 of de LG G5 bij het verlengen van mijn T-mobile abonnement (kon ze beide voor hetzelfde bedrag krijgen), dus daarmee vergeleken valt de SOT tegen ;). Maar daar krijg je weer andere functionaliteiten voor terug. Wat halen jullie gemiddeld aan SOT op android 7?

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

@hierboven. Ik heb bijna bovenaan mijn scherm 3 wolkjes (links, midden, rechts) die eigenlijk alleen een beetje opvallen bij een witte achtergrond. Het is (nog) niet heel storend.
Wel de eerste smartphone van mij die zo iets vertoont.

• Ramon 73
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 20-10 19:08
Bij opnieuw starten heb ik veel moeite om de knock code in te voeren. Meestal werkt het om de code een aantal keren achter elkaar in te voeren, maar dat vind ik waardeloos omdat je geen idee hebt wat je aan het doen bent. Backup pin is er niet in Nougat.....
Knock code werkt prima zodra het toestel ingeschakeld is, alleen opstarten is een probleem.

Iemand ervaringen met een oplossing?

Edit(3-2-17): Het lijkt erop dat de knock code bij opstarten iets meer kracht vereist dan bij ontgrendelen vanuit idle. Ik tik nu een beetje harder op het scherm en de code wordt direct aanvaard.

Ramon 73 wijzigde deze reactie 03-02-2017 20:11 (34%)

• Bassbounce
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 20-10 19:01
Heeft iemand de LG G5 SE? Krijgt deze dezelfde update's als de normale G5?

Daar bedoel ik mee security updates en nougat?
Of moet je echt zien als midrange toestel nougat en daarmee is klaar?

Ik zit te twijfelen tussen de LG G5 SE en de Lenevo p2 maar vooral de processor van de lg 652 en usb c en 5.3 inch trekt mij meer aan.

Bassbounce wijzigde deze reactie 02-02-2017 12:32 (26%)
Reden: bassbounce

Huidige Pc

• Ramon 73
Ik heb een tweede accu gekocht voor de G5, met een laaddock. Beide van dx.com.
Vandaag de accu geladen tot het lampje op het dock groen brandde. Accu gewisseld, verrek, slechts 50% vol, 10sec daarna melding "invalid battery" en telefoon gaat gewoon uit. Ik heb een ticket ingediend bij dx.com, maar inmiddels lees ik wel bij g4/g3 gebruikers van contact problemen.
Wat verder te doen en welke accu nu kopen?

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
De batterij die je hebt gehaald bij dx.com doet het niet goed, of je originele?
Ik zou iig wel altijd een originele kopen denk ik. https://www.bol.com/nl/p/...2800mah/9200000058484692/ bijvoorbeeld. Bijna 3 tientjes, dat is nog wel te overzien. Zou ik er in elk geval wel voor over hebben.

• Ramon 73
De batterij van dx..com geeft problemen, de originele werkt prima. Ook na terugplaatsen van de originele werkt het prima.
Inderdaad maar even een originele bestellen.

• mucuracat
quote:
Ramon 73 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 20:59:
De batterij van dx..com geeft problemen, de originele werkt prima. Ook na terugplaatsen van de originele werkt het prima.
Inderdaad maar even een originele bestellen.
Sommige dingen moet je ook niet bestellen uit china :) . Voor het zelfde geld heb je kortsluiting :o

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6

• Cinnie
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 09-07 19:12
Nog steeds blij met het toestel alleen wat minder blij met de androit update. Moet harder drukken voor de knock knock functie, er zit iets vertraging in uit slaapstand komen, sommige apps starten wat trager of hebben wat kuren en het uitschuifscherm met instellingen lelijk zwart wit en onduidelijker geworden. Batterij was sneller leeg maar dat lijkt bijgetrokken te zijn. De apps gaan inmiddels ook stuk voor stuk weer beter gelukkig.

Nog steeds blij met het geluid en maak veel foto's, die ik erg mooi van kwaliteit vind. Overigens heb ik het toestel veel laten vallen op tegels maar gelukkig nog alles heel (met spriggen hoes, dat wel).

Vind het wel jammer dat er niets is gedaan met de modules en die er alweer uit gaan. Heb de hifi goedkoop erbij en dat klinkt echt beter. Gebruik hem toch niet zo vaak omdat het wisselen vervelend is ivm de hoes. Nou ja, kan in elk geval een nieuwe batterij in schuiven als dat ooit nodig is.

• Ramon 73
Nieuwe accu vandaag ontvangen, originele LG. Die werkt wel goed, dus dx mag het oplossen.

• AzzKickah
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online

AzzKickah

06-CENSORED

Haal vanochtend m'n G5 uit m'n broekzak, is het glas voor de lens rechts van de flitser gewoon helemaal door :o Helemaal zo groot als de lens zelf zit er een cirkelvormig gat in. :(

Geen idee hoe het is gebeurd. Moet geweest zijn terwijl ie in m'n broekzak zat en daar zit verder niks bij in.
Heel apart.

• barta123
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 07-10 23:07
Beste mensen,

Sinds gisteren beschik ik over een LG G5, na een lange tijd als Windows Phone gebruiker (ook voormalig gebruiker van een Sony Xperia Z5 Compact, maar ik stoor me altijd aan de voortdurend aanwezige 'navigation bar' binnen Android.

Hoe kan ik het toestel rooten zodat ik alle schermruimte kan gebruiken en de balk enkel omhoog hoef te vegen? Ik heb namelijk ook opgemerkt dat de balk in heel lichte mate zichtbaar blijft 'image retention' als een soort waas. Dit ervaar ik zelf als storend en ik heb dus gezien dat van vrijwel elk type LG-telefoon daar problemen mee zijn. Het is geen echte inbranding, want na 10 minuten een wit scherm met hoge helderheid is het weg

Bij mijn Lumia 950 kan ik namelijk binnen elke applicatie de navigatietoetsen wegvegen om meer schermruimte te creëren...

Alvast bedankt! Verder is het namelijk een toptoestel en wilde ik vooral eens de wide-angle camera op de proef stellen :9

barta123 wijzigde deze reactie 19-02-2017 17:44 (5%)

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Hoe je kan rooten kan je lezen in [LG G5] Rooten & Custom ROM's

• barta123
quote:
Ik ben er overigens achter gekomen dat er in de LG-software een functie zit om de navigatietoetsen te verbergen, via 'Home touch buttons', onder 'Display' bij het instellingenmenu. Daar kun je het per applicatie instellen, ideaal!

Rooten is namelijk wat veel geroepen wordt in Android-land, maar ik ben er niet bepaald in thuis, heb liever de eigen camerasoftware en vaak vervalt de garantie. Geen optie dus!

Maar op XDA zag ik een optie om een blauwlichtfilter op 5% in te stellen bij 1800K, daardoor is er geen image-retention meer (ik heb het in elk geval niet meer waar kunnen nemen vandaag, terwijl ik met stipt een mierenneuker ben op dat gebied)... :)

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 12:06
quote:
barta123 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 21:23:
heb liever de eigen camerasoftware en vaak vervalt de garantie. Geen optie dus!
Je garantie vervalt niet bij rooten. Alleen als je door het rooten dingen sloopt. Bijvoorbeeld het overclocken van de CPU o.i.d.

• barta123
quote:
rens-br schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 09:40:
[...]

Je garantie vervalt niet bij rooten. Alleen als je door het rooten dingen sloopt. Bijvoorbeeld het overclocken van de CPU o.i.d.
Oké dat is goed om te weten! Bedankt voor de tip :)

Maar as far as I can say, ik heb nu een nightmode app ingeschakeld op 5% bij 1800K, dat betekent dat er visueel nagenoeg geen verschil is in het beeld en ik heb geen 'image retention' meer, waar wel meerdere LG's over bekend staan (door het gebruikte type LCD - quantum ...?).

En dat terwijl mijn telefoon vaak erg heet wordt, meestal een hoge helderheid heeft en veel meldingen in de notificatiebalk heeft. Zo is het dus een perfect telefoontje! :9 Prachtig hoe je wide-angle shots kunt maken met een telefoon! :)

• HaskoF
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 06-10 14:55
in de LG G5 zit de internalstorage van samsung met als product id: KLUBG4G1CE-B0B1: Samsung KLUBG4G1CE-B0B1 32 GB MLC Universal Flash Storage 2.0.
Mijn Lg g5 is van 3 hoog gevallen op het scherm en ik heb de telefoon ter reparatie aangeboden. De reparateur (gsmdokter.nl heeft het scherm proberen te vervangen, maar het is niet gelukt om het toestel werkend te krijgen. Ik heb te horen gekregen dat het moederbord stuk is en dat ze de internal storage niet kunnen uitlezen. De LG heeft een internal storage en in de interne geheugen zijn fotos die ik heel erg graag terug zou willen hebben. Is het mogelijk om hoe dan ook de internal storage uit te lezen met een bepaalde soort apparatuur zodat ik de fotos kan herstellen?

• Don2299
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 30-03-2017
Toestel vorige week gekocht. Prima toestel al erger ik me een beetje aan de accuduur. Ik haal vaak maar net een SOT van 3 uur terwijl gps bijvoorbeeld uit staat. Accuduur lijkt ook erg wisselend te zijn. Is dit normaal bij een nieuw toestel? Verder niks op aan te merken, zeer tevreden met het toestel.

• RichieSD
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 17-09 11:10
Ik haalde ook maar 2 a 3 uur SOT. Had ergens gelezen dat software versie v20a het probleem wel eens kan zijn. Is nl de eerste Nougat update voor de G5 en nogal een battery drain. Heb mijn G5 nu voorzien van de v20e via LG UP en een gedownloade kdz-file via https://lg-firmwares.com/lg-h850-firmwares/ Snap sowieso niet waarom nederland nog zo achterloopt met de firmware. We gaan de komende tijd maar eens testen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen met V20e.

Ik moet zeggen dat het toestel na een klein jaartje een gemengd gevoel geeft. In de basis werkt het allemaal prima, maar er is echt zo weinig "bijzonder" aan dit toestel. Accuduur is "ok", snelheid is verder wel goed, maar toch hou ik het gevoel dat er meer in gezeten had.
Sowieso de gigantische flop van de verwisselbare modules, maar bijvoorbeeld ook kleine glitches.
Zo bleef ineens de helderheid op max staan, terwijl die toch echt op automatisch ingesteld staat. Dat zorgde natuurlijk voor een enorme battery drain. Ook begon het scherm dan soms ineens te flikkeren 1 keer het vinkje van "automatische helderheid" uit en aan en het was weg. Geen ramp dus. Daarnaast moet ik nog steeds actie ondernemen op de drie backlight bleed vlekken bovenin mijn scherm.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maevian
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 21-08 21:31
Momenteel gebruik ik een sony xperia z3 compact en ben persoonlijk erg teleurgesteld in de update policy van Sony, mmijn laatste beveiligingspatch was van 1 mei 2016!

Nu vraag ik mij af hoe dat dit zit met LG, want de G5 is momenteel voor 400 euro te kopen bij vanden borre
http://www.vandenborre.be/smartphone/lg-g5-black

feature updates interesseren mij niet zoveel, maar de security patches vind ik wel heel belangrijk

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
quote:
maevian schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 15:02:
feature updates interesseren mij niet zoveel, maar de security patches vind ik wel heel belangrijk
Helaas zitten bij de meeste toestellen feature en security patches aan elkaar. Ik kan in ieder geval wel zeggen dat de LG G5 al ruim één jaar oud is, waardoor het toestel sowieso nog maar één jaar updates krijgt. (Als je geluk hebt)

Daarbij is het best logisch dat je Sony geen security updates meer krijgt, het toestel is meer dan twee jaar oud en het houdt natuurlijk een keer op.

Dat dit maar standaard twee jaar of minder is en dat dat belachelijk is, ben ik zeker met je eens, maar eigenlijk is er maar één serie toestellen die er echt uitspringt met updates en dat zijn de Nexus en Pixel apparaten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maevian
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 21-08 21:31
quote:
rens-br schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 15:11:
[...]

Helaas zitten bij de meeste toestellen feature en security patches aan elkaar. Ik kan in ieder geval wel zeggen dat de LG G5 al ruim één jaar oud is, waardoor het toestel sowieso nog maar één jaar updates krijgt. (Als je geluk hebt).
Nochtans wat ik hier uit opmaak https://lgsecurity.lge.com/security_updates.html
krijgt zelf de G3 nog security patches.
Of versta ik dit verkeerd? Anders lijkt mij dit toch wel langer als mijn Sony

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
quote:
maevian schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:24:
Nochtans wat ik hier uit opmaak https://lgsecurity.lge.com/security_updates.html
krijgt zelf de G3 nog security patches.
Daar lijkt het inderdaad wel op. Maar ik had even gezocht in het LG G3 topic en de laatste update lijk te stammen uit oktober.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• onnaj
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 08:27
Ik krijg nu een software update OTA, iemand enig idee wat deze update inhoudt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GerardAl
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 26-12-2018
Hier ook, ben benieuwd.
V20d is al een maand oud...

GerardAl wijzigde deze reactie 08-05-2017 17:27 (38%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Hier ook, maar downloaden gaat traaaaaaaag!

Edit: en inmiddels binnen. Eens kijken of dit weer een positief effect heeft op de batterijduur.

PaT wijzigde deze reactie 08-05-2017 18:03 (53%)

• mucuracat
Dag G5 met zeer slechte GPS...
Welkom G6...

Tot ziens G5 'collega's' :)

• 949793
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 27-09-2017
Nieuwe update (V20i-JUN-28-2017) voor de LG G5 ter grootte van 254,95 MB.

https://forum.xda-develop...ware-update-v20i-t3639310

• onnaj
Hebben meer mensen slechte ontvangst op GPS zoals ook mucurucat? Bij mij is de ontvangst namelijk ook zeer slecht en dit probleem had ik ook wel met de LG G3. Deze is hiervoor weg geweest zonder resultaat.

Ik heb zelfs al een nieuwe simkaart gekregen omdat het daar aan zou kunnen liggen, maar nog precies hetzelfde probleem.

Als ik bij Strava en/of Endomondo kijk, wijkt het gewandelde aantal kilometers vaak per uur méér dan 1km af, dat is echt veel. Ook loopt mijn GPS positie vaak helemaal buiten de paden of ik 'slinger' de hele weg.

• Ramon 73
quote:
onnaj schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 21:33:
Hebben meer mensen slechte ontvangst op GPS zoals ook mucurucat?
Niet getest met een tracklog app, maar als ik locatie wil delen in Whatsapp dan duurt het wel enkele minuten voordat ik iets van een positie heb. En dan nog maar op 40-50 meter nauwkeurig. Qua GPS valt het toestel behoorlijk tegen. Gelukkig gebruik ik geen Strava of navigatie op de telefoon. Maar irritant is het wel.

• 949793
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 27-09-2017
GPS hier perfect. Navigeert zonder netwerken of wifi dus puur met GPS feilloos met Here maps (offline kaart).

• Stefan22
  • Registratie: november 2013
  • Niet online
Kan iemand mij misschien vertellen als de camera van de LG G5 SE dezelfde is als die van de normale G5?

En zijn er nog meer verschillen behalve de soc en RAM?

Stefan22 wijzigde deze reactie 28-08-2017 00:27 (21%)

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

quote:
onnaj schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 21:33:
Hebben meer mensen slechte ontvangst op GPS zoals ook mucurucat? Bij mij is de ontvangst namelijk ook zeer slecht en dit probleem had ik ook wel met de LG G3. Deze is hiervoor weg geweest zonder resultaat.

Ik heb zelfs al een nieuwe simkaart gekregen omdat het daar aan zou kunnen liggen, maar nog precies hetzelfde probleem.

Als ik bij Strava en/of Endomondo kijk, wijkt het gewandelde aantal kilometers vaak per uur méér dan 1km af, dat is echt veel. Ook loopt mijn GPS positie vaak helemaal buiten de paden of ik 'slinger' de hele weg.
Ik gebruik gps niet vaak, maar ook ik heb gemerkt dat het allemaal niet heel erg nauwkeurig is. Slingeren, erg laat door hebben dat je een afslag neemt en dat soort grappen heb ik ook al opgemerkt.

• onnaj
Ik mag hem ervoor terug sturen voor reparatie, maar ik kijk het nog even aan

• Rianne21
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 01-10-2017
quote:
Stefan22 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 00:21:
Kan iemand mij misschien vertellen als de camera van de LG G5 SE dezelfde is als die van de normale G5?

En zijn er nog meer verschillen behalve de soc en RAM?
Dit zou ik ook graag willen weten! Iemand die hier iets over kan vertellen? :)

• onnaj
Volgens mij is deze exact hetzelfde

• bekokv
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 12-03 07:29
Ik had een vraagje. Mijn vrouw heeft LG G5 al zo'n 6 maanden. Altijd tevreden ermee tot dat paar weken geleden telefoon binnen no time leeg is gaan worden. Heeft iemand vergelijkbaare probleem? Ik kan me bijna niet voorstellen dat batterij nu al zo slecht is geworden na 6 maanden, wel mogelijk natuurlijk. Alvast dank.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Mijn vrouw heeft dat ook met enige regelmaat. Dan blijft er weer zo'n vrouwenapp op de achtergrond hangen...

Alle apps afsluiten helpt dan vaak. Enkele keer is een reboot nodig.

• bekokv
quote:
PaT schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 11:52:
Mijn vrouw heeft dat ook met enige regelmaat. Dan blijft er weer zo'n vrouwenapp op de achtergrond hangen...

Alle apps afsluiten helpt dan vaak. Enkele keer is een reboot nodig.
Weet je toevallig welke app is dat?

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ehhh nee. Kijk eens bij instellingen - > algemeen - > batterij welke app veel verbruikt

• bekokv
quote:
PaT schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 11:58:
Ehhh nee. Kijk eens bij instellingen - > algemeen - > batterij welke app veel verbruikt
Heb ik al gedaan, werd ik niet wijzer van...

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Als het geen app is, kan slecht signaalontvangst van 2G/3G/4G ook dodelijk zijn voor je batterijduur.

• bekokv
quote:
PaT schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 12:41:
Als het geen app is, kan slecht signaalontvangst van 2G/3G/4G ook dodelijk zijn voor je batterijduur.
Oh, dat kan het zijn. Het gaat namelijk bijna altijd fout als het aan het werk is en ik weet dat ze daar hele slechte ontvangst heeft binnen. Dank je!!

• onnaj
Ik krijg weer een nieuwe update binnen... Ben benieuwd :-)

Edit: een beveiligingsupdate zo te zien: v20q-oct-25-2017

Zat stiekem te hopen op Android 8 :-p

Overigens nog steeds wel erg tevreden over de telefoon op de genoemde minpuntjes na. Ik moet hem ook nog steeds eens terug sturen maar ja... Dan moet ik hem weer missen ;-)

onnaj wijzigde deze reactie 17-11-2017 15:25 (70%)

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Hier hetzelfde! Hoewel ik wel merk dat mijn accu minder begint te worden. Toestel is nu zo'n 1,5 jaar oud, dus eigenlijk vind ik dat wel een beetje snel.

• ladyx_viv
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 10-02-2018
Hoi allen,
Ik heb in april de LG G5se gekocht. Sinds een tijdje springt mijn batterij van 30% direct terug naar 15% en loopt daarna binnen enkele seconde af naar 5%. Ik heb LG al gemaild hierover, maar nog geen reactie gehad.
Hebben meer mensen hier last van? Ik vind het nogal snel dat de batterij nu al zo snel achteruit is gegaan.

• onnaj
Heeft iemand ook last van het volgende:

Soms zie ik als ik een app of fullscreen open of gewoon normaal alle icoontjes die normaal boven staan heel licht nog 'schijnen' alsof ze een beetje ingebrand zijn. Ik denk dat dit softwarematig is want het is er niet altijd. Ik heb ergens een schermafdruk volgens mij maar kan hem zo snel niet vinden. Zal kijken of ik hem alsnog kan uploaden of anders maak ik als het zich voordoet weer even een nieuwe

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
Dat is een bekend probleem. Of probleem; ik zie het ook weleens, maar het stoort me niet zo.
Hier is wel een soort oplossing: https://www.reddit.com/r/...age_retentionscreen_burn/

• Esumontere
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 03:09

Esumontere

Ik spreek nooit de waarheid.

Mijn vriendin heeft een G5 van inmiddels ongeveer 1.5 jaar oud. Helaas heeft hij laatst een duik gemaakt, waar hij wonder boven wonder werkend uit is gekomen. Echter, sinds die duik lijkt de standaard onderkant (dus waar de accu in geklikt wordt) niet goed meer te werken, de telefoon herkent deze niet meer als ondersteunde module. De Cam+ module die ze ook heeft werkt prima, dus het zit echt in de module.

Weet iemand waar zij zo'n module kan bestellen? Ik heb ze wel gevonden bij ReplaceDirect maar daar betaal je gelijk de hoofdprijs van 65 euro.

Computers zijn saai. Een flipperkast bouwen is veel gaver!!

• bekokv
Ik merk sinds gisteren dat mijn gps niet meer werkt. Heeft iemand ervaring hiermee?

• Jeff[NL]
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 01-09 21:35
Iemand met LG G5 die dit herkend ?? Help wanted :)

Nu ben ik de laatste maanden nogal aan het klooien met de accuduur.
Het begon met de orginele accu die vrij snel weer leeg liep en ik niet meer een hele dag met 1 lading kon doen. Het werd op den duur bijna 3x laden. Nieuw accutje erin dacht ik kan ie er weer een tijdje tegenaan.. niet helaas.

De accu heb ik vervangen voor een nieuw exemplaar orgineel LG. Na montage bleek deze niet herkend te worden (melding op scherm) en ook opladen was niet mogelijk. Weer een nieuwe accu gekregen en deze werkte wel.. alleen wat daarmee gebeurde was dat deze soms sprongen van 15% maakte wat ik merkte tijdens gebruik. Weer een nieuwe accu gekregen en deze gemonteerd maar ik ben nog lang niet tevreden over de accuduur. Ook bij deze accu merk ik sprongen alleen iets minder heftig.

Alle accu's die ik geplaatst heb zijn orginele LG G5 accu's. Ik heb voor de zekerheid de telefoon naar factory gereset maar helaas mocht dit niets uitmaken. De telefoon wordt niet warm of merkbaar trager o.i.d en als ik kijk wat uiteindelijk de accu het meest heeft doen verbruiken kom je bij de 7% inactief 5% weergave en 5% facebook enz.

Ik weet even niet meer waar ik het anders moet zoeken dan in SW of de Accu.
Iemand soortgelijks meegemaakt ? Nog ideeen wat ik kan doen om uit te sluiten waar het probleem zich bevind ?

DayZ I Project Cars - Jeff[NL]

• Ramon 73
Zomaar ineens begon mijn G5 rare dingen te doen...scherm knipperen, vingerafdruklezer werkte niet, aan/uit knop deed raar. Reset door de batterij eruit te trekken => loste het probleem niet op.
Telefoon en accu best wel warm, accu liep snel leeg. Kon ik op het vergrendelscherm wel nog zien.
Accu ook in no-time leeg. Daarna andere (volle) accu geplaatst, hielp niet. Daarom mijn oudere Mi4c maar weer in dienst gesteld. En bleek dat ik van mijn ritregistratie een backup had van 2 weken oud. Dus de G5 maar even aan de pc gehangen met kabel en TADA, ineens werkt die weer goed.
G5 wordt niet meer warm, scherm werkt normaal, net als vingerafdruklezer en aan/uit toets.

Toeval, of echt een hardware issue? Ik heb de Mi4c nu weer 100% in gebruik, dus eigenlijk kleine moeite om de G5 via garantie bij T-Mobile in te leveren. Maar als het niet hoeft cq. niks oplevert is het zonde van tijd, geld en moeite.

Edit: Vanmorgen vertoonde de G5 weer hetzelfde gedrag. Met wat klooien toch weer aan de praat gekregen en harde reset gedaan. Lijkt nu weer in orde te zijn.

Ramon 73 wijzigde deze reactie 22-04-2018 07:48 (8%)

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Het is alweer even geleden dat hier een reactie geplaatst is, dus ik ben bang dat ik een van de laatsten ben met een G5.

Mijn accu is na iets meer dan 2 jaar op. AccuBattery meldt dat er nog maar zo'n 1800 mAh van de oorspronkelijke 2800mAh over is. Ik weet dat dit een grove schatting is, maar nog nooit had ik dat een accu zo achteruit is gegaan in 2 jaar tijd.

Hoe is dat bij anderen? Zelfde verhaal of heb ik gewoon pech?

Omdat het toestel verder eigenlijk nog wel bevalt dacht ik er aan een nieuwe accu te kopen. Maar daar lees je eigenlijk ook alleen maar problemen over en die vervangingsaccus zijn nu waarschijnlijk ook een jaar of 2 oud. Wat zijn jullie ervaringen daar mee?

• Plugin
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 11:25
Android 8 update is er en geïnstalleerd. Werkt goed bij mij en leuke update zo te zien.
Toch niet slecht dat de G5 met android 6 kwam en nu dus 8.0 heeft.
PaT schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:40:

Omdat het toestel verder eigenlijk nog wel bevalt dacht ik er aan een nieuwe accu te kopen. Maar daar lees je eigenlijk ook alleen maar problemen over en die vervangingsaccus zijn nu waarschijnlijk ook een jaar of 2 oud. Wat zijn jullie ervaringen daar mee?
Je zal waarschijnlijk al een nieuwe accu hebben maar mijn ervaring is goed met een nieuwe. Hij was ook nog iets van 40-50% opgeladen dus dan blijft ie wel in een goede conditie.

Plugin wijzigde deze reactie 04-10-2018 15:05 (9%)

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik heb de accu van de G5 van mijn vrouw gekaapt. Daar is nog 68% werkend van volgens AccuBattery. Ik weet mij er mee te redden.

Ondertussen krijg ik een OS update van 2GB aangeboden. Krijgen we nou alsnog Oreo?

Edit: krijg nou wat, het is gewoon Oreo Android versie 8.0.0

PaT wijzigde deze reactie 04-10-2018 19:54 (16%)

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
PaT schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 17:36:
Ik heb de accu van de G5 van mijn vrouw gekaapt. Daar is nog 68% werkend van volgens AccuBattery. Ik weet mij er mee te redden.

Ondertussen krijg ik een OS update van 2GB aangeboden. Krijgen we nou alsnog Oreo?

Edit: krijg nou wat, het is gewoon Oreo Android versie 8.0.0
Haha inderdaad, 2,5 jaar later gewoon nog een OS-upgrade leveren. Dat valt me niet tegen (hoewel ik er niet per se op zat te wachten ofzoiets). Compliment aan LG. :)

• ray1618
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 29-06 08:22
Cyphax schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 15:10:
[...]

Haha inderdaad, 2,5 jaar later gewoon nog een OS-upgrade leveren. Dat valt me niet tegen (hoewel ik er niet per se op zat te wachten ofzoiets). Compliment aan LG. :)
Haha ja zo kan je het ook zien, maar oreo is inmiddels volgen mij al ongeveer een jaar uit. Dus het heeft ook wel heel erg lang moeten duren allemaal! Dan erbij van een flagship mag je toch zeker wel verwachten dat het minimaal 2 jaar geupdate wordt.

Dan ook nog een klein stukje positief, het is een update met wel wat leuke nieuwe features en het werkt allemaal wel netjes stabiel. :)

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
ray1618 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 22:56:
[...]

Haha ja zo kan je het ook zien, maar oreo is inmiddels volgen mij al ongeveer een jaar uit. Dus het heeft ook wel heel erg lang moeten duren allemaal!
Ja, dat is dan wel weer LG. :+
Ik heb ook eens voor mijn Optimus Black ooit Android 4 gekregen van LG toen Cyanogenmod al 4.3 had, dus dat was een downgrade. :P
Dan erbij van een flagship mag je toch zeker wel verwachten dat het minimaal 2 jaar geupdate wordt.

Dan ook nog een klein stukje positief, het is een update met wel wat leuke nieuwe features en het werkt allemaal wel netjes stabiel. :)
LG heeft een vrij slechte naam op dit gebied maar het is toch meestal een kwestie van beter laat dan nooit. De G5 is mijn derde LG-toestel en ze hebben zich wel elke keer aan hun belofte gehouden. :)

• ray1618
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 29-06 08:22
Zeker waar, beter laat dan niets ;)
Voor de mensen die het interesant vinden hier een lijstje met nieuwe features: https://www.androidfinest.com/lg-g6-and-g5-android-o/

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Sinds de Oreo update heb ik een issue met de batterij spaarstand. Die knalt er bij 20% gewoon standaard in en daar is met Oreo niets aan in te stellen. Alleen gaat bij mij nu bij 20% resterende batterij niet de spaarstand aan, maar knalt gewoon de hele telefoon uit. Met een accu die nog maar 2/3 van zijn oorspronkelijke capaciteit heeft is dat heel irritant.

Hebben meer eigenaren hier last van en is er een fix voor?

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
De batterijtijd lijkt er bij mij eerder op vooruit te zijn gegaan dan achteruit, en raar gedrag heb ik 'm ook nog niet zien vertonen. Ik gok dat de batterij vervangen het gaat oplossen. Klinkt alsof die kapot is, of iig rond 20% al te weinig meer levert om op vol vermogen te draaien oid.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Dat de batterij niet meer tip top is weet ik, maar dit doet hij pas sinds Oreo. Onder Nougat ging de spaarstand keurig aan.

Ik zal het eens testen door de spaarstand bij 21% handmatig aan te zetten. Als hij dan ook bij 20% uitvalt zal ik het toestel eens een harde reset geven.

Verder ben ik het met je eens dat Oreo zuiniger lijkt dan Nougat.

• Plugin
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 11:25
PaT schreef op woensdag 21 november 2018 @ 15:18:
Sinds de Oreo update heb ik een issue met de batterij spaarstand. Die knalt er bij 20% gewoon standaard in en daar is met Oreo niets aan in te stellen. Alleen gaat bij mij nu bij 20% resterende batterij niet de spaarstand aan, maar knalt gewoon de hele telefoon uit. Met een accu die nog maar 2/3 van zijn oorspronkelijke capaciteit heeft is dat heel irritant.

Hebben meer eigenaren hier last van en is er een fix voor?
Dat had ik ook, €15 nieuwe (orginele) accu. Geen problemen meer.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Hmm, dan moet ik er toch maar eens aan geloven. Die 2 tientjes is de G5 nog wel waard.
Het is misschien niet meer het modernste apparaat, maar voor mij voldoet hij nog erg goed.

De nieuwere toestellen zullen ongetwijfeld zuiniger en sneller zijn, maar voegen voor mij zo weinig toe dat ik het aanschafbedrag niet kan rechtvaardigen.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Inmiddels is de nieuwe accu binnen en 1 dag in gebruik. De spaarstand werkt nu inderdaad wel en de telefoon valt niet meer uit bij 20% accu. Toch mooi als je zo voor weinig geld weer even door kan met je G5 :)

• MartijnAbel
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 06:54
PaT schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 20:55:
Inmiddels is de nieuwe accu binnen en 1 dag in gebruik. De spaarstand werkt nu inderdaad wel en de telefoon valt niet meer uit bij 20% accu. Toch mooi als je zo voor weinig geld weer even door kan met je G5 :)
Waar heb je de accu aangeschaft? mijn vrouw loopt er ook tegenaan, maar ik zie nogal wat knockoff accu's die niet van echt te onderscheiden zijn.

Volvo V50 T5 - Do88.se FMIC - Custom 3" DP - ECU Spacer --- DTC/RICA TUNE @ 250PK & 390nm

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

MartijnAbel schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 15:41:
[...]

Waar heb je de accu aangeschaft? mijn vrouw loopt er ook tegenaan, maar ik zie nogal wat knockoff accu's die niet van echt te onderscheiden zijn.
Deze: https://tweakers.net/ext/...-BL42D1%2Fbpo-bl42d1.html

• MartijnAbel
Thanks! Echt een originele accu? Of denk je dat het een aftermarket accu is?

Volvo V50 T5 - Do88.se FMIC - Custom 3" DP - ECU Spacer --- DTC/RICA TUNE @ 250PK & 390nm

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Hij ziet er exact hetzelfde uit als de originele accu. Hij werkt prima en voor die 15 euro kan je er niet echt een buil aan vallen.

• MartijnAbel
PaT schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 17:31:
Hij ziet er exact hetzelfde uit als de originele accu. Hij werkt prima en voor die 15 euro kan je er niet echt een buil aan vallen.
Goed nieuws. Ben geen fan van imitatie accu's namelijk :p

• johanneslol
  • Registratie: december 2011
  • Niet online
Hallo Hopelijk kan iemand mij helpen.

Mijn moeder heeft een LG G5 gekregen die gebruikt was door een famillielid.
De telefoon gaf aan dat er een update was, dus ik heb deze update geïnstalleerd. Hij doet nu echter helemaal niks meer.. Ik kan hem in de stroom inpluggen om een batterijetje te zien met een ronddraaiend cirkeltje die hangt. Verder gebeurd er helemaal niks meer. De aanknop werkt niet meer, hard resets lijken niet mogelijk? Is hij nu echt gesloopt door die ene update? :( 8)7 |:( |:( |:(

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Hoe bedoel je dat harde resets niet mogelijk lijken? Reageert hij ook niet op de "power + volume down" knop combinatie?

En heb je al geprobeerd om de accu er even helemaal uit te halen? Wellicht reset hij dan zichzelf?

Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True