Dacht ik: Heeeee, misschien de Nougat update! maar helaas. Is nog 6.0.1PaT schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 21:07:
Gisteren kreeg ik weer een update aangeboden op de G5. Ik merk eigenlijk nooit verschil, maar het ging allemaal weer probleemloos
Dat zou wel echt belachelijk snel zijn. Verwacht dat het nog wel wat maanden duurt hoor.RichieSD schreef op woensdag 21 september 2016 @ 22:03:
[...]
Dacht ik: Heeeee, misschien de Nougat update! maar helaas. Is nog 6.0.1
Bij Android Authority verwachten ze december, als het heel erg meezit november.
In mijn ervaring met LG in het verleden komt ie dan volgend jaar zomer.
In mijn ervaring met LG in het verleden komt ie dan volgend jaar zomer.
Saved by the buoyancy of citrus
Mwah, zo slecht is LG nou ook weer niet. Ze lopen niet mee in de kopgroep, maar echt heel veel daarachter nou ook weer niet. Daarnaast, de V20 krijgt standaard Nougat en de verschillen met de G5 zijn nou ook weer niet zo groot.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Ik baseerde mijn ietwat ludieke opmerking op mijn ervaringen met LG in het verleden, hoofdzakelijk de update van mijn Optimus Black van 2.3 naar ICS, waarbij het maar duurde en duurde en tot op de dag van de plotse release ervan LG Benelux letterlijk van niets wist.
Maar toen had ik al CM geinstalleerd en dat was zelfs al Jellybean, dus die update van LG heb ik toen overgeslagen.
Toch hebben ze wél steeds geleverd. Beter laat dan nooit.
Toch hebben ze wél steeds geleverd. Beter laat dan nooit.
[ Voor 7% gewijzigd door Cyphax op 22-09-2016 09:00 ]
Misschien denk ik te makkelijk hoor maar de software is toch al af? LG heeft al een eigen schil om Nougat gegooid die op de V20 draait. Dus waarom kunnen ze diezelfde dan niet op de G5 zetten?
Nou ja, de V20 heeft natuurlijk wat unieke features, zoals het 2e schermpje. Dat zal aanpassingen vergen t.o.v. "stock" Nougat (los van de LG Skin). Die kan je dan niet toepassen op de G5.
Ik kwam na het aanzetten van wifi hotspot in de instellingen deze tegen: "delen met verbonden wifi" of in het engels "share via connected wi-fi". Deze zet het ssid broadcast uit, geeft een melding dat verbonden wifi apparaten prioriteit krijgen voor het delen via mobiele data tenzij het netwerk open is of 5ghz. Niet echt duidelijk. Heb gegoogled wat het doet. maar ik kan niks vinden, alsof het specifiek voor de G5 is ofzo. Wat doet dit ?
Lijkt me dat je daarmee aangeeft dat de verbinding die je doorsluist de reeds verbonden wifi moet zijn ipv je mobiele netwerk?
Dat dacht ik ook. Maar hij sluit de wifi juist af.
Als je de zin googled, net als de uitleg, vind je niks.
Als je de zin googled, net als de uitleg, vind je niks.
[ Voor 37% gewijzigd door Xfade op 28-09-2016 12:44 ]
Probeer eens de app "light flow". Ik had dit probleem ook met m'n G3 maar nu geen last meer van.Xfade schreef op zondag 10 juli 2016 @ 14:40:
Raar "probleem", af en toe blijft het notificatie led wit knipperen, ookal is er geen melding (ala whatsapp e.d.) qua notificaties. Dit is alleen op te lossen door een reboot. Wat kan dit zijn ?
Kreeg vandaag een mail van de reviewclub dat ze me morgen een G5 op sturen om te reviewen te samen met een 360 cam...Ben heel benieuwd, bezit nu een G2 die aan vervanging toe is
Dan ga je met een zeer grote stap vooruitwari42 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 19:49:
Kreeg vandaag een mail van de reviewclub dat ze me morgen een G5 op sturen om te reviewen te samen met een 360 cam...Ben heel benieuwd, bezit nu een G2 die aan vervanging toe is
Alleen raar dat een toestel uit verkoop gaat, nog gereviewd wordt
360cam lijkt me wel gaaf..
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Ja zal indd een hele stap vooruit zijn. Ik ben toe aan een nieuw toestel maar heb eigenlijk de OP3 hoog op mn verlanglijstje staan. Mss kan de G5 me overtuigen en kan ik hm voor een schappelijke prijs overnemen na de review.mucuracat schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:38:
[...]
Dan ga je met een zeer grote stap vooruit
Alleen raar dat een toestel uit verkoop gaat, nog gereviewd wordtMaar voor jouw maakt dat niks uit
360cam lijkt me wel gaaf..
Enne die camera.....tja weet er niet zo'n goede raad mee , zie niet echt het nut ervan in. Maar mss iets voor jou als ik hm over kan nemen na de review?
You got PBwari42 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 03:13:
[...]
Ja zal indd een hele stap vooruit zijn. Ik ben toe aan een nieuw toestel maar heb eigenlijk de OP3 hoog op mn verlanglijstje staan. Mss kan de G5 me overtuigen en kan ik hm voor een schappelijke prijs overnemen na de review.
Enne die camera.....tja weet er niet zo'n goede raad mee , zie niet echt het nut ervan in. Maar mss iets voor jou als ik hm over kan nemen na de review?
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
LG G5: ‘Android 7.0 Nougat update komt in november’
Volgens de laatste informatie komt LG volgende maand met de update naar Android 7.0 Nougat. Hierbij zou het vlaggenschip, de LG G5, als eerst de update naar de nieuwste Android-versie krijgen.
LG G5: Nougat update
Het Koreaanse LG zal in november de update naar Android 7.0 Nougat uitbrengen voor de LG G5. De informatie is afkomstig van de Australische provider Optus. Hierbij geeft de operator aan dat de update voor de G5 zelfs al getest is door Optus. Medio november moet de verspreiding van de update gaan beginnen.
https://www.droidapp.nl/n...roid-7-0-nougat-november/
'LG maakt opvolger van G5-smartphone niet modulair'
LG stapt af van het modulaire systeem van de G5-smartphone. De G6, die vermoedelijk volgend jaar op de markt komt, zal niet kunnen worden uitgebreid met accesoires die direct op het toestel kan worden bevestigd.
LG heeft een meer traditionele smartphone in ontwikkeling, meldt het Zuid-Koreaanse ETNews vrijdag op basis van meerdere bronnen in de smartphone-industrie.
http://www.nu.nl/mobiel/4...tphone-niet-modulair.html
Dat het principe van de Friends niet aanslaat is ook wel in de lijn der verwachtingen. Ze hebben het imho ook volkomen aan zichzelf te danken. Het is echt een potentieel dat de kop is ingedrukt. Maar goed dat het toestel verder erg goed is; ik mis niets dat een module zou oplossen.
Nou, inderdaad. Ik heb dan die gratis cammodule gekregen, maar man, man wat een onding. Een dac kan volgens mij nog wel iets toevoegen, maar waar zijn de rest van de magische aanvullingen? Een extra dikke accu, een qwerty toetsenbord? Nooit gekomen. Jammer, maar dat maakt inderdaad de G5 zelf niet minder prettig.
Wat LG fout deed (IMHO):
Niet de nadruk leggen op snelheid en kwaliteit. Ze doen eigenlijk niet onder vergeleken met Samsung S7, alleen weet niemand dat
tweede is: Friends moesten hot-swap zijn.. Dus zonder uitzetten modules in en uit.
Niet de nadruk leggen op snelheid en kwaliteit. Ze doen eigenlijk niet onder vergeleken met Samsung S7, alleen weet niemand dat
tweede is: Friends moesten hot-swap zijn.. Dus zonder uitzetten modules in en uit.
Wat een fail om meteen af te stappen van een modulair systeem. De volumeknoppen aan de achterkant waren ook ineens niet meer zo belangrijk, terwijl dat een tijd geleden bijna de wet van god was in de ogen van LG. Na het bootloop debacle en dit soort acties moet er wel iets heel fantastisch gebeuren wil ik een LG overwegen.
Focus op de basis en zorg voor een degelijke accuduur. Zowel de G3, G4 en ook de G5 scoren ondermaats wat dat betreft.
Focus op de basis en zorg voor een degelijke accuduur. Zowel de G3, G4 en ook de G5 scoren ondermaats wat dat betreft.
Ik ben normaal niet zo van ieder jaar een andere mobiel. Ik ben ook van de G2 naar de G5 gegaan, maar als de G6 weer de knoppen op de achterkant heeft, dan zal ik toch eens kijken wat de G5 tegen die tijd nog opbrengt. Dat is eigenlijk HET item dat ik mis van mijn G2.
Ik vind de G5 fantastisch. Ook ik kom van de G2 en ik heb de G5 nu bijna 2 maanden en ben er op-en-top content mee.
Ze stappen nergens van af. De v20 is een andere flagship dan de G serie. Wie weet wat de 6 brengt.Franco10 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:57:
Wat een fail om meteen af te stappen van een modulair systeem. -knip-
Qua batterij ben ik tevreden. Ik ben een average user, ik haal er 2 dagen mee tenzij ik GPS gebruik. Wat vindt u degelijk?
Als je 2 dagen op een accu haalt, dan denk ik dat 'average user' wat optimistisch is. Dan gebruik je het ding gewoon niet veel.
Ben ik de enige die slechte GPS heeft met G5?
Echt om te huilen.
Instellingen van alles geprobeerd. En niets hielp
ook Qualcomm Izat
Echt om te huilen.
Instellingen van alles geprobeerd. En niets hielp
ook Qualcomm Izat
Ik heb er geen moeite mee op de G5. M'n vorige LG was wel om te huilen qua GPS maar so far so good hier. Ik moet wel bekennen dat ik 'm niet heel intensief gebruik maar hij staat wel standaard aan.
Al iemand Nougat binnen gekregen?
https://www.google.nl/amp...?client=ms-android-om-lge
Nee nog niet, en als ik handmatig check krijg ik ook nog niets.mucuracat schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 12:05:
Al iemand Nougat binnen gekregen?

Hier ook nog niets.. Benieuwd hoe lang het duurt voordat alle toestellen de update krijgen.
Heb hem via LG bridge wel binnen..
Snelkoppelingen bovenin zijn grootste zichtbare aanpassingen en Quickmenu icoon anders
Snelkoppelingen bovenin zijn grootste zichtbare aanpassingen en Quickmenu icoon anders
Ook maar via LG Bridge geüpdatet.
-Multitasking nu mogelijk twee apps tegelijk te openen. Geinige feature, maar weet nog niet of ik het zo vaak ga gebruiken.
-Notificatiescherm andere layout. Ziet er iets strakker uit.
-Weet niet of het er al in zat, maar het lijkt of je de resolutie kan wijzigen. (Weergave-meer-display formaat). Er lijkt nu ineens veel meer op het scherm te passen
-Batterijduur gaan we morgen meemaken.
-Multitasking nu mogelijk twee apps tegelijk te openen. Geinige feature, maar weet nog niet of ik het zo vaak ga gebruiken.
-Notificatiescherm andere layout. Ziet er iets strakker uit.
-Weet niet of het er al in zat, maar het lijkt of je de resolutie kan wijzigen. (Weergave-meer-display formaat). Er lijkt nu ineens veel meer op het scherm te passen
-Batterijduur gaan we morgen meemaken.
Na update wekker niet meer gehoord en meldingen komen niet gelijk..
Lijkt wel of doze.. te diep slaapt.
Misschien hardreset?
Misschien hardreset?
Ik ben hem nu aan het installeren. Ik mag hopen dat de wekker werkt maandagmucuracat schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 09:47:
Na update wekker niet meer gehoord en meldingen komen niet gelijk..
Misschien hardreset?
Aanvullend: Leuk dat je je batterij niveau logo op het Always On scherm ziet. Echter kan je dit niet uitzetten.
[ Voor 14% gewijzigd door Xfade op 10-12-2016 14:16 ]
Heb hem nu ook draaien, ben tot nu toe wel tevreden.
Wel raar eigenlijk dat ze de baterijindicatie nu pas aan het always on scherm hebben toegevoegd, miste t eigenlijk al
Wel raar eigenlijk dat ze de baterijindicatie nu pas aan het always on scherm hebben toegevoegd, miste t eigenlijk al
Daar was wel een app voor. Ik vindt het wel raar dat het niet uit kan. Even wennen.
Batterij gebruik is nog steeds prima.
Batterij gebruik is nog steeds prima.
[ Voor 19% gewijzigd door Xfade op 11-12-2016 16:18 ]
Die update moet via pc? Of komt ie ook ota? Ik heb nog niks gezien; hij houdt tot dusverre stug vol dat ie up-to-date is.
Sinds vandaag een LG G5 in huis, maar zit nog in gesealde doos. Ik weet nog niet 100% zeker óf ik hem gebruiken. In de telefoonwinkel kreeg ik een niet te weigeren aanbod bij een nieuw abbonement en daarom de G5 maar erbij gepakt.......
Wat ik niet duidelijk terug vind in de specs/reviews is:
- USB-c connector? Volgens verkoper wel, volgens specs hier niet vermeld
- LCD scherm waar de huidige mode Amoled is. Is dit scherm nog de moeite waard vandaag de dag?
- Tweakers review haalt de camera onderuit. Hoe slecht is deze werkelijk?
Wat ik niet duidelijk terug vind in de specs/reviews is:
- USB-c connector? Volgens verkoper wel, volgens specs hier niet vermeld
- LCD scherm waar de huidige mode Amoled is. Is dit scherm nog de moeite waard vandaag de dag?
- Tweakers review haalt de camera onderuit. Hoe slecht is deze werkelijk?
De aansluiting is USB-C, ja. Het scherm is dik in orde, ik kan me niet voorstellen dat iemand daar een probleem mee heeft en de camera is vergelijkbaar met z'n concurrenten hoor. Behalve de groothoeklens. Dat is een voordeel boven de concurrentie.
Ik heb pebble watch en deze zet telefoon op stil.. Ik denk dat het daar aan ligt (nog niet geprobeerd),Xfade schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 13:26:
[...]
Ik ben hem nu aan het installeren. Ik mag hopen dat de wekker werkt maandag
Aanvullend: Leuk dat je je batterij niveau logo op het Always On scherm ziet. Echter kan je dit niet uitzetten.
Ik heb aantal apps, zoals wekker en chat apps, de batterij sparing uitgezet. Nu doen ze gewoon, ook al staat het op stil.
instellingen > rechtsboven op drie puntjes > Apps configureren > speciale toegang > Optimalisatie negeren
Bij mij komt ie net OTA binnen! Nu aan het downloaden. Ik ben benieuwd of de netwerkpolicies op het werk dat toestaan of dat ik moet wachten tot ik thuis ben.Cyphax schreef op zondag 11 december 2016 @ 17:04:
Die update moet via pc? Of komt ie ook ota? Ik heb nog niks gezien; hij houdt tot dusverre stug vol dat ie up-to-date is.
Ik heb 'm intussen ook geïnstalleerd. Eerste indrukken is dat het iets teveel zwart-wit is (voornamelijk als ik de notificaties naar beneden trek; het is bijna monochroom) maar ik zie ook een hoop verbeteringen op functioneel vlak. Batterij in het AOD, meer functies in de notificaties, en dat split screen kan weleens verdraaid handig zijn zo nu en dan. 
Oh en ik zie ook nog geen automatisch aanpassende kleurtemperatuur, dat is wel jammer. Ik had dat in CM12 (of 13? weet niet meer) op m'n Moto G, daar zat het prachtig ingebakken, hoefde niet met een 3rd party app als Twilight... jammer.
Oh en ik zie ook nog geen automatisch aanpassende kleurtemperatuur, dat is wel jammer. Ik had dat in CM12 (of 13? weet niet meer) op m'n Moto G, daar zat het prachtig ingebakken, hoefde niet met een 3rd party app als Twilight... jammer.
[ Voor 25% gewijzigd door Cyphax op 12-12-2016 13:54 ]
Dit vindt ik ook niet leuk.Cyphax schreef op maandag 12 december 2016 @ 13:50:
Ik heb 'm intussen ook geïnstalleerd. Eerste indrukken is dat het iets teveel zwart-wit is (voornamelijk als ik de notificaties naar beneden trek; het is bijna monochroom)
Net als of er een begrafenis in mijn telefoon zit
Je moet nu egt gaan zoeken wat aan of uit staat
De icoons staan ook zeer ver uitelkaar.
vindt hem niks meer aan na 3 tellen na de update al niet.
nougat nugat nogood
[EDIT]: nou er is nog hoop. net een ander thema gekozen kreeg nu orangje icoons. maar verder zoeken naar een ander thema
[ Voor 12% gewijzigd door Technoturk op 14-12-2016 03:06 ]
Ik heb nog geen thema gevonden dat donker is en mooi genoeg om te blijven helaas. 's Kijken hoe goed CM kan draaien want dat is ook wel een optie misschien. 
En anders went het hopelijk. Duurde ook even voordat ik Android 5 kon waarderen.
En anders went het hopelijk. Duurde ook even voordat ik Android 5 kon waarderen.
Ik krweg gisteren avond een melding van deze update, 1.5gig groot dus wist meteen al dat het de nieuwe versie is
Voor de rest ben ik nog wel tevreden over, alleen owee als je em laat vallen..
Hoezo vallen? Ik heb een G5 liggen die ik misschien wel/misschien niet ga gebruiken. Als vallen een groot probleem is, dan verkoop ik de G5 liever en koop ik iets anders dat wel tegen vallen kan. Mijn cheap-ass Xiaomi Mi4c is al tig keren gevallen met alleen een dus siliconen hoesje eromheen. Nog niks op aan te merken op case of scherm.SpeedyGJ schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:41:
Ik heb geen hoesje omheen dus houd daar wel rekening mee.Ramon 73 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 13:35:
[...]
Hoezo vallen? Ik heb een G5 liggen die ik misschien wel/misschien niet ga gebruiken. Als vallen een groot probleem is, dan verkoop ik de G5 liever en koop ik iets anders dat wel tegen vallen kan. Mijn cheap-ass Xiaomi Mi4c is al tig keren gevallen met alleen een dus siliconen hoesje eromheen. Nog niks op aan te merken op case of scherm.
Ik heb die van mij 1 keer laten vallen, vol op het scherm op de tegels
Nog geen 3 weken later: mijn vriendin wil wat van de grond pakken, valt de telefoon op de grond op nog geen 30cm hoogte en niet eens op het scherm, gevolg: Barst in het scherm, dit keer kan ik het gelukkig wel gebruiken dus laat het voor nu maar even zo.
Om even eerlijk te zijn: Hoesje zou wel heel veel helpen en mocht je deze telefoon houden dan raad ik dit ook zeer zeker aan, het vangt de grootste klap op.
Ik heb het niet op hoesjes en om dan eerlijk 2 te zijn: als ik had geweten dat het scherm zo snel kan barsten was ik niet voor de G5 gegaan.
Heb ik spijt? Nee dat absoluut niet, ik maak regelmatig foto's waarbij ook de groothoek ook heel vaak naar voren komt
Ik zit er toch hard aan te denken om de G5 een harde reset te gaan geven na de update naar Android 7. Ik heb toch een aantal apps, waaronder de outlook app van Microsoft, die raar gedrag vertonen.
Meer mensen die dit merken, of heb ik net weer die apps die Android 7 nog niet zo leuk vinden?
Meer mensen die dit merken, of heb ik net weer die apps die Android 7 nog niet zo leuk vinden?
Hier ook 1 app zag ik aleen maar wit beeld. Het app verwijderd en weer geinstaleerd deed hij het weer goed. Zag wel dat mijn accu na 6 uur al 15% was vandaag.
Hij draait bij mij voorbeeldig, ik heb op geen enkel moment iets gezien dat ook maar enigszins vreemd was, ook niet bij de installatie. Ik gebruik niet de outlook-app though.
Weet iemand of VoLTE op een unbranded toestel ook werkt?
Vreemd... Ik krijg de update niet binnen OTA.
Heb vandaag sinds de aanschaf van de LG 5 updates gedraaid, maar hij blijft op Android 6.0.1.
Zal hem een dezer dagen eens aan de pc koppelen, kijken of het dan lukt
Heb vandaag sinds de aanschaf van de LG 5 updates gedraaid, maar hij blijft op Android 6.0.1.
Sinds vanmiddag de G5 in gebruik. Ik zoek nog naar een methode/app om automatisch in/uit te schakelen. Liefst stel ik een schema in dat om 22:30 de telefoon uit gaat op werkdagen en weer aan om 5:30. Weekenden een ander regime.
In MIUI op de Mi4c zat dit standaard ingebakken, dus ik zoek me scheel om weer zoiets te realiseren. Apps uit de playstore zijn vaak erg oud en werken niet goed (bijv. Power Schedule is al 4 jaar niet meer bijgewerkt...)
In MIUI op de Mi4c zat dit standaard ingebakken, dus ik zoek me scheel om weer zoiets te realiseren. Apps uit de playstore zijn vaak erg oud en werken niet goed (bijv. Power Schedule is al 4 jaar niet meer bijgewerkt...)
Als het je gaat om niet gestoord worden door je telefoon; dat kan je zo wel instellen, daar hoeft ie niet voor uit. Als het is om de batterij te sparen, dan weet ik zo niet of dat zou kunnen.
Niet storen zou al een begin zijn, natuurlijk.Cyphax schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 23:00:
Als het je gaat om niet gestoord worden door je telefoon; dat kan je zo wel instellen, daar hoeft ie niet voor uit. Als het is om de batterij te sparen, dan weet ik zo niet of dat zou kunnen.
Je kunt 'm zo instellen dat ie tussen bepaalde tijden stil is, en als je wilt kun je aangeven dat je voor je favoriete contacten wel. Bij mij is ie tussen 22:00 en 7:00 stil, maar het alarm blijft wel weer werken. Werkt goed.
Ik gebruik de G5 nu net 1 dag. Hele berg updates al gehad maar nog niet Android 7.onnaj schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 22:45:
Vreemd... Ik krijg de update niet binnen OTA.
LG Bridge geinstalleerd, maar daar krijg ik de foutmelding "Kan de softwareversie niet controleren". Verbinding met telefoon werkt wel, is zichtbaar in verkenner (verbonden als bestandsoverdracht). Kan er ook van en naar kopieren.
Een keer kreeg ik een foutmelding "Error = 38" maar daar naar zoeken levert niets op..... In LG Brdige ook al de optie "Herstel Updatefout" gekozen, draait enorm lang maar geen resultaat, alleen weer de melding "kan versie niet controleren".
Laptop & telefoon ook al gereboot, geen succes.
Wat nu te doen?
Edit: Van LG is er ook een software update tool. Die gedraaid en daaruit komt de melding dat ik al op de meest recente versie zit.
Is er een kans dat de versie nog niet voor alle landen/talen/providers beschikbaar is? Ik heb mijn toestel via T-Mobile gekregen (al merk ik niet dat er branding op zit)
[ Voor 15% gewijzigd door Ramon 73 op 31-12-2016 14:31 ]
Het toestel wat ik heb is ook via T-Mobile aangeschaft, hoewel ik ook nergens iets zie van branding of zo.Ramon 73 schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 14:09:
[...]
Ik gebruik de G5 nu net 1 dag. Hele berg updates al gehad maar nog niet Android 7.
LG Bridge geinstalleerd, maar daar krijg ik de foutmelding "Kan de softwareversie niet controleren". Verbinding met telefoon werkt wel, is zichtbaar in verkenner (verbonden als bestandsoverdracht). Kan er ook van en naar kopieren.
Een keer kreeg ik een foutmelding "Error = 38" maar daar naar zoeken levert niets op..... In LG Brdige ook al de optie "Herstel Updatefout" gekozen, draait enorm lang maar geen resultaat, alleen weer de melding "kan versie niet controleren".
Laptop & telefoon ook al gereboot, geen succes.
Wat nu te doen?
Edit: Van LG is er ook een software update tool. Die gedraaid en daaruit komt de melding dat ik al op de meest recente versie zit.
Is er een kans dat de versie nog niet voor alle landen/talen/providers beschikbaar is? Ik heb mijn toestel via T-Mobile gekregen (al merk ik niet dat er branding op zit)
Mijn G3 was ook van T-Mobile maar dan uit Duitsland en daar had ik weer als een van de eerste de updates op.
Dan zal het wel een T-Mobile dingetje zijn dat 7 er nog niet is. Even afwachten dan, ik ben al van 5 naar 6 gegaan, dan heb ik nog iets om af te wachten.onnaj schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 17:20:
[...]
Het toestel wat ik heb is ook via T-Mobile aangeschaft, hoewel ik ook nergens iets zie van branding of zo.
Edit: Volgens het T-Mobile forum is de Nougat update al uitgerold. Nu zit ik nog een week bij een andere provider, wel toestel al in gebruik maar abbo gaat pas 10 januari over naar T-Mobile. Wellicht dat het probleem daar ligt. Zou op zich vreemd zijn dat de carrier zo'n invloed zou uitoefenen. Maar ook met de LG Mobile Support tool krijg ik de melding dat ik de laatste firmware heb. Beetje vreemd.
Edit 2: Hierover is contact geweest met T-Mobile. Ze zien dat het IMEI nummer klopt en bedoeld is om de update te ontvangen. Ook in de server staat alles klaar om de update te sturen, maar ze kunnen niet zien of het ligt een root of iets anders. Zelf heb ik het toestel niet ge-root, zo uit de doos gehaald en apps erop gezet. Meest "spannende" is Nova Launcher, maar die zorgt niet voor root.
Ik moet het toestel ter reparatie aanbieden....lekker dan (al kan T-Mobile natuurlijk niet veel anders)
[ Voor 60% gewijzigd door Ramon 73 op 04-01-2017 12:34 ]
Ik heb het nu ook met LG Bridge geprobeerd maar krijg dezelfde melding en via de mobile support tool zegt ie ook dat ik op de nieuwste versie zit. Heeft dus echt iets met T-Mobile te maken!
Ik kreeg van T-Mobile het antwoord dat alles in huns server goed staat en het IMEI nummer ook bedoeld is om de update te krijgen. Ze begonnen al over root te praten, maar ik weet heel zeker dat ik niet geroot heb. Dan nog zou dat volgens mij de OTA update niet tegenhouden. Naja, ingeleverd en eind volgende week zie ik wel verder.onnaj schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 16:36:
Ik heb het nu ook met LG Bridge geprobeerd maar krijg dezelfde melding en via de mobile support tool zegt ie ook dat ik op de nieuwste versie zit. Heeft dus echt iets met T-Mobile te maken!
Mijne is ook niet geroot, zelfs nog ff gecheckt met een rootchecker.
Belachelijk dat de telefoon er voor opgestuurd moet worden. Ik wacht het nog even af, heb lg hierover ook een email gestuurd.
Had mijn LG G3 de afgelopen 2 maanden al 2x weg gebracht voor reparatie en misschien moet deze nu ook weer weg. Dan kan het goed laatste keer LG zijn voor mij.
Belachelijk dat de telefoon er voor opgestuurd moet worden. Ik wacht het nog even af, heb lg hierover ook een email gestuurd.
Had mijn LG G3 de afgelopen 2 maanden al 2x weg gebracht voor reparatie en misschien moet deze nu ook weer weg. Dan kan het goed laatste keer LG zijn voor mij.
Anders even afwachten wat er bij mij uit de bus komt. Over een dikke week weten we meer.
Voor mij sws laatste keer LG...... Ik heb al 23jaar mobiele telefoons. Dit is de eerste waar iets mee misgaat. En ik heb de slechtste telefoon ooit gehad (Sony T68i) die bij mij probleemloos werkte. Dus deze LG is een flink dieptepunt.onnaj schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 18:11: Had mijn LG G3 de afgelopen 2 maanden al 2x weg gebracht voor reparatie en misschien moet deze nu ook weer weg. Dan kan het goed laatste keer LG zijn voor mij.
Als ze bij T-Mobile hebben zitten prutsen (of bij LG), dan snap ik dat je teleurgesteld bent (zou ik ook van balen) maar dat ligt niet aan het toestel toch? 
LG en de roms, de G5 is mijn derde LG-toestel en ik heb ze allemaal fijne telefoons gevonden (en in geval van de G5 nog steeds
) maar de updatepolicy, dat was toch altijd wel een nadeeltje. Daar hebben/hadden meer fabrikanten weleens de neiging toe.
LG en de roms, de G5 is mijn derde LG-toestel en ik heb ze allemaal fijne telefoons gevonden (en in geval van de G5 nog steeds
Niet om het een of het ander, maar ik heb dus ook een T-mobile G5 en heb de update als een van de eerste OTA ontvangen. Zelfs op het moment dat ik al overgestapt was naar een andere provider (Vodafone).
Wat je dus, als je het zo graag wil, kan proberen is om er even een andere simkaart van een provider in te steken. Ik heb werkelijk geen idee of dat invloed kan hebben op je update, maar kwaad kan het ook niet.
Dat gezegd hebbende moet ik zeggen dat ik de G5 met Marshmellow fijner vond dan met Nougat. Sommige wijzigingen vind ik gewoon geen verbeteringen.
Wat je dus, als je het zo graag wil, kan proberen is om er even een andere simkaart van een provider in te steken. Ik heb werkelijk geen idee of dat invloed kan hebben op je update, maar kwaad kan het ook niet.
Dat gezegd hebbende moet ik zeggen dat ik de G5 met Marshmellow fijner vond dan met Nougat. Sommige wijzigingen vind ik gewoon geen verbeteringen.
[ Voor 9% gewijzigd door PaT op 04-01-2017 21:46 ]
Ik kom van Vodafone af, en heb óók al een T-Mobile simkaartje gebruikt. Alleen maar om te kijken of het aan de carrier ligt. Dat heeft niet geholpen.PaT schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 21:45:
Niet om het een of het ander, maar ik heb dus ook een T-mobile G5 en heb de update als een van de eerste OTA ontvangen. Zelfs op het moment dat ik al overgestapt was naar een andere provider (Vodafone).
Maar ik ben redelijk teleurgesteld dat een redelijk hoogwaardig toestel zo'n misser kan hebben. Van mijn goedkope Xiaomi verwacht ik dat eerder, maar daar is nog geen update overgeslagen. Het is inmiddels 2017 en het wil er niet echt in dat zoiets basaals mis kan gaan en dan naar de servicedienst terug moet. In alle tijd dat ik mobieltjes gebruik heb ik nog niks terug hoeven sturen, en nu koop ik eens duur en nieuw en moet het al snel gerepareerd worden. Dat valt dan gewoon tegen.
Aan het toestel zelf ligt het niet. Was over de LG G3 ook zeer tevreden maar daarvan was de betrouwbaarheid minder, hopelijk is dat hier beter.Cyphax schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 21:13:
Als ze bij T-Mobile hebben zitten prutsen (of bij LG), dan snap ik dat je teleurgesteld bent (zou ik ook van balen) maar dat ligt niet aan het toestel toch?
LG en de roms, de G5 is mijn derde LG-toestel en ik heb ze allemaal fijne telefoons gevonden (en in geval van de G5 nog steeds) maar de updatepolicy, dat was toch altijd wel een nadeeltje. Daar hebben/hadden meer fabrikanten weleens de neiging toe.
Ook de accu valt me 100% mee, had verwacht dat deze slechter zou zijn als van de G3 gezien de capaciteit maar hij gaat juist langer mee.
Verder werkt ie gewoon super snel, zeer goede camera en bellen gaat ook nog goed ook :-)
Maar hopen dat de update nog OTA binnenkomt en maar even afwachten wat LG reageert op mijn email. Meestal ontvang ik overigens vaak binnen één werkdag een reactie van LG, dat is zeker positief.
Ook LG G5 met T-Mobile en al een tijdje Nougat er op.
Wel via LG Bridge, maar toch
En wat betreft updatepolicy van LG? Die is echt goed, vergeleken met 4, 5 jaar geleden. Toen waren ze of laatste of bijna geen update.
Nu, zowel G2, G4 als G5 (G3 heb ik niet gehad) waren ze eerste of een van de eerste met update.
En jammer dat men weer na 1 ervaring zegt; nooit meer
Elk toestel of merk heeft wel eens problemen. Zoek ze maar op in fora. Alleen klachten komen hier terecht
Wel via LG Bridge, maar toch
En wat betreft updatepolicy van LG? Die is echt goed, vergeleken met 4, 5 jaar geleden. Toen waren ze of laatste of bijna geen update.
Nu, zowel G2, G4 als G5 (G3 heb ik niet gehad) waren ze eerste of een van de eerste met update.
En jammer dat men weer na 1 ervaring zegt; nooit meer
Elk toestel of merk heeft wel eens problemen. Zoek ze maar op in fora. Alleen klachten komen hier terecht
Helemaal mee eens. Ik vind de reactie ook wel een beetje voorbarig. Daarnaast vind ik het advies van T-mobile ook wel wat bijzonder. Stuur maar op, omdat een update niet binnen komt... LG zal ongetwijfeld de update in waves uitrollen en wellicht is dit bewuste toestel nog niet aan de beurt?
Nou, na zo'n 22jaar met gsm's in de weer te zijn kan ik wel enige ervaring met fabrikanten/leveranciers hebben. Dat mijn eerste LG telefoon al na 4 dagen gebruik terug moet vanwege een simpel software"dingetje" zegt toch wel iets over de kwaliteit die erachter zit. Voor zo'n groot merk moet zoiets toch heel simpel op te lossen zijn, maar nee, retour naar servicepunt.PaT schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:12:
Helemaal mee eens. Ik vind de reactie ook wel een beetje voorbarig. Daarnaast vind ik het advies van T-mobile ook wel wat bijzonder. Stuur maar op, omdat een update niet binnen komt... LG zal ongetwijfeld de update in waves uitrollen en wellicht is dit bewuste toestel nog niet aan de beurt?
Dat neemt natuurlijk niet weg dat het niet incident kan zijn. Het is niet dat dit topic vol staat met dezelfde klachten.Ramon 73 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:41:
[...]
Nou, na zo'n 22jaar met gsm's in de weer te zijn kan ik wel enige ervaring met fabrikanten/leveranciers hebben. Dat mijn eerste LG telefoon al na 4 dagen gebruik terug moet vanwege een simpel software"dingetje" zegt toch wel iets over de kwaliteit die erachter zit. Voor zo'n groot merk moet zoiets toch heel simpel op te lossen zijn, maar nee, retour naar servicepunt.
Het kan je ook overkomen met bijna elk willekeurig ander toestel.
Ben het wel met je eens dat het erg suf is dat het toestel opgestuurd moet worden voor een softwareupdate maar als ik jou was had ik die softwaeupdate voorlopig nog gewoon afgewacht. Het verschil tussen Android6 en 7 is gewoon niet zo groot. Nou moet je het toestel helemaal missen, da's hartstikke zonde.
[ Voor 18% gewijzigd door Cyphax op 05-01-2017 10:51 ]
Joh, resultaten uit het verleden bieden nou eenmaal geen garantie voor de toekomst 
Met de kwaliteit van de G5 is niets mis naar mijn mening. Dat jouw toestel niet wil updaten is vreemd, maar ligt misschien niet aan "de kwaliteit" van het toestel, maar aan andere factoren.
Met de kwaliteit van de G5 is niets mis naar mijn mening. Dat jouw toestel niet wil updaten is vreemd, maar ligt misschien niet aan "de kwaliteit" van het toestel, maar aan andere factoren.
De overgang van 6 naar 7 is nu niet zó belangrijk. Maar je moet maar afwachten wat er over 2-3jaar uit de bus komt. Wordt dan wel de laatste update nog geladen (als die al beschikbaar komt)?Cyphax schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:50:
[...]
Het verschil tussen Android6 en 7 is gewoon niet zo groot. Nou moet je het toestel helemaal missen, da's hartstikke zonde.
Overigens mis ik het toestel niet zó erg, ik heb mijn trouwe Mi4c weer opnieuw in gebruik genomen. Alleen even opladen.
Mijn ervaring met LG is altijd geweest dat ze op zich wel toestellen updates geven, maar doorgaans heel laat, en meer dan één major upgrade heb ik nog niet meegemaakt. Verdere upgrades heb ik altijd via CM gedaan.Ramon 73 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 12:42:
[...]
De overgang van 6 naar 7 is nu niet zó belangrijk. Maar je moet maar afwachten wat er over 2-3jaar uit de bus komt. Wordt dan wel de laatste update nog geladen (als die al beschikbaar komt)?
Ik ga er niet vanuit dat de G5 een android 8 (of 7.3 of wat de volgende versie ook voor nummer krijgt) zal gaan krijgen.
(dan kan het alleen maar meevallen
Lg heeft mij zojuist terug gebeld en men gaf aan dat de uitrol gestopt ivm problemen bij enkele toestellen. Dit is een probleem wat door Android opgelost dient te worden en waar meerdere merken schijnbaar hinder van kunnen ondervinden.
Ik moest het gewoon om de week weer eens proberen en lukt het over bij wijze van een maand nog niet dan wederom contact met ze opnemen.
Ik moest het gewoon om de week weer eens proberen en lukt het over bij wijze van een maand nog niet dan wederom contact met ze opnemen.
Grappig. T-Mobile beweert tegen mij dat de update klaar staat voor mijn toestel en er aan hun zijde geen belemmering is voor het pushen van de update naar mijn toestel.onnaj schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 13:22:
Lg heeft mij zojuist terug gebeld en men gaf aan dat de uitrol gestopt ivm problemen bij enkele toestellen. Dit is een probleem wat door Android opgelost dient te worden en waar meerdere merken schijnbaar hinder van kunnen ondervinden.
LG heb ik wél de vraag gesteld maar nog geen antwoord gehad.
Hoe heb je die vraag gesteld? Ik heb hem gisteren via het online formulier gesteld en ben direct de volgende dag dus terug gebeld.Ramon 73 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 18:55:
[...]
Grappig. T-Mobile beweert tegen mij dat de update klaar staat voor mijn toestel en er aan hun zijde geen belemmering is voor het pushen van de update naar mijn toestel.
LG heb ik wél de vraag gesteld maar nog geen antwoord gehad.
Vreemd dat ze allebei wat anders beweren. Overigens gaf de medewerker bij LG in eerste instantie ook aan dat de update klaar zou staan, maar na veder navragen bij een collega kwam hij erachter dat het automatisch updaten is gestopt.
Telefonisch, aan de helpdesk van LG.onnaj schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 19:41:
[...]
Hoe heb je die vraag gesteld? Ik heb hem gisteren via het online formulier gesteld en ben direct de volgende dag dus terug gebeld.
En T-Mobile kwam met onderstaand antwoord:
------
Alles in de server staat goed. Ik kan de toestel software zien en ik kan ook zien dat de huidige software versie actief staat en te updaten is naar Nougat. Het kan root zijn, een fout in de software op het toestel, etc. Dat is echt onmogelijk vanaf hier te zeggen helaas. Ik ben bang dat het toestel naar service center moet voor flashen en onderzoek.
------
Dus met dat antwoord in gedachten leek het logisch om het toestel voor "reparatie" aan te bieden. Maakt ook niet zo gék veel uit. Mijn Mi4c doet het prima, geen enkel probleem. De G5 heeft wat leuke extra's (Geheugenkaart, vingerafdruk herkenning, groter scherm, QC3.0) maar nou niet zodanig baanbrekend dat ik de G5 echt vreselijk mis. Andersom, toestel inleveren en weer ophalen etc etc als het zinloos is, is ook jammer van ieders tijd.
Als je toch wilt opsturen.. Misschien proberen met een hard reset zelf . Misschien dat ie dan wel updateRamon 73 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 21:50:
[...]
Telefonisch, aan de helpdesk van LG.
En T-Mobile kwam met onderstaand antwoord:
------
Alles in de server staat goed. Ik kan de toestel software zien en ik kan ook zien dat de huidige software versie actief staat en te updaten is naar Nougat. Het kan root zijn, een fout in de software op het toestel, etc. Dat is echt onmogelijk vanaf hier te zeggen helaas. Ik ben bang dat het toestel naar service center moet voor flashen en onderzoek.
------
Dus met dat antwoord in gedachten leek het logisch om het toestel voor "reparatie" aan te bieden. Maakt ook niet zo gék veel uit. Mijn Mi4c doet het prima, geen enkel probleem. De G5 heeft wat leuke extra's (Geheugenkaart, vingerafdruk herkenning, groter scherm, QC3.0) maar nou niet zodanig baanbrekend dat ik de G5 echt vreselijk mis. Andersom, toestel inleveren en weer ophalen etc etc als het zinloos is, is ook jammer van ieders tijd.
Al geprobeerd; gaf geen verbeteringmucuracat schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 08:49:
[...]
Als je toch wilt opsturen.. Misschien proberen met een hard reset zelf . Misschien dat ie dan wel update
Ik werd net toch gebeld door LG. Bij het telefonisch contact heb ik verteld dat andere mensen (op T-Mobile forum) wél de update kregen. Nu wilde LG graag de IMEI nummers hebben van de mensen die de update wel hebben gekregen. Aangezien het toestel al verstuurd is, ga ik daar geen actie op ondernemen.onnaj schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 13:22:
Maar zo lijkt het er toch op dat de update is gestopt.
Ik wacht het gewoon even af. Hij draait verder prima zo. Wel netjes dat ze ook jou redelijk snel teruggebeld hebben en dat je hier meldt dat ze dat gedaan hebben :-)
Ik laat ook nog wel iets weten over de afloop.onnaj schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 17:23:
Ik wacht het gewoon even af. Hij draait verder prima zo. Wel netjes dat ze ook jou redelijk snel teruggebeld hebben en dat je hier meldt dat ze dat gedaan hebben :-)
Edit 9-1-2017: Toestel is van T-Mobile naar Dynafix gegaan en is nu bij LG in behandeling. Ben eens heel benieuwd wat daar uit de bus komt.
[ Voor 18% gewijzigd door Ramon 73 op 09-01-2017 15:05 ]
Ik ben al jaren een tevreden LG gebruiker. Begonnen met de L9, toen naar de G3 (die ik nu voor m'n werk gebruik) en inmiddels ruim anderhalve maand met de G5.
Ik ben zeker geen high-end gebruiker. Gewoon surfen op het web, facebook, foto's maken en mailen doe ik ermee. En dat bevalt zeer goed. De camera vind ik geweldig goed, maar dat vond ik bij de G3 ook al. Het toestel zelf voelt prima aan, maar zit voor de veiligheid in een hoes. Kieren en zulks dus geen last van.
Het scherm is erg mooi, met heldere kleuren en scherp contrast.
De uitrol van Android 7 kreeg ik op de LG-release datum en ging vlekkeloos. Overigens is T-Mobile ook mijn carrier.
Het toestel werkt zoals ik verwacht. Het omzetten van de knoppen van achter naar opzij heb ik niet als storend ervaren. De vingerdrukscanner werkt snel en zonder haperen.
Het enige dat mij opvalt is dat het toestel soms sloom wordt. Even opnieuw opstarten verbetert dat weer, maar eens in de paar weken móet het apparaat echt even uit, is mijn ervaring.
Zoals het er nu voor staat mag de volgende ook weer een LG worden
Ik ben zeker geen high-end gebruiker. Gewoon surfen op het web, facebook, foto's maken en mailen doe ik ermee. En dat bevalt zeer goed. De camera vind ik geweldig goed, maar dat vond ik bij de G3 ook al. Het toestel zelf voelt prima aan, maar zit voor de veiligheid in een hoes. Kieren en zulks dus geen last van.
Het scherm is erg mooi, met heldere kleuren en scherp contrast.
De uitrol van Android 7 kreeg ik op de LG-release datum en ging vlekkeloos. Overigens is T-Mobile ook mijn carrier.
Het toestel werkt zoals ik verwacht. Het omzetten van de knoppen van achter naar opzij heb ik niet als storend ervaren. De vingerdrukscanner werkt snel en zonder haperen.
Het enige dat mij opvalt is dat het toestel soms sloom wordt. Even opnieuw opstarten verbetert dat weer, maar eens in de paar weken móet het apparaat echt even uit, is mijn ervaring.
Zoals het er nu voor staat mag de volgende ook weer een LG worden
Ik lees erg veel problemen met het scherm van dit toestel op Reddit en xda.
Het scherm zou last hebben van burn in met name de nav bar en ghosting.
Hebben meer mensen hier last van?
[ Voor 5% gewijzigd door Bassbounce op 10-01-2017 00:22 . Reden: bassbounce ]
De update komt nu alsnog binnen OTA!
Wel één vreemd ding, mijn batterij werd ineens super snel leeg en er staat bij batterijgebruik bovenaan 1 verbruiker waarvan geen gegevens bekend zijn. Hebben meer mensen dit al meegemaakt?
Wel één vreemd ding, mijn batterij werd ineens super snel leeg en er staat bij batterijgebruik bovenaan 1 verbruiker waarvan geen gegevens bekend zijn. Hebben meer mensen dit al meegemaakt?
Nee, maar ik zie zo gauw ook niet in hoe je in kunt laten branden? Ik heb nog nooit een onaangeraakte smartphone gezien waarbij niet na ~10 seconden het scherm uit ging.Bassbounce schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 00:14:
Ik lees erg veel problemen met het scherm van dit toestel op Reddit en xda.
Ik kan me er niet zo heel veel bij voorstellen en ik zie ook geen reden om er bang voor te zijn eigenlijk.
Ik heb 'm tijdens de update volgens mij de hele tijd aan de lader gehouden (half uurtje ofzo). Laadt ie wel gewoon op verder?onnaj schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 16:05:
De update komt nu alsnog binnen OTA!
Dat vd batterij was vóór de update, ben benieuwd wat ie nu doet.
Zijn er meer mensen die 'ineens' een giga battery drain hebben door de Facebook app en de Messenger app?
Beide apps staan met stip op 1 en 2 qua verbruik in het batterij overzicht.
Messenger heb ik er daarom maar af gegooid, maar met Facebook kan je alleen downgraden.
Ik heb het hier bij 2 toestellen exact gelijk.
Messenger heb ik er daarom maar af gegooid, maar met Facebook kan je alleen downgraden.
Ik heb er ook last van sinds vandaag op mijn One plus X.PaT schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 19:02:
Zijn er meer mensen die 'ineens' een giga battery drain hebben door de Facebook app en de Messenger app?
Veel gelezen klacht vandaag op internet.PaT schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 19:02:
Bij mij precies hetzelfde. Ik dacht al dat dit kwam doordat ik de batterij één keer helemaal gedraind had, maar merk nu ook weer dat ie wel heel snel leeg is.
Heb vrijwel niets met Facebook gedaan en toch 9% batterij verbruikt. Snap niet wat voor een testers ze hebben, zoiets moet toch opvallen?!
Heb vrijwel niets met Facebook gedaan en toch 9% batterij verbruikt. Snap niet wat voor een testers ze hebben, zoiets moet toch opvallen?!
Ja, het valt ook op getuige de klachten op het internet. 
Ik heb zelf geluk; ik doe niks met Facebook en daarmee ook niet met die Messenger.
Ik heb zelf geluk; ik doe niks met Facebook en daarmee ook niet met die Messenger.
Met die messenger doe ik ook helemaal niets. Des te verdachter was het dat die app ineens zo idioot veel van mijn batterij af snoepte.
Vandaag lijkt het echter weer goed te gaan.
Vandaag lijkt het echter weer goed te gaan.
Hoe zijn de ervaringen met gps? Ik overweeg de G5 SE.. Ik gebruik mijn telefoon veel als navigatie in de auto icm Google Maps. Is een fix snel gemaakt en houdt de telefoon deze ook goed vast?
@ forto: ja en ja. De G5 wil prima navigeren. Een fix is vrijwel direct gemaakt.
De G5 SE heeft wel een andere SOC dan de LG G5, dus de resultaten kunnen wat verschillen.forto schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 13:30:
Hoe zijn de ervaringen met gps? Ik overweeg de G5 SE..
Over en weer, op en neer.....Toestel is van T-Mobile naar Dynafix gegaan. Die hebben het doorgestuurd naar LG en zij weer terug naar Dynafix. Dynafix heeft de update uitgevoerd, maar het toestel moet nu weer terug naar LG ter controleRamon 73 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 21:50:
[...]
Ik laat ook nog wel iets weten over de afloop.
Edit 9-1-2017: Toestel is van T-Mobile naar Dynafix gegaan en is nu bij LG in behandeling. Ben eens heel benieuwd wat daar uit de bus komt.
Dus tel maar weer een weekje óp bij de reparatie. Toestel komt vandaag binnen in Amstelveen, dus ws. dinsdag of woensdag op transport naar Dynafix die het weer moeten doorsturen naar de T-Mobile winkel.
Pff dat schiet lekker op dan! En al helemaal dubbel zuur omdat de update nu OTA is binnengekomen.Ramon 73 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 10:36:
[...]
Over en weer, op en neer.....Toestel is van T-Mobile naar Dynafix gegaan. Die hebben het doorgestuurd naar LG en zij weer terug naar Dynafix. Dynafix heeft de update uitgevoerd, maar het toestel moet nu weer terug naar LG ter controle![]()
Dus tel maar weer een weekje óp bij de reparatie. Toestel komt vandaag binnen in Amstelveen, dus ws. dinsdag of woensdag op transport naar Dynafix die het weer moeten doorsturen naar de T-Mobile winkel.
Ik heb t idee dat het batterijgebruik door Android N is toegenomen, vannacht in de ruststand verloor ie zelfs 10% (in ca 8u) met wifi en data uitgeschakeld!
Vanavond toestel terug ontvangen van LG, na een gevoelsmatig veel te lange doorlooptijd. LG heeft de update erop gezet, nu Nougat 7.0 en alles lijkt goed te werken. Smart lock nog niet maar ik ga er van uit dat de locatiebepaling nog geen fix heeft.
Als douceurtje een geheugenkaart van 32GB erbij gekregen, leuke geste.
Ik zoek nog een glazen screenprotector die over het hele scherm valt. Alleen bij dx vind ik wat ik zoek. Zijn er andere suggesties?
.
Als douceurtje een geheugenkaart van 32GB erbij gekregen, leuke geste.
Ik zoek nog een glazen screenprotector die over het hele scherm valt. Alleen bij dx vind ik wat ik zoek. Zijn er andere suggesties?
.
[ Voor 34% gewijzigd door Ramon 73 op 25-01-2017 06:09 ]
Let op:
Dit topic is alleen voor ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Levertijden en prijzen: [LG G5] Levertijden en prijzen
Rooten en custom ROM's: [LG G5] Rooten & Custom ROM's
Accessoires en Friends modules: [LG G5] Accessoires topic
Dit topic is alleen voor ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Levertijden en prijzen: [LG G5] Levertijden en prijzen
Rooten en custom ROM's: [LG G5] Rooten & Custom ROM's
Accessoires en Friends modules: [LG G5] Accessoires topic