Een originele rom installeren is het makkelijkst om het te verhelpen, maar ook nog unlocken en dan xiaomi.eu flashen wellicht het beste.Tosun schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 15:06:
Wat raad je mij aan om het te "verzuiveren" ?
[...]
Ik heb iets gelijkaardigs gehad na installatie van ES File explorer. Staat die toevallig geïnstalleerd?
Met unlocken bedoel je rooten? Zijn er stabiele custom roms? Welke draai jij eigenlijk?dutchgio schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 15:50:
[...]
Een originele rom installeren is het makkelijkst om het te verhelpen, maar ook nog unlocken en dan xiaomi.eu flashen wellicht het beste.
Zijn er ook backup apps zonder dat je hoeft te rooten?
[ Voor 7% gewijzigd door Tosun op 23-01-2017 20:19 ]
Met unlocken bedoeld hij het unlocken van de bootloader. Als deze niet unlocked is accepteert de telefoon allen originele software.Tosun schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:19:
Met unlocken bedoel je rooten?
Redmi 3S gaat zo te zien wel update krijgen naar Nougat
http://www.gizchina.com/2...tting-android-7-0-nougat/
http://www.gizchina.com/2...tting-android-7-0-nougat/
Ik heb een redmi 3 pro. Ik heb een probleem met 2 apps . Ik werk als postbode en gebruik daar een app voor.
Ik moet constant verbinding hebben met het internet. Het probleem is dat wanneer ik de telefoon in mijn jaszak stop en scherm dus uit gaat, ik de verbinding met het internet verlies. Hetzelfde heb ik ook met Plex.
Als ik gewoon een film stream vanaf mijn nas, dan staat het scherm dus gewoon aan, en is de verbinding met internet gewoon goed. Wanneer ik muziek stream, en het scherm dus uit staat, dan wordt na een tijdje de verbinding met de server verbroken. Ik kan nergens vinden waar ik dat kan instellen. Ik heb MIUI Global 8.1 Stable 8.1.3.0 (Laimidi) rom
Ik moet constant verbinding hebben met het internet. Het probleem is dat wanneer ik de telefoon in mijn jaszak stop en scherm dus uit gaat, ik de verbinding met het internet verlies. Hetzelfde heb ik ook met Plex.
Als ik gewoon een film stream vanaf mijn nas, dan staat het scherm dus gewoon aan, en is de verbinding met internet gewoon goed. Wanneer ik muziek stream, en het scherm dus uit staat, dan wordt na een tijdje de verbinding met de server verbroken. Ik kan nergens vinden waar ik dat kan instellen. Ik heb MIUI Global 8.1 Stable 8.1.3.0 (Laimidi) rom
Dat lijkt me iets met een batterij bespaar app die je data uitzet. Wellicht de instellingen van MIUI zelf er eens op nalopen.tumbadora schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 23:02:
Ik heb een redmi 3 pro. Ik heb een probleem met 2 apps . Ik werk als postbode en gebruik daar een app voor.
Security/veiligheid app -> Batterij -> instellingen icoon rechtsbovenin -> mobiele data uit wanneer apperaat is vergrendeld.
[ Voor 9% gewijzigd door dutchgio op 03-02-2017 09:05 ]
dankjewel voor je antwoord. Ik heb gekeken bij die de instelling.Bij turn off mobile data when device is locked staat , never. ik heb er een andere rom op gezet omdat ik de bootloader wil unlocken.Ik heb nu MIUI 8 Global7.1.19 Beta. (is dit de developer rom?) Ik heb al toestemming gekregen maar het lukt nog niet. blijf hangen op 50 %
edit Het is gelukt om de bootloader te unlocken. Deze keer mijn telefoonnr. gebruikt i.p.v mijn emailadres in Mi unlock.
edit Het is gelukt om de bootloader te unlocken. Deze keer mijn telefoonnr. gebruikt i.p.v mijn emailadres in Mi unlock.
[ Voor 15% gewijzigd door tumbadora op 03-02-2017 16:47 ]
Ik heb sinds een week ongeveer het volgende probleem met mijn Redmi 3S terwijl het ruim 3 maanden zonder problemen gewerkt heeft:
Op de stock global ROM had ik opeens het probleem dat mijn mobiele internetverbinding op 3g / 4g wegviel na enkele minuten. Op 2g geen probleem met internet. Ik heb heb er 2 simkaarten in met beide data abonnement, maar met beide hetzelfde probleem. Ook als ik 1 van beide test. Even vliegtuigmodus aan en uit heb ik weer tijdelijk internet.
Het volgende heb ik geprobeerd:
APN settings resetten en opnieuw handmatig instellen
Terug naar fabrieksinstellingen
Global develloper Rom geflasht
Zit nu op de xiaomi.eu rom maar nog steeds geen mobiel internet.
Beide abonnementen in een oude telefoon gestopt waar ze beide direct internet hebben dus geen problemen met de simkaartjes.
Het lijkt mij geen hardware probleem omdat het tijdelijk wel werkt. Geen SIM kaart probleem omdat deze het prima doen in een andere telefoon. Dus dan blijft software probleem over, maar andere ROMS lost niks op
Iemand een suggestie wat ik kan proberen?
Op de stock global ROM had ik opeens het probleem dat mijn mobiele internetverbinding op 3g / 4g wegviel na enkele minuten. Op 2g geen probleem met internet. Ik heb heb er 2 simkaarten in met beide data abonnement, maar met beide hetzelfde probleem. Ook als ik 1 van beide test. Even vliegtuigmodus aan en uit heb ik weer tijdelijk internet.
Het volgende heb ik geprobeerd:
APN settings resetten en opnieuw handmatig instellen
Terug naar fabrieksinstellingen
Global develloper Rom geflasht
Zit nu op de xiaomi.eu rom maar nog steeds geen mobiel internet.
Beide abonnementen in een oude telefoon gestopt waar ze beide direct internet hebben dus geen problemen met de simkaartjes.
Het lijkt mij geen hardware probleem omdat het tijdelijk wel werkt. Geen SIM kaart probleem omdat deze het prima doen in een andere telefoon. Dus dan blijft software probleem over, maar andere ROMS lost niks op

Iemand een suggestie wat ik kan proberen?
Heb sinds een week een verhoogd mobiel dataverkeer door standaard mail app. 10MB/uur zonder nieuwe mail.
Heb redmi 3s pro met laatste Global ROM.
Als accounts live.nl en Gmail.
Op WiFi heb ik dit probleem niet.
Iemand enig idee of suggestie?
Heb redmi 3s pro met laatste Global ROM.
Als accounts live.nl en Gmail.
Op WiFi heb ik dit probleem niet.
Iemand enig idee of suggestie?
Dat is van es file Explorer, heb ik ook. Ik heb gewoon genegeerd. Gedownload vanuit Playstore.Tosun schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:16:
Ik heb die pop-upje pas 2-3 maanden, en telefoon al 1 jaar. Website weet ik zo niet (wel een aziatische website), maar recensies waren allemaal positief en vandaar had ik hem ook gehaald.
Ook download hij vanzelf .APK bestanden.
[...]
http://www.androidauthori...-es-file-explorer-691930/theduke1989 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 23:31:
[...]
Dat is van es file Explorer, heb ik ook. Ik heb gewoon genegeerd. Gedownload vanuit Playstore.
Ik zou overstappen naar een andere file manager, ES is niet goed meer.
Probleem is, ik heb helemaal geen ES file explorer.
Ik sta ook op het punt om de 3S te kopen, na lang twijfelen.
Iedereen is er blijkbaar vrij tevreden over? Is deze nog steeds zijn prijs waard?
Iedereen is er blijkbaar vrij tevreden over? Is deze nog steeds zijn prijs waard?
Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT
Waarom niet een 4S?
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Omdat de 3S in een global edition beschikbaar is, met oa ondersteuning voor de 800MhZ band.
Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT
Toptelefoontje 3 kleur! geen Nederlands, dus evt unlocken xiaomi.eu rom installeren gedoe.. mocht je dat willen.Dreifarben schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 10:38:
Ik sta ook op het punt om de 3S te kopen, na lang twijfelen.
Oh ja dat is wel een dingDreifarben schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 10:53:
Omdat de 3S in een global edition beschikbaar is, met oa ondersteuning voor de 800MhZ band.
In dat geval ja ik ben er nog steeds tevreden mee en met LineageOS nog redelijk stabiel te noemen.
Mijn zusje had hem vandaag ook in de handen en was onder de indruk van de snelheid. Moet ook zeggen het enige waar ik problemen mee heb is Tweakers.net bezoeken voor de rest nergens problemen.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Verwijderd
Ik heb een probleem:
Om 17.00 urur had ik nog ca. 40% bat. Alleen ff gekeken naar de buien radar en om 19.03 ff snel vooor de tijd
Om 19.30 kom ik thuis met een lege bat, en opladen wil ook niet meer.
Oplader getest deze werkt wel.
Iemand enig idee wat hiet gebeurt kan zijn?
Iemand ook een oplossing hoe ik dit kan oplossen (anders dan opsturen of een nieuwe kopen?)
Had van een xiaomi toch meer verwacht, is nog geen jaar oud.
(Mijn oude leagoo3s uit de kast gehaald en opgeladen: 2 jaar oud en doet het nog)
Bvd voor de reacties
Om 17.00 urur had ik nog ca. 40% bat. Alleen ff gekeken naar de buien radar en om 19.03 ff snel vooor de tijd
Om 19.30 kom ik thuis met een lege bat, en opladen wil ook niet meer.
Oplader getest deze werkt wel.
Iemand enig idee wat hiet gebeurt kan zijn?
Iemand ook een oplossing hoe ik dit kan oplossen (anders dan opsturen of een nieuwe kopen?)
Had van een xiaomi toch meer verwacht, is nog geen jaar oud.
(Mijn oude leagoo3s uit de kast gehaald en opgeladen: 2 jaar oud en doet het nog)
Bvd voor de reacties
Firmware al een reset gegeven en de laatste versie draait? Combinatie van Apps die op de achtergrond blijft draaien?
Het kan zoveel zijn.
Ook heb je dit dagelijks?
Het kan zoveel zijn.
Ook heb je dit dagelijks?
@Verwijderd Er zijn waarschijnlijk meer vragen dan antwoorden. Om te beginnen kun je bekijken wat @Touchdomex heeft aangegeven.
Hier nog meer vragen:
Hier nog meer vragen:
- Welke rom gebruik en versienummer gebruik je?
- Hoe lang heb je het probleem, want het lijkt alsof het pas sinds vandaag aan de gang is.
- Toen je het voor de eerste keer ontdekte, weet je of je toen een nieuwe app hebt geïnstalleerd?
- Hoe lang ging je telefoon voorheen mee, voordat je dit probleem had?
- Hoe lang hangt de telefoon momenteel aan de lader?
- Gebruik je de originele Xiaomi kabel. Xiaomi is nogal eenkennig mbt USB kabels.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Verwijderd
De lijst met antwoorden:Kiswum schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 22:42:
@Verwijderd Er zijn waarschijnlijk meer vragen dan antwoorden. Om te beginnen kun je bekijken wat @Touchdomex heeft aangegeven.
Hier nog meer vragen:Nadat je de antwoorden hebt gegeven, volgt mogelijk deel 2
- Welke rom gebruik en versienummer gebruik je?
- Hoe lang heb je het probleem, want het lijkt alsof het pas sinds vandaag aan de gang is.
- Toen je het voor de eerste keer ontdekte, weet je of je toen een nieuwe app hebt geïnstalleerd?
- Hoe lang ging je telefoon voorheen mee, voordat je dit probleem had?
- Hoe lang hangt de telefoon momenteel aan de lader?
- Gebruik je de originele Xiaomi kabel. Xiaomi is nogal eenkennig mbt USB kabels.
Rom is die van juni 2016, heb nooit een andere geinstalleerd.
Heb dit nog nooit eerder gehad, vandag voor het eerst, geen nieuwe apps geinstalleerd niets anders gedaan dan anders.
Ook gebruik ik de originele lader met kabel. Normaal kan ik makkelijk 2dgn doen met een lading, nu hangt die al 2 uur aan de lader. ( de led brand ook niet zoals normaal tijdens laden)
(Heb op youtube een filmpje gezien hoe de redmi 3 open te maken en de usb laad print vervangen kan worden - hoeft nu het probleem niet te zijn- dat gaat me niet lukken heb de juiste tools niet.
Iemand een idee?
Update: ik herrinnerde me hier een post over ff schoonmaken van de usb poort, misschien zit er viezigheid in.
Kon me het bij die va mij niet voorstellen maar toch maar geprobeerd. Helaas was dat niet het probleem, maar ik had mij 3s wel zo vast dat ik 10-20 seconden de aanknop heb ingedrukt.......
Bliep zei de redmi 3 en het mi logo verscheen weer in beeld. Hij doet het dus weer en zelfs de bat is 96%.
Ook de fp doet het weer gewoon. Was wel behoorlijk teleurgesteld in xiaomi.
Bedankt allemaal voor het meedenken
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2017 11:05 ]
Dit is je 2e Xiaomi telefoon, maar ik lees dat je alsnog teleugesteld bent in het merk. Is dat naar aanleiding van dit incident of zijn er meer tekortkomingen van je telefoon. Je gebruikt een rom uit juni 2016. Wellicht wordt je ervaring beter met de laatste update met diverse Android beveiligingspatches erin.
Het lijkt erop dat je telefoon bleef hangen door iets, kan vanalles zijn. Zoals het OS, apps, synchronisatie, etc. Dit kan bij Samsung en Apple gebeuren (in beide gevallen meegemaakt), maar ook bij merken als Huawei, Sony of HTC kan je telefoon volledig vast lopen. Als dit 1x per maand gebeurd dan is dat frustererend. Het lijkt erop dat deze hang-up 1 keer heeft plaatsgevonden. Ik hoop dat het daarbij blijft en dat je weer vertrouwen krijgt in je telefoon/Xiaomi.
Ik was zojuist nog wel even op zoek naar een filmpje waarbij een Xiaomi bleef hangen, totaal dood leek. Het werkte inderdaad door de powerknop ingedrukt te houden of door de knop een 30-40x in te drukken in een halve minuut.
Ik ben blij dat het nu is opgelost, maar wees ervan bewust dat je data een risico loopt met verouderde software.
Het lijkt erop dat je telefoon bleef hangen door iets, kan vanalles zijn. Zoals het OS, apps, synchronisatie, etc. Dit kan bij Samsung en Apple gebeuren (in beide gevallen meegemaakt), maar ook bij merken als Huawei, Sony of HTC kan je telefoon volledig vast lopen. Als dit 1x per maand gebeurd dan is dat frustererend. Het lijkt erop dat deze hang-up 1 keer heeft plaatsgevonden. Ik hoop dat het daarbij blijft en dat je weer vertrouwen krijgt in je telefoon/Xiaomi.
Ik was zojuist nog wel even op zoek naar een filmpje waarbij een Xiaomi bleef hangen, totaal dood leek. Het werkte inderdaad door de powerknop ingedrukt te houden of door de knop een 30-40x in te drukken in een halve minuut.
Ik ben blij dat het nu is opgelost, maar wees ervan bewust dat je data een risico loopt met verouderde software.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Ja juni is echt antiek
Ik wil ook updaten maar ik moet opnieuw de boot.img flashen en daar heb ik geen zin in dus ik wacht nog eventjes. ook dom maar details
Die van mij is van December 23. Dat is ook antiek in romland.

Ik wil ook updaten maar ik moet opnieuw de boot.img flashen en daar heb ik geen zin in dus ik wacht nog eventjes. ook dom maar details
Die van mij is van December 23. Dat is ook antiek in romland.
Verwijderd
@kiswum
Ik WAS teleurgesteld. Een xiaomi die er mee stopt na ca, 8 mnd terwijl mijn leagoo het al 2,5 jaar volhoud, tja vind het wel de juiste emotie weergeven.
Dat hangen ken ik niet, maar als je het zegt geloof ik je
Ik ben niet zo vertrouwd met flashen, je leest genoeg dat het fout gaat en dan heb ik een probleem en geen telefoon, vandaar de oude rom.
Ik WAS teleurgesteld. Een xiaomi die er mee stopt na ca, 8 mnd terwijl mijn leagoo het al 2,5 jaar volhoud, tja vind het wel de juiste emotie weergeven.
Dat hangen ken ik niet, maar als je het zegt geloof ik je
Ik ben niet zo vertrouwd met flashen, je leest genoeg dat het fout gaat en dan heb ik een probleem en geen telefoon, vandaar de oude rom.
Als je tevreden bent over de werking van je telefoon zou ik vooral niet updaten. Het is enigszins een beveiligingsrisico maar als je geen gekke dingen doet met je telefoon zal dat vast wel meevallen.
Ik heb al een paar keer meegemaakt dat ik onaangenaam verrast werd bij een nieuwe Xiaomi ROM. Dat je bij Xiaomi elke week een update kans krijgt is uitzonderlijk. Bij veel andere merken is een jaar oude ROM nog relatief nieuw te noemen.
Ik heb al een paar keer meegemaakt dat ik onaangenaam verrast werd bij een nieuwe Xiaomi ROM. Dat je bij Xiaomi elke week een update kans krijgt is uitzonderlijk. Bij veel andere merken is een jaar oude ROM nog relatief nieuw te noemen.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
hmm...... mijn 3S met software MIUI 8.2 xiaomi.eu 6.11.17 heeft sinds een week last spontane reboots. Hij komt dan gewoon weer terug in je "desktop" zonder inloggen/passwords.
Ik heb geen nieuwe apps ofzo geinstalleerd, wel staat auto updaten aan voor de apps dus misschien dat een app dit veroorzaakt heeft.
Meer mensen die dit hebben?
Ik heb geen nieuwe apps ofzo geinstalleerd, wel staat auto updaten aan voor de apps dus misschien dat een app dit veroorzaakt heeft.
Meer mensen die dit hebben?
Misschien niet voor iedereen een optie.
maar ik draai nu al een paar weken lineage OS van XDA van 10-03-2017.
Super stabiel en erg snel ook de batterij duur is bijna 2 dagen !!
maar ik draai nu al een paar weken lineage OS van XDA van 10-03-2017.
Super stabiel en erg snel ook de batterij duur is bijna 2 dagen !!
Ik moet denk ik ook maar eens een update draaien. Heb vaak dat me telefoon uitvalt bij 30% batterij en ik deze moet opladen. Een Wipe cache/dalvik gedaan aantal keer maar het helpt niet.
Hoe is LinguageOS ? Stabiel zo ja is er een stable of nog unofficial versies beschikbaar.
Hoe is LinguageOS ? Stabiel zo ja is er een stable of nog unofficial versies beschikbaar.
Hoe kom je aan 8.2 voor de 3s?Appeltjeeitje schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 12:06:
hmm...... mijn 3S met software MIUI 8.2 ......
https://www.androidfilehost.com/?fid=457095661767145267
Je zou kunnen proberen te updaten naar een meer recente rom. Momenteel zit xiaomi.eu op 7.3.16Appeltjeeitje schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 12:06:
hmm...... mijn 3S met software MIUI 8.2 xiaomi.eu 6.11.17 heeft sinds een week last spontane reboots. Hij komt dan gewoon weer terug in je "desktop" zonder inloggen/passwords.
[ Voor 47% gewijzigd door John Rambo op 19-03-2017 07:40 ]
“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)
Heb ik aan gedacht, net als naar Lineage gaan.John Rambo schreef op zondag 19 maart 2017 @ 07:37:
[...]
Je zou kunnen proberen te updaten naar een meer recente rom. Momenteel zit xiaomi.eu op 7.3.16
Aan de andere kant heeft de telefoon het vanaf november erg goed (probleemloos) gedaan. Ook gaat de batterij bij mij (bij mijn manier van gebruiken) bijna 3 dagen mee en dat is wel erg prettig. Had gehoopt op een "bekend" probleem als in "gooi het google keybord eraf en het probleem is weg".
Mijn ROM is van xiaomi.eu ( daar is inmiddels MIUI 8.3)
[ Voor 7% gewijzigd door Appeltjeeitje op 19-03-2017 11:07 ]
Oke, ik wist niet dat de weekly's al verder waren. Ik keek alleen naar stable's.Appeltjeeitje schreef op zondag 19 maart 2017 @ 09:55:
[...]
Mijn ROM is van xiaomi.eu ( daar is inmiddels MIUI 8.3)
Verwijderd
Das nou precies wat ik bedoel (+heb geen windows pc)[b]woutur schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:40:[/b
Ik heb al een paar keer meegemaakt dat ik onaangenaam verrast werd bij een nieuwe Xiaomi ROM.
Yep, ik. 3 maal tot nog toe. In december 2x snel achter elkaar, en 3 weken geleden ook nog een keer.Appeltjeeitje schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 12:06:
hmm...... mijn 3S met software MIUI 8.2 xiaomi.eu 6.11.17 heeft sinds een week last spontane reboots. Hij komt dan gewoon weer terug in je "desktop" zonder inloggen/passwords.Meer mensen die dit hebben?
Net als jij ook niets bijzonders meegedaan. Gebeurt verder ook niets dus dacht laat maar, verder is alles hetzelfde.
ik zal 8.3 binnenkort eens proberen, nu nog wel wat bugs volgens gebruikers.
Inmiddels al een jaar aan het kloten om die bootloader unlocked te krijgen...
Nu wil ik alles terugzetten naar fabrieksinstellingen en zelfs dat werkt niet. Ik geef aan alles te willen wissen, maar er wordt niks gewist, behalve bestanden op het interne geheugen zoals foto's. Apps, wifi wachtwoorden blijven behouden.
Ik heb geen recovery dus dat werkt ook niet. Enig idee?
Redmi 3 (mtk)
Nu wil ik alles terugzetten naar fabrieksinstellingen en zelfs dat werkt niet. Ik geef aan alles te willen wissen, maar er wordt niks gewist, behalve bestanden op het interne geheugen zoals foto's. Apps, wifi wachtwoorden blijven behouden.
Redmi 3 (mtk)
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|
Je hebt toch wel een stock recovery er op zitten?..Christiaan.. schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 19:44:
Redmi 3 (mtk)
Ik heb mijn Redmi 3 onlangs weten te unlocken, net als mijn Redmi Note 3 SE:
Voor de geïnteresseerden, ik heb lang mijn Kate niet kunnen unlocken omdat ik op 50% bleef hangen met de mededeling "couldn't verify device". Het is zojuist wel gelukt. Ik heb laatst weer eens ingelogd op MIUI unlock. Ik moest ineens opnieuw permissie aanvragen, gedaan, na 2 dagen een SMS met toestemming. Vervolgens nog wat gegoogled en vond op MIUI forum deze thread: http://en.miui.com/thread-222343-1-1.html
Vervolgens deze stap uit de post van ene Jin-NY geprobeerd, en warempel, hij doet het.
Settings---> Additional settings---> Developer option and bind your approved Mi account under Mi Unlock Status.
Edit: Inmiddels twrp erop, en xiaomi.eu rom. Enige probleem is dat twrp de internal storage niet herkent. De external sd card gelukkig wel.
Edit 2: Inmiddels herkent TWRP de internal sd wel, heb in TWRP een wipe data kunnen doen ergens, daarna kon ik wel een volledige wipe doen en de xiaomi.eu rom opnieuw installeren vanaf external sd.
Als ik de recovery start krijg ik een afbeelding van mijn telefoon met een kabeltje eronder. Verder niks.
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|
Wat is het probleem bij het unlocken? Ik heb ook even aangeklooid maar daarna lukte het wel. Zeker dat hij nog gelocked is?..Christiaan.. schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 19:44:
Log je na reset terug in op jouw Mi account of Google account? Want als backup aan staat, dan worden apps en settings (waaronder wifi wachtwoorden) automatisch terug gezet.Nu wil ik alles terugzetten naar fabrieksinstellingen en zelfs dat werkt niet. Ik geef aan alles te willen wissen, maar er wordt niks gewist, behalve bestanden op het interne geheugen zoals foto's. Apps, wifi wachtwoorden blijven behouden.
Je geeft eerder aan dat je een Mediatek device hebt? Dit is het Redmi 3 topic, bij mijn weten hebben alle Redmi 3's een Snapdragon 430 of 616. Heb je toevallig een Redmi Note 3?..Christiaan.. schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 21:24:
Als ik de recovery start krijg ik een afbeelding van mijn telefoon met een kabeltje eronder. Verder niks.
Verschijnt die afbeelding op het scherm van de telefoon zelf? Je drukt wel de power button + volume up in?
Sorry, was in de war met de Redmi note 4 van mijn vrouw. Ik heb echt een Redmi 3.
Vol up + power kom in een scherm met Engelse tekst en Chinese tekst. Fastboot en recovery staan er oa bij. Als op de recovery button klik, dan start de telefoon opnieuw op en na een tijdje verschijnt het scherm met mijn telefoon als afbeelding. Daarna gebeurt er niks meer.
@D-Three, volgens mij wel ja...... Moet ik dat uitzetten? Ik heb de backup niet echt nodig. De wifi wachtwoorden vind ik wel weer als ik ze nodig heb.
Vol up + power kom in een scherm met Engelse tekst en Chinese tekst. Fastboot en recovery staan er oa bij. Als op de recovery button klik, dan start de telefoon opnieuw op en na een tijdje verschijnt het scherm met mijn telefoon als afbeelding. Daarna gebeurt er niks meer.
@D-Three, volgens mij wel ja...... Moet ik dat uitzetten? Ik heb de backup niet echt nodig. De wifi wachtwoorden vind ik wel weer als ik ze nodig heb.
Wat voor melding krijg je als je probeert de bootloader unlock te doen? Heb je die methode al geprobeerd die ik hiervoor gepost heb?..Christiaan.. schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 22:05:
Sorry, was in de war met de Redmi note 4 van mijn vrouw. Ik heb echt een Redmi 3.
Waarschijnlijk omdat er een rom op staat van een reseller. Wat bij mij werkte is die rom uit de TS installeren waarvoor je geen unlockte bootloader nodig. Vanuit die rom kon ik toen wel verder...Christiaan.. schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 19:44:
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Couldn't verify Device. Current account is different from the account info on the device.John Rambo schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 08:35:
[...]
Wat voor melding krijg je als je probeert de bootloader unlock te doen? Heb je die methode al geprobeerd die ik hiervoor gepost heb?
- ingelogd op https://i.mi.com/ met nieuw telefoonnummer nadat ik 'approved to unlock' sms heb gekregen. Find my device werkt.
- ingelogd op telefoon met telefoonnummer
- inlogd op de mi unlock progje met telefoonummer.
Op alle drie de plekken heb ik hetzelfde registratienummer staan (1671835340)
En toch.....lukt het niet omdat volgens mi unlock de gegevens niet zouden kloppen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| Guys, I solved this problem followed these steps. Unlocking Bootloader Procedure: Please make sure you're on official MIUI ROM to unlock What you should do after you received the approval SMS? 1) Settings---> About phone---> MIUI Version (Tap on it to enable developer option). 3. Log into the Mi account which has acquired unlocking permission on your device 4. Turn off your device, press the Power button and Volume - button at the same time to enter bootloader 2) Settings---> Additional settings---> Developer option and bind your approved Mi account under Mi Unlock Status. This works on latest China & Global Stable and Developer ROM. For those who don't see this option please check out next tutorial and unlock in Developer ROM mode 5. Log into the unlocking tool on PC with the same Mi account. Connect the device with the PC using USB cable 6. Press 'Unlock'. The unlocking process will complete in about 10 seconds The second step is the most important. You should click the "Mi Unlock status", and bind your phone to your account. |
Ik kom al niet verder dan stap 2:
2) Settings---> Additional settings---> Developer option and bind your approved Mi account under Mi Unlock Status. This works on latest China & Global Stable and Developer ROM. For those who don't see this option please check out next tutorial and unlock in Developer ROM
Deze optie heb ik niet. Telefoon naar het Engels gezet zodat alles overeen zou komen en ik kom tot aan: settings --> Additional settings --> Developer option. Daarna kan ik 'Mi Unlock Status' niet vinden. Hij staat er echt niet tussen, waarschijnlijk omdat ik niet op de Developer rom zit.....omdat ik die er niet op kan krijgen.
Ik heb de volgende versie:
- Model number: Redmi 3
- Android Version: 5.1.1 LMY47V
MIUI Version: MIUI Global 7.1 | Stable 7.1.1.0.0 (LHPCNCK)
Intussen werkt dual sim ook niet meer. Werkte voorheen gewoon. Eerder moest ik bij een reboot beide pincodes invoeren, maar nu alleen nog maar van SIM2. Vreemd hoor.
Waar stond ie op dan? Nederlands?..Christiaan.. schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 09:41:
[...]
Telefoon naar het Engels gezet zodat alles overeen zou komen en ik kom tot aan: settings --> Additional settings --> Developer option. Daarna kan ik 'Mi Unlock Status' niet vinden. Hij staat er echt niet tussen, waarschijnlijk omdat ik niet op de Developer rom zit.....omdat ik die er niet op kan krijgen.
Dat kan dus niet met een Global rom, dus heb je een brakke/malafide vendor rom.
Het is sowieso niet aangeraden om die te (blijven) gebruiken.
Ik heb idd Nederlandse taal.
Ik ben al een jaar bezig (niet constant) om die ROM eraf te krijgen, maar het lukt met gewoon niet. #frustrerend
Ik ben al een jaar bezig (niet constant) om die ROM eraf te krijgen, maar het lukt met gewoon niet. #frustrerend
Wat gebeurt er als je een officiele rom download van http://en.miui.com/download-298.html en die probeert te installeren via de updater?..Christiaan.. schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 10:19:
Ik heb idd Nederlandse taal.
Waar komt je telefoon vandaan?
[ Voor 4% gewijzigd door John Rambo op 31-03-2017 10:23 ]
Ik had 'm bij Top One gekocht, maar die store bestaat niet meer. Was volgens mij wel eentje die goed aangeschreven stond...
Ik heb de rom uit je link gedownload.... Developer ROM>Full ROM pack
Updater app gestart; rechtsboven 'choose update package'. De zip uit downloaded_rom geselecteerd en de melding die ik krijg......Can't verify update --> couldn't verify update package.

Global rom lijkt alsof die pakt. Krijg de waarschuwing dat alles gewist word. Rom installeert ook lijkt het, maar na de reboot is alles nog hetzelfde, inclusief de rom versie.
Updater app gestart; rechtsboven 'choose update package'. De zip uit downloaded_rom geselecteerd en de melding die ik krijg......Can't verify update --> couldn't verify update package.
Global rom lijkt alsof die pakt. Krijg de waarschuwing dat alles gewist word. Rom installeert ook lijkt het, maar na de reboot is alles nog hetzelfde, inclusief de rom versie.
[ Voor 71% gewijzigd door ..Christiaan.. op 31-03-2017 21:10 ]
Kan je overweg met adb en fastboot commando's?..Christiaan.. schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 10:32:
Ik had 'm bij Top One gekocht, maar die store bestaat niet meer. Was volgens mij wel eentje die goed aangeschreven stond...
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kan het altijd proberen hè. Nu is mijn telefoon ruk. Als ik niks doe, wordt het niet beter en irriteer ik mij alleen maar.
Ik zal een zeer korte uitleg geven maar er is erg veel te vinden via Google..Christiaan.. schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 07:57:
Kan het altijd proberen hè. Nu is mijn telefoon ruk. Als ik niks doe, wordt het niet beter en irriteer ik mij alleen maar.
1. Installeer eerst adb en bijhorende drivers op jouw computer. In jouw geval zou ik deze tool aanraden: https://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2588979
2. Activeer de developer options op jouw telefoon: YouTube: Enable Developer options in MIUI
3. Onder de developer options, zet je USB debugging aan
4. Start jouw telefoon op in fastboot mode op door eerst de telefoon volledig uit te zetten. Druk daarna de Volume Down (-) knop en de power knop in totdat de telefoon terug aan gaat. De telefoon zal niet volledig opstarten maar je zal onderstaand scherm te zien krijgen of iets wat er goed op lijkt.

5. Sluit het toestel via USB aan op jouw computer en open een command window.
6. Tik het volgende commando in en druk op enter:
fastboot devices
Daarna moet je het aangesloten toestel zien, dit is meestal een reeks cijfertjes/lettertjes met daarachter het woord device. Indien je niks te zien krijgt, is er waarschijnlijk een driver niet geïnstalleerd.
7. Ik ga er van uit dat het voorgaande punt ook was. Tik dan het volgende commando in en druk op enter:
fastboot oem device-info
Post dan even de info die je te zien krijgt.
Helaas.
- drivers geïnstalleerd. Ik heb op alles ja geklikt; ook de optionele drivers.
- usb debugging stond al aan ivm eerdere pogingen
- in fastboot mode gezet (zelfde plaatje als jij)
- aangesloten; in het cmd scherm fastboot getypt. Gebeurt niks. krijg gewoon nieuwe regel te zien.
- Als ik fastboot oem device-info intyp, dan krijg ik een nieuwe regel met <waiting for device> te zien....
- drivers geïnstalleerd. Ik heb op alles ja geklikt; ook de optionele drivers.
- usb debugging stond al aan ivm eerdere pogingen
- in fastboot mode gezet (zelfde plaatje als jij)
- aangesloten; in het cmd scherm fastboot getypt. Gebeurt niks. krijg gewoon nieuwe regel te zien.
- Als ik fastboot oem device-info intyp, dan krijg ik een nieuwe regel met <waiting for device> te zien....
Ik heb altijd een command window geopend in de folder waar de drivers /android mapje staat, ik weet eigenlijk niet of dat verschil maakt:
- Open MiFlash folder > ADB > Google > Android
- Now Hold down "Shift" button on your computer keyboard and right click with the mouse on an empty part of the window. You will see that in the menu that appears, you have an option - "open command window here". Click on that.
- To verify if ADB is working and installed correctly, type "adb version" in the command window that opened without the code. You should get the adb version which means its working fine.
- Turn off your Phone. When it is completely switched off, press and hold "Volume Down" and "Power" button together and then the phone will turn on in Fastboot mode.
- Use the USB cable to connect Phone to PC.
- In command promt type: fastboot devices
enz.
Ik reed vandaag lekker met Google Maps, via bluetooth muziekje en bijladen via 12 Volt maar na iets meer dan een uur kreeg ik een melding op de telefoon dat de batterij te warm werd. Het toestel zelf was toen inderdaad ook behoorlijk heet, heb hem maar even voor de blower gehouden met koude lucht. Hij koelde toen ook weer heel snel af (waarschijnlijk door de metalen buitenkant).
Maar hoort de telefoon dat niet zelf te managen? Mijn Tomtom geeft ook wel eens meldingen dat hij even stopt met laden omdat de accu te warm wordt. Dat kan een telefoon toch ook doen?
Maar hoort de telefoon dat niet zelf te managen? Mijn Tomtom geeft ook wel eens meldingen dat hij even stopt met laden omdat de accu te warm wordt. Dat kan een telefoon toch ook doen?
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Thanx @John Rambo! Ben de stap verder die @D-Three bedoelde!
Hier komt de info:
Hopelijk levert dit wat info waarmee ik weer een stukje verder kom....
Hier komt de info:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| C:\adb>adb version Android Debug Bridge version 1.0.32 Revision eac51f2bb6a8-android C:\adb>fastboot devices 2c28f207 fastboot C:\adb>fastboot oem device-info ... (bootloader) Device tampered: false (bootloader) Device unlocked: false (bootloader) Charger screen enabled: false (bootloader) Display panel: OKAY [ 0.009s] finished. total time: 0.009s |
Als ik op de miui site kijk zie ik 7.1.1.0.0. Niet als beschikbare rom download staan. Ik neem aan dat het dus een versie is van de webwinkel. Ook raar dat je geen recovery hebt. Had je in het verleden wel een recovery? Je zegt dag je al een jaar aan het proberen bent? Wat heb je in de tussentijd allemaal gedaan? Dingen veranderd qua software / geflashed?..Christiaan.. schreef op zondag 2 april 2017 @ 21:03:
Hier komt de info:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 C:\adb>adb version Android Debug Bridge version 1.0.32 Revision eac51f2bb6a8-android C:\adb>fastboot devices 2c28f207 fastboot C:\adb>fastboot oem device-info ... (bootloader) Device tampered: false (bootloader) Device unlocked: false (bootloader) Charger screen enabled: false (bootloader) Display panel: OKAY [ 0.009s] finished. total time: 0.009s
Ik heb verschillende tutorials geprobeerd, maar niks werkte. De software zoals die was staat er nog op. En een recovery heb ik nooit gehad. Ik krijg slechts de afbeelding van mijn telefoon met een usb kabel eronder.
Heb je daar een foto van of een voorbeeld? Staat er tekst bij?..Christiaan.. schreef op zondag 2 april 2017 @ 23:18:
Ik heb verschillende tutorials geprobeerd, maar niks werkte. De software zoals die was staat er nog op. En een recovery heb ik nooit gehad. Ik krijg slechts de afbeelding van mijn telefoon met een usb kabel eronder.
Niet mijn eigen afbeelding:John Rambo schreef op maandag 3 april 2017 @ 06:17:
[...]
Heb je daar een foto van of een voorbeeld? Staat er tekst bij?
https://i.ytimg.com/vi/tTzdQpex7BQ/hqdefault.jpg
Ik zou toch nog eens proberen verschillende soorten roms te installeren via de updater app, het zou ideaal zijn als er eentje werkt waarmee je de bootloader kunt unlocken. Dat zou het makkelijkste zijn...Christiaan.. schreef op maandag 3 april 2017 @ 07:12:
[...]
Niet mijn eigen afbeelding:
https://i.ytimg.com/vi/tTzdQpex7BQ/hqdefault.jpg
Hoewel via de updater app de voorkeur heeft, maar volgens je eigen overzicht fastboot werkt, zou je een fastboot Rom via MiFlash moeten kunnen installeren...Christiaan.. schreef op zondag 2 april 2017 @ 23:18:
Ik heb verschillende tutorials geprobeerd, maar niks werkte. .............
Wat in dat geval dan wel belangrijk is dat je de juiste Xiaomi usb drivers (Qualcomm HS-USB QDLoader 9008) hebt geinstalleerd.
[ Voor 9% gewijzigd door elinx op 03-04-2017 08:00 ]
Dus inderdaad nog gelocked. Probeer wat elinx hierboven zegt. Download de allerlaatst developper ROM (zal waarschijnlijk de China dev rom moeten zijn wegens de locked bootloader) van de Xiaomi website en installeer die met MiFlash...Christiaan.. schreef op zondag 2 april 2017 @ 21:03:
Hier komt de info:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 C:\adb>adb version Android Debug Bridge version 1.0.32 Revision eac51f2bb6a8-android C:\adb>fastboot devices 2c28f207 fastboot C:\adb>fastboot oem device-info ... (bootloader) Device tampered: false (bootloader) Device unlocked: false (bootloader) Charger screen enabled: false (bootloader) Display panel: OKAY [ 0.009s] finished. total time: 0.009s
Ik zit erover te denken om een keer een xiaomi.eu Stable ROM te installeren om te kijken hoe dat bevalt. Behalve dat ik niet op een 'cutting edge developer' branch zit, zijn er nog andere zaken die verschillen? Verlies ik root bijvoorbeeld? Of mijn TWRP recovery?
Edit:
Kan ik em over mijn huidige ROM flashen zonder data te verliezen? Heb geen zin om apps opnieuw te installeren of al mijn foto's en dergelijken kwijt te raken. Dat er een app optimalisatie rondje (Dalvik cache weg) moet komen: prima.
Edit:
Kan ik em over mijn huidige ROM flashen zonder data te verliezen? Heb geen zin om apps opnieuw te installeren of al mijn foto's en dergelijken kwijt te raken. Dat er een app optimalisatie rondje (Dalvik cache weg) moet komen: prima.
[ Voor 31% gewijzigd door woutur op 03-04-2017 11:53 . Reden: Extra vraagje ]
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Dat kan, maar algemeen is het handiger om een nieuwere rom over een oude heen te flashen in plaats van andersom. Ik weet niet hoe oud je huidige en de beoogde stable rom is. Dit is helemaal het geval als de android versies ook nog eens verschillen.woutur schreef op maandag 3 april 2017 @ 11:49:
Ik zit erover te denken om een keer een xiaomi.eu Stable ROM te installeren om te kijken hoe dat bevalt. Behalve dat ik niet op een 'cutting edge developer' branch zit, zijn er nog andere zaken die verschillen? Verlies ik root bijvoorbeeld? Of mijn TWRP recovery?
Edit:
Ik dacht dat de stable inderdaad geen root had.
Waarom zou je de stable willen in plaats van de dev?
Ik zit op 6.12.15 en zou naar xiaomi.eu_multi_HM3SHM3X_V8.2.3.0.MALCNDL_v8-6.0.zip gaan. Moeilijk uit te vinden hoeveel deze verschillen. Zijn allebei 6.0 ROMs.John Rambo schreef op maandag 3 april 2017 @ 11:58:
[...]
Dat kan, maar algemeen is het handiger om een nieuwere rom over een oude heen te flashen in plaats van andersom. Ik weet niet hoe oud je huidige en de beoogde stable rom is. Dit is helemaal het geval als de android versies ook nog eens verschillen.
Ik dacht dat de stable inderdaad geen root had.
Waarom zou je de stable willen in plaats van de dev?
De reden voor stable: er zitten nog wat haken en ogen aan mijn huidige DEV rom. Ben benieuwd of stable echt meer stable is.
6.12.15 is ook al dermate oud (juli 2016)(!) dat het het updaten wel een keer waard is.
Dat zijn zo'n beetje de eerste builds van MIUI 8. Logisch ook dat die niet helemaal goed bevalt.
Zelfs als je de nieuwste Dev rom zou flashen zou je al flink wat verbeteringen en bug fixes moeten hebben.
Dat zijn zo'n beetje de eerste builds van MIUI 8. Logisch ook dat die niet helemaal goed bevalt.
Zelfs als je de nieuwste Dev rom zou flashen zou je al flink wat verbeteringen en bug fixes moeten hebben.
Hoe kom je aan juli? 6 = 2016 12 = december 15 =dagdutchgio schreef op maandag 3 april 2017 @ 12:11:
6.12.15 is ook al dermate oud (juli 2016)(!) dat het het updaten wel een keer waard is.
Ik ben het met je eens dat de allerlaatste dev ROM behoorlijk wat verbeteringen met zich mee zou moeten brengen. Ik word eigenlijk nooit wijs uit de changelogs van de dev ROM's. Ze brengen nauwelijks tot weinig verbeteringen waar ik op zit te wachten. Vandaar mijn nieuwsgierigheid naar een stable ROM.
Verkeerd gezien, maar het is alsnog een vrij oude versie.woutur schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:14:
[...]
Hoe kom je aan juli? 6 = 2016 12 = december 15 =dag
Ik ben het met je eens dat de allerlaatste dev ROM behoorlijk wat verbeteringen met zich mee zou moeten brengen. Ik word eigenlijk nooit wijs uit de changelogs van de dev ROM's. Ze brengen nauwelijks tot weinig verbeteringen waar ik op zit te wachten. Vandaar mijn nieuwsgierigheid naar een stable ROM.
[ Voor 10% gewijzigd door dutchgio op 03-04-2017 13:19 ]
Je kunt ook gewoon een vrij recente dev rom nemen, soms kan het handig zijn om de forum comments bij de release even door te nemen om te zien of er niet veel mensen zitten te klagen over een specifieke bug. Met de stable ben je ook niet 100% gegarandeerd bug vrij.
Dit vond ik vanmiddag:John Rambo schreef op zondag 2 april 2017 @ 23:14:
[...]
Als ik op de miui site kijk zie ik 7.1.1.0.0. Niet als beschikbare rom download staan. Ik neem aan dat het dus een versie is van de webwinkel. Ook raar dat je geen recovery hebt. Had je in het verleden wel een recovery? Je zegt dag je al een jaar aan het proberen bent? Wat heb je in de tussentijd allemaal gedaan? Dingen veranderd qua software / geflashed?
https://www.reddit.com/r/...3_vendor_rom_cant_remove/
Ik heb ook een mapje op mijn telefoon gevonden, genaamd 'vendor'..... Ik ga hier eens induiken.
Volgens mij waren we daar toch al uit. Wat wil je hiermee bereiken?..Christiaan.. schreef op maandag 3 april 2017 @ 16:22:
....
Dit vond ik vanmiddag:....................... Ik ga hier eens induiken.
Het advies wat daar genoemd wordt is om deze vendor rom te vervangen via MiFlash, omdat de updater app niet werkt. Hoewel de updater app over het algemeen veiliger en eenvoudiger is, blijft in dit geval fastboot, edl mode en Miflash het aangewezen middel om er een andere rom op te krijgen.
mi precies wat ook al hier enkele malen is geadviseerd.
In ieder geval veel succes
[ Voor 21% gewijzigd door elinx op 03-04-2017 17:45 ]
Helaas.....Ik krijg 'm niet in EDL mode. Enige optie die nog open staat is op een deep flash cable te kopen. Denk dat ik dat maar doe.
https://www.reddit.com/r/Xiaomi/wiki/advanced/edl <--- allemaal geprobeerd.
Heb je eerst "fastboot devices" gedaan om te kijken of je device herkend wordt voor je "fastboot oem edl" of het fastboot script hebt uitgevoerd?..Christiaan.. schreef op maandag 3 april 2017 @ 19:17:
Helaas.....Ik krijg 'm niet in EDL mode. Enige optie die nog open staat is op een deep flash cable te kopen. Denk dat ik dat maar doe.
De "toetsendans" lukt alleen als de timing goed is. Hetgeen ook bij gebruik van een deepflash kabel van belang is.
Ik zou eerst nog eens proberen verschillende officiële roms via de updater te doen, China / global / stable / dev. Daarna mi flash.
Inmiddels gelukt om in EDL te komen, maar.....
2 errors; failed to receive hello packet óf ping target via firehose failed
Alle adviezen die ik kon vinden opgevolgd
admin mode opstarten; een oudere Miflash installeren; vanuit fastboot installeren; pc eerst herstarten......
Alles resulteert in 1 van beide errors. Deep Flash Cable? Geen idee of het nog gaat werken op mijn telefoon.
2 errors; failed to receive hello packet óf ping target via firehose failed
Alle adviezen die ik kon vinden opgevolgd
admin mode opstarten; een oudere Miflash installeren; vanuit fastboot installeren; pc eerst herstarten......
Alles resulteert in 1 van beide errors. Deep Flash Cable? Geen idee of het nog gaat werken op mijn telefoon.
De deepflashkabel is alleen een manier om in EDL te komen, dus nu niet meer nodig...Christiaan.. schreef op maandag 3 april 2017 @ 21:22:
Inmiddels gelukt om in EDL te komen, maar.....
2 errors; failed to receive hello packet óf ping target via firehose failed...............
MiFlash is nogal kieskeurig mbt het Windows besturingssysteem. De voorkeur is Windows 7 x64 met uitgeschakelde driver signature.
Windows 10 wil problemen geven (oa vanwege de driversignature).
Daar wordt deze error waarschijnlijk door veroorzaakt
mbt windows 10. Is in apparaat beheer de juiste usb driver zichtbaar? Qualcomm HS-USB QDLoader 9008 (dus niet 9006)
Als oplossing wordt MiFlash v 20150830 icm W7x64 genoemd.
Voor de nieuwste MiFlash tool schijnt het niet meer nodig te zijn om in EDL mode te komen. Fastboot zou voldoende zijn. Dit is dus nog te proberen
Ikzelf heb deze problemen nimmer gehad, dus kan eea niet bevestigen
[ Voor 15% gewijzigd door elinx op 03-04-2017 22:13 ]
GELUKT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vraag niet hoe, maar ik heb (naast de hulp en adviezen hier natuurlijk!!!) hier veel aan gehad: https://www.reddit.com/r/Xiaomi/wiki/index
Ik heb nu: MIUI Global 8.1 Stable draaien. 8.1.3.0 (LAIMIDI)
Kan ik nu naar dev over en dan miunlock doen?
edit: niet nodig. Unlock lukt al
Ik heb nu: MIUI Global 8.1 Stable draaien. 8.1.3.0 (LAIMIDI)
edit: niet nodig. Unlock lukt al
[ Voor 6% gewijzigd door ..Christiaan.. op 03-04-2017 22:39 ]
Mooi, de eerste hindernis is overwonnen...Christiaan.. schreef op maandag 3 april 2017 @ 22:34:
GELUKT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vraag niet hoe, .................
Ik zou toch wel de gouden tip willen weten hoe het je nu wel gelukt is.
Was het niet mogelijk om meteen de dev rom te installeren?
Je kan eerst proberen om de stable te unlocken. Anders de dev rom via de updater app installeren, wat nu wel zou moeten gaan.
Unlocken is een volgende hindernis, waar vele tutorials voor zijn (er is een speciaal topic voor)
Je moet er in ieder geval voor zorgen dat je account zowel op de site als op de telefoon overeenstemmen en je account op de telefoon aanmelden bij OEM unlock settings.
succes
[ Voor 19% gewijzigd door elinx op 03-04-2017 22:48 ]
Graag nog even posten wat je nu precies gedaan hebt, misschien zijn er meer mensen met hetzelfde probleem. Proficiat.
EDL werd geblokkeerd in latere versie door Xiaome waardoor het inderdaad enkel nog werkt met kabel. Maar EDL is niet noodzakelijk!! Jouw telefoon boot toch nog??..Christiaan.. schreef op maandag 3 april 2017 @ 19:17:
Download hier MiFlash en de correcte ROM: http://en.miui.com/a-234.html
Als Redmi 3/Prime Latest China Developer Version Fastboot File Download niet werkt (het is toch een gewone Redmi 3 die je hebt??) dan zal je de Global moeten proberen maar ik denk wel dat het de China Developer zal zijn.
Of moet de bootloader unlocked zijn om een fastboot rom te flashen, ik begin te twijfelen?
[ Voor 7% gewijzigd door D-Three op 03-04-2017 23:05 ]
https://www.reddit.com/r/Xiaomi/wiki/advanced/flashfastboot
Deze tutorial deed ik als laatste toen het werkte....
twrp werkt inmiddels ook. Nu wil ik graag een Xiaomi.eu rom installeren of kan ik beter een andere nemen? Ik heb nu geen NL maar wel gewoon de playstore.
twrp werkt inmiddels ook. Nu wil ik graag een Xiaomi.eu rom installeren of kan ik beter een andere nemen? Ik heb nu geen NL maar wel gewoon de playstore.
[ Voor 29% gewijzigd door ..Christiaan.. op 03-04-2017 23:30 ]
Toen het werkte? De telefoon start niet meer op of wat?..Christiaan.. schreef op maandag 3 april 2017 @ 23:15:
https://www.reddit.com/r/Xiaomi/wiki/advanced/flashfastboot
Nu twrp proberen te installeren. Valt niet mee allemaal
Het overschrijven van de Vendor rom werkte nadat ik die laatste tutorial volgde. Miflash 2015.10.28.0 werkte. De nieuwste versie gaf die ping melding of de hello package. Een iets oudere versie dus blijkbaar niet.
Xiaomi_Redmi_3_V8.1.3.0.LAIMIDI_20161220_5.1_Global
Deze heb ik geflashed
Xiaomi_Redmi_3_V8.1.3.0.LAIMIDI_20161220_5.1_Global
Deze heb ik geflashed
[ Voor 15% gewijzigd door ..Christiaan.. op 03-04-2017 23:35 ]
Aha, goed nieuws dus? Dus je hebt een recente officiële ROM kunnen installeren? Dan kan je daarmee proberen jouw bootloader te unlocken...Christiaan.. schreef op maandag 3 april 2017 @ 23:33:
Het overschrijven van de Vendor rom werkte nadat ik die laatste tutorial volgde. Miflash 2015.10.28.0 werkte. De nieuwste versie gaf die ping melding of de hello package. Een iets oudere versie dus blijkbaar niet.
Dat is al gelukt
. Appeltje eitje opeens.
Twrp staat er ook op.
Nu nog een NL rom.....
Twrp staat er ook op.
Nu nog een NL rom.....
Die "winkel" ROM's moet je er in feite onmiddellijk afhalen. Teveel kans op problemen, spyware, .... Weet je voor de volgende keer
Al bespioneren Google, Xiaomi, FB, enz. ons eigenlijk ook continu
[ Voor 8% gewijzigd door D-Three op 03-04-2017 23:41 ]
Zoals eerder vermeld. De nieuwe versie zou edl mode niet meer ondersteunen, zodat alleen fastboot nodig is...Christiaan.. schreef op maandag 3 april 2017 @ 23:33:
...........De nieuwste versie gaf die ping melding of de hello package. Een iets oudere versie dus blijkbaar niet..........
De keus is aan jou. Wil je bij Miui blijven, dan is de EU rom de beste keus. Wil je meer standaard Android, dan is er keus genoeg op oa XDA
Ik ben zelf erg te spreken over Resurrection Remix MM op mijn Note 3, die probleemloos werkt. De N versie is nog volop in ontwikkeling.
[ Voor 36% gewijzigd door elinx op 03-04-2017 23:57 ]
Klinkt interessant. Ik heb nu de xiaomi.eu geïnstalleerd. Als ik de resurrection wil installeren, ben ik dan alle apps weer kwijt? Ik heb een dubbele simkaart, dus geen sd.
https://sourceforge.net/p...emix/files/?source=navbar
Daar kan ik 'm vandaan halen. Er is geen Redmi versie in de lijst. Kan ik gewoon de laatste versie downloaden?
Daar kan ik 'm vandaan halen. Er is geen Redmi versie in de lijst. Kan ik gewoon de laatste versie downloaden?
[ Voor 35% gewijzigd door ..Christiaan.. op 04-04-2017 08:19 ]
Installeren zonder wipes is niet echt aan te raden, ik zou dus backups maken, bijvoorbeeld via Titanium Backup en die dan elders opslaan...Christiaan.. schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 08:16:
Klinkt interessant. Ik heb nu de xiaomi.eu geïnstalleerd. Als ik de resurrection wil installeren, ben ik dan alle apps weer kwijt? Ik heb een dubbele simkaart, dus geen sd.
Ido is de codenaam voor de Redmi 3, die staat er wel tussen.
Ik wil dit nu ook eens gaan doen.dutchgio schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 09:02:
[...]
Installeren zonder wipes is niet echt aan te raden, ik zou dus backups maken, bijvoorbeeld via Titanium Backup en die dan elders opslaan.
Moet ik nu eerst unlocken via Xiaomi? En dan die TWPR oid erop zetten en daarna die flash (RR-N-v5.8.2-20170316-ido-OFFICIAL) doen?
En hoe gaat het dan met mij n Google 2FA App, blijft die eropstaan of moet ik die codes opnieuw gaan aanmaken? Dan moet ik ze eerst ff uitzetten op al mijn sites.
[ Voor 17% gewijzigd door MrMarcie op 04-04-2017 12:14 ]
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Begin maar met je unlock code aan te vragen. Duurt een weekje of 2. Mocht dat niet lukken (in mijn geval) dan moet je heel veel lezen en proberen. Ik ken 2FA niet, maar als je er een backup van kunt maken, dan kun je die altijd terugzetten als je 'm niet op je interne geheugen plaatst.
http://en.miui.com/unlock/
Sowieso is het ook aangeraden om er altijd eerst een recente officiële Xiaomi ROM (MIUI) op te zetten. Dit omdat deze firmware bevat voor de telefoon die niet in custom ROM's zit. Daarna twrp, wipe en custom rom er op.
Edit: Hier een mooie uitleg over wat ik bedoel: http://venomroms.com/rom-vs-firmware/
Edit: Hier een mooie uitleg over wat ik bedoel: http://venomroms.com/rom-vs-firmware/
[ Voor 41% gewijzigd door D-Three op 04-04-2017 13:21 ]
Ik heb 'm geïnstalleerd, maar denk dat ik intussen teveel aan MIUI gewend ben geraaktdutchgio schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 09:02:
[...]
Installeren zonder wipes is niet echt aan te raden, ik zou dus backups maken, bijvoorbeeld via Titanium Backup en die dan elders opslaan.
edit...makkelijker gezegd dan gedaan. Kom niet meer in de Recovery
Edit, wederom gelukt. Twrp was verdwenen. Nu xiaomi.eu erop en die blijft.
[ Voor 13% gewijzigd door ..Christiaan.. op 04-04-2017 21:59 ]
Mag ik vragen waarom die keuze?
Ik ben er nog niet helemaal in thuis maar volgens mij is die rom 'kaal' en met die Muie heb ik dingen dubbel (agenda bijv) en draaien er niet te verwijderen dingen van Xiaomi die ik niet wil/nodig heb. Of zie ik iets over het hoofd?
Had ik schijnbaar vorig jaar al gedaaan. Daar ff ingelogt en zag dat het rejected was. Maar opnieuw geprobeerd...Christiaan.. schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 12:39:
Begin maar met je unlock code aan te vragen. Duurt een weekje of 2. Mocht dat niet lukken (in mijn geval) dan moet je heel veel lezen en proberen. Ik ken 2FA niet, maar als je er een backup van kunt maken, dan kun je die altijd terugzetten als je 'm niet op je interne geheugen plaatst.
Enne die Google 2FA codegenerator is niet te backuppen, was al gedoe met switchen van phone. Maar dat was makkelijker omdat de oude phone gewoon blijft werken zonder sim en kon dus toen met de oude en de nieuwe telefoon codes gaan genereren en overzetten.
[ Voor 49% gewijzigd door MrMarcie op 04-04-2017 22:49 . Reden: Unlock ]
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Een kale rom heeft zeker voordelen. Maar voor mij nu nog niet.
Andere vraag, mijn accu moet vervangen worden. Ik zie bm46 en bm47 accu's voor om en nabij de 10 euro op Ali. Zijn dit goede accu's? Of is er een ander alternatief?
Andere vraag, mijn accu moet vervangen worden. Ik zie bm46 en bm47 accu's voor om en nabij de 10 euro op Ali. Zijn dit goede accu's? Of is er een ander alternatief?
Is de bm46 sowieso niet voor de redmi note 3? Je moet even goed opletten dat je de juiste hebt.
Interessant eigenlijk... ik zit nu op smalband ENS-PACK-1.76 258.1.77625.1-V038 en kernel 3.18.20-ga8f1c7bD-Three schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 13:04:
Sowieso is het ook aangeraden om er altijd eerst een recente officiële Xiaomi ROM (MIUI) op te zetten. Dit omdat deze firmware bevat voor de telefoon die niet in custom ROM's zit. Daarna twrp, wipe en custom rom er op.
Daar blijf ik op als ik geen officiele ROMs van Xiaomi zelf zou installeren? Dat geeft te denken.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken