Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 81 ... 84 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• 0546timm
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 13:39
Netoj schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 21:12:
Ik moet zeggen ik rij ook nooit met winterbanden en toevallig vorig week toen het sneeuwde reed ik met mijn zomerbanden dat was wel billen knijpen op een aantal momenten. Maar idd om een hele set aan te schaffen voor 1 dag sneeuw wat de dag daarna gewoon bijna zowat weg is lijkt me ook onnodig.
Winterbanden in Nederland zijn vaak overbodig.
Als het langer dan 2 weken gaat vriezen hang ik ze d'r zelf ook onder maar anders niet.

• BFmango
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 11:33
azz_kikr schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 20:28:
D
[...]

Ik ken weinig mensen met dikke auto die het volle uit hun wagen durven en kunnen halen. Ja stoer bij stoplichtsprintjes zijn ze wel. Maar aan de eerste bocht schijten ze hun broek vol en gaan ze eruit! Ja er zijn vast uitzonderingen maar het gaat om totaalplaatje.

Trouwens golf r, m3, m4, 911 gt3, civic type r, cayman gts, zr1, .... en nog wat dikke bakken komen allemaal nog in handgeschakelde versie.
Ok, spannend. En nu?

• Tortelli
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 23-04 22:14

Tortelli

mixing gas and haulin ass

BFmango schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 20:13:
[...]

Niks. Maar ik ken weinig dikke auto's die handgeschakeld zijn. Ja er zijn vast uitzonderingen :) Gaat om het totaalplaatje. Instapmodellen en budgetmodellen zijn niet voor niks handgeschakeld.
Mijn vader rijd met een instap handgeschakelde R8, echt super kut is dat 8)7.
azz_kikr schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 20:28:
D
[...]

Ik ken weinig mensen met dikke auto die het volle uit hun wagen durven en kunnen halen. Ja stoer bij stoplichtsprintjes zijn ze wel. Maar aan de eerste bocht schijten ze hun broek vol en gaan ze eruit! Ja er zijn vast uitzonderingen maar het gaat om totaalplaatje.

Trouwens golf r, m3, m4, 911 gt3, civic type r, cayman gts, zr1, .... en nog wat dikke bakken komen allemaal nog in handgeschakelde versie.
Ik ken best veel mensen met leuke auto's (Bugatti, Ferrari, Lamborghini, GT3RS etc), meeste die exoten rijden zijn liefhebbers en weten heel goed wat hun auto kan. Of je altijd het volle uit een auto willen halen is een heel ander verhaal. Best een aantal racen ook voor de hobby en kunnen echt wel sturen.

Zoals genoemd rij ik geregeld (lees veel meer dan mijn vader zelf :D ) in een R8 en het aantal keren dat je mensen tegen kom met een Golf GTI (of aanverwanten) die tegen je willen racen is meer dan je lief is. Heel soms ga je daar op in en zijn het stipjes in de spiegel. Meestal doe ik helemaal geen moeite, als ik leuk wil rijden doe ik dat bij voorkeur alleen op een weg waar verder niemand te bekennen is....
0546timm schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 21:06:
[...]

- Ik ben een student dus het moet naast het optische ook leuk blijven qua verbruik. Ik heb zeker ook wel gekeken naar een 1.8/2.0 maar deze zuipen voor mij nu gewoon wat te hard. Tevens zijn de 1.6 blokjes naast dat ze niet zoveel gebruiken ook bekend als een sterke benzinemotor van de VAG groep. Vandaar m'n keuze voor de 1.6FSI.
No offence, maar het hele optische tunen van trage auto's zal ik wel nooit gaan begrijpen, uiteindelijk rij je in een 1.6 FSI die voorbij gereden wordt door de Fiesta van mijn moeder (1.0 ecoboost) 8)7. Ik blijf van het principe dat je de snelste auto moet kopen binnen je budget, en daar verder niets aan uitgeef (om te sparen voor wat beters..). Of je moet zo'n (turbo) auto goed kunnen chippen voor een easy vermogenswinst.

Rijd hier in de buurt een F30 318i (3 cilinder!) met het uiterlijk van een M3, uitlaten klopen niet helemaal en de remschijven zijn orgineel en dus veel te klein. Uiteindelijk had hij voor het geld van die mods easy een 330i kunnen kopen volgens mij 8)7.

Tortelli wijzigde deze reactie 27-01-2019 01:19 (87%)

i9 9900k @ 5,0Ghz | Asus XI HERO | GTX 1080 TI Gaming X | Corsair 32G | Asus MG279Q | Corsair RM750 | Synology DS1817+

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 14:34
318 is dan wel sneu, maar goed dat is typisch de Nederlandse cultuur. Ik snap dan wel als dat je een leuke 320 koopt, want enorme fijne motor met leuk vermogen en nog redelijk zuinig, en bewust geen 6 cylinder, dat je die er een beetje leuk uit wilt laten zien met een m pakket ofzo. Mag best want dat maakt er een hele leuke auto van. :) Maar echt M3 ombouwen is een beetje kansloos. :+

Mooiste vind ik tegenwoordig ook een GT3 met Touring pakket of een AMG in business uitvoering. O+

Zegt iemand met een Swift Sport met Mustang strepen over het dak en side striping met de tekst 'SPORT' :+

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Nu online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Tortelli schreef op zondag 27 januari 2019 @ 00:52:
[...]

Mijn vader rijd met een instap handgeschakelde R8, echt super kut is dat 8)7.

[...]

Ik ken best veel mensen met leuke auto's (Bugatti, Ferrari, Lamborghini, GT3RS etc), meeste die exoten rijden zijn liefhebbers en weten heel goed wat hun auto kan. Of je altijd het volle uit een auto willen halen is een heel ander verhaal. Best een aantal racen ook voor de hobby en kunnen echt wel sturen.

Zoals genoemd rij ik geregeld (lees veel meer dan mijn vader zelf :D ) in een R8 en het aantal keren dat je mensen tegen kom met een Golf GTI (of aanverwanten) die tegen je willen racen is meer dan je lief is. Heel soms ga je daar op in en zijn het stipjes in de spiegel. Meestal doe ik helemaal geen moeite, als ik leuk wil rijden doe ik dat bij voorkeur alleen op een weg waar verder niemand te bekennen is....

[...]

No offence, maar het hele optische tunen van trage auto's zal ik wel nooit gaan begrijpen, uiteindelijk rij je in een 1.6 FSI die voorbij gereden wordt door de Fiesta van mijn moeder (1.0 ecoboost) 8)7. Ik blijf van het principe dat je de snelste auto moet kopen binnen je budget, en daar verder niets aan uitgeef (om te sparen voor wat beters..). Of je moet zo'n (turbo) auto goed kunnen chippen voor een easy vermogenswinst.

Rijd hier in de buurt een F30 318i (3 cilinder!) met het uiterlijk van een M3, uitlaten klopen niet helemaal en de remschijven zijn orgineel en dus veel te klein. Uiteindelijk had hij voor het geld van die mods easy een 330i kunnen kopen volgens mij 8)7.
Dat is wat ik bedoel, an sich niks verkeerd met een beetje leuker laten uitzien van een trage auto. Maar meer dan een setje leuke velgen (normale grootte) en paar kleine dingen zoals eventueel ruiten beetje tinten en wat kleine zaakjes.

Grappig vind ik die s/r line pakketten, zeker in suv. Gaan ze dsg nemen en een R pakket en dan gaan ze rijden met lichtste motor en FWD. Kinda missing the point of suv daar. Mijn wagen is alles behalve strepenstrekker al komt die wel aardig vooruit (220 pk dieseltje handgeschakeld met awd). Liever wat extra mechanica dan wat extra plastiek

Zie je soms van die bakjes stoplicht sprintjes doen of of duitse autobahn even volgas geven. Ja, want met dsg of rechtdoor door rijden is een kunst. Je weet gewoon als het erop aan komt, dat meeste eigenlijk gewoon geen echte rijders zijn.

Als ik plezier wil hebben, ging ik wel ergens snachts wat afgelegen de limieten opzoeken en erover gaan. (Daarom ook rally gereden als (dure) hobby.) Ondanks dat het niet vergelijkbaar is met de exoten die jij rijd, ( e30 met b10 motor, dogbox, geen abs of tractie controle en momenteel krom chassis (als ik rechtdoor rijdt, zie je 4 banden sporen ipv 2 :+ )); heb ik er zeker minstens evenveel plezier aan of meer zelfs)

Ps congrats on the collectie verzamelaars. Hier in de vriendenkring ook verzameling exoten. Wel ander soort: mb 190e evo 2, lancia delta integrale, uhr quattro, hoop e30 m3s, rs2,..

• sham27
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 14:40
azz_kikr schreef op zondag 27 januari 2019 @ 08:36:
[...]

Dat is wat ik bedoel, an sich niks verkeerd met een beetje leuker laten uitzien van een trage auto. Maar meer dan een setje leuke velgen (normale grootte) en paar kleine dingen zoals eventueel ruiten beetje tinten en wat kleine zaakjes.

Grappig vind ik die s/r line pakketten, zeker in suv. Gaan ze dsg nemen en een R pakket en dan gaan ze rijden met lichtste motor en FWD. Kinda missing the point of suv daar. Mijn wagen is alles behalve strepenstrekker al komt die wel aardig vooruit (220 pk dieseltje handgeschakeld met awd). Liever wat extra mechanica dan wat extra plastiek

Zie je soms van die bakjes stoplicht sprintjes doen of of duitse autobahn even volgas geven. Ja, want met dsg of rechtdoor door rijden is een kunst. Je weet gewoon als het erop aan komt, dat meeste eigenlijk gewoon geen echte rijders zijn.

Als ik plezier wil hebben, ging ik wel ergens snachts wat afgelegen de limieten opzoeken en erover gaan. (Daarom ook rally gereden als (dure) hobby.) Ondanks dat het niet vergelijkbaar is met de exoten die jij rijd, ( e30 met b10 motor, dogbox, geen abs of tractie controle en momenteel krom chassis (als ik rechtdoor rijdt, zie je 4 banden sporen ipv 2 :+ )); heb ik er zeker minstens evenveel plezier aan of meer zelfs)

Ps congrats on the collectie verzamelaars. Hier in de vriendenkring ook verzameling exoten. Wel ander soort: mb 190e evo 2, lancia delta integrale, uhr quattro, hoop e30 m3s, rs2,..
Altijd weer die nonsens discussie of mensen wel/niet een exterieur pakket op een instapmotor mogen nemen. Laat ze lekker. Als ze dat nou veel mooier en dikker vinden, en er meer waarde aan hechten dan vermogen waar je in NL relatief weinig aan hebt. Zou ook liever een dikke instapper hebben dan een kale met sterkere motor. En een Tiguan vind ik ook alleen mooi met R-Line, anders is t maar saai hok.

Doen alsof je een M3, S3 hebt met badges is natuurlijk een ander verhaal.

BMW F31 330i M Sport Shadow

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 14:59

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

sham27 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 09:16:
[...]

Altijd weer die nonsens discussie of mensen wel/niet een exterieur pakket op een instapmotor mogen nemen. Laat ze lekker. Als ze dat nou veel mooier en dikker vinden, en er meer waarde aan hechten dan vermogen waar je in NL relatief weinig aan hebt. Zou ook liever een dikke instapper hebben dan een kale met sterkere motor. En een Tiguan vind ik ook alleen mooi met R-Line, anders is t maar saai hok.

Doen alsof je een M3, S3 hebt met badges is natuurlijk een ander verhaal.
Een kale met sterkere motor is toch ook gewoon een dikke instapper??? Of snap ik je niet?

Helaas krijg ik heel vaak de vraag of het een echte M3 is :( terwijl hij gewoon helemaal origineel is. Verkeerslichtsprintjes doe ik overigens gewoon altijd aan mee. Ik geeef ze eerst een voorsprong om te kijken of ze wel echt willen sprinten. Nog nooit verloren ;) (doe het natuurlijk wel tegen auto’s waar ik zeker van kan winnen >:) )

A wise man once said: 'Work is not a place."

• sham27
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 14:40
Tylen schreef op zondag 27 januari 2019 @ 09:21:
[...]

Een kale met sterkere motor is toch ook gewoon een dikke instapper??? Of snap ik je niet?

Helaas krijg ik heel vaak de vraag of het een echte M3 is :( terwijl hij gewoon helemaal origineel is. Verkeerslichtsprintjes doe ik overigens gewoon altijd aan mee. Ik geeef ze eerst een voorsprong om te kijken of ze wel echt willen sprinten. Nog nooit verloren ;) (doe het natuurlijk wel tegen auto’s waar ik zeker van kan winnen >:) )
Vaak is de keuze niet een volle 318i vs een kale 340i ;)

Maar ik vind het ook helemaal prima als iemand een kalere auto kiest met iets meer vermogen hoor. Het een is niet goed of fout, maar gewoon voorkeur. Mensen die ik ken met bijv een C180 met AMG pakket rijden die auto omdat ze het dik en mooi vinden. Niet omdat ze willen doen alsof het een AMG is.

BMW F31 330i M Sport Shadow

• Naif0n
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 11:35
Heb zelf 1x meegemaakt bij Schiphol, stond een "Brabus" geparkeerd, als liefhebber denk je toch oh ga ik even checken zien wat voor monster het is. Ging het uiteindelijk om een dood normale diesel. Moest ik toch wel even lachen.

• Joopieboy
Naif0n schreef op zondag 27 januari 2019 @ 09:35:
Heb zelf 1x meegemaakt bij Schiphol, stond een "Brabus" geparkeerd, als liefhebber denk je toch oh ga ik even checken zien wat voor monster het is. Ging het uiteindelijk om een dood normale diesel. Moest ik toch wel even lachen.
Mja wat voor normale diesel? Iemand die veel rijdt kan best wel voor een E400D kiezen bv, en die is met chip ook echt niet langzaam. :P En die kan dus wel een Brabus look willen. :+

• Tortelli
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 23-04 22:14

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Om ontopic op Audi te gaan; zag de nieuwe prijzen van de A4, valt me op dat de 45 TFSI (245pk) echt mega veel duurder is als de 40 TFSI (logica van die naamgeving ontgaat me, waarom is de 245pk motor een 45, 50 zou gezien het vermogensverschil tozv de 40 logischer zijn).

Kale prijzen met S tronic bak:
35 TFSI (150pk): €38.135
40 TFSI (190pk): €41.010
45 TFSI (245pk): €51.920 << €10k meer 8)7
45 TFSI Quattro (245pk) : €54.650

Prijs van de 45 TFSI ligt aardig in de buurt van de nieuwe G20 3 serie (330i kost kaal €52k), maar daarbij is het prijsverschil tozv de 320i juist relatief klein.

Ook opvallend dat na een jaar of 10 downsizing weer over is en ook de instapper een 2.0 motor is. Blijkbaar doen die grotere blokken het toch beter in de WLTP (iets wat me niets verbaasd overigens).
[...]

Het kiezen van je tegenstander is wel verstandig, want tegen een P100D, GTR of recente 911 Turbo kun je het gewoon vergeten :D. Met een handbak maak je toch relatief weinig kans tozv de moderne automaten, ook al zijn ze op papier wat trager, je moet wel zo lomp schakelen dat ik dat er niet voor over heb.... Rij meestal de eerste paar meter relatief rustig weg, om vervolgens gas te geven.
Joopieboy schreef op zondag 27 januari 2019 @ 06:30:
318 is dan wel sneu, maar goed dat is typisch de Nederlandse cultuur. Ik snap dan wel als dat je een leuke 320 koopt, want enorme fijne motor met leuk vermogen en nog redelijk zuinig, en bewust geen 6 cylinder, dat je die er een beetje leuk uit wilt laten zien met een m pakket ofzo. Mag best want dat maakt er een hele leuke auto van. :) Maar echt M3 ombouwen is een beetje kansloos. :+

Mooiste vind ik tegenwoordig ook een GT3 met Touring pakket of een AMG in business uitvoering. O+

Zegt iemand met een Swift Sport met Mustang strepen over het dak en side striping met de tekst 'SPORT' :+
Een 320i kun je ook nog en chippen naar 330i vermogen (weet ik uit eigen ervaring) waarmee je de meeste sprintjes niet meer verlies ;). Als daily driver is een 250-260pk opzich wel genoeg.

Heb verder ook niets tegen 318i's, prima rijdende auto's, maar waarom zou je hem eruit willen laten zien als iets wat het totaal niet is 8)7. Heb verder niets tegen de af fabrieks M/S/AMG pakketten die ze leveren op de auto's, dat oogt vaak wel fraai.

Tortelli wijzigde deze reactie 27-01-2019 10:30 (52%)

i9 9900k @ 5,0Ghz | Asus XI HERO | GTX 1080 TI Gaming X | Corsair 32G | Asus MG279Q | Corsair RM750 | Synology DS1817+

• Naif0n
Joopieboy schreef op zondag 27 januari 2019 @ 10:03:
[...]

Mja wat voor normale diesel? Iemand die veel rijdt kan best wel voor een E400D kiezen bv, en die is met chip ook echt niet langzaam. :P En die kan dus wel een Brabus look willen. :+
Als ik het me nog goed kan herinneren ging het om een E220D of iets in die richting. Niet echt enorm indrukwekkende wagen of iets.

• BoltYes
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 19-04 23:45
Vind dat de optie pakketten de auto vaak wel maken. Vandaar dat de RS6 in de RS6 trim begeerlijker is dan een RS6 in normale A6 trim, terwijl de auto er niet sneller van gaat.

OEM tuning vind ik dan ook geen probleem, doe t zelf ook :) Weet daarentegen dat veel opties geen noemenswaardige meerwaarde geven en je dus bij tweedehandskoop gewoon het beste een volle auto moet zoeken, dit scheelt een grote investering achteraf voor retrofit projectjes.

¯\_(ツ)_/¯

• twodigits
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 13:00
Tortelli schreef op zondag 27 januari 2019 @ 10:12:
Om ontopic op Audi te gaan; zag de nieuwe prijzen van de A4, valt me op dat de 45 TFSI (245pk) echt mega veel duurder is als de 40 TFSI (logica van die naamgeving ontgaat me, waarom is de 245pk motor een 45, 50 zou gezien het vermogensverschil tozv de 40 logischer zijn).

Kale prijzen met S tronic bak:
35 TFSI (150pk): €38.135
40 TFSI (190pk): €41.010
45 TFSI (245pk): €51.920 << €10k meer 8)7
45 TFSI Quattro (245pk) : €54.650

Prijs van de 45 TFSI ligt aardig in de buurt van de nieuwe G20 3 serie (330i kost kaal €52k), maar daarbij is het prijsverschil tozv de 320i juist relatief klein.
Meer vermogen wordt inderdaad heel snel veel duurder. En als je daar nou nog extra cilinders voor zou krijgen, maar meestal zijn blokken rond de 250 pk ook 2 liters met turbo. 190pk is voor een gezinsauto meer dan genoeg en voor die 10k kan je nogal wat aanvinken om het verblijf aangenamer te maken.

• Chaoss
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 13:37

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Verschil is wel dat een RS6 die trim nodig heeft. Die auto heeft nu eenmaal meer koeling nodig richting het blok en de remmen. Spoilers zorgen voor downforce en stabiliteit etc. Zaken die je op een 1.6tdi in geen geval nodig hebt.

Verder geen problemen met het Sline exterieur op de Audi's dat ziet er nog beschaafd uit, genoeg mensen die het verschil niet eens zien tussen standaard en Sline. Bij BMW slaan die M spoilers gelijk weer een beetje door :P

Chaoss wijzigde deze reactie 27-01-2019 11:14 (7%)

Greatness Awaits! PSN: Wanderer200

• BoltYes
Chaoss schreef op zondag 27 januari 2019 @ 11:05:
Verschil is wel dat een RS6 die trim nodig heeft. Die auto heeft nu eenmaal meer koeling nodig richting het blok en de remmen. Spoilers zorgen voor downforce en stabiliteit etc. Zaken die je op een 1.6tdi in geen geval nodig hebt.

Verder geen problemen met het Sline exterieur op de Audi's dat ziet er nog beschaafd uit, genoeg mensen die het verschil niet eens zien tussen standaard en Sline. Bij BMW slaan die M spoilers gelijk weer een beetje door :P
Een S6 dan, als ik nu een S6 grille op mn auto zou zetten, dan is m'n auto aan de voorkant niet meer te onderscheiden van een S6 ;)

¯\_(ツ)_/¯

• timwijn
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 12:54
0546timm schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 21:06:
[...]

Natuulijk is dit hobby voor me, ik houd ervan om te sleutelen aan wat dan ook, techniek is prachtig 8)
Heb je er nou een stuur met schakelflippers ingezet, terwijl de auto handgeschakeld is? :9
Zijn ook wel multisturen zonder flippers toch?

• GA!S
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Rainesh schreef op zondag 30 december 2018 @ 09:38:
[...]

Veel ruimtelijker geluid etc. En wat betreft instellen....preset file inladen (specifiek voor jouw auto) en dan vanaf daar finetunen. Scheelt veel werk.
Nou, ik kon het niet laten....

De laatste Match PP82-DSP voor de helft van de prijs kunnen vinden in Duitsland.Specs zijn echt geweldig voor dat geld. 8 kanalen DSP, 55 watt RMS per kanaal. Kabeltje op maat gemaakt en een mooi plekje gevonden op de originele radiobox. Verschil is nu al enorm. Heb nu 6 kanalen in gebruik (Front / Rear / Center en Subwoofer). Ik ga voor de tweeters nog nieuwe kabels trekken zodat ik alles actief kan filteren, dan eens met de settings gaan spelen.

GA!S wijzigde deze reactie 27-01-2019 22:31 (8%)

de betaler vervuilt

https://www.omroepgelderl...ige-beroving-in-Den-Bosch

Jism wijzigde deze reactie 28-01-2019 03:04 (28%)

M'n magische bol werken.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 13:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Is dat jouw oude ride?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Nee joh. Maar doodzonde man.

M'n magische bol werken.

• User
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 14:26
[...]

Same! :D Alleen is het dat mijn turbo op toeren moet komen voordat ik écht vermogen heb. Sommigen winnen dan de eerste paar meter, totdat de turbo echt op druk is. Dan zit ik in no-time op de 80 en kan ik weer in de ankers. B)
Helaas heb de badges nog op de auto zitten, dan hebben de meesten wel door wat er aan het handje is.

Ik vind het zelf ook altijd hilarisch om bumperklevers op de snelweg het nakijken te geven. Lopen ze te drammen dat ze er langs willen, direct bumper aan bumper op het moment dat ik naar rechts kan. Dat soort figuren.

En dan ga ik inderdaad altijd netjes naar rechts, want ja, je mag niet links blijven hangen natuurlijk. En op het moment dat ik een neus in m'n ooghoek zie verschijnen stamp ik ook het gas in. Toedels, met je GTItje! :w
azz_kikr schreef op zondag 27 januari 2019 @ 08:36:
Rij de laatste tijd veel op 80-wegen, en dat valt me inderdaad best veel op. Van die gastjes die half om half lopen te drukken (terwijl het een dubbele doorgetrokken streep is), maar zodra er ook maar iets van een bocht in de weg zit zakken ze een eind af. :')
Komop mensen, die 80-wegen zijn er wel op gemaakt dat je niet met 87 de eerste de beste bocht uitvliegt.

...misschien ben ik ook wel gewoon een asorijder. :X

• Shanquish
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
De bocht van de A16 naar de A20 richting Rotterdam centrum is daar een mooi voorbeeld van. Of van de A15 bij barendrecht thv afslag ridderkerk richting de A29.
Stukken weg waar je prima 100 kan rijden, maar zoveel mensen die achter je hangen worden dan ineens een stipje in je spiegel.

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

User schreef op maandag 28 januari 2019 @ 17:51:
[...]
Same! :D Alleen is het dat mijn turbo op toeren moet komen voordat ik écht vermogen heb. Sommigen winnen dan de eerste paar meter, totdat de turbo echt op druk is. Dan zit ik in no-time op de 80 en kan ik weer in de ankers. B)
Helaas heb de badges nog op de auto zitten, dan hebben de meesten wel door wat er aan het handje is.

Ik vind het zelf ook altijd hilarisch om bumperklevers op de snelweg het nakijken te geven. Lopen ze te drammen dat ze er langs willen, direct bumper aan bumper op het moment dat ik naar rechts kan. Dat soort figuren.

En dan ga ik inderdaad altijd netjes naar rechts, want ja, je mag niet links blijven hangen natuurlijk. En op het moment dat ik een neus in m'n ooghoek zie verschijnen stamp ik ook het gas in. Toedels, met je GTItje! :w

[...]
Rij de laatste tijd veel op 80-wegen, en dat valt me inderdaad best veel op. Van die gastjes die half om half lopen te drukken (terwijl het een dubbele doorgetrokken streep is), maar zodra er ook maar iets van een bocht in de weg zit zakken ze een eind af. :')
Komop mensen, die 80-wegen zijn er wel op gemaakt dat je niet met 87 de eerste de beste bocht uitvliegt.

...misschien ben ik ook wel gewoon een asorijder. :X
Mijn god wat herken ik mijzelf in jou 😂😂

• xos
  • Laatst online: 23-04 09:23
Mensen die versnellen op het moment dat ze worden ingehaald zijn imho minstens zo irritant als bumperklevers. Gas geven op het moment dat je wordt ingehaald is een hele bewuste actie om iemand anders te zieken. Zou zeggen, denk om je hart en negeer het verder.

• User
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 14:26
xos schreef op maandag 28 januari 2019 @ 21:34:
Mensen die versnellen op het moment dat ze worden ingehaald zijn imho minstens zo irritant als bumperklevers. Gas geven op het moment dat je wordt ingehaald is een hele bewuste actie om iemand anders te zieken. Zou zeggen, denk om je hart en negeer het verder.
Absoluut!

Daarom doe ik het ook alleen bij bumperklevers. :+

• max
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

User schreef op maandag 28 januari 2019 @ 17:51:
[...]

Toen ik mijn oude passat v6 nog had (200pk benzine en 4motion) bleef ik, wanneer er zo'n bumperklever achter me kwam hangen, gewoon rustig links rijden met dezelfde snelheid.

Het moment dat er rechts ruimte was ging ik dan op het gas. Priceless :w :w

Die v6 was niet gigantisch snel, maar die sleurde wel gewoon door tot 230 op de teller ofzo. :P

max wijzigde deze reactie 30-01-2019 13:02 (6%)

Bald by design, beard by choice.

Discussiëren met een vrouw is zoals het lezen van algemene gebruiksvoorwaarden: uiteindelijk negeer je alles en zeg je "OK".

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 07:21

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Heren, mag het weer over Audi gaan? Begint aardig op wat onderin het beeldscherm van deze topic staat te lijken bij 'Let op'.

Me.

• The Eagle
  • Laatst online: 13:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vooruit dan :P

Was gisteren bij de dealer, stond een vorig model S3 op de brug. Dealer zit net in een nieuw pand, veel glas ook voor de werkplaats. Iedeeen kan binnen kijken wat ze aan het doen zijn. Kenteken van de S3 waren een aantal karakters van afgeplakt tegen herkenning. Vond ik heel erg netjes van ze :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Nu online
The Eagle schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 21:09:
Vooruit dan :P

Was gisteren bij de dealer, stond een vorig model S3 op de brug. Dealer zit net in een nieuw pand, veel glas ook voor de werkplaats. Iedeeen kan binnen kijken wat ze aan het doen zijn. Kenteken van de S3 waren een aantal karakters van afgeplakt tegen herkenning. Vond ik heel erg netjes van ze :)
But why?

Xbox live: Ghesous

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Inderdaad, waarom? Je kunt overdag tijdens de openingstijden toch zo naar binnen hobbelen? Je hebt zelfs websites van dealers met het kenteken zichtbaar.

:? 8)7 |:(

Me.

• Nixo
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 18-04 11:37
Niet helemaal aan het audi topic gerelateerd.

Vandaag in de file zag ik een vrij nieuwe audi Q3 met een volgens mij oud kenteken:
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
.
Korte check op de RDW pagina geeft aan dat deze auto niet bestaat.... 8)7 Puur uit interesse, weet iemand hoe dat zit? Ik zag wel dat kentekens die beginnen met GN ambassadepersoneel is. Maar dat is hier niet het geval omdat het in het middenblok zit.

Edit: oud kentekende. Die reeks is van '73 tot '77 uitgegeven.

Nixo wijzigde deze reactie 05-02-2019 10:39 (6%)

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Nixo schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:38:
Niet helemaal aan het audi topic gerelateerd.

Vandaag in de file zag ik een vrij nieuwe audi Q3 met een volgens mij oud kenteken:
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
.
Korte check op de RDW pagina geeft aan dat deze auto niet bestaat.... 8)7 Puur uit interesse, weet iemand hoe dat zit? Ik zag wel dat kentekens die beginnen met GN ambassadepersoneel is. Maar dat is hier niet het geval omdat het in het middenblok zit.

Edit: oud kentekende. Die reeks is van '73 tot '77 uitgegeven.
Even melden bij de politie? Ook een foto van gemaakt? Locatie, tijdstip ….

Ik heb overigens altijd 'geweten' dat GN in het kenteken betekent: geen Nederlander. Ambassadepersoneel zegt mij niks dat die een apart kenteken zouden hebben.

EDIT: deze vraag uitgezet bij de politie want nu ben ik ook benieuwd. :9

GerCor wijzigde deze reactie 05-02-2019 11:13 (4%)

Me.

• Nixo
GerCor schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:57:
[...]

Even melden bij de politie? Ook een foto van gemaakt? Locatie, tijdstip ….

Ik heb overigens altijd 'geweten' dat GN in het kenteken betekent: geen Nederlander. Ambassadepersoneel zegt mij niks dat die een apart kenteken zouden hebben.

EDIT: deze vraag uitgezet bij de politie want nu ben ik ook benieuwd. :9
Hahaha mooi, ik ben dus niet helemaal gek dat ik erg nieuwschierig ben wat hier achter zit..
Ik heb een snelle foto gemaakt, maar erg slechte kwaliteit. Het reed alweer langzaam, dan heb ik liever geen telefoon vast.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Nixo schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 11:23:
[...]

Hahaha mooi, ik ben dus niet helemaal gek dat ik erg nieuwschierig ben wat hier achter zit..
Ik heb een snelle foto gemaakt, maar erg slechte kwaliteit. Het reed alweer langzaam, dan heb ik liever geen telefoon vast.
Zoals gezegd doet een 'GN' in het kenteken mij iets zeggen van 'Geen Nederlander' maar wat 'we' ook niet willen is dat deze auto is gestolen en met valse kentekenplaten in Nederland rondrijdt. Ik neem aan dat ik gewoon antwoord krijg van de politie.

Me.

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 00:06

Arfman

Drome!

Als je met een gestolen auto met zo'n kenteken gaat rondrijden ben je wel een sjappie van de allergrootste orde :+ Ben benieuwd!

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

• ToyotaMR2
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 12:05
Ambassade/diplomaten hebben toch CD in het kenteken.

TK: Lenzers LEW102 horloge

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

ToyotaMR2 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 12:12:
Ambassade/diplomaten hebben toch CD in het kenteken.
Ik kan de vraag wel weer intrekken: d:)b

Wikipedia: Nederlands kenteken

Me.

• Nixo
Duidelijk. Die had ik nog niet gezien. Incl foto van bijna hetzelfde kenteken.

BN of GN (alleen in sidecode 1, 2 en 3)
Kenteken voor auto's die niet tot het Nederlandse wagenpark behoren. Dit kenteken wordt vaak gebruikt voor buitenlands personeel zonder diplomatieke status van ambassades, consulaten of internationale organisaties. Vaak wordt aangenomen dat deze beginletters staan voor Buitenlander in Nederland of Geen Nederlander. Officieel hebben deze beginletters geen speciale betekenis. De letters worden alleen gevolgd door vier cijfers.
90-00 - 99-99 voor van belasting vrijgestelde motorvoertuigen niet vallend onder de bepalingen van kentekens met cijferreeks tussen 00-01 en 69-99
Bron: https://wetten.overheid.nl/BWBR0007040/2002-09-01
Meer info over kentekens: https://blog.kenteken.tv/...ntekens-nader-toegelicht/

Nu terug naar Audi

Nixo wijzigde deze reactie 05-02-2019 14:19 (6%)

• JeroenTheStig
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 10:16
Wij zijn alweer een paar maand op zoek naar een opvolger van onze Octavia. Gezien mijn lengte blijkt het toch lastig om genoeg hoofd- en beenruimte te hebben in een middenklasse sedan (Een SUV wil ik (nog) niet aan beginnen), in verschillende modellen voel ik het dak en dat geeft best een claustrofobisch effect. Al met al blijkt dat ik toch weer bij de VAG groep uitkom, omdat hierbij de stoelen een behoorlijk stuk naar beneden kunnen worden gezet. Skoda wil ik liever niet meer gezien de toch vrij matige afwerking (veel windgeruis, kraakjes, etc.). Volkswagen zou evt. kunnen, maar de ruimte van de Passat is op dit moment overbodig, gezien de leeftijd van onze jongens (4 en 7). Een jonge Golf Variant zou dan een optie kunnen zien.

Wij zijn echter ook in de markt voor een jonge Audi occasion en hadden een mooie A5 uit 2014 met licht-lederen bekleding en een helderblauw metallic lak gezien. Schitterende auto om te zien. Aangezien we over het algemeen een jaar of 7 willen doen met een auto was ik toch wat aan het twijfelen over de kilometerstand van een ton. Echter toen ik wat googelde op diefstalgevoeligheid zag ik dat de A5 de twijfelachtige eer heeft hier bovenaan de lijst te staan met een enorm verschil t.o.v. de nr. 2. Volgens statistieken van 2 jaar terug is de kans op diefstal van een A5 per jaar 1,2%. Voor ons betekent dat, dat de kans op diefstal gedurende de 7 jaar dat we de auto willen rijden om en nabij de 8% is. En die kans is mij te hoog. Ik weet het, de verzekering keert (deels) de kosten uit mocht het mis gaan, maar ik neem liever het risico niet.

Ik heb nu mijn zinnen gezet op een A4, waar je voor dezelfde prijs over het algemeen iets meer auto hebt en waarbij de diefstalkans op 0,2% per jaar ligt, lager dan een VW Golf. Ook een mooie auto om te zien en ook wat minder 'protserig' dan de A5, wat wat meer bij ons past. Nu dus autoscout in de gaten houden en hopen op een mooie A4 hier in de buurt.

PSN: Jeroen_the_stig

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

@JeroenTheStig

De kans op diefstal per jaar over meerdere jaren kun je niet optellen. Die is gedurende die 7 jaar gewoon 1,2% (jaarlijkse fluctuatie even buiten beschouwing gelaten).

Aan gezien het een “jaarlijkse kans is” begin je het volgende jaar “weer opnieuw aan de 1,2% van dat jaar”.

Verder wel een helder verhaal hoor. Ik zou eens gaan kijken naar de binnenruimte van een A4, ik vond die vooral vanaf de B6 zwaar tegenvallen (als passagier de knieen tegen het dashboardkastje etc).

Succes! :)

Bald by design, beard by choice.

Discussiëren met een vrouw is zoals het lezen van algemene gebruiksvoorwaarden: uiteindelijk negeer je alles en zeg je "OK".

• JeroenTheStig
max schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 08:43:
@JeroenTheStig

De kans op diefstal per jaar over meerdere jaren kun je niet optellen. Die is gedurende die 7 jaar gewoon 1,2% (jaarlijkse fluctuatie even buiten beschouwing gelaten).

Aan gezien het een “jaarlijkse kans is” begin je het volgende jaar “weer opnieuw aan de 1,2% van dat jaar”.

Verder wel een helder verhaal hoor. Ik zou eens gaan kijken naar de binnenruimte van een A4, ik vond die vooral vanaf de B6 zwaar tegenvallen (als passagier de knieen tegen het dashboardkastje etc).

Succes! :)
Ik heb het model uit 2014 (dat is de B8 toch?) geprobeerd qua zitpositie en ik vind dat best prima. Ook op de passagiersstoel is dat geen probleem. Ik denk dat we voor of een B8 of B9 gaan.

Nog even over jouw opmerking over de diefstalkans gedurende de 7 jaar. Op zich een interessante kwestie en ik heb daar ook al mijn hersens op gekraakt. Ik heb vervolgens de wiskundeknobbel bij ons op het werk gevraagd hoe je dat kunt uitrekenen. Hij kwam met termen als binomiale verdelingen en poissonverdeling met volledige uitwerkingen en kwam daarbij uit op 8,1%. Ik weet niet of dat waar is (ik heb nooit statistiekberekening gehad op school), maar dat het 1,2% is over de periode van 7 jaar is, dat is m.i. niet waar :) Ga maar na: Pak een dobbelsteen. De kans dat je 1 gooit is 1/6. De kans dat je géén 1 gooit is iedere worp 5/6. Nu mag je 7 keer gooien. Wat is de kans dat je in die 7 worpen geen enkele keer 1 gooit?
Die kans is volgens mij (1 - 1/6)^a, waarbij a het aantal worpen is. 5/6 * 5/6 * 5/6 * 5/6 * 5/6 * 5/6 *5/6 = 0,28. De kans dat je minimaal één keer 1 gooit in 7 worpen is dan 72%.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

JeroenTheStig schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 09:19:
[...]

Ik heb het model uit 2014 (dat is de B8 toch?) geprobeerd qua zitpositie en ik vind dat best prima. Ook op de passagiersstoel is dat geen probleem. Ik denk dat we voor of een B8 of B9 gaan.

Nog even over jouw opmerking over de diefstalkans gedurende de 7 jaar. Op zich een interessante kwestie en ik heb daar ook al mijn hersens op gekraakt. Ik heb vervolgens de wiskundeknobbel bij ons op het werk gevraagd hoe je dat kunt uitrekenen. Hij kwam met termen als binomiale verdelingen en poissonverdeling met volledige uitwerkingen en kwam daarbij uit op 8,1%. Ik weet niet of dat waar is (ik heb nooit statistiekberekening gehad op school), maar dat het 1,2% is over de periode van 7 jaar is, dat is m.i. niet waar :) Ga maar na: Pak een dobbelsteen. De kans dat je 1 gooit is 1/6. De kans dat je géén 1 gooit is iedere worp 5/6. Nu mag je 7 keer gooien. Wat is de kans dat je in die 7 worpen geen enkele keer 1 gooit?
Die kans is volgens mij (1 - 1/6)^a, waarbij a het aantal worpen is. 5/6 * 5/6 * 5/6 * 5/6 * 5/6 * 5/6 *5/6 = 0,28. De kans dat je minimaal één keer 1 gooit in 7 worpen is dan 72%.
O Ja ja. Op die fiets.

Dus als de kans 25% is (per jaar) dat jouw auto gestolen wordt dan is dat kans dat jouw auto gestolen wordt na 4 jaar 100%.

Me.

• SlasZ
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 18-04 18:57
Ik heb net een nieuwe A6 laten bestellen, en na wat nalezen op motor-talk.de zijn er toch (relatief) veel mensen die klagen over de kwaliteit van de nieuwe modellen, voornamelijk afwerking, moeilijk sluitende deuren, storende geluiden, assistentiesystemen die er snel mee ophouden als het wat nat is, niet meer in de wagen geraken met keyless entry) als het koud is tot irritant motormanagement (vooral de 45 & 50TDI die 1 a 2 seconden vertraging heeft bij vol gas geven). Ook opties die in het vorige model goedkoper waren en meer te bieden hadden (bvb extra betalen voor verlichting onder zonneklep, extra voor horizontaal uitschuifbare kopsteunen, geen IR bescherming in akoustische beglazing etc).
Men vermoed dat 'dieselgate' hier mee te maken heeft en dat ze onder geld -en tijdsdruk moesten afleveren en niet alles goed afgestemd of klaar kregen.
Voorbeeld is ook het mild-hybride systeem met 12V of 48v die in principe veel weegt maar bijna niets toevoegt aan de rijervaring (er zou een onderdeel ontbreken die extra vermogen zou kunnen leveren).

Heeft iemand hier ervaring met recente Audi's (modeljaar 2018+) en hun kwaliteit?

SlasZ wijzigde deze reactie 09-02-2019 10:11 (13%)

• JeroenTheStig
GerCor schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 10:03:
[...]

O
Ja ja. Op ie fiets.

Dus als de kans 25% is (per jaar) dat jouw auto gestolen wordt dan is dat kans dat jouw auto gestolen wordt na 4 jaar 100%.

Nee. De kans dat de auto in 4 jaar _niet_ wordt gestolen is 0,75 * 0,75 * 0,75 * 0,75 = 0,31. Dus de kans dat hij in 4 jaar wel wordt gestolen is 69% en geen 100%.

Ik wil je wijzen op de volgende pagina over statistieken: https://www.wetenschapsfo.../topic/97655-dobbelsteen/

-edit-
Ik heb er maar een topic over geopend, want gezien sommige met smileys onderbouwde reacties hier blijkt kansberekening toch een vak apart:
Berekenen van kans op autodiefstal over periode van eigendom

JeroenTheStig wijzigde deze reactie 10-02-2019 15:48 (16%)

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

JeroenTheStig schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 10:07:
[...]

Nee. De kans dat de auto in 4 jaar _niet_ wordt gestolen is 0,75 * 0,75 * 0,75 * 0,75 = 0,31. Dus de kans dat hij in 4 jaar wel wordt gestolen is 69% en geen 100%.

Ik wil je wijzen op de volgende pagina over statistieken: https://www.wetenschapsfo.../topic/97655-dobbelsteen/
En als ik de auto nou eens 8 jaar heb? Kun je dat ook even uitrekenen? Kom ik dan over de 100%? :+

Me.

• Werkhoven
  • Laatst online: 12:40
Momenteel rijd ik naar volle tevredenheid een A4 2.0 TDi met S-Tronic automaat van 2018. Nu heeft deze A4 een vast MMI scherm, dat boven het dashboard uitsteekt. Ik zou liefst een telefoonhouder hebben, die om/aan dat scherm kan worden vastgemaakt, zodat ik mijn telefoon aan de rechterkant kan ophangen.
Is er heel misschien iemand die zoiets al eens ergens gezien heeft?

• AmbroosV
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 23-04 20:34
@Werkhoven, Brodit heeft autohouders die in de buurt komen: https://www.brodit.com/pr...4+Avant&year=2018&pn=prod

Combineer de Brodit clip over de ventilatieroosters (kan je waarschijnlijk ook rechts plaasten) + een van hun houders en je telefoon zit quasi naast je scherm.

Is er een reden waarom je niet gewoon Android Auto / CarPlay gebruikt?

AmbroosV wijzigde deze reactie 11-02-2019 13:06 (25%)

• JRTB
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
SlasZ schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 10:03:
Ik heb net een nieuwe A6 laten bestellen... tot irritant motormanagement (vooral de 45 & 50TDI die 1 a 2 seconden vertraging heeft bij vol gas geven). ...
Die vertraging is helaas reëel, merkbaar t.o.v. hetzelfde model een norm eerder, en heeft met WLTP van doen. Euro 6D (-temp) halen veel auto's, die nog geen compleet nieuwe motoren hebben, alleen met trucjes. Ik kan me aan de andere kant wel voorstellen, dat de skilled VCDS/VCP-jongens er iets tegen kunnen doen.

• xos
  • Laatst online: 23-04 09:23
@SlasZ komt die vertraging niet door de versnellingsbak? Mijn oude 440i en RS4 (beide 2018) hebben dat ook, zelfs in dynamic mode. Beide hebben volgens mij dezelfde ZF versnellingsbak erin. Heb niet echt de indruk dat het aan de motor ligt.

De afwerking is dusver prima, geen kraakjes of overdadige slijtage. Enige wat soms wel/niet werkt is een knop op het stuur die je zelf kunt instellen. Meestal werkt het ding maar soms dus niet, na een herstart weer wel. Binnenkort de 30k beurt dus dan moet de dealer er maar naar kijken. Deze ochtend voor het eerst ook problemen gehad met radio ontvangst, in de zin van dat het even duurde voordat er signaal was als je door de zenders heen loopt, dat ging tot vandaag nagenoeg direct. Verder worden de keramische remmen tijdens regen nogal duidelijk opgewarmd. Dat heeft b.v. stalgenoot Porsche veel beter voor elkaar, daar merk je het niet.

• Rainesh
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 13:30
Vertraging van de eerste paar seconde is een probleem wat bij meerdere blokken speelt. Met name de 1.5TSI heeft hier last van, is sinds ze alles aangepast hebben om door WLPT heen te komen. Daar komen software updates voor uit, zijn in ontwikkeling.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• harmentiem
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 21-04 18:16
Wie heeft ervaring met 2din in een Audi a1 (2014)?

Ik ben namelijk van plan om een Audi A1 aan te schaffen alleen wil ik hierin ook graag DAB+. nou heb ik gekeken en wou ik graag een Extern radio in laten plaatsen. Het liefst Touch screen Met DAB+ (heb ik nu ook).

Nu zie ik alleen maar 1din kits maar geen 2din terwijl ik op youtube wel filmpjes tegen kom met 2din autoradio.
Wie kan mij helpen?

• SlasZ
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 18-04 18:57
JRTB schreef op maandag 11 februari 2019 @ 16:07:
[...]

Die vertraging is helaas reëel, merkbaar t.o.v. hetzelfde model een norm eerder, en heeft met WLTP van doen. Euro 6D (-temp) halen veel auto's, die nog geen compleet nieuwe motoren hebben, alleen met trucjes. Ik kan me aan de andere kant wel voorstellen, dat de skilled VCDS/VCP-jongens er iets tegen kunnen doen.
Dat lijkt ook de conclusie te zijn van de jongens op motor-talk.de, maar heeft wel meer effect op de 3L motoren dan de 2L diesels. En volgens hen is het niet op te lossen met VCDS/VCP maar heeft het echt met de programmering van motor te maken. Waarschijnlijk enkel op te lossen mbv chiptuning ofzo.

@xos : de versnellingsbak zal er waarschijnlijk ook mee te maken hebben, maar zou toch hoofdzakelijk de nieuwe uitstootnormen zijn. Die trukjes zijn bvb het mild-hybride systeem die de wagen in feite enkel zwaarder en trager maakt. Niet raar dus dat de 204pk sterke 2L diesel even snel optrekt als de 190pk voorganger.

Maar ach, ik zit toch met spanning te wachten op de levering :) Ik rij nu met een nieuwe A-klasse, die een goede wegligging heeft en fijn is om mee te rijden (ondanks de 116pk), maar toch niet zo goed als mijn vorige A6 (S-line 177pk van 2014).

• Falcon10
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 07:47

Falcon10

Hit it i would !

Betreffende die vertraging :
Ik heb een A5 Sportback diesel 190 pk van 2018 met automaat.
Moet zeggen, was men eerste automaat en aangenaam verrast door de snelle reactie op indrukken van het gas en daaropvolgend het schakelen. Nu is ie begin dit jaar binnen geweest voor ze'n eerste grote onderhoud, en ik ben vrij zeker dat ie nu iets slomer reageerd op het gaspedaal.
Nogthans was de motor zelf één van de eerste van Audi die wel aan de WLTP normering voldeed, dus vind het raar dat men bij het grote onderhoud ook het motormanagement/boordcomputer een update heeft gedaan om blijkbaar toch beter aan dat WLTP gedoe te voldoen.
Ken de mensen van de garage goed, dus ga er volgende keer wel eens meer info over vragen. Ben er wel vrij zeker van dat het in elk geval te regelen valt via een boordcomputer update ofzo.

-| Hit it i would ! |-

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 23-04 22:59
Rainesh schreef op maandag 11 februari 2019 @ 18:01:
Vertraging van de eerste paar seconde is een probleem wat bij meerdere blokken speelt. Met name de 1.5TSI heeft hier last van, is sinds ze alles aangepast hebben om door WLPT heen te komen. Daar komen software updates voor uit, zijn in ontwikkeling.
Lol, steken ze er een VGT turbo in de 1.5TSI voor ultra snelle response (a la 911 Turbo), wordt je respons alsnog kunstmatig laag gehouden voor WLTP. :/
Vrij vreemd, want de 1.5TSI is zo wat bij de nieuwste TSI ontwerpen die er zijn. De 1.0TSI en 2.0TSI zijn al een pak ouder.

• Werkhoven
  • Laatst online: 12:40
AmbroosV schreef op maandag 11 februari 2019 @ 13:04:
@Werkhoven

Is er een reden waarom je niet gewoon Android Auto / CarPlay gebruikt?
Thanks voor de Brodit-tip. Reden voor niet gebruiken Carplay is simpel, de wagen is er niet mee uitgerust en ik ga dat niet zelf er achteraf op laten zetten aangezien het een leasebak betreft.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Werkhoven schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 11:59:
[...]

Thanks voor de Brodit-tip. Reden voor niet gebruiken Carplay is simpel, de wagen is er niet mee uitgerust en ik ga dat niet zelf er achteraf op laten zetten aangezien het een leasebak betreft.
Maar je weet dat je de telefoon, ook al zit die in een houder, niet tijdens het autorijden mag bedienen? Dus, meer dan 'leuk' wordt het niet.

Me.

• AmbroosV
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 23-04 20:34
Werkhoven schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 11:59:
[...]

Aaaah, jammer dan ja. Zonde dat ze bij Audi €845 vragen om Smartphone Interface achteraf in te schakelen op een A4, absurd veel geld voor een softwarefeature die bij de meeste merken standaard is.

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 00:06

Arfman

Drome!

GerCor schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 12:04:
[...]

Maar je weet dat je de telefoon, ook al zit die in een houder, niet tijdens het autorijden mag bedienen? Dus, meer dan 'leuk' wordt het niet.
Afgaande op de hele volksstammen die ik dagelijks zie rommelen met hun telefoon op de snelweg wordt dat toch niet gecontroleerd, dus boeien.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

• edoappelhof
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 09:27
Ik ben van plan om een A3 1.6tdi te kopen uit 2014. Heeft 145k gelopen. Ben een beetje benieuwd wat de intervallen van de grote beurten zijn voor deze auto's. Een van de forumleden die me dit kan vertellen?

• Rainesh
edoappelhof schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 09:49:
Ik ben van plan om een A3 1.6tdi te kopen uit 2014. Heeft 145k gelopen. Ben een beetje benieuwd wat de intervallen van de grote beurten zijn voor deze auto's. Een van de forumleden die me dit kan vertellen?
Iedere 30k een beurt. Om de 30k een grote beurt. Dus bij 150 zal die een kleine beurt moeten hebben.

• edoappelhof
Rainesh schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 09:52:
[...]

Iedere 30k een beurt. Om de 30k een grote beurt. Dus bij 150 zal die een kleine beurt moeten hebben.
Ok, duidelijk thanks!

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Oja, duidelijk? Ik snap er namelijk niks van. Zoals @Rainesh het opschrijft zou elke 30 K een grote beurt zijn dus de 150 K is ook een grote beurt. Ik denk dat hij bedoelt: elke 30 K een beurt waarvan elke 60 K een grote beurt.

GerCor wijzigde deze reactie 15-02-2019 10:06 (18%)

Me.

• edoappelhof
GerCor schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 10:05:
[...]

Oja, duidelijk? Ik snap er namelijk niks van. Zoals @Rainesh het opschrijft zou elke 30 K een grote beurt zijn dus de 150 K is ook een grote beurt. Ik denk dat hij bedoelt: elke 30 K een beurt waarvan elke 60 K een grote beurt.
Nu je het zegt; inderdaad. Betreft een auto uit de lease, onderhoudshistorie is dus volledig in te zien. Laatste longlife groot is bij 60k geweest, heeft op 120k wel een longlife klein gehad. Ik probeer te voorkomen dat mijn eerste ritje naar de garage is voor een 'dure' grote beurt..

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

edoappelhof schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 10:36:
Nu je het zegt; inderdaad. Betreft een auto uit de lease, onderhoudshistorie is dus volledig in te zien. Laatste longlife groot is bij 60k geweest, heeft op 120k wel een longlife klein gehad. Ik probeer te voorkomen dat mijn eerste ritje naar de garage is voor een 'dure' grote beurt..
Kijk zelf maar even: https://www.pondealer.nl/audi-onderhoud

Me.

• Famous
  • Nu online
GerCor schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 10:05:
[...]

Het is toch duidelijk, elke 30k km's heb je een beurt en om de beurt heb je een grote :+
30k een kleine
30k een grote
30k een kleine

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Famous schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 11:45:
Het is toch duidelijk, elke 30k km's heb je een beurt en om de beurt heb je een grote :+
30k een kleine
30k een grote
30k een kleine
Misschien is het voor jou duidelijk. Maar taalkundig klopt er geen hout van. Daarnaast, volg even de link: afhankelijk van de auto en kilometerstand. Elke 15.000 km of 1 jaar een beurt.

Daarnaast: elke 30 k een beurt. Dat betekent dat de auto bij kilometerstand 150 k aan beurt nummer 5 toe is.
30 k kleine beurt
60 k grote beurt
90 k kleine beurt
120 k grote beurt
150 k kleine beurt.

GerCor wijzigde deze reactie 15-02-2019 11:57 (18%)

Me.

• JeroenTheStig
GerCor schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 11:52:
[...]

Misschien is het voor jou duidelijk. Maar taalkundig klopt er geen hout van. Daarnaast, volg even de link: afhankelijk van de auto en kilometerstand. Elke 15.000 km of 1 jaar een beurt.

Daarnaast: elke 30 k een beurt. Dat betekent dat de auto bij kilometerstand 150 k aan beurt nummer 5 toe is.
30 k kleine beurt
60 k grote beurt
90 k kleine beurt
120 k grote beurt
150 k kleine beurt.
https://onzetaal.nl/taaladvies/om-de-maand/

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Precies. Dus wat had er moeten staan?

Elke 30 k een beurt en OM de 30 k-beurt een grote beurt. d:)b (y)

GerCor wijzigde deze reactie 15-02-2019 13:57 (3%)

Me.

• Famous
  • Nu online
GerCor schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 13:55:
[...]

Precies. Dus wat had er moeten staan?

Elke 30 k een beurt en OM de 30 k-beurt een grote beurt. d:)b (y)
Dat doet die inprincipe ook, het is maar hoe je het interpreteert (blijkbaar).
Niet zo lastig doen Gerrie, het is een forum :+

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Famous schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 13:58:
[...]

Dat doet die inprincipe ook, het is maar hoe je het interpreteert (blijkbaar).
Niet zo lastig doen Gerrie, het is een forum :+
Ik doe mijn uiterste best niet lastig te zijn. :)

Wat zegt Audi?

Me.

• Ragdoll
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 13:46

Ragdoll

Frontpage Admin / Moderator Witgoed
Vandaag even de remmerij wat TLC gegeven, die bruine kleur vond ik toch niet zo geslaagd :+

Zeer tevreden met het resultaat en het aanbrengen stelt echt niks voor.

• BoltYes
Niet verkeerd. Welke lak heb je hiervoor genomen? Zou m zelf ook nog wel een keer willen doen, maar dan met zilver.

¯\_(ツ)_/¯

• Ragdoll

Ragdoll

Foliatec complete set, dit is midnight black maar je heb weet ik veel hoeveel kleuren.

• Joopieboy
Netjes zwart! :) Me like

• Ragdoll

Ragdoll

@Joopieboy dat was dus ook mijn idee, kleurtjes zijn leuk maar dan moeten er ook serieuze klauwen onder zitten.

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 14:39
Hebben alle Q2’s btw geen dashboardverlichting meer of bepaalde serieus wel? Heel apart in ieder geval..

• KappeNou
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 21-04 10:50
Hier iemand ervaring met leuk geprijst OEM achteruitrij camera inbouwen voor de Q2?
Ik hoorde van iemand Cartronic in den haag €550 voor de nieuwe polo.

>PC specs<

• Ragdoll

Ragdoll

@KappeNou
https://www.kufatec.com/d...era-fuer-audi-q2-ga-41485

Inderdaad €550, ik verwacht ook niet dat je dit origineel goedkoper gaat krijgen, tenzij je het uit een sloopauto haalt.

• Rainesh
@KappeNou kan voor 475 regelen. En dan ook eens een highline camera (dus met meebewegende lijnen).

Edit: nvm

Rainesh wijzigde deze reactie 27-02-2019 20:29 (122%)

• Rainesh
Zomer modus, originele 19inch S3 velgen icm Michelin Pilot Sport 4S in 235-35-19

Rainesh wijzigde deze reactie 28-02-2019 23:17 (11%)

• edoappelhof
Sinds gisteren trotse eigenaar van mijn eerste auto, een Audi A3 uit 2014. Hij bevalt super. Enige puntje wat ik heb is dat de subwoofer van het audi sound system niet lijkt te werken. Subwoofer ligt in de bak voor het reserve wiel maar ik merk niet echt dat deze wat doet. Ook als ik in MMI het sub niveau aanpas hoor ik geen verschil.

Heeft er iemand ervaring met dit probleem en/of een idee over mogelijke oplossingen?

• Naif0n
Misschien dat het een indicatie is dat de remblokken vervangen moeten worden, maar ik merk de laatste tijd bij harder afremmen dat de remmen een beetje vaag geluid maken. Klinkt een beetje als een drone achtig geluid.

De dealer had bij de Olie flush wel al aangegeven dat de remmen binnen 2/3k km mogelijk vervangen moeten worden dus mogelijk dat dit het geval is. Iemand enig idee?

• KappeNou
Heeft er hier iemand ervaring met een dakje later her bekleden met stof of alcantara?
Ik zoek kwaliteit omgeving Den Haag, Rotterdam, Leiden

>PC specs<

• creapYYY
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 14:29
Vraagje, laatst bij mijn 60.000 km beurt vroeg ik aan een medewerker van Audi Rotterdam of mijn automaat (s-tronic) niet aan de beurt was. Hij gaf aan dat dit pas bij de 90.000 moet gebeuren, nu kijk ik net in mijn ouderhoudsboekje en daar staat volgens mij toch echt 60.000.

Vaak lees ik op forums dat om de 60.000 de automaat aan de beurt is, vandaar mijn vraag aan de medewerker. Meer mensen die een A3 1.4 TFSI (2016) hebben? Bij welke km stand hebben jullie deze laten verversen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rainesh
@KappeNou Tiger Leathers en er is nog een zaakje in Ypenburg maar kom niet op hun naam.

@creapYYY dacht ook 60k

• baronruud
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 23-04 08:52
Is een A3 g-tron uit 2014 te verlagen?

• Rainesh
baronruud schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 20:54:
Is een A3 g-tron uit 2014 te verlagen?
Dacht van wel. Een Etron is namelijk ook te verlagen.

• baronruud
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 23-04 08:52
Rainesh schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 20:58:
[...]

Dacht van wel. Een Etron is namelijk ook te verlagen.
Ok, ik las iets over een bepaald type achteras wat moeilijk is?

• Rainesh
baronruud schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 21:01:
[...]

Ok, ik las iets over een bepaald type achteras wat moeilijk is?
Starre achteras of multilink. Ik heb een multilink achteras en heb Eibach Pro veren eronder. Tov mijn s-line onderstel is ie 1,5cm gezakt.

Zie paas posts terug voor foto's

• KappeNou
creapYYY schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 17:23:
Vraagje, laatst bij mijn 60.000 km beurt vroeg ik aan een medewerker van Audi Rotterdam of mijn automaat (s-tronic) niet aan de beurt was. Hij gaf aan dat dit pas bij de 90.000 moet gebeuren, nu kijk ik net in mijn ouderhoudsboekje en daar staat volgens mij toch echt 60.000.

Vaak lees ik op forums dat om de 60.000 de automaat aan de beurt is, vandaar mijn vraag aan de medewerker. Meer mensen die een A3 1.4 TFSI (2016) hebben? Bij welke km stand hebben jullie deze laten verversen?
De 1.4 tfsi heeft toch een 7 bak droge koppeling 350nm dsg? Wat moet je hieraan verversen? 90k km zal de versnellingsbak olie zijn, wat wel prima is, terwijl Audi dit dan denk ik nog niet doet.
De 6 bak s-tronic in de 2.0tfsi heeft de natte koppeling en raden specialisten aan 50k km en audi tegen de 100k km.

>PC specs<

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Oke oke. Die BMW maar even doorrijden tot einde 2020 ;).

nieuws: Audi toont Q4 e-tron-concept-suv met actieradius van 450 kilometer

• Nindustries
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 17-04 14:30
Ik rij met een A4 berline 2018. Zijn hier nog mensen waarbij de voorste parkeersensor regelmatig geactiveerd wordt, terwijl er niets voor is? e.g. bij het file rijden maar met voldoende ruimte met de voorligger.

~ beware of misinformation.

• Rainesh
Nindustries schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:20:
Ik rij met een A4 berline 2018. Zijn hier nog mensen waarbij de voorste parkeersensor regelmatig geactiveerd wordt, terwijl er niets voor is? e.g. bij het file rijden maar met voldoende ruimte met de voorligger.
Renault in de buurt? :p dan gaan ze namelijk ook af.

• creapYYY
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 14:29
KappeNou schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 22:57:
[...]

De 1.4 tfsi heeft toch een 7 bak droge koppeling 350nm dsg? Wat moet je hieraan verversen? 90k km zal de versnellingsbak olie zijn, wat wel prima is, terwijl Audi dit dan denk ik nog niet doet.
De 6 bak s-tronic in de 2.0tfsi heeft de natte koppeling en raden specialisten aan 50k km en audi tegen de 100k km.
Dat zal ik moeten uitzoeken dan, dan zou het wel verklaren waarom hij pas aangaf het bij de 90.000 te verversen.

Heb dit gevonden:

creapYYY wijzigde deze reactie 06-03-2019 11:04 (19%)

• J0YR1D3R
  • Niet online
Heb het zelf ook regelmatig eigenlijk in de file, hij gaat dan even kort aan en ineens houdt het weer op. Heb nog niet echt kunnen ontdekken welk merk het meest dit soort gepiep veroorzaakt, maar het is wel vaak iets Frans.
Gaat dit werken voor jou? :P

De sprint naar 100km/u gaat in 6,3 seconden en de maximale snelheid is elektronisch gelimiteerd op 180km/u.

Website

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

J0YR1D3R schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:16:
[...]

Heb het zelf ook regelmatig eigenlijk in de file, hij gaat dan even kort aan en ineens houdt het weer op. Heb nog niet echt kunnen ontdekken welk merk het meest dit soort gepiep veroorzaakt, maar het is wel vaak iets Frans.

[...]

Gaat dit werken voor jou? :P

De sprint naar 100km/u gaat in 6,3 seconden en de maximale snelheid is elektronisch gelimiteerd op 180km/u.
Ja stukken trager dan de bmw. maar ik wil electrisch rijden ;) en het liefst audi :P

• Chaoss
  • Laatst online: 13:37

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Dat laatste snap ik maar dat electrisch rijden dan weer niet. :P

Maar zo te zien verschilt deze Q4 etron niet veel van de huidige Etron? dus waarom wachten?

Greatness Awaits! PSN: Wanderer200

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Chaoss schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 17:12:
Dat laatste snap ik maar dat electrisch rijden dan weer niet. :P

Maar zo te zien verschilt deze Q4 etron niet veel van de huidige Etron? dus waarom wachten?
Electrisch rijden omdat ik denk dat het weer gunstiger gaat worden voor zakelijke rijders (ik heb een eenmanszaak en met de mia/kia/blabla kan ik lekker goedkoop rijden). Daarnaast ben ik gek op nieuwe technieken. Ik doe het iig niet voor het milieu.

Waarom wachten? Omdat de bijtelling niet gunstig is momenteel en ik verwacht dat dat wel weer gunstiger gaat worden voor electrisch rijden.

• KappeNou
Bij andere VAG auto's kan je dat in het menu instellen dat je een soort van pre warning krijgt als hij nog buiten het gebied zit van normaal parkeren. Misschien is dit de oplossing
creapYYY schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:01:
[...]

Dat zal ik moeten uitzoeken dan, dan zou het wel verklaren waarom hij pas aangaf het bij de 90.000 te verversen.

Heb dit gevonden:

[Afbeelding]
Ja dus dat je hebt een droge koppeling.
De "problemen" die in het begin waren bij die dsg bakken ging over de olie bij de 6 bak met natte koppeling.
Die andere olie in het systeem zal dus idd veel langer mee gaan (als je het al hoeft te wisselen)

KappeNou wijzigde deze reactie 06-03-2019 22:58 (42%)

>PC specs<

Pagina: 1 ... 81 ... 84 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True