Om ontopic op Audi te gaan; zag de nieuwe prijzen van de A4, valt me op dat de 45 TFSI (245pk) echt mega veel duurder is als de 40 TFSI (logica van die naamgeving ontgaat me, waarom is de 245pk motor een 45, 50 zou gezien het vermogensverschil tozv de 40 logischer zijn).
Kale prijzen met S tronic bak:
35 TFSI (150pk): €38.135
40 TFSI (190pk): €41.010
45 TFSI (245pk): €51.920 << €10k meer
45 TFSI Quattro (245pk) : €54.650
Prijs van de 45 TFSI ligt aardig in de buurt van de nieuwe G20 3 serie (330i kost kaal €52k), maar daarbij is het prijsverschil tozv de 320i juist relatief klein.
Ook opvallend dat na een jaar of 10 downsizing weer over is en ook de instapper een 2.0 motor is. Blijkbaar doen die grotere blokken het toch beter in de WLTP (iets wat me niets verbaasd overigens).
Tylen schreef op zondag 27 januari 2019 @ 09:21:
[...]
Een kale met sterkere motor is toch ook gewoon een dikke instapper??? Of snap ik je niet?
Helaas krijg ik heel vaak de vraag of het een echte M3 is

terwijl hij gewoon helemaal origineel is. Verkeerslichtsprintjes doe ik overigens gewoon altijd aan mee. Ik geeef ze eerst een voorsprong om te kijken of ze wel echt willen sprinten. Nog nooit verloren

(doe het natuurlijk wel tegen auto’s waar ik zeker van kan winnen

)
Het kiezen van je tegenstander is wel verstandig, want tegen een P100D, GTR of recente 911 Turbo kun je het gewoon vergeten

. Met een handbak maak je toch relatief weinig kans tozv de moderne automaten, ook al zijn ze op papier wat trager, je moet wel zo lomp schakelen dat ik dat er niet voor over heb.... Rij meestal de eerste paar meter relatief rustig weg, om vervolgens gas te geven.
Joopieboy schreef op zondag 27 januari 2019 @ 06:30:
318 is dan wel sneu, maar goed dat is typisch de Nederlandse cultuur. Ik snap dan wel als dat je een leuke 320 koopt, want enorme fijne motor met leuk vermogen en nog redelijk zuinig, en bewust geen 6 cylinder, dat je die er een beetje leuk uit wilt laten zien met een m pakket ofzo. Mag best want dat maakt er een hele leuke auto van.

Maar echt M3 ombouwen is een beetje kansloos.
Mooiste vind ik tegenwoordig ook een GT3 met Touring pakket of een AMG in business uitvoering.
Zegt iemand met een Swift Sport met Mustang strepen over het dak en side striping met de tekst 'SPORT'
Een 320i kun je ook nog en chippen naar 330i vermogen (weet ik uit eigen ervaring) waarmee je de meeste sprintjes niet meer verlies

. Als daily driver is een 250-260pk opzich wel genoeg.
Heb verder ook niets tegen 318i's, prima rijdende auto's, maar waarom zou je hem eruit willen laten zien als iets wat het totaal niet is

. Heb verder niets tegen de af fabrieks M/S/AMG pakketten die ze leveren op de auto's, dat oogt vaak wel fraai.
[
Voor 52% gewijzigd door
Tortelli op 27-01-2019 10:30
]