Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 82 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creapYYY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 20:30
KappeNou schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 22:56:
[...]

Bij andere VAG auto's kan je dat in het menu instellen dat je een soort van pre warning krijgt als hij nog buiten het gebied zit van normaal parkeren. Misschien is dit de oplossing

[...]

Ja dus dat je hebt een droge koppeling.
De "problemen" die in het begin waren bij die dsg bakken ging over de olie bij de 6 bak met natte koppeling.
Die andere olie in het systeem zal dus idd veel langer mee gaan (als je het al hoeft te wisselen)
Helder, bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 11:07

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Tylen schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 18:08:
[...]

Waarom wachten? Omdat de bijtelling niet gunstig is momenteel en ik verwacht dat dat wel weer gunstiger gaat worden voor electrisch rijden.
Wat doet je dat denken? De huidige plannen (Autobrief II) zijn dat vanaf 2021 de bijtelling voor elektrische auto's 22% wordt, hetzelfde als niet-elektrische auto's. En er zit een redenatie achter, dus ik verwacht niet dat dit zomaar aangepast gaat worden.
Eind 2020 zal er dus een piek in de verkoop zijn en in 2021 zal de verkoop van elektrische auto's instorten. De enige reden om te wachten is dat het aanbod van elektrische auto's in 2020 groter zal zijn dan nu.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:52

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Maasluip schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 07:47:
[...]

Wat doet je dat denken? De huidige plannen (Autobrief II) zijn dat vanaf 2021 de bijtelling voor elektrische auto's 22% wordt, hetzelfde als niet-elektrische auto's. En er zit een redenatie achter, dus ik verwacht niet dat dit zomaar aangepast gaat worden.
Eind 2020 zal er dus een piek in de verkoop zijn en in 2021 zal de verkoop van elektrische auto's instorten. De enige reden om te wachten is dat het aanbod van elektrische auto's in 2020 groter zal zijn dan nu.
Ik kan hem altijd nog prive leasen/aanschaffen ;)

Maar om verder te gaan over de bijtellingen. Ik verwacht dat de verkoop van electrische auto gigantisch gaat dalen als de bijtelling niet gunstig meer ervoor is (mensen zijn een beetje bang voor nieuwe dingen en om electrisch te rijden terwijl ik het vet vind). De overheid wilt juist meer electrisch rijden dus zal het wel weer een keer gunstiger gaan worden.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:37

GerCor

Zonder dallen geen pieken

@Rainesh Nog wezen kijken bij de nieuwe Q3 en per ongeluk een offerte in de binnenzak meegenomen? Of ga je die remmen nog van een kleurtje voorzien? Je bent een beetje uitgeretrofit heb ik het idee.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 10:48
GerCor schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 12:52:
@Rainesh Nog wezen kijken bij de nieuwe Q3 en per ongeluk een offerte in de binnenzak meegenomen? Of ga je die remmen nog van een kleurtje voorzien? Je bent een beetje uitgeretrofit heb ik het idee.
Q3 is super duur, haal ik liever een A5 voor. Remmen en kleurtje....dunno. Binnenkort komt er wel een mooie retrofit aan, alles is al in huis. :)

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Rainesh schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 14:02:
[...]

Q3 is super duur, haal ik liever een A5 voor. Remmen en kleurtje....dunno. Binnenkort komt er wel een mooie retrofit aan, alles is al in huis. :)
:7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/46Hb1xSvEksd2BQwda6PAral/full.png

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Rainesh schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 14:02:
Je houdt ons nog even in spanning? :P

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 20:23

BoltYes

This is the Way

Er komt een sneller gaspedaal in ;)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Ja leuk, maar als jij 60k had liggen om te besteden voor een auto had je die bolide van je al van de hand gedaan :P

Edit; hebben ze nu op foto 4 de lichtstralen erbij geshopt?

[ Voor 6% gewijzigd door Famous op 07-03-2019 15:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Famous schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 15:38:
[...]

Ja leuk, maar als jij 60k had liggen om te besteden voor een auto had je die bolide van je al van de hand gedaan :P

Edit; hebben ze nu op foto 4 de lichtstralen erbij geshopt?
In principe zou het kunnen, maar vrouwlief doet moeilijk...... :( Die wilt eerst verhuizen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Zo net de A3 opgehaald. Eindelijk een nieuwe koppeling erin. Heeft even geduurd en wat gesteggel met de dealer maar ze hebben het netjes opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creapYYY
Rainesh schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 17:37:
Zo net de A3 opgehaald. Eindelijk een nieuwe koppeling erin. Heeft even geduurd en wat gesteggel met de dealer maar ze hebben het netjes opgelost.
Wat had je voor probleem met de koppeling? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
creapYYY schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 18:53:
[...]

Wat had je voor probleem met de koppeling? :'(
Versleten _O- :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creapYYY
Oef, met hoeveel km op de teller? Oorzaak ook kunnen achterhalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
creapYYY schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 19:20:
[...]

Oef, met hoeveel km op de teller? Oorzaak ook kunnen achterhalen?
44k en is een bekend probleem :) maar alles onder garantie vervangen.

[ Voor 7% gewijzigd door Rainesh op 07-03-2019 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Rainesh schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 17:37:
Kun je weer 6000km vooruit :F Hebben ze nog iets gezegd over een ander type koppeling oid die ze hebben geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
J0YR1D3R schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 19:43:
[...]

Kun je weer 6000km vooruit :F Hebben ze nog iets gezegd over een ander type koppeling oid die ze hebben geplaatst?
Hope not. Ze hebben wel 2017-2018 software erop gezet. Dat zou beter moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@Rainesh Mag toch aannemen dat ze dat vorige keer toen er bij mij een nieuwe in is gegaan ook gedaan hebben (Mei 2018). Over 2 weken weten we meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Prive auto of lease?

If eerste lekker geoptimaliseerde software erin laten flashen bij VAG techniek, minder slip, andere (betere) schakeltijden en nog wat dingetjes. :Y

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Joopieboy schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 19:53:
Prive auto of lease?

If eerste lekker geoptimaliseerde software erin laten flashen bij VAG techniek, minder slip, andere (betere) schakeltijden en nog wat dingetjes. :Y
Privé auto. Ja zat ik ook aan te denken. Vooral nu met de nieuwe koppeling erin.

@J0YR1D3R ik denk dat jij dan al de nieuwe software erin hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door Rainesh op 07-03-2019 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Rainesh schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 19:59:
[...]

Privé auto. Ja zat ik ook aan te denken. Vooral nu met de nieuwe koppeling erin.

@J0YR1D3R ik denk dat jij dan al de nieuwe software erin hebt.
No brainer, eventueel combineren met een leuke chip. Dat doe je niet voor het vermogen maar vooral voor de afgifte en het soepeler oppakken. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Joopieboy schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 20:01:
[...]

No brainer, eventueel combineren met een leuke chip. Dat doe je niet voor het vermogen maar vooral voor de afgifte en het soepeler oppakken. :)
Chip hoef ik niet eens. Auto rijdt nu al prima en vermogen is zat nu. Bak tuning is wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

@rainesh, DSG aanpassing schijnt wel aardig te helpen, scheelt natuurlijk aardig als die bak minder snel en dus minder vaak schakeld.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• creapYYY
Ik ga maandag ook weer over op zomerbanden, benieuwd hoe het gaat staan met mijn verlaging en spoorverbreders (foto van huidige set)

Afbeeldingslocatie: http://imgdump4.novarata.net/image.uploads/08-03-2019/original-2ef1e6ce569cbf581d9ceb4d8d6cfe16.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door creapYYY op 08-03-2019 20:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laank
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
creapYYY schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 20:27:
Ik ga maandag ook weer over op zomerbanden, benieuwd hoe het gaat staan met mijn verlaging en spoorverbreders (foto van huidige set)

[Afbeelding]
:9~ , Dikke wagen, mooie kleur!

[ Voor 4% gewijzigd door Laank op 08-03-2019 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes

BoltYes

This is the Way

Rij inmiddels ook alweer een paar weken op zomerbanden. Een of andere clown vond t leuk om allemaal schroeven onder m'n winterbanden te zetten :X

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

BoltYes schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 16:23:
Rij inmiddels ook alweer een paar weken op zomerbanden. Een of andere clown vond t leuk om allemaal schroeven onder m'n winterbanden te zetten :X
Ja eh, wat wil je met zo'n nickname? Dan vraag je er toch om of niet? :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-09 19:08
Laank schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 20:47:
[...]

:9~ , Dikke wagen, mooie kleur!
Eens, die kleur blauw van VW/Audi is echt apart/mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes

BoltYes

This is the Way

The Eagle schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 18:26:
[...]

Ja eh, wat wil je met zo'n nickname? Dan vraag je er toch om of niet? :P
Haha, k vond AnalCunt een beetje teveel van t goede 8)7

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal, ik meld me even in dit topic. Zojuist is de knoop doorgehakt en komt een Audi A5 Sportback S-Line op 19 inch LM binnenkort mijn kant op. Ik kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
Hallo allemaal,

Ik ben niet zo van de Audi maar ik ben wel stiekem verlieft geworden op de nieuwe Audi A1 (vanaf 2018).
Zijn er mensen die hierin rijden en hun + en - puntjes kunnen opnoemen?

Ik ga waarschijnlijk ergens dit of volgend jaar voor een Volkswagen Polo of een Audi A1. Allebei dikgekleed en de Audi is circa 5 duizend duurder.

Het enige wat ik minder vind is dat ze geen panorama dak hebben bij de nieuwe Audi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spinez0r
  • Laatst online: 08:21

Spinez0r

At your service.

ThaddeusX schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 13:58:
Hallo allemaal,

Ik ben niet zo van de Audi maar ik ben wel stiekem verlieft geworden op de nieuwe Audi A1 (vanaf 2018).
Zijn er mensen die hierin rijden en hun + en - puntjes kunnen opnoemen?

Ik ga waarschijnlijk ergens dit of volgend jaar voor een Volkswagen Polo of een Audi A1. Allebei dikgekleed en de Audi is circa 5 duizend duurder.

Het enige wat ik minder vind is dat ze geen panorama dak hebben bij de nieuwe Audi.
Ik heb 'm in bestelling staan bij de dealer als private lease. Levering medio april.

Zelf ben ik voor de A1 gegaan omdat ik 'm echt gaaf vind qua looks en omdat iedereen al een polo rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
Spinez0r schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 18:57:
[...]

Ik heb 'm in bestelling staan bij de dealer als private lease. Levering medio april.

Zelf ben ik voor de A1 gegaan omdat ik 'm echt gaaf vind qua looks en omdat iedereen al een polo rijdt.
In het begin wou ik ook een Polo maar nu denk echt zo van “de helft van NL rijd er in een” voelt niet speciaal.

Private lease dus? Duur grapje!

Hoeveel jaar, km en euro per maand? Nieuwsgierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinez0r

Spinez0r

At your service.

Het is niet heel goedkoop in vergelijking met een polo.

Ben voor de A1 Epic gegaan met een aantal extra opties (sportstoelen, parkeersensoren, climate control etc)

48 maanden, 20.000 km per jaar. Verlaagd eigen risico (125€)

Komt neer op dikke 400€

Heb je al een proefrit gemaakt? Rijdt heerlijk!
ThaddeusX schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 19:44:
[...]

In het begin wou ik ook een Polo maar nu denk echt zo van “de helft van NL rijd er in een” voelt niet speciaal.

Private lease dus? Duur grapje!

Hoeveel jaar, km en euro per maand? Nieuwsgierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
Spinez0r schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 20:22:
Het is niet heel goedkoop in vergelijking met een polo.

Ben voor de A1 Epic gegaan met een aantal extra opties (sportstoelen, parkeersensoren, climate control etc)

48 maanden, 20.000 km per jaar. Verlaagd eigen risico (125€)

Komt neer op dikke 400€

Heb je al een proefrit gemaakt? Rijdt heerlijk!

[...]
Ik heb nog nooit in een VW of Audi gereden :$
Ik heb momenteel een Hyundai (ook private lease).

Ik doe ook aan 20 duizend km.
Maar 48 maanden is wel lang! Ik had voor 2 jaar getekend. Moet nog een jaartje gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinez0r

Spinez0r

At your service.

ThaddeusX schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 20:44:
[...]

Ik heb nog nooit in een VW of Audi gereden :$
Ik heb momenteel een Hyundai (ook private lease).

Ik doe ook aan 20 duizend km.
Maar 48 maanden is wel lang! Ik had voor 2 jaar getekend. Moet nog een jaartje gaan.
Een hyundai is met 2 jarig contract nog te betalen, doe je dat bij de A1 dan gaat de prijs aanzienlijk omhoog ;)

Ik ben gewend om in ouwe brikkies te rijden, dus 4 jaar is voor mijn gevoel heel kort, aangezien de auto dan nog eigenlijk z.g.a.n. is, en geen 20 jaar oud haha.

mijn vorige auto was een Mitsubishi space star uit 1999 >:)

Wat betreft die proefrit, ik zou zeggen ga er een maken bij de dealer :) in principe no strings attached.

[ Voor 15% gewijzigd door Spinez0r op 14-03-2019 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

4 jaar is niet lang, zakelijk lease je meestal voor 5 jaar. Duur is het zowieso, met name omdat er op het einde van de rit niets jouw eigendom is. Ik zou sparen en een occasion van een paae jaar oud kopen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
Spinez0r schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 20:51:
[...]

Een hyundai is met 2 jarig contract nog te betalen, doe je dat bij de A1 dan gaat de prijs aanzienlijk omhoog ;)

Ik ben gewend om in ouwe brikkies te rijden, dus 4 jaar is voor mijn gevoel heel kort, aangezien de auto dan nog eigenlijk z.g.a.n. is, en geen 20 jaar oud haha.

mijn vorige auto was een Mitsubishi space star uit 1999 >:)

Wat betreft die proefrit, ik zou zeggen ga er een maken bij de dealer :) in principe no strings attached.
Voor een Hyundai betaal je idd ook veeeeel minder :)

Mja het is een luxe probleem. Ik merk dat je na een jaartje al meteen aan het kijken bent naar wat nieuws :P (zo ben ik dan een beetje).

Financieel gezien is 1 jaar super duur. Zelfs voor de Hyundai.
Mja 4 jaar lang vast te zitten aan zo een contract van 400 euro pm vind ik een beetje eng. Ik heb geen vaste contract en wil ook geen vaste arbeidscontract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinez0r

Spinez0r

At your service.

ThaddeusX schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 21:44:
[...]

Voor een Hyundai betaal je idd ook veeeeel minder :)

Mja het is een luxe probleem. Ik merk dat je na een jaartje al meteen aan het kijken bent naar wat nieuws :P (zo ben ik dan een beetje).

Financieel gezien is 1 jaar super duur. Zelfs voor de Hyundai.
Mja 4 jaar lang vast te zitten aan zo een contract van 400 euro pm vind ik een beetje eng. Ik heb geen vaste contract en wil ook geen vaste arbeidscontract.
Dat kan ik mij voorstellen, het scheelt dat zowel mijn vrouw als ik een vast contract hebben.

Ik lease wel onder het keurmerk private lease, dus mocht om één of andere reden één van ons twee niet meer kunnen werken, of we gaan uit elkaar, dan kunnen we het contract beëindigen.
Dit maakt het voor mij persoonlijk een stuk minder eng om een verplichting van 4 jaar aan te gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Spinez0r op 14-03-2019 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
Spinez0r schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 22:06:
[...]

Dat kan ik mij voorstellen, het scheelt dat zowel mijn vrouw als ik een vast contract hebben.

Ik lease wel onder het keurmerk private lease, dus mocht om één of andere reden één van ons twee niet meer kunnen werken, of we gaan uit elkaar, dan kunnen we het contract beëindigen.
Dit maakt het voor mij persoonlijk een stuk minder eng om een verplichting van 4 jaar aan te gaan.
Toevallig heb ik een Q2 geconfigureerd en een dik aangekleede opties (bijna alles aangevinkt!) kwam ik uit op 40/42 duizend.

Bijna net zoveel als de A1.

Ik heb nog nooit in een SUV achtig iets gereden maar dat lijkt me ook nice!

Plus bij de Q2 hebje wel een panorama dak erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinez0r

Spinez0r

At your service.

ThaddeusX schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 16:01:
[...]

Toevallig heb ik een Q2 geconfigureerd en een dik aangekleede opties (bijna alles aangevinkt!) kwam ik uit op 40/42 duizend.

Ja maar de Q2 staat op hetzelfde platform als ik me goed heb laten inlichten, dus weet niet of dat de beste combinatie is :/

Ook kom ik met mijn A1 niet uit op 40-42K maar eerder rond de 32K, dat is toch een behoorlijk verschil met de Q2.

[ Voor 4% gewijzigd door Spinez0r op 15-03-2019 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Q2 staat op ander platform, MQB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-09 17:54

InFamous

excommunicado

De Q2 staat toch op hetzelfde platform als de A3?

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-09 18:08

Ravefiend

Carpe diem!

A1, A3, Q2, .. allemaal op het MQB platform als je Wikipedia mag geloven.
Wikipedia: Volkswagen Group MQB platform

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rainesh
Polo en A1 staan op opvolger van MQB platform, namelijk MQB A0-platform. De A3/Q2 etc staan op oude MQB platform. A4/5 etc staan op MLB Evo platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Rainesh schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 18:32:
Q2 staat op ander platform, MQB.
Net die komma die het hem doet. Had je die weggelaten dan kreeg de zin een hele andere betekenis. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
ThaddeusX schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 16:01:
[...]

In welk land is dat?
Mijn ouders hebben een Q2 1.4tsi s-tronic volledig S-line. Die heeft vooral alle opties qua looks, maar zeker niet qua luxe. Die kost in NL al €50k... 8)7

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2cgyckn.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door KappeNou op 19-03-2019 11:06 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
KappeNou schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 10:57:
[...]

In welk land is dat?
Mijn ouders hebben een Q2 1.4tsi s-tronic volledig S-line. Die heeft vooral alle opties qua looks, maar zeker niet qua luxe. Die kost in NL al €50k... 8)7

[Afbeelding]
Nog een keer gedaan en dit keer met extra opties en kom uit op 43k. Wel de S variant genomen natuurlijk.

MAAR ik heb wel de goedkoopste motor genomen. Benzine en automaat waren m’n enige wens.

Scheelt toch wel enorm dan alleen alsje een goedkopere motortje neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
ThaddeusX schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 11:36:
[...]

Nog een keer gedaan en dit keer met extra opties en kom uit op 43k. Wel de S variant genomen natuurlijk.

MAAR ik heb wel de goedkoopste motor genomen. Benzine en automaat waren m’n enige wens.

Scheelt toch wel enorm dan alleen alsje een goedkopere motortje neemt.
Als ik hem configureer kom ik op ongeveer 44K uit (ex 19" velgen)hoe mijn ouders hem hebben. Alleen dus zonder die 19" rotor velgen die je schijnbaar niet meer kan selecteren? Co2 verhaal? Die optie kost dacht ik ook 3 a 4K. Dus zou je voor een 1.0 met hun specs op zo'n 47a48K komen. Dat klopt wel het verschil met motorisering 3k meer dus +- 50k.

Als ik de 1.0 zelf configureer met nog wat opties welke ik zou willen kom ik op 51,5K zonder de 19" wielen, dus tegen de €55,5k voor de 1.0tfsi. (ik heb meerdere 1.0's in de showroom zien staan, nooit onder de 50k)
Het is een nieuwe auto dus je kan zeker nog wel 2k afdingen.
Overigens de 1.0 leuk als je in de stad blijft. Maar op de snelweg is de 1.4/1.5 zeker wel fijn. Die trekt nog een beetje door.

[ Voor 5% gewijzigd door KappeNou op 19-03-2019 14:44 ]

>PC specs<

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-09 18:08

Ravefiend

Carpe diem!

Na 4 jaar was het weer tijd om mijn A3 Sportback (lease) in te ruilen, dus out with the old (Ravefiend in "Het grote Audi topic - Deel 4"), in with the new ... :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/s/49nvzq8gob1edst/IMG_20190320_145211_cr2.jpg

(klikbare plaatjes)
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/s/us2ey5hn2e2up1i/IMG_20190320_132556_t.jpgAfbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/s/xxf83y9t5sgqvj7/IMG_20190320_132717_t.jpgAfbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/s/inp1dtx33ok6izq/IMG_20190320_145145_t.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/s/oxyeaw8r57agyr0/IMG_20190320_145157_t.jpgAfbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/s/eoz6i8x0od7kqow/IMG_20190320_145211_t.jpgAfbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/s/vly988f7gm3d82g/IMG_20190320_145227_t.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/s/pfk517r92bidvmh/IMG_20190320_145237_t.jpgAfbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/s/trq5f0rbfxx042j/IMG_20190320_145301_t.jpgAfbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/s/hq65t4y4cj9j02b/IMG_20190320_145318_t.jpg

In het verleden al wel vaker met een automaat gereden gezien mijn ouders dat ook altijd hadden, maar dit is wel de eerste auto waar ik zelf voor een automaat heb gekozen. Is eventjes wennen maar de eerste kilometers hebben me der nog geen spijt van doen krijgen, integendeel zelf ... :+ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Mooie bak! 😃
Automaat heb ik ook voor het eerst; daar wen je wel heel erg snel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsooh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-08 23:34
Waauw, mooie wagen! <3

Veel veilige & fijne KM's gewenst! Overlaatst had ik een manuele TT als vervangwagen en vind het dan altijd wel fijn om nog eens te kunnen poken, maar eigenlijk zou ik mijn automaat niet meer kunnen missen! Zeker in druk verkeer blijft het toch wel handig, en persoonlijk vind ik dat het zoveel comfort bijbrengt dat ik waarschijnlijk geen manuele meer zou overwegen :)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• creapYYY
Bij deze de beloofde foto met mijn zomerset!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6cFvZ4H.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 15:06
Iemand hier ervaring met het 2014 model A3 G-tron?
Zijn ze betrouwbaar, onderhoud, reparaties etc? Rijdt het fijn?

Kom van een 1.6tdi Golf 6 en overweeg een 2014 A3 als opvolger (werk dichterbij, kom nu ongeveer op t omslagpunt tussen benzine/diesel). Hoeft niet perse een G-tron te zijn, een gewone TFSI kan ook prima, maar zie behoorlijk veel G-tron's te koop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

creapYYY schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 14:33:
Bij deze de beloofde foto met mijn zomerset!

[Afbeelding]
Persoonlijk vind ik de zwarte velgen mooier en stoerder. Dit is toch een beetje gewoontjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het Vosje schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 14:12:
Iemand hier ervaring met het 2014 model A3 G-tron?
Zijn ze betrouwbaar, onderhoud, reparaties etc? Rijdt het fijn?

Kom van een 1.6tdi Golf 6 en overweeg een 2014 A3 als opvolger (werk dichterbij, kom nu ongeveer op t omslagpunt tussen benzine/diesel). Hoeft niet perse een G-tron te zijn, een gewone TFSI kan ook prima, maar zie behoorlijk veel G-tron's te koop...
Kun je in je directe omgeving aardgas tanken dan?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 15:06
Ja, daarom overweeg ik het...zou er niet kilometers voor omrijden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 22:51

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Gister mijn eerste Audi gekocht. Een A4 Avant 3.0 V6 Quattro. *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:52

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Miesjh schreef op maandag 25 maart 2019 @ 00:29:
Gister mijn eerste Audi gekocht. Een A4 Avant 3.0 V6 Quattro. *O*
Gefeliciteerd. Maare foto’s???

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Afbeeldingslocatie: https://lm002.gais.nl/var2/A5/A5-38.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lm002.gais.nl/var2/A5/A5-39.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lm002.gais.nl/var2/A5/A5-40.jpg

Dit weekend de remmen maar eens aangepakt. Blokken waren nogal op. :X

Afbeeldingslocatie: https://lm002.gais.nl/var2/A5/A5-37.jpg

Volgende klus is de hele voorkant voorzien van powerflex en iets agressiever uitlijnen om onderstuur te verminderen.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-09 20:43
Het Vosje schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 21:15:
Ja, daarom overweeg ik het...zou er niet kilometers voor omrijden
Hier een Gtron a3 uit 2014. Sinds december 2018. Niks op aan te merken, tot nu niks mee gehad. Reken wel dat je maar 290km kan op een volle tank cng. Is in mijn situatie geen probleem en tankstation zit om de hoek.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Miesjh

Miesjh

Tylen schreef op maandag 25 maart 2019 @ 06:20:
[...]

Gefeliciteerd. Maare foto’s???
Afbeeldingslocatie: https://imgshare.io/images/2019/03/25/Audi-A4-1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgshare.io/images/2019/03/25/Audi-A4-2.md.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgshare.io/images/2019/03/25/Audi-A4-3.md.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgshare.io/images/2019/03/25/Audi-A4-4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Schitterend! Velgen +1

Matrix led vooraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Mooie bak :Y Gefeliciteerd!

Hoe rijdt dat nou, is de auto niet heel zwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh

Miesjh

Rainesh schreef op maandag 25 maart 2019 @ 10:20:
Schitterend! Velgen +1

Matrix led vooraan?
Yep Matrix LED. Audi Select Drive, B&O Audio :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Miesjh schreef op maandag 25 maart 2019 @ 11:01:
[...]

Yep Matrix LED. Audi Select Drive, B&O Audio :9~
Nice! En ACC, VC, Lane Assist, verkeersbordenherkenning zie ik ;)

Lekker volle bak. Heb je ook multi contour ambiente verlichting (verschillende kleurtjes)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh

Miesjh

Famous schreef op maandag 25 maart 2019 @ 10:37:
[...]

Mooie bak :Y Gefeliciteerd!

Hoe rijdt dat nou, is de auto niet heel zwaar?
Heb de auto nog niet. Maar tijdens het proefrijden was ik verbaasd over de hoeveelheid grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh

Miesjh

Rainesh schreef op maandag 25 maart 2019 @ 11:03:
[...]

Nice! En ACC, VC, Lane Assist, verkeersbordenherkenning zie ik ;)

Lekker volle bak. Heb je ook multi contour ambiente verlichting (verschillende kleurtjes)?
Vergeet de HUD niet en de Virtual Cockpit. ;)

Ik heb niet de multi color verlichting. Tenminste ik zag dit niet snel in het menu staan. Had van te voren al gezocht waar ik deze instellingen kon vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
VC = Virtual Cockpit

Oeh HUD had ik niet gezien :)

Ambiente verlichting kun je vinden onder wagen instellingen en dan ambiente verlichting. Erop drukken en dan 1x naar rechts toe drukken. Als je daar de kleuren in kunt stellen dan heb je het :)

Enne een keertje langskomen bij mij :D

[ Voor 7% gewijzigd door Rainesh op 25-03-2019 11:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miesjh

Miesjh

Rainesh schreef op maandag 25 maart 2019 @ 11:14:
VC = Virtual Cockpit

Oeh HUD had ik niet gezien :)

Ambiente verlichting kun je vinden onder wagen instellingen en dan ambiente verlichting. Erop drukken en dan 1x naar rechts toe drukken. Als je daar de kleuren in kunt stellen dan heb je het :)

Enne een keertje langskomen bij mij :D
OK, ik kom een keertje langs. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 07:33

User

S3

Miesjh schreef op maandag 25 maart 2019 @ 11:03:
[...]

Heb de auto nog niet. Maar tijdens het proefrijden was ik verbaasd over de hoeveelheid grip.
Quattro he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh

Miesjh

Had nog nooit in een Audi met Quattro gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
GA!S schreef op maandag 25 maart 2019 @ 08:05:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dit weekend de remmen maar eens aangepakt. Blokken waren nogal op. :X

[Afbeelding]

Volgende klus is de hele voorkant voorzien van powerflex en iets agressiever uitlijnen om onderstuur te verminderen.
Wat bedoel je met agressiever uitlijnen? Valt lijkt me niet zoveel af te stellen aan een A5.
Waarom wil je powerflex (rubbers lijkt me?)?
Als je echt onderstuur wil verminderen zal je een goed onderstel moeten monteren. Denk aan ohlins road & track, billstein pss9, KW clubsport etc.. Daarbij nog draagarmen waarbij je camber kan afstellen.
Setje Eibach veren kunnen ook wel wonderen doen ;)
Overigens is nog wel het belangrijkste de banden. Michelin Pilot Sport 4s of de nieuwe Goodyear eagle F1 supersport.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iuigi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-10-2024
Is er iemand in de omgeving Arnhem nijmegen met een VCDS? Ik heb gisteren mijn a3 opgehaald en ik zou graag mijn parkeersensoren in beeld hebben en needle sweep vind ik ook gaaf!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Iuigi schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 07:42:
Is er iemand in de omgeving Arnhem nijmegen met een VCDS? Ik heb gisteren mijn a3 opgehaald en ik zou graag mijn parkeersensoren in beeld hebben en needle sweep vind ik ook gaaf!
@Remi_4 zit in Apeldoorn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasilFX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:59

BasilFX

BasilFX

Ik zit in Arnhem.

http://www.basilfx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iuigi
Ideaal!
Heb jij VCDS en een kabel?
Keertje meeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Bij @BasilFX moet je wezen. Die kan het allemaal doen voor je. Let er wel op dat je geen parkeersensoren weergave kunt krijgen als je een facelift A3 hebt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Iuigi
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Hgyi2dY2esaBy031yb0mDvVZ/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6jCVCbNUEiD5N5tqc0YkGsJH/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SPWLh4n3tJ4wf1ixxrfDy71D/thumb.jpg

Dat is 'm. Fijne kar!!
Ik heb contact gehad met Basilfx, we gaan er eens voor zitten om te kijken wat we kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Iuigi schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 10:37:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dat is 'm. Fijne kar!!
Ik heb contact gehad met Basilfx, we gaan er eens voor zitten om te kijken wat we kunnen.
Ah facelift, pdc weergave gaat em niet worden dan.

@BasilFX stuur me later een PB of appje. Zijn nog wat dingen mogelijk die je kunt doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasilFX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:59

BasilFX

BasilFX

Iuigi schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 10:37:
Dat is 'm. Fijne kar!!
Vette bak hoor!
Rainesh schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 10:44:
@BasilFX stuur me later een PB of appje. Zijn nog wat dingen mogelijk die je kunt doen :)
Done!

http://www.basilfx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Rainesh schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 10:44:
[...]

Ah facelift, pdc weergave gaat em niet worden dan.

Dus:

[10-Parkeerhulp]
[Security Toegang-16]
Code '71679' invoeren[Hercoderen-07]
[Byte 02] [Bit 0] activeren

Gaat het niet worden? Of zit ik dan helemaal verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ook dit jaar organiseert mijn broertje weer een 'Rings and Coffee' audimeeting op het terrein bij zijn loods. De meeting is op zondag 26 mei van 10 tot 16 uur.

Vorig jaar zijn er zo'n 120 auto's geweest, uiteraard proberen we dat te overtreffen.

Iedereen met een Audi is welkom, ongeacht type of leeftijd, er zal een springkussen zijn voor de kinderen. Drinken is gratis en er zijn broodjes hamburger te koop.

@Venraiden4K sowieso wel leuk voor jou, volgens mij woon je in de buurt. Txou tof zijn om nog meer tweakers daar te zien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
GerCor schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:06:
[...]

Dus:

[10-Parkeerhulp]
[Security Toegang-16]
Code '71679' invoeren[Hercoderen-07]
[Byte 02] [Bit 0] activeren

Gaat het niet worden? Of zit ik dan helemaal verkeerd?
Alleen voor prefacelift. Niet voor de facelift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Rainesh schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 17:47:
Alleen voor prefacelift. Niet voor de facelift
Waarom is dat, dat het niet kan? Zit het er helemaal niet op (softwarematig) of is de codering nog niet bekend bij jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
GerCor schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 19:40:
[...]

Waarom is dat, dat het niet kan? Zit het er helemaal niet op (softwarematig) of is de codering nog niet bekend bij jullie?
Mmi systeem is veranderd. Weergave werkt alleen met pdc voor en achter. Sommige vervangen de pdc module door een versie van Skoda maar ik heb me daar nog niet in verdiept. De parametrisering daarvan is anders waardoor het systeem het wel accepteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinez0r

Spinez0r

At your service.

Rainesh schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 19:44:
[...]

Mmi systeem is veranderd. Weergave werkt alleen met pdc voor en achter. Sommige vervangen de pdc module door een versie van Skoda maar ik heb me daar nog niet in verdiept. De parametrisering daarvan is anders waardoor het systeem het wel accepteert.
Geld dit ook voor een A1 uit 2019?

Ik krijg over 2 weken mijn nieuwe A1, deze heeft ook alleen PDC aan de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Spinez0r schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 09:25:
[...]

Geld dit ook voor een A1 uit 2019?

Ik krijg over 2 weken mijn nieuwe A1, deze heeft ook alleen PDC aan de achterkant.
Dat weet ik nog niet. Heb nog geen A1 gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinez0r

Spinez0r

At your service.

Rainesh schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 09:45:
[...]

Dat weet ik nog niet. Heb nog geen A1 gehad.
Dus dat is gewoon een kwestie van trial and error >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

@Rainesh Hoe staat het ervoor met die tot nu toe mysterieuze retrofit waar je alles al voor in huis hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
GerCor schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 12:15:
@Rainesh Hoe staat het ervoor met die tot nu toe mysterieuze retrofit waar je alles al voor in huis hebt?
Ergens in april gaan we het retrofitten. Moet even tijd voor maken namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Rainesh schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 12:23:
Ergens in april gaan we het retrofitten. Moet even tijd voor maken namelijk.
Maar je houdt het nog mysterieus? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
GerCor schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 12:30:
[...]

Maar je houdt het nog mysterieus? :)
Moet nog foto's maken van alle parts. Dus zodra ik dat gedaan heb, dan post ik wel een en ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User

User

S3

Zo, ik heb de zomerbandjes er ook weer onder! Past toch iets beter bij de auto van m'n zwarte wintervelgen.

Alleen dacht die gast van Profile dat m'n velgen misschien niet origineel zijn... Hij vond het naafdeksel veel te los zitten. Je schuift ze heel makkelijk in de velg en ze klikken niet echt vast. Dus hij dacht dat de velgen imitatie zijn, heeft iemand enig idee hoe ik dat bij deze velgen kan checken? @Rainesh dat weet jij waarschijnlijk wel. ;)

Afbeeldingslocatie: https://www.original-felgen.com/felgenbilder_fs/8v0/8v0601025abz33jg3-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Binnenzijde staan logo's en onderdeelnummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User

User

S3

Rainesh schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 13:34:
Binnenzijde staan logo's en onderdeelnummer
Van de spaken of bij de naaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Spaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User

User

S3

Hmm kan ik niks op voelen... dat wordt dus even een mailtje richting de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User

User

S3

@Rainesh, niet goed gevoeld blijkbaar, dit staat er aan de binnenkant op:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VjzzHeG.jpg

Geen Audi logo te bekennen, geen onderdeelnummer te bekennen, "Not OE"...

Opmerking van de verkoper: "Ik ben 99% zeker dat het geen originele velgen zijn, maar je koopt de auto 'as is', dus d'r valt weinig aan te doen voor mij.".

Dus opletten jongens, bij officiële Audi-dealer Autoland Van den Brug verkopen ze dus nep Audi spullen en dat boeit ze geen reet. :)

[ Voor 15% gewijzigd door User op 30-03-2019 18:04 ]

Pagina: 1 ... 82 ... 139 Laatste

Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.