Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 83 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:41
Niet voor niets wordt een dealer stealer genoemd.

[ Voor 3% gewijzigd door GioStyle op 30-03-2019 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Tsja. Als hun een auto inruilen gaan ze niet de velgen lopen nakijken natuurlijk... En om er nu zelf een setje velgen onder te drukken om dan aan een eis te voldoen. 99% zal er niet over beginnen en ik vind dat ook niet echt een verplichting imho...

Of je moet een S3 met knakenvelgen verkopen, maar dan zal er wel meer aan de hand zijn.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:48

Convoy

g44p

User schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 17:33:
@Rainesh, niet goed gevoeld blijkbaar, dit staat er aan de binnenkant op:
[Afbeelding]

Geen Audi logo te bekennen, geen onderdeelnummer te bekennen, "Not OE"...

Opmerking van de verkoper: "Ik ben 99% zeker dat het geen originele velgen zijn, maar je koopt de auto 'as is', dus d'r valt weinig aan te doen voor mij.".

Dus opletten jongens, bij officiële Audi-dealer Autoland Van den Brug verkopen ze dus nep Audi spullen en dat boeit ze geen reet. :)
Volgende keer dus gewoon beter kijken als je wat aanschaft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 07:33

User

S3

Convoy schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 18:25:
[...]

Volgende keer dus gewoon beter kijken als je wat aanschaft ;)
Bout jij ook bij elke auto die je koopt even de banden er af om te checken of het logo wat er op staat er wel op hoort te staan?
Bij een Apple store mag je toch ook aannemen dat de spullen die een Apple logo ook echt Apple zijn en geen namaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:48

Convoy

g44p

User schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 18:28:
[...]
Bout jij ook bij elke auto die je koopt even de banden er af om te checken of het logo wat er op staat er wel op hoort te staan?
Bij een Apple store mag je toch ook aannemen dat de spullen die een Apple logo ook echt Apple zijn en geen namaak?
Ja. Zou je ook eens moeten doen :+

[ Voor 4% gewijzigd door Convoy op 30-03-2019 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:28

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Ik weet niet wanneer jij de auto hebt gekocht maar het is een beetje schemergebied. Je koopt de auto zoals die wordt aangeboden. Het is ook niet zo dat het een 'verborgen gebrek' is. Die knakker van Profile had snel in de gaten dat het geen originele velgen zijn, jij hebt dat nooit gezien en de dealer heeft nooit gezegd dat je originele velgen krijgt voor die prijs.

Kortom, dikke pech. Ze zijn jou, neem ik aan, kwijt voor onderhoud e.d. en dat doet ze waarschijnlijk meer pijn.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User

User

S3

GerCor schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 18:53:
Ik weet niet wanneer jij de auto hebt gekocht maar het is een beetje schemergebied. Je koopt de auto zoals die wordt aangeboden. Het is ook niet zo dat het een 'verborgen gebrek' is. Die knakker van Profile had snel in de gaten dat het geen originele velgen zijn, jij hebt dat nooit gezien en de dealer heeft nooit gezegd dat je originele velgen krijgt voor die prijs.

Kortom, dikke pech. Ze zijn jou, neem ik aan, kwijt voor onderhoud e.d. en dat doet ze waarschijnlijk meer pijn.
Oktober vorig jaar, en zodra ik dit door kreeg ben ik linea recta naar de dealer gereden.

Punt is dus dat er naafdop met Audi logo op zat wat niet bij de velg hoorde. Ik heb verder niks tegen aftermarket velgen, maar ik wil wel kwaliteit, m'n wintervelgen heb ik dus ook wel van een goed merk (Brock, voor zover ik kon vinden wel een degelijk merk). Maar ik heb nu dus geen idee wat voor velgen dit zijn qua kwaliteit. Als er een Audi logo opzit, verwacht ik Audi kwaliteit. Ik wil echt geen meuk onder mijn auto. Banden en velgen moeten gewoon van goede kwaliteit zijn, als ik dit had geweten had ik de auto hoogstwaarschijnlijk niet gekocht. Voor mij is dit dus wel zeker een verborgen gebrek. Had de dealer het kunnen weten? Ik denk het wel, de auto heeft een beurt en APK gehad voor aflevering.
Op een foto uit 2015 staat ie met andere Audi velgen, en de velgen die er nu onder zitten zijn gemaakt in mid-2015. Ik heb dus geen idee hoe of wat deze velgen op deze auto terecht zijn gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

User schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 21:19:
knip…...Voor mij is dit dus wel zeker een verborgen gebrek. Had de dealer het kunnen weten? Ik denk het wel, de auto heeft een beurt en APK gehad voor aflevering.
Op een foto uit 2015 staat ie met andere Audi velgen, en de velgen die er nu onder zitten zijn gemaakt in mid-2015. Ik heb dus geen idee hoe of wat deze velgen op deze auto terecht zijn gekomen.knip
Je kunt wel van alles 'vinden' maar je schiet er -juridisch- niet zoveel mee op.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Idd. Helaas pindakaas.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 10:48
Het is klote maar je kunt er weinig aan doen. Daarnaast kun je niet automatisch van uit gaan dat alles OEM is bij de dealer.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
[...]
Oktober vorig jaar, en zodra ik dit door kreeg ben ik linea recta naar de dealer gereden.

Punt is dus dat er naafdop met Audi logo op zat wat niet bij de velg hoorde. Ik heb verder niks tegen aftermarket velgen, maar ik wil wel kwaliteit, m'n wintervelgen heb ik dus ook wel van een goed merk (Brock, voor zover ik kon vinden wel een degelijk merk). Maar ik heb nu dus geen idee wat voor velgen dit zijn qua kwaliteit. Als er een Audi logo opzit, verwacht ik Audi kwaliteit. Ik wil echt geen meuk onder mijn auto. Banden en velgen moeten gewoon van goede kwaliteit zijn, als ik dit had geweten had ik de auto hoogstwaarschijnlijk niet gekocht. Voor mij is dit dus wel zeker een verborgen gebrek. Had de dealer het kunnen weten? Ik denk het wel, de auto heeft een beurt en APK gehad voor aflevering.
Op een foto uit 2015 staat ie met andere Audi velgen, en de velgen die er nu onder zitten zijn gemaakt in mid-2015. Ik heb dus geen idee hoe of wat deze velgen op deze auto terecht zijn gekomen.
Ik moet zeggen als "kenner" zie ik wel meteen dat het immi velgen zijn.
Zelf zou ik er niet zo snel mee rijden. Overigens ook niet met Brock. Thats me ;)
Ik rij nu met OZ ultraleggera's en op mijn TT had ik OEM velgen gezocht.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Woa hangt heel erg van de velg af, je hebt van die goedkope troep uit china en daar wil je echt niet op rijden. Maar je hebt natuurilijk ook genoeg merken (BBS etc.) die net zo goed of beter zijn dan originele velgen.

Het punt is wel dat die kopie velgen vaker goedkope troep zijn. Vaak merk je dat ook wel aan de kwaliteit van de lak etc.

[ Voor 10% gewijzigd door Chaoss op 31-03-2019 09:18 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

[...]

Er staat nergens een audi logo op je velgen dus ja, je hoeft niks te verwachten. De center caps die zullen wel audi kwaliteit zijn...maar dan liever die caps uit china dan de velgen uit china.
Is geen gebrek, staat wss dat auto op 19 schoenen stond en nergens op originele schoenen dus jammer, maar geen poot om op te staan. ‘(
[Afbeelding]

Opmerking van de verkoper: "Ik ben 99% zeker dat het geen originele velgen zijn, maar je koopt de auto 'as is', dus d'r valt weinig aan te doen voor mij.".

Dus opletten jongens, bij officiële Audi-dealer Autoland Van den Brug verkopen ze dus nep Audi spullen en dat boeit ze geen reet. :)
Nou, het zijn in ieder geval aziatische velgen....anders zou er geen jwl/via keurmerk op,staan. Die jwl kom je nog wel tegen op eu velgen mar die via niet echt.(2 japanse keurmerken) al wil dat niks zeggen als het china velgen zijn. (Wat ik denk van niet want die gaan er nooit NOT OE opzetten :D). Lijkt me gewoon imitatie velg van redelijke kwaliteit, geen china meuk.

Al hangt er paar kilo aan loodjes in om die velg te balanceren. Jezus :D :+

[ Voor 40% gewijzigd door SadisticPanda op 31-03-2019 10:23 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:49

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

De broer van @Verwijderd ? :p

https://www.autojunk.nl/2...to-audi-rs4-avant-van-bas

30K aan onderhoud in 3 jaar :+

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik zat gisteren naar een filmpje te kijken naar het concept voor de Q4 e-tron. Mooie auto maar het viel me nu pas op dat onze oosterburen de Q uitspreken als KOE. :Y

Dus, Nederlanders, Q-rijders …… jullie rijden in een KOE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Als ik de reacties lees bestaan er ook gewoon RS B5-jes die wel normaal onderhoud nodig hebben.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:51

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op zondag 31 maart 2019 @ 10:52:
Ik zat gisteren naar een filmpje te kijken naar het concept voor de Q4 e-tron. Mooie auto maar het viel me nu pas op dat onze oosterburen de Q uitspreken als KOE. :Y

Dus, Nederlanders, Q-rijders …… jullie rijden in een KOE
Met dat in gedachte mag je raden van welke oliestaat de Q8 tankstations zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ken m! Verkocht m de soft RS4 velgen en bracht die bij m thuis. Hij reed in ieder geval geen 120k met 280 bij aanschaf :+

Ik heb een beetje pech ermee gehad maar het was iedere kilometer waard.

30k is relatief normaal voor een RS4. Ik denk dat bij mij meer dan de helft naar onderhoud gegaan is en de andere helft naar upgrades en troep. Das nog los van VZ/WB/BR. Ruim 120k mee gereden in 3 jaar tijd (40k per jaar en soms dagen met echt 1000km van NL naar Belgie en terug weer enzo). Ding geeft geen kick.

Ik denk dat hij wat meer pech motorisch heeft gehad dan ik. Een verbrande klep? Enige waar ik last van had was dat de cilinderkop ieder jaar 'meer' scheurde ter hoogte van de kleppen. Is een bekend probleem en komt voor zo rond de 3 tot 4 ton. Uiteindelijk gaat je APK gas-test falen en dat wordt ieder jaar zeg maar erger.

De laatste APK keur van mijn auto moest qua gas dan maar ook onder tafel. Ondanks dat we 2x injectiereiniger in de brandstoftank hadden gegooid en het ding goed heet staan stoken kregen we 'm gewoon niet onder de wettelijke waarde. Dit zijn hele leuke auto's en het daily rijden zoals ik deed gaat je gewoon geld kosten.

Wat betreft een tune > 440PK kan easy op die motorblokken. Ze zijn versterkt en de koeling is verbeterd ten opzichte van de S4. De S4 kan ook zonder alteveel modificaties op 440PK draaien. Dat is allemaal geen probleem. Het is gewoon net geluk en / of pech hebben wat betreft het hebben van een RS4.

We hadden overigens zelf bijna in autoweek gestaan met een uitzending. Maar ik wou niet echt herkenbaar op beeld en had liever m'n garagist vooruit geschoven w.b.t de auto.

Ander nieuws:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ffXVLd7UI2tkgnTpohTXrIRa/full.jpg

Eindelijk portugees rijbewijs in de zak. Het was nogal een gedoe die verlengd te krijgen hier. Geldig tot 2034. :+

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2019 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:23
sinds afgelopen week hebben we een q2 op de oprit staan. Leuke wagen die best lekker rijdt. Weet iemand of het mogelijk is om eenvoudig apple carplay erop te krijgen? Zit er nu niet op (lease), maar wellicht is het softwaretechnisch makkelijk aan te passen?
Reden is dat ik graag via Waze navigeer (weet trouwens ook niet of dit wel lukt met apple carplay)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
koendio schreef op maandag 1 april 2019 @ 09:12:
sinds afgelopen week hebben we een q2 op de oprit staan. Leuke wagen die best lekker rijdt. Weet iemand of het mogelijk is om eenvoudig apple carplay erop te krijgen? Zit er nu niet op (lease), maar wellicht is het softwaretechnisch makkelijk aan te passen?
Reden is dat ik graag via Waze navigeer (weet trouwens ook niet of dit wel lukt met apple carplay)
Moet via de dealer, is een retrofitkit voor inc vrijschakelcode. Staat op shop.audi.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 22:51

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Vraagje. Heb vrijdag mijn Audi A4 Avant (B9) opgehaald maar heb toch wat vragen.

Ik heb Audi MMI Plus maar geen DAB radio. Weet iemand hoe dit zit? Ik kan met Audi Connect wel Radio Streams luisteren.

Verder heb ik geen achteruitrijcamera. Is dit achteraf nog makkelijk te monteren?

@Rainesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Miesjh schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 13:43:
Vraagje. Heb vrijdag mijn Audi A4 Avant (B9) opgehaald maar heb toch wat vragen.

Ik heb Audi MMI Plus maar geen DAB radio. Weet iemand hoe dit zit? Ik kan met Audi Connect wel Radio Streams luisteren.

Verder heb ik geen achteruitrijcamera. Is dit achteraf nog makkelijk te monteren?

@Rainesh
1) dab wordt een dure grap. Main unit vervangen, antenne, coderen etc

2) ja dat kan ik voor je regelen. Originele camera en gekalibreerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh

Miesjh

Rainesh schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 13:57:
[...]

2) ja dat kan ik voor je regelen. Originele camera en gekalibreerd
1: Staat dit niet gewoon uit? Kan me niet voorstellen dat dit er niet op zit.

2:Wat kost dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

@Miesjh DAB is aparte optie. Kan je niet zomaar activeren. Streams is wat anders dan DAB.

@Verwijderd gefeliciteerd met je nieuwe RBW :)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Rainesh schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 13:57:
[...]

Kan dat niet met de Fistune tuner?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:12
[Afbeelding]

En ze verkopen er blijkbaar ook nog eens kromme wielen :X Of er kan iemand niet balanceren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Miesjh schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 14:06:
[...]

1: Staat dit niet gewoon uit? Kan me niet voorstellen dat dit er niet op zit.

2:Wat kost dat?
1) nope technisch anders

2) stuur me een PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh

Miesjh

Rainesh schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 14:39:
[...]

1) nope technisch anders

2) stuur me een PM
Done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh

Miesjh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Spinez0r
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-09 22:24

Spinez0r

At your service.

Nog 2 nachtjes slapen, dan is het zo ver, mijn eerste Audi ooit ophalen bij de dealer.

Op dit moment hebben we een leenauto van de dealer, een nieuwe Audi Q3 uit januari 2019, wat een fantastische bak is dat zeg! wat een comfort en super afwerking aan de binnenkant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Li24VPMaJF5DLHRJZopb0sHE/thumb.jpg

Het is een Q3 met S-line pakket (interieur en exterieur) en een handje vol met opties.
Hier hebben ik en mijn vrouw aardig wat kilometers mee gemaakt de afgelopen 2 weken, ik hoop dat de wissel naar de A1 niet te veel als een downgrade zal voelen ;)

Aankomende dinsdag dus onze nieuwe A1 Sportback Epic edition ophalen.
De volgende opties hebben we gekozen:
- Epic pakket (voorbereiding MMI Plus (groter touchscreen etc.)
- 17" lichtmetalen velgen
- Sportstoelen voor
- PDC Achter
- Zwart metallic lak (Mythoszwart)
- Cruise control
- Virtual Cockpit

en vast nog wat dingen die ik vergeten ben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/F4Kg9gcNhYh075iuJIIx8ccq/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HvKafhjS9OFYGMZDXWPATznH/thumb.jpg

Kan niet wachten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-08 14:58
Afgelopen vrijdag mijn Audi A6 naar de dealer gebracht voor onderhoudsbeurt en APK.

Ik heb helaas de melding gekregen dat de ketting bij een koude start begint te rammelen en dat deze dus er aan zit te komen. Gaat overigens niet bij de Audi gebeuren aangezien zij absurde prijzen vragen. (>4,5K :X )

Betreft een Audi A6 3.0 TDI quattro uit 2012 met 178k op de teller :| Ik wist dat het een zwak punt was bij deze motoren maar had niet de hoop dat ik er al zo snel aan toe zou zijn.

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinez0r

Spinez0r

At your service.

Casejunkie schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:37:
Afgelopen vrijdag mijn Audi A6 naar de dealer gebracht voor onderhoudsbeurt en APK.

Ik heb helaas de melding gekregen dat de ketting bij een koude start begint te rammelen en dat deze dus er aan zit te komen. Gaat overigens niet bij de Audi gebeuren aangezien zij absurde prijzen vragen. (>4,5K :X )

Betreft een Audi A6 3.0 TDI quattro uit 2012 met 178k op de teller :| Ik wist dat het een zwak punt was bij deze motoren maar had niet de hoop dat ik er al zo snel aan toe zou zijn.
Kan je niet kijken of je bij PON coulance kan krijgen?

Het lijkt me niet normaal dat hij bij een kleine 180K al kapot loopt....een gemiddelde riem doet al 100K voor hij vervangen moet worden....

Ik denk dat als Audi aangeeft dat er bij 180K al een beurt van bijna 5000 euro aan zit te komen, de verkopen van Audi drastisch achteruit gaan >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Spinez0r op 08-04-2019 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
Spinez0r schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:43:
[...]

Het lijkt me niet normaal dat hij bij een kleine 180K al kapot loopt....een gemiddelde riem doet al 100K voor hij vervangen moet worden....

Ik denk dat als Audi aangeeft dat er bij 180K al een beurt van bijna 5000 euro aan zit te komen, de verkopen van Audi drastisch achteruit gaan >:)
Is een geïmporteerde auto dus daar hoef ik denk ik niet bij PON proberen aan te kloppen.
Overigens is hij nog niet kapot. Als hij echt kapot loopt dan mag het gehele blok uit elkaar omdat dan er wat meer kapot gaat.
Het oprekken van de ketting is helaas een bekend probleem bij de V6'en van Audi. Dit is pas bij de facelift van de C7 opgelost terwijl het al lang bekend was bij de C6.
Gelukkig zijn er bedrijven die het uitvoeren voor rond de 2K. Voorlopig ga ik het olie verversen eerder doen dan de aangegeven 30K vanuit Audi

[ Voor 6% gewijzigd door Casejunkie op 08-04-2019 14:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:21

Arfman

Drome!

Spinez0r schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:43:
:D :'( :D

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bij Pon coulance verwachten is net zoiets als verwachten dat het Vaticaan de productie van de anticonceptiepil gaat sponsoren. Zou heel mooi zijn, maar diep van binnen weet je dat dat toch nooit gaat gebeuren.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinez0r

Spinez0r

At your service.

The Eagle schreef op maandag 8 april 2019 @ 14:31:
Bij Pon coulance verwachten is net zoiets als verwachten dat het Vaticaan de productie van de anticonceptiepil gaat sponsoren. Zou heel mooi zijn, maar diep van binnen weet je dat dat toch nooit gaat gebeuren.
Hahah gezien jullie reacties valt dat vies tegen. :o

[ Voor 14% gewijzigd door Spinez0r op 08-04-2019 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:21

Arfman

Drome!

Spinez0r schreef op maandag 8 april 2019 @ 15:18:
Hahah gezien jullie reacties valt dat vies tegen. :o
Ik ken welgeteld 1 iemand die via PON coulance heeft gekregen, na het inschakelen van rechtsbijstand en een rechtzaak aanspannen, en dat had dan ook nog een zeer duidelijk aanwijsbare en verwijtbare oorzaak. Met een geimporteerde auto kun je het helemaal vergeten.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinez0r

Spinez0r

At your service.

Arfman schreef op maandag 8 april 2019 @ 15:34:
[...]

Ik ken welgeteld 1 iemand die via PON coulance heeft gekregen, na het inschakelen van rechtsbijstand en een rechtzaak aanspannen, en dat had dan ook nog een zeer duidelijk aanwijsbare en verwijtbare oorzaak. Met een geimporteerde auto kun je het helemaal vergeten.
Goed om te weten :)

Ik lees dus dat 30.000KM per oliewissel te weinig is, wat raden jullie aan? dan kan ik dit communiceren met de garage voor m'n nieuwe A1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 20:23

BoltYes

This is the Way

Die 30k wissel is een gevoels dingetje, vandaag nog over gehad en 30k kan prima ook al lijkt het lang. Ik Rij 30k per jaar en dan is het een jaarlijkse wissel.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Spinez0r schreef op maandag 8 april 2019 @ 15:35:
[...]

Goed om te weten :)

Ik lees dus dat 30.000KM per oliewissel te weinig is, wat raden jullie aan? dan kan ik dit communiceren met de garage voor m'n nieuwe A1.
Korte ritten of lange afstanden? Kennis met een Golf 5 GTI die had enorm veel last van olieverbruik. Standaard longlife olie is erg dun maar je hebt vaak wel wat meer kilometers tussen de beurten. Maar met het wisselen naar een slag dikkere olie, en iedere 15dkm wisselen met gewone olie was het olieverbruik weer redelijk normaal. Dusja, keuzes.... Maar een gevoelsdingetje? Misschien voor sommigen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Chaoss schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 17:13:
Vandaag mijn broertje zijn 'nieuwe' auto opgehaald:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Wat een absurd apparaat om in te rijden :D _/-\o_

Is de auto die @royhoi ook heeft gehad
De RS6 is vannacht helaas gestolen in Amersfoort... :'(

Dus mocht iemand hem zien... Kans zal wel klein zijn maar niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Chaoss schreef op maandag 8 april 2019 @ 23:38:
[...]

Dus mocht iemand hem zien... Kans zal wel klein zijn maar niet geschoten is altijd mis.
Gewoon bij de juiste geldautomaat gaan staan. Wel snel zijn want na de plofkraak vinden ze de snelle Audi's vaak verbrand terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Als jij mij verteld welke pinautomaat dat dan is dan komt de rest wel goed... Wachten wij die finnen wel even op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Chaoss schreef op maandag 8 april 2019 @ 23:38:
[...]

@royhoi jouw oude RS6 toch? Die je vervolgens verkocht had aan C en deze recentelijk nog verkocht had aan de huidige eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Menno heeft hem inderdaad van Cor gekocht.

De auto is gistermiddag hiogstwaarschijnlijk in Limburg gezien

Opvallende dingen zijnde 4 ronde uitlaten ipv de standaard ovalen uitlaten en de donkergrijze velgen.

[ Voor 21% gewijzigd door Chaoss op 09-04-2019 09:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matsooh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-08 23:34
Casejunkie schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:37:

Ik veronderstel dat het gaat om de originele ketting/spanners?

In elk geval zijn de kettingen van de 3.0 in de A6 wel het zwakke punt ja, deze worden geacht van 500k mee te gaan, maar de eerste bouwjaren beginnen ze soms te ratelen, vooral merkbaar bij koude start ja. Ik ken iemand die zijn ketting onder garantie heeft kunnen laten vervangen, was wel in België, maar het is een gekend probleem bij Audi, en internationaal erkend, dus zou eigenlijk overal wel mogelijk moeten zijn, is wel 2 jaar geleden en had iets minder KM's dan jij. Kijk ook zeker eens verder op het internet, verhalen genoeg te vinden over de kettingen, zijn genoeg gevallen van bekend. 4,5k voor een ketting te vervangen is inderdaad wel enorm absurd! Er zijn verbeterde onderdelen, die ook in de prefl zijn geplaatst, dus zou toch even verder zoeken als ik jou was! :) Probleem ligt overigens eerder bij de kettingspanners dan kettingen.

Heb zelf dezelfde configuratie uit hetzelfde jaar, en ik heb nog mijn orriginele ketting, hopelijk blijft die het ook houden :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
Matsooh schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 10:10:
[...]

Ik veronderstel dat het gaat om de originele ketting/spanners?

In elk geval zijn de kettingen van de 3.0 in de A6 wel het zwakke punt ja, deze worden geacht van 500k mee te gaan, maar de eerste bouwjaren beginnen ze soms te ratelen, vooral merkbaar bij koude start ja. Ik ken iemand die zijn ketting onder garantie heeft kunnen laten vervangen, was wel in België, maar het is een gekend probleem bij Audi, en internationaal erkend, dus zou eigenlijk overal wel mogelijk moeten zijn, is wel 2 jaar geleden en had iets minder KM's dan jij. Kijk ook zeker eens verder op het internet, verhalen genoeg te vinden over de kettingen, zijn genoeg gevallen van bekend. 4,5k voor een ketting te vervangen is inderdaad wel enorm absurd! Er zijn verbeterde onderdelen, die ook in de prefl zijn geplaatst, dus zou toch even verder zoeken als ik jou was! :) Probleem ligt overigens eerder bij de kettingspanners dan kettingen.

Heb zelf dezelfde configuratie uit hetzelfde jaar, en ik heb nog mijn orriginele ketting, hopelijk blijft die het ook houden :|
Ik heb al bedrijven gevonden die er ongeveer 2K voor rekenen. Probleem is dat het motorblok er volledig voor uit moet om alle kettingspanners te vervangen.

Ik moet zetten dat het minder dan een seconden is bij een houde start met de nieuwe olie. Dus ik laat het eerst wat erger worden voordat ik daadwerkelijk alles ga laten vervangen. Maar voorlopig nog geen chiptuning dus :'(

Ook zitten de automatische gordelspanners in storing. Dus dat zou ook nog uitgezocht moeten worden wat daar de oorzaak van is

[ Voor 11% gewijzigd door Casejunkie op 09-04-2019 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Laatst online: 17:54

InFamous

excommunicado

@Casejunkie Ik had die hele lichte ratel ook in mijn A4 B7 met 2.7 TDI motor, 2 seconden bij koude start. Het ging bij mij alleen niet geleidelijk stuk. Van de een op andere dag was de ratel zo erg dat ik er niet meer mee kon rijden.

Je kan het treffen dat het eerst erger word maar je kan het ook treffen dat het in een keer over is.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
InFamous schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 10:37:
@Casejunkie Ik had die hele lichte ratel ook in mijn A4 B7 met 2.7 TDI motor, 2 seconden bij koude start. Het ging bij mij alleen niet geleidelijk stuk. Van de een op andere dag was de ratel zo erg dat ik er niet meer mee kon rijden.

Je kan het treffen dat het eerst erger word maar je kan het ook treffen dat het in een keer over is.
Waar heb jij hem laten vervangen en hoeveel was je er voor kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsooh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-08 23:34
@Casejunkie Het is natuurlijk wel een heikel punt om er mee te blijven rijden, hoewel 4,5k echt wel enorm veel is, blijft het natuurijk wel het hart van je auto. Als het echt enorm kort hoorbaar is, kan je er even mee blijven rijden, maar het blijft natuurlijk maar uitstel, op een bepaald moment zal je wel aan de beurt zijn, misschien met ergere gevolgen. Als je ketting in de soep loopt ben je natuurlijk wel klaar. Ik zou in elk geval eerst een garantie dossiertje neerleggen bij Audi, tenslotte echt een hoofdpijn dossier voor hun geweest, en er zijn coulances geweest, dus proberen gaat mee.

In elk geval veel succes! Toen ik mijn kocht heb ik er enorm hard op gelet, die 3.0 TDI's zijn enorm betrouwbaar, als je het probleem van de ketting niet tegenkomt uiteraard... Chippen zou ik inderdaad even niet doen, ben zelf ook al een hele tijd aan het twijfelen om het te doen, maar ergens durf ik het ook niet. Welke PK versie heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
@Matsooh Ik heb de 245 pk versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Laatst online: 17:54

InFamous

excommunicado

@Casejunkie Verkocht voor de export, ding was te oud om voor dat geld te maken.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Joopieboy schreef op maandag 8 april 2019 @ 20:57:
[...]

Korte ritten of lange afstanden? Kennis met een Golf 5 GTI die had enorm veel last van olieverbruik. Standaard longlife olie is erg dun maar je hebt vaak wel wat meer kilometers tussen de beurten. Maar met het wisselen naar een slag dikkere olie, en iedere 15dkm wisselen met gewone olie was het olieverbruik weer redelijk normaal. Dusja, keuzes.... Maar een gevoelsdingetje? Misschien voor sommigen. :)
Nu was dat bij die auto's (of eigenlijk gewoon die motor: 1st gen. TFSI) over het algemeen wel een groot probleem. De zuigerveren sleten te hard. Die van ons had het ook. Dikkere olie zal zeker helpen maar is voor andere onderdelen weer niet optimaal denk ik. In het buitenland overigens vervanging onder coulance, in NL met het geweldige PON een reparatie van 5000-7000 euro O+

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Kuusj schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:48:
[...]

Nu was dat bij die auto's (of eigenlijk gewoon die motor: 1st gen. TFSI) over het algemeen wel een groot probleem. De zuigerveren sleten te hard. Die van ons had het ook. Dikkere olie zal zeker helpen maar is voor andere onderdelen weer niet optimaal denk ik. In het buitenland overigens vervanging onder coulance, in NL met het geweldige PON een reparatie van 5000-7000 euro O+
Vaak zijn de dealers ook alles behalve behulpzaam en meedenkend. Maar idd, meende mij ook zo iets te herinneren. Best zonde. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creapYYY
  • Laatst online: 15-09 20:30
Stik zuinig ook de 1.4 TFSI 150 pk (Audi A3, 2016) motoren zeg. Vanochtend over een traject van 44 km, 1 op 18.4 (5.4) kunnen rijden (klein stuk 80, stuk 100 en 120 snelweg). 8)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Spinez0r

Spinez0r

At your service.

Spinez0r schreef op zondag 7 april 2019 @ 21:15:
Nog 2 nachtjes slapen, dan is het zo ver, mijn eerste Audi ooit ophalen bij de dealer.

enz. enz.
Nou, vandaag was het zover, om 10:00 de auto opgehaald bij de dealer.

Ik werd vriendelijk welkom geheten en moest eerst het "saaie" papierwerk tekenen.

Daarna vond ik mijn auto ingepakt in een goude hoes (jaja :*) ).

Na de reveal werd mij zo'n beetje alles uitgelegd van de auto, maar het MMI systeem was hetzelfde als de Q3, dus weinig uitleg nodig >:)

Helaas weinig tijd gehad om nog te rijden (moest werken) maar hij staat mooi in 't zonnetje met 11 kilometer op de teller :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IEpWPWrDVinWkuQEnEHsy9Ha/thumb.jpg

Al met al ben ik heel blij met het resultaat, het blijft toch spannend, aangezien de auto waarmee we de proefrit hadden anders was dan deze auto, en je het op de site toch minder goed kan inschatten.

In eerste instantie vond ik de velgen wel gaaf, maar had toch een lichte twijfel.
Maar nu ik ze in het echt zie ben ik er heel blij mee, op de Site leek het alsof de velgen aan de binnenkant zwart waren, maar ze zijn hetzelfde grijs als de accenten op de auto, dat maakt 't heel mooi 8)

Nog één vraag: wat denken jullie? slotbouten op de velgen of niet?

Dus nu officieel lid van de 4-ringen club :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Spinez0r schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 16:16:
[...]

Staat hij op straat? Zo ja dan slotbouten of hij staat straks op stenen! >:)
Ligt er natuurlijk aan waar je woont, maar Audi-velgen zijn gewild.

Maar zitten die er niet standaard op eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creapYYY
Spinez0r schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 16:16:
[...]

Nou, vandaag was het zover, om 10:00 de auto opgehaald bij de dealer.

Ik werd vriendelijk welkom geheten en moest eerst het "saaie" papierwerk tekenen.

Daarna vond ik mijn auto ingepakt in een goude hoes (jaja :*) ).

Na de reveal werd mij zo'n beetje alles uitgelegd van de auto, maar het MMI systeem was hetzelfde als de Q3, dus weinig uitleg nodig >:)

Helaas weinig tijd gehad om nog te rijden (moest werken) maar hij staat mooi in 't zonnetje met 11 kilometer op de teller :+

[Afbeelding]

Al met al ben ik heel blij met het resultaat, het blijft toch spannend, aangezien de auto waarmee we de proefrit hadden anders was dan deze auto, en je het op de site toch minder goed kan inschatten.

In eerste instantie vond ik de velgen wel gaaf, maar had toch een lichte twijfel.
Maar nu ik ze in het echt zie ben ik er heel blij mee, op de Site leek het alsof de velgen aan de binnenkant zwart waren, maar ze zijn hetzelfde grijs als de accenten op de auto, dat maakt 't heel mooi 8)

Prachtige auto!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinez0r

Spinez0r

At your service.

Hulliee schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 17:51:
[...]

Staat hij op straat? Zo ja dan slotbouten of hij staat straks op stenen! >:)
Ligt er natuurlijk aan waar je woont, maar Audi-velgen zijn gewild.

Maar zitten die er niet standaard op eigenlijk?
Ik heb geen idee, er zitten nu van die kapjes over de bouten, ik ga vanavond even kijken.

In principe staat hij 's nachts in een afgesloten parkeergarage, dus vrij veilig.
Dankjewel :)

[ Voor 6% gewijzigd door Spinez0r op 10-04-2019 07:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zelf vind ik zwarte auto's nogal saai en anoniem. Zwart maakt de auto ook altijd klein(er) ogen. Of het moet zo'n beest van een Wide Body RS6 zijn.

Dus, zwarte velgen, verlagen en de remklauwen een mooi fel kleurtje. Dan lijkt het - maar dat is mijn persoonlijk smaak - al heel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh

Miesjh

Waar kan ik goede slotbouten kopen voor mijn Audi A4 (B9)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinez0r

Spinez0r

At your service.

GerCor schreef op woensdag 10 april 2019 @ 10:04:
Zelf vind ik zwarte auto's nogal saai en anoniem. Zwart maakt de auto ook altijd klein(er) ogen. Of het moet zo'n beest van een Wide Body RS6 zijn.

Dus, zwarte velgen, verlagen en de remklauwen een mooi fel kleurtje. Dan lijkt het - maar dat is mijn persoonlijk smaak - al heel anders.
Ik snap je punt, het is daarentegen wel zo dat de auto vol zit met grijze accenten, de lak heeft zogenaamd "pareleffect", de spiegels, deurspoiler (hoe heten die dingen op de dorpel?) en velgen, en hier en daar nog wat punten zijn grijs.

Dit maakt wel dat er meer contrast op de auto zit, en vind ik persoonlijk mooie dan black on black.

Maargoed, iedereen z'n smaak natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User

User

S3

Ik had hiervoor een pikzwarte A1 met getinte ruiten, stond erg gaaf! Alleen was het voor de rest een beetje een boodschappenauto, maar zag er van een afstandje best wel aso uit. Op de snelweg gingen de meesten best rap aan de kant, terwijl ik maar met een paar km/u verschil kwam aankarren. :+
De nieuwe A1 vind ik er echt vele malen beter uitzien, vooral het interieur is echt mooi, past goed bij het exterieur.

Ik zou hem wel verlagen, anders vind ik um zo hoog op de poten staan. Je kan bijna met een vuist tussen de band en de wielkast. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
Update over de ketting van mijn 3.0 tdi: ik hoor hem niet meer bij de koude start sinds de beurt. Dus mogelijk de olie die zijn smerende werking te ver had verloren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Casejunkie schreef op woensdag 10 april 2019 @ 22:12:
Update over de ketting van mijn 3.0 tdi: ik hoor hem niet meer bij de koude start sinds de beurt. Dus mogelijk de olie die zijn smerende werking te ver had verloren?
kan ook aan het weer liggen. Ratelen is vaak bij lagere temperaturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinez0r

Spinez0r

At your service.

User schreef op woensdag 10 april 2019 @ 17:40:
Ik had hiervoor een pikzwarte A1 met getinte ruiten, stond erg gaaf! Alleen was het voor de rest een beetje een boodschappenauto, maar zag er van een afstandje best wel aso uit. Op de snelweg gingen de meesten best rap aan de kant, terwijl ik maar met een paar km/u verschil kwam aankarren. :+
De nieuwe A1 vind ik er echt vele malen beter uitzien, vooral het interieur is echt mooi, past goed bij het exterieur.

Ik zou hem wel verlagen, anders vind ik um zo hoog op de poten staan. Je kan bijna met een vuist tussen de band en de wielkast. :P
Haha vergis je niet in de hoogte, hij is al best laag van zichzelf.

Ik ben zelf 1.86, maar heb vrij korte benen en een wat langer bovenlichaam, dus de stoelen staan op 't laagst....en als ik uitstap moet ik er al redelijk "uit kruipen" >:)

Verder heb ik nog een vraagje aan de kenners, blijkbaar is een lampje in het handschoenenvakje niet standaard (lees: optioneel) 8)7 en moet je hier 220€ voor neertellen..... (Dan krijg je ook hemelverlichting in LED en footwell verlichting)

In het handschoenenvakje zit op de plek waar normaal het lampje hoort wel een "placeholder".
Kan ik deze placeholder vervangen door een lamphouder, of mis ik de bekabeling en de schakelaar die detecteerd of het handschoenenvakje open is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User

User

S3

Spinez0r schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:05:
[...]

Ik ben zelf 1.86, maar heb vrij korte benen en een wat langer bovenlichaam, dus de stoelen staan op 't laagst....en als ik uitstap moet ik er al redelijk "uit kruipen" >:)
Klinkt bekend... Laat me raden, je kijkt vol tegen de binnenspiegel aan als je iets rechts van de weg wil zien?
Dat had ik met de oude A1, daar kon m'n stoel niet laag genoeg om fatsoenlijk onder de spiegel door te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinez0r

Spinez0r

At your service.

User schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:47:
[...]
Klinkt bekend... Laat me raden, je kijkt vol tegen de binnenspiegel aan als je iets rechts van de weg wil zien?
Dat had ik met de oude A1, daar kon m'n stoel niet laag genoeg om fatsoenlijk onder de spiegel door te kijken.
Nou, ik heb gekozen voor de sportstoelen, deze kunnen volgens mij lager dan de normale stoelen.

Als ik 'm op het laagst zet heb ik een "sportieve" zit, en kijk ik prima onder de binnenspiegel door :)

Hij zou dus nog wat verder omhoog kunnen om wat makkelijker uit te kunnen stappen....maar dat doet vind ik af aan het rijplezier.

[ Voor 12% gewijzigd door Spinez0r op 11-04-2019 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
[...]

Verder heb ik nog een vraagje aan de kenners, blijkbaar is een lampje in het handschoenenvakje niet standaard (lees: optioneel) 8)7 en moet je hier 220€ voor neertellen..... (Dan krijg je ook hemelverlichting in LED en footwell verlichting)

In het handschoenenvakje zit op de plek waar normaal het lampje hoort wel een "placeholder".
Kan ik deze placeholder vervangen door een lamphouder, of mis ik de bekabeling en de schakelaar die detecteerd of het handschoenenvakje open is?
Bekabeling aanleggen. Waarom heb je geen lichtpakket genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinez0r

Spinez0r

At your service.

Rainesh schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:44:
[...]

Bekabeling aanleggen. Waarom heb je geen lichtpakket genomen?
Ja goeie vraag :/ toen we de auto bij de dealer hebben proefgereden...zijn we met de dealer niet minitieus door alle opties heen gegaan.

Ik ben nieuw in de Audi tak, dus misschien ging ik er (stom) vanuit dat dat wel standaard is.

[ Voor 34% gewijzigd door Spinez0r op 11-04-2019 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Spinez0r schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:46:
[...]

Ja goeie vraag :/ toen we de auto bij de dealer hebben proefgereden...zijn we met de dealer niet minitieus door alle opties heen gegaan.
slechte dealer...:p

ik zal ook binnenkort ff reageren op je berichtje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinez0r

Spinez0r

At your service.

Rainesh schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:48:
[...]

slechte dealer...:p

ik zal ook binnenkort ff reageren op je berichtje :)
Super, hoor 't wel :)

Tja, leermomentje laten we maar zeggen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Spinez0r op 11-04-2019 11:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-09 14:53
https://www.autoweek.nl/a...orden-beresterke-diesels/

Dit is wel weer heel apart nieuws zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01:30
Spinez0r schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:48:
[...]

Super, hoor 't wel :)

Tja, leermomentje laten we maar zeggen ;)
Was het wel mogelijk om alle pakketen aan te vinken icm private lease?

Misschien heeft de dealer alleen aandacht besteed aan de pakketen die beschikbaar zijn icm private lease.

[ Voor 7% gewijzigd door schumi1986 op 11-04-2019 12:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spinez0r

Spinez0r

At your service.

schumi1986 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 12:55:
[...]

Was het wel mogelijk om alle beschikbare pakketen aan te vinken icm private lease?

Misschien heeft de dealer alleen aandacht besteed aan de beschikbare pakketen?
Het was een maatwerkofferte, het was mogelijk de auto samen te stellen alsof je 'm koopt.
Beetje omgekeerde wereld, hier in Europa is de jacht geopend op de diesels :+

[ Voor 29% gewijzigd door Spinez0r op 11-04-2019 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 11:07

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik gok vanwege uitstootnormen. Die gaan vooral om de uitstoot van CO2 en zijn een gemiddelde over je wagenpark.
Als je als VAG niet echt verder komt met elektrische auto's (en dit lijkt me daar een indicatie van) dan moet je over de hele range uitstoot gaan zoeken.
In 2021 gemiddeld (heel VAG dus) niet meer dan 95 gram tegen 118,5 gram nu.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01:30
Maasluip schreef op donderdag 11 april 2019 @ 13:19:
Ik gok vanwege uitstootnormen. Die gaan vooral om de uitstoot van CO2 en zijn een gemiddelde over je wagenpark.
Als je als VAG niet echt verder komt met elektrische auto's (en dit lijkt me daar een indicatie van) dan moet je over de hele range uitstoot gaan zoeken.
In 2021 gemiddeld (heel VAG dus) niet meer dan 95 gram tegen 118,5 gram nu.
Of ze krijgen hun benzine motoren niet door de WLTP, ondertussen zijn verschillende motoren daardoor niet leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 11:07

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dat is geen technisch probleem, dat is een organisatorisch probleem. Je kunt niet zakken voor de WLTP test, de test geeft een bepaalde uitstoot en daar moet je het mee doen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royhoi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:52

royhoi

-

Rainesh schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 09:04:
[...]

@royhoi jouw oude RS6 toch? Die je vervolgens verkocht had aan C en deze recentelijk nog verkocht had aan de huidige eigenaar.
Is mijn oude ja :/ Echt zonde, hoop dat die hem nog terug krijgt :(

K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

LED lampjes kun je er voor een paar grijpstuivers zelf wel inzetten. Lampje in handschoenenvakje en voetenverlichting is niet echt boeiend natuurlijk. Jammer, maar meer ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
GerCor schreef op donderdag 11 april 2019 @ 21:30:
[...]

LED lampjes kun je er voor een paar grijpstuivers zelf wel inzetten. Lampje in handschoenenvakje en voetenverlichting is niet echt boeiend natuurlijk. Jammer, maar meer ook niet.
Zijn complete led units, niet te vergelijken met paar losse ali dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Rainesh schreef op donderdag 11 april 2019 @ 21:42:
Zijn complete led units, niet te vergelijken met paar losse ali dingen.
Doet me denken aan mijn eerste auto, een BMW 316. Had ik een lampje kapot in het dashboard. Was een printplaatje met een lampje erop a fl 80,--. Dat vergeet ik, blijkt, nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpySeiko
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-03 23:40
Weet iemand of een de eind en middendemper uitlaat systeem (incl. sierstukken) van een S3 8P 3 deurs ook onder een 5 deurs past ?
Op zich lijken op eerste gezicht de bochten en formaat van de potten wel hetzelfde.

[ Voor 5% gewijzigd door SpySeiko op 12-04-2019 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
SpySeiko schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 08:48:
Weet iemand of een de eind en middendemper uitlaat systeem (incl. sierstukken) van een S3 8P 3 deurs ook onder een 5 deurs past ?
Op zich lijken op eerste gezicht de bochten en formaat van de potten wel hetzelfde.
volgens mij zijn die hetzelfde. Alleen diffuser en bumpers zijn dacht ik van de 5deurs iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpySeiko
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-03 23:40
Sierstukken lijken kwa formaat wel in de diffuser te passen.
Bedankt i.i.g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Wel lekkere koppel onder je reet.
Even een bezoekje aan JD en je trekt de straatstenen eruit :+

De Audi SQ5 komt op de 900/1000nm 8)7

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Maasluip schreef op donderdag 11 april 2019 @ 14:02:
Dat is geen technisch probleem, dat is een organisatorisch probleem. Je kunt niet zakken voor de WLTP test, de test geeft een bepaalde uitstoot en daar moet je het mee doen.
Als de WLTP test niet brengt waar je op in had gezet (bepaalde uitstoot), dan is dat wel degelijk een technisch probleem.

Dat daardoor ook een organisatorisch probleem ontstaat, ja dat mag duidelijk zijn.

;)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 22:27

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Duh, zie nu pas dat er een Audi topic op T.net staat 8)7

Laat ik mij even erin wurmen met mijn RS5 en R8 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Yzord schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:19:
Duh, zie nu pas dat er een Audi topic op T.net staat 8)7

Laat ik mij even erin wurmen met mijn RS5 en R8 8)
:o Foto's?!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

R8

RS5

De R8 heeft inmiddels carbon blades gekregen. De zilveren zijn te koop :P De R8 is een hangeschakelde V8 uit 2008 met 14K op de teller.

Mijn nieuwe auto gaat de E-tron GT worden _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door Yzord op 12-04-2019 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creapYYY
Yzord schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:50:
[...]

[Afbeelding: R8]

[Afbeelding: RS5]

De R8 heeft inmiddels carbon blades gekregen. De zilveren zijn te koop :P De R8 is een hangeschakelde V8 uit 2008 met 14K op de teller.

Mijn nieuwe auto gaat de E-tron GT worden _/-\o_
Haha, welkom. Ik had je hier al wel eerder verwacht @Yzord ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

creapYYY schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 14:05:
[...]

Haha, welkom. Ik had je hier al wel eerder verwacht @Yzord ;)
Wist niet eens dat er een topic was joh haha. Leuk je ook hier te zien 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@Yzord Is het toeval of opzet dat die RS5 en %8 de zelfde kleur (lijken) te hebben?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

The Eagle schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 14:50:
@Yzord Is het toeval of opzet dat die RS5 en %8 de zelfde kleur (lijken) te hebben?
Ze hebben beide zelfde kleur. Daytonagrijs met pareleffect. Lekker neutrale kleur 👍

[ Voor 5% gewijzigd door Yzord op 12-04-2019 15:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spinez0r

Spinez0r

At your service.

Sorry, keyfob is weg.

[ Voor 103% gewijzigd door Spinez0r op 15-04-2019 07:14 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rainesh
Weer een retrofit erbij! OEM alarm :)

Mijn maat Bas heeft alles ingebouwd, ik het codeerwerk en we hebben piepjes :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bKyqVQKS2pWEmbZ5rGiM8shA/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XfnRNbvPQnpRJBn9mEqisxse/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/X16lKW8dXrDFj7jDxwrSh8YO/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/U4avhVCGHYEfbOFwMOvuOsIu/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AaaHbEa1uxwntNYDMhRQBeLz/full.jpg

Ik twijfel alleen of ik het interieur deurknopje er nog bij moet plaatsen, op de MY18 modellen zit het knopje er niet meer in. Ik heb het wel liggen, maar moet dan ook een gat maken in mijn deurpaneel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rainesh schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 09:04:
[...]

Ik wou iets schrijven over een goed alarm ofzo, maar het kwaad is al geschied. Sorry; investeer aub in een goed alarm en dan niet een ding van de halfords ofzo, zeker met zo'n klasse auto.

Mijn RS4 was overal bekend maar werd nooit gestolen; precies om die reden. En voornamelijk ook omdat het afgeschermd geparkeerd stond iedere dag (uit het zicht).

Probleem van die auto's is is dat de techniek en behorende security nog uit 2003 stamt. Daar is overal documentatie voor over hoe je het standaard alarm omzeilen kunt.

Tip 1: Blokkeer de OBD poort. We hingen er vroeger gewoon een abus slot omheen, succes met openkrijgen. OBD poort gebruiken ze om een, jawel, noodstart te kunnen maken.

Tip 2: Bouw een brandstofonderbreker in met bijv een schakelaar waarvan alleen jij weet waar die zit. Kunnen ze starten wat ze willen maar het wil gewoon niet.

Tip 3: Een bearlock gaat niet echt voor een automatenbak, maar er is echt wel iets goeds verkrijgbaar bij een erkende specialist ofzo.

Tip 4: Een goed alarm werkt; echter staar je niet blind op "GPS" alleen, want dat kan omzeild worden met een GPS jammer (het ding verdwijnt gewoon van de kaart).

Tip 5: Showen is cool, maar post geen foto's van dat ding op de oprit ofzo. Als je 'm verkoopt, laat het door een erkende garage doen (er zijn er een hoop die dat willen doen in ruil voor een percentage). Het is vaker voorgekomen dat het ding gewoon onder de neus van de eigenaar weggapt wordt.

Ik wist welke features die RS6 van mijn kameraad had:

[YouTube: RS6 C5]

En dat moest ook; dat ding deed flink wat PK's en was gemaakt om getrapt te worden. Zalm voor diefjes en ramkraken dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Verwijderd schreef op maandag 15 april 2019 @ 13:35:
[...]
Tip 3: Een bearlock gaat niet echt voor een automatenbak, maar er is echt wel iets goeds verkrijgbaar bij een erkende specialist ofzo.
Deze begrijp ik niet zo goed. Wat bedoel je met "gaat niet echt voor een automatenbak"? Want ik heb gewoon een bearlock in mijn RS5, maar bearlock kon mij geen leveren voor mijn handgeschakelde R8.
Pagina: 1 ... 83 ... 139 Laatste

Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.