Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 84 ... 91 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Rainesh
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 23:12
Yzord schreef op maandag 15 april 2019 @ 14:20:
[...]

Deze begrijp ik niet zo goed. Wat bedoel je met "gaat niet echt voor een automatenbak"? Want ik heb gewoon een bearlock in mijn RS5, maar bearlock kon mij geen leveren voor mijn handgeschakelde R8.
Heb tot nu toe ook alleen maar bearlocks op een automaat gezien....

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• User
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 12-10 20:23
Vrijdag wielen laten balanceren, elk wiel was wel iets nodig qua lood of verschuiven van lood en 1 vel was aan de binnenkant krom.
Maargoed, ik rij naar huis en de trilling is echt bijna helemaal weg, dus wat dat betreft ben ik dik tevreden.

Afgelopen weekend een weekendje weg in een huisje aan een onverharde bosweg, dat was dus even kalm aan rijden en kuilen ontwijken.

Kom ik vanmorgen de snelweg op, trilt het hele zaakje weer. :')
Misschien is het een idee om even een hardheidstester op de velgen los te laten...

Edit: Heb vandaag ook even zitten loeren naar de RS Q3, totdat ik hoorde dat ie op het chassis van de vorige generatie A3 is gebouwd.

User wijzigde deze reactie 15-04-2019 18:04 (19%)

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 00:37
Niet toevallig wat modder/zand aan de binnenkant van de velg? Daarvan gaat die makkelijk trillen.

• User
AndRo555 schreef op maandag 15 april 2019 @ 20:12:
Niet toevallig wat modder/zand aan de binnenkant van de velg? Daarvan gaat die makkelijk trillen.
Hij's wel stoffig, maar het was geen los zand of modder, het was een toegangsweg tot een vakantiepark, dus die weg was wel goed aangereden. Maar kan natuurlijk even een keer kijken.

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Iemand hier enig idee of je op een Audi A4 uit 2018 met MMI (maar zonder +) CarPlay aan kan zetten ?

Is het al bijna vrijdag?

• Ragdoll
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 20:46

Ragdoll

Frontpage Admin
@User Niet toevallig een veerpoot lager verrot?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rainesh
DennusB schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 11:09:
Iemand hier enig idee of je op een Audi A4 uit 2018 met MMI (maar zonder +) CarPlay aan kan zetten ?
via shop.audi.nl een licentie kopen en deze laten activeren door de dealer.

• DennusB
  • Niet online
Rainesh schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 14:13:
[...]

via shop.audi.nl een licentie kopen en deze laten activeren door de dealer.
Doel je op deze? https://shop.audi.nl/auto...tphone-interface-a4-a5-q5

Duur geintje nog wel dan!

Is het al bijna vrijdag?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rainesh
Jup, anders even contact opnemen met Audiwereld. Die kan het goedkoper regelen.

• Theone098
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 15:04

Theone098

BFV GoT addict

Ik meld mij ook even als toekomstig Audi A4 rijder (bijna nieuwe 2de hands).
Ik heb een A4 B9 1.4tfsi berline. Heerlijke cruise auto met een fantastisch interieur. Ik heb onder andere MMI (niet plus), climatronic, uitgebreid stuur, kleurendisplay, PDC (V+A), achteruitrijcamera en S-tronic. Verder niet teveel electronische hulpmiddelen als lane assist en dat soort zaken.

Vraagjes:
1. Is Audi connect het aanschaffen waard?
2. Met ODBEleven is het mogelijk om wat zaken te programmeren, afhankelijk van de opties. Ik heb geen electrische spiegels, ik neem aan dat dan de motor er ook niet in zit?
3. Ik heb pre sense city, betekent dit dat ik een camera heb en dat ik verkeersbordenherkenning kan programmeren (al is dat geen optie in ODBEleven)?
4. Is het mogelijk om profielen te koppelen aan de 2 verschillende sleutels?

Verder heb ik ook proefgereden in een Golf 7 facelift. Daar viel het mij op dat het start/stop systeem de motor start bij een stoplicht als de auto daarvoor wegrijdt. Is dit een optie van Adaptive Cruise Control of doet de Audi (zonder ACC) dit ook?

Theone098 wijzigde deze reactie 17-04-2019 17:11 (6%)

• AmbroosV
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 10-10 15:06
Theone098 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 17:01:
Ik meld mij ook even als toekomstig Audi A4 rijder (bijna nieuwe 2de hands).
Ik heb een A4 B9 1.4tfsi berline. Heerlijke cruise auto met een fantastisch interieur. Ik heb onder andere MMI (niet plus), climatronic, uitgebreid stuur, kleurendisplay, PDC (V+A), achteruitrijcamera en S-tronic. Verder niet teveel electronische hulpmiddelen als lane assist en dat soort zaken.

Vraagjes:
1. Is Audi connect het aanschaffen waard?
2. Met ODBEleven is het mogelijk om wat zaken te programmeren, afhankelijk van de opties. Ik heb geen electrische spiegels, ik neem aan dat dan de motor er ook niet in zit?
3. Ik heb pre sense city, betekent dit dat ik een camera heb en dat ik verkeersbordenherkenning kan programmeren (al is dat geen optie in ODBEleven)?
4. Is het mogelijk om profielen te koppelen aan de 2 verschillende sleutels?

Verder heb ik ook proefgereden in een Golf 7 facelift. Daar viel het mij op dat het start/stop systeem de motor start bij een stoplicht als de auto daarvoor wegrijdt. Is dit een optie van Adaptive Cruise Control of doet de Audi (zonder ACC) dit ook?
1. Nee, tenzij je veel gebruik maakt van de interne navigatie (voor verkeersinformatie en kaartupdates). In een B9 kan je beter investeren in het laten activeren van Android Auto/CarPlay (smartphone interface) voor degelijke navigatie, als je nog geen smartphone interface hebt.
2. (pas, don't know)
3. Pre Sense City is als ik me niet vergis enkel camera-based, in principe kan je dan verkeersbordherkenning wel inschakelen denk ik. Lane assist ook normaal, maar zonder knop voor lane assist is dat niet heel erg handig. Door kleine storingen/foutjes gaat lane assist soms uit, en dan kan je die niet makkelijk terug aanzetten zonder knop. Tenzij het mogelijk is om lane assist op 'default on' te zetten bij het starten van de auto (ipv de vorige staat).
4. (niet zeker, maar ik denk het niet)

Start-stop met automatische start wanneer de auto voor je vertrekt gebruikt inderdaad de radar die je waarschijnlijk niet hebt als je geen ACC hebt. Radar in de A4 zijn twee rond-achtige sensoren in de uitsparingen in de bumper, eentje onder elke koplamp, redelijk goed te zien op deze foto.

• Theone098

Theone098

BFV GoT addict

@AmbroosV Thanks.

Heb geen ACC (bewust) en lane assist vind ik niet interessant. Verkeersborden herkenning wel, het is tegenwoordig een oerwoud aan borden langs de kant van de weg.

En die telefoon interface heb ik niet, wel een USB en aux. Toevallig een idee wat een retrofit kost en waar ik dat kan doen? €845,- inclusief installatie bij dealer. Zo hé, poeh....

Bij vraag 2 ben ik een essentieel woord vergeten, namelijk inklapbaar. Spiegels zijn wel electrische natuurlijk.

Theone098 wijzigde deze reactie 17-04-2019 18:06 (11%)

• Rainesh
@Theone098

Alvast gefeliciteerd!

1) als je veel gebruik maakt van live traffic dan wel
2) nee heb je andere spiegels voor nodig
3) Ja maar niet met OBDEleven. Je camera moet geflasht worden en dan coderen
4) Audi heeft geen zogenaamde profielen maar hij slaat wel settings op per sleutel.

Daarnaast is het wel mogelijk om volledige kaartweergave in je tellerbak te coderen. Dat is heel gaaf en een soort van mini virtual cockpit.

De Golf 7 FL heeft standaard ACC, daarom start ie als je voorganger begint te rijden. Jij hebt geen ACC, dus zal de auto dat niet doen.

• Theone098

Theone098

BFV GoT addict

Rainesh schreef op woensdag 17 april 2019 @ 19:24:
@Theone098

Alvast gefeliciteerd!

1) als je veel gebruik maakt van live traffic dan wel
2) nee heb je andere spiegels voor nodig
3) Ja maar niet met OBDEleven. Je camera moet geflasht worden en dan coderen
4) Audi heeft geen zogenaamde profielen maar hij slaat wel settings op per sleutel.

Daarnaast is het wel mogelijk om volledige kaartweergave in je tellerbak te coderen. Dat is heel gaaf en een soort van mini virtual cockpit.

De Golf 7 FL heeft standaard ACC, daarom start ie als je voorganger begint te rijden. Jij hebt geen ACC, dus zal de auto dat niet doen.
Thanks, nog een week wachten :P.

Mini virtuele cockpit lijkt mij ook gaaf, nog nooit eerder van gehoord/gezien dat dit kan.
Gevonden: YouTube: Audi A4, MY2017 – navigation map graphics display activation in ins...

Theone098 wijzigde deze reactie 17-04-2019 19:50 (15%)

• Spinez0r
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 13-10 11:18

Spinez0r

They call me Mike.

Zo jammer, ben je de auto aan het wassen, zie je dit....

https://tweakers.net/ext/f/QM1yoRNSTOXASkKcyTEhzDLB/thumb.jpg

Komt dit vaker voor? want de velgen zijn nog in nieuwstaat, geen gekke dingen mee gebeurd.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21:29

MisteRMeesteR

Moderator PNS & NT

Is Gek op... :)

Spinez0r schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 17:01:
Zo jammer, ben je de auto aan het wassen, zie je dit....

[Afbeelding]

Komt dit vaker voor? want de velgen zijn nog in nieuwstaat, geen gekke dingen mee gebeurd.
Is toch maar een afdekdopje? Ff naar de dealer 8)

www.google.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Spinez0r

Spinez0r

They call me Mike.

MisteRMeesteR schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 18:19:
[...]

Is toch maar een afdekdopje? Ff naar de dealer 8)
Ja, heb ze al een mailtje gestuurd, nieuwe zijn besteld 8)

Ik ben zo autistisch dat ik dit afbreuk vind doen aan de "looks" :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 22:17
Spinez0r schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 21:00:
[...]

"afbreuk"

mooie woordspeling :') ;)

• Theone098

Theone098

BFV GoT addict

Spinez0r schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 21:00:
[...]

Haha, ik ben in goed gezelschap :+. Mijn reactie zou precies hetzelfde zijn.

Weet iemand of de velgen met banden, die je bij de Audi dealer haalt, met tpms zijn?
Of is er een beter adres voor velgen? Ik heb wel een sterke voorkeur voor origineel, hoewel Vossen ook een paar erg fraaie exemplaren heeft.

• Spinez0r

Spinez0r

They call me Mike.

Theone098 schreef op maandag 22 april 2019 @ 09:02:
[...]

Haha, ik ben in goed gezelschap :+. Mijn reactie zou precies hetzelfde zijn.

Weet iemand of de velgen met banden, die je bij de Audi dealer haalt, met tpms zijn?
Of is er een beter adres voor velgen? Ik heb wel een sterke voorkeur voor origineel, hoewel Vossen ook een paar erg fraaie exemplaren heeft.
Volgens mij gaat tpms tegenwoordig via de ABS computer. Met uitzondering van een paar modellen.

Bij mij zijn de velgen in ieder geval "dom", maar heb wel TPMS, hij kijkt naar de omwentelingen van je band bij een bepaalde snelheid.
Als je band leegloopt is hij kleiner en draait hij sneller dan een volle band. En dat registreert de ABS computer.

Daarom moet je ook als je je banden hebt opgepompt de TPMS resetten.

Spinez0r wijzigde deze reactie 22-04-2019 09:10 (6%)

• Theone098

Theone098

BFV GoT addict

@Spinez0r Dat wist ik niet, weer wat geleerd, thanks.

Dat heb ik inderdaad gezien in mmi.

Theone098 wijzigde deze reactie 22-04-2019 09:12 (26%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Spinez0r

Spinez0r

They call me Mike.

Theone098 schreef op maandag 22 april 2019 @ 09:11:
@Spinez0r Dat wist ik niet, weer wat geleerd, thanks.
Let wel op dat dit niet voor 100% van de audi's geld. Controleer het nog wel even in je boekje/handleiding.

• Rainesh
Spinez0r schreef op maandag 22 april 2019 @ 09:12:
[...]

Let wel op dat dit niet voor 100% van de audi's geld. Controleer het nog wel even in je boekje/handleiding.
Geldt tegenwoordig voor 99% van de Audi's :) Directe TPMS is een optie op de wat duurdere modellen, zelfs op een RS is het een optie. Of je moet het retrofitten zoals ik :D

• DennusB
  • Niet online
Misschien weet iemand het hier wel : In een A4 (uit 2018) wat is nou exact het verschil tussen MMI en MMI Plus? MMI Plus heeft een wat groter scherm en een touchpad op de draaiknop, maar zijn er nog meer verschillen?

Is het al bijna vrijdag?

• Spinez0r

Spinez0r

They call me Mike.

Rainesh schreef op maandag 22 april 2019 @ 11:25:
[...]

Geldt tegenwoordig voor 99% van de Audi's :) Directe TPMS is een optie op de wat duurdere modellen, zelfs op een RS is het een optie. Of je moet het retrofitten zoals ik :D
Het enige verschil is dat je dan ook echt de druk kan meten toch?

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 23:08
Vanaf maandag mag ik mij officieel melden in dit topic, krijg een Audi A3 e-tron uit 2016 die ik hoogstwaarschijnlijk op mag rijden, geen moeite mee iig. Goedkoper dan een Golf met 22% bijtelling die ik eigenlijk hoopte te gaan bestellen haha.

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Spinez0r schreef op maandag 22 april 2019 @ 11:53:
[...]

Het enige verschil is dat je dan ook echt de druk kan meten toch?
Yup. Bandendruk is zichtbaar in display. Dat is enige verschil.

• Rainesh
DennusB schreef op maandag 22 april 2019 @ 11:32:
Misschien weet iemand het hier wel : In een A4 (uit 2018) wat is nou exact het verschil tussen MMI en MMI Plus? MMI Plus heeft een wat groter scherm en een touchpad op de draaiknop, maar zijn er nog meer verschillen?
hardeschijf, video playback mogelijkheid, ondersteuning voor Virtual Cockpit etc

• Bioflap
  • Laatst online: 27-09 21:08
Ik heb vorige week mijn nieuwe Audi A3 Sportback opgehaald bij Muntstad. Het is een S-Line uitvoering, dus met het Audi Sound System.
Nu valt mij op dat als je bij muziek met veel bass het volume hoger zet, hij dat gaat filteren ofzo? Je hoort dat hij bewust de equalizer aanpast.

Is dit uit te schakelen? Echt mooi geluid zit er nu niet in..

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:27

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat heet volgens mij de loudness schakeling. Check je settings. En speel ook vooral even met de instellingen tot je het naar je zin hebt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• DerOllie
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 12-10 14:52

DerOllie

PSN / GT Sport = DerOllie

Bioflap schreef op donderdag 25 april 2019 @ 10:55:
Ik heb vorige week mijn nieuwe Audi A3 Sportback opgehaald bij Muntstad. Het is een S-Line uitvoering, dus met het Audi Sound System.
Nu valt mij op dat als je bij muziek met veel bass het volume hoger zet, hij dat gaat filteren ofzo? Je hoort dat hij bewust de equalizer aanpast.

Blijft ook een voordehandliggende vraag, maar heb je de (audio) handleiding van de auto gelezen? O-)

www.youtube.com/DerOllie

• Bioflap
  • Laatst online: 27-09 21:08
DerOllie schreef op donderdag 25 april 2019 @ 14:54:
[...]

Blijft ook een voordehandliggende vraag, maar heb je de (audio) handleiding van de auto gelezen? O-)
Die heb ik nog niet gelezen :D Iets voor dit weekend. Ik heb al wat met de setting zitten kloten, waarbij je het sterk hoort als je er meer bass in draait.

Mijn Golf 7 deed het ook sinds een update van het systeem, daar was na iedere start het hard uitzetten van de radio de oplossing.

Wat, de bass wordt minder?

Continue vermogen van het dingetje of speakers is gewoon niet voldoende om 'lekker hard' te kunnen spelen.

Je moet ermee spelen, settings, totdat je het gevonden hebt, de sweetspot. Jas er gewoon een goede sub bij in, zet alles qua bas op de normale speakers gewoon laag en dan kan je een stukje harder gaan.

M'n magische bol werken.

• Rainesh

Is een soort van security van het systeem. Vermogen wordt terug geschroeft.....heel irritant.

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 21:28

Famous

R 400+

Nu meerdere ochtenden de nieuwe A1 gezien.
Dacht eerst dat het een Q2 was die verlaagd was 8)7

Ik vind het toch wel een mooie auto waar ik eerst mijn bedenkingen had!
Even Google losgelaten op de bedrijfsnaam en kwam deze foto's tegen:

Ik vind het zeker geslaagd met de zwarte 'striping' op deze kleur.
Is dat een bepaalde uitvoering met de velgen erbij?

Xbox live: Ghesous

Acties:
  • +1Henk 'm!

• creapYYY
  • Laatst online: 02-10 17:14
Vind de nieuwe A1 ook een prachtige auto, zeker die laatste foto die je post!

Acties:
  • +4Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 13-10 10:01
Mooie C4 cactus.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 21:50

Mavamaarten

Omdat het kan!

Gelukkig hebben ze nog geen plastieken flap in de deuren geplaatst :+

http://github.com/mavamaarten | http://maarten.vg | Android developer

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Ik zie daar echt geen Cactus C4 in.
Weet niet wat jij gerookt hebt :+

• Scrtz
Famous schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 10:11:
Nu meerdere ochtenden de nieuwe A1 gezien.
Dacht eerst dat het een Q2 was die verlaagd was 8)7

Ik vind het toch wel een mooie auto waar ik eerst mijn bedenkingen had!
Even Google losgelaten op de bedrijfsnaam en kwam deze foto's tegen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]
A1 is supermooi maar ook superduur geworden. Beetje een leuke aangeklede kost 40k, nou dan rijd ik toch liever een volle Golf ofzo.

• Famous

Famous

R 400+

Scrtz schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 12:15:
[...]

A1 is supermooi maar ook superduur geworden. Beetje een leuke aangeklede kost 40k, nou dan rijd ik toch liever een volle Golf ofzo.
Die ik gezien had was 38,5k voor de 30 TFSI, S Line Edition One.
Net ff zitten rekenen, in lease zou die rond de 340 euro netto kosten volgens mij.

Heb je een mooie 3 cilinder met een inhoud van 999cc :D
Het zal in elk geval zuinig zijn..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Spinez0r

Spinez0r

They call me Mike.

Famous schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 12:25:
[...]

Die ik gezien had was 38,5k voor de 30 TFSI, S Line Edition One.
Net ff zitten rekenen, in lease zou die rond de 340 euro netto kosten volgens mij.

Heb je een mooie 3 cilinder met een inhoud van 999cc :D
Het zal in elk geval zuinig zijn..
Ik neem aan dat je dan "gewone" lease bedoelt, en geen "private lease"? ik heb 'm in de private lease voor een kleine 400€ per maand. (25 TFSI Epic edition)

Hij Rijdt zeker zuinig! ik rij de nieuwe A1 25tfsi en op de snelweg zit ik zo rond 1:20, en als ik 80 rij op een provinciale weg zit ik op 1:22/1:23 >:)
Famous schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 10:11:

Ja, dat is de "Edition One" maar deze is nog maar tot eind juni verkrijgbaar begreep ik.

Spinez0r wijzigde deze reactie 26-04-2019 14:14 (31%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 00:36

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Ik zag gisteren -van een afstand- een meneer met een A3 G-Tron aan het tanken. Aan het tanken, aan het tanken...... Ik denk: zit geen snelheid in. Maar goed, ik kon wel lezen dat meneer maar liefst € 17,70 moest betalen. Dus, ik spreek hem aan; 'dat is nog eens tanken, heb je hem volgegooid? Als ik tank ben ik € 80 kwijt.' Zegt die man: 'ja, maar je kunt er maar 250 km mee rijden hè.' Omgerekend kost het € 0,60 per liter. Wel flink meer belasting betalen maar. 'Ik heb de auto gekocht omdat ik hem zo mooi vind'. En dat is natuurlijk waar. Blijft een mooie auto, de A3.

Me.

• AndRo555
  • Laatst online: 00:37
Ja CNG is echt leuk op dat vlak: (WLTP cijfers)

Golf 1.5 TGI: 4.1kg/100km aan 0.95 euro/kg => 3.9 euro/100km
Golf 1.0 TSI: 5.6l/100km aan 1.35 euro/l => 7.5 euro/100km
Golf 1.6 TDI: 4.9l/100km aan 1.37 euro/l => 6.7 euro/100km
e-Golf: 16kWh/100km aan 0.27 euro/kWh => 4.32 euro/100km (!!)

CNG is dan ook nog even wegenbelasting vrij in België, waar de 1.0TSI 120 euro per jaar en de 1.6TDI bijna 320 euro per jaar is.

Alleen jammer van de erg kleine benzinetank in de laatste CNG series.

AndRo555 wijzigde deze reactie 26-04-2019 15:50 (7%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Spinez0r

Spinez0r

They call me Mike.

AndRo555 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 15:48:
Ja CNG is echt leuk op dat vlak: (WLTP cijfers)

Golf 1.5 TGI: 4.1kg/100km aan 0.95 euro/kg => 3.9 euro/100km
Golf 1.0 TSI: 5.6l/100km aan 1.35 euro/l => 7.5 euro/100km
Golf 1.6 TDI: 4.9l/100km aan 1.37 euro/l => 6.7 euro/100km
e-Golf: 16kWh/100km aan 0.27 euro/kWh => 4.32 euro/100km (!!)

CNG is dan ook nog even wegenbelasting vrij in België, waar de 1.0TSI 120 euro per jaar en de 1.6TDI bijna 320 euro per jaar is.

Alleen jammer van de erg kleine benzinetank in de laatste CNG series.
Waar kan jij nog benzine halen voor 1.35€?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Rainesh
Spinez0r schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 20:41:
[...]

Waar kan jij nog benzine halen voor 1.35€?
Plopsaland (België :9 )

Rainesh wijzigde deze reactie 26-04-2019 21:43 (3%)

• baronruud
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 23:17
GerCor schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 14:53:
Ik zag gisteren -van een afstand- een meneer met een A3 G-Tron aan het tanken. Aan het tanken, aan het tanken...... Ik denk: zit geen snelheid in. Maar goed, ik kon wel lezen dat meneer maar liefst € 17,70 moest betalen. Dus, ik spreek hem aan; 'dat is nog eens tanken, heb je hem volgegooid? Als ik tank ben ik € 80 kwijt.' Zegt die man: 'ja, maar je kunt er maar 250 km mee rijden hè.' Omgerekend kost het € 0,60 per liter. Wel flink meer belasting betalen maar. 'Ik heb de auto gekocht omdat ik hem zo mooi vind'. En dat is natuurlijk waar. Blijft een mooie auto, de A3.
Snap niet wat je wil zeggen.
Ik rij een A3 g-tron en doe met een volle tank van 16 euro 280km. Dat is bijna 6 cent per km, wat je met een A3 benzine niet gaat redden (dubbel waarschijnlijk). Pomp zit vlak bij het werk, ideaal dus. Wegenbelasting is 25,- per maand meer ten opzichte van een benzine. Dus reken maar uit.

• The Eagle

The Eagle

Zijn dat uitgeperste kabouters dan? :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Scrtz
Je mag mijn e-tron binnenkort ook gaan bewonderen :P alleen krijg ik eerst een klein weekje een Golf huurbak omdat de Audi nog op een andere vestiging stond :(

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Scrtz schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 10:35:
[...]

Je mag mijn e-tron binnenkort ook gaan bewonderen :P
Ik ben heel benieuwd. Je weet de spanning wel op te bouwen.

Me.

• baronruud
GerCor schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 11:08:
[...]

Snap niet wat je wil zeggen.
Ik rij een A3 g-tron en doe met een volle tank van 16 euro 280km. Dat is bijna 6 cent per km, wat je met een A3 benzine niet gaat redden (dubbel waarschijnlijk). Pomp zit vlak bij het werk, ideaal dus. Wegenbelasting is 25,- per maand meer ten opzichte van een benzine. Dus reken maar uit.
Ben ook nog benieuwd......

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Ik schrijf gewoon in het Nederlands hoor.

Je kunt o.a. lezen:

1. dat ik het tanken nogal lang vond duren;
2. ik vond dat de man maar weinig hoefde te betalen;
3. de prijs zeer aangenaam was voor een volle tank;
4. dat man aangaf dat hij met een volle tank maar 250 kilometer kan rijden;
5. de man aangaf dat hij de auto heeft gekocht omdat hij die zo mooi vindt.

Wat begrijp jij daar niet aan :?

Me.

• baronruud
GerCor schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 12:05:
[...]

Ik schrijf gewoon in het Nederlands hoor.

Je kunt o.a. lezen:

1. dat ik het tanken nogal lang vond duren;
2. ik vond dat de man maar weinig hoefde te betalen;
3. de prijs zeer aangenaam was voor een volle tank;
4. dat man aangaf dat hij met een volle tank maar 250 kilometer kan rijden;
5. de man aangaf dat hij de auto heeft gekocht omdat hij die zo mooi vindt.

Wat begrijp jij daar niet aan :?
Je uiteindelijke punt.
Ik kan ook vertellen wat mijn ontbijt was vanmorgen.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

baronruud schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 12:19:
[...]

Je uiteindelijke punt.
Ik kan ook vertellen wat mijn ontbijt was vanmorgen.
Dan doe je dat toch?

Wel in het topic dat over ontbijt gaat anders is het off-topic.

Me.

• Emielvanputten
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 18:51
Tenzij je je ontbijt geserveerd wordt in je A8L
Dan is het weer ontopic....😀

• Scrtz
GerCor schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 11:08:
[...]

Hahaha, ik ben zelf ook heel erg benieuwd want ik weet geeneens welke kleur hij is :9

• Rainesh
Scrtz schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 13:27:
[...]

Hahaha, ik ben zelf ook heel erg benieuwd want ik weet geeneens welke kleur hij is :9
Roze met hartjes (Audi Exclusive)

• Scrtz
Rainesh schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 13:54:
[...]

Roze met hartjes (Audi Exclusive)
Hahahaha zou wat zijn, goede binnenkomer bij klanten iig :D

• jadjong
  • Laatst online: 13-10 10:01
Besteld bij www.nietmijnkeus.nl?

• Mars18
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 22:22
Sinds januari in het bezit van een nieuwe A3, rijd heerlijk, en ruimte in de kofferbak is ook prima, voor een buggy enzo, kleine kinderen zitten ook prima op de achterbank,

Echter na 3 jaar loopt het lease contract af, daarna stap ik toch over op de A3 Limo, wat een mooi design heeft die, echt een audi vorm..

Tegen die tijd ook geen buggy meer, en is de ruimte in de kofferbak minder belangrijk.

Meer mensen met een A3 Limo hier?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21:29

MisteRMeesteR

Moderator PNS & NT

Is Gek op... :)

Mars18 schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:32:
Sinds januari in het bezit van een nieuwe A3, rijd heerlijk, en ruimte in de kofferbak is ook prima, voor een buggy enzo, kleine kinderen zitten ook prima op de achterbank,

Echter na 3 jaar loopt het lease contract af, daarna stap ik toch over op de A3 Limo, wat een mooi design heeft die, echt een audi vorm..

Tegen die tijd ook geen buggy meer, en is de ruimte in de kofferbak minder belangrijk.

Onze @Rainesh natuurlijk :Y)

www.google.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20:07

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Ja ik had hem als 1 van de eerste. Top auto en de buggy paste perfect.

A wise man once said: 'Work is not a place."

• creapYYY

Jazeker, super fijne auto :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Spinez0r

Spinez0r

They call me Mike.

creapYYY schreef op maandag 29 april 2019 @ 12:36:
[...]

Jazeker, super fijne auto :)
Tot je naar de dealer gaat voor onderhoud en de factuur meekrijgt....dan schieten de tranen in je ogen >:)

Spinez0r wijzigde deze reactie 29-04-2019 14:16 (5%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• creapYYY
Haha, mee eens :+

Acties:
  • +4Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Het enige dat standaard is aan een premium auto, is een gepeperde rekening. De rest is allemaal optioneel :P

• Joopieboy
  • Laatst online: 22:54
De tijd van de Audi B5, buurman had een offerte liggen waar serieus tot en met de dashboardkastje lampjes benoemd werden. Dat is mij tot de dag van vandaag bij gebleven. :X Helaas heb ik de boekjes weggegooid een paar jaar geleden...

• The Eagle

The Eagle

Is tegenwoordig ook allemaal digitaal, telt automatisch op bij het aanvinken. Verzacht het schrikeffect denk ik ofzo :+

• IceOnFire
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
SadisticPanda schreef op donderdag 25 april 2019 @ 07:43:
[...]

Yup. Bandendruk is zichtbaar in display. Dat is enige verschil.
Bijna. Bandendruk is inderdaad zichtbaar, maar ook de bandentemperatuur kan je met actief TPMS zien. Of dat veel toevoegt kan je over discussieren :)

• Spinez0r

Spinez0r

They call me Mike.

IceOnFire schreef op maandag 29 april 2019 @ 18:01:
[...]

Bijna. Bandendruk is inderdaad zichtbaar, maar ook de bandentemperatuur kan je met actief TPMS zien. Of dat veel toevoegt kan je over discussieren :)
Als je de auto wat bochten door wil smijten is het zeker handig :)

• EdwinW
  • Laatst online: 16:55

Nog niet, maar de LM gaat deze week de bestelling afronden :)
Na de twee keer een A3 SB, nu voor een Limo versie gegaan. Inderdaad een mooie coupé variant.
Overigens verbaas ik mij er over dat je deze Limo versie, vergeleken met de SB, zo weinig ziet. Maar goed, dat heeft ook weer zijn voordelen. Vorige week heeft Audi wijzigingen doorgebracht waardoor ineens de 1.0 S-Tronic niet meer geselecteerd kan worden. :?

• Scrtz
The Eagle schreef op maandag 29 april 2019 @ 14:53:
Het enige dat standaard is aan een premium auto, is een gepeperde rekening. De rest is allemaal optioneel :P
Haha ja echt bizar is dat, dan krijg je bij VW toch wel een stuk meer als je bijv zo'n Highline business R uitvoering pakt. Bij Audi kun je bij welke uitvoering dan ook nog steeds flink gaan aanvinken..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 13-10 11:46
The Eagle schreef op maandag 29 april 2019 @ 14:53:
Premium auto. Audi A3.

Choose one.

• Rainesh
IceOnFire schreef op maandag 29 april 2019 @ 18:01:
[...]

8) B)

100% een retrofit die ik op m'n volgende auto ook ga doen. Twee weken terug liep temperatuur van mijn banden behoorlijk op. Apart om te zien.

Rainesh wijzigde deze reactie 29-04-2019 23:13 (19%)

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Rainesh schreef op maandag 29 april 2019 @ 23:11:
100% een retrofit die ik op m'n volgende auto ook ga doen. Twee weken terug liep temperatuur van mijn banden behoorlijk op. Apart om te zien.
En komt dat dan automatisch in beeld als de temperatuur oploopt boven een bepaalde waarde?

Me.

• Rainesh
GerCor schreef op maandag 29 april 2019 @ 23:16:
[...]

En komt dat dan automatisch in beeld als de temperatuur oploopt boven een bepaalde waarde?
Nee heb altijd mijn view op druk/temp. Hoe het er nu uit ziet op de foto, zo heb ik altijd mijn VC staan.

• IceOnFire
  • Niet online
Rainesh schreef op maandag 29 april 2019 @ 23:11:
[...]

Wat bij mij altijd apart is is dat consistent de banden aan de ene kant net een graad warmer zijn dan de andere kant. Op een of andere manier net even minder gekoeld aan 1 kant oid, heb er in ieder geval nog geen andere verklaring voor gevonden

• Rainesh
IceOnFire schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 07:25:
[...]

Wat bij mij altijd apart is is dat consistent de banden aan de ene kant net een graad warmer zijn dan de andere kant. Op een of andere manier net even minder gekoeld aan 1 kant oid, heb er in ieder geval nog geen andere verklaring voor gevonden
Same here! rechtsvoor wat warmer dan derest. Ik vermoed mijn uitlijning, die is niet helemaal kaarsrecht. :(

• doodleman
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 17-06 14:34
Hoi, ik was van plan een nieuwe audi te kopen - maar kreeg 2 weken geleden te horen dat VAG sinds kort gestopt is met het kortingen geven binnen het diplomatic sales programma? (bij audi, addititioneel 20% korting op netto prijs catalogus prijs en opties.)
Weet 1 van jullie waarom?

https://wittebrug.nl/audi/diplomatic-and-tax-free-sales/

doodleman wijzigde deze reactie 30-04-2019 09:01 (19%)

• The Eagle

The Eagle

Geen idee. Ik vermoed niet dat er hier veel rondlopen waarvoor dat relevant is.Sowieso:
Excluded from participation in the Audi Diplomatic Sales Programme:

- Dutch citizens
Dus iedereen met en NL pasport kon er sowieso al naar fluiten

• Hulliee
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
Rainesh schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 08:32:
[...]

Same here! rechtsvoor wat warmer dan derest. Ik vermoed mijn uitlijning, die is niet helemaal kaarsrecht. :(
Ik denk dat het eerder een meetonnauwkeurigheid is. Ik zou er niet van opkijken dat die +/- 0,5 graden of zelfs +/- 1 graden is.

• Yzord
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 00:55

Yzord

MediConnect.io Investor

Iemand ervaring met invoering uit Duitsland? Wil een RS7 invoeren, maar merendeel om hem te "flippen". Iemand ervaring daarmee?

• Famous

Famous

R 400+

Yzord schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:05:
Iemand ervaring met invoering uit Duitsland? Wil een RS7 invoeren, maar merendeel om hem te "flippen". Iemand ervaring daarmee?
Wat zijn je vragen?
Het importeren zelf stelt niets voor, met of zonder schade.

• Hulliee
  • Niet online
Yzord schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:05:
Importeren is erg gemakkelijk. Geduld hebben voor de keuring v/d RDW, BPM afrekenen met de belastingdienst en klaar :)

• Yzord
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 00:55

Yzord

MediConnect.io Investor

Famous schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:09:
[...]

Wat zijn je vragen?
Het importeren zelf stelt niets voor, met of zonder schade.
Meer waar ik op moet letten bijvoorbeeld. Welke papieren er bij moeten zitten en hoe ik iets kan 'nachecken'. Is er online wat te checken hoe of wat? Heb het nog nooit gedaan, dus beetje spannend allemaal haha

• Famous

Famous

R 400+

Yzord schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 15:16:
[...]

Meer waar ik op moet letten bijvoorbeeld. Welke papieren er bij moeten zitten en hoe ik iets kan 'nachecken'. Is er online wat te checken hoe of wat? Heb het nog nooit gedaan, dus beetje spannend allemaal haha
Dan begin je direct met een leuke auto ;)
Hoe wil je hem naar Nederland halen?

Ik maak meestal een verkoopcontractje (pak die van Autoscout24 ;) ) die we beide ondertekenen. De Nederlandse is hier te vinden: linkje maar ik vraag meestal of zij de Duitse willen afdrukken. Hier geeft de verkoper dan ook aan of hij het kenteken bewijs of de EGW meegeeft aan de koper.

Je gaat met de verkoper naar het 'RDW' waar hij zijn kenteken uitschrijft (en op de parkeerplaats dus de platen afschroeft :+ ), hier kan jij bijvoorbeeld ook een kenteken aanvragen als je hem terug rijdt.
Verder de standaard dingen waar in je in Nederland op let natuurlijk bij aanschaf auto. Boekjes, facturen, komt de staat overeen met de km-stand van het ex- en interieur?

Is er wat veranderd aan de wagen kijk dan of de TUV keuring erbij zit.

Bij een RS7 wellicht verstandig om een aankoopkeuring te laten doen bij een dealer in der Nähe.

• Wom
  • Laatst online: 22:51
[...]

Leesvoer: https://www.autoweek.nl/autoimporteren/duitsland/

Maar als je een RS7 wil importeren kun je ook overwegen om het voor je te laten doen. Genoeg bedrijfjes die verschillende pakketten aanbieden :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Famous

Famous

R 400+

Wom schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 15:36:
[...]

Leesvoer: https://www.autoweek.nl/autoimporteren/duitsland/

Maar als je een RS7 wil importeren kun je ook overwegen om het voor je te laten doen. Genoeg bedrijfjes die verschillende pakketten aanbieden :)
Dat haalt natuurlijk het 'flippen' wel een beetje eruit.
Of je moet zoveel marge kunnen halen dat het niet uitmaakt.

Denk dat deze kosten wel richting een rooitje gaan..

• Rainesh
Hulliee schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:15:
[...]

Ik denk dat het eerder een meetonnauwkeurigheid is. Ik zou er niet van opkijken dat die +/- 0,5 graden of zelfs +/- 1 graden is.
Verschil van 3-5 graden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
[...]

Ik heb via AutoTelex het BPM formulier ingevuld. Kost 19,95. Hier moet je alle extra's of juist het ontbreken v/d extra's opgeven. Dit formulier stuur je dan uiteindelijk naar de belastingdienst. Hij moet gekeurd worden bij RDW. Als je de BPM rekening betaald hebt, kun je je kenteken gaan aanvragen.

https://autotelex.nl/products/autoimport
Rainesh schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 17:07:
[...]

Verschil van 3-5 graden.
Tussen voor en achter? Ik reageerde meer op je opmerking dat rechtsvoor warmer is dan links. Jouw plaatje geeft 1 graadverschil.

Hulliee wijzigde deze reactie 30-04-2019 18:01 (17%)

• Rainesh
Hulliee schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 17:58:
[...]

Ik heb via AutoTelex het BPM formulier ingevuld. Kost 19,95. Hier moet je alle extra's of juist het ontbreken v/d extra's opgeven. Dit formulier stuur je dan uiteindelijk naar de belastingdienst. Hij moet gekeurd worden bij RDW. Als je de BPM rekening betaald hebt, kun je je kenteken gaan aanvragen.

[...]

Tussen voor en achter? Ik reageerde meer op je opmerking dat rechtsvoor warmer is dan links. Jouw plaatje geeft 1 graadverschil.
Verschil tussen links en rechts vooraan. Plaatje was een oude foto. Net ook 3 graden verschil. RV warmer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Hulliee schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 17:58:
[...]

[...]
Het formulier vul je in en neem je mee naar het RDW keurstation. Kan je in een speciale box deponeren wanneer het voertuig gekeurd is.

Je krijgt na een weekje ongeveer (mits schadevrij) een betaalbericht/verzoek van het plaatselijk belastingkantoor. Dit betaal je en nadat dit is verwerkt kan je pasje aanvragen en het kenteken verzorgen.

Eenmaal in Nederland stelt het niets voor, kost het enkel tijd.
Het moeilijkste is dé perfecte auto vinden voor een scherpe prijs.

bij mijn laatste import werd alleen het framenummer gecontroleerd op een paar plekken, heel kort onder de auto gekeken en ik kon door 8)7

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Rainesh schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 18:03:
Verschil tussen links en rechts vooraan. Plaatje was een oude foto. Net ook 3 graden verschil. RV warmer.
Ik zou een ander scherm kiezen. 99.999 van de 100.000 hebben dat scherm niet en maken zich dus ook niet druk, sterker nog, weten helemaal niks, over een paar graden verschil. :+

Me.

• Hulliee
  • Niet online
[...]

Dat is wel wat meer maar dan nog niet echt spannend groot verschil, lijkt mij? 34 graden waar is dat in de band gemeten? Beide sensoren zitten op dezelfde plek?

• IceOnFire
  • Niet online
[...]

Bij mij exact hetzelfde, bij een wielwissel blijft het ook dezelfde kant dus daar is echt fysiek iets anders met koeling oid

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Alvast een voorproefje. Hele onderstel aangepakt door DRS uitlijnservice. Alle rubbers vervangen voor Powerflex, stuurkogels en stuurstangen vernieuwd, twee draagarmen met teveel speling op de fuseekogels vernieuwd en bussen met camber/casterverstelling gemonteerd. Vandaag eens kijken hoe het stuurt. :D

de betaler vervuilt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 11-10 15:02
Rainesh schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 08:32:
[...]

even heel simpels: wegen liggen ook niet waterpas, meeste liggen op een verkanting van 2.5% (1 op 40) bij een rechtstand van de weg

Dus het meeste gewicht ligt aan de rechter kant, combineer dit met stuurbewegingen en het zal sowieso iets hogere werktemperatuur hebben rechtsvoor dan linksvoor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• User
De S4 facelift word ook een diesel...

Kzat voor een opvolger over een aantal jaar te kijken naar de nieuwe S4, maar ik rij niet genoeg voor diesel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 21:17

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Rainesh schreef op maandag 29 april 2019 @ 23:17:
[...]

Nee heb altijd mijn view op druk/temp. Hoe het er nu uit ziet op de foto, zo heb ik altijd mijn VC staan.
Welke optie moet je hier voor hebben om dit te tonen?

Xbox Live: Miesjh NL

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rainesh
Miesjh schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:31:
[...]

Welke optie moet je hier voor hebben om dit te tonen?
Directe tpms

Pagina: 1 ... 84 ... 91 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Autosport

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True