Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Drie vragen: 1) Ik luister heel graag Spotify in de auto via mijn iPhone 7. Volgens de Audi site ondersteunt geen enkele AMI kabel iets van mijn iPhone. Maar klopt dat wel, volgens mij zijn die wel degelijk met de 7 compatible. En biedt een bekabelde oplossing toegevoegde waarde boven de koppeling met bluetooth?
2) Ik heb ook bijna altijd Flitsmeister aan in de auto. De telefoon in het dashboardkastje leggen met de AMI is dan ook weer niet handig. Is er nog een andere oplossing mogelijk?
3) is het zonder Audi Connect op een manier mogelijk om navigatie adressen naar de auto te verzenden?
Thanx
Ik heb mijn X op een QI lader liggen in het midden console en is verbonden via Bluetooth en ik heb een Audi connect abbo.Buffelkneer schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 19:13:
Ik kom binnenkort in het bezit van een Q5 (2015) als mijn eerste Audi. Ik vind het hele entertainment gebeuren maar moeilijk te doorgronden. Ik heb MMI+ en Audi Music interface maar helaas geen Audi Connect. Kwam er pas achteraf achter dat ik Connect eigenlijk wel graag had willen hebben, maar goed.
Drie vragen: 1) Ik luister heel graag Spotify in de auto via mijn iPhone 7. Volgens de Audi site ondersteunt geen enkele AMI kabel iets van mijn iPhone. Maar klopt dat wel, volgens mij zijn die wel degelijk met de 7 compatible. En biedt een bekabelde oplossing toegevoegde waarde boven de koppeling met bluetooth?
2) Ik heb ook bijna altijd Flitsmeister aan in de auto. De telefoon in het dashboardkastje leggen met de AMI is dan ook weer niet handig. Is er nog een andere oplossing mogelijk?
3) is het zonder Audi Connect op een manier mogelijk om navigatie adressen naar de auto te verzenden?
Thanx
1. Via Bluetooth is het geluid van elke app te horen
2. iPhone in een houder zetten of vertrouwen op de gesproken meldingen van FM (via Bluetooth )
3. Bij mijn weten niet.
Edit: misschien dat Bluetooth minder klinkt alleen onderweg valt dat niet of nauwelijks op.
[ Voor 3% gewijzigd door Hulliee op 17-08-2018 13:25 ]
Diiiik! Ben benieuwd! Ow gaat toch niet door zie ikVerwijderd schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 11:23:
Kogel door de kerk... Audi RS6 C5 gekocht. Volgende maand hier in Portugal.
[video]
[ Voor 5% gewijzigd door royhoi op 17-08-2018 15:10 ]
K
Nice, gefeliciteerd!Verwijderd schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 11:23:
Kogel door de kerk... Audi RS6 C5 gekocht. Volgende maand hier in Portugal.
[video]
Misschien leuk om je onderhoudskosten hier bij te houden
Toen ik er voorbij scrollde dacht ik dat het een Mercedes A-klasse wasVerwijderd schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 15:46:
[...]
Liep gisteren toevallig over een festival, daar hadden ze naast een enorme demo standplaats voor verkoop auto's, ook fucking paarden staan, koeien, dingen voor kinderen, een enorm podium daar waar een bekende lokale band speelt en noem maar op. Soort uitje voor alles en iedereen met 50 stands voedsel en bieren. Geniaal, want daar heb ik wel een kaartje weggetrokken van een bedrijf dat aardig mooie auto's voor betaalbare prijzen van de hand doet. Ik zwoer altijd bij audi te blijven maar zo'n Mazda 2 sportback is wel kek.
[afbeelding]
Voor in een stad zoals lissabon ideaal.
Hoe oneerlijk ook. Import van zo'n auto vanuit duitsland kost je hoogstens 1500 - 2500 euro of je nu met of zonder auto ambulance dat ding meesleurt. Hier in Portugal gewoon ff het 22 voudige ofzo.
Ik vindt 55k voor een 2003 RS6 enorm veel geld. Voor dat koop je een relatief nieuwe type RS6.

Eerst de slangenwinkel maar eens losgehaald en een uurtje sleutelen later lag het spruitstuk los.

Lekker smerig en vol roet. Het blijft een diesel... Smoorkleppen zaten los in het huis, ingesleten op de plastic lagertjes.

Smoorkleppen gedemonteerd en schoongemaakt. Revisiekitje zaten nieuwe clips, lagertjes, scharniertje en een nieuwe pakking. Voor 2 kanten samen nog geen 30 pond inclusief verzendkosten.

Hele handel dicht, foutcodes gewist en hij loopt weer.

de betaler vervuilt
Sinds dinsdag ben ik in het bezit van mijn eerste Audi. Ik ben dus helemaal nieuw op het gebied van dit merk en type. Hiervoor heb ik altijd Mazda gereden en mijn hobby auto's zijn nog steeds Mazda en dat zal voorlopig nog wel blijven (tot dat ik ooit Porsche geld heb)
Ik ben een tijdje aan het zoeken geweest naar een geschikte opvolger van mijn Mazda 3. En aangezien ik die auto met mijn verstand had gekocht en niet met mijn hart moest er nu weer iets leuks komen. Zie het topic https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1856025
Uiteindelijk ben ik bij deze Audi A6 Avant 3.0 TDI Quattro pro-line plus uitgekomen. Of het echt een pro-line plus is weet ik niet aangezien het een duitse import wagen is en daar ben ik die uitvoering nog niet tegen gekomen.
De opties die ik zo snel weet:
4 zone climate controle
Sport stoelen
Electrisch verstelbare lendesteunen
Verwarmde stoelen
Verwarmde achterbank

Leren bekleding
Panoramisch dak
Wegklapbare trekhaak
S-tronic automaat. (optie sticker geeft overigens een tiptronic aan
Bose audi
MMI G3 High
LED pakket
Sportonderstel
17" LM velgen met cross climate banden (nog opzoek naar een leuke set 19" Rotors)
Klasse 3 alarm (klasse 4 wordt zeer binnenkort ingebouwd, was een eis van de verzekering)
Parkeersensoren voor
Parkeersensoren achter
Achteruitrijcamera
Parkeer assistent
Start/stop systeem
Cruise Control
en waarschijnlijk nog wel een aantal dingen die ik vergeet
Wat wil ik er nog aan doen:
19" velgen
Achterbumper vervangen ivm schades
rubberenmat in de achterbak (zodat de honden niet met hun pootjes in de rails komen, plus wel makkelijk als we naar het strand met ze zijn geweest)
Rand grill zwart maken

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K
Tjeemig wat een upgrade zeg! Dit is een hele andere klasse dan een Mazda 3! Mooie bak!Casejunkie schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 14:13:
Nog een schaamteloze crosspost dan maar:
Sinds dinsdag ben ik in het bezit van mijn eerste Audi. Ik ben dus helemaal nieuw op het gebied van dit merk en type. Hiervoor heb ik altijd Mazda gereden en mijn hobby auto's zijn nog steeds Mazda en dat zal voorlopig nog wel blijven (tot dat ik ooit Porsche geld heb)
Ik ben een tijdje aan het zoeken geweest naar een geschikte opvolger van mijn Mazda 3. En aangezien ik die auto met mijn verstand had gekocht en niet met mijn hart moest er nu weer iets leuks komen. Zie het topic https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1856025
Uiteindelijk ben ik bij deze Audi A6 Avant 3.0 TDI Quattro pro-line plus uitgekomen. Of het echt een pro-line plus is weet ik niet aangezien het een duitse import wagen is en daar ben ik die uitvoering nog niet tegen gekomen.
De opties die ik zo snel weet:
4 zone climate controle
Sport stoelen
Electrisch verstelbare lendesteunen
Verwarmde stoelen
Verwarmde achterbank![]()
Leren bekleding
Panoramisch dak
Wegklapbare trekhaak
S-tronic automaat. (optie sticker geeft overigens een tiptronic aan)
Bose audi
MMI G3 High
LED pakket
Sportonderstel
17" LM velgen met cross climate banden (nog opzoek naar een leuke set 19" Rotors)
Klasse 3 alarm (klasse 4 wordt zeer binnenkort ingebouwd, was een eis van de verzekering)
Parkeersensoren voor
Parkeersensoren achter
Achteruitrijcamera
Parkeer assistent
Start/stop systeem
Cruise Control
en waarschijnlijk nog wel een aantal dingen die ik vergeet
Wat wil ik er nog aan doen:
19" velgen
Achterbumper vervangen ivm schades
rubberenmat in de achterbak (zodat de honden niet met hun pootjes in de rails komen, plus wel makkelijk als we naar het strand met ze zijn geweest)
Rand grill zwart maken
[afbeelding]
Heb je ook een foto van het interieur?
BlaBlaBla
Ik zou grotere velgen zoeken die ook origineel op dit model zijn geleverd.
[ Voor 41% gewijzigd door Chaoss op 23-08-2018 14:53 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Strider schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 14:27:
[...]
Tjeemig wat een upgrade zeg! Dit is een hele andere klasse dan een Mazda 3! Mooie bak!
Heb je ook een foto van het interieur?

Grotere dan 19" bedoel je? Mocht je leuke suggesties hebben dan zie ik ze graagChaoss schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 14:51:
19" velgen zou wel een goede upgrade zijn, de auto kan het hebben. Ik zou echter ver weg blijven van Rotors, dat zijn echt velgen die tegenwoordig onder elke audi als upgrade worden gegooid. Beetje de RS4 B5 velgen van de jaren 2000 die zag je ook echt onder elke audi en vw verschijnen.
Ik zou grotere velgen zoeken die ook origineel op dit model zijn geleverd.
19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K
Zelfs zou ik voor RS6 C6 velgen gaan, dan heb je velgen die op jouw model geleverd zijn:

Die zijn er ook in het antraciet volgens mij.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Zoek dan wel OF originele Audi velgen (typenummer en VAG logo aan de binnenkant)Chaoss schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 16:41:
Ik bedoel dat 18 of 19" prima staat.
Zelfs zou ik voor RS6 C6 velgen gaan, dan heb je velgen die op jouw model geleverd zijn:
[afbeelding]
Die zijn er ook in het antraciet volgens mij.
OF ga voor goede imitatie, vaak zijn de Italiaanse imitaties van betere kwaliteit dan die uit het Verre Oosten.
Mooi ding! Misschien moet je nog wel even denken om je stoel te (laten) behandelen zodat dit leer niet gaat scheuren op de "vouwen" die er nu in zitten.
Daar kan je nu alleen nog maar uit de "30" kiezen (116pk versie), de rest komt nog.
Weet iemand of dit ook al WLTP prijzen zijn?
Gisteren onderweg naar huis kwam de melding 'aub minstens 6L AdBlue bijvullen, restactieradius 2400km' (vrije vertaling uit het Duits). Dus bij het tanken een kannetje van 10 liter meegenomen.
Maar gaan die 10 liter er dan in 1 keer in? Het is een A4 Avant Sport, 190pk 2 liter diesel met automaat, ik lees over 12- en 24L AdBlue-tankjes.. Ik meen me te herinneren in de handleiding gelezen te hebben dat het vervelend spul is om te morsen en je de jerrycan met de rest beter niet in de auto mee kan nemen omdat lekkage de bekleding verprutst.
Het zou leuk zijn als hij '6-max' aan zou geven, toen er vorige maand olie bij moest zei het MMI 'max 1 liter olie,' dan weet je waar je aan toe bent..
Auto van de zaak, voorloopwagen uit de poule, vandaar dat ik er niet alles over weet. Toen ik hem ophaalde kon het MMI de meldingen niet bijhouden, afstandsbedieningsbatterij leeg, ruitenwisservloeistof leeg, olie bijvullen, ... Maar hij was wel volgetankt
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
En voor de rest gewoon bijvullen.
vben er met mijn leasert destijds gewoon mee naar de dealer gegaan. Had ik wellicht best zelf gekund, maar ze zoeken het maar uit. Ik lease niet voor niks. Go fix
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Dat is nog erger dan in België allezins. In 2014 had ik nog de mogelijkheid om een Audi A3 Sportback S Line 2.0 TDI van 135(184) kW(pk) te nemen as leasewagen. Nu is deze motor enkel nog mogelijk als Sport 40 TDI quattro S tronic uitvoering wat de auto al gelijk weer een stukje duurder maakt in vergelijking met de handgeschakelde bak die ik nu nog heb (Ravefiend in "Het grote Audi topic - Deel 4").Mad-Matt schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 14:31:
Ik zit voor de 600e keer maar weer een A3 te configureren.
Daar kan je nu alleen nog maar uit de "30" kiezen (116pk versie), de rest komt nog.
Auto van de zaak -> naar de garage ermee, de zaak betaald toch ook dat soort onderhoud? waarom zou je er dan zelf mee stoeien...Tarin schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 16:07:
Even een domme vraag, maar de melding is weer uit het MMI verdwenen en ik weet het even niet zeker.
Gisteren onderweg naar huis kwam de melding 'aub minstens 6L AdBlue bijvullen, restactieradius 2400km' (vrije vertaling uit het Duits). Dus bij het tanken een kannetje van 10 liter meegenomen.
Maar gaan die 10 liter er dan in 1 keer in? Het is een A4 Avant Sport, 190pk 2 liter diesel met automaat, ik lees over 12- en 24L AdBlue-tankjes.. Ik meen me te herinneren in de handleiding gelezen te hebben dat het vervelend spul is om te morsen en je de jerrycan met de rest beter niet in de auto mee kan nemen omdat lekkage de bekleding verprutst.
Het zou leuk zijn als hij '6-max' aan zou geven, toen er vorige maand olie bij moest zei het MMI 'max 1 liter olie,' dan weet je waar je aan toe bent..
Auto van de zaak, voorloopwagen uit de poule, vandaar dat ik er niet alles over weet. Toen ik hem ophaalde kon het MMI de meldingen niet bijhouden, afstandsbedieningsbatterij leeg, ruitenwisservloeistof leeg, olie bijvullen, ... Maar hij was wel volgetankt. Ben er verder wel blij mee hoor, nu een kleine 5000km onderweg in 1,5 maand.
www.youtube.com/DerOllie
Ik las het inderdaad ja, handig voor als ik nog eens nodig moet en de Rastplatz geen WC heeftThe Eagle schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 16:19:
AdBlue is in feite gewoon ureum. Dus als jij wilt dat je kofferbank stinkt als ware het een gierton, dan zou ik die jerrycan er gewoon in laten staan
En voor de rest gewoon bijvullen.
vben er met mijn leasert destijds gewoon mee naar de dealer gegaan. Had ik wellicht best zelf gekund, maar ze zoeken het maar uit. Ik lease niet voor niks. Go fix
Jawel, zit naast de tankdop in het klepje, maar ik had nog geen tankzuil voor AdBlue gezien.. * Tarin is benzinerijdert.Knul schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 16:19:
Het ruikt naar pis, dus niet super fijn om te morsen idd. Bij Audi zit de vulopening toch niet in de tankklep? Anders kun je AdBlue gewoon tanken
In principe wel, heb ik met de olie toen gedaan (om zeker te zijn dat ik de goeie had), maar voor effe een paar liter verbruiksvloeistof bijkieperen.. ruitenwisservloeistof vul ik ook zelf bij (hoewel dat de eerste keer even zoeken was, daarvan hebben ze het dopje mooi verstopt)DerOllie schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 16:25:
[...]
Auto van de zaak -> naar de garage ermee, de zaak betaald toch ook dat soort onderhoud? waarom zou je er dan zelf mee stoeien...
Er zit hier niet op elke hoek een VW/Audi-garage helaas.
[ Voor 49% gewijzigd door Tarin op 29-08-2018 17:17 ]
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Adblue tanken is onderhoud?DerOllie schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 16:25:
[...]
Auto van de zaak -> naar de garage ermee, de zaak betaald toch ook dat soort onderhoud? waarom zou je er dan zelf mee stoeien...

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
"soort onderhoud"... ja mee eens, dit tank je normaal, maar ik begrijp ook van andere fabrikanten dat het nogal lastig te vullen is, en sommige fabrikanten ook gewoon aanbieden om langs te komen om dat te regelen. En he nogmaals, auto van de zaak
www.youtube.com/DerOllie
https://www.adac.de/infot...euro_6d_temp/default.aspx
Bij de A3 heb je wel veel keuze qua motoren, maar de A4 kan je vergeten.
https://www.auto55.be/nie...uwe-wltp-uitstootregeling
Is niet zo lastig. Zorg gewoon dat ie voldoet aan de waardes. En wat de consument ermee doet (chippen, tunen) zal niet hun zorg zijn.Ravefiend schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 19:39:
In dezelfde context, ook de Audi RS3 blijkt een zorgenkind te zijn voor Audi:
https://www.auto55.be/nie...uwe-wltp-uitstootregeling
Het is een beetje tegenstrijdig, een snelle bak in combinatie met lage uitstoot. Maar aan de andere kant is het dan ook een beetje voorbij met de echt snelle (stock) auto's.
Ook hier in Portugal zijn ze tievus streng.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2018 20:15 ]
Wij rijden in VW Caddy's, diesel. Elke 7.000 km Adblue tanken.DerOllie schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 19:24:
[...]
"soort onderhoud"... ja mee eens, dit tank je normaal, maar ik begrijp ook van andere fabrikanten dat het nogal lastig te vullen is, en sommige fabrikanten ook gewoon aanbieden om langs te komen om dat te regelen. En he nogmaals, auto van de zaak
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Wat is de km standGA!S schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 20:24:
Vandaag de A5 eens onder handen genomen. Had al een tijdje sporadisch een foutmelding op de smoorklep van de linker bank. Had al gezien dat het rechter inlaatspruitstuk nieuw was, dus het probleem zal wel eerder ook op die bank zijn opgetreden. Omdat vervangen altijd nog kan (en een inlaatspruitstuk 500,- bij de dealer kost) een revisiekitje op ebay gekocht.
[afbeelding]
Eerst de slangenwinkel maar eens losgehaald en een uurtje sleutelen later lag het spruitstuk los.
[afbeelding]
Lekker smerig en vol roet. Het blijft een diesel... Smoorkleppen zaten los in het huis, ingesleten op de plastic lagertjes.
[afbeelding]
Smoorkleppen gedemonteerd en schoongemaakt. Revisiekitje zaten nieuwe clips, lagertjes, scharniertje en een nieuwe pakking. Voor 2 kanten samen nog geen 30 pond inclusief verzendkosten.
[afbeelding]
[afbeelding]
Hele handel dicht, foutcodes gewist en hij loopt weer.
[afbeelding]
Gekocht met 100k, inmiddels 120k. Vervuiling komt waarschijnlijk door lage km stand en korte ritten.ybos schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 20:49:
[...]
Wat is de km standValt me eerlijk gezegd tegen...
de betaler vervuilt
Kun je de EGR niet dicht (laten) zetten en uit programmeren? Dan heb je die vervuiling ook niet meer.GA!S schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 06:54:
[...]
Gekocht met 100k, inmiddels 120k. Vervuiling komt waarschijnlijk door lage km stand en korte ritten.
Gewoon meer als 1000 kwh aan vermogen onder de kap.

Voor mij blijft het knap hoeveel je zelf doet, als dit garagebak is, knap dan. Maarschijnlijk is het gastje met geld teveel en laat alles gewoon doen....en dan showen.Scrtz schreef op maandag 3 september 2018 @ 07:30:
Tja alles wordt snel als je er maar genoeg geld in pompt, zo spannend vind ik dat allemaal niet
Wel de pks, maar niet drukwekkend genoeg of geen total conversions dus niks spannend of intressant aan.
Hangt er van af hoeveel je zelf kan. Meeste kosten zijn de uren die je erin steekt want alles is maatwerk bijna. Boven de 1000pk zijn de meeste dingen niet meer bolt on en klaar...Verwijderd schreef op maandag 3 september 2018 @ 03:47:
[video]
Gewoon meer als 1000 kwh aan vermogen onder de kap.![]()
2.7 liter blokken van Audi zijn oersterk. Zo'n project als dit moet tering veel geld hebben gekost. Je ziet dat in Duitsland de trend steeds vaker verschuift naar amerikaanse 1/4th mile races ipv straight-through-forward op de snelweg enzo.
Al zal het bij de s4 nog “meevallen”, goeie basis om van te beginnen. Niet zoals bij boba bijvoorbeeld een golf 2.
Btw 2.7 zijn snel maar oersterk zou ik ze niet noemen, oersterke blokken zijn de 2.2 5 cylinders van audi nuja porsche :d
Toch netjes wat deze s4 doet
[ Voor 19% gewijzigd door SadisticPanda op 03-09-2018 07:41 ]
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Meeste 2.2 5-cillinder zijn door Audi zelf gebouwd. Enkel de 2.2 in de RS2 is door Porsche aangepast maar in de basis is dit een 20v blok wat ook al in de urquattro 20v, 200 20v en de S2 werd gebruikt.azz_kikr schreef op maandag 3 september 2018 @ 07:38:
[...]
Btw 2.7 zijn snel maar oersterk zou ik ze niet noemen, oersterke blokken zijn de 2.2 5 cylinders van audi nuja porsche :d
En dat zijn inderdaad sterke blokken 800 PK of zelfs 1200pk is mogelijk maar dan is er niet veel meer origineel aan het blok. Kost hoe dan ook een bak geld.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Joah vanaf 1000pk is dat wel een issueThe Eagle schreef op maandag 3 september 2018 @ 14:57:
Motor opfokken is allemaal niet zo moelijk. Op een gegeven moment wordt je probleem meer "hoe krijg en hou ik het op de weg".
.
Verwijderd
Nu ben ik stiekem vanuit de ooghoeken eens naar een S8 V10 aan het kijken, maar afgezien van de zowiezo absurd hoge onderhoudskosten van zo'n ding, zijn er nog punten waar echt op gelet moet worden bij dit model?
Het zal zo'n 2006-2008 150.000-200.000km moeten zijn binnen het budget.
Motor past, je kan het koelpakket nergens kwijt waar het ook nut heeft.The Eagle schreef op maandag 3 september 2018 @ 17:24:
Vraag me af wie er als eerste de gehele aandrijflijn van een Veyron in een A6 lepelt. Opgekietelde W12, moet passen toch?
En als dat nog niet genoeg is kan iemand wel zeker een grotere radiator monteren als dat gewenst is of noodzakelijk mag zijn. Waarom denk je dat ze droogijs op intercooler's plaatsen voordat ze aan een drag beginnen. Lucht moet zo koud en klein mogelijk zijn (meer volume) ten opzichte van normale lucht.
Maar ja. Een RS6 C5 V8 in een RS4 is ook al gedaan, incl handbak conversie.
Als ik de RS6 in NL had aangeschaft dan had ik de handbak van de RS4 B5 bewaard en hadden we zo'n project gedaan. Manual RS6 C5. Heb je nooit dat tiptronic gedoe meer. Echter verkeken we ons een beetje op het werk, dat kan zo in de 24 uur arbeid lopen excl materiaal. Is niet niks zulke conversie's.
Wat zou die motor kosten?The Eagle schreef op maandag 3 september 2018 @ 17:24:
Vraag me af wie er als eerste de gehele aandrijflijn van een Veyron in een A6 lepelt. Opgekietelde W12, moet passen toch?
En een Bugatti Wrak ga je niet op elk autokerkhof vinden.
Een verhakkelde Bugatti zal waarschijnlijk nog goed geld gaan.
En voor die korte races boeit dat koelpakket ook niet zo. Die enorme koeling heb je nodig als je langere tijd die 1000pk+ wil gebruiken. Anders leg je er een 300l watervat in om de warmte te absorberen.
Sony A7 iv en wat recycled glas
W12's vind je in Bentley's maar ook in een paar Audi's en Volkswagens.
[ Voor 7% gewijzigd door Maasluip op 04-09-2018 12:01 ]
Signatures zijn voor boomers.
https://www.marktplaats.n...a557deff636f4f8b9c5b7a618
- Uit Rotterdam
- Import
- Relatief lage km stand
- Slecht Nederlands
Wat denken jullie
BlaBlaBla
+ met schade geimporteerd, kijk de BPM maar eens naStrider schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 13:30:
Al een tijdje opzoek naar een nieuwe A3, ik denk dat de onderstaande te mooi is om waar te zijn:
https://www.marktplaats.n...a557deff636f4f8b9c5b7a618
- Uit Rotterdam
- Import
- Relatief lage km stand
- Slecht Nederlands
Wat denken jullie
Verwijderd
Precies ja. 263 eurie BPM. Een VW up van rond dat jaar heeft er nog zo'n 500-600 inzitten afhankelijk van de opties. Kan je de rest zelf wel bedenkenScrtz schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 14:11:
[...]
+ met schade geimporteerd, kijk de BPM maar eens na
Verwijderd
1000+ pk en dan 300kilo water in de kofferbak. Efficient gebruik van je PK'sTommie12 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:52:
[...]
Wat zou die motor kosten?
En een Bugatti Wrak ga je niet op elk autokerkhof vinden.
Een verhakkelde Bugatti zal waarschijnlijk nog goed geld gaan.
En voor die korte races boeit dat koelpakket ook niet zo. Die enorme koeling heb je nodig als je langere tijd die 1000pk+ wil gebruiken. Anders leg je er een 300l watervat in om de warmte te absorberen.![]()
Er staat € 1072 bruto BPM bij rdw? Of kijken jullie ergens anders.Verwijderd schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 14:12:
[...]
Precies ja. 263 eurie BPM. Een VW up van rond dat jaar heeft er nog zo'n 500-600 inzitten afhankelijk van de opties. Kan je de rest zelf wel bedenken
Verwijderd
Rest-BPM. Dat is niet zichtbaar bij RDW. Wel bij VWE en verschillende appsMaasluip schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 14:27:
[...]
Er staat € 1072 bruto BPM bij rdw? Of kijken jullie ergens anders.
Bruto BPM bedrag voor een auto van dit jaar/opties hoort rond de 4500 te liggen. (en Rest rond de 1100)
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2018 14:30 ]
Met 1000pk voel je die 300kg toch niet.Verwijderd schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 14:13:
[...]
1000+ pk en dan 300kilo water in de kofferbak. Efficient gebruik van je PK's
Feit is, 1000pk aan de wielen betekent ruwweg nog eens 1000kW aan warmte die door de pijp achteraan vliegt, en 1000kW warmte die je aan koelwater en olie moet kwijt geraken.
1000kW warmte is veel, schandalig veel!
Dan heb je die 300l water op ca 2 minuten van 20 graden naar 60 graden opgewarmd.
Verwijderd
Ik durf best te stellen dat als je zoveel geld investeert om 1000pk in je motor te hebben, de investering in een zeg, 250kg lichter koelsysteem dan jou water vat, echt wel de moeite waard is.Tommie12 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 14:34:
[...]
Met 1000pk voel je die 300kg toch niet.
Feit is, 1000pk aan de wielen betekent ruwweg nog eens 1000kW aan warmte die door de pijp achteraan vliegt, en 1000kW warmte die je aan koelwater en olie moet kwijt geraken.
1000kW warmte is veel, schandalig veel!
Dan heb je die 300l water op ca 2 minuten van 20 graden naar 60 graden opgewarmd.
Door vergelijkbare auto's op te zoeken die bijv origineel in Nederland geleverd zijn of geimporteerd zonder schade (wat lastiger te vinden).Maasluip schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 14:30:
Waar wordt dat genoemd?
Je hebt niet genoeg gaten in je auto om de lucht door te blazen.Verwijderd schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 14:39:
[...]
Ik durf best te stellen dat als je zoveel geld investeert om 1000pk in je motor te hebben, de investering in een zeg, 250kg lichter koelsysteem dan jou water vat, echt wel de moeite waard is.
En ik weet niet of amateurs die 1000pk in een A6 steken daar gewoon maar aan denken.
Dergelijke experimenten zijn gewoon te dom om los te lopen.
Interessant, waar heb je dit bedrag kunnen terugvinden?Verwijderd schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 14:12:
[...]
Precies ja. 263 eurie BPM. Een VW up van rond dat jaar heeft er nog zo'n 500-600 inzitten afhankelijk van de opties. Kan je de rest zelf wel bedenken
BlaBlaBla
Probeer de app Finnink eensStrider schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 15:12:
[...]
Interessant, waar heb je dit bedrag kunnen terugvinden?
Staat veel informatie en o.a. rest BPM.
en je kan een leuk lijstje aan gespotte auto's opbouwen
[ Voor 13% gewijzigd door Famous op 04-09-2018 15:14 ]
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
https://autorapport.finnik.nl/kenteken/PP670LStrider schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 15:12:
[...]
Interessant, waar heb je dit bedrag kunnen terugvinden?
Staat nogal veel informatie. CTRL+F: 263

Blijkbaar zie ik er onbetrouwbaar uit. Onbetrouwbare jongens, die ingenieurs.
Kzit nog te twijfelen tussen een dikke A3 met zo'n beetje alle opties en een fatsoenlijke km-stand en een S3 importeren met meer km (~120k). De PKs zijn leuk, maar ik zit vooral te kwijlen op het quattro gedeelte van de S3.
En het is niet eens 'echt' Quattro want Haldex dus eigenlijk VW 4motionUser schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 19:34:
De PKs zijn leuk, maar ik zit vooral te kwijlen op het quattro gedeelte van de S3.
[ Voor 57% gewijzigd door Chaoss op 04-09-2018 19:39 ]
Ssssst verpest het nou niet.Chaoss schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 19:38:
En het is niet eens 'echt' Quattro want Haldex dus eigenlijk VW 4motion
Mwoa zoiets komt als m'n mid-life crisis is begonnen, maar dat duurt nog wel een poosje.Chaoss schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 19:40:
A4 overwegen dan heb je Quattro met permanente 4wd
Heb eerst wel naar A4 zitten kijken, maar dat zijn op zich nog best grote auto's. Ik rij nu dus A1 en ik denk dat een A4 net een stapje te groot gaat worden. Ik ben op zich wel een redelijk euh 'sportieve' rijder en ik vraag me af of dat met een A4 ook zo gaat lukken als met een A1.
Sja, hoe vaak komt het nu voor dat iemand zijn A1 komt ophalen en echt op zoek is naar een S3? Snap de verkoper wel. Er zijn zoveel mensen die maar proefritjes maken zonder de intentie dat ding echt te kopen. Als je met een leuke auto aan komt rijden zijn ze al een stuk toegeeflijker terwijl het ding niet eens van jezelf hoeft te zijn. Misschien niet fair maar dat is wel hoe het werkt.User schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 19:34:
Vandaag ff een poging gedaan om een proefrit in een S3 te regelen bij Pouw. Ik moest er toch langs om m'n A1 op te halen na een reparatie (trok niet helemaal lekker, met nieuwe software op de bak lijkt het weer gefixt te zijn). Helaas had de verkoper wat andere ideeën en probeerde hij enorm tijd te rekken. "Weet je zeker dat je een proefrit wil?", "Is dit echt wat je zoekt?", "Ik kan wel een sleutel ophalen, maaaarrrrr....". Naja kerel als jij geen auto wil verkopen is het makkelijk, dan zoek ik wel iemand die het wel wil.![]()
Blijkbaar zie ik er onbetrouwbaar uit. Onbetrouwbare jongens, die ingenieurs.![]()
Kzit nog te twijfelen tussen een dikke A3 met zo'n beetje alle opties en een fatsoenlijke km-stand en een S3 importeren met meer km (~120k). De PKs zijn leuk, maar ik zit vooral te kwijlen op het quattro gedeelte van de S3.
Wat kan helpen is van te voren bellen. Dat komt een stuk serieuzer over ipv ad-hoc te plekke iets proberen te regelen. Eens je een paar leuke auto's hebt gekocht gaan ze jouw bellen voor een proefrit, zelfs tot een punt dat het irritant is.
Dit was de ...derde(?) keer dat ik langs was geweest om te praten over een andere auto. Maar had alleen wel elke keer een andere verkoper, dus dat schiet niet op.xos schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 20:10:
[...]
Sja, hoe vaak komt het nu voor dat iemand zijn A1 komt ophalen en echt op zoek is naar een S3? Snap de verkoper wel. Er zijn zoveel mensen die maar proefritjes maken zonder de intentie dat ding echt te kopen. Als je met een leuke auto aan komt rijden zijn ze al een stuk toegeeflijker terwijl het ding niet eens van jezelf hoeft te zijn. Misschien niet fair maar dat is wel hoe het werkt.
Wat kan helpen is van te voren bellen. Dat komt een stuk serieuzer over ipv ad-hoc te plekke iets proberen te regelen. Eens je een paar leuke auto's hebt gekocht gaan ze jouw bellen voor een proefrit, zelfs tot een punt dat het irritant is.
Toen ik aangaf dat ik al contact had gehad over een S3 wees hij mij direct door naar de verkoper waar ik destijds contact mee had gehad. Op zich wel begrijpelijk omdat ze waarschijnlijk met quota's en dergelijke werken. Maar ik vond het wel een beetje jammer dat ie uberhaupt niet eens aanbood om hem even van binnen te bekijken.
Oh well, maar even afwachten waar de andere verkoper mee komt.
Als je al 3 keer bent geweest om te praten over een andere auto maar nog steeds niet in de auto hebt gezeten waar je intresse ligt vrees ik dat je niet serieus wordt genomen en dat zal niet veranderen als je een 4e keer langs gaat.
Wat voor een budget heb jij vastgesteldUser schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 19:34:
Vandaag ff een poging gedaan om een proefrit in een S3 te regelen bij Pouw. Ik moest er toch langs om m'n A1 op te halen na een reparatie (trok niet helemaal lekker, met nieuwe software op de bak lijkt het weer gefixt te zijn). Helaas had de verkoper wat andere ideeën en probeerde hij enorm tijd te rekken. "Weet je zeker dat je een proefrit wil?", "Is dit echt wat je zoekt?", "Ik kan wel een sleutel ophalen, maaaarrrrr....". Naja kerel als jij geen auto wil verkopen is het makkelijk, dan zoek ik wel iemand die het wel wil.![]()
Blijkbaar zie ik er onbetrouwbaar uit. Onbetrouwbare jongens, die ingenieurs.![]()
BlaBlaBla
Ik denk het ook. Mijn zwager - ook ingenieur- heeft laatst proefgereden in de dikke RS3 die bij Pouw staat: € 87.500.
Rijdt nu in een TT maar 'daar zit geen geluid in', aldus mijn zwager. Kreeg die RS3 probleemloos mee.
Ps. Ik heb het idee dat je wat assertiever moet zijn. Als ik een auto wil kopen zeg ik tegen een verkoper wat ik wil en dan is het graag of niet. Kwam ook jarenlang bij een Opeldealer in mijn woonplaats. Ik wilde mijn GSI inruilen voor een nieuwe GSI (ook nieuwer type). Echt nieuw dus. Ik zeg: zoveel wil ik betalen. Zegt die verkoper: ik heb even in de ANWB gids gekeken en dat geef ik je er niet voor. Ik zeg: dan betaal ik minder voor die nieuwe. Linksom of rechtsom. Maar hij wilde niet. Ik zeg: meer autodealers dan kerken. Ik naar de Opel dealer in Sneek, zelfde verhaal. Binnen 10 minuten had ik een nieuwe GSI gekocht.
Weet je? Al die kletsverhalen van die verkopers duren me veel te lang en het boeit me voor geen meter. Ik kom omdat IK een nieuwe auto wil.
Dus, volgende keer dat je bij Pouw bent zeg je: ik ben helemaal verliefd op die S3 die je in de showroom hebt staan. Ik moet me echt beheersen om dat ding niet gelijk mee te nemen. Heb je de sleutels in de broekzak of liggen die achter? En als die verkoper dan zegt: 'nee, die sleutels liggen bij de receptie', dan zeg je: o, en doe gelijk even een mooi prijsje voor die A1 van mij als ik die inruil tegen deze S3.
Moet jij eens zien hoe snel ze voor je lopen.
Wat kan jou die commissie van die andere verkoper schelen? Je komt toch voor een auto?
[ Voor 71% gewijzigd door GerCor op 05-09-2018 03:10 ]
2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Hoe zit het met je olieverbruik?Naif0n schreef op woensdag 5 september 2018 @ 18:09:
Duitsland zijn ze er ookbest makkelijk. Ik kon met 22 jaar zonder moeite een proefrit regelen voor mijn huidige s7. Het is zo’n andere cultuur hier als het gaat om verkopen. Als ze kans zien wat te verkopen doen ze het.
Rol maar eens hard uit naar je voorgangerLeoon. schreef op woensdag 5 september 2018 @ 18:42:
Mijn auto gaf vanmorgen in de hevige regen aan dat het audi pre sense systeem niet goed werkte vanwege slecht zicht oid? Nu had ik geen idee wat dit was, want het is een voorloopauto. Nadat ik had gegoogled probeer ik dus uit te testen hoe dit systeem werkt maar er gebeurd niks. Kan iemand mij helpen? Het betreft een audi Q2 uit 2017
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Nou dat probeer ik dus telkens en ik krijg totaal geen signalen, trillingen of dat die remt. Ik druk zelf uiteindelijk maar hard op de rem want ik wil toch ook geen risico lopen
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Die sensor voor pre-sense gebruikt radar om je voorganger te bepalen, en in harde regen of juist veel hele fijne regen / sneeuw, kan die radar niet meer goed opgevangen worden, het water blokkeert de ontvangst. Dus pre-sense weet nu niet meer hoe ver een auto voor je zit. Geen zorgen, zodra het weer beter weer wordt lost dit zichzelf weer op.Leoon. schreef op woensdag 5 september 2018 @ 18:42:
Mijn auto gaf vanmorgen in de hevige regen aan dat het audi pre sense systeem niet goed werkte vanwege slecht zicht oid? Nu had ik geen idee wat dit was, want het is een voorloopauto. Nadat ik had gegoogled probeer ik dus uit te testen hoe dit systeem werkt maar er gebeurd niks. Kan iemand mij helpen? Het betreft een audi Q2 uit 2017
Je kunt het inderdaad testen door eens hard op een ander af te rijden, of in verkeer dicht achter iemand te zitten, dan geeft je vanzelf een melding van "he je zit te dicht achter iemand" en wat piepjes en als je dat te lang volhoud, dan remt ie even / treed abs even in heb ik gemerkt... (in A3 eerder, en nu in Tiguan zelfde)
www.youtube.com/DerOllie
Nog wel even met de verkoper een rondje over de parkeerplaats gedaan een S3 zoeken, maar man man wat is de Black Edition een mooie uitvoering. Maakt niet uit welk type het op zit, het staat gewoon super strak.
En dat was te moeilijk om gelijk even mee te delen?User schreef op woensdag 5 september 2018 @ 20:24:
Blijkbaar waren de S3s van Pouw net binnen en waren ze nog niet gecheckt door de monteurs dus worden er nog geen proefritten mee gedaan.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ja, knap ruk is dat. Move over. Dr staan niet voor niks voer ringen op de neusDerOllie schreef op woensdag 5 september 2018 @ 20:02:
[...]
Die sensor voor pre-sense gebruikt radar om je voorganger te bepalen, en in harde regen of juist veel hele fijne regen / sneeuw, kan die radar niet meer goed opgevangen worden, het water blokkeert de ontvangst. Dus pre-sense weet nu niet meer hoe ver een auto voor je zit. Geen zorgen, zodra het weer beter weer wordt lost dit zichzelf weer op.
Je kunt het inderdaad testen door eens hard op een ander af te rijden, of in verkeer dicht achter iemand te zitten, dan geeft je vanzelf een melding van "he je zit te dicht achter iemand" en wat piepjes en als je dat te lang volhoud, dan remt ie even / treed abs even in heb ik gemerkt... (in A3 eerder, en nu in Tiguan zelfde)
Exact mijn gedachte. Als je geen proefrit wil doen omdat je de boel niet vertrouwt begrijp ik het wel als je er een beetje omheen draait, maar dit is gewoon een logische reden.Arfman schreef op woensdag 5 september 2018 @ 20:37:
[...]
En dat was te moeilijk om gelijk even mee te delen?Serieus, autoverkopers ...
En toen keek je even op Autotrader en zag je dat in ieder geval 1 S3 al meer dan een maand online wordt aangeboden.User schreef op woensdag 5 september 2018 @ 21:26:
[...]
Exact mijn gedachte. Als je geen proefrit wil doen omdat je de boel niet vertrouwt begrijp ik het wel als je er een beetje omheen draait, maar dit is gewoon een logische reden.

Toch is het het domste wat een verkoper kan doen. Uitgaan van kleding, uiterlijk, of de auto waar ze nu mee rijden... Het is de verkoper zijn eigen auto niet eens.xos schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 20:10:
[...]
Sja, hoe vaak komt het nu voor dat iemand zijn A1 komt ophalen en echt op zoek is naar een S3? Snap de verkoper wel. Er zijn zoveel mensen die maar proefritjes maken zonder de intentie dat ding echt te kopen. Als je met een leuke auto aan komt rijden zijn ze al een stuk toegeeflijker terwijl het ding niet eens van jezelf hoeft te zijn. Misschien niet fair maar dat is wel hoe het werkt.
Ze hebben heel vaak de instelling dat je alleen in de auto die je uiteindelijk kiest mag proefrijden.
Ik meld altijd van te voren, of achteraf aan tafel dat ik meerdere opties overweeg, die ik allemaal wil proefrijden. De ene keer zijn dat er maar 2, maar ik heb ook wel eens 6 modellen op de shortlist gehad.
Dan had je maar geen autoverkoper moeten worden.
En ik weiger in het weekend een overhemd aan te trekken... Gelukkig heb ik een paar dealers gevonden die daar niet naar kijken.
Zo laat ik Wittebrug Forepark definitief links liggen na ervaringen uit 2008. Van Beynum Gouda daarentegen
Het contrast was zo groot!
Zo zie je maar dat de aanname van één verkoper in 2008, redelijk forse impact heeft.
Het heeft PON toen een Audi gekost, ik was de makkelijkste klant van die dag! Ik wist wat ik wilde, alleen nog niet de kleur en velgen...
Uiteindelijk werd het zo’n deceptie... Die verkoper wilde gewoon echt niet, niet eens mee willen lopen naar de velgen, op afgesproken tijdstip was de auto gewoon weg, moest ik een uur wachten.
Om tijd te doden, naast Wittebrug bij Volvo binnen gelopen het contrast was als dag en nacht. En dat was alleen maar de verkoper! Het was toen een Volvo geworden...
Maar dit voorjaar weer een Audi op de shortlist, dus een dealer zoeken. Forepark is definitief afgeschreven na 2008, met enige tegenzin naar van Beynum Gouda. Ik verwachtte een beetje de Wittebrug mentaliteit, maar dat viel dus 200% mee! Weer een goede verkoper! Daar gaan we voortaan voor Audi naartoe!
Huh, ik heb ze nog niet eerder op de site van Pouw zien staan, en ik check die wel regelmatig op nieuwe voorraad.GerCor schreef op donderdag 6 september 2018 @ 02:19:
[...]
En toen keek je even op Autotrader en zag je dat in ieder geval 1 S3 al meer dan een maand online wordt aangeboden.
Verder hoe kom ik er achter of ik android auto heb? Dat lijkt me namelijk super fijn. Heb de APK al op m'n mobiel staan maar er gebeurde niks, dus ben er al bang voor. In het boekje in de auto staat alleen maar algemene dingen, wordt er niet per se heel erg wijzer van.
Audi connect is in ieder geval verlopen zag ik, maar als ik zag wat je er mee kan ben ik er niet per se rouwig om. Kan zelf wel zien waar ik parkeren kan.
In m'n Q2 paar keer gered door de presense, rij nu een A3, baal ervan dat het er niet op zit eigenlijk...Leoon. schreef op donderdag 6 september 2018 @ 20:11:
Dat pre sense blijft vaag. Ik lees op internet dat mensen er gek van worden etc. Het enige wat ik tot nu toe heb gehad met heeeeel erg proberen is dat er iets ging piepen op het scherm voor me. Nadat mijn voorruit vervangen is kan ik dat niet reproduceren(kan dit er mee te maken hebben?). Ik zit er serieus zo dicht achter en dan gaat een auto remmen, dan moet ik toch echt zelf vol in de ankers. Snap niet hoe 't werkt en of 't goed werkt. Waar zit die sensor eigenlijk? Misschien is schoonmaken er voor.
Wat ik ook heb in de A3, wat ik volgens mij in de Q2 niet, als de motor afslaat voor stop-start systeem dan kan ik mijn stuur niet meer bewegen, gaat echt opslot zeg maar.. hoort dat?
Pre-Sense Front is voor mij een must have geweest met het bestellen van een Audi. Ditzelfde systeem had ik ook in de VW en heeft me inderdaad van wat vervelende situaties gered.itons schreef op donderdag 6 september 2018 @ 20:17:
[...]
In m'n Q2 paar keer gered door de presense, rij nu een A3, baal ervan dat het er niet op zit eigenlijk...
Wat ik ook heb in de A3, wat ik volgens mij in de Q2 niet, als de motor afslaat voor stop-start systeem dan kan ik mijn stuur niet meer bewegen, gaat echt opslot zeg maar.. hoort dat?
Bij mij slaat de stuurbekrachtiging uit als het start/stop systeem inschakelt, dus dan kan je inderdaad niet tot nauwelijks meer sturen. Overigens meen ik ook te herinneren dat er ook een veiligheidsmechanisme op zit, als je kort na het inschakelen van het start/stop mechanisme je stuur geforceerd wil bewegen, dan schakelt de motor weer in waardoor je je stuurbekrachtiging weer terug hebt. Heb jij dat ook?
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Zo ver mijn ervaring springt de motor op MQB (~Golf 7) modellen (en waarschijnlijk ook MLB) aan bij het proberen sturen wanneer de motor af staat. Bij PQ25 (oudere gen platform,~ Golf 6) gebeurt dit niet. Ander relevant detail hierbij is dat op PQ25 de motor pas af slaat als je stilstaat, bij de nieuwere modellen gaat dat vanzelf onder de 6 a 7 km/u, waarschijnlijk dat dat veiligheidsmechanisme op de stuurbekrachtiging wel wenselijk is.RomeoJ schreef op donderdag 6 september 2018 @ 20:22:
[...]
Pre-Sense Front is voor mij een must have geweest met het bestellen van een Audi. Ditzelfde systeem had ik ook in de VW en heeft me inderdaad van wat vervelende situaties gered.
Bij mij slaat de stuurbekrachtiging uit als het start/stop systeem inschakelt, dus dan kan je inderdaad niet tot nauwelijks meer sturen. Overigens meen ik ook te herinneren dat er ook een veiligheidsmechanisme op zit, als je kort na het inschakelen van het start/stop mechanisme je stuur geforceerd wil bewegen, dan schakelt de motor weer in waardoor je je stuurbekrachtiging weer terug hebt. Heb jij dat ook?
Weet je nog op welke stand je hem had staan? Gebruik ik het verkeerd, zijn er verschillende versies zodat ik wellicht een basis variant heb die pas boven of onder een snelheid ingrijpt? Nu telkens met redelijk lage snelheden getest. Vind het niet heel chill om te gaan bumperkleven op de snelweg in de spits en als die dan pas aan gaat is het sowieso al te laat lijkt me.itons schreef op donderdag 6 september 2018 @ 20:17:
[...]
In m'n Q2 paar keer gered door de presense, rij nu een A3, baal ervan dat het er niet op zit eigenlijk...
Je hebt verschillende soorten Pre Sense:Pre Sense Basic heeft zowat iedere Audi. Wat jij aan het testen bent valt onder Pre Sense City, ik weet niet of je dat als optie op jouw auto hebt?Leoon. schreef op donderdag 6 september 2018 @ 20:26:
[...]
Weet je nog op welke stand je hem had staan? Gebruik ik het verkeerd, zijn er verschillende versies zodat ik wellicht een basis variant heb die pas boven of onder een snelheid ingrijpt? Nu telkens met redelijk lage snelheden getest. Vind het niet heel chill om te gaan bumperkleven op de snelweg in de spits en als die dan pas aan gaat is het sowieso al te laat lijkt me.
Zelf heb ik ook Pre Sense Front, maar daarvoor moet je wel de radars van de Adaptive Cruise Control hebben in de voorbumper. Die reageert ook boven 85 km/u in de vorm van remingrepen.
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Hoe kan ik nagaan welke pre sense ik heb? Zonder naar m'n baas te moeten vragen wat de vorige bestuurder uitgekozen had? Moet toch makkelijk te vinden zijn ergens?RomeoJ schreef op donderdag 6 september 2018 @ 20:36:
[...]
Je hebt verschillende soorten Pre Sense:Pre Sense Basic heeft zowat iedere Audi. Wat jij aan het testen bent valt onder Pre Sense City, ik weet niet of je dat als optie op jouw auto hebt?
Zelf heb ik ook Pre Sense Front, maar daarvoor moet je wel de radars van de Adaptive Cruise Control hebben in de voorbumper. Die reageert ook boven 85 km/u in de vorm van remingrepen.
Hangt helemaal af van je wensen. Ik wou winterbanden die een Y indexering hadden, en daarmee 'safe' 300 kon op de duitse snelweg.xos schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 09:59:
Misschien een domme vraag, maar zijn er nog bijzonderheden als je quattro hebt met de keuze voor winterbanden of maakt dat niks uit?
Er zijn banden met een speciaal label voor bijv Audi of Mercedes. Maar in de regel voldoet iedere (premium) band ook gewoon. Zolang je maar goed contact met de weg hebt of houdt is het al goed. Michelin, Continental, alles voldoet wel zo'n beetje.xos schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:16:
De snelheidindexering is ook relevant voor 2 wielaangedreven auto's. Ben eigenlijk op zoek of er iets speciaals is voor het quattro systeem. Ik vermoed van niet en kon er ook niet echt iets over vinden behalve dat Audi aangeeft dat je originele goedgekeurde Audi banden moet monteren voor optimale veligheid.
Inderdaad, kijk gewoon naar premium merken, dat verschil is over de levensduur van de band niet zo groot en het zijn maar relatief kleine vlakjes waarmee je contact maakt met de weg.Verwijderd schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:24:
[...]
Er zijn banden met een speciaal label voor bijv Audi of Mercedes. Maar in de regel voldoet iedere (premium) band ook gewoon. Zolang je maar goed contact met de weg hebt of houdt is het al goed. Michelin, Continental, alles voldoet wel zo'n beetje.
Lees gewoon de ADAC/ANWB reviews.
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.