Toon posts:

Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 72 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Invetten van rubbers helpt een paar weken, daarna gaat het toch weer kraken.

de betaler vervuilt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:13

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Rainesh schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 13:23:
[...]

Ik ga over paar maanden mijn s-line veren vervangen door Eibach Pro veren. Comfort is daarmee stuk beter, al van meerdere gehoord die hetzelfde gedaan hebben.
Dat is wel een goede tip, alleen de mijne gaat er over een paar maanden uit.
Ik heb op het moment een Ateca besteld, maar zoals het eruit ziet gaan ze met geen mogelijkheid de prijs en levergarantie halen, ik kan daardoor de overeenkomst ontbinden. Dus vandaar dat ik nu naar een Q2 aan het kijken ben als alternatief.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Mad-Matt schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 13:57:
[...]

Dat is wel een goede tip, alleen de mijne gaat er over een paar maanden uit.
Ik heb op het moment een Ateca besteld, maar zoals het eruit ziet gaan ze met geen mogelijkheid de prijs en levergarantie halen, ik kan daardoor de overeenkomst ontbinden. Dus vandaar dat ik nu naar een Q2 aan het kijken ben als alternatief.
Skoda Karoq is dan mss ook nog een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

itons schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 14:47:
[...]

Skoda Karoq is dan mss ook nog een optie?
Komen uit dezelfde fabriek, zelfde leverproblemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:52
Mad-Matt schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 15:16:
[...]

Komen uit dezelfde fabriek, zelfde leverproblemen
De nieuwe Q3!

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Te duur helaas, budget is max 40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:42

User

S3

Dus... een goeie week ofzo nadat ik zeg dat m'n A1 prima bevalt, zegt m'n broer tijdens een proefritje ineens "Schakelt hij niet verschrikkelijk traag?". En inderdaad, tijdens het schakelen remt de auto merkbaar een stukje af voordat de volgende versnelling gepakt wordt. Viel me laatst tijdens filerijden ook al op dat de automaat heel raar aangreep, soms schokt de auto echt naar voren dat je moet opletten dat je geen voorganger aantikt.

Ben vanmiddag naar de Dealer geweest, even een afspraak gemaakt voor een eerste indruk, kon pas 10 augustus helaas.

Iemand van jullie misschien enig idee wat het kan zijn? Kereltje achter de balie dacht aan koppeling of mechatronica van de bak. Beide kan een duur geintje worden. Ben al semi-serieus op zoek naar een opvolger waar ik een aantal jaar in kan rijden, maar heb nog niet echt een keuze kunnen maken. Budget zit zo rond de 25-30k inclusief inruil huidige auto.

[ Voor 58% gewijzigd door User op 30-07-2018 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

User schreef op maandag 30 juli 2018 @ 19:28:
Dus... een goeie week ofzo nadat ik zeg dat m'n A1 prima bevalt, zegt m'n broer tijdens een proefritje ineens "Schakelt hij niet verschrikkelijk traag?". En inderdaad, tijdens het schakelen remt de auto merkbaar een stukje af voordat de volgende versnelling gepakt wordt. Viel me laatst tijdens filerijden ook al op dat de automaat heel raar aangreep, soms schokt de auto echt naar voren dat je moet opletten dat je geen voorganger aantikt.

Ben vanmiddag naar de Dealer geweest, even een afspraak gemaakt voor een eerste indruk, kon pas 10 augustus helaas.

Iemand van jullie misschien enig idee wat het kan zijn? Kereltje achter de balie dacht aan koppeling of mechatronica van de bak. Beide kan een duur geintje worden. Ben al semi-serieus op zoek naar een opvolger waar ik een aantal jaar in kan rijden, maar heb nog niet echt een keuze kunnen maken. Budget zit zo rond de 25-30k inclusief inruil huidige auto.
Wellicht kan het met het verversen van de olie van de automaat de probleem verhelpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User

User

S3

Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2018 @ 19:37:
[...]

Wellicht kan het met het verversen van de olie van de automaat de probleem verhelpen!
Is de 7-traps S-tronic geen droge automaat dan? Dat dacht ik namelijk.

Edit: Nvm, bak zelf heeft natuurlijk wel olie.

Edit 2: Ik kwam deze tegen voor import, maar dat lijkt me spotgoedkoop voor wat je krijgt, eerlijk gezegd.

[ Voor 62% gewijzigd door User op 30-07-2018 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Een Q2 is Vegas Yellow is best wel erg cool...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mad-Matt schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 20:46:
Ik vind de Q2 echt niet om aan te gluren.
Maar dat zijn momenteel wel meer auto's (X2, nieuwe A-klasse hatchback)...

Maar ok, niets zo persoonlijk als smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryanvan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-09 12:01
Ik ben even benieuwd naar jullie expertise, op VW gebied zit ik wel goed kwa kennis (heb zelf een Golf 7). Ik zit in de markt voor een nieuwe A5; als ik em zelf koop bij de dealer kost ie me 68k.... Dus ik heb liever dat ie sub 15K km heeft zodat de eerste grote kop eraf is. Tot op heden heb ik eigenlijk maar 1 audi gezien die alles had wat ik wilde, en die was 60k met 8K km.

Ik ben even benieuwd welke opties er later in zijn te bouwen, of is dit net zoals bij de golf vrijwel te verwaarlozen...?

Volgens mij kan je in ieder geval, de donkere achterlampen, carplay/android auto later inbouwen. Maar verder kon ik niet heel veel vinden helaas :/.

Dan weet ik in ieder geval wat ik absoluut wel direct moet hebben en wat ik eventueel, indien te bekostigen en of via de dealer te doen later kan inbouwen.

PSN: bryanlost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
Kijk je alleen in Nederland rond of ook in Duitsland? In Duitsland zijn de auto’s vaak voller qua opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

bryanvan schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 17:44:
Ik ben even benieuwd naar jullie expertise, op VW gebied zit ik wel goed kwa kennis (heb zelf een Golf 7). Ik zit in de markt voor een nieuwe A5; als ik em zelf koop bij de dealer kost ie me 68k.... Dus ik heb liever dat ie sub 15K km heeft zodat de eerste grote kop eraf is. Tot op heden heb ik eigenlijk maar 1 audi gezien die alles had wat ik wilde, en die was 60k met 8K km.

Ik ben even benieuwd welke opties er later in zijn te bouwen, of is dit net zoals bij de golf vrijwel te verwaarlozen...?

Volgens mij kan je in ieder geval, de donkere achterlampen, carplay/android auto later inbouwen. Maar verder kon ik niet heel veel vinden helaas :/.

Dan weet ik in ieder geval wat ik absoluut wel direct moet hebben en wat ik eventueel, indien te bekostigen en of via de dealer te doen later kan inbouwen.
Bij vag kan ne praktisch alles retrofitten (behalve open dak). Bij een echte garage gaan ze het wss zeggen dat het onmogelijk is en voor de rest ga je rekening moeten houden dan retrofits enorm duur kunnen uitkomen aan onderdelen en kennis als hje het zelf niet kan.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• User

User

S3

Mad-Matt schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 20:46:
Sowieso een prachtige kleur! Bij Pouw Zwolle staat een super mooie A3 in Vegasgeel met zwart dak en accenten, echt een pracht van een auto:
Afbeeldingslocatie: https://www.pouw.nl/content-pou/stocks/16170/orig/audi-a3-sportback-1-5-tfsi-cod-150pk-s-tronic-s-line-edition-zwart-optiekpakket-01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Ik mag een leasewagen kiezen en mijn voorkeur gaat uit naar de Audi Q2.
Weet iemand echter hoe snel de USB poort oplaadt? Vind daar niets over terug zoals aantal Ampere.

Idealiter blijft het batterijpercentage stijgen (ipv stagneren of al zeker niet nog dalen) op mijn smartphone terwijl ik rij op max brightness met zowel Waze als Spotify aan.

Indien dit niet lukt, overweeg ik een sigarettenstekker te kopen want daarvoor heb ik een 3-port Quick Charge stekker die snel oplaadt en het batterijpercentage blijft stijgen in het vermelde scenario. Alleen wil ik dus indien mogelijk deze extra kost vermijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itons
  • Niet online
Asgaro schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 03:03:
Weet iemand echter hoe snel de USB poort oplaadt? Vind daar niets over terug zoals aantal Ampere.

Idealiter blijft het batterijpercentage stijgen (ipv stagneren of al zeker niet nog dalen) op mijn smartphone terwijl ik rij op max brightness met zowel Waze als Spotify aan.

Indien dit niet lukt, overweeg ik een sigarettenstekker te kopen want daarvoor heb ik een 3-port Quick Charge stekker die snel oplaadt en het batterijpercentage blijft stijgen in het vermelde scenario. Alleen wil ik dus indien mogelijk deze extra kost vermijden.
Q2 hier, opladen terwijl flitsmeister + spotify draaien gaat prima (iphone 8 )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Als ik niets doe in mijn auto (A3) is mijn Iphone SE na ca 45 mins helemaal vol (vanaf 20% ofzo)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:52
Asgaro schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 03:03:

Neem smartphone interface, dan heb je Waze op je MMI :) opladen gaat vrij rap.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:46
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 21:07:
[...]

Ja je vergeet dat het zaakje gemonteerd mag worden en dan afhankelijk van wat je neemt of wilt toch behoorlijk bezig zult zijn.

Het was 2 dagen werk op Mn rs. En het kan een verbetering zijn ten behoeve van comfort. Dus je kunt de rit een stuk akelig gaan vinden. Zwart is hardste die er is, choose wisely.
Poeh, maar duurt het monteren van die zogenaamde powerflex dan 1.5 werkdag?

Bij mijn A4 heb ik ook voor alle draagarmen laten vervangen (zelfde klacht als de TT), dit was circa 4 uurtjes werk (bij mijn garage dan). Dit ging gewoon om een complete set van ATP autoteile, niet de goedkoopste (volledige set begon bij circa 80 euro) maar ook niet de duurste.
2 jaar later werkt alles nog perfect en sinds deze complete set vervangen is, is ook bij mij de wegligging zeer positief verandert.

Aangezien de TT van zijn ouders het meeste op mijn A4 zal lijken op dat gebied vraag ik me af waarom ze bij hem 2 dagen bezig zouden moeten zijn en hij ''RS'' onderdelen zou moeten laten monteren. Ja natuurlijk kan het allemaal, maar is dat niet een beetje totaal overbodig?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:35

Exigence

dnkroz

Ik meld mij ook maar eens in dit topic. Sinds een paar weken eigenaar van een mooie Audi A4 B6 Quattro uit 2001 met ~164.000 km op de klok. Volledig dealeronderhouden en net voorzien van een nieuwe distributieriem. Voorzien van een heerlijke 3.0 V6 met handbak 8)

Voorzien van een aantal leuke opties:
- Quattro met sportonderstel
- Lederen sportstoelen met el. lendenverstelling (als nieuw, heel erg netjes nog!)
- Xenon verlichting
- Audi Concert 2 radio met subwoofer in de kofferbak
- PDC achterzijde

Goede deal kunnen sluiten omdat er een motorstoring in zat (problemen met de nokkenasverstelling op beide cilinderbanken), de PDC werkte niet optisch wat dingen (speakerkapje kapot, en de gebruikelijke slijtage aan de lichtschakelaar en handgreep). Verder hebben de velgen pekelschade.

De motorstoring kon twee dingen zijn, of de nokkenassensor is stuk (4 stuks á ~20 euro per stuk) of de nokkenasverstelling zelf is defect (2 stuks á 800 euro per stuk, en dan moet de volledige distributie er weer af :X ). Dus dat was een gok.

Allereerst de sensoren vervangen, maar dit loste het probleem niet op. Dus helaas maar begonnen aan de demontage van de nokkenasverstellers. Op internet uitgevonden dat ze soms wel eens vast willen gaan zitten door stukjes oliezeef die afbreken, dus demonteren en reinigen zou kunnen helpen. Of dat er een zekering onder de ECU defect is (nauwelijks bereikbaar).

Dus eerst de ECU maar gedemonteerd (ruitenwissers eraf, paravaan los 8)7 ). Zag er allemaal prima uit. Hele motorruimte maar opgeschoond vervolgens. Alle kappen eraf, luchtfilterbak los, aanzuigleidingen los, peilstokbuis los, onsteking eraf, kleppendeksel eraf en de verstellers maar gedemonteerd.

Helaas kon ik aan de verstellers niks zien, geen metaalsplinter die hem tegenhield, draaide soepel, helemaal niks. Zouden ze dan echt gewoon defect zijn? :( Ik had inmiddels al verstellers via Ebay gevonden van een sloopblok (€ 150 per stuk ipv € 800 nieuw >:) ).

Eerst de boel maar weer in elkaar omdat ik toch naar m'n werk moet met dat ding. Tijdens het monteren viel mij corrosie aan een stekker op (die normaal verstopt zit). Zou het dan zo simpel zijn? Contacten gereinigd en opnieuw ingesprayed. Meteen ook de andere cilinderbank gedaan. Alles weer gemonteerd en verrek, motorstoring weg! :D Later nog een paar keer uitgelezen, maar komt niet meer terug. Achteraf echt een goede deal gesloten :D

Heb er iniddels al een mooie Westfalia afneembare trekhaak onder gezet (twee zaterdagen werk 8)7 ). Nog een aantal dingen op de to-do lijst:
- Nieuwe/andere velgen (huidige hebben pekelschade)
- Bekabeling van 3 deuren vervangen (hebben allemaal kabelbreuk bij het scharnierpunt)
- Nieuw speakerkapje en handgreep
- PDC speakertje vervangen (ja, de PDC storing was slechts het speakertje :D )
- Auto laten polijsten

Over drie weken eerst op vakantie naar Griekenland met dat ding :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
itons schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 11:23:
[...]

Goed. Wat wil je weten?
Welke Q2 heb je? Gewone, Sport of Design?
En welke kleur?

Ik ga voor de gewone met nanogrijs (metaallak) kleur. Indien je zelfde versie en kleur zou hebben, wil ik wel wat foto's 🙂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• itons
  • Niet online
Asgaro schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 20:47:
[...]

En welke kleur?

Ik ga voor de gewone met nanogrijs (metaallak) kleur. Indien je zelfde versie en kleur zou hebben, wil ik wel wat foto's 🙂
Uitvoering is #limited (ik heb het niet bedacht)...http://nieuws.audi.nl/audi-q2-limited-allesbehalve-limited/

Is Sport + Pro line. Kleur is rood. (geen keuze i.v.m. short lease, niet zelf samengesteld). Collega heeft er een in grijs, zal kijken of ik morgen foto kan schieten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Toevallig iemand bekend met de levertijden bij Audi? (Q2 1.0 dsg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-09 21:05
Problemen met de eerder genoemde TT zijn opgelost. Na wat onderzoek besloten om de stabilisator stangen en rubbers te vervangen door aftermarket onderdelen. Uiteindelijk niet gekozen voor powerflex aangezien het met 180PK voorwielaandrijving toch geen racemonster zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-09 12:39
Goed bezig! Geeft toch altijd een boel voldoening als je zelf dingen repareert, oplost en de auto weer netjes maakt! Heb je ook foto's?

Vakantie wordt wel een feestje met een smeuïge 6-pitter i.c.m handbak; af en toe even terugschakelen of lekker doortrekken met een raampje open })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Bij de A3 zit in het Business Pack al een Cruise Control. Bij Q2's Business Pack echter niet: is dit een foutje?
Of zou ik bij opstellen offerte voor Q2 kunnen vragen/onderhandelen dat ik Cruise Control erbij krijg zonder extra kost? (In dat geval zou ik namelijk net een Q2 Sport kunnen nemen binnen het budget. Zou fantastisch zijn!)

--------
Andere vraag:

Waarom is de metaallak optie als aparte optie zo duur? €6220? Zit wel in Business Pack dus als je metaallak moet hebben volgens werkgever, moet je sowieso Business Pack nemen?
Of ben ik mis en is metaallak kleur helemaal niet zo duur en kijk ik fout?

[ Voor 29% gewijzigd door Asgaro op 03-08-2018 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Asgaro schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 21:31:
Bij de A3 zit in het Business Pack al een Cruise Control. Bij Q2's Business Pack echter niet: is dit een foutje?
Of zou ik bij opstellen offerte voor Q2 kunnen vragen/onderhandelen dat ik Cruise Control erbij krijg zonder extra kost? (In dat geval zou ik namelijk net een Q2 Sport kunnen nemen binnen het budget. Zou fantastisch zijn!)

--------
Andere vraag:

Waarom is de metaallak optie zo duur? €6220? Zit wel in Business Pack dus als je metaallak moet hebben volgens werkgever, moet je sowieso Business Pack nemen?
Of ben ik mis en is metaallak kleur helemaal niet zo duur en kijk ik fout?
620 euro denk ik dat je bedoeld?
Tja, geen idee. Waarschijnlijk omdat mensen het toch wel betalen.
Persoonlijk vind ik het ook belachelijk dat metallic lak nog steeds niet standaard is bij auto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Mad-Matt schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 21:42:
[...]

620 euro denk ik dat je bedoeld?
Tja, geen idee. Waarschijnlijk omdat mensen het toch wel betalen.
Persoonlijk vind ik het ook belachelijk dat metallic lak nog steeds niet standaard is bij auto's
Er staat wel degelijk €6620 maar het is zo duur in vergelijking met de rest dat ik me afvraag of het geen fout is?
Wanneer ik in de Fleet Tool kies voor "nanogrijs (metallic)" krijg ik:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aOz3q0X.png

Het springt er ook uit in de Opties lijst:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Qsf1ja4.png

En wat ook raar is: je ziet in die fleet tool Metaalkleur Daytonagrijs €2285.
Maar op de officiële Audi configurator staat:
Nanogrijs metaalkleur: 738,10 EUR
Daytonagrijs (pareleffect): 2.764,85 EUR

Dus feitelijk neem ik best in de fleet tool Daytonagrijs? Ook al is dat normaal veel duurder tov Nanogrijs in de officiële Audi configurator?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

heel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Hoeft ook uiteindelijk niet opgelost te geraken: die Pack Business (2,438.02) blijft de beste keuze omdat daar al metaallak inzit, naast andere zaken die verplicht zijn door werkgever. :)
Ik ga het wel is navragen uit nieuwsgierigheid wanneer ik naar Audi garage ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
erik23 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:42:
Problemen met de eerder genoemde TT zijn opgelost. Na wat onderzoek besloten om de stabilisator stangen en rubbers te vervangen door aftermarket onderdelen. Uiteindelijk niet gekozen voor powerflex aangezien het met 180PK voorwielaandrijving toch geen racemonster zal worden.
Standaard slijtage verhaal bij Audi. Had mijn RS4 ook last van. In 1 x opgelost door alles te vervangen, en man wat een verschil. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:07
De Audi TT van mijn vriendin staat alweer vast in de garage. Ze was op weg door Duitsland, begint de auto een bak herrie te produceren! Hij klinkt echt als een schuddende gereedschapskist. (Of als een Ducati droge koppeling, voor de kenners. :P )

Ben benieuwd wat er mee aan de hand is... Hoe dan ook: kansloos dat dit gebeurt met 55.000 op de teller met een Audi:Plus occasion.

[ Voor 12% gewijzigd door Nero22 op 05-08-2018 08:20 ]

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Nero22 schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 08:15:
De Audi TT van mijn vriendin staat alweer vast in de garage. Ze was op weg door Duitsland, begint de auto een bak herrie te produceren! Hij klinkt echt als een schuddende gereedschapskist. (Of als een Ducati droge koppeling, voor de kenners. :P )

Ben benieuwd wat er mee aan de hand is... Hoe dan ook: kansloos dat dit gebeurt met 55.000 op de teller met een Audi:Plus occasion.
Stopt of vermindert het rammelen als je koppeling indrukt?

Zwaai zwaai vliegwiel....kan zelfs gebeuren met 10k op de teller :P

En vliegwiel wordt vaak als “slijtage” deel gezien door Vag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
azz_kikr schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 09:03:
[...]

Stopt of vermindert het rammelen als je koppeling indrukt?

Zwaai zwaai vliegwiel....kan zelfs gebeuren met 10k op de teller :P

En vliegwiel wordt vaak als “slijtage” deel gezien door Vag.
Ik heb alleen een video gezien - heb het niet zelf meegemaakt. Hopelijk is de Poolse VAG wat liever dan Pon, want daar lees ik alleen maar slechte verhalen over w.b. garanties e.d. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:38

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Vliegwiel een slijtagedeel? Ja na 3-4 ton misschien. Niet bij 50k of bij 10k kilometers 8)7

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Chaoss schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 22:28:
Vliegwiel een slijtagedeel? Ja na 3-4 ton misschien. Niet bij 50k of bij 10k kilometers 8)7
Ja, dat kan. Als die TT wellicht gechipped is dan kan je meer kracht toepassen dan dat dat ding voor gemaakt is. Maar in de regel gaat een vliegwiel 100.000km mee inderdaad.

Paar keer goed beuken ermee helpt ook natuurlijk. :)

Edit: http://www.ooyyo.com/port...9221537144469627933.html/

Kriebelt weer. Twijfel wel weer over de km-stand. Auto van 15+ jaar...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2018 06:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Chaoss schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 22:28:
Wel bij de Vaggroep. Dode vliegwielen onder de 50k zijn schering en inslag. Mijne was zelfs na 65k voor 70% doormidden gebroken. Standaard niet gechipped. Wel vergoed gekregen door Belgische importeur. Het valt in ieder geval niet onder fabrieksgarantie. Als je wagen nog onder dealergara,tie valt, zou het normaal geen problemen mogen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User

User

S3

Nog best lastig, dat auto kiezen. Een A4 waar ik een testritje in gepland had is ondertussen verkocht, dus dat gaat niet door. Kzit nu een beetje te dubben tussen S1/A3/S3. S3 valt eigenlijk buiten mijn budget, maar in een gekke bui kan je rare dingen doen. ;)

S1 lijkt me wel super leuk, maar helaas alleen handgeschakeld en ik hoorde dat ze veel problemen met de koppeling hebben, dus ik weet niet of dat handig is omdat ik zo'n 20k km per jaar rij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itons
  • Niet online
Asgaro schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 20:47:
[...]

En welke kleur?

Even snelle foto geschoten, is niet de nanogrijs ben ik bang.

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/jMoq6K/IMG_3475.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
Update over de Audi TT: er schijnt een cilinder ontploft te zijn (of iets dergelijks). :F

Gelukkig krijgen we nu wel een hele nieuwe motor onder garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:23

vhal

ಠ_ಠ

itons schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 09:06:
[...]

Even snelle foto geschoten, is niet de nanogrijs ben ik bang.

[afbeelding]
offtopic:
wat een rampzalige parkeerplekken zijn dat...zo smal... :X

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Laatst online: 22:16

InFamous

excommunicado

Nero22 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 21:47:
Update over de Audi TT: er schijnt een cilinder ontploft te zijn (of iets dergelijks). :F

Gelukkig krijgen we nu wel een hele nieuwe motor onder garantie.
WTF?
Daar heb ik nog nooit van gehoord, maar wel lekker een nieuwe motor onder garantie.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:57

paQ

nah... effe wat tweaker hulp nodig :)

Onze 2006 A6 avant zegt dat de achterklep niet gesloten is.
Verlichting achterin blijft ook aan, alarm schakelt niet in bij sluiten.

Om batterij te sparen lampjes verwijderd, maar de accu blijft toch leeglopen :? (nieuwe batterij)
Gisteren heeft de auto anderhalve dag stil gestaan > accu volledig plat nu :(

Waar moet ik dit probleem zoeken?
Het slot van de achterklep reageert wel op de FOB overigens.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:32

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

paQ schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:57:

Om batterij te sparen lampjes verwijderd, maar de accu blijft toch leeglopen :? (nieuwe batterij)

Euh achterklep sluiten? :P

Maar anders sensor even checken die registreert of de klep dicht zit.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:57

paQ

Maar waar vind ik die sensor? :+
Zit die in het scharnier? in het slot? onder de slotplaat op de auto?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kogel door de kerk... Audi RS6 C5 gekocht. Volgende maand hier in Portugal.

:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

paQ schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:57:

Ah, die heb ik met mijn A3 (2010) destijd sook gehad. Was een leasert, is een nieuwe sluiting in gekomen iirc. Bel de dealer ff zou ik zeggen, is volgens mij een bekend probleem.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 11:23:

[video]

Gefeliciteerd. 👍🏻
Die van het filmpje?
En ben je ge-emigreerd naar Portugal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tylen schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 11:32:
[...]

Gefeliciteerd. 👍🏻
Die van het filmpje?
En ben je ge-emigreerd naar Portugal?
Ja en ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Is de “business” daar beter? ;) of doe je ondertussen iets anders. Haha 👍🏻👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:43

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 11:23:

[video]

Leuk!
Kun je hem een beetje veilig parkeren waar je woont, of was je inmiddels al weer verhuisd binnen Portugal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tylen schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 11:36:
[...]

Is de “business” daar beter? ;) of doe je ondertussen iets anders. Haha 👍🏻👍🏻
Nee de business en werk in het algemeen is 100x schijt hier. Men werkt zich het apelazerus voor een salaris van 500 in de maand. Maar ik behou mijn werk gewoon en grootste deel van Klanten dan ook in NL.

Intussen een bedrijf hier opgestart, ik ga zowat 80k op jaarbasis qua belastingvoordeel erop vooruit. Dus ik zou gek zijn nog in NL te verblijven terwijl de kwaliteit van het leven hier echt vele malen beter is.

Bedoel compleet appartement met zwembad, prive parking en alles met een hek erom heen > 700 in de maand. Ben er in ieder geval druk mee bezig.

De RS6 build heb ik natuurlijk vanaf het begin meegemaakt. En hij wil er vanaf. We zijn tot een prijsafspraak gekomen en volgende maand rijdt ie 'm dik 2400km richting portugal. Behoorlijk wat brandstof met een 1:5 en flink wat tolwegen.. :P

Audi Dealers hier zijn spotgoedkoop. Echter onderdelen zit toeslag op toeslag in verhouding met duitsland. Maar daar is nog wel mee te leven. Vraag me af hoe het zit met import van auto's van een ander land in Portugal. In Belgie is het zo dat alles terug naar stock moet.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=pCS6XrbDVoM]

Oud video'tje op mijn YT account. Dat ding trekt echt als een tank. Geheid sneller als mijn toen RS4. Maar brandstof verbruik wordt je ook niet vrolijk van. Ik wil het ding ook minimaal gaan gebruiken, hoewel ik mezelf ken.... _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2018 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Uberhaubt een apartement met 1 slaapkamer voor minder dan 700 euro is in Nederland al een wonder :+

Ik zie ze geregeld voorbij komen, die studenten flatjes, 800 euro in de maand voor 10 vierkante meter en gedeelde badkamer, keuken etc. Ik lach me kapot met een hypotheek van 300 in de maand voor 80 vierkante meter, 2 slaapkamers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FastFred schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 12:03:
Uberhaubt een apartement met 1 slaapkamer voor minder dan 700 euro is in Nederland al een wonder :+

Ik zie ze geregeld voorbij komen, die studenten flatjes, 800 euro in de maand voor 10 vierkante meter en gedeelde badkamer, keuken etc. Ik lach me kapot met een hypotheek van 300 in de maand voor 80 vierkante meter, 2 slaapkamers :P
Ik zit zelf in een soort van AirBNB appartement omdat ik nog niet zeker was over m'n zaak te willen blijven in portugal ofniet. Ik heb net het contract verlengd met nog een half jaar (om ook verder te kijken naar een goede woning) maar de schoft van een verhuurder verhoogd zo ff de huur richting 1500 euro in de maand. De buurman zegt ook; dit is en mag nog geen 600 in de maand all-in zijn.

Maar lissabon is een beetje amsterdam. Daar betaal je je ook tievusscheel voor een schuur midden in het centrum. Ik weet dan ook niet beter. Maar kijk je net wat verder buiten lissabon om en dan tref je daar complete penthouse's voor nog geen 700 in de maand.

Lissabon is mooi, ik woon dan echt net uit de buurt van toeristische gedeelte (veel overlast daar), heb uitzicht op de zee hier in een mooi veilig wijkje omdat het presidentieele huis hier op loopafstand zit, maar het kan beter. :)

Alleen er zat gewoon heel veel voorbereiding in de BV omdat het allemaal compleet anders werkt dan in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
1500 euro huur in de maand doet je volgens mij maar weinig pijn, hou je nog 78.500 over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

FastFred schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 12:19:
1500 euro huur in de maand doet je volgens mij maar weinig pijn, hou je nog 78.500 over :P
Bijzonder rekensommetje maak jij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Reinier schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 12:40:
[...]

Bijzonder rekensommetje maak jij :)
Idd,

Belastingvoordeel is wat anders dan actueele winst. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 12:44:
[...]

Idd,

Belastingvoordeel is wat anders dan actueele winst. :P
En ergens zit nog een factor jaar -> maand, dus 12. Maar whatever :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Reinier schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 12:45:
[...]

En ergens zit nog een factor jaar -> maand, dus 12. Maar whatever :)
M'n huurwoning in NL waarvan ik de begane grond volledig ingericht had tot kantoor was voor de BD geen reden om bepaalde kosten af te trekken. Hier is dat anders, beetje 20 jaar terug in de tijd, maar wel een stuk voordeliger.

Hier heb je natuurlijk ook fikse belasting(en), maar na een rekensom met een accountant van portugese komaf kom ik toch echt voordeliger uit dan in NL.

Dus waarom niet. 3 kwart van het jaar zomer. De winters die hier nauwelijks 0 graden halen, en een super relaxte politie, land en cultuur. Echter als je hier een audi wilt kopen dan mag je lang zoeken; de meeste modellen zijn veels te duur. Ik zou een kleine 800 euro kwijt zijn + ticket terug naar NL om de auto hier te laten brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Gelijk heb je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Ik snap het ook heel goed hoor, vind het ook wel een tof avontuur.

Mijn factor 12-opmerking sloeg op de reactie van FastFred :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik mag niet klagen. Ik heb een leuk vrouwtje gevonden. Langzaam aan krijgt alles vorm enzo. En daar hoort natuurlijk een bazen-papa bak bij. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 11:46:
[...]

Nee de business en werk in het algemeen is 100x schijt hier. Men werkt zich het apelazerus voor een salaris van 500 in de maand. Maar ik behou mijn werk gewoon en grootste deel van Klanten dan ook in NL.

Intussen een bedrijf hier opgestart, ik ga zowat 80k op jaarbasis qua belastingvoordeel erop vooruit. Dus ik zou gek zijn nog in NL te verblijven terwijl de kwaliteit van het leven hier echt vele malen beter is.

Bedoel compleet appartement met zwembad, prive parking en alles met een hek erom heen > 700 in de maand. Ben er in ieder geval druk mee bezig.

De RS6 build heb ik natuurlijk vanaf het begin meegemaakt. En hij wil er vanaf. We zijn tot een prijsafspraak gekomen en volgende maand rijdt ie 'm dik 2400km richting portugal. Behoorlijk wat brandstof met een 1:5 en flink wat tolwegen.. :P

Audi Dealers hier zijn spotgoedkoop. Echter onderdelen zit toeslag op toeslag in verhouding met duitsland. Maar daar is nog wel mee te leven. Vraag me af hoe het zit met import van auto's van een ander land in Portugal. In Belgie is het zo dat alles terug naar stock moet.

[video]

Oud video'tje op mijn YT account. Dat ding trekt echt als een tank. Geheid sneller als mijn toen RS4. Maar brandstof verbruik wordt je ook niet vrolijk van. Ik wil het ding ook minimaal gaan gebruiken, hoewel ik mezelf ken.... _/-\o_
Cool hoor! Zou wat korting afspreken en lekker zelf ophalen! Mooi ritje :9

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wimpie schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 15:54:
[...]

Cool hoor! Zou wat korting afspreken en lekker zelf ophalen! Mooi ritje :9
2400km... denk dat ik het e.a wel voorzie dat mis kan gaan. :P

Weet iemand waar ik een uitdraai van mijn schadevrije jaren kan verkrijgen? Sinds rijbewijs schadevrij gereden (10+ jaar) en dat kan namelijk wel helpen in een verzekering in portugal.

Die zien me natuurlijk al aankomen met zo'n auto, en willen daar meteen de hoogste prijs voor gaan berekenen.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2018 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Van de kaart. Import van een 2003 Rs6 naar Portugal kost €35.000. V8 en 350gr CO2 uitstoot. :’)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-09 21:37

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Verwijderd schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 17:06:
[...]

2400km... denk dat ik het e.a wel voorzie dat mis kan gaan. :P

Weet iemand waar ik een uitdraai van mijn schadevrije jaren kan verkrijgen? Sinds rijbewijs schadevrij gereden (10+ jaar) en dat kan namelijk wel helpen in een verzekering in portugal.

Die zien me natuurlijk al aankomen met zo'n auto, en willen daar meteen de hoogste prijs voor gaan berekenen.
https://www.geld.nl/autov.../aantal-schadevrije-jaren
Hoeveel schadevrije jaren heb ik?

Je opgebouwde schadevrije jaren zijn makkelijk te achterhalen. Deze staan namelijk vermeld op het polisblad van je autoverzekering. Ben je dit document kwijt? Dan kun je de schadevrije jaren ook nog altijd opvragen bij je oude verzekeraar, via de royementsverklaring of via Roy-data.
:*)

[ Voor 23% gewijzigd door DerOllie op 10-08-2018 19:58 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:26
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 17:44:
Van de kaart. Import van een 2003 Rs6 naar Portugal kost €35.000. V8 en 350gr CO2 uitstoot. :’)
https://www.seps.nl/home/roy-data/inzagerecht-formulier/ ;)

It's All In The "Mix"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexke1988
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-09 22:12

alexke1988

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Die automaat zal ook niet lang meer geleefd hebben :) !
Die slipte lekker door op het einde. Je ziet de toerenteller plots stijgen, maar de snelheidsmeter niet.

Wij hebben zelf hier een RS6 C5 Avant gehad.
Super ding: comfortabel snel en ruim.
Wel niet zo fijn in het snelle bochtenwerk, maar maakte dat direct goed na de bocht door zijn power.

Uiteindelijk gaf de automaat ook de geest.

[ Voor 6% gewijzigd door alexke1988 op 11-08-2018 02:17 ]

i7 5960X - Rampage V Extr. - 16GB Quad DDR4 2800 Corsair LPX - MSI 980GTX Ti - AX1200i - Obsidian 650D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Mijn maatje heeft een nardo grijze rs6 c7 en daar was na een paar dagen de as los van de bak geschoten/gebroken. Natuurlijk wel onder garantie gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
alexke1988 schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 02:11:
[...]

Die automaat zal ook niet lang meer geleefd hebben :) !
Die slipte lekker door op het einde. Je ziet de toerenteller plots stijgen, maar de snelheidsmeter niet.

Wij hebben zelf hier een RS6 C5 Avant gehad.
Super ding: comfortabel snel en ruim.
Wel niet zo fijn in het snelle bochtenwerk, maar maakte dat direct goed na de bocht door zijn power.

Uiteindelijk gaf de automaat ook de geest.
Nee, was echt wielspil. De hele automaat is herbouwd, verstevigd en goed tot 1200nm. Het vermogen van de motor is teruggezet naar 600PK. Er zit meer in maar dat gaat wel ten koste van de bak.

Ik heb de buildlog toendertijd ook van dichtbij gevolgd. De bak alleen al koste een godsvermogen. En dan de remap van MRC er nog op; die zorgt ervoor dat de bak bij grof gebruik gewoon niet zo snel stukgaat.

Maar ik heb de koop af moeten wenden; import van een auto naar portugal toe (en met name deze RS6) kost gewoon ff 34.000 euro + 499 euro administratiekosten. 35k dus voor import van een auto omdat het louter een V8 betreft en een CO2 uitstoot van ongeveer 350gr / gereden km heeft.

Ik weet niet; ik dacht dat de kosten nooit zo hoog konden zijn. Als je nu in duitsland een RS6 importeert naar NL en deze incl autoambulance het land in rijdt ben je nooit meer dan 1500 tot 2000 kwijt.

Baal er echt van. We hebben gekeken naar behoud van NL's kenteken maar dat is niet zo slim. Je zit met onderhoud, eventueele pech en de jaarlijkse APK omdat deze anders niet meer verzekerd is als je te laat bent. De auto moet dus jaarlijks terug en heen en weer met een 1:5 verbruik (2x 2400km) is gewoon not done. Dan kijk je dus naar een soort huur constructie waarvan de onderhoud voor mijn rekening komt te liggen en toestanden... doe maar niet.

Ik koop gewoon een auto hier dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.,mn

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2020 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met Nederlands kenteken een APK keur laten doen in Spanje? Of de auto richting spanje importeren en daar op kenteken houden? Erg omslachtig; en een beetje een vreemde situatie iedere keer als je je papieren overleggen moet. Iemand zei me al met zo'n auto wordt je om de haverklap gecontroleerd hier in Portugal. Kan ik begrijpen. Was in Utrecht en Amsterdam e.a niet anders gewend eerlijk gezegd.

Ik flikker het strijdbijltje neer. Er zijn wel wat RS6's te koop hier maar dat is allemaal stock en gegarandeerd dat zo'n bak eruit klapt. Kans is gewoon heel groot dat je de problem-pit van een ander overneemt en dat wil ik mezelf gewoon ff besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2020 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Spanje hanteert andere keuringseisen voor de APK dan Nederland. Informatie over welke eisen dit zijn kunt u navragen op de locatie van uw keuze.
Welke zijn dat? De auto is relatief origineel maar kan me voorstellen dat leeggeklopte kats niet echt in dank worden afgenomen. Hoe zit het met gastest? In NL zou die er wel feilloos doorheen komen, spanje kan een ander verhaal zijn.

Nou ja dan zit je nog steeds 'vast' aan NL'se wegenbelasting, verzekering en dat soort zaken. En voor een RS6 is dat best prijzig in verhouding met hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2020 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 20:38
Wat ik heb begrepen verzekeringstechnisch is het verboden je voertuig langer als 2 maanden buiten NL te houden, kan de verzekeraar het opzeggen (gehoord via mijn verzekering) raad zoiets dus eigenlijk nogal af, zou het liever veiliger regelen dan mogelijk met issues.

Wel jammer dat de kosten zo hoog worden voor je rs6 :/ Ieder land is weer raar met import zaken.

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.,m

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2020 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:36

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Daarbij zal het ook in Portugal niet legaal zijn om als ingezetene voor langere tijd in een auto met buitenlands kenteken te rijden. Uiteraard omdat je dan belasting ontduikt.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maasluip schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 21:46:
Daarbij zal het ook in Portugal niet legaal zijn om als ingezetene voor langere tijd in een auto met buitenlands kenteken te rijden. Uiteraard omdat je dan belasting ontduikt.
Ja en nee, de WB zal hier ongetwijfeld 3x zo goedkoper zijn als die in NL. Hier betaal je nu geloof ik eenmalig een bedrag van ~ 300 per jaar. In NL was dat het 3 voudige.

Maar ik zie er sws vanaf. Er zit gewoon net teveel complicaties aan, ik kan beter gewoon hier een auto aanschaffen.
Naif0n schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 20:54:

Wel jammer dat de kosten zo hoog worden voor je rs6 :/ Ieder land is weer raar met import zaken.
Alles met een beetje hoge CO2 moet je keihard voor dokken. Daarom zie je hier weinig 'luxe' auto's rondrijden. De meeste zitten zelfs met huurauto's in de weer; dat schijnt nog voordeliger te zijn dan aanschaf van een auto zelf.

En de verotte auto's die je ziet, tja vraag niet hoe, maar het stinkt, uitlaat hangt bekant los op straat, of men is in de vroege ochtend om 06:00 5 minuten bezig om de motor startend te krijgen. :+

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2018 00:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:36

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 00:05:
[...]

Ja en nee, de WB zal hier ongetwijfeld 3x zo goedkoper zijn als die in NL. Hier betaal je nu geloof ik eenmalig een bedrag van ~ 300 per jaar. In NL was dat het 3 voudige.
1) die betaal je dan niet in Portugal
2) je hebt de invoerrechten dan niet betaald.

Het gaat niet om hoeveel je betaalt, het gaat om waar je het betaalt.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 11:38
Zijn er Gotters met ervaring van het importeren van een Audi? :)

Ik ben aan het rondkijken naar een mooi uitgeruste A3 (MMI +, stoelverwarming, parkeersensoren, parkeercamera, B&O sound, navigatie, climate control, xenon..) en het valt mij op dat veel A3's best lage KM standen hebben. Rijden die Duitsers nu zo weinig of is dit toch wel een type Audi waarbij een aangepaste KM stand niet vreemd is.

Ik begrijp soms ook niets van de prijzen, gister zag ik een A3 2014, nu helaas al weer verkocht met:

- Adaptive cruise controle
- Standkachel
- B&O
- Voor en achter parkeer sensoren
- Parkeercamera
- Leer/Alcantara stoelen
- MMI + (7inch)
- etc.
- 48.000 km

Voor maar 18.900 euro. Terwijl dat soort bakken normaal voor veel meer verkocht worden. Sowieso voor dit soort uitgeruste A3's wordt in Nederland echt de hoofdprijs gevraagd.

[ Voor 36% gewijzigd door Strider op 13-08-2018 15:45 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maasluip schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 08:08:
[...]

1) die betaal je dan niet in Portugal
2) je hebt de invoerrechten dan niet betaald.

Het gaat niet om hoeveel je betaalt, het gaat om waar je het betaalt.
Liep gisteren toevallig over een festival, daar hadden ze naast een enorme demo standplaats voor verkoop auto's, ook fucking paarden staan, koeien, dingen voor kinderen, een enorm podium daar waar een bekende lokale band speelt en noem maar op. Soort uitje voor alles en iedereen met 50 stands voedsel en bieren. Geniaal, want daar heb ik wel een kaartje weggetrokken van een bedrijf dat aardig mooie auto's voor betaalbare prijzen van de hand doet. Ik zwoer altijd bij audi te blijven maar zo'n Mazda 2 sportback is wel kek.

Afbeeldingslocatie: https://www.mazda.co.uk/canvas/showroom_2015/l10n/master/Hero/images/RHD/MAZ1711_Mazda2_CUT02_silver_620X360.jpg

Voor in een stad zoals lissabon ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpySeiko
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-03 23:40
Strider schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 15:40:

Ik ben aan het rondkijken naar een mooi uitgeruste A3 (MMI +, stoelverwarming, parkeersensoren, parkeercamera, B&O sound, navigatie, climate control, xenon..) en het valt mij op dat veel A3's best lage KM standen hebben. Rijden die Duitsers nu zo weinig of is dit toch wel een type Audi waarbij een aangepaste KM stand niet vreemd is.

Ik begrijp soms ook niets van de prijzen, gister zag ik een A3 2014, nu helaas al weer verkocht met:

- Standkachel
- B&O
- Parkeercamera
- Leer/Alcantara stoelen
- MMI + (7inch)
- etc.
- 48.000 km

Voor maar 18.900 euro. Terwijl dat soort bakken normaal voor veel meer verkocht worden. Sowieso voor dit soort uitgeruste A3's wordt in Nederland echt de hoofdprijs gevraagd.
Je zou natuurlijk kunnen vragen naar het onderhouds boekje (whatsapp foto ofzo.) om te kunnen zien wat de laatste onderhouds km stand was.
Heb sindskort een audi geimporteerd.
Prijs was inderdaad zeer interessant :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 11:38
SpySeiko schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 15:55:
[...]

Je zou natuurlijk kunnen vragen naar het onderhouds boekje (whatsapp foto ofzo.) om te kunnen zien wat de laatste onderhouds km stand was.
Heb sindskort een audi geimporteerd.
Prijs was inderdaad zeer interessant :/
Wat voor iets heb jij geïmporteerd?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User

User

S3

Ik zit ook naar importeren uit Duitsland te kijken, maar dan via een NL Audi dealer (Pouw). Kost je wel wat extra, maar dan heb je ook extra garantie dat het allemaal is zoals het lijkt. Binnenkort even een mailtje naar de verkoper met een lijstje met eisen/wensen en kijken wat ze vinden. Kzit erg naar de S3 te kijken momenteel.
Vooral de Quattro lijkt me een toegevoegde waarde, helemaal omdat ik van 't weekend bijna in de vangrail belandde omdat 1 of andere malloot vanuit een stilstaande rij auto's op de afrit besloot de snelweg weer op te gaan. Zo'n verdrijvingsvlak staat er voor Jan Joker, gewoon overheen rijden en hoppa de snelweg op. Die aanstormende A1 stopt wel. Toch?

[ Voor 57% gewijzigd door User op 13-08-2018 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

- Standkachel
- B&O
- Parkeercamera
- Leer/Alcantara stoelen
- MMI + (7inch)
- etc.
- 48.000 km

Jep, ik heb een TT uit Duitsland gehaald van 2 jaar oud. Ging eigenlijk heel makkelijk. Wat mij wel opviel, is dat je geen garantie krijgt van de garage als je exporteert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 15:46:
[...]
Ik zwoer altijd bij audi te blijven maar zo'n Mazda 2 sportback is wel kek.

[afbeelding]

Voor in een stad zoals lissabon ideaal.
Ik heb 5 jaar Audi gereden, en op het laatst een Mazda 2 geleend omdat de Audi bij het schadeherstelbedrijf stond.
Ondanks dat een Mazda er leuk uitziet merk je wel aan alles dat het kwalitatief een heel stuk minder is dan Audi. Doe je bijv. de kofferklep dicht dan voelt dat aan alsof je ergens een blikken deksel op afsluit, heel dun.
De wegligging was ook totaal anders. Ik was er totaal niet van onder de indruk.
Dus mocht je de overstap wagen, probeer wel eerst een goeie proefrit te maken! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:31

GerCor

Zonder dallen geen pieken

…... Rijden die Duitsers nu zo weinig of is dit toch wel een type Audi waarbij een aangepaste KM stand niet vreemd is.
Ik heb zelf vaak het idee, of praat het mezelf aan, dat dit soort auto's een tweede auto is. Van moeders de vrouw omdat meneer vaak de Mercedes mee heeft naar het werk en er toch boodschappen moeten worden gehaald. En dan heeft mevrouw wel recht op alle mogelijke opties die meneer ook heeft.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-09 15:54

https://www.rtlnieuws.nl/...s-de-teller-teruggedraaid

Of gewoon een auto die veel heeft stil gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:38

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Zal bij zelf aanschaffen in Duitsland wel meevallen lijkt me. Dat artikel slaat op handelaren die de km stand terugdraaien dan de auto op kenteken zetten en hier verkopen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
Als je een Audi uit Duitsland haalt moet je het gewoon doen bij een dealer. Het is niet een broodje hamburger wat je koopt. Tenminste voor mij was het wel een smak geld. In Nederland heb je genoeg dubieuze garages. Dat zal in Duitsland echt niet anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryanvan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-09 12:01
azz_kikr schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 20:08:
[...]

Bij vag kan ne praktisch alles retrofitten (behalve open dak). Bij een echte garage gaan ze het wss zeggen dat het onmogelijk is en voor de rest ga je rekening moeten houden dan retrofits enorm duur kunnen uitkomen aan onderdelen en kennis als hje het zelf niet kan.
Dat je zomaar alles kan retrofitten heb ik niet als mijn ervaring, kijk bijv maar eens naar een discover pro op een golf, kan ook niet zomaar.

Vaak als de garage iets moet unlocken of doen heb ik de ervaring dat het hem niet gaat worden, vandaar mijn vraag hier aan jullie experts :).

En ja klopt, retrofitting is vaak enorm duur, daarom vraag ik me ook af welke dingen wel makkelijk en relatief goedkoop zijn te retrofitten in een nieuwe A5.

PSN: bryanlost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-09 22:36
Hulliee schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 18:25:
[...]

Jep, ik heb een TT uit Duitsland gehaald van 2 jaar oud. Ging eigenlijk heel makkelijk. Wat mij wel opviel, is dat je geen garantie krijgt van de garage als je exporteert.
Dat is niet helemaal waar, want in Duitsland heb je een "gewährleistung" wat simpel gezegd inhoudt dat je 1 jaar een goedwerkende auto mag verwachten. Wel moet je na 6 maanden dan zelf aantonen of het euvel er al was. Dit is dus bij wet geregeld in Duitsland, maar is geen echte garantie.

En goede dealer wil je de auto uiteraard het liefst verkopen met minimaal 1 jaar garantie (vaak een garantieverzekering of merkgebonden garantie). Heb je problemen, kan je die gewoon in NL laten verhelpen.

Heb zelf een VW uit Duitsland geïmporteerd van een dealer een paar maanden geleden, en die werd zelfs niet meegegeven zonder garantie. Mijn tip is wel om het bij de dealer te zoeken, want meestal zijn die auto's ook volledig dealer onderhouden.

Het importeren in NL zelf is niets aan, als je alles goed voorbereid kan je binnen een week sturen met kenteken.

[ Voor 15% gewijzigd door John767 op 13-08-2018 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
John767 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 21:42:
[...]

Dat is niet helemaal waar, want in Duitsland heb je een "gewährleistung" wat simpel gezegd inhoudt dat je 1 jaar een goedwerkende auto mag verwachten. Wel moet je na 6 maanden dan zelf aantonen of het euvel er al was. Dit is dus bij wet geregeld in Duitsland, maar is geen echte garantie.

En goede dealer wil je de auto uiteraard het liefst verkopen met minimaal 1 jaar garantie (vaak een garantieverzekering of merkgebonden garantie). Heb je problemen, kan je die gewoon in NL laten verhelpen.

Heb zelf een VW uit Duitsland geïmporteerd van een dealer een paar maanden geleden, en die werd zelfs niet meegegeven zonder garantie. Mijn tip is wel om het bij de dealer te zoeken, want meestal zijn die auto's ook volledig dealer onderhouden.

Het importeren in NL zelf is niets aan, als je alles goed voorbereid kan je binnen een week sturen met kenteken.
Geen garantie in nl want mijn TT is 2 jaar (inmiddels iets meer) oud. Verder krijg je idd in Duitsland garantie behalve als je hem exporteert (wat ik dus gedaan heb). Tenminste zo is het mij uitgelegd.

Mijn advies is ook zeker bij een goede dealer kopen in Duitsland. Al was het alleen maar om de onderhoudshistorie te kunnen inzien.

Importeren is idd niet moeilijk. Al was de RDW behoorlijk volgeboekt en moest ik 2 weken wachten voordat ze plek hadden. En de stappen die je moet doen, kun je ook alleen naar elkaar doen (RDW, BPM betalen, tenteken aanvragen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-09 22:36
RDW Heerenveen is vaak rustig -> binnen een week kan je terecht. Ben je met 10 minuten ook weer weg met een relatief jonge auto. In Amsterdam en anderen was het een maand wachten.

Van wat ik gelezen heb mogen ze bij wet die garantie niet beperken. Ook niet bij export...iets met EU.
Maar dat is ook de hoop van de Duitsers, dat je geen weet hebt van de wetgeving. Ik had het geluk een NL sprekende verkoper te hebben, die had het netjes uitgelegd. Koop ook onderdelen daar, scheelt aanzienlijk met Nederland :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
Of je koopt een auto bij de dealer in Duitsland die 5 jaar fabrieksgarantie heeft. Geldt gelijk ook voor in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpySeiko
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-03 23:40
Strider schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 16:11:
[...]

Wat voor iets heb jij geïmporteerd?
Heb een S3 8PA van 2009 geïmporteerd. Voor mij ging het er om dat de auto alle opties had.
Die vind je niet zo snel in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Chaoss schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 20:22:
Zal bij zelf aanschaffen in Duitsland wel meevallen lijkt me. Dat artikel slaat op handelaren die de km stand terugdraaien dan de auto op kenteken zetten en hier verkopen.
Dit gebeurd al jaren. Maar ook met schadeauto's die naar NL worden gehaald, cheap worden gefixed en zgan worden aangeboden via websites zoals marktplaats.

Punt is van schadeauto's als de schade ernstig genoeg is dan zal de auto in een ongeval nooit hetzelfde reageren als dat 'intented' was door de fabrikant.

Je ziet of leest soms dat men de kreukelzone aanpakt door een ander deel erop te lassen en dermate te bewerken dat je het nauwelijks ziet. Maar de lasnaden die gaan geheid breken of scheuren bij een impact. Het is tievus gevaarlijk in ieder geval.

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:45
Het voelt een beetje als vreemdgaan iets posten in dit topic omdat ik altijd BMW fan ben (en nog steeds ben) maar sinds Audi de nieuwe A6 Avant heeft gepresenteerd ben ik er wel groot fan geworden, want wow wat is dat een mooie bak geworden. De huidige 5 serie kan mij niet bekoren, ook niet met alle M sport goodies, het blijft een beetje saaie auto. Maar de A6 Avant met Sport line en 21" wielen ziet er in de configurator echt heel dik uit. Ben benieuwd wanneer deze op de weg gaan verschijnen. Ik ben in afwachting van een nieuwe X3 die geleverd gaat worden dus voorlopig geen Audi voor mij maar als Audi zo doorgaat zou dat in de toekomst zeker eens kunnen gaan veranderen. Ben dan ook erg benieuwd of iemand al foto's heeft van een nieuwe A6 'in the flesh'?

>> Signature?

Pagina: 1 ... 72 ... 139 Laatste

Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.