Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 71 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-11 19:43

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Knul schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 12:08:
@GerCor is volgens mij van mening dat de hele Golf 7 feilloos is, dusja :+ Dat automatisch inparkeren werkt ook alleen als er een redelijke marge is in het vak.
Dat schreef ik: de auto geeft zelf aan OF je er m.b.v. Park Assist kunt parkeren. Of dat nou een Golf is of een Audi. Ik heb ook liever een S3 of RS3 hoor, dan een Golf7. Al vind ik de middenconsole, het MMI systeem van de Audi en de 4 uitlaten van de S3 - terwijl de RS3 er maar 2 heeft, ook niet bijzonder goed gekozen door Audi. Geldt ook voor R7. Vier uitlaten voor een 2-litermotor. Kom op man, dat is een uitlaat per halve liter.

Hoe dan ook, een stoep meepakken, mits die gelijkvloers is, dat is je niet door een rijschoolhouder geleerd en ook zeker niet de bedoeling en/of bevorderlijk. Maar -toegegeven- het kan wel. Onderstaand kan natuurlijk ook: Ik vergeleek eigenlijk de meerwaarde van Park Assist t.o.v. 360 camera's. En die zie ik niet zo snel m.b.t. inparkeren. Wel leuker natuurlijk die 360 camera's maar ook iets duurder neem ik aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QXhQMTeeh0eOh5vFk5QadP9N/full.png
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 12:01:
Je bent blijkbaar nog nooit in parijs ofzo geweest he? _/-\o_
Parijs niet, ofzo waarschijnlijk wel. Wat je in grote steden in Spanje ziet (als voorbeeld). Auto's met extra bumpers. Daar drukken ze elkaar gewoon een stukje naar achteren of naar voren en daarna past het allemaal wel. :+

[ Voor 22% gewijzigd door GerCor op 21-06-2018 13:05 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Verwijderd

Topicstarter
Ik woon in Portugal sinds kort, en mijn ervaring tot zoverre is dat je geen dure auto moet gaan rijden hier. In mijn straat kan ik soms nergens parkeren, dat moet soms 3 blokken verderop. Of op straat net voor of achter de busbaan, indien de ruimte dat nog toelaat en niet ingenomen is. Mijn punt m.b.t de stoep is reëel. Als je nog nooit eerder in een ander land bent geweest met de auto, dan moet je dus maar nooit naar parijs gaan ofzo.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:53

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 12:01:
Je bent blijkbaar nog nooit in parijs ofzo geweest he? _/-\o_
Voor Parijs heb je een speciale update nodig, kan je via VAGCOM aan zetten. Kost je wel je bumpers.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• GerCor

GerCor

Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 13:04:
Ik woon in Portugal sinds kort, en mijn ervaring tot zoverre is dat je geen dure auto moet gaan rijden hier. In mijn straat kan ik soms nergens parkeren, dat moet soms 3 blokken verderop. Of op straat net voor of achter de busbaan, indien de ruimte dat nog toelaat en niet ingenomen is. Mijn punt m.b.t de stoep is reëel. Als je nog nooit eerder in een ander land bent geweest met de auto, dan moet je dus maar nooit naar parijs gaan ofzo.
Dat probleem kennen ze in Amsterdam ook. Heuuuuuuul vaak geweest. :9

Ik spreek eigenlijk geen woord Frans en de Fransen zijn ook niet bereid je in het Engels of Duits, laat staan Nederlands, te woord te staan. Daarom kom ik er niet. Ik hoop ook altijd in Nederland Fransen tegen te komen die mij in het Frans iets vragen. Antwoord ik ze in het Nederlands: 'Zoek het maar uit en de mazzel' >:)

Nee, dan liever Spanje. Daar wonen zo'n beetje al mijn vrienden, blijkbaar. Kom ze altijd tegen op het strand. En ze nemen tenminste iets voor je mee want je bent natuurlijk een 'special friend' en kun je echt goud kopen voor een 'special price'. Mooi man. O, en het strand is een verzamelplaats voor de mooiste vrouwkes van de wereld.

Prachtig land. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door GerCor op 21-06-2018 13:27 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Gonadan

Gonadan

BugBoy schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 12:09:
Ik ben van mening dat de begrippen sportief en ordinair steeds verder door elkaar gaan lopen (niet alleen bij Audi). De S-line lijkt steeds meer Sjonnie-line te worden. Al die bobbels, gaten, knikjes en overige "design" elementen doen de A1 zeker geen goed. Waarom niet gewoon weer een mooie sierlijke auto, waarbij de basislijnen ervoor zorgen dat het een mooie auto is. De Audi's lijken wel een botox-behandeling te hebben gehad met al die bulten. Doe mij maar een wagen die mooi oud worden (Audi 80 of eerste generaties Audi A4).
Het wordt steeds futuristischer, doet me wat denken aan die Civic toen hij nieuw was. Het wordt zo wel lastig om ooit nog een keer een nieuwe okkassie te halen als die van mij echt niet meer kan. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Topicstarter
GerCor schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 13:13:
[...]

Dat probleem kennen ze in Amsterdam ook. Heuuuuuuul vaak geweest. :9

Ik spreek eigenlijk geen woord Frans en de Fransen zijn ook niet bereid je in het Engels of Duits, laat staan Nederlands, te woord te staan. Daarom kom ik er niet. Ik hoop ook altijd in Nederland Fransen tegen te komen die mij in het Frans iets vragen. Antwoord ik ze in het Nederlands: 'Zoek het maar uit en de mazzel' >:)

Nee, dan liever Spanje. Daar wonen zo'n beetje al mijn vrienden, blijkbaar. Kom ze altijd tegen op het strand. En ze nemen tenminste iets voor je mee want je bent natuurlijk een 'special friend' en kun je echt goud kopen voor een 'special price'. Mooi man. O, en het strand is een verzamelplaats voor de mooiste vrouwkes van de wereld.

Prachtig land. ;)
Weet je wat je moet doen als je weer eens lastiggevallen wordt met zonnebrillen en troep. Tracht 'm jouw zonnebril te verkopen. _/-\o_ :D Zodra ze ruiken dat er niks te halen valt zijn ze enorm rap weg ook.

Maar hier in portugal is dat niet anders. Vooral in de toeristische gedeeltes wordt je doodgegooid met dit soort gasten, en vooral op straat lastiggevallen door dealers. Die kennen ook totaal geen schaamte dan je een brok wiet voor je neus te drukken ofzo.

Maar ja. Genoeg over koetjes en kalfjes. Het lijkt me niet dat zo'n parking assistant in een veels te kleine hoek in kan parkeren. En dat is mijn punt een beetje. Met een 360 graden camera rondom je auto kan je heel mooi zien waar je zoal in gaat parkeren.

Afbeeldingslocatie: https://sc01.alicdn.com/kf/HTB1O85iKXXXXXXBXpXXq6xXFXXXH/220509313/HTB1O85iKXXXXXXBXpXXq6xXFXXXH.jpg

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:40

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 13:50:
[...]
Het lijkt me niet dat zo'n parking assistant in een veels te kleine hoek in kan parkeren. En dat is mijn punt een beetje.
Ik heb in mijn VW Passat B8 (MY18) de laatste variant van Park Assist (2.0? 3.0?) en deze heeft genoeg aan 30cm ruimte voor en achter de auto. Gebruik het zelf ook weleens maar vooral de kids vinden het leuk om te zien dat de auto een eigen leven lijdt, ik voed dat ook een beetje door te zeggen 'Hé Passat, wat doe je nou!?!', liggen ze helemaal in een deuk als hij vervolgens zelf parkeert :P

Kindjes <3 O+

www.google.nl

• Gonadan

Gonadan

Mja, maar ik heb mijn auto ook wel eens file geparkeerd waar uiteindelijk voor en achter in totaal zo'n 30 cm over was. Op zo'n moment zou je graag vier wielen 90 graden willen kunnen draaien. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• GerCor

GerCor

Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 13:50:
Maar ja. Genoeg over koetjes en kalfjes. Het lijkt me niet dat zo'n parking assistant in een veels te kleine hoek in kan parkeren. En dat is mijn punt een beetje. Met een 360 graden camera rondom je auto kan je heel mooi zien waar je zoal in gaat parkeren.
En bij Park Assist kun je bij wijze van spreken, want wie doet dat, je ramen afplakken met kranten zodat je helemaal niks meer ziet waar de auto wordt geparkeerd. De auto zal zichzelf netjes inparkeren. Zelf kijken is niet nodig.

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:45
Park Assist is bij zijdelings inparkeren wel echt goed op kleine plaatsjes. Voor grotere plaatsen waar het zelf doen vlot kan is het meestal tijdverlies, maar als er weinig ruimte is is park assist een stuk sneller én accurater dan het zelf gaan proberen naar mijn ervaring.

Soms is het ook wel handig dat je voorwaarts parkeren in een vak op elk moment kan laten overnemen door de auto. Af en toe rij ik wel eens een parkeervak slecht in of zit ik niet in het midden, en dan kan je nog gewoon park assist inschakelen en doet hij netjes verder. Ik noem het mijn "JESUS TAKE THE WHEEL"-button.

• Flipside22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13-10 13:35
Misschien ben ik overdreven zuinig, maar als het parkeren zo krap is, parkeer ik mijn geliefde Audi liever een paar straten verder.

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-11 22:45
Nou, daar is die eindelijk dan. Nog niet echt goeie foto's kunnen nemen (zeker van DE-NL > NL-DE de vliegenbegraafplaats). Man wat een machine is het toch... geniet er echt van :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qJCVQ1l.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sNPFVSV.jpg

Daarbij moet ik wel wel melden dat mijn Portmonee minder geniet :P

[ Voor 173% gewijzigd door Naif0n op 30-06-2018 11:15 ]

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

• GerCor

GerCor

Naif0n schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 10:56:
Nou, daar is die eindelijk dan. Nog niet echt goeie foto's kunnen nemen (zeker van DE-NL > NL-DE de vliegenbegraafplaats). Man wat een machine is het toch... geniet er echt van :D

[afbeelding]
[afbeelding]

Daarbij moet ik wel wel melden dat mijn Portmonee minder geniet :P
De links doen het niet. (althans, bij mij doen ze het niet)

• Naif0n
GerCor schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 11:00:
[...]

De links doen het niet. (althans, bij mij doen ze het niet)
Ja klopt, ik snap niet helemaal waarom plaatjes plaatsen mij nooit lukt, voor nu maar linkjes want ik weet niet hoe ik het gefixed krijg...

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-11 19:45

InFamous

excommunicado

@Naif0n je deelt een link naar een pagina waar de foto staat, niet naar de foto direct.

Formerly known as Ragdoll

• Naif0n
InFamous schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 11:13:
@Naif0n je deelt een link naar een pagina waar de foto staat, niet naar de foto direct.
Gelukt, faal momentje. Had iets over het hoofd gezien.

• Matsooh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-08 23:34
Waauw wat een prachtding! :9~ Heerlijke kleur ook! Veel veilig, en vooral fijne kilometers gewenst!

Blijft toch nog altijd mijn favoriet ui het gamma, de A7. Stiekem vind ik de vorige generatie ook wel leuker dan de huidige O+

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:24
Matsooh schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 07:41:
Waauw wat een prachtding! :9~ Heerlijke kleur ook! Veel veilig, en vooral fijne kilometers gewenst!

Blijft toch nog altijd mijn favoriet ui het gamma, de A7. Stiekem vind ik de vorige generatie ook wel leuker dan de huidige O+
Al blijft de A7/RS7 een droomauto, ik heb hetzelfde met de A4. De nieuwe lijn vind ik te veel op de A3 limousine lijken, welke ik niet zo mooi vind. Maar dat is positief, want dat betekent dat na 3-5 jaar ze betaalbaar worden en nog steeds even mooi!

• Naif0n
Matsooh schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 07:41:

Dankje! Ben er zelf ook echt heel blij mee :).

Ja de kleur was toch wel 1 van de dingen die ik belangrijk vond. Alles is Zwart, wit, grijs of Silver. Niet erg uniek naar mijn doen, zeker als je zo'n auto koopt mag het wel beetje speciaal zijn :P.

Zit nu wel met het punt dat na 1300 ish km mijn oliepijl op minimum wat mij nogal vreemd lijkt als die vorige week nog op half zat. Moet dus hem dus even bijvullen, heb het idee dat 5w30 prima moet zijn (eerste auto dus heb er nog niet erg veel ervaring mee 8)7)

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:58
Een Audi S7 als eerste auto? :+
Doe je goed.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-11 13:43
Na de teaser van de nieuwe Q8 in dat gele kleurtje was ik niet heel enthousiast. We hebben hem sinds gister tijdelijk in de showroom staan en dat ziet er goed uit. Bij 22 inch lijken de achterste remschijven wel erg klein.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:40

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

e.looijenga schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 08:58:
Bij 22 inch lijken de achterste remschijven wel erg klein.
Wordt dat de volgende 'hype'? Show je $inch remschijven :P :'(

www.google.nl

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:07

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

MisteRMeesteR schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 09:48:
[...]

Hahaha ik zou die maat niet weten. Wat ik wel weet is dat ik geen kleinere velgen dan 18" kan hebben want daarvoor zijn mijn remschijven te groot :P

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• e.looijenga
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 09:48:
[...]

Dat zou wat zijn zeg :-). Maar dit ziet er wat iel uit allemaal. Vind het zelf wat mooier als de velg ook gevuld lijkt aan de binnenkant.

edit:

Afbeeldingslocatie: https://i1132.photobucket.com/albums/m574/elooijenga/FB_IMG_1530862964300_preview_zpsq1d2xe9s.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i1132.photobucket.com/albums/m574/elooijenga/FB_IMG_1530862969295_preview_zpslwwdrdp5.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i1132.photobucket.com/albums/m574/elooijenga/FB_IMG_1530862961141_preview_zpsjbzwiy1z.jpeg

[ Voor 36% gewijzigd door e.looijenga op 06-07-2018 11:25 ]

Verwijderd

Die nummer aanduiding vind ik wel jammer bij de huidige Audi modellen.

Maar ik hou sowieso niet van type en model plaatjes.

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:33

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Verwijderd schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:14:
Die nummer aanduiding vind ik wel jammer bij de huidige Audi modellen.

Maar ik hou sowieso niet van type en model plaatjes.
Ik snap de nostalgie ervan, maar mijn auto's zijn ook plaatjesloos, dit alleen al vanwege poetsen en in de was zetten. Die rot dingen zitten altijd in de weg.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Verwijderd

Mad-Matt schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:25:
[...]

Ik snap de nostalgie ervan, maar mijn auto's zijn ook plaatjesloos, dit alleen al vanwege poetsen en in de was zetten. Die rot dingen zitten altijd in de weg.
Dat ook inderdaad.

Zou het overigens altijd doen, dus niet altijd bij de instapmotor ofzo. Maar ook bij een M550D bijvoorbeeld.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:01

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wut, 5.0 TDI, zie ik dat goed? :o

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• jimmya3
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:45
The Eagle schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 13:25:
nope... heeft te maken met het aantal KW

http://nieuws.audi.nl/aud...iding-voor-zijn-modellen/

• e.looijenga
The Eagle schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 13:25:
Helaas, 3.0 TDI :-). Verwarrend plaatje inderdaad.

• FastFred
  • Laatst online: 16:17
Die nieuwe type aanduidingen van Audi zijn gewoon bal

[ Voor 5% gewijzigd door FastFred op 06-07-2018 13:44 ]

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:46

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

@e.looijenga Jij werk bij van den Brug in Drachten?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
GerCor schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:45:
[...]Uiteraard werkt het feilloos.
J0YR1D3R in "Het grote Volkswagen topic - Deel 4"

Feilloos je velgen naar de klote rijden :Y Ik ga het niet gebruiken, dat park assist. Ik rij wel lekker op spiegels en piepers, maar automatisch laten inparkeren waar ook maar een stoeprandje in de buurt zit laat ik niet aan de auto zelf over :P

• Tylen

Tylen

J0YR1D3R schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 13:56:
[...]

J0YR1D3R in "Het grote Volkswagen topic - Deel 4"

Feilloos je velgen naar de klote rijden :Y Ik ga het niet gebruiken, dat park assist. Ik rij wel lekker op spiegels en piepers, maar automatisch laten inparkeren waar ook maar een stoeprandje in de buurt zit laat ik niet aan de auto zelf over :P
Vaak ben je te bang. Mijn auto heeft een 100% score qua automatisch inparkeren. Super strak langs de stoeprand zonder hem te raken.

• e.looijenga
Chaoss schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 13:52:
@e.looijenga Jij werk bij van den Brug in Drachten?
Klopt.

• Destralak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-11 14:51

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Kon niet missen, ik zag hem gister staan toen ik er langs reed. Aangezien er nog maar 1 Q8 in Nederland schijnt te zijn.

• Kapteynn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-11 13:56

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

Prachtige wagen die Q8! Mijn skoda moet binnenkort voor onderhoud naar Van den Brug in drachten, zou leuk vervangend vervoer zijn :+

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Kapteynn schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 16:11:
Prachtige wagen die Q8! Mijn skoda moet binnenkort voor onderhoud naar Van den Brug in drachten, zou leuk vervangend vervoer zijn :+
Dan staat deze Q8 al lang weer bij een andere dealer :P volgens mij mag deze 1 voor 1 alle dealers af. Geen idee wanneer de echte leveringen beginnen.

• Kapteynn

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

Goed punt, achja de TDI 50 A8 doe ik het ook wel voor :X

• e.looijenga
Kapteynn schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 16:31:
Goed punt, achja de TDI 50 A8 doe ik het ook wel voor :X
En als die er niet is pak je de RS3 toch? :-)

• Kapteynn

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

e.looijenga schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 16:41:
[...]

En als die er niet is pak je de RS3 toch? :-)
Daar zeg ik ook geen nee tegen inderdaad :+

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-11 19:58

FlipFluitketel

Frontpage Admin

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Tylen

Tylen

Ongelovelijk lelijk. MAAT WAT VET 😍😍😍

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ja mag hem hier wel neerzetten dan pulk ik zelf de stickers er wel af. :P

Moet zeggen dat de e-tron uit het filmpje hierboven ook een erg dik apparaat is.

• Gonadan

Gonadan

De tering, hoe vaak zou je banden moeten halen? :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• The Eagle

The Eagle

Doe mij ook zo'n leuk inhaalknopje op mijn auto :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Afbeeldingslocatie: https://lm002.gais.nl/var2/A5/A5-13.jpg

Liep tegen een leuk setje velgen aan, 9 jaar in de opslag gelegen met de originele Conti's er nog op. Voorzien van 4 nieuwe bandjes en klaar voor de vakantie.

de betaler vervuilt

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-11 19:45

InFamous

excommunicado

Pff vandaag de riemschijf van de krukas afgescheurd...

Iemand een suggestie welk merk goed is? Zie die dingen van €100 tot €350 euro te koop staan.

Het gaat om een 3.0TDI 245PK 2011 motor.

[ Voor 12% gewijzigd door InFamous op 07-07-2018 19:11 ]

Formerly known as Ragdoll

Verwijderd

Mijn liefde:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Tx0d0c5O6zvQWDxZRxifuMH9/full.jpg

Een 2015 S3 Cabriolet, dit was op de San Berdino-pas :-)

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2018 12:10 ]

• GerCor

GerCor

Verwijderd schreef op maandag 9 juli 2018 @ 21:20:
Mijn liefde:
[afbeelding]

Een 2015 S3 Cabriolet, dit was op de San Berdino-pas :-)
Mooie auto hoor. (y)

• Coenen
  • Laatst online: 12-11 18:09

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

@Verwijderd al wat nieuws gekocht?

Verwijderd

Topicstarter
Coenen schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 18:27:
@Verwijderd al wat nieuws gekocht?
Nee, nog niet. Ik ben intussen verhuisd naar Portugal. En ik ben een beetje bezorgd omwille het hebben van een dure auto in vooral mijn regio. Mensen parkeren een beetje als debielen soms en schade is snel gemaakt.

Daarnaast zijn audi's hier vrij duur. Ik heb wel al een koopovereenkomst gesloten met iemand voor een S5. Die wordt binnenkort naar Portugal gereden om hier over te schrijven.

Ik ben zelf nu met een tweede woning bezig om in ieder geval iets met prive-parkeerplek te bemachtigen. Dat is nogal een probleem hier. De wijk waarin ik zit zit het regelmatig vol en het komt soms voor dat ik een blok of 2 verderop parkeren moet. Voor een dure auto straks kan ik dat nu niet permitteren.

Heb wel gekeken naar RS4 B5's, maar die zijn afgetrapt en gaan voor 30.000 euro weg. Dat wordt 'm dus niet. Om je een impressie van prijzen te geven: klikkerdeklik. Volgens mij mag zo'n auto in Duitsland nog niet eens ~ 12k kosten.

Ik zit zelf in Lissabon, heel erg mooie stad, maar qua bereikbaarheid absoluut niet auto vriendelijk. En dure auto's kunnen nog wel eens gestolen worden. Heb gisteren een appartement (nieuwbouw) bezichtigd met prive parkeerplaats ondergronds en een zwembad achter, voor nog geen 900 in de maand. Alles pico bello maar de fysieke ruimte van het appartement zelf is krap (minder dan 50m2). Ik zoek dus nog even verder. Voordeel is dat je je bij tientallen makelaars in kunt schrijven en zij voor je opzoek gaan aan de hand van je wensen.

Alles ligt voor mij nu binnen handbereik, dus missen doe ik het nu ook niet. Een auto overschepen heb ik iemand voor. Het is 'maar' 2400 km en ongeveer een volle dag rijden, zonder enige pauze's. Gezien het om een V8 gaat gaat dat nog wel even in de cijfers lopen qua brandstof :+

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2018 20:16 ]

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:22
Maandag bij de Dealer geweest met de A7 vanwege het probleem met een zwaar puffende airco met een koude start. Na een halve dag komt de auto weer retour met de mededeling: "Met de airco is niks aan de hand hoor, is gewoon het stellen van de kleppen wat je hoort voor de ventilatie". Maar ja dat mag toch niet zoveel geluid maken? Het is echt een puffend geluid wat gewoon boven de radio uitkomt, alleen bij koude start en een keer of 2, 3 in de week dus ook niet elke ochtend. Iemand nog idee wat het kan zijn?

Anders maar naar de specialist voor een second opinion denk ik.

HD4Life @ Full-HD

• Axewi
  • Laatst online: 24-10 22:59
Davidshadow13 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 08:49:
Maandag bij de Dealer geweest met de A7 vanwege het probleem met een zwaar puffende airco met een koude start. Na een halve dag komt de auto weer retour met de mededeling: "Met de airco is niks aan de hand hoor, is gewoon het stellen van de kleppen wat je hoort voor de ventilatie". Maar ja dat mag toch niet zoveel geluid maken? Het is echt een puffend geluid wat gewoon boven de radio uitkomt, alleen bij koude start en een keer of 2, 3 in de week dus ook niet elke ochtend. Iemand nog idee wat het kan zijn?

Niet hetzelfde maar ik hoor bij mij ook vaak de ?kleppen? van de ventilatie stellen een keer of 3 net nadat ik weg rij.
Misschien @Naif0n vragen of hij hetzelfde heeft?

Ik heb gisteren in iedergeval een wiellager laten vervangen, ben voor dit jaar wel een beetje klaar met de kosten ;(

[ Voor 6% gewijzigd door Axewi op 12-07-2018 10:21 ]

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• Naif0n
Axewi schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 10:20:
[...]

Niet hetzelfde maar ik hoor bij mij ook vaak de ?kleppen? van de ventilatie stellen een keer of 3 net nadat ik weg rij.
Misschien @Naif0n vragen of hij hetzelfde heeft?

Ik heb gisteren in iedergeval een wiellager laten vervangen, ben voor dit jaar wel een beetje klaar met de kosten ;(
Wat hij bedoeld heb ik zelf geen last van, bij mij als ik de auto start klinkt alles gewoon "nog" normaal.

Enige wat ik mij afvraag is of bij jullie het olie verbruik ook hoog is? In 1500/1600 km is de oliestand van half naar min gegaan. Kan natuurlijk komen omdat ik wat zwaarder optrek (launch control vooral) of langer op hogere snelheid rijden. Zelf al contact gehad met de dealer en die zei ga naar 1tje in de buurt en laat het checken.

Verwijderd

Topicstarter

NSFW.

• Axewi
Naif0n schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 18:09:
[...]

Wat hij bedoeld heb ik zelf geen last van, bij mij als ik de auto start klinkt alles gewoon "nog" normaal.

Enige wat ik mij afvraag is of bij jullie het olie verbruik ook hoog is? In 1500/1600 km is de oliestand van half naar min gegaan. Kan natuurlijk komen omdat ik wat zwaarder optrek (launch control vooral) of langer op hogere snelheid rijden. Zelf al contact gehad met de dealer en die zei ga naar 1tje in de buurt en laat het checken.
Ik heb een (oudere) A6 dus aan mijn olieverbruik heb je niet zoveel maar ik hoef nooit olie bij te vullen buiten het normale onderhoud.

De olieproblemen zijn opgelost na 2012 dus het lijkt me niet normaal dat er zoveel olie bijgevult moet worden.

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-10 19:08
Iemand een idee of de navigatie uit de Audi A4 B6 (navigation plus) nog te updaten valt?

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-10 19:08
Naif0n schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 18:09:
[...]

Waar het meeste olie mee verbruikt wordt, is de auto uit te laten rollen (dus geen gas geven) in hoge toerentallen, dus als jij vrij vlot optrekt, auto in de versnelling laat staan en hem weer "uit laat rollen" met 4000 RPM kan er best wat olie doorheen gaan. Probeer eens je olie bij te vullen, en is een keer heel netjes te rijden tot je weer bij moet vullen en kijk dan eens hoeveel km's je hebt gereden.

Verwijderd

Topicstarter
234FaTaLiTy schreef op maandag 16 juli 2018 @ 11:52:
Iemand een idee of de navigatie uit de Audi A4 B6 (navigation plus) nog te updaten valt?
RNS-E? Jazeker.

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:29
Davidshadow13 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 08:49:

ff uit laten lezen met vcds en desnoods een nieuwe basic settings doen.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Naif0n
Axewi schreef op maandag 16 juli 2018 @ 10:46:
[...]

Ik heb een (oudere) A6 dus aan mijn olieverbruik heb je niet zoveel maar ik hoef nooit olie bij te vullen buiten het normale onderhoud.

De olieproblemen zijn opgelost na 2012 dus het lijkt me niet normaal dat er zoveel olie bijgevult moet worden.
Ja ik weet het ook niet precies, van een Collega gehad dat zijn Vaders VW Golf R 1,5 liter motorolie iedere 1000km gebruikt. Nou lijkt me dat sterk met mijn wagen maar ik weet niet wat te verwachten is.

Op het moment heb ik https://www.pkwteile.de/castrol/9036935 besteld om zelf even bij te vullen, alleen in de handleiding staat iets over Variabel en Vast (Ik denk dat dit gaat over onderhoud intervallen?) Deze heeft dan VW 502 00, en dus geen idee of ik nou voor de VW 504 00 had moeten gaan. Verward me nogal allemaal 8)7

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-11 22:35

BoltYes

This is the Way

Naif0n schreef op maandag 16 juli 2018 @ 19:06:
[...]

Ja ik weet het ook niet precies, van een Collega gehad dat zijn Vaders VW Golf R 1,5 liter motorolie iedere 1000km gebruikt. Nou lijkt me dat sterk met mijn wagen maar ik weet niet wat te verwachten is.

Op het moment heb ik https://www.pkwteile.de/castrol/9036935 besteld om zelf even bij te vullen, alleen in de handleiding staat iets over Variabel en Vast (Ik denk dat dit gaat over onderhoud intervallen?) Deze heeft dan VW 502 00, en dus geen idee of ik nou voor de VW 504 00 had moeten gaan. Verward me nogal allemaal 8)7
Staat wel in je handleiding wat erin moet ;)

¯\_(ツ)_/¯

• Scrtz
  • Laatst online: 12-11 12:48
[...]

Is gewoon de goede olie die je besteld hebt.

• Naif0n
Scrtz schreef op maandag 16 juli 2018 @ 21:48:
[...]

Is gewoon de goede olie die je besteld hebt.
Bedankt voor het bevestigen. Weet ik tenminste zeker dat ik indien nodig in de toekomst wat ik moet halen.

• GerCor

GerCor

Ik had een Opel Vectra. Hoefde nooit zelf olie bij te vullen maar toen de kilometerstand zo rond de 370.000 km.stond kon ik er ook elke 1.000/1.500 een liter olie bijgooien. Leek mij het moment om afscheid te nemen van de Opel.

Verwijderd

Topicstarter
Castrol ging 3 jaar in de RS4. Met name syntetisch only.

Als een motor olie verbruikt dan sluiten de 'ringetjes' rondom de zuigers gewoon niet meer goed af, is te wijten aan slijtage primair, kan je weinig aan doen. Hulpmiddeltjes die olie verbruik moeten verminderen is niet aan te raden. Dat is een nog grotere troep.

Ik had na 3 jaar de RS4 gedag gezegd, na het te hebben gereden van 120.000km. Ieder jaar bij de APK gas test werd duidelijk dat het slechter werd. En na flink wat praten met kenners bleek het te gaan om scheuren in de cilinderkop, wat een bekende kwaal was. Ging op langere duur vermogensverlies geven en vooral stinken bij acceleratie.

Ik kon of revisie (a 10k) of dat ding gewoon wegdoen. Uiteindelijk voor het laatste gekozen. Soms nog steeds spijt van maar ja. Mezelf kennende moest er 600PK op, koets worden gespoten en alles, en dan kijk je zo weer tegen 20k aan.

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-11 19:07

User

S3

Tijd om ook eens hier te posten. Ik ben deze week net een jaar de (trotse) eigenaar van een Audi A1 1.4 TFSI. Ding is ondertussen 7 jaar oud, maar rijd prima! Ben zeker blij dat ik voor deze ben gegaan. Keuze was verder niet moeilijk, ik ben destijds naar de site van onze standaard dealer gegaan, filteren op automaat en sorteren op goedkoopste. 2 auto's met dezelfde prijs: een Crosspolo en een A1. Tsja dan is de keuze niet zo moeilijk. :D

Rechtstreeks van de dealer:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UxJBtdY.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/knkm6ri.jpg

Uitvoering is volgens mij een Ambition Pro Line Business + leren stoelen.

Ik zit zo nu en dan wat te kijken naar een eventuele opvolger, maar om duidelijk een stapje voor uit te gaan moet ik aardig wat bijleggen, heb ik nog niet direct zin aan.

• GerCor

GerCor

User schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 20:45:
Tijd om ook eens hier te posten. Ik ben deze week net een jaar de (trotse) eigenaar van een Audi A1 1.4 TFSI. Ding is ondertussen 7 jaar oud, maar rijd prima! Ben zeker blij dat ik voor deze ben gegaan. Keuze was verder niet moeilijk, ik ben destijds naar de site van onze standaard dealer gegaan, filteren op automaat en sorteren op goedkoopste. 2 auto's met dezelfde prijs: een Crosspolo en een A1. Tsja dan is de keuze niet zo moeilijk. :D

[afbeelding]
[afbeelding]

Ik zit zo nu en dan wat te kijken naar een eventuele opvolger, maar om duidelijk een stapje voor uit te gaan moet ik aardig wat bijleggen, heb ik nog niet direct zin aan.
Sorteren op de goedkoopste?

Je kent toch wel de wijsheid: de aanschaf van een vrouw zijn de kosten niet. Maar het onderhoud. :9

Als er iets stuk gaat betaal je hoofdprijs en had je liever die Crosspolo gehad. Maar ja, berouw komt na de zonde.

• Tylen

Tylen

User schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 20:45:

[afbeelding]
[afbeelding]

Goeie keuze. 👍🏻

• User

User

S3

GerCor schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 02:42:
[...]

Sorteren op de goedkoopste?

Je kent toch wel de wijsheid: de aanschaf van een vrouw zijn de kosten niet. Maar het onderhoud. :9

Als er iets stuk gaat betaal je hoofdprijs en had je liever die Crosspolo gehad. Maar ja, berouw komt na de zonde.
Ik heb nog steeds zo'n 4-5k meer betaald dan de goedkoopste op bv gaspedaal.nl, dus zo heel goedkoop was ie nu ook weer niet. ;)

Ik zit nu rond de 20.000 eigen km (160.000 km totaal) en heb er al veel plezier van gehad. Enige waar ik me echt aan stoor zijn de schakelpunten van de S-tronic. In de normale D-stand schakelt hij te snel op en te langzaam terug, maar dat is een algemeen bekend puntje volgens mij.

• Tylen

Tylen

Daar is de s stand voor ;)

• User

User

S3

Beetje te twitchy bij het filerijden of stapvoets invoegen. ;)
Ik doe het soms wel, of gewoon met de flippers schakelen, is toch een stuk beter dan stapvoets in z'n twee met een (bijna) stationair toerental.

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-11 14:39
@User S-tronic schakelt relatief aan de TPS. het zorgt voor gelijke acceleratie. Je kan eens zien dat wanneer hij naar zijn 2 of 3 schakelt, de hoeveelheid snelheid acceleratie het zelfde blijft. Daarvoor is het dus niet nodig om in een lagere versnelling te blijven, en juist gunstig voor het verbruik om eerder door te schakelen.
Als je dus een hogere acceleratie wilt, dan zul je meer het gas in moeten drukken. En dan zal hij dus ook later doorschakelen.

Verwijderd

Topicstarter
Over hoeveel liter brandstof praat je als je 2400km af moet leggen met een verbruik van 1:9 ? :')

• Naif0n
Kleine 260/270 Liter, tikt wel aardig aan met de huidige prijzen natuurlijk.Heb bij mij ook al 4x moeten tanken met 1800ish km, 1 op 10 halen is bijna onmogelijk, zeker in Duitsland. Kan wel relatief "Goedkoop" 98 tanken, dus dat is wel nice.

• User

User

S3

7Sins schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 13:23:
@User S-tronic schakelt relatief aan de TPS. het zorgt voor gelijke acceleratie. Je kan eens zien dat wanneer hij naar zijn 2 of 3 schakelt, de hoeveelheid snelheid acceleratie het zelfde blijft. Daarvoor is het dus niet nodig om in een lagere versnelling te blijven, en juist gunstig voor het verbruik om eerder door te schakelen.
Als je dus een hogere acceleratie wilt, dan zul je meer het gas in moeten drukken. En dan zal hij dus ook later doorschakelen.
Ja daar was ik al achter, maar het gaat mij dus om de schakelpunten als je gewoon een (bijna) constante snelheid rijd. Dus 55 km/u in de 6 en dan enorm laag in de toeren, als je dan het gas een beetje aantikt schakelt ie direct terug. Of dus stapvoets rijden in de 2, dat het toerental echt gewoon hetzelfde toerental is als hij stationair draait. Ik heb echt het gevoel dat hij dan constant een koppeling laat slippen.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Afbeeldingslocatie: https://lm002.gais.nl/var2/A5/A5-16.jpg

Net terug uit Italie met de A5 en zelfs met 3 bergpassen dwars door Zwitserland, 2+2 personen en volle bepakking kwam ik nog bijna 800 km op 50 liter Satansbrandstof. Niet gek voor een 3.0 V6.

[ Voor 13% gewijzigd door GA!S op 22-07-2018 01:47 ]

de betaler vervuilt

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-11 12:06
Mijn vriendin heeft deze maand een nieuwe auto gekregen: een Audi TT (2015). Met de vorige heeft ze een ongeluk gehad afgelopen januari.

Gezien het een buitenlandse auto is, en de auto ook in NL gereden gaat worden, moet ik belastingaangifte gaan doen als ik de auto ook wil gaan rijden. Ik wil de belasting gaan bepalen a.d.h.v. de BOVAG koerslijst.

De prijslijst van de toen beschikbare opties kan ik wel vinden via Audi. Is er een manier om met de VIN de volledige optielijst terug te vinden zodat ik een compleet beeld krijg? Of moet ik dan toch echt een dealer benaderen?

Pic van de nieuwe wagen met strik :+ :
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cRpFJaWl.jpg

spoiler: Pic van haar vorige wagen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zISfDBPl.jpg?1
(Ze is helemaal hersteld O+ )

It's funny. But not ha-ha funny.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

wow, gelukkig zeg. wat een crash.

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-11 21:46

Falcon10

Hit it i would !

Goeie engelbewaarder !

-| Hit it i would ! |-

• The Eagle

The Eagle

Toch knap dat ze die A3 nog konden herstellen. Oh wait, je had het over je vriendin :+
/inkopper :P

Vwb VIN: als het goed is zit er in de kofferbak een identificatiecode van Audi zelf, vermoedelijk bij het reservewiel in de buurt. Daar moet de dealer wat mee kunnen.
Then again: wat boeit het als een optie onwetend niet is meegenomen? Wordt die auto minder waard, betaal je minder belasting. Lijkt me ook geen slecht uitgangspunt.

[ Voor 67% gewijzigd door The Eagle op 22-07-2018 21:00 ]

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

In het ergste geval krijg je een controle + naheffing BPM. Sticker in de kofferbak en als het goed is zit ook in je boekje een sticker met alle optie-codes. Ziet er ongeveer zo uit: Afbeeldingslocatie: http://igorweb.org/decoder/stitok.jpg

de betaler vervuilt

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-11 12:06
Top, bedankt! Ik zal eens zoeken naar die sticker!

It's funny. But not ha-ha funny.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik heb 1 keer in m'n leven een auto geimporteerd, een versie die hier niet beschikbaar was.
Alles netjes opgeschreven, kreeg ik te horen. Ja, dat kan ik niet vinden, ik pak deze wel.
(scheelde ca. 30% aan BPM, dus ik vond het wel prima)

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

De ambtenaar van de belastingdienst is wegbezuinigd van de RDW stations. Je vult eeen formulier in met alle bijbehorende zaken zoals koerslijsten en de onderbouwing voor de bpm berekening en die gooi je in een grote brievenbus van de belastingdienst.

Zodra je aangifte is goedgekeurd ontvang je een betaalverzoek, dat maak je over en binnen 10 dagen ontvang je je kenteken.

Als de belastingdienst de aangifte niet vertrouwt kun je een inspecteur op bezoek krijgen die de auto alsnog fysiek controleert op aanwezige opties.

Hier staat meer uitleg over de werkwijze van de belastingdienst: https://www.automotiveimp...pm-aangifte-en-berekening

de betaler vervuilt

• Axewi
Helaas, zaterdag iemand (perongelijk) tegen mijn auto aangereden :-( . Wel netjes gestopt en formulier ingevuld, morgen de schade laten opnemen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PbHFh4j1EbsTfZdzDmeUPpFL/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zfAwxOxisWNhUvkaW2pru9C5/thumb.jpg

Schade lijkt beperkt, alleen lijkt het voorscherm nu niet meer mooi aan te sluiten bij de voorbumper en koplamp.

Edit: schade is gezet op €825,-
Dan moet ik daarna nog bedenken wat ik met de overige 3 velgen moet doen, anders heb ik straks één strakke velg en 3 met parkeerschade.

[ Voor 13% gewijzigd door Axewi op 25-07-2018 11:10 ]

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-11 16:56
Mijn ouders hebben een eerste generatie TT roadster. Echter, heeft deze sinds wij hem hebben last van kraken voorin de auto, vooral bij het trotseren van drempels.

Nou schijnt dit vaak te komen door uitgedroogde draagarm rubbers waarbij het invetten vaak niet blijvend helpt. Ook heb ik horen vallen dat het vervangen van de huidige rubbers met powerflex dit probleem wel zou kunnen oplossen en tevens het rijgedrag wat kan verbeteren. Ik zag dat een volledig setje voor deze auto onder de 200 euro zit wat prima te doen is.

Ik heb powerflex hier vaker horen vallen en weet dat @Verwijderd het ook gebruikt heeft in zijn RS. Jij zei dat het voor jouw auto 850 euro aan onderdelen kostten, heb je dan meer nodig dan een complete set zoals dit, of is het voor een RS zoveel duurder?

Nou vroeg ik mij af of hier meer mensen ervaring mee hebben en eventueel een mening hebben over, of dit ons probleem kan oplossen of niet.

• Scrtz
  • Laatst online: 12-11 12:48
Axewi schreef op maandag 23 juli 2018 @ 09:17:
Helaas, zaterdag iemand (perongelijk) tegen mijn auto aangereden :-( . Wel netjes gestopt en formulier ingevuld, morgen de schade laten opnemen.

[afbeelding]

[afbeelding]

Schade lijkt beperkt, alleen lijkt het voorscherm nu niet meer mooi aan te sluiten bij de voorbumper en koplamp.

Edit: schade is gezet op €825,-
Dan moet ik daarna nog bedenken wat ik met de overige 3 velgen moet doen, anders heb ik straks één strakke velg en 3 met parkeerschade.
Zo te zien heb je niet meer de allernieuwste auto (niet lullig bedoeld ofzo) maar ik zou me eerder bedenken of het het uberhaupt wel waard is om het te laten repareren. Je zou kunnen laten proberen de schrammen er zoveel mogelijk uit te laten polijsten en het spatbord laten uitdeuken zodat het beter past.

Verwijderd

Topicstarter
erik23 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 17:16:
Mijn ouders hebben een eerste generatie TT roadster. Echter, heeft deze sinds wij hem hebben last van kraken voorin de auto, vooral bij het trotseren van drempels.

Nou schijnt dit vaak te komen door uitgedroogde draagarm rubbers waarbij het invetten vaak niet blijvend helpt. Ook heb ik horen vallen dat het vervangen van de huidige rubbers met powerflex dit probleem wel zou kunnen oplossen en tevens het rijgedrag wat kan verbeteren. Ik zag dat een volledig setje voor deze auto onder de 200 euro zit wat prima te doen is.

Ik heb powerflex hier vaker horen vallen en weet dat @Verwijderd het ook gebruikt heeft in zijn RS. Jij zei dat het voor jouw auto 850 euro aan onderdelen kostten, heb je dan meer nodig dan een complete set zoals dit, of is het voor een RS zoveel duurder?

Nou vroeg ik mij af of hier meer mensen ervaring mee hebben en eventueel een mening hebben over, of dit ons probleem kan oplossen of niet.
Ja je vergeet dat het zaakje gemonteerd mag worden en dan afhankelijk van wat je neemt of wilt toch behoorlijk bezig zult zijn.

Het was 2 dagen werk op Mn rs. En het kan een verbetering zijn ten behoeve van comfort. Dus je kunt de rit een stuk akelig gaan vinden. Zwart is hardste die er is, choose wisely.

• Axewi
Scrtz schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 17:20:
[...]

Zo te zien heb je niet meer de allernieuwste auto (niet lullig bedoeld ofzo) maar ik zou me eerder bedenken of het het uberhaupt wel waard is om het te laten repareren. Je zou kunnen laten proberen de schrammen er zoveel mogelijk uit te laten polijsten en het spatbord laten uitdeuken zodat het beter past.
Ik snap wat je bedoelt maar ik rij deze auto juist omdat ik het model mooi vindt dus ik laat dit gewoon repareren :) . Als het goed is krijg ik de schade vergoed ik moet dan alleen de overige 3 velgen betalen.

Waarde weet ik niet, in principe ligt de reparatie een behoorlijk stukje onder de dagwaarde dus dat zou het probleem niet mogen zijn.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Zijn hier nog Q2 rijders, zo ja, hoe bevalt hij?
(Zonder S-line onderstel)

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Mad-Matt schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 21:45:
Zijn hier nog Q2 rijders, zo ja, hoe bevalt hij?
(Zonder S-line onderstel)
Goed. Wat wil je weten?

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

itons schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 11:23:
[...]

Goed. Wat wil je weten?
Hier en daar wat tests gelezen (proefrit haalt dit er niet helemaal uit).
Maar kwaliteit van interieur zou het geld niet waard zijn en de rij-eigenschappen wat twijfelend, niet goed wetend hoe de demping om moet gaan met oneffenheden in het wegdek.

(Zoek nu iets comfortabeler dan m'n A3 s-line.)

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Mad-Matt schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 11:25:
[...]

Maar kwaliteit van interieur zou het geld niet waard zijn en de rij-eigenschappen wat twijfelend, niet goed wetend hoe de demping om moet gaan met oneffenheden in het wegdek.

Rij een 1.0 TFSI S-tronic #limited met 116PK (dus geen edition #1). Reed hiervoor een Golf, wat mij betreft is het interieur duidelijk een stap vooruit en voelt allemaal een stuk degelijker aan. Wat ik van collega's met A3's heb gezien is het interieur nagenoeg gelijk, de led verlichting moet een beetje je ding zijn....

Ik rij hoofdzakelijk snelweg, hobbels & richels voel je wel. Onderstel zal allicht zachter zijn dan je s-line, maar ik prefereer de Q2 boven de Golf.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 21:07:
[...]

Ja je vergeet dat het zaakje gemonteerd mag worden en dan afhankelijk van wat je neemt of wilt toch behoorlijk bezig zult zijn.

Het was 2 dagen werk op Mn rs. En het kan een verbetering zijn ten behoeve van comfort. Dus je kunt de rit een stuk akelig gaan vinden. Zwart is hardste die er is, choose wisely.
Even een aanvulling: de set koste inderdaad 850 totaal voor mijn RS4.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/t8e9UWW8GVzTi0cCkeVYq8nk/full.jpg

Dit was zo'n beetje het complete pakket. Als je ff zoekt op auto + powerflex dan is de kans groot dat je een PDF op de website van powerflex zelf vindt en zo precies kunt zien welk typenummer je nodig hebt en wat er beschikbaar is.

Er zijn delen die heel makkelijk te vervangen zijn, er zijn delen die heel moeilijk te vervangen zijn. Het moeilijke gedeelte kan wel eens een pain in the ass worden omdat bijv. bij mij het halve onderstel ingesprayed moest worden voordat dingen losgehaald konden worden.

En als je klaar bent moet je natuurlijk nog eens uitlijnen, maar mits goed gedaan kan het een hele verbetering zijn. :) Het ligt wat strakker, stugger, en vooral merkbaar in bochten dat je gewoon net ff wat meer hebt dan normaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AsSkV3ffOh72QQcaKCFnkMC5/full.jpg

Wij pakte het meteen goed aan door alles te coaten en te verven dat er lag. Bedoel je hebt het zaakje dan toch uit elkaar .. meteen goed doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pr613cLoEvJ7lPyECqzz6mp1/full.jpg

Stalen remleidingen enz.. ook hier verschil direct te merken. Kwam mischien ook door de leeftijd van de auto (bouwjaar 2001).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/a8zpEDY8y5DHmQ7sIqIjB9tp/full.jpg

Maar het was ontzettend veel werk ook :> Als het je alleen om voor gaat dan ben je natuurlijk wat sneller klaar. Sommige delen van de auto werden voor mijn gevoel echt stug, maar omdat ik schokbrekers had die in hoogte en hardheid verstelbaar waren was het nog te doen. Vooral op de ring was het merkbaar en je kon gewoon veel harder die neus de bochten in rammen ook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hfeKrEqblegrhYVBZyT7bLGc/full.jpg

Maar dit grapje had met alles bij elkaar wel een paar duizend euro gekost ja. Grootste deel van rekening was de schokbrekers. Maar dat was dan ook echt een A-grade setje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5hdxxwD9MmMcHfeI2ZEVYr4C/full.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2018 13:04 ]

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:29
Mad-Matt schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 11:25:
[...]

Ik ga over paar maanden mijn s-line veren vervangen door Eibach Pro veren. Comfort is daarmee stuk beter, al van meerdere gehoord die hetzelfde gedaan hebben.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Powerflex plaatsen omdat de rubbers kraken is als je het mij vraagt de verkeerde oplossing voor het probleem. Powerflex plaats je als je wil dat je auto strakker / directer stuurt door speling in je onderstel te minimaliseren. Kraken zou ik oplossrn door nieuwe draagarmen te plaatsen met vers rubber.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
GA!S schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 13:30:
Powerflex plaatsen omdat de rubbers kraken is als je het mij vraagt de verkeerde oplossing voor het probleem. Powerflex plaats je als je wil dat je auto strakker / directer stuurt door speling in je onderstel te minimaliseren. Kraken zou ik oplossrn door nieuwe draagarmen te plaatsen met vers rubber.
Je kunt ze gewoon invetten hoor, ook powerflex. Dat kraken heb ik nauwelijks gehad om eerlijk te zijn. Invetten kan je 1x per jaar doen.
Pagina: 1 ... 71 ... 139 Laatste

Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.