Toon posts:

Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 74 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

De vraag was of er speciale eisen zijn aan banden icm quattro en daar wordt geen duidelijker antwoord op gegeven dan in de regel voldoet iedere (premium) band. Dat komt net zo zeker over als ik het zelf al wist ;).

Aan de ADAC test heb ik weinig aangezien dat gaat om banden in maten die meestal niet voor mijn auto leverbaar zijn of niet de juiste snelheidsindex hebben. Ik moet minimaal 19 inch hebben ivm de keramische remschijven en weiger zo'n sticker te plaatsen als de band maar goedgekeurd is voor een lagere snelheid dan de auto kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ik zou dat ook niet verwachten, er is ook geen verschil in profiel/materiaal van de banden in een voorwiel- of achterwiel-aangedreven auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
xos schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 15:52:
De vraag was of er speciale eisen zijn aan banden icm quattro en daar wordt geen duidelijker antwoord op gegeven dan in de regel voldoet iedere (premium) band. Dat komt net zo zeker over als ik het zelf al wist ;).

Aan de ADAC test heb ik weinig aangezien dat gaat om banden in maten die meestal niet voor mijn auto leverbaar zijn of niet de juiste snelheidsindex hebben. Ik moet minimaal 19 inch hebben ivm de keramische remschijven en weiger zo'n sticker te plaatsen als de band maar goedgekeurd is voor een lagere snelheid dan de auto kan.
Er zijn banden die met een codering komen vanaf de fabriek, bijv geschikt voor Audi of speciaal voor mercedes ofzo. Die zijn dan intern een soort test ondergaan of in ieder geval voldoen aan de kwaliteitseisen die de fabrikant stelt.

Maar voor quattro een speciale band? Nee hoor. Je kunt iedere set eronder mikken in theorie wat jou het beste bevalt. Het is wel zo dat wanneer je een loodzware auto hebt richting de 2 ton ofzo de voorbanden altijd sneller slijten dan achter. Was ook bij de RS4 het geval en zeker bij de RS6.

Maar ik zou op banden eerlijk gezegd nooit willen bezuinigen. Ooit kocht ik gebruikte banden voor mijn VR6 maar die tijd was echt ver voorbij toen ik met de regen een keer een noodstop maken moest. Je glijdt gewoon kats door en kunt geen kant op.

Sindsdien ALTIJD nieuwe banden gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Ben niet van plan om te bezuinigen op banden, nooit gedaan en ook niet van plan. Wil gewoon een goede band hebben en weten of bij het maken van een keuze nog ergens rekening mee moest houden. Gelukkig dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:30
Verwijderd schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 19:12:
[...]

Er zijn banden die met een codering komen vanaf de fabriek, bijv geschikt voor Audi of speciaal voor mercedes ofzo. Die zijn dan intern een soort test ondergaan of in ieder geval voldoen aan de kwaliteitseisen die de fabrikant stelt.

Maar voor quattro een speciale band? Nee hoor. Je kunt iedere set eronder mikken in theorie wat jou het beste bevalt. Het is wel zo dat wanneer je een loodzware auto hebt richting de 2 ton ofzo de voorbanden altijd sneller slijten dan achter. Was ook bij de RS4 het geval en zeker bij de RS6.

Maar ik zou op banden eerlijk gezegd nooit willen bezuinigen. Ooit kocht ik gebruikte banden voor mijn VR6 maar die tijd was echt ver voorbij toen ik met de regen een keer een noodstop maken moest. Je glijdt gewoon kats door en kunt geen kant op.

Sindsdien ALTIJD nieuwe banden gekocht.
Gebruikte banden hoeft niets fout mee te zijn?
Wist je dat je banden na 100km rijden ook gebruikt zijn? ;)
Gewoon kijken hoe oid ze zijn en uiteraard voldoende profiel. Steeds meer partijen die gewoon gebruikte banden aanbieden met 3,5mm, oftewel, zo goed als versleten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 20:38
GioStyle schreef op woensdag 5 september 2018 @ 18:45:
[...]

Hoe zit het met je olieverbruik?
Beetje erg late reactie, excuus :P. Op het moment zit de Oliepijl weer op de helft na ongeveer 2.5k KM gereden te hebben. Heb het idee moment dat je veel launch control gebruikt (leuk voor familie en vrienden) Het verbruik gigantisch toeneemt, maar met normaal gebruik er weinig aan te hand is.

IS me wel opgevallen dat soms per paar 100 km de auto in adaptive cruise control spontaan een paar km/h langzamer gaat. En had ik wat gelezen hier ook dat dit mogelijk komt door een setting voor Keramische remmen alleen zou ik niet weten of dit inderdaad ook het geval is.

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ybos schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 15:58:
[...]

Gebruikte banden hoeft niets fout mee te zijn?
Wist je dat je banden na 100km rijden ook gebruikt zijn? ;)
Gewoon kijken hoe oid ze zijn en uiteraard voldoende profiel. Steeds meer partijen die gewoon gebruikte banden aanbieden met 3,5mm, oftewel, zo goed als versleten :/
Je weet de afkomst van de band niet. Dat is het probleem. De band kon net zo goed betrokken zijn bij een ongeval. En als de band maar goed gegoeg geraakt is dan heb je schade in de fysieke band zelf wat je niet met het blote oog kunt zien.

Bedoel ik ken handelaren die gewoon partijen banden opkochten en denken met alleen een visueele inspectie die dingen te keuren. Er zit staal en andere troep in verwerkt in een goede band. Als dat gescheurd raakt, tja. Rij je lekker 160 met een klapband als gevolg. Ja maar de band was toch goed tot op 200kmph?

Natuurlijk; je hebt wel gelijk, er zullen heus ook goede gebruikte banden in omloop zijn. Maar ik vertrouw het gewoon niet zo en zeker niet bij een beetje auto. Je wil het contact met de weg gewoon goed hebben.

Overigens; "steeds meer partijen" > je kunt het de consument ook kwalijk nemen dat steeds meer mensen kiezen voor gebruikte en goedkopere banden dan nieuwe. En ik zeg al in een noodsituatie kom je erachter hoe goed die band voor je is.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2018 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 11:38
Ik ben al een tijdje opzoek naar een A3 8v SB (benzine) met minimaal de opties:

- Sportstoelen + half leder/Alcantara bekleding + stoelverwarming
- MMI Plus
- Parkeersensoren
- B&O geluidssysteem
- KM stand: 0 - 80k

Met een budget van +/- € 20k

Bijna niet te vinden, ook niet in Duitsland (ik zoek via Autoscout & Autotrack). Vooral de B&O optie lijkt daar niet vaak gekozen te zijn :/
Het is sowieso lastig om op deze optie te zoeken, veel dealers plaatsen B&O niet in de titel en dan kun je dus mooi alle foto's af gaan om te kijken of er een B&O gril op de deurpaneel zit :+

Eigenlijk zoiets als deze, maar dan met een fors lagere km stand.
https://www.autotrack.nl/tweedehands/audi/a3/41254167

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:27

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Strider schreef op zondag 9 september 2018 @ 19:24:
Ik ben al een tijdje opzoek naar een A3 8v SB (benzine) met minimaal de opties:

- Sportstoelen + half leder/Alcantara bekleding + stoelverwarming
- MMI Plus
- Parkeersensoren
- B&O geluidssysteem
- KM stand: 0 - 80k

Met een budget van +/- € 20k

Bijna niet te vinden, ook niet in Duitsland (ik zoek via Autoscout & Autotrack). Vooral de B&O optie lijkt daar niet vaak gekozen te zijn :/
Het is sowieso lastig om op deze optie te zoeken, veel dealers plaatsen B&O niet in de titel en dan kun je dus mooi alle foto's af gaan om te kijken of er een B&O gril op de deurpaneel zit :+

Eigenlijk zoiets als deze, maar dan met een fors lagere km stand.
https://www.autotrack.nl/tweedehands/audi/a3/41254167
Oké, weten we dat. :9

Boven in het menu: Vraag & Aanbod. Tweakers maakt het je makkelijk. d:)b

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:33
xos schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 09:59:
Misschien een domme vraag, maar zijn er nog bijzonderheden als je quattro hebt met de keuze voor winterbanden of maakt dat niks uit?
Zoals @Verwijderd al zei er zijn wel speciale Audi Original banden, staat er AO in de naam maar of het veel scheelt? Geen idee, heb wel eens het profiel vergeleken van bijv een conti sportcontact 5 normaal / AO / MO (Mercedes Original) en ze waren wel alle 3 anders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:11

InFamous

excommunicado

Heeft iemand enig idee of de standkachel afstandsbediening van een A4 te vervangen is voor een model met display?

Ik heb nu deze afstandsbediening:
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/NTAwWDI1Mg==/z/074AAOSwR0hbSy46/$_72.JPG
En ik wil deze:
Afbeeldingslocatie: https://www.picclickimg.com/d/l400/pict/192629119187_/New-Genuine-Audi-Webasto-Remote-Control-Pilot-Pilota.jpg

Beide zijn geleverd op de A4 B8 maar het is mij niet duidelijk of je ook de aansturing moet vervangen.

Heeft iemand daarnaast ervaring met het inleren van de afstandsbediening, is dat het zelfde als bij Volkswagen?

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jessper
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-02 09:40
Voor de fanatiekelingen: op audi.de kun je de nieuwe A1 al configureren :)

https://www.audi.de/de/br...1/a1-sportback/motor.html

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
xos schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 20:49:
Ben niet van plan om te bezuinigen op banden, nooit gedaan en ook niet van plan. Wil gewoon een goede band hebben en weten of bij het maken van een keuze nog ergens rekening mee moest houden. Gelukkig dus niet.
Ik rij op de nieuwe michelin pilot sport 4s. Super band in de high end klasse. Betaal je wel voor maar de slijtage is ook het beste.
Als je iets minder sportief wil en iets meer nat grip dan de normale pilot sport 4

Kijk anders >dit filmpje<

[ Voor 7% gewijzigd door KappeNou op 12-09-2018 22:17 ]

>PC specs<

• GerCor

GerCor

InFamous schreef op maandag 10 september 2018 @ 22:41:
Heeft iemand enig idee of de standkachel afstandsbediening van een A4 te vervangen is voor een model met display?

Ik heb nu deze afstandsbediening:
[Afbeelding]
En ik wil deze:
[Afbeelding]

Beide zijn geleverd op de A4 B8 maar het is mij niet duidelijk of je ook de aansturing moet vervangen.

Heeft iemand daarnaast ervaring met het inleren van de afstandsbediening, is dat het zelfde als bij Volkswagen?
Ik denk dat @Rainesh dat wel weet. d:)b

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-09 22:52
Onderste is voor de nieuwere systemen :) zover ik weet niet compatibel. Maar we kunnen het proberen...ik heb de onderste namelijk :)

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• InFamous

InFamous

excommunicado

@Rainesh Hoe leer je die afstandsbediening in dan?

Zover ik kan vinden zijn de aansturingen compatible tussen de verschillende standkachels. Alleen weet ik dus niet of beide afstandsbedieningen compatible zijn met de verschillende aansturingen.

Beide afstandsbedieningen zijn geleverd op de A4 B8 maar daar kan dus verschil zitten in de aansturing.

[ Voor 4% gewijzigd door InFamous op 12-09-2018 22:46 ]

• Rainesh
InFamous schreef op woensdag 12 september 2018 @ 22:44:
@Rainesh Hoe leer je die afstandsbediening in dan?

Zover ik kan vinden zijn de aansturingen compatible tussen de verschillende standkachels. Alleen weet ik dus niet of beide afstandsbedieningen compatible zijn met de verschillende aansturingen.

Beide afstandsbedieningen zijn geleverd op de A4 B8 maar daar kan dus verschil zitten in de aansturing.
Met vcds heb ik de mijne ingeleerd. Heb er twee actief. Kan tot 4

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:55

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Komende zondag is er een meeting bij de Meern, georganiseerd door de Audiclub maar is voor iedereen toegankelijk.

Info/event op facebook
info op de website van de Audiclub.

Voorgaande jaren was dit een youngtimer/oldtimer meeting, dit jaar voor het eerst voor alle modellen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• royhoi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:55

royhoi

-

Afgelopen zondag nog een stukje autobahn gedaan met vrienden. Liep mooi door. Ivm de snelheids index van de banden niet harder gegaan. Heb nieuwe y banden besteld dus binnenkort terug voor de 300+ 😏

K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiragi
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 30-08 12:52
Jessper schreef op woensdag 12 september 2018 @ 15:57:
Voor de fanatiekelingen: op audi.de kun je de nieuwe A1 al configureren :)

https://www.audi.de/de/br...1/a1-sportback/motor.html
Thanks voor de link! Ik ben al aan de slag gegaan ondanks dat mijn Duits niet zo goed is. Een nieuwe A1 zit er niet in, maar misschien over 3 á 4 jaar als mijn UP! (ik weet het..) op is en ik wat geld heb om bij te leggen :*). Dit hieronder zou wel denk ik "de" droomauto zijn voor mij. Klein, compact, lekker veel power en gewoon een stoer uiterlijk!

(Wel jammer dat de klassieke "Audi" ringen alleen op de Intro Edition te vinden zijn, waar je vervolgens weer beperkt bent in kleuren en velgkeuzes. Maar ongetwijfeld dat tegen 3-4 jaar verder er wel stickers van te vinden zijn :9 )

https://imgur.com/a/O9icn6B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
royhoi schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 09:11:
Afgelopen zondag nog een stukje autobahn gedaan met vrienden. Liep mooi door. Ivm de snelheids index van de banden niet harder gegaan. Heb nieuwe y banden besteld dus binnenkort terug voor de 300+ 😏

[YouTube: 709Hp Audi S2 Autobahn runs]
Vrienden? Hoor ik geen kleine meisjes gillen?? Hahaha prachtig!!
Loopt lekker door die S2!!

>PC specs<

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:59

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Volgende keer even tanken ;)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:28

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

En warm rijden ;)

Dashboard doet niet veel meer hahaha.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KappeNou
Voor dat ik het vergeet. Ik verkoop de a4 cabrio ;) >link<

[ Voor 37% gewijzigd door KappeNou op 16-09-2018 20:39 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
KappeNou schreef op zondag 16 september 2018 @ 13:30:
Voor dat ik het vergeet. Ik verkoop de a4 cabrio ;) >link<
Je link is niet goed, linkt naar de edit page

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
itons schreef op zondag 16 september 2018 @ 16:59:
[...]

Omdat je denk ik ingelogd bent op marktplaats. Ik krijg wel een juiste redirect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
itons schreef op zondag 16 september 2018 @ 16:59:
[...]

Ik heb hem aangepast. Werkt hij nu wel voor jou?

>PC specs<

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
KappeNou schreef op zondag 16 september 2018 @ 20:41:
[...]

Ik heb hem aangepast. Werkt hij nu wel voor jou?
Jep, mooie auto, success met de verkoop!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
https://www.facebook.com/...TNEVFyqCLNQA&__tn__=C-R-R

1400PK S4 van Philip kaes. DE TERING. O+ Dat ding weegt zo'n 1100 ~ 1200kg inmiddels van de 1500+ stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royhoi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:55

royhoi

-

KappeNou schreef op zondag 16 september 2018 @ 11:01:
[...]

Hahaha ja heerlijk he die gasten :D

Ga binnenkort nog wel eens terug ergens vroeg in de ochtend of zo voor de 300+

K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Verwijderd schreef op zondag 16 september 2018 @ 22:03:
https://www.facebook.com/...TNEVFyqCLNQA&__tn__=C-R-R

1400PK S4 van Philip kaes. DE TERING. O+ Dat ding weegt zo'n 1100 ~ 1200kg inmiddels van de 1500+ stock.
Heeft hij geen TTE1200 erop?
Hoe komt die aan zoveel vermogen?

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Famous schreef op zondag 16 september 2018 @ 22:27:
[...]

Heeft hij geen TTE1200 erop?
Hoe komt die aan zoveel vermogen?
Z'n laatste upgrade was een andere turbo (single) volgens mij in combinatie met andere set nokkenassen. Dat ding rijdt echt woest hard. Topt op 341kmph en als het goed is haalt ie makkelijk 365gps.

In die auto zit nog meer geld dan een dozijn aan auto's hier bij elkaar 8)7 Het project dat ie gewichtsbesparing ging doen was echt interessant. Alles van metaal naar alu. Deuren en dak naar carbon fiber en troep. Zit echt heel veel werk in dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

KappeNou schreef op zondag 16 september 2018 @ 11:01:
[...]

Ik zou ook nerveus worden :P

Loopt lekker inderdaad, en dat geluid blijft heerlijk, zoveel lekkerder dan een 6 pitter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

crosspost
Gister samen met mijn broertje naar een meeting van de Audi club in de Meern geweest. Was heen en terug 260km lekker om de 200 even uit te laten. Mijn broertje was met zijn S6plus:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qU9ZrUwvX0ATTYwB8P7zNvhC/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FehzpsmgqUD2cGygEWGChcZz/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IZSL51PBDq8yyAYRXiUZPn03/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/on4j09KqBqoHyLOHWMR4bci3/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-09 15:32

Jeuzus wat een apparaat, dat ding trekt harder van 200 naar 260 dan die van mij van 0 naar 100 :+
Heel vet om te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:19

User

S3

https://www.autowereld.nl...lus-28700484/details.html

Rara wat klopt er niet aan die auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Dunno. Heb niet zoveel verstand van de S3.

Edit: €2800,- bpm is misschien wat weinig?? Dus met schade geimporteerd??

[ Voor 11% gewijzigd door Tylen op 17-09-2018 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Het is geen S3, leuk omgebouwd maar het is een A3 2.0tfsi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User

User

S3

Chaoss schreef op maandag 17 september 2018 @ 17:42:
Het is geen S3, leuk omgebouwd maar het is een A3 2.0tfsi
Waar zie je dat aan? Volgens de RDW is het wel gewoon een S3.

Doelde meer op dat ie sinds juli 2014 (eerste tenaamstelling in NL) zeven (!) privé-eigenaren heeft gehad. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Laatst online: 20:27
BPM klopt sowieso niet. Mijn A1 uit 2015 had al €3000 aan BPM en ik heb een 1.2’tje. Zo’n 2 liter blok stoot echt wel iets meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User

User

S3

GioStyle schreef op maandag 17 september 2018 @ 18:04:
BPM klopt sowieso niet. Mijn A1 uit 2015 had al €3000 aan BPM en ik heb een 1.2’tje. Zo’n 2 liter blok stoot echt wel iets meer uit.
Ik heb een paar offertes aangevraagd voor het importeren van een S3, maar ze berekenen allemaal een BPM van 2700-2800 euro voor een S3 uit 2013, dus dat klopt op zich wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Onee ik was ff in de war met de RS3 die heeft een 2.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Bumper rechts voor een tik gehad?
7 eigenaren in NL in 4 jaar tijd, waarvan 6 straat racers die elke 5min launch control doen?

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
GioStyle schreef op maandag 17 september 2018 @ 18:04:
Maar wanneer is hij geïmporteerd ;)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-09 11:40

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Hij is geïmporteerd toen hij 8-9 maand oud was, dus die BPM had veel meer moeten zijn?.

Edit: als je die auto nu importeer (en hij dus ruim 4 jaar oud is) zou je een €2300 aan BPM moeten betalen aldus de Autoweek calculator?. Auto zal een flinke schade hebben gehad?.

[ Voor 53% gewijzigd door Tortelli op 18-09-2018 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
Het bedrag dat je bij RDW ziet staan is niet het bedrag dat je moet afdragen als je de auto het land invoert, tenzij de auto hagelnieuw is. Het bedrag wat je ziet is het oorspronkelijke bedrag bij nieuwprijs. Bij mijn A1 ging het om een BPM bedrag van €3150. Ik heb de auto geïmporteerd toen ie 10 maanden oud was en heb ongeveer 2/3e van dat bedrag moeten afdragen.

Als het bedrag voor die S3 in orde is, dan geeft het gelijk aan hoe bizar onze overheid is qua wetgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:45
GioStyle schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 22:13:
Het bedrag dat je bij RDW ziet staan is niet het bedrag dat je moet afdragen als je de auto het land invoert, tenzij de auto hagelnieuw is. Het bedrag wat je ziet is het oorspronkelijke bedrag bij nieuwprijs. Bij mijn A1 ging het om een BPM bedrag van €3150. Ik heb de auto geïmporteerd toen ie 10 maanden oud was en heb ongeveer 2/3e van dat bedrag moeten afdragen.

Als het bedrag voor die S3 in orde is, dan geeft het gelijk aan hoe bizar onze overheid is qua wetgeving.
Zeker wel, het bedrag dat bij het RDW staat is de betaalde BPM bij invoer.
Die S3 had bij invoer in 2014 €6454,- aan BPM moeten betalen, maar gezien de lage BPM weet je wel genoeg lijkt me.

It's All In The "Mix"

• GioStyle
@Mixpower

Er hoort bij bpm het oorspronkelijke bedrag te staan bij nieuwprijs. En afhankelijk van de leeftijd en dus afschrijving betaal je daar een deel over bij het invoeren. Been there done that. Ik blijf erbij: dat bedrag klopt niet.

• Strider
De prijzen van rijk aangeklede A3 Occasions op MP zijn echt belachelijk.

- Bijna 100K op te teller
- Import
- Geen garantie
- Bj 2013

En dan nog steeds 24k vragen :/

https://www.marktplaats.n...cd&previousPage=mympBuyer

BlaBlaBla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:33
Strider schreef op donderdag 20 september 2018 @ 14:05:
De prijzen van rijk aangeklede A3 Occasions op MP zijn echt belachelijk.

- Bijna 100K op te teller
- Import
- Geen garantie
- Bj 2013

En dan nog steeds 24k vragen :/

https://www.marktplaats.n...cd&previousPage=mympBuyer
Je had al zo'n post als hierboven, wat moeten wij daar mee? weer dezelfde discussie starten als 4-5 pagina's terug?
Strider schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 13:30:
Al een tijdje opzoek naar een nieuwe A3, ik denk dat de onderstaande te mooi is om waar te zijn:

https://www.marktplaats.n...a557deff636f4f8b9c5b7a618

- Uit Rotterdam
- Import
- Relatief lage km stand
- Slecht Nederlands

Wat denken jullie :+

• Strider
Scrtz schreef op donderdag 20 september 2018 @ 14:16:
[...]

Je had al zo'n post als hierboven, wat moeten wij daar mee? weer dezelfde discussie starten als 4-5 pagina's terug?

[...]
Zeker niet, als iemand tips heeft hoor ik het graag. Veel A3's zijn ook geïmporteerd.

BlaBlaBla

• GioStyle
@Strider:

Waarom denk je dat de auto minder waard is, als het een import auto betreft?

[ Voor 3% gewijzigd door GioStyle op 20-09-2018 17:09 ]

• InFamous

InFamous

excommunicado

@Strider als ik je wenslijst bekijk uit deze post Strider in "Het grote Audi topic - Deel 5" Dan denk ik dat je simpelweg gewoon te veel wilt met te weinig budget.

Hier een leuk uitgebreide auto met B&O en leer:
http://link.marktplaats.nl/m1322596753
2013, 90K gelopen en die kost al €24K

Dus waarom denk je dat je met jouw wenslijst 4K minder kan betalen met minder kilometers?

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 13:49

Arfman

Drome!

GioStyle schreef op donderdag 20 september 2018 @ 17:09:
@Strider:

Waarom denk je dat de auto minder waard is, als het een import auto betreft?
Vaak minder onderhoudshistorie bekend, fraudegevoeliger, etc.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:15

FlipFluitketel

Frontpage Admin
InFamous schreef op donderdag 20 september 2018 @ 19:36:
@Strider als ik je wenslijst bekijk uit deze post Strider in "Het grote Audi topic - Deel 5" Dan denk ik dat je simpelweg gewoon te veel wilt met te weinig budget.

Hier een leuk uitgebreide auto met B&O en leer:
http://link.marktplaats.nl/m1322596753
2013, 90K gelopen en die kost al €24K

Dus waarom denk je dat je met jouw wenslijst 4K minder kan betalen met minder kilometers?
Dat is dezelfde als waar Strider naar verwijst :P

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul.H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 11:28
Arfman schreef op donderdag 20 september 2018 @ 21:13:
[...]

Vaak minder onderhoudshistorie bekend, fraudegevoeliger, etc.
Dat klopt, maar is va(a)k(er) het geval bij wat meer louche handelaren, mijn standpunt is: als het te mooi is om waar te zijn, dan is het vaak ook niet waar.
Als je een auto zelf importeert uit Duitsland en daar gewoon alle onderhoudshistorie van bekend is, zie ik er niet meer risico in dan een tweedehands auto in Nederland aankopen.

Dus ik denk dat het lijstje van @Strider gewoon niet realistisch is, om 20K budget te halen zul je gewoon hogere kilometerstanden moeten accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

@FlipFluitketel :+ dat had ik niet eens gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
@Strider Verdiep je eens importeren, uit bv Duitsland. Zoek een goeie dealer. De Duitse wetgeving is streng wat betreft 2e hands- en/of schadeauto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Bedankt voor de reacties, ik vrees ook dat mijn budget te laag is voor mijn wensen.

Ik hou eigenlijk bijna iedere dag Autoscout wel in de gaten, maar er komen weinig A3's langs die voldoen aan mijn wensen, en vaak staan ze ook nog eens ontzettend ver weg, a 600-700 kilometer verderop.
Maar goed, daar zou ik dan wel een overnachting voor over hebben, mits ze binnen mijn budget vallen.
De A3's in Duitsland zijn vaak helaas niet echt scherp geprijsd, voor mijn wensen zit ik daar ook wel op 20K+, en dan komen daar de BPM en de importeer kosten nog bovenop :X.
Maar goed, ik blijf wel doorzoeken.

Kan iemand mij helpen met de onderstaande advertentie?
https://www.marktplaats.n...6db858f31&previousPage=lr

Kenteken = TP-866-F
Volgens Finnik was de BPM: € 1113,- en de Rest BPM € 271,-.
Nieuwprijs: € 50.238,-
Is dit nu een auto geweest die ook met schade is geimporteerd, gezien de lage Rest BPM waarde?
Of zijn dit normale BPM bedragen? Naar welk bedrag moet je nu eigenlijk kijken, BPM of Rest-BPM?

Het BPM bedrag is wat er aan de Nederlandse staat betaald zou moeten zijn als hij in een nieuwstaat was afgeleverd? (dat klopt met € 1113,- ook niet helemaal :+)
Rest-BPM is wat er uiteindelijk betaald is?

https://autorapport.finnik.nl/kenteken/tp866f

[ Voor 3% gewijzigd door Strider op 21-09-2018 19:12 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
@Strider Zomaar een A3 1.8 TFSI:
https://suchen.mobile.de/...2e-1751-91dc-e518ca965113

Ja je zult er een eindje voor moeten rijden: weekendje Berlijn erbij?

BPM zal 1000 -1500 zijn? Importkosten?? Ja een formulier invullen a 20,- om BPM/kenteken aan te vragen

[ Voor 9% gewijzigd door Hulliee op 21-09-2018 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.H
Strider schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 18:53:
Bedankt voor de reacties, ik vrees ook dat mijn budget te laag is voor mijn wensen.

Ik hou eigenlijk bijna iedere dag Autoscout wel in de gaten, maar er komen weinig A3's langs die voldoen aan mijn wensen, en vaak staan ze ook nog eens ontzettend ver weg, a 600-700 kilometer verderop.
Maar goed, daar zou ik dan wel een overnachting voor over hebben, mits ze binnen mijn budget vallen.
De A3's in Duitsland zijn vaak helaas niet echt scherp geprijsd, voor mijn wensen zit ik daar ook wel op 20K+, en dan komen daar de BPM en de importeer kosten nog bovenop :X.
Maar goed, ik blijf wel doorzoeken.

Kan iemand mij helpen met de onderstaande advertentie?
https://www.marktplaats.n...6db858f31&previousPage=lr

Kenteken = TP-866-F
Is dit nu een auto geweest die ook met schade is geimporteerd, gezien de lage Rest BPM waarde?
Of zijn dit normale BPM bedragen? Naar welk bedrag moet je nu eigenlijk kijken, BPM of Rest-BPM?

Het BPM bedrag is wat er aan de Nederlandse staat betaald zou moeten zijn als hij in een nieuwstaat was afgeleverd? (dat klopt met € 1113,- ook niet helemaal :+)
Rest-BPM is wat er uiteindelijk betaald is?

https://autorapport.finnik.nl/kenteken/tp866f
Er staat gewoon in het rapport dat hij dit jaar geïmporteerd is.

Als ik op mobile.de 78 hits krijg, dan moet je zelf nog wel wat kunnen vinden voor een redelijke prijs.

https://m.mobile.de/fahrz...AUTOMATIC_GEAR&fe!=EXPORT

BPM bouwt vanaf het internationale toelatingsmoment met 1% per maand af dacht ik, dus een auto van 5 jaar oud is het sterk verminderd en als hij dan ook nog lichte schades had (bumpers, lichten) mag je sowieso een gedeelte van dat schadebedrag van de BPM aftrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Hulliee schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 19:10:
@Strider Zomaar een A3 1.8 TFSI:
https://suchen.mobile.de/...2e-1751-91dc-e518ca965113

Ja je zult er een eindje voor moeten rijden: weekendje Berlijn erbij?

BPM zal 1000 -1500 zijn? Importkosten?? Ja een formulier invullen a 20,- om BPM/kenteken aan te vragen
Dat is het vorige model :)
Paul.H schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 20:44:
[...]

Er staat gewoon in het rapport dat hij dit jaar geïmporteerd is.

Als ik op mobile.de 78 hits krijg, dan moet je zelf nog wel wat kunnen vinden voor een redelijke prijs.

https://m.mobile.de/fahrz...AUTOMATIC_GEAR&fe!=EXPORT

BPM bouwt vanaf het internationale toelatingsmoment met 1% per maand af dacht ik, dus een auto van 5 jaar oud is het sterk verminderd en als hij dan ook nog lichte schades had (bumpers, lichten) mag je sowieso een gedeelte van dat schadebedrag van de BPM aftrekken.
Ik ben op zoek naar hele specifieke opties, en die zijn er helaas niet zoveel te vinden : B&O + MMI Plus + Leren/Half leren Sportstoelen.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

@Strider https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr ?

Keyless entry
Standkachel (volgens advertentie)
MMI +
B&O
Sportstoelen, half leder + stoelverwarming
Automaat
Parkeersensoren voor + achter

Alleen 10K kilometers meer dan je wenslijst.

[ Voor 35% gewijzigd door InFamous op 21-09-2018 23:54 ]

• Hulliee
  • Niet online
InFamous schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 23:46:

Keyless entry
MMI +
B&O
Automaat

Da's de 3de link naar dezelfde auto! :o

• InFamous

InFamous

excommunicado

:+ oops, ik kap ermee

• Rainesh
Ik was voor mijn facelift uit 7-2016 met 6k km's erop rond de 2k aan bpm kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben zelf ook aan het speuren ...

http://www.ooyyo.com/port...7009621801563378126.html/

http://www.ooyyo.com/port...7017385572324408828.html/

Ze zullen ongetwijfeld wat duurder uitvallen met Audi's uit NL/DE, maar das portugal. Import wordt onmogelijk gemaakt omdat de overheid hier wil dat je een (nieuwe) auto natuurlijk in Portugal koopt. Voor 20 tot 25k kom je zeer nette uitvoeringen tegen.

Moet eerst m'n rijbewijs terugkrijgen. :') Die is verlopen, wou ik vernieuwen, is inmiddels gestolen 8)7 maar zonder echtheidsverklaring van het RDW die niet naar het buitenland wil versturen kan ik nog niets. Dat is gelukkig nu geregeld dus straks EINDELIJK m'n rijbewijs hier in Portugal verlengen voor de komende 10+ jaar.

• Strider
InFamous schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 23:46:

Keyless entry
MMI +
B&O
Automaat

Die had ik een paar posts omhoog ook gepost, met de vraag of je aan de BPM kunt herleiden hoe hij geïmporteerd is :)

Kenteken = TP-866-F

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

@Strider mogelijk al verkocht, 20-9 op naam gezet en verzekerd.

Maar de rest BPM is veel te laag, rest BPM zou rond de ~1800 moeten liggen volgens autotelex en de rest BPM staat op €271.

Hier kan je een berekening doen https://autoimport.autotelex.nl/merk.aspx

• Paul.H
Strider schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 23:18:
[...]

Ik ben op zoek naar hele specifieke opties, en die zijn er helaas niet zoveel te vinden : B&O + MMI Plus + Leren/Half leren Sportstoelen.
Dat snap ik, daar is iedere liefhebber naar op zoek.

Met een S-line heb je al je (half) leren sportstoelen al te pakken toch?

Verkleind je zoekgebied met gemak.

Maar misschien moet je een jaartje extra sparen en rustig verder zoeken. Heb je extra geld en tijd.

Kale ex-leaserts zijn er genoeg te vinden....

Rustig zoeken en accepteer dat je ff moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Een Audi A4 uit 2005 met 91K op de teller voor ruim € 6000, is dit een gevalletje "te mooi om waar te zijn"?

https://www.autotrack.nl/tweedehands/audi/a4/41329669

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Een 13 jaar oude auto voor 6000.- vind ik duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
XWB schreef op maandag 24 september 2018 @ 16:21:
Een Audi A4 uit 2005 met 91K op de teller voor ruim € 6000, is dit een gevalletje "te mooi om waar te zijn"?

https://www.autotrack.nl/tweedehands/audi/a4/41329669
Moeilijk. 2 eigenaren tot nu toe. Leaserijder die mischien net voor APK het e.a veranderd heeft?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• User

User

S3

S3 rijdt wel goed. O-)

Proefritje was geen enkel probleem bij Autoland Van Den Brug. :)
Was langs geweest om te kijken wat ze wilden geven voor mijn A1 als inruil voor een S3, kreeg een proefrit 'aangeboden'. Ik had de verkoper ook nog genoemd dat ik winterbanden bij de A1 heb, met lichtmetalen velgen, maar er geen foto's van had.

Verkoper: "Ah joh, je woonde in [plekje half uur rijden hier vandaan] dan rij je toch even naar huis in de S3 en haal je er even 1 op?".
- "Zeker weten?.
"Ja joh, gewoon heen rijden, hier heb je de sleutel, ik zie je zo wel weer verschijnen.".

Had van tevoren wel een kopie van m'n rijbewijs gemaakt, maar ik kreeg hem mee zonder dat ik er om gevraagd had. Topgasten daarzo. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

User schreef op maandag 24 september 2018 @ 17:52:
S3 rijdt wel goed. O-)

Proefritje was geen enkel probleem bij Autoland Van Den Brug. :)
Was langs geweest om te kijken wat ze wilden geven voor mijn A1 als inruil voor een S3, kreeg een proefrit 'aangeboden'. Ik had de verkoper ook nog genoemd dat ik winterbanden bij de A1 heb, met lichtmetalen velgen, maar er geen foto's van had.

Verkoper: "Ah joh, je woonde in ~~~[plekje half uur rijden hier vandaan] dan rij je toch even naar huis in de S3 en haal je er even 1 op?".
- "Zeker weten?.
"Ja joh, gewoon heen rijden, hier heb je de sleutel, ik zie je zo wel weer verschijnen.".

Had van tevoren wel een kopie van m'n rijbewijs gemaakt, maar ik kreeg hem mee zonder dat ik er om gevraagd had. Topgasten daarzo. d:)b
Zo hoort het, als je een auto wil verkopen. Dus, Pouw mooi links laten liggen. Veel te veel verkopers die het geen hol uitmaakt of ze nou wel of niet voor hun vaste salaris werken.

EDIT: ik zie trouwens helemaal geen S3 bij Autoland Van den Burg. Alweer verkocht dan?

[ Voor 4% gewijzigd door GerCor op 24-09-2018 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User

User

S3

Jup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User

User

S3

Soort van. Half oktober haal ik hem op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:39

Oekol

waka waka hey hey

User schreef op maandag 24 september 2018 @ 18:22:
Soort van. Half oktober haal ik hem op. :)
Soort van? :+

Half oktober ga je er nog een proefrit mee maken?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• User

User

S3

Leoon. schreef op maandag 24 september 2018 @ 18:24:
[...]

Soort van? :+

Half oktober ga je er nog een proefrit mee maken?
Gekocht, maar nog niet betaald. :P

Was eigenlijk een beetje buiten mijn budget, maar dat ding reed zo goed in verhouding tot m'n A1 dat ik zoiets had van "ok dit is em". Nu eventjes wachten tot ik weer m'n geplande buffer heb staan. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:39

Oekol

waka waka hey hey

User schreef op maandag 24 september 2018 @ 18:27:
[...]
Gekocht, maar nog niet betaald. :P

Was eigenlijk een beetje buiten mijn budget, maar dat ding reed zo goed in verhouding tot m'n A1 dat ik zoiets had van "ok dit is em". Nu eventjes wachten tot ik weer m'n geplande buffer heb staan. O-)
Ah vandaar. Gefeliciteerd dan maar! Ik zie de foto's half oktober dan wel verschijnen hier d:)b

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Geceliciteerd man. Hahaha 👍🏻

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• User

User

S3

Leoon. schreef op maandag 24 september 2018 @ 18:29:
[...]

Ah vandaar. Gefeliciteerd dan maar! Ik zie de foto's half oktober dan wel verschijnen hier d:)b
Thanks! En die zullen hier zekers verschijnen. :)

Had zaterdag al wel ff snel een shitty foto met de telefoon gemaakt, maar die is van de achterkant. Kbedacht me dat ik ff een foto wou maken maar toen had een verkoper hem al weer even weggezet.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xGkUPZs.jpg

Topkleurtje en precies de velgen die ik er onder wou hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-09 12:19

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2018 @ 17:01:
[...]

Moeilijk. 2 eigenaren tot nu toe. Leaserijder die mischien net voor APK het e.a veranderd heeft?
Lease met gemiddeld 7.000 km per jaar? Het lijkt me dat de eerste rijder een oudere man was, ging ook voor elk wissewasje naar de garage (veel NAP punten) en de tweede reed iets meer, waarschijnlijk woon-werk voor 20 km of zo.
Lijkt me op zich verder niks mis mee.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

User schreef op maandag 24 september 2018 @ 18:44:
[...]
Thanks! En die zullen hier zekers verschijnen. :)

Had zaterdag al wel ff snel een shitty foto met de telefoon gemaakt, maar die is van de achterkant. Kbedacht me dat ik ff een foto wou maken maar toen had een verkoper hem al weer even weggezet.
[Afbeelding]

Topkleurtje en precies de velgen die ik er onder wou hebben. :)
P R A C H T I G. (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
@User Topper! Gave bak!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 20:38
Mooie kleur ook! Veel rijplezier alvast :D

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsooh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-08 23:34
Ik merkte gisteren dat mijn rechtse koplamp vol met condens zat. Ik had kort na de aankoop van de wagen al gemerkt dat er een miniem barstje zat onderaan de unit, dit omdat ik na een goede wasbeurt zag dat er enkele druppeltjes waren in gesukkeld. Nu plots sinds gisteren zit er vrij veel condens in de unit. Natuurlijk geen gewenste situatie, zeker niet op lange tijd. Ik ben aan het proberen om de unit te laten vervangen onder garantie omdat ik er zeker van ben dat het barstje er al was bij aankoop, enkel valt dat uiteraard moeilijk te bewijzen en zal het daarom ook waarschijnlijk niet lukken.

Nu ben ik aan het denken, als ik toch een unit moet vervangen, is het misschien niet beter om 2 Led lampen te steken. Het betreft een Audi A6 C7 uit 2012 met Xenons. Nu weet ik niet wat de lichtopbrengst is van Led tov Xenon, en wat de prijs is om 2 led units te laten steken, mede omdat het bij mijn weten geen plug-n-play is. Iemand die toevallig op de hoogte is wat een enkele Xenon unit kost, en wat het zou kosten om 2 Led units te laten steken? :) Zou dit door een Audi dealer gedaan kunnen worden, of door een specialist? (Als ik dit niet meer onder garantie vervangen krijg zou ik naar de Audi dealer gaan, en niet meer naar de garage waar ik hem gekocht heb) Andere optie zou eventueel zijn om proberen het vocht eruit te krijgen, en dan met een heel klein beetje lijm het barstje af te dichten, maar daar ben ik precies niet zo'n fan van. :S

Ook toevallig iemand die weet wat het kost om Apple Carplay te retrofitten? Ik heb een MMI +, en weet dat het mogelijk is om de Retrofitten, enkel heb ik geen Audi Smartphone Interface; dus gewoon een Aux aansluiting in de middentunnel en geen USB aansluiting. Iemand die toevallig weet wat de mogelijkheden zijn?

Eeuwige dank! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
@Matsooh

Ja je kunt upgraden naar full led. Is niet goedkoop maar het kan zeker. Audiwereld heeft dit al voor paar klanten voor me gedaan. Echt een mega bak met licht heb je dan.

Om Carplay te retrofitten heb je MMI+ van de facelift nodig. Dus betekent compleet nieuwe MMI en nog wat hardware dingetjes. Absoluut niet goedkoop, reken richting 2k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsooh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-08 23:34
@Rainesh Bedankt voor de tip!

Heb even op hun website gekeken, maar maar vind niet direct de upgrades voor mijn model. De adapters heb ik gevonden, maar de units zelf niet. Ken je ongeveer de richtprijs, of stuur ik daar best even een e-mailtje voor?

Ik dacht dat ik ergens een filmpje had gezien op een Audi A7 uit 2011, maar ik kan me vergissen. Opzich is 2k niet zooo overdreven, maar als het hele MMI er uit moet ga ik misschien toch maar passen.

Misschien dan eerder gaan voor een Active Sound of eventueel de FL dynamic indicators :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Matsooh schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 09:48:

Heb even op hun website gekeken, maar maar vind niet direct de upgrades voor mijn model. De adapters heb ik gevonden, maar de units zelf niet. Ken je ongeveer de richtprijs, of stuur ik daar best even een e-mailtje voor?

Ik dacht dat ik ergens een filmpje had gezien op een Audi A7 uit 2011, maar ik kan me vergissen. Opzich is 2k niet zooo overdreven, maar als het hele MMI er uit moet ga ik misschien toch maar passen.

Misschien dan eerder gaan voor een Active Sound of eventueel de FL dynamic indicators :9~
Gewoon een mailtje sturen of bellen. Huidige prijs ken ik niet, maar over de 1k is het zeker weten.

Active sound is leuk, maar zou eerder voor FL achterlichten gaan met dynamische richting aanwijzers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Rainesh schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 10:12:
Gewoon een mailtje sturen of bellen. Huidige prijs ken ik niet, maar over de 1k is het zeker weten.

Active sound is leuk, maar zou eerder voor FL achterlichten gaan met dynamische richtingaanwijzers :)
Die achterlichten van Audi. Heb je het ook al over 2K toch? Voor achterlichten, mind You.

Tsss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

GerCor schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 11:32:
[...]

Die achterlichten van Audi. Heb je het ook al over 2K toch? Voor achterlichten, mind You.

Tsss.
Mooi toch. Dit zou ik ook retrofitten in een A6 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
GerCor schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 11:32:
[...]

Tsss.
Rond de 1 a 1,5k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 20:23

BoltYes

This is the Way

Matsooh schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 09:48:

Met de LED koplampen ben je er nog niet, je hebt ook nog modules nodig die niet echt goedkoop zijn. Lichtopbrengst tov xenon is behoorlijk, maar je moet t er maar net voor over hebben.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.H
Audiparts Veghel doet het voor 900 dacht ik, inclusief inruil van je oude achterlichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Paul.H schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 17:44:
[...]

Audiparts Veghel doet het voor 900 dacht ik, inclusief inruil van je oude achterlichten.
Mits je module 46 geschikt is, anders moet die omgewisseld worden als er geen update voor is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.H
Rainesh schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 17:45:
[...]

Mits je module 46 geschikt is, anders moet die omgewisseld worden als er geen update voor is
Ah dat wist ik niet...

Het is wel een chique update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User

User

S3

Ik zit ook al een beetje te kijken naar wat ik eventueel wil gaan verspijkeren aan de S3. O-)

Zit nu helemaal niks op qua parkeersensoren/cameras, misschien toch een keer een achteruitrijcamera laten installeren. Ik rij nu ook zonder en kan niet echt zeggen dat ik het mis, maar kan toch handig zijn op momenten.

Andere optie wordt waarschijnlijk een MMI upgrade, d'r zit nu dat kleinere navigatiescherm in namelijk. Maar voor zover ik heb kunnen zien wordt het uitwisselen ervan een redelijk kostbare aangelegenheid. Iemand hier die zoiets heeft laten doen? (of een beetje weet hoe het in elkaar steekt qua wat er vervangen moet worden)
Pagina: 1 ... 74 ... 139 Laatste

Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.