Ik wil graag over 2 a 3 maanden een andere auto gaan kopen en heb hierbij redelijk specifieke eisen/ wensen aan.
Huidige dagelijkse auto: Een Mazda 3 1.6i 16v uit 2006 op LPG. Deze auto heb ik 7 jaar geleden gekocht met mijn verstand ipv met mijn gevoel. Achteraf is dat een beslissing waar ik best veel spijt van heb gehad en dat heeft voornamelijk te maken met het motorvermogen van de auto. De 105 PK is gewoon te weinig om mij te kunnen bekoren. Hiervoor had ik een Mazda 6 2.0 Diesel met 120 PK maar door de berg koppel reed deze veel leuker. Tevens mag ik met deze auto ook niet een autoambulance trekken met mijn circuitwagen.
Wat zijn mijn eisen/ wensen:
- Stationwagon: We hebben 2 labradors en er staan op termijn kinderen op de planning dus een sedan is geen optie.
- Minimaal trekgewicht van 1600kg
- Rond de 200+ pk. Dit moet ook een beetje een YOLO auto zijn om het gebrek aan vermogen van de huidige auto doen te vergeten.
- Ik rij ongeveer 40.000 km per jaar. Dus voorkeur voor diesel of LPG.
- Verbruik LPG 1:10 bij snelweg gebruik Diesel: 1:15 bij snelweg gebruik
- Cruise controle
- Hoeft geen jonge auto te zijn. (Zeker gezien het budget)
- Kilometerstand < 200.000 km
Budget: € 10.000,- a € 12.500,-
Auto's waar ik nu zelf aan zit te denken zijn
Volvo V70 T5 bouwjaar 2004 - 2008 (Liefst 1 zonder LPG waarna ik er LPG inleg)
Audi A6 Avant 3.0 TDI 2008 - 2011
Hebben jullie nog andere aanraders om naar te kijken?
Huidige dagelijkse auto: Een Mazda 3 1.6i 16v uit 2006 op LPG. Deze auto heb ik 7 jaar geleden gekocht met mijn verstand ipv met mijn gevoel. Achteraf is dat een beslissing waar ik best veel spijt van heb gehad en dat heeft voornamelijk te maken met het motorvermogen van de auto. De 105 PK is gewoon te weinig om mij te kunnen bekoren. Hiervoor had ik een Mazda 6 2.0 Diesel met 120 PK maar door de berg koppel reed deze veel leuker. Tevens mag ik met deze auto ook niet een autoambulance trekken met mijn circuitwagen.
Wat zijn mijn eisen/ wensen:
- Stationwagon: We hebben 2 labradors en er staan op termijn kinderen op de planning dus een sedan is geen optie.
- Minimaal trekgewicht van 1600kg
- Rond de 200+ pk. Dit moet ook een beetje een YOLO auto zijn om het gebrek aan vermogen van de huidige auto doen te vergeten.
- Ik rij ongeveer 40.000 km per jaar. Dus voorkeur voor diesel of LPG.
- Verbruik LPG 1:10 bij snelweg gebruik Diesel: 1:15 bij snelweg gebruik
- Cruise controle
- Hoeft geen jonge auto te zijn. (Zeker gezien het budget)
- Kilometerstand < 200.000 km
Budget: € 10.000,- a € 12.500,-
Auto's waar ik nu zelf aan zit te denken zijn
Volvo V70 T5 bouwjaar 2004 - 2008 (Liefst 1 zonder LPG waarna ik er LPG inleg)
Audi A6 Avant 3.0 TDI 2008 - 2011
Hebben jullie nog andere aanraders om naar te kijken?
19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K