Als je budget hebt voor een A6 met de 3.0 BiTDI dan zou ik niet twijfelen, en gewoon daarvoor gaan

Wat een heerlijk blok en automaat!
Ik heb zelf een S-Tronnic op een 3.0 TDI Quattro, en denk dat je zoals bij elke auto gewoon moet gaan testrijden. Op het internet vind je inderdaad heel veel horror verhalen, maar mensen gaan iets plaatsen op internet als iets niet werkt of kapot is, maar minder gemakkelijk als het goed werkt. (Toch zeker als het op auto's aankomt)
S-Tronic is sowieso veel betrouwbaarder als de Multitronic, plus de MT heel smaak gevoelig is. Heb zelf een week met een MT gereden. Zelf heb ik niet echt problemen met een MT, maar toch denk je steeds dat er iets niet klopt omdat je het "schakelen mist". Achteraf toch blij dat ik terug mijn S-Tronnic had.
Gewoon gaan testrijden, even kijken of ie mooi schakelt, niet te bokkig of blijft haperen,... Bij lage snelheden of veel start/stop verkeer zijn er sommige mensen die het een beetje als een schokkerige bak ervaren, maar dat mag zeker niet het geval zijn bij hogere snelheden. Gewoon even een normale acceleratie doen, even autostrade oprijden en kijken of ie mooi opschakelt en alle versnellingen aandoet. Ook even zelf peddelen geeft een goed beeld. Als je dan de autostrade afrijdt even in S-stand zetten, dan merk je echt dat het een bak is met dubbele koppeling, dan zou je echt vlotte wissels van versnellingen moeten meemaken.
Als je twijfelt auto gewoon laten staan en verder kijken, natuurlijk gaat elke automaat wel eens bokken of eens verkeerd zitten, maar als je echt merkt dat er iets niet lijkt te kloppen gewoon niet doen. Langs de andere kant moet je altijd wat geld achter de hand houden voor onderhoud en eventuele kosten. Blijven natuurlijk gebruiksvoorwerpen die ook onderhoud en verzorging nodig hebben om goed te blijven bollen