Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 68 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

BoltYes schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 20:52:
[...]

Ja weet niet wat me toen bezielde, dat ik dat zei. Is een behoorlijk laag verbruik namelijk ;)

[...]

Als je kinderen hebt dan is de beenruimte achterin wel een puntje en als je dus zelf lang bent heb je snel geknakte kinderbeentjes. Een A4 is wat dat betreft behelpen.
Zeker. En al helemaal als je met isofix bases gaat werken voor de maxicosi, danwel een stoeltje met draaifunctie, want dan staat het geheel iets hoger. En dus sneller tegen de schuinte van de rug ook. Wat dat betreft is een Passat variant of een Octavia een betere keuze. A4 is idd krapper van binnen. En bij kinderen geldt dat meer ruimte = beter.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

MAX3400 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 20:56:
[...]

Yup... Collega wilde een A4 Avant leasen. Is achterin gaan zitten; wist meteeen dat zijn familie (grofweg 1.90m lang) niet ging passen. Is daarna in mijn A6 gaan zitten en snapte dat er toch een andere lease-auto gekozen moest worden. Uiteindelijk een C-klasse geworden maar dat is een andere discussie :)

Heb zelf paar jaar geleden gekeken voor een 2012 S4. Stapte in, trok deur dicht, voelde me "opgesloten". Uitgestapt, 2 dagen later A6 proefgereden, ter plekke betaald. En nee, ik ben niet obese ofzo; normaal postuur en maar 1.85m maar ik vond persoonlijk de S4, als bestuurder, gewoon klein/beklemmend.
Heb ooit in de B6 avant van mijn toenmalige werkgever meegereden. Ik zat met mijn knieën tegen het dashboardkastje. Ik ben 1.80-ish en die stoel stond zeker niet op standje balzaal op de achterbank.

Daarna een keer meegereden in een B8 avant, zelfde verhaal.

Nope, nope nope nope. :)

Verder: ik heb 6 jaar met veel plezier in een Passat 3BG 2.8 V6 4motion variant (benzine) gereden, maar zou een 2e keer zeker die aankoop niet meer doen.

Ondanks dat ik nooit grote stukken eraan heb gehad, je zit gewoon in Audi territory price-wise. En dan rij je maar een Passat met een dikke motor. Laat staan dat je echt een Audi rijdt. Omgerekend kostte die auto me over 6 jaar, incl. onderhoud, verzekering en wegenbelasting per maand 250 euro. En dan moest ik nog tanken. Gulp gulp gulp 1 op 8 much?! :D

En v6 turbo diesel Audi is zeker niet hetzelfde als een v6 benzine non-turbo vw, maar ik denk wel dat het qua kosten een goede graadmeter is.

[ Voor 24% gewijzigd door max op 10-04-2018 21:17 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-11 19:45

InFamous

excommunicado

Ik heb anders ook gewoon een A4 Avant 2011, en heb nergens last van. Kind gaat achterin met voldoende ruimte en vrouwtje ook.

Nou hou ik zelf ook wel van krappe dingen, dus voorin zit ik prima. :+

Formerly known as Ragdoll

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:34

DropjesLover

Dit dus ->

MAX3400 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 21:02:
[...]

Vreemd dan inderdaad dat we zulke wisselende ervaringen hebben.

@DropjesLover kom anders naar de meet in de Meern; kan je even kijken en zitten, als je lief aan mensen vraagt :)
Helaas, ik woon niet meer in die regio en alle weekenden zijn al volgeboekt... Ik kan wel eens in de A6 van mn baas zitten, ter vergelijking.

Grappig, de ene zegt A4 is krap, de ander heeft zeeën van ruimte, met vergelijkbare lengte :p

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:31
Ik vind zelfs de A6 niet echt ruim achterin, zeker niet als er een 1.9m persoon vooraan zit.
De BMW5 is nog krapper omdat die dikke comfortzetels nog eens een cm of 5 wegnemen achterin.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Gelukkig maakt het voor ons de komende jaren ook niet echt veel uit, de eerste kleine is nog niet geboren en we hebben eigenlijk nauwelijks volwassen passagiers. Voor de komende jaren gaat het voornamelijk om kinderzitje en kinder-meuk die mee moet :P

BMW 5-serie heb ik wel eens achterin gezeten met 3 personen, dat was echt oncomfortabel proppen :/

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• The Eagle

The Eagle

Koop gewoon een Volvo V70 op diesel. Vierkant Zweeds hok, past wel alles in en hele goede reiswagen voor de lange afstanden.
Parkeren kan wel ff een dingetje zijn soms, maar dat is met een A6 Avant niet anders. Protip: parkeersensoren ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

The Eagle schreef op woensdag 11 april 2018 @ 13:07:
Koop gewoon een Volvo V70 op diesel. Vierkant Zweeds hok, past wel alles in en hele goede reiswagen voor de lange afstanden.
Parkeren kan wel ff een dingetje zijn soms, maar dat is met een A6 Avant niet anders. Protip: parkeersensoren ;)
Dat is inderdaad het interessantste alternatief.
Maar mn pa rijdt al jaren, ik lijk qua uiterlijk al enorm op hem, dat hoeft qua auto niet ook :P
Audi is gewoon net een klasse hoger/luxer maar eigenlijk ook de zelfde gewicht en verbruiksklasse.
Een V70 op diesel weegt ook een goeie 1650kg en met de 2.4l motor rijdt die ook 1:16. In wegenbelasting en verbruik is een A6 2.7TDI niet veel anders.

Ik kom er overigens veel tegen met zo rond de 230k tot 280k km met automaat. Een automaatbak-revisie lijkt me niet goedkoop. Wanneer moet dat ongeveer bij een A6 en wat kost dat? Ik lees zo tussen de 3 en 5k.

BThGvNeOA

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-11 15:56

Arfman

Drome!

Voordeel van een Volvo is dat deze betrouwbaarder is dan een A6. Naar gelang van je posts ken ik je (financiële) situatie een beetje en ik zou je echt aanraden om geen dikke A6 te kopen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:54

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Je leeft maar 1x gewoon die Audi kopen, die Volvo kan altijd nog als je bejaard bent of maatschapij leraar bent geworden.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-11 15:56

Arfman

Drome!

Chaoss schreef op woensdag 11 april 2018 @ 17:57:
Je leeft maar 1x gewoon die Audi kopen, die Volvo kan altijd nog als je bejaard bent of maatschapij leraar bent geworden.
Inderdaad, wat zeur ik ook.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

En als je toch verstandiger wilt doen koop dan de 2.0tdi, gunstiger verbruik en goedkoper in onderhoud.

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:43

GerCor

Zonder dallen geen pieken

DropjesLover schreef op woensdag 11 april 2018 @ 15:32:
[...]

Dat is inderdaad het interessantste alternatief.
Maar mn pa rijdt al jaren, ik lijk qua uiterlijk al enorm op hem, dat hoeft qua auto niet ook :P
Audi is gewoon net een klasse hoger/luxer maar eigenlijk ook de zelfde gewicht en verbruiksklasse.
Een V70 op diesel weegt ook een goeie 1650kg en met de 2.4l motor rijdt die ook 1:16. In wegenbelasting en verbruik is een A6 2.7TDI niet veel anders.

Ik kom er overigens veel tegen met zo rond de 230k tot 280k km met automaat. Een automaatbak-revisie lijkt me niet goedkoop. Wanneer moet dat ongeveer bij een A6 en wat kost dat? Ik lees zo tussen de 3 en 5k.
Ik zou voor dat geld dat je uit wilt geven voor zo'n relatief oude en qua techniek gedateerde auto eerder uitgeven aan een veel jongere A3. Mooie Sportback.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Verwijderd

Topicstarter
Arfman schreef op woensdag 11 april 2018 @ 15:55:
Voordeel van een Volvo is dat deze betrouwbaarder is dan een A6. Naar gelang van je posts ken ik je (financiële) situatie een beetje en ik zou je echt aanraden om geen dikke A6 te kopen.
Wat een gevloek hier :o :P

Alsof een goed onderhouden Audi niet onder een volvo zou doen.

Koop gewoon wat je leuk vindt / wilt. Probleem opgelost. Laat zo'n auto van te voren wel gewoon goed keuren / steekproef op een brug houden. Dan sta je in ieder geval niet voor verassingen achteraf.

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

GerCor schreef op donderdag 12 april 2018 @ 00:44:
[...]

Ik zou voor dat geld dat je uit wilt geven voor zo'n relatief oude en qua techniek gedateerde auto eerder uitgeven aan een veel jongere A3. Mooie Sportback.
Kinderen op komst, primaire eis is dat er makkelijk een kinderwagen + bijbehorende meuk in past.
A3 kan wel, maar liever een station/avant.

BThGvNeOA

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Je kan altijd naar een A4 kijken, moet met 2 kids prima kunnen.

Toen wij onze eerste kregen reed ik ook een A3 Sportback, ging prima, de ene kinderwagen Klapt ook kleiner op dan de andere.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:13

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

DropjesLover schreef op donderdag 12 april 2018 @ 08:03:
[...]

Kinderen op komst, primaire eis is dat er makkelijk een kinderwagen + bijbehorende meuk in past.
A3 kan wel, maar liever een station/avant.
Ik heb een A3 sedan gereden. De joolz kinderwagen + opklapbaar bedje + ikea kinderstoel + bijbehorende meuk paste er allemaal goed zonder moeite in. Inclusief baseplate voor de maxicosi ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-10 22:59
DropjesLover schreef op woensdag 11 april 2018 @ 15:32:
[...]

Mijn a6 heeft er nu 250k gedaan en ik merk nog niets met schakelen, de vorige a3 heb ik met 340k weg gedaan en die begon af en toe wat raar te schakelen.
Kwa kosten heb ik geen idee maar 3k+ is wel realistisch als de boel onder de auto uitmoet.

Wat betreft het verbruik :X ik moet toch echt mijn uiterste best doen wil ik 1:9 halen met de 3,2 quattro.

Kwa ruimte is er achterin meer dan genoeg, ik vind eerder voorin een puntje wil je daar voldoende ruimte hebben dan zit (ik altans) niet fijn achter het stuur maar dit is vooral een puntje met in\uitstappen.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Verwijderd

Topicstarter
DSG gaat vrij lang mee hoor. Tijdig de bak spoelen en je kunt heel lang vooruit. Blijf wel weg van chippen als je de DSG bak niet mee zou nemen. Het gaat sneller stuk als je met een gechipte motor rijdt. Die dingen zijn gecalculeerd voor het opgegeven vermogen van de motor, niet meer.

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Axewi schreef op donderdag 12 april 2018 @ 09:45:
[...]

Mijn a6 heeft er nu 250k gedaan en ik merk nog niets met schakelen, de vorige a3 heb ik met 340k weg gedaan en die begon af en toe wat raar te schakelen.
Kwa kosten heb ik geen idee maar 3k+ is wel realistisch als de boel onder de auto uitmoet.
Raar schakelen kan ook komen door een te laag oliepijl, iig bij een "echte" automaat (niet een robot/semi-automaat). Slijtage aan de automaat vertaalt zich doorgaans meer in een gierend geluid of iets dergelijks.
Wat betreft het verbruik :X ik moet toch echt mijn uiterste best doen wil ik 1:9 halen met de 3,2 quattro.

Kwa ruimte is er achterin meer dan genoeg, ik vind eerder voorin een puntje wil je daar voldoende ruimte hebben dan zit (ik altans) niet fijn achter het stuur maar dit is vooral een puntje met in\uitstappen.
Hmmm, volgens spritmonitor zou een 3.0 quattro gemiddeld rond de 8,8l/100km of dus 1: 11 moeten liggen.
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2018 @ 09:55:
DSG gaat vrij lang mee hoor. Tijdig de bak spoelen en je kunt heel lang vooruit. Blijf wel weg van chippen als je de DSG bak niet mee zou nemen. Het gaat sneller stuk als je met een gechipte motor rijdt. Die dingen zijn gecalculeerd voor het opgegeven vermogen van de motor, niet meer.
Chippen ga ik zeker niet doen, het ding is al snel zat (denk ik nu...).

Ik heb gehoord dat een automaat van bijv. Volvo rond de 250k km toch wel even uit elkaar moet, vandaar mijn vraag.

[ Voor 22% gewijzigd door DropjesLover op 12-04-2018 10:44 ]

BThGvNeOA

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Tylen schreef op donderdag 12 april 2018 @ 09:18:
[...]

Ik heb een A3 sedan gereden. De joolz kinderwagen + opklapbaar bedje + ikea kinderstoel + bijbehorende meuk paste er allemaal goed zonder moeite in. Inclusief baseplate voor de maxicosi ;)
Ik heb precies dezelfde ervaring. De achterbank ben je toch kwijt aan maxi cosi's, dus beenruimte (en hoofd) is irrelevant. Zeker tot ze ongeveer 10 jaar oud zijn. Dan gaat dit wellicht een factor spelen.

De kofferbak van de A3 Sedan is ruim zat voor vakanties, al helemaal als je de kinderwagens achterwege kan laten. Hij is ook praktischer qua ruimte dan de Mercedes CLA.

Daarnaast, een hele fijne auto om in te rijden!

• Axewi
DropjesLover schreef op donderdag 12 april 2018 @ 10:43:
[...]
Raar schakelen kan ook komen door een te laag oliepijl, iig bij een "echte" automaat (niet een robot/semi-automaat). Slijtage aan de automaat vertaalt zich doorgaans meer in een gierend geluid of iets dergelijks.

[...]

Hmmm, volgens spritmonitor zou een 3.0 quattro gemiddeld rond de 8,8l/100km of dus 1: 11 moeten liggen.
Het kan bij de A3 van mij ook nog het dualmassa vliegwiel zijn geweest, die was er sowieso aan toe ;) gierende of rare geluiden had ie geen last van.

Verbruik kan wel kloppen, ik heb een 3,2 benzine de 3.0 is een diesel (altans hetzelfde jaar) de 3.0TFSI is een model nieuwer 2008

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Axewi schreef op donderdag 12 april 2018 @ 10:49:
[...]

Het kan bij de A3 van mij ook nog het dualmassa vliegwiel zijn geweest, die was er sowieso aan toe ;) gierende of rare geluiden had ie geen last van.

Verbruik kan wel kloppen, ik heb een 3,2 benzine de 3.0 is een diesel (altans hetzelfde jaar) de 3.0TFSI is een model nieuwer 2008
Ah vandaar. Diesel is sowieso een stuk zuiniger.
Met mijn huidige lease Clio reed ik op diesel makkelijk 1:21 en nu met de 1.0l benzine met moeite 1:17 :/

BThGvNeOA

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Staat tegenover dat diesel 2x zo duur is in de wegenbelasting. Met mijn Passat tdi zit ik gemiddeld ook op 1:17-18

• Matsooh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-08 23:34
Even een klein vraagje O-)

Iets wat me al langer opvalt, waar ik toch van wil weten of het normaal is of ik er best even naar laat kijken. Ik heb een A6 C7 2012 3.0TDI met Quattro en het valt me op dat bij korte/scherpe bochten er een soort brommend geluid lijkt te komen van de vooras. Ik heb even wat gegoogled en ik vind wel meerdere mensen met een quattro die geluiden hebben bij het sturen. Vaak zijn dit wel meer tikkende geluiden, waar het bij mij meer een "doefend"/brommend geluid is. (Geen getik of geschuur)

Het geluid lijkt niet hoorbaar buiten, als ik draai terwijl ik mijn hoofd buiten steek hoor ik het niet echt. Er lijkt een soort "druk" in de cabine, zo voelt het toch in de oren.

Opzich niet iets waar ik last van heb, kan puur zijn omdat de wagen zelf zo stil is dat het me opvalt. Initieel maakte ik me niet echt zorgen door de vele resultaten in Google voor "Quattro noise when turning" waarbij gezegd werd dat het normaal is, maar ik wil me er gewoon van verzekeren dat er zeker niets mis is dat moet vervangen worden :)

Zal proberen later vandaag een filmpje te plaatsen met het geluid!

[ Voor 3% gewijzigd door Matsooh op 12-04-2018 13:36 ]

• Flipside22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13-10 13:35
Heb je het ook bij het stil staan met het stuur helemaal gedraaid?

• Matsooh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-08 23:34
Nee, enkel als het voertuig in beweging is, wanneer ik stil sta hoor ik niets. Ik kan niet zeggen of het verminderd wanneer ik sneller rij, omdat het geluid zich enkel voordoet bij scherpe bochten.

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:35

BoltYes

This is the Way

Matsooh schreef op donderdag 12 april 2018 @ 15:19:
Nee, enkel als het voertuig in beweging is, wanneer ik stil sta hoor ik niets. Ik kan niet zeggen of het verminderd wanneer ik sneller rij, omdat het geluid zich enkel voordoet bij scherpe bochten.
Heb hetzelfde in het begin dacht ik ook dat het een probleem was, maar ze hebben het allemaal ;)

¯\_(ツ)_/¯

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:40

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Dat heb ik ook wel eens gehad, toen was het niveau van de vloeistof voor de stuurbekrachtiging te laag. Geen idee of dat het geluid geeft wat jij nu hoort. Ik had het met name op krappere rotondes als je die lekker vlot nam. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Populaire autovlogger Doug DeMuro heeft vandaag z'n review van de Audi RS3 online gezet. Grappig om te zien zijn de subtiele verschillen met de EU versie (meestal vanwege afwijkende wetgeving), en zijn verbazing over zaken die bij ons, iig bij VAG producten, al jaren normaal zijn (bijv. m.b.t. de buitenspiegels).

Dus voor wie het interesseert:

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Zo'n panoramadak in een sedan is wel erg lelijk als het dak open staat. :P

• The Eagle

The Eagle

Gewoon extra spoiler :Y)

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:29

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Chaoss schreef op donderdag 12 april 2018 @ 20:17:
Zo'n panoramadak in een sedan is wel erg lelijk als het dak open staat. :P
Is bij wel meer sedans zo, ook bij mijn Passat sedan. Beweegbare gedeelte past niet ‘in’ het dak vanwege de al snel aflopende daklijn naar achteren toe.

Moet je voor de grap eens googlen naar het open dak op de Fiat 500 8)

www.google.nl

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik weet dat het bij meer auto's zo is, ziet er imho niet uit. Open dakje is leuk, maar ik zou er niet zo snel voor kiezen als het er zo uit ziet, dan liever een kleiner open dakje.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:29

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Chaoss schreef op donderdag 12 april 2018 @ 20:52:
Ik weet dat het bij meer auto's zo is, ziet er imho niet uit. Open dakje is leuk, maar ik zou er niet zo snel voor kiezen als het er zo uit ziet, dan liever een kleiner open dakje.
Elke gek z’n gebrek zeg ik dan op mijn beurt 8)7 :>

Functie boven vorm is mijn mening omtrent open dakjes, nooit meer zonder O+

www.google.nl

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Mijn broertje organiseerd dit jaar voor de 2'de maal een 'Rings And Coffee' meeting, de eerste editie vorig jaar was een succes met een opkomst van ongeveer 75 auto's:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vrtC4LtdlFzfclOxkjiGPppv/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uF7RMiEGxcm9zT5zl3L8r8bu/full.jpgMeer foto's staan op zijn website

Zondag 29 April is de volgende meeting op zijn facebook pagina staat meer info en kun je je aanmelden.

Geen entree gewoon je Audi meenemen! gratis koffie/thee, gratis springkussen voor de kids en een broodje hamburger voor 1 euro (waar maak je dat nog mee).

Wellicht dat hier niet echt de doelgroep (Audi youngtimers/oldtimers) aanwezig is, maar iedereen met een Audi is welkom!

[ Voor 47% gewijzigd door Chaoss op 15-04-2018 23:29 ]

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Ik ben (waarschijnlijk) in de markt voor een andere auto. Mijn (ons) oog is gevallen op een A4 . We rijden nu een ford focus station uit 2008, met een 2.0 benzine motor. Ik wil vooral vooruit in kwaliteit (geen rammeltjes/kraajes) en rijcomfort (stilte maar ook rijgedrag). Wij kijken naar auto's van 2013, dat ligt nog net binnen het budget (denk ik, afhankelijk van de inruilprijs) met een max km-stand van 140.000. Ik rij maar 10.000 per jaar dus verbruik vind ik niet zo interessant.

Veel voorkomend is de 1.8 TFSI motor met 120/170 pk. Volgens mij makkelijk achteraf te tunen (120 pk is wat weinig denk ik) voor een euro of 600,-. Zijn er nog noemenswaardige aandachtspunten voor deze audi's qua onderhoud/slijtage?

• BoltYes

BoltYes

This is the Way

Zoek maar eens op TFSI en olieverbruik ;) Vanaf bepaalde bouwjaren (na 2012 geloof ik) zouden de problemen minder worden, maar zeker wel een aandachtspunt en vereist een behoorlijke investering om gerepareerd te krijgen.

Let erop dat een 2013 auto in 2012 geproduceerd kan zijn en pas later op kenteken gezet is.

¯\_(ツ)_/¯

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

BoltYes schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:45:
Zoek maar eens op TFSI en olieverbruik ;) Vanaf bepaalde bouwjaren (na 2012 geloof ik) zouden de problemen minder worden, maar zeker wel een aandachtspunt en vereist een behoorlijke investering om gerepareerd te krijgen.

Let erop dat een 2013 auto in 2012 geproduceerd kan zijn en pas later op kenteken gezet is.
Daar had ik inderdaad al wat over gelezen. Onduidelijk is wanneer de problemen nou echt opgelost zijn en wat de reparatiekosten zijn om het te voorkomen.

oja, hoe kom ik achter het productiejaar?

[ Voor 3% gewijzigd door thejoker80 op 16-04-2018 10:58 ]

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-11 21:20
thejoker80 schreef op maandag 16 april 2018 @ 09:23:
Ik ben (waarschijnlijk) in de markt voor een andere auto. Mijn (ons) oog is gevallen op een A4 . We rijden nu een ford focus station uit 2008, met een 2.0 benzine motor. Ik wil vooral vooruit in kwaliteit (geen rammeltjes/kraajes) en rijcomfort (stilte maar ook rijgedrag). Wij kijken naar auto's van 2013, dat ligt nog net binnen het budget (denk ik, afhankelijk van de inruilprijs) met een max km-stand van 140.000. Ik rij maar 10.000 per jaar dus verbruik vind ik niet zo interessant.

Veel voorkomend is de 1.8 TFSI motor met 120/170 pk. Volgens mij makkelijk achteraf te tunen (120 pk is wat weinig denk ik) voor een euro of 600,-. Zijn er nog noemenswaardige aandachtspunten voor deze audi's qua onderhoud/slijtage?
De 1.8t 170pk heeft geen last van motorolie verbruik, maar heeft wel 3 kleine issues: nokkenas sensor die kapot kan gaan, ketting en thermostaatklep.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Rainesh schreef op maandag 16 april 2018 @ 11:09:
[...]

De 1.8t 170pk heeft geen last van motorolie verbruik, maar heeft wel 3 kleine issues: nokkenas sensor die kapot kan gaan, ketting en thermostaatklep.
ah kijk eens aan, tnx. is de 120 pk versie in de basis niet dezelfde motor? Ik zag bij het zoeken naar chiptuning namelijk dat zowel de 120 als de 170pk naar 210 pk getuned wordt ( en trok de ultrasnelle conclusie dat dat dezelfde motor was :) ).

Zijn de reparaties die je noemt duur of bijzonder? De ketting lijkt me wel, zijn hier nog maatregelen voor te nemen of iets dergelijks?

[ Voor 5% gewijzigd door thejoker80 op 16-04-2018 11:13 ]

• Rainesh
thejoker80 schreef op maandag 16 april 2018 @ 11:12:
[...]

ah kijk eens aan, tnx. is de 120 pk versie in de basis niet dezelfde motor? Ik zag bij het zoeken naar chiptuning namelijk dat zowel de 120 als de 170pk naar 210 pk getuned wordt ( en trok de ultrasnelle conclusie dat dat dezelfde motor was :) ).

Zijn de reparaties die je noemt duur of bijzonder? De ketting lijkt me wel, zijn hier nog maatregelen voor te nemen of iets dergelijks?
Blokken zijn inderdaad hetzelfde.

Nokkenas sensor valt mee, thermostaatklep kost wel gauw tegen de 700 aan. Zit op een vervelende plek. Ketting valt ook mee, zijn met name de spanners en geleiders die de boosdoeners zijn.

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Rainesh schreef op maandag 16 april 2018 @ 12:08:
[...]

Blokken zijn inderdaad hetzelfde.

Nokkenas sensor valt mee, thermostaatklep kost wel gauw tegen de 700 aan. Zit op een vervelende plek. Ketting valt ook mee, zijn met name de spanners en geleiders die de boosdoeners zijn.
op die thermostaatklep (las ook prijzen van 900) na valt het mee dus. Dan kan ik op zoek naar een mooie denk ik :) Nog tips voor opties die ik zeker moet hebben. Zijn sportstoelen een aanrader bijvoorbeeld of zijn de standaardstoelen ook erg goed?

• Rainesh
thejoker80 schreef op maandag 16 april 2018 @ 13:14:
[...]

op die thermostaatklep (las ook prijzen van 900) na valt het mee dus. Dan kan ik op zoek naar een mooie denk ik :) Nog tips voor opties die ik zeker moet hebben. Zijn sportstoelen een aanrader bijvoorbeeld of zijn de standaardstoelen ook erg goed?
Sportstoelen +1. Mmi plus! Mmi basic is 2d navi...en vrij ouderwets en geen bluetooth audio streaming. Mmi plus vanaf 2012 heeft dat wel en 3d navi

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Rainesh schreef op maandag 16 april 2018 @ 13:20:
[...]

Sportstoelen +1. Mmi plus! Mmi basic is 2d navi...en vrij ouderwets en geen bluetooth audio streaming. Mmi plus vanaf 2012 heeft dat wel en 3d navi
ah, bluetooth audio streaming is een plus voor mij, sportstoelen ook. navi vind ik niet zo interessant (maar zit er dan toch bij). Google maps doet het toch beter... :)

Hoe herken ik MMI+? Dat staat er echt nergens bij namelijk :)

[ Voor 6% gewijzigd door thejoker80 op 16-04-2018 13:32 ]

• Zebby
  • Laatst online: 13-11 14:01

Ik heb zelf (te kort) een A4 gehad uit 2013, wel de 2.0 136pk diesel. Die was rap zat. Had lederen bekleding, en comfort was echt super zelfs met de normale stoelen. Had geen MMI+, de dealers zetten daar vaak maar wat neer heb ik het idee, dat zou ik achteraf nog wel willen hebben.
Ik had met mazzel in de garantie nog de reparatie van zo'n sensor die je uitstoot meet, dat wil ook wel wat kosten.

En ik vind het zelf gewoon nog steeds de mooiste A4 uitvoering als je de facelift met led/xenon koplampen hebt. Die wat nieuwere lijkt me te veel op de A3 limousine.

• Rainesh
thejoker80 schreef op maandag 16 april 2018 @ 13:27:
[...]

ah, bluetooth audio streaming is een plus voor mij, sportstoelen ook. navi vind ik niet zo interessant (maar zit er dan toch bij). Google maps doet het toch beter... :)

Hoe herken ik MMI+? Dat staat er echt nergens bij namelijk :)
Chromen keuze knoppen rondom je mmi knop.

• Paul.H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 11:28
thejoker80 schreef op maandag 16 april 2018 @ 11:12:
[...]

140K km en dan nog chippen van 120 naar 210 zou ik niet meer zo snel doen, dan zou ik hem ook even wat verder uit elkaar laten trekken en de vitale onderdelen (turbo, nokken- en krukas, zuigers) visueel laten checken voordat je er bijna 2 keer het vermogen (dus ook veel meer koppel) naar je assen gaat sturen.

• Flipside22
Paul.H schreef op maandag 16 april 2018 @ 20:28:
[...]

140K km en dan nog chippen van 120 naar 210 zou ik niet meer zo snel doen, dan zou ik hem ook even wat verder uit elkaar laten trekken en de vitale onderdelen (turbo, nokken- en krukas, zuigers) visueel laten checken voordat je er bijna 2 keer het vermogen (dus ook veel meer koppel) naar je assen gaat sturen.
Onzin, als het voor de rest technisch dezelfde motor is. Wat maakt het dan uit als hij de eerste 140k van zijn leven op minder vermogen heeft gedraaid? Wat je eigenlijk zegt is dat je een 170pk versie ook uit elkaar zou trekken.

Daarnaast valt er niks te zien met het blote oog aan de dingen die je noemt. Misschien alleen de speling op de turbo, maar geen speling is nog steeds geen garantie dat het goed zit.

• BoltYes

BoltYes

This is the Way

Flipside22 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 00:22:
[...]

Onzin, als het voor de rest technisch dezelfde motor is. Wat maakt het dan uit als hij de eerste 140k van zijn leven op minder vermogen heeft gedraaid? Wat je eigenlijk zegt is dat je een 170pk versie ook uit elkaar zou trekken.

Daarnaast valt er niks te zien met het blote oog aan de dingen die je noemt. Misschien alleen de speling op de turbo, maar geen speling is nog steeds geen garantie dat het goed zit.
De motor mag dan wel hetzelfde zijn, de andere onderdelen meestal niet. Het verschil zal m in een goedkopere koppeling zitten, kleinere verstuivers, andere turbo's. Dus meer power kan dus wel degelijk invloed gaan hebben op dat soort onderdelen, laat staan dat je bijvoorbeeld met een multitronic automaat rijdt 8)7

¯\_(ツ)_/¯

• Flipside22
Koppeling is gewoon hetzelfde, als de injectoren en turbo kleiner zouden zijn, zou je er niet hetzelfde vermogen uithalen. Dus...

En een multitronic moet je sowieso niet kopen hahaha

• Rainesh
koppeling is inderdaad hetzelfde, het is een softwarematig geknepen blok met veel overheid.

Gisteren de nieuwe 2018 kaart op de A4 van mijn pa geinstalleerd. EINDELIJK staat de verlengde A4 tussen den haag en rotterdam erop! Heeft 2 jaar geduurd voordat het erop stond. |:(

[ Voor 50% gewijzigd door Rainesh op 17-04-2018 15:04 ]

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11 19:50

Saven

Administrator

Ik zit te denken om een Q7 op korte termijn te gaan leasen (of kopen) _O_. Ik begreep dat er twee varianten van het media/touch-display zijn; eentje met hogere resolutie (en cpu) en een waar het allemaal wat minder is. Ik kon op de Audi site hier alleen niet zoveel nuttigs over vinden.

Iemand die hier meer van weet en welke opties ik moet hebben? :) Doe graag wat voorbereidend werk voor ik naar de dealer ga.

• Rainesh
Saven schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 15:54:
Ik zit te denken om een Q7 op korte termijn te gaan leasen (of kopen) _O_. Ik begreep dat er twee varianten van het media/touch-display zijn; eentje met hogere resolutie (en cpu) en een waar het allemaal wat minder is. Ik kon op de Audi site hier alleen niet zoveel nuttigs over vinden.

Iemand die hier meer van weet en welke opties ik moet hebben? :) Doe graag wat voorbereidend werk voor ik naar de dealer ga.
MMI Plus icm Virtual Cockpit! _/-\o_

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Hi mede Tweakers,

Ik heb een Audi A3 Limousine 2017 aangeschaft, maar deze heeft geen navigatie, maar wel een schermpje. Is dit achteraf in te bouwen? Weten jullie wat er mist aan dit model?

Thanks!

(Ik krijg het plaatje niet werkend)
https://imageshack.us/i/pm0PXFTrj

[ Voor 23% gewijzigd door EValentino op 17-04-2018 17:40 ]

• Rainesh
EValentino schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 17:29:
Hi mede Tweakers,

Ik heb een Audi A3 Limousine 2017 aangeschaft, maar deze heeft geen navigatie, maar wel een schermpje. Is dit achteraf in te bouwen? Weten jullie wat er mist aan dit model?

Thanks!

(Ik krijg het plaatje niet werkend)
https://imageshack.us/i/pm0PXFTrj
Dat moet de dealer vrijschakelen als het navi voorbereid is. Maar ik vrees van niet...

• EValentino
  • Niet online
Rainesh schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 17:59:
[...]

Dat moet de dealer vrijschakelen als het navi voorbereid is. Maar ik vrees van niet...
Hmm oke, maar wel vreemd dat er een optie in het menu zit, of is dat altijd?

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

Als je gaat chippen, zul je onderdelen zwaarder gaan belasten. Turbodruk gaat omhoog, slangen met kloppelingen zijn daar niet op berekend. Hogere slijtage. Van 170 naar 210 gaat nog. Van 120 naar 210 zul echt onderdelen moeten vervangen.
Ik kan het weten want heb al een paar keer de slangen eraf geblazen! :D Ben van 180 naar 235 gegaan; TT 1,8 2006. Koppeling is na 150K gereviseerd omdat ie versleten was.

• Paul.H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 11:28
Hulliee schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 18:36:
[...]

Als je gaat chippen, zul je onderdelen zwaarder gaan belasten. Turbodruk gaat omhoog, slangen met kloppelingen zijn daar niet op berekend. Hogere slijtage. Van 170 naar 210 gaat nog. Van 120 naar 210 zul echt onderdelen moeten vervangen.
Ik kan het weten want heb al een paar keer de slangen eraf geblazen! :D Ben van 180 naar 235 gegaan; TT 1,8 2006. Koppeling is na 150K gereviseerd omdat ie versleten was.
Als ik de JDE sheets even over elkaar heenleg zie je wel dat het koppel in het gebied waar je vaak rijdt >:) 2K-4K RPM van ~350 naar ~400 Nm toeneemt, dus gewoon 15% extra koppel, dan slijt je koppeling wel sneller ja.

Ik zou met 140K op de teller pas gaan chippen als ik weet hoe de binnenkant er uit ziet, maar dat had ik gisteren geloof ik ook al gezegd. :P

[ Voor 0% gewijzigd door Paul.H op 17-04-2018 19:31 . Reden: grammatica.. ]

• Rainesh
Hulliee schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 18:36:
[...]

De 1.8t in de A4/5 kan serieus probleemloos getuned worden naar 210. Wat dacht je dan van de 1.2tfsi in de A1. Ik had em laten chippen van 86pk naar 143........ruim 50k probleemloos mee gereden :)

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Rainesh schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 20:20:
[...]

De 1.8t in de A4/5 kan serieus probleemloos getuned worden naar 210. Wat dacht je dan van de 1.2tfsi in de A1. Ik had em laten chippen van 86pk naar 143........ruim 50k probleemloos mee gereden :)
Ik heb mij laten voorlichten door JD Engineering. Tuurlijk kan het, maar of verstandig is. 50K is niet veel natuurlijk voor een Audi-blok. Al ongeveer 200K na tunen bij mij, rijdt perfect nog.
Nogmaals, alles wat ze aan zo'n blok hangen, is berekend op maximale krachten, druk en slijtage bij een gegeven vermogen. Overhead ja maar geen 50% of nog meer. Waarom zouden ze bij Audi?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat is dit voor plasticje??

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jQWATyniWF5sGLdhT6HZHfyf/medium.jpg

Kan dat klakkeloos worden losgehaald met een visdraadje? Heb geen enkele aanwzijzing dat ik er iets meer kan of aan kan hangen ofzo.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Rainesh
Hulliee schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 21:31:
[...]

Ik heb mij laten voorlichten door JD Engineering. Tuurlijk kan het, maar of verstandig is. 50K is niet veel natuurlijk voor een Audi-blok. Al ongeveer 200K na tunen bij mij, rijdt perfect nog.
Nogmaals, alles wat ze aan zo'n blok hangen, is berekend op maximale krachten, druk en slijtage bij een gegeven vermogen. Overhead ja maar geen 50% of nog meer. Waarom zouden ze bij Audi?
Omdat het goedkoper is om software technisch vermogen te downgraden ipv andere onderdelen?

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Heb zelf de 2012 A5 1.8 TFSI 170 pk gehad. Van 0 tot 100.000 km. Out of the box heeft hij al 190-200 pk (zie ook JD). Geen olieverbruik gehad, en verder ontzettend betrouwbare auto (n=3). Ga er wel eerst mee proefrijden want niet iedereen is gecharmeerd van de elektrische stuurbekrachtiging.

Altijd gaan voor een Pro Line S of S edition. Daarmee heb je m.u.v. MMI+ en leer alle goede opties. Ook 245 brede banden in plaats van 225, welke je zeker nodig hebt met dit vermogen op alleen de voorwielen.

Verder noemenswaardige problemen? Is jarenlang de meest gestolen auto in NL geweest, dus goed verzekeren.

Divide and conquer.

• wimpie
  • Niet online
MAX3400 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 21:32:
Wat is dit voor plasticje??

[afbeelding]

Kan dat klakkeloos worden losgehaald met een visdraadje? Heb geen enkele aanwzijzing dat ik er iets meer kan of aan kan hangen ofzo.
Houdertje voor dashcam of tol apparaatje.

Divide and conquer.

• MAX3400

MAX3400

wimpie schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 21:40:
[...]

Houdertje voor dashcam of tol apparaatje.
Thanks, had idd niet gedacht aan tolhouder. Dan gaat ie er morgen uit (want heb net nieuwe dashcam binnen).

• wimpie
  • Niet online
MAX3400 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 21:43:
[...]

Thanks, had idd niet gedacht aan tolhouder. Dan gaat ie er morgen uit (want heb net nieuwe dashcam binnen).
Yes tol Frankrijk.

Divide and conquer.

• MAX3400

MAX3400

Was niet van plan vrijwillig/langdurig naar dat land te gaan :+

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 01:55

Famous

R 400+

MAX3400 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 21:47:
[...]

Was niet van plan vrijwillig/langdurig naar dat land te gaan :+
Rij je de 28ste niet via France??

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• MAX3400

MAX3400

Famous schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 21:57:
[...]

Rij je de 28ste niet via France??
Met 4 ringen ben ik niet automatisch een drugsrunner! -O-

• Famous

Famous

R 400+

@MAX3400 zijn alle dikke Audi bestuurders niet drugsrunners of plofkrakers dan??

Wel mooi dat “jullie” één lid met auto hebben, waar de auto al van verkocht is :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lkAXH0iSuJ7fpXi2NaQ5tJPV/full.png

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:25

iichel

Gazoooo

't is niet voor niets van tijd tot tijd 'het grote Jism z'n RS4 topic' :P (met plezier gelezen!)

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

• MAX3400

MAX3400

iichel schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 22:09:
't is niet voor niets van tijd tot tijd 'het grote Jism z'n RS4 topic' :P (met plezier gelezen!)
Het had ook het grote MAX3400 topic kunnnen zijn; helaas heb ik niet de $$$ om een dusdanig gave snelle bak dagelijls te rijden en voor mijn plezier uit te laten op hoge snelheden.

• Famous

Famous

R 400+

MAX3400 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 22:14:
[...]

Het had ook het grote MAX3400 topic kunnnen zijn; helaas heb ik niet de $$$ om een dusdanig gave snelle bak dagelijls te rijden en voor mijn plezier uit te laten op hoge snelheden.
Ach, vaak ben je te bang!

Jouw Audi gaat wel over de 250 toch >:)
Als ik zeg dat ik (willekeurig getal boven 250) heb gereden is elke Nederlander zowat in shock 8)7

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Flipside22 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 14:58:
En een multitronic moet je sowieso niet kopen hahaha
Is een automaat altijd multitronic en waarom moet je die niet kopen? Of is dat persoonlijke smaak?

• Maasluip
  • Laatst online: 19:25

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Je hebt de multitronic en de s-tronic. Afkeer van de multitronic kan persoonlijke smaak zijn (het is een variomatic dus je hebt niet het reguliere optrekgevoel en -geluid) en hij was tot 2004 niet echt betrouwbaar.

Signatures zijn voor boomers.

• Rainesh
Maasluip schreef op woensdag 18 april 2018 @ 07:50:
Je hebt de multitronic en de s-tronic. Afkeer van de multitronic kan persoonlijke smaak zijn (het is een variomatic dus je hebt niet het reguliere optrekgevoel en -geluid) en hij was tot 2004 niet echt betrouwbaar.
Tot 2012 niet betrouwbaar :)

• Axewi
Famous schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 22:49:
[...]

Ach, vaak ben je te bang!

Jouw Audi gaat wel over de 250 toch >:)
Als ik zeg dat ik (willekeurig getal boven 250) heb gereden is elke Nederlander zowat in shock 8)7
Nee hoor, bij 250 houdt ie op.

Kan niet wachten om (hopelijk) vanmiddag mijn auto weer op te halen, leen auto is prima hoor maar het is wel even wennen om weer te schakelen.

• Famous

Famous

R 400+

Axewi schreef op woensdag 18 april 2018 @ 09:36:
[...]

Nee hoor, bij 250 houdt ie op.

Kan niet wachten om (hopelijk) vanmiddag mijn auto weer op te halen, leen auto is prima hoor maar het is wel even wennen om weer te schakelen.
Denk dat dat niet meer op gaat voor hem O-)

Eigen auto weer terug krijgen is inderdaad wel fijn, zeker als het een handbak is de leenauto ;(

• EValentino
  • Niet online
Ik heb zojuist van JD begrepen dat er een doorbraak is in het chiptunen van de nieuwe generatie TFSI motoren (1.5 & 2.0)

Beste EValentino,

Er is nu net een update waarbij een Ford raptor, ook voorzien van deze computer, wel getuned kan worden.

Ik verwacht dus dat de audi modellen met deze motor, ook snel zullen volgen. Maar het blijft koffiedik kijken helaas...

Met vriendelijke groet,

XXXXX van JD.

• Famous

Famous

R 400+

Wat lief, die kusjes op het einde O+

• EValentino
  • Niet online
Famous schreef op woensdag 18 april 2018 @ 13:38:
Wat lief, die kusjes op het einde O+
Haha, wellicht stelt hij het niet op prijs dat ik zijn naam rondstrooi O-)

• MAX3400

MAX3400

EValentino schreef op woensdag 18 april 2018 @ 13:38:
[...]

Haha, wellicht stelt hij het niet op prijs dat ik zijn naam rondstrooi O-)
Nee, want bij JD werken inderdaad 840 mensen met unieke namen... :+

Verwijderd

Topicstarter
Vroeger had iedere tuner z'n eigen software. Tegenwoordig downloaden veel van dat soort bedrijven gewoon een rommetje ergens van het net en passen het aan voor je auto. JD zal ongetwijfeld wel een premium subscription hebben lopen ofzo om zo toegang te krijgen tot de laatste files.

/me had nog een ECU met scrambler...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IK9PTqBfiHWIJhgEyGzq9cqK/full.jpg

Scrambler codeert de boel waardoor het voor andere tuners zo goed als onmogelijk was de originele rom te kopieren.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2018 14:07 ]

• Famous

Famous

R 400+

Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2018 @ 14:04:
Vroeger had iedere tuner z'n eigen software. Tegenwoordig downloaden veel van dat soort bedrijven gewoon een rommetje ergens van het net en passen het aan voor je auto. JD zal ongetwijfeld wel een premium subscription hebben lopen ofzo om zo toegang te krijgen tot de laatste files.
Dit
;)

• EValentino
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2018 @ 14:04:

/me had nog een ECU met scrambler...

[afbeelding]

Scrambler codeert de boel waardoor het voor andere tuners zo goed als onmogelijk was de originele rom te kopieren.
Als jij nog een "echter" tuner kent hou ik me aanbevolen hoor >:)
Zie hierboven O-)

[ Voor 9% gewijzigd door EValentino op 18-04-2018 14:16 ]

• Flipside22
thejoker80 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 07:39:
[...]

Is een automaat altijd multitronic en waarom moet je die niet kopen? Of is dat persoonlijke smaak?
Ik heb een afkeer van de oudewetse automaten, zeker bij Audi. Persoonlijke ervaringen heb ik niet met de Multitronic, maar wel met de oude Tiptronic, en goedkoop was dat niet :P

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11 19:50

Saven

Administrator

Rainesh schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 17:20:
[...]

MMI Plus icm Virtual Cockpit! _/-\o_
Thnx ff naar kijken!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Allen, ik ben weze kijken. Maar het onderbuik gevoel bleef er. Dus ik ben naar alternatief aan het kijken, nog ideeen?

Moet een diesel zijn en bij voorkeur een 6 cilinder.

Het grote adblocking topic

• The Eagle

The Eagle

Twee weken hier niks gemeld en dan moeten wij nog weten waar het om gaat? Je schat ons hoog in :+
A5 dus, moest ff in je posthistorie terugzoeken :P

6 cylinder diesel, zou eens bij Volvo, BMW of MB kijken. Gaat je iig geld kosten ;)
VW kan ook nog maar dan zit je al snel richting een Touareg. Of een oudere Phaeton.

[ Voor 14% gewijzigd door The Eagle op 21-04-2018 21:39 ]

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:52

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik zag vandaag een nieuwe A7 rijden, jeetje wat een mooi model is dat geworden zeg

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• MAX3400

MAX3400

@SRich heb je iets meer info over wat je exact zoekt? Want als het niet specifiek een Audi moet zijn (want ik kan dat in je posthistory niet echt terugvinden), zou je allicht even een apart/los topic kunnen maken zodat je input krijgt van anderen.

@Mad-Matt Ik vind 'm helemaal niks. Net als de nieuwe A8; wat een gedrocht van een reet heeft dat ding. Neemt niet weg; als bestuurder zit je er lekker in en dan kan je wel genieten van de kwaliteit van Audi :)

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:43

GerCor

Zonder dallen geen pieken

MAX3400 schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 21:54:
@Mad-Matt Ik vind 'm helemaal niks. Net als de nieuwe A8; wat een gedrocht van een reet heeft dat ding. Neemt niet weg; als bestuurder zit je er lekker in en dan kan je wel genieten van de kwaliteit van Audi :)
Ik vind de achterkant ook erg lelijk. Maar dat vond ik al vanaf de eerste A7.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• MAX3400

MAX3400

GerCor schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 21:59:
[...]

Mwhoa, viel wel mee. Juist de grote licht-units en de relatief lage spoiler, vond ik erg netjes. De nieuwe heeft zo'n kinky Amerikaans stripje over de hele breedte...

Oud: hier
Nieuw: hier

Eerlijk gezegd kijk ik elke dag wel even of er ergens een A7 te koop staat voor een redelijke prijs

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:52

Mad-Matt

TheDoctor#2181

GerCor schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 21:59:
[...]

Vond ik bij de vorige ook, deze is mooier vind ik.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
MAX3400 schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 21:54:
@SRich heb je iets meer info over wat je exact zoekt? Want als het niet specifiek een Audi moet zijn (want ik kan dat in je posthistory niet echt terugvinden), zou je allicht even een apart/los topic kunnen maken zodat je input krijgt van anderen.
Bij voorkeur wel een audi en liefst een diesel (50 K km per jaar)

Het grote adblocking topic

• MAX3400

MAX3400

SRich schreef op zondag 22 april 2018 @ 14:51:
[...]

Bij voorkeur wel een audi en liefst een diesel (50 K km per jaar)
En qua centjes?

A6 TDi, A5 TDi en nog een A5 TDi

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
Zit beetje rond te kijken voor een Audi met S tronic. Nu staan de fora's vol met horrorverhalen, maar in hoeverre moet ik hier rekening mee houden (waarschijnlijk het beste om 3k achter de hand te houden voor de dsg specialist)? En welke motor is het betrouwbaarst voor een A5 SB? Ik lees vaak dat ik hier beter voor een diesel kan gaan.

• MAX3400

MAX3400

@Don3k hoezo diesel? Ik heb het al enkele keren doorgerekend voor mijn A6 maar ik moet minstens 28K per jaar rijden wil diesel kosteneffectief zijn. Daarnaast, de grotere TFSI blokken lees ik weinig klachten over?

Als je dan toch naar een SB kijkt, pak meteen de A6 sedan mee. Net een slagje groter en net wat meer laadruimte.

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:21

TMV

Zo, de nieuwe zomerbandjes er onder (incl. nieuwe velgen) plus een rondje wasstraat. Ziet er weer mooi uit zo dacht ik :*)

Helaas kan ik niet bij de VAG meeting zijn dit weekend :/

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/161gwmv.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door TMV op 23-04-2018 19:45 ]

Pagina: 1 ... 68 ... 139 Laatste

Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.