Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 67 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Rev! schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 10:53:
Andere merken weten wel auto's te maken die standaard een fatsoenlijke wegligging hebben.

En de eerste is al rechtdoor geschoven _O-

https://www.telegraaf.nl/...rt-in-splinternieuwe-audi
:D

Oh oh oh ... dacht bij het zien dat ie het gras ging happen.

Edit: maar 80k voor alles incl, dan hou je niet meer dan een standaard A6 over nee.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2018 11:18 ]

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

jadjong schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 11:07:
Dit was een van de redenen waarom het testpanel de BMW 5 met Xdrive bovenaan hun lijst had staan, helaas voor hun hadden ze slechts een adviserende rol.
Dit is gewoon machogedrag en zelfoverschatting. Zo'n a6 is prima voor wat ze ermee willen doen. Met een 5 serie was het ook mis gegaan, al zou die 10 kmh harder de bocht om kunnen voordat het mis ging dan had deze pipo dat waarschijnlijk ook gedaan.

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:04
Ik vond de manier waarop hij de bocht instuurde al heel bijzonder, en dan net doen alsof het de normaalste zaak ter wereld is :')

Er zou maar een kind hebben gestaan!!!111oneoneone (/s)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 11:18:
[...]

:D

Oh oh oh ... dacht bij het zien dat ie het gras ging happen.

Edit: maar 80k voor alles incl, dan hou je niet meer dan een standaard A6 over nee.
Die aanbesteding waar ze het over heeft hé, we weten allemaal hoe dat een beetje verloopt en er is al heel veel over bericht. PON zit vuistdiep in de schimmige constructies wat betreft aanschaf, opbouw en andere aanbestedingen. Ze hadden ook een dikke Volvo kunnen halen en die doet er echt niet voor onder, maar het komt puur op wat ikz eg in bovenstaande aan. En daar is PON goed in want ook in de opbouw moet je een bepaalde certificering hebben volgens mij en PON bezit dacht ik een van die bedrijven.

Hier nog wat meer info over de politie Audi: https://www.autobahn.eu/8...litie-audi-naar-250-km-u/

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2018 14:25 ]

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-11 23:29

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Rev! schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 10:53:
Andere merken weten wel auto's te maken die standaard een fatsoenlijke wegligging hebben.

En de eerste is al rechtdoor geschoven _O-

https://www.telegraaf.nl/...rt-in-splinternieuwe-audi
Of die agent kan gewoon niet autorijden?

Alsof Vulva's bekend staan om hun sublieme wegligging..

[ Voor 7% gewijzigd door Chaoss op 30-03-2018 15:15 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Voordeel van de zware neus is dat hij goed stabiel ligt op de snelweg en daar zal hij het grootste deel van z'n kilometers slijten.

• The Eagle
  • Laatst online: 16:21

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik verwacht eerder in de garage of bij de schadehersteller als ik dat zo zie.
De DSG's in die dingen zijn te standaard voor het vermogen en als de rijinstructeur die je ziet hem al niet recht kan houden, dan verwacht ik weinig goeds van die opleiding :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Chaoss schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 15:11:
[...]

Of die agent kan gewoon niet autorijden?

Alsof Vulva's bekend staan om hun sublieme wegligging..
Wat is een vulva? :>

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-11 15:34

BoltYes

This is the Way

:+ Vergelijkbaar met een Skuda Labia

¯\_(ツ)_/¯

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 14:23:
[...]

Die aanbesteding waar ze het over heeft hé, we weten allemaal hoe dat een beetje verloopt en er is al heel veel over bericht. PON zit vuistdiep in de schimmige constructies wat betreft aanschaf, opbouw en andere aanbestedingen. Ze hadden ook een dikke Volvo kunnen halen en die doet er echt niet voor onder, maar het komt puur op wat ikz eg in bovenstaande aan. En daar is PON goed in want ook in de opbouw moet je een bepaalde certificering hebben volgens mij en PON bezit dacht ik een van die bedrijven.

Hier nog wat meer info over de politie Audi: https://www.autobahn.eu/8...litie-audi-naar-250-km-u/
Ander voorbeeld: volgens mij levert Audi standaard Bridgestone banden onder de auto’s. Op bestelling komen die Audi’s naar Nederland. Banden worden vervolgens verwisseld door Pon voor Continental.

Dan mag jij 1 keer raden wie de eigenaar van Continental is.

Beter koopt iedereen een VAG in Duitsland. Puur omdat je dan helemaal niets te maken hebt met Pon. >:)

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:41

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Volgens mij is continental een duits bedrijf. Dus lijkt mij sterk dan pon de eigenaar is ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

PON Groep is importeur van Continental, daarom zie je ok bv onder een Gazelle fiets ook Conti banden en zo nog een legio voorbeelden...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• GioStyle
  • Nu online
Ja, heb je gelijk in. Niet helemaal goed verwoord, maar jullie begrijpen mijn punt.

Wel bizar dat dit allemaal zomaar mag.

• InFamous
  • Laatst online: 11-11 19:45

InFamous

excommunicado

@GioStyle Mijn auto komt uit Duitsland en kreeg toch echt een brief van PON :+

Formerly known as Ragdoll

Verwijderd

Idd die volvo's zie ik ook met regelmaat op de A15 en A20. Zijn ontzettend snel die wagens.

• SteveWoz
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 14:23:
[...]

Goed dat je dit even benadrukt. Typisch ook weer dat de keuze voor een VAG auto verdedigd moet worden. Dat zegt m.i. al genoeg. Een willekeurige snelle Japanner had niet ondergedaan en mogelijk een hoop geld gescheeld.

Verwijderd

Topicstarter
Audi's zijn ook veilig. Niet alleen snel maar een goede Audi kom je wel goed mee weg, in regen, in sneeuw, in vele situaties eigenlijk. Het zware gewicht in de neus zal je altijd wel hebben, ze kunnen moeilijk de motor in het midden van de auto in gaan bouwen ofzo.

Maar mits goed aangepakt is het over/onderstuur, het boot idee, gewoon een stuk minder. Je hoeft de ring er ook niet mee op om timeattacks te gaan doen ofzo. In NL is zo'n auto gewoon ideaal.

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 01:55

Famous

R 400+

Met @Verwijderd eens.
De Audi a6 3.0tdi met 313pk rijdt heerlijk.

Datzelfde geldt voor de nieuwe Q7 met 272(?) pk.
Als je met dat ding (best groot en lomp) 200km/u vaart draait die 2500 toeren en je voelt niks. Sturen op die snelheid is goed, ook in de bergen/sneeuw.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

GioStyle schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 21:03:
Ja, heb je gelijk in. Niet helemaal goed verwoord, maar jullie begrijpen mijn punt.

Wel bizar dat dit allemaal zomaar mag.
Waarom zou het in vredesnaam niet mogen? Pon is nu eenmaal eigenaar van een legio aan bedrijven het is niet meer dan logisch dat die bedrijven elkaars producten inkopen dat zou elke zakenman doen.

Oeh pon gebruik conti's onder zijn auto's, consperacy theory!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Chaoss schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 23:36:
[...]

Waarom zou het in vredesnaam niet mogen? Pon is nu eenmaal eigenaar van een legio aan bedrijven het is niet meer dan logisch dat die bedrijven elkaars producten inkopen dat zou elke zakenman doen.

Oeh pon gebruik conti's onder zijn auto's, consperacy ponspiracy theory!
:+

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• GioStyle
  • Nu online
Chaoss schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 23:36:
[...]

Oeh pon gebruik conti's onder zijn auto's, consperacy theory!
Iets met koppelverkoop. Je koopt een VAG en je krijgt er semi-verplicht Continental banden eronder.

Nee, dank je. Ieder zijn ding, maar ik pas daarvoor.

Verwijderd

Topicstarter
Mischien zijn die banden gewoon wel goed? :P

• GioStyle
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 00:40:
Dat zou helemaal mooi zijn. Dubbel betalen voor mindere kwaliteit. >:)

De banden as sich zijn van prima kwaliteit. Ik geloof dat er hier ergens tussen de 40k en 50k km met een set is gereden en nu pas toe is aan vervanging.

• Famous

Famous

R 400+

Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 00:40:
Ik heb voor het eerst conti's eronder en ben er bijzonder verrast door eigenlijk.
Naast dat is het wel te gek voor woorden dat PON de banden wisselt bij binnenkomst Nederland. :+

wel mooie kruisbestuiving zo :o

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij heb ik ook conti's onder mijn RS4 gehad. Maar de pirelli's waren 'beter' met name op nat wegdek en vooral harde acceleratie op heet wegdek. Ook op de ring was er merkbaar verschil. Conti is een goede allrounder denk ik. En als je als bandenfabrikant een dealtje met PON kunt maken dan zit je qua verkoop gewoon snor.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Stop er maar eens Michelin PS4 onder. Daar wordt je helemaal blij van, behalve in de portemonnee. :D

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Toch is deze gang van zaken we raar, zeker op de A5. Van de Conti’s is bekend dat ze trillingen veroorzaken die door het onderstel worden versterkt en dan heel irritant zijn.

De oplossing is bekend, nl Michelin PS monteren. Die worden dan ook af fabriek gemonteerd. En toch vervangt PON deze.

Voor mij heeft dat betekend dat ik de eerste 30k KM veel gezeur heb gehad. Auto is zeker 6x terug geweest voordat dit konijn uit de hoed kwam, de werkplaatschef van de dealer legde me het probleem uit. Het is bekend probleem en oplossing is er ook alleen die staat haaks op Pon beleid en dus mag hij die oplossing eigenlijk niet aanbieden.

Toen ben ik wel even uit mijn slof geschoten en 5 belletjes naar Pon later lagen er 4 nieuwe PS banden onder en was probleem opgelost.

[ Voor 6% gewijzigd door Sethro op 31-03-2018 06:27 ]

• Tylen

Tylen

Oplossing daarvoor is je auto zelf opgalen bij de fabriek (mits mogelijk). Ik heb ooit eens een Golf opgehaald in Wolfburg. Die kwam dus netjes met de originele bandjes. Was een leuke ervaring.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

jadjong schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 01:57:
Stop er maar eens Michelin PS4 onder. Daar wordt je helemaal blij van, behalve in de portemonnee. :D
Die zijn echt super ja, en prijs valt ook goed mee imho. Ja ze zijn net iets duurder dan een vergelijkbare Bridgestone of Pirelli maar niet idioot veel.

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-11 12:45

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 14:03:
Jup. Mooie bak! Straalt ook wat meer authoriteit uit zo. :)

De stelling klopt dat het ding 'maar' 250 kmph rijdt en de gemiddelde auto van een crimineel wat harder kan, maar het komt neer op vaardigheid en expertise. En daar ontbreekt het 'm vaak bij de jongere crimineel. Hoeveel RS4's/RS6's er wel niet zijn geklapt met een achtervolging. Men denkt meteen dat een A4 of A6 een superveilige auto is waar nooit wat mee mis kan gaan.

Zelfs ik heb wel eens voor broekpoepmomenten gestaan met de RS4. De laatste keer was opweg naar nurburgring, je hebt dan 20km voordat je er daadwerkelijk bent een hoop berg & bosgebied. Ik was aan het rijden, kijk echt 1 moment naar m'n navigatie, en voel ineens dat m'n rechtervoorwiel zich in het gras aan het boren is, ik corrigeer direct naar links, blijft m'n rechterachterwiel steken tussen gras en de drempel van asvalt in, m'n auto breekt uit en schiet naar de andere kant van de weg :X

Ik stuur 'm weer bij, niet haastig remmen, m'n meisje sloeg gelijk ook in grote paniek. Krijg gelijk over de intercom te horen of alles wel goed met me gaat :')
Misschien eens een rijopleiding volgen. Als je de berm inrijdt dan corrigeer je niet maar laat je het gaspedaal los.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

GioStyle schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 00:35:
[...]

Iets met koppelverkoop. Je koopt een VAG en je krijgt er semi-verplicht Continental banden eronder.

Nee, dank je. Ieder zijn ding, maar ik pas daarvoor.
Ze doen het standaard, maar het is echt niet verplicht om op conti's te rijden. Als jij Linglong banden bij je nieuw auto besteld krijgen je die eronder.

Elk auto merk gebruikt een standaard merk banden, dat is geen koppelverkoop. Straks ga je nog beweren dat die Bosch accu ook koppelverkoop is.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Joopieboy schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 07:46:
[...]

Die zijn echt super ja, en prijs valt ook goed mee imho. Ja ze zijn net iets duurder dan een vergelijkbare Bridgestone of Pirelli maar niet idioot veel.
+ slijtage en brandstofverbruik. ;)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

jadjong schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 09:41:
[...]

+ slijtage en brandstofverbruik. ;)
Alsin? Beetje leuke Pirelli sportband is sneller versleten dan de Michelin en gaat merkbaar minder worden door slijtage en gevoelig voor cuppen. De Bridgestone's zijn ook erg goed allround maar allemaal redelijk hard, dus niet altijd de meest comfortabele optie. :) Brandstofverbruik scheelt minimaal tussen dit soort sportbanden, of je moet ze gaan vergelijken met een Pirelli P Zero Nero oid...

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:10

Mimiix

Professioneel Prutser

Tylen schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 06:55:
Oplossing daarvoor is je auto zelf opgalen bij de fabriek (mits mogelijk). Ik heb ooit eens een Golf opgehaald in Wolfburg. Die kwam dus netjes met de originele bandjes. Was een leuke ervaring.
Kwam hij toen als een snoepje uit deze machine :+ ?

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

• GioStyle
  • Nu online
Chaoss schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 08:37:
[...]

Ze doen het standaard, maar het is echt niet verplicht om op conti's te rijden. Als jij Linglong banden bij je nieuw auto besteld krijgen je die eronder.

Elk auto merk gebruikt een standaard merk banden, dat is geen koppelverkoop. Straks ga je nog beweren dat die Bosch accu ook koppelverkoop is.
Dan ga je dus 3 keer betalen voor een set banden onder je nieuwe auto, terwijl je maar 1 set krijgt. :D

Je moet eens aangeven bij je dealer dat je geen Continental banden wil. De dealer vind je gelijk een stuk minder leuk.

• Tylen

Tylen

D3nnisd schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 09:45:
[...]

[video]
Ja en nee. Ja hij komt daaruit. En nee, je ziet niet je eigen auto eruit komen hahaha

Ze hebben er een auto museum. Wow. Wat een juweeltjes staan daar.

[ Voor 9% gewijzigd door Tylen op 31-03-2018 09:59 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

D3nnisd schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 09:45:
[...]

[video]
Epic, bij Audi in Ingolstadt hebben ze zo'n ronddraaiende vitrine ding maar dan voor 1:1 auto's

Ik ben hier in 2006 geweest, wordt wel eens weer tijd :+ Leuk museum en de rondleiding in de fabriek is ook erg interessant.

[ Voor 14% gewijzigd door Chaoss op 31-03-2018 10:40 ]

• Famous

Famous

R 400+

jadjong schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 01:57:
Stop er maar eens Michelin PS4 S onder. Daar wordt je helemaal blij van, behalve in de portemonnee. :D
:)

Verwijderd

Topicstarter
Chaoss schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 08:37:
[...]

Wacht, bijna alle auto's gebruiken spul van bosch :+ !1111

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Oja, daar zit ook verschil in ja, die bedoelde ik dus ook. :+ Niet meer logisch al die namen en dingen. _O-

• Famous

Famous

R 400+

Joopieboy schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 13:35:
[...]

Oja, daar zit ook verschil in ja, die bedoelde ik dus ook. :+ Niet meer logisch al die namen en dingen. _O-
Haha, ja iets gewijzigd, de ps4s is de opvolger van de pss :+

De normale ps4 is de volger van de ps3, die klote band :9

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Famous schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 13:41:
[...]

Haha, ja iets gewijzigd, de ps4s is de opvolger van de pss :+

De normale ps4 is de volger van de ps3, die klote band :9
Michelin Pilot Sport 3 en zoals ik nu heb de Conti Sport Contact 3 zijn echt waardeloze banden idd, blij als ze dadelijk op zijn.

De gewone PS4 neigt ook meer een opvolger te zijn van de Premacy maar wel een die wat meer vermogen aan kan, zeker met de modernere turbo auto's. De laatste serie Eco Contacts zaten al heel erg dicht in de buurt van de Premacy's. Dus die verandering snap ik wel.

Nieuwe Pilot Sport 4S is een geniale band op alle vlakken, zeker in het Nederlands klimaat, daar heb je geen Super Sport voor nodig. Dat leuk voor Porsches en op het circuit. :P

Ik twijfel nog gezien het gebruik van mijn auto tussen de PS4 of de PS4S...

• Flipside22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13-10 13:35
xos schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 22:47:
Maar ik heb inmiddels mijn RS4 een weekje en ben er erg blij mee. Enige irritatiepuntje is dat de motor bij constante snelheid (zowel met voet als met cruise control) soms heel even kort iets lijkt in te houden. Je kan dan ook zien dat de snelheid en het motorvermogen/koppel even voor een paar seconden iets teruglopen om vervolgens weer op te pakken en te accelereren naar de ingestelde snelheid. Daar moet ik binnenkort even mee naar de dealer.
[...]
Ik gok dat je Cilinder On Demand voelt, weet niet of je auto dat heeft.... maar dat is bij mij ook voelbaar. Ik irriteer me er niet aan als ik op de cruise rij, het went.
GioStyle schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 20:41:
[...]

Ander voorbeeld: volgens mij levert Audi standaard Bridgestone banden onder de auto’s. Op bestelling komen die Audi’s naar Nederland. Banden worden vervolgens verwisseld door Pon voor Continental.

Dan mag jij 1 keer raden wie de eigenaar van Continental is.

Beter koopt iedereen een VAG in Duitsland. Puur omdat je dan helemaal niets te maken hebt met Pon. >:)
Ik had onder mijn nieuwe Audi toch echt Pirelli's zitten.

[ Voor 27% gewijzigd door Flipside22 op 31-03-2018 15:29 ]

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-11 11:56
Heeft er iemand eigenlijk al gemerkt dat de A3 e-tron en A3 g-tron niet meer te configureren en bestellen zijn? Vroege voorbereiding op de volgende generatie?

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-11 21:20
Flipside22 schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 15:27:
[...]

Ik gok dat je Cilinder On Demand voelt, weet niet of je auto dat heeft.... maar dat is bij mij ook voelbaar. Ik irriteer me er niet aan als ik op de cruise rij, het went.

[...]

Ik had onder mijn nieuwe Audi toch echt Pirelli's zitten.
Heeft de nieuwe 2.9 V6 wel COD?

Mijn A4 had Pirelli, de A1 Bridgestone en de A3 Hankook haha

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• xos

xos

Ik heb zojuist gezocht maar kon nergens een referentie vinden dat deze motor COD heeft. Het is alleen tijdens langere tijd met constante snelheid rijden dat het vermogen en koppel ineens iets af neemt (te zien op het dash) en je kan ook voelen dat de auto een paar kmh in snelheid verliest om daarna weer te acceleren naar de ingestelde snelheid. Gisteren 250km gereden en het was echt hinderlijk. Lijkt ook erger te worden. De auto zuipt ook brandstof, had gehoopt 1:9 a 1:10 maar het was gisteren 1:8 aan de pomp terwijl ik het ding niet echt op zijn staart trap tijdens de inrijperiode. Dinsdag even langs de dealer.

• Famous

Famous

R 400+

Joopieboy schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 14:12:
[...]

Michelin Pilot Sport 3 en zoals ik nu heb de Conti Sport Contact 3 zijn echt waardeloze banden idd, blij als ze dadelijk op zijn.

De gewone PS4 neigt ook meer een opvolger te zijn van de Premacy maar wel een die wat meer vermogen aan kan, zeker met de modernere turbo auto's. De laatste serie Eco Contacts zaten al heel erg dicht in de buurt van de Premacy's. Dus die verandering snap ik wel.

Nieuwe Pilot Sport 4S is een geniale band op alle vlakken, zeker in het Nederlands klimaat, daar heb je geen Super Sport voor nodig. Dat leuk voor Porsches en op het circuit. :P

Ik twijfel nog gezien het gebruik van mijn auto tussen de PS4 of de PS4S...
Ik heb geen idee welke auto jij rijdt maar ik was erg fan van de PSS.
Mijn oude GTI (300pk) had erg veel grip. Zowel met acceleratie als in de bochten.

Echt een top band en zou dan nu uitkomen bij PS4S.

Heb nu echter 4motion (helaas geen Quattro :9 ) en de grip is sowieso al erg goed.
Denk dat ik volgend “seizoen” een stapje terug doe en kies voor de PS4 als ik moet wisselen.

@Vissa66 wat heb jij eigenlijk eronder liggen nu we het erover hebben :*)
Benieuwd of het jouw vermogen gaat trekken zodadelijk..

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:30
Famous schreef op zondag 1 april 2018 @ 12:24:
[...]

Ik heb geen idee welke auto jij rijdt maar ik was erg fan van de PSS.
Mijn oude GTI (300pk) had erg veel grip. Zowel met acceleratie als in de bochten.

Echt een top band en zou dan nu uitkomen bij PS4S.

Heb nu echter 4motion (helaas geen Quattro :9 ) en de grip is sowieso al erg goed.
Denk dat ik volgend “seizoen” een stapje terug doe en kies voor de PS4 als ik moet wisselen.

@Vissa66 wat heb jij eigenlijk eronder liggen nu we het erover hebben :*)
Benieuwd of het jouw vermogen gaat trekken zodadelijk..
Ik heb nu de Pirelli Pzero's eronder liggen welke standaard op de Clubsport zitten. Ben er geen fan van, had ze onder de OPC ook, vind ze mwehhh.

Op de Type R zaten MPSS en daarna MP4S, vooral de MP4S was ik goed over te spreken. Met 360pk en 500nm op de voorwielen ging dat nog uitstekend, zelfs bij nat weer waren die banden echt goed.

Nu heeft de Clubsport al gigantisch veel moeite met het standaard vermogen, laat staan als er de 9e bijna 50% meer koppel en paardenkracht op komt te staan. Onderstel is vergeleken met de Type R echt slecht. Er komen zeker MP4S bandjes op maar denk niet dat het gaat helpen.

[ Voor 34% gewijzigd door Vissa66 op 01-04-2018 12:30 ]

M3P 24'

• Flipside22
Echt jammer dat er geen mogelijkheden worden gegeven om 1 auto te proberen met verschillende banden. Dat zou een bandenboer eigenlijk moeten organiseren. Ik verander nooit van band, omdat ik geen zin heb veel geld uit te geven aan een band die vervolgens tegenvalt haha.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mwow als je reviews leest en na een aantal jaar bv voor een set van een ander merk legt kan het iig niet tegenvallen. ;)

• Famous

Famous

R 400+

Vissa66 schreef op zondag 1 april 2018 @ 12:29:
[...]

Ik heb nu de Pirelli Pzero's eronder liggen welke standaard op de Clubsport zitten. Ben er geen fan van, had ze onder de OPC ook, vind ze mwehhh.

Op de Type R zaten MPSS en daarna MP4S, vooral de MP4S was ik goed over te spreken. Met 360pk en 500nm op de voorwielen ging dat nog uitstekend, zelfs bij nat weer waren die banden echt goed.

Nu heeft de Clubsport al gigantisch veel moeite met het standaard vermogen, laat staan als er de 9e bijna 50% meer koppel en paardenkracht op komt te staan. Onderstel is vergeleken met de Type R echt slecht. Er komen zeker MP4S bandjes op maar denk niet dat het gaat helpen.
Maar nu is de Type R natuurlijk kneiter hard en heb je hoogst waarschijnlijk aanzienlijk meer comfort.
Beetje speelsheid vind ik zelf wel leuk, auto’s met 4x4 rijden altijd wat saai.

Wanneer moet je de banden wisselen?
Twijfel zelf toch nog, volgens mij kosten Cup 2 hetzelfde als PS4S in mijn maat maar door de 4motion kan ik ook wel wat “minders” doen volgens mij...

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:35
Famous schreef op zondag 1 april 2018 @ 19:16:
[...]

Maar nu is de Type R natuurlijk kneiter hard en heb je hoogst waarschijnlijk aanzienlijk meer comfort.

Twijfel zelf toch nog, volgens mij kosten Cup 2 hetzelfde als PS4S in mijn maat maar door de 4motion kan ik ook wel wat “minders” doen volgens mij...
Pak de PS4S, een veel betere all-round band dan de Cup 2. Die laatste is erg leuk in 20-30% van de gevallen (warm en droog). In de andere situaties is de PS4S (/PSS) gewoon beter.

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:30
Famous schreef op zondag 1 april 2018 @ 19:16:
[...]

Aanzienlijk meer, zeker weten haha!

Semi slicks (Cup 2) hebben veel warmte nodig om lekker plakkerig te worden. In vochtig/nat weer worden ze juist gevaarlijk, kun je er vrij weinig meer mee. MP4S is in mijn ogen echt de perfecte allrounder op het moment.

Moet me banden eens ff opmeten maar die krengen gingen op de OPC zijn hele levensduur bij mij mee. (2.5 jaar) Hoop er toch wat sneller vanaf te zijn, of ik probeer ze gewoon te verkopen nu ze nog veel profiel hebben. :+

M3P 24'

• Famous

Famous

R 400+

Vissa66 schreef op zondag 1 april 2018 @ 19:27:
[...]

Aanzienlijk meer, zeker weten haha!

Semi slicks (Cup 2) hebben veel warmte nodig om lekker plakkerig te worden. In vochtig/nat weer worden ze juist gevaarlijk, kun je er vrij weinig meer mee. MP4S is in mijn ogen echt de perfecte allrounder op het moment.

Moet me banden eens ff opmeten maar die krengen gingen op de OPC zijn hele levensduur bij mij mee. (2.5 jaar) Hoop er toch wat sneller vanaf te zijn, of ik probeer ze gewoon te verkopen nu ze nog veel profiel hebben. :+
Ik rij meestal plezier ritjes dat scheelt dan weer.

De conti’s die ik nu eronder heb slijten wel redelijk hard. Bij aankoop van de auto nog zo goed als nieuw en zijn met +/- 16k km’s bijna op.
De PSS onder de GTI (ondanks fwd) versleten niet zo hard.
AndRo555 schreef op zondag 1 april 2018 @ 19:20:
[...]

Pak de PS4S, een veel betere all-round band dan de Cup 2. Die laatste is erg leuk in 20-30% van de gevallen (warm en droog). In de andere situaties is de PS4S (/PSS) gewoon beter.
Ja, of een stap eronder.
Denk dat een ps4 eigenlijk voldoende is met 4motion.
Misschien wel de Hankook V12 Evo2. Scheelt bijna de helft per band. Bespaar niet snel op de auto, zeker niet met banden maar SportContact 3 zijn ook goed nu.. (alleen in de sneeuw was het drama :+)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Hankook is ook erg goed, slijten wel harder en maken wat meer lawaai, en in de regen net ietsje sneller dat ze doorslippen. :)

• xos

xos

Schreef een aantal dagen geleden dat mijn auto soms iets leek in te houden. De dealer kwam met een plausibele verklaring dat de auto soms remt om de keramische remmen schoon en bij de les te houden. Dit remmen zou subtiel moeten gebeuren waardoor de meeste mensen het niet merken. Van enige subtiliteit is imho weinig sprake en je moet behoorlijk onder invloed van het een of ander zijn wil je het niet merken.

Maar het lijkt wel te kloppen. De afgelopen 2 dagen nagenoeg met droog weer gereden en het gebeurde sporadisch, misschien 1 keer op 100km. Tot ik vanmiddag door een bui moest. En direct was het "probleem" weer terug, bij flinke regenval iedere minuut een keer. Dus de uitleg van de dealer lijkt wel te kloppen. Ook omdat ik de indruk had dat het alleen tijdens lange rechte stukken gebeurd waar je zelf weinig tot niet remt. Maakt het niet minder irritant. Kon het ook opnemen. Dit is dus op de cruise control. In dit geval liep de snelheid maar 1kmh terug, soms is dat tot 3 kmh.

YouTube: 2018 RS4 B9 auto-brake

• Rainesh
xos schreef op woensdag 4 april 2018 @ 19:17:
Schreef een aantal dagen geleden dat mijn auto soms iets leek in te houden. De dealer kwam met een plausibele verklaring dat de auto soms remt om de keramische remmen schoon en bij de les te houden. Dit remmen zou subtiel moeten gebeuren waardoor de meeste mensen het niet merken. Van enige subtiliteit is imho weinig sprake en je moet behoorlijk onder invloed van het een of ander zijn wil je het niet merken.

Maar het lijkt wel te kloppen. De afgelopen 2 dagen nagenoeg met droog weer gereden en het gebeurde sporadisch, misschien 1 keer op 100km. Tot ik vanmiddag door een bui moest. En direct was het "probleem" weer terug, bij flinke regenval iedere minuut een keer. Dus de uitleg van de dealer lijkt wel te kloppen. Ook omdat ik de indruk had dat het alleen tijdens lange rechte stukken gebeurd waar je zelf weinig tot niet remt. Maakt het niet minder irritant. Kon het ook opnemen. Dit is dus op de cruise control. In dit geval liep de snelheid maar 1kmh terug, soms is dat tot 3 kmh.

YouTube: 2018 RS4 B9 auto-brake
Brake Disc drying (iets in die richting), dat kun je bij sommige modellen aanpassen. Ik krijg morgen een B9, zal gelijk even in ABS voor je kijken of het aan te passen is.

• xos

xos

Kan je dan ook kijken of die start/stop functionaliteit standaard uitgezet kan worden?
Zo ja dan wil ik wel eens bij je langskomen.

• Famous

Famous

R 400+

Was/is dat ook niet de reden dat het bij de RS3 keramische remmen destijds misging?

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Dat brake disc drying heeft ook daadwerkelijk nut, zeker bij een dikke bak. Geen functie die ik zomaar uit zou zetten.

Wellicht dat de dealer even moet beoordelen of het in dit geval te heftig is, of je zou zelf kunnen zoeken naar ervaringen van anderen.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Ik heb in de laatste 3 jaar 140.000km gereden met een A6 163pk multitronic. En sinds een kleine 2 maand rij ik met een 525d steptronic met achterwielaandrijving. Dat is geen 6pitter, maar wel de 2l met dubbele turbo en dus 218pk.

De verschillen die ik zie en merk:

Perfecte afwerking van het interieur in de Audi, de plastic delen in de BMW kraken als je er op duwt.
De knopjes van de Audi zitten logischer, en voelen ook kwalitatiever aan.
In de BMW heb ik de zetels met electrische verstelling en geheugen, en die zijn echt perfect voor mij, alleen heeft dat een negatief gevolg, namelijk dat de plaats op de achterbank beperkt is qua beenruimte
In de stad voelt de Audi wenbaarder, en verbruikt een pak minder dan de BMW. Op,de Autostrade is het verschil klein.
Wegligging is bij allebei zeer goed.
De driving assistant van Audi werkt pas boven de 70km/h (active lane assist) en is echt comfortabel. Bij BMW is dat enkel in de file tot 60, en enkel op autostrade. Echt irritant dat de acc bij 60 km/h stopt, en je dan opnieuw moet activeren om sneller tte rijden.
De bak van de BMW schakelt soms onlogisch en trager. De Audi reageert sneller op gas geven, zelfs bij minder vermogen.

Het vermogen van de BMW is een stuk hoger, en dat maakt snelle autostraderitten leuk, maar dan wordt de BMW minder stabiel.
Op nat wegdek kan je met de BMW wel eens een poep zetten, dat lukt natuurlijk niet met de voorwielaangedreven Audi.
Morgen krijgt de BMW zijn zomerbanden en wordt die uitgelijnd. Ik hoop dat dit de stabiliteit ten goede komt.

Maar nog eens, de BMW is een zeer goede auto voor lange autostraderitten, alleen vond ik de Audi net iets beter, zelfs met minder vermogen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• xos

xos

Chaoss schreef op woensdag 4 april 2018 @ 20:39:
Dat brake disc drying heeft ook daadwerkelijk nut, zeker bij een dikke bak. Geen functie die ik zomaar uit zou zetten.

Wellicht dat de dealer even moet beoordelen of het in dit geval te heftig is, of je zou zelf kunnen zoeken naar ervaringen van anderen.
Mee eens, geheel uitzetten is zelfs gevaarlijk. Maar tussen subtiel wat de dealer noemt en dit gedrag zit nog een hele wereld. Het systeem is ook dom en doet het niet alleen als je rechtuit gaat. Had vandaag bij het opschuiven van een baan dat het gebeurde. Je bent druk bezig met de rest van het verkeer en ineens gaat de auto vertragen zonder dat je input geeft, niet bepaald fijn.

@Famous ik meen dat dat te maken had dat Audi geen fatsoenlijk sper op de rs3 had gezet en dat ze dat verbloemde door wielen af te remmen. Maar weet er niet het fijne van.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:05

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ja, de RS3 heeft grote problemen met snel slijtende remmen vanwege zo'n dom systeem. Is uitgebreid op het internet te vinden.
Ik zou het zelf niet leuk vinden als een auto zonder reden remt of "de remschijven opwarmt". Misschien als je hard aan het boenderen bent maar niet bij normale autosnelwegsnelheden. Dan is het gewoon dom.

Signatures zijn voor boomers.

• Flipside22
Famous schreef op woensdag 4 april 2018 @ 20:28:
Was/is dat ook niet de reden dat het bij de RS3 keramische remmen destijds misging?
Dit ging mis bij de RS3's met stalen remmen. Het systeem is namelijk ook aanwezig op de auto's met stalen remmen (omdat de 8V pre-FL bestelbaar zou zijn met keramisch, maar dit uiteindelijk niet geleverd is).

Op stalen remmen; direct uitzetten. Op keramische, absoluut aan laten! Die schijven 'absorberen' een beetje water. Was je auto maar eens met de hand, en rij weg met keramische remmen. Eerste keer remmen schrik je.

Het uitzetten op stalen remmen is echt niet onveilig, de oudere RS'en hebben exact dezelfde remmen zonder dit systeem ;)

@xos maak je ruit eens schoon en rij een stuk op de snelweg met je wissers aan bij droog weer, moet je hetzelfde voelen. Ik heb nu keramisch, en dit niet gevoelt. Mocht je meer info willen hebben moet je maar even een PB sturen.

• xos

xos

Inmiddels is duidelijk dat er 3 niveau's zijn van ingrijpen, van weinig tot veel. Mijn auto staat in de middelste stand en de dealer is het met me eens dat het merkbaar ingrijpt, meer dan bij andere type auto's met keramische remmen. We gaan het nu proberen op de laagste stand om te zien of dat wat subtieler gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Maasluip schreef op woensdag 4 april 2018 @ 21:07:
Ja, de RS3 heeft grote problemen met snel slijtende remmen vanwege zo'n dom systeem. Is uitgebreid op het internet te vinden.
Ik zou het zelf niet leuk vinden als een auto zonder reden remt of "de remschijven opwarmt". Misschien als je hard aan het boenderen bent maar niet bij normale autosnelwegsnelheden. Dan is het gewoon dom.
Toen 1 ABS sensor stuk was op mijn RS4 bleef deze remmen zodra ik gas los liet. Dit tot een snelheid van 80kmph. Het ding dacht dat mijn auto constant in onbalans was en daardoor onnodig voor mij aan het remmen was.

Ik zou het ook geen prettige ervaring vinden uberhaubt wanneer een auto voor mij oncontroleerbaar aan het remmen is.

/me zit momenteel in portugal... ik heb welgeteld 1 RS4 B5 in nu 3 weken zien rijden. Behoorlijk schaars en afgetrapte modellen gaan voor 26k op occasion websites.

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Ik ben opzoek naar een nieuwe auto omdat ik mijn vorige auto heb moeten weg doen i.v.m. motorblok problemen(oliesysteem).

Omdat ik niet echt weet wat ik wilde heb ik op autoscout zitten zoeken naar een leuke vervanger. En via via werd mij eens aangeraden om voor een A5 te kijken, omdat ik nog het gedoe met TFSI motoren in gedachten had en omdat ik een km vreter ben, besloot ik dan dat het maar een diesel moest worden.

Nou zat ik te twijfelen tussen een 4 en 6 pitter, ik heb zowel een 4 als een 6 cilinder al gehad waarvan ik de laatste het fijnst vond lopen.

Ik kwam Deze A5 tegen maar ik een vaag gevoel dat er iets niet helemaal in haak is met deze auto.

Hebben jullie advies?

Het grote adblocking topic

Verwijderd

En wat is dat vage gevoel dan want zo kan niemand je helpen. Ik zie niets bijzonders aan de advertentie wat mij zou kunnen afschrikken. Alle keuringen zijn toegestaan, km stand wordt gegarandeerd en volgens mij zie ik ook de onderhoudsboekjes liggen. De auto ziet er netjes uit verder.

• Rainesh
xos schreef op woensdag 4 april 2018 @ 20:26:
Kan je dan ook kijken of die start/stop functionaliteit standaard uitgezet kan worden?
Zo ja dan wil ik wel eens bij je langskomen.
ja hoor, die kan gewoon uit. Weliswaar wel permanent.

Helemaal vergeten te kijken naar brake disc drying, klant was te laat en de andere was er al bijna. :\

• SRich
Verwijderd schreef op zondag 8 april 2018 @ 14:58:
En wat is dat vage gevoel dan want zo kan niemand je helpen. Ik zie niets bijzonders aan de advertentie wat mij zou kunnen afschrikken. Alle keuringen zijn toegestaan, km stand wordt gegarandeerd en volgens mij zie ik ook de onderhoudsboekjes liggen. De auto ziet er netjes uit verder.
Laat ik allereerst zeggen dat die auto mij wel wat lijkt, maar ergens bekruipt me een gevoel dat het te mooi is om waar te zijn...

Maar ik weet ook niet waar ik echt op moet letten als ik voor een A5 ga, dus vandaar mijn vraag voor wat advies.

• Rainesh
SRich schreef op zondag 8 april 2018 @ 15:13:
[...]

Laat ik allereerst zeggen dat die auto mij wel wat lijkt, maar ergens bekruipt me een gevoel dat het te mooi is om waar te zijn...

Maar ik weet ook niet waar ik echt op moet letten als ik voor een A5 ga, dus vandaar mijn vraag voor wat advies.
Ziet er prima uit. Niks mis mee, vind em wel iets aan de prijzige kant maar dat komt denk ik door de lage km stand.

• SRich
Rainesh schreef op zondag 8 april 2018 @ 15:16:
[...]

Ziet er prima uit. Niks mis mee, vind em wel iets aan de prijzige kant maar dat komt denk ik door de lage km stand.
als ik ga proefrijden, nog zaken waar ik op moet letten ?

• Flipside22
@Rainesh het kan uit met VCDS, maar ik zou het niet doen bij een auto met keramische remmen.

• Rainesh
SRich schreef op zondag 8 april 2018 @ 15:39:
[...]

als ik ga proefrijden, nog zaken waar ik op moet letten ?
Of ie goed schakelt en niet ratelt (kettingspanners)

@Flipside22 nee inderdaad, dan is de laagste stand toch meest voorhandliggende

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-11 12:48
@SRich enige wat miss een beetje raar is, is de lage km stand voor een diesel uit 2011, nog geen 20k per jaar meegereden.

• SRich
Scrtz schreef op zondag 8 april 2018 @ 18:08:
@SRich enige wat miss een beetje raar is, is de lage km stand voor een diesel uit 2011, nog geen 20k per jaar meegereden.
Dat was inderdaad 1 van mijn twijfelpunten of ie wel zuiver is...

Verwijderd

Ze garanderen de kilometerstand, je hebt de onderhoudsboekjes erbij en je mag elke keuring doen die je wilt. Dit spreekt vertrouwen uit.

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-11 12:45

GerCor

Zonder dallen geen pieken

SRich schreef op zondag 8 april 2018 @ 13:58:
Ik ben opzoek naar een nieuwe auto omdat ik mijn vorige auto heb moeten weg doen i.v.m. motorblok problemen(oliesysteem).

Omdat ik niet echt weet wat ik wilde heb ik op autoscout zitten zoeken naar een leuke vervanger. En via via werd mij eens aangeraden om voor een A5 te kijken, omdat ik nog het gedoe met TFSI motoren in gedachten had en omdat ik een km vreter ben, besloot ik dan dat het maar een diesel moest worden.

Nou zat ik te twijfelen tussen een 4 en 6 pitter, ik heb zowel een 4 als een 6 cilinder al gehad waarvan ik de laatste het fijnst vond lopen.

Ik kwam Deze A5 tegen maar ik een vaag gevoel dat er iets niet helemaal in haak is met deze auto.

Hebben jullie advies?
Mooi overslaan. Het is een carcleaningsbedrijf. Ze spreken over top occasions maar ik zie eigenlijk alleen maar sloopautoprijzen. Ik zou op zo'n adres nooit iets kopen. Hoop kabaal bedrijf ...... 1 beoordeling en die is 100%. Zal allemaal wel.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Verwijderd

Kijken kan altijd. En wat is er mis met een bedrijf als dit. Alsof een luxe bedrijf nooit een sloper heeft staan. En in het aanbod zie ik niet heel veel vreemds en wat je zegt zijn alleen aannames en nergens heb je onderbouwing voor.

• Flipside22
SRich schreef op zondag 8 april 2018 @ 13:58:

Hebben jullie advies?
5384 SE Auto's
Gepubliceerd op 26 mei 2015
9-SJZ-18 60.248 km
Prijs: € 26.900
Merk: Audi
Model: A5

YouTube: Audi A5 3.0 TDI quattro Pro Line

Soms is er in Google nog wel wat terug te vinden ook ;)

• SRich
Ik denk wel dat ik ga kijken maar hebben jullie nog een alternatief voor mij...

• Famous

Famous

R 400+

Lieve mensen,

Zoals jullie waarschijnlijk weten hebben wij met de VAG groep een meeting georganiseerd.
Hier gaan we even gezellig kennis maken, hapje eten, elkaars auto bekijken, etc.

Het zijn enkel Tweakers en het belooft een gezellige dag te worden!
Ondanks dat we al een mooi aantal aanmeldingen hebben doet het de sfeer alleen maar goed als er meer komen!

Neem de vrouw/kinderen/man/hond mee en meld je aan :)
katten mag je van mij betreft thuis laten :+

Aanmelden en zien wie er komen kan dmv onderstaande link:
Tweakers VAG meet-up voorjaar 2018

Even aanmelden en gezellig komen op 28 april!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Famous Denk dat Mw. MAX3400 niet meekomt... Die is van de snelle Fiesta's ;)

On-topic: als alles meezit, gaat mijn auto de komende tijd aanzienlijk minder kilometers draaien. Zeg even, dagelijks maximaal 20km enkele reis. Zijn er nog zaken die ik in de gaten moet houden of preventief moet vervangen om de V6 in goede conditie te houden? Iets "dunnere" olie in het blok gooien? Andere ontsteking monteren (betere bougies ofzo)?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Famous

Famous

R 400+

MAX3400 schreef op maandag 9 april 2018 @ 21:06:
@Famous Denk dat Mw. MAX3400 niet meekomt... Die is van de snelle Fiesta's ;)

On-topic: als alles meezit, gaat mijn auto de komende tijd aanzienlijk minder kilometers draaien. Zeg even, dagelijks maximaal 20km enkele reis. Zijn er nog zaken die ik in de gaten moet houden of preventief moet vervangen om de V6 in goede conditie te houden? Iets "dunnere" olie in het blok gooien? Andere ontsteking monteren (betere bougies ofzo)?
Kan wel opmerking maken over jouw Audi maar wil je liever niet dacht ik :>

Maar een non VAG auto is best welkom!
Zijn wel meerde dacht ik.

Als ze maar niet in overvloed komen :+
3-4 vreemde eendjes is prima imo!

• MAX3400

MAX3400

Famous schreef op maandag 9 april 2018 @ 21:13:
[...]

Maar een non VAG auto is best welkom!
Nee hoor, het oranje Ford-monstertje komt zeker niet mee. Geloof dat de eigenaresse gaat winkelen met mijn moeder ofzo.

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

In verband met gezinsuitbreiding en verlies lease-auto binnenkort (wissel van baan), zit ik te kijken naar een Audi A6 diesel. Ik rij 90km/dag woon-werk en we maken ook redelijk wat trips, ik verwacht zeker op 30-35k km/jaar uit te komen, en dus gas of diesel. Met dergelijke kilometers is het verschil tussen een auto van 1300kg en 1800kg eigenlijk klein.

Met een niet-onbeperkt budget is er toch wel wat te koop, een A6 3.0 quattro uit 2007 is te krijgen voor €7000 :o
Ook een nette 2.7 TDI is natuurlijk prima.

Maar, wat kan ik daar van verwachten?
Wat kan ik verwachten aan (kosten van) onderhoud, bekende aandachtspunten, etc?

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• MAX3400

MAX3400

@DropjesLover ik ga je niets uit je hoofd praten maar met de milieuzones in Utrecht, wil je dan wel een diesel? FYI; kijk even naar de wegenbelasting want ondanks dat ik 35K/jaar rij, heb ik bewust voor benzine gekozen want 277 vs. 540 Euro per kwartaal rij ik er niet uit in mijn A6, zeker omdat de brandstofprijs voor benzine niet zo heel hard gestegen is. Dus mogelijk is LPG een betere keuze voor je (mits je alles nog niet had doorgerekend)?

• DropjesLover
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

MAX3400 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 13:24:
@DropjesLover ik ga je niets uit je hoofd praten maar met de milieuzones in Utrecht, wil je dan wel een diesel? FYI; kijk even naar de wegenbelasting want ondanks dat ik 35K/jaar rij, heb ik bewust voor benzine gekozen want 277 vs. 540 Euro per kwartaal rij ik er niet uit in mijn A6, zeker omdat de brandstofprijs voor benzine niet zo heel hard gestegen is. Dus mogelijk is LPG een betere keuze voor je (mits je alles nog niet had doorgerekend)?
Ik woon niet meer in Utrecht, dus dat is geen beperking meer :)
Daarnaast mag een diesel van na 2001 nog prima de stad in. De milieuwinst aan fijnstof en dergelijke is na jarenlange metingen door TNO absoluut minimaal gebleken (wel 1% bij fijnstof :') ). Dat ze die zones gaan aanscherpen lijkt me sterk.

Uit de tabellen van de belastingdienst en met het gemiddelde verbruik van spritmonitor.de komt dat een diesel goedkoper is (bij gelijke verzekering en onderhoud). De wegenbelasting scheelt €80/mnd, maar het verschil in brandstofkosten is €200.

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• MAX3400

MAX3400

DropjesLover schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 13:36:
[...]

De wegenbelasting scheelt €80/mnd, maar het verschil in brandstofkosten is €200.
Kijk, dan zijn de betere beweringen :) Mijn uitspraak was gebaseerd op een 2012 A6 Quattro dus de keuze was de 3.0TFSI of de 3.0TDI BiT en daar ga ik dus 270 Euro per kwartaal nat. Aangezien die 1:17 draait op de snelweg terwijl ik met mijn TFSI 1:13 loop, kom ik dus niet uit met 3K/maand aan afstand, zeker niet omdat het "maar" 40 cent per liter scheelt bij mij in de buurt.

On-topic; volgens Autoweek (theoretisch) zou de 2007 3.0TDI net zo zuinig lopen als de 2.7TDI maar je hebt wel een bakkie meer koppel & pk... Als jouw rijstijl "sportief" is, zou je dan met een 3.0 niet eens moeten proefrijden?

• DropjesLover
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

MAX3400 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 13:45:
[...]

Kijk, dan zijn de betere beweringen :) Mijn uitspraak was gebaseerd op een 2012 A6 Quattro dus de keuze was de 3.0TFSI of de 3.0TDI BiT en daar ga ik dus 270 Euro per kwartaal nat. Aangezien die 1:17 draait op de snelweg terwijl ik met mijn TFSI 1:13 loop, kom ik dus niet uit met 3K/maand aan afstand, zeker niet omdat het "maar" 40 cent per liter scheelt bij mij in de buurt.
3000km / 13 = 230l benzine = €350 (@ €1,50/l)
3000km / 17 = 176l diesel = €207 (@ €1,18/l)
Dat is toch €140/mnd verschil in het voordeel van diesel?
On-topic; volgens Autoweek (theoretisch) zou de 2007 3.0TDI net zo zuinig lopen als de 2.7TDI maar je hebt wel een bakkie meer koppel & pk... Als jouw rijstijl "sportief" is, zou je dan met een 3.0 niet eens moeten proefrijden?
Autoweek en theoretische opgaves geloof ik niet zo, ik put liever uit bronnen van gebruikers, zoals www.spritmonitor.de.
Eentje selecteren en proefrijden komt na de belangrijkste vraag, wat zijn de werkelijke kosten van zo'n auto rijdend houden...

[ Voor 23% gewijzigd door DropjesLover op 10-04-2018 14:11 ]

BThGvNeOA

• BoltYes

BoltYes

This is the Way

MAX3400 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 13:45:
[...]

Zou het knap vinden als je met een BiT 1:17 kan rijden op de snelweg. Een normale 3.0 TDI rijdt (mediaan volgens spiritmonitor) 1:13,5, kom zelf op 1:13 uit en een BiT 1:11,5 Mijn record is overigens 1:15 op de snelweg, voor de wind met 130km/u over 140 km.

¯\_(ツ)_/¯

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Een auto uit 2007 is nu 11 jaar oud, daar kan alles aan kapot gaan, maar het hoeft niet.
Zorg dat je steeds 3-5000€ klaar houdt voor een grotere herstelling, of een paar kleinere die op elkaar volgen.

Reken je niet rijk met een te laag verbruik, je sleept quattro en 6 cilinders mee, dat kost altijd wel iets extra!

Sony A7 iv en wat recycled glas

• MAX3400

MAX3400

Tommie12 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 16:35:
Reken je niet rijk met een te laag verbruik, je sleept quattro en 6 cilinders mee, dat kost altijd wel iets extra!
FYI; mijn A6 doet exact wat er op Autoweek staat trouwens... Op snelwegen zit ik inderdaad "aan de verkeerde" kant van de opgegeven 1 op 15,2 namelijk rond de 1 op 14 maar het gemiddeld verbruik van 1 op 12,2 kom ik wel zeker aan. Ongetwijfeld is mijn rijstijl niet representatief voor andere weggebruikers; genoemde waarden haal ik in de Randstad met normale werktijden.

• DropjesLover
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

Tommie12 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 16:35:
Een auto uit 2007 is nu 11 jaar oud, daar kan alles aan kapot gaan, maar het hoeft niet.
Zorg dat je steeds 3-5000€ klaar houdt voor een grotere herstelling, of een paar kleinere die op elkaar volgen.

Zeker, het is altijd een risico.
Een 2.7 zonder quattro scheelt overigens maar 100kg.

enige waar ik een beetje bang voor ben bij de 3.0 is dat het een wagen is om lekker een jaartje mee te patsen en scheuren, om er dan achter te komen dat ie in wegenbelasting en verbruik best duur is en weer weg te doen...

Mijn baas rijdt een 2.7 van net voor de facelift al 6 jaar zonder problemen. Helaas heeft die generatie geen navigatie-op-scherm en wat verouderde interface...

BThGvNeOA

• InFamous
  • Laatst online: 11-11 19:45

InFamous

excommunicado

BoltYes schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 16:20:
[...]

Zou het knap vinden als je met een BiT 1:17 kan rijden op de snelweg. Een normale 3.0 TDI rijdt (mediaan volgens spiritmonitor) 1:13,5, kom zelf op 1:13 uit en een BiT 1:11,5 Mijn record is overigens 1:15 op de snelweg, voor de wind met 130km/u over 140 km.
Ik rij 1 op 16 ~ 17 gemiddeld woon werkverkeer
InFamous in "Het grote Audi topic - Deel 5" En jij vond dat dat nog wel zuiniger kon? :+

Formerly known as Ragdoll

• The Eagle
  • Laatst online: 16:21

The Eagle

I wear my sunglasses at night

DropjesLover schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 13:21:
In verband met gezinsuitbreiding en verlies lease-auto binnenkort (wissel van baan), zit ik te kijken naar een Audi A6 diesel. Ik rij 90km/dag woon-werk en we maken ook redelijk wat trips, ik verwacht zeker op 30-35k km/jaar uit te komen, en dus gas of diesel. Met dergelijke kilometers is het verschil tussen een auto van 1300kg en 1800kg eigenlijk klein.

Met een niet-onbeperkt budget is er toch wel wat te koop, een A6 3.0 quattro uit 2007 is te krijgen voor €7000 :o
Ook een nette 2.7 TDI is natuurlijk prima.

Maar, wat kan ik daar van verwachten?
Wat kan ik verwachten aan (kosten van) onderhoud, bekende aandachtspunten, etc?
A6 is leuk maar niet veel grote dan een A4. En audi is duur in (dealer) onderhoud. En die diesels zijn leuk maar relatief zuipschuiten. Kijk dan eens naar een Passat Station of een A4. Kleinere motor, met een 1.9 of 2.0 TDI kom je ook prima van zijn plek, maar is een heel stuk zuiniger. En goedkoper. Als je benzine gewend bent gaat iedere TDI sowieso als de brandweer namelijk.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• BoltYes

BoltYes

This is the Way

InFamous schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 18:13:
[...]

Ik rij 1 op 16 ~ 17 gemiddeld woon werkverkeer
InFamous in "Het grote Audi topic - Deel 5" En jij vond dat dat nog wel zuiniger kon? :+
Ja weet niet wat me toen bezielde, dat ik dat zei. Is een behoorlijk laag verbruik namelijk ;)
The Eagle schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 20:39:
[...]

A6 is leuk maar niet veel grote dan een A4. En audi is duur in (dealer) onderhoud. En die diesels zijn leuk maar relatief zuipschuiten. Kijk dan eens naar een Passat Station of een A4. Kleinere motor, met een 1.9 of 2.0 TDI kom je ook prima van zijn plek, maar is een heel stuk zuiniger. En goedkoper. Als je benzine gewend bent gaat iedere TDI sowieso als de brandweer namelijk.
Als je kinderen hebt dan is de beenruimte achterin wel een puntje en als je dus zelf lang bent heb je snel geknakte kinderbeentjes. Een A4 is wat dat betreft behelpen.

¯\_(ツ)_/¯

• MAX3400

MAX3400

BoltYes schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 20:52:
[...]

Als je kinderen hebt dan is de beenruimte achterin wel een puntje en als je dus zelf lang bent heb je snel geknakte kinderbeentjes. Een A4 is wat dat betreft behelpen.
Yup... Collega wilde een A4 Avant leasen. Is achterin gaan zitten; wist meteeen dat zijn familie (grofweg 1.90m lang) niet ging passen. Is daarna in mijn A6 gaan zitten en snapte dat er toch een andere lease-auto gekozen moest worden. Uiteindelijk een C-klasse geworden maar dat is een andere discussie :)

Heb zelf paar jaar geleden gekeken voor een 2012 S4. Stapte in, trok deur dicht, voelde me "opgesloten". Uitgestapt, 2 dagen later A6 proefgereden, ter plekke betaald. En nee, ik ben niet obese ofzo; normaal postuur en maar 1.85m maar ik vond persoonlijk de S4, als bestuurder, gewoon klein/beklemmend.

• commandokilla
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-11 11:40
MAX3400 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 20:56:
[...]

Yup... Collega wilde een A4 Avant leasen. Is achterin gaan zitten; wist meteeen dat zijn familie (grofweg 1.90m lang) niet ging passen. Is daarna in mijn A6 gaan zitten en snapte dat er toch een andere lease-auto gekozen moest worden. Uiteindelijk een C-klasse geworden maar dat is een andere discussie :)

Heb zelf paar jaar geleden gekeken voor een 2012 S4. Stapte in, trok deur dicht, voelde me "opgesloten". Uitgestapt, 2 dagen later A6 proefgereden, ter plekke betaald. En nee, ik ben niet obese ofzo; normaal postuur en maar 1.85m maar ik vond persoonlijk de S4, als bestuurder, gewoon klein/beklemmend.
Daar volg ik niet meteen. Ik ben zelf 1m97 en heb sinds een aantal maanden een A4 saloon en ik kan perfect op de achterbank gaan zitten achter de bestuurderszetel met voldoende hoofd en beenruimte. Ook de bestuurderszetel geeft mij ruimte genoeg. Heb zelf geen kinderen dus daarmee kan ik niet vergelijken.

• MAX3400

MAX3400

commandokilla schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 20:59:
[...]

Daar volg ik niet meteen. Ik ben zelf 1m97 en heb sinds een aantal maanden een A4 saloon en ik kan perfect op de achterbank gaan zitten achter de bestuurderszetel met voldoende hoofd en beenruimte. Ook de bestuurderszetel geeft mij ruimte genoeg. Heb zelf geen kinderen dus daarmee kan ik niet vergelijken.
Vreemd dan inderdaad dat we zulke wisselende ervaringen hebben.

@DropjesLover kom anders naar de meet in de Meern; kan je even kijken en zitten, als je lief aan mensen vraagt :)

Pagina: 1 ... 67 ... 139 Laatste

Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.