Om welk type Audi gaat het hier? Wat waren de weersomstandigheden? Toevallig in de regen?MAX3400 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 08:57:
Iemand een idee/hulp?
Heb enkele maanden geleden de standaard blokken/schijven van mijn A6 laten vervangen door Bosch-schijven en Brembo blokken. Dat ging ongeveer een week goed waarna ik af en toe last had van een flinke trilling in mijn stuur bij het remmen. Omdat het erger werd, vorige week bij de garage geweest en de schijven achter zijn krom geconstateerd. Vervangen voor Brembo schijven. Dat heeft (waarschijnlijk) niet het issue opgelost; na een kwartiertje rijden voelde ik weer trillingen bij remmen alhoewel minder dan voordat ik naar de garage ging.
Volgende logische optie; de schijven voor eventjes heeeeel goed onder de loep nemen en als deze ook maar een minimale kromming vertonen, ook vervangen voor Brembo en kijken/hopen dat het euvel weg is. Dat gezegd hebbende; ik kan me niet voorstellen dat de standaard-spullen uit de Audi-fabriek dusdanig sterker / beter zijn dan wat Brembo & Bosch op de markt brengen. Volgens mij is de helft van het spul bij Audi gewoon van Bosch dus dat wat betreft zal het geen afwijking zijn in de maten van de geplaatste componenten.
Ik rem niet als een debiel en kan me ook niet voorstellen dat je met gewoon snelweg-verkeer je schijven krom kan laten trekken. Tenminste, ik rij netter dan de gemiddelde lease-audi
Of is er iets heeeeel specifieks wat we over het hoofd zien bij het euvel en dan voornamelijk de blokken/schijven?
Edit: Zie t nu pas; A6. Welk modeljaar?
Ik had dit ook een keer... Ik heb toen de remschijven af laten draaien (kon nog) en ben de nurburg op geweest. Daarna konden ze dan ook echt weg.
@Verwijderd Hij heeft alles laten vervangen
[ Voor 20% gewijzigd door sig69 op 07-12-2017 01:05 ]
@Verwijderd In den beginne is alles vervangen maar het lijkt er dus op dat schijven kromtrekken.
[ Voor 3% gewijzigd door MAX3400 op 07-12-2017 10:12 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Als er aan de achterwielen of aan de achter ophanging iets krom, gebroken, scheef of wat ook is, dan komt het nog wel eens voor dat je dit in het stuur voelt.sig69 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 01:03:
Wat hebben je schijven achter met trilling in je stuur te maken vraag ik me af?
Even voorstellen. Ik ben Henkus en sinds ruim een maand in het bezit van een A4 B8 FL S-line.
Tot nu toe bevalt de auto erg goed! Ook al even bij @Rainesh langs geweest om e.e.a. in te stellen.
Vooral de Audi Drive settings (gaspedaal / sturen) naar dynamisch maken een wereld van verschil!.
Zie hieronder wat plaatjes (ben zelf ook hobby detailer

Is de diagnose 100% achter dan?sig69 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 01:03:
Wat hebben je schijven achter met trilling in je stuur te maken vraag ik me af?
Bij kromme schijven zou je eerder het rempedaal moeten voelen dan het stuur. Het rempedaal voel je vibreren bij iedere slag dat zo'n remschijf maakt en trillingen maakt. Kan zijn dat het systeem ook onevenredig remkracht verdeeld. Wanneer was voor het laatst het remsysteem geflushed? Die moet normaal gezien om de 2 jaar ook. Vocht.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2017 15:38 ]
Dat kon je op de foto's niet zien?Verwijderd schreef op woensdag 6 december 2017 @ 22:29:
Teringzooi. Dat ding had schade.![]()
Huiswaarts gereden, we houden de moed erin
Ja, achter is 100% warped; Bosch nu vervangen door Brembo. Alleen schijven dus. Hele systeem is ergens in mei voorzien van nieuwe vloeistoffen.Verwijderd schreef op donderdag 7 december 2017 @ 15:37:
[...]
Is de diagnose 100% achter dan?
Bij kromme schijven zou je eerder het rempedaal moeten voelen dan het stuur. Het rempedaal voel je vibreren bij iedere slag dat zo'n remschijf maakt en trillingen maakt. Kan zijn dat het systeem ook onevenredig remkracht verdeeld. Wanneer was voor het laatst het remsysteem geflushed? Die moet normaal gezien om de 2 jaar ook. Vocht.
Tja, is wel lastig troubleshooten zo via het forum; zal van de week even langsrijden bij de garage. Stukkie rijden met de eigenaar en hopelijk een snelle conclusie (en voordelige oplossing).
Aangezien je wagen 5 jaar oud is en wss Toch al wat afstand gereden heeft, controleer je remklauw geleiders. Of ze voldoende ingevet zijn en of er geen speling op zit. Die speling komt nogal gemakkelijk voor en makkelijk te verwarren met kromme schijven. Kost ongeveer 10 euro per wiel.MAX3400 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 06:43:
@Flipside22 A6 3.0TFSI 2012 Quattro
@Verwijderd In den beginne is alles vervangen maar het lijkt er dus op dat schijven kromtrekken.
Bij de passat (geen A6 ofc maar toch dezelfde richting) van kennis ook voorgehad. Meerdere malen schijven veranderd en bleef trillen. Na veranderen geleiders alles in orde.
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Zal het even meenemen qua ideeen/wijzen; thanks!
Edit: zie het dedicated topic.
Dit postje wordt ook gecrosspost in het Seat en Skoda topic, dus hoop dat de mods daar verder geen bezwaar tegen hebben, mede omdat ik hiervoor vanwege de zichtbaarheid liever geen apart topic voor wil aanmaken, en anders hoor ik het wel.
[ Voor 21% gewijzigd door Weemism op 12-12-2017 22:00 ]
[ Voor 65% gewijzigd door PWM op 12-12-2017 08:00 ]
Dat snap ik, maar daar bereik je helemaal niks mee. Vaak zijn mensen irl ook totaal anders, achter een toetsenbord is toch vaak anders.Verwijderd schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 16:47:
Anders ik wel. Wil nog wel eens de oren van sommige gasten hier eens komen wassen.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Woei das een lekkere!henkus_donor schreef op donderdag 7 december 2017 @ 14:57:
HI All,
Even voorstellen. Ik ben Henkus en sinds ruim een maand in het bezit van een A4 B8 FL S-line.
Tot nu toe bevalt de auto erg goed! Ook al even bij @Rainesh langs geweest om e.e.a. in te stellen.
Vooral de Audi Drive settings (gaspedaal / sturen) naar dynamisch maken een wereld van verschil!.
Zie hieronder wat plaatjes (ben zelf ook hobby detailerdus hij gaat never nooit door de wasstraat
Update, inmiddels hebben zich 30 geïnteresseerden gemeld, en is er daarmee een voorlopige aanmeldstop.
[ Voor 42% gewijzigd door Weemism op 12-12-2017 21:59 ]
@Verwijderd Nu jouw RS4 in stukken ligt/ al verkocht is in delen, wat rijd je nu?
Je kan hier beter niets zetten....
Ik vind die kleur groen zo mooi!FunFactory schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 14:41:
Autovisie heeft de RS4 "getest", zie hier YouTube: Review: Audi RS 4 Avant (2017)
@Verwijderd Nu jouw RS4 in stukken ligt/ al verkocht is in delen, wat rijd je nu?
Jammer dat die er niet is voor de B8. Toch nog even doorsparen
Die groene kleur idd!FunFactory schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 14:41:
Autovisie heeft de RS4 "getest", zie hier YouTube: Review: Audi RS 4 Avant (2017)
De zogenaamde daily. Je kan er eigenlijk ook best wel makkelijk mee naar de bank. En ja, als je dan hééél snel weg moet bij de bank dan kan dat ook.
Alleen jammer dat ik het verschil niet zie (op afstand/snelheid) tussen een gewone TDI en een RS4. Helemaal als ie zwart/donkergrijs is.
#eenheidsworst
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Gaat om een originele Audi retrofit set compleet met alle leidingen en remote etc. Audiwereld gaat het inbouwen voor me, dit keer ga ik niet meehelpen omdat ik geen tijd heb. Drukke agenda. Leon zal wel wat foto's voor me maken.
Tegelijk komt er ook autohold in en verwarmbare ruitensproeikoppen!
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
¯\_(ツ)_/¯
Ik gebruik de standkachel al vanaf halverwege november en met dit weer blijf ik het lekker gebruiken ook. Ik hoef nooit meer te krabben, plus in de koudere dagen word de koelvloeistof al voorverwarmd.
Formerly known as Ragdoll
Gewoon doen. Je hebt al een bomvolle auto. AF forumlid Der Bastler kan het in jouw wagen imbouwen. Zit het dichtst bij jou dacht ik.BoltYes schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 23:59:
Dat is een lekkere retrofit, zit er zelf ook nog over na te denken. Voor die paar keer per jaar dat t echt nodig is vind ik het zonde van het geld. Maar dat geld voor zoveel opties die ik nu op de auto heb en eigenlijk niet meer zonder wil...
@InFamous pfff wat een verwennerij he. Heerlijk in een warme auto stappen.
Ik had het in de passat. Gebruikte het elke dag in de winter 👍🏻BoltYes schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 23:59:
Dat is een lekkere retrofit, zit er zelf ook nog over na te denken. Voor die paar keer per jaar dat t echt nodig is vind ik het zonde van het geld. Maar dat geld voor zoveel opties die ik nu op de auto heb en eigenlijk niet meer zonder wil...
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Bij moderne Audi's zet je het aan via je sleutel/ab. In oudere auto's werkt het met een te programmeren timer/tijdklok.GioStyle schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 07:45:
Hoe gaat dat in zijn werk dan? Sleutel op contact zetten en motor/interieur worden verwarmd?
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Stond bij de laatste meeting naast iemand die vertelde standkachels vaker in te bouwen, origineel. Bleek later ook Der Bastler te zijnRainesh schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 07:41:
[...]
Gewoon doen. Je hebt al een bomvolle auto. AF forumlid Der Bastler kan het in jouw wagen imbouwen. Zit het dichtst bij jou dacht ik.
Maar over opties gesproken, wil zoveel nog. De beaufort aluminium lijsten, een JD kuur, dsg tuning, de bak nog laten spoelen, RS stuur, andere grill, dashcam en dan nu een standkachel.
Samen meer dan €5000 aan aanpassingen
Heb wel al een setje velgen gescoord voor erbij;

Ga eerst maar s met mn huis aan de slag, kijken we in het komende jaar wel weer verder, want heb inderdaad niet te klagen met de huidige optie's
¯\_(ツ)_/¯
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
GioStyle schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 07:45:
Hoe gaat dat in zijn werk dan? Sleutel op contact zetten en motor/interieur worden verwarmd?
Allemaal aan de Toyota dus, alleen jamer dat er geen mooie Toyota bestaat.Gonadan schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 10:06:
Zie je wel, dat geleuter ook altijd.
https://www.rtlnieuws.nl/...heeft-de-meeste-problemen
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Mijn A6 2.0 TDI Multitronic is wat onderhoud betreft lekker saai. Ik heb hem nu iets meer dan 3 jaar, en met 138000 op de teller is er buiten gewoon onderhoud om de 30k en wat banden nooit iets aan geweest.Chaoss schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 12:06:
[...]
Allemaal aan de Toyota dus, alleen jamer dat er geen mooie Toyota bestaat.
Ik heb de garage juist 1 keer van binnen gezien, en dat was bij de ophaling.
Voor onderhoud hebben wij home service, dus lekker luxueus ophalen en terugbrengen.
In elk geval, ik heb nooit een auto gehad die betrouwbaarder was.
Mijn absolute ramp was een Citroen C8. Daar kende ik de voltallige personeelslijst van de garage.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Dat kan ook zonder standkachel, auto staat warm in de garageRainesh schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 07:41:
[...]
.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
De Audi die wij hebben gekocht is nogal kaal, maar nog steeds luxe (vindt mijn pa).
Link: http://www.asmautoservice...ls.aspx?zoek=&so=gallerij
Graag hoor ik nog tips qua onderhoud enzovoort. De auto heeft 126xxxkm op de klok.

Of ik opnieuw een RS4 zou strippen? Nee, nooit meer.
Wat een gezeik man. De eerste koper was alles prima, perfect, zeer serieus, stuurde 2 mannetjes voor het ophalen van alle onderdelen. Netjes betaald. Tweede koper wil hele chassis + rest onderdelen. Prima, wel even aanbetaling doen van € 500 en een contractje. 4 weken passeren. Ik wordt gewoon aan het lijntje gehouden met dat ie het geld gewoon niet heeft. Laat me vandaag voor jan lul wachten samen met de garage en gaat nog zitten zeiken over de kwaliteit van de delen ineens.
Dus, opnieuw aanbieden dan maar. De 500 euro is ie gewoon kwijt. Stond ook in de overeenkomst. Hij geloofde niet dat 4 weken al gepasseerd waren. Ik zo kijk maar naar het contract, staat bovenin een datum (dagtekening) en calculeer dat maar eens met de dag van vandaag. Oh uh ja.
Blijkt dat z'n collega met geld nu van 'm rondrijdt. Het enige alternatief dat ik 'm nu nog kan geven is dat ie schokbrekers en velgen nu vanavond komt brengen, op waarop wij dat inbouwen, en dit morgen op de ambulance naar duitsland komen brengen, de gehele auto zoals die is. Zo niet dan heeft ie pech.
Echt al weken coulant genoeg geweest, schooiersbende. Meneer had 2 harley's staan en zou deze wel even verkopen. Ik had het moeten weten. Boter bij de vis gewoon. Geen over 3 weken bullshit.
Wat betreft een nieuwe auto. Ik ben bezig met een leasekoop. Gewoon een nieuwe zonder al dat gezeik dat de B5/C5 kennen. Ik vond de S5 erg mooi en de S8 was al helemaal luxe en exotisch, maar weer benzineslurpers en peperduur in onderhoud als je een verkeerde treft. Leasekoop is gewoon net even wat beter. Je rijdt de eerste jaren gewoon probleemloos op onderhoudsbeurtjes na. Zit allemaal bij de prijs inbegrepen en na een X periode is het van jou.
Dib nog tussen een RS3 of RS4.
Verwijderd
Op papier is hij sneller dan mijn astra maar mijn astra voelt echt zoveel sneller aan.
audi is een 1.8T en astra is een diesel 1.9, alle 2 rond de 150pk. Bij de audi wacht ik op de turbo, mis 6e versnelling en vind hem niet mooi (persoonlijke mening) maar hij heeft ook bijna niks gekost.
Bochten met de audi vertouw ik gewoon niet zo goed als met de astra en vind hem minder fijn op de buitenwegen.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2017 18:34 ]
Niet omdat ik Audi minded ben (gewoon autoliefhebber), maar vind het ontwerp gewoon wel erg fraai, het is allemaal wel wat ronder van vorm zonder teveel scherpe lijnen, maar de auto kan dat in mijn ogen echt goed hebben. Dat het geen bochtenridders zijn dat is inderdaad een nadeel, de opvolgers van de B6 en B7 hebben dat wel beter op orde.
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Ehm tsja, vervelend, maar je behoefte om dan hier in het Audi topic te komen met een uiteenzetting waarom je je nieuw aangeschafte Audi uit het begin van het vorige decennium zoveel slechter vindt dan je Opel Astra (nota bene) begrijp ik niet helemaalVerwijderd schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 18:33:
Ik heb laatst een A4 B6 gekocht als tijdelijke oplossing, om heel eerlijk te zijn vind ik het maar beetje saai dingetje.
Op papier is hij sneller dan mijn astra maar mijn astra voelt echt zoveel sneller aan.
audi is een 1.8T en astra is een diesel 1.9, alle 2 rond de 150pk. Bij de audi wacht ik op de turbo, mis 6e versnelling en vind hem niet mooi (persoonlijke mening) maar hij heeft ook bijna niks gekost.
Bochten met de audi vertouw ik gewoon niet zo goed als met de astra en vind hem minder fijn op de buitenwegen.
Wat wil je precies met je post bereiken? Je geeft aan dat de auto je haast niks heeft gekost, het zal technisch gezien dus ook niet het beste exemplaar zijn, en waarschijnlijk underperformen. Zonder een verdere hulpvraag voor een specifiek probleem die je met je Audi ervaart (je geeft overigens niet eens een bouwjaar of KM stand), lijkt het eigenlijk meer op een troll-/ nikspostje van kijk mijn Opeltje eens veel beter zijn dan een Audi.
Maar ik kan het mis hebben, wellicht dat je het nog verder wil toelichten.
Je krijgt waar je voor betaald
¯\_(ツ)_/¯
RS3 wil je niet, tenzij het probleem inmiddels opgelost is, neem een RS4: https://www.autoblog.nl/n...3-eigenaren-stikken-91309Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 17:26:
Dib nog tussen een RS3 of RS4.
Helaas voor deze dealer hebben wij encyclopedie WillemE in onze gelederen, die weet te melden dat algemeen bekend is dat de RS3 een probleem heeft met het pre-brake systeem. Dit systeem laat de blokken lichtjes remmen om bijvoorbeeld vocht of vuil van de schijven te verwijderen. Dit wordt mede gedaan omdat de remmen niet alleen de functie hebben om de auto tot stilstand te brengen, maar ook om onderstuur tegen te gaan. De RS3 heeft geen actief mechanisch sperdifferentieel aan de voorkant. Om te voorkomen dat de RS3 over de voorwielen weg glijdt, simuleert het ESP een sper-werking met de remmen. Daarom moeten de schijven te allen tijde ‘schoon’ zijn.
[ Voor 61% gewijzigd door FastFred op 19-12-2017 22:33 ]
Gelukkig hoef ik nu de beslissing nog niet te maken voor een nieuwe auto.
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
RS4 leek me inderdaad de betere keuze inderdaad.FastFred schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 22:21:
[...]
RS3 wil je niet, tenzij het probleem inmiddels opgelost is, neem een RS4: https://www.autoblog.nl/n...3-eigenaren-stikken-91309
[...]
Zo, kogel is door de kerk. De reden dat die koper mijn chassis nog niet op kwam halen was om financieele redenen. Hij had het geld niet. Meneer ging er vanuit dat met het tekenen van een contractje en 500 euro aanbetaling dat het allemaal wel goed zou komen. Hij had harley's staan die die wel even zou verkopen. Gezien hoe doodeenvoudig ik zaken kon doen met die zwitser en hoe prettig dat verliep dacht ik dat dit ook wel goed zou verlopen. We zijn 4 weken verder. Ik belde 'm op daarnet en zei 'm, hoe is de kans nu dat je morgen werkelijk hier bent en betaald en troep ? Ja ... Ja... in duits. Ist das ein 100% oda nicht? Sag mir ja oder nein.... Blijkt het dus afhankelijk te zijn van z'n collega die dat geld voor zou schieten en ik dat zou komen te weten na 16:00.
Het punt was dat ie z'n motoren niet verkocht kreeg. Ik zeg zo doe je toch geen zaken met elkaar? In de winter notabene een harley gaan proberen te verkopen, die markt is zeker rond deze periode gewoon nihil. Z'n plan was om met mijn chassis z'n S4 om te bouwen naar RS4 op kenteken (met S4 techniek dus) en dat zou waarde brengen aan z'n voertuig.
Nou weet je wat... Ik heb genoeg geduld gehad.. Die 500 euro is ie gewoon kwijt. De zwitser koopt nu de hele chassis met alles erop en eraan, en die proppen we op de ambulance nog voor het weekend om het persoonlijk te brengen. Jezus wat ben ik blij dat met die zwitser wel gewoon normaal zaken gedaan kan worden.
Maar wat is leasekoop? Afgaande op de naam, lease je de auto dan een paar jaar en ben je daarna verplicht om de auto voor een vooraf vastgesteld bedrag over te nemen?
Verwijderd
Hij is inderdaad uit 11-2002 en de Astra uit 7-2006 maar das maar 4 jaar.Weemism schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 20:17:
[...]
Ehm tsja, vervelend, maar je behoefte om dan hier in het Audi topic te komen met een uiteenzetting waarom je je nieuw aangeschafte Audi uit het begin van het vorige decennium zoveel slechter vindt dan je Opel Astra (nota bene) begrijp ik niet helemaal.
Wat wil je precies met je post bereiken? Je geeft aan dat de auto je haast niks heeft gekost, het zal technisch gezien dus ook niet het beste exemplaar zijn, en waarschijnlijk underperformen. Zonder een verdere hulpvraag voor een specifiek probleem die je met je Audi ervaart (je geeft overigens niet eens een bouwjaar of KM stand), lijkt het eigenlijk meer op een troll-/ nikspostje van kijk mijn Opeltje eens veel beter zijn dan een Audi.
Maar ik kan het mis hebben, wellicht dat je het nog verder wil toelichten.
Kilometer stand is 147xxx.
Hij heeft haast niks gekost omdat een Audi A4 van tot 2005 vaak niet eens boven de 1200 euro kost.
Iedereen gaf aan dat Audi zoveel beter is daarom had ik hem gekocht maar vind het toch wel mee vallen vooral kwa rijplezier, ook al is hij uit 2002. Blijft een B6 die loopt tot 2006 ofzo.
Rij plezier had ik meer verwacht bij een Audi die op papier sneller zou moeten zijn.
Sline is toch puur een exterieur pakket? En dacht dat turbo benzine juist op lagere toeren zou moeten werken ?BoltYes schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 20:40:
Een sportieve Opel vs een kale Audi, tja dan is een vergelijking ook niet helemaal eerlijk. Neem een leuk aangeklede A4 met bijvoorbeeld het S-line onderstel en dan rij je al heel anders rond. De vergelijking van een diesel die lekker op lage toeren trekt met een benzine die je juist op de staart moet trappen is ook een beetje scheef.
Je krijgt waar je voor betaald
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2017 10:24 ]
K
Wat is jou definitie van rijplezier? Kilometers vreten op autosnelweg? 0-100 sprintjes?Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2017 @ 10:21:
[...]
Hij is inderdaad uit 11-2002 en de Astra uit 7-2006 maar das maar 4 jaar.
Kilometer stand is 147xxx.
Hij heeft haast niks gekost omdat een Audi A4 van tot 2005 vaak niet eens boven de 1200 euro kost.
Iedereen gaf aan dat Audi zoveel beter is daarom had ik hem gekocht maar vind het toch wel mee vallen vooral kwa rijplezier, ook al is hij uit 2002. Blijft een B6 die loopt tot 2006 ofzo.
Rij plezier had ik meer verwacht bij een Audi die op papier sneller zou moeten zijn.
[...]
Sline is toch puur een exterieur pakket? En dacht dat turbo benzine juist op lagere toeren zou moeten werken ?
Vermogen zegt niets over rijplezier. Een E30 is 100x leuker om met te rijden dan een wagen met x aantal keer het vermogen.
Een std a4 is inderdaad niet van de meest spannende om te sportief me te rijden.
Goed en comfortabel voor dagelijks gebruik. Wil je iets sportiever in zelfde segment, kijk je beter naar een BMW ( ja dit doet pijn om te zeggen). Als je de audi al voorziet van ander onderstel, dan is het al andere zaak.
De 1.8T en de 1.9 pd die erin liggen zijn beide geweldig. 1.8T heeft veel potentieel, de 1.9pd ook. Ook al zijn die pd niet zo snel op papier, ze voelen snel aan.
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Verwijderd
We zullen het maar niet over de TFSI motoren hebben met een bepaald bouwjaar welke doodleuk aan stront lopen als je niet een zuigeraanpassing doet.Gonadan schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 10:06:
Verwijderd
In Amerika heeft de rechtbank gezegd dat het een productiefout is en er is een schaderegeling getroffen toen voor 126.000 mensen. Hier in Nederland kan je het vergeten dat je ook maar enige coulance krijgt. Pon zegt doodleuk jammer dan en ga maar klagen bij de fabriek. De fabriek zegt ga maar klagen bij de importeur en de garage/dealer weet zich geen raad. Krijg je wel een reparatie aangeboden á €5500,00 dan krijg je een revisie met weer dezelfde olieschraapveren wat het euvel dus niet verhelpt en je dus binnen de kortste keren weer aan een motorrevisie toe bent.Joopieboy schreef op woensdag 20 december 2017 @ 12:56:
Gelukkig sponsert ome PON genoeg om geen last te hebben van slecht uit de test te komen
Zit een heel gezeik omheen. Net als met de RS3 (2015/2016?) en remschijven. Niemand geeft thuis als het gaat om garanties en vervanging. Allemaal wijzen ze naar elkaar en de consument zit met de gebakken peren. Er valt een hoop af te geven op Franse auto's al vind ik ze heerlijk rijden, maar Audi, of VAG zo iemand wil, is zeker niet schoon van gebreken.
Verwijderd
om mij heen staan bergen en wegen met heel veel bochten.azz_kikr schreef op woensdag 20 december 2017 @ 11:26:
[...]
Wat is jou definitie van rijplezier? Kilometers vreten op autosnelweg? 0-100 sprintjes?
Vermogen zegt niets over rijplezier. Een E30 is 100x leuker om met te rijden dan een wagen met x aantal keer het vermogen.
Een std a4 is inderdaad niet van de meest spannende om te sportief me te rijden.
Goed en comfortabel voor dagelijks gebruik. Wil je iets sportiever in zelfde segment, kijk je beter naar een BMW ( ja dit doet pijn om te zeggen). Als je de audi al voorziet van ander onderstel, dan is het al andere zaak.
De 1.8T en de 1.9 pd die erin liggen zijn beide geweldig. 1.8T heeft veel potentieel, de 1.9pd ook. Ook al zijn die pd niet zo snel op papier, ze voelen snel aan.
Deze beetje strak / sportief kunnen nemen vind ik plezierig. Verder snel optrekken in elke versnelling ook
Om letterlijk te zijn daarover; de dealers (enkelen) vervangen het wel keer op keer, ook voor verbeterde versies. Maar ze doen niets anders dan PON ze toe laat.Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2017 @ 13:06:
[...]
Zit een heel gezeik omheen. Net als met de RS3 (2015/2016?) en remschijven. Niemand geeft thuis als het gaat om garanties en vervanging. Allemaal wijzen ze naar elkaar en de consument zit met de gebakken peren. Er valt een hoop af te geven op Franse auto's al vind ik ze heerlijk rijden, maar Audi, of VAG zo iemand wil, is zeker niet schoon van gebreken.
Tja standaard Audi's hebben toch nooit bekend gestaan als bochtenvreters? Daar is de layout van de aandrijflijn simpelweg niet naar. Dit wordt al veel beter met sportonderstellen, quattro of S/RS modellen.Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2017 @ 13:32:
[...]
om mij heen staan bergen en wegen met heel veel bochten.
Deze beetje strak / sportief kunnen nemen vind ik plezierig. Verder snel optrekken in elke versnelling ook
Setje goede banden en Bilstein dempers zal jouw auto al transformeren qua wegligging.
En PKs zeggen heel weinig, want bij een benzine komt het vermogen zowiezo anders vrij dan bij een diesel. En gewicht, aerodynamica, versnellingsbakverhoudingen etc komt ook allemaal kijken bij acceleratie.
PON heeft een serie met motorcodes waarbij ze onder coulance al het nodige doen mbt TFSI met hoog olieverbruik. Zelf namelijk mijn A5 laten reviseren onder coulanceFlipside22 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 14:09:
[...]
Om letterlijk te zijn daarover; de dealers (enkelen) vervangen het wel keer op keer, ook voor verbeterde versies. Maar ze doen niets anders dan PON ze toe laat.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Klopt, niet allemaal hebben er last van.Wom schreef op woensdag 20 december 2017 @ 16:05:
[...]
PON heeft een serie met motorcodes waarbij ze onder coulance al het nodige doen mbt TFSI met hoog olieverbruik. Zelf namelijk mijn A5 laten reviseren onder coulance
Wom, gefeliciteerd
Die duitser ging er gemakshalve vanuit dat ie z'n motor verkocht kreeg en met dat geld mijn auto zou overnemen. Hij betaalde netjes 500 euro aan, dacht het zit wel goed.xos schreef op woensdag 20 december 2017 @ 09:07:
@Verwijderd dat is vaak zo, de eerste producten verkoop je makkelijk en volgens afspraak. Het is de ellende met de rest. Het kan zomaar maanden duren voordat je daar vanaf bent en redelijk gefrustreerd raakt van mensen die hun afspraak niet nakomen.
Maar dit doe ik dus niet meer. Ben altijd van boter bij de vis. Wil je nu iets dan betaal je nu. Niet later, niet over 3 weken, niet in delen etc of ook niet met inruil.
Is toch zo... als je iets wilt dan moet je gewoon op de proppen komen met een tegenruil lijkt me. Nu heeft ie mij en m'n garage onnodig staan laten wachten. Gisteren ook. Stond al klaar om 14:00 en dacht bel 'm eens, nee hoor, zit gewoon thuis, appt ook even niet joh het lukt niet vandaag.
Hond. Hij zou me bellen rond half 5 vandaag met de boodschap of ie geld had of niet. Ik ga er al eigenlijk vanuit dat ie het gewoon niet heeft. Ik zat al met de zwitser om tafel die de motor en toebehoren al had gekocht, die had namelijk ook interesse in chassis. Moet het wel naar zwitserland komen brengen, maar dat is zo goed als geregeld omdat we alles hebben liggen qua materiaal ook.
Na de periode is de auto gewoon van jou. Je leased & betaald 'm in de tussentijd dus ook af.Maar wat is leasekoop? Afgaande op de naam, lease je de auto dan een paar jaar en ben je daarna verplicht om de auto voor een vooraf vastgesteld bedrag over te nemen?
Edit: Duitser belde me op. Blablabla geen geld. Ok. Deal is weg dan. Ja maar ik heb 500 aanbetaald. Kan ik die spiegels niet krijgen? Of wil je niet een RS4 uitlaat overnemen? wtf. gast. Je hebt getekend voor 3 week termijn, ik ben coulant genoeg geweest door een extra week te bieden ook, staat duidelijk vermeld niet betalen is geld kwijt. Belt me 15 min later op, ja plan B, ik bel je met 30 minuten.
Wordt er niet goed van man.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2017 17:44 ]

Binnenkort maar even vervangen. Heb ik gelijk links en rechts dimmend !
[ Voor 3% gewijzigd door Rainesh op 20-12-2017 16:19 ]
Dat artikel is bewezen onzin van een of andere 23 jarige stagiaire bij RTL die wat grafiekjes bekeken heeftGonadan schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 10:06:
https://www.autoweek.nl/c...nieuws-over-autogebreken/
Waar dan?Rainesh schreef op woensdag 20 december 2017 @ 16:18:
Ipv los een dimmende buitenspiegel glaasje te kopen...heb ik gelijk een complete set spiegels gekocht van een facelift! Heb ze voor een spotprijsje kunnen kopen. Zowel links als rechts dimmend, side assist, elektrisch verstelbaar, inklapbaar en verwarmbaar etc etc. Dus geen gedoe met draadjes/nieuwe stekkers etc. Lekker complete spiegel vervangen voor de nieuwe.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ben al een jaar aan het rond kijken, echter alleen voor 375 euro te vinden. Dat is me net iets te veel voor een setje spiegels om ze verwarmbaar te krijgen.
Waar dan?Rainesh schreef op woensdag 20 december 2017 @ 16:18:
Ipv los een dimmende buitenspiegel glaasje te kopen...heb ik gelijk een complete set spiegels gekocht van een facelift! Heb ze voor een spotprijsje kunnen kopen. Zowel links als rechts dimmend, side assist, elektrisch verstelbaar, inklapbaar en verwarmbaar etc etc. Dus geen gedoe met draadjes/nieuwe stekkers etc. Lekker complete spiegel vervangen voor de nieuwe.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ben al een jaar aan het rond kijken, echter alleen voor 375 euro te vinden. Dat is me net iets te veel voor een setje spiegels om ze verwarmbaar te krijgen.
Ik zal even vragen voor je. Je wilt inklapbaar of enkel verwarmen??maxoss schreef op woensdag 20 december 2017 @ 16:54:
[...]
Waar dan?
Want enkel verwarmen is gewoon glazen vervangen (als je nu geen verwarmbare glazen hebt), knopje vervangen en het armsteuntje. Ben je rond de 75 euro kwijt. Ook ff coderen en dan klaar. Gisteravond nog op een 8V gedaan, die had wel al verwarmbare glazen. Dus dat scheelde.
[ Voor 27% gewijzigd door Rainesh op 20-12-2017 17:01 ]
BeideRainesh schreef op woensdag 20 december 2017 @ 16:58:
[...]
Ik zal even vragen voor je. Je wilt inklapbaar of enkel verwarmen??
Dan is 375 niet heel duur. Je kunt je eigen kappen gebruiken he, hoef je niet te spuiten.
Ja en vaak is hert de noemer 'producteigenschap' en dan ben je klaar. Simpel voorbeeld met olieverbruik, ja 1 liter op 1000km is normaal. Wtf?!Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2017 @ 13:06:
[...]
In Amerika heeft de rechtbank gezegd dat het een productiefout is en er is een schaderegeling getroffen toen voor 126.000 mensen. Hier in Nederland kan je het vergeten dat je ook maar enige coulance krijgt. Pon zegt doodleuk jammer dan en ga maar klagen bij de fabriek. De fabriek zegt ga maar klagen bij de importeur en de garage/dealer weet zich geen raad. Krijg je wel een reparatie aangeboden á €5500,00 dan krijg je een revisie met weer dezelfde olieschraapveren wat het euvel dus niet verhelpt en je dus binnen de kortste keren weer aan een motorrevisie toe bent.
Ik snap überhaupt niet dat je spullen vasthoudtVerwijderd schreef op woensdag 20 december 2017 @ 16:11:
[...]
Die duitser ging er gemakshalve vanuit dat ie z'n motor verkocht kreeg en met dat geld mijn auto zou overnemen. Hij betaalde netjes 500 euro aan, dacht het zit wel goed.
Maar dit doe ik dus niet meer. Ben altijd van boter bij de vis. Wil je nu iets dan betaal je nu. Niet later, niet over 3 weken, niet in delen etc of ook niet met inruil.
Is toch zo... als je iets wilt dan moet je gewoon op de proppen komen met een tegenruil lijkt me. Nu heeft ie mij en m'n garage onnodig staan laten wachten. Gisteren ook. Stond al klaar om 14:00 en dacht bel 'm eens, nee hoor, zit gewoon thuis, appt ook even niet joh het lukt niet vandaag.
Hond. Hij zou me bellen rond half 5 vandaag met de boodschap of ie geld had of niet. Ik ga er al eigenlijk vanuit dat ie het gewoon niet heeft. Ik zat al met de zwitser om tafel die de motor en toebehoren al had gekocht, die had namelijk ook interesse in chassis. Moet het wel naar zwitserland komen brengen, maar dat is zo goed als geregeld omdat we alles hebben liggen qua materiaal ook.
[...]
Na de periode is de auto gewoon van jou. Je leased & betaald 'm in de tussentijd dus ook af.
Edit: Duitser belde me op. Blablabla geen geld. Ok. Deal is weg dan. Ja maar ik heb 500 aanbetaald. Kan ik die spiegels niet krijgen? Of wil je niet een RS4 uitlaat overnemen? wtf. gast. Je hebt getekend voor 3 week termijn, ik ben coulant genoeg geweest door een extra week te bieden ook, staat duidelijk vermeld niet betalen is geld kwijt. Belt me 15 min later op, ja plan B, ik bel je met 30 minuten.
Vaak bu'j te bang!
Vrees dat jouw klanten vaak mensen zijn met grotere ogen dan een portefeuille. Anders hadden ze wel een kant en klare gekocht. Maar bedankt voor je toelichting, ik vond alleen lease vs koop informatie toen ik op google zocht. Vermoed wel dat het je een BKR registratie oplevert, het klinkt als een telefoon bij een abonnement op afbetaling. Dus als je nog plannen hebt die een BKR toetsing vergen moet je even oppassen.Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2017 @ 16:11:
[...]
Die duitser ging er gemakshalve vanuit dat ie z'n motor verkocht kreeg en met dat geld mijn auto zou overnemen. Hij betaalde netjes 500 euro aan, dacht het zit wel goed.
[...]
Na de periode is de auto gewoon van jou. Je leased & betaald 'm in de tussentijd dus ook af.
Aanbetaling van 500 euro op een bedrag van 8500 basicly. En voor een 3 weken termijn was dat best te doen. De auto hoefde alleen gestald te worden gedurende de periode en dat was het. Hij zou het naderhand dan op komen halen. Maar ja. In je hoofd plan je allerlei dingen maar in de praktijk loopt dat compleet anders uit. Snap 'm wel, maar ik moet er geen medelijden mee hebben. Het stikt van de mensen die vragen vragen vragen maar nauwelijks kopen. Je moet gewoon hard voor die lui zijn. We hebben een contract opgesteld in waarin ik mezelf in ieder geval indekte voor de 3 weken. Lukt het niet? Jammer dan, geld kwijt.-tom-562 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 18:04:
[...]
Ik snap überhaupt niet dat je spullen vasthoudt. Bij mij is de regel dat iets pas verkocht is als ik het geld heb. Aan reserveren doe ik niet. Zeker niet als het om zulke bedragen gaat.
Vroeg die naderhand nog of ik de spiegels niet wou afstaan omdat ie dan toch 500 had betaald.
Mweh. Ik heb geen plannen voor een koophuis en een melding wil niet meteen een slechte krediet opleveren ofzo. Huurhuis vind ik toch flexibeler, als je morgen wilt verhuizen zit je niet eerst aan een contract vast. Verbaasde me al dat bijv. een telefoonabonnement prive wel een notering oplevert maar zakelijk weer niet.xos schreef op woensdag 20 december 2017 @ 18:22:
[...]
Vrees dat jouw klanten vaak mensen zijn met grotere ogen dan een portefeuille. Anders hadden ze wel een kant en klare gekocht. Maar bedankt voor je toelichting, ik vond alleen lease vs koop informatie toen ik op google zocht. Vermoed wel dat het je een BKR registratie oplevert, het klinkt als een telefoon bij een abonnement op afbetaling. Dus als je nog plannen hebt die een BKR toetsing vergen moet je even oppassen.
Verwijderd
Met dezelfde onderdelen en daarmee is het probleem, de productiefout, niet verholpen. JD Engineering heeft er wel een oplossing voor die werkt en dat is een bredere olieschraapveer. En om voor coulance in aanmerking te komen mocht je VAG auto niet meer dan een ton gereden hebben. Al zat je er maar iets overheen kon je het vergeten. Voorbeelden zijn er wel van.Wom schreef op woensdag 20 december 2017 @ 16:05:
[...]
PON heeft een serie met motorcodes waarbij ze onder coulance al het nodige doen mbt TFSI met hoog olieverbruik. Zelf namelijk mijn A5 laten reviseren onder coulance
Hier wat meer info: https://radar.avrotros.nl...-olieverbruik-tfsi-motor/
Kennis van ons heeft een vergelijkbaar iets gehad, door omstandigheden was er een keer 1300km over een beurt heengegaan (in overleg met de dealer, beide een drukke agenda), maar alles en dan ook echt alles was afgestempeld en gedaan bij de dealer. Cilinderkop gescheurd en fluiten naar je garantie.Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2017 @ 18:57:
[...]
Met dezelfde onderdelen en daarmee is het probleem, de productiefout, niet verholpen. JD Engineering heeft er wel een oplossing voor die werkt en dat is een bredere olieschraapveer. En om voor coulance in aanmerking te komen mocht je VAG auto niet meer dan een ton gereden hebben. Al zat je er maar iets overheen kon je het vergeten. Voorbeelden zijn er wel van.
Onderhoudsinterval gehalveerd met normale olie en gewoon 0 verbruik meer sindsdien. Durft de dealer (ook weer Wealer) na een jaar te bellen waar ie bleef voor het onderhoud.
Op Autoblog, Koop de Audi A8 W12 van Louis van Gaal op Autotrack
Is geen TFSI in ieder geval.
Is niet met dezelfde onderdelen gebeurd, bij mij zijn er ook bredere schraapveren gemonteerd. Ook aantal andere onderdelen die ik even niet van buiten ken werden vervangen. Kende de verhalen die jij aanhaalt ook, dus men daar mee geconfronteerd. Daarnaast had mijn A5 125.000km op de teller toen ik hem binnen bracht. Mijn verhaal is recenter dan dat van je link, dus waarschijnlijk is de regeling aangepast sindsdien? En inmiddels bijna 10K gereden zonder olieverbruik, dus tot op heden geen verdere klachten.Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2017 @ 18:57:
[...]
Met dezelfde onderdelen en daarmee is het probleem, de productiefout, niet verholpen. JD Engineering heeft er wel een oplossing voor die werkt en dat is een bredere olieschraapveer. En om voor coulance in aanmerking te komen mocht je VAG auto niet meer dan een ton gereden hebben. Al zat je er maar iets overheen kon je het vergeten. Voorbeelden zijn er wel van.
Enige voorwaarde die men stelde was dat de laatste beurt bij een Audi garage was gebeurd.
Als anderen wel nog steeds problemen hebben om er iets aan te laten doen, misschien eens richting Auto Poppe bellen?
Dankje @Joopieboy ! Ben atm. helemaal alleen thuis dus leuk dat toch íemand er aan denkt
[ Voor 8% gewijzigd door Wom op 20-12-2017 20:56 ]
Ik had het ook over de remmenWom schreef op woensdag 20 december 2017 @ 16:05:
[...]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Uiteindelijk escaleert dit tot een ruzie uit met bedreigingen, intimidatie's en zelfs pogingen tot afpersing vanuit zijn kant. Hij stelt ineens dat het contract niet bestaat, en dat ik tekort geschoten had dat ik 'm geen kans zou hebben gegeven. De ene keer naaide zijn collega hem, de andere keer kwam een kopier niet voor zijn lelijke kutmotor opdagen en ik was de boosdoener. Ik heb echt een uur met 'm een gesprek gehad en eindelijk gaf die ook in whatsapp toe van oke, ik heb het fout gedaan, maar kan je niet tot zaterdag wachten etc.
Ik zei nee. Ik heb overduidelijk genoeg kansen geboden en ik kan gewoon niet op die (mongool) bouwen. Hij zegt dat ie eerdaags hier zal staan om het geld hoogstpersoonlijk op te komen halen. Eerlijk gezegd ben ik ook niet bang voor bedreigingen of groepen hier voor m'n deur ofzo, hij weet dat hij fout zit. Ik niet. En als mij iets overkomt... nja. Dan bekoopt ie het heel erg zuur.
Log ik vanachtend in op m'n paypal, heeft ie de betaling voor in eerste plaats de Tacho 'teruggedraaid" met de onderbouwing "product" niet ontvangen. Raar joh dat ie 1.5 maand zit te wachten en nergens een gebrekestelling kan overhandigen bij Paypal. Ook daar heb ik een geschil geopend en het hele verhaal uitgelegd en onderbouwd met screenshots (15 stuks ofzo). Dat geld krijg ik ook voor 99.9% terug. Hij maakt geen schijn van kans.
Om je een indruk te geven met wat voor een slag duitser ik hier te maken heb: http://www.dumpert.nl/med..._vrouw_op_zijn_duits.html
Dit komt zo'n beetje in de buurt. Vooral als ie z'n zin niet krijgt. Moraal van het verhaal: boter bij de vis. Ook niet vanaf wijken. Ik baal er echt van hoe kut deze nasleep tot nu toe is geweest met dit alles.
Gelukkig, kan de zwitser de koets & rest delen gebruiken en wordt deze morgen gebracht naar 'm. Redelijke prijs voor gehad, ietsjes op teruggelopen maar boeiend. Ik wou van de auto af zo snel mogelijk. Dat is nu ook gelukt.
¯\_(ツ)_/¯
Verwijderd
Begin a.u.b. een eigen topic die je helemaal kan volspammen met je perikelen. Dit hele topic leest gewoon niet fijn meer weg.
FastFred schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 08:26:
@Verwijderd dat is hardstikke kut enzo. Maar dit is het Audi topic, niet het wat-een-rot-Duitser-die-z'n-afspraken-niet-na-komt-topic
www.youtube.com/DerOllie
Snap je frustratie goed though, maar laat hem maar lekker in de shit zakken. Heeft zijn kans gehad.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

^ Dit is een Duitser die mijzelf wel veel plezier geeft
Momenteel rijdt m'n moeder een Mini Countryman uit 2014. Wensen zijn kleine auto, maar wel iets hoger ivm instap en overzicht op de weg. Shortlist dus Q2, maar daarnaast ook een 'budgetkeuze' in de Mazda CX3.
De Q2 wordt pas echt leuk als je bijna alle opties neemt. Prijs wordt dan rond de 55k, terwijl de CX3 standaard al best compleet is... ik hoop stiekem dat ik de Q2 de meerprijs echt waard van, maar vraag het me ernstig af
VW T-Roc geen optie? Heeft mn pa gekocht en haalt ie binnenkort op. Zelfde idee als de Q2 en stukje goedkoper. Ook zelf even meegereden en rijd prima, goed overzicht etc.Requiem19 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 11:00:
Morgen proefritje in Audi Q2, om te kijken of dit nieuwe zakelijke auto wordt voor mn ouders.
Momenteel rijdt m'n moeder een Mini Countryman uit 2014. Wensen zijn kleine auto, maar wel iets hoger ivm instap en overzicht op de weg. Shortlist dus Q2, maar daarnaast ook een 'budgetkeuze' in de Mazda CX3.
De Q2 wordt pas echt leuk als je bijna alle opties neemt. Prijs wordt dan rond de 55k, terwijl de CX3 standaard al best compleet is... ik hoop stiekem dat ik de Q2 de meerprijs echt waard van, maar vraag het me ernstig af.
www.youtube.com/DerOllie
Rationeel gezien is de T-Roc volgens mij een top keuze. Zelfde platform als de Q2, maar ik haak echt zelf heel hard af bij dat Volkswagen interieur..DerOllie schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 11:09:
[...]
VW T-Roc geen optie? Heeft mn pa gekocht en haalt ie binnenkort op. Zelfde idee als de Q2 en stukje goedkoper. Ook zelf even meegereden en rijd prima, goed overzicht etc.
Maar misschien moet ik deze keuze niet maken voor m'n ouders die dat wellicht prima vinden...
Ik zou dan nog wel even kijken naar het verschil tussen een T-Roc interieur en een CX-3 interieur... Ik ben over het algemeen meer te spreken over "Duits" materiaalgebruik dan over de rest van de wereld. Je noemde eerder al een prijsverschil tussen de Q2 en CX-3, dat zit daar voor een gedeelte in.Requiem19 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 11:10:
[...]
Rationeel gezien is de T-Roc volgens mij een top keuze. Zelfde platform als de Q2, maar ik haak echt zelf heel hard af bij dat Volkswagen interieur..
Maar misschien moet ik deze keuze niet maken voor m'n ouders die dat wellicht prima vinden...
Mee eens. Hoe mooi afgewerkt de Q2 ook is, is het echt een erg dure auto. neem daarbij de bizarre configuratiekeuzes die je moet maken bij Audi en dan kan ik de meerprijs echt niet verantwoorden thuis. Voor minder dan 40K rij je nog niets bijzonders en dat in de 1.0 instapper handbak ook nog eens.Rainesh schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 11:21:
Interieur van een T-Roc is wel beduidend minder dan een Q2. Heb beide bekeken voor mijn ouders. De Q2 is erg duur, vooral met de opties erbij. De T-Roc is veel meer value for money, dus het wordt ook een T-Roc.
Wie 55K neerlegt voor een Q2 moet zich dat eens hard afvragen of dat zinvol is.
[ Voor 6% gewijzigd door Gunner op 22-12-2017 11:24 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Audi interieur kan ook niet afwijzen, dat is fantastisch, maar CX3 vind ik ook niet alles. T-Roc interieur die mn pa koopt heeft gewoon grijze kleur, hij heeft de Sport versie, dus wel met Active info display, en de Discover Media, en gecombineerd met een wit streepje in de stoelen, wel prima. (het is net niet mijn 100% keuze, maar he het is zijn keuze, en ik stoor me er niet aan)Requiem19 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 11:10:
[...]
Rationeel gezien is de T-Roc volgens mij een top keuze. Zelfde platform als de Q2, maar ik haak echt zelf heel hard af bij dat Volkswagen interieur..
www.youtube.com/DerOllie
Er zijn grenzenThe Eagle schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 12:13:
Kijk dan ook even bij Seat voor de Ateca als je toch bezig bent
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.