Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 62 ... 69 Laatste
Acties:

• Rainesh
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 00:37

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:57
quote:
Het is dezelfde auto, who cares wat voor logo er op de grill staat :') Die kritiek op bouwkwaliteit snap ik ook nooit zo, merk ik in de Seat Leon (2014) van m'n collega ook niks van, zit gewoon allemaal prima in elkaar.

Everything that is, sprang from what was | iRacing Profiel

• Requiem19
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 23:17
quote:
FastFred schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 15:08:
[...]

Het is dezelfde auto, who cares wat voor logo er op de grill staat :') Die kritiek op bouwkwaliteit snap ik ook nooit zo, merk ik in de Seat Leon (2014) van m'n collega ook niks van, zit gewoon allemaal prima in elkaar.
Well, who cares, 'I care'.

Ik vind het merk Seat behoorlijk kleurloos en niet inspirerend. Dat is uiteraard volkomen subjectief en niet met argumenten of tegenargumenten te onderbouwen. Noem het smaak. Uiteindelijk is de uitstraling van een auto voor de één belangrijker dan voor de ander denk ik.

Net als dat ik nooit een Skoda zou overwegen, zal ik ook nooit een Seat overwegen. Even goede vrienden met iedereen die er anders over denkt ;).

• MrBubbles
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 21:04

MrBubbles

Ik mis je

Ik ben aan het kijken naar een andere auto, ik heb eventueel interesse in een A6 tdi uit 2012 of 2013. Zijn er hier rijders van een A6 uit deze bouwjaren? Mijn voorkeur gaat uit naar een V6, maar gezien de km standen en de prijzen bij Audi laat ik dat maar voor wat het is en kijk ik naar een 2.0tdi.

het alternatief is een 530d of een e350cdi maar wil graag eens iets anders proberen. Hoe zijn de motoren van Audi? Tegenwoordig wel goed?

• royhoi
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 00:51
2e kerstdag ochtend trouwens nog goed weten te besteden. Wegdek was koud en vochtig dus rustig aan gedaan maar blijft mooi :9~

Ik ben dyslectisch dus let niet op mijn spelfouten.

• Flipside22
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 25-05 13:48
En met de andere bak even langs de tandarts? Zag je foto op FB voorbij komen.

• royhoi
quote:
Flipside22 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 22:19:
En met de andere bak even langs de tandarts? Zag je foto op FB voorbij komen.
Ja die is kapot :'( Was nog al een prijzig dingetje en niet makkelijk te repareren ;w Mja hoort er allmaal bij

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

dippert

quote:
FastFred schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 15:08:
Ha Fred, de man ooit een topic vol relde dat premium niet bestaat. :D
Als je het verschil niet merkt betekent dat niet de het niet bestaat. Verre van. ;)

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• Flipside22
quote:
royhoi schreef op woensdag 27 december 2017 @ 22:28:
[...]

Ja die is kapot :'( Was nog al een prijzig dingetje en niet makkelijk te repareren ;w Mja hoort er allmaal bij
Ga je wel weer met dogbox rijden? Welk merk zijn je tandwielen?

• royhoi
quote:
Flipside22 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 22:40:
[...]

Ga je wel weer met dogbox rijden? Welk merk zijn je tandwielen?
Liefst wel ja moet even kijken wat de mogelijkheden zijn met deze anders naar een andere kijken. Tandwielen zijn custom gemaakt in Hongarije. Krijg geen contact meer met die gasten en weet dus ook niet of ze ze nog maken.

• Flipside22
quote:
royhoi schreef op woensdag 27 december 2017 @ 22:51:
[...]

Liefst wel ja moet even kijken wat de mogelijkheden zijn met deze anders naar een andere kijken. Tandwielen zijn custom gemaakt in Hongarije. Krijg geen contact meer met die gasten en weet dus ook niet of ze ze nog maken.
http://www.sqsracing.com/...box-gearbox-par-ppg-elite

Dit geen oplossing voor je?

• royhoi
Ja die heb ik gezien. Wil eigenlijk ook gelijk een sequentiël schakel mechaniek in de bak hebben dan maar dan ga je zo richting de 10k+ dus eerst even kijken of die van mij nog te repareren is 😝 Heb er geen haast mee. Rij nu met een gewone bak die een aantal upgrades heeft gehad en dat gaat eigenlijk perfect schakeld alleen niet zo snel als die dogbox.

• Rainesh
quote:
MrBubbles schreef op woensdag 27 december 2017 @ 12:35:
Ik ben aan het kijken naar een andere auto, ik heb eventueel interesse in een A6 tdi uit 2012 of 2013. Zijn er hier rijders van een A6 uit deze bouwjaren? Mijn voorkeur gaat uit naar een V6, maar gezien de km standen en de prijzen bij Audi laat ik dat maar voor wat het is en kijk ik naar een 2.0tdi.

het alternatief is een 530d of een e350cdi maar wil graag eens iets anders proberen. Hoe zijn de motoren van Audi? Tegenwoordig wel goed?
@BoltYes kan je er alles over vertellen. Heeft een dikke V6 TDI A6 C7 ;)

• BoltYes
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 25-05 23:43
Heb een 2.0 TDI gehad en nu een 3.0 TDI Quattro en dat is wel een verschil waar je u tegen zegt. De 2.0 TDI kan de auto wel vooruit krijgen, maar je merkt dat het niet van harte gaat. Heb altijd het idee gehad dat ik er niet al te vlot mee moest rijden omdat er anders dingen kapot aan zouden gaan.

Daar heb k nu geen last van. Ik wilde echter absoluut geen multitronic, dus ben voor de S-tronic gegaan die je krijgt icm de quattro aandrijving. Tiptronic van ZF gaat icm de 3.0 biturbo, ook erg leuk, maar het maakt wel dat de auto qua verbruik en onderhoud in een iets andere prijsklasse gaat vallen. Al zijn de BiTDI modellen vaak wel lekker vol.

De 3.0 TDI motoren schijnen onverwoestbaar te zijn, dus daar hoef je je ook geen zorgen over te maken. In mijn zoektocht heb ik de 5-serie ook wel overwogen, maar vanwege mijn lengte (1,94) en 3 kinderen zou dat niet echt lekker passen. De A6 is qua beleving iets luxer en comfortabeler, mits je de juiste opties hebt natuurlijk ;) Sportstoelen + evt leer, climatronic, MMI high en minstens xenon verlichting zijn wel een must.

Extra's zoals LED koplampen, S-line uitvoering en adaptive cruisecontrol maken het dan weer af.

Zo heb ik m;

Succes met je keuze ;)

¯\_(ツ)_/¯

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 26-05 17:12
Vd week nog in een mythic blue a3 2017 s-line 2.0 tfsi 190 pk sedan gereden, lekker bakkie hoor en vlot zat. Ook leuk dat ie handbak is, zie je niet veel met zulke motoren tegenwoordig. Eigenaar gaat hem wss nog chippen naar 300pk.

• Flipside22
Gisteren een RS6 C7 mee gehad naar huis. Facelift model.
Wat een bruut apparaat, voor mijn gevoel sneller dan de nieuwe R8 Spyder maar dat komt ongetwijfeld door het koppel van de RS6.

Wel vond ik de auto super gevoelig voor spoorvorming. Daar had ik met de R8 dan weer geen last van. Misschien lag het aan dit exemplaar, of aan de banden/uitlijning. De RS6 C7 is nu wel een auto die mijn hart gestolen heeft... terwijl ik er eerder niet zon fan van was.

• DerOllie
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 26-05 13:26

DerOllie

PSN = DerOllie

Ben weer Audi rijder af: gisteren de Audi A3 Sportback 1.4 TSI 122PK S-Tronic Proline S ingeruild voor een nieuwe VW Tiguan Highline.
http://members.ziggo.nl/famoldenburger/Foto/20180103_103843_800.jpg

Meer info in Volkswagen topic: DerOllie in "Het grote Volkswagen topic - Deel 3"

4 jaar de Audi gehad, het was erg goed en fijn, had graag de nieuwe Q5 gedaan, maar dat was budgettechnisch niet mogelijk. Dit is ook een erg fijne auto daarentegen... 8)

www.youtube.com/DerOllie

• Ragdoll
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 03:13

Ragdoll

Frontpage Admin / Moderator Witgoed
Op 12 december een brief ontvangen van PON dat mijn auto naar de dealer moest voor een terugroepactie, een verwarmingselement van de airco zou voor problemen kunnen zorgen.

Gisteren de auto naar de dealer gebracht en in de middag weer opgehaald. Het element is vervangen en de aansturing heeft gelijk een software update gehad.

Toch wel mooi dat er na 6,5 jaar nog actie op word ondernomen en mooi dat ze een auto blijkbaar zo kunnen traceren, gezien het origineel een duitse auto is.

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

quote:
MrBubbles schreef op woensdag 27 december 2017 @ 12:35:
Ik ben aan het kijken naar een andere auto
Diesel... :(:)

Heb zelf een C7 V6 TFSI omdat ik eenvoudig weg de kosten/baten van diesel (wegenbelasting vs kilometers) er niet uit haal qua opgegeven & gerealiseerd verbruik. Ben het eens met @BoltYes dat de lichtere motoren in deze auto's wat "onderbemeten" zijn; zeker als je de zwaardere uitvoeringen hebt (Quattro of een gewone volle Avant).

Puntje van aandacht: als er andere mensen in de auto moeten rijden, laat die personen dan wel even de stoelen testen. Hier thuis is het lengteverschil ongeveer 30 centimeter en dat ging niet passen met de sportstoelen en/of de uitschuifbare zitting. Heb dus een auto (verplicht) gekocht met de "ronde" ProLine zittingen waardoor we allebei voldoende zitting hebben, maar daardoor iets minder zijwaartse ondersteuning.

Add and message me on XBL for FM7: OctagonQontrol

• Wom
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 17:47
quote:
Ragdoll schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 20:42:
Op 12 december een brief ontvangen van PON dat mijn auto naar de dealer moest voor een terugroepactie, een verwarmingselement van de airco zou voor problemen kunnen zorgen.

Gisteren de auto naar de dealer gebracht en in de middag weer opgehaald. Het element is vervangen en de aansturing heeft gelijk een software update gehad.

Toch wel mooi dat er na 6,5 jaar nog actie op word ondernomen en mooi dat ze een auto blijkbaar zo kunnen traceren, gezien het origineel een duitse auto is.
Dergelijke informatie wordt minimaal 15 jaar bijgehouden. Mocht er dus een fout ontdekt worden in een onderdeel van een tienjarige auto is dat eenvoudig terug te traceren. Zit redelijk wat wetgeving ook rond geloof ik. :)

Boozyshop.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Flipside22
Dit soort terugroepacties werken ook via de RDW, als het om 'veiligheid' gaat verstrekt de RDW vervolgens NAW van de betroffen eigenaren.

• Rainesh
Mega update ! Sorry voor foto spam :p

Ja ik ben een retrofit nerd....Dit keer alles door Audiwereld laten doen, had helaas geen tijd om mee te helpen. Het was een bijzondere retrofit, omdat dit de eerste keer was dat dit op een facelift A3 geretrofit is.

1) Dimmende buitenspiegels, tijdje terug had ik samen met een maatje mijn linker dimmende buitenspiegel aangesloten. Werkt perfect, maar op een facelift is het links EN rechts. Dus dan maar op zoek naar rechter zijspiegel. Op Allegro toen een 2017 sedan setje kunnen vinden voor een spotprijs !

Nu dus volledig volgens af-fabriek uitrusting :)

2) Autohold ! Ik irriteerde me eraan dat ik steeds mn voet op de rem moest houden bij een stoplicht of stilstaand. Dan maar Autohold erin !

En dan als laatste.....originele standkachel retrofit set!

Met veel dank aan Leon van Audiwereld! Inbouw totaal heeft toch wel wat dagen geduurd.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

En dan besef ik me nu dat ik volgende maand de auto een jaar in bezit heb en hoeveel al aan gedaan is 8)7 :D

• FastFred
Wanneer ga je quattro inbouwen? :9

• MrN
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 26-05 15:15
quote:
BoltYes schreef op donderdag 28 december 2017 @ 10:49:
Heb een 2.0 TDI gehad en nu een 3.0 TDI Quattro en dat is wel een verschil waar je u tegen zegt. De 2.0 TDI kan de auto wel vooruit krijgen, maar je merkt dat het niet van harte gaat. Heb altijd het idee gehad dat ik er niet al te vlot mee moest rijden omdat er anders dingen kapot aan zouden gaan.

Daar heb k nu geen last van. Ik wilde echter absoluut geen multitronic, dus ben voor de S-tronic gegaan die je krijgt icm de quattro aandrijving. Tiptronic van ZF gaat icm de 3.0 biturbo, ook erg leuk, maar het maakt wel dat de auto qua verbruik en onderhoud in een iets andere prijsklasse gaat vallen. Al zijn de BiTDI modellen vaak wel lekker vol.

De 3.0 TDI motoren schijnen onverwoestbaar te zijn, dus daar hoef je je ook geen zorgen over te maken. In mijn zoektocht heb ik de 5-serie ook wel overwogen, maar vanwege mijn lengte (1,94) en 3 kinderen zou dat niet echt lekker passen. De A6 is qua beleving iets luxer en comfortabeler, mits je de juiste opties hebt natuurlijk ;) Sportstoelen + evt leer, climatronic, MMI high en minstens xenon verlichting zijn wel een must.

Extra's zoals LED koplampen, S-line uitvoering en adaptive cruisecontrol maken het dan weer af.

Zo heb ik m;
[afbeelding]

Succes met je keuze ;)
Welk bouwjaar en wat is het gemiddeld verbruik?

• BoltYes
Supergaaf @Rainesh Zo'n AB hoorde bij de kit?

@MrN 2012 en 1 op 13, maar rij over het algemeen de auto net aan warm als ik naar m'n werk rij. Langere ritten op de snelweg zet ik m meestal op 140 á 150 km/u, dus zuiniger zou wel kunnen ;)

Boordcomputer is overigens wel accuraat en hier met ca. 130 km/u een nieuw record (met zij/voor de wind :+ )

¯\_(ツ)_/¯

• Ragdoll

Ragdoll

Ik rij met de 3.0TDI een 1:16~1:17 en ik rij niet als een oma :+

• Rainesh
@BoltYes

Jap, remote zit erbij. Heb ook een 2e via ebay kocht zodat ik eentje thuis kan laten liggen.

@FastFred

A3 gebruikt Haldex....dus geen echte quattro :p

• BoltYes
quote:
Ragdoll schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 17:36:
Ik rij met de 3.0TDI een 1:16~1:17 en ik rij niet als een oma :+
Ook A6? Welke uitvoering en gechipt? Denk dat het met chippen wel omlaag moet kunnen..

¯\_(ツ)_/¯

• Ragdoll

Ragdoll

@BoltYes Nee A4 B8, motor is gechipt naar 300pk, 600nm.

Maar gecombineerd rij ik 5,8 op 100 dat is 60% snelweg en 40% binnen de bebouwde kom.

• Chaoss
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 23:03

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

1:17 vind ik wel knap, met mijn 1.6TDi haal ik onder slechte omstandigheden met moeite 1:17. Ten again onder de juiste omstandigheden (zomers) haal ik vrij gemakkelijk 1:20-22

Verbruik van de Audi 220V is helemaal erg ongeveer 1:8.

Greatness Awaits! PSN: Wanderer200

• Ragdoll

Ragdoll

Individuele ritten naar mijn werk zijn meestal 5,7 ~ 5,8 op 100. Tenzij er weer overal file staat.

Aan de pomp 6,2 en soms 6,3 op 100.

Nou weegt mijn A4 waarschijnlijk net zoveel al de A6 van Boltyes met een 1710kg schoon aan de haak.

• maxoss
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 22:25
Heb sinds kort een klein probleem met de A3 2.0 TDI uit 2013.

Ik heb twee keer een koelvloeistofalarm gehad vlak na het starten als de motor nog warm is.

Als ik dus 's ochtends naar het werk rijd en 's avonds terug naar huis geen probleem. 40km enkele reis

Hij geeft dus alleen een melding als de motor nog warm is.

Niveau van het expansievat is gewoon normaal en temperatuur geeft gewoon stabiele 90 graden na warm gereden te zijn.

Ik zelf denk dat er misschien iets met de sensor is.

Wat denken jullie?

Dinsdag laat ik hem uitlezen bij de dealer.

• Rainesh
Sensor

Is een bekend issue bij de 1.6tdi. Bij jouw blok ben ik het nog niet tegengekomen

• BoltYes
quote:
Ragdoll schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 19:46:
Individuele ritten naar mijn werk zijn meestal 5,7 ~ 5,8 op 100. Tenzij er weer overal file staat.

Aan de pomp 6,2 en soms 6,3 op 100.

Nou weegt mijn A4 waarschijnlijk net zoveel al de A6 van Boltyes met een 1710kg schoon aan de haak.
1865 kg Rijklaar. Zware A4 trouwens 8)7

¯\_(ツ)_/¯

• maxoss
quote:
Rainesh schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 12:45:
Sensor

Is een bekend issue bij de 1.6tdi. Bij jouw blok ben ik het nog niet tegengekomen
Is dat dan een druksensor? waarom geeft die sensor dan alleen storing bij een warme motor?

• Rainesh
quote:
maxoss schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 14:33:
[...]

Is dat dan een druksensor? waarom geeft die sensor dan alleen storing bij een warme motor?
Zou kunnen

• Ragdoll

Ragdoll

@BoltYes rijklaar is de A4 1810kg, dus dat ontloopt elkaar niet veel. Maar inderdaad zware bak.

• Patrock
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 25-05 16:58

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Onlangs na een stukje ruw wegdek ging mijn olielampje rood knipperen. aangezien ik op dat moment de auto niet veilig aan de kant kon zetten een paar honderd meter doorgereden. vervolgens ging het olielampje ook net zo snel weer uit. een kwartier later begon het lampje weer te knipperen en vervolgens ook zo weer uit.

Olie gepeilt en zit net iets onder de max op de peilstok. voor het geval dat toch maar een klein scheutje er bij in gegooid. en vervolgens anderhalf week al geen probleem meer.

Hij lekt geen olie, verbruik is minimaal voor zover ik het heb kunnen meten. niks geraakt en zie ook nergens schade. Komt het iemand enigzins bekend voor?

De auto heeft nu 187.000 km gereden. anderhalf maand terug gekocht met 180.000 en een verse distributieketting e.d.

Yamaha FZ1 N 2009 - Suzuki V-Strom 650 2005

• eBait
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 24-05 09:20
Beste Audi en VCDS-guru's,

Ik me aan het orienteren voor een nieuwe wagen; kopen ivm geen lease-contract meer en Diesel ivm veel km's te gaan (35-45k/jr). Mijn oog was gevallen op deze A3:

https://www.autotrack.nl/tweedehands/audi/a3/38303592

Ik ben even wezen kijken en het eea ziet er zeer fraai uit. Nu heb ik een vraagje mbt de assistentiesystemen op deze A3, en wat er evt nog mogelijk is met VCDS. Er zit ACC (met alle sensoren van dien) op de auto. Nu heb ik eigenlijk nog twee vragen.

Ik zie ik dat TJA een losse optie is bij Audi. Is dit een optie die nog te coderen valt met VCDS; of zit een stop-and-go voor in file-situaties al in de ACC ingebakken? Het is lastig om hier eenduidige informatie over te vinden.

Ik zou idealiter Android Auto willen gebruiken; ivm de routing van Waze en de media via Spotify. Zijn hier opties voor of is dit zelfs retrofit enkel mogelijk op de 2017+ editie van de A3?

Alvast bedankt!

• Rainesh
quote:
eBait schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 08:51:
Beste Audi en VCDS-guru's,

Ik me aan het orienteren voor een nieuwe wagen; kopen ivm geen lease-contract meer en Diesel ivm veel km's te gaan (35-45k/jr). Mijn oog was gevallen op deze A3:

https://www.autotrack.nl/tweedehands/audi/a3/38303592

Ik ben even wezen kijken en het eea ziet er zeer fraai uit. Nu heb ik een vraagje mbt de assistentiesystemen op deze A3, en wat er evt nog mogelijk is met VCDS. Er zit ACC (met alle sensoren van dien) op de auto. Nu heb ik eigenlijk nog twee vragen.

Ik zie ik dat TJA een losse optie is bij Audi. Is dit een optie die nog te coderen valt met VCDS; of zit een stop-and-go voor in file-situaties al in de ACC ingebakken? Het is lastig om hier eenduidige informatie over te vinden.

Ik zou idealiter Android Auto willen gebruiken; ivm de routing van Waze en de media via Spotify. Zijn hier opties voor of is dit zelfs retrofit enkel mogelijk op de 2017+ editie van de A3?

Alvast bedankt!
Beetje aparte auto..

wel ACC, PDC+ en MMI+ maar geen licht/regen sensor 8)7

TJA kan alleen op de facelift modellen als je LA en ACC hebt.

Android Auto kan, maar dan moet je je volledige MMI vervangen naar facelift systeem. Dure grap

• eBait
quote:
Rainesh schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:07:
[...]

Beetje aparte auto..

Android Auto kan, maar dan moet je je volledige MMI vervangen naar facelift systeem. Dure grap
Duidelijk, bedankt voor de feedback. Was inderdaad zo'n beetje het enige wat me niet aanstond van deze wagen; als ik verder zoek op vergelijkbare auto's die wel LA+ACC hebben ben je snel 10-15K verder lijkt het helaas...

Nog een kort vraagje - zit er wel Stop and Go in deze "normale" ACC?

eBait wijzigde deze reactie 11-01-2018 09:38 (5%)

• maxoss
quote:
Rainesh schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:07:
[...]

Beetje aparte auto..

Heb bijna dezelfde A3, alleen met S-line interieur en met licht/regen sensor.

Spotify en waze kun je gewoon via de media functie gebruiken via de MMI+

ACC icm s-tronic zorgt er voor dat je in de file de voorgaande auto volgt en geheel tot stilstand komt.

• Batsgeit
  • Laatst online: 26-05 01:38
quote:
Patrock schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 15:06:
Onlangs na een stukje ruw wegdek ging mijn olielampje rood knipperen. aangezien ik op dat moment de auto niet veilig aan de kant kon zetten een paar honderd meter doorgereden. vervolgens ging het olielampje ook net zo snel weer uit. een kwartier later begon het lampje weer te knipperen en vervolgens ook zo weer uit.

Olie gepeilt en zit net iets onder de max op de peilstok. voor het geval dat toch maar een klein scheutje er bij in gegooid. en vervolgens anderhalf week al geen probleem meer.

Hij lekt geen olie, verbruik is minimaal voor zover ik het heb kunnen meten. niks geraakt en zie ook nergens schade. Komt het iemand enigzins bekend voor?

De auto heeft nu 187.000 km gereden. anderhalf maand terug gekocht met 180.000 en een verse distributieketting e.d.
Hoe oud is de auto? Had hetzelfde met m'n Golf IV, daarvan ging het olielampje om de 500 of 1000km branden omdat de oliesensor stuk was.

• The Eagle
  • Laatst online: 00:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

quote:
Patrock schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 15:06:

Even aangenomen dat dat net zo werkt als bij mijn Passat (2003 weliswaar maar kan me niet voorstellen dat daar veel wijziging in zit): er zit naast de oliepeilsensor een sensor onder de motorkap. Als die open is geweest, reset ie min of meer de sensor van dat oliepeil. Dat lampje zou trouwens eest oranje moeten worden en dan pas rood. Dus klotsende olie langs de sensorlijkt me idd een plausibele verklaring. En dan reset door openen motorkap bij stilstand.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Patrock
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 25-05 16:58

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

quote:
Batsgeit schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 10:21:
[...]

Hoe oud is de auto? Had hetzelfde met m'n Golf IV, daarvan ging het olielampje om de 500 of 1000km branden omdat de oliesensor stuk was.
De auto is uit 2006.
quote:
The Eagle schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 10:45:
[...]

Even aangenomen dat dat net zo werkt als bij mijn Passat (2003 weliswaar maar kan me niet voorstellen dat daar veel wijziging in zit): er zit naast de oliepeilsensor een sensor onder de motorkap. Als die open is geweest, reset ie min of meer de sensor van dat oliepeil. Dat lampje zou trouwens eest oranje moeten worden en dan pas rood. Dus klotsende olie langs de sensorlijkt me idd een plausibele verklaring. En dan reset door openen motorkap bij stilstand.
Lampje begon direct rood te knipperen, motorkap tussen de twee momenten niet open geweest.
Bij mijn vorige auto (Opel Zafira) had ik een kapotte olieniveausensor, oranje lampje plus boordcomputer geeft olieniveau laag aan.
In de A3 heb ik geen boordcomputerdisplay. Vond het dan ook vreemd dat direct het rode lampje begon te knipperen met pieptoon.
Ik wist dat er genoeg olie in zat, dus toen ik veilig kon stoppen, maar het lampje uit was. besloten toch door te rijden. tot even later hij weer begon. (temp stabiel gebleven en geen rare geluidjes).

Yamaha FZ1 N 2009 - Suzuki V-Strom 650 2005

• eBait
quote:
maxoss schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 10:17:
[...]

Heb bijna dezelfde A3, alleen met S-line interieur en met licht/regen sensor.

Spotify en waze kun je gewoon via de media functie gebruiken via de MMI+

ACC icm s-tronic zorgt er voor dat je in de file de voorgaande auto volgt en geheel tot stilstand komt.
Thanks voor de input. Prijsverschil maakt hem toch wel aantrekkelijk op deze manier. Heeft iemand een indicatie van een prijs voor retrofit licht/regensensor (indien mogelijk - ook hier lees ik voor het 8v model via Google een onmogelijke wirwar van wel/niet reacties...)?

eBait wijzigde deze reactie 11-01-2018 11:24 (7%)

• Rainesh
quote:
eBait schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 11:19:
[...]

Thanks voor de input. Prijsverschil maakt hem toch wel aantrekkelijk op deze manier. Heeft iemand een indicatie van een prijs voor retrofit licht/regensensor (indien mogelijk - ook hier lees ik voor het 8v model via Google een onmogelijke wirwar van wel/niet reacties...)?
https://www.k-electronic-...-Home-Nachruestpaket.html

Dus reken op een kleine 70 euro inbouw kosten.

• eBait
quote:
Super; thanks _/-\o_ . Dan is het denk ik een go :9~ Nu nog even wachten tot m'n nieuwe contract zwart op wit is...

eBait wijzigde deze reactie 11-01-2018 11:40 (4%)

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

quote:
MAX3400 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 08:57:
Iemand een idee/hulp?
...
Of is er iets heeeeel specifieks wat we over het hoofd zien bij het euvel en dan voornamelijk de blokken/schijven?
^ oude koe & sloot maar het is opgelost (ja, ik was ook niet al te snel).

Achterschijven waren inderdaad niet overal "even dik". Hierdoor vibratie bij remmen en kosteloos vervangen.

Voorschijven waaaarschijnlijk zelfde probleem; gisteren vervangen en nu ook alle vibratie weg. Weet niet of daar nog terugkoppeling op komt wat het euvel wel/niet is geweest.

Blokken waren goed, andere onderdelen remklauwen allemaal in orde, toch iets vreemds met de constructie/gedrag van gloednieuwe schijven geweest. Oh, en meteen weer APK gekeurd dus mag weer 2 jaar hoonigan uithangen op de snelwegen.

Add and message me on XBL for FM7: OctagonQontrol

• Scrtz
quote:
Hoef je geen andere voorruit ofzo bij een A3 dan? Miss wat voor mijn pa's A3 dan namelijk :P

• Korkss
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 21:11
Hopelijk binnenkort ook eigenaar van die 4 ringen. Ben op zoek naar een A3 is de prijsrange van 8000 - 12k. Zoek gewoon een benzine handschakel.
Heb al wel een paar leuke gezien, hebben jullie Audi fanaten misschien nog wat tips waar ik op moet letten?? ikzelf heb namelijk nog nooit een Audi gehad.

Acer predator XB271HU - i7 7700k -MSI Z270 PGC - Gigabyte Aorus 1080ti - 16gb DDR4 - Phanteks Eclipse p400s - Seasonic 650W gold

• Rainesh
quote:
Scrtz schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 11:58:
[...]

Hoef je geen andere voorruit ofzo bij een A3 dan? Miss wat voor mijn pa's A3 dan namelijk :P
Post eens foto van z'n voorruit

• TMV
  • Laatst online: 23:43

TMV

Where did that damn icon go?!?

Ik heb gisteren een kleine ergernis aan mijn A3 8V opgelost... De mistlampen!

Dit kleurt toch weer een stuk beter O+

(excuses voor de crappy kwaliteit van de foto, in het echt zit er minder kleurverschil in)

• Scrtz
quote:
Rainesh schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 13:01:
[...]

Post eens foto van z'n voorruit
Mijn pa is niet bepaald de beste fotograaf.. Hopelijk duidelijk genoeg:

• Rainesh
quote:
Scrtz schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 18:26:
[...]

Mijn pa is niet bepaald de beste fotograaf.. Hopelijk duidelijk genoeg:
[afbeelding]
Zo te zien zit de uitsparing in zn ruit. Dus moet gewoon kunnen, geen ander ruit voor nodig. :)

• Laank
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 22:43
quote:
TMV schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 15:45:
Ik heb gisteren een kleine ergernis aan mijn A3 8V opgelost... De mistlampen!

[afbeelding]

Dit kleurt toch weer een stuk beter O+

(excuses voor de crappy kwaliteit van de foto, in het echt zit er minder kleurverschil in)
Ziet er netjes uit, welk merk / type lampjes heb je erin zitten? Of zijn dit LED’s?

• TMV

TMV

quote:
Laank schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 23:21:
[...]

Ziet er netjes uit, welk merk / type lampjes heb je erin zitten? Of zijn dit LED’s?
Dit zijn GP Thunder 5800K H8 lampjes... Halogeentjes :)

• Paul.H
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 22-05 13:02
quote:
Patrock schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 10:53:
[...]

De auto is uit 2006.

[...]

Lampje begon direct rood te knipperen, motorkap tussen de twee momenten niet open geweest.
Bij mijn vorige auto (Opel Zafira) had ik een kapotte olieniveausensor, oranje lampje plus boordcomputer geeft olieniveau laag aan.
In de A3 heb ik geen boordcomputerdisplay. Vond het dan ook vreemd dat direct het rode lampje begon te knipperen met pieptoon.
Ik wist dat er genoeg olie in zat, dus toen ik veilig kon stoppen, maar het lampje uit was. besloten toch door te rijden. tot even later hij weer begon. (temp stabiel gebleven en geen rare geluidjes).
Ik heb hetzelfde gehad met een bijna identieke auto (A3 8P preFL 2.0TDI) en daar was gewoon het draadje vanaf de oliesensor gaar (doorgeschuurd o.i.d.)
Dit is zelf moeilijk te checken door aan de achterkant van het blok, maar mijn garage was er zo achter.

• Rainesh
quote:
TMV schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 23:55:
[...]

Dit zijn GP Thunder 5800K H8 lampjes... Halogeentjes :)
5800?? Je had de 7500k erin moeten stoppen......Die zijn wit. Ik plaats altijd de GP Thunder 7500k in de mistpitten in Audi's.

Rainesh wijzigde deze reactie 12-01-2018 08:34 (12%)

• TMV

TMV

quote:
Rainesh schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 08:33:
[...]

5800?? Je had de 7500k erin moeten stoppen......Die zijn wit
Ik heb de 5800 erin gestopt omdat, voor zover ik kon vinden, de standaard xenons ook ergens in de 5000K range zitten. Het was een gokje :) Maar het ziet er best prima uit hoor, weinig verschil met de DRL en xenons..

• Ragdoll

Ragdoll

@Rainesh Ik kom die GP thunder alleen tegen in 35 watt. Maar standaard is toch 55 watt voor de H8 mistlichten?

• Rainesh
quote:
Ragdoll schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 08:55:
@Rainesh Ik kom die GP thunder alleen tegen in 35 watt. Maar standaard is toch 55 watt voor de H8 mistlichten?
35 watt/55 watt. Verschil valt reuze mee.Ik plaats altijd de 35watt.

• BoltYes
Zit weer een 'kleine' mod van mijn kant aan te komen. Ga alle interieurlijsten vervangen met pianolak lijsten. Heb een setje op ebay gescoord. Enige drempel is de middenconsole, die moet er helemaal uit, omdat die lijst vanaf de onderkant vast zit geschroefd.

Iemand ervaring?

¯\_(ツ)_/¯

• Pinky-H9
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 25-05 15:00
Zo weer terug van een paar dagen Nederland (Woon in Duitsland) en even een bezoekje gedaan bij Rainesh.

Altijd leuk om elkander IRL tegen te komen en Rainesh heeft dan ook mijn A4 B9 even onder handen genomen met VCDS.

Was dan ook gelijk een leuke terug rit met de Lane Assist aktief .... heerlijk knie tegen stuur aan, cruise control aan en karren maar.

In ieder geval voor een ieder die opties aanzetten overweegt kan ik je zeker Rainesh aanraden. Leuke gast, goede competentie en letterlijk een Audi Freak :)

Thanks Rainesh!

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 23:51
quote:
Pinky-H9 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 13:37:
Zo weer terug van een paar dagen Nederland (Woon in Duitsland) en even een bezoekje gedaan bij Rainesh.

Altijd leuk om elkander IRL tegen te komen en Rainesh heeft dan ook mijn A4 B9 even onder handen genomen met VCDS.

Was dan ook gelijk een leuke terug rit met de Lane Assist aktief .... heerlijk knie tegen stuur aan, cruise control aan en karren maar.

In ieder geval voor een ieder die opties aanzetten overweegt kan ik je zeker Rainesh aanraden. Leuke gast, goede competentie en letterlijk een Audi Freak :)

Thanks Rainesh!
En toch is die veel in het Volkswagentopic te vinden :D

Veel plezier met de mods! 8)

Xbox live: Famous1303 | Golf R20 404PK, 527Nm

• Laank
Over lampen gesproken, in mijn B7 Avant zitten sinds dat ik hem heb gekocht onderstaande lampen;

https://tweakers.net/ext/f/LDEIoQQRfKq8KmBC7PXS28qC/thumb.jpg
(klik voor grote versie)

Aangezien ik me steeds weer erger aan de 2 verschillende kleuren lampen (is me een raadsel hoe ik het al een jaar heb kunnen tolereren :? ;) )

Nu ben ik aan het kijken voor een setje lampen waarmee de stadsverlichting dezelfde tint heeft als het dimlicht, nu kwam ik de volgende tegen;

Philips WhiteVision H7

Heeft iemand hier ervaring mee of wellicht een beter alternatief?

Laank wijzigde deze reactie 12-01-2018 13:52 (6%)

• Rainesh
quote:
BoltYes schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 12:31:
Zit weer een 'kleine' mod van mijn kant aan te komen. Ga alle interieurlijsten vervangen met pianolak lijsten. Heb een setje op ebay gescoord. Enige drempel is de middenconsole, die moet er helemaal uit, omdat die lijst vanaf de onderkant vast zit geschroefd.

Iemand ervaring?
Pianolak is super mooi! Maar een stof magneet en erg krasgevoelig. Zou ze dan wel gelijk in de glascoating zetten.

@Pinky-H9 Altijd leuk om tweakers te ontmoeten :)

@Famous 50% van de onderdelen in mijn A3 zitten ook in de Golf 7, dus het is deels een Golf/VW :p

• BoltYes
@Rainesh Als hobby detailer moet dat wel goed komen, ga ze sowieso even goed polijsten voor ik ze monteer.

¯\_(ツ)_/¯

• Paul.H
quote:
Laank schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 13:47:
Over lampen gesproken, in mijn B7 Avant zitten sinds dat ik hem heb gekocht onderstaande lampen;

[afbeelding]
(klik voor grote versie)

Aangezien ik me steeds weer erger aan de 2 verschillende kleuren lampen (is me een raadsel hoe ik het al een jaar heb kunnen tolereren :? ;) )

Nu ben ik aan het kijken voor een setje lampen waarmee de stadsverlichting dezelfde tint heeft als het dimlicht, nu kwam ik de volgende tegen;

Philips WhiteVision H7

Ik hoor het graag, ik heb dat zelf ook, het verschil tussen die gele DRL en witte Xenons is me net iets te groot, dan pak ik ook meteen de Mistlampen aan naar 5800/7500K.

@Rainesh heb je nog tips hier voor: Philips lampjes of wat anders?

• Rainesh
quote:
Paul.H schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 17:05:
[...]

Ik hoor het graag, ik heb dat zelf ook, het verschil tussen die gele DRL en witte Xenons is me net iets te groot, dan pak ik ook meteen de Mistlampen aan naar 5800/7500K.

@Rainesh heb je nog tips hier voor: Philips lampjes of wat anders?
Philips lampjes zijn gewoon prima. Levensduur van de lampjes zijn volgens mij niet zo lang.

• Laank
quote:
Rainesh schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 17:33:
[...]

Philips lampjes zijn gewoon prima. Levensduur van de lampjes zijn volgens mij niet zo lang.
Dat de levensduur tegenvalt had ik inderdaad al gelezen. Op het doosje staat ook "up to 400 hours" , dus je mag blij zijn als je daar überhaupt bij in de buurt komt denk ik.

We zullen het zien, ik heb net een setje gehaald.

• Ragdoll

Ragdoll

Hier ook de mistlampjes even vervangen voor de echt witte uitvoering. Ziet er gelijk een stuk beter uit.

• Laank
quote:
Laank schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 17:53:
[...]

Dat de levensduur tegenvalt had ik inderdaad al gelezen. Op het doosje staat ook "up to 400 hours" , dus je mag blij zijn als je daar überhaupt bij in de buurt komt denk ik.

We zullen het zien, ik heb net een setje gehaald.
Vandaag de lampjes van de stadsverlichting van de A4 vervangen door de peertjes die in het Philips WhiteVision setje zaten;

https://tweakers.net/ext/f/EpYz374BTlFA5c3hWID2eBKO/thumb.jpg
Boven het oude peertje, beneden de nieuwe.

Ze matchen vrij aardig met de H7 lampen van het dimlicht die al in de auto zaten.

Nu alleen nog de lampen (en de rest van de auto) eens deftig wassen :X .

Laank wijzigde deze reactie 13-01-2018 21:06 (3%)

• Unflappedsleet
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 01-03 23:25
Beste allegaar,

Ik ben sinds kort eigenaar van een Audi A6 (4B5) Avant uit 1999. Altijd bmw man geweest maar toch de omslag gemaakt naar Audi. Het is de 2.4 v6 met een automaat erachter gelijmd.

in de Audi zit een stoffen recaro interieur, voorstoelen electrisch verstelbaar en verwarmd. Nu mist de bestuurders stoel het (schuif) schakelaartje om vooruit/achteruit omhoog en naar beneden te gaan....

Ik heb heel internet afgezocht maar ik kan dat kl*te schakelaartje nergens vinden, weten jullie daar meer van??

Thanx ;)

• Ragdoll

Ragdoll

@Unflappedsleet je moet hier zelf maar even kijken welke schakelaar je nodig hebt.

https://parts.audiusa.com...--COMPONENTS/1351264.html

*edit*
Waarschijnlijk bedoel je deze:

Dat is partnummer 4B0959765

Ragdoll wijzigde deze reactie 14-01-2018 09:13 (35%)

• doenietzodom
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 23-01 15:47
Ik weet mijn probleem op te lossen (Audi A4 niet boeiend genoeg en te saai in de bochten)

Denk dat ik hem ga inruilen voor een Audi TT 1st gen, 1.8T Quattro 225hp (+remap er na)

Heb een kleine leuke auto die leuk is in de bochten en de Astra diesel is dan voor de zuinigheid.

Aangezien een TT mij ongeveer ¤2200 kost met maximaal 160dkm lijkt me dat wel een leuke aankoop.

Iemand ervaring met het midden van deze auto (ttrs stoelen bv?)

For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.

• Flipside22
Ik heb er wel 1 gehad een tijdje, de 1st gen TT's zijn gebouwd in Hongarije, en ik vond dat te merken doordat het interieur best wel veel kraakjes en rammeltjes had. Voor de rest is het qua techniek gewoon een Golf 4 GTI met de aandrijving van de R32 (4motion).
Leuke dingetjes en genoeg onderdelen op de sloop als je een keer wat stuk hebt.

Wel bekende kwaaltjes zijn:
- Waterpomp, originele pomp heeft plastic schoepen welke afbreken
- Lagerschalen, maar dat hebben alle 20vt's.
- Display in de tellerklok wil wel eens stuk gaan, net zoals de temperatuur meter. Het naaldje verschuift na verloop van tijd op zijn asje waardoor de aangegeven temperatuur niet meer klopt.

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22:20

Arfman

Drome!

Gen 1 TT is net zo'n saai, onderstuurd hok als een A4, FYI.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

• Scrtz
quote:
Laank schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 13:47:

[afbeelding]
(klik voor grote versie)

Philips WhiteVision H7

Prima lampen die whitevision, heb ze ook in mijn Golf 6, gaan al zeker 30k en 3 jaar mee :)

www.powerbulbs.com is vaak goedkoper trouwens, xenonlamp vind ik niet heel goedkoop.

• Mad-Matt
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 22:50

Mad-Matt

TheDoctor#2181

quote:
Arfman schreef op maandag 15 januari 2018 @ 20:23:
Gen 1 TT is net zo'n saai, onderstuurd hok als een A4, FYI.
Stamt ook niet echt uit de beste designperiode van Audi :+

D3 Profile D3 XP Ladder

• doenietzodom
quote:
Mad-Matt schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 08:06:
[...]

Stamt ook niet echt uit de beste designperiode van Audi :+
Vind gen1 mooier dan gen2 hoor :)
quote:
Flipside22 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 15:58:
Ik heb er wel 1 gehad een tijdje, de 1st gen TT's zijn gebouwd in Hongarije, en ik vond dat te merken doordat het interieur best wel veel kraakjes en rammeltjes had. Voor de rest is het qua techniek gewoon een Golf 4 GTI met de aandrijving van de R32 (4motion).
Leuke dingetjes en genoeg onderdelen op de sloop als je een keer wat stuk hebt.

Wel bekende kwaaltjes zijn:
- Waterpomp, originele pomp heeft plastic schoepen welke afbreken
- Lagerschalen, maar dat hebben alle 20vt's.
- Display in de tellerklok wil wel eens stuk gaan, net zoals de temperatuur meter. Het naaldje verschuift na verloop van tijd op zijn asje waardoor de aangegeven temperatuur niet meer klopt.
Ik ga hem sowieso verbouwen en aanpassen Inc het hele blok :) dus alles wat je opnoemt wordt meteen vervangen voor nieuw en evt beter merk :)
Ahhh zou dat de reden zijn dat mijn A4 niet boven de 60 graden komt? Behalve als ik heel erg lang stil sta?

Kraakjes en rammeltjes vind ik ni erg aangezien ik hem sowieso keihard op de weg wil hebben i.p.v. “comfort”

doenietzodom wijzigde deze reactie 16-01-2018 10:43 (76%)

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Smaken verschillen uiteraard :)

Ik zit maar weer eens een Q2 te configureren, blijft toch wel een leuke auto hoor. Jammer alleen dat een setje 18" zo stervens duur is bij Audi, nog maar niet over 19" te spreken.

D3 Profile D3 XP Ladder

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 25-05 15:49
Wie wilt er zijn portefeuille trekken voor het onderhoud hiervan? :+

https://www.autoblog.nl/n...et-meer-dan-500-pk-105881

Airbnb.com: 35¤ korting vanaf 65¤ voor nieuwe accounts Booking.com: 15¤ korting bij Booking.com boeking vanaf 30¤

• FastFred
Jism, kom er maar in :+

• royhoi
Als die goed gebouwd is valt het onderhoud best wel mee hoor. Lijkt me een leuke daily als je er van houd!

• Flipside22
Volgens mij word het TT project van @doenietzodom al een Jism 2.0 haha. Ben benieuwd! Hoe ben je van plan het blok aan te pakken? Wat heb je in gedachten?

• The Eagle
  • Laatst online: 00:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

quote:
Kom hem ook op MP tegen: https://www.marktplaats.n...-nu-met-nieuwe-fotos.html
Ad is nu ruim 11k keer gezien. En een droeftoeter heeft (als enige bod) 10K geboden op die machine :z

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 23:51
quote:
Dan koop ik liever de blauwe S3 sedan uit 2014 met 523pk en 6xxnm die te koop staat.

Is alleen ietsjes duurder ;(

Xbox live: Famous1303 | Golf R20 404PK, 527Nm

• creapYYY
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 25-05 11:43
Hi all,

Ook ik lees al een tijdje mee in het topic en ben sinds afgelopen zaterdag in het bezit van deze prachtige A3 1.4 TFSI in Sepang Blauw 8) .

Wat een rijgenot is dit zeg, ik heb nog nooit met zoveel plezier naar mijn werk gereden. Ik vind de 150PK die hij onder de moterkap heeft zitten meer dan voldoende, misschien in de toekomst laten chippen maar daar heb ik mij nog niet in verdiept. Ook voor het eerst dat ik met een automaat rij, iets wat ik veel eerder had moeten doen :9

Iets wat ik wel graag zou willen doen (aanpassen):

- dynamische knipperlichten (dit model is voor facelift, dus zit er niet op)
- ik mis mistlampen voor, zelf vind ik dat altijd een net wat stoererde uitstraling geven, al heb ik geen idee of dat makkelijk achteraf monteren is)

• Rainesh
quote:
creapYYY schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:29:
Hi all,

Ook ik lees al een tijdje mee in het topic en ben sinds afgelopen zaterdag in het bezit van deze prachtige A3 1.4 TFSI in Sepang Blauw 8) .

Wat een rijgenot is dit zeg, ik heb nog nooit met zoveel plezier naar mijn werk gereden. Ik vind de 150PK die hij onder de moterkap heeft zitten meer dan voldoende, misschien in de toekomst laten chippen maar daar heb ik mij nog niet in verdiept. Ook voor het eerst dat ik met een automaat rij, iets wat ik veel eerder had moeten doen :9

- ik mis mistlampen voor, zelf vind ik dat altijd een net wat stoererde uitstraling geven, al heb ik geen idee of dat makkelijk achteraf monteren is)

[afbeelding]
Zondag op de meeting stond ook zo eentje! Daar moest ik startstop eruit coden etc. Dacht even dat het die was, ook pano, ook zwart optiek pakket, zelfde velgen maar die had geen led koplampen.

Mistlampen zitten in je koplampen, dus achteraf inbouwen gaat niet. Ga je onder andere software problemen krijgen. Je kunt wel dummy mistlampen plaatsen...

Sepang blauw is altijd +1 !!!

Dynamische achterlichten moet je je achterlichten vervangen, wel prijzig maar erg mooi :)

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 21:41

Tylen

NK ProCup 600 #56

quote:
Rainesh schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:38:
[...]

Zondag op de meeting stond ook zo eentje! Daar moest ik startstop eruit coden etc. Dacht even dat het die was, ook pano, ook zwart optiek pakket, zelfde velgen maar die had geen led koplampen.

Mistlampen zitten in je koplampen, dus achteraf inbouwen gaat niet. Ga je onder andere software problemen krijgen. Je kunt wel dummy mistlampen plaatsen...

Dynamische achterlichten moet je je achterlichten vervangen, wel prijzig maar erg mooi :)
Ik had toch echt mistlampen onderaan de voorbumper zitten. Van die mooie rechthoekige.

A wise man once said: 'Work is not a place."

• Rainesh
quote:
Tylen schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:39:
[...]

Ik had toch echt mistlampen onderaan de voorbumper zitten. Van die mooie rechthoekige.
jij had xenon, geen led toch :)

xenon = met mistlampen
led = mistlampen in koplampen.

Rainesh wijzigde deze reactie 17-01-2018 10:40 (10%)

• Tylen

Tylen

NK ProCup 600 #56

quote:
Rainesh schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:39:
[...]

jij had xenon, geen led toch :)

xenon = met mistlampen
led = mistlampen in koplampen.
Check. Daar zit dus verschil in. Wist ik niet.

Maar dan moet je de mistlampen toch alsnog wel kunnen retrofitten?

• Rainesh
quote:
Tylen schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:40:
[...]

Check. Daar zit dus verschil in. Wist ik niet.

Maar dan moet je de mistlampen toch alsnog wel kunnen retrofitten?
Bij led is je mistlamp schakelaar een "all weather light" knopje geworden. En dan heb ik liever all weather light dan mistlampen :)

• creapYYY
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 25-05 11:43
quote:
Rainesh schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:38:
[...]

Ja misschien ga ik dat in de toekomst ook nog doen (startstop eruit halen), en helder m.b.t. de mistlampen, vind die bumper alleen nu zo kaal. Zal eens kijken voor dummies! Volgende week ga ik ook langs de audi dealer voor een beurt, vraag dan gelijk even na voor die achterlichten. Dat is iets wat ik eigenlijk wel erg graag op de auto wil zien :+ .

Thanks voor de informatie!

• Tylen

Tylen

NK ProCup 600 #56

quote:
Hi all,

[afbeelding]
Verschikkelijk mooi. Blauwe auto's zijn gewoon het vetst 8)

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

quote:
Hi all,

[afbeelding]
Waanzinnig mooie uitvoering zo!

Ik zag van de week een A3 s-line sedan in Vegas Yellow:
(foto van internet geplukt, dus niet van die auto)

Je moet wel ballen hebben voor die kleur, maar de auto kan het HEEL goed hebben.

D3 Profile D3 XP Ladder

• Paul.H
Iemand nog wat onderdelen nodig? Audiparts Veghel heeft een veilingsite geopend.

Wat velgen met werk, maar ook complete interieurs.

https://autopartsveiling.nl/

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

quote:
Paul.H schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:43:
Iemand nog wat onderdelen nodig? Audiparts Veghel heeft een veilingsite geopend.

Wat velgen met werk, maar ook complete interieurs.

https://autopartsveiling.nl/
In m'n bookmarks gezet.
t.z.t. als de keuze daadwerkelijk op de Q2 is gevallen daar eens neuzen voor leuke velgen (Vind ik bij Audi echt veel te duur)

D3 Profile D3 XP Ladder

• doenietzodom
quote:
Flipside22 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 16:15:
Volgens mij word het TT project van @doenietzodom al een Jism 2.0 haha. Ben benieuwd! Hoe ben je van plan het blok aan te pakken? Wat heb je in gedachten?
Ik weet niet wat een Jism is maar ik ga het laten doen omdat ik niet meer de materiaal en ruimte er voor heb.

Maar ik zoek eerst de zwakke punten van het blok en dat vervang ik.
Verder kijken voor misschien 0.x overmaat zuigers.

Andere cams sowieso.

Moet uiteraard kijken welk blok ik precies heb zodat ik kan kijken wat ik moet vervangen.

Owja nieuwe / betere coil pack :)

Pagina: 1 ... 62 ... 69 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Samsung Galaxy S9 Dual Sim OnePlus 6 Battlefield V Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*