Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 63 ... 72 Laatste
Acties:

• Terrz
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 14-08 21:44
quote:
. Hij bedoelt een beetje gekscherend veel geld in het onderhoud van een (snelle) auto stoppen :P. Gewoon even zoeken op Jism in dit topic, dan snap je het wel. Het is trouwens aardig stil rond @Jism, al een paar keer naar dit topic gegaan in de hoop op een RS6 met bijbehorend nieuw avontuur. Die RS4 was/is toch de reden dat ik dit topic lees, rij zelf een E46 320D en zal zulke auto's denk ik nooit kunnen betalen :') .

• Mad-Matt
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 08:22

Mad-Matt

TheDoctor#2181

quote:
Terrz schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 13:21:
[...]

. Hij bedoelt een beetje gekscherend veel geld in het onderhoud van een (snelle) auto stoppen :P. Gewoon even zoeken op Jism in dit topic, dan snap je het wel. Het is trouwens aardig stil rond @Jism, al een paar keer naar dit topic gegaan in de hoop op een RS6 met bijbehorend nieuw avontuur. Die RS4 was/is toch de reden dat ik dit topic lees, rij zelf een E46 320D en zal zulke auto's denk ik nooit kunnen betalen :') .
Stap eens heel snel over naar een goede Duitser, 1 met 4 ringen :)

D3 Profile D3 XP Ladder

• FastFred
  • Laatst online: 09:23
quote:
_O- _/-\o_ _O-
quote:
Mad-Matt schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 13:37:
[...]

Stap eens heel snel over naar een goede Franse, met chevrons :)
Fixed :)

Everything that is, sprang from what was | iRacing Profiel

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

quote:
kssshttt, weg jij.

Net voor de verandering nog maar een Q2 geconfigureerd. Als ik een 1.4 s-tronic pak, past het digi dash er niet meer in qua budget... klote zooi.

D3 Profile D3 XP Ladder

• Terrz
quote:
Mad-Matt schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 13:37:
[...]

Stap eens heel snel over naar een goede Duitser, 1 met 4 ringen :)

Maar even zonder grappen: Misschien dat er in de toekomst wel een audi A4 o.i.d. komt, vind ik ook hele mooie wagens. Maar voorlopig moet het beierse beestje het nog even doen en is het m47 blokje is nog lang niet moegestreden.
quote:
Mad-Matt schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 13:44:
[...]

kssshttt, weg jij.

Net voor de verandering nog maar een Q2 geconfigureerd. Als ik een 1.4 s-tronic pak, past het digi dash er niet meer in qua budget... klote zooi.
Waarom een nieuwe auto? Voor dat geld kun je toch beter een tweedehands kopen met enkele duizenden km's? Staan er aardig wat te koop of een ander model zoals een dik aangeklede A4 bijvoorbeeld?

Of betreft het geld van de baas/lease? :+

Terrz wijzigde deze reactie 17-01-2018 14:09 (25%)

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

quote:
Terrz schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:05:
[...]

[afbeelding]

Maar even zonder grappen: Misschien dat er in de toekomst wel een audi A4 o.i.d. komt, vind ik ook hele mooie wagens. Maar voorlopig moet het beierse beestje het nog even doen en is het m47 blokje is nog lang niet moegestreden.

[...]

Waarom een nieuwe auto? Voor dat geld kun je toch beter een tweedehands kopen met enkele duizenden km's? Staan er aardig wat te koop of een ander model zoals een dik aangeklede A4 bijvoorbeeld?

Of betreft het geld van de baas/lease? :+
Baas ;)

Anders zou ik wel voor zoiets gaan:
http://www.autotrader.nl/...k%7Caandrijving--voorwiel

D3 Profile D3 XP Ladder

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Nu online

Tylen

ONK ProCup 600 #56

quote:
[...]

:w

A wise man once said: 'Work is not a place."

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 09:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Add and message me on XBL for FM7: OctagonQontrol

• doenietzodom
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 23-01 15:47
quote:
[...]

niks mis met geld in een snelle auto stoppen om hem nog sneller te maken.

tis nog altijd goedkoper dan de volgend versie kopen :)

De TT die ik ga halen (gemiddeld 1200-2500)
2004 1.8 Quattro (225hp/280nm na remap 271bhp / 336nm): 0-60mph, 6.4 secs; 30 mpg (belasting: 305/jaar)

Next (not so best) best thing (gemiddeld 4200-5000):
2006-2014 TT 2.0 Quattro (197 bhp/280nm na remap 271bhp/405nm):, 0-60mph; 6.0secs; 36mpg (belasting: 240/jaar)

Real next best thing (vanaf 8900):
2006-2014 TTS (268 bhp/350nm na remap 330bhp / 420nm): 0-60 mph 5.3secs, 35mpg (belasting: 240/jaar)

The real stuff (vanaf 16000):
2009-2014 TTRS (335bhp/450nm): 0-60mph 4.5secs, 31mpg (belasting: 305.jaar)

Dus als ik het bovenstaande bekijk koop ik liever een oudere TT 225bhp + remap (nog even de rest achter wegen gelaten) dan een 2006-2014 of een TTS, aaneizen je voor 6000 een behoorlijk opgevoerde motor kan bouwen ;) om nog maar te zwijgen over de prijs van de TTRS

doenietzodom wijzigde deze reactie 18-01-2018 01:50 (44%)

For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.

• Terrz
quote:
doenietzodom schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 16:53:
[...]

niks mis met geld in een snelle auto stoppen om hem nog sneller te maken.

tis nog altijd goedkoper dan de volgend versie kopen :)

De TT die ik ga halen (gemiddeld 1200-2500)
2004 1.8 Quattro (225hp/280nm na remap 271bhp / 336nm): 0-60mph, 6.4 secs; 30 mpg (belasting: 305/jaar)
Snap ik, op die manier een boel “bang for Buck”. Maar kan de bak/koppeling/remmerij enzo die vermogens wel hebben?

• doenietzodom
quote:
Terrz schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 17:53:
[...]

Snap ik, op die manier een boel “bang for Buck”. Maar kan de bak/koppeling/remmerij enzo die vermogens wel hebben?
bak wel, koppeling ook maar beter meteen sport koppeling er op (niet heel duur) remmen ook maar je kan altijd groter gaan :)

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Hoe herken ik in een facelift model A3 of het een MMI of MMI + is?

D3 Profile D3 XP Ladder

• Jolly_Jumper
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 22:15
Volgens mij heeft MMI+ zilverkleurige knoppen naast dat ronde ding en MMI zwarte. Daarnaast is bij MMI+ het scherm groter.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik zat eerder vandaag in een nieuwe A3, maar ik kon nou niet direct zien welke het was.
Het zag er in ieder geval compleet anders uit als mijn 2014 MMI systeem.

hoofdmenu was een A3 auto plaatje met pictogrammen die ervoor in een boog staan

D3 Profile D3 XP Ladder

• doenietzodom
Heb net een Audi A3 8L 1.9TDi Sport gekocht als bezorg auto voor dominos :D geinig dingetje en eigenaar zegt dat ie geremapt is van 110 pk naar 170 al denk ik eerder 140 ;)

Ding was bijna gratis dus leuk om te hebben.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 00:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als pizzabezorgers van scooters in snelle auto's stappen wordt dar het verkeer niet echt veiliger van, me dunkt :X
Maar veel plezier dr mee :)
Hoe oud is ie, wat heeft ie gelopen en wat heb je dr voor betaald als ik vragen mag?

En afhankelijk daarvan: wat is je backupplan als ie er mee ophoudt, moet je dan weer op de scooter?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Rainesh
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 08:17
quote:
Mad-Matt schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 18:17:
Ik zat eerder vandaag in een nieuwe A3, maar ik kon nou niet direct zien welke het was.
Het zag er in ieder geval compleet anders uit als mijn 2014 MMI systeem.

hoofdmenu was een A3 auto plaatje met pictogrammen die ervoor in een boog staan
Snelste manier...Basic heeft een sd kaartje met navi erop. Plus niet...schermgrootte is hetzelfde bij beide systemen. En je kunt bij Plus op touchpad schrijven.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

quote:
Rainesh schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 11:51:
[...]

Snelste manier...Basic heeft een sd kaartje met navi erop. Plus niet...schermgrootte is hetzelfde bij beide systemen. En je kunt bij Plus op touchpad schrijven.
joh, hebben ze de schermen even groot gemaakt?

Thanks, ff het handschoenenkastje induiken als ik hem weer zie.
jammer dat digi-dash alleen met Plus beschikbaar is, maakt het gelijk erg duur

D3 Profile D3 XP Ladder

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Is de 1.0 TFSI te chippen?
Ik kan wel voor de 1.4 gaan, maar dan moet ik een hoop leuke gadget-opties eraf halen en dat wil ik weer niet :)
(En m'n huidige 1.2 tfsi vind ik niet irritant traag)

D3 Profile D3 XP Ladder

• GioStyle
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 06:53
Yep, uit de 1.0 TFSI valt op zijn minst net zo veel als uit een 1.2 te halen.

• Tylen
  • Nu online

Tylen

ONK ProCup 600 #56

1.0 gaat naar 140Pk. Maar of dat nou zo goed is voor een 1.0letje.

• Rainesh
Ik pas altijd gasrespons op de 1.0 aan en dat rijdt stukken beter. En 140/150pk kan het 1.0 blokker prima aan.

Een kameraad van mij is al _tijden_ met een RS6 C5 bezig. En met tijden bedoel ik dan ook echt inmiddels 1.5 jaar. En het rijdt nog steeds niet. Het is niet dat het een wrak opzich was, maar om alles goed te krijgen, en dan ook echt goed, ben je gewoon echt serieus bezig om het ding in orde te krijgen. 700PK op het blok, met behoud van de automaat. Het is echt geen grap wat er bij komt kijken als je een RS6 C5 echt ready hebben wilt waar alles tip top in orde is, en gerust 100x gelaunched mee kan worden.

De bak bijv. is volledig gereviseerd, versterkt en geschikt voor 1400nm koppel 750PK aan vermogen. Als je het kostenplaatje alleen hiervoor gezien hebt dan schrik je je rot. Stuur van een R8, moest ook de nodige aanpassingen krijgen en een airbag alleen al 400 euro :X

Project zal binnenkort echt wel her en der op gaan duiken, maar dikke respect. Ik kan het niet permitteren om aan zo'n auto (opnieuw) te gaan beginnen. Ik moet een auto hebben waar ik dagelijks mee kan rijden, boodschappen kan doen en als het moet zelfs naar belgie rijden voor klantbezoek. Een RS6 C5 is daar echt geen geschikte kanidaat voor. RS6 C5 is een voertuig dat je in het weekend alleen gebruikt en qua kosten kan die gewoon 1.5x a 2x zo duur uitvallen als m'n vorige RS4.

Mijn RS4 is in december naar zwitserland gebracht, officieel geexporteerd en wordt op dit moment herbouwd. De koper naar waar die naartoe gegaan was kocht in eerste instantie de motor en toebehoren en het bleek dat die RS4 exact afkomstig was uit dezelfde stad / dorp. Wat een toeval ook dat ie uitgerekend daar weer terecht raakt.

Ik heb ook niet stilgezeten, nou ja, ik had te kampen met hyperventilatie en ben na 16 jaar roken inmiddels ook gestopt. Dat waren echt een helse 5 dagen om zo cold turkey in één keer te stoppen zonder toevoegingen of hulpmiddeltjes. Dat roken zo'n neerslag op je kan hebben als je stopt ...

Anyway. Ik neig naar een S5 3 deurs met 4.2 V8. Beetje de mustang onder de audi. Later post ik hier wat meer over. Ik zit vooral nog in m'n herstel periode van hyperventilatie. Nee het zijn geen ademproblemen ofzo, maar echt lichamelijke klachten geweest waar je echt niet vrolijk van wordt. Kut jaar achter de rug als ik het zo in perspectief mag stellen maar ik tracht reeds weer fulltime te werken.

M'n magische bol werken.

• Tylen
  • Nu online

Tylen

ONK ProCup 600 #56

Sterkte Jism and welcome back.

S5 is ook een mooie bak ;)

Maar ben het niet met je eens dat een RS6 niet geschikt is als daily driver.

quote:
Tylen schreef op zondag 21 januari 2018 @ 08:53:
Sterkte Jism and welcome back.

S5 is ook een mooie bak ;)

Maar ben het niet met je eens dat een RS6 niet geschikt is als daily driver.
Oh please. Koop er één, rij het een jaar, en post dan aub je bevindingen eens.

M'n magische bol werken.

• Rainesh
quote:
Jism schreef op zondag 21 januari 2018 @ 09:09:
[...]

Zijn genoeg mensen die ik ken en een RS6 C7 als daily gebruiken....

Lees mijn post aub. Ik heb het over de C5.

M'n magische bol werken.

• Tylen
  • Nu online

Tylen

ONK ProCup 600 #56

quote:
[...]

Nope. Wat ik kan de aanschaf prijs van een c7 niet betalen ;).

Wat ik meer bedoelde is dat de auto zelf er wel geschikt voor is. Het zal vast een flinke duit kosten maar dat is in de verhaal niet relevant.

quote:
Tylen schreef op zondag 21 januari 2018 @ 09:25:
[...]

Nope. Wat ik kan de aanschaf prijs van een c7 niet betalen ;).

Wat ik meer bedoelde is dat de auto zelf er wel geschikt voor is. Het zal vast een flinke duit kosten maar dat is in de verhaal niet relevant.
Ik heb het ook helemaal niet over de C7. De C7 zal ongetwijfeld een stuk beter lopen dan de C5. Of in ieder geval de meeste 'kwalen' al geplet qua platform.

De C5 is mooi maar het is totaal niet te doen. Je mag blij zijn 350KM op een 81l brandstoftank te halen. En je zal ongetwijfeld enige moeite moeten doen om het voertuig te beschermen tegen diefstal. De onderhoudskosten voor iedere 500 gereden km's wordt je gewoon ziek van. In perspectief is dat 1000 euro per 500 gereden km's.

Daarom zeg ik; leuke auto, maar niet voor mij weggelegd want ik weet nu al op voorhand dat het ding de helft van z'n tijd in de garage zal staan.

M'n magische bol werken.

• royhoi
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 02:22
Goede keus hoor @Jism als je 10.000km per jaar rijd gaat het wel maar iets van 30.000 zou ik ook niet doen. En als weekend speeltje vind ik hem niet spannend genoeg.

Al naar de RS4 b7 gekeken?

Ik ben dyslectisch dus let niet op mijn spelfouten.

• ToyotaMR2
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 07:57
quote:
[...]

Oh the irony :D :>

TK: Lenzers LEW102 horloge

quote:
royhoi schreef op zondag 21 januari 2018 @ 10:46:
Goede keus hoor @Jism als je 10.000km per jaar rijd gaat het wel maar iets van 30.000 zou ik ook niet doen. En als weekend speeltje vind ik hem niet spannend genoeg.

Al naar de RS4 b7 gekeken?
Ja,

maar die heeft ook gewoon een 4.2 V8 eronder liggen. Niet zo spannend verder. En beide modellen kampen met koolaanslag in de inlaat omdat de injectoren direct de cilinders inspuiten en niet langer in inlaat zelf. Dus die mag je laten reinigen om de x aantal km's weer. Qua tuning kan je alleen voor een compressor gaan. En daar houdt het zo'n beetje op.

Ik heb in 3 jaar tijd met de RS4 110.000km gereden. Dat is 36k per jaar gemiddeld. Veels te veel achteraf maar het was wel een fijne auto om in te zitten gedurende de km's. Langste rit op 1 dag was 1200km.
quote:
Maar ik heb wel 3 jaar plezier gehad ondanks alles. :>

Jism wijzigde deze reactie 21-01-2018 11:00 (4%)

M'n magische bol werken.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

quote:
Rainesh schreef op zondag 21 januari 2018 @ 08:24:
Ik pas altijd gasrespons op de 1.0 aan en dat rijdt stukken beter. En 140/150pk kan het 1.0 blokker prima aan.
kan je hier wat meer over vertellen?

D3 Profile D3 XP Ladder

quote:
Mad-Matt schreef op zondag 21 januari 2018 @ 11:09:
[...]

kan je hier wat meer over vertellen?
Hoe snel de gasklep opent / sluit. Dat is gasrespons.

M'n magische bol werken.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

quote:
Jism schreef op zondag 21 januari 2018 @ 11:10:
[...]

Hoe snel de gasklep opent / sluit. Dat is gasrespons.
Zover was ik. Maar hoe wordt dat gedaan, bij wie kan je dat laten doen. Hoe zit het met garantie?

D3 Profile D3 XP Ladder

• doenietzodom
quote:
The Eagle schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 11:01:
Als pizzabezorgers van scooters in snelle auto's stappen wordt dar het verkeer niet echt veiliger van, me dunkt :X
Maar veel plezier dr mee :)
Hoe oud is ie, wat heeft ie gelopen en wat heb je dr voor betaald als ik vragen mag?

En afhankelijk daarvan: wat is je backupplan als ie er mee ophoudt, moet je dan weer op de scooter?
Ik heb ook een 2002 Audi A4 1.8T, een Astra H 1.9CtDI TwinTop dus genoeg auto’s ;)

180k en heb er 400 voor betaald, alle papieren aanwezig Inc alle reparaties en apk resultaten vanaf het begin.

Hijs van 08-2001

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 07:58
quote:
Mad-Matt schreef op zondag 21 januari 2018 @ 11:18:
[...]

Zover was ik. Maar hoe wordt dat gedaan, bij wie kan je dat laten doen. Hoe zit het met garantie?
Bij Rainesh, de dealer of iemand anders met een laptop en de juiste software. Half gas is nu bijvoorbeeld 50% klep open, na aanpassing is het 70%.

• The Eagle
  • Laatst online: 00:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

quote:
doenietzodom schreef op zondag 21 januari 2018 @ 11:40:
[...]

Ik heb ook een 2002 Audi A4 1.8T, een Astra H 1.9CtDI TwinTop dus genoeg auto’s ;)

180k en heb er 400 voor betaald, alle papieren aanwezig Inc alle reparaties en apk resultaten vanaf het begin.

Hijs van 08-2001
Goeie deal dan idd :)
Ik rij nu tijdelijk een Passat Variant uit 2001. Ongeblazen 1.6, Trendline, 265k gelopen, onderhoud ook altijd goed gehad. Kostte inclusief aflevering nog 2500. Beetje prijzig maar met een gezin had ik geen zin in gezeik. Die raak ik ook wel weer kwijt, vraag is alleen hoeveel verlies ik er op afschrijf.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• doenietzodom
quote:
The Eagle schreef op zondag 21 januari 2018 @ 12:07:
[...]

Goeie deal dan idd :)
Ik rij nu tijdelijk een Passat Variant uit 2001. Ongeblazen 1.6, Trendline, 265k gelopen, onderhoud ook altijd goed gehad. Kostte inclusief aflevering nog 2500. Beetje prijzig maar met een gezin had ik geen zin in gezeik. Die raak ik ook wel weer kwijt, vraag is alleen hoeveel verlies ik er op afschrijf.
Ah :)

Ik woon in de UK, auto’s kosten hier bijna niks :)
De velgen op de auto waren £700 en dan heb ik 400 betaald voor de auto, weinig over te klagen.

Wil alleen andere velgen er op

• Rainesh
quote:
Mad-Matt schreef op zondag 21 januari 2018 @ 11:18:
[...]

Is een aanpassing met vcds. Reageert beter op het gas. Heeft geen invloed op garantie, is gewoon een instelling. Geeft ook geen foutmeldingen etc

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

quote:
Rainesh schreef op zondag 21 januari 2018 @ 14:12:
[...]

Is een aanpassing met vcds. Reageert beter op het gas. Heeft geen invloed op garantie, is gewoon een instelling. Geeft ook geen foutmeldingen etc
Klinkt goed, persoonlijk ervaring mee?
(langere tijd)

En waar kan je je auto laten chippen met behoud van fabrieksgarantie?

D3 Profile D3 XP Ladder

• Mixpower
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 23:23
quote:
Jism schreef op zondag 21 januari 2018 @ 09:29:
[...]

Ik heb het ook helemaal niet over de C7. De C7 zal ongetwijfeld een stuk beter lopen dan de C5. Of in ieder geval de meeste 'kwalen' al geplet qua platform.

De C5 is mooi maar het is totaal niet te doen. Je mag blij zijn 350KM op een 81l brandstoftank te halen. En je zal ongetwijfeld enige moeite moeten doen om het voertuig te beschermen tegen diefstal. De onderhoudskosten voor iedere 500 gereden km's wordt je gewoon ziek van. In perspectief is dat 1000 euro per 500 gereden km's.

Daarom zeg ik; leuke auto, maar niet voor mij weggelegd want ik weet nu al op voorhand dat het ding de helft van z'n tijd in de garage zal staan.
Koop dan gewoon een C6, heel goed te doen als daily! ;)
Ken zat mensen die hem als daily gebruiken en echt 0 problemen hebben,
daarnaast is een C6 in de basis al een enorm beest zonder tuning!

It's All In The "Mix"

• Rainesh
quote:
Mad-Matt schreef op zondag 21 januari 2018 @ 16:48:
[...]

Klinkt goed, persoonlijk ervaring mee?
(langere tijd)

En waar kan je je auto laten chippen met behoud van fabrieksgarantie?
Heb het inmiddels al op aardig wat auto's gedaan (ook mijn eigen) en tot nu toe geen problemen mee. Je gasrespons is standaard exponentieel, maar door de aanpassing is het nu lineair.

Geen enkele tuner doet fabrieksgarantie overnemen. Ze geven garantie op hun software maar als er problemen zijn, dan moet eerst aangetoond worden dat het door hun software komt. Dealers en tuners wijzen dan naar elkaar de vinger. Een goede tuner weet wat hij doet en dan zul je ook probleemloze km's maken.

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 00:27
quote:
Rainesh schreef op zondag 21 januari 2018 @ 19:35:
[...]

Heb het inmiddels al op aardig wat auto's gedaan (ook mijn eigen) en tot nu toe geen problemen mee. Je gasrespons is standaard exponentieel, maar door de aanpassing is het nu lineair.

Geen enkele tuner doet fabrieksgarantie overnemen. Ze geven garantie op hun software maar als er problemen zijn, dan moet eerst aangetoond worden dat het door hun software komt. Dealers en tuners wijzen dan naar elkaar de vinger. Een goede tuner weet wat hij doet en dan zul je ook probleemloze km's maken.
Dat klinkt wel echt stukken beter, dat exponentiele rijdt niet heel geweldig vind ik, die wagens doen of niks of ineens heel veel..

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

quote:
[...]

klinkt goed.
Aangezien het een auto v/d zaak is zal ik het chippen dan maar laten gaan.

D3 Profile D3 XP Ladder

• Rainesh
quote:
Mad-Matt schreef op zondag 21 januari 2018 @ 21:18:
[...]

klinkt goed.
Aangezien het een auto v/d zaak is zal ik het chippen dan maar laten gaan.
Veel klanten vinden het fijner rijden. Enkele die amper verschil merken (maar die rijden ook constant in hun S :| )

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

S? Als in S-model, S-tronic of sportmode?

D3 Profile D3 XP Ladder

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 00:27
quote:
Mad-Matt schreef op zondag 21 januari 2018 @ 21:31:
S? Als in S-model, S-tronic of sportmode?
Sportstand van DSG/automaat

• Flipside22
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 13-08 23:20
quote:
Mixpower schreef op zondag 21 januari 2018 @ 19:14:
[...]

Koop dan gewoon een C6, heel goed te doen als daily! ;)
Ken zat mensen die hem als daily gebruiken en echt 0 problemen hebben,
daarnaast is een C6 in de basis al een enorm beest zonder tuning!
C6 is een stuk betrouwbaarder, maar nog steeds een pain in the ass als er wat mee is. Zo zijn er enkele koelslangen waar je alleen bij kan als de motor eruit is. Hetzelfde geld voor bijv het vervangen van de startmotor.
quote:
[...]

Enkele dure tuners zoals MTM bieden het incl garantie. Zij sluiten dan als het ware een verzekering af voor je motor. Mochten er dan problemen ontstaan, zou het gedekt moeten zijn.

Maar ik ben wel de laatste die garantie advies moet gaan geven, omdat ik persoonlijk al zon 10x heb ervaren hoe bagger Audi is met garantie :'(
quote:
Rainesh schreef op zondag 21 januari 2018 @ 21:20:
[...]

Veel klanten vinden het fijner rijden. Enkele die amper verschil merken (maar die rijden ook constant in hun S :| )
Dit is dus eigenlijk ook hoe drive select werkt toch? Ik merk in comfort een stuk slappere gasrespons dan in dynamic.

• Mixpower
quote:
Flipside22 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 22:25:
[...]

C6 is een stuk betrouwbaarder, maar nog steeds een pain in the ass als er wat mee is. Zo zijn er enkele koelslangen waar je alleen bij kan als de motor eruit is. Hetzelfde geld voor bijv het vervangen van de startmotor.
Klopt als er wat mee is dan is het kloten, maar koop een C6 pak hem aan en je hebt er tijden plezier van zeker als een daily!

It's All In The "Mix"

• Erwin
  • Nu online
quote:
doenietzodom schreef op zondag 21 januari 2018 @ 13:04:
[...]

Ah :)

Ik woon in de UK, auto’s kosten hier bijna niks :)
De velgen op de auto waren £700 en dan heb ik 400 betaald voor de auto, weinig over te klagen.

Wil alleen andere velgen er op
Bijbetalen voor de velgen? Klinkt als de Britse nevenvestiging van JetCars :+ .
quote:
[...]

Dit ja. Ik hoorde in de wandelgangen dat bij sommige defecten meteen het hele blok eruit moet. Ik weet niet maar dat zijn vrij bizarre ingrepen met een enorme kostenplaatje.
quote:
[...]

Enkele dure tuners zoals MTM bieden het incl garantie. Zij sluiten dan als het ware een verzekering af voor je motor. Mochten er dan problemen ontstaan, zou het gedekt moeten zijn.
Met de uitzondering dat alleen zij de tune doen en zij de materialen ook zelf aanschaffen. Kameraad van mij die met z'n RS6 bezig is had in eerste instantie zijn koppelomvormer elders laten doen (oost-europa) maar het tuningsbedrijf wou z'n eigen onderdelen gebruiken, wat natuurlijk logisch is. Nadat ze die koppelomvormer uit elkaar hadden getrokken waren ook zij van mening oke dit is goed spul. Dit accepteren we.

1400nm op een RS6 C5 automaat. :P Die bakken zijn by design al vrij gevoelig en gaan snel stuk. Ik had hier een poos naar zitten kijken maar er zijn niet veel tuningsbedrijven die aan de hand van een chiptune ook de automaat meenemen. Het zit 'm in de launches in eerste en tweede versnelling. Die moet gecapped worden met standaard automaat anders rij je het zo stuk.

DSG daarintegen is veel robuuster. Kan veel meer hebben ook.

M'n magische bol werken.

• Rainesh
quote:
[...]

[...]

Dit is dus eigenlijk ook hoe drive select werkt toch? Ik merk in comfort een stuk slappere gasrespons dan in dynamic.
Dit is schepje bovenop Drive select :)

• doenietzodom
quote:
Erwin schreef op zondag 21 januari 2018 @ 22:51:
[...]

Bijbetalen voor de velgen? Klinkt als de Britse nevenvestiging van JetCars :+ .
huh? hoe kom je daar bij.

heb de auto gekocht met velgen, echter toen ik ging kijken wat voor velgen het waren bleken ze 700GBP nieuw te kosten...

• Erwin
  • Nu online
quote:
doenietzodom schreef op maandag 22 januari 2018 @ 14:35:
[...]

huh? hoe kom je daar bij.

heb de auto gekocht met velgen, echter toen ik ging kijken wat voor velgen het waren bleken ze 700GBP nieuw te kosten...
Daar kwam ik bij door je zin te lezen en anders te interpreteren ;) .

• NexussJR
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 15-07 08:14
Beste Tweakers,

Ik heb een vraag wat betreft de MMI van mijn Audi A3 SB. Standaard als ik de auto start komt het MMI scherm omhoog, Ik vroeg mij af of het mogelijk is om dit standaard naar beneden te laten aangezien ik het bijna niet gebruik vanwege virtual cockpit. Het is geen ramp om hem elke keer weer naar beneden te moeten drukken maar meer een QoL ding.

Alvast bedankt!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

ONK ProCup 600 #56

quote:
Erwin schreef op maandag 22 januari 2018 @ 14:36:
[...]

Daar kwam ik bij door je zin te lezen en anders te interpreteren ;) .
Zo las ik het ook hoor ;)

• Rainesh
quote:
NexussJR schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:51:
Beste Tweakers,

Ik heb een vraag wat betreft de MMI van mijn Audi A3 SB. Standaard als ik de auto start komt het MMI scherm omhoog, Ik vroeg mij af of het mogelijk is om dit standaard naar beneden te laten aangezien ik het bijna niet gebruik vanwege virtual cockpit. Het is geen ramp om hem elke keer weer naar beneden te moeten drukken maar meer een QoL ding.

Alvast bedankt!
zover ik weet kan dat niet. Zou ik in mijn eigen auto even moeten kijken.

• doenietzodom
quote:
zal wel niet meer zo gewend zijn aan nederlands, maar bedoelde het niet zo

• Peacefully
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 28-01 12:00
Ben altijd een Audi A3 fan geweest. Ik rij nu een gtc opel uit 2008. Zijn er redelijke modellen van rond de 10k euro exclusief inruil oude auto. Ik kom alleen hoge kilometer standen tegen of moet ik daar niet zo opletten? TFSI modellen vooral. Moet ik uitkijken voor imports?

• Paul.H
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 14-08 20:10
quote:
Peacefully schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 18:43:
Ben altijd een Audi A3 fan geweest. Ik rij nu een gtc opel uit 2008. Zijn er redelijke modellen van rond de 10k euro exclusief inruil oude auto. Ik kom alleen hoge kilometer standen tegen of moet ik daar niet zo opletten? TFSI modellen vooral. Moet ik uitkijken voor imports?
Ik wil je niet bang maken, maar let op dat de 1.8 en 2.0 TFSI de modificatie uitgevoerd is bij motoren tussen "grofweg" 2009 en 2012.

Waar zoek je naar en wat vind je een hoge kilometerstand?

• Peacefully
quote:
Paul.H schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 20:31:
[...]

Ik wil je niet bang maken, maar let op dat de 1.8 en 2.0 TFSI de modificatie uitgevoerd is bij motoren tussen "grofweg" 2009 en 2012.

Ik kijk gewoon volgensmij verkeerd maar van rond de 10k kom ik meestal rond de 150k tegen. Misschien ben ik niet gewend een wagen met hoge kilometers en is het vast niet erg mits er goed onderhoud is gepleegd.

• Mixpower
quote:
Paul.H schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 20:31:
[...]

Nou echt niet, t/m 2012 zijn er problemen met zowel hoog olieverbruik eveneens de ketting die kan verspringen en daarnaast nog een tal van andere problemen, als je een beetje safe wil zitten met de 1.8 of 2.0 TFSI dan minimaal een 2013 "gebouwd" exemplaar aanschaffen!

Mixpower wijzigde deze reactie 23-01-2018 20:39 (16%)

It's All In The "Mix"

• Paul.H
quote:
Mixpower schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 20:36:
[...]

Nou echt niet, t/m 2012 zijn er problemen met zowel hoog olieverbruik eveneens de ketting die kan verspringen en daarnaast nog een tal van andere problemen, als je een beetje safe wil zitten met de 1.8 of 2.0 TFSI dan minimaal een 2013 "gebouwd" exemplaar aanschaffen!
Of koop een 2.0 TFSI van voor 2007. Of als je met minder vermogen af kunt 2.0FSI.

Nadeel in jouw geval is dat een A3 een relatief hoge aanschafprijs had in zijn segment en ook een courante auto is gebleven. Dus die blijft gewoon duur in aanschaf.

Qua onderhoud moet je echt wel goed uitkijken, er zit in zo'n "gewild" segment veel kaf onder het koren.

• Mixpower
quote:
Paul.H schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 21:11:
[...]

Of koop een 2.0 TFSI van voor 2007. Of als je met minder vermogen af kunt 2.0FSI.

Nadeel in jouw geval is dat een A3 een relatief hoge aanschafprijs had in zijn segment en ook een courante auto is gebleven. Dus die blijft gewoon duur in aanschaf.

Qua onderhoud moet je echt wel goed uitkijken, er zit in zo'n "gewild" segment veel kaf onder het koren.
Dat is inderdaad een betere optie, de TFSI blijft een probleem blok helaas..
Ouders hebben nu ook weer een nieuwe Turbo nodig op de 2.0 TFSI na alle ketting en brandstofpomp problemen..

Klopt, de A3 is duur dus dan beter op safe spelen met een ander type motor.
En garantie en coulance is ook een drama met PON dus begin er niet aan, koop dan een lekker betrouwbare Lexus of Toyota of een andere Japanner! :P

It's All In The "Mix"

• Paul.H
quote:
Mixpower schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 21:14:
[...]

Dat is inderdaad een betere optie, de TFSI blijft een probleem blok helaas..
Ouders hebben nu ook weer een nieuwe Turbo nodig op de 2.0 TFSI na alle ketting en brandstofpomp problemen..

Klopt, de A3 is duur dus dan beter op safe spelen met een ander type motor.
En garantie en coulance is ook een drama met PON dus begin er niet aan, koop dan een lekker betrouwbare Lexus of Toyota of een andere Japanner! :P
2.0FSI is helaas maar tot 2007 (correct me if I’m wrong) gebouwd. En in vergelijking met een Astra OPC lever je dan veel in.

• Mixpower
quote:
Paul.H schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 21:19:
[...]

2.0FSI is helaas maar tot 2007 (correct me if I’m wrong) gebouwd. En in vergelijking met een Astra OPC lever je dan veel in.
Zo ongeveer ja, en inderdaad zou dan lekker in die OPC blijven rijden.
De modellen zijn mooi, maar motorisch is er zoveel ellende met die VAG zooi dat je er gewoon ver van weg moet blijven! VAG heeft jaren nodig gehad om de TFSI lijn goed te krijgen, en de kopers waren letterlijk bèta testers van de "beproefde" vag techniek...

It's All In The "Mix"

• Paul.H
quote:
Mixpower schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 21:30:
[...]

Zo ongeveer ja, en inderdaad zou dan lekker in die OPC blijven rijden.
De modellen zijn mooi, maar motorisch is er zoveel ellende met die VAG zooi dat je er gewoon ver van weg moet blijven! VAG heeft jaren nodig gehad om de TFSI lijn goed te krijgen, en de kopers waren letterlijk bèta testers van de "beproefde" vag techniek...
Of neem voor lief dat je bij aanschaf 2,5-3k kwijt bent voor de rework aan de zuigerveren. Dan heb je aan een 2.0 TFSI echt een lekker kanon :)

• Mixpower
quote:
Paul.H schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 21:37:
[...]

Of neem voor lief dat je bij aanschaf 2,5-3k kwijt bent voor de rework aan de zuigerveren. Dan heb je aan een 2.0 TFSI echt een lekker kanon :)
Klopt, maar dan moet je meteen de ketting, ketting spanner, inlaatspruitstuk en de hogedruk brandstofpomp laten vervangen. En als je toch bezig bent meteen even de kleppen laten reinigen bij HBT Techniek ;)
En daarbij hebben niet alle 2.0 TFSI last van hoog olieverbruik, die van mijn ouders heeft er gelukkig geen last van en gaat dat ook niet meer doen gezien de huidige km-stand.

Mixpower wijzigde deze reactie 23-01-2018 21:43 (7%)

It's All In The "Mix"

• Paul.H
quote:
Mixpower schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 21:42:
[...]

Klopt, maar dan moet je meteen de ketting, ketting spanner, inlaatspruitstuk en de hogedruk brandstofpomp laten vervangen. En als je toch bezig bent meteen even de kleppen laten reinigen bij HBT Techniek ;)
En daarbij hebben niet alle 2.0 TFSI last van hoog olieverbruik, die van mijn ouders heeft er gelukkig geen last van en gaat dat ook niet meer doen gezien de huidige km-stand.
1.8 is toch degene met al die problemen? 2.0 had daar niet zo veel last van, dacht ik.

Ik heb ook een 2.0TFSI (2006) en heb ook geen last van olie verbruik :)

• Mixpower
quote:
Paul.H schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 21:52:
[...]

1.8 is toch degene met al die problemen? 2.0 had daar niet zo veel last van, dacht ik.

Ik heb ook een 2.0TFSI (2006) en heb ook geen last van olie verbruik :)
Was het maar waar, de 1.8 en 2.0 (EA888) zijn dezelfde motoren op de inhoud na.
Deze dingen en meer zijn al vervangen aan de 2.0 TFSI A3 SB 2009 van mijn ouders. :X

It's All In The "Mix"

• Chaoss
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 09:04

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

quote:
Mixpower schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 21:14:
lekker betrouwbare Lexus of Toyota of een andere Japanner! :P
Alsof dat heilig is, mijn vader had hiervoor een Pajero, problemen net de turbo en de variabele timing daarvan, was voor hem gelukkig een lease. Hij heeft nu privé een Nissan Xtrail en de liep laatst in de noodloop door een defecte computer. Sowieso koop je bij Nissan tegenwoordig Renault techniek, of je daar nu zo blij van wordt :+

En het oog wil ook wat, het lijkt wel of er geen mooie Japanner te krijgen is, veel 'rare' modelen en goedkope materialen, Toyota is daarin wel koploper. Dan doet Kia het qua design nog beter, die richten zich duidelijk meer op de Europese markt.

Greatness Awaits! PSN: Wanderer200

• Paul.H
quote:
Chaoss schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 23:19:
[...]

...
Dan doet Kia het qua design nog beter, die richten zich duidelijk meer op de Europese markt.
Die hebben dan ook de hoofddesigner van Audi een paar jaar geleden overgenomen en dat was een goed zet zo te zien!

• Peacefully
Dus kijken naar een 1.8 of 2.0 TFSI of vanaf 2013? maar is dat haalbaar met een budget van 10k exclusief inruil astra gtc 2008 met 145k kilometers?

• Rainesh
De oliezuipers zijn blokken die je voornamelijk in de A4/A5 zult vinden. De a3 gebruikt andere blokken omdat die ook anders geplaatst/ontworpen zijn.

• Paul.H
quote:
Rainesh schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 21:27:
De oliezuipers zijn blokken die je voornamelijk in de A4/A5 zult vinden. De a3 gebruikt andere blokken omdat die ook anders geplaatst/ontworpen zijn.
Toch is die 1.8 (dezelfde als in de Golf afaik) niet geheel foutloos.
Helaas was 2006-2012 niet de beste tijd qua motorenbouw binnen de VAG groep.

• Ragdoll
  • Laatst online: 08:52

Ragdoll

Frontpage Admin / Moderator Witgoed
@Peacefully Als ik zo rond kijk dan gaat de gemiddelde Astra GTC uit 2008 met 145K rond de 5 ~ 6000 afhankelijk van welke motor erin ligt. Inruil waarde zal dan afhankelijk van de staat mogelijk 3 ~ 4000 zijn bij een handelaar.

Maar wat zoek je concreet? Zoek je minimaal een A3 met 1.8 of 2.0 TFSI of mag het ook met minder bijvoorbeeld een 1.4 TFSI. Zoek je een Automaat of handbak?

Wat zoek je aan uitrusting, S-Line, leer, navigatie, climate control, stoel verwarming etc. Dat geeft een indruk waar je naar opzoek bent en of dat haalbaar is met jouw budget.

Als ik even uitga van +- ¤13000 inclusief inruil, bouwjaar vanaf 2012 en tot 125K kilometers dan kom ik voornamelijk uit op de 1.2 en 1.4TFSI motoren met weinig tot geen luxe opties.

De 1.2TFSI is nog te chippen tot 140pk en de 1.4TFSI zelfs tot 170pk.

Overigens hoef je voor import niet bang te zijn zolang de onderhoudshistorie bekend is. Zeker auto’s uit duitsland zijn over het algemeen beter onderhouden door lagere onderhoudskosten en strengere periodieke keuringen.

• Mixpower
quote:
Rainesh schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 21:27:
Toch heeft de A3 er ook last van helaas, gelukkig ons exemplaar niet maar een enkeling wel!
Gelukkig niet in de mate zoals bij de A4/A5 inderdaad. :+

It's All In The "Mix"

• Flipside22
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 13-08 23:20
Ik heb een paar 2.0 TFSI's gehad, allemaal zonder problemen. O.a. in de Golf Edition 30, Leon Cupra en Golf 6 R20.

• Paul.H
quote:
Tylen schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:50:
[...]

Verschikkelijk mooi. Blauwe auto's zijn gewoon het vetst 8)
Check deze RS3 _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

https://instagram.com/p/BeYjTcxFokK/

*Paul slurpt een hoekje kwijl terug*

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Snap niet dat zo'n auto überhaupt zonder getinte ramen gekocht kan worden, zonde.

• Famous
  • Registratie: november 2009
quote:
Paul.H schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 20:34:
[...]

Zitten die krengen in 3,8 secondes aan de 100..
Potverdorrie :+

@Flipside22 Dat zijn eigenlijk ook altijd andere blokken dan in een “normale” auto ligt. Zeker als je kijkt naar de Editions of R20, dat zijn alweer andere blokken dan de GTI’s.

Xbox live: Famous1303 | Golf R20 404PK, 527Nm

• Tuintje
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 02:52

Tuintje

Briljant, hard en geslepen

quote:
Paul.H schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 20:34:
[...]

Dan ging ik toch echt wel voor een AR Giulia Quadrifoglio.

www.autopoetsbedrijfwinsum.nl

• Paul.H
quote:
Tuintje schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 01:40:
[...]

Dan ging ik toch echt wel voor een AR Giulia Quadrifoglio.
Ik ook hoor! Blijft echt een bruut apparaat die Giulia Q!

• Peacefully
quote:
Ragdoll schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 23:07:
@Peacefully Als ik zo rond kijk dan gaat de gemiddelde Astra GTC uit 2008 met 145K rond de 5 ~ 6000 afhankelijk van welke motor erin ligt. Inruil waarde zal dan afhankelijk van de staat mogelijk 3 ~ 4000 zijn bij een handelaar.

Maar wat zoek je concreet? Zoek je minimaal een A3 met 1.8 of 2.0 TFSI of mag het ook met minder bijvoorbeeld een 1.4 TFSI. Zoek je een Automaat of handbak?

Wat zoek je aan uitrusting, S-Line, leer, navigatie, climate control, stoel verwarming etc. Dat geeft een indruk waar je naar opzoek bent en of dat haalbaar is met jouw budget.

Als ik even uitga van +- ¤13000 inclusief inruil, bouwjaar vanaf 2012 en tot 125K kilometers dan kom ik voornamelijk uit op de 1.2 en 1.4TFSI motoren met weinig tot geen luxe opties.

De 1.2TFSI is nog te chippen tot 140pk en de 1.4TFSI zelfs tot 170pk.

Overigens hoef je voor import niet bang te zijn zolang de onderhoudshistorie bekend is. Zeker auto’s uit duitsland zijn over het algemeen beter onderhouden door lagere onderhoudskosten en strengere periodieke keuringen.
Onderhoud pleeg ik altijd op de momenten wanneer het hoort. de 1.2 tfsi zou wel iets zijn aangezien als ik hem nog sneller wil hebben altijd zou kunnen chippen. Ik heb niet echt specifiek een wens dan alleen dat het een betrouwbare motor is verder niet aangezien de budget niet echt veel toelaat zoals ik het begrijp en het al wist.

• Ragdoll
  • Laatst online: 08:52

Ragdoll

Frontpage Admin / Moderator Witgoed
@Peacefully Nou kan ik natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken maar als je iets meer kan besteden heb al je veel leukere auto’s.

Denk bijvoorbeeld aan particuliere verkoop van jouw auto in plaats van inruil. Dat scheelt al gauw een ¤1000 ~ ¤1500 en dan zelf nog wat sparen.

Dan kom je uit op dit soort auto’s:
1.8TFSI http://link.marktplaats.nl/m1248694448
1.2TFSI http://link.marktplaats.nl/m1248743710

Meestal is er met deze prijzen nog te onderhandelen over korting zonder inruil. Bij de aankoop van mijn A5 geen korting gevraagd want daar kreeg ik 4 nieuwe banden en de winterbanden die eronder zaten mocht ik houden. Op de A4 heb ik ¤950 af kunnen praten.

• TimmieVelthuis
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 08:59
quote:
Mixpower schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 20:36:
[...]

Ik ben het met je eens dat het blok niet de beste is, maar het is niet alleen maar rampzalig hoor. Je hoort natuurlijk sneller de slechte dan de goede zaken :)

Heb 1.8 TFSI blok in m'n A4 van medio 2012. Hij gebruikt wel iets olie, maar nooit zoveel dat ik een melding krijg om aan te vullen voordat ik weer na 20.000 km de olie moet verversen. Nu al probleemloos 165.000km op de teller en blok heeft nu 210 i.p.v. 120 pk 8)

• Mixpower
quote:
TimmieVelthuis schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:59:
[...]

Ik ben het met je eens dat het blok niet de beste is, maar het is niet alleen maar rampzalig hoor. Je hoort natuurlijk sneller de slechte dan de goede zaken :)

Heb 1.8 TFSI blok in m'n A4 van medio 2012. Hij gebruikt wel iets olie, maar nooit zoveel dat ik een melding krijg om aan te vullen voordat ik weer na 20.000 km de olie moet verversen. Nu al probleemloos 165.000km op de teller en blok heeft nu 210 i.p.v. 120 pk 8)
Fijn dat je probleemloos rijd en hoop ook dat zo blijft! :)
Maar helaas is de praktijk toch echt anders, ik zie helaas veel te vaak van dit soort blokken met problemen op duiken bij mijn klanten (garages, dealers en specialisten).

It's All In The "Mix"

• Wom
  • Laatst online: 14-08 16:04
Jammer dat de eerste versies niet probleemloos zijn, want het is wel een zeer fijne blok die 2.0TFSI. In mijn GTI was het olieverbruik minder dan in mijn A5, maar bij de A5 is onder coulance alles terug in orde gebracht (terug te lezen in dit topic).

Boozyshop.nl

• Mixpower
quote:
Wom schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:22:
Jammer dat de eerste versies niet probleemloos zijn, want het is wel een zeer fijne blok die 2.0TFSI. In mijn GTI was het olieverbruik minder dan in mijn A5, maar bij de A5 is onder coulance alles terug in orde gebracht (terug te lezen in dit topic).
Zeker, het is een zeer fijn blok om mee te rijden als deze 100% goed is! :)
Had je verhaal destijds gelezen inderdaad, maar dan nog coulance of niet het geeft je niet echt een fijn gevoel gezien de leeftijd en km-stand.

It's All In The "Mix"

• TimmieVelthuis
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 08:59
quote:
Mixpower schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:20:
[...]

Fijn dat je probleemloos rijd en hoop ook dat zo blijft! :)
Maar helaas is de praktijk toch echt anders, ik zie helaas veel te vaak van dit soort blokken met problemen op duiken bij mijn klanten (garages, dealers en specialisten).
Ik hoor het ook hoor, net zoals de problemen met Multitronic of heet het nou Mulitrauma? ;)

Wat is ook op diverse fora heb gelezen is dat het probleem zeer voornamelijk voordeed tot 2012 ipv 2013, maar of dit echt zo is weet ik niet. Ik heb er gelukkig geen last van, maar mocht het wel gaan gebeuren dan weet ik de verkopende partij te vinden. Deze dealer heeft al aangegeven mij dan te gaan helpen onder coulance. Vereiste bij de aankoop en heb het zwart op wit 8)

• Mixpower
quote:
TimmieVelthuis schreef op maandag 29 januari 2018 @ 17:27:
[...]

Ik hoor het ook hoor, net zoals de problemen met Multitronic of heet het nou Mulitrauma? ;)

Wat is ook op diverse fora heb gelezen is dat het probleem zeer voornamelijk voordeed tot 2012 ipv 2013, maar of dit echt zo is weet ik niet. Ik heb er gelukkig geen last van, maar mocht het wel gaan gebeuren dan weet ik de verkopende partij te vinden. Deze dealer heeft al aangegeven mij dan te gaan helpen onder coulance. Vereiste bij de aankoop en heb het zwart op wit 8)
Haha klopt inderdaad, laten we het maar op Mulitrauma houden. :+

De grootste problemen zijn vanaf 2013 (gebouwde) motoren wel verholpen, maar ze zijn nog steeds niet helemaal probleemloos helaas.
Oh dat is wel een hele fijne gedachte dan inderdaad, slim dat je dat zo hebt geregeld en vast laten leggen de gemiddelde consument is jammer genoeg altijd de pineut met dit soort dingen!

It's All In The "Mix"

• Famous
Klik zo nu en dan het Audi topic aan hopende op een berichtje van @Jism .

Helaas nog niks :'(
Heeft hij al een andere auto en hebben jullie hem weggepest of?

• MisteRMeesteR
  • Registratie: december 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

quote:
Famous schreef op maandag 29 januari 2018 @ 20:05:
Klik zo nu en dan het Audi topic aan hopende op een berichtje van @Jism .

Helaas nog niks :'(
Heeft hij al een andere auto en hebben jullie hem weggepest of?
Deed ie laatst niet mee in een filmpje van ene Rapper Sjors?

* MisteRMeesteR rent.. :P

Maar idd, hopelijk vindt hij snel een RS6 C5.. 8) O+

www.google.nl

• Famous
quote:
MisteRMeesteR schreef op maandag 29 januari 2018 @ 20:13:
[...]

Deed ie laatst niet mee in een filmpje van ene Rapper Sjors?

* MisteRMeesteR rent.. :P

Maar idd, hopelijk vindt hij snel een RS6 C5.. 8) O+
Bedoelde het serieus :+

Las bijna niets hier maar vond die van hem altijd wel interessant!
“Leerde” er ook nog eens wat van. Sinds hij niets meer post kom ik eigenlijk helemaal niet meer hier merkte ik, toch zonde om mij als lurken te missen :D

• MisteRMeesteR
  • Registratie: december 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

quote:
Famous schreef op maandag 29 januari 2018 @ 22:40:
[...]

Bedoelde het serieus :+

Las bijna niets hier maar vond die van hem altijd wel interessant!
“Leerde” er ook nog eens wat van. Sinds hij niets meer post kom ik eigenlijk helemaal niet meer hier merkte ik, toch zonde om mij als lurken te missen :D
Ik maak ook maar een flauw grapje. Vond zijn posts ook altijd zeer vermakelijk!

* MisteRMeesteR is medelurker big time!

www.google.nl

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Hij is waarschijnlijk zijn B5 aan het terug kopen en in elkaar zetten omdat het toch wel een fijne bak is en de C5 bleek bij nader onderzoek erg duur te zijn in onderhoud.

Chaoss wijzigde deze reactie 29-01-2018 22:45 (16%)

• BoltYes
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 23:19
Haha, k hoop dat ie verstandig wordt en een iets recentere auto koopt. Zoals ie zelf aangaf een S5 ofzo ;)

¯\_(ツ)_/¯

• Famous
quote:
Chaoss schreef op maandag 29 januari 2018 @ 22:44:
Hij is waarschijnlijk zijn B5 aan het terug kopen en in elkaar zetten omdat het toch wel een fijne bak is en de C5 bleek bij nader onderzoek erg duur te zijn in onderhoud.
Had een redelijk verhaal getypt maar telefoon viel uit, lang verhaal kort :+

- Denk dat hij enigzins wel geld heeft gekregen op deze manier.
- Kan niet in zijn portemonnee kijken maar zal niet dun zijn.
- Een auto als dit mag geld kosten -> hobby.
- Mijn simpele Golf staat al elke maand op de brug.
- You can’t find the right tools in this garage, mister Arizona, you don’t belong near a car.

Famous wijzigde deze reactie 29-01-2018 23:40 (0%)
Reden: Stomme autocorrect

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Was sarcasme :+ Jism past zijn plannen vaker aan dan dat ik van boxershort verwisselen.

En hij is nogal van de hak op de tak: ik ga mijn B5 verkopen, ik ga hem toch niet verkopen, ik ga hem verkopen, ik heb besloten hem te houden etc.

Maar voor de rest /care, maar het is verdacht stil sinds zijn C5 aankoop plannen.

Pagina: 1 ... 63 ... 72 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True