Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 62 63 64 Laatste
Acties:

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 15:51
quote:
Chaoss schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 00:22:
Was sarcasme :+ Jism past zijn plannen vaker aan dan dat ik van boxershort verwisselen.

En hij is nogal van de hak op de tak: ik ga mijn B5 verkopen, ik ga hem toch niet verkopen, ik ga hem verkopen, ik heb besloten hem te houden etc.

Maar voor de rest /care, maar het is verdacht stil sinds zijn C5 aankoop plannen.
Zegt dat dan wat over de hardheid van jouw boxershort of? :$

Xbox live: Famous1303 | Golf R20 388,2PK, 515Nm

quote:
Famous schreef op maandag 29 januari 2018 @ 22:40:
[...]

Bedoelde het serieus :+

Las bijna niets hier maar vond die van hem altijd wel interessant!
“Leerde” er ook nog eens wat van. Sinds hij niets meer post kom ik eigenlijk helemaal niet meer hier merkte ik, toch zonde om mij als lurken te missen :D
Het contract is afgelopen met Twaakers als content writer. Ik heb weinig meer te zoeken in dit topic. Toch bedankt allemaal voor de goede steun enzo. :+
quote:
Chaoss schreef op maandag 29 januari 2018 @ 22:44:
Hij is waarschijnlijk zijn B5 aan het terug kopen en in elkaar zetten omdat het toch wel een fijne bak is en de C5 bleek bij nader onderzoek erg duur te zijn in onderhoud.
De C5 begin ik niet meer aan. Heel toevallig ga ik deze maand nog naar zwitserland. Enerzijds om het resterende mapje met RS4 badge te brengen, anderzijds om een biertje met die gasten te poppen. Ze hebben een loods vol met RS4's daar staan en kijken kan geen kwaad.

Boek meteen ook een hotelletje daar, gaan een nachtje/weekendje zwitserland doen. Rijden met de RS6, die donderdag bij MRC in UK staat voor een remap.

Ik ben bezig met een S5. :) Overige dingen doe ik gewoon online (boodschappen) en als ik wegmoet verzorg ik wel een auto. No big deal. :)

M'n magische bol werken.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb over een paar maanden ws een Passat station 1.6 uit koop. Is dat iets voor je? :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 15:14

Joopieboy

Sport, Race, Joopie

Van 1pk per 2 kilo naar 1pk per 10 kilo. Wat should possible go wrong :+

Ridiculous mode engaged

Denk dat een passat prima zal rijden. Paar keer in gereden inmiddels. Niets mis mee. Het is alleen niet wat je gewend bent :+

Nu dat mijn auto ook echt weg is besef ik pas hoe snel mijn auto werkelijk was geweest. Rij je er dagelijks in dan voelt het allemaal heel gewoon. Maar rij je er niet meer in dan pas leer je zo'n ding stomweg te waarderen.

Ik had 'm kunnen houden maar ik liep tegen motor revisie aan (8k) en een spuitjob aan (2k). Plus optiek hier en daar alles in orde krijgen en dan hik je zo tegen de 14k aan.

Ik vind dat eigenlijk best veel geld voor een 4 tonner. Mezelf kennende moest er ook minimaal 600PK uit gehaald worden en dan loopt zoiets best in de nummertjes.

Revisie of overspuiten doe ik niet bij de beun. Zoiets moet gewoon goed zijn. Daar zijn m'n prijzen ook op gebaseerd. De V6 Bi-turbo in de RS4 heeft dus een lifespan van ongeveer 4 ton. Na deze stand gaat de cilinderkop bij de kleppen gewoon haarscheurtjes vertonen en dat gaat zich uitwijzen in compressie verlies. Ook jaarlijkse keuring met APK bracht de CO2 ieder jaar hoger. Ik snapte niet waarom.

Totdat iemand me vertelde, alle RS4's hebben hier last van. Of er verschil is tussen de "Coscast" koppen of die van Audi durf ik niet te vertellen. Men kan de 2.4 koppen op die van een RS4 plaatsen, heeft wel enige werk nodig maar zo kan je 'scheurloos' rond blijven rijden. De koppen van een RS4 zijn echt op de max engineerd.

M'n magische bol werken.

• royhoi
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 12:51
Ff wat meer uitgeven en een mooie rs3 halen @Jism 😊

Ik ben dyslectisch dus let niet op mijn spelfouten.

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

quote:
Joopieboy schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:14:
Van 1pk per 2 kilo naar 1pk per 10 kilo. Wat should could possible go wrong :+
FTFY ;)

Ongeblazen 1.6 uit 2003, net 15 geworden en 265k op de klok icm altijd goed onderhouden. Kan weinig aan stuk. Ja de bestuurder als ie die auto sneller inschat dan ie is :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006

Joopieboy

Sport, Race, Joopie

quote:
The Eagle schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 19:32:
[...]

FTFY ;)

Ongeblazen 1.6 uit 2003, net 15 geworden en 265k op de klok icm altijd goed onderhouden. Kan weinig aan stuk. Ja de bestuurder als ie die auto sneller inschat dan ie is :+
:+

Mja degelijk en betrouwbaar is t wel. Zelfde blok lag in onze Touran en op olieverbruik na was t ding niet stuk te krijgen. :)

Ridiculous mode engaged

quote:
royhoi schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 19:00:

Gewoon even voor zitten en van genieten. *;

M'n magische bol werken.

• max
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Wtf is dat opeens met al die (S)Q7's? Vandaag alleen al 5 tegen gekomen, gisteren ook 4 en afgelopen weekend opgeteld denk ik een stuk of 15 (veelal Duitsers en Belgen, want Limburg).

Zijn die in de uitverkoop ofzo? Ook allemaal >2016 model.

* max doet iets verkeerd.

Bald by design, beard by choice.

Discussiëren met een vrouw is zoals het lezen van algemene gebruiksvoorwaarden: uiteindelijk negeer je alles en zeg je "OK".

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Ja, je had die Kodiaq moeten laten voor wat ie was en een (S)Q7 moeten bestellen. Kost je een flinke duit eigen bijdrage maar dan heb je ook wat ;)

• Mixpower
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 15:53
quote:
max schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 23:06:
Wtf is dat opeens met al die (S)Q7's? Vandaag alleen al 5 tegen gekomen, gisteren ook 4 en afgelopen weekend opgeteld denk ik een stuk of 15 (veelal Duitsers en Belgen, want Limburg).

Zijn die in de uitverkoop ofzo? Ook allemaal <2016 model.

* max doet iets verkeerd.
It's a sign... :+

It's All In The "Mix"

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

@The Eagle Ik wil ook graag eten en de plee kunnen doorspoelen met leidingwater.

Laatst een S klasse in elkaar geklikt....2,5k leasebedrag per maand. En daar komt de bijtelling nog bij. :X

Discussiëren met een vrouw is zoals het lezen van algemene gebruiksvoorwaarden: uiteindelijk negeer je alles en zeg je "OK".

Er zijn verschilende constructies mogelijk man. Desnoods huur je het. :P

M'n magische bol werken.

• Mixpower
Precies gewoon YOLO.. :+

It's All In The "Mix"

• Flipside22
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 00:24
quote:
max schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 23:51:
@The Eagle Ik wil ook graag eten en de plee kunnen doorspoelen met leidingwater.

Laatst een S klasse in elkaar geklikt....2,5k leasebedrag per maand. En daar komt de bijtelling nog bij. :X
Bijtelling? Gewoon geen privé km's en af en toe naar Zuid-Europa omdat daar een speciaal asbakje te koop staat die je nodig hebt voor je auto. O-)
Er zijn serieus mensen die het op deze manier doen, en nope not me

• 911GT2
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 13-02 21:41

911GT2

en bouwen maar!

Ik ga zaterdag mijn Audi TT 8j 3.2 quattro ophalen uit Duitsland *O* .
De auto is bijna volledig gespect, maar er zit helaas geen AMI interface op de RNS-E maar enkel een 6 CD wisselaar.

Nou weet ik dat er verschillende alternatieven zijn om dat te vervangen/ ondervangen. Echter daarmee heb ik nog steeds de RNS-E navigatie welke voor het laatst geupdated is in 2015.

Ik gebruik zelf veel Waze als ik in de auto zit omdat ik dat completer vindt als navigatiesysteem. Nou kwam ik de Kivic one tegen. Wat waze gewoon op de RNS-E kan streamen. En waze integreert weer lekker met spottify dus dat zou ideaal zijn.

Helaas wordt de kivic one niet meer geleverd. En ben ik dus op zoek naar een alternatief. Wat doen de Audi rijders hier?

• Wom
  • Laatst online: 16:10
Ik gebruik zo'n standaard voor je GSM welke in de ventilatie past en dan Maps op de telefoon. Erg karig, ik weet het, maar vind het fijn werken en was voor 7 euro het mannetje :+

Verkeerde gierigheid om geen mapupdates van de ingebouwde navigatie te doen misschien, maar de verkeersinfo van Google is 100x accurater.

Maar er zijn vast betere manieren dan dit hoor :)

Boozyshop.nl

• Mixpower
quote:
911GT2 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:41:
Ik ga zaterdag mijn Audi TT 8j 3.2 quattro ophalen uit Duitsland *O* .
De auto is bijna volledig gespect, maar er zit helaas geen AMI interface op de RNS-E maar enkel een 6 CD wisselaar.

Nou weet ik dat er verschillende alternatieven zijn om dat te vervangen/ ondervangen. Echter daarmee heb ik nog steeds de RNS-E navigatie welke voor het laatst geupdated is in 2015.

Ik gebruik zelf veel Waze als ik in de auto zit omdat ik dat completer vindt als navigatiesysteem. Nou kwam ik de Kivic one tegen. Wat waze gewoon op de RNS-E kan streamen. En waze integreert weer lekker met spottify dus dat zou ideaal zijn.

Helaas wordt de kivic one niet meer geleverd. En ben ik dus op zoek naar een alternatief. Wat doen de Audi rijders hier?
Verstandig dat je toch voor een 3.2 bent gegaan, zijn gewoon zeer goede blokken! :)
Gefeliciteerd! 8)

It's All In The "Mix"

• 911GT2
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 13-02 21:41

911GT2

en bouwen maar!

quote:
Mixpower schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:03:
[...]

Verstandig dat je toch voor een 3.2 bent gegaan, zijn gewoon zeer goede blokken! :)
Gefeliciteerd! 8)
Ik heb al een 2.0 TFSI in onze scirocco. En ik heb met de 2.0TFSI gereden in de TT dat deed me weinig. Zelfs in de TTS vond ik het niet zo indrukwekkend. Het 3.2 blok voelt veel meer betrokken en geeft veel meer emotie in mijn mening. Dat en het verschillende karakter ten opzichte van de Scirocco hebben de keuze doen doorslaan. Dan maar wat minder zuinig.

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
quote:
royhoi schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 19:00:
En dan iedere 5000 kilometers je remschijven mogen wisselen op eigen kosten (want PON) omdat Audi te cheap was om een fatsoenlijk sperdiff te monteren en dat dus simuleert door de wielen bij te remmen, waardoor ze te heet worden, waardoor ze krom trekken :')

Everything that is, sprang from what was | iRacing Profiel

• -Muncky-
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 08-02 11:15
Ik heb een leasebak, A3 8V 1.6 TDI met 110pk. Qua vermogen houd dit niet over.. zeker op de snelweg kan het soms flink irritant zijn om net even dat beetje meer vermogen niet te hebben.

Wat zijn de (on)mogelijkheden voor het verkrijgen van meer vermogen hier? Een externe box heeft de voorkeur. Wat zijn de gevolgen voor de garantie? Ziet de dealer de aanpassingen, ook al is deze extern/demontabel?

(In het verleden heb ik positieve ervaringen gehad met het chippen bij JD, ik zal sowieso even bij hun informeren naar de mogelijkheden!) :)

• Mixpower
quote:
911GT2 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:08:
[...]

Ik heb al een 2.0 TFSI in onze scirocco. En ik heb met de 2.0TFSI gereden in de TT dat deed me weinig. Zelfs in de TTS vond ik het niet zo indrukwekkend. Het 3.2 blok voelt veel meer betrokken en geeft veel meer emotie in mijn mening. Dat en het verschillende karakter ten opzichte van de Scirocco hebben de keuze doen doorslaan. Dan maar wat minder zuinig.
Klopt helemaal, heb 2 TT's gehad met een 3.2 heel erg fijn blok met emotie inderdaad en het lekkere rauwe vr6 geluid! :)
quote:
-Muncky- schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:10:
Ik heb een leasebak, A3 8V 1.6 TDI met 110pk. Qua vermogen houd dit niet over.. zeker op de snelweg kan het soms flink irritant zijn om net even dat beetje meer vermogen niet te hebben.

Wat zijn de (on)mogelijkheden voor het verkrijgen van meer vermogen hier? Een externe box heeft de voorkeur. Wat zijn de gevolgen voor de garantie? Ziet de dealer de aanpassingen, ook al is deze extern/demontabel?

(In het verleden heb ik positieve ervaringen gehad met het chippen bij JD, ik zal sowieso even bij hun informeren naar de mogelijkheden!) :)
Gewoon even langs JD gaan inderdaad, ga je heel blij mee zijn! :)

Mixpower wijzigde deze reactie 31-01-2018 10:20 (37%)

It's All In The "Mix"

• Rainesh
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 14:57
quote:
FastFred schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:09:
[...]

En dan iedere 5000 kilometers je remschijven mogen wisselen op eigen kosten (want PON) omdat Audi te cheap was om een fatsoenlijk sperdiff te monteren en dat dus simuleert door de wielen bij te remmen, waardoor ze te heet worden, waardoor ze krom trekken :')
dat probleem is zover ik weet inmiddels opgelost met wat nieuwe rem-onderdelen.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Malt007
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 13:05
quote:
Rainesh schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:21:
[...]

dat probleem is zover ik weet inmiddels opgelost met wat nieuwe rem-onderdelen.
Niet echt, check het autoweek forum maar eens. PON behandelt de RS3-eigenaren ook zo schofterig, niet normaal. Er zit gewoon iets fout in het hele ontwerp wat niet opgelost kan worden, de mods die Audi Duitsland levert schijnen ook niet te werken.

• royhoi
Autoweek 🤣🤣 allemaal na praters en internet schreeuwers tenzij iedereen daar rs3 rijd natuurlijk.

quote:
Mixpower schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:19:
[...]

Gewoon even langs JD gaan inderdaad, ga je heel blij mee zijn! :)
Ik lees steeds vaker hier JD dit JD dat.... maar zo goed is JD helemaal niet. Ik hoor ook buiten het forum om dat mensen met vrij dure auto's van een koude kermis thuiskwamen, bij JD.

M'n magische bol werken.

• BoltYes
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 13:44
quote:
Jism schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:35:
[...]

Ik lees steeds vaker hier JD dit JD dat.... maar zo goed is JD helemaal niet. Ik hoor ook buiten het forum om dat mensen met vrij dure auto's van een koude kermis thuiskwamen, bij JD.
Geef eens voorbeelden dan?
quote:
BoltYes schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:02:
[...]

Geef eens voorbeelden dan?
Er was een poos terug in dit topic ook een discussie over JD. Ik hoor het ook in mijn kringen sinds kort. En dat het voor een performance auto gewoon af te raden is.

Iets met mensen die er vroeger werkte en kwaliteit wisten te waarborgen.

M'n magische bol werken.

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 15:38
quote:
-Muncky- schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:10:

http://dvxperformance.com...k2-07-2016/5564/16-tdi-/1

Vaak geeft de tuner de mogelijkheid om 1x per jaar gratis terug te flashen voor als de wagen op onderhoud enzo moet. Bij DVX is dat in ieder geval van toepassing.

Airbnb.com: 35¤ korting vanaf 65¤ voor nieuwe accounts Booking.com: 15¤ korting bij Booking.com boeking vanaf 30¤

• Famous
quote:
Jism schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:04:
[...]

Er was een poos terug in dit topic ook een discussie over JD. Ik hoor het ook in mijn kringen sinds kort. En dat het voor een performance auto gewoon af te raden is.

Iets met mensen die er vroeger werkte en kwaliteit wisten te waarborgen.
Kan alleen maar amen zeggen maar volgens mij was ik degene die de vorige discussie aanwakkerde :+

Ze groeien, komen mensen bij, zijn erg druk dan is het natuurlijk ook lastig om dezelfde kwaliteit vast te houden.
Zal niet weer iets aansteken hier want blijkbaar ligt JD altijd gevoelig maar ik ben zeer tevreden over mijn keuze om er niet heen te gaan :)

Edit; mooi ook om te zien hoe soepel de DQ500 bakt schakelt in het filmpje van de vergelijking.
De RS4 wiebelt als een gek en de RS3 blijft mooi strak 8)

Famous wijzigde deze reactie 31-01-2018 19:37 (9%)

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

quote:
Lambo LP670 SV schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 19:18:
[...]

Vaak geeft de tuner de mogelijkheid om 1x per jaar gratis terug te flashen voor als de wagen op onderhoud enzo moet. Bij DVX is dat in ieder geval van toepassing.
Waar lees je dat er voor onderhoud 1x per jaar terug geflashed kan worden? Ik vind het niet op de website.

• Lambo LP670 SV
quote:
max schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 22:34:
[...]

Waar lees je dat er voor onderhoud 1x per jaar terug geflashed kan worden? Ik vind het niet op de website.
Zelf gevraagd bij hun ;)

Airbnb.com: 35¤ korting vanaf 65¤ voor nieuwe accounts Booking.com: 15¤ korting bij Booking.com boeking vanaf 30¤

quote:
Famous schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 19:35:
[...]

Edit; mooi ook om te zien hoe soepel de DQ500 bakt schakelt in het filmpje van de vergelijking.
De RS4 wiebelt als een gek en de RS3 blijft mooi strak 8)

Bekende issue. Onderstel en met name Quattro aandrijflijn 'bonkt' alle kanten op.

Dat kan je zelf oplossen door beugels en nieuwe stevigere rubbers te plaatsen. Wel ten koste van comfort maar als je volgas gaat dan is het een verademing. Standaard koppeling is ook vrij lomp. Veel te veel comfort als je een auto met 380PK uitbrengt.

Vooral op de ring merkte ik het verschil tussen originele schokbrekers en die van Bilstein t.w.v. 1800. Eenmaal goed afgesteld prachtbak. Totaal andere auto in woonwijken. :P

M'n magische bol werken.

• Malt007
quote:
royhoi schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:29:
Autoweek 🤣🤣 allemaal na praters en internet schreeuwers tenzij iedereen daar rs3 rijd natuurlijk.
Sja wellicht is daar geen plek voor wegkijkers en goedpraters zoals jij... maar daar zit toevallig een kerel met een RS3 die alles gedetailleerd bijhoudt en verslag doet. Daarnaast heeft hij contact met een heel stel andere eigenaren (nationaal en internationaal) die zich aan het beraden zijn welke stappen te nemen.

Malt007 wijzigde deze reactie 31-01-2018 23:28 (3%)

• royhoi
quote:
Malt007 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 23:28:
[...]

Sja wellicht is daar geen plek voor wegkijkers en goedpraters zoals jij... maar daar zit toevallig een kerel met een RS3 die alles gedetailleerd bijhoudt en verslag doet. Daarnaast heeft hij contact met een heel stel andere eigenaren (nationaal en internationaal) die zich aan het beraden zijn welke stappen te nemen.
ja vast. Als iemand aan mij vraagt waar azijn vandaan komt is het eerste wat in mij op komt autoweek forum 😆

• Malt007
quote:
royhoi schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 00:19:
[...]

ja vast. Als iemand aan mij vraagt waar azijn vandaan komt is het eerste wat in mij op komt autoweek forum 😆
Dat betekent toch niet dat alles daar verzonnen is en dat je zonder te kijken het afdoet als onzin. Het is ondertussen algemeen bekend hoe audi/vag/pon omgaat met haar klanten.

• xos
  • Laatst online: 09:56
quote:
Lambo LP670 SV schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 19:18:
[...]

Als het terugflashen voor garantie gebeurd heeft dat volgens mij geen zin. De auto zit vol sensoren die van alles en nog wat meten om de auto optimaal te laten presteren. Als zo'n sensor een anomalie meet wordt dat geregistreerd. Bijvoorbeeld als de turbodruk tijdelijk hoger is dan met de originele firmware mogelijk is wordt dat vastgelegd. De dealer kan dat register uitlezen en als er geen technische oorzaak is voor een te hoge turbodruk dan wordt al snel de conclusie getrokken dat er iets met de software aan de hand is geweest. Ik betwijfel sterk dat tuners dit soort registers ook weten op te schonen of, nog moeilijker weten te vervangen met realistische data.

Waarschijnlijk zit er een heel pallet aan sensoren die gezamelijk een heel goed beeld geven dat er op een moment in het verleden iets aan de hand geweest moet zijn. In een garantie dispuut verwacht ik dat de dealer een goed onderbouwd verhaal heeft dat jij moet gaan ontkrachten wat je nooit zal lukken.

RS6 met 636PK / 800+NM. Ding rijdt gewoon 320. :D :+

M'n magische bol werken.

• Flipside22
Op de rollenbank ja, die wil ik wel eens zien met een Racelogic aan de ruit. Blijft weinig van over in de praktijk denk ik. En lang heel zal t ook wel niet blijven.

• royhoi
quote:
Flipside22 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 21:09:
Op de rollenbank ja, die wil ik wel eens zien met een Racelogic aan de ruit. Blijft weinig van over in de praktijk denk ik. En lang heel zal t ook wel niet blijven.
Waarom zou er in de praktijk weinig overblijven dan?

Gaat denk ik wel snel stuk ja 😝

royhoi wijzigde deze reactie 01-02-2018 22:23 (6%)

• Rhapsody
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 08:52

Rhapsody

In Metal We Trust

Ik heb een Audi A3 met een RNS-E radio. Via Bluetooth kan ik telefoneren, maar helaas geen media afspelen.

Nu heb ik een adapter gevonden (https://www.audiovolt.nl/product/rns-e-bluetooth-adapter/) om dit voor elkaar te krijgen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Kan ik dan bijvoorbeeld gewoon nog telefoneren?
Is de telefoon dan verbonden met twee bluetooth devices?
quote:
Flipside22 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 21:09:

Nou, ik kan je met enige vertrouwen zeggen dat dat ding makkelijk de 320 aantikt op de snelweg. B)

Wat een beest. Rijdt zo verschrikkelijk fijn ook.

kwaliteit van video is ruk omdat deze via de app comprimeert

Hybride RS6 turbo's, verstevigde automaat, MTM baksoftware, en een chip dat vandaag op maat was geschreven. Doet zo'n 600PK en 800+ Nm.

Verbruik gaat wel echt hard. 70 rijden is 1:8 ofzo. Mijn Rs4 deed daar 1:13 mee. De koppel is zo inmens krachtig, je wordt echt in je stoel gedrukt op een enge manier ook. :P

Rij het rustig, en het is je alledaagse A6 gewoon, heerlijk rustig. Trap het gas in en dat ding jaagt je de stuipen op het lijf. Nu kriebelt het wel weer :P

M'n magische bol werken.

• giantgiantus
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 19-02 22:12
Sinds gisteren heb ik een Audi A3 Etron. Blij mee.

Nu zit er geen simcard in en volgens mij heb ik daar ook geen recht op in mijn lease contract, echter kan ik die wel voor paar euro per maand via Vodafone regelen.Mijn vraag is nu, is internet connectiviteit in de Audi het waard?

Ook vroeg ik mij af hoe ik er nu achter kan komen of ik Apple car play heb? Het lijkt erop alsof er geen normale usb poort is, maar alleen een specifieke poort voor een telefoonkabel?

• Rainesh
quote:
giantgiantus schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 16:19:
Sinds gisteren heb ik een Audi A3 Etron. Blij mee.

Nu zit er geen simcard in en volgens mij heb ik daar ook geen recht op in mijn lease contract, echter kan ik die wel voor paar euro per maand via Vodafone regelen.Mijn vraag is nu, is internet connectiviteit in de Audi het waard?

Ook vroeg ik mij af hoe ik er nu achter kan komen of ik Apple car play heb? Het lijkt erop alsof er geen normale usb poort is, maar alleen een specifieke poort voor een telefoonkabel?
Bouwjaar?

• giantgiantus
quote:
2015

giantgiantus wijzigde deze reactie 03-02-2018 16:33 (94%)

• Rainesh
quote:
Prefacelift heeft geen Apple carplay alleen facelift

• giantgiantus
quote:
Rainesh schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 16:42:
[...]

Prefacelift heeft geen Apple carplay alleen facelift
Dank!

En hoe zit het met simcard connectiviteit? Waard?

• Rainesh
quote:
giantgiantus schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 16:53:
[...]

Dank!

En hoe zit het met simcard connectiviteit? Waard?
Enige waarvoor het interesant is, is online traffic. Meer niet. Eventueel als hotspot maar dat was het ook.

• giantgiantus
quote:
Rainesh schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 16:58:
[...]

Enige waarvoor het interesant is, is online traffic. Meer niet. Eventueel als hotspot maar dat was het ook.
Het leek me wel leuk om de koppeling te maken met mijn iPhone. Maar dat is het dus niet waard. Jammer.
quote:
[...]

Hoe deed mijn oude RNS-D dit dan? Geen sim connectiviteit, wist echter wel actueele verkeersstatus op te halen (of het was via de radio ofzo) en de route op basis hiervan aan te passen.

M'n magische bol werken.

• Joni
  • Niet online
Daar komt de informatie inderdaad binnen via FM (TMC) en die info is bij lange na niet zo accuraat als online verkeerinformatie. De online verkeersinformatie komt volgens mij van TomTom en zeker buiten de snelwegen is dat een wereld van verschil. :)

• Rainesh
@Jism

Wat Joni zegt :) oud systeem is TMC, dat gaat via de radio.

• Joni
  • Niet online
quote:
[...]

Online reisdoelen i.c.m. spraakbesturing vind ik toch ook wel handig. Je kan dan gewoon roepen dat je bijvoorbeeld naar hotel X wil zonder het adres te weten en het systeem doet de rest. Werkt best goed is mijn ervaring.
Daar had ik siri altijd voor. Siri, navigeer naar hotel van der valk in *plaatsnaam. Mooi dat het in nieuwe auto's zit tegenwoordig. :)

M'n magische bol werken.

• Lambo LP670 SV
quote:
[...]

Volgens mij heb je nog steeds een abonnement nodig voor de Connect dienst van Audi. Dus zelfs als steek je een eigen data sim erin, krijg je nog niet direct live traffic. Toch?

• Rainesh
quote:
Lambo LP670 SV schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:10:
[...]

Volgens mij heb je nog steeds een abonnement nodig voor de Connect dienst van Audi. Dus zelfs als steek je een eigen data sim erin, krijg je nog niet direct live traffic. Toch?
Klopt je hebt een abbo nodig.

• Flipside22
Als ik een auto koop in Duitsland, met Virtual Cockpit in het Duits, kan ik deze dan zelf aanpassen naar Nederlands of moet ik daarvoor weer langs de dealer?

• BoltYes
quote:
Flipside22 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 14:25:
Als ik een auto koop in Duitsland, met Virtual Cockpit in het Duits, kan ik deze dan zelf aanpassen naar Nederlands of moet ik daarvoor weer langs de dealer?
Die cockpits worden per land anders gemaakt, een Duitse blijft dus Duits tegen je praten O-)
quote:
BoltYes schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 15:18:
[...]

Die cockpits worden per land anders gemaakt, een Duitse blijft dus Duits tegen je praten O-)
Lijkt me toch gewoon een update in je firmware ofzo. By default was mijn RNS-D ook in het duits, maar zodra je er een nederlandse CD in stak sprak het ook gewoon nederlands (inclusief nederlandse, interface).

M'n magische bol werken.

• secury
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 13-02 08:06
Inmiddels 1000km op de teller, sinds vorige week in bezit:

A5SBachter

A5SBvoor

De auto is echt geweldig comfortabel en een echte kilometervreter.
Vandaag de winterbanden eronder laten leggen, want later deze week moet ik naar het buitenland.
Ik was erg bang dat de 1.4 mij ontevreden zou achterlaten (ondanks een proefrit ermee in de a4), echter is er niets aan de hand zolang ik er geen onredelijke dingen van verwacht.
Het is in ieder geval een stuk vlotter dan de A3 g-tron die ik hiervoor had.

Mijn oudste dochter is iets minder blij, want die kon in de a3 net goed naar buiten kijken, maar de bank in de A5 is nogal diep en de raamlijn hoog.. dus nu zal ze weer even moeten wachten >:) .

secury wijzigde deze reactie 06-02-2018 15:27 (4%)

• Mad-Matt
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 16:04

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Wat blijft die Q2 toch leuk, maar jeetje wat wordt hij snel duur als je hem een beetje aankleed.

D3 Profile D3 XP Ladder

We zitten van de week toch maar eens om tafel. :Y) :D

M'n magische bol werken.

• Famous
* Famous is fan

• Flipside22
Uit de facelift motor halen ze gewoon 50pk meer dan de pre-facelift, echt netjes! Nu nog goede remmen :P

• royhoi
De oude 8 doet het hier ook perfect. Quattro 👌👌

image upload

• Famous
quote:
Flipside22 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 02:19:
Uit de facelift motor halen ze gewoon 50pk meer dan de pre-facelift, echt netjes! Nu nog goede remmen :P
Beide onbetaalbaar voor mij..
Zeker als de keramische remmen het begeven -O-

• tony1985
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 18-02 12:29
Ik ben opzoek naar een aftermarket 3G MMI systeem voor in mijn A5 van 2010. Heeft iemand een goede tip? zou leuk zijn als je er ook TV op kunt kijken..

@secury mooie bak! alleen 1,4 in een A5?? :D Is het een lease auto?

• Mixpower
quote:
tony1985 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 17:16:
Ik ben opzoek naar een aftermarket 3G MMI systeem voor in mijn A5 van 2010. Heeft iemand een goede tip? zou leuk zijn als je er ook TV op kunt kijken..

Hier wat opties, al zou ik het zelf lekker origineel houden. :P
https://www.aliexpress.co...f116023&priceBeautifyAB=0
En als je heel groot wil.. :+
Of gewoon dit kopen. ;)

It's All In The "Mix"

• secury
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 13-02 08:06
quote:
tony1985 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 17:16:

Ja, en ja!
En het valt mij niets tegen.
Hiervoor de A3 g-tron (110pk) stronic, dat was een stuk trager, maar voelde ook minder prettig aan.
De 1.4 daarin leek veel meer te pieken, terwijl die in de a5 over een groter bereik lekker rijd.

• tony1985
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 18-02 12:29
Ah bedankt voor de reactie mixture! Toch jammer dat Audi zelf niet met zulke updates komt... toch lastig als tweaker je schermpjes en software belangrijk vindt. Moet je bijna wel een Tesla kopen :-)

@secury -> Nice! Wel mooie promotie van de A3 naar de A5 :-)

• Flipside22
Op welke manier maken jullie gebruik van Audi Connect? Een apart abonnement bij een provider of zit dit massaal op de nieuwe Audi's en gebruikt niemand het?
Ik lees iets over MB verdeler bij T-mobile, dat is wel heel interessant (edit: Dat werkt dus niet meer bij de nieuwe Go abonnementen)

Flipside22 wijzigde deze reactie 15-02-2018 02:28 (29%)

• janwillemCA
  • Registratie: mei 2014
Mijn eerste Audi is een feit!

Na bijna 5 jaar een Mazda MX-3 gereden te hebben, twee weken geleden deze A3 gekocht!

Betreft een A3 1.9 TDI 81KW ASV

- Xenon(origineel)
- Cruise Control
- Climate Control
- S3 spiegels
- S3 spoiler
- S3 interieur afwerking
- verlichte versnellingspook
- RS6 C5 velgen

janwillemCA wijzigde deze reactie 16-02-2018 16:19 (16%)

Unix is simple. It just takes a genius to understand its simplicity

• Terrz
  • Laatst online: 13:51
quote:
Ben nu toch wel heel benieuwd naar hoe dat er uit ziet :P

• janwillemCA
  • Registratie: mei 2014
quote:
Terrz schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 11:10:
[...]

Ben nu toch wel heel benieuwd naar hoe dat er uit ziet :P
Ik heb even een foto van internet geplukt als voorbeeld:

http://i65.tinypic.com/s2wrk7.jpg

Precies zo.

Unix is simple. It just takes a genius to understand its simplicity

• Canaria
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 23:37

Canaria

4313-3581-4704

quote:
Flipside22 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 01:32:
Op welke manier maken jullie gebruik van Audi Connect? Een apart abonnement bij een provider of zit dit massaal op de nieuwe Audi's en gebruikt niemand het?
Ik lees iets over MB verdeler bij T-mobile, dat is wel heel interessant (edit: Dat werkt dus niet meer bij de nieuwe Go abonnementen)
Ik heb daarvoor een extra datasim bij mijn mobiele abonnement aangevraagd.
Bij Vodafone Red Super is dat gratis, anders kost het ¤5 per maand.
Bij KPN kun je een abonnement van ¤15 per maand nemen en dankzij KPN Compleet krijg je dan op zowel je bestaande als nieuwe abonnement korting, waardoor het netto ¤5 per maand kost.

Van de Connect-diensten gebruik ik eigenlijk alleen de realtime verkeersinformatie en de satellietkaartweergave. Connect was de eerste 36 maanden gratis, over twee maanden loopt het voor mijn auto al af. Ik heb nog geen aanbieding gezien voor verlenging, weet ook nog niet of ik dat ga doen.

Veel MB's heb je overigens niet nodig voor Connect, tenzij je van de ingebouwde audiostreaming gebruikmaakt misschien. Dataverkeer voor de Google streetview en satellietkaarten is afhankelijk van de variatie in de routes die je rijdt. Is je woonwerkverkeer telkens hetzelfde dan hoeft Connect natuurlijk niet elke keer alle beelden opnieuw te downloaden. Mijn auto verbruikt ongeveer 100-500 MB per maand.

Canaria wijzigde deze reactie 17-02-2018 12:45 (15%)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• royhoi
Afgelopen donderdag terug gekomen van een roadtrip finland/zweden. Totaal 5800km gereden in 10 dagen en de auto heeft zich perfect gehouden op een defect in de xenon lamp links maar dat was eenvoudig op te lossen. 1 weekend in Finland gezeten en daar met de A8 op een ijs circuitje gereden en met een sneeuwscooter door het bos _/-\o_

• Chaoss
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 16:06

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Epic, met zo'n boot over een ijscircuit 8)

Greatness Awaits! PSN: Wanderer200

• Luuksche
  • Registratie: april 2015
  • Nu online
Moet heerlijk zijn om met de auto over het ijs te scheuren! Toffe video's.

(Nog iets meer dan een week wachten en ik mag mij eindelijk in dit topic melden..)

• royhoi
quote:
Chaoss schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 20:26:
Epic, met zo'n boot over een ijscircuit 8)
Ja ging verbazingwekkend goed ook nog :9
quote:
Luuksche schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 21:03:
Moet heerlijk zijn om met de auto over het ijs te scheuren! Toffe video's.

(Nog iets meer dan een week wachten en ik mag mij eindelijk in dit topic melden..)
Ja is echt vet had me voor genomen om rustig aan te toen moest de volgende dag namelijk nog een kleine 3000km naar huis rijden mja :9

• Joni
  • Niet online
Voor mensen zonder Android Auto / Apple CarPlay: dit is sinds kort blijkbaar achteraf te toe te voegen op een aantal modellen:

• Flipside22
quote:
Flipside22 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 01:32:
Ik kan antwoord geven op mijn eigen vraag ... de auto / telefoon ondersteund RSAP. Dus neemt de auto mijn SIM over via Bluetooth, en krijgt die telefoon weer internet via Wlan in de auto. Werkt perfect!

Wel vreemd dat dit nooit werkte in mijn ex-Audi, zelfde bouwjaar.

• Davidshadow13
  • Registratie: oktober 2006
Wij overwegen een Audi Q5 Quattro aan te schaffen omdat we opzoek zijn naar een SUV met goede rijeigenschappen en wel de ruimte nodig hebben / willen in de auto.

Nu lees ik alleen op veel forums (wel niet de experts) dat er de nodige problemen zijn met 2.0 TFSI motoren qua olieverbruik, lees verhalen van een liter per 1000km en dat er een volledige motorrevisie nodig is dan. Daarnaast schijnen er nog al wat problemen te zijn met de automatische transmissie die al onder de 100k km een revisie nodig zou hebben. Wat is hier nu werkelijk van waar? Zijn dit indianenverhalen of gewoon dat hele blok ontwijken?

We kijken naar een jonge occasion met <100.000 km gelopen. Ik dacht dan wel safe te zitten qua motor problemen of is het gewoon een kwestie van garantie nemen op de aandrijflijn en het dan laten fixen mochten er wel problemen zijn?

HD4Life @ Full-HD

• aex351
  • Laatst online: 12:52

aex351

I am the one

quote:
Joni schreef op zondag 18 februari 2018 @ 15:52:
Voor mensen zonder Android Auto / Apple CarPlay: dit is sinds kort blijkbaar achteraf te toe te voegen op een aantal modellen:

[afbeelding]
Klinkt als een softwarematige aanpassing. Wellicht gewoon een vinkje aanzetten.

< dit stukje webruimte is te huur >

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 13:43

Arfman

Drome!

quote:
Davidshadow13 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 10:58:
Wij overwegen een Audi Q5 Quattro aan te schaffen omdat we opzoek zijn naar een SUV met goede rijeigenschappen en wel de ruimte nodig hebben / willen in de auto.

Nu lees ik alleen op veel forums (wel niet de experts) dat er de nodige problemen zijn met 2.0 TFSI motoren qua olieverbruik, lees verhalen van een liter per 1000km en dat er een volledige motorrevisie nodig is dan. Daarnaast schijnen er nog al wat problemen te zijn met de automatische transmissie die al onder de 100k km een revisie nodig zou hebben. Wat is hier nu werkelijk van waar? Zijn dit indianenverhalen of gewoon dat hele blok ontwijken?

We kijken naar een jonge occasion met <100.000 km gelopen. Ik dacht dan wel safe te zitten qua motor problemen of is het gewoon een kwestie van garantie nemen op de aandrijflijn en het dan laten fixen mochten er wel problemen zijn?
Er waren inderdaad veel problemen met de TFSI motoren. Ik geloof, maar weet niet zeker, dat het vanaf 2013 gefixt is. Kan vast iemand met meer VAG kennis specifieker over zijn.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

• BoltYes
quote:
Flipside22 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 02:09:
[...]

Ik kan antwoord geven op mijn eigen vraag ... de auto / telefoon ondersteund RSAP. Dus neemt de auto mijn SIM over via Bluetooth, en krijgt die telefoon weer internet via Wlan in de auto. Werkt perfect!

Wel vreemd dat dit nooit werkte in mijn ex-Audi, zelfde bouwjaar.
Zo doe ik het ook. Heb me altijd afgevraagd of met aparte SIM het opbouwen van de verbinding sneller gaat. Kost nu een paar minuten voordat googlemaps en andere diensten gaan werken.

• Rainesh
quote:
Arfman schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:53:
[...]

Er waren inderdaad veel problemen met de TFSI motoren. Ik geloof, maar weet niet zeker, dat het vanaf 2013 gefixt is. Kan vast iemand met meer VAG kennis specifieker over zijn.
Vanaf 2013 is het allemaal wel verholpen. 2014+ zit je safe. Multitronic bakken van de facelift modellen zijn ook veel beter, maar toch een voorkeur naar S-tronic (standaard op Quattro)

• thejoker80
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Mijn schoonvader heeft een audi A4 B6 uit 2001 gekocht. nu zijn de knopjes in het interieur op de climate control bediening behoorlijk afgesleten. Op Ebay zijn er van die sticker-renovatie setjes te koop. Weet iemand of dit iets is? een hele nieuwe unit is gelijk 100+ euros en hij doet het nog prima.
quote:
thejoker80 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 16:41:
Mijn schoonvader heeft een audi A4 B6 uit 2001 gekocht. nu zijn de knopjes in het interieur op de climate control bediening behoorlijk afgesleten. Op Ebay zijn er van die sticker-renovatie setjes te koop. Weet iemand of dit iets is? een hele nieuwe unit is gelijk 100+ euros en hij doet het nog prima.
Als je iets niet moet doen is het kopen van spullen voor je auto vanaf ebay.

Ik heb toen kapjes voor mijn RS4 velgen gekocht, omdat deze bij de dealer voor 4 stuks zo'n 350 euro koste.

Via ebay natuurlijk spotgoedkoop, maar na een week of 4 werden de corrosieplekken al duidelijk zichtbaar en 2 maanden later compleet onherkenbaar geraakt. Het is niet voor niets zo goedkoop. You get what you pay for. En als het om een stickerset gaat ... nja dont bother tenzij de auto echt niet uitmaakt. :)

M'n magische bol werken.

• Batsgeit
  • Laatst online: 16:21
Ik heb genoeg spul van Ebay afgehaald voor m'n Golf, o.a. een bekerhouder en roostertjes voor de voorbumper. Ging prima.

Wat kosten die stickertjes? Voor een paar euro zou ik de gok gewoon wagen.

• Chaoss
  • Registratie: december 2000

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Als het weinig kost gewoon proberen, niet geschoten is altijd mis. Voor hetzelfde blijft het een paar jaar prima zitten.

Greatness Awaits! PSN: Wanderer200

• thejoker80
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

quote:
Batsgeit schreef op maandag 19 februari 2018 @ 17:40:
Ik heb genoeg spul van Ebay afgehaald voor m'n Golf, o.a. een bekerhouder en roostertjes voor de voorbumper. Ging prima.

Wat kosten die stickertjes? Voor een paar euro zou ik de gok gewoon wagen.
2 tientjes ofzo. Ik zag net op het Audiforum prima resultaten, ik ga ze zo bestellen. :-)
Pagina: 1 ... 62 63 64 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*