Het is toch al even geleden dat je je RS4 hebt gesloopt, waar rij je nu al die tijd in dan als brandstofverbruik zon issue is?
Hahaha wauw, dat is nog eens the extra mile gaan.Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 22:41:
[...]
De keuze van het stuur vond ik ook apart maar het is 'm wel gelukt ook functioneel te krijgen. Ik heb de build foto's nog dat alles uit elkaar lag en delen gesoldeerd moesten worden. R8 stuur. Airbag moest er ook nog eens bij in, 450 euro gewoon.Het idee is leuk maar zo responsief zal zo'n RS6 automaat nooit kunnen schakelen in verhouding met een DSG. Die automaatbak ligt echt op zijn absolute kunnen als je nu launched.
Een S5 V8. Mischien later er nog een compressor bovenop, gezien dat de enige manier is voor een beetje tune. Chippen is zoals iedere andere V8, marginaal.
Succes met zoeken!
@Flipside22 Ik denk de Up! die ie ooit won?
[ Voor 3% gewijzigd door Tr4il op 21-02-2018 23:45 ]
Tadaaa
@Verwijderd Laatst nog een rondje gereden in een S5 coupe V6T uit 2014. Dat ding is ABT Getuned tot 435pk en gaat als een kanon. Die gaat binnenkort de verkoop in overigens.
Ik heb alleen niks aan een benzine en een coupe
Formerly known as Ragdoll
Niets.Flipside22 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 23:36:
Het is toch al even geleden dat je je RS4 hebt gesloopt, waar rij je nu al die tijd in dan als brandstofverbruik zon issue is?
Ik heb me sinds december al zitten focussen op mijn herstel van o.a hyperventilatie en een stevige sit-your-ass-down mentaliteit aangehouden. Ik had nogal de neiging wanneer ik onrustig werd of niet de rust nam die ik nodig had een stukje te gaan rijden. Of heel impulsief zo naar amsterdam kon rijden.
Ik heb een periode gehad dat ik echt dacht dat ik ieder moment de pijp uit zou gaan. Ineens uit het niets gewoon een enorme steek rondom mijn hart. Ik dacht dat ik doodging. Spring uit m'n stoel, trek m'n t-shirt uit uit reflex en ren half naakt naar buiten, denkende dat ik een hartaanval had. En toen ik besefte, hey er is niets aan de hand, zakte ik als gevolg van die inspanning weer in elkaar.
2x 112 gebeld, 4 x met spoed naar huisartsen post geweest, 1x naar het ziekenhuis, ik dacht altijd dat ik gezond was en dan ga je ineens heel erg twijfelen aan je zelf. Ik dacht als ik een aandoening had, dan had ik liever dat dat tijdig ontdekt wordt en ik zo'n beetje 'netjes' afscheid kon maken van het leven ipv 2 weken later dood in huis te worden gevonden, ofzo.
Ik denk dat dat een beetje de curve van het leven ook is. Ik ben die snelle jongen van 25 niet meer en je moet je leven gewoon een beetje om gaan gooien op dat punt. Verandering in spijs, verandering in leefpatroon, man ik had soms dagen dat ik op 14 dubbele espresso's draaide
Ik werk vanuit huis dus ik hoef de deur ook niet uit. Boodschappen en troep gaan gewoon via AH online (lekker makkelijk
Die was de dag van ophalen al direct via ikwilvanmijnautoaf geplaatst en een paar dagen later verkocht. Ik heb er heel even in gereden maar zo'n up rijdt verschrikkelijk. Sorry maar als je Audi Quattro gewend bent ... dan is de extra brandstofverbruik van een RS4 iets wat je maar voor lief neemt.Tr4il schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 23:44:
[...]
Hahaha wauw, dat is nog eens the extra mile gaan.
Succes met zoeken!
Daarom is de keuze op deze modellen ook gevallen... leuke 1 / 2 persoonsauto's als je nog niet aan een gezin begonnen bent. Geluid van een V8 maakt het gewoon compleet.InFamous schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 00:13:
@Verwijderd Laatst nog een rondje gereden in een S5 coupe V6T uit 2014. Dat ding is ABT Getuned tot 435pk en gaat als een kanon. Die gaat binnenkort de verkoop in overigens.
Overigens; 435PK uit een 3 liter bi-turbo is ook magertjes ... Met een simpele remap op een RS4 2.7T was 420PK al haalbaar.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2018 02:37 ]
@Verwijderd De RS4 heeft standaard ook 380PK ten opzichte van de S5’met 333PK. Twin turbo VS supercharger speelt ook een grote rol. En de S5 heeft AFAIK geen biturbo?
En hoezo de V8?
Ongunstiger om meer vermogen uit het blok te halen. Chiptuning is nutteloos op een atmosferische motor.
Hoger brandstof verbruik. 18,3L op 100 voor de V8 vs 15,4L op 100 voor de V6
Maximaal koppel pas bij hogere toeren beschikbaar. 440nm bij 3500 rpm voor de V8 en 2900 rpm voor de V6.
0-100 is de V8 op papier sneller, maar zeker met een fatsoenlijke chip is de V6 overall de betere keus.
En hoezo de V8?
Ongunstiger om meer vermogen uit het blok te halen. Chiptuning is nutteloos op een atmosferische motor.
Maximaal koppel pas bij hogere toeren beschikbaar. 440nm bij 3500 rpm voor de V8 en 2900 rpm voor de V6.
0-100 is de V8 op papier sneller, maar zeker met een fatsoenlijke chip is de V6 overall de betere keus.
[ Voor 3% gewijzigd door InFamous op 22-02-2018 06:42 ]
Formerly known as Ragdoll
Simpel: Geluid.InFamous schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 06:40:
@Verwijderd De RS4 heeft standaard ook 380PK ten opzichte van de S5’met 333PK. Twin turbo VS supercharger speelt ook een grote rol. En de S5 heeft AFAIK geen biturbo?
En hoezo de V8?
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Allen, ik heb sinds een week de nieuwe A5 Sportback. Uitgerust met Audi Connect waardoor ik via de MyAudi app gegevens kan inzien en kan vergrendelen/ontgrendelen. Echter zou het ook mogelijk moeten zijn om de (interieur) verwarming aan te zetten via de app. Deze optie vind ik nergens terug. Moet dit eerst worden aangezet in de MMI?
Heb je wel een standkachel?Daantju schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 11:43:
Allen, ik heb sinds een week de nieuwe A5 Sportback. Uitgerust met Audi Connect waardoor ik via de MyAudi app gegevens kan inzien en kan vergrendelen/ontgrendelen. Echter zou het ook mogelijk moeten zijn om de (interieur) verwarming aan te zetten via de app. Deze optie vind ik nergens terug. Moet dit eerst worden aangezet in de MMI?
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
@Rainesh heb jij al ooit overwogen om bij Audi te solliciteren? De functie Audi Pro is specifiek gericht op jouw kennis ;-) Toevallig met 1 staan praten afgelopen weekend haha.
Haha nee niks voor mij. Wat die gasten weten staat ook allemaal in het boekjeFlipside22 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 14:55:
@Rainesh heb jij al ooit overwogen om bij Audi te solliciteren? De functie Audi Pro is specifiek gericht op jouw kennis ;-) Toevallig met 1 staan praten afgelopen weekend haha.
Als je het niet hebt, dan kun je ook niet je interieur voorverwarmen op afstand of met een timer.Daantju schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 15:00:
Geen idee of ik een standkachel heb. haha. Kon ik volgens mij niet kiezen.
Maar het staat er wel
. Maar geen idee hoe/wat verder.
https://www.audi.nl/nl/we...ool/audi-mmi-connect.html
Vraag via de MMI connect app de status op van uw auto en bedien specifieke functies. Een en ander is afhankelijk van het model Audi waarin u rijdt en van de uitrusting. Dit is beschikbaar vanaf uw smartphone:
- Statusrapport
- Afstandsbediening centrale vergrendeling
- Parkeerlocatie
- Afstandsbediening interieurvoorverwarming
Vraag via de MMI connect app de status op van uw auto en bedien specifieke functies. Een en ander is afhankelijk van het model Audi waarin u rijdt en van de uitrusting. Dit is beschikbaar vanaf uw smartphone:
- Statusrapport
- Parkeerlocatie
Daantju schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 15:54:
Maar het staat er wel. Maar geen idee hoe/wat verder.
- Statusrapport
- Parkeerlocatie
Een en ander is afhankelijk van het model Audi waarin u rijdt en van de uitrusting
don't mind me
Net een Audi Q5 besteld
Zal in juli bezorgd worden.
Dan hoop ik dat ze dat niet met DHL doen want dan kun je naar je auto en je centen fluiten
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Volgens mij komt Jism uit Oldenzaal, dacht ik. Hij zegt dat ie 250 euro kwijt is voor een retourtje België, met een Up! lukt dat vast wel als je via Italië rijd.Tr4il schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 23:44:
[...]
Hahaha wauw, dat is nog eens the extra mile gaan.
Succes met zoeken!
Ik ben ook wel benieuwd wat je dan moet rijden om 250 euro kwijt te zijn voor een retourtje Belgie, met mijn auto rij ik voor de helft van dat geld naar Parijs en terug en mijn auto is met 1 op 12 ook niet zuinig.
[ Voor 21% gewijzigd door FastFred op 22-02-2018 18:06 ]
In de handleiding van je auto staan ook alle opties beschreven. Dat betekend niet dat je ze allemaal hebtDaantju schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 15:54:
Maar het staat er wel. Maar geen idee hoe/wat verder.
- Statusrapport
- Parkeerlocatie
¯\_(ツ)_/¯
Jij kunt het je niet voorstellen maar een Rs6 heeft echt een belachelijk hoog verbruik. Meter zie je gewoon realtime zakkenFastFred schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 18:02:
[...]
Volgens mij komt Jism uit Oldenzaal, dacht ik. Hij zegt dat ie 250 euro kwijt is voor een retourtje België, met een Up! lukt dat vast wel als je via Italië rijd.
Ik ben ook wel benieuwd wat je dan moet rijden om 250 euro kwijt te zijn voor een retourtje Belgie, met mijn auto rij ik voor de helft van dat geld naar Parijs en terug en mijn auto is met 1 op 12 ook niet zuinig.
Ik kom niet uit Oldenzaal trouwens maar wel in die omgeving. Retourtje België a 500km is minstens 1.5 tank a 81 liter de tank.
Ik zou met een 4 pitter al tekenen voor een verbruik van 1:12.. dat red ik niet eens met 100 op de cruise control.BoltYes schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 18:03:
[...]
In de handleiding van je auto staan ook alle opties beschreven. Dat betekend niet dat je ze allemaal hebtditto met appjes waar allerlei opties mee te bedienen zijn...
Laat staan met een RS6
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
De laatste RS6 is een 4 pitter bij 100 op de cruise control.Famous schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 18:46:
[...]
Ik zou met een 4 pitter al tekenen voor een verbruik van 1:12.. dat red ik niet eens met 100 op de cruise control.
Laat staan met een RS6
Vervang “een” dan door “die”..AndRo555 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 18:50:
[...]
De laatste RS6 is een 4 pitter bij 100 op de cruise control.En die komt waarschijnlijk nog wel in de buurt van 1 op 12 in dergelijke omstandigheden.
Ging over zijn oude dacht ik
Ja met cilinders die uitschakelen. Maar dat is bij het eerste en oude type helemaal niet het geval. Dat ding drinkt en ook enorm veel verlies in aandrijving ook. Dat hou je niet tegen en bij een eerste de beste launch gutst brandstof erdoorheen. Leuke, droomauto maar voor daily enorm duur. Was met RS4 gemiddeld 200 euro brandstof in de week kwijt en maakte het nog niet eens zo bont.AndRo555 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 18:50:
[...]
De laatste RS6 is een 4 pitter bij 100 op de cruise control.En die komt waarschijnlijk nog wel in de buurt van 1 op 12 in dergelijke omstandigheden.
Dat is inderdaad zo. Was maar om aan te tonen dat er de laatste 10-15 jaar nogal een vooruitgang geboekt is op vlak van motoren die en veel vermogen hebben, en ook zuinig zijn bij licht gebruik.Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 19:00:
[...]
Ja met cilinders die uitschakelen. Maar dat is bij het eerste en oude type helemaal niet het geval. Dat ding drinkt en ook enorm veel verlies in aandrijving ook. Dat hou je niet tegen en bij een eerste de beste launch gutst brandstof erdoorheen. Leuke, droomauto maar voor daily enorm duur. Was met RS4 gemiddeld 200 euro brandstof in de week kwijt en maakte het nog niet eens zo bont.
Zolang je je nog druk moet maken om het verbruik, moet je niet aan een RS beginnen.FastFred schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 18:02:
[...]
Volgens mij komt Jism uit Oldenzaal, dacht ik. Hij zegt dat ie 250 euro kwijt is voor een retourtje België, met een Up! lukt dat vast wel als je via Italië rijd.
Daar maak je dezelfde denkfout die ik maakte, ik heb ook een Audi met cilinderuitschakeling en dacht, ach ... dan zal het allemaal wel mee vallen.AndRo555 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 18:50:
[...]
Maar hij schakelt de injectie, en de ontsteking uit. De 'uitgeschakelde' cilinders hebben nog steeds compressie. Dus die uitgeschakelde cilinders consumeren zeer veel energie en dus brandstof.
Ik voel ook de cilinderuitschakeling bij het rijden op de cruise, soms hoor ik het zelfs afhankelijk van of de klep in de uitlaat open staat. Dus het is wel actief, maar daadwerkelijk meetbaar verschil in verbruik, zie ik niet.
[ Voor 41% gewijzigd door Flipside22 op 23-02-2018 01:59 ]
Ze schakelen de kleppen ook uit door op een ander nokken profiel over te stappen. Denk aan Honda's VTEC, maar dan een profiel zonder enige kleppen lift in plaats van een profiel met meer lift.Flipside22 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 01:56:
Maar hij schakelt de injectie, en de ontsteking uit. De 'uitgeschakelde' cilinders hebben nog steeds compressie. Dus die uitgeschakelde cilinders consumeren zeer veel energie en dus brandstof.
Ik voel ook de cilinderuitschakeling bij het rijden op de cruise, soms hoor ik het zelfs afhankelijk van of de klep in de uitlaat open staat. Dus het is wel actief, maar daadwerkelijk meetbaar verschil in verbruik, zie ik niet.
Dan krijg je nog wel compressie van de lucht in de cilinder, maar zonder brandstof en ontsteking. Die energie die je steekt in compressie gaat niet verloren, want die geeft gewoon weer vermogen bij expansie. Je hebt enkel nog wrijving en een klein beetje verlies door de warmte die je bij compressie aan je blok geeft.
Daarnaast heb je wel weer een stuk kleinere pompverliezen bij de andere 4 cilinders die nu dubbel zo hard moeten werken.
Het is niet alleen uitschakelen, ook de krukas moet gemaakt zijn om op zowel 4 als 8 cilinders te kunnen lopen. Anders krijg je gigantische onbalans.
Zit nu in het vliegtuig richting Portugal. Meld me volgende week wel weer.
Zit nu in het vliegtuig richting Portugal. Meld me volgende week wel weer.
Hmm gisteren kreeg ik een foutmelding dat de remblokken op zijn maar die heb ik net een half jaar terug vervangen. Vanmiddag de slijtindicator maar eens bekijken..
Volgens mij heb ik er maar één linksvoor, weet iemand of dat zo is voordat ik alle wielen eraf moet halen met deze kou?
Gaat om een A6 c6 sedan bj 2004
Volgens mij heb ik er maar één linksvoor, weet iemand of dat zo is voordat ik alle wielen eraf moet halen met deze kou?
Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.
Fingers crossed! Zal vanavond of morgen eens de configuratie eens posten en laat maar weten wat jullie er van denkenThe Eagle schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 17:43:
Dan hoop ik dat ze dat niet met DHL doen want dan kun je naar je auto en je centen fluiten
Ben sinds deze maand Audi-rijder af, dus nu rijden er weer omhooggevallen en zichzelf veel te serieus nemende cocks in Audi's 
Serieus, heb ruim 5 jaar in mijn A3 2.0TDI gereden en heb er nooit wat mee gehad, volledig probleemloze auto, ondanks mijn rijstijl. Zal hem wel een beetje missen want erg fijne auto met een prachtig afgewerkt interieur dat volledig mijn stijl is. En fijnst schakelde handbak die ik ooit heb gehanteerd.
Enig minpunt: naden in bekleding tussen uitschuifbare deel (ondersteuning bovenbenen) en vaste deel van het zitvlak van de stoel lieten op een paar plekken los.
Wegens gewijzigd merkbeleid helaas ander merk moeten kiezen en dat is een BMW geworden, wat overigens zeker niet behelpen is
Serieus, heb ruim 5 jaar in mijn A3 2.0TDI gereden en heb er nooit wat mee gehad, volledig probleemloze auto, ondanks mijn rijstijl. Zal hem wel een beetje missen want erg fijne auto met een prachtig afgewerkt interieur dat volledig mijn stijl is. En fijnst schakelde handbak die ik ooit heb gehanteerd.
Enig minpunt: naden in bekleding tussen uitschuifbare deel (ondersteuning bovenbenen) en vaste deel van het zitvlak van de stoel lieten op een paar plekken los.
Wegens gewijzigd merkbeleid helaas ander merk moeten kiezen en dat is een BMW geworden, wat overigens zeker niet behelpen is
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Zag gisteren nog een nieuwe, donkerblauwe RS6 voorbij cruisen
Zag in eerste instantie niet dat het de RS variant was, tot de badge achterop in zicht kwam. Wat een bolides blijven het toch.
Heb persoonlijk nog steeds meer met een A/S/RS7. Niet dat het uitmaakt, alle varianten zijn voorlopig veel en veels te duur in ons kikkerlandje!
Heb persoonlijk nog steeds meer met een A/S/RS7. Niet dat het uitmaakt, alle varianten zijn voorlopig veel en veels te duur in ons kikkerlandje!
80K voor 1 die nog onder de 100.000 staat met een beetje leuke opties. Hmmm... nog even doorsparen
Ik toevallig ook, op de A2 richting Utrecht.Zebby schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:55:
Zag gisteren nog een nieuwe, donkerblauwe RS6 voorbij cruisenZag in eerste instantie niet dat het de RS variant was, tot de badge achterop in zicht kwam. Wat een bolides blijven het toch.
Blijft een erg mooie verschijning op de weg!
Kijk weer wat geleerdAndRo555 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 08:21:
[...]
Ze schakelen de kleppen ook uit door op een ander nokken profiel over te stappen. Denk aan Honda's VTEC, maar dan een profiel zonder enige kleppen lift in plaats van een profiel met meer lift.
Dan krijg je nog wel compressie van de lucht in de cilinder, maar zonder brandstof en ontsteking. Die energie die je steekt in compressie gaat niet verloren, want die geeft gewoon weer vermogen bij expansie. Je hebt enkel nog wrijving en een klein beetje verlies door de warmte die je bij compressie aan je blok geeft.
Daarnaast heb je wel weer een stuk kleinere pompverliezen bij de andere 4 cilinders die nu dubbel zo hard moeten werken.
Zodra het stekkertje los is, brand t lampje ook. Koop je een verkeerde Audi smelten ze soms gewoon omdat t prut remmen zijn. Gewoon ff nakijken, niet op t lampje vertrouwen.Axewi schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:12:
Hmm gisteren kreeg ik een foutmelding dat de remblokken op zijn maar die heb ik net een half jaar terug vervangen. Vanmiddag de slijtindicator maar eens bekijken..
Volgens mij heb ik er maar één linksvoor, weet iemand of dat zo is voordat ik alle wielen eraf moet halen met deze kou?Gaat om een A6 c6 sedan bj 2004
[ Voor 24% gewijzigd door Flipside22 op 24-02-2018 13:07 ]
Inderdaad, heb het stekkertje even schoongemaakt met contactspray en de melding is verdwenenFlipside22 schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 13:06:
Zodra het stekkertje los is, brand t lampje ook. Koop je een verkeerde Audi smelten ze soms gewoon omdat t prut remmen zijn. Gewoon ff nakijken, niet op t lampje vertrouwen.
Gelijk ook even naar de dikte gekeken van je remblokken?
Voor de zekerheid ook nagekeken maar die hebben nog wel even te gaan. Schijven en blokken zijn ook pas een half jaar oud zou niet best wezen als die nu al op zijn (heb misschien net 3000km gereden met ze).Flipside22 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 21:53:
Gelijk ook even naar de dikte gekeken van je remblokken?
Was de nieuwe A6 al gepost?
Ik vind het opzich een mooie auto, moet wel wennen aan de achterlichten die vind ik op de foto's nog niet zo mooi. Ook raar dat de uitsparingen voor de uitlaten dicht lijken te zitten met plastic.
Ik vind het opzich een mooie auto, moet wel wennen aan de achterlichten die vind ik op de foto's nog niet zo mooi. Ook raar dat de uitsparingen voor de uitlaten dicht lijken te zitten met plastic.
Shut up and take my money. Interieur is gaaf. Zijn dat nou twee schermen onder/boven elkaar?
Ja, iets verderop in die link staat een filmpje waar ze de climate controls gebruiken. Ziet er allemaal wel gaaf uit die schermen alleen wel minder handig dan de "oude" draaiknop om alles mee te regelen.Tylen schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 15:40:
Shut up and take my money. Interieur is gaaf. Zijn dat nou twee schermen onder/boven elkaar?
Ik zit alleen te kijken wat ze met de motor aanduiding gedaan hebben
[ Voor 12% gewijzigd door Axewi op 28-02-2018 15:47 ]
Alleen als kenner zal je de type aanduidingen kunnen waarderen denk ik.Als je kijkt naar de 3.0 TDI, dan heeft deze namelijk 4 vermogens varianten die je door de nieuwe aanduiding, die juist het vermogen aan geeft, zou moeten kunnen herkennen.
Ben minder fan van de ACC in de grille en die grote reflectoren in de achterbumper (hoop dat dat voor de Amerikaanse markt is). Verder ziet de auto er weer erg gelikt uit en het interieur is werkelijk prachtig, meer eenheid wat een mooi ruimtelijk effect geeft. Doet me een beetje aan de nieuwe Q7 denken
Ben minder fan van de ACC in de grille en die grote reflectoren in de achterbumper (hoop dat dat voor de Amerikaanse markt is). Verder ziet de auto er weer erg gelikt uit en het interieur is werkelijk prachtig, meer eenheid wat een mooi ruimtelijk effect geeft. Doet me een beetje aan de nieuwe Q7 denken
¯\_(ツ)_/¯
Lijkt wel meer op die van een A8. Persoonlijk 2 TFT'tjes in een auto lijkt me niet echt wat. Uit ervaring gaan die dingen over tijd wat meer faden zo lijkt het en die moet je uiteindelijk vervangen. Weet ook niet of die gevoelig zijn voor temperaturen (heet / koud) wat in de zomer of winter nogal vaak voor kan komen.
Analoge tacho's wordt ik meer warmer van, maar ieder z'n ding.
-
[ Voor 100% gewijzigd door eippahc op 01-03-2018 15:49 . Reden: verkeerde quote, zie post hieronder ]
Ook al doet men deze update, dan blijft er een sterretje bij staan dat Android Auto niet beschikbaar is voor Nederland. APK installeren samen met het juiste model (MY17) die smartphone interface heeft 'aangevinkt' lijkt vooralsnog de enige oplossing voor sommige Tweakers.Joni schreef op zondag 18 februari 2018 @ 15:52:
Voor mensen zonder Android Auto / Apple CarPlay: dit is sinds kort blijkbaar achteraf te toe te voegen op een aantal modellen:
[afbeelding]
*Android Auto is op dit moment in Nederland nog niet beschikbaar. Zodra Google Android Auto ook beschikbaar stelt voor Nederland kunnen smartphones voorzien van Android ook gebruik gaan maken van de Audi Smartphone Interface. Raadpleeg uw dealer voor actuele informatie.
Dit zijn ook niet zomaar 2 tft'tjes met techniek van jaren geleden.........Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 22:18:
Lijkt wel meer op die van een A8. Persoonlijk 2 TFT'tjes in een auto lijkt me niet echt wat. Uit ervaring gaan die dingen over tijd wat meer faden zo lijkt het en die moet je uiteindelijk vervangen. Weet ook niet of die gevoelig zijn voor temperaturen (heet / koud) wat in de zomer of winter nogal vaak voor kan komen.
Durf wel met zekerheid te zeggen dat dit niet zomaar gaat faden naar mate tijd.
Lijkt me ook niet, zijn niet dezelfde schermjes die in een B5 RS4 zitten hoor 
By the way, ik dacht dat Audi premium was, dus hoezo faden? In Audi's zit toch altijd het beste van het beste
By the way, ik dacht dat Audi premium was, dus hoezo faden? In Audi's zit toch altijd het beste van het beste
[ Voor 42% gewijzigd door FastFred op 01-03-2018 16:42 ]
Ik vind de nieuwe A6 wel geslaagd, al vind ik dat de nieuwe versie echt meer een gekrompen A8 is, maar dan de vorige. Niet dat dat verkeerd is, maar deze lijkt mij veel meer een echte luxe sedan, waar de vorige toch iets sportiever leek. Deze heeft ook wel sportieve lijnen, maar qua interieur en plaatsing in segment lijkt het anders. Ik vind de C7 ook echt niet zo verouderd, als je bijvoorbeeld de C7 gaat vergelijken met de vorige generatie 5-serie vind ik dat de C7 er nog zeer fris uit ziet, veel frisser dan de 5. Het interieur van de C7 begint misschien een beetje gedateerd te worden, maar ik ben nog altijd wel een ongeloofelijke fan!
Wat een geweldig interieur had de C7 toch met het mooie uitklap-scherm en geweldige tellers! Interieur van de nieuwe A6 is echt wel mooi geworden, heel high-tech, enkel mocht het stuur wel iets sportiever vind ik. Nu is het echt een A8 stuur. Als je de C7 wat leuk aanklede had je echt een sportief ogende auto, waar je nu echt meer een luxe-business auto hebt.
Een ding wat me wel enorm stoort zijn de grote radars in de grill, vroeger waren deze veel mooier weggewerkt. Ook de fake uitlaten, wat is hier het nut van? Geef me dan toch maar de mooie pijpen die de C7 Pre-FL had. Ohja en haal die vreselijke motortype aanduiding eraf, daar heeft niemand iets aan
Ik ben heel benieuwd naar de Avant, ik vond de C7 een geweldige lijn hebben achteraan, hopelijk wordt dit verder gezet.
Ik merk dat de C7 op de tweedehands markt het in België vrij goed doet bij de jongere generaties, en net omdat deze er nog best fris uitziet denk ik dat de C7 nog wel een mooie toekomst op de tweedehands markt krijgt. Want ondanks dat de C8 weer een hele mooie stap vooruit is, wat voor een geweldige auto is de C7 wel niet? Dat vind ik toch alleszins, en ik zal nog heel veel jaar met veel plezier in mijn C7 rijden, want deze ziet er nog heel goed uit, goede multimedia, zalige motoren (vooral de 3TDI en Bitdi, laat ons hopen dat we de Bitdi nog terug zien ooit!) enorm comfortabel en nog best sportief! Misschien nog net de FL achterlichten met dynamische indicators laten plaatsen om hem helemaal fris te laten lijken, en dan kan die zeker nog wel paar jaar verder!
Een ding wat me wel enorm stoort zijn de grote radars in de grill, vroeger waren deze veel mooier weggewerkt. Ook de fake uitlaten, wat is hier het nut van? Geef me dan toch maar de mooie pijpen die de C7 Pre-FL had. Ohja en haal die vreselijke motortype aanduiding eraf, daar heeft niemand iets aan
Ik ben heel benieuwd naar de Avant, ik vond de C7 een geweldige lijn hebben achteraan, hopelijk wordt dit verder gezet.
Ik merk dat de C7 op de tweedehands markt het in België vrij goed doet bij de jongere generaties, en net omdat deze er nog best fris uitziet denk ik dat de C7 nog wel een mooie toekomst op de tweedehands markt krijgt. Want ondanks dat de C8 weer een hele mooie stap vooruit is, wat voor een geweldige auto is de C7 wel niet? Dat vind ik toch alleszins, en ik zal nog heel veel jaar met veel plezier in mijn C7 rijden, want deze ziet er nog heel goed uit, goede multimedia, zalige motoren (vooral de 3TDI en Bitdi, laat ons hopen dat we de Bitdi nog terug zien ooit!) enorm comfortabel en nog best sportief! Misschien nog net de FL achterlichten met dynamische indicators laten plaatsen om hem helemaal fris te laten lijken, en dan kan die zeker nog wel paar jaar verder!
Vraag je aan de Audi liefhebbers.
Met een mobiliteitsbudget van +- €825 bruto (plus bijbetaling van mijn kant uiteraard) overweeg ik 2 onderstaande opties voor private lease (business lease met 22% bijtelling over 52% belasting heeft helaas geen zin vrees ik, daarnaast beperkt mijn toekomstige werkgever keuzes indien er voor business lease gekozen wordt tot de autos in de portal):
- A5 Sportback CNG Aut. Zonder opties, puur omdat ze niet binnen het budget passen. Waarom? 2.0TFSI als astandaard, zuinig, mooie auto.
- A4 Sedan 1.4TFSI Aut Lease Edition + aantal opties. Waarom? Iets meer auto voor lager maandbedrag. Op zich een prima auto, iets minder spannend qua looks en een stuk minder kofferbak ruimte.
Wat vinden jullie van deze 2? Pro's / Con's / advise needed!
Met een mobiliteitsbudget van +- €825 bruto (plus bijbetaling van mijn kant uiteraard) overweeg ik 2 onderstaande opties voor private lease (business lease met 22% bijtelling over 52% belasting heeft helaas geen zin vrees ik, daarnaast beperkt mijn toekomstige werkgever keuzes indien er voor business lease gekozen wordt tot de autos in de portal):
- A5 Sportback CNG Aut. Zonder opties, puur omdat ze niet binnen het budget passen. Waarom? 2.0TFSI als astandaard, zuinig, mooie auto.
- A4 Sedan 1.4TFSI Aut Lease Edition + aantal opties. Waarom? Iets meer auto voor lager maandbedrag. Op zich een prima auto, iets minder spannend qua looks en een stuk minder kofferbak ruimte.
Mocht iemand een imola gele RS4 B7 Avant spotten met 2 x 2 uitlaatpijpjes ipv 2 ovale, vanmorgen gestolen in Amsterdam Oud-Zuid.
Voor de 2.0TFSI moet je de cng versie niet nemen:DES_MX schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 22:16:
Vraag je aan de Audi liefhebbers.
A4 1.4TFSI is 150pk/250Nm op 1450kg
A5 cng is 170pk/270Nm op 1655kg
En de A4 heeft een grotere koffer, want de A5 heeft de cng tanks die ruimte weg snoepen.
[ Voor 4% gewijzigd door AndRo555 op 04-03-2018 14:29 ]
Lijkt me de moeite waard om even door te rekenen, voor je die optie afschrijft.DES_MX schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 22:16:
business lease met 22% bijtelling over 52% belasting heeft helaas geen zin vrees ik
• Ik neem aan dat je over die 825 ook gewoon belasting betaalt als je het laat uitkeren, tenzij je dat volledige bedrag kan invullen met belastingvrije km vergoeding à 19ct per kilometer.
• Bij privé lease betaal je zelf de brandstof.
• Bij privé lease zit je aan je contract voor x jaar vast, ook al houdt je baan met bijbehorende mobiliteitsvergoeding om een of andere reden op.
Met het aantal kilometers dat je moet maken om aan 825 euro km. vergoeding te komen, plus nog privégebruik, zit je met benzine al vrij snel over de 400 euro aan brandstofkosten in de maand. Bij een belastingtarief van 52% zou dat dus vergelijkbaar zijn als een bijtelling van zeg 800 euro, wat neerkomt op een auto van ~44k. Dat zal niet ver af zijn van wat die A4 kost die je noemt?
Bij zakelijke lease zit je inderdaad vast aan de merken/modellen die zijn toegestaan door je werkgever, maar het lijkt me stug dat dergelijke Audi's buiten de keuzeopties vallen?
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Foto? Volgens mij ken ik die / heb ik die wel eens gezien. Sterker zelfs... we hebben al vermoeden(s) hier.Flipside22 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 14:17:
Mocht iemand een imola gele RS4 B7 Avant spotten met 2 x 2 uitlaatpijpjes ipv 2 ovale, vanmorgen gestolen in Amsterdam Oud-Zuid.
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2018 14:56 ]
@DES_MX vraag ook even bij je werkgever na of je als je een priveauto rijdt wel je parkeerkosten mag declareren. Bij ons mag dat dan namelijk niet. Voor mij een goede reden om lease te (blijven) rijden. Ga maar eens een half jaar lang dagelijks parkeerkosten in Amsterdam Bijlmer betalen ofzo
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Dank voor je reactie. Het zit zo dat de keuzes via de portal erg beperkt zijn en je bent verplicht eerst een keuze uit de portal te maken. Dus dan 22% bijtelling voor een auto die ik niet per se wil, zonde toch?
Je hebt zeker gelijk over bruto/netto uitbetalen van mobiliteitsbudget, totaal netto komt het op ~€500 uit.
Brandstof integendeel vrees ik niet voor, aangezien het om een flexwerken / grotendeels thuiswerken gaat, met af en toe naar kantoor of andere locaties binnen BNL, hooguit 1x in de week. Om toch wat zekerheid hierin te hebben dacht ik dus aan de 2.0TFSI CNG.
Je hebt zeker gelijk over bruto/netto uitbetalen van mobiliteitsbudget, totaal netto komt het op ~€500 uit.
Brandstof integendeel vrees ik niet voor, aangezien het om een flexwerken / grotendeels thuiswerken gaat, met af en toe naar kantoor of andere locaties binnen BNL, hooguit 1x in de week. Om toch wat zekerheid hierin te hebben dacht ik dus aan de 2.0TFSI CNG.
Orion84 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 14:33:
[...]
Lijkt me de moeite waard om even door te rekenen, voor je die optie afschrijft.
• Ik neem aan dat je over die 825 ook gewoon belasting betaalt als je het laat uitkeren, tenzij je dat volledige bedrag kan invullen met belastingvrije km vergoeding à 19ct per kilometer.
• Bij privé lease betaal je zelf de brandstof.
• Bij privé lease zit je aan je contract voor x jaar vast, ook al houdt je baan met bijbehorende mobiliteitsvergoeding om een of andere reden op.
Met het aantal kilometers dat je moet maken om aan 825 euro km. vergoeding te komen, plus nog privégebruik, zit je met benzine al vrij snel over de 400 euro aan brandstofkosten in de maand. Bij een belastingtarief van 52% zou dat dus vergelijkbaar zijn als een bijtelling van zeg 800 euro, wat neerkomt op een auto van ~44k. Dat zal niet ver af zijn van wat die A4 kost die je noemt?
Bij zakelijke lease zit je inderdaad vast aan de merken/modellen die zijn toegestaan door je werkgever, maar het lijkt me stug dat dergelijke Audi's buiten de keuzeopties vallen?
Goede tip, ga ik zeker nog een keer navragen. Voor zover ik weet is parkeren gewoon gratis op kantoor (genoeg plek) en je krijgt ook nog eens ~€60 onkostenvergoeding bij de mobiliteitsbudget opgeteld (dus wel cumulatief) indien je voor dit budget kiest. Daarvoor hoef je geen declaraties in te dienen. Daarnaast verwacht ik max 1-2 keer in de week op kantoor te zijn.
The Eagle schreef op zondag 4 maart 2018 @ 15:32:
@DES_MX vraag ook even bij je werkgever na of je als je een priveauto rijdt wel je parkeerkosten mag declareren. Bij ons mag dat dan namelijk niet. Voor mij een goede reden om lease te (blijven) rijden. Ga maar eens een half jaar lang dagelijks parkeerkosten in Amsterdam Bijlmer betalen ofzo
Dank voor je advies!
Heb alleen een beetje twijfels of 1.4 TFSI genoeg motor voor een A5 Sportback is, een A4 met een 1.4 TFSI weegt ook nog eens 100kg minder (1350kg t.o.v. 1450kg).
En als ik de A5 naar "normale" (niet CNG) 2.0TFSI upgrade, kost het meer dan de CNG versie, zowel in de private lease als cataloguswaarde (€47K voor 2.0 TFSI en 45.6K voor TFSI 2.0 CNG).
Daarom vind ik de keuze juist zo lastig. Iemand ervaringen met de A5 sportback met de 1.4 TFSI motor?
Heb alleen een beetje twijfels of 1.4 TFSI genoeg motor voor een A5 Sportback is, een A4 met een 1.4 TFSI weegt ook nog eens 100kg minder (1350kg t.o.v. 1450kg).
En als ik de A5 naar "normale" (niet CNG) 2.0TFSI upgrade, kost het meer dan de CNG versie, zowel in de private lease als cataloguswaarde (€47K voor 2.0 TFSI en 45.6K voor TFSI 2.0 CNG).
Daarom vind ik de keuze juist zo lastig. Iemand ervaringen met de A5 sportback met de 1.4 TFSI motor?
AndRo555 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 14:27:
[...]
Voor de 2.0TFSI moet je de cng versie niet nemen:
A4 1.4TFSI is 150pk/250Nm op 1450kg
A5 cng is 170pk/270Nm op 1655kg
En de A4 heeft een grotere koffer, want de A5 heeft de cng tanks die ruimte weg snoepen.
Ik ben aan het rondkijken naar een tweede handse A3 Sportback, serie 2012 -2015.
Zijn er bepaalde aandachtspunten waar ik rekening mee moet houden bij de aanschaf?
Overigens heb ik gemerkt dat de meeste A3's die nu te koop staan niet uitgevoerd zijn met MMI Plus maar met MMI. Dat is wel jammer
Zijn er bepaalde aandachtspunten waar ik rekening mee moet houden bij de aanschaf?
Overigens heb ik gemerkt dat de meeste A3's die nu te koop staan niet uitgevoerd zijn met MMI Plus maar met MMI. Dat is wel jammer
BlaBlaBla
Thx man.Verwijderd schreef op zondag 4 maart 2018 @ 14:46:
[...]
Foto? Volgens mij ken ik die / heb ik die wel eens gezien. Sterker zelfs... we hebben al vermoeden(s) hier.
https://www.autojunk.nl/2...len-in-amsterdam-audi-rs4
Is idd de auto die ik al vermoedde.
Wij richten onze pijlen op waar die auto vandaan komt. Het schijnt dat met zulke hete auto's nog wel eens sleutels achter de hand worden gehouden bij verkoop. That's all.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2018 02:53 ]
Wat wil je? Benzine? Diesel? Handbak?dsg?Strider schreef op zondag 4 maart 2018 @ 18:23:
Ik ben aan het rondkijken naar een tweede handse A3 Sportback, serie 2012 -2015.
Zijn er bepaalde aandachtspunten waar ik rekening mee moet houden bij de aanschaf?![]()
@secury heeft hemDES_MX schreef op zondag 4 maart 2018 @ 16:10:
Dank voor je advies!
[...]
( volgende keer gewoon even de zoekfunctie gebruiken
1.2 / 1.4 / 1.4cod zijn gewoon goede blokken. Zelfs de 1.8
Zou gewoon ermee rijden en kijken of er goed onderhoud gepleegd is.
Misschien heb je hem al gevonden, maar het aankoopadvies van Autoblog is meestal ook wel vrij uitgebreid, en bespreekt de meest voorkomende problemen (en eventuele oplossing). Aankoop advies voor de A3 vind je hier
Persoonlijk zou ik zelf niet meer voor een 1.2 gaan. Deze heb ik nu zelf ook, vind hem toch net niet krachtig genoeg. Als ik voor een 2e hands keek ging ik zeer waarschijnlijk voor de 1.4 cod, heerlijke motor. (welke een collega heeft)
En qua MMI / MMI plus. MMI plus heeft echt een schrikbarende meerprijs ten opzichte van de standaard MMI, deze heb ik dus zelf ook, met voicecontrol heb ik nog niet echt het Plus-systeem gemist.
En qua MMI / MMI plus. MMI plus heeft echt een schrikbarende meerprijs ten opzichte van de standaard MMI, deze heb ik dus zelf ook, met voicecontrol heb ik nog niet echt het Plus-systeem gemist.
[ Voor 3% gewijzigd door Mad-Matt op 05-03-2018 11:09 ]
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Geen lease meer of voor erbij?Strider schreef op zondag 4 maart 2018 @ 18:23:
Zijn er bepaalde aandachtspunten waar ik rekening mee moet houden bij de aanschaf?![]()
Mijn boefje is liev!
Overstap naar een andere werkgever, helaas geen lease meer
BlaBlaBla
Binnenkort zet ik mijn Audi te koop. Een heerlijke auto, maar begin binnenkort met een nieuwe baan waar een lease auto een mogelijkheid is. Ik heb momenteel meer prio bij een woning vinden, en alle centen die daarvoor gebruikt kunnen worden zijn welkom. Aangezien het mijn bedoeling is woonwerk op de motor te gaan doen, gaat de auto de deur uit.
V&A is niet toegestaan op het forum.
Ik ga de auto wel missen, hij rijdt namelijk heerlijk, en mijn vriendin is echt gek op de stoelverwarming! Zij was echt niet vrolijk toen ik melde de auto weg te willen doen, om dat geld in een woning te steken. Zij heeft namelijk geen rijbewijs, en achterop de motor vind zij echt niets.
V&A is niet toegestaan op het forum.
Ik ga de auto wel missen, hij rijdt namelijk heerlijk, en mijn vriendin is echt gek op de stoelverwarming! Zij was echt niet vrolijk toen ik melde de auto weg te willen doen, om dat geld in een woning te steken. Zij heeft namelijk geen rijbewijs, en achterop de motor vind zij echt niets.
[ Voor 12% gewijzigd door deepbass909 op 06-03-2018 01:25 ]
Ik kwam er achter bij het verwisselen van de zomer naar winterbanden (in december), dat er in 1 zomerband een schroef zat. Recht in de band, aan de buitenkant van het loopvlak. Heb geen idee hoe lang deze er al in zit. De banden zijn echter pas 1 jaar oud. Kan ik de schroef er uit laten halen en er een prop in laten zetten? Of moet er echt een nieuwe band onder?
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Klein of grote schroef? Als het een kleine is kan je die eruit halen. Is het een grote? Even naar de bandenboer ermee.PM_Petrol schreef op maandag 5 maart 2018 @ 15:59:
Ik kwam er achter bij het verwisselen van de zomer naar winterbanden (in december), dat er in 1 zomerband een schroef zat. Recht in de band, aan de buitenkant van het loopvlak. Heb geen idee hoe lang deze er al in zit. De banden zijn echter pas 1 jaar oud. Kan ik de schroef er uit laten halen en er een prop in laten zetten? Of moet er echt een nieuwe band onder?
Die trekt 'm er waarschijnlijk wel uit om te ontdekken of het prop waardig is of niet.
Kan ik niet zeggen. De band raakt iig geen lucht kwijt.Verwijderd schreef op maandag 5 maart 2018 @ 16:17:
[...]
Klein of grote schroef? Als het een kleine is kan je die eruit halen. Is het een grote? Even naar de bandenboer ermee.
Die trekt 'm er waarschijnlijk wel uit om te ontdekken of het prop waardig is of niet.
Kan een prop de Duitse snelweg aan? In de zomer wil 'm wel een doortrappen tot 260 kmh indien het vereer het toelaat.
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Als ie helemaal in de rand van het loopvlak zit wordt het tricky, in het midden is het geen probleem. Heb er ook één in zitten en gaf geen problemen bij 200km/h.PM_Petrol schreef op maandag 5 maart 2018 @ 16:26:
[...]
Kan ik niet zeggen. De band raakt iig geen lucht kwijt.
Kan een prop de Duitse snelweg aan? In de zomer wil 'm wel een doortrappen tot 260 kmh indien het vereer het toelaat.
Oke, ik zal, als de zomerbanden er weer onder liggen, naar de lokale profile gaan.Knul schreef op maandag 5 maart 2018 @ 16:41:
[...]
Als ie helemaal in de rand van het loopvlak zit wordt het tricky, in het midden is het geen probleem. Heb er ook één in zitten en gaf geen problemen bij 200km/h.
Bedankt iig.
Daar ga ik niet van uit, die auto neem je zo weg zonder sleutel. Waarschijnlijk gewoon een plofkraak binnenkort ergensVerwijderd schreef op zondag 4 maart 2018 @ 14:46:
[...]
Foto? Volgens mij ken ik die / heb ik die wel eens gezien. Sterker zelfs... we hebben al vermoeden(s) hier.
[ Voor 24% gewijzigd door Flipside22 op 06-03-2018 00:50 ]
Ligt er aan, is het echt nog in het loopvlak of in de wang. Dat laatste mag je geen prop in zetten.PM_Petrol schreef op maandag 5 maart 2018 @ 15:59:
Heb dat met een huurbusje eens gehad, een prop in de wang. Om 3 uur zondagochtend komen we in Frederikshavn, Denemarken van de veerboot af en ter hoogte van Aalborg schiet die prop er uit op de snelweg.
Jij wil daar 260km/h mee gaan rijden op de autobahn. Wel met een nieuwe band mag ik hopen.
Het is echt nog het loopvlak. Ja dat was dus de vraag, of een prop daar voor gemaakt is.FastFred schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 08:37:
[...]
Ligt er aan, is het echt nog in het loopvlak of in de wang. Dat laatste mag je geen prop in zetten.
Heb dat met een huurbusje eens gehad, een prop in de wang. Om 3 uur zondagochtend komen we in Frederikshavn, Denemarken van de veerboot af en ter hoogte van Aalborg schiet die prop er uit op de snelweg.
Jij wil daar 260km/h mee gaan rijden op de autobahn. Wel met een nieuwe band mag ik hopen.
Mij lijkt het namelijk van niet.
Of ie d'r voor gemaakt is maakt niet uit hier. Een prop in de wang mag simpelweg niet, loopvlak wel.
Ik zou persoonlijk geen prop gebruiken boven de 250kmh. Bij de betere bandenzaken kunnen ze er wel een paraplutje in doen, dat is ook een soort prop, maar dan van binnenuit geplaatst. Deze heeft een grotere 'rand' waardoor hij er dus niet uit zal schieten.
Daarvoor is dus wel demontage van de band nodig, maar altijd nog goedkoper dan een nieuwe band.
Daarvoor is dus wel demontage van de band nodig, maar altijd nog goedkoper dan een nieuwe band.
Inmiddels heeft het mij bereikt en heb ik antwoord gegeven, maar voor wellicht andere die dezelfde overweging hebben. Mijn verhaal over de 1.4 staat al in mijn eerdere post.timwijn schreef op maandag 5 maart 2018 @ 09:43:
[...]
@secury heeft hem![]()
( volgende keer gewoon even de zoekfunctie gebruiken)
Voorheen reed ik een A3 g-tron (één van de eerste), en ondanks dat de lagere uitstoot en het Audi biogas programma een goed gevoel gaven, was ik niet geheel tevreden.
- - Veel rijden is (heel)veel tanken. Het verschil met fabrieksopgave was groter dan verwacht. (wellicht omdat de folders toen der tijd uit leken te gaan van duits H gas)
- - CNG stations hebben vaak storingen.
- - Zelfs met 3 CNG stations in 15km vond ik het op een gegeven moment storend van mijn route te moeten afwijken.
- - Aardig wat probleempjes gehad met de auto en het CNG systeem specifiek, wellicht kinderziekten.
- + Het heeft mij voorbereid op range anxiety, want mijn werkgever wilde dat ik 95% op CNG reed. Dus kom maar op met die volledig electrische Audi's
[ Voor 3% gewijzigd door secury op 06-03-2018 15:19 ]
Ik zou niet met een prop 260kmh gaan rijden. Sterker nog, ik zou een nieuwe band (of 2) kopen, maar misschien denk ik daar weer te voorzichtig over.PM_Petrol schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 12:50:
[...]
Het is echt nog het loopvlak. Ja dat was dus de vraag, of een prop daar voor gemaakt is.
Mij lijkt het namelijk van niet.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
De belangrijkste schakel in een auto zijn banden, zeker als je 240 of harder gaat rijden
Als jij het risico wil nemen op een klapband, daar waar je bijna onmogelijk van herstellen kunt op zo'n snelheid, dan moet je dat vooral doen. Je hebt wel de kans dat je dat in alle pech niet overleefd of anderen voor het leven in een rolstoel jaagt.
Als ik het goed begrijp is een prop dus niet geschikt als volledige reparatie voor een band.
Oke dan weet ik genoeg, wordt dan waarschijnlijk een nieuwe band voor mij.
Oke dan weet ik genoeg, wordt dan waarschijnlijk een nieuwe band voor mij.
*2 nieuwe banden
Altijd per as de banden vervangen in verband met ongelijke slijtage.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Die paar millimeter die er nu afgesleten maakt toch geen verschil met een nieuwe band?Arfman schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 17:15:
*2 nieuwe banden
Ik snap dat ze dan niet meer gelijk zijn qua slijtage, maar dat moet geen probleem vormen denk ik.
Nooit van gehoord en zal ik ook nooit doen.Arfman schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 17:15:
*2 nieuwe banden
1 band een schroef erin? Dan wordt die band vervangen (geen prop inderdaad), ik ben niet gek door gelijk de andere band ook maar te vervangen.
Met mechanische dingen doe ik dat wel (want ja, de ene remklauw is 250k km oud, dus de ander ook, dus beiden vervangen.. Hoewel dit ook helemaal geen vereiste is), maar niet bij een band..
Teveel verschil in rol omtrek zorgt voor frictie in het differentieel. Ook de reden dat je bij een Quattro 4 gelijke banden moet hebben qua rolomtrek. Bij hoeveel millimeter afwijking het een probleem gaat vormen weet ik niet.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Logisch inderdaad, maar is dat hier aan de orde omdat er direct verteld wordt even 2 nieuwe banden te kopen ipv 1?Chaoss schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 18:34:
Teveel verschil in rol omtrek zorgt voor frictie in het differentieel. Ook de reden dat je bij een Quattro 4 gelijke banden moet hebben qua rolomtrek. Bij hoeveel millimeter afwijking het een probleem gaat vormen weet ik niet.
Ik kan me indenken; stel de ander komt er ook binnenkort aan, dan doe je het tegelijk (bespaard misschien ook weer wat geld). Maar zomaar gewoon omdat het kan?
In het asfalt zit misschien ook een paar mm verschil. De weg is nergens egaal. Dus die paar mm verschil op een band moet ook geen verschil maken.
Ligt er maar net aan welk type diff je hebt, haldex of torsen. Is zeer veel te vinden op allerlei fora en de dealer kan je er ook wel heea over vertellen. In ieder geval hoef je je met 2 a 3 mm verschil niet echt druk te maken, quattro schijnt zelfs met 2% verschil in rolomtrek om te kunnen gaan zonder problemen. Dat is effectief iets van 8mm profiel verschil bij een A6 4GChaoss schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 18:34:
Realistisch gezien vervang je beide (of alle) banden op het moment dat er bij vervanging, wanneer de andere banden binnen niet al te lange tijd ook aan vervanging toe zijn.
¯\_(ツ)_/¯
Torsen natuurlijk, Haldex is het net niet Quattro systeem 
Maar goed wel iets om rekening mee te houden, je banden zitten ook niet altijd exact op gelijke druk dus die afwijking moet je ook kunnen opvangen. Hij zegt dat de banden net een jaar oud zijn veel verschil zal er dan niet zijn.
Maar goed wel iets om rekening mee te houden, je banden zitten ook niet altijd exact op gelijke druk dus die afwijking moet je ook kunnen opvangen. Hij zegt dat de banden net een jaar oud zijn veel verschil zal er dan niet zijn.
[ Voor 65% gewijzigd door Chaoss op 06-03-2018 19:42 ]
Tja..wat moet ik er van zeggen? Ik zou zelf nooit bezuinigen op banden, het is letterlijk het enige wat je op de weg houdt. Ik heb ondertussen al van zoveel garagisten/specialisten gehoord dat rolomtrek gelijk moet zijn in verband met extra slijtage en verschil in wegligging dat ik niet moeilijk doen over die +/- 150 euro extra. Better safe than sorry.
PM_Petrol schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 19:30:
In het asfalt zit misschien ook een paar mm verschil. De weg is nergens egaal. Dus die paar mm verschil op een band moet ook geen verschil maken.
Gaat zelfs niet over dat de weg egaal is of niet. Als je bochten neemt draaien links en rechts, voor en achter allemaal aan een andere snelheid. Dat snelheidsverschil kan je platenkoppeling (haldex) of je torsen differentieel (quattro) voor zich nemen.
Bij een platenkoppeling gaat die dan slippen. Op zich niets mis mee, want daar is die voor gemaakt. Echter wordt er rekening gehouden dat het grootste deel van het rijden zo goed als rechtdoor is en er dus geen slip op de koppelingen zit. Geen slip = geen warmte.
Heb jij echter een verschil in omtrek van banden tussen voor en achter, dan slippen die koppelingsplaten ook bij het rechtdoor gaan. Dan komt er continue warmte vrij en slijten de koppeling extra. Beide effecten kunnen je awd om zeep helpen.
Natuurlijk zal dat niet gebeuren bij een enkele mm profiel verschil, maar mocht je echt grote verschillen in slijtage hebben of andere wielmaten monteren kan het wel degelijk een effect hebben.
Of het ook bij een torsen systeem is weet ik niet, daar ken ik te weinig over om er iets nuttig over te kunnen vertellen.
Gewoon je diff sperren dan slijten je banden wel bij
Hoe komt het dat bij de type Quattro op die van een S4/RS4 B5, 1 aandrijfas knakt meteen heel AWD useless is?
Ik heb geen quattro, dus dat verhaal geldt niet voor mij. De voor en achterbanden hebben nu ook altijd een verschil in profiel omdat alleen de voorbanden worden aangedreven. Na elk seizoen wissel ik de voorkant naar de achterkant om het een beetje te compenseren.AndRo555 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 21:53:
[...]
![]()
![]()
Gaat zelfs niet over dat de weg egaal is of niet. Als je bochten neemt draaien links en rechts, voor en achter allemaal aan een andere snelheid. Dat snelheidsverschil kan je platenkoppeling (haldex) of je torsen differentieel (quattro) voor zich nemen.
Bij een platenkoppeling gaat die dan slippen. Op zich niets mis mee, want daar is die voor gemaakt. Echter wordt er rekening gehouden dat het grootste deel van het rijden zo goed als rechtdoor is en er dus geen slip op de koppelingen zit. Geen slip = geen warmte.
Heb jij echter een verschil in omtrek van banden tussen voor en achter, dan slippen die koppelingsplaten ook bij het rechtdoor gaan. Dan komt er continue warmte vrij en slijten de koppeling extra. Beide effecten kunnen je awd om zeep helpen.
Natuurlijk zal dat niet gebeuren bij een enkele mm profiel verschil, maar mocht je echt grote verschillen in slijtage hebben of andere wielmaten monteren kan het wel degelijk een effect hebben.
Of het ook bij een torsen systeem is weet ik niet, daar ken ik te weinig over om er iets nuttig over te kunnen vertellen.
Bij fwd geld in princiepe hetzelfde daar zit ook een differentieel dus rolomtrek moet niet extreem afwijken want dan krijg je onnodige warmte ontwikkeling. Verschil met quattro is dat je dan ook achter en in het midden een differentieel hebt en het dus overal dezelfde banden moet hebben.
Maar als ik zo wat rondlees zijn de marges best groot, tot 5mm mag daarboven wordt afgeraden en waarschijnlijk kun je dan nog tijden rondrijden voordat je schade krijgt.
Er staan op YouTube van die BMW propaganda filmpjes waarbij een Audi blijft steken op een helling met van die rolletjes in het oppervlak. Daar hebben ze gewoon de ABS uitgeschakeld waardoor het Torsen diff al het vermogen naar het slippende wiel laat gaan.
De meeste Quattro systemen zijn Torsen, Afaik zijn alleen de TT en A3 modellen voorzien van een Haldex diff. net als alle VW 4-motion. Haldex is ook niet permanente AWD maar de achterwielen gaan pas meedoen als de voorwielen grip verliezen.
Maar als ik zo wat rondlees zijn de marges best groot, tot 5mm mag daarboven wordt afgeraden en waarschijnlijk kun je dan nog tijden rondrijden voordat je schade krijgt.
Helemaal vraag ik mij af maar je verliest dan sowieso aandrijving op die "as". Een torsen diff is mechanisch zo dat het koppel altijd naar de as gaat met de minste weerstand. Dus zelfs met 1 slippend wiel op ijs verlies je al aandrijving. Dit wordt opgepikt door het ABS systeem wat het slippende wiel zal afremmen waardoor er genoeg koppel naar het wiel blijft gaan wat wel aandrijving heeft. Een falend ABS systeem kan er dus voor zorgen dat aandrijving niet goed werkt.Verwijderd schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 22:49:
Hoe komt het dat bij de type Quattro op die van een S4/RS4 B5, 1 aandrijfas knakt meteen heel AWD useless is?
Er staan op YouTube van die BMW propaganda filmpjes waarbij een Audi blijft steken op een helling met van die rolletjes in het oppervlak. Daar hebben ze gewoon de ABS uitgeschakeld waardoor het Torsen diff al het vermogen naar het slippende wiel laat gaan.
De meeste Quattro systemen zijn Torsen, Afaik zijn alleen de TT en A3 modellen voorzien van een Haldex diff. net als alle VW 4-motion. Haldex is ook niet permanente AWD maar de achterwielen gaan pas meedoen als de voorwielen grip verliezen.
[ Voor 57% gewijzigd door Chaoss op 06-03-2018 23:54 ]
Ik snap echt niet waarom iedereen zo lax omgaat met hun banden. Het is inderdaad het enige wat je op de weg houdt. Verkeerde banden kunnen je heel wat kosten als je AWD naar de knoppen doet, dan lijkt mij de investering in goede banden wel snel terug verdient. Plus het is je eigen veiligheid, daar wil je toch niet op besparen? Ik snap niet waarom je 250 zou willen gaan rijden met een prop. Je kan in Duitsland wat doorboenderen, maar toch enkel als je wagen in goede conditie is, het verkeer & weer dit toelaat? 250 gaan rijden om toch maar eens 250 te gaan rijden, daar heb je niet veel aan als je in de problemen komt hoor...
Nogmaals, dat was de vraag, of het mogelijk is om met een prop ook hogere snelheiden te rijden.Matsooh schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:00:
Ik snap echt niet waarom iedereen zo lax omgaat met hun banden. Het is inderdaad het enige wat je op de weg houdt. Verkeerde banden kunnen je heel wat kosten als je AWD naar de knoppen doet, dan lijkt mij de investering in goede banden wel snel terug verdient. Plus het is je eigen veiligheid, daar wil je toch niet op besparen? Ik snap niet waarom je 250 zou willen gaan rijden met een prop. Je kan in Duitsland wat doorboenderen, maar toch enkel als je wagen in goede conditie is, het verkeer & weer dit toelaat? 250 gaan rijden om toch maar eens 250 te gaan rijden, daar heb je niet veel aan als je in de problemen komt hoor...
Ik heb het antwoord dus voor mij is het nu duidelijk.
Ik had mijn les met goedkope banden snel geleerd. Kocht ze altijd in bij de bandenboer (gebruikt
) voor m'n golf 3 VR6. Totdat ik in de regen een keer een noodstop maken moest. Ik gleed gewoon door. Enige wat nog lukte was bijsturen in de hoop dat ik niet op m'n voorligger zou klappen. Enige voordeel was dat ze zo goedkoop waren.
Sindsdien was ik overtuigd van goede banden, en heb nooit meer bezuinigd op die dingen. Altijd een set banden t.w.v 800 euro voor m'n RS4 eronder gepropt. Bandenspanning standaard om de maand controleren en waar nodig lucht erbij.
Banden is zoals de voeding in je PC. Als dat klapt gaat alles mee. Daar bezuinig je niet op.
Sindsdien was ik overtuigd van goede banden, en heb nooit meer bezuinigd op die dingen. Altijd een set banden t.w.v 800 euro voor m'n RS4 eronder gepropt. Bandenspanning standaard om de maand controleren en waar nodig lucht erbij.
Banden is zoals de voeding in je PC. Als dat klapt gaat alles mee. Daar bezuinig je niet op.
Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.