Toon posts:

Het grote Audi topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 60 ... 139 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Sjoewe schreef op maandag 27 november 2017 @ 14:57:
In onze Audi A4 (B6) is de sluiting van het vakje waarin de gevarendriehoek opgeborgen zit kapot. Het is zo'n simpel plastic palletje dat je moet omdraaien om het vakje te openen/sluiten, maar nu is daar een stukje vanaf gebroken waardoor hij niet meer sluit. Het is echt maar een lullig onderdeeltje, weet iemand waar je dat kan bestellen?
Duitse autosloop. Goedkoopst.

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-11 11:33
FastFred schreef op maandag 27 november 2017 @ 13:13:
@Rainesh Is die auto van je al bijna full option? :+
Nog lang niet. Mis nog veel opties hoor haha

- B&O
- Supersport stoelen
- Elektrische stoelen
- panoramadak
- matrix koplampen
Etc

Dit zal ik ook nooit retrofitten...veeeeeeeel te duur :)

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:12

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Rainesh schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:41:
[...]

- B&O
- Supersport stoelen
- Elektrische stoelen
- panoramadak
- matrix koplampen
Etc

B&O was echt heeeeerlijk 😉

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Rainesh
Tylen schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:57:
[...]

B&O was echt heeeeerlijk 😉
Wrijf het er maar in :)

• royhoi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10 22:36

royhoi

-

Verwijderd schreef op maandag 27 november 2017 @ 07:53:
[...]

Vet! Dat voertuig bonkt bij acceleratie en schakelen ook alle kanten op. Tijd voor wat strakkere veren ?
Komt een beetje door de camera denk ik. Zit een KW v3 schroefset onder enz. Bij 709pk op 1300kg komen er best wat g krachten vrij zie je ook wel bij het schakelen hoe de mensen even naar voren komen :+

K

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Axewi schreef op maandag 27 november 2017 @ 13:13:
[...]

Heb je daar gegevens van? Ik kan alleen een facebook pagina vinden en gezien ik geen facebook heb kan ik daar weinig mee :)

Verder weet ik niet 100% zeker welke opties allemaal leverbaar waren op dit model dus dan weet je ook niet wat je mist.
Een aantal waarvan ik weet dat ik ze niet heb:
- Stoelverwarming (die mis ik wel)
- genoemde standkachel (daar ga ik achteraan om die in te laten bouwen)
- volledig elektrische verstelbare stoelen (niet echt belangrijk ik verstel ze toch niet dagelijks)
- Automatisch dimmende binnenspiegel (niet echt belangrijk de achterruiten zijn getint)
- zonneschermen achter (niet echt belangrijk de achterruiten zijn getint)
- Bose audio (die in mijn A3 was ook niet geweldig dus ook dit is geen noodzaak)

Daarom, de hoofdreden dat ik op zoek ben zijn de exterieur dingen die ik eerder opnoemde. Misschien is het handiger om daar los achteraan te gaan.
Waarom standkachel? Het is niet dat de winters zo extreem zijn in de benelux. Als je de hulpverwarming van een tdi inbouwt, heb je binnen de minuut ook hete lucht.

Werkje van niet en ook maar 10de van de prijs :p O-)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:45

InFamous

excommunicado

Ik heb standkachel en ik kan nu niet meer zonder :+

Formerly known as Ragdoll

• Paul.H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 11:28
Sjoewe schreef op maandag 27 november 2017 @ 14:57:
In onze Audi A4 (B6) is de sluiting van het vakje waarin de gevarendriehoek opgeborgen zit kapot. Het is zo'n simpel plastic palletje dat je moet omdraaien om het vakje te openen/sluiten, maar nu is daar een stukje vanaf gebroken waardoor hij niet meer sluit. Het is echt maar een lullig onderdeeltje, weet iemand waar je dat kan bestellen?
Als je hem hebt gevonden hoor ik graag waar, bij mij (b7 avant, maar is identiek) is ie ook afgebroken. Desnoods teken ik dat ding zelf nog uit in 3D en laat hem printen.

• InFamous

InFamous

excommunicado

Waarom moeilijk doen? Rijd langs een willekeurige Audi dealer zoon draai dingetje zal niet meer dan €5 ~ €6 kosten.

Volgens mij is dit die lip die het vergendeld
4B9 867 899 4PK
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/i/262730101608-0-1/s-l1000.jpg

Dit is de draaiknop
4B9 867 799
Afbeeldingslocatie: https://c1552172.ssl.cf0.rackcdn.com/224964_x800.jpg

Of bedoelen jullie deze
8E9 860 333
Afbeeldingslocatie: https://anda.auto.pl/images/1397554409_8E9860333.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door InFamous op 27-11-2017 22:20 ]

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:24
Ik heb inmiddels het partnumber achterhaald (4B9 867 799), maar ik kan geen Nederlandse webshop vinden die het heeft. Dan Inderdaad maar even bij de Audi-dealer vragen.

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:50

iichel

Gazoooo

[...]

wedden? >:)

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

• Flipside22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13-10 13:35
Sjoewe schreef op maandag 27 november 2017 @ 22:23:
Ik heb inmiddels het partnumber achterhaald (4B9 867 799), maar ik kan geen Nederlandse webshop vinden die het heeft. Dan Inderdaad maar even bij de Audi-dealer vragen.
€ 7,85 bruto ... bij de dealer ben je denk ik dus rond de 10 eur kwijt.

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-10 22:59
azz_kikr schreef op maandag 27 november 2017 @ 20:43:
[...]

Waarom standkachel? Het is niet dat de winters zo extreem zijn in de benelux. Als je de hulpverwarming van een tdi inbouwt, heb je binnen de minuut ook hete lucht.

Werkje van niet en ook maar 10de van de prijs :p O-)
Heel simpel, ik wist niet van het bestaan af B)
Ik ga eens onderzoeken wat mijn mogelijkheden zijn.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:24
Flipside22 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 00:14:
€ 7,85 bruto ... bij de dealer ben je denk ik dus rond de 10 eur kwijt.
Audi O+ ;( O+

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Axewi schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 08:11:
[...]

Heel simpel, ik wist niet van het bestaan af B)
Ik ga eens onderzoeken wat mijn mogelijkheden zijn.
Het is geen optie op een benzine wagen. Het zit standaard in een europese dieselwagen. Je moet google, op auxilary heating.

Btw echte standkachel is beter natuurlijk maar het is niet dat de winters hier zo extreem zijn :p

@Rainesh zal ik je helpen met je panorama dak? * azz_kikr zet de slijpschijf aan * :7

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• Rainesh
azz_kikr schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:02:
[...]

Het is geen optie op een benzine wagen. Het zit standaard in een europese dieselwagen. Je moet google, op auxilary heating.

Btw echte standkachel is beter natuurlijk maar het is niet dat de winters hier zo extreem zijn :p

@Rainesh zal ik je helpen met je panorama dak? * azz_kikr zet de slijpschijf aan * :7
Ik heb serieus een klant gehad die een slijptol in zijn dak heeft gezet omdat hij een panoramadak in zijn Golf 7 wilde. 8)7

• FastFred
  • Laatst online: 19:10
@Rainesh dat is natuurlijk veel makkelijker dan een vinkje zetten in een optielijst :P

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-11 10:37
[...]

- B&O
- Supersport stoelen
- Elektrische stoelen
- panoramadak
- matrix koplampen
Etc

Die Audi matrix koplampen zijn anders wel echt vet. Zou een must have zijn moest ik de A4 gekozen hebben.
Heb nu de DLA van VW, maar dat is in de verste verte niet zo gesofisticeerd als bij Audi.
Rainesh schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:09:
[...]

Ik heb serieus een klant gehad die een slijptol in zijn dak heeft gezet omdat hij een panoramadak in zijn Golf 7 wilde. 8)7
Is de draagconstructie identiek? Dat paneel waar het glazen dak inzit kan toch niet zo stijf zijn als een volledig dak (zeker in de open stand).

• Rainesh
FastFred schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:28:
@Rainesh dat is natuurlijk veel makkelijker dan een vinkje zetten in een optielijst :P
haha dat zeker
Engineer Stewie schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:28:
[...]

Die Audi matrix koplampen zijn anders wel echt vet. Zou een must have zijn moest ik de A4 gekozen hebben.
Heb nu de DLA van VW, maar dat is in de verste verte niet zo gesofisticeerd als bij Audi.

[...]

Is de draagconstructie identiek? Dat paneel waar het glazen dak inzit kan toch niet zo stijf zijn als een volledig dak (zeker in de open stand).
Matrix is inderdaad heel anders, want de lampen gaan gedeeltelijk uit (allemaal ledjes die aan/uit) gaan en meebewegen. Liefst wilde ik ook matrix...misschien op mijn toekomstige auto :)

Maar inderderdaad, volgens mij is dakconstructie toch heel anders bij een auto met af-fabriek panodak. Ik heb serieus geen idee hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen maar alles doet het. :|

Had van de week een A5 Sportback gezien bij Wittebrug.....ACC, Side Assist, Lane Assist, B&O, Lichtpakket 2, S-line etc. Helaas nog buiten bereik :( Zal nog paar jaartjes door moeten sparen.

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:55

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Lang leve de auto-klusprogramma's waar ik dit regelmatig in terug zie komen.
Haakse slijper in het dak en een plaat glas erin.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Verwijderd

Topicstarter
Is toch niks aan zonder dakraam enz?

• FastFred
Een dakraampje is wel leuk ja, maar ga eens een zomerdag in een auto rondrijden met panoramadak dat niet dicht kan of wat ook. Wordt je letterlijk gaar van.

• Engineer Stewie
Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 14:18:
Is toch niks aan zonder dakraam enz?
Ik heb dat niet genomen omdat ik daar in het Skoda forum (ging eerst terug een Octavia leasen) nogal slechte ervaringen over lees. Nu viel dat uiteindelijk op de nieuwe auto toch buiten budget, maar had anders wel andere dingen genomen denk ik (automatische kofferklep en vooral kessy).

• Tylen

Tylen

FastFred schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 16:24:
Een dakraampje is wel leuk ja, maar ga eens een zomerdag in een auto rondrijden met panoramadak dat niet dicht kan of wat ook. Wordt je letterlijk gaar van.
Bestaat dat uberhaubt?

Ik rijd alleen met het pano dak helemaal open of hem helemaal dicht. Niet met alleen het glas dicht en “gordijn” open. Dat is idd irritant.

• geomolenaar
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-11 19:13
Enkele jaren geleden heb ik hier voor het laatst gepost maar ik hou dit topic regelmatig in de gaten en lees allemaal verhalen van jullie RS ervaring(en) en ben stiekem best jaloers 😉

Ik heb een half jaar geleden mn tts verkocht, er stonden genoeg kms op ,ik reed er bijna niet meer in en ging voor langere tijd op reis dus was het het juiste moment. Sinds ik bijna weer naar huis ga en nogsteeds verliefd ben op de TT mk2 ben ik op zoek naar een 2013/2014 model , automaat maar de grote vraag is; is de RS de 8-10k extra waard? (performance wise) Ik heb nog niet eerder in een RS gereden en zal dus ook zeker een proefrit gaan maken , maar ik ben benieuwd wat jullie mening/ervaring is. Ik vond de TTS niet retesnel, nu is dat ook niet echt nodig, maar mocht ik de performance willen is het miss een beter idee om een tts stage2 te tunen?

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:57
geomolenaar schreef op woensdag 29 november 2017 @ 08:48:
Enkele jaren geleden heb ik hier voor het laatst gepost maar ik hou dit topic regelmatig in de gaten en lees allemaal verhalen van jullie RS ervaring(en) en ben stiekem best jaloers 😉

Ik heb een half jaar geleden mn tts verkocht, er stonden genoeg kms op ,ik reed er bijna niet meer in en ging voor langere tijd op reis dus was het het juiste moment. Sinds ik bijna weer naar huis ga en nogsteeds verliefd ben op de TT mk2 ben ik op zoek naar een 2013/2014 model , automaat maar de grote vraag is; is de RS de 8-10k extra waard? (performance wise) Ik heb nog niet eerder in een RS gereden en zal dus ook zeker een proefrit gaan maken , maar ik ben benieuwd wat jullie mening/ervaring is. Ik vond de TTS niet retesnel, nu is dat ook niet echt nodig, maar mocht ik de performance willen is het miss een beter idee om een tts stage2 te tunen?
Tja, ben je een petrolhead? Die TFSI is op RS snelheid te krijgen, maar ik zou de 8k echt over hebben voor de roffel die de 2.5l 5 cilinder geeft. :9

K to the KillaZ

• Rainesh
5cylinder 2.5L TFSI _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• GioStyle
  • Laatst online: 21:48
Ik heb altijd het gevoel dat de koplampsproeiers random aangaan wanneer ik mijn ruitensproeier wil gebruiken. Zit hier nog enige logica in?

• Engineer Stewie
GioStyle schreef op donderdag 30 november 2017 @ 20:16:
Ik heb altijd het gevoel dat de koplampsproeiers random aangaan wanneer ik mijn ruitensproeier wil gebruiken. Zit hier nog enige logica in?
Is dat niet om de 5 keer?

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
geomolenaar schreef op woensdag 29 november 2017 @ 08:48:

Ik heb er eentje (eerder ook een gewone 2.0 gehad) en ik zou zeker die meerprijs er voor over hebben. De 5-cilinder maakt echt een groot verschil qua beleving en is alleen om de sound al zeker de moeite waard. Ook de performance is echt een sprong vooruit, mocht je meer vermogen willen zit er ook nog veel rek in met standaard chiptuning. De restwaarde is ook beter en het uiterlijk vind ik persoonlijk ook nog wel een pluspunt.

• FastFred
Jism, waar blijven de foto's van je RS6? :D

• geomolenaar
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-11 19:13
IceOnFire schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 07:53:
[...]

Ik heb er eentje (eerder ook een gewone 2.0 gehad) en ik zou zeker die meerprijs er voor over hebben. De 5-cilinder maakt echt een groot verschil qua beleving en is alleen om de sound al zeker de moeite waard. Ook de performance is echt een sprong vooruit, mocht je meer vermogen willen zit er ook nog veel rek in met standaard chiptuning. De restwaarde is ook beter en het uiterlijk vind ik persoonlijk ook nog wel een pluspunt.
Thanks voor je reactie. Ik ben het zeker met je eens over het uiterlijk en daarom neig ik eerder naar een RS dan de TTS. Nogmaals ik rijd er niet mee op het circuit, maar 8-10k puur voor de extra details op het uiterlijk vind ik wat ver gaan en ben daarom zeker benieuwd of de performance iets is waarvan ik wel warm word. Ik had persoonlijk geen 'wow-moment' als ik de TTS opentrok... Ik las ook ergens dat de 5 cyl efficiënter rijdt dan de 2.0, wat is jouw ervaring? (niet dat het iets uitmaakt in mn aankoop, maar was benieuwd of jij dit ook zo ervaart)

• Paul.H
Sindskort ervaar ik een probleem bij bochten naar links, wanneer ik over rotondes rij (normale snelheid in bebouwde kom) hoor ik iets aanlopen bij mijn rechter voorwiel, het lijkt op iets van een remschijf tegen het blok.
Ikzelf verdenk een wiellager wat op het eind van zijn latijn is, kan ook wel na 11 jaar, 257K km en rechtsvoor krijgt het meest te voorduren bij rotondes e.d.
Kan het nog wat anders zijn?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Even opkrikken en aan het wiel draaien. Lager is gemakkelijk zelf te vervangen bij droog weer.

• Paul.H
jadjong schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 11:11:
Even opkrikken en aan het wiel draaien. Lager is gemakkelijk zelf te vervangen bij droog weer.
Mooi klusje voor een zaterdag :)

Ik was benieuwd of anderen misschien meer ideeën hadden wat het zou kunnen zijn.

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:45
Godver. Dacht vanmorgen even snel de winterbanden erop te gooien. Kreeg dus met geen mogelijkheid de slotbout los zonder dat hij doorschoot. Uiteindelijk alleen voor kunnen wisselen en naar de garage gereden. Hopelijk krijgen hun hem wel los.

Wat een ondingen die slotbouten trouwens. Die groeven waar hij in valt zijn maar 2cm diep ofzo dus je kunt er bijna geen kracht op zetten zonder dat hij eraf schiet.

• Rainesh
maxoss schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 12:59:
Godver. Dacht vanmorgen even snel de winterbanden erop te gooien. Kreeg dus met geen mogelijkheid de slotbout los zonder dat hij doorschoot. Uiteindelijk alleen voor kunnen wisselen en naar de garage gereden. Hopelijk krijgen hun hem wel los.

Wat een ondingen die slotbouten trouwens. Die groeven waar hij in valt zijn maar 2cm diep ofzo dus je kunt er bijna geen kracht op zetten zonder dat hij eraf schiet.
Momentsleutel gebruiken?

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
geomolenaar schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 09:16:
[...]
Thanks voor je reactie. Ik ben het zeker met je eens over het uiterlijk en daarom neig ik eerder naar een RS dan de TTS. Nogmaals ik rijd er niet mee op het circuit, maar 8-10k puur voor de extra details op het uiterlijk vind ik wat ver gaan en ben daarom zeker benieuwd of de performance iets is waarvan ik wel warm word. Ik had persoonlijk geen 'wow-moment' als ik de TTS opentrok... Ik las ook ergens dat de 5 cyl efficiënter rijdt dan de 2.0, wat is jouw ervaring? (niet dat het iets uitmaakt in mn aankoop, maar was benieuwd of jij dit ook zo ervaart)
TTRS geeft zeker meer een wow-effect bij het optrekken. Daarnaast helpt het geluid overigens ook, de hoofdreden waarom ik naast mn S de RS aanhoud. De RS is zeker niet zuiniger dan de 2.0, ik rij zeg 1:11 tov 1:15 vroeger. Hij is wel wat zuiniger in dagelijks gebruik dan de TTS. Denk dat je een deel van die meerprijs later bij inruil overigens wel weer goed maakt, de RS schrijft duidelijk minder af dan een S (heb net het nieuwe model besteld en kreeg echt een nette inruil terug) Onderhoud is, zeker voor een RS-model, ook nog relatief betaalbaar

[ Voor 6% gewijzigd door IceOnFire op 01-12-2017 14:05 ]

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:55

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Die krijgen hem wel los, met zo'n slagtol (of weet ik het hoe dat heet) dan hamert hij hem los.
Ik heb nooit slotbouten erop, tot zover nog geluk gehad dat ze er nooit onder uit zijn gejat. (En dat in Rotterdam)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• Flipside22
KillaZ schreef op woensdag 29 november 2017 @ 08:56:
[...]

Tja, ben je een petrolhead? Die TFSI is op RS snelheid te krijgen, maar ik zou de 8k echt over hebben voor de roffel die de 2.5l 5 cilinder geeft. :9
Zeker! Alleen wel even opletten, de TTRS van die generatie heeft meerdere recalls gehad mbt de motor. Binnen de TTRS/RS3 club vragen naar Luc, die kan je er alles over vertellen.

• FastFred

Zijn het bijzondere velgen? Anders gewoon normale wielbouten gebruiken. Toen ik m'n auto kocht kwam ik er een tijd later ook achter dat er slotbouten op zaten toen de auto naar de garage ging voor onderhoud. De sleutel was nergens te bekennen dus slotbouten er af gesloopt en normale bouten op gezet.

Verwijderd

Topicstarter
FastFred schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 09:00:
Jism, waar blijven de foto's van je RS6? :D
Ben er nog druk mee bezig. Intussen een accountje op AH online bestellen. :P

Ik heb veel gelezen & geleerd over de RS6. De grootste culprit is voor mij dat achterlijke verbruik. 320km op een volle 81L (!) brandstoftank. Ik hoop dat dat een grapje is. Dan is het standaard een volle tank a 1,80 (102/98) a € 144 voor een ritje amsterdam heen en weer.

Het scheelt dat ik de handbak nog liggen heb, deze gaan we in een later stadium eronder knikkeren, maar toch. Met zo'n monster als dit moet ik er gewoon een tweede auto bij gaan hebben. Koude start / even heen en weer loopt ie zowat 1:2 8)7 _O-

Overigens; flink met een verkoper zitten praten. Het zijn niet de frictieplaten die kapot gaan, maar de koppel omvormer. Die moet verstevigd zijn en zeker als je er een tune op hebt zitten. Ook dat is geen holy grail, want nog moet je er rustig aan mee doen.

Daarom is een handbak RS6 veel interessanter. Daar kan je een fikse koppeling onder knallen en call it a day. Die sachs set onder mijn RS4 heeft het echt 2 jaar uitgehouden met flink wat gebeuk en gesprint ook.

Ik moet nog een weekendje op de blaren zitten. Alles van de RS4 is reeds verkocht, op de bilstein PSS9 B16's & velgen na. En nog wat kleine dingen maar die zijn de moeite niet eens waard voor verkoop.

• InFamous

InFamous

excommunicado

Wat moeten die velgen kosten dan :+

Verwijderd

Topicstarter
InFamous schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 19:06:
Wat moeten die velgen kosten dan :+
18 inch, ET30 volgens mij. Ik had 10mm spacers moeten gebruiken om niet de binnenvoering te raken ermee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GCq2uOXD905F14HWrZ6GEYpt/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tm5sVXfVV7oGC5LLxDfba17X/full.jpg

500 zonder banden, 1000 met banden. De banden zijn net nieuw, pirelli's, koste me zowat 200 de stuk.

Ik kan ze nu niet meer gebruiken meer omdat de RS6 een speciaal type band nodig heeft. Met extra load + een bepaald specifiek merk alleen want die raakt de binnenvoering namelijk niet.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Staat vast mooi onder mijn tijdelijke voiture:

Afbeeldingslocatie: https://www.autowereld.nl/I143778482/1280x0/volkswagen-passat-variant-1-6-variant-102-pk-trendline.jpg

Maar dan is de waarde van de velgen plus banden ineens 1/3e van de hele auto, dus dat doen we maar niet :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• InFamous

InFamous

excommunicado

Mooie prijs alleen die ET waarde gaat hem niet worden, heb nu ET 43 met 245/40/18 banden en hierbij heb ik al minimale speling

[ Voor 11% gewijzigd door InFamous op 01-12-2017 19:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die prijs is ernaar dat die velgen werk nodig hebben. Dus als iemand er interesse in heeft, ze moeten gericht worden + coating. ;) Maar MTM's nieuw kosten je ruim 1800 euro.

Edit: het zijn 5 velgen overigens, niet 4. Dus je krijgt er een reservewiel bij.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2017 19:49 ]

• InFamous

InFamous

excommunicado

Hoezo gericht worden? Zijn ze krom ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
InFamous schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 19:56:
Hoezo gericht worden? Zijn ze krom ofzo?
Yes. Ze hebben werk nodig. Zo had ik ze ook gekocht.

Maar ik had het geduld er niet voor en heb ze gewoon onder m'n auto gedumpt.

• InFamous

InFamous

excommunicado

Werk is niet erg ik kan zelf coaten via mijn werk, maar richten gaat het toch echt niet worden.

Verwijderd

Topicstarter
InFamous schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 20:00:
Werk is niet erg ik kan zelf coaten via mijn werk, maar richten gaat het toch echt niet worden.
Jij dacht dat je zulke velgen voor 'maar' 500 euro verkrijgen kon ? :P Think again.

• InFamous

InFamous

excommunicado

Nee, zoals ik zei werk had ik wel verwacht. Coaten, stoeprand schade. Maar richten is toch wel even een andere slag.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

InFamous schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 20:06:
Nee, zoals ik zei werk had ik wel verwacht. Coaten, stoeprand schade. Maar richten is toch wel even een andere slag.
I see what you did there. ;)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• InFamous

InFamous

excommunicado

No pun intended :+

Verwijderd

Topicstarter
InFamous schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 20:06:
Knap je ze op en stop je ze weer voor een mooi prijsje in de markt. ;)

• InFamous

InFamous

excommunicado

Nee, ik pas. Ik ga geen risico lopen met kromme velgen. Het was ook niet bedoeld als wederverkoop.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:05
Als er een topic van het jaar verkiezing komt stem ik op deze, fantastisch!

Roomba E5 te koop

• Paul.H
Paul.H schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 12:58:
[...]

Mooi klusje voor een zaterdag :)

Ik was benieuwd of anderen misschien meer ideeën hadden wat het zou kunnen zijn.
Helaas, wiellager is het niet. En kon zelf ook niet echt iets ontdekken zo gauw. Geluid bij bochten naar links wordt wel steeds erger, dus snel weer verder kijken

• Flipside22
Wie van jullie rijd Pirelli banden? Ik heb met de kou van de afgelopen dagen icm quattro in de ochtend echt het gevoel dat het rubber keihard is, en naar mate de rit vordert het rubber soepeler word. Ik heb de door Audi aangeraden maat/compound (RO2). Stoor me er soms wel aan.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Flipside22 zelfde hier met de Conti Premium 6. Heb wel 100Y XL eronder dus die zijn sowieso wat stugger qua sidewall.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Rainesh
Flipside22 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 21:04:
Wie van jullie rijd Pirelli banden? Ik heb met de kou van de afgelopen dagen icm quattro in de ochtend echt het gevoel dat het rubber keihard is, en naar mate de rit vordert het rubber soepeler word. Ik heb de door Audi aangeraden maat/compound (RO2). Stoor me er soms wel aan.
Reed met de A4 altijd op Pirelli Cinturato P7, nooit echt wat gemerkt.

• Flipside22
Ik heb het gevoel bij scherp sturen bij koude banden dus alsof hij een beetje over de voorbanden heen 'hobbelt'. Dit heb ik ook altijd als de banden bijna op zijn. Heb daar eerlijk gezegd niet naar gekeken maar dat zou wel heel snel zijn als het nu alweer zo ver is.

Heb vandaag overigens de nieuwe RS5 en SQ7 mogen aanschouwen, die SQ7 was toch wel heel imposant, maar het geluid mag van mij nog wel wat extremer voor ik een diesel zou overwegen.

[ Voor 25% gewijzigd door Flipside22 op 02-12-2017 21:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Paul.H schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 18:33:
[...]

Helaas, wiellager is het niet. En kon zelf ook niet echt iets ontdekken zo gauw. Geluid bij bochten naar links wordt wel steeds erger, dus snel weer verder kijken
Kan best eens de stofkap zijn die de velg van binnenin raakt. Ik heb dat ook eens gehad. Moest 'm uiteindelijk rechtbuigen.

Afbeeldingslocatie: https://images41.fotki.com/v1580/photos/8/82413/6152133/IMG_2072-vi.jpg

Het is grijze rondom de wiellager heen. Dat merk je pas als de velg er weer op zit. Of je zou eventueel alle roterende delen moeten checken. Dus band helemaal in of uit, en dan de velg kunnen draaien.

Wat het ook nog kan zijn:

Afbeeldingslocatie: http://st.automobilemag.com/uploads/sites/11/2016/02/audi-rs4-b5-sedan-ohlins-ttx36-coilover1.jpg

Bovenin die stangen, zitten rubbers. Die kunnen reeds platgedrukt zijn en veroorzaken het geluid mischien.

@Flipside22 is normaal. Was ook bij mijn auto zo.

Heerlijk man zo'n handbak V8. :) Dit is overigens de S uitvoering, geen RS.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2017 06:29 ]

• royhoi

royhoi

-

Gister de gelegenheid gehad om de auto weer eens op de dyno te zetten. Motor was in 2012 klaar en toen liep die op 515pk. 2013 op 590 en 2014 t/m heden op 709. Gister op de dyno exact weer 709pk _/-\o_ Wat nou big turbo builds gaan altijd stuk ;(

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/vmusm3h2px9ci.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/u3cpwvn36fylh.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/zgzkqbta7xqpy.jpg

K

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ben je niet bang dat die stickers aan de binnenkant smelten of vlamvatten met dat geweld? :X

Sowieso, snap dat dat vermoedelijk voor op shows is, maar kan dat niet gewoon met een bordje ofzo? Beetje sjonnie dit imho (nofi :)).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• royhoi

royhoi

-

The Eagle schreef op zondag 3 december 2017 @ 19:53:
Ben je niet bang dat die stickers aan de binnenkant smelten of vlamvatten met dat geweld? :X

Sowieso, snap dat dat vermoedelijk voor op shows is, maar kan dat niet gewoon met een bordje ofzo? Beetje sjonnie dit imho (nofi :)).
Tja die stickers zijn er in de loop van tijd gewoon op gegaan weet eigenlijk niet waarom :-(

En in iedere vent zit toch wel een beetje sjonnie :P

[ Voor 6% gewijzigd door royhoi op 03-12-2017 20:00 ]

K

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:50

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Iets over een dyno posten en dan geen filmpje? :N kan niet heh.

En als die stickers nu nog geen vlam hebben gevat dan zal dat ook wel niet gaan gebeuren. Mooi laten zitten, bij zo'n auto mag het imho.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• royhoi

royhoi

-

Filmpje komt later 😝

K

• Flipside22
Ik was toevallig hetzelfde van plan met de stickers bij mijn auto, maar ja toen raakte ik de helft kwijt haha.
De Pirelli P-zero RO2's houden blijkbaar niet van kou. 4 graden buitentemp en met Quattro in de 2e versnelling nog wielspin terwijl ik de 1 short shift. Had eerder de RO1 maar die hadden er duidelijk minder moeite mee.

Verwijderd

Topicstarter
Teringzooi,

Had ik een afspraak voor vandaag staan voor een goed uitziende Sportec RS6 550 uitvoering, blijkt ie gisteren al verkocht te zijn. :'(

De reden dat ik voor die uitvoering koos was dat bij die uitvoering de bak al versterkt was, de bak gechipt en natuurlijk een sterkere koppelomvormer had t.o.v een normale RS6. Bij de normale RS6 doe je een paar flinke launches en je rijdt de hele automaat naar de klote, bij die uitvoering van Sportec is er bij design al rekening mee gehouden en is het zo goed als onmogelijk om die bak naar de klote te draaien.

Dit had me wat meer zekerheid gegeven over betrouwbaarheid van die bakken. Maar helaas. Koper moest er vanaf, had gisteren al een deal getracht met een koper. Lijer. Me helemaal op zitten aftrekken afgelopen week.

• Tylen

Tylen

Daarom nooit een afsrpaak maken over een x aantal dagen. Als je iets ziet er gelijk heen. Ik zou ook niet wachten en hem verkopen als iemand anders eerder kangs komt.

Bummer Jism hopelijk volgende auto meer gelukt.

Verwijderd

Topicstarter
Tylen schreef op maandag 4 december 2017 @ 07:29:
Daarom nooit een afsrpaak maken over een x aantal dagen. Als je iets ziet er gelijk heen. Ik zou ook niet wachten en hem verkopen als iemand anders eerder kangs komt.

Bummer Jism hopelijk volgende auto meer gelukt.
Ik ben nu afhankelijk om met iemand samen te rijden, zeker gezien ik een bepaald bedrag in ogen had en dat daar niet ter gastopname op kon nemen in het buitenland. Overboeking doe ik ook niet, boter bij de vis gewoon.

Nou ja gewoon afwachten. M'n garage belde me op dat er een schade RS4 te koop stond met 120k op de klok. En of ik mijn chassis niet wou opofferen om die RS4 'goed' te krijgen en zodoende met winst weer te verkopen. Betaal je het verschil van een incompleet chassis? Vast niet. :P

• Tylen

Tylen

ahh ceck. Externe factoren. Je vind hem wel. komt goe.

Verwijderd

Topicstarter
Alles waar ook maar 1 aanpassing aan is verricht loop ik al omheen. Hoewel de duitse TUV enorm streng is (een open luchtfilter = al boete), blijf ik er toch huiverig voor. Wil gewoon een in goede staat verkerende RS6 bemachtigen.

Die auto's kunnen je 3x de aanschafswaarde kosten qua onderhoud.

En ik moet een sale echt specifiek overdag doen, zodat ik een tijdelijk rood kenteken mee kan verkrijgen om het ding in ieder geval zelf naar NL te rijden. Dan volgt later de keuring ermee. Als ie maar op de oprit staat. :P

Edit: verkoper komt ineens terug met dat de koper afhaakt. Die had het geld niet ofzo. Mooi!

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2017 10:17 ]

• TD092854
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-11 22:40
Hoi,

Ik rijd sinds 3 weken een Audi A6 3.2 uit 2005 en heb sinds vanochtend een probleem met de luchtvering.
Tijdens mijn ritje naar werk begon het gele lampje op het dashboard te branden en waren de opties voor de luchtvering in de MMI grijs. Toen ik na aankomst de auto uitzette bleef de compressor aan staan. Ik heb vervolgens de accu los gehaald om de compressor te stoppen.

Later vandaag heb ik alles weer aangesloten en was er niks meer aan de hand. Auto gestart en kon de luchtvering weer instellen, waarna de auto ook netjes omhoog/omlaag ging. Echter toen ik vanavond weer terug naar huis reed begon het gele lampje weer te branden. Bij thuiskomst en na het uitzetten van de auto was de compressor gelukkig uit.

Heeft een van jullie enig idee wat het kan zijn? Aangezien de luchtvering vanmiddag netjes functioneerde ga ik ervan uit dat het basissysteem wel werkt. Een snelle Google geeft wat resultaten over een relais wat blijft plakken, maar het kan natuurlijk net zo goed een kapotte sensor zijn.

Wat denken jullie?

Met vriendelijke groet,
Luuk

• Tylen

Tylen

Ik denk, 3 weken oud, garantie ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Tylen op 04-12-2017 19:08 ]

Verwijderd

@Tylen
Garantie? En waaruit leidt jij af dat het hier om garantie gaat of kan gaan?

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op maandag 4 december 2017 @ 19:16:
@Tylen
Garantie? En waaruit leidt jij af dat het hier om garantie gaat of kan gaan?
Ik doe een aanname ;)

hij rijd er drie weken in. Neem aan dat er nog bovag garantie op zit. Of werkt dat niet meer zo?

Verwijderd

Zeker niet. Dat een garage bij de Bovag is aangesloten zegt helemaal niets. Kijk maar naar Jet Cars welke ook Bovag aangesloten is. Je voldoet alleen aan een paar regeltjes voor milieu en arbeidsomstandigheden, je betaald er ook voor en iedereen denkt dat ze zekerheid hebben als je een auto koopt en dan standaard garantie hebt. Er is ook zoiets voor autopoetsbedrijven van de Focwa. Toen ik er op werd geattendeerd heb ik vriendelijk bedankt omdat het een wassen neus is. Alsof de Focwa mij nog wat kan leren met hun opleiding.

Op een auto uit 2005 krijg je in de regel geen garantie maar dat hangt af van wat factoren. Laat ik het zo zeggen: garantie is niet standaard tenzij anders overeengekomen is met de garage/dealer.

• TD092854
Garantie heb ik inderdaad niet. Alleen wat basis dingen op de motor en versnellingsbak voor de eerste maand. Daar valt dit dus niet onder.

Ik ga straks nog even een ritje maken, maar toen ik hem net startte was er niks aan de hand.
Lijkt erop alsof het zich boven een bepaalde snelheid voordoet.

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-11 15:34

BoltYes

This is the Way

TD092854 schreef op maandag 4 december 2017 @ 19:01:
Hoi,

Ik rijd sinds 3 weken een Audi A6 3.2 uit 2005 en heb sinds vanochtend een probleem met de luchtvering.
Tijdens mijn ritje naar werk begon het gele lampje op het dashboard te branden en waren de opties voor de luchtvering in de MMI grijs. Toen ik na aankomst de auto uitzette bleef de compressor aan staan. Ik heb vervolgens de accu los gehaald om de compressor te stoppen.

Later vandaag heb ik alles weer aangesloten en was er niks meer aan de hand. Auto gestart en kon de luchtvering weer instellen, waarna de auto ook netjes omhoog/omlaag ging. Echter toen ik vanavond weer terug naar huis reed begon het gele lampje weer te branden. Bij thuiskomst en na het uitzetten van de auto was de compressor gelukkig uit.

Heeft een van jullie enig idee wat het kan zijn? Aangezien de luchtvering vanmiddag netjes functioneerde ga ik ervan uit dat het basissysteem wel werkt. Een snelle Google geeft wat resultaten over een relais wat blijft plakken, maar het kan natuurlijk net zo goed een kapotte sensor zijn.

Wat denken jullie?

Met vriendelijke groet,
Luuk
Relais blijft plakken is inderdaad wat het vaak is. Had ook een A6 4F met luchtvering. Preventief een nieuw relais gekocht, alleen nooit tijd gehad om m te monteren. Je parafaanplaat en dus ruitenwisser armen moeten eraf, dus iets meer dan plug and play. Mag je zo hebben overigens. Doe er toch niks mee want rij inmiddels een nieuwere A6 ;)

¯\_(ツ)_/¯

• TD092854
BoltYes schreef op maandag 4 december 2017 @ 20:55:
[...]

Relais blijft plakken is inderdaad wat het vaak is. Had ook een A6 4F met luchtvering. Preventief een nieuw relais gekocht, alleen nooit tijd gehad om m te monteren. Je parafaanplaat en dus ruitenwisser armen moeten eraf, dus iets meer dan plug and play. Mag je zo hebben overigens. Doe er toch niks mee want rij inmiddels een nieuwere A6 ;)
Ah, ik dacht dat het relais voor de luchtvering bij de andere relais bij de voeten van de bestuurder verstopt zat.
Heb je toevallig een beschrijving of een website waar wat meer informatie staat over waar ik het relais kan vinden en hoe ik alles los kan halen?

Oh, dat zou super zijn, woon je toevallig in de regio Noord-Limburg?

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-11 15:34

BoltYes

This is the Way

TD092854 schreef op maandag 4 december 2017 @ 21:27:
[...]

Ah, ik dacht dat het relais voor de luchtvering bij de andere relais bij de voeten van de bestuurder verstopt zat.
Heb je toevallig een beschrijving of een website waar wat meer informatie staat over waar ik het relais kan vinden en hoe ik alles los kan halen?

Oh, dat zou super zijn, woon je toevallig in de regio Noord-Limburg?
https://www.audiforum.nl/...t1213654.html#post1213654

Post #302

Groningen, dus niet in de buurt. Morgen zit ik wel in Veldhoven, kan m meenemen als je daar wil afspreken.

¯\_(ツ)_/¯

• TD092854
BoltYes schreef op maandag 4 december 2017 @ 22:30:
[...]

https://www.audiforum.nl/...t1213654.html#post1213654

Post #302

Groningen, dus niet in de buurt. Morgen zit ik wel in Veldhoven, kan m meenemen als je daar wil afspreken.
Thanks!

Morgen ben ik niet in de gelegenheid om hem te komen halen. Ik stuur je morgen wel even een DM om iets anders af te spreken :)

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:50

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Verwijderd schreef op maandag 4 december 2017 @ 07:59: Hoewel de duitse TUV enorm streng is (een open luchtfilter = al boete), blijf ik er toch huiverig voor.
Onzin, zolang de gebruikte onderdelen naar een tuv keuring hebben. Er zijn zat tuning onderdelen met tuv keuring, kijk maar hoeveel aangepaste auto's er in Duitsland rondrijden.

Het zou mij meer om de algehele staat gaan, hoe dingen gedocumenteerd zijn etc.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-11 15:47
Ander vraagje tussendoor. Weet er iemand of de dakdragers tussen de A3 Sedan en Sportback uitwisselbaar zijn?

Gaat om volgende 2 modellen:
https://www.dakdragerexpe...-sedan-2013-heden-gladdak
https://www.dakdragerexpe...rtback-2013-heden-gladdak

Ik vermoed eigenlijk dat je hier 2 keer exact hetzelfde model besteld, of loopt de daklijn toch anders zodat ze niet zouden passen of iets dergelijks?

Verwijderd

Topicstarter
Chaoss schreef op maandag 4 december 2017 @ 23:45:
[...]

Onzin, zolang de gebruikte onderdelen naar een tuv keuring hebben. Er zijn zat tuning onderdelen met tuv keuring, kijk maar hoeveel aangepaste auto's er in Duitsland rondrijden.

Het zou mij meer om de algehele staat gaan, hoe dingen gedocumenteerd zijn etc.
Er zijn wat docu's op YT van o.a tuning polizei, die auto's gewoon in beslag nemen als er ook maar 1 ding iets niet aan klopt. De regels zijn daar in ieder geval veel strenger dan hier. Inderdaad, het moet een TUV certificaat hebben als je bijv. een aftermarket uitlaat of schokbrekersset eronder zet. Maar niet alles en iedereen doet dat.

Morgen naar de grens van Zweden rijden. 5.5 uur heen en 5.5 uur terug. Het rijden is het probleem niet maar het in 1 werkdag verkrijgen van een aanzienlijk bedrag van de bank kamp ik mee. Ik heb m'n bank reeds al gevraagd met of de daglimiet (pinnen) voor in DE verhoogd kan worden. Zo kan ik het geheel in 1 keer afrekenen zonder met een sloot cash geld te moeten rijden.

Ik verpats aan de grens van Zweden meteen een set schokbrekers, de zweed die de motor en allerlei toebehoren overgenomen had wou uiteindelijk ook de brekers en spiegels, dan ben ik zo goed als klaar met verkoop van de hele auto.

Fucking snel gedaan. 4 dagen alles op papier al verkocht en een week later de gehele auto gestript. Overigens nu is dat moment wel dat RS4 B5's echt hogere prijzen gaan krijgen. Tik er maar eentje op de kop, knap die gewoon lekker op naar zo goed als stock uitvoering, zet 'm in de schuur voor de komende 5 jaar en er wacht een heuse investering straks op je.

Nog maar 1 dagje nog! :)

• FastFred
TD092854 schreef op maandag 4 december 2017 @ 20:50:
Garantie heb ik inderdaad niet. Alleen wat basis dingen op de motor en versnellingsbak voor de eerste maand. Daar valt dit dus niet onder.

Ik ga straks nog even een ritje maken, maar toen ik hem net startte was er niks aan de hand.
Lijkt erop alsof het zich boven een bepaalde snelheid voordoet.
Dan ga je alsnog even terug, kijk of je wat coulance kunt krijgen.

Mijn zusje heeft begin dit jaar een Peugeot 107 met 3 maand garantie op draaiende delen gekocht. Na een maand bleek het rubber van de achterklep te lekken en is gewoon onder garantie vervangen.

Een auto uit 2005 kan prima bovag garantie hebben. Als je de auto gekocht hebt bij een bovag bedrijf, de aanschafprijs was meer dan 4500 euro en je hebt niet schriftelijk van garantie afgezien of afwijkende garantievoorwaarden besproken, heb je gewoon garantie op de gehele auto.

Zo niet: uitlezen, dan weet je exact wat er mis is, niet lukraak onderdelen gaan zitten wisselen!

• Paul.H
Verwijderd schreef op zondag 3 december 2017 @ 04:36:
[...]

Kan best eens de stofkap zijn die de velg van binnenin raakt. Ik heb dat ook eens gehad. Moest 'm uiteindelijk rechtbuigen.

[afbeelding]

Het is grijze rondom de wiellager heen. Dat merk je pas als de velg er weer op zit. Of je zou eventueel alle roterende delen moeten checken. Dus band helemaal in of uit, en dan de velg kunnen draaien.

Wat het ook nog kan zijn:

[afbeelding]

Bovenin die stangen, zitten rubbers. Die kunnen reeds platgedrukt zijn en veroorzaken het geluid mischien.
Thanks voor je uitgebreide uitleg, heb de velg er af gehad en kan helemaal niks ontdekken. Behalve dat ik opeens zag: "hey er zitten nieuwe remblokken op", dus ik vermoed dat het daar wat mee te maken heeft, remschijf is at dunner in het midden en randen van het blokje moeten nog even "inslijten". Wel raar dat het alleen bij licht insturen naar links is. Wiellager lijkt het in elk geval niet te zijn, zit totaal geen speling op.

Nu ik het gezien heb ben ik wel even gerustgesteld en wacht ik even af of het "automagisch" oplost en anders even informeren voor een klein beurtje bij Audiparts :), weer even kwijlen bij dat RS6 karkas en dat R8 blok _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Stuit per toeval op m'n oude A3 op Marktplaats _O- link

Over de km-stand twijfel ik eigenlijk. Weet niet eens wanneer ik 'm weggedaan had. Je weet het maar nooit.

Edit: Ja, met 3ton + de deur uit gedaan 3 jaar geleden. Knap dat dat ding dan terugstaat.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2017 14:16 ]

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 14:06:
Stuit per toeval op m'n oude A3 op Marktplaats _O- link

Over de km-stand twijfel ik eigenlijk. Weet niet eens wanneer ik 'm weggedaan had. Je weet het maar nooit.
Sowieso twijfelachtige manier van adverteren met de helft van het bedrag.

Verwijderd

Topicstarter
RodeStabilo schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 14:15:
[...]

Sowieso twijfelachtige manier van adverteren met de helft van het bedrag.
Ja het is een kredietsprijs waarmee wordt geadverdeert. Lekker lomp. Zo krijgen ze juist veel aandacht voor een auto die veel 2x zo duur is.

Km-stand is teruggedraaid. Heb hier nog bonnen liggen en zelfs foto's van boven de 3 ton. 100%.

We hadden 'm net optijd weggedaan, met die koppen is namelijk een euvel aan de hand, de injectoren ofzo gaan op ten duur rammelen en het schroefdraad raakt daardoor naar de klote. Ik durf te wedden dat ie nog steeds dezelfde problemen heeft.

Dit bedoel ik nou ook. Ik vertrouw gewoon geen enkele handelaar meer in NL. Als ze de kans zien draaien ze 'm terug.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2017 14:18 ]

• Kaalus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 14:17:
[...]

Ja het is een kredietsprijs waarmee wordt geadverdeert. Lekker lomp. Zo krijgen ze juist veel aandacht voor een auto die veel 2x zo duur is.

Km-stand is teruggedraaid. Heb hier nog bonnen liggen en zelfs foto's van boven de 3 ton. 100%.

We hadden 'm net optijd weggedaan, met die koppen is namelijk een euvel aan de hand, de injectoren ofzo gaan op ten duur rammelen en het schroefdraad raakt daardoor naar de klote. Ik durf te wedden dat ie nog steeds dezelfde problemen heeft.

Dit bedoel ik nou ook. Ik vertrouw gewoon geen enkele handelaar meer in NL. Als ze de kans zien draaien ze 'm terug.
Doen ze knap dan. De stand is volgens RDW 'Logisch', en de APK zit er net op. Dan zou deze nieuwe APK gemeld moeten zijn bij de RDW terwijl jij de auto al eerder met een hogere stand door de APK hebt gehaald?

Sowieso ook geen auto meer die ik zou kopen, gemiddeld 1 eigenaar per jaar gehad, beetje veel :/

• Axewi
  • Laatst online: 24-10 22:59
Kaalus schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 14:26:
[...]

Doen ze knap dan. De stand is volgens RDW 'Logisch', en de APK zit er net op. Dan zou deze nieuwe APK gemeld moeten zijn bij de RDW terwijl jij de auto al eerder met een hogere stand door de APK hebt gehaald?

Sowieso ook geen auto meer die ik zou kopen, gemiddeld 1 eigenaar per jaar gehad, beetje veel :/
Eerst nog even een nieuwe APK en daarna de stand terug zetten?

@Verwijderd Als je de foto's en bonnen nog hebt even contact opnemen met marktplaats\de verkoper. Ik heb bij de auto die ik laatst bekeken had ook contact opgenomen met autoscout en daar is die de volgende dag al vanaf gehaald.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik spit even door het archief heen inderdaad. Maar NAP zegt helemaal niets hoor. Het is gewoon net voor APK de stand wat terugdraaien (logisch) en het ding wordt met APK met een 'geldige' stand genoteerd. Zo simpel is NAP te omzeilen.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:14

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

@Verwijderd Je zou moeten kijken met welke km-stand je de laatste beurt bij een aangesloten garage hebt gedaan.
Als je dan het NAP bekijkt zou de auto in 3 jaar tijd bijna geen kilometers hebben moeten maken.

Hij staat ook op Autotrader. Daar kun je wat historie zien (wat zomoto vroeger had).

[ Voor 42% gewijzigd door Maasluip op 05-12-2017 14:50 ]

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eSLPxUjUyhuQjWU3Oa6heKNC/full.jpg

Het is dat ik nu bezig ben, anders spitte ik echtwel door een berg documenten, emails en dergelijk heen. Heb ergens nog wel een mapje volgens mij met daarin enige onderhoud verricht aan die auto.

Die velgen (Rotors) zaten er namelijk hier net onder.

• Theezakje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:57
Fixed it for you :+ Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0WhHSJH.jpg

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-11 12:35
Verwijderd schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 08:07:
[...]

Er zijn wat docu's op YT van o.a tuning polizei, die auto's gewoon in beslag nemen als er ook maar 1 ding iets niet aan klopt. De regels zijn daar in ieder geval veel strenger dan hier. Inderdaad, het moet een TUV certificaat hebben als je bijv. een aftermarket uitlaat of schokbrekersset eronder zet. Maar niet alles en iedereen doet dat.

Morgen naar de grens van Zweden rijden. 5.5 uur heen en 5.5 uur terug. Het rijden is het probleem niet maar het in 1 werkdag verkrijgen van een aanzienlijk bedrag van de bank kamp ik mee. Ik heb m'n bank reeds al gevraagd met of de daglimiet (pinnen) voor in DE verhoogd kan worden. Zo kan ik het geheel in 1 keer afrekenen zonder met een sloot cash geld te moeten rijden.

Ik verpats aan de grens van Zweden meteen een set schokbrekers, de zweed die de motor en allerlei toebehoren overgenomen had wou uiteindelijk ook de brekers en spiegels, dan ben ik zo goed als klaar met verkoop van de hele auto.

Fucking snel gedaan. 4 dagen alles op papier al verkocht en een week later de gehele auto gestript. Overigens nu is dat moment wel dat RS4 B5's echt hogere prijzen gaan krijgen. Tik er maar eentje op de kop, knap die gewoon lekker op naar zo goed als stock uitvoering, zet 'm in de schuur voor de komende 5 jaar en er wacht een heuse investering straks op je.

Nog maar 1 dagje nog! :)
Nice, ben benieuwd! :)
Een Sportec RS6 550 is wel echt een bijzonder beestje, betwijfel of er überhaupt één rond rijd in NL!

It's All In The "Mix"

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Iemand een idee/hulp?

Heb enkele maanden geleden de standaard blokken/schijven van mijn A6 laten vervangen door Bosch-schijven en Brembo blokken. Dat ging ongeveer een week goed waarna ik af en toe last had van een flinke trilling in mijn stuur bij het remmen. Omdat het erger werd, vorige week bij de garage geweest en de schijven achter zijn krom geconstateerd. Vervangen voor Brembo schijven. Dat heeft (waarschijnlijk) niet het issue opgelost; na een kwartiertje rijden voelde ik weer trillingen bij remmen alhoewel minder dan voordat ik naar de garage ging.

Volgende logische optie; de schijven voor eventjes heeeeel goed onder de loep nemen en als deze ook maar een minimale kromming vertonen, ook vervangen voor Brembo en kijken/hopen dat het euvel weg is. Dat gezegd hebbende; ik kan me niet voorstellen dat de standaard-spullen uit de Audi-fabriek dusdanig sterker / beter zijn dan wat Brembo & Bosch op de markt brengen. Volgens mij is de helft van het spul bij Audi gewoon van Bosch dus dat wat betreft zal het geen afwijking zijn in de maten van de geplaatste componenten.

Ik rem niet als een debiel en kan me ook niet voorstellen dat je met gewoon snelweg-verkeer je schijven krom kan laten trekken. Tenminste, ik rij netter dan de gemiddelde lease-audi ;)

Of is er iets heeeeel specifieks wat we over het hoofd zien bij het euvel en dan voornamelijk de blokken/schijven?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1 ... 60 ... 139 Laatste

Let op:
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.