Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ja dat bedoel ik dus. Zoals ik al zei, ze volgen je wel als ze het echt willen weten.Tylen schreef op donderdag 15 september 2016 @ 08:57:
Ja want alleen met een verkoop komen ze achter je woon adres? Als ze echt op een RS6 uit zijn halen ze hem sowieso wel op hoor. Ik als serieuze koper zou mij niet serieus genomen voelen en een andere gaan zoeken.
[ Voor 4% gewijzigd door Rainesh op 15-09-2016 09:28 ]
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Nou ja, als je advertenties plaatst maak je het wel een stuk makkelijker. Als ik als koper serieus wil zijn kijk ik sowieso niet op marktplaats. Geen haar op mijn hoofd die zo'n bedrag gaat uitgeven aan een particulier. Ik wil gewoon dan ook gewoon terug kunnen en als klant behandeld worden in geval van onverwachte problemen.Tylen schreef op donderdag 15 september 2016 @ 08:57:
Ja want alleen met een verkoop komen ze achter je woon adres? Als ze echt op een RS6 uit zijn halen ze hem sowieso wel op hoor. Ik als serieuze koper zou mij niet serieus genomen voelen en een andere gaan zoeken.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik denk niet dat er veel bedrijven zijn die garantie geven op een 13 jaar oude rs6. Zeker niet voor de prijs die ik er voor vraag.Gonadan schreef op donderdag 15 september 2016 @ 10:00:
[...]
Nou ja, als je advertenties plaatst maak je het wel een stuk makkelijker. Als ik als koper serieus wil zijn kijk ik sowieso niet op marktplaats. Geen haar op mijn hoofd die zo'n bedrag gaat uitgeven aan een particulier. Ik wil gewoon dan ook gewoon terug kunnen en als klant behandeld worden in geval van onverwachte problemen.
K
Natuurlijk wel, gewoon standaard Bovag krijg je meestal wel.royhoi schreef op donderdag 15 september 2016 @ 10:05:
Ik denk niet dat er veel bedrijven zijn die garantie geven op een 13 jaar oude rs6. Zeker niet voor de prijs die ik er voor vraag.
Daarnaast zijn de goede verkopende partijen ook bereid om nog kleine dingetjes voor je op te lossen, vaak kosteloos. Terwijl je bij een particulier garantie tot het starten hebt.
Niet ten nadele van jou hoor, maar dit soort bedragen vind ik niet geschikt voor particuliere transacties.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik zeg niet dat het kut auto's zijn ofzo, maar ze kunnen qua reparaties enorm duur uitvallen, en een bedrijf kan zulke kosten gewoon niet meecalculeren met een verzekering van een paar honderd euro.
18 jaar en al aan een RS6? Dream on. Binnen een half jaar is daar iets mee gebeurd. Doe rij ervaring op voordat je aan zulke auto's begint. Die rijdt zichzelf dood man met 450PK.
Denk ook niet dat Pa blij zal zijn met een auto van 16k

Mis ik een pagina ofzo?Kaasplank schreef op donderdag 15 september 2016 @ 11:13:
Zelfs bij een post met een advertentie vervalt dit topic weer in hetzelfde gedram over een rs4. Klasse hoor
Nou knoop eens een ander interessant discussiepunt aanKaasplank schreef op donderdag 15 september 2016 @ 11:13:
Zelfs bij een post met een advertentie vervalt dit topic weer in hetzelfde gedram over een rs4. Klasse hoor
Alle waar naar zijn geld. Als je zo graag een RS wilt kopen dan zal een aanbieder inderdaad wat meer op de prijs doen om zijn eigen risico te dekken. Tenzij je inderdaad voor particulier gaat. Maar ik hoor jou juist steeds zeggen dat je er bij zo'n auto gewoon meer voor over moet hebben.Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2016 @ 10:15:
Geen enkel bedrijf geeft je een fatsoenlijke garantie op een RS4 of RS6, zeker niet van 10+ jaar oud. Dan mag je een paar duizend euro meerprijs meebetalen in de uiteindelijke verkoopsprijs.
Zo zal een handelaar die een gewone Audi verkoopt ook al meer marge nemen dan bij een Opel, puur omdat de kosten bij geneuzel hoger kunnen zijn. Wil je dat niet dan moet je geen Audi gaan kopen.
Nou in dit geval vind ik je een beetje overgevoelig hoor, het gaat gewoon om het verkopen van een dure auto.Kaasplank schreef op donderdag 15 september 2016 @ 11:13:
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Stukken interessanter dan de zoveelste persoon die zijn 14% leasedoos komt showen...Kaasplank schreef op donderdag 15 september 2016 @ 11:13:
Zo zonde, iedereen die hier zit heeft een bepaalde liefde voor zijn auto of het nou een RS4 is of een 14% leasedoos. Laat iedereen in zijn waarde.
Formerly known as Ragdoll
Edit: Ahh ik zie het al, hij rijd Citroen.
[ Voor 41% gewijzigd door Tylen op 15-09-2016 11:59 ]
Verwijderd
Ik heb nu (nog) een VW Passat 1.8T 20V van 2003.
Zit nu te denken aan een A5 1.8 TFSI van 2011.
Hebben deze ook problemen met cillinders e.d.? Zoals de TSI van Passat CC 1.8
En terecht wat mij betreft, dat hypocriete gedoe met die labeltjes.
Die van mij zit onderhand vast al op G en anders wel vanwege de tuning.
Moet je dan niet in het VW topic zijn?Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2016 @ 11:59:
Dag allen,
Ja heb je dat nooit meegekregen? Er was ooit een topic over de meerwaarde van premium merken. Een groot deel van de mensen ziet dat verschil, een kleiner deel vindt dat het ook waard en er was met name één tweaker die in zijn eentje het hele topic kaapte in een rant tegen premium. Toevallig ten faveure van grotere Franse modellen die minstens net zo'n gevoel zouden geven.Tylen schreef op donderdag 15 september 2016 @ 11:52:
Edit: Ahh ik zie het al, hij rijd Citroen.
Misschien geeft dat je wat meer inzicht.
[ Voor 37% gewijzigd door Gonadan op 15-09-2016 12:07 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Nee, heb een vraag over een Audi, 1.8 TFSI motorenGonadan schreef op donderdag 15 september 2016 @ 12:05:
@Tyler:
[...]
Moet je dan niet in het VW topic zijn?
Moet hier ook vriendjes maken!

Oh fuk, ik lees dwars over dat A5 heen. Ik dacht dat je gewoon een nieuwere Passat wilde.Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2016 @ 12:08:
[...]
Nee, heb een vraag over een Audi, 1.8 TFSI motoren
Moet hier ook vriendjes maken!![]()
Maar dan is de kans wel groot ja, dat wordt motorcodes controleren.
[ Voor 10% gewijzigd door Gonadan op 15-09-2016 12:11 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Thanks man.Gonadan schreef op donderdag 15 september 2016 @ 12:10:
[...]
Oh fuk, ik lees dwars over dat A5 heen. Ik dacht dat je gewoon een nieuwere Passat wilde.
Maar dan is de kans wel groot ja, dat wordt motorcodes controleren.
Nee, niet meer.
Mijn nieuwe vriendin wilt 'premium'.
Het is dat ik geen nee tegen haar durf te zeggen, maar goed.
Even maar verdiepen welke motorcode goed is.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2016 12:15 ]
Motorcodes opvragen en speurwerk verrichten inderdaad. Met geluk tref je een auto dat al behandeld was tegen zulk soort problemen.
Ik vind het ook helemaal top dat alles 22% word volgend jaarGonadan schreef op donderdag 15 september 2016 @ 12:05:
@Tyler:
En terecht wat mij betreft, dat hypocriete gedoe met die labeltjes.
Die van mij zit onderhand vast al op G en anders wel vanwege de tuning.
Hahaha. Tja "Wij van WC eend, adviseren WC eend." Ik dacht dat Volvo ook onder de premium merken viel. Maar ik rijd nu tijdelijk in een V60 D6 PiH en dat is alles behalve premium. Het klopt gewoon niet. Ik mis de Audi... (Nog een jaartje).[...]
Moet je dan niet in het VW topic zijn?
[...]
Ja heb je dat nooit meegekregen? Er was ooit een topic over de meerwaarde van premium merken. Een groot deel van de mensen ziet dat verschil, een kleiner deel vindt dat het ook waard en er was met name één tweaker die in zijn eentje het hele topic kaapte in een rant tegen premium. Toevallig ten faveure van grotere Franse modellen die minstens net zo'n gevoel zouden geven.
Misschien geeft dat je wat meer inzicht.
Verwijderd
Tja, ze is knap.Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2016 @ 12:16:
Fijne relatie, als je thuis je eigen inbreng al niet eens meer hebt
Motorcodes opvragen en speurwerk verrichten inderdaad. Met geluk tref je een auto dat al behandeld was tegen zulk soort problemen.
Maar doet helaas aan vechtsport, dus ik kan enkel maar 'ja' knikken.
Zal het doen, even op een oude site kijken, Gerritspeeks heette het dacht ik.
Thanks
Met dank aan de leasemarkt zullen we maar zeggen. Het loont voor een autofabrikant niet meer om gewoon goede auto's met een extra gevoel te maken. Je kunt veel meer geld verdienen door te zorgen dat je met allerlei trucjes de subsidies weet op te strijken en in de gunstige categorieën komt. Het draait onderhand alleen nog maar om geld en weinig meer om emotie.Tylen schreef op donderdag 15 september 2016 @ 12:18:
Hahaha. Tja "Wij van WC eend, adviseren WC eend." Ik dacht dat Volvo ook onder de premium merken viel. Maar ik rijd nu tijdelijk in een V60 D6 PiH en dat is alles behalve premium. Het klopt gewoon niet. Ik mis de Audi... (Nog een jaartje).
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Gonadan schreef op donderdag 15 september 2016 @ 12:36:
[...]
Met dank aan de leasemarkt zullen we maar zeggen. Het loont voor een autofabrikant niet meer om gewoon goede auto's met een extra gevoel te maken. Je kunt veel meer geld verdienen door te zorgen dat je met allerlei trucjes de subsidies weet op te strijken en in de gunstige categorieën komt. Het draait onderhand alleen nog maar om geld en weinig meer om emotie.
Waarom ik mijn auto rij. Het is eenheidsworst tegenwoordig. Ik verzet me op m'n eigen manier daartegen.
Is redelijk probleemloos maar wel goed controleren of er geen olieverbruik is. Icm automaat (multitronic) kan in de toekomst problemen geven.Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2016 @ 11:59:
Dag allen,
Oja wel even ketting controleren...ok nu twijfel ik of er een ketting in zit haha
[ Voor 8% gewijzigd door Rainesh op 15-09-2016 16:16 ]
Offtopic:Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2016 @ 12:14:
[...]
Thanks man.
Nee, niet meer.
Mijn nieuwe vriendin wilt 'premium'.
Het is dat ik geen nee tegen haar durf te zeggen, maar goed.
Even maar verdiepen welke motorcode goed is.
Dude.... nieuwe vriendinnen moet inspraak eerst verdienen. Ook als ze knap etc. zijn.
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Als vriendinnen een voorkeur hebben voor premium moet je ze koesteren. Je wilt niet weten hoeveel gefrustreerde huisvaders in een Altea XL rondrijden omdat de wederhelft premium te duur en niet praktisch vindt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat dacht ik ook jaGonadan schreef op donderdag 15 september 2016 @ 20:57:
Dude...
Als vriendinnen een voorkeur hebben voor premium moet je ze koesteren. Je wilt niet weten hoeveel gefrustreerde huisvaders in een Altea XL rondrijden omdat de wederhelft premium te duur en niet praktisch vindt.

K
Ben je langer bij elkaar dan is het een ander verhaal natuurlijk. Maar dan alsnog schiet "mijn vriendin wil premium" bij mij in het verkeerde keelgat. Die heeft geen voorkeur voor premium, die heeft een voorkeur voor "gezien worden in...".
Was een drol op wieltjes _het_ ding om in te rijden, dan had ze dat willen hebben.
[ Voor 25% gewijzigd door max op 15-09-2016 22:10 ]
Lol dat moet je echt nooit doen...Rainesh schreef op donderdag 15 september 2016 @ 09:27:
18 jaar en een rs6 kopen?! Weet je zeker dat je dat zou willen doen?....die gaat 100% in de puin gereden worden
Ja goed kom ik weer met m'n gekut in een topic waar ik normaal niet in post, maar gezien de leeftijd relevant. Ben bijna 18 en heb bijna een jaar mijn rijbewijs. Een van de auto's van mijn ouders is een 2013 Golf GTI en daar heb je plankgas al af en toe je handen vol. Ik denk dat als je vanuit je 70pk diesel lesauto meteen in een RS6 stapt, je die na een week of 2 om een boom gevouwen terugziet

Wil niet zeggen dat een RS6 niet een van mijn droomauto's is hoor
Maar goed, dat zal die vader leuk vinden. Die breekt zijn nek over de onderhoudskosten van zo'n ding.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Hij zou overleggen met z'n pa en daarna gister terugbellen. Maar niks meer van gehoord.kuusj98 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 22:01:
[...]
Lol dat moet je echt nooit doen...
Ja goed kom ik weer met m'n gekut in een topic waar ik normaal niet in post, maar gezien de leeftijd relevant. Ben bijna 18 en heb bijna een jaar mijn rijbewijs. Een van de auto's van mijn ouders is een 2013 Golf GTI en daar heb je plankgas al af en toe je handen vol. Ik denk dat als je vanuit je 70pk diesel lesauto meteen in een RS6 stapt, je die na een week of 2 om een boom gevouwen terugziet
Wil niet zeggen dat een RS6 niet een van mijn droomauto's is hoor![]()
Maar goed, dat zal die vader leuk vinden. Die breekt zijn nek over de onderhoudskosten van zo'n ding.
Overigens denk ik wel dat het per persoon verschild. Ik heb op jonge leeftijd ook alleen maar snelle auto's gehad en dat is ook goed gegaan.
K
Ja goed, ik heb nu een jaar onder begeleiding van iemand moeten rijden en daar leer je goed met het vermogen om te gaan. Gebruiken wanneer het nodig is, af en toe eens lekker gas en dan is het ook goed. Ik zie mijzelf ook echt niet als iemand die dadelijk 250 op de provinciale weg gaat knallen, maar heb wel diverse vrienden die ook nog een paar maanden tot hun 18de verjaardag moeten wachten en wel als een gek willen gaan rijden. Daar stap ik niet bij in.royhoi schreef op donderdag 15 september 2016 @ 22:04:
[...]
Hij zou overleggen met z'n pa en daarna gister terugbellen. Maar niks meer van gehoord.
Overigens denk ik wel dat het per persoon verschild. Ik heb op jonge leeftijd ook alleen maar snelle auto's gehad en dat is ook goed gegaan.
Natuurlijk is iedereen anders, natuurlijk gaat het meestal goed, maar verstandig is anders natuurlijk
Wat is die Audi S3 Limousine toch bloedmooi trouwens, dat zou wel eens de vervanger van de gti kunnen worden. Over 1,5 jaar is de kop er toch af wat betreft afschrijving. Is het normaal dat zelfs een automatisch dimmende achteruitkijkspiegel een optie is bij Audi? Ik viel van de ene verbazing in de andere, belachelijk.
Voorbeelden:
- elektrisch verstelbare buitenspiegels: 380,-
- aluminium pedalen: 99,-
- verlichte dorpellijsten: 475,-
- Audi design selection expresrood: 1891,- (wat de fuck is dit buiten een rood textuurtje op je sportstoelen die een optie van 904,- zijn?)
De eerste drie zijn al eens standaard in een GTI, sportstoelen krijg je er gratis bij (ja goed, minder exotisch dan die van de S3), en veel andere opties zitten in het Executive (Plus) pakket was ook nog eens veel goedkoper is dan het Pro Plus pakket van Audi. En dan kun je ook nog eens 400 euro aftikken als je DAB+ wilt
[ Voor 19% gewijzigd door Kuusj op 15-09-2016 22:24 ]
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
S3 is inderdaad een bloedmooie wagen. Eergisteren een witte met optiek zwart pakket, panodak, led koplampen, b&o en zwarte RS6 velgen voor de deur gehad. Wat ultieme bak was dat. Jammer genoeg had de dealer het verkloot met coderen....

Mijn baas heeft een Audi A4 Avant 2.0TDI (nieuw model), opzich een mooi ding maar ik zou er nooit van mijn leven 70k voor neerleggen.
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Hahaha, die heeft autoweek gelezenMK1998NL schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 08:58:
Bij Audi kan je nog steeds een A1 bestellen zonder airco, met een vanafprijs van 21k. Je kan hem zelfs aankleden met daadwerkelijk alle opties (=55k) zonder airco. Sindsdien verbaas ik me over geen enkele Audi optie meer.
Mijn baas heeft een Audi A4 Avant 2.0TDI (nieuw model), opzich een mooi ding maar ik zou er nooit van mijn leven 70k voor neerleggen.
Ik was er voor dat artikel al achter
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Voor 70K staat er ook een leuk A6 voor de deur. Ik wist het welMK1998NL schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 08:58:
Bij Audi kan je nog steeds een A1 bestellen zonder airco, met een vanafprijs van 21k. Je kan hem zelfs aankleden met daadwerkelijk alle opties (=55k) zonder airco. Sindsdien verbaas ik me over geen enkele Audi optie meer.
Elke (Duitse) auto kan je zonder moeite met 30K aan opties extra uitrusten. Een redelijk mooi uitgeruste A4 Avant 2.0TDI kan ook tussen 50 en 55K kosten.
Een collega van mij rijdt een A3 SB 2.0TDI van 65K, voor dat bedrag zou ik zelf eerder een A5 of A6 aanwenden en dan maar iets minder dik aankleden. Het is maar net waar de prioriteiten liggen
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Een A5 of A6 zit in de 25% bijtelling. Als je in 2015 een A3 e-Tron van 65k hebt gescoord dan rijd je 'm voor 7%.RomeoJ schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 09:56:
Een collega van mij rijdt een A3 SB 2.0TDI van 65K, voor dat bedrag zou ik zelf eerder een A5 of A6 aanwenden en dan maar iets minder dik aankleden. Het is maar net waar de prioriteiten liggen
Je kan hier beter niets zetten....
Verwijderd
Die een kleine 30 a 60k heeft gelopen.
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 20:00
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Precies. En dat blijft heel persoonlijk: neem je die A1 van 55k of neem je een meer basis a6 voor dat geld. Of iets er tussen.RomeoJ schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 09:56:
Met ^^
Elke (Duitse) auto kan je zonder moeite met 30K aan opties extra uitrusten. Een redelijk mooi uitgeruste A4 Avant 2.0TDI kan ook tussen 50 en 55K kosten.
Paar keer mee mogen rijden.....wat een ongelooflijk dikke motorblok! Bizar veel trekkracht. Klant van mij heeft eentje met stage3 JD (450pk/900nm) maar die had nieuwe motorblok bouten nodig omdat hij bij vollast zn blok uit elkaar trok. Kennelijk hebben er paar mensen in NL last van, gelukkig netjes opgelost door JD.
Geluid is ook wel nice door het Engine Sound systeem. Werkt door middel van anti-geluid itt het bmw systeem.
Verbruik is voor werkgevers een issue hier (tankpas van de zaak) en het verschil tussen aanschafwaarde minus restwaarde plus geschatte onderhoud van zo'n auto zorgt ervoor dat de leaseprijs relatief erg hoog zal zijn. Ook voor deze auto zal je als gebruiker 25% bijtelling krijgen i.v.m. de uitstoot.Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 12:43:
Waarom geen occasion lease? Een dikke A6 3.0 BI-TDI met 313 PK.
Die een kleine 30 a 60k heeft gelopen.
Je kan hier beter niets zetten....
Niet om het een of ander, maar zo'n tune had wat meer aandacht gemogen als blijkt dat een stage 3 kopbouten krom / eruit trektRainesh schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 13:01:
A6 Bi-turbo![]()
Paar keer mee mogen rijden.....wat een ongelooflijk dikke motorblok! Bizar veel trekkracht. Klant van mij heeft eentje met stage3 JD (450pk/900nm) maar die had nieuwe motorblok bouten nodig omdat hij bij vollast zn blok uit elkaar trok. Kennelijk hebben er paar mensen in NL last van, gelukkig netjes opgelost door JD.

Die dingen had je op een VR6 12V ook, als je met een turbo ging. De standaard kopbouten waren niet voldoende meer.
JD en de klant hebben beide mazzel volgens mij.
Er is heel wat research vooraf geweest, maar als er maar zo weinig zijn die slechte kopbouten hebben dan kun je dat ook niet vooraf incalculeren...
Mijn nieuwe A4 kwam wat weekjes eerder binnen en dus gisteren opgehaald en wat een verschil tegenover mijn vorige A4. Had eerst het idee dat de DSG een verslechtering zou zijn tegenover de multitronic maar merk dat de bak veel pittiger is (Beide zijn 2.0 TDI 150Pk)
Nu nog mijn vrouwlief laten wennen aan alle knopjes want daar is een enorme verandering gebeurd tegenover de vorige A4. Heb nu nog steeds ruzie met de P functie
Anyway some pics: (sorry zijn linkjes kan blijkbaar geen Gppgle Photo's embedden)
https://goo.gl/photos/aYuNRmqxK2tpG7M1A
https://goo.gl/photos/UiEtieVfDzmW51iG7
https://goo.gl/photos/SGQqGksZwnxr53437
https://goo.gl/photos/rtXdQPbW9noiN2f98
En Yupp is niet in NL (Woon in Duitsland)
Interieur prachtig, exterieurPinky-H9 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 09:48:
Me Happy
Mijn nieuwe A4 kwam wat weekjes eerder binnen en dus gisteren opgehaald en wat een verschil tegenover mijn vorige A4. Had eerst het idee dat de DSG een verslechtering zou zijn tegenover de multitronic maar merk dat de bak veel pittiger is (Beide zijn 2.0 TDI 150Pk)
Nu nog mijn vrouwlief laten wennen aan alle knopjes want daar is een enorme verandering gebeurd tegenover de vorige A4. Heb nu nog steeds ruzie met de P functie
Anyway some pics: (sorry zijn linkjes kan blijkbaar geen Gppgle Photo's embedden)

Yupp had dat ook helaas niet als keuze daar het een bedrijfs auto is.
Vorige A4 was geheel wit en had eigenlijk liever Daytona Grijs gehad
Nicceee!Pinky-H9 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 09:48:
Me Happy
Ruzie met de P functie? Bedoel je dat je hem soms handmatig moet uitschakelen? Pas als je je riem inklinkt en de bak in D zet zal de P automatisch gedeactiveerd worden als je gas geeft.
Nice! Ik heb zelf ook de nieuwe A4 maar begrijp de ruzie met de P functie niet. Wat is er precies mee? Die virtual cockpit is mooi he?Pinky-H9 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 09:48:
Me Happy
Iemand hier verder ervaring met chippen? Ik zit erover te denken mijn auto te laten chippen. Maakt het veel verschil? Heb het nieuwste model A4 2.0 tdi 150pk. En is dan mijn fabrieksgarantie weg of is dit afhankelijk van de uitvoerder?
[ Voor 9% gewijzigd door Teknix1982 op 17-09-2016 18:13 ]
Ga voor chippen van VAG naar jd engineering:Teknix1982 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 18:11:
Gisteren mijn A4 weer opgehaald. Alle schade hersteld. Er is een nieuwe deur in geplaatst en de krassen zijn weer volledig weg. Ook de velg is weer helemaal netjes. Ikke erg blijEr waren verder geen ernstige schades aan de constructie zelf, puur plaatwerk.
[...]
Nice! Ik heb zelf ook de nieuwe A4 maar begrijp de ruzie met de P functie niet. Wat is er precies mee? Die virtual cockpit is mooi he?
Iemand hier verder ervaring met chippen? Ik zit erover te denken mijn auto te laten chippen. Maakt het veel verschil? Heb het nieuwste model A4 2.0 tdi 150pk. En is dan mijn fabrieksgarantie weg of is dit afhankelijk van de uitvoerder?
http://www.jdengineering.nl/2-0-tdi-cr-150pk/
fabrieksgarantie ben je kwijt..
| I've got permission to color outside the lines |
Vandaag de A4 weer even de liefde gegeven die hard nodig was. Kostte me vier uur maar het resultaat mag er wezen

Fabrieksgarantie vervalt altijd...maar dan is de vraag of het aan de tuning ligt. De a1 is getuned, heb weleens motorproblemen gehad maar dealer heeft het netjes opgelost. Pas bij echte problemen en de dealer geeft tuning de schuld (als ze het überhaupt weten/onderzoeken) dan kunnen ze makkelijk zeggen dat garantie vervalt. Op je overige delen heb je nog gewoon garantie.
PON werkt niet meer met ABT, komt omdat hun tuning wat problemen gaf...vermogensverloop was niet heel soepel, stotteren, inhouden etc
@Ragdoll
Ziet er goed uit. Wat heb je gebruikt/gedaan?
ABT behoudt voor zover ik weet ook de garantie niet meer (vroeger wel), overigens staat ABT niet heel best bekend. Ik zou hem zelf in elk geval niet daar laten chippen.InFamous schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 20:45:
Dat ligt eraan, bij ABT behoud je gewoon je fabrieks garantie als de auto jonger is dan 2 jaar en minder heeft gelopen van 100k kilometers.
http://www.abt-sportsline.nl/garantie/BenJoep schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 20:51:
[...]
ABT behoudt voor zover ik weet ook de garantie niet meer (vroeger wel), overigens staat ABT niet heel best bekend. Ik zou hem zelf in elk geval niet daar laten chippen.
Een bekende van mij rijdt een S5 uit 2014 en heeft deze bij ABT laten doen. Heeft nog steeds garantie volgens zijn Audi dealer, het chippen is begin dit jaar gebeurt.De fabrieksgarantievoorwaarden blijven bij vakkundig uitgevoerde motortuning met officiële ABT software behouden. Dit houdt in dat uw auto jonger is dan 2 jaar en niet meer dan 100.000 km heeft gereden. Het behoudt van de fabrieksgarantievoorwaarden geldt alleen voor ABT Power tuning en niet voor ABT Power S tuning.
Zal wel een hoop mensen over de zeik krijgen hiermeeRainesh schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 20:50:
@Ragdoll
Ziet er goed uit. Wat heb je gebruikt/gedaan?
Exterieur:
Ultimate wash and wax
Ultimate compound voor de licht beschadigingen en krasjes en het schuifdak
Ultimate liquid wax
Ultimate black voor de trim en rubbers
Hot rims velgen reiniger
Endurance tyre gel
Interieur:
All purpose cleaner
Quik interior detailer
En van autoglym leather conditioner
Tuning kwam op de rollerbank beroerd eruit, iets van 10 ipv 35 pk meer, beroerd lopen, enorme dip in de koppelkromme
K to the KillaZ
Maar dat kan natuurlijk ook een moment opname zijn, JD is altijd goed wat dat betreft.
Dan doen ze bij de 3.0 TFSI wat ze bij alle 4 cilinders af fabriek nalaten: goed werk afleverenInFamous schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 23:52:
Die S5 loopt anders verdomd goed met 457PK op de testbank. Bij ABT is er een kleinere compressor poulie geplaatst, chiptuning en bak software aangepast. Daarbij hebben ze nog het gaspedaal afgesteld zodat deze een beter verloop heeft.
Maar dat kan natuurlijk ook een moment opname zijn, JD is altijd goed wat dat betreft.
K to the KillaZ
Nee andersTristan schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 11:54:
[...]
Nicceee!
Ruzie met de P functie? Bedoel je dat je hem soms handmatig moet uitschakelen? Pas als je je riem inklinkt en de bak in D zet zal de P automatisch gedeactiveerd worden als je gas geeft.
Op mijn vorige A4 (ook automaat) was de pook een bewegend ding die je in positie kon zetten.
Nu is de pook niets anders als een erg grote up / down hendel en de P functie zit niet meer door hem in een positie te zetten maar door een knopje op de pook.
Je snapt nu dan wel dat ik elke keer hem in P op de pook wil zetten (gewoonheid dier
En yupp dat display is Porno! Nu nog video files erop en gaan met die banaan
En qua ervaring, tja, ik zou niet meer terug willen. Het hangt natuurlijk van je blok af maar in principe wordt de kromme gelijkmatiger en hoger. Hij pakt lekkerder op, is krachtiger, en as je normaal blijft rijden ook zuiniger. Het gaat wel om parameters zoals turbodruk en inspuiting, het blok zelf kan je natuurlijk niets aan veranderen. Dit betekent dat je in je turbogat relatief weinig verschil zult merken, maar zodra die erin komt dan is het een wereld van verschil.
[ Voor 71% gewijzigd door Gonadan op 18-09-2016 10:24 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
De TT is nu bij een schadeherstel bedrijf, de verzekering handelt het verder af. Ik ben benieuwd of het weer naar nieuwstaat gefixt kan worden. Iemand enig idee?Tristan schreef op maandag 12 september 2016 @ 23:08:
Ouch. Ben benieuwd wat de verzekering gaat zeggen..

Dit soort projecten vind ik nou mooi om te zien. Betreft de S4 van Hannover hardcore. Motorblok was de vorige keer naar de klote gedraaid, en nu pakken ze het gelijk goed aan ook.
Is van de bekendste S4 over heel de wereld zowat. 363kmph op gps top

Weet je wat dat alles bij elkaar kost ofzo ?

Die krukas
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2016 11:39 ]
Donkerblauwe RS6, hagelnieuw. 560pk en uitebouwde wielkasten omdat ie dat dikke rubber er onder gewoon nodig heeft
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Zal wel van de headhoncho zijn ofzo.
Brute dingen. Zal wel een droom blijven, is het niet door een gebrek aan liquide middelen dan is het wel door een overdaad aan rationaliteit.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Signatures zijn voor boomers.
Ervaring van 1 persoon lijkt me niet erg representatief?KillaZ schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 23:34:
ABT zou ik met een enorme boog omheen lopen, vraag PWM maar over zijn ervaringen met ABT.
Tuning kwam op de rollerbank beroerd eruit, iets van 10 ipv 35 pk meer, beroerd lopen, enorme dip in de koppelkromme
Elect a clown, expect a circus.
Is het dat niet altijd dat mensen alleen de slechte verhalen op internet zetten?Rainesh schreef op woensdag 21 september 2016 @ 20:19:
Op internet vind je wel meerdere verhalen.....het is niet zo denderend als het lijkt.
Ik rij zelf in een auto met ABT tuning en heb echt wel het idee dat de auto feller is dan het aantal PK's wat hij standaard zou moeten hebben.
Je "moet" wel de duurdere brandstoffen tanken (BP Ultimate oid) dat geeft ABT ook expliciet aan.
[ Voor 30% gewijzigd door Slasher op 21-09-2016 20:38 ]
Elect a clown, expect a circus.
Voorbeeld: klant van me heeft een A5 SB 2.0tfsi ABT tuned....272pk/390nm, andere klant een a4 2.0tfsi (zelfde blok) maar JD tuned chip op maat 290pk / 405nm. Rollerbank uitdraaien vergeleken; ABT had meer dipjes en niet zo vloeiend als die van JD. Auto voelde ook iets sneller aan, maar vooral in tussensprints toch sneller dan de ABT.
ABT is niet slecht, maar teveel geld voor een mediocre chip. Vagtechniek, Hartog of JD halen er net zoveel uit, vaak vloeiender en voor een veel lager bedrag. Sowieso altijd 98 tanken om getunede vermogen te garanderen.
PM_Petrol heeft ook een a4 2.0tfsi JD tuned, volgens mij ook meer dan 290pk.
[ Voor 3% gewijzigd door Rainesh op 21-09-2016 20:43 ]
Ik snap nu pas waarom je zo gemakkelijk de RS al geruime tijd bij de garage hebt staan om grondig onder handen genomen te worden: je mocht er toch niet in rijden.Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2016 @ 20:08:
Vandaag bij rechtbank arnhem geweest; rijbewijs terug.
Voorlopig maar even gedragen.
Afgelopen weken stond ie gewoon thuis, af en toe een keertje starten en 5 minuten laten draaien, maar meer ook niet mee gedaan.max schreef op woensdag 21 september 2016 @ 20:49:
[...]
Ik snap nu pas waarom je zo gemakkelijk de RS al geruime tijd bij de garage hebt staan om grondig onder handen genomen te worden: je mocht er toch niet in rijden.
Ik moet zeggen een maand zonder rijbewijs raakt je wel. Je weet pas wat je mist zodra je het kwijt bent. Ik heb 2x klaagschrift ingediend, 2x afgewezen. De derde was meteen een zitting (vandaag). In het kort ben ik gewoon heel open en eerlijk geweest richting de rechter toe, heb een plausibele verklaring ook afgelegd en ze ging daar gelukkig in mee. De OVJ wou dat het rijbewijs tot en met eind oktober ingehouden zou worden maar de rechter gaf me het voordeel van de twijfel.
Ik dacht eerst dat ik afgeslacht zou worden...
Bij mij waren dat soort dingen ook niet van toepassing. Ik ben nooit gepakt met alcohol of drugs achter het stuur (sws: ben daar niet van). Ze stelde wel dat ik bijv 2 overtredingen (snelheid) terug in 2011 en 2014 had, maar mijn redenering daarop was dat het een groot verschil is tussen iemand die om de 6 maanden een forse verkeersboete oploopt, dan bij mij de laatste met 2.5 jaar tot 3 jaar tijdsbestek er tussenin.
Ik ben altijd netjes geweest. Was de situatie die bewuste dag echt zo onveilig (zie Staande gehouden met 64kmph te hard ) dan had ik daar terecht natuurlijk een 2 maanden inhouding of zelfs EMG voor gehad.
Ik moet uiteindelijk wel nog voorkomen in November ivm 'strafbepaling' van de snelheidsovertreding. Zover ik begreep wordt dat een boete (medio € 1000 ) en een voorwaardelijke straf van ongeveer 2 jaar. Moet je dus bestwel op je tellen letten, een 30km overschrijding kan al genoeg zijn om een opnieuw in te leveren.
Lesje geleerd? Jazeker.
Maar beter dat je je rijbewijs terug hebt
[ Voor 7% gewijzigd door Rainesh op 21-09-2016 20:58 ]
1ste keer, geen eerdere overtredingen, rijbewijs inleveren en een week later weer ophalen. De acceptgiro van 480 euro die nagestuurd werd deed meer pijn.

Terecht? Ja.
Rij ik nog steeds vaak te hard? Ja
Rij ik nog steeds vaak veel te hard? Nee
Les geleerd? Ja, ik heb nu een chronische snelheidsbegrenzer in mijn rechtervoet zitten die automagisch <50km te hard blijft de keren dat het écht wat harder dan "te hard" gaat.
[ Voor 19% gewijzigd door max op 21-09-2016 21:02 ]
Te hard rijden is nooit een excuus voor te verzinnen. Daar zat ik vandaag ook niet voor. Ik wou m'n rijbewijs terug want het raakt me zakelijk & prive. En ik kan je vertellen dat een maand zonder en je behoorlijk gelimiteerd bent ernstig kut is.
Maar ach. Vanaf morgen mag ik weer (Ding werd aangetekend opgestuurd per post). Eindelijk een welverdiend rustig stukje rijden weer.
@Rainesh we continueren het project gewoon. En het snel rijden beperken tot waar dat mag (Duitsland). We gaan binnenkort vaker op de vrijdagen naar Hannover (meetings met supercars), bedoel wat je soms op zondagen treft is gewoon om te huilen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2016 21:08 ]
Jammer genoeg werkte het dakraam niet mee zoals Rainesh wilde, maar dat mocht de pret niet drukken. Blij met de kleine aanpassingen in iedergeval.
Kolere zeg! Die heeft wel een stel kloten dat ie net achter een trailer gaat staan en zo weg trekt. Al heb je dan quattro....doe je een tailwag de verkeerde kant op dan is het einde oefening.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Respect dat het om een S4 uit 2001 gaat met een 0 naar 100 in 2.8 sec.max schreef op woensdag 21 september 2016 @ 21:57:
[...]
Kolere zeg! Die heeft wel een stel kloten dat ie net achter een trailer gaat staan en zo weg trekt. Al heb je dan quattro....doe je een tailwag de verkeerde kant op dan is het einde oefening.
Anti-lag.Gonadan schreef op woensdag 21 september 2016 @ 22:02:
Wat is dat geknetter en geklapper? Een trucje om sneller weg te komen? Het klinkt alsof alles maar de kloten gaat.
Oftewel:Anti-Lag System, ALS, and sometimes also called a Misfiring System or "Bang-Bang", is a system used on mainly turbocharged racing and rally engines to eliminate turbo lag. It was used in the early days of turbo charging in F1 until fuel restrictions made its use unsuitable. Later it became a common feature in rally cars due to the mandated restrictors on the turbocharger inlet. Because of the pressure drop across the restriction, the pressure ratio for a given boost level is much higher and the turbocharger must spin a lot faster to produce the same boost as before. This increases turbo lag significantly compared to unrestricted turbochargers.
An ALS system requires an air bypass, and generally this is done in one of two ways. The first method is to use a throttle air bypass; this may be an external bypass valve or a solenoid valve which open up the throttle 12-20 degrees. This allows air to bypass the closed throttle and to reach the engine. The second method is to use a bypass valve which feed charge air directly to the exhaust manifold.
The throttle bypass/throttle solenoid system is combined with ignition retardation and slight fuel enrichment (mainly to provide cooling), typically ignition occur at 35-45° ATDC. This late ignition causes very little expansion of the gas in the cylinder; hence the pressure and temperature will still be very high when the exhaust valve opens. At the same time, the amount of torque delivered to the crankshaft will be very small (just enough to keep the engine running). The higher exhaust pressure and temperature combined with the increased mass flow is enough to keep the turbocharger spinning at high speed thus reducing lag. When the throttle is opened up again the ignition and fuel injection goes back to normal operation. Since many engine components are exposed to very high temperatures during ALS operation and also high pressure pulses, this kind of system is very hard on the engine and turbocharger. For the latter not only the high temperatures are a problem but also the uncontrolled turbo speeds which fast can destroy a turbocharger. In most applications the ALS is automatically shut down when the coolant reaches a temperature of 110-115°C, this to prevent overheating the engine.
Je hoeft me niet opnieuw de les te lezen ofzo, ben daar vanochtend ook op de vingers voor getikt. Ik heb m'n lering hier inmiddels wel uit getrokken.Joostk schreef op woensdag 21 september 2016 @ 23:34:
Sorry hoor maar we hebben niets voor niks regels met 30 en 50 km/h te hard. Dat jij vindt dat je met 210 nog acceptabel te hard rijdt, hoeft niet zo te zijn dat het ook zo is. En als het mis gaat met zo'n snelheid is het zeker wel levensgevaarlijk.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2016 03:01 ]
Wat ik er vooral zo dubbel aan vind is dat je (voor mij) maar een paar kilometer hoeft te gaan en het is wel onbeperkt, op wegen die echt niets beter zijn dan die wij hebben.Joostk schreef op woensdag 21 september 2016 @ 23:34:
Sorry hoor maar we hebben niets voor niks regels met 30 en 50 km/h te hard. Dat jij vindt dat je met 210 nog acceptabel te hard rijdt, hoeft niet zo te zijn dat het ook zo is. En als het mis gaat met zo'n snelheid is het zeker wel levensgevaarlijk.
Om die reden kan ik niet meegaan met die demonisering van te hard rijden. Ja, het is harder dan de regeltjes en je krijgt er dan ook een boete voor, maar verder kan ik niet gaan. Ik heb in Duitsland gereden met snelheden waarvoor je in Nederland figuurlijk gesproken gevierendeeld, opgeknoopt, onthoofd en levenslang voor veroordeeld wordt.
Volkomen legaal. En hier zou het opeens zo ontzettend gevaarlijk zijn dat opeens vrijwel alles geoorloofd is om iemand daarop te veroordelen? Nee, daar kan ik niet in meegaan.
Het is en blijft een arbitraire grens en die kun je ook alleen als zodanig veroordelen.
Signatures zijn voor boomers.
Eens. Het ergste vind ik nog als je dan lekker door rijd met snelheden als 140-150km/h dat het gros van Nederland je er ook echt niet langs laat, nee dan kom je Bertha in haar renault twingo tegen die een half uur links blijft rijden en ga zo maar door.Maasluip schreef op donderdag 22 september 2016 @ 08:05:
[...]
Wat ik er vooral zo dubbel aan vind is dat je (voor mij) maar een paar kilometer hoeft te gaan en het is wel onbeperkt, op wegen die echt niets beter zijn dan die wij hebben.
Om die reden kan ik niet meegaan met die demonisering van te hard rijden. Ja, het is harder dan de regeltjes en je krijgt er dan ook een boete voor, maar verder kan ik niet gaan. Ik heb in Duitsland gereden met snelheden waarvoor je in Nederland figuurlijk gesproken gevierendeeld, opgeknoopt, onthoofd en levenslang voor veroordeeld wordt.
Volkomen legaal. En hier zou het opeens zo ontzettend gevaarlijk zijn dat opeens vrijwel alles geoorloofd is om iemand daarop te veroordelen? Nee, daar kan ik niet in meegaan.
Het is en blijft een arbitraire grens en die kun je ook alleen als zodanig veroordelen.
Dat links rijden dat mogen ze juist eens wat strenger gaan beboeten, dat doet echt iedereen in NL en vaak rijden ze dan ook nog eens onder de maximale toegestane snelheid, dubbel zo erg.
Dat is dan ook een aanpassing van je auto neem ik aan?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het zijn altijd wel de zelfde soort autotjes die met 110 naar links komen als je net 140-150 tuft inderdaad. Toyota Aygo, WagonR, Micra, Pixo, Corsa, Meriva, lupo, ka etc ;')Scrtz schreef op donderdag 22 september 2016 @ 08:16:
[...]
Eens. Het ergste vind ik nog als je dan lekker door rijd met snelheden als 140-150km/h dat het gros van Nederland je er ook echt niet langs laat, nee dan kom je Bertha in haar renault twingo tegen die een half uur links blijft rijden en ga zo maar door.
Dat links rijden dat mogen ze juist eens wat strenger gaan beboeten, dat doet echt iedereen in NL en vaak rijden ze dan ook nog eens onder de maximale toegestane snelheid, dubbel zo erg.
Ja precies, ze hebben ook 0 besef dat er ineens een auto in hun achterspiegel aan komt, 0 inschattingsvermogen dat die auto wellicht een stukje sneller rijden dan hun auto doet.. echt vreselijk vind ik het. Je bent alleen maar bezig met afremmen en optrekken, helemaal goed voor het milieu tochTerrz schreef op donderdag 22 september 2016 @ 08:59:
[...]
Het zijn altijd wel de zelfde soort autotjes die met 110 naar links komen als je net 140-150 tuft inderdaad. Toyota Aygo, WagonR, Micra, Pixo, Corsa, Meriva, lupo, ka etc ;')
Wat ik nog erger vind is dat je dan met 120 (max. toegestane snelheid) op cruise control rechts voorbij gaat. Soms met het gevolg dat je een lange vinger of soortgelijke gebaren kan zien. Ik hou altijd in gedachte ongeacht wat je snelheid ook is, er is altijd iemand die harder wil. Hoewel rechts inhalen niet mag, ik blijf niet achter zo'n iemand hangen.Terrz schreef op donderdag 22 september 2016 @ 08:59:
[...]
Het zijn altijd wel de zelfde soort autotjes die met 110 naar links komen als je net 140-150 tuft inderdaad. Toyota Aygo, WagonR, Micra, Pixo, Corsa, Meriva, lupo, ka etc ;')
[ Voor 5% gewijzigd door Logi op 22-09-2016 09:17 ]
Idem.Logi schreef op donderdag 22 september 2016 @ 09:07:
[...]
Wat ik nog erger vind is dat je dan met 120 (max. toegestane snelheid) op cruise control rechts voorbij gaat. Soms met het gevolg dat je een lange vinger of soortgelijke gebaren kan zien. Ik hou altijd in gedachte ongeacht wat je snelheid ook is, er is altijd iemand die harder wil. Hoewel rechts inhalen niet mag, ik blijf niet achter zo'n iemand hangen.
Alleen is de max. toegestane snelheid in NL al een aantal jaren 130
En elke keer weer zijn het de NL rijders in Duitsland die menen met 110km even de linkerbaan op te schieten om dat ene autotje met 109km in te halen.
Duitsers in het algemeen zijn veel meer voorbereid op het snelle verkeer je ziet dat men veel beter achteruit kijkt of er wat snels aankomt en veelal als ze toch willen gaan en blijkt niet te kunnen laten ze ook zien (richting aanwijzer weer naar rechts) dat ze hun actie niet doorzetten.
Daar ik ook regelmatig in NL ben merk ik juist weer dat NL (veelal) eigenlijk meer een grote berg eikels zijn en veelal hun eigen plekje op de snelweg claimen. Helemaal natuurlijk als ik met een Duits kenteken het lef zou hebben hun in te willen halen,
Anyway Jism: Welkom in Duitsland
Ik vind dat eigenlijk niet relevant, je dient gewoon rechts te houden. Geleuter over snelheden is alleen maar een excuus wat velen gebruiken om te denken dat ze niet naar rechts hoeven, maar dat staat er totaal los van.Logi schreef op donderdag 22 september 2016 @ 09:07:
Ik hou altijd in gedachte ongeacht wat je snelheid ook is, er is altijd iemand die harder wil.
Overigens hebben we hier al een dedicated topic voor hè.
[ Voor 6% gewijzigd door Gonadan op 22-09-2016 10:18 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Je weet google anders altijd zo goed te gebruiken, doe dat nu ook eens!Gonadan schreef op donderdag 22 september 2016 @ 08:19:
[...]
Dat is dan ook een aanpassing van je auto neem ik aan?
ALS is heel dik, maar to-taal niet praktisch voor een daily. In NL kom je de APK er niet meer doorheen omdat je je kat eruit moet halen. Succes met je uitstoot meting
K to the KillaZ
Wat weet jij van mijn mad google skillz?KillaZ schreef op donderdag 22 september 2016 @ 10:31:
Je weet google anders altijd zo goed te gebruiken, doe dat nu ook eens!![]()
![]()
ALS is heel dik, maar to-taal niet praktisch voor een daily. In NL kom je de APK er niet meer doorheen omdat je je kat eruit moet halen. Succes met je uitstoot meting
Ik lees nu juist dat het niet uit maakt voor de APK, mits hij niet te veel herrie maakt.
Maar kan je dat niet beter gewoon een supercharger met eigen aandrijfmotor regelen?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.