K to the KillaZ
Daarom staat NL op kentekenplaat in Duitsland ook voor Nur LinksPinky-H9 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 09:31:
..
Duitsers in het algemeen zijn veel meer voorbereid op het snelle verkeer je ziet dat men veel beter achteruit kijkt of er wat snels aankomt en veelal als ze toch willen gaan en blijkt niet te kunnen laten ze ook zien (richting aanwijzer weer naar rechts) dat ze hun actie niet doorzetten.

Mijn A3 is weer terug van de garage; de oliekeerring tussen motor en bak was gaan lekken. Hele boel open en er zit weer nieuwe tussen. Bijna 6 uur werk maar nu kunnen we weer zonder olie morsen de weg op. Zie je toch dat die ringen minder worden als de auto weinig km's heeft gemaakt (11 jaar oud en net 110k gereden).
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Wat heb je daar aan?KillaZ schreef op donderdag 22 september 2016 @ 11:20:
en een aandrijfmotor voor de aandrijfmotor?
Het nadeel van een supercharger is dat hij kracht van je motor kost, dus zet er een elektrisch ding voor hemzelf in en het kost niets.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nice, en nu ook in de mail bevestigd:Tristan schreef op woensdag 21 september 2016 @ 16:00:
De etron services die eerst alleen in de etron eigen portal (en site) aanwezig waren zijn nu ook beschikbaar via my.audi.com. Ik heb echter nog geen kans gehad om het te testen.
Bent u de eigenaar van een Audi A3 Sportback e-tron en beheert u uw e-tron-diensten online of via de app?
Binnenkort kunt u dit doen in het myAudi Portal en via de Audi MMI connect-app. Met de verhuizing van uw Audi A3 Sportback e-tron naar het myAudi-portaal, kunt u (evt. na registratie) naast de gebruikelijke mogelijkheden gebruik maken van nog veel meer aantrekkelijke services en Audi connect-diensten zoals reis- en parkeerplaatsinformatie*.
En het beste van de verhuizing is: uw Audi connect e-tron-diensten worden zonder bijkomende kosten met 10 jaar verlengd.
Wij wensen u veel plezier in het myAudi-portaal en met de Audi MMI connect-app. Op de dag van de verhuizing ontvangt u een afzonderlijke e-mail met meer informatie over de registratie bij myAudi en de login.
Opmerking: In het kader van de verhuizing zullen de Audi connect e-tron-diensten voor uw auto van 23 t/m 25 september 2016 beperkt beschikbaar zijn. Wij vragen om begrip hiervoor. Wij wijzen u erop dat alle ritgegevens bij de omschakeling worden verwijderd. De Audi A3 e-tron-portal en de Audi A3 e-tron connect-app worden na de omschakeling uitgeschakeld.
Het Audi A3 e-tron-team
Jep die van mij heeft 294pk en 440nm. Door JD getuned, stage 1 opmaat. Wel een K&N luchtfilter laten plaatsen door JD. Dat zal niet zoveel uitmaken maar tochRainesh schreef op woensdag 21 september 2016 @ 20:42:
ABT is niet slecht, maar teveel geld voor een mediocre chip. Vagtechniek, Hartog of JD halen er net zoveel uit, vaak vloeiender en voor een veel lager bedrag. Sowieso altijd 98 tanken om getunede vermogen te garanderen.
PM_Petrol heeft ook een a4 2.0tfsi JD tuned, volgens mij ook meer dan 290pk.
JD levert gewoon goed werk af, voor chiptuning moet je idd naar JD of Vagtechniek. Bij ABT wordt je een beetje genaaid, ook qua prijs. En in de vermogenskrommes is het duidelijk te zien dat het een beetje koekenbakkers zijn bij ABT.
Binnenkort laat ik de A4 onderhouden bij Vagtechniek. Dingen zoals bougies worden ook gedaan. Airco service en een grote beurt. Redelijke prijzen in vergelijking met de dealer.
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Het links plakken inderdaad. Dik 800 meter verkeer op de linkerbaan en rechts 1 vrachtwagen wat rustig 80 rijdt. Niemand die de moeite ook even neemt pas in te voegen zodra je achter de vrachtwagen zit. Allemaal links plakken.Scrtz schreef op donderdag 22 september 2016 @ 08:16:
[...]
Eens. Het ergste vind ik nog als je dan lekker door rijd met snelheden als 140-150km/h dat het gros van Nederland je er ook echt niet langs laat, nee dan kom je Bertha in haar renault twingo tegen die een half uur links blijft rijden en ga zo maar door.
Dat links rijden dat mogen ze juist eens wat strenger gaan beboeten, dat doet echt iedereen in NL en vaak rijden ze dan ook nog eens onder de maximale toegestane snelheid, dubbel zo erg.

Ja, een WoT-box. Haak je in op o.a ontsteking: www.npcompleteperformance.com/wotboxGonadan schreef op donderdag 22 september 2016 @ 08:19:
[...]
Dat is dan ook een aanpassing van je auto neem ik aan?
Waarom wil je dat? Elk electrische 'blower' haalt bij lange na niet wat een turbo kan. En het kost een berg energie om zo'n ding aan te sturen, dat redt je niet met je 12V 60A accu.Gonadan schreef op donderdag 22 september 2016 @ 10:59:
[...]
Wat weet jij van mijn mad google skillz?
Ik lees nu juist dat het niet uit maakt voor de APK, mits hij niet te veel herrie maakt.
Maar kan je dat niet beter gewoon een supercharger met eigen aandrijfmotor regelen?
Ergo; zodra je je airco er ook eens bij aanzet dan stijgt je verbruik met bijna de helft.Gonadan schreef op donderdag 22 september 2016 @ 11:45:
[...]
Wat heb je daar aan?
Het nadeel van een supercharger is dat hij kracht van je motor kost, dus zet er een elektrisch ding voor hemzelf in en het kost niets.
Supercharger kent geen vertraging zoals een turbo wel heeft, en het geluid vind ik erg vet. Maar dat zou voor mij niet opwegen tegen de onderhoud en extra brandstof-verbruik die meekomt. Turbo's zijn dan ook meer geaccepteerd in de loop der jaren, gebruik maken van free energy principe.

Nou m'n eerste rit van vandaag... aan de verkeersregels schort het verder niet bij mij. Heb wel het gevoel alsof ik enorm van m'n vrijheid beroofd was, en 4 weken zowat op de blaren heb moeten zitten ermee.
Het speedy-gonzales gevoel is er wel even uit ja. Kan in ieder geval mijn dingen weer doen. A.s dinsdag op voor garage weer.

enne...een halve fis of zie ik het niet goed?
[ Voor 43% gewijzigd door Rainesh op 22-09-2016 20:50 ]
Bovenin hoort inderdaad de info van de RNS te staan. Dat stukje display werkt gewoon. De RNS die ik vervangen had bleek om een vroeger model (RNS-D-C) te gaan ipv RNS-D-DX.Rainesh schreef op donderdag 22 september 2016 @ 20:49:
enne...een halve fis of zie ik het niet goed?
Maakt verder ook niet zoveel uit. Ik krijg gewoon info te zien op basis van ruitenvloeistof, een kapotte lamp bijv. of een naderend lege tank.
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2016 21:24 ]
Ah joh ik heb er geen verstand van. Het gebrek aan gat leek mij wel handig. Geen idee hoeveel energie zo'n ding vreet, maar ik dacht ook dat verbruik iets is wat je gewoon niet boeit als je zo'n auto hebt.Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2016 @ 20:34:
Waarom wil je dat? Elk electrische 'blower' haalt bij lange na niet wat een turbo kan. En het kost een berg energie om zo'n ding aan te sturen, dat redt je niet met je 12V 60A accu.
[...]
Ergo; zodra je je airco er ook eens bij aanzet dan stijgt je verbruik met bijna de helft.
Supercharger kent geen vertraging zoals een turbo wel heeft, en het geluid vind ik erg vet. Maar dat zou voor mij niet opwegen tegen de onderhoud en extra brandstof-verbruik die meekomt. Turbo's zijn dan ook meer geaccepteerd in de loop der jaren, gebruik maken van free energy principe.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Gonadan schreef op donderdag 22 september 2016 @ 11:45:
[...]
Wat heb je daar aan?

Dat elektrisch ding kost je dan nog meer aan motorvermogen dan je supercharger....
[ Voor 27% gewijzigd door AndRo555 op 22-09-2016 21:57 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Je hebt te veel naar de SQ7 gekeken
K to the KillaZ
Las laatst ergens dat Audi electrische compressors in gebruik neemt. Het heeft hiervoor wel een ander systeem dan reguliere 12V. Ze maken gebruik van een DC naar DC converter om op 48V uit te komen. Met 48V is het eenvoudiger (7KW verbruik) om zo'n compressor aan te sturen dan via 12V.Gonadan schreef op donderdag 22 september 2016 @ 22:36:
Alleen als je hem direct via de dynamo aan drijft. Gewoon wat extra accu's mee.
https://audi-illustrated....mance-2015/12_und_48_VoltOne of these new solutions is the electrically driven compressor; Audi has already showcased this solution in various technology studies. The electrically driven compressor sits in a bypass in the intake tract behind the intercooler and is activated via a flap. It is switched in series behind the turbocharger and always assists the turbocharger if the exhaust provides insufficient energy for instant torque buildup.
Instead of the turbine wheel, the electrically driven compressor incorporates a small electric motor, which accelerates the compressor wheel to very high speeds in around 250 milliseconds with approximately 7 kW of power. The motor always develops its power without any perceptible delay whether while moving off or accelerating at low speeds. The electrically driven compressor eliminates the need for constant downshifting, keeping engine speeds low. Sporty drivers will appreciate the passing power and immediate delivery of power when exiting a curve.
The electrically driven compressor is ideal for many Audi model lines, for diesel and gasoline engines alike. It will soon be part of volume production in the TDI sector. Here and also with the TFSI engines, Audi will focus the usage of the electrically driven compressor on the six- and eight-cylinder engines.
Hier dus. Het schijnt best goed te werken. En nee, een ebay electric turbo werkt niet.
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2016 23:03 ]
K to the KillaZ
Dan moet je een 7 kW DC/DC converter maken die nog altijd 580A op 12V trekt. Of dat nu zoveel uitmaakt?Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2016 @ 23:01:
[...]
Las laatst ergens dat Audi electrische compressors in gebruik neemt. Het heeft hiervoor wel een ander systeem dan reguliere 12V. Ze maken gebruik van een DC naar DC converter om op 48V uit te komen. Met 48V is het eenvoudiger (7KW verbruik) om zo'n compressor aan te sturen dan via 12V.
Maar dat is native 48V. Moeten ze vooral gaan gebruiken bij downsize turbomotoren om de turbolag op te vangen.[...]
https://audi-illustrated....mance-2015/12_und_48_Volt
Hier dus. Het schijnt best goed te werken. En nee, een ebay electric turbo werkt niet.
Signatures zijn voor boomers.
Dat kan als VAG rijder toch echt geen verrassing meer voor je zijn?!
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Les, ga wat nuttigs doen als je niets toe te voegen hebt.KillaZ schreef op donderdag 22 september 2016 @ 22:58:
Gonnie, stop gewoon
Je hebt te veel naar de SQ7 gekeken

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Plug-in hybrid, maar dan alleen voor de batterijen van de compressor, dat ze dat maar een fiscaal voordelig makenGonadan schreef op donderdag 22 september 2016 @ 22:36:
Alleen als je hem direct via de dynamo aan drijft. Gewoon wat extra accu's mee.
Ik woon ook in Duitsland en erger mij vaak ook dood aan de Nederlandse bestuurders. Niet alleen de langzame maar ook degene die denken dat ze met 180+ achter je moeten kruipen en beginnen te toeteren en knipperen. (en je vervolgens met 1km/h sneller inhalen of je klem proberen te rijden achter vrachtwagens)Pinky-H9 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 09:31:
Tja ik woon in (Zuid) Duitsland en kachel dan ook zeer regelmatig 200+ gewoon omdat het kan
En elke keer weer zijn het de NL rijders in Duitsland die menen met 110km even de linkerbaan op te schieten om dat ene autotje met 109km in te halen.
Duitsers in het algemeen zijn veel meer voorbereid op het snelle verkeer je ziet dat men veel beter achteruit kijkt of er wat snels aankomt en veelal als ze toch willen gaan en blijkt niet te kunnen laten ze ook zien (richting aanwijzer weer naar rechts) dat ze hun actie niet doorzetten.
Daar ik ook regelmatig in NL ben merk ik juist weer dat NL (veelal) eigenlijk meer een grote berg eikels zijn en veelal hun eigen plekje op de snelweg claimen. Helemaal natuurlijk als ik met een Duits kenteken het lef zou hebben hun in te willen halen,
Anyway Jism: Welkom in Duitsland
Zodra ik over de grens kom is dan merk ik ook dat een groot deel van de bestuurders geen enkel verkeersinzicht heeft!
Ps. Zuid-Duitsland, richting München, is echt genieten qua 'sneller' rijden! Alhoewel er ook leuke wegen vlak bij de grens zitten. De 57 Vanaf boxmeer --> Keulen midden in de nacht is een aanrader voor snelheidsduivels!

Was met 5 min alweer klaar. Ze moeten je veel sneller hebben blijkbaar als je net je rijbewijs kwijt was. Met 2 motoragenten sterk (!) zowel voor als achter namen ze me mee.
@hieronder:
[ Voor 19% gewijzigd door Maasluip op 24-09-2016 17:19 ]
Signatures zijn voor boomers.
Heb een gloednieuwe witte facelift A3 sedan 1.0tfsi handbak meegekregen met MMI+! Helaas geen Virtual Cockpit
Nieuwe MMI (ff 4G noemen) is hetzelfde als in de A4 B9. Ziet er allemaal gelikt uit, maar toch teveel submenu's. Morgen even rustig laptop aan hangen en kijken welke dingen ik werkend kan krijgen
Die nemen gewoon 'willekeurige' auto's mee.
Niet te speciaal gaan voelen ;-)
Wou net zeggen, de meeste politieagenten die mij in het verleden hebben aangehouden, danwel met de scooter nog wisten geeneens dat het een peugeot was laat staan type speedfight 2 terwijl 70% van de scooters die rondreden precies dat type warem voordat vespa (weer) zo populair was. Laatst nog een keer aangehouden en kerel wist het merk nieteens terwijl voorop duidelijk en groot het peugeot logo staat.NeutraleTeun schreef op zondag 25 september 2016 @ 11:19:
Ik vraag me af of de motoren al een kentekencheck doen hoor.
Die nemen gewoon 'willekeurige' auto's mee.
Niet te speciaal gaan voelen ;-)
Laat dus staan dat ze het verschil kennen tussen een a4 en een rs4..

Deze week velgen naar richter brengen.

Vind dat toch net iets mooier staan.
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Wll je eventueel van je oude velgen af? Zo ja, welke ET hebben die?Verwijderd schreef op zondag 25 september 2016 @ 16:52:
Mweh, ik betwijfel het. Het logo achterop is natuurlijk niet te missen. En mischien namen ze ook wel geen risico verder, ik was een km of 2 verwijderd van de duitse grens. Je leest soms wel eens dat mensen hele rare dingen gaan doen.
[afbeelding]
Deze week velgen naar richter brengen.
[afbeelding]
Vind dat toch net iets mooier staan.
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Verwijderd
Ligt aan het type turbo, Mitsubishi had vroeger een type die meteen zijn kracht afgaf, zat natuurlijk een limiet op, maar tot 300 pk probleemloos te gebruiken. Volvo paste deze o.a. toe. En van airco stijgt verbruik helemaal niet naar het dubbele. Het is welgeteld 0,25 liter per 100km. Daarvoor kun je hem ook gewoon in de winter aan laten. Een Airco (Climate control) op alleen de warme dagen gebruiken is funest voor zo een systeem.Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2016 @ 20:34:
[...]
Het links plakken inderdaad. Dik 800 meter verkeer op de linkerbaan en rechts 1 vrachtwagen wat rustig 80 rijdt. Niemand die de moeite ook even neemt pas in te voegen zodra je achter de vrachtwagen zit. Allemaal links plakken.
[...]
Ja, een WoT-box. Haak je in op o.a ontsteking: www.npcompleteperformance.com/wotbox
[...]
Waarom wil je dat? Elk electrische 'blower' haalt bij lange na niet wat een turbo kan. En het kost een berg energie om zo'n ding aan te sturen, dat redt je niet met je 12V 60A accu.
[...]
Ergo; zodra je je airco er ook eens bij aanzet dan stijgt je verbruik met bijna de helft.
[afbeelding]
Nou m'n eerste rit van vandaag... aan de verkeersregels schort het verder niet bij mij. Heb wel het gevoel alsof ik enorm van m'n vrijheid beroofd was, en 4 weken zowat op de blaren heb moeten zitten ermee.
Het speedy-gonzales gevoel is er wel even uit ja. Kan in ieder geval mijn dingen weer doen. A.s dinsdag op voor garage weer.
[afbeelding]
Wat leuken dingen gevonden ?Rainesh schreef op zondag 25 september 2016 @ 00:22:
A1 staat nog steeds bij de dealer....onderdeel moet besteld worden. Volgens hun is regelapparaat voor comfortfuncties stuk. Ik vind het prima, valt toch onder garantie maar begin het nu zat te worden al die kleine dingetjes.![]()
Heb een gloednieuwe witte facelift A3 sedan 1.0tfsi handbak meegekregen met MMI+! Helaas geen Virtual CockpitVandaag 250km meegereden, stads en snelweg.....verdomd zuinig! 1:18,5 met pieken van 140km/u. Gemiddelde snelheid op de snelweg was 120km/u en zelfs dan zat ie vaak rond de 1:20. Ok natuurlijk kan ik het pas wat nauwkeuriger meten als ik aan de pomp sta, maar dit had ik zeker niet verwacht.
Nieuwe MMI (ff 4G noemen) is hetzelfde als in de A4 B9. Ziet er allemaal gelikt uit, maar toch teveel submenu's. Morgen even rustig laptop aan hangen en kijken welke dingen ik werkend kan krijgen
Moet echt eens een afspraak met je maken voor wat kleine dingen aan te zetten
PS wat adviseer je om aan te zetten ?
komende week de auto eens poetsen ziet er nu al niet meer uit en daarna eens wat fatsoenlijken foto's maken.
[ Voor 4% gewijzigd door runner83 op 26-09-2016 14:43 ]
Nog niks bijzonders gevonden, behalve needlesweep/olietemp. Ik had een vrij kale uitvoering. Zodra ik meer coderingen heb dan stuur ik je een PMrunner83 schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:42:
[...]
Wat leuken dingen gevonden ?
Moet echt eens een afspraak met je maken voor wat kleine dingen aan te zetten
PS wat adviseer je om aan te zetten ?
komende week de auto eens poetsen ziet er nu al niet meer uit en daarna eens wat fatsoenlijken foto's maken.
Maar iets aparts......ik dacht dat ik MMI+ had, maar totdat ik wilde een adres wilde "schrijven" en dat deed ie niet. Dus toch maar even uitgezocht en bleek dus dat het basic MMI was (zat een sd-kaartje met 2016 map in dashboardkastje) maar man........dit is pas een echte vooruitgang zeg! Ongelooflijk! Scherm is stuk groter dan prefacelift, interface ook vele malen beter etc.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2016 19:17 ]
Is het namelijk echt zo dat je je achterligger sneller wou laten passeren, of dacht je wellicht 'ah als je drukt laat ik wel even zien wie sneller is'.
Ik weet namelijk wel dat ik niet 150km/h hoef te rijden om een vrachtwagen in te halen.
Zeker mooi systeem! Grafisch ook veel beter, had het niet verwacht dat het in de a3 een basissysteem zou worden.Tylen schreef op maandag 26 september 2016 @ 19:16:
Die zit ook in de a4. Mooi he.
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 21:16
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Wel bijzonder dat je dus nu de meerprijs van mmi plus moet betalen voor tmc en een harddiskRainesh schreef op maandag 26 september 2016 @ 21:16:
[...]
Zeker mooi systeem! Grafisch ook veel beter, had het niet verwacht dat het in de a3 een basissysteem zou worden.
En groter scherm en veel mensen nemen dan ook VC erbij, dan heb je Plus nodig. TMC heb je ook bij basissysteem, moet je enkel simkaartje erin stoppen. Ik kreeg TMC via de telefoon niet werkend, althans niet echt geprobeerd. Nieuws etc kon hij wel ophalen via bluetooth dataverbinding.We Are Borg schreef op maandag 26 september 2016 @ 21:20:
[...]
Wel bijzonder dat je dus nu de meerprijs van mmi plus moet betalen voor tmc en een harddisk
zaterdag naar Arnhem gereden navi op de VC en gassen maar.
heb je al een voor en achter dashcam?Verwijderd schreef op maandag 26 september 2016 @ 19:17:
Ja hoor, A1 ter hoogte van Deventer. Rij links vrachtwagen inhalen drukkende Volvo achter me, denk tikkie gas (150) gelijk ingehaald worden en een id bewijs zien met politie, gebarend rustiger aan te doen. Like dude je komt zelf met een rotgang aanzetten. Wordt er een beetje moe van.
Anders zouden ze voortdurend dezelfde auto's zien bij wijze van spreken.
Verder loopt jouw auto best in het oog, mogelijk hebben ze je daarom eens beter bekeken.
Bedoel in duitsland ga je ook optijd naar rechts. Wat is daar mis mee. Maar er zal wel een signalering zitten op m'n kenteken ofzo. Ik baal hier zo van. Just leave me alone.
Ach ja. Morgen auto richting garage. Distributieriem, waterpomp, remmen (voor / achter) en dergelijk zijn aan de beurt. Waren weer een prettige 60k
100 km/u, spitstroken zijn daar tot 20:30 uur open, als die gesloten zijn is het daar nog steeds 120 km/uFastFred schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 12:57:
Wat is de snelheidslimiet op de A1 daar? 120 ofzo? Je haalt dus een vrachtwagen in met 30km/h verschil, nergens voor nodig om een stoot gas bij te geven, laat die Volvo lekker wachten.
- We Are Borg
Scherm is volgens mij bij het laatste model A3 niet groter bij MMI plus. Dat zou voor mij alleen al de reden zijn geweest om MMI+ te nemen, maar volgens de folder is de screen size bij de standaard MMI en de MMI+ even groot. Of bedoel je dat de resolutie beter is? Dat weet ik namelijk nietRainesh schreef op maandag 26 september 2016 @ 21:26:
[...]
En groter scherm en veel mensen nemen dan ook VC erbij, dan heb je Plus nodig. TMC heb je ook bij basissysteem, moet je enkel simkaartje erin stoppen. Ik kreeg TMC via de telefoon niet werkend, althans niet echt geprobeerd. Nieuws etc kon hij wel ophalen via bluetooth dataverbinding.
Hmmm, dan kan ik me er in vinden dat je even wat gas bij geeft om die vrachtwagen voorbij te gaan als het daar 100 is met spitsstrook open. Hoewel je dat niet verplicht bent.
Maar om dan direct 150 te gaan rijden... Je had 2 jaar voorwaardelijk toch? Als je die 150 even vast had gehouden en ze zouden je klokken mag je je roze pasje gewoon weer inleveren.
Dan was je inmiddels voorbij Deventer, of nog ervoor, maar bij Deventer zelf is het allemaal 100 of 120 km/u
Resolutie en screensize zijn hetzelfde bij de facelift.We Are Borg schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:34:
[...]
Scherm is volgens mij bij het laatste model A3 niet groter bij MMI plus. Dat zou voor mij alleen al de reden zijn geweest om MMI+ te nemen, maar volgens de folder is de screen size bij de standaard MMI en de MMI+ even groot. Of bedoel je dat de resolutie beter is? Dat weet ik namelijk niet

Enne....boeiend dat Jism met 150 inhaalde ipv paar km harder. Zo een RS4 schiet natuurlijk veel sneller vooruit met een tikje gas dan een politiewagentje...
[ Voor 15% gewijzigd door Rainesh op 27-09-2016 17:11 ]
- We Are Borg
Dat is wel interessant. En waar heb je gelezen dat tmc ook via je telefoon gekoppeld kan worden?Rainesh schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 16:59:
[...]
Resolutie en screensize zijn hetzelfde bij de facelift....dat is volgens mij voor het eerst. Alleen MMI+ heeft wat meer opties erbij waaronder dvd-speler, videoweergave, handschriftherkenning en een HD van...........10gb
. Maps werkt dus niet via sd-kaart maar via interne HD.
- We Are Borg
- 3D-kaartweergave
- MMI search: vrije zoekopdracht en al tijdens het intypen navigatiesuggesties
- eenvoudige bediening van het infotainment via spreektaal
- gedetailleerde route-informatie: kaartpreview, alternatieve routes, nuttige plaatsen, rijstrookaanbeveling, snelwegafritten, detailkaarten van kruisingen en veel meer
- dynamische routebegeleiding met TMCpro (bij gebruik van Audi connect: online verkeersinformatie)
- ingebouwde 4G-router en eSIM
- gebruik van Audi connect-toepassingen zoals online verkeersinformatie, navigeren met Google Earth&
en Google Street View&parkeerinformatie, brandstofprijzen en meer (de eerste drie maanden gratis)
Ik kan me herinneren dat je aan moest melden met een MyAudi account. Heb ik niet gedaan, maar ik zag ook dat de auto online was. Dat stond namelijk heel groot rechtsonderin en ik had geen simkaart erin, enkel bluetooth data. Ook 2x bereikstreepjes...eentje van telefoonverkeer en eentje van dataverkeer.
Bij de a4 werkt het anders, daar moet je met vcds aanpassen dat hij ook data vanaf je telefoon gebruikt. Bij de a3 stond het al goed, had het nog even gecheckt.
Ik heb wel wat foto's gemaakt, zal later ff posten.
A3 is inmiddels al weer terug, de a1 weer teruggekregen........met een half werkend pdc

[ Voor 33% gewijzigd door Rainesh op 27-09-2016 21:00 ]
Toegegeven, het ontwerp zelf stelt niet zoveel voor maar de gebruikte kleuren maken het wel 'kek'.

Dat moet ik hebben, en niets anders.
K
heb wel al een overzicht gezien waarbij elke file werdt aangegeven en ook dat er files op mijn route aanwezig waren.
[ Voor 27% gewijzigd door runner83 op 28-09-2016 12:57 ]
Kom net van Audi de Mondt vandaan, wat een leuke dealer. Goede service en klantvriendelijk......EN de verkoper vertelde mij echt iets heel bijzonders......namelijk;
De dealers kunnen bij Audi een fabrieksauto kopen, dus eentje die al samengesteld/gebouwd is door Audi en gewoon te koop staat. Deze zijn vaak fully loaded en hebben ook vaak 5 jaar fabrieksgarantie. Zijn vaak show modellen. Audi de Mondt doet dit vaak voor klanten. Maar toen vroeg ik gelijk hoe het zit met 5 jaar fabrieksgarantie, want ik heb van andere dealers begrepen dat er dan maar 2 jaar garantie op zit ipv 5 en dat er extra garantie gekocht moet worden.
Volgens hun onzin want je hebt wereldwijd 5 jaar garantie en dat de dealers dat zeggen om hun eigen producten te verkopen!

Hun advies was om even te wachten tot maart/april en dan een zoekopdracht geven omdat er dan meer facelift modellen in voorraad bij het fabriek staan.
En toen ik weg liep kwam er een misanorode RS7 aanrijden.....rijdt em zo over de stoep heen en pleurt em dan in een parkeervak alsof het niks is.....

[ Voor 8% gewijzigd door Rainesh op 28-09-2016 14:55 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik vond die afgefikte dingen van je juist wel iets hebben haha
auto Mondt is zeker een top dealer, doet veel meer voor zijn klanten dan andere dealers.
Die RS7 komt waarschijnlijk uit Naaldwijk en het ergste is nog voor hem is het ook niks. Hij rijdt dat ding als een daily
Formerly known as Ragdoll
Klopt, klopt. Mijn A1 heeft ook 5 jaar fabrieksgarantie. Sommige dealers kijken daar raar van op. In Nederland is fabrieksgarantie standaard 2 jaar en het 3e jaar kan je erbij kopen. Dat grote verschil komt door PON. Ik had geïnformeerd hoe het zit met de fabrieksgarantie van 5 jaar. Volgens de Duitse dealer waar ik de auto kocht was de dekking wereldwijd. Volgens PON was het toevallig alleen in Duitsland geldig.... Zegt natuurlijk wel iets over PON...Rainesh schreef op woensdag 28 september 2016 @ 14:53:
De dealers kunnen bij Audi een fabrieksauto kopen, dus eentje die al samengesteld/gebouwd is door Audi en gewoon te koop staat. Deze zijn vaak fully loaded en hebben ook vaak 5 jaar fabrieksgarantie. Zijn vaak show modellen. Audi de Mondt doet dit vaak voor klanten. Maar toen vroeg ik gelijk hoe het zit met 5 jaar fabrieksgarantie, want ik heb van andere dealers begrepen dat er dan maar 2 jaar garantie op zit ipv 5 en dat er extra garantie gekocht moet worden.
Volgens hun onzin want je hebt wereldwijd 5 jaar garantie en dat de dealers dat zeggen om hun eigen producten te verkopen!Alleen de auto's die bij Audi zelf vandaan komen hebben 5 jaar garantie, anders wettelijk 2 jaar.
Als ik een nieuwe Audi bij een Nederlands Audi dealer koop heb ik dan 2 of 5 jaar fabrieksgarantie?
In Nederland kun je max 2 jaar erbij kopen, maar je koopt dan geen 2 jaar fabrieksgarantie erbij....maar een soort van verzekering. Audi Car Insurance Plus heet het. Dan heb je verlengde garantie op bepaalde onderdelen.
Bij 5 jaar fabrieksgarantie dan heb je volledige dekking, dus als je versnellingsbak 4x stuk gaat..dan krijg je ook 4x een nieuwe bij wijze van spreken. Dat hebben de service medewerker en verkoper aan mij verteld.
zoals deze:
http://vtp.audi.com/adegw...22240V28519/controller.do
Dus ik ga maar even flink doorsparen en hopelijk in maart/april een zoekopdracht geven
[ Voor 10% gewijzigd door Rainesh op 28-09-2016 21:19 ]
Ja, het punt was duidelijk. Zo kon ik niet aankomen a.s vrijdag op een supercar meeting. Die auto moest enigzins af & compleet zijn. Groot gelijk.The Eagle schreef op woensdag 28 september 2016 @ 18:41:
Wetend hoeveel je al bij die garage hebt afgetikt is dat stiekem gewoon een sigaar uit eigen doos
Veroorzaakt door drempels, en met name zodra ik eraf ging. Dan raakte blijkbaar het eindstukje de straat op waarop de vonken vanaf sloegen. Doe dat een paar keer en ze breken er inderdaad vanzelf vanafScrtz schreef op woensdag 28 september 2016 @ 18:47:
[...]
Ik vond die afgefikte dingen van je juist wel iets hebben haha
Drempels in Amsterdam zijn klote. Terugkomend op het remmen verhaal. Jezus
Audi heeft de set zonder gaatjes geleverd. Om even een indruk te geven:

Toen we vroegen naar de set met gaatjes steeg de prijs even met dik 200% > 4200 euro, inclusief achteren en met remblokjes. Wtf. Het zijn identiek dezelfde discs, alleen met gaatjes betaal je zo een meerprijs van 2000 euro meer.
We zijn rond gaan vragen, 6 bedrijven afgebeld, Audi NL / DE, donkers, enkele particulieren. Geen enkele webshop heeft de remmen die wij zoeken op voorraad, allemaal een levertijd of status van teminste 3 tot 7 dagen. Ze wachten het aantal bestellingen af voordat ze bij leverancier bestellen.
Het blijkt dus dat de originele remmen onder een RS4 B5 niet van audi zijn maar van "quattro gmbh". Dit is echter geen leverancier. Er mag dan wel een Audi logo op staan maar het komt nog steeds van een ander bedrijf met zeer moeilijke levertijd.
Iets zegt me ook dat gebruik van originele onderdelen steeds meer de hoofdprijs voor wordt gevraagd, omdat het enorm lang kan liggen, en soms niet eens meer onder doet aan andere goedkopere sets.
Maar ik wil en blijf origineel. Want de reden is dat wanneer je nu een auto zou gaan kopen, er heel veel dingen juist niet origineel meer zijn, en dat vind ik toch ergens best jammer. Een auto koop je voor het model en later als ik deze ooit de verkoop in doe, de juiste doelgroep wel aan wil spreken hiermee.
In ieder geval, met blik op aanstaande vrijdag, nemen we de set zonder gaatjes, en laten we deze later machinaal door een bedrijf erin zetten. Als iemand mij het verschil tussen beide discs kan vertellen dan verneem ik dat graag.
Vergeet niet; de levensduur van deze set is vrij lang. En dat lees je niet terug bij goedkopere merken. Goedkopere merken willen ook nog wel eens krom trekken. Vooral de wat dunnere schijven (Je gaat niet kleiner erin zetten dan nu 360mm) die hebben daar vaker last van.
Qua koeling is het verder wel in orde. De lucht van voren wat door de intercoolers gepushed wordt komt weer uit daar waar de remmen zitten. Met of zonder gaatjes zet ik m'n twijfels overigens ook bij. Bij het minst geringste remstof raken de gaatjes vol en moet je ze eens in de zoveel tijd ook uitspuiten. Nut is dus ook verloren als ze blijvend vol raken.

In ieder geval.. vanavond duitsland in geweest. Heerlijk gegeten in een dorpje, gretig 102 staan tanken en vervolgens de snelweg opgeweest (daar waar je onbeperkt mag) om een RS4 B5 vs M5 E39 tegen elkaar op te meten.
Toegegeven, die E39 is bloedsnel
Grappige is wel dat de V8 in de E39 direct alle koppel beschikbaar heeft zodra je het pedaal intrapt, en de RS op zich wachten laat totdat de turbo's 'ready' zijn.
Ik had vanavond iets betere foto's willen maken maar was m'n camera hiervoor vergeten. Was ook te donker op ten duur dus we gaan vrijdag & zaterdag (met mogelijk nurburgring) dunnetjes overdoen. 1 nachtje overnachten in Hannover dus. Oh ja, en echte "walkie talkie's" in huis
Dit omdat als er iets is, je het direct kunt zeggen, zonder te bellen. Radius van 500m. Voor 2x 15 euro meer kan ik er nog 2 antenne's bij krijgen met een radius van een paar km.
Wikipedia: quattro GmbH
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2016 23:52 ]
Beetje tegenstrijdig met 'ik wil en blijf origineel'.
Ja het heeft voordelen, maar ook nadelen, die nu zoal al zichtbaar zijn op de huidige remschijven (scheurtjes).
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2016 00:12 ]
Waarom dan niet gewoon die Zimmermans?
Levertijd. Sommige doen er een week over. Ik wil a.s vrijdag richting hannover en mischien zaterdag nurburgring. Ik wil dat niet gaan doen met end-of-life remmen op momentNeutraleTeun schreef op donderdag 29 september 2016 @ 00:17:
Er zijn toch wel meer uitgaves niet te verklaren enkel dan dat het voor een RS is.
Waarom dan niet gewoon die Zimmermans?
Daarnaast is de markt voor jouw schijven blijkbaar extreem klein, namelijk alleen de RS die jij hebt. Dan komt de simpele wet van vraag en aanbod. Als één van beiden laag is, stijgt de prijs.
Maar is bij jouw de snelheidsbegrenzer eraf gehaald? Dat zou verklaren waarom je vanaf 250km/u uit begon te lopen van die E39. Vrijwel alle BMW's zijn af-fabriek begrenst op 250km/u, tenzij de begrenzer eraf gehaald is.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Pak je toch lekker dit setje, dan heb je tenminste echt iets aparts.Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 00:19:
[...]
Levertijd. Sommige doen er een week over. Ik wil a.s vrijdag richting hannover en mischien zaterdag nurburgring. Ik wil dat niet gaan doen met end-of-life remmen op moment
http://www.ebay.de/itm/Au...m:mwjsJTemQQ-V_H5aPsfriIQ
En anders hebben ze ook deze die je nu hebt.
http://www.ebay.de/itm/Au...m:mVrbzUBUS1P6oK04OAfzq1w
Gewoon even met Spoed UPS laten versturen.
En anders als je echt voor een prikkie wilt is hier nog wat

http://www.marktplaats.nl...c1b&previousPage=lr&pos=4
[ Voor 32% gewijzigd door Mixpower op 29-09-2016 01:18 ]
It's All In The "Mix"
Beide onbegrenst.deepbass909 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 00:20:
Maar is bij jouw de snelheidsbegrenzer eraf gehaald? Dat zou verklaren waarom je vanaf 250km/u uit begon te lopen van die E39. Vrijwel alle BMW's zijn af-fabriek begrenst op 250km/u, tenzij de begrenzer eraf gehaald is.
Ik ga er morgen even met een wakker hoofd voor zitten welke set ik exact nodig heb, minimaal 360mm of groter eronder wil en dat maal 4. Als ik een betere set voor minder geld kan bemachtigen en compleet ook (dus voor / achter) dan is het al gelukt.
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2016 02:44 ]
Zou je dan niet liever voor de 1.4COD gaan? Heb je meer power om vlot op te trekken met vergelijkbaar verbruik. Volgens mijn tankpas doe ik in NL 1:18.49. Zoals toen ik laatst bij jou was geweest had ik Amsterdam <-> Den Haag overal vmax+5 en kwam ik volgens boordcomputer op 1:19.3 uit.Rainesh schreef op zondag 25 september 2016 @ 00:22:
A1 staat nog steeds bij de dealer....onderdeel moet besteld worden. Volgens hun is regelapparaat voor comfortfuncties stuk. Ik vind het prima, valt toch onder garantie maar begin het nu zat te worden al die kleine dingetjes.![]()
Heb een gloednieuwe witte facelift A3 sedan 1.0tfsi handbak meegekregen met MMI+! Helaas geen Virtual CockpitVandaag 250km meegereden, stads en snelweg.....verdomd zuinig! 1:18,5 met pieken van 140km/u. Gemiddelde snelheid op de snelweg was 120km/u en zelfs dan zat ie vaak rond de 1:20. Ok natuurlijk kan ik het pas wat nauwkeuriger meten als ik aan de pomp sta, maar dit had ik zeker niet verwacht.
Ik ga sowieso voor de 1.4CODswtimmer schreef op donderdag 29 september 2016 @ 09:01:
[...]
Zou je dan niet liever voor de 1.4COD gaan? Heb je meer power om vlot op te trekken met vergelijkbaar verbruik. Volgens mijn tankpas doe ik in NL 1:18.49. Zoals toen ik laatst bij jou was geweest had ik Amsterdam <-> Den Haag overal vmax+5 en kwam ik volgens boordcomputer op 1:19.3 uit.
edit: vandaag worden de nieuwe Q5 en RS3 gepresenteerd
[ Voor 7% gewijzigd door Rainesh op 29-09-2016 10:32 ]
Als ik met de a1 140rijdt...dan gaat het richting de 1:12 haha
Automaat? Dat is een flink stuk lager dan wat ik doe. Rij vooral snelweg en dan vaak op cruisecontrol. Echt hard rijden zit er vaak toch niet in aangezien de A10 altijd druk is.Tylen schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:38:
Ik reed 1:15 met de CoD gemiddeld over 90.000 gemeten.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Als ik op cruisecontrol rij zie ik op het eco scherm verschijnen dat hij in 2cylinder modes werkt. Dat is iig 1 manier om het te zien. Ik gok wel dat er betere manieren moeten zijn :-)Wom schreef op donderdag 29 september 2016 @ 13:24:
Stomme vraag, maar hoe kun je zien of die 1.4 een COD is? Mijn vriendin rijdt een 1.4 TFSI A1, maar die haalt dergelijke verbruiken toch niet.
/edit Als ik hier http://www.werkelijkverbruik.nl/ kijk lijkt het verbruik (daadwerkelijk en fabrieksopgave) van de COD met automaat in de A1 hoger te zijn dan in de A3

[ Voor 16% gewijzigd door swtimmer op 29-09-2016 14:43 ]
Als je ruimte hebt, vind ik ACC in combo met een Automaat heerlijk, maar ik kan mij voorstellen dat het een prijzige optie is.
K to the KillaZ
De 1.4 125pk is op de snelweg wel een klap zuiniger dan de 1.2 omdat de 1.4 een 6bak heeft.
@Omisys ik zou dan voor een 3deurs a3 gaan. Anders op de a1 zou ik elektrisch inklapbare zijspiegels nemen, dimmende binnenspiegel, xenon en eventueel pdc. Oja neem Drive Select erbij.
But still.....rij je zoveel dat je een diesel moet hebben? Anders inderdaad ACC + S-tronic + pre sense front (anders heb je geen stop&go dacht ik)
Toegegeven, hij is wat basic, maar kaal zou ik hem ook niet noemen.

En na veel arbeid:

Best netjes.

Wat betreft de remmen; er zit nog genoeg op voor een km of 15 tot 20k. We laten deze afdraaien, stralen, en zetten ze er weer terug op. Het is gewoon 40KG aan remmen voor zowel voor & achter
Terugkomend op velgen... vandaag een 'mooi' dealtje gevonden via MP:
4 stuks, hardtop, 18 inch & origineel, ongebruikt en dus nieuw
De oude doe ik weg voor wat de gek ervoor geeft.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
ZeikerdArfman schreef op donderdag 29 september 2016 @ 15:01:
Jammer dat je duidelijk kunt zien dat de einddempers niet OEM zijn. Maar wel beter dan de krokante rotzooi waar je al zo lang mee rondreed.
Ik heb een complete HMS 3.5 inch liggen op de zaak. Die installeren we zodra we de tijd ervoor hebben. Dit is een prima 'noodoplossing' en ziet er redelijk uit.
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.