http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Sorry voor mijn taalgebruik...
[ Voor 7% gewijzigd door Rainesh op 29-09-2016 16:53 ]
Kan je ehm niet naar mondt brengen dan? is toch wereldwijde garantie of niet?Rainesh schreef op donderdag 29 september 2016 @ 16:52:
Klote tering Wittebrug... Hebben ze achterruitverwarming gemaakt, na twee dagen is het er weer mee gekapt.......dus WEER terug naar de dealer toe voor reparatie! Ongelooflijk....waarom kunnen ze niet iets in 1x goed repareren.
Sorry voor mijn taalgebruik...
Formerly known as Ragdoll
Daar hoorde ik 10+ jaar geleden al slechte verhalen over van mede VW Lupo 3L rijders.Rainesh schreef op donderdag 29 september 2016 @ 16:52:
Klote tering Wittebrug...
This footer is intentionally left blank
Als het al anders is zal het komen vanwege een ovaal vs rond eind.
Komt omdat zij het de eerste keer gemaakt hebben en de kans moeten krijgen om het probleem op te lossen blablabla....heb dat ook van de Mondt te horen gekregen. Anders was ik zeker naar een andere dealer toe gegaan.InFamous schreef op donderdag 29 september 2016 @ 17:09:
[...]
Kan je ehm niet naar mondt brengen dan? is toch wereldwijde garantie of niet?
Dat dus. Er zit een andere klank in. Veel subtieler. Niet overdreven.NeutraleTeun schreef op donderdag 29 september 2016 @ 17:26:
Ik denk niet dat het geluid anders is door wat eindstukjes.
Als het al anders is zal het komen vanwege een ovaal vs rond eind.

velgen binnen. HAGELNIEUW!

En de remmen afgedraaid. Sporen zijn van remblok, net vers.

Moet je het wel goed vertellen. Volgens mij geldt dat alleen voor chiptuning.Scrtz schreef op donderdag 29 september 2016 @ 16:08:
Voor de liefhebbers, geen btw actie in oktober bij vagtechniek!
Ja je hebt gelijk idd, had de kleine regeltjes nog niet gelezen.. jammerpacificocean schreef op donderdag 29 september 2016 @ 18:22:
[...]
Moet je het wel goed vertellen. Volgens mij geldt dat alleen voor chiptuning.
Drive select en een audio upgrade zeker doen. De sportstoelen zitten ook super overigens.Omisys schreef op donderdag 29 september 2016 @ 13:41:
Kan een nieuwe lease auto uitzoeken, zit nu te kijken voor een A1. Heb een leasebudget van 800 inc brandstof. Ik denk dat ik voor de 1.4 TDI S-tronic ga, lekker automaat rijden. Ik rij toch de helft v/d tijd file, lijkt me dat wel erg relaxt. Dan kan ik nog het Pro Line pakket nemen en de audio upgrade. Zijn er nog bepaalde opties die mensen echt aanraden op de A1?
Kom net van het werk, ik start de wagen (Audi A3 8P) en mijn bougielampje knippert + mijn motorlampje blijft branden.
Auto rijdt voor de rest normaal, geen rare geluiden of vermogensverlies. Iemand een idee?
YouTube: What's the difference between cross drilled, slotted, and vented...
YouTube: Drilled, Slotted & Vented Brake Rotors - What's Best?
Die nieuwe RS3 LMS wat een bak.

Was er al van op de hoogte, het verschil tussen wel / niet geperforeerde / geventileerde schijven. Wat men vaak niet weet is dat precies in het midden van een schijf al een soort 'rotor' zit die al de nodige lucht aantrekt maar ook afvoert. De theorie achter gaatjes met dat water, het 'gasoppervlak' en dergelijk eenvoudiger kan ontsnappen leek me ook al logisch genoeg. Echter hou je iets minder effectief oppervlak. Voor koeling enzo gaan die enkelzijdige gaatjes niet veel doen. Het is alleen voor afvoer van ...Joostk schreef op donderdag 29 september 2016 @ 23:06:
Uitleg over remschijven en ik zou niet je eigen schijven gaan doorboren met gaten. Is meestal ook niet beter.
YouTube: What's the difference between cross drilled, slotted, and vented...
YouTube: Drilled, Slotted & Vented Brake Rotors - What's Best?
En een niet geperforeerde schijf presteert net zo goed als een wel geperforeerde. Het verschil zit 'm in hoelang je een rem gebruiken kunt zonder dat deze rood slaat van de hitte (= fading).
Ik heb de remmen in het kort geannuleerd, en koop op korte termijn een andere set dan die van Quattro GMBH. 4200 euro is gewoon bullshit

Met het afdraaien en stralen gaan ze voorlopig nog even mee, voldoende speling nog over dus.
Joah, dat was voor mij altijd een bezoekje aan de garage, paar honderd euro aftikken en weer rijden. Bobines in mijn geval. Welk blok heb je?yosh1 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 19:16:
Even een vraagje aan de kenners hier
Kom net van het werk, ik start de wagen (Audi A3 8P) en mijn bougielampje knippert + mijn motorlampje blijft branden.
Auto rijdt voor de rest normaal, geen rare geluiden of vermogensverlies. Iemand een idee?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Wat haal jij die velgen dan zo ineens vandaan joh? Op AF had je het over een mooi prijsje, wat noem jij mooi?
Wat een hoop chroom op die Q5 zeg, zonde. Doet wat goedkoop aan.
[ Voor 15% gewijzigd door Gonadan op 01-10-2016 12:28 ]
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Smaken verschillen blijkbaar, ik vind het erg vetGonadan schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 12:27:
[...]
Wat een hoop chroom op die Q5 zeg, zonde. Doet wat goedkoop aan.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Blijkbaar.DennusB schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 12:28:
Smaken verschillen blijkbaar, ik vind het erg vet
Ik zie het vaak op goedkopere merken die zo toch nog wat stijl proberen te krijgen door overmatig chroom gebruik.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Moet je voor de grap eens de nieuwe 7 serie bekijken vooral de achterkant, het ziet er niet uitGonadan schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 12:30:
[...]
Blijkbaar.
Ik zie het vaak op goedkopere merken die zo toch nog wat stijl proberen te krijgen door overmatig chroom gebruik.

Edit: zie net op Google dat niet elke uitvoering hetzelfde is, zag er laatst een staan waar heel de onderste rand Inc. Uitlaten compleet chroom was..
[ Voor 17% gewijzigd door schumi1986 op 01-10-2016 17:26 ]
| Security Management |
We hebben 2 go pro's en dergelijk aan boord. Zijn er klaar voor. Time challenge doen.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2016 20:33 ]
Jism be safe en houd dat ding heel als het even kanVerwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 20:32:
Toeristenfarht was tot 19:00, we kwamen al te laat want de snelweg van Hannover tot aan Dortmund stond helemaal vast. Morgenochtend om 07:00 op om om 10:00 te gaan rijden tot in de namiddag. Schitterend mooie omgeving. Je wordt de grap gestoken met je familieauto
We hebben 2 go pro's en dergelijk aan boord. Zijn er klaar voor. Time challenge doen.
Formerly known as Ragdoll

Komt wel goed
Edit: Jezus wat vet

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2016 10:35 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

We zijn ongedeerd, de rs natuurlijk ook. Overstuur met driften in een bocht. Was passagier. Fucking zonde.
Deze auto rijdt ook niet meer terug. Met z'n 4en in de rs. Wegdek was goed nat en verraderlijk. Rijden met de rs is wel lekker
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2016 14:23 ]
Dik ding, RS2 neem ik aan? Prijzige auto's tegenwoordig.royhoi schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 20:47:
Nice! Ben benieuwd naar de filmpjes.
En mensen denken altijd automatisch dat stationwagens traag zijn. Vooral de oude. Maar ik moet de eerste nog tegen komen die me bij weet te houden![]()
[afbeelding]
Wat een verrassing... nog een wonder dat de rs nog heel is.Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 14:22:
Denk dat we morgen op YouTube staan.![]()
[afbeelding]
We zijn ongedeerd, de rs natuurlijk ook. Overstuur met driften in een bocht. Was passagier. Fucking zonde.
Deze auto rijdt ook niet meer terug. Met z'n 4en in de rs. Wegdek was goed nat en verraderlijk. Rijden met de rs is wel lekker
Hoe kan je overigens overstuur hebben bij driften? Driften is beheerst overstuur dus dit is gewoon een faal.
[ Voor 9% gewijzigd door Malt007 op 02-10-2016 15:18 ]
Zit jij ook op AF?The Eagle schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 13:45:
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nee helaas, dit is een S2Chaoss schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 14:31:
[...]
Dik ding, RS2 neem ik aan? Prijzige auto's tegenwoordig.
K

Auto is overigens niet total.
[YouTube: https://m.youtube.com/watch?v=_akFT2kN1-g]
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2016 17:34 ]
En als je RS remmen aan de kook krijgt op de Ring dan heb je 0 baankennis en ervaring, je kan best leuk rond rijden gewoon in zijn 3 en 4 en een enkel langer sneller stuk in zijn 5. Zeker op het laatst. Beetje smooth en leuk rijden en gewoon genieten en toch erg vlot rondgaan.
Maar goed, lomp rijden en hard rechtuit kan iedereen. Dood zonde van de M5 iig, sterkte!
[ Voor 9% gewijzigd door Joopieboy op 02-10-2016 17:51 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=3GDvordy57A&feature=youtu.be]
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2016 19:44 ]
Ook niet verkeerd
Dat is toch één van de redenen waarom ik eigenlijk niet met mijn M5 over het circuit wil. Alhoewel het mij wel eens super tof lijkt om eens een rondje te doen. Dan maar wat rustiger aan en de M heelhuids mee naar huis nemenVerwijderd schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 16:23:
Het gaat op en af met crashes op moment. Ze sluiten de baan ook iedere keer af bij een incident. Nu 2 auto's die elkaar hebben geraakt.
[video]
Mooi dat er niks met je RS4 is gebeurd Jism, mag graag je updates lezen
Hij lijkt vrij weinig te doen om nog wat te veranderen, sloeg hij even dicht?Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 17:59:
Was overstuur dankzij gladheid en toen ging het mis.
Zelf had ik waarschijnlijk het ook niet gered hoor, maar daarom ga ik het circuit dan ook niet op.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Rs2 staat erg hoog op mijn verlanglijstje maar die prijzen zijn erg omhoog gegaan. Mja nog maar even afzien met de S2. Ook geen stakker hoor met 709pk

K
Jammer dat nou net iemand met een Nokia 3310 jou auto heeft gefilmdVerwijderd schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 17:59:
Schade valt eigenlijk mee en is te doen. Was overstuur dankzij gladheid en toen ging het mis. De rs kan je best veilig en snel over de baan krijgen zonder rare fratsen. Heb de 5x nu heerlijk gecruised maar sommige lui knallen echt over die baan. Toffe dag gehad
[video]
Waarom blijft hij naar rechts sturen? Dat heeft er zeker voor gezorgd dat hij de vangrail in knalde.Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 16:23:
Het gaat op en af met crashes op moment. Ze sluiten de baan ook iedere keer af bij een incident. Nu 2 auto's die elkaar hebben geraakt.
[afbeelding]
[video]
En zie ik het nou goed?. Probeert hij tegen te sturen met zn handpalm?

K to the KillaZ
Nee m'n mobiel comprimeert nog even de video alvorens uploadenschumi1986 schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 20:18:
[...]
Jammer dat nou net iemand met een Nokia 3310 jou auto heeft gefilmd

Omdat hij dacht te kunnen driften.KillaZ schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 20:28:
Waarom geeft hij extra gas als zijn kont al gaat?
Aha dus je hebt zelf gelukkig wel HD beelden van vandaag, dacht dat dit filmpje van een random iemand uit het publiek wasVerwijderd schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 20:38:
[...]
Nee m'n mobiel comprimeert nog even de video alvorens uploaden
Moet wel heerlijk zijn om met dit weer op de ring 4wd te hebben zeg!
Absoluut. Ik heb 6x gereden inmiddels en vind het enorm vet. Per rit betaal je geloof ik 29 euro en duurt ongeveer 15 minuten. Je moet wel op anderen constant letten en vooral rechts blijven als je zelf niet zo hard rijdt.schumi1986 schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 20:44:
[...]
Moet wel heerlijk zijn om met dit weer op de ring 4wd te hebben zeg!
Nurburgring is een best gevaarlijke baan, maar als je rustig rijdt en je auto goed in orde is is er niet zoveel aan de hand.
Rijdt normaal zeker gewoon in een fwd.KillaZ schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 20:28:
Waarom geeft hij extra gas als zijn kont al gaat?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
@Jism: Verslavend he
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Pfff respect man om met een motor daar te rijden, lijkt mij bijzonder listigTylen schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 21:13:
Mannen lekker belangrijk. Als je de baan op gaat weet je dat dit kan gebeuren. Neem je verlies en door.
@Jism: Verslavend he. Ik doe het spelletje nu al 12 jaar maar dan op 2 wielen.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Je haalt me de woorden uit de mond, eerst met overstuur de bocht in komen, dan hopeloos veel onderstuur met het stuur volledig naar rechts en terwijl je de bocht al uit bent en eigenlijk weer rechtdoor kunt nog even een dot gas bij geven omdat onderstuur er natuurlijk niet cool genoeg uit ziet...Arfman schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 08:33:
Ik had dat filmpje al gezien op YouTube. Sorry, maar wat een faalhaas. Er zijn meer filmpjes van die M5 die aan het "driften" is en dan vraag je erom op een natte Nurburgring. Lekker ondersturend de bocht uitkomen, stuur bijna full lock naar rechts en dan nog even een lekkere dot gas geven
Dat + een natte Nurburgring en vermoedelijk weinig ervaring op het circuit.
[ Voor 5% gewijzigd door FastFred op 03-10-2016 10:31 ]
Zo dan.
Moet nog een berg foto's, video's en go-pro verzamelingen uitzoeken.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=zFsmdiollPs]
De 'beruchte' bocht daar... we waren niet de enige daar.
Edit: mezelf gespot @ 5:12
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2016 13:25 ]
jammer van de vvsVerwijderd schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 12:42:
[video]
Zo dan.
Leuk om naar te kijken.Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 12:42:
[video]
Zo dan.
[video]
De 'beruchte' bocht daar... we waren niet de enige daar.![]()
Edit: mezelf gespot @ 5:12
Je auto gisteren toevallig weer gekeurd zo te zien
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Zonder te weten wat er kapot is of eraf ligt en meegesleept wordt?
En zijn toch nog bizar veel mensen die halverwege bocht/drift gaan remmen.
Dat vroeg ik me ook af...lekker als je als motorrijder daarna op je plaat gaat omdat er koelvloeistof gelekt wordtNeutraleTeun schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 14:30:
Los van de faal (halverwege stuur losser laten had het opgelost), maar is het norma om na een crash meteen door te rijden?
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Ook daar zijn vele filmpjes van, maar ik kan me ergens wel bedenken dat je liever niet stil gaat staan vlak achter zo'n bochtOogje schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 14:38:
[...]
Dat vroeg ik me ook af...lekker als je als motorrijder daarna op je plaat gaat omdat er koelvloeistof gelekt wordt
Nee, zeker niet als je hoort dat de hele voorbumper versplintert wordt onder de voorwielen. Daarnaast weet je inderdaad niet wat voor vloeistoffen je lekt en volgens mij (maar dat weet ik niet zeker) moet je ook altijd de baancommissarissen verwittigen als je de vangrail hebt geraakt om eventuele schade te vergoeden (cash, ter plekkeNeutraleTeun schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 14:30:
Los van de faal (halverwege stuur losser laten had het opgelost), maar is het norma om na een crash meteen door te rijden?
Dus als je na 1 kilometer va nde baan afvliegt moet je 22000 x 500 = 11 miljoen euro betalen om afgesleept te worden?Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 15:04:
Als je afgesleept moet worden betaal je serieus 500 euro per gereden meter. Iets verderop kon die van de baan af. En dat is waarom die doorreed. Kunnen we de internet held reacties achterwege laten ? Hij heeft direct 1300 voldaan met alleen fucking lakschade aan de vangrail. Z'n auto was er erger aan toe.
Maar tof dat hij doorreed, allemaal rotzooi op de baan, mogelijk olie/koelvloeistof overal, mogelijke beschadiging aan de banden, enzovoort. Dit kan mooi in het instructiefilmpje "wat niet te doen op de Nordschleife", naast die gast die na 50 meter crasht in z'n Golf
Nurburgring is een van de meest moeilijke banen door al die bochten en al helemaal door alle hoogteverschillen die je auto rare dingen laten doen als je er niet mee om kan gaan.
Ga dan eerst een rondje zandvoort doen ofzo
Je ziet zo vaak gasten stoppen om b.v. te helpen, hoe groot is de moeite nou om ff uit te stappen, je bumper onder je wagen vandaan te trekken en even te checken of je geen KVS/olie hebt staan lekken op het wegdek?Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 15:04:
Als je afgesleept moet worden betaal je serieus 500 euro per gereden meter. Iets verderop kon die van de baan af. En dat is waarom die doorreed. Kunnen we de internet held reacties achterwege laten ? Hij heeft direct 1300 voldaan met alleen fucking lakschade aan de vangrail. Z'n auto was er erger aan toe.
Vaak bu'j te bang!
Echt als jullie het zo beter weten, ga zelf eens op een natte nurburgring rijden. En dan het liefst 4 rondjes op een dag. Dan kom je er zelf ook achter dat het achter een toetsenbord veeeeeel makkelijker praten is.
Lul niet zo slap man. Als je afgesleept wordt betaal je voor ieder gereden meter tot aan de eerste exit. En de baan heeft best wat 'exits' nog voor de finish. Zijn geluk was dat de exit om de hoek van de bocht zat.Arfman schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 15:08:
[...]
Dus als je na 1 kilometer va nde baan afvliegt moet je 22000 x 500 = 11 miljoen euro betalen om afgesleept te worden?
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2016 15:38 ]
Daarom rijd ik niet op een natte Nurburgring, en al helemaal niet met 400pk. Dat achteraf de schade mee viel maakt niet uit, je had ter plekke moeten stoppen en bellen (niet @ jou gericht maar aan de bestuurder van de M5). Dat de afsleepkosten hoog zijn weet je ook van tevoren, moet je ook niet gaan miepen als je de vangrail in klapt.Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 15:37:
Jongens, ik was de bestuurder niet. Ik ga er ook niet op reageren. De keuze was mij duidelijk waarom doorgereden werd. Achteraf viel de schade mee, geen olie of KVS lekkage verder. Ik snap de doem scenario's wel maar bij ieder ongeval, crash of dat soort dingen wordt een gele vlag geheven zodat men rustig aan doet.
Echt als jullie het zo beter weten, ga zelf eens op een natte nurburgring rijden. En dan het liefst 4 rondjes op een dag. Dan kom je er zelf ook achter dat het achter een toetsenbord veeeeeel makkelijker praten is.
Er zijn er heel veel in die bocht geklapt, check crash filmpjes maar. Juist doordat je van beneden naar boven gaat direct in een bocht is het zo verradelijk.
Ik had er niet zoveel last van (goede banden + quattro
Tja, doen we het weer? Absoluut. Op moment van schrijven staat die auto al in reparatie weer. Voorzijde is iets ingedrukt maar het is te doen. Hij ziet het ook als leergeld en vond het ondanks alles een leuke afsluiter. Heb ook zo sterk het vermoeden dat die video de komende jaren nog rond zal dwalen op het net.
Sommige auto's waren of voor of achter volledig ingekreukt. Die waren op elkaar geklapt. Er kwam zelfs een auto van de baan af waarvan de complete achteras eronder vandaan gekomen is. Een andere nederlander heeft van voor naar achter z'n hele linkerkant in de vangrail gezet. Doet er nog droog over ook. Bedoel mensen crashen daar, en het hoeft nog niet eens jouw schuld te zijn.
Naar mate de baan drukker werd gebeurde er ook veel meer (vooral aan het einde van de dag wanneer iedereen nog even 1 rondje wou doen). Ik had de mazzel dat in de vroege ochtend het lekker rustig was, en zo de baan een beetje kon verkennen.
Ze rijden als idioten, ik zweer het je. Snijden je gewoon af.
4, en toen was het voorbij. Ik heb de tijd niet eens genoteerd. Ik heb wel op ten duur de Go-pro aangezet en een volledige lap gereden. Maar dan zal je zien dat je gewoon afgesneden wordt terwijl je rechts rijdt.Rainesh schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 15:50:
Hoeveel rondjes had hij uiteindelijk gereden? Enne Jism heb je je eigen tijden beetje kunnen verbeteren?
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2016 15:52 ]
Rotzooi op de baan kan inderdaad grote gevolgen hebben:Arfman schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 15:08:
[...]
Dus als je na 1 kilometer va nde baan afvliegt moet je 22000 x 500 = 11 miljoen euro betalen om afgesleept te worden?
Maar tof dat hij doorreed, allemaal rotzooi op de baan, mogelijk olie/koelvloeistof overal, mogelijke beschadiging aan de banden, enzovoort. Dit kan mooi in het instructiefilmpje "wat niet te doen op de Nordschleife", naast die gast die na 50 meter crasht in z'n Golf
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=qytQDAXU8aw&feature=youtu.be]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=u48jzFrCGEA&feature=youtu.be&app=desktop]
Hoe leuk het ook klinkt, als ik de wekelijkse compilaties zie voorbijkomen van mensen die hun daily quasi in de prak rijden (eventueel door toedoen van iemand anders) denk ik toch ook wel twee keer na. Zeker de combinatie van chauffers met veel ervaring op het circuit, mensen die zich Schumacher wanen en dan ook nog eens compleet onervaren bestuurders lijkt mij echt geen leuke cocktail.
Zeker als onervaren bestuurder (op het circuit dan) lijkt het mij allesbehalve ontspannend om in die Touristfahrten rond te snorren.
Been there done that got the t-shirt enz enz...dus ik kan ook vanachter mn toetsenbord concluderen dat ie niet handig was om door te rijden zonder ff te kijkenVerwijderd schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 15:37:
Jongens, ik was de bestuurder niet. Ik ga er ook niet op reageren. De keuze was mij duidelijk waarom doorgereden werd. Achteraf viel de schade mee, geen olie of KVS lekkage verder. Ik snap de doem scenario's wel maar bij ieder ongeval, crash of dat soort dingen wordt een gele vlag geheven zodat men rustig aan doet.
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Er werd me op het begin al duidelijk gemaakt blijf rechts, en als een voertuig achter je zit gebruik je knipperlicht om te signaleren dat ie in moet halen (links). Laat ook zien wat je doet, en ga geen inhaal acties doen die mensen niet verwachten.SanderH_ schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 16:03:
[...]
Rotzooi op de baan kan inderdaad grote gevolgen hebben:
[video]
[video]
Hoe leuk het ook klinkt, als ik de wekelijkse compilaties zie voorbijkomen van mensen die hun daily quasi in de prak rijden (eventueel door toedoen van iemand anders) denk ik toch ook wel twee keer na. Zeker de combinatie van chauffers met veel ervaring op het circuit, mensen die zich Schumacher wanen en dan ook nog eens compleet onervaren bestuurders lijkt mij echt geen leuke cocktail.
Zeker als onervaren bestuurder (op het circuit dan) lijkt het mij allesbehalve ontspannend om in die Touristfahten rond te rijden.
Ik ben een paar keer flink afgesneden (reed uiterst rechts) en ze knallen 'm gewoon voor je. Het is best risicovol maar dat maakt het eigenlijk ook weer leuk en spannend. Ik zou me door een slip niet zo gauw bang laten maken verder. Mijn RS ging ook met gierende banden in de eerste en niet verwachte bocht (je rijdt geloof ik haaks naar links en rechts weer net nabij het begin). Die zag ik ook niet aankomen maar ik corrigeerde gewoon optijd.
Ik snap 'm wel, door te rijden, want je bent financieel de sjaak als ze je voertuig ook nog eens af moeten slepen nabij de volgende exit. Er was een vrouw ooit dat 6000 euro had moeten betalen voor schade + afsleepkosten terwijl dat niet haar schuld zou zijn geweest. Dat is het nadeel van de nurburg. Organisatie interesseert hun niet of het nu wel of niet jouw schuld was, ze zien jouw auto op de vangrail geknald zijn en jij bent de dupe.
Als je rustig rijdt dan overkomt je niet zoveel. Je kunt in ieder geval optijd corrigeren

Hier, kostenplaatje.

Dat weet ik, heb zelf meerdere keren op de Ring gereden. Ging me meer om het risico: als je de baan al niet goed kent zou ik er zelf niet op rijden als het nat is. Zelfs als je op 70% van je kunnen van jezelf en die van de auto rijdt kun je in de regen nog naar verrast worden. Het is er erg glad.Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 15:49:
Je kunt prima op een natte baan rijden, ik heb het 4x gedaan. De overige 2 keer waren op droog wegdek. Maar dat stuk specifiek staat erom bekend 'slecht' te drogen, omdat de bomen hoog stonden was me verteld ofzo.
Wat je zegt klopt idd, door de hoge bomen blijft het asfalt lang nat. Dat is sowieso het nare van de ring, de ene sectie bochten kan kurkdroog zijn en de andere is zeiknat.
Over het afsnijden: dat is ook zeker waar. Ik rij in iets (kuch) trager materieel dan jou en ik ben drukker met spiegelen dan met lijnen rijden, omdat mensen je gewoon van de weg af duwen. Ik doe daarom alleen maar rondjes aan het eind van de dag, als het lekker rustig is
Maar goed, deze hele discussie kan eigenlijk beter naar: Nordschleife openbaar?
[ Voor 4% gewijzigd door Knul op 03-10-2016 17:26 ]
Is bekend dat je dan de buitenlijn aan moet houden, omdat daar minder rubber ligt.
Ondanks alles, het blijft wel zonder om een mooie E39 M5 zo de vangrail in te zien gaan.
De filmer staat bewust ook bovenin iedere week, omdat dat de meest beruchte bocht is:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=zFsmdiollPs]
Als je goed oplet komt die E39 meerdere malen zelfs voorbij, daar waar het wel goed gaat. Tis gewoon een inschattingsfout. Het weerhoudt 'm niet om volgende maand weer gewoon mee te doen.
In ieder geval... Was met een volle tank de ring op gereden.. na een dag plezier zat ik nog met een kwart over. Brandstof gutste er de hele trip doorheen. Denk voor meer dan 250 euro in 3 dagen tijd. Heb met enkele andere RS rijders nog gesproken. Was erg leuk weekend.
In deze filmpjes zie je genoeg auto's die wel weten te corrigeren, dus aan de ruimte ligt het niet, echter wel aan de chauffeur. Klaar.Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 18:37:
Het is echt niet de eerste keer dat er een auto uit de bocht vliegt. Het probleem is de ruimte om te kunnen corrigeren, en die heb je op die baan bijna niet. Het is 1 fout en je bent klaar.
De filmer staat bewust ook bovenin iedere week, omdat dat de meest beruchte bocht is:
Als je goed oplet komt die E39 meerdere malen zelfs voorbij, daar waar het wel goed gaat. Tis gewoon een inschattingsfout. Het weerhoudt 'm niet om volgende maand weer gewoon mee te doen.
Dat het de voorgaande rondes wel goed ging wil niks zeggen, juist dat is de reden dat je gaat denken 'ah ken wel' en dan ga je jezelf overschatten.
Nogmaals, hij had tijd zat, zat lang genoeg in de slip en had makkelijk kunnen corrigeren.
En dit heeft niks met 'toetsenbord hero/kennis' te maken.
Jism:
- kudos voor die gast dat ie met zijn auto de Ring op durft
- kudos voor jou dat je met jouw auto de Ring op durft
- kudos voor jou dat je toch die foto/video hier plaatst terwijl je weet dat erop gezanikt gaat worden
- kudos dat je de RS4 heel hebt gehouden
Aan allen die menen het beter te kunnen: doe dan!
Alles moet geleerd worden, zo ook rijden op de Ring.
De een heeft er 10 rondjes voor nodig, de ander zijn hele leven. De een rijdt na 5km zijn wagen in puin, de ander na rondje 500. De een heeft net dat beetje geluk dat hem uit de vangrail houdt, de ander niet.
Allemachtig zeg.

Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Met een Alfra Romeo er naar toe gaan, is die kapot voordat je op de Ring bentmax schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 19:28:
Jemig zeg wat een hoop geneuzel hier weer.
Jism:
- kudos voor die gast dat ie met zijn auto de Ring op durft
- kudos voor jou dat je met jouw auto de Ring op durft
- kudos voor jou dat je toch die foto/video hier plaatst terwijl je weet dat erop gezanikt gaat worden
- kudos dat je de RS4 heel hebt gehouden
Aan allen die menen het beter te kunnen: doe dan!
Alles moet geleerd worden, zo ook rijden op de Ring.
De een heeft er 10 rondjes voor nodig, de ander zijn hele leven. De een rijdt na 5km zijn wagen in puin, de ander na rondje 500. De een heeft net dat beetje geluk dat hem uit de vangrail houdt, de ander niet.
Allemachtig zeg.
*verstopt zich gauw voordat de Alfa fans komen*
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
man man man, hier zou ik een moord voor doen, wat een gigantisch dikke bak is die RS3 sedan zeg.
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Euhm, nee, € 500,- zijn de kosten van het afslepen van je auto, dat gaat niet per meter, is gewoon vast tarief.Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 15:04:
€ 500,- per gereden meter, ben jij niet lekker ofzo

Verder ben ik het met je eens dat het niet handig was om exact daar te stoppen, want die vangrail daar wordt geregeld aangetikt. Was dan aan de andere kant van de baan of ten minste wat verder op gaan staan, maar jullie zijn blijkbaar door gereden helemaal tot aan de exit in Adenau?
Kunnen jullie nu weer lekker over Audi's lullen? De laatste 2 pagina's gaat het over een BMW...
[ Voor 24% gewijzigd door FastFred op 03-10-2016 21:07 ]
Vaak bu'j te bang!
Lijkt mij de ultieme sedan, ben benieuwd naar de eerste reviews. Wat ik interessanter vind is dat stukje RS3 in VC. In het midden je snelheid en dan rechts aantal pk/nmMad-Matt schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 20:43:
[...]
man man man, hier zou ik een moord voor doen, wat een gigantisch dikke bak is die RS3 sedan zeg.![]()
![]()

[ Voor 8% gewijzigd door Rainesh op 03-10-2016 22:04 ]
jaja, ga jij maar lekker coderenRainesh schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 21:52:
[...]
Lijkt mij de ultieme sedan, ben benieuwd naar de eerste reviews. Wat ik interessanter vind is dat stukje RS3 in VC. In het midden je snelheid en dan rechts aantal pk/nmBen benieuwd of dat met vcds te coderen is
[afbeelding]
Enige wat ik dus niet zo nemen zijn die rode ventilatiekapjes, iets te Autostyle voor mijn smaak, geef mij maar het aluminium optiek erin.
RS3,
Estoril blauw
zwart optiek pakket erop.
en gaan met dat ding
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
En panodakRS3,
Estoril blauw
zwart optiek pakket erop.
[ Voor 3% gewijzigd door Rainesh op 03-10-2016 22:24 ]
hahaha zie het ook nu, en zie nu pas het filmpje met geluid, maar tering waarom zou je gas bij geven? Het is geen Gran Turismo wat je speelt ofzo
Het gebeurd allemaal zo snel.... een moment later besef je pas dat je de vangrail geraakt hebt.Scrtz schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 22:50:
[...]
hahaha zie het ook nu, en zie nu pas het filmpje met geluid, maar tering waarom zou je gas bij geven? Het is geen Gran Turismo wat je speelt ofzo

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Flink aan gesleuteld dan, knappe vermogens winst ten opzichte van de standaard 220 (?) Pk. Voor de snelheid hoef je dan iig geen RS2 te kopen.royhoi schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 20:18:
[...]
Rs2 staat erg hoog op mijn verlanglijstje maar die prijzen zijn erg omhoog gegaan. Mja nog maar even afzien met de S2. Ook geen stakker hoor met 709pk
De A3 moet er uit (policy van 3 jaar) en mijn budget laat het nog niet toe om een vervangende A3 te bestellen (dit was een voordeeltje ivm poolauto). Geen idee wat ik nu ga nemen/krijgen, ik wil eigenlijk even promotie afwachten voordat ik iets nieuws ga bestellen, dan wordt het misschien wel weer een A3
K to the KillaZ
Patsen of discussiëren over snelheidsovertredingen in Nederland en de (on)zin van het Nederlands boetebeleid horen niet in dit topic thuis. Posts hierover zullen daarom voortaan zonder pardon verwijderd worden.