[F1] Seizoen 2016 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 98 ... 101 Laatste
Acties:
  • 395.477 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2024

trion75

Pascal H.

Roamor schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 16:02:
[...]
Wat zouden ze nu met al die Max vs Sainz filmpjes doen? Volgens mij hebben ze die in 1x opgenomen voor het seizoen namelijk.
Klopt, vorig jaar namen ze ze volgens mij vlak voor elke race weekend, maar ik had de indruk omdat er spanningen tussen Max en Carlos waren dat ze ze daarom nu allemaal in 1 weekend opgenomen hebben.

Mocht Ricciardo naar Ferrari gaan en Carlos volgend jaar naast Max komen dan kunnen ze ze dan gebruiken :D

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

Marko: 'Onrust tussen Verstappen en Sainz'

De overstap van Max Verstappen naar Red Bull Racing kwam niet alleen omdat de leiding van Red Bull ontevreden was over de Rus Daniil Kvyat. Volgens topadviseur Helmut Marko speelden er ook bij Toro Rosso zaken waardoor de overgang per direct werd ingezet.

"Er was sprake van wat onrust tussen Verstappen en Carlos Sainz", aldus Marko. "Op deze manier zijn er intern dus meerdere problemen afgehandeld." De onrust speelde zich niet zozeer af tussen de twee coureurs zelf, als wel tussen de kampen rond hen.

Grote Prijs van Rusland
Het optreden van Kvyat tijdens de afgelopen Grote Prijs van Rusland, waarbij hij Sebastian Vettel twee keer van de baan ramde, was volgens Marko een gevolg van de druk die de jonge Rus zichzelf oplegt.

Daniel Ricciardo
"Die heeft hij zelf opgebouwd, die kwam niet bij ons vandaan", zei Marko tegen de website Motorsport-total.com. "Daniil was niet constant genoeg. Hij was dit jaar gemiddeld drie tot vijf tienden langzamer dan Daniel Ricciardo, terwijl ze vorig jaar gelijk op gingen. Met de maatregel om hem naar Toro Rosso over te laten stappen, hopen we de druk wat bij hem weggenomen. Onze luxe is dat we die mogelijkheid hebben."

http://www.telegraaf.nl/t...ssen_Max_en_Sainz___.html

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verstappen doet een Perezje, "do you like my pace, do you like it?" 8)

http://www.f1fanatic.co.u...6/05/vers-redb-2016-6.jpg

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 15:32
Leuke tweets.

https://twitter.com/f1writers/status/728236426895200256

Is er iemand die van een echt medium een slecht bericht heeft gevonden over Verstappen of red bull?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Jammer voor Jumbo dat ze nét vandaag de winkels behangen hebben met foto's van Toro Rosso. Er staat er zelfs één in de winkel in Breda. :P

Vandaag de gratis kaartjes voor die Familie Race Dagen geclaimed. Ben benieuwd met welke auto Max daar komt opdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:51
Tralapo schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 17:07:
Jammer voor Jumbo dat ze nét vandaag de winkels behangen hebben met foto's van Toro Rosso. Er staat er zelfs één in de winkel in Breda. :P

Vandaag de gratis kaartjes voor die Familie Race Dagen geclaimed. Ben benieuwd met welke auto Max daar komt opdagen.
Voor een hoop mensen is het verschil tussen die twee wagens echt verwaarloosbaar lijkt me.

Meen trouwens dat hij dat event in rotterdam (kan even niet op de naam komen) ook al eens in een red bull gedaan heeft. Zal nu ook wel zijn. Die oude wagens waren praktisch gelijk, op de livery na.

[ Voor 17% gewijzigd door Maverick op 05-05-2016 17:09 ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Wat een geweldig nieuws! Nu begint het voor Max echt, met kansen op hoge klasseringen. Hopelijk kan hij de druk al aan, ik verwacht het wel eigenlijk.

Sommige opmerkingen die ik lees, vind ik wat naïef. Of het "eerlijk" is, en "zielig" voor Kvyat of iets van die strekking. Dat is eigenlijk allemaal niet relevant, die begrippen spelen in de echte wereld niet altijd een rol. Wat van belang is, is dat Max deze kans krijgt. En hij moet er alles aan doen om deze kans met beide handen aan te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik zou me als ik Max zou zijn echt heel ongemakkelijk voelen in de buurt van Kvyat nu. Dat moet toch haast wel zwaar "awkward" zijn. Gaat dit geen frictie veroorzaken tussen bepaalde rijders want Sainz had dat stoeltje ook wel willen hebben natuurlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:52
Kvyat zal Max niks kwalijk nemen... hij weet net als alle anderen dat dit F1 is en er worden geen cadeautjes uitgedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Zelfde geldt voor Sainz: hooguit zal die vinden dat hij meer recht had op dat stoeltje, maar ik betwijfel of Sainz dst vindt. Want objectief gezien is Max beter dan Sainz. :)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
Jackson6 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 17:22:
Ik zou me als ik Max zou zijn echt heel ongemakkelijk voelen in de buurt van Kvyat nu. Dat moet toch haast wel zwaar "awkward" zijn. Gaat dit geen frictie veroorzaken tussen bepaalde rijders want Sainz had dat stoeltje ook wel willen hebben natuurlijk?
Ik vermoed dat er sowieso weinig vriendschappen bestaan tussen F1 rijders. :) Dat hoeft ook niet. De bedoeling is om zo hard mogelijk te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 01:50
Op basis waarvan zou Sainz dat vinden? Max out-scored hem vorig seizoen en heeft dit seizoen ook al meer punten en staat zelfs voor in de kwali strijd. Sainz heeft dus 0,0 recht op dat stoeltje. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Zoals ik al zei: ik betwijfel of hij dat vindt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tralapo schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 17:07:

Hij rijd in exact de zelfde auto als dat ie had gedaan als dat ie bij STR was gebleven, alleen dan in de orginele kleuren, immers heeft STR geen demowagen, sterker nog de "STR" bij Jumbo Breda is de RB9(of RB10) Het is in iedergeval niet de STR7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knol_02
  • Laatst online: 29-05 09:48
Weet iemand hier wie momenteel de eigenaar is van de STR10 waar Max in gereden heeft vorig seizoen? Ooit heb ik een keer gelezen dat Jos deze wou overnemen omdat hij was geïnspireerd door Alonso die altijd in zijn contracten vanaf Renault heeft staan dat hij de wagen aan het eind van het seizoen mag houden voor zijn museum.

Ik vind het ook erg tof dat Frits van Eerd zoveel Minardi's heeft en dat kan inhouden dat we Max zijn oude auto's wel eens kunnen gaan tegenkomen op de Nederlands circuits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
knol_02 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 18:03:
Weet iemand hier wie momenteel de eigenaar is van de STR10 waar Max in gereden heeft vorig seizoen? Ooit heb ik een keer gelezen dat Jos deze wou overnemen omdat hij was geïnspireerd door Alonso die altijd in zijn contracten vanaf Renault heeft staan dat hij de wagen aan het eind van het seizoen mag houden voor zijn museum.

Ik vind het ook erg tof dat Frits van Eerd zoveel Minardi's heeft en dat kan inhouden dat we Max zijn oude auto's wel eens kunnen gaan tegenkomen op de Nederlands circuits.
Jos heeft inderdaad tijdens een item van Ziggo Sport in Peptalk aangegeven dat hij die graag in zijn collectie zou willen hebben, naast alle karts van Max.

Volgens mij is 'ie nu nog gewoon in eigendom bij het team, geen particulier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ben erg benieuwd naar de preshow van sky voor aankomende race :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
Fietsbel schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 18:09:
Ben erg benieuwd naar de preshow van sky voor aankomende race :)
Ik ook ik ga alles dubbel kijken dit weekend via ziggo en sky. Ook de trainingen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

Vanavond Sky kijken:

The F1 Report looks back over the action from Sochi Autodrom, reviewing and analysing the key moments and talking points from the 2016 Russian Grand Prix. Also in HD

Edit:
Thu 5th May, 8:30pm

Zal wel 21:30 zijn dus

[ Voor 12% gewijzigd door trion75 op 05-05-2016 18:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

18:35 is het sportjournaal al met oa Max Verstappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
trion75 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 18:33:
18:35 is het sportjournaal al met oa Max Verstappen
Was niet zo boeiend. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
Ik had in ieder geval wel een reactie van Max, Jos of zijn manager verwacht en niet dat standaard filmpje, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:29
friggler schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 18:45:
[...]

Ik had in ieder geval wel een reactie van Max, Jos of zijn manager verwacht en niet dat standaard filmpje, maar helaas.
Het blijft de nos he, daar moet je niet te veel van verwachten qua f1-nieuws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 19:47
trion75 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 18:15:
Vanavond Sky kijken:

The F1 Report looks back over the action from Sochi Autodrom, reviewing and analysing the key moments and talking points from the 2016 Russian Grand Prix. Also in HD

Edit:

Zijn dat niet gewoon herhalingen van eerder deze week?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Lachen, krijg net foto's binnen van een vriend van mij, die zat voor zijn werk in Londen, eerste foto met.... raad eens waar ik ben....
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/yDQky8DlzpUoDqEZyP0gedgE/full.jpg

Vervolgens zie ik een prijzenkast.. Ik had al zo'n idee... staat hij in Milton Keynes... Red Bul fabriek.... Stuurt hij mij even later een foto waar hij samen met Max op staat.

Max heeft de hele dag in de simulator gezeten,

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/yEtvn7SxYbNERTedhbHzlKM7/full.jpg

Moest ff de foto bewerken....

Is dus eind van de middag genomen, eerste fanfoto volgens Max bij zijn nieuwe team...

[ Voor 31% gewijzigd door Bullet NL op 05-05-2016 19:03 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

RHPJS schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 18:51:
[...]

Zijn dat niet gewoon herhalingen van eerder deze week?
Zou kunnen, maar ze hebben nog wel een live programma tussen de GP's door. Dus als iemand het weet?

Edit:
Ja denk dat het al opgenomen is.

Hier een leuk artikel van Ted Kravitz:
http://www.skysports.com/...-bull-swap-ted-kravitz-qa

Met daaronder al de video van 21:30 vermoed ik, dus zal niks over Max in zitten dan.

Edit2:

Korte video van Sky over de swap van Red Bull

http://www.skysports.com/...eplaces-kvyat-at-red-bull

Edit3:
Interview met Max

[ Voor 52% gewijzigd door trion75 op 05-05-2016 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Iemand moet leren editten denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

Bullet NL schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 18:57:
Lachen, krijg net foto's binnen van een vriend van mij, die zat voor zijn werk in Londen, eerste foto met.... raad eens waar ik ben....
[afbeelding]

Vervolgens zie ik een prijzenkast.. Ik had al zo'n idee... staat hij in Milton Keynes... Red Bul fabriek.... Stuurt hij mij even later een foto waar hij samen met Max op staat.

Max heeft de hele dag in de simulator gezeten,

[afbeelding]

Moest ff de foto bewerken....

Is dus eind van de middag genomen, eerste fanfoto volgens Max bij zijn nieuwe team...
Doet ie ook iets F1 gerelateerd dan of was het pure toeval dat ie daar aanwezig was?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

Roamor schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 19:28:
Iemand moet leren editten denk ik?
Want? wat doe ik verkeerd? zeg dan ook hoe het wel moet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
trion75 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 19:33:
[...]

Want? wat doe ik verkeerd? zeg dan ook hoe het wel moet
Sorry, had duidelijker moeten zijn. Ik doelde niet op jouw post, maar dat laatste filmpje, dat erg awkward en traag gemonteerd is. Niet echt iets dat ik van RB gewend ben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

Roamor schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 19:36:
[...]
Sorry, had duidelijker moeten zijn. Ik doelde niet op jouw post, maar dat laatste filmpje, dat erg awkward en traag gemonteerd is. Niet echt iets dat ik van RB gewend ben. :)
Ohw haha ja sorry, ik zat 3x m'n bericht te editen en daarna kom jij met dat er iemand moet leren editen haha.

No problem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ted Kravits (Ted's notebook op Sky) heeft wel een aardige analyse geschreven.

Volgens was mede een reden om Max bij Torro Rosso weg te halen omdat de sfeer niet zo denderend meer was daar. Niet zozeer de drivers maar de vaders ruzie met management en engineers ruzie met management. De wissel zou ook wat rust moeten brengen bij Torro Rosso. Daarnaast de aandacht afleiden van wat problemen met een TV station in Oostenrijk, de andere redenen zijn hier al besproken.

De redenen volgens Ted
It secures Verstappen for the short to medium-term.
It solves the Kvyat problem.
It diffuses the toxic atmosphere at Toro Rosso and helps them earn more money.
It deflects attention from the furore over Dietrich Mateschitz's TV station."

[ Voor 28% gewijzigd door [Roland] op 05-05-2016 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
[Roland] schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 19:53:
Ted Kravits (Ted's notebook op Sky) heeft wel een aardige analyse geschreven.

Volgens was mede een reden om Max bij Torro Rosso weg te halen omdat de sfeer niet zo denderend meer was daar. Niet zozeer de drivers maar de vaders ruzie met management en engineers ruzie met management. De wissel zou ook wat rust moeten brengen bij Torro Rosso. Daarnaast de aandacht afleiden van wat problemen met een TV station in Oostenrijk, de andere redenen zijn hier al besproken.

De redenen volgens Ted

[...]
Olav had het voor de Grand Prix van Rusland het er ook al over dat er verschillende kampen aan het ontstaan waren bij STR en dat o.a. daarom Booth was aangesteld die het weer in goede banen moest leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Rivanov schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 15:59:
[...]

Maar om nu 150 euro te betalen voor een achterhaalt jasje. ;)
Om geld te betalen voor een jasje vol reclame 8)7

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ankona schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 20:06:
[...]

Om geld te betalen voor een jasje vol reclame 8)7
Tsja dan moet je in blanco shirtjes van de Zeeman gaan rondlopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redelijk duidelijk dat er wat speelde met andere teams op de achtergrond. Max lult er wel omheen, maar geeft geen direct antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het is nog niet helemaal gedaan met de wissel van de wacht;

Toro Rosso set for fresh engineering staff changes

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:18
Het wordt in ieder geval een interessant weekeinde volgende week... Kan het niet alvast 11 mei zijn...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 15:57:
[...]

150 euro 8)7

Met een Toro Rosso-jasje laat je natuurlijk wel zien een fan te zijn van het eerste uur :Y
"de tijd dat Max nog voor STR uitkwam ...man man... jah dat heb ik nog meegemaakt "
hardware-lover schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 16:12:
Nu eens kijken of Verstappen het onderstaande niet gaat overkomen? :+

[video]
klein verschil; 1 (+beetje) seizoen, of 10jaar
vhal schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 16:41:
Het halve internet valt momenteel wel over RB en Verstappen...bizar :/ Ik moet het allemaal maar zien in Barcelona...
ergens wel te begrijpen toch? bedoel halve F1 is een groot circus en TMZ :+

Hoop echt dat Max de verwachtingen waar gaat maken; en solide tegenstand biedt aan RIC. Verwacht van wel, maar was als dat niet zo blijkt? Bedoel, wat als Max pech heeft? Enkele races een Ferrari van de baan stoot >:) ? Zou dat dan early exit betekenen? Of krijgt hij een vrijbrief zoals bij STR: oefenen, testen, groeien en daarna "moeten" presteren?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:27

scorpie

Supra Addict

Waar ik vooral benieuwd naar ben is wat er in 1,5 week geleerd kan worden. Nieuwe auto, nieuw team, nieuwe core engineers.. wanneer kunnen we realistisch gezien mooie acties verwachten? Denken jullie echt al vanaf Spanje?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knol_02
Xevi Pujolar de man die je altijd hoort op de boordradio bij Max is ontslagen volgens F1Today, dit vind ik persoonlijk erg jammer aangezien ik het idee had dat hij en Max erg goed met elkaar overweg konden. De uitspraken van Webber buiten beschouweing gelaten.

http://www.f1today.net/nl...aat-engineer-xevi-pujolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Laatst online: 18-07-2021
Als je dat zo leest, gaat het vooral om de verhouding tussen de kampen van Sainz en Verstappen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 14:48
knol_02 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 20:59:
Xevi Pujolar de man die je altijd hoort op de boordradio bij Max is ontslagen volgens F1Today, dit vind ik persoonlijk erg jammer aangezien ik het idee had dat hij en Max erg goed met elkaar overweg konden. De uitspraken van Webber buiten beschouweing gelaten.

http://www.f1today.net/nl...aat-engineer-xevi-pujolar
Daar gaat dus deze post over: hardware-lover in "[F1] Seizoen 2016"

;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

scorpie schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 20:54:
Waar ik vooral benieuwd naar ben is wat er in 1,5 week geleerd kan worden. Nieuwe auto, nieuw team, nieuwe core engineers.. wanneer kunnen we realistisch gezien mooie acties verwachten? Denken jullie echt al vanaf Spanje?
TBH, denk dat reuze mee valt; ongetwijfeld dat bepaalde zaken (procedures/marketing/communicatie) iets anders gaan tozv STR, maar dat zal niet schrikbarend zijn. Een coureur van dat kaliber, zal het een zorg zijn welke auto onder zijn reed zit: heb je de kwaliteiten? Dan vinden die jongens binnen paar rondjes het maximale.

Verwacht daarom dat het Max (of een andere coureur) weinig uit maakt. Het is even wennen aan ligging, tractie en balans (daar is de vrijdag gedeeltelijk voor). En daarna gewoon "aan de bak", zal weinig uit maken welke auto ze besturen. Die feeling voor "het maximum" vinden de snelle jongens toch na paar rondjes. Zoals max zelft zegt "na rondje 8-10, kom je in de flow .. dan gaat alles goed - of niet"

Nee, als er iets is waar max aan gaat werken bij RBL is het; simulatie rijden ... en starts ....

bedoel, wij zien allemaal dat starten de 'achilleshiel' van Max is, dat zullen ze bij RBL echt niet accepteren; verwachrt dat max aankomende dagen druk bezig zal zijn om die 'vertraging' tot een minimum te beperken

[ Voor 12% gewijzigd door himlims_ op 05-05-2016 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knol_02
Klopt, daar werd een eventuele swap van engineers gesuggereerd. In de het artikel wat ik postte wordt er over ontslag gesproken wat er een andere wending aangeeft die ik wel jammer vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Reken er maar op dat Max de komende week nagenoeg in de simulator zal wonen!
Dan volgende week vrijdag de eerste rondjes in de RB, en dan zal moeten blijken hoe hij er voor staat.

Maar het zou mij niet helemaal verbazen als hij het wat rustiger opbouwt. Natuurlijk zal hij zich willen bewijzen, maar hij snapt ook wel dat hij er niks aan heeft als hij de eerste race al van de baan af vliegt.
Ik denk dus dat hij in Barcelona bijna plichtmatig zijn rondjes zal draaien, puur om de auto te leren kennen. En dan vanaf Monaco zal willen "knallen", ook omdat dat voor hem een "thuiswedstrijd" is :)

[ Voor 0% gewijzigd door Pietervs op 05-05-2016 21:12 . Reden: Woordje weggevallen ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 10:19
nachtnet schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 20:49:
Het wordt in ieder geval een interessant weekeinde volgende week... Kan het niet alvast 11 mei zijn...?
Hij moet knallen, heb tickets om erbij te zijn. Wil toch minimaal een podium te vieren hebben!
Maar om serieus te zijn, ik hoop dat jij zich niet in de voet schiet. Maar we gaan het zien!

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

RBR zal van Max heus ook niet eisen/verwachten dat ie in Barcelona gelijk naar het podium knalt. Ik denk dat als ie de boel heel laat (mechanische pech daargelaten natuurlijk) en in de buurt van Ricciardo qua rondetijden blijft heel tevreden zullen zijn. Ze maken gekke/onverwachtse sprongen bij RBR, maar onredelijk in dit stadium....

Wat is er met 11 mei? :?

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
McBoom schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 21:18:
RBR zal van Max heus ook niet eisen/verwachten dat ie in Barcelona gelijk naar het podium knalt. Ik denk dat als ie de boel heel laat (mechanische pech daargelaten natuurlijk) en in de buurt van Ricciardo qua rondetijden blijft heel tevreden zullen zijn. Ze maken gekke/onverwachtse sprongen bij RBR, maar onredelijk in dit stadium....

Wat is er met 11 mei? :?
Ik denk dat hij 13 mei bedoeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
Jackson6 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 21:20:
[...]

Dat maakt het verschil tussen een ik loop mee Max-F1 fan en een echte F1 fan, die kan alle data natuurlijk dromen :)

[ Voor 7% gewijzigd door bvbal79 op 05-05-2016 21:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 14:15

RoyK

Hobby tekenaar

himlims_ schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 20:53:
[...]

"de tijd dat Max nog voor STR uitkwam ...man man... jah dat heb ik nog meegemaakt "

[...]

klein verschil; 1 (+beetje) seizoen, of 10jaar

[...]

ergens wel te begrijpen toch? bedoel halve F1 is een groot circus en TMZ :+

Hoop echt dat Max de verwachtingen waar gaat maken; en solide tegenstand biedt aan RIC. Verwacht van wel, maar was als dat niet zo blijkt? Bedoel, wat als Max pech heeft? Enkele races een Ferrari van de baan stoot >:) ? Zou dat dan early exit betekenen? Of krijgt hij een vrijbrief zoals bij STR: oefenen, testen, groeien en daarna "moeten" presteren?
Ik zit ook met geknepen billen po de bank. Maar, hoeveel mensen heeft hij er nu afgetikt? Volgens mij niet zoveel, hoeveel mensen heeft hij knap ingehaald? Best een boel. En ik heb het idee dat het hem allemaal niet zo deert. De auto is sneller. En daar gaat het hem allemaal. Wat voor kleurtje erop zit, boeit niet. Ik voel nu al spanning voor volgende week!!!

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
RoyK schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 21:22:
[...]

Ik zit ook met geknepen billen po de bank. Maar, hoeveel mensen heeft hij er nu afgetikt? Volgens mij niet zoveel, hoeveel mensen heeft hij knap ingehaald? Best een boel. En ik heb het idee dat het hem allemaal niet zo deert. De auto is sneller. En daar gaat het hem allemaal. Wat voor kleurtje erop zit, boeit niet. Ik voel nu al spanning voor volgende week!!!
De F1 zit al 10 jaar zonder spanning, toch knap dat dat met Max helemaal anders is :)
Wie kan zich nog het laatste gevecht op de baan om p1 en p2 herinneren met een echte inhaalacties en zonder dat het teamgenoten waren?

[ Voor 10% gewijzigd door bvbal79 op 05-05-2016 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Jackson6 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 21:20:
[...]

8)7 bedoelde 13 mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

bvbal79 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 21:21:
[...]

Dat maakt het verschil tussen een ik loop mee Max-F1 fan en een echte F1 fan, die kan alle data natuurlijk dromen :)
Hoe bedoel je? 11 mei is op een woensdag, dan gebeurt er (voor 'ons') iig niets. 13 mei zijn de eerste vrije trainingen in Barcelona.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

RoyK schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 21:22:
[...]

verwacht het ook niet; immers is hij professioneel genoeg - anders kom je ook niet zo ver

maar ... hypothetiesch gezien; wat als riciardo hem de baas is? niet beetje, maar duidelijk. Wat zal er dan gebeuren?

... en wat denk je van de twee heethoofden die nu bij STR rest van seizoen moeten uitvechten wie de beste is?

Ongetwijfeld dat Max hier zin in heeft, en alles op alles zet [..] maar vergeet niet; er is ook een boel te verliezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 14:15

RoyK

Hobby tekenaar

himlims_ schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 21:25:
[...]

verwacht het ook niet; immers is hij professioneel genoeg - anders kom je ook niet zo ver

maar ... hypothetiesch gezien; wat als riciardo hem de baas is? niet beetje, maar duidelijk. Wat zal er dan gebeuren?

... en wat denk je van de twee heethoofden die nu bij STR rest van seizoen moeten uitvechten wie de beste is?

Ongetwijfeld dat Max hier zin in heeft, en alles op alles zet [..] maar vergeet niet; er is ook een boel te verliezen
Als Max hem uit rij naar een P3 of een P4 maakt hij zich onsterfelijk en praat het internet weer heel anders over RB / Max. Al merk ik meer dat de hate meer richting RB is dan naar Max.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Ja, veel mensen nemen het Max niet kwalijk, maar wel Helmut Marko en RB.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
himlims_ schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 21:25:
[...]

Max gaat het echt waarmaken, hij is heel zelfverzekerd, hij doet wat hij zegt, hij zegt wat hij doet. Ik weet zeker dat hij RIC aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
aicaramba schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 21:28:
Ja, veel mensen nemen het Max niet kwalijk, maar wel Helmut Marko en RB.
Wat iedereen vindt is niet hun probleem denk ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 14-09 00:17

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Normaliter zou ik zeggen van niet, maar met Max .. ik zie het hem zo doen, hij is zó gefocust en snaarstrak !!

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
Jackson6 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 21:29:
[...]

Max gaat het echt waarmaken, hij is heel zelfverzekerd, hij doet wat hij zegt, hij zegt wat hij doet. Ik weet zeker dat hij RIC aankan.
Weet je toevallig ook de lotto nummer van dit weekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Alfa90_Buttje schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 21:29:
[...]

Normaliter zou ik zeggen van niet, maar met Max .. ik zie het hem zo doen, hij is zó gefocust en snaarstrak !!
Heb je ook al zo'n glazen bol gekocht op de vrijmarkt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
bvbal79 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 21:29:
[...]

Weet je toevallig ook de lotto nummer van dit weekend?
Ik ben gewoon optimistisch en ik heb vertrouwen in die gozer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

De stap van F3 naar Torro Rosso F1 lijkt me groter dan van Torro Rosso naar Red Bull... die jongen gaat het prima doen :Y)

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Jackson6 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 21:31:
[...]

Ik ben gewoon optimistisch en ik heb vertrouwen in die gozer.
Dat is een betere verwoording...want ik weet zeker dat het woord zeker iets anders betekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:20
ScrooLoose schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 21:31:
De stap van F3 naar Torro Rosso F1 lijkt me groter dan van Torro Rosso naar Red Bull... die jongen gaat het prima doen :Y)
Kvyat deed het (op Rusland na) misschien ook wel best goed, maar Ricciardo deed het nog een stukje beter ;).

Al verwacht ik eerlijk gezegd dat Max dichter bij Ricciardo zit dan Kvyat, zeker na een paar races.

In de loop van het seizoen zal hij Ricciardo wel een aantal maal moeten verslaan. En dat zal ongetwijfeld ook wel een paar keer lukken.

Wat ik het meest interessant vind, is dat we eindelijk gaan zien hoe goed Sainz en Verstappen nu echt zijn. Eindelijk hebben ze allebei een 'known quantity' waarmee ze vergeleken kunnen worden. Voor mij is vooral de kwalificatie een vraagstuk - als Ricciardo iedere race 4/5 plekken voor Max start, is Max' racepace (hoe goed dan ook), niet goed genoeg om hem regelmatig te verslaan.

Maar wie weet gaat Max ons (voor de zoveelste keer!) verbazen en verslaat hij Ricciardo vanaf dag 1 gewoon in de kwalificatie... dat zou de hype nog meer hypen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
bvbal79 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 21:32:
[...]

Dat is een betere verwoording...want ik weet zeker dat het woord zeker iets anders betekend :)
Max op het podium in Catalonie, ik vraag me echt af hoe snel we dan aan deel 2 van dit topic zitten.

Ik hoop er echt zo op _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Jackson6 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 21:29:
[...]

onderschat daniel ricciardo niet; die heeft inmiddels aardig wat ervaring opgedaan en is graag gezien in de pits en mediacenter; daniel ricciardo heeft net als max marketing value.

Vergeet niet dat Ricciardo alle shit van Renault heeft ervaren, de 'arrogantie' van vettel heeft geproeft, de high's en low's kent van de F1; die weet wanneer je rust moet pakken. Zijn ervaring en delen daarvan zou max nogwel eens flink kunnen helpen. (zo hoop ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
Kwam Max in 2014 tijdens zijn eerste training al niet op 0,4 sec van Kvyat?

Edit:
10. 26 Daniil Kvyat - STR-Renault - 1:37.714 2.253 26
12. 38 Max Verstappen - STR-Renault - 1:38.157 2.696 22

[ Voor 51% gewijzigd door friggler op 05-05-2016 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

Race 7 komt de nieuwe Renault motor.

Kan die Renault 6 races mee of zal Max al aan motor 3 zitten in race 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catmandos
  • Laatst online: 13-09 15:00
trion75 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 21:38:
Race 7 komt de nieuwe Renault motor.

Kan die Renault 6 races mee of zal Max al aan motor 3 zitten in race 7?
max zijn motor (die vorige races van kyvat was) kan nog wel een paar rondjes mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Jackson6 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 21:36:
[...]

Max op het podium in Catalonie, ik vraag me echt af hoe snel we dan aan deel 2 van dit topic zitten.

Ik hoop er echt zo op _/-\o_
in dit tempo is er voor de eerste vrije training 13 mei al een deel 2 nodig..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
nachtnet schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 21:40:
[...]

in dit tempo is er voor de eerste vrije training 13 mei al een deel 2 nodig..
Achja we hebben een Nederlander in een top F1 Team zitten. Laten we gewoon genieten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catmandos
  • Laatst online: 13-09 15:00
trion75 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 18:15:
Vanavond Sky kijken:

Edit:

en helaas is dit voor het nieuws van MAX al opgenomen dus niks aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 17:56:
[...]
Hij rijd in exact de zelfde auto als dat ie had gedaan als dat ie bij STR was gebleven, alleen dan in de orginele kleuren, immers heeft STR geen demowagen, sterker nog de "STR" bij Jumbo Breda is de RB9(of RB10) Het is in iedergeval niet de STR7.
Je hebt gelijk zie ik. Bij de Gamma Racing Days was het ook een RB7, verkleed als Toro: YouTube: 5x Donuts by Max Verstappen in a RB7 Scuderia Toro Rosso, TT Circuit Assen, 02/08/2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 14-09 00:17

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

bvbal79 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 21:30:
[...]

Heb je ook al zo'n glazen bol gekocht op de vrijmarkt?
Wat is dat nou weer voor opmerking?? Ik geef gewoon aan dat hij zulke goeie dingen laat zien en ons iedere race weer versteld doet staan, waarom dan nu ook niet? Hij IS gewoon super gefocust en zit duidelijk in-the-zone ... volgens mij staan er hier hele bijzondere dingen te gebeuren. Het IS immers al bijzonder .. neem deze wissel naar RB nu weer ... dus ja, ik heb er alle vertrouwen in :)

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Ik ben benieuwd hoe GPUpdateManager met deze situatie om gaat aangezien je niet twee objecten uit eenzelfde team mag hebben:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/NqALRn4Ir733gP88dtyl4VGF/thumb.png

[ Voor 12% gewijzigd door Gé Brander op 05-05-2016 22:09 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 14:48
knol_02 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 21:07:
[...]

Klopt, daar werd een eventuele swap van engineers gesuggereerd. In de het artikel wat ik postte wordt er over ontslag gesproken wat er een andere wending aangeeft die ik wel jammer vind.
Xevi is inderdaad bij TR weg, gezien de volgende post op zijn Twitter account:
I did really enjoy and feel really proud of the work I did with @ToroRossoSpy 👌✌now time to get ready for the next challenge! Grazie Faenza

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
Heb niet alles meer gevolgd, dus excuses als dit dubbel is. Maar volgens mij is RIC de enige coureur die echt kan verliezen. Er wordt van hem verwacht om van Max te winnen. Maar als hem dat niet lukt valt hij door de mand.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• friggler
Mooie analyse van Olav over de zaken van de laatste tijd: http://grandprixradio.nl/...-moest-weg-bij-toro-rosso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

Dat is, denk ik, een zeer accurate weergave van hoe het is gegaan. Super interessante blik op hoe het zeer waarschijnlijk werkt in dat wereldje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Ik denk ook wel dat het aardig in de buurt komt. Van die splitsing bij STR hadden we tot voor een dag(?) geleden ook geen idee (tenminste, ik niet). Zelfs nuchter en zonder oranje bril zou je de logica er wel van in kunnen zien van deze wissel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:07

Wom

Komt redelijk wat politiek bij kijken als je het zo ziet en leest. Of zou het een opmaat zijn naar Olav zijn aanstaande boek?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knol_02
Zo zie je hoe betrokken iedereen is binnen het team, er kan overigens wel een korreltje bij aangezien het Olav's blik is. Olav heeft inside info maar niet meer zo als vroeger.

Edit: Op de afscheids video van Max waren al een hoop reacties dat hij timide reageert, het lijkt er echt op dat Xevi en Max een heel goed team waren en het heel goed met elkaar konden vinden. Het lijkt hem niet heel goed te bevallen dat ze zo uit elkaar zijn gerukt en Xevi de laan uit is gestuurd

[ Voor 46% gewijzigd door knol_02 op 05-05-2016 23:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

AzzKickah schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 22:38:
[...]

Dat is, denk ik, een zeer accurate weergave van hoe het is gegaan. Super interessante blik op hoe het zeer waarschijnlijk werkt in dat wereldje.
Vooral een mooie kopie/samenvatting van wat er vandaag door buitenlandse journalisten is gezegd.

De bronnen van Olav vandaag de dag zijn volgens mij op 1 vinger te tellen: internet ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Bosmonster op 05-05-2016 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:29
knol_02 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 23:04:
Zo zie je hoe betrokken iedereen is binnen het team, er kan overigens wel een korreltje bij aangezien het Olav's blik is. Olav heeft inside info maar niet meer zo als vroeger.

Edit: Op de afscheids video van Max waren al een hoop reacties dat hij timide reageert, het lijkt er echt op dat Xevi en Max een heel goed team waren en het heel goed met elkaar konden vinden. Het lijkt hem niet heel goed te bevallen dat ze zo uit elkaar zijn gerukt en Xevi de laan uit is gestuurd
Deze tweet van Max ook:

@xevipujolar We did a great job together mate. You will come back stronger then ever! 👊🏼💪🏼

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
RTL Z belde vanavond uitgebreid met Jos. Kalff zat er ook. Beelden hier: YouTube: Jos Verstappen about Max Verstappen's promotion to RedBull Racing

Ze willen trouwens maar niet zeggen hoe lang de "langdurige overeenkomst" nou eigenlijk is :P

[ Voor 20% gewijzigd door Tralapo op 05-05-2016 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Bosmonster schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 23:18:
[...]

Vooral een mooie kopie/samenvatting van wat er vandaag door buitenlandse journalisten is gezegd.

De bronnen van Olav vandaag de dag zijn volgens mij op 1 vinger te tellen: internet ;)
Inderdaad...want uit het verhaal van Olav haal ik nog steeds niet eruit wat er nu precies heeft gespeeld en wie de goeie of kwade is en wat Tostz nu met Jos uit woede heeft gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 07:27

derx666

mecker ende blaet

Daar ben ik nu inderdaad ook benieuwd naar. Ik had eigenlijk altijd het gevoel dat het daar een prettige omgeving was, maar nu blijkt er op de achtergrond toch het een en ander gerommeld te hebben. Zeker tussen Xevi en Tost. Het lijkt erop dat Xevi alleen mocht blijven omdat het te lastig zou zijn om midseason Max ineens een andere engineer te geven, maar nu Max weg is, kon Xevi ook meteen z'n biezen pakken.
Hopelijk komt die wel goed terecht, want Xevi leek me ook een geschikte gozert.

Helaas zullen we waarschijnlijk nooit de volledige waarheid weten....

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

AzzKickah schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 22:38:
[...]

Even als toevoeging op m'n eigen post, ik denk ook dat 'kamp Verstappen' druk heeft gezet door zoiets te stellen als "Max nu in die Red Bull, anders kun je fluiten naar zijn diensten volgend jaar".

Enigszins simpel gesteld hier natuurlijk maar ik denk wel dat zoiets heeft meegespeeld. Wat een bazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
AzzKickah schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 23:38:
[...]

Even als toevoeging op m'n eigen post, ik denk ook dat 'kamp Verstappen' druk heeft gezet door zoiets te stellen als "Max nu in die Red Bull, anders kun je fluiten naar zijn diensten volgend jaar".

Enigszins simpel gesteld hier natuurlijk maar ik denk wel dat zoiets heeft meegespeeld. Wat een bazen.
Volgens het verhaal van Jos bij Van Liempt Live hebben ze niks te zeggen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
derx666 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 23:35:
Daar ben ik nu inderdaad ook benieuwd naar. Ik had eigenlijk altijd het gevoel dat het daar een prettige omgeving was, maar nu blijkt er op de achtergrond toch het een en ander gerommeld te hebben. Zeker tussen Xevi en Tost. Het lijkt erop dat Xevi alleen mocht blijven omdat het te lastig zou zijn om midseason Max ineens een andere engineer te geven, maar nu Max weg is, kon Xevi ook meteen z'n biezen pakken.
Hopelijk komt die wel goed terecht, want Xevi leek me ook een geschikte gozert.

Helaas zullen we waarschijnlijk nooit de volledige waarheid weten....
Dat denk ik helaas ook.

Iedereen vind hier Xevi een toffe peer...want hij was de race engineer van Max. Maar blijkbaar was hij dat niet. Maar wat heeft hij dan verkeerd gedaan is de grote vraag. Jos is wel vaker vorig jaar naar Tost gelopen over de gevoerde strategie van Max. Die calls kwamen natuurlijk van Xevi....Alleen wat er dit jaar dan nog bovenop gebeurd moet zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 22:38
Ik weet niet meer waar ik het las, maar volgens Ricciardo Webber is Xevi niet zo'n heel goede race engineer. Zoals ik het lees was Tost niet tevreden over Xevi, en dan met name diens beslissing over de runs in de kwalificatie in Sotsji. Er waren wel meer van die vreemde "pit beslissingen" voor Max, bijvoorbeeld het niet wisselen van banden in de code rood van Australië.

Marko heeft gezegd dat wie niet presteert, eruit moet. Dat geldt uiteraard niet alleen voor zijn 4 coureurs, maar ook voor andere leden van het team.

Ik weet ook niet waarom het management van Max 2 dagen in Oostenrijk moest zitten om dit te regelen. Zouden ze de shuffle door Marko zijn strot gedrukt hebben of wilde Marko zelf een shuffle? Het was in ieder geval duidelijk dat er iets moest gebeuren omdat het anders kostbare punten ging kosten.

Kan niet wachten op 13 mei in ieder geval!

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knol_02
bvbal79 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 23:46:
[...]

Dat denk ik helaas ook.

Iedereen vind hier Xevi een toffe peer...want hij was de race engineer van Max. Maar blijkbaar was hij dat niet. Maar wat heeft hij dan verkeerd gedaan is de grote vraag. Jos is wel vaker vorig jaar naar Tost gelopen over de gevoerde strategie van Max. Die calls kwamen natuurlijk van Xevi....Alleen wat er dit jaar dan nog bovenop gebeurd moet zijn....
Webber heeft ook gezegd dat hij hoopt dat Max zo snel mogelijk van Xevi af is. Het lijkt mij wel dat Xevi door had dat hij met Max goud in handen had, het lijkt erop dat hij het belang van (kamp) Max boven het team belang heeft gezet. Dit heeft voor Max goed uitgepakt voor hem helaas niet. Wie weet als Max over een paar jaar de reputatie of om meer af te dwingen zorgt hij dat Xevi terug komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

Dus als ik het goed begrijp wordt Gianpiero Lambiase de nieuwe engineer van Max bij Red Bull (de huidige engineer van Kvyat):
Afbeeldingslocatie: http://www3.pictures.zimbio.com/gi/Gianpiero+Lambiase+F1+Grand+Prix+Malaysia+6pD8wud74H6l.jpg

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
StealthyPeanut schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 22:28:
Heb niet alles meer gevolgd, dus excuses als dit dubbel is. Maar volgens mij is RIC de enige coureur die echt kan verliezen. Er wordt van hem verwacht om van Max te winnen. Maar als hem dat niet lukt valt hij door de mand.
Ik denk dat Sainz juist kan verliezen als Max met RIC meekomt en Kvyat veel beter is dan Sainz.

Verder over Xevi. Ik vond het ook een fijne man, maar ik heb wel vaak tijdens de race mij lopen verbazen over de calls die gemaakt worden en genoeg mensen zien vloeken op het forum tijdens die momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Laatst online: 23:56

Destruction

(ex-)Automonteur

albino71 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 12:13:
Ik heb me rot lopen spitten in het topic, maar nergens zie ik staan: "albino71, je had toch gelijk" :+
Als Albert Verlinde het 1 op de 1.000 keer bij het rechte eind heeft, is-ie niet ineens geen roddelkoning meer ;)

Verder leek het o.a mij gisteren zwaar ongeloofwaardig, zo kort in het seizoen. Ik ben benieuwd of Max gaat leveren wat ze van hem verwachten, of hij minimaal Ricciardo gaat weten te naderen, en af en toe verslaan. Max leert snel, dat is ook afgelopen seizoen wel duidelijk geworden.

Feit is dat-ie vanaf volgende week in een podium auto rijdt, als-ie daar een paar keer op terecht komt denk ik dat niemand bij RBR over 'm mag klagen :) Maar Max is ook alles behalve buiten gevaar; als-ie het verprutst is het ook snel einde verhaal, daar staan Marko/RB tenslotte ook bekend om.

Daarnaast ook benieuwd hoe de strijd tussen Kvyat en Sainz gaat uitpakken. Sainz is zeker geen slechte coureur, maar Kvyat is ook geen Maldonado. Vind het sowieso veelzeggend dat Kvyat naar TR is geplaatst, en niet weg is gestuurd, normaal past het meer bij RBR om een oordeel "Gewogen en te licht bevonden" te vellen en zo'n coureur te ontslaan. Plaatsen bij TR zegt imo dat ze Kvyat wel graag willen houden voor de/een toekomst.

Zoals eerder geopperd, het zou best kunnen dat Ricciardo al een deal bij een ander team op zak heeft (wat publiekelijk nog wordt verzwegen) waardoor men Max nu naar voren schuift om aan het team te wennen, en laat men Kvyat en Sainz uitvechten wie van die 2 dan de 2e rijder zou moeten worden.

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:30
Kvyat is ook een goed coureur een dat weten ze bij RB. Hij heeft de ballen in bijvoorbeeld Vettel in de vorige race opzij te zetten.
De enige fout was de eerste botsing in Rusland. De tweede had iedereen overkomen in de zelfde situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik denk niet dat het management van max heel veel te vertellen heeft gehad. Maar enige relatie met volgend jaar zal er wel in meegespeeld hebben.
Max wilden ze sowieso volgend jaar in de rb hebben. Van dit jaar wisten ze ivm de Renault motor al dat het een overgangsjaar zou worden. Dan liever nu alvast, met iets minder druk, laten wennen aan het team en de auto en volgend jaar meedoen voor het podium vanaf de eerste race.
En barca is dan een gunstige keuze, aangezien ie daar net wat meer ruimte heeft om op de auto te focussen, gezien de honderden rondjes die ie daar al heeft gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Gister de F1 van Rusland pas gekeken, mooie race, 1 van de betere dit seizoen.
Wat een start he !

En gaaf dat Verstappen gepromoveerd is nu !

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Pagina: 1 ... 98 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Whodunnit: [F1 Poll] Wie was debet aan de clash RAI-VET-KVY

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Waar te kijken?
Racemangers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016

IRC: http://irc.tweakers.net/f1