"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Thnx voor de up-update

In ieder geval niet Xevi. Komt vast goed.iichel schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 08:55:
Dus KVY heeft geen zitje bij RBR meer en in de STR ook geen race engineer?
[Voor 36% gewijzigd door Hoyden op 06-05-2016 08:58]
Om te laten zien wat ie echt waard is moet hij dat nu zelf doeniichel schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 08:55:
Dus KVY heeft geen zitje bij RBR meer en in de STR ook geen race engineer?

The ramblings of an idiot
Het degraderen van iemand is nooit leuk, maar als dit op de lange termijn 2 problemen weet op te lossen begrijp ik het wel. (Uiteraard is het supervet voor Max, maar laten we het ook even objectief proberen te zien)
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
My iRacing profile | Mijnzestal.nl handboogadministratie | Strava
- Akkefietje(s) KVY/VET/RAI
- KVY onder druk om te presteren tegenover RIC
- De cultuur in RBR
- Max die 2017 niet nog een jaartje STR rijdt
En nu de race engineer en de data engineer van Max ook opstappen, zal er ongetwijfeld binnenin het team ook de nodige onrust/onenigheid zijn.
[Voor 45% gewijzigd door Hoogie2004 op 06-05-2016 09:44]

Het gaat hier ook zo hard de laatste dagen, niet bij te houdenRoyK schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 09:45:
yeps.. wel al een paar keer voorbij gekomen hoor haha!

Roddelen is iets anders dan ergens logisch over nadenken en dan een zeer mogelijke uitkomst zien.Destruction schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 02:41:
Als Albert Verlinde het 1 op de 1.000 keer bij het rechte eind heeft, is-ie niet ineens geen roddelkoning meer
Dat logisch nadenken is ook niet voor iedereen weggelegd.Verder leek het o.a mij gisteren zwaar ongeloofwaardig, zo kort in het seizoen.

Volgens mij ging het vooral tussen de mensen om hen heen niet goed. Dus tussen management/begeleiding van Sainz en management/begeleiding van Verstappen.RoyK schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 09:49:
Ik ben eigenlijk wel nieugsierig hoe de relatie Max en Sainz nu is / was. Want het leek er voor mij op dat ze het prima met elkaar konden vinden naast de baan. Wellicht dat het wat minder geworden is. Maar hoe zou dat nu zijn haha
https://onzetaal.nl/taaladvies/hij-wil-hij-wilt ("hij wilt"is altijd fout)
Hier ben ik ook erg benieuwd was. Vooral naar een reactie van Sainz. en natuurlijk van Ric en Kvyat.. Ben echt nieuwsgierig naar wat die te zeggen hebben... al zou dat natuurlijk wel een politiek correct antwoord zijn, zou ze toch graag ff willen horenRoyK schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 09:49:
Ik ben eigenlijk wel nieugsierig hoe de relatie Max en Sainz nu is / was.

https://peterwindsor.com/...er-first-corner-skirmish/
Wat Peter zegt vind ik ook wel mooi. Dat RBR dit gedaan heeft omdat hij anders misschien wel eens naar Ferrari/Mercedes zou zijn gegaanTleilaxu schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 10:14:
Peter Windsor is een fan:

Kvyat’s demotion to Scuderia Toro Rosso from next weekend’s Spanish GP onwards is a double-whammy for Red Bull. One, they hope it will sort out the volatile Daniil. Second, and much more importantly, they are able show the world that the brilliantly-talented Max Verstappen is very much a Red Bull driver, thankyou very much (Ferrari, Mercedes and anyone else who might think of poaching him).
[Voor 37% gewijzigd door Damian op 06-05-2016 10:16]
Ieri ero quiete perché oggi sarò la tempesta
Laten we ook in overweging nemen dat Peter Jim Clark (!) heeft zien rijden.
Hij heeft ook een youtube channel met post-race analyses..
Worth checking out..
(Excuus voor m'n belabberde Nederlands..)
P.S.
Ben benieuwd en zenuwachtig voor volgend weekend

Is dat geen goed idee danDamian schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 10:15:
[...]
omdat hij anders misschien wel eens naar Ferrari/Mercedes zou zijn gegaan
[...]

* asing rent weg
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Mooi artikel, en een keer niet vreselijk lang.Tleilaxu schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 10:14:
Peter Windsor is een fan:
Ik ben fan van Peter Windsor

bron: http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/338945/Brundle begrijpt Red Bull: "Ze moesten iets doen met Max"
9:28 – Voormalig Formule 1-coureur Martin Brundle, tegenwoordig actief als analist, heeft begrip voor de beslissing van Red Bull Racing om Max Verstappen en Daniil Kvyat van stoeltje te laten wisselen. De switch is voor alle partijen het beste, stelt de oud-coureur in gesprek met het Engelse Sky Sports.
Directe aanleiding voor de wissel bij Red Bull Racing was de Grand Prix van Rusland, waarin Daniil Kvyat in de eerste ronde twee keer tegen Sebastian Vettel reed. Maar er was veel meer aan de hand, denkt Brundle. "Dit (de crash in Sotsji, red.) was de perfecte mogelijkheid voor Red Bull om Kvyat aan de kant te zetten. Ze moesten namelijk iets doen met Max Verstappen om hem te beschermen en bij Red Bull te houden."
"Ze weten dat Mercedes achter hem aanzit en dat voor Ferrari hetzelfde geldt", zegt Brundle over de 18-jarige Nederlander. "Dit is dus een soort meesterzet van Red Bull, hoe hard het misschien ook lijkt voor Kvyat. Wat Verstappen betreft: Toro Rosso rijdt met een motor uit 2015, die kunnen ze niet ontwikkelen. Dus Toro Rosso gaat het lastig krijgen dit jaar. Ze willen Verstappen tevreden houden en hem aan het werk zien naast Daniel Ricciardo. Dat is een interessante combinatie, Verstappen en Ricciardo in hetzelfde team. Dat is machtig."
"Kvyat krijgt nu de kans om zich te herpakken naast de man die een beetje gefrustreerd zal zijn omdat hij vanaf het begin wat in de schaduw van Verstappen stond: Carlos Sainz", vervolgt Brundle. "Hij krijgt nu dus ook de kans om te schitteren. Dus als je het vanaf beide kanten bekijkt, begrijp je wel waarom ze het gedaan hebben. Al blijft het natuurlijk beschamend door Kvyat, maar het gaat echt niet alleen om de crash in Sotsji."
"He never locks his front wheels under late breaking"
Ben benieuwd naar het verschil tussen TR en RB (Motor en chassis)..
YouTube: Peter Windsor about Max Verstappen and Carlos Sainz. #USGP # Austin Grand Prix 2015
Ik denk dat Max meer baat heeft bij een sterk chassis om zijn accurate rijstijl te kunnen accomoderen. Dat hebben we vorig jaar ook al gezien met wat hij kan bereiken in de oude STR met Renault motor (2x 4de).Tethtoril schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 10:30:
Brundle was ook al een fan vanaf het begin:
"He never locks his front wheels under late breaking"
Ben benieuwd naar het verschil tussen TR en RB (Motor en chassis)..
Dus mijn verwachtingen van Max in de RBR, zeker met de Canada update en als die een beetje gewend is, zijn niet mals.
In Spanje verwacht ik niet te veel. Het is te snel en hij moet echt wel even wennen. Monaco echter is al wel een circuit waar Max en de RBR wonderen kunnen verrichten, dus daar kijk ik echt naar uit. En dan met Canada en de Renault update kunnen we los.
[Voor 21% gewijzigd door Bosmonster op 06-05-2016 10:41]
Het zal hier vast al wel ergens gestaan hebben, maar Red Bull verwacht veel van de volgende motor:Bosmonster schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 10:38:
[...]
Ik denk dat Max meer baat heeft bij een sterk chassis om zijn accurate rijstijl te kunnen accomoderen. Dat hebben we vorig jaar ook al gezien met wat hij kan bereiken in de oude STR met Renault motor (2x 4de).
Dus mijn verwachtingen van Max in de RBR, zeker met de Canada update en als die een beetje gewend is, zijn niet mals.
http://www.formula1.com/c...alistic-aim-for-2016.html
Daarmee zeg ik niet dat het bijna onmogelijk is hoor, integendeel!
Er zijn zeker kansen...
edit: Ik zeg op naar de 1000+ pagina's in dit topic dit jaar.

[Voor 54% gewijzigd door albino71 op 06-05-2016 10:43]
Dan ben ik op maandag even niet aanspreekbaar hooralbino71 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 10:42:
Zou echt een megasensatie zijn als Max een race weet te winnen dit jaar....
Daarmee zeg ik niet dat het bijna onmogelijk is hoor, integendeel!
Er zijn zeker kansen...

Ferrari: 1-Vettel 2-Bottas/Ric
Williams: 1-Button 2-KYT
Mclaren: 1-Alonso 2-Stoffel Vandoorne
RBR: 1-Max 2-Ric/Sainz
Mercedes: 1-Ham 2-Ros (alleen als die dit jaar wint, anders vertrekt hij)
Iemand die verder aanvult

https://f1manager.info/ranking
[Voor 23% gewijzigd door Tralapo op 06-05-2016 10:46]
Dan kan het Gros. nog zijnTralapo schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 10:45:
No-way dat Bottas nog een kans heeft bij Ferrari. Het enthousiasme over hem is de afgelopen tijd wel weggezakt hoor. Ric lijkt me ook hoogstonwaarschijnlijk, dat zal Vettel niet toestaan.

Ferrari blijft gewoon Vettel/RAI (Voor mij staat Grosjean op 1 nog voor vervanging RAI)powah33 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 10:44:
PRE-SILLY-SEASON
Ferrari: 1-Vettel 2-Bottas/Ric
Williams: 1-Button 2-KYT
Mclaren: 1-Alonso 2-Stoffel Vandoorne
RBR: 1-Max 2-Ric/Sainz
Mercedes: 1-Ham 2-Ros (alleen als die dit jaar wint, anders vertrekt hij)
Iemand die verder aanvult
Williams verwacht ik ook weinig verandering. Misschien Massa vervangen door Button.
McLaren klopt wel denk ik. Iemand daar moet wijken voor Vandoorne.
RBR gewoon Ricciardo/Max. Dream Team.
STR: Sainz/Gasly
Renault: KMag/Kvyat?
Mercedes: Ham/Ros
Haas: Grosjean/...
We gaan het zien....
Stel Max is duidelijk nog beter dan Ricciardo, wat gaat er dan gebeuren? Pfoeh....

Mercedes zou nog wel eens hoog spel kunnen worden....
Hamilton die zegt: Of hij er uit, of ik.
Ik hoop dat hij dan naast Vettel komt. Lijkt me geweldig om te zien..:)
Kimi mag weg bij Ferrari denk ik en dan moet er ws toch een 2e rijder naast Vettel komen ipv HAM...
Ook geen Ricciardo iig, dat wil Vettel niet. Ik denk dat de winnaar tussen Kvy - Sai wel kans maakt om dat te worden. Grosjean kan ook nog eventueel inderdaad....
Alonso blijft nog, Button naar Williams, Massa naar de USA of zo. Stoffel naast Alonso....
Ocon in de Renault naast Magnussen.
Wat gaat er met Sauber gebeuren? Wordt Alfa Romeo denk ik.
Man, wat veel interessante zaken....:)
[Voor 5% gewijzigd door albino71 op 06-05-2016 10:53]
http://www.statsf1.com/en...es/pilote/podium/age.aspx
http://www.f1-stats.info/history/records.html
Podium voor z'n 21'ste ? (semi-retorisch)..
Daar kan je wel eens gelijk hebben...dat ziet er ook goed uit.
Sorry voor de lange quote maar hier zit veel waarheid in. (Chassis met name.)Bosmonster schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 10:38:
[...]
Ik denk dat Max meer baat heeft bij een sterk chassis om zijn accurate rijstijl te kunnen accomoderen. Dat hebben we vorig jaar ook al gezien met wat hij kan bereiken in de oude STR met Renault motor (2x 4de).
In Spanje verwacht ik niet te veel. Het is te snel en hij moet echt wel even wennen. Monaco echter is al wel een circuit waar Max en de RBR wonderen kunnen verrichten, dus daar kijk ik echt naar uit. En dan met Canada en de Renault update kunnen we los.
Ik verwacht of Hongarije of Monaco (te vroeg?) podium..
Ik zie Max de eerste races niet boven Ricciardo eindigen, na paar races wel. Wordt leuk.albino71 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 10:52:
Ik denk dat in het geval van Ricciardo het er aan ligt of Max het beter doet (of lijkt te gaan doen) dan hem.
We gaan het zien....
Stel Max is duidelijk nog beter dan Ricciardo, wat gaat er dan gebeuren? Pfoeh....
Mercedes zou nog wel eens hoog spel kunnen worden....
Hamilton die zegt: Of hij er uit, of ik.
Ik hoop dat hij dan naast Vettel komt. Lijkt me geweldig om te zien..:)
Kimi mag weg bij Ferrari denk ik en dan moet er ws toch een 2e rijder naast Vettel komen ipv HAM...
Ook geen Ricciardo iig, dat wil Vettel niet. Ik denk dat de winnaar tussen Kvy - Sai wel kans maakt om dat te worden. Grosjean kan ook nog eventueel inderdaad....
Alonso blijft nog, Button naar Williams, Massa naar de USA of zo. Stoffel naast Alonso....
Ocon in de Renault naast Magnussen.
Wat gaat er met Sauber gebeuren? Wordt Alfa Romeo denk ik.
Man, wat veel interessante zaken....:)
Ben wel blij voor Max. Denk dat hij dit jaar op de bochtigere circuits een goede kans maakt voor het podium(Monaco, Singapore, Hongarije, Suzuka, Brazil)
Het seizoen is nog lang, word eigenlijk alleen nog maar leuker op deze manier

Laptimes van Bahrain van Max op Med zijn bizar goed... alles binnen 0.5 seconden..
ik gok dat Kvy, zelfs als hij wint van Sai, niet heel veel kans maakt op een stoeltje naast Vetalbino71 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 10:52:
Ook geen Ricciardo iig, dat wil Vettel niet. Ik denk dat de winnaar tussen Kvy - Sai wel kans maakt om dat te worden.
Vincere Per Belli
Dit kwam ze nu ook goed uit, om de aandacht bij het sluiten van het Red Bull tv station vandaan te leiden.kevlar01 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 11:06:
Wat me opvalt is dat RBR vorig jaar en dit jaar ook eigenlijk meer in het nieuws is dan de andere teams. Uiteraard heeft het een oorzaak. Vorig jaar de motorperikelen, in de winter zette dat nog door. Vervolgens de laatste races de Kvyat incidenten. Nu de driverswap. Red Bull moet t natuurlijk hebben van marketing... Slechte publiciteit is nog altijd beter dan geen.
Ik hoop dan wel oprecht dat de updates van dit jaar beter zullen zijn dan de 'updates' van vorig seizoen.. Toen was iedereen ook steeds hongerig naar meer renault power .. (met helaas bekende resultaten..)Bosmonster schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 10:38:
[...]
Dus mijn verwachtingen [...], zeker met de Canada update en als die een beetje gewend is, zijn niet mals.
[...] En dan met Canada en de Renault update kunnen we los.
Neemt trouwens niet weg dat er dit jaar wel degelijk een snelle motor lijkt te zijn gemaakt...
[Voor 9% gewijzigd door nachtnet op 06-05-2016 11:28]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Klopt helemaal, maar als je wereldkampioen wil worden moet je de allerbeste(n) kunnen verslaan....Gynnad schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 11:30:
Max is een fantastische coureur, maar ik denk dat we nu iets te lyrisch zijn. We moeten Ricardo ook niet onderschatten. Zou mooi zijn als hij in de buurt kan blijven!
Ik denk dat Ricciardo beter of in ieder geval gelijk is aan Vettel en dat 2014 daar bewijs van was....
Hij heeft Vettel en Hamilton ook nog in een ander klasse ruim verslagen trouwens....
(excuus voor de slechte kwaliteit; ik kon geen andere vinden)
[Voor 5% gewijzigd door albino71 op 06-05-2016 11:33]
Klein detail ServusTv blijft gewoon bestaan.Tleilaxu schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 11:22:
[...]
Dit kwam ze nu ook goed uit, om de aandacht bij het sluiten van het Red Bull tv station vandaan te leiden.
"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko
Dit:alwaysleft schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 11:02:
Heel goed artikel van Peter Windsor over de overstap van Max naar Red Bull https://peterwindsor.com/...er-first-corner-skirmish/
Carlos Sainz is also in the Red Bull bump-zone. He has a lot of people around him, telling him that he’s ultra-quick and just as “good” as Max, yet the variables of race day tell us otherwise: Max is all subtle input; Carlos is all reflex and car control. Max manipulates the car; Carlos eventually recognises his survival instinct. Sainz is good enough to be a winner…but he needs to work hard on the fundamentals he lacks. And, to do that, he needs to discover those fundamentals in the first place.
Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)
Ik ben wel benieuwd waar Toro Rosso nu zal staan. In feite hebben nu iemand die aan de rand van de punten rondrijdt, en iemand die een paar races nodig heeft om weer te wennen. Hoe ik het ze ook gun; ik denk dat zonder de "Max-factor" een 5e plek in het krappe middenveld ineens heel ver weg is...
Max is beter op Nike schoenen en Ricciardo op Reebok. wat is je punt. alleen banden zeggen niks. Het hele pakket is waar je naar moet kijken.Tethtoril schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 11:07:
Ik denk dat Max beter is dan RIC op Med en RIC beter dan VES op SS..
Laptimes van Bahrain van Max op Med zijn bizar goed... alles binnen 0.5 seconden..
Het is voor Max een nieuwe en serieuze uitdaging.
RIC is een van de beste qualifiers (SS..) en hij is ook één van de beste overtakers.. met Max)
Max heeft echt niet veel races nodig om zich aan te passen gezien z'n (hele korte) verleden en is qua race-pace top 4 imho.
Hij is 18..
Vele stemmen die ik lees op internationale fora vinden hem arrogant (?) maar iedereen ziet in hem een toekomstig WDC.
Hij zal ook niet voor minder gaan.

Er zullen best wat coureurs zijn die zich om Max voor de zoveelste keer even achter de oren krabben.
Ben je boos?bvbal79 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 11:47:
[...]
Max is beter op Nike schoenen en Ricciardo op Reebok. wat is je punt. alleen banden zeggen niks. Het hele pakket is waar je naar moet kijken.
RIC is een van de beste qualifiers (SS) Max heeft waanzinnige race-pace (MED-S).
Over je merken-reclame laat ik me niet uit,
Het Hele-Pakket..
Ik heb Gilles zien rijden.. lees me niet de les over het totale pakket..
Aangezien hij aangaf dat RB beter Sainz in de auto kon zetten

-
Alonso, Vettel, Hamilton, Rosberg, Ricciardo en Verstappen. Die zijn buiten Rosberg allemaal van een buiten categorie.
Als Max Ricciardo op het einde van het seizoen iedere race zou kunnen verslaan, dan is Max van een uitzonderlijke kwaliteit coureur.
Het worden geweldige tijden in de F1 met Max. Is het al volgend weekend?!
Ricciardo en Max kunnen van elkaar leren dus....wat een droomcombi voor RedBull eigenlijk.Tethtoril schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 11:53:
[...]
Ben je boos?
RIC is een van de beste qualifiers (SS) Max heeft waanzinnige race-pace (MED-S).
Over je merken-reclame laat ik me niet uit,
Het Hele-Pakket..
Ik heb Gilles zien rijden.. lees me niet de les over het totale pakket..
Lijkt wel een meesterzet!
Ik hoop iig dat ze het op een goede manier met elkaar kunnen vinden en elkaar tot grote hoogten stuwen.
Afgezien van die specifieke opmerking heb ik er altijd moeite mee om Herbert serieus te nemen, ook zijn collega's kijken hem wel eens aan met zo'n blik van "we hebben hem erbij maar....".Edd schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 11:59:
Heeft er iemand trouwens al een reactie gelezen van Johnny Herbert? Daar ben ik wel benieuwd naar..
Aangezien hij aangaf dat RB beter Sainz in de auto kon zetten
Testing, one, two ...
Terug naar Torro Rosso?
Nou nou, we gaan nu wel even hard. Max zou het kunnen worden, maar dient nog niet in dat rijtje te worden genoemd als je het mij vraagt. Daarvoor moet hij nog wel meer bewijzen.alwaysleft schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 11:59:
De beste coureurs op de grid zijn in mijn ogen:
Alonso, Vettel, Hamilton, Rosberg, Ricciardo en Verstappen. Die zijn buiten Rosberg allemaal van een buiten categorie.
Als Max Ricciardo op het einde van het seizoen iedere race zou kunnen verslaan, dan is Max van een uitzonderlijke kwaliteit coureur.
Het worden geweldige tijden in de F1 met Max. Is het al volgend weekend?!
Wat hij heeft bewezen is de potentie om een hele grote coureur te zijn, maar dat is in mijn ogen echt nog niet genoeg. Dat heeft een te hoog oranje bril gehalte.
Als Max Ricciardo continue gaat verslaan, wat nog even valt te bezien, maar we natuurlijk wel hopen, dan begint het er op te lijken. Maar laat Max eerst even een jaartje in ieder geval in de buurt komen van een kampioenschap voordat we stellen dat hij uitzonderlijk is.
Dat zou zo maar kunnen. Helmot Marko heeft ook al aangegeven dat er later zomaar besloten kan worden om weer te wisselen.Exocet schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 12:05:
En wat als Max het in de resterende races slechter doet dan Kyvat ten opzichte van Ricciardo?
Terug naar Torro Rosso?
[Voor 13% gewijzigd door Hann1BaL op 06-05-2016 12:09]
Als je binnen de topsport op een bepaald niveau komt is niemand meer collegiaal en toegankelijk. Dan is het ieder voor zich en alleen doen waar je zelf beter van wordt.albino71 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 12:02:
[...]
Ricciardo en Max kunnen van elkaar leren dus....wat een droomcombi voor RedBull eigenlijk.
Lijkt wel een meesterzet!
Ik hoop iig dat ze het op een goede manier met elkaar kunnen vinden en elkaar tot grote hoogten stuwen.
Ik zie het dus niet gebeuren dat die twee vriendjes gaan worden en elkaar gaan helpen.
alles kan off-topic
Ik volg Max al jaren vanaf zijn kart gebeuren. De afgelopen race heeft me doen beseffen wat voor uitzonderlijk talent Max is. De rondetijden op de mediums waren uitonderlijke klasse wat ik niet veel coureurs zie doen, het was indrukwekkend.Hann1BaL schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 12:07:
[...]
Nou nou, we gaan nu wel even hard. Max zou het kunnen worden, maar dient nog niet in dat rijtje te worden genoemd als je het mij vraagt. Daarvoor moet hij nog wel meer bewijzen.
Wat hij heeft bewezen is de potentie om een hele grote coureur te zijn, maar dat is in mijn ogen echt nog niet genoeg. Dat heeft een te hoog oranje bril gehalte.
Als Max Ricciardo continue gaat verslaan, wat nog even valt te bezien, maar we natuurlijk wel hopen, dan begint het er op te lijken. Maar laat Max eerst even een jaartje in ieder geval in de buurt komen van een kampioenschap voordat we stellen dat hij uitzonderlijk is.
[...]
Dat zou zo maar kunnen. Helmot Marko heeft ook al aangegeven dat er later zomaar besloten kan worden om weer te wisselen.
Ja, ik durf Max al in de top 6 van beste rijders op de grid te zien.
Dan heb ik maar een Oranje bril.
En Max gaag niet meer terug naar Toro Rosso, die zien in hem de nieuwe Vettel waarmee ze WK's mee gaan binnen hangelen.
[Voor 4% gewijzigd door alwaysleft op 06-05-2016 12:14]
Geef Max Barcelona en de test-week als leer-proces en hij staat er tijdens Monaco.
Quote me on that!
Nee, je mag verwachten dat Max het in ieder geval in het begin slechter doet dan RIC. De vergelijking met KVY kun je niet maken.Exocet schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 12:05:
En wat als Max het in de resterende races slechter doet dan Kyvat ten opzichte van Ricciardo?
Terug naar Torro Rosso?
Ik verwacht dat RIC in de Q meestal sneller zal zijn. Maar in de race is een hoop goed te maken.
En een paar echte rijderscircuits gaan het heel leuk maken. Al is het maar omdat ik verwacht dat RIC en VES daar de confrontatie vol met elkaar aan kunnen gaan.
Het beste wat Max kan gebeuren in de resterende races, is dat SAI met gemak KVY verslaat in Q en race.
Dat is de benchmark. Die twee gaan echt vergeleken worden, en dat gaat ook wat zeggen over Max.
Als KVY duidelijk het onderspit delft tegen SAI, is duidelijk dat het een goede keuze was om te wisselen.
Ik hoop dat dit SAI een boost geeft in plaats van demotivatie. Hij krijgt de kans om zich te bewijzen.
Het kan zomaar voor hem het beste uitpakken doordat hij in een direct duel KVY verslaat.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Ben ik ook van overtuigd.Tethtoril schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 12:14:
Max verliest tijdens de zondag geen 0.3 tot 0.5 per ronde (Dixit Marko betr, Kvyat).
Geef Max Barcelona en de test-week als leer-proces en hij staat er tijdens Monaco.
Quote me on that!
Alonso wordt ook nog altijd als uitzonderlijk beschouwd door alles en iedereen, terwijl zijn laatste titel alweer stamt van 10 jaar geleden.Hann1BaL schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 12:07:
Tevens snap ik niet waarom Max nog altijd moet bewijzen dat hij over een uitzonderlijk talent beschikt.
Hij heeft de stap van karts naar F3 naar F1 gemaakt en heeft overal uitmuntende resultaten en inhaalacties laten zien. Inhaalacties die andere simpelweg niet durven en die eigenlijk als onmogelijk beschouwd worden op die plekken.
Tevens rijdt hij zijn hele carriere al tegen jongens die én meer ervaring hebben dan hem én in beter materiaal rijden dan hem én die ouder zijn dan hem.
Max geeft geen neuk en doet gewoon zijn ding.
Hij heeft al lang laten zien dat hij over uitzonderlijk talent beschikt en daar heeft een oranje bril geen fluit mee te maken. Dat hij na amper een jaar in de F1 bij een topteam tekent tot en met 2019 is daarvan een bewijs. Die nemen niet zomaar die gok, daar staat veel op het spel.
Laten we vooral niet vergeten dat Max 3 jaar geleden nog een heel jaar op de karts zat he.
Hoe is dat wenproces eigenlijk voor Kvyat? Want we hebben het de hele tijd over Max die moet wennen aande RB.. maar voor Kvyat is het toch net zo wennen? Of is de overgang RBR - STR makkelijker... oid?sanderb schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 12:15:
[...]
Het beste wat Max kan gebeuren in de resterende races, is dat SAI met gemak KVY verslaat in Q en race.
Dat is de benchmark. Die twee gaan echt vergeleken worden, en dat gaat ook wat zeggen over Max.
Als KVY duidelijk het onderspit delft tegen SAI, is duidelijk dat het een goede keuze was om te wisselen.
Helemaal mee eens, Ook Kvyat moet weer de kans krijgen aan de andere auto te wennen! Ik hoop ook dat hij een eerlijke kans krijgt.Ayazis schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 12:21:
[...]
Hoe is dat wenproces eigenlijk voor Kvyat? Want we hebben het de hele tijd over Max die moet wennen aande RB.. maar voor Kvyat is het toch net zo wennen? Of is de overgang RBR - STR makkelijker... oid?
Hoewel Kvyat misschien niet de beste coureur van het veld is, zijn er nog zeer veel rijders van veel slechter niveau. We praten hier niet over een 3e rangs coureur.
alwaysleft schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 12:13:
[...]
Ik volg Max al jaren vanaf zijn kart gebeuren. De afgelopen race heeft me doen beseffen wat voor uitzonderlijk talent Max is. De rondetijden op de mediums waren uitonderlijke klasse wat ik niet veel coureurs zie doen, het was indrukwekkend.
Ja, ik durf Max al in de top 6 van beste rijders op de grid te zien.
Dan heb ik maar een Oranje bril.
En Max gaag niet meer terug naar Toro Rosso, die zien in hem de nieuwe Vettel waarmee ze WK's mee gaan binnen hangelen.
Max is natuurlijk een uitzonderlijk talent en dat heeft al hij bewezen, maar ik vind dat hij meer moet bewijzen om jezelf in een rijtje coureurs te zetten die daadwerkelijk ook al dingen hebben bewezen.vosss schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 12:17:
[...]
Laten we vooral niet vergeten dat Max 3 jaar geleden nog een heel jaar op de karts zat he.
Daar zit het verschil in opvatting.
Uitzonderlijk talent zijn we het in ieder geval dus al eens.
Pas als de prestaties ook in de boeken verschijnen, anders dan: knap 6e met een STR auto, kun je spreken over uitzonderlijke coureur. Ik ken zijn prestaties in de karts, maar ook andere coureurs hebben in lagere raceklasses de wereld aan puinpoeder gereden, maar in de F1 nooit compleet doorgebroken. Ik verwacht dat nu totaal niet trouwens.
Prijzen winnen hoort daar gewoon bij. En ik heb weinig twijfel over het feit OF hij het kan, maar ik stel vooral: Laat Max dat eerst even doen, voordat we hem bij de rijders scharen die reeds in de geschiedenisboeken staan. Dat is het enige klein verschil in opvatting hier denk ik.
Ik weet dat dit deels scorebordjournalistiek is, maar dat is nu eenmaal hoe het werkt. De meest fantastische prestaties (alle sporten) worden vergeten als er niet gewoon ergens een lijstje met overwinningen te vinden is.
Je bent een uitzonderlijke F1 coureur als je in de F1 uitzonderlijke prestaties hebt neergezet. Vettel heeft met de Torro Rosso een race gewonnen. Dat staat in de boekjes. we praten hier over F1,
[Voor 68% gewijzigd door Hann1BaL op 06-05-2016 12:52]
Nouja jij stelde dat hij zich moet bewijzen dat hij inderdaad een uitzonderlijk coureur is en dat is natuurlijk onzin.Hann1BaL schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 12:22:
Prijzen winnen hoort daar gewoon bij. En ik heb weinig twijfel over het feit OF hij het kan, maar ik stel vooral: Laat Max dat eerst even doen, voordat we hem bij de rijders scharen die reeds in de geschiedenisboeken staan. Dat is het enige klein verschil in opvatting hier denk ik.
Dan had je erbij moeten zetten dat hij zich in de F1 bij een topteam moet bewijzen voordat jij vind dat hij uitzonderlijk is. Zoals je het stelde in je eerdere bericht kan ik het gewoon niet mee eens zijn.
Bovendien heeft in de karts geen enkele coureur ter wereld laten zien wat Max heeft laten zien in de karts. Dus die vergelijking gaat ook behoorlijk mank.
Maargoed, ik heb er zin in. Tevens denk ik dat ik bij zijn eerste podium een traantje van puur geluk moet wegpinken

Pirelli clarifies Verstappen/Kvyat tyres
Formula 1 tyre supplier Pirelli has clarified that Max Verstappen and Daniil Kvyat will use each other's tyre compound selections up to the Austrian Grand Prix, after their in-season seat swap.
...
Testing, one, two ...
Daar zat ik gisteren dus ook al over te fantaseren.. echt te mooi!vosss schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 12:40:
Of wat te denken als het Wilhelmus door de speakers schalt op een willekeurige zondag in de betrekkelijk nabije toekomst. Hoe vet zou dat zijn![]()
![]()

Hoe een zeikerig volkslied ineens heel mooi kan wordenvosss schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 12:40:
Of wat te denken als het Wilhelmus door de speakers schalt op een willekeurige zondag in de betrekkelijk nabije toekomst. Hoe vet zou dat zijn![]()
![]()

Genoeg gedraaid toen de Porsche supercup nog in het voorprogramma stond... maar wie was dat nou ook alweer die zo vaak won... ik weet het niet meer, maar Olav Mol meldde het voor even "vanmorgen heeft het wilhelmus al reeds geklonken..."mat.hi.as schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 12:55:
Goh, dan mogen ze wel even een bandje met het Wilhelmus opduiken. Die hebben ze nog nooit hoeven draaien
Edit: Patrick Huisman was het

[Voor 3% gewijzigd door Wallie op 06-05-2016 12:58]
Dat is niet genant, dat is professioneel.
Het lijkt me dat ze van alle nationaliteiten van zowel coureurs alsook reserverijders wel een bandje hebben liggen met het betreffende volkslied niet?mat.hi.as schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 12:55:
Goh, dan mogen ze wel even een bandje met het Wilhelmus opduiken. Die hebben ze nog nooit hoeven draaien

Jeroen Bleekemolen denk ik dat je bedoelt.Wallie schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 12:57:
[...]
Genoeg gedraaid toen de Porsche supercup nog in het voorprogramma stond... maar wie was dat nou ook alweer die zo vaak won... ik weet het niet meer, maar Olav Mol meldde het voor even "vanmorgen heeft het wilhelmus al reeds geklonken..."
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ook van Indonesië? Of van Venezuela vorig jaar?vosss schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 12:57:
[...]
Het lijkt me dat ze van alle nationaliteiten van zowel coureurs alsook reserverijders wel een bandje hebben liggen met het betreffende volkslied niet?
When you do things right, people won't be sure you've done anything at all.

Overigens bevestigde Circuit Park Zandvoort vandaag dat de overstap van Max van Toro Rosso naar Red Bull óók inhoudt dat hij bij de Familie Racedagen op 4 en 5 juni met een Red Bull zal rijden.

Daar moeten een paar jongens in de fabriek snel nieuwe stikkers plakken!!!vosss schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 13:01:
Van een interview met de kersverse eigenaar (Prins) van Zandvoort:
[...]
Hij zou natuurlijk altijd al met een RB rijden, echter nu dus ook met RB livery.
Ze zullen vast nog wel een RB hebben staan in de juiste kleuren ergensJackBol schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 13:07:
[...]
Daar moeten een paar jongens in de fabriek snel nieuwe stikkers plakken!!!
Hij zou natuurlijk altijd al met een RB rijden, echter nu dus ook met RB livery.

In Bahrein was ene Stoffel Vandoorne ingevlogen die maar 48 uur de tijd had om aan de bolide van Alonso te wennen. Bleek uiteindelijk goed voor het eerste punt van het seizoen, sublieme race gereden.
Het verschil in snelheid tussen Super Formula en F1 is niet groot, maar de handelingen(startprocedure, brandstof sparen, ERS systemen, DRS, bandenmanagement) is wel een groot verschil.
Van een F1 naar een F1 wagen lijkt me in die zin 'makkelijker'.
Daarbij is Max pas 18 (en Kvyat ook nog pas 22). Denk dat ze beide genoeg leercurve hebben om in de FP's al bekend te worden met hun nieuwe bak.
Is natuurlijk geen garantie, maar zo zie ik het

Komt bij dat zowel Kvyat als Verstappen de hele week in de simulator zullen wonen zo ongeveer om alvast te wennen aan de verschillen in de auto's.kevlar01 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 13:13:
Even over het 'wennen' aan de nieuwe auto voor Max...
In Bahrein was ene Stoffel Vandoorne ingevlogen die maar 48 uur de tijd had om aan de bolide van Alonso te wennen. Bleek uiteindelijk goed voor het eerste punt van het seizoen, sublieme race gereden.
Het verschil in snelheid tussen Super Formula en F1 is niet groot, maar de handelingen(startprocedure, brandstof sparen, ERS systemen, DRS, bandenmanagement) is wel een groot verschil.
Daarbij is Max pas 18 (en Kvyat ook nog pas 22). Denk dat ze beide genoeg leercurve hebben om in de FP's al bekend te worden met hun nieuwe bak.
Nee, merp!
Voor zover ik weet, doet Verstappen dat toch al zo'n beetjePauseBreak schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 13:15:
[...]
Komt bij dat zowel Kvyat als Verstappen de hele week in de simulator zullen wonen zo ongeveer om alvast te wennen aan de verschillen in de auto's.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ja, zijn setup thuis is natuurlijk behoorlijk sick, maar dat is ongetwijfeld toch wel net even anders dan de officiële simulator met alle data erin die RBR en STR hebbenFiresphere schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 13:32:
[...]
Voor zover ik weet, doet Verstappen dat toch al zo'n beetje

Nee, merp!
Het is nogal een verschil om de auto goed te gebruiken of tot het uiterste te gaan. Dat laatste is waar je als coureur naar op zoek gaat, en dat zal best enige tijd gaan kosten, voor elke coureur. Vandoorne zal na enkele races meer uit de McHonda kunnen halen als dat ie dat die eerste race kon. Hij kwam ook een enkele keer naast de baan terecht maar ondanks dat was het natuurlijk een keurig optreden en hoort ie ook gewoon in de auto thuis.kevlar01 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 13:13:
Even over het 'wennen' aan de nieuwe auto voor Max...
Voor Verstappen gaat hetzelfde op, hij zal beslist meer dan enkele races nodig hebben om er achter te komen wat wel en niet mogelijk is met de RB12, dat heeft ie echt niet na één weekend al in de gaten. Zeker niet omdat hij zo precies is met het (heel erg late) remmen. Ik verwacht eerlijk gezegd nog geen wonderen en zal blij zijn als ie Monaco goed door gaat komen, dat wordt de eerste echte grote uitdaging voor hem, maar ik laat mij graag aangenaam verrassen

Baku komt 2 races na Monaco ook al aan de beurt maar dat circuit is voor iedereen nieuw.
Het lijkt me echter dat het met die RB12 (zeker vanaf Canada), in ieder geval mogelijk moet zijn om degelijk top 5 - 6 te rijden, met uitschieters naar boven. Zeker omdat er met die RB12 nu met 20% minder downforce wordt gereden om het mindere motorvermogen te compenseren. Die downforce zou vanaf Canada dus een positieve slinger moeten gaan krijgen. Er wordt verwacht dat Ferrari dan echt te pakken moet zijn, en daar rijden er dan nog maar twee voor als Ferrari geslecht kan worden. Die zilveren jongens zijn echt nog wat verder weg. Die Toto kan wel roepen dat Ferrari ze op de hielen zit, maar volgens mij is het gat nog net zo groot dan in 2015 met Mercedes het geval was.
Testing, one, two ...
Volgens mij moeten die auto's technisch geprept worden om gereden te worden. Ik denk dat de RB engineers al een tijdje met deze wagen bezig zijn om hem klaar te krijgen voor de racedagen.friggler schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 13:08:
[...]
Ze zullen vast nog wel een RB hebben staan in de juiste kleuren ergens
De RB7 is overigens op wereldreis. DC crost dat ding rond in het midden-oosten voor promotiemateriaal.
Klopt helemaal. Het mooie is dat hij vanaf Spanje alleen nog maar kan verbeteren. Ik denk niet dat hij in de quali meteen al één seconde achter RIC zit, hooguit een paar tienden.hardware-lover schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 13:38:
[...]
Het is nogal en verschil om de auto goed te gebruiken of tot het uiterste te gaan. Dat laatste is waar je als coureur naar op zoek gaat, en dat zal best enige tijd gaan kosten, voor elke coureur. Vandoorne zal na enkele races meer uit de McHonda kunnen halen als dat ie dat die eerste race kon. Hij kwam ook een enkele keer naast de baan terecht maar ondanks dat was het natuurlijk een keurig optreden en hoort ie ook gewoon in de auto thuis.
Voor Verstappen gaat hetzelfde op, hij zal beslist meer dan enkele races nodig hebben om er achter te komen wat wel en niet mogelijk is met de RB12, dat heeft ie echt niet na één weekend al in de gaten. Zeker niet omdat hij zo precies is met het (heel erg late) remmen. Ik verwacht eerlijk gezegd nog geen wonderen en zal blij zijn als ie Monaco goed door gaat komen, dat wordt de eerste echte grote uitdaging voor hem, maar ik laat mij graag aangenaam verrassen![]()
Baku komt 2 races na Monaco ook al aan de beurt maar dat circuit is voor iedereen nieuw.
Het lijkt me echter dat het met die RB12 (zeker vanaf Canada), in ieder geval mogelijk moet zijn om degelijk top 5 - 6 te rijden, met uitschieters naar boven. Zeker omdat er met die RB12 nu met 20% minder downforce wordt gereden om het mindere motorvermogen te compenseren. Die downforce zou vanaf Canada dus een positieve slinger moeten gaan krijgen. Er wordt verwacht dat Ferrari dan echt te pakken moet zijn, en daar rijden er dan nog maar twee voor als Ferrari geslecht kan worden. Die zilveren jongens zijn echt nog wat verder weg. Die Toto kan wel roepen dat Ferrari ze op de hielen zit, maar volgens mij is het gat nog net zo groot dan in 2015 met Mercedes het geval was.
Het mooie van Baku is dat het voor elke coureur nieuw is inderdaad. Ik denk dat de doorslag daar zal zijn wie het circuit het als eerste onder de knie heeft, de grid zal daar wat meer gemixt zijn vermoed ik.
Ben benieuwd wat daar het effect van is. Hopelijk hebben ze dan minder last van dat over/onderstuur gedoe waar ze al enige tijd mee kampen.McLaren introduceert volgende week in Spanje een paar grote updates op de auto, waaronder een nieuwe vloer, nieuwe vleugels en nieuw bodywork.
bron
Nee, merp!
Of Jaap van Lagen, ook paar keer in die klasse gewonnen.Wallie schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 12:57:
[...]
Genoeg gedraaid toen de Porsche supercup nog in het voorprogramma stond... maar wie was dat nou ook alweer die zo vaak won... ik weet het niet meer, maar Olav Mol meldde het voor even "vanmorgen heeft het wilhelmus al reeds geklonken..."
Edit: Patrick Huisman was het
Volgens mij Spa Race 2 vorig jaar.
[Voor 3% gewijzigd door Ryur op 06-05-2016 13:56]
Sowieso 2015 Monaco.Ryur schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 13:56:
[...]
Of Jaap van Lagen, ook paar keer in die klasse gewonnen.
Volgens mij Spa Race 2 vorig jaar.
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Whodunnit: [F1 Poll] Wie was debet aan de clash RAI-VET-KVY
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Waar te kijken?
Racemangers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016
IRC: http://irc.tweakers.net/f1