Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 5
Acties:
  • 2.180.139 views

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:07
Matched: ingangsdatum
Lonestander schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:55:
[...]

Ik had zo'n mail ook gehad vanuit oxxio.
Gisteravond een juiste mail gekregen met nieuwe tarieven ingangsdatum voor mij 2 februari. Los vast na einde vorig contract.

All in prijzen:
Gas: 1:595
Stroom nrm: 0.365
Stroom dal: 0.320
Vastrecht 93,- per product
Ook ik heb gisteravond eindelijk mijn tarieven ontvangen, maar dan van Eneco:

Stroom enkel: € 0,35180
Gas: € 1,60727
Vaste leveringskosten van zowel gas als stroom: 5,99

Dus ga bijna het dubbele betalen als ik blijf :o

Gistermiddag mij aangemeld bij Leaseplan energy maar kon mijn contract online niet bevestigen en nu kan ik ook niet meer inloggen, gok erop dat ik niet wordt toegelaten. Net bij HVE aangemeld, hopelijk lukt het hier wel, scheelt ook nog iets in prijs! :)

• kelly.hipolito
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-03 02:23
[...]

Gisteravond een juiste mail gekregen met nieuwe tarieven ingangsdatum voor mij 2 februari. Los vast na einde vorig contract.

All in prijzen:
Gas: 1,595
Stroom nrm: 0,365
Stroom dal: 0,320
Vastrecht 93,- per product op jaarbasis natuurlijk
Heb je een bericht gekregen of gevraagd om de nieuwe tarieven?
Ik zelf ga 1 maart uit mijn contract en ben nu aan het orienteren op een eventuele overstap vanwege de maand opzegtermijn.

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:23

Sebje

Makelaartje

[...]

All in prijzen:
Gas: 1,595
Stroom nrm: 0,365
Stroom dal: 0,320
Vastrecht 93,- per product op jaarbasis natuurlijk
Ik heb vanmorgen eindelijk een tariefmail gehad van Oxxio, ook los/vast maar nog niet gecorrigeerd voor de belastingkorting.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cdiyM0KSw-m2UXk7l3zQkaprcTs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wEXnLMyfetjdpkRxwrKFrk7q.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Sebje op 26-01-2022 09:15 ]

• SKW
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22-10-2023

SKW

Dag allemaal,

Ik zit nu bij oxxio en vanaf 29 januari bij coolblue energie met een variabel contract. De eerste betaling aan coolblue is inmiddels vandaag gedaan.

Nu zie ik hier veelvuldig HVE voorbij komen. Dus wil graag richting HVE overstappen gezien het enorme prijsverschil met coolblue. Echter, wanneer ik het contract wil afsluiten via HVE krijg ik de vraag vanaf wanneer de ingangsdatum. Moet ik hier zsm aanvinken (25-02-2022) of een andere datum opgeven gezien mijn huidige variabel contract bij coolblue?

Alvast bedankt!

• TallyO
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08-10-2024
SKW schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:41:
Dag allemaal,

Ik zit nu bij oxxio en vanaf 29 januari bij coolblue energie met een variabel contract. De eerste betaling aan coolblue is inmiddels vandaag gedaan.

Nu zie ik hier veelvuldig HVE voorbij komen. Dus wil graag richting HVE overstappen gezien het enorme prijsverschil met coolblue. Echter, wanneer ik het contract wil afsluiten via HVE krijg ik de vraag vanaf wanneer de ingangsdatum. Moet ik hier zsm aanvinken (25-02-2022) of een andere datum opgeven gezien mijn huidige variabel contract bij coolblue?

Alvast bedankt!
Volgens mij kun je het niet via het portaal vervroegen dus inderdaad zsm aanvinken. Wellicht kan dat via de telefoon wel gedaan worden. Is het iemand al gelukt? Ik krijg ze niet aan de lijn... zal wel druk zijn. ;)

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Maestro27 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 22:54:
Tevens zie ik ook dat ze mijn geboortedatum met 1 dag minder hebben genoteerd terwijl ik wel de juiste datum meegaf, is dit normaal?
nee dat hoeft niet. je moet even contact zoeken met zondergas, bij een verhuizing is energyzero(het bedrijf erachter) nameljik wel gereid de ingangsdatum te vervroegen. als je een huur- of koopcontract kan laten zien vervroegen ze de datum voor je. en anders is er nog niks aan de hand, e netwerkbeheerder geeft de meterstanen door vanaf het moment dat je zonder leverancier zat dus je verrekend dan alels met zondergas. maar je hoeft dus geen tussentijds flexible contract te nemen.
en het probleem emt de geboortedatum is heir al eerder genoemd, is geen probleem. je kan het even melden als je ze toch belt.

[ Voor 7% gewijzigd door dicksterk op 27-01-2022 23:02 ]

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-04 17:13
awenger schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:18:
[...]

Hier hetzelfde issue bij overstappen naar ZonderGas. Bij het afgeven van de machtiging niet de mogelijkheid om voor Bunq te kiezen (Ik mis ook van Lanschot in dat lijstje trouwens).

[Afbeelding]

Ik heb ze een mailtje gestuurd en inmiddels op deze pagina ook een incassoformulier gevonden. Ben benieuwd...... @dicksterk Laat je even weten of het bij jou gelukt is?
Hoe snel dien je deze incasso machtiging af te geven om zeker te zijn van je contract? Ik heb op 28-01 5 jaar ZonderGas afgesloten; Bij instellingen op hun Portal zie ik momenteel starddatum 27-02, contract status: "status onbekend". Ik heb als ingangsdatum "asap" ingevuld, huidige contract bij BE liep op 29-01 af.
Is het verstandig om dus zo spoedig mogelijk die incasso machtiging te doen? (1 maand voorschot meen ik?) Of maakt dat weinig uit als je het contract reeds via email hebt ontvangen.

• Tony023
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-12-2023
bureno schreef op maandag 31 januari 2022 @ 17:46:
[...]

Hoe snel dien je deze incasso machtiging af te geven om zeker te zijn van je contract? Ik heb op 28-01 5 jaar ZonderGas afgesloten; Bij instellingen op hun Portal zie ik momenteel starddatum 27-02, contract status: "status onbekend". Ik heb als ingangsdatum "asap" ingevuld, huidige contract bij BE liep op 29-01 af.
Is het verstandig om dus zo spoedig mogelijk die incasso machtiging te doen? (1 maand voorschot meen ik?) Of maakt dat weinig uit als je het contract reeds via email hebt ontvangen.
Ik heb betalen met iDeal ingevuld en heb dezelfde status, in afwachting van een eerste factuur voor levering per 26/2

Contract is contract, ongeacht betaalwijze. Zolang je de facturen maar voldoet

[ Voor 5% gewijzigd door Tony023 op 31-01-2022 18:36 ]

• pms1
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-01 13:03
twit schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:20: Nu stellen zij een startdatum van 10 april voor. Dat lijkt me een maand later dan ik kan beredenen. Ik heb al een verzoek tot vervroeging gedaan (tip van enkele pagina's terug) maar dat is afgewezen want geen verhuizing/nieuwbouw. Wat mis ik hier?
Ik had 10 dagen geleden ook aangemeld voor Budget Energie maar het zelde probleem: de ingangsdatum kon pas op 10 april.
Daarom ben ik een ander contract aangegaan waar ik wel op 10 februari (einde huidige contract) kon overgaan. Daar moet je wel wat geluk bij hebben, dat die datum snel kan. Het zou volgens mij de eerste stap moeten zijn in het proces: dat ze melden op welke dag het contract kan ingaan. En niet pas na de aanmelding.

Sinds 15/04/2025: 2x Venus-E. (EMS:V-151, BMS: V-212, CT003: V-114)

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
pms1 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:24:
[...]

Ik had 10 dagen geleden ook aangemeld voor Budget Energie maar het zelde probleem: de ingangsdatum kon pas op 10 april.
Daarom ben ik een ander contract aangegaan waar ik wel op 10 februari (einde huidige contract) kon overgaan. Daar moet je wel wat geluk bij hebben, dat die datum snel kan. Het zou volgens mij de eerste stap moeten zijn in het proces: dat ze melden op welke dat het contract kan ingaan.
Ja afhankelijk van wat die GC tarieven voor die 2 maanden gaan zijn "Verlies" ik daar mogelijk nog veel meer geld dan ik me besefte en is die 10 april mogelijk een stuk pijnlijker dan ik dacht. Vandaar dat ik me wat verder probeerde te verdiepen in wat nu de wettelijk geldende einddatum voor mijn huidige contract zou moeten zijn. Ik denk 10 maart maar misschien zou je zelfs kunnen beredeneren dat je ook per 1 februari met inachtneming van 30 dagen opzegtermijn al per 1 maart 2022 zou moeten kunnen opzeggen in mijn situatie.

En stap 2 is dan idd kun je evt bij andere overstappers wel eerder terecht. Jij lijkt dat te bevestigen, dat is mooi. Welke had jij genomen? (ik snap dat tarieven etc ook interessant zijn en er meer bij komt kijken dan de startdatum, maar dan heb ik een idee).

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:34
kevertje1977 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 14:34:
Half januari gechat met budgetenergie want :
- Ik had eerst een jaar contract afgesloten
- Daarna de 3 jaar mediamarkt deal afgesloten.

Ik heb daarop dat jaar contract verlenging geannuleerd.

Nu krijg ik (op de dag dat mijn oude contract afloopt) een email :
" U heeft aangegeven de verlenging van uw contract te willen opzeggen na de wettelijke bedenktijd. Dat vinden we jammer, maar we zullen uw verlenging uiteraard verder niet in behandeling nemen. Uw huidige contract blijft ongewijzigd. "

In mijnbudget staat het nieuwe 3 jaar contract helemaal niet meer.

Iemand hetzelfde ?

Ik ga proberen ze te bellen maar het is erg druk daar
Situatie dus :

Contract in januari bij vdBron afgesloten : binnen een week geannuleerd en bevestiging gehad
3 jaar contract bij Mediamarkt/Budgetenergie afgesloten.
(€ 0,29680 / 0,25324 , gas: € 1,27621)

En nu vandaag :

Volgens BudgetEnergie (1 uur in de wacht) : ben ik nu klant bij VD BRON
En dat 3 jaar contract is natuurlijk niet meer af te sluiten.

En : dat het MEDIAMARKT tarief per 1-feb in mocht gaan is een fout en spreken ze nu tegen.
Dat is een fout geweest van een collega bij budgetenergie.
Staat ze netjes om daar op de ingangsdatum mee te komen

[ Voor 8% gewijzigd door kevertje1977 op 01-02-2022 16:12 ]

• rube
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:05
rube schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:09:
[...]

De chat van budget energie bleef voor mij onbereikbaar. Dus vorige week maar geprobeerd te bellen, maar na het ontmoedigende nieuws dat de wachttijd kon oplopen tot tientallen minuten uiteindelijk maar een email gestuurd om mijn verlenging te annuleren.
Dat was vannochtend echter nog steeds niet uitgevoerd dus zojuist toch maar gebeld en viel de wachttijd uiteindelijk reuze mee en was het zo geannuleerd.
Binnen 2 minuten (wederom) de verlenging ingevuld op de website van Mediamarkt voor Budget Energie van 3 jaar. Jammer genoeg wel een paar tientjes per jaar duurder geworden dan begin vorige week, maar ja, toch nog een stuk lager wat ik anders zou betalen.

En na ontvangst van de email binnen een paar minuten zie ik dat de ingangsdatum al direct na afloop van mijn huidig contract is, begin februari. Dit staat zowel op de leveringsovereenkomst als in mijn budgetonline. Dus dat is mooi, daar hoef ik niets meer voor te doen en weet ik zeker dat ik ook de de komende maanden met nog veel gasverbruik al de lagere tarieven heb.

Mochten de prijzen over een tijd echt weer flink dalen dan bekijk ik wel wanneer de opzegboete weer uit kan.

@__xeno__ ben jij nog overgegaan?
Aangezien de prijzen van zondergas toch wel erg goed waren en ook geen welkomstbonus achteraf heb ik afgelopen zaterdag toch maar het 5 jaar contract bij zondergas afgesloten. Zojuist ook telefonisch de verlenging van BE MM binnen de 14 dagen geannuleerd. Dit is de 2de keer binnen een paar weken dat ik een verlenging annuleer, dat heb ik in al die jaren daarvoor nog nooit gedaan, gekke markt.

Hierdoor heb ik van 8 tot 28 feb. wel even hoge variabele tarieven, maar dat haal ik er dan wel weer uit. Het gaat soms wel erg hard in dit topic, maar wel de moeite waard om te volgen.

• pms1
Per 10 februari krijg ik gas en stroom van LeasePlan Energy.

Net even ingelogd in de portal.
De ingangsdatum klopt, maar dan staan heel vreemde negatieve bedragen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zr7EU9BpZuCZjGy7e6hxTcfrJr0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yCqhmwY63fZNECURls3SkrWk.jpg?f=user_large

• fhwstam
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-05 23:37
pms1 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 17:40:
Per 10 februari krijg ik gas en stroom van LeasePlan Energy.

Net even ingelogd in de portal.
De ingangsdatum klopt, maar dan staan heel vreemde negatieve bedragen :)
Bij mij gaat het contract in op 12 februari. Maar heb jij al een verzoek gekregen voor betaling 1e maand? Die zou via iDeal moeten komen 14 dagen vóór ingang en na betaling daarvan zouden zij 'bevestiging' hebben en leveren ze energie op de ingangsdatum. Maar deze heb ik niet ontvangen en krijg ze telefonisch niet te pakken. Wel een mail gestuurd. Automatische incasso heb ik overigens wel afgegeven.

• pms1
fhwstam schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 17:44:
[...]

Bij mij gaat het contract in op 12 februari. Maar heb jij al een verzoek gekregen voor betaling 1e maand? Die zou via iDeal moeten komen 14 dagen vóór ingang en na betaling daarvan zouden zij 'bevestiging' hebben en leveren ze energie op de ingangsdatum. Maar deze heb ik niet ontvangen en krijg ze telefonisch niet te pakken. Wel een mail gestuurd. Automatische incasso heb ik overigens wel afgegeven.
Ja ik heb dat verzoek gehad en betaald:

Jouw nieuwe energiecontract bij LeasePlan Energy gaat op donderdag 10 februari in. Voordat dit zo ver is, moet je jouw eerste maandbedrag als voorschot betalen via iDeal. Doe dit ook eenmalig als je al een automatische incasso afgegeven hebt.

• fhwstam
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-05 23:37
pms1 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 19:34:
[...]

Ja ik heb dat verzoek gehad en betaald:

Jouw nieuwe energiecontract bij LeasePlan Energy gaat op donderdag 10 februari in. Voordat dit zo ver is, moet je jouw eerste maandbedrag als voorschot betalen via iDeal. Doe dit ook eenmalig als je al een automatische incasso afgegeven hebt.
Morgen toch maar weer achteraan dan.. Geen betaalverzoek ontvangen, verder wel alles netjes in het account en zie ik een soortgelijke grafiek (in de min) als jou bij de energiekosten vanaf ingangsdatum contract.

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08:38
EN-IS schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:59:
[...]

Die vraag heb ik hier zelf en anderen ook gesteld, en je geeft zelf eigenlijk het antwoord al.

Het loont om het nu vast te zetten (peace of mind is een van de redenen). Ook al zouden de prijzen aanzienlijk dalen (wat naar mijn mening/ervaring niet zal gebeuren maar goed, dat terzijde) dan kun je makkelijk die boete betalen want op basis van je huidige aanbieder versus ZonderGas of een andere EnergyZero label bespaar je net zoveel of meer als de boete, tevens als de tarieven voordeliger zouden worden dan is de boete te overzien -> want voordelige tarieven.
Dat is het ook. Is inderdaad een peace of mind beslissing. Ik verwacht ook eerlijk gezegd niet dat de prijzen hard gaan dalen en was helaas net te laat voor de Zondergas aanbieding voor de verhoging. ;(

Het voordeel is wel inderdaad dat mochten de prijzen dalen je heel snel van de opzegboete af bent. Denk dat ik vanavond toch maar eens met mrs. Highfive ga overleggen om toch niet vast te zetten.

Kon jij overigens wel een ingangsdatum kiezen? Ik moet deze wel aan kunnen geven ivm de bonus van huidige contract.

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 14:25
Highfive95 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:04:
Dat is het ook. Is inderdaad een peace of mind beslissing. Ik verwacht ook eerlijk gezegd niet dat de prijzen hard gaan dalen en was helaas net te laat voor de Zondergas aanbieding voor de verhoging. ;(

Het voordeel is wel inderdaad dat mochten de prijzen dalen je heel snel van de opzegboete af bent. Denk dat ik vanavond toch maar eens met mrs. Highfive ga overleggen om toch niet vast te zetten.

Kon jij overigens wel een ingangsdatum kiezen? Ik moet deze wel aan kunnen geven ivm de bonus van huidige contract.
Die verhoging van ZonderGas is idd jammer alleen nog steeds het meest voordelige, ik zie geen andere aanbieder daar in de buurt komen, het gaat wel om het contract van 5 jaar.

Het contract van 3 jaar van BudgetEnergie via MM is ook wel interessant. Check op basis van je verbruik wat het meest "voordelige" voor je is.

Ik kon tijdens mijn aanvraag kiezen voor zo snel mogelijk en dat is +/- een maand (30 dagen), aanvraag gedaan op 28 januari en ingangsdatum is 27 februari. Mocht je gaan verhuizen, of zijn verhuist dan kun je de datum naar voren schuiven en anders niet. Je kunt ook kiezen voor een 'latere' datum.

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Highfive95 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:00:
[...]

Met bonus is MM aanbieding €220,00 per jaar duurder dan zondergas op dit moment. Waarom zou je hier dan voor kiezen? Dit is op basis van mijn ingevulde gegevens.
Het ligt er maar net aan wat je persoonlijke situatie en voorkeur is.

Bij heel laag verbruik profiteer je extra van de 100 euro per jaar achteraf korting die MM Budget biedt, icm het lagere vastrecht. Ook kan iemand om wat voor reden dan ook MM Budget meer vertrouwen dan Zondergas (bijv simpelweg omdat het een bekendere naam is).

Dan speelt het verbruik nog mee. Zodra het verbruik hoger wordt dan is Zondergas vast 5 jr goedkoper omdat de tarieven voor zowel gas als stroom duidelijk lager zijn. Bovendien hoef je dan niet tot het einde van het jaar te wachten op je bonus én verlies je bij voortijdig opzeggen (ivm hard dalende tarieven elders) niet ook nog eens je bonus.

Tot slot is de ingangsdatum bij MM Budget per april (althans als je geen truuks wil toepassen of gedoe wilt met vragen om een eerdere datum), bij Zondergas is de ingangsdatum alleen afhankelijk van de opzegtermijn van je huidige contract.

• cville
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-05 18:47
Ik zie dat veel mensen zich zorgen maken/vragen hebben over opzeggen en de opzegtermijn. Zelf ben ik per 1 feb overgegaan voor elektriciteit van GC naar Eneco. Tijdens het gesprek is mij duidelijk gemaakt hoe de overstap in zijn werk gaat: Eneco informeert niet GC maar voert slechts een mutatie uit in het systeem van de netbeheerder (in mijn geval Enexis). De mutatie bestaat er uit dat Eneco nu mijn leverancier is; er wordt niet over de vorige leverancier gesproken.

Ik zie zowel bij GC als bij Eneco dat het inderdaad zo gegaan is. Ik heb op geen enkele manier GC geïnformeerd en Eneco ook niet.

De ingangsdatum is zoals overeengekomen met de nieuwe provider en dat kan op ieder moment zijn. Het is natuurlijk wel zo, dat de vorige provider een boete in rekening kan brengen. Bij mij zal dat wel zo gaan omdat er nog 3 jaar op het contract zat. We zullen het zien.

12.090kWp → 40 panelen → oost/zuid/west | Zonneplan | EV

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14:30

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
cville schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 18:39:
Ik zie dat veel mensen zich zorgen maken/vragen hebben over opzeggen en de opzegtermijn. Zelf ben ik per 1 feb overgegaan voor elektriciteit van GC naar Eneco. Tijdens het gesprek is mij duidelijk gemaakt hoe de overstap in zijn werk gaat: Eneco informeert niet GC maar voert slechts een mutatie uit in het systeem van de netbeheerder (in mijn geval Enexis). De mutatie bestaat er uit dat Eneco nu mijn leverancier is; er wordt niet over de vorige leverancier gesproken.

Ik zie zowel bij GC als bij Eneco dat het inderdaad zo gegaan is. Ik heb op geen enkele manier GC geïnformeerd en Eneco ook niet.

De ingangsdatum is zoals overeengekomen met de nieuwe provider en dat kan op ieder moment zijn. Het is natuurlijk wel zo, dat de vorige provider een boete in rekening kan brengen. Bij mij zal dat wel zo gaan omdat er nog 3 jaar op het contract zat. We zullen het zien.
grappig ik heb een paar dagen eerder de overstap gemaakt, ook geen idee hoe het veder gaat, ik zie wel :+ ik zal ~ 3,5 jaar contract moeten "afkopen."

• Cap
  • Niet online

Cap

Bas81 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 21:43:
[...]

Kon je niet telefonisch de nieuwe tarieven krijgen? Dus echt annuleren en opnieuw aanvragen? Heeft dit nog effect op je ingangs datum? Ik wil morgen ook even bellen maar in mijn geval wil ik het wel zsm in laten gaan, anders is het voordeel zo weg voor mij.
Je kan afzien van de bedenktermijn, lees de voorwaarden maar eens. Misschien kom je daarmee uit wat betreft ingangsdatum?

• MissSunshine
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-07-2025

MissSunshine

2915Wp

Bas81 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 21:43:
[...]

Kon je niet telefonisch de nieuwe tarieven krijgen? Dus echt annuleren en opnieuw aanvragen? Heeft dit nog effect op je ingangs datum? Ik wil morgen ook even bellen maar in mijn geval wil ik het wel zsm in laten gaan, anders is het voordeel zo weg voor mij.
Nee, dat kon helaas niet. Het oude contract moest echt geannuleerd worden, maar dat kon wel gelijk tijdens dat telefoontje met een druk op de knop door de klantenservicemedewerker geregeld worden. En dan inderdaad weer opnieuw online aanvragen, maar dat is een klusje van niks. Nadeel is inderdaad wel dat bij mij de ingangsdatum 3 dagen later is geworden.

11x Canadian Solar CS6P-265MM & Enecsys Micro inverters. http://www.pvoutput.org/list.jsp?userid=14173

• deraco96
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-03 08:42

deraco96

Altijd.

Ik kan nog wel even een vervolg geven op mijn contract bij Leaseplan Energy.
(Ik heb niet het hele topic meer gelezen, daar gaat het te snel voor...)

Gebeld naar het nummer op hun website, maar daar weten ze alleen iets van laadpalen. Afgesproken terug te worden gebeld door de juiste afdeling, maar toen kreeg ik weer iemand van de laadpalenafdeling te pakken. Zouden ze nog gaan aanpassen op de website, maar is allemaal nog niet gelukt. Doorverwijzen lukte ook niet helemaal, dus toen mocht ik zelf het juiste nummer gaan bellen. Dat bleek het nummer van EnergyZero te zijn, althans dat gaf mijn telefoon aan.

Daar konden ze me echter wel helpen. Mijn probleem was dat het plaatsen van een slimme meter waarschijnlijk (veel) langer op zich laat wachten dan de ingangsdatum van het contract. Dit is echter geen probleem, het contract kan alsnog ingaan, waarbij de verbruikte elektriciteit wordt verdeeld met een verhouding die zij bepalen over hoog- en laagtarief. Lijkt mij een prima oplossing, want dat scheelt flink t.o.v. alles in het hoogtarief. Dat het dan waarschijnlijk iets minder gunstig is tot die slimme meter er is, is dan maar zo. Oxxio had er gewoon een enkeltarief van gemaakt, maar deze manier werkt ook.

Ik heb nog even mijn eigen gegevens ingevuld bij Zondergas, de tarieven zijn idd iets verlaagd daar (zoals ik al voorbij zag komen) t.o.v. vorige week. De week daarvoor was het nog steeds goedkoper. Volgens mij 148 p.m. --> 167 --> 160 bij mijn verbruik en een 5-jarig contract. Natuurlijk heb je weinig aan die specifieke getallen maar dat geeft een idee.

Ik blijf wel bij Leaseplan Energy, ik vind het prima zo. De laatste paar euro maken me niet uit, en stel ik wil volgend jaar zomer overstappen dan scheelt een 3-jarig contract nog wel wat in de overstapboete als die niet wordt overgenomen door de volgende leverancier.

01101000 01100001 01100100 00100000 01101010 01100101 00100000 01101110 01101001 01101011 01110011 00100000 01100010 01100101 01110100 01100101 01110010 01110011 00100000 01110100 01100101 00100000 01100100 01101111 01100101 01101110

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-04 13:18
Mijn huidige contract loopt t/m 20-02.
Nou probeer ik bij Zondergas een nieuw contract af te sluiten, maar de vroegst mogelijke datum is 15-03. (aanstaande maandag +1 maand)

Heeft iemand een tip voor een partij met een contractje voor die ene maand òf een tip hoe ik die ingangsdatum kan vervroegen? (Als die tip is 'gewoon bellen maandag', dan is dat ook een tip ;) )

Eneco kwam letterlijk pas 9 dagen voor contract einddatum met hun 'magische variabele tarieven'.

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

• Bolsward1970
  • Laatst online: 05-01-2024
Danny the dog schreef op zondag 13 februari 2022 @ 00:26:
Mijn huidige contract loopt t/m 20-02.
Nou probeer ik bij Zondergas een nieuw contract af te sluiten, maar de vroegst mogelijke datum is 15-03. (aanstaande maandag +1 maand)

Heeft iemand een tip voor een partij met een contractje voor die ene maand òf een tip hoe ik die ingangsdatum kan vervroegen? (Als die tip is 'gewoon bellen maandag', dan is dat ook een tip ;) )

Eneco kwam letterlijk pas 9 dagen voor contract einddatum met hun 'magische variabele tarieven'.
Succes met bellen. Een ticket aanvragen via het mailadres zou ook binnen enkele dagen worden beantwoord werd me verteld. Inmiddels wacht ik al 3 weken op antwoord om m’n levering een week naar voren te trekken. Met toestemming van Engie overigens. Hoe moeilijk kan het zijn een vraag iets sneller te beantwoorden.

• dicksterk
MooDyBLueS schreef op maandag 14 februari 2022 @ 21:09:
Ik denk dat ik eruit ben en voor ZonderGas.nu wil gaan met het 5-jarige contract. Kom ik op 22,7 ct dal en 26,6 ct normaal tarief uit. Flink beter dan de 34 ct en 41 ct die Greenchoice mij bij 1 jaar vast zou vragen.

Alleen heb ik nog wel een vraag over doe boete/opzegvergoeding: ik heb zowel de wetten website van de overheid erbij gepakt als de ACM Consuwijzer en die roepen inderdaad dat bij >2,5 jaar te gaan de opzegvergoeding maximaal € 125 per product is (dus gas+elektra voor sommigen, voor mij alleen elektra).

Alleen, als ik ZonderGas.nu erbij pak en hun voorwaarden (pdf) bekijk staat er dit:

[...]

Twee punten leveren mij vragen op:
1. Wat zijn die administratiekosten? Kunnen ze die (bij wijze van) € 500 maken? En is het überhaupt wel toegestaan om dat in rekening te brengen aangezien de ACM zegt dat het maximaal € 125 (per product) is? Anders is dit natuurlijk een 'leuke' vrijbrief om maar van alles in rekening te gaan brengen.
2. Volgens de overheid ben je met zonnepanelen (die ik heb) een kleine ondernemer, je doet ook als kleine ondernemer btw-aangifte om de btw van je zonnepanelen terug te vorderen. Hoe wordt dit voor de energiecontracten gezien?

En een ander punt wat ik nergens kan vinden: wat is de terugleververgoeding van ZonderGas.nu? Ik verwacht het gezien het nu hebben van 2 EV's en eigen laadpaal niet nodig te hebben, maar stel dat ik ineens een werkgever krijg waar ik geen EV kan/mag rijden (in 5 jaar kan veel gebeuren), dan zou ik wel ineens terugleveren. Ik weet dat GreenChoice mij nu 11ct/kWh terugbetaalt en in het nieuwe contract zou dat 8ct/kWh worden.

En als allerlaatste ;) : Ik zie hun opmerkingen over dagelijks tegen de dan geldende tarieven inkopen en daarmee de scherpste prijzen kunnen bieden. Ook staat er een tabel met de inkoopprijzen en die zijn de laatste paar weken meestal in het weekend lager. Ze zeggen zelf dat ze geen vaste prijzen hanteren, dus mijn vraag is: kan het inderdaad lonen om tot het weekend te wachten en dan een contract af te sluiten? Of zie ik dat verkeerd? Zijn er nog eventueel bepaalde momenten slim of is het een kwestie van in de gaten houden?
Danny heeft vandaag nog gebeld en hem is verzekerd dat er niks bovenop de boete komt. als je het zelf nog wil checken bel dan even met energyzero, dan zit je het dichtst bij de bron want zij gaan erover.
Je meldt je contract aan als consument, zonder kvk nummer enzo, dus je hebt ook de overstapboete voor consumenten.
teruglevertarieven staat iets eerder vandaag of gisteravond omschreven, ik weet dat niet meer uit mijn hoofd, ik dacht dat ze gelijk waren aan de levertarieven maar weet het neit zeker.
je kan het beste nu intekenen met ingangsdatum 1 april9dat was de einddatum van je contract toch) die inkoopprijzen heb jij niks mee te maken die gelden voor het flex-contract. zondergas bepaald elek maandag of dinsdag de tarieven voor die week, mocht er in de komende 14 dagen een daling zijn in stroomtarieven dan zeg je je contract telefonisch op een laat je hem opnieuw ingaan, stijgen de tarieven juist dan heb je nu de beste deal alvast gereserveerd.

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16:32
Ik heb sinds 1 september 2021 een 3-jarig contract voor gas en elektriciteit bij leverancier A. Ik gebruik ongeveer 1200 m3 gas per jaar en heb een jaarlijks overschot uit zonnepanelen van zo’n 750 kWh (geschat, een deel van de panelen ligt er pas sinds afgelopen najaar).
Omdat de terugleververgoeding bij een aantal leveranciers nu veel hoger is dan in mijn 3-jarig contract, is het voor mij voordelig om voor alleen elektriciteit over te stappen. De boete verdien ik makkelijk terug.

Om zeker te weten dat dit kan, heb ik dat nagevraagd bij mijn huidige leverancier A. Telefonisch antwoord: geen probleem, je gas-contract loopt dan door tegen de tarieven uit mijn huidige contract.
Bij leverancier B heb ik ongeveer een maand geleden een nieuw contract voor elektriciteit aangevraagd, ingangsdatum 15 maart. Die datum heb ik gekozen omdat de overstap-boete dan wat lager is en in de wintermaanden heb ik toch geen overschot.

Nu kreeg ik vanmorgen een mail van mijn huidige leverancier: jammer dat je weggaat, binnen zoveel dagen krijg je de eindafrekening, etc, etc.
Ja wacht even, ik ga niet helemaal weg, voor gas blijf ik klant. Dus de klantenservice maar gebeld om even te controleren of dit goed gaat en nu krijg ik te horen dat dit niet kan. Alleen gas bieden ze niet aan, dus overstappen voor E betekent verplicht overstappen voor E + G.
Dat is dus tegenstijdig met het antwoord dat ik eerder kreeg. Ook na navraag bleef het antwoord dat een contract voor alleen gas niet mogelijk is. Het spreekt voor zich dat het beoogde voordeel compleet weg is als ik nu ook een nieuw contract voor gas moet afsluiten.

Als ik google naar ‘verschillende leverancier voor gas en elektriciteit’ dan zie ik nergens staan dat het niet kan. Ook uit de algemene voorwaarden van leverancier A blijkt naar mijn idee niet dat het niet kan.
Ik vermoed dus dat er financiële redenen zijn om dit te weigeren en ik vraag me af of dit wel mag.

Is een energieleverancier die gas en elektriciteit aanbiedt verplicht om dit ook per product te doen? Of mogen ze ook zelf de keuze maken om niet alleen gas aan te bieden?
Zojuist de ACM aan de lijn gehad, maar die konden hier ook geen antwoord op geven. Als het goed is wordt ik hierover teruggebeld.

Weet iemand hier of dat mag?

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:49
Out.of.Control schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 12:11:
Ik heb sinds 1 september 2021 een 3-jarig contract voor gas en elektriciteit bij leverancier A. Ik gebruik ongeveer 1200 m3 gas per jaar en heb een jaarlijks overschot uit zonnepanelen van zo’n 750 kWh (geschat, een deel van de panelen ligt er pas sinds afgelopen najaar).
Omdat de terugleververgoeding bij een aantal leveranciers nu veel hoger is dan in mijn 3-jarig contract, is het voor mij voordelig om voor alleen elektriciteit over te stappen. De boete verdien ik makkelijk terug.

Om zeker te weten dat dit kan, heb ik dat nagevraagd bij mijn huidige leverancier A. Telefonisch antwoord: geen probleem, je gas-contract loopt dan door tegen de tarieven uit mijn huidige contract.
Bij leverancier B heb ik ongeveer een maand geleden een nieuw contract voor elektriciteit aangevraagd, ingangsdatum 15 maart. Die datum heb ik gekozen omdat de overstap-boete dan wat lager is en in de wintermaanden heb ik toch geen overschot.

Nu kreeg ik vanmorgen een mail van mijn huidige leverancier: jammer dat je weggaat, binnen zoveel dagen krijg je de eindafrekening, etc, etc.
Ja wacht even, ik ga niet helemaal weg, voor gas blijf ik klant. Dus de klantenservice maar gebeld om even te controleren of dit goed gaat en nu krijg ik te horen dat dit niet kan. Alleen gas bieden ze niet aan, dus overstappen voor E betekent verplicht overstappen voor E + G.
Dat is dus tegenstijdig met het antwoord dat ik eerder kreeg. Ook na navraag bleef het antwoord dat een contract voor alleen gas niet mogelijk is. Het spreekt voor zich dat het beoogde voordeel compleet weg is als ik nu ook een nieuw contract voor gas moet afsluiten.

Als ik google naar ‘verschillende leverancier voor gas en elektriciteit’ dan zie ik nergens staan dat het niet kan. Ook uit de algemene voorwaarden van leverancier A blijkt naar mijn idee niet dat het niet kan.
Ik vermoed dus dat er financiële redenen zijn om dit te weigeren en ik vraag me af of dit wel mag.

Is een energieleverancier die gas en elektriciteit aanbiedt verplicht om dit ook per product te doen? Of mogen ze ook zelf de keuze maken om niet alleen gas aan te bieden?
Zojuist de ACM aan de lijn gehad, maar die konden hier ook geen antwoord op geven. Als het goed is wordt ik hierover teruggebeld.

Kan en mag zeker, ik heb op dit moment PowerPeers (van 1 feb tot 1 maart) voor elektra en Budget Energie voor gas tot 1 maart.

• dicksterk

Wat energieleverancier A doet mag niet, jij heft enkel je elektriciteitscontract op. mogelijk kan je het oplossen door bij je nieuwe leverancier te checken of ze expliciet alleen elektra hebben overgenomen en niet per ongeluk ook gas. leverancier A is verplicht gas gewoon te blijven leveren

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05 21:43

timovd

Voorsprong door techniek

Al eens overwogen om helemaal van het gas af te gaan? Best kans dat je dan ook een boete moet betalen voor vroegtijdig stopzetten van het gascontract, maar met een overschot is het een goede investering.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16:32
Cap schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 12:53:
Het gaat hier volgens mij niet om de boete maar om de vraag of een leverancier verplicht is gas en stroom los aan te bieden indien de klant dat wenst, of meer specifiek, of een bestaande klant met een vast gas + stroom contract het recht heeft om slechts 1 product op te zeggen of dat de leverancier het product als 1 geheel mag zien.
Dat is inderdaad precies de vraag. Ben benieuwd of ik nog wordt teruggebeld en zo ja, wat het antwoord volgens de ACM is op deze vraag.

En van leverancier A zou ik nog een voorstel krijgen, omdat ze ook wel doorhadden dat het eerder gegeven antwoord afwijkt van het huidige standpunt (nog even los van de vraag of het huidige standpunt in overeenstemming is met de wet). Maar dat voorstel zal wel inhouden dat ze de boete van leverancier B vergoeden, als ik het contract daar opzeg voor de ingangsdatum en dus voor E + G bij leverancier A blijf.

We wachten af...
timovd schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 12:58:
[...]

Al eens overwogen om helemaal van het gas af te gaan? Best kans dat je dan ook een boete moet betalen voor vroegtijdig stopzetten van het gascontract, maar met een overschot is het een goede investering.
Dat heb ik zeker overwogen en dat gaat misschien ook wel gebeuren, maar niet binnen 1 of 2 jaar. En gedurende die tijd ontvang ik liever 45 ct/kWh dan 10 ct/kWh voor mijn overschot :)

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023

Misschien eens proberen om je overschot van je zonnepanelen in te zetten voor verwarming met bijv. een Airco warmtepomp, hiermee verlaag je direct je gas verbruik flink, waardoor je uiteindelijk goedkoper uit bent.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• dicksterk
een vraag aan de mensen bij wie het hve of zondergascontract ingaat op 25 februari: tot welek datum loopt bij jullie de factuur ddie betaalt is tot 25-03 of tot een eerdere datum? ik kan zelf niet inloggen omdat de site niet goed toegankelijk voor mij is maar will niet dat ik een dubbele betaling meot doen deze maand. ik kreeg de ideal-link op de 12e ingangsdatum is de 25e

• Cmkl75
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 13-01-2025
[quote]dicksterk schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 17:08:
een vraag aan de mensen bij wie het hve of zondergascontract ingaat op 25 februari: tot welek datum loopt bij jullie de factuur ddie betaalt is tot 25-03 of tot een eerdere datum? ik kan zelf niet inloggen omdat de site niet goed toegankelijk voor mij is maar will niet dat ik een dubbele betaling meot doen deze maand. ik kreeg de ideal-link op de 12e ingangsdatum is de 25e

[ Voor 29% gewijzigd door Cmkl75 op 19-02-2022 17:28 ]

• Cmkl75
Cmkl75 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 17:16:
[quote]dicksterk schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 17:08:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7g4e_Cj6ZHSLZtbPFiZOi1iOrm4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HxYhV1BHjZk13evkTkkXDEeo.jpg?f=fotoalbum_large

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:42
dicksterk schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 17:08:
Volgens mij moest je de eerste betaling via i deal doen.
Is een voorwaarde die zei stellen stond ergens in dit topic.
Maar er zijn er hier vast die je dat beter kunnen uitleggen.

• MvdV75
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 11-03 21:50
Leveringsperiode
25 feb 2022 t/m 24 mrt 2022

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-04 20:36
Je betaalt vooruit, dus de volgende betaling/incasso zal in ergens in maart zijn voor de maand april.

• dicksterk
Max-H schreef op zondag 20 februari 2022 @ 14:17:
[...]

Apart, je zou denken dat Mijn Domein je pas op 4 maart vrijgeven.
dat kan je oude energieleverancier niet, de nieuwe neemt de 30 dagen in acht bij aanmelding. maar als je je dus aanmeld bij een nieuwe, en de ingangsdatum van de oude ligt binnen die 30 dagen periode dan zit je korter bij de oude dan 30 dagen. en daar kunnen ze niets van zeggen(tenzij ze dgb heten;-) want boetes gelden enkel bij contracten voor bepaalde tijd.

• cable-one
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:43
Mijn contract loopt in mij pas af. Ik kan nu ook nog geen verlengvoorstel van mijn huidige leverancier ontvangen daardoor.

Is het niet mogelijk om nu al een nieuw contract af te sluiten met een ingangsdatum [oude contract]
Mochten er alsnog een aantrekkelijk aanbod komen, kan ik mij beroepen op de WKOA?
De levering is immers nog niet gestart..

Of is dit een beetje te kort door de bocht?

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-04 13:18
cable-one schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 15:45:
Mijn contract loopt in mij pas af. Ik kan nu ook nog geen verlengvoorstel van mijn huidige leverancier ontvangen daardoor.

Is het niet mogelijk om nu al een nieuw contract af te sluiten met een ingangsdatum [oude contract]
Mochten er alsnog een aantrekkelijk aanbod komen, kan ik mij beroepen op de WKOA?
De levering is immers nog niet gestart..

Of is dit een beetje te kort door de bocht?
In mij.... really? :+

Anywho... WKOA geldt enkel tot 14 dagen na aangaan van je koop op afstand. Daarna zit je er aan vast, ook al krijg je je dienst pas in september geleverd.

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:33

JB

Cédric roelt!

Zucht... Innova stuurt zojuist contractbevestiging met ingangsdatum 11-4 terwijl mijn contract 2-4 afloopt :/

Mijn boefje is liev!

• Froenker
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 08-10-2025
JB schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:29:
Zucht... Innova stuurt zojuist contractbevestiging met ingangsdatum 11-4 terwijl mijn contract 2-4 afloopt :/
Zucht? Het is maar 9 dagen toch.. tegen variabel tarief?

• Koptelefoontje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-04 19:12
JB schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:29:
Ah ja precies wat ik dus ook als start datum kreeg.

Geen ramp inderdaad, wel wat vaag.

• gertjan1985
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-08-2023
Maar ook als het contract strikt genomen nog niet in is gegaan? Ik ben eerder bang dat het contract voor de daadwerkelijke ingangsdatum door leverancier ontbonden wordt...

Zullen contractanten via ZonderGas terugvallen op een moederbedrijf (EnergyZero??) met dezelfde tarieven bij omvallen?

• Cap
  • Niet online

Cap

crispo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:48:
[...]

Ik had 14-2 ook dit bericht gekregen, heb toen gelijk een mail met uitleg verstuurd naar het klantenservice mailadres en daarna ook meerdere keren in de wacht gehangen, maar omdat ik tussendoor steeds werd gebeld door andere mensen, lukte het mij maar niet om iemand te spreken te krijgen (1 keer zelf 50 minuten 'gehangen'). Hoewel in het portaal wel gewoon een contract staat (met status onbekend) ben ik heel bang dat ik nu geen gunstig contract meer van ze ga krijgen ;w
Is niet meteen reden tot wanhopen. Ik en meerdere mensen met mij met een contract per 25 of 26 feb ingangsdatum, heb tot een paar dagen geleden ook 'status onbekend' gehad. Nu staat het netjes op "in afwachting van levering per 25-2-2022". Zoek even in dit topic en je vindt het.

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-04 22:04
Cap schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:55:
[...]

Is niet meteen reden tot wanhopen. Ik en meerdere mensen met mij met een contract per 25 of 26 feb ingangsdatum, heb tot een paar dagen geleden ook 'status onbekend' gehad. Nu staat het netjes op "in afwachting van levering per 25-2-2022". Zoek even in dit topic en je vindt het.
Gelukt! Na 65 minuten in de wacht een alleraardigst meisje aan de telefoon gehad, meternummers/adressen doorgegeven en het is geregeld! Alleen nog even eerste betaling afwachten en dan krijgen we 26 maart geleverd. Nogmaals @Cap en anderen die dit topic van informatie voorzien: bedankt! Jullie hebben onze VvE waarschijnlijk veel geld bespaard de komende jaren.

• Cap
  • Niet online

Cap

@Pierre_nr1 Bij mij stond dat er gister (ingangsdatum contract) ook nog maar vandaag krijg ik in ieder geval het overzicht te zien. De standen staan echter nog op 0 met de melding "nog geen standen beschikbaar". Dus ik denk dat ik nog even geduld moet hebben voordat ze verschijnen.

Maar goed, ondertussen red ik het ook wel met slimmemeterportal.nl (gratis, handig voor het overzicht want blijft werken als je wisselt van leverancier) en mijn P1 meter.

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:03
Cap schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 09:17:
@Pierre_nr1 Bij mij stond dat er gister (ingangsdatum contract) ook nog maar vandaag krijg ik in ieder geval het overzicht te zien. De standen staan echter nog op 0 met de melding "nog geen standen beschikbaar". Dus ik denk dat ik nog even geduld moet hebben voordat ze verschijnen.

Maar goed, ondertussen red ik het ook wel met slimmemeterportal.nl (gratis, handig voor het overzicht want blijft werken als je wisselt van leverancier) en mijn P1 meter.
Dank voor je snelle reactie! Dan wachten we het nog maar even af.

• Cap
  • Niet online

Cap

@Pierre_nr1 en inderdaad, nu er een dag verstreken is werkt het.

• HereIsTom
Bij mij staat er al 2 dagen Wij wachten op je standen, bij Stedin staat nog steeds mijn oude leverancier.

[ Voor 15% gewijzigd door HereIsTom op 27-02-2022 11:47 ]

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• Cap
  • Niet online

Cap

HereIsTom schreef op zondag 27 februari 2022 @ 11:46:
[...]

Bij mij staat er al 2 dagen Wij wachten op je standen, bij Stedin staat nog steeds mijn oude leverancier.
Pas vandaag te zien hier, mijn ingangsdatum was 25e. 23e en 24e staan ook in de grafiek, nog wel even opletten bij de eindafrekening vorige leverancier want we gaan natuurlijk niet dubbel betalen voor die 2 dagen. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Cap op 27-02-2022 12:05 ]

• MvdV75
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 11-03 21:50
Cap schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:04:
[...]

Pas vandaag te zien hier, mijn ingangsdatum was 25e. 23e en 24e staan ook in de grafiek, nog wel even opletten bij de eindafrekening vorige leverancier want we gaan natuurlijk niet dubbel betalen voor die 2 dagen. ;)
Bij mij staat ook nog steeds we wachten op je standen. Ingangsdatum was 25-02-2022

We wachten maar geduldig af, bij essent was in het weekend ook nooit iets zichtbaar bij me

• HereIsTom
[...]

Ok dan wachten we nog even af. Heb bij de overgangsdatum een screenshot gemaakt van de meterstanden via de P1 meter app.

• moonlander
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-04 19:47
[...]

Hier ook ingangsdatum 25e, 23 en 24 staan ook bij mij in de grafiek!

• Cmkl75
moonlander schreef op maandag 28 februari 2022 @ 12:05:
[...]

Hier ook ingangsdatum 25e, 23 en 24 staan ook bij mij in de grafiek!
Hier ook hetzelfde ;w
Even afwachten…

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:13
Nee, het is een contract voor 3 jaar dat tot 23 december 2021 kon worden afgesloten bij Vattenfall. Ingangsdatum was maximaal 60 dagen in de toekomst. Bij mij is het op 21 februari ingegaan.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
HereIsTom schreef op maandag 28 februari 2022 @ 19:25:
[...]

Staat er als je inlogt op de site geen factuur open?
Nee, er staat geen factuur open. Ingangsdatum staat op 01-03-2022 en de machtiging is afgegeven.

• twieren
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-05 14:20
darkdesign schreef op maandag 28 februari 2022 @ 19:32:
[...]

Nee, er staat geen factuur open. Ingangsdatum staat op 01-03-2022 en de machtiging is afgegeven.
Ik heb (ongeveer) het zelfde gehad, maar dan bij ZonderGas, ik heb ze gebeld omdat levering status “onbekend” was. Na 30 minuten telefonisch contact gehad te hebben per mail een verzoek gekregen tot betaling voorschot, levering is inmiddels enkele dagen geleden begonnen.

• dicksterk
darkdesign schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:43:
[...]

Het machtigingsnummer staat ingevuld en bij betaalmethode staat automatische incasso. Ik heb van mijn bank ook een bevestiging gehad van de incassomachtiging.

Ik kijk even wat er morgen gebeurt. Er staat namelijk 'status onbekend'. Misschien kan een belletje naar HVE geen kwaad.
hve bellen heeft niet veel zin, het enige wat die voor je kunnen doen is een terugbel verozek versturen. bel het nummer op energyzero.nl die kunnen je gelijk helpen. weet je zeker dat nergnes in je spmbox zo`n ideal lijk staat? anders morgen zeker even bellen, ze zeggen nameljik overal: zonder die betaling kan het contract niet ingaan op de ingangsdatum.

• Max-H
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 11-04-2024
[...]

Heb je die 2 dagen ook vergeleken met SlimmemeterPortal? Bij mij is HVE de 26e gestart. Op de site staan nu ook 24 en 25 in de grafiek. Deze komen niet overeen(hoger) met SlimmemeterPortal. Vanaf de 26e klopt het wel.

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-04 16:42
[...]

Hier exact hetzelfde verhaal. Vrijdag leken de 23 en 24e nog niet berekend te zijn bij het totaal, maar nu lijken ze wel meegeteld te worden. Dus idd even goed opletten met de eindafrekening

• darkdesign
  • Niet online
dicksterk schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:21:
[...]

hve bellen heeft niet veel zin, het enige wat die voor je kunnen doen is een terugbel verozek versturen. bel het nummer op energyzero.nl die kunnen je gelijk helpen. weet je zeker dat nergnes in je spmbox zo`n ideal lijk staat? anders morgen zeker even bellen, ze zeggen nameljik overal: zonder die betaling kan het contract niet ingaan op de ingangsdatum.
Ik heb gebeld en ze hebben een nieuw betaalverzoek gestuurd. Vreemd dat ik die nog niet had ontvangen. Morgen gaat het contract in. Hopelijk gaan ze niet failliet en kan ik er lang van genieten :P

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:20
Weet iemand hoe het zit met de eindafrekening als je bij leverancier A voor zowel stroom als gas zit en vervolgens voor stroom overstapt naar leverancier B, maar gas nog bij leverancier A blijft afnemen?

- Krijg je dan van leverancier A een eindafrekening voor stroom voor de periode ingangsdatum t/m opzegdatum (en dus niet voor gas)?

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:20
turkeyhakan schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 12:32:
Weet iemand hoe het zit met de eindafrekening als je bij leverancier A voor zowel stroom als gas zit en vervolgens voor stroom overstapt naar leverancier B, maar gas nog bij leverancier A blijft afnemen?

- Krijg je dan van leverancier A een eindafrekening voor stroom voor de periode ingangsdatum t/m opzegdatum (en dus niet voor gas)?
Iemand enig idee?

• JoKo
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

Meer dan dit krijg je niet, misschien omdat het via GV gaat

Als de einddatum van je huidige overeenkomst binnen nu en 75 dagen na ontvangst van je energiedirect.nl overeenkomst ligt, dan wacht energiedirect.nl met overnemen tot deze datum. Ligt de einddatum van je huidige contract buiten de 75 dagen, dan schakelt energiedirect.nl je zo spoedig mogelijk over. De exacte ingangsdatum en einddatum van de overeenkomst worden in de bijlage "Mijn Energieoverzicht" bij je energiedirect.nl overeenkomst bevestigd.

Na afloop van de overeenkomst wordt deze automatisch verlengd op basis van flexibele looptijd (onbepaalde tijd) tegen het op dat moment daarvoor geldende variabele tarief. Dit tarief zal tijdig voor ingang van de verlenging persoonlijk aan je worden gecommuniceerd en is ook te raadplegen op https://www.energiedirect.nl.
Je kan de overeenkomst tussentijds opzeggen met een opzegtermijn van 30 dagen. Bij voortijdige beëindiging van de overeenkomst ben je, afhankelijk van de resterende duur van de overeenkomst, wel een opzegvergoeding verschuldigd tot een bedrag van maximaal € 125,00 per product.

Na ontvangst van je overeenkomst heb je 14 dagen de tijd om hier kosteloos van af te zien. Je dient dit persoonlijk aan te geven via de klantenservice van Consumind door telefonisch contact op te nemen via het nummer 085 303 5389 of middels het Modelformulier Herroeping Energieovereenkomst. Deze vindt je hier. (https://www.docu-menten.n...structieherroeping-35.pdf)

Indien je huidige leverancier je een opzegvergoeding in rekening brengt, compenseert energiedirect.nl je tot maximaal € 125,00 per product, wanneer je kiest voor een meerjarige overeenkomst. Je dient de compensatie binnen 3 maanden na de eindafrekening aan te vragen. De compensatie wordt binnen 4 maanden na ingang van je overeenkomst op je bankrekening overgemaakt. De regeling voor het terugbetalen van de opzegvergoeding is niet geldig bij een zakelijk contract en geldt ook niet voor verkregen cadeaus, welkomstpremies of kortingen. Klik hier voor meer informatie. (https://www.energiedirect.nl/opzegvergoeding)

energiedirect.nl dient zich te houden aan de Gedragscode Consument en Energieleverancier, en de Gedragscode Leveranciers Slimme Meters. Deze kan je hier raadplegen. (https://www.energiedirect...rden/algemene-voorwaarden)

All electric. 14 kWp, Panasonic 5 kW, Marstek 5,12 KWh, Atlantic V4

• prothello
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-03 17:14
Rick Astley schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 08:40:
De webinterface van EnergyZero (labels) is bijzonder te noemen. Telkens als ik de pagina refresh krijg ik andere getallen te zien. Er missen ook wat dagen tussendoor m.b.t. teruglevering, bijv 1 en 2 maart missen maar 3 en 5 maart staan er wel al in. Even in de gaten houden of het onder de streep klopt, ik log alles middels P1 naar HASS.
Hier hetzelfde "probleem" bij Energyzero.
Status staat op "Onbekend", verbruik van voor de ingangsdatum staat in mijn overzicht,
sommige dagen ontbreken totaal.

Het vreemdste vind ik nog wel dat voor sommige dagen de "totale energiekosten" niet matchen met som stroom+gas-teruglevering..

Daarnaast kan ik sinds vanochtend niet meer inloggen ivm een verlopen certificaat;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PKasmMGS0fzkCMcwvn4YWGfJ9Vg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oi5vHPaBn1sgB5yXyyqqwheM.png?f=fotoalbum_large

Ook hier nog geen afschrijving gezien terwijl ik als sinds 20 februari klant zou moeten zijn..
Al met al, not impressed!

• HereIsTom
prothello schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 09:26:
[...]
Hier hetzelfde "probleem" bij Energyzero.
Status staat op "Onbekend", verbruik van voor de ingangsdatum staat in mijn overzicht,
sommige dagen ontbreken totaal.

Het vreemdste vind ik nog wel dat voor sommige dagen de "totale energiekosten" niet matchen met som stroom+gas-teruglevering..

Daarnaast kan ik sinds vanochtend niet meer inloggen ivm een verlopen certificaat;
[Afbeelding]

Ook hier nog geen afschrijving gezien terwijl ik als sinds 20 februari klant zou moeten zijn..
Al met al, not impressed!
Zoals eerder hier is gemeld zijn er meerdere mensen met dat probleem en bleek dat ze helemaal niet over zijn gegaan, dus contact met ze opnemen en met de netwerkbeheerder om hun te vragen wie nu je leverancier is!

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-04 20:36
Nieuwste ontwikkeling in de Zonder Gas soap,
levering zou officieel op 26-2 ingaan, door een fout werd dit 8-2, net gebeld en een (excuus)mail ontvangen, compleet met nieuw contract met als ingangsdatum vandaag 10-3.
Volgens de mail is er een hoop fout gegaan met de nieuwe contracten eind februari, dus diegenen die ook in die periode zijn overgestapt naar Zonder Gas, controleer bij je netwerkbeheerder of je door Zonder Gas bent aangemeld, anders heb je ook kans dat je nog steeds klant bent bij je vorige leverancier, met misschien veel hogere tarieven.
"Startdatum aangepast
Vanwege een storing in ons systeem zijn in de laatste week van februari verschillende klanten niet op tijd overgezet van leverancier. Dit is, spijtig genoeg, in jouw geval ook gebeurd. Deze storing is op 8 maart opgelost, vandaar dat de datum van jouw contract versprongen is. Daarnaast kwam mijn collega er achter dat er inderdaad geen melding was gemaakt bij netbeheerder Stedin en bij jouw vorige energieleverancier. Hij heeft dit met spoed doorgezet.
"
p.s., telefoontje en de mail van afgelopen maandag hebben niet geholpen, er werd slechts een 'ticket' aangemaakt, de medewerkster die ik vandaag aan de lijn kreeg heeft wél gelijk actie ondernomen.

[ Voor 8% gewijzigd door R0181 op 10-03-2022 16:21 ]

• PJW9779
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09-2022
Boston88 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:45:
Ik werd gebeld in december door energiedirect waarom ik weg was gegaan. Zei deden toen gelijk een aanbod die 1 mei in zou gaan en voor 3jaar zou gelden. Eerste jaar 50% korting per 1 mei en dan elk jaar korting. .

Dan werd de prijs per 01-05-2022 19cent per KWH en voor gas zou het uitkomen op 99 cent per kuub. Daarna zou het dan in 2023 en 2024 ook zakker. leek mij een zeer goede deal en toen gelijk akkoord gegeven.

3 weken geleden gebeld met Energy Direct waarom er nog steeds niets op de mail was binnengekomen kwa contract etc. Toen werd mij verteld dat al de contracten die ze toen hebben aangeboden niet kunnen leveren ivm de stijgende prijzen. Terwijl ik in de mail zwart op wit de tarieven heb staan die mij zijn aangeboden.

Heel vervelend aangezien de prijzen nu alleen maar veder stijgen.

Hebben meer mensen dit gehad met Energy Direct?
In het verleden een jaartje 'ervaring' gehad met ED.

Ze hebben jou een aanbod gedaan, en je hebt dat geaccepteerd.
Daarmee heb je een contract dat ED zal moeten honoreren.
Moet je wél even hun aanbod incl. voorwaarden, en jouw acceptatie als bewijs hebben.

Als je een RBV hebt kun je daar terecht. Al staan die mbt. energiecontracten (recente faillissementen, etc.) inmiddels bekend als tamelijk stupide.

Maar als je geen RBV kun je beginnen met een stevige brief aan ED te sturen waarin je aangeeft dat je een contract met ze hebt, en dat je ze aan dat contract gaat houden, en dat je binnen 2 weken reactie wilt en anders naar de Geschillencommissie Energie stapt.

Maar je hebt wél een beetje lang gewacht met aan de bel trekken bij ED.
Wat zou de ingangsdatum van het contract zijn?

• r_kluft
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:16

r_kluft

Hmmmmmm

Verlengvoorstel gekregen voor Eneco variabel:

Eneco Hollandsewind & Zon Variabel per kWh normaal € 0,37099
Eneco Hollandsewind & Zon Variabel per kWh dal € 0,33989
Vaste leveringskosten stroom per maand € 5,99

Eneco Gas Variabel per m3 € 1,64232
Vaste leveringskosten gas per maand € 5,99

Al met al blij dat ik volgende week overstap naar Greenchoice consumentenbond collectief 3 jaar. (Afgesloten begin oktober. Ingangsdatum volgende week)

• Cap
  • Niet online

Cap

Gsus92 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 10:52:
[...]

Omdat ik zelf ook iDeal heb gekozen als betaalmethode en ook nog geen enkele factuur heb gezien. :P
Voordat je stennis gaat maken d.m.v. tv programma's en andere media kan je toch gewoon even contact zoeken met Energyzero en kijken of er iets niet goed gaat? Dus ticket indienen en/of bellen. Lijkt me een normale gang van zaken. Ik houd het ook in de gaten deze week. Mijn eerste afschrijving is in februari gedaan (ingangsdatum 25 feb) en nu zou de volgende factuur/afschrijving wel moeten komen, zo niet neem ik eind deze week even contact op.

Overigens: bij mijn vorige contract bij Energyzero (Mijn Domein Energie) had ik de gedetailleerde eindafrekening met verbruiksdata nog niet ontvangen, daar had ik van de week een ticket voor ingediend en heb ik gewoon antwoord gehad van Energyzero. Ik heb er dus vooralsnog wel vertrouwen in dat contact opnemen gaat lukken.

[ Voor 38% gewijzigd door Cap op 22-03-2022 11:08 ]

• kokkieroy
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08-12-2023
Gjpiraat schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:33:
[...]

Ik zou iedereen die via HVE/EnergyZero/Zondergas een contract heeft afgesloten vooral aanraden om even bij zijn/haar netwerkleverancier te checken of ze daadwerkelijk leveren, bij mij komen de facturen namelijk ook netjes binnen maar is de overstap nog steeds niet gerealiseerd.
Hier ook ingangsdatum 13-03... Status nog steeds onbekend. Blijkt dat we nog steeds bij United Consumers zitten en de levering nog niet is overgenomen. Zondergas gebeld. "Er wordt een onderzoek gestart naar de reden van dat wij niet gestart zijn met leveren".

Ben benieuwd. Jij al een update ontvangen?

• JB

JB

Cédric roelt!

kokkieroy schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 09:16:
[...]

Hier ook ingangsdatum 13-03... Status nog steeds onbekend. Blijkt dat we nog steeds bij United Consumers zitten en de levering nog niet is overgenomen. Zondergas gebeld. "Er wordt een onderzoek gestart naar de reden van dat wij niet gestart zijn met leveren".

Oh wow heftig... Innova is hier ook zeker meermaals afgesloten. Al deze (4 jaar) contracten starten AFAIK 11 april, dus (ook) maar even in de gaten gaan houden tzt.

Mijn boefje is liev!

• Gjpiraat
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 01-05 22:47
kokkieroy schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 09:16:
[...]

Ik krijg wanneer ik bel steeds hetzelfde antwoord: iemand moet handmatig het contract aanpassen en activeren, diegene is heel druk, maar er wordt een spoedje van gemaakt dus nu moet het echt opgelost worden. Vervolgens gebeurt er weinig. Ik lees echter dat het bij velen goed gaat dus ik houd hoop!

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Ad Hox

N/A

Ik wil hier graag mijn ervaring delen met HVE/EnergyZero:

Op 26-1 een contract afgesloten met HVE per 31-3-2022. Vervolgens netjes op de hoogte gehouden m.b.t. incassomachtiging en eerste iDeal betaling.

In de tussentijd wel een e-mail gekregen dat HVE stop en doorgaat als EnergyZero.

Gisteren even met Greenchoice gebeld (vorige leverancier) en de opzegging was goed doorgekomen. Vandaag, op de ingangsdatum van mijn nieuwe contract, kreeg ik een welkomst e-mail van EnergyZero dat mijn levering is gestart. Ik kan inloggen op Mijn HVE en zie daar nu staan 'Begonnen met levering' (was tot gisteren 'Onbekend'). En dat het nog 0 dagen duurt voordat ik mijn verbruik ga zien, morgen hopelijk :+

Het is alleen nog niet doorgevoerd op Mijn Stedin, maar ik kan me voorstellen dat zoiets niet realtime is en enige verwerkingstijd nodig heeft.

Al met al een hele goede ervaring met EnergyZero/HVE en ik kijk uit naar de aankomende 5 jaar :)

[ Voor 4% gewijzigd door Ad Hox op 31-03-2022 10:19 ]

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:03
Ad Hox schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:17:
Ik wil hier graag mijn ervaring delen met HVE/EnergyZero:

Op 26-1 een contract afgesloten met HVE per 31-3-2022. Vervolgens netjes op de hoogte gehouden m.b.t. incassomachtiging en eerste iDeal betaling.

In de tussentijd wel een e-mail gekregen dat HVE stop en doorgaat als EnergyZero.

Gisteren even met Greenchoice gebeld (vorige leverancier) en de opzegging was goed doorgekomen. Vandaag, op de ingangsdatum van mijn nieuwe contract, kreeg ik een welkomst e-mail van EnergyZero dat mijn levering is gestart. Ik kan inloggen op Mijn HVE en zie daar nu staan 'Begonnen met levering' (was tot gisteren 'Onbekend'). En dat het nog 0 dagen duurt voordat ik mijn verbruik ga zien, morgen hopelijk :+

Het is alleen nog niet doorgevoerd op Mijn Stedin, maar ik kan me voorstellen dat zoiets niet realtime is en enige verwerkingstijd nodig heeft.

Al met al een hele goede ervaring met EnergyZero/HVE en ik kijk uit naar de aankomende 5 jaar :)
Dat is mijn ervaring ook, allemaal prima verlopen.

btw...na 1 maand staat er bij 'mijn Stedin' nog steeds niets, dat duurt dus blijkbaar even. Stedin heeft wel bevestigd dat EnergyZero mijn leverancier is.

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-05 22:01
libo1949 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 14:25:
Ik heb ook een vraag. Ons contract met Greenchoice loopt op 17 mei af. Ik kreeg na aandringen van mijn kant via whatsapp te horen dat het contract dan wordt omgezet in een variabel contract.
We hebben nu 24 zonnepanelen en zijn energie neutraal (elektra). In mei komen er 20 zonnepanelen bij (op het NW) en dan verwacht ik ca 6000 kWh terug te kunnen leveren. Hopelijk wordt de bestelde warmtepomp dit jaar ook nog geleverd.
We verbruiken nu nog 2200 m3 gas op jaarbasis, maar in de zomermaanden is het maar 12m3 per maand.

Ik begrijp uit dit forum dat het voordelig kan zijn om over te stappen naar Eneco/Delta/Engie omdat zij een hoge teruglever vergoeding geven.

Paar vragen:
- hoe lang van te voren moet ik opzeggen bij GC en hoe lang van te voren moet ik een nieuw contract afsluiten? Ik heb Eneco gebeld en de dame raadde aan om nog te wachten omdat ze het binnen een dag kunnen regelen, maar klopt dit?
- welke leverancier heeft de voorkeur?
Ik heb eind vorige week een contract afgesloten bij eneco (zit nu bij greenchoice) met ingangsdatum 2 mei. Na berichten hier dat het ook sneller moet kunnen net even contact opgenomen en ben vanaf morgen klant bij eneco als alles goed gaat. Dan heb ik gas nog goedkoop bij GC en stroom krijg ik duur terug bij eneco. Per saldo krijg ik dan geld voor energie pv betalen, voor zolang het duurt.

• Soru
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik stel met opzet even deze voor de hand liggende vraag.

Als mijn huidige energiecontract stelt dat deze loopt tot 02-08-2022 dan moet de ingangsdatum van een contract bij een andere partij per deze datum in gaan toch? Er is geen sprake van een behoefte aan vervroegd beëindigen.

[ Voor 11% gewijzigd door Soru op 06-04-2022 13:29 ]

• JB

JB

Cédric roelt!

Soru schreef op woensdag 6 april 2022 @ 13:28:

Als mijn huidige energiecontract stelt dat deze loopt tot 02-08-2022 dan moet de ingangsdatum van een contract bij een andere partij per deze datum in gaan toch? Er is geen sprake van een behoefte aan vervroegd beëindigen.
Moet niet maar eventuele kortingen loop je mis en/of opzegboetes krijg je dan voor je kiezen. Hier start nieuw contract een week later omdat Innova niet eerder kan leveren, dus heb ik nog een week variabel tarief.

Mijn boefje is liev!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-05 19:19
Soru schreef op woensdag 6 april 2022 @ 13:28:

In principe: ja, helemaal gelijk. Een contracteinddatum is volgens de sectordefinitie van NEDU altijd een tot-datum.
Echter wil dat niet zeggen dat de nieuwe leverancier dan ook moet starten. Er is geen regel die verplicht tot het netjes direct aansluiten van contracttermijnen.

In de praktijk is het ook een bende en is er een groot verschil in vraagstellingen en interpretaties. Bijvoorbeeld:
- Wanneer loopt je huidige contract af?
- Wat is de einddatum van je huidige contract?
- Wanneer mogen we beginnen met leveringen?

Hierboven wordt overigens al een paar keer aangehaald dat je bij een te vroege overname direct een opzegvergoeding zou moeten betalen en geen recht meer hebt op een eventuele welkomstbonus.
Op zich klopt dat, maar veel leveranciers zijn aangesloten bij Energie Nederland en dienen zich daarom te houden aan de "Gedragscode Consument en Energieleverancier".
De aangesloten partijen kun je hier vinden.

Hierin is artikel 8.9 interessant:
8.9 [...] Op basis van deze regelgeving brengt de bestaande leverancier bij een overstap naar een andere leverancier geen opzegvergoeding in rekening bij een consument en betaalt de eventueel uit te keren cashback of andere eenmalige beloning indien de overstapdatum 2 weken of korter voor de eindecontractdatum van zijn geldende leveringsovereenkomst valt.
Is bij sommige leveranciers echter wel een gevalletje van 'gelijk hebben is niet hetzelfde als gelijk krijgen' ;)

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:20
Ik heb eens een nieuw contract op de ingangsdatum van het huurcontract gezet, terwijl ik de sleutel al eerder kreeg. Voor die week of wat heeft Liander een maandverbruik in rekening gebracht. Geen vragen of waarschuwing, gewoon de rekening met kennelijk een aardige strafmarge. Was inderdaad volkomen onduidelijk hoe ze aan dat bedrag kwamen, wel moest ik de standen doorgeven.

Lesje geleerd.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-05 19:19
Brent schreef op woensdag 13 april 2022 @ 12:51:
[...]

Ik heb eens een nieuw contract op de ingangsdatum van het huurcontract gezet, terwijl ik de sleutel al eerder kreeg. Voor die week of wat heeft Liander een maandverbruik in rekening gebracht. Geen vragen of waarschuwing, gewoon de rekening met kennelijk een aardige strafmarge. Was inderdaad volkomen onduidelijk hoe ze aan dat bedrag kwamen, wel moest ik de standen doorgeven.

Lesje geleerd.
Pff zuur zeg. Dit mag ook wel echt een heel stuk transparanter en consequenter. De ene netbeheerder stuurt rustig elke week een briefje dat het toch wel eens tijd wordt voor een leverancier, de ander doet zoiets. En als ze met het verkeerde/goede been uit bed zijn gestapt is het precies andersom, geen pijl op te trekken lijkt het wel.

alki schreef op woensdag 13 april 2022 @ 09:09:
[...]
Wel duur 2 weken geleden gaven ze nog 1,72m3 voor gas
Sinds die twee weken is de inkoop dan ook alleen maar omhoog gegaan.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/baFIo3E.png

[ Voor 59% gewijzigd door Melkunie op 13-04-2022 13:51 ]

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-05 20:33
Iets andere situatie dan een overstap, maar toch:

Wij hebben op 28 april de sleutel gekregen van ons nieuwe koophuis. Op 24 april heb ik een contract voor de levering afgesloten bij "Mega'. Op dat moment veruit de goedkoopste, en die konden ook het snelst leveren. Ingangsdatum levering is 1 mei 2022.

Alleen als ik nu bij mijn stedin kijk, staat er nog steeds dat er geen energieleverancier bekend is. Mega is alleen bereikbaar per email en daar heb ik nog geen reactie van gekregen.

De vraag is: Wat nu? :F

• Wolly
  • Niet online
FrankoNL schreef op maandag 2 mei 2022 @ 10:52:
Iets andere situatie dan een overstap, maar toch:

Wij hebben op 28 april de sleutel gekregen van ons nieuwe koophuis. Op 24 april heb ik een contract voor de levering afgesloten bij "Mega'. Op dat moment veruit de goedkoopste, en die konden ook het snelst leveren. Ingangsdatum levering is 1 mei 2022.

Alleen als ik nu bij mijn stedin kijk, staat er nog steeds dat er geen energieleverancier bekend is. Mega is alleen bereikbaar per email en daar heb ik nog geen reactie van gekregen.

De vraag is: Wat nu? :F
Even afwachten, na een paar weken krijg je vanzelf een paar brieven van Stedin dat je je ergens moet aanmelden als het nog niet gelukt is. In de tussentijd krijg je gewoon energie geleverd.

• Jeuris1982
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 31-01 15:01
Hallo,

Ik heb ook een aanbod van energiedirect.nl ontvangen voor 3 jaar als oud-klant. (Ben een Welkom/Eneco klant tot 01-11)

Heb een altijd dalen aanbod ontvangen voor deze tarieven met ingangsdatum van 20-07:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/An-HH2RV5iTSINSR8qZyHEBQXN0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jG2oQ5wrEZNEoI1lf3hGf0eH.jpg?f=fotoalbum_large

Twijfel echter hoe aantrekkelijk het is…
Wat is jullie advies, wachten tot over paar maanden..?

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:07
Niet eens zo slecht idd, ervan uitgaande dat de gasprijzen zeker niet omlaag zullen gaan de komende tijd. Zit nu bij Coolblue energie voor 1,14 per m3, en een schamele 0,11 per kwh voor teruglevering. Dat contract loopt ergens volgend jaar Q2 af, dus mogelijk interessant om dit tegen die tijd in te laten gaan.

Lees idd nergens iets over salderings-tarieven, of ingangsdatum...

• migchiell
  • Laatst online: 00:19
Vorige maand liep mijn contract bij Vandebron af, overgestapt naar Coolblue. Nu toch maar opnieuw overgestapt naar Greenchoice/Unive, scheelt €120 per maand met Coolblue. Dus overstapboete bij Coolblue (2x €50) kan makkelijk uit.

Maar... over die overstapboete zegt Greenchoice in haar voorwaarden dit:

Greenchoice vergoedt aan u de eventueel door u aan uw vorige
energieleverancier betaalde opzegvergoeding met inachtneming van de actievoorwaarden
compensatievergoeding.

Terwijl ze direct na de aanmelding op de site dit zeggen:

Het is zo ver! Je krijgt 100% groene energie bij jou thuis vanaf de door jou opgegeven datum. Let op: zorg dat je bij een overstap de einddatum van je vorige leverancier controleert. Ligt deze datum na je overstapdatum? Neem dan contact op met onze klantenservice en voorkom eventuele extra kosten bij je vorige leverancier.

Iemand al ervaring hoe Greenchoice hiermee omgaat?

Mijn contract bij Coolblue loopt pas over 11 maanden af, daar wil ik niet op wachten, ik wil dus het contract openbreken. Ik heb bij Greenchoice nu ingangsdatum 01-07-2022 opgegeven. Ik ga er vanuit dat Coolblue me de opzegboete in rekening brengt.

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-04 07:50

R-B

Blokkert

frickY schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:08:
[...]

Ik heb me vrijdag aangemeld voor Energie van de Boer van Unive via Greenchoice, maar nog steeds geen bevestiging gehad. Ik zie ook niets in Mijn Greenchoice, waar ik mijn huidige contract had die begin deze maand is verlopen.
Via Whatsapp wordt niet gereageerd en telefonisch sta je oneindig in een wachtrij, zogezegd wegens drukte.

Werkt dit aanmelden bij anderen wel nog steeds?
Heb jij bevestiging gehad @burnoutpc?
Yes! :)

Gister aangemeld, direct account bevestiging
Zojuist mijn contract ontvangen.

Ingangsdatum 25-06.

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

• bjkmemo8
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-04 15:39
R-B schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:10:
[...]

Yes! :)

Gister aangemeld, direct account bevestiging
Zojuist mijn contract ontvangen.

Ingangsdatum 25-06.
vanwaar de keuze voor greenchoice? ze zijn niet de voordeligste

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Janpietertje89 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 17:38:
M'n vattenfal contract loopt op 30 juni af (raar trouwens, ik had blijkbaar een contract van 11 maanden in plaats van een jaar, was ingegaan op 2 Aug vorig jaar en loopt af op 30 Jun terwijl ik dacht een jaarcontract af te sluiten maar dat terzijde)

Zojuist nieuwe tarieven ontvangen:
Stroom Variabel
Vaste leveringskosten € 5,99
Normaaltarief € 0,336029
Daltarief € 0,285935

Gas Variabel
Vaste leveringskosten € 5,99
Variabele kosten € 1,639332

Dat zijn prijzen inclusief 21%btw, energiebelasting, Opslag Duurzame Energie en Klimaattransitie (ODE). Kortom, lijken me erg mooie prijzen, zie geen reden om over te stappen.
Vattenfall houdt de maand waarin je het afsluit aan voor de contractsduur (en dus niet de ingangsdatum). Ik heb bijna hetzelfde: nieuw contract is ingegaan in september 2021, maar aangevraagd in juli 2021. Resultaat: contract loopt tot 31 juli.

Ik hoop overigens op vergelijkbare tarieven uit te komen... een stuk beter dan de tarieven van de meeste modelcontracten :)

• Susje
  • Laatst online: 21-03 08:39
31 mei heb ik via Mijn vd Bron een eenjarig vast contract afgesloten met ingang van 1 juni. Via de site was er geen mogelijkheid om die 1 juli in te laten gaan. Daarom heb ik gebeld met vd Bron en de ingangsdatum van 1 juli vast laten leggen. Op 2 juni kreeg ik daarvan een mail met tarieven en de ingangsdatum van 1 juli. Nu zegt vd Bron dat de 14 dagen bedenktermijn 31 mei al is gestart ipv 2 juni. Is dit ook werkelijk zo?

• Wolly
  • Niet online
Susje schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 14:33:
31 mei heb ik via Mijn vd Bron een eenjarig vast contract afgesloten met ingang van 1 juni. Via de site was er geen mogelijkheid om die 1 juli in te laten gaan. Daarom heb ik gebeld met vd Bron en de ingangsdatum van 1 juli vast laten leggen. Op 2 juni kreeg ik daarvan een mail met tarieven en de ingangsdatum van 1 juli. Nu zegt vd Bron dat de 14 dagen bedenktermijn 31 mei al is gestart ipv 2 juni. Is dit ook werkelijk zo?
Bedenktijd gaat in vanaf de dag dat je het contract hebt afgesloten.

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Timmy schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 21:21:
[...]

Misschien heb ik het gemist maar volgens mij heeft Energiedirect de tarieven vanaf 1 juli nog niet gepubliceerd...
Dit gaat om Greenchoice, en ik doende ingangsdatum 1 juli, dus ik neem toch aan dat ze de tarieven van dat moment berekenen? Of doen ze er dan een schep bovenop?

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:33
koelkast schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 21:24:
Dit gaat om Greenchoice, en ik doende ingangsdatum 1 juli, dus ik neem toch aan dat ze de tarieven van dat moment berekenen? Of doen ze er dan een schep bovenop?
Sorry ik bedoelde Greenchoice. Volgens mij moeten die de tarieven nog publiceren...

• Gaafy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-06-2024
Ik heb afgelopen weekend bij Greenchoice het Unive Drie jaar dalen abonnement afgesloten. Ik was al klant bij GC. Nu krijg ik het volgende bericht:
Beste heer,

Fijn dat u opnieuw voor Greenchoice kiest. Met uw keuze voor 3 jaar Duurzaam Dalen Univé leveren wij u de komende tijd écht groene stroom en bosgecompenseerd gas. Zo kunnen wij samen met onze klanten blijven werken aan een duurzame wereld.

Hieronder ziet u een overzicht van de door u gekozen tarieven. Vanaf de ingangsdatum ziet u de tarieven ook op Mijn Greenchoice.

Contractgegevens
Ingangsdatum: 1 juli 2022
Einddatum: 1 januari 2023, daarna variabel met het op dat moment geldende variabele tarief
Die einddatum van het contract klopt natuurlijk niet. Wat staat hierover in jullie mails?

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04 23:32
Gaafy schreef op maandag 20 juni 2022 @ 15:40:
Ik heb afgelopen weekend bij Greenchoice het Unive Drie jaar dalen abonnement afgesloten. Ik was al klant bij GC. Nu krijg ik het volgende bericht:

[...]

Die einddatum van het contract klopt natuurlijk niet. Wat staat hierover in jullie mails?
Contractgegevens
Ingangsdatum: 1-9-20222
Einddatum: 1-9-2025, daarna variabel met het op dat moment geldende variabele tarief

En nee, het was geen bewuste keuze van mij om het contract over 18.200 jaar in te laten gaan :+

[ Voor 10% gewijzigd door Maestro op 20-06-2022 15:44 ]

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

• ChimaeraNL
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-08-2025
Gaafy schreef op maandag 20 juni 2022 @ 15:40:

[...]

Fijn dat u opnieuw voor Greenchoice kiest. Met uw keuze voor 3 jaar Duurzaam Dalen Univé leveren wij u de komende tijd écht groene stroom en bosgecompenseerd gas. Zo kunnen wij samen met onze klanten blijven werken aan een duurzame wereld.

Hieronder ziet u een overzicht van de door u gekozen tarieven. Vanaf de ingangsdatum ziet u de tarieven ook op Mijn Greenchoice.

Contractgegevens
Ingangsdatum: 27-06-2022
Einddatum: 27-06-2025, daarna variabel met het op dat moment geldende variabele tarief

• SaittamW
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:08
Siepie schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 06:35:
[...]

Ik heb hierboven even de link van de Greenchoice/Univé drie jaar duurzaam dalen opnieuw gequote voor de mensen die op zoek zijn naar vast contract. Ik heb deze ook afgesloten een paar weken geleden en kreeg ook geen bevestiging (ook niet na meer dan twee dagen wachten). Kwam doordat ik al bestaande klant bij GC was, denk ik. Uiteindelijk heb ik bevestiging kunnen krijgen via een whatsapp naar hun servicedesk. Overigens heb ik in mijn bevestiging weer een andere variant staan die de contracttermijn beschrijft. Bij mij staat er bij einddatum: “1 juli 2023, daarna tot 1 juli 2025 met een nieuw tarief” . Ik ga er vooralsnog maar vanuit dat dat wel correct is, want door de dalen-constructie is er na 1 jaar inderdaad een nieuw tarief.
Ik ben eerder klant geweest bij Greenchoice en kreeg het contract voor 3 jaar Duurzaam Dalen de volgende dag. Meteen na het afsluiten zag ik wel na het inloggen bij Greenchoice dat ik een nieuw contract had doordat mijn adres er dubbel in stond met een nieuwe ingangsdatum. Dag daarop kreeg ik het contract.

Bij mij staat in de mail als in het contract zelf een einddatum van 3 jaar later na de ingangsdatum.

Mail: "Jouw keuze
Je hebt gekozen voor 3 jaar Duurzaam Dalen Unive. Dit contract loopt 26-06-2025 af."

Contract:
Begindatum: 26-06-2022
Einddatum: 26-06-2025
Contractduur: 36 maanden

In het contract staan de tarieven van het eerste jaar en een verwijzing naar het tabel met de tarieven van het eerste, tweede en derde jaar die ook op de website te vinden is.

Apart dat ze verschillende varianten hebben voor hetzelfde product... Het zinnetje wat jij aanhaalt kan ik niet vinden.
Pagina: 1 2 3 4 5

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4