Blijkbaar zit daar dan ook nog verschil in: ik heb op 1-12 het 3-jarige energiecadeau-contract aangevraagd en op 2-12 daarvan het contract gekregen. Ingangsdatum levering 1-1-2022, einddatum 31-12-2024 en een looptijd 'tot 36 maanden'.turkeyhakan schreef op woensdag 22 december 2021 @ 06:25:
[...]
Je contract loopt vanaf het moment van de bevestiging + een paar dagen. Ben ik ook vandaag achter gekomen.
Ik heb het gisteren aangevraagd (zonder datum), in contract staat 19-2 (60 dagen standaard als er geen datum bekend is) en looptijd tot 34 maanden (einddatum 31 december 2024). Ze tellen het contractperiode blijkbaar vanaf 1-1?dennistd schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:55:
[...]
Blijkbaar zit daar dan ook nog verschil in: ik heb op 1-12 het 3-jarige energiecadeau-contract aangevraagd en op 2-12 daarvan het contract gekregen. Ingangsdatum levering 1-1-2022, einddatum 31-12-2024 en een looptijd 'tot 36 maanden'.
Als je geen datum bij VF invult, zal ingangsdatum 20-2 zijn. Stel uiterlijk dat je op 13-1 een tijdelijke leverancier krijgt, opzeggen 30 dagen, dan zou het 13-2 bij VF kunnen ingaan. Maar bij Welkom Energie klanten kon men blijkbaar gelijk cq eerder overstappen zonder 30 dagen aan Eneco vast te zitten?robbies schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:44:
[...]
1. Daar zijn verschillende versies van. In het slechtste geval krijg je idd een variabel contract bij een of andere leverancier waar je 30 dagen aan vast zit. Bij VF krijg ik verschillende antwoorden. Dat zij het wel eerder kunnen laten ingaan als de blokkade er vanaf is.
2. Drie jarig xl contract van VF is het beste op de markt als je tenminste veel gas gebruikt. Na 4 maanden of zo heb je een evt overstapboete er al uit. En je weet nu niet hoe de prijzen zich ontwikkelen. Dus zekerheid kopen is ook wel lekker.
Waarom zou je geen begindatum invullen. Hoe eerder hoe beter. Als je vandaag bij VF afsluit dan is de vroegste overstapdatum 5-1-2022 (ivm anuleringsperiode). Wordt het later dan heb je in ieder geval je vaste contract.zx9r_mario schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:47:
[...]
Als je geen datum bij VF invult, zal ingangsdatum 20-2 zijn. Stel uiterlijk dat je op 13-1 een tijdelijke leverancier krijgt, opzeggen 30 dagen, dan zou het 13-2 bij VF kunnen ingaan. Maar bij Welkom Energie klanten kon men blijkbaar gelijk cq eerder overstappen zonder 30 dagen aan Eneco vast te zitten?
Je kunt VF doorgeven dat ingangsdatum eerder wordt. Aangezien er van Fenor nog niks bekend is en of je gehouden wordt aan 30 dagen opzegtermijn van de door hun toegewezen leverancier.robbies schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:49:
[...]
Waarom zou je geen begindatum invullen. Hoe eerder hoe beter. Als je vandaag bij VF afsluit dan is de vroegste overstapdatum 5-1-2022 (ivm anuleringsperiode). Wordt het later dan heb je in ieder geval je vaste contract.
Er zijn hier zelfs ex-Fenor-klanten die al per 1 januari energie via Vattenfall gaan afnemen. Dat lijkt geen enkel probleem te zijn. Ik zou dan ook gewoon kiezen voor een ingangsdatum van 1 januari. Vattenfall vindt het blijkbaar allemaal prima en hoe eerder je het geregeld hebt, hoe kleiner de kans dat er nog een kink in de kabel komt.robbies schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:49:
[...]
Waarom zou je geen begindatum invullen. Hoe eerder hoe beter. Als je vandaag bij VF afsluit dan is de vroegste overstapdatum 5-1-2022 (ivm anuleringsperiode). Wordt het later dan heb je in ieder geval je vaste contract.
[ Voor 28% gewijzigd door TexMex op 22-12-2021 13:55 ]
1 januari lukt niet, vandaag afgesloten en de ingangsdatum is gewijzigd naar 5-1 ivm de annuleringsperiode. En ook al geef je aan dat deze korter mag zijn dan blijft het 5-1.TexMex schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:54:
[...]
Er zijn hier zelfs ex-Fenor-klanten die al per 1 januari energie via Vattenfall gaan afnemen. Dat lijkt geen enkel probleem te zijn. Ik zou dan ook gewoon kiezen voor een ingangsdatum van 1 januari. Vattenfall vindt het blijkbaar allemaal prima en hoe eerder je het geregeld hebt, hoe kleiner de kans dat er nog een kink in de kabel komt.
Die andere waren er eerder bij dus.
Wellicht dat het telefonisch nog te regelen is, maar anders is 5 januari natuurlijk ook prima!robbies schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:57:
[...]
1 januari lukt niet, vandaag afgesloten en de ingangsdatum is gewijzigd naar 5-1 ivm de annuleringsperiode. En ook al geef je aan dat deze korter mag zijn dan blijft het 5-1.
Die andere waren er eerder bij dus.
@zx9r_mario Blijkbaar is het vroege overstappen erg lastig tegen te houden door een leverancier. Zie ook: ps3gamer in "Afhandeling faillissement FENOR Energie". Dus ik zou persoonlijk niet afwachten tot Fenor al zijn zaakjes heeft afgehandeld. Dat afwachten gaat waarschijnlijk niet in je voordeel zijn.
Ik had het aan VF gevraagd, zodra de bedenktijd voorbij is kan VF het contract gelijk laten ingaan. Contract is wel binnen, dus kan er geen kink in de kabel komen.TexMex schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:54:
[...]
Er zijn hier zelfs ex-Fenor-klanten die al per 1 januari energie via Vattenfall gaan afnemen. Dat lijkt geen enkel probleem te zijn. Ik zou dan ook gewoon kiezen voor een ingangsdatum van 1 januari. Vattenfall vindt het blijkbaar allemaal prima en hoe eerder je het geregeld hebt, hoe kleiner de kans dat er nog een kink in de kabel komt.
Gewoon aanvragen via deze link en aangeven dat je van een andere leverancier komt. Daar heb je de klantenservice helemaal niet voor nodig. Ingangsdatum op 1 januari zetten (dat is gewoon mogelijk als je al Vattenfall-klant bent). Dan komt het volgens eerdere Tweakers helemaal goed. Je krijgt alleen geen welkomstcadeau maar wel de gunstige tarieven.LiquidSmoke schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:05:
Jammer, kan geen gebruik maken van de VF actie omdat ik al klant ben met het modelcontract:
"
Goedemorgen, helaas is het niet mogelijk om via dit kanaal het contract voor 'Energiecadeau XL Groen uit Nederland en VastePrijsGas tot 3 jaar aan te bieden, die is alleen voor nieuwe klanten, en daarnaast is die momenteel via de klantenservice uberhaupt niet te regelen ( via dit kanaal of telefonisch) Ik kan je echter verzekeren dat jouw tarieven na 1 januari 2022 onderstaande blijven tot 1 juli 2022 er zal dan ook geen aanpassing meer komen hiervoor 😃
Stroom normaal: € 0,281434 per kWh
Stroom dal: € 0,242714 per kWh
Gas: € 1,258787 per m3
"
De tarieven gaan idd omhoog per 1 januari en de 3 jaar vast actie zou toch een deftige besparing opleveren. Dan is het wachten op de volgende aanbieder met redelijke tarieven of een mooie actie
[...]
Zie bovenstaand, dat gaat dus helaas niet
Gewoon via de website regelen en kiezen voor een ingangsdatum van 1 januari. Vattenfall regelt het daarna allemaal wel en schuift desnoods de datum nog een paar dagen op.Batsiaan schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:13:
[...]
Nou net even Vattenfall gebeld. Mevrouw aan de telefoon was erg in de war door mijn verzoek! Volgens haar moest ik maar afwachten tot bekend was bij welke energieleverancier ik terecht zou komen. Ook was ze niet bekend met het eventueel naar voren schuiven van de contract termijn na de 14 dagen bedenktijd. Als klap op de vuurpijl kon ze niet eens een 3 jarig contract afsluiten via de telefoon. Dit moest ik maar via de website doen.
Heb ik gewoon een onbehulpzame verkoopster gesproken of hebben jullie het via de website zelf afgesloten? En als ik dat doe moet ik dan de contract ingang op Februari neerzetten en dan in Januari bellen als er geen blokkade is zodat ze het eerder kunnen laten ingaan?
Als dit de geboden variabele tarieven tot 1 juli zijn dan wist ik het wel. Gewoon blijven. Scheelt niet zoveel met het 3 jarig contract. En in juli kan je altijd nog kijken.TexMex schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:14:
[...]
Gewoon aanvragen via deze link en aangeven dat je van een andere leverancier komt. Daar heb je de klantenservice helemaal niet voor nodig. Ingangsdatum op 1 januari zetten (dat is gewoon mogelijk als je al Vattenfall-klant bent). Dan komt het volgens eerdere Tweakers helemaal goed. Je krijgt alleen geen welkomstcadeau maar wel de gunstige tarieven.
Is hier al meerdere malen besproken. Even terugzoeken.klopping schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:27:
Ik werd net door Essent gebeld. Essent kwam met de superdalen aanbieding bij 3 jaar. Warbij Gas van 1,65 naar 3 maanden 1,10 wordt en stroom (normaal) 0,405 naar 0,243 en dal van 0,368 naar 0,225..
Wat vinden jullie van deze deal?
Ik heb dit afgesloten met ingangsdatum 01-05.
Tot die tijd modelcontract Vattenfall.
Waarom stap je pas 1 mei over?RonaldPK schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:30:
[...]
Is hier al meerdere malen besproken. Even terugzoeken.
Ik heb dit afgesloten met ingangsdatum 01-05.
Tot die tijd modelcontract Vattenfall.
Gedaan. Ben benieuwd. We gaan het zienTexMex schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:16:
[...]
Gewoon via de website regelen en kiezen voor een ingangsdatum van 1 januari. Vattenfall regelt het daarna allemaal wel en schuift desnoods de datum nog een paar dagen op.
Hoe dan ook valt er wel een last van m'n schouders. Was bang dat ik straks 200+p/m moest gaan betalen maar dat blijkt nu toch wel mee te vallen.
[ Voor 14% gewijzigd door Batsiaan op 22-12-2021 14:40 ]
Ik heb gisteren VF aangevraagd zonder datum, ingangsdatum was 19-2. Heb zojuist via whatsapp VF de ingangsdatum laten vervroegen naar 5-1. Even later kwam contract met de nieuwe datum per mail binnen.
In een andere post konden Welkom Energie gelijk overstappen omdat dit door zo door de markt geautomatiseerd overstappen zo gemakkelijk mogelijk werd gemaakt.
In een andere post konden Welkom Energie gelijk overstappen omdat dit door zo door de markt geautomatiseerd overstappen zo gemakkelijk mogelijk werd gemaakt.
[ Voor 28% gewijzigd door zx9r_mario op 22-12-2021 15:12 ]
Ik heb het modelcontract sinds begin november (komende vanaf Welkom) en heb juist vanochtend het 3-jarig contract afgesloten met ingangsdatum 1 jan 22. Op de site aangegeven dat ik overstapper was.[Deva] schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:51:
Zijn er mensen die van VF modelcontract naar VF 3 jarig zijn gegaan?
Gaat VF hierin akkoord en geldt dan nog steeds het opzegtermijn, stel dat ik dit vandaag zou beslissen?
Contractbevestiging is inmiddels binnen. Wel met de opmerking 'De actie waarvoor u zich heeft aangemeld, is een actie voor nieuwe klanten. Omdat u al klant bij ons bent, komt u helaas niet in aanmerking voor het welkomstcadeau van deze actie.'
Ja, maar NA de vensterperiode. Dat onderscheid moet je blijven maken. Fenor klanten zitten nog in de vensterperiode.zx9r_mario schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:09:
Ik heb gisteren VF aangevraagd zonder datum, ingangsdatum was 19-2. Heb zojuist via whatsapp VF de ingangsdatum laten vervroegen naar 5-1. Even later kwam contract met de nieuwe datum per mail binnen.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Welke ingangsdatum heb je nu uiteindelijk gekozen? Ergens eind februari?RichieB schreef op woensdag 22 december 2021 @ 21:57:
[...]
Als ik dat doe krijg ik "Kies een startdatum tussen 1 en 60 dagen in de toekomst" te zien en gaat de site niet verder.
[...]
Die opzegvergoeding is het probleem niet.. maar met mijn huidige contract betaal ik tot 16 maart 2022 maar €0,15 per kWh. Beetje zonde om dat te vroeg op te zeggen..
[ Voor 9% gewijzigd door TexMex op 23-12-2021 19:28 ]
Ik heb niets ingevuld. In het contract staat 21 februari 2022. Dat is over 60 dagen. Eigenlijk 3 weken te vroeg, dat kost me zo'n €100 maar ik heb nu wel de garantie dat ik de komen 3 jaar geen woekerprijzen hoef te betalen.TexMex schreef op donderdag 23 december 2021 @ 19:18:
[...]
Welke ingangsdatum heb je nu uiteindelijk gekozen? Ergens eind februari?
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Ik heb als Fenor klant nu een VF contract met 5-1 als ingangsdatum. Staat deze datum nu vast of kan de curator of de nieuwe tijdelijke leverancier (nog onbekend) roet in het eten gooien dat bijv de datum later wordt?
Ik ook ex Fenor klant. Ook contract afgesloten bij VF per 5-1-2022. Enige verschil met jou is dat ik een bevestiging van opzegging heb ontvangen van Fenor toen ze nog niet failliet waren.zx9r_mario schreef op donderdag 23 december 2021 @ 20:02:
Ik heb als Fenor klant nu een VF contract met 5-1 als ingangsdatum. Staat deze datum nu vast of kan de curator of de nieuwe tijdelijke leverancier (nog onbekend) roet in het eten gooien dat bijv de datum later wordt?
De normale procedure is dat we eerst naar de leverancier moeten gaan die de curator of de ACM bepaalt. Dat is een variabel contract waar je 30 dagen aan vast zit.
Ik zat met dezelfde vraag en kreeg verschillende antwoorden van de klantenservice van VF.
- een zei de normale procedure
- de ander zei dat zodra de blokkade bij Fenor is opgeheven het contract gewoon ingaat.
In een ander forum van Welkom energie las ik dat de systemen zo werken dat na vrijgeven blokkade de overgang gewoon geregeld wordt.
Dus afwachten. We hebben iid geval nog net op tijd een goede deal gescoord bij VF.
Ik had als ex-Fenor klant ook die VF deal gepakt. Bij mij is het contract vinkje groen en ook dat het oude energiecontract opgezegd is. (ingangsdatum 5-1)robbies schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 14:51:
[...]
Je hebt in ieder geval een vinkje bij "we hebben je energiecontract opgezegd" Die van mij gaat 5-1 in maar daar staat dat vinkje nog niet. (Overigens kon ik niet afzien van de bedenkperiode. Je moet net geluk hebben met wie je chat).
Bij mij nog nietzx9r_mario schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:09:
[...]
Ik had als ex-Fenor klant ook die VF deal gepakt. Bij mij is het contract vinkje groen en ook dat het oude energiecontract opgezegd is. (ingangsdatum 5-1)
Kortom het vdBron contract is dus gewoon een flexibel contract, ze kunnen de tarieven wijzigen wanneer ze willen en ze zúllen de tarieven voor ingangsdatum in 2022 wijzigen zodra de inkoopprijzen weer flink stijgen.
Dus alleen interessant voor mensen die nu wel heel beroerd zitten, en dan nog weet je in de nieuwe situatie niet waar je aan toe bent.
Dan kan ik net zo goed het flexibele contract houden dat ik nu heb, stroom is nu alweer goedkoper dan het vdBron modelcontract en vastrecht is ook al ruim 5 euro minder per maand dan bij vd Bron....
Dus alleen interessant voor mensen die nu wel heel beroerd zitten, en dan nog weet je in de nieuwe situatie niet waar je aan toe bent.
Dan kan ik net zo goed het flexibele contract houden dat ik nu heb, stroom is nu alweer goedkoper dan het vdBron modelcontract en vastrecht is ook al ruim 5 euro minder per maand dan bij vd Bron....
Bedankt! Dit lijkt mij een behoorlijk goed aanbod. Heb het afgesloten voor enkel elektriciteit en dan krijg je alsnog de helft van de korting, dus 50 euro per jaar.ijsbeer1 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 09:42:
Aanbieding bij Mediamarkt. (aangepast bericht) Meld je nu aan en stap in april over naar Budget Energie. Profiteer dan van extra veel voordeel
JOUW AANBOD VOOR 3 JAAR BUDGET ENERGIE
Nu met
€ 300,-
korting
Geschatte kosten
216. -p.m.
€ 2.515,85 p/j (incl. btw)
Wat voor stroom krijg ik?
Bekijk tarieven
3 jaar vaste lage tarieven
100% groene stroom & gas
Opzegvergoeding tot € 250,- bij overstap
€ 300,- korting op jouw energierekening
Tarieven
✖
Stroom
Tarief € 0,28107 / kWh
Vaste leveringskosten € 59,88 / jaar
Gas
Tarief € 1,28226 / M3
Kostenspecificatie
Stroom
Levering
€ 0,19965 x 3000 kWh
€ 598,95
Energiebelasting
€ 0,04452 x 3000 kWh
€ 133,55
ODE
€ 0,03691 x 3000 kWh
€ 110,72
Vermindering energiebelasting € -824,77 / jaar
Netwerkkosten € 267,69 / jaar
Kosten stroom per jaar € 346,02 / jaar
Gas
Levering
€ 0,73810 x 1500 M3
€ 1.107,15
Energiebelasting
€ 0,43950 x 1500 M3
€ 659,24
ODE
€ 0,10467 x 1500 M3
€ 157,00
Netwerkkosten € 186,56 / jaar
Kosten gas per jaar € 2.169,83 / jaar
Totale kosten
Kosten stroom + gas
€ 2.515,85
Budget korting per jaar
€ -100,00
Totale jaarlijkse kosten € 2.415,85
Per 1 februari ga ik verhuizen, blijkbaar is het ook mogelijk om de ingangsdatum te laten vervroegen in het geval van verhuizing (moest wel het huurcontract uploaden).
Ben alleen een beetje huiverig voor de slechte ervaringen met Budget Energie die ik lees online. Las bijvoorbeeld dat als ik weer zou verhuizen naar een woning met gas dat ze dan ineens hoge tarieven rekenen voor de gasaansluiting.
Voor wie nu te hoog zit met zijn energiecontract en tijdelijk ergens anders terecht wil totdat de lente eraan komt lijkt het Flexibel aanbod van Coolblue me wel aardig. Als iemand een betere deal te zien die ik online kan afsluiten dan graag.
Dus niet telefonisch want ik wil graag zwart op wit wat ik afsluit.
1 jaar vast tarief en maandelijks opzegbaar, de weergegeven tarieven zijn geldig per 1 januari en wijzigen niet meer, zo werd mij bij navraag verzekerd. Ingangsdatum is 24 dagen na aanmelding, dus dan zit je nu op 21 jan. Beter dan niets...
Stroom inc btw
€ 0,229295 per kWh Leveringsprijs
€ 0,1140788 per kWh Energiebelasting
€ 0,0363 per kWh Opslag Duurzame Energie
Totaal € 0,3796738
Vaste leveringkosten stroom
€ 6,49 per maand
Gas inc btw
€ 1,04665 per m³ Leveringsprijs
€ 0,4217576 per m³ Energiebelasting
€ 0,102971 per m³ Opslag Duurzame Energie
Totaal € 1,5713786
Vaste leveringkosten gas
€ 6,55 per maand
1 jaar vast tarief en maandelijks opzegbaar, de weergegeven tarieven zijn geldig per 1 januari en wijzigen niet meer, zo werd mij bij navraag verzekerd. Ingangsdatum is 24 dagen na aanmelding, dus dan zit je nu op 21 jan. Beter dan niets...
Stroom inc btw
Totaal € 0,3796738
€ 6,49 per maand
Gas inc btw
Totaal € 1,5713786
Vaste leveringkosten gas
€ 6,55 per maand
[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 29-12-2021 14:21 ]
Inderdaad. deze gisteren voor mijn vader afgesloten die een Energiedirect 'aanbod' kreeg na vervallen jaarcontract mid-januari van 2,23€ per m3Cap schreef op woensdag 29 december 2021 @ 14:12:
Voor wie nu te hoog zit met zijn energiecontract en tijdelijk ergens anders terecht wil totdat de lente eraan komt lijkt het Flexibel aanbod van Coolblue me wel aardig. Als iemand een betere deal te zien die ik online kan afsluiten dan graag.Dus niet telefonisch want ik wil graag zwart op wit wat ik afsluit.
Stroom inc btw
Totaal € 0,3796738
€ 6,49 per maand
Gas inc btw
Totaal € 1,5713786
Vaste leveringkosten gas
€ 6,55 per maand
Heb een uur het internet afgestruind en het coolblue aanbod flexibel is best goed voor wat er nu aan prijzen is. Dit geeft rust tot de vroege zomer, waar er weer mooie deals gesloten kunnen worden.
@dicksterk Antwoord op je eerste vraag betreffende Coolblue Energie, als het je om het Flexibel contract gaat: nee de deal met de tarieven die er tot vanmiddag stonden is voorbij. Het gaat niet om de ingangsdatum maar het moment van afsluiten. Vanaf nu gelden de hogere tarieven, welke ingangsdatum je ook kiest.
Wil je per januari een nieuw contract dan zal je dus moeten kijken wat nu het beste aanbod is.
Kan je tot april wachten dan zijn er andere vaste prijs opties, zoals bijvoorbeeld die Coolblue 1 jaar vast.
Wil je per januari een nieuw contract dan zal je dus moeten kijken wat nu het beste aanbod is.
Kan je tot april wachten dan zijn er andere vaste prijs opties, zoals bijvoorbeeld die Coolblue 1 jaar vast.
Heb inmiddels mijn post aangepast. Volgens mij is er voor jou geen probleem. Je vraag Eneco vandaag aan met ingangsdatum 31 januari. Zo ben je verzekerd van het hoge teruglevertarief, heb je geen opzegvergoeding en loop je geen kortingen mis. Je heb t/m de 19e tijd om je te bedenken. Tot die tijd doet Eneco ook niks.aGraPusher schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:21:
[...]
Ja dat was mijn eerste gedachte ook maar dan valt het allemaal weer mee. Gezien ik dan het volgende mis:
- 50 euro korting
- 50 euro vriendenvoordeel, 1x 50 voor mij 1x 50 voor mijn ouders.
De 29ct bij 1 jaar verlengen bij Vandebron is inmiddels al niet meer. Zie hieronder:
[Afbeelding]
Wat Vandebron doet is precies wat ik bedoel dat ze op elk ogenblik de tarieven wijzigen. Als je deze topic leest zie je dat velen spijt hebben van het wachten.
[ Voor 8% gewijzigd door Superbeagle op 05-01-2022 09:38 ]
Mijn contract loopt af op 30 aprilSuperbeagle schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:32:
[...]
Heb inmiddels mijn post aangepast. Volgens mij is er voor jou geen probleem. Je vraag Eneco vandaag aan met ingangsdatum 31 januari. Zo ben je verzekerd van het hoge teruglevertarief, heb je geen opzegvergoeding en loop je geen kortingen mis. Je heb t/m de 19e tijd om je te bedenken. Tot die tijd doet Eneco ook niks.
Ik neem de gok en wacht het nog even af
Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - 2x Anker Solix Solarbank 3 Pro + 1x BP2700 - iPhone 17 Pro 256 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam
Hier staat een ingangsdatum van 05 april op de bevestiging. Vervroegen kan alleen bij een verhuizing en dan moet je een koopcontract of huurcontact sturen.wjvh schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:53:
[...]
Zeker weten? Ik zag dat niet staan. Maar als dat zo is, een belangrijke toevoeging.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Staat erbij, inc ingangsdatum april en welkomstbonuswjvh schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:33:
[...]
BudgetEnergie, via MediaMarkt. Tarieven staan in een vorige post van me.
Je hebt gelijk. Dank voor de aanvulling.Cap schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:10:
[...]
Staat erbij, inc ingangsdatum april en welkomstbonus
[ Voor 6% gewijzigd door wjvh op 05-01-2022 19:20 ]
Welkomstbonus bij alleen stroom is 50,- per jaar, iets om rekening mee te houden ;-). Leek voor mij de goedkoopste maar toch stiekem niet.Cap schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:10:
[...]
Staat erbij, inc ingangsdatum april en welkomstbonus
Bij BE via mediamarkt krijg je blijkbaar een contract dat begin april begint. Bij de vragen staat echter :
Hoe wordt de startdatum van levering bepaald?
Het overstapproces bij Budget Energie duurt maximaal 35 dagen. Dat betekent, dat als je je nu aanmeldt, je over 35 dagen energie van ons krijgt. Als je op dit moment nog ergens anders energie afneemt, en het een contract voor bepaalde tijd is, is het dus handig om je nieuwe contract op tijd (minimaal 35 dagen voor je huidige contract afloopt) aan te vragen.
Bij Stap1 staat ook dat je de ingangsdatum kan wijzigen in je portal.
Iemand dat al gedaan?
Het overstapproces bij Budget Energie duurt maximaal 35 dagen. Dat betekent, dat als je je nu aanmeldt, je over 35 dagen energie van ons krijgt. Als je op dit moment nog ergens anders energie afneemt, en het een contract voor bepaalde tijd is, is het dus handig om je nieuwe contract op tijd (minimaal 35 dagen voor je huidige contract afloopt) aan te vragen.
Iemand dat al gedaan?
Ja ik heb ze een screenshot gestuurd via Mijn BE startdatum wijzigen.SpeedyDH schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 07:37:
Bij BE via mediamarkt krijg je blijkbaar een contract dat begin april begint. Bij de vragen staat echter :
Iemand dat al gedaan?
Daarop werd het contract automatisch aangepast naar 1-3 maar moet nog beoordeeld worden door medewerker, ben benieuwd…
Hopelijk binnen de bedenktermijn!
Ik zat ook bij Naked Energie en heb me vandaag aangemeld bij MediaMarkt Budget Energie. Nu schetst mijn verbazing dat ze de ingangsdatum op april hebben gezet! Iemand anders dit ook meegemaakt? Uiteraard is de helpdesk nu alweer gesloten, dus ga morgen even bellen.
Klopt. En dit vervroegen ze dus niet. Ze gaan er van uit dat per april de tarieven weer wat normaler zijn. Maar naar voren halen van deze datum zit er dus helaas niet in. Er loopt ook een gelijksoortige actie van Budget Energie via Coolblue. Daar maken ze het bij de aanvraag al duidelijk.Foutlook schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:28:
Ik zat ook bij Naked Energie en heb me vandaag aangemeld bij MediaMarkt Budget Energie. Nu schetst mijn verbazing dat ze de ingangsdatum op april hebben gezet! Iemand anders dit ook meegemaakt? Uiteraard is de helpdesk nu alweer gesloten, dus ga morgen even bellen.
Toen ik belde (half uur wachttijd) boden ze alleen aan het contract te annuleren en een variabel contract te geven welke over 21 dagen kan starten.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Dat staat er toch ook bij?Foutlook schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:28:
Als je bij de aanvraag goed had gelezen dan had je dit kunnen zien. Staat er gewoon bij. En in dit forum ook al vaker op gewezen.Foutlook schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:28:
Staat in het klein op de pagina als je het afsluit.Foutlook schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:28:
/f/image/MfuzmXPHkibIHLqufY1Trx8I.png?f=fotoalbum_large)
Verder dus nergens. Moest eerst ook ff zoeken, want nadat je dus je postcode etc. invoert vind je die ingangsdatum niet meer terug.
[ Voor 8% gewijzigd door Flipswix op 06-01-2022 20:23 ]
Ik ga toevallig per 1 februari verhuizen en na het uploaden van mijn huurcontract is de ingangsdatum vervroegd naar 01-02-2022SpeedyDH schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 07:37:
Iemand dat al gedaan?
Ben benieuwd of je daar nog terugkoppeling van krijgt voor die tijd. Ik heb een screenshot van de FAQ geüpload en toen werd ook de startdatum (automatisch) aangepast naar 1-3, maar verwacht eigenlijk nog wel een reactie…Gingerbread schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:54:
[...]
Ik ga toevallig per 1 februari verhuizen en na het uploaden van mijn huurcontract is de ingangsdatum vervroegd naar 01-02-2022
Ik kreeg na één dag een mail van de klantenservice, waarin o.a. het volgende stond:nulant schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:16:
[...]
Ben benieuwd of je daar nog terugkoppeling van krijgt voor die tijd. Ik heb een screenshot van de FAQ geüpload en toen werd ook de startdatum (automatisch) aangepast naar 1-3, maar verwacht eigenlijk nog wel een reactie…
Had ook bij CB energie geprobeerd voor het vaste contract vanaf april een spoedaanmelding te doen, maar dat was helaas niet mogelijk.Gefeliciteerd met uw nieuwe woning! De benodigde documentatie voor uw spoedaanmelding hebben wij in goede orde ontvangen en verwerkt.
Ingangsdatum
Ik heb de ingangsdatum voor u aangepast naar 1-2-2022. U vindt deze nieuwe startdatum ook in de nieuwe leveringsovereenkomst, die in een aparte e-mail is verzonden.
Bij mij dus wel. Niks bellen. Gewoon via de knop in mijn vattenfall. Wel pas na 2 dagen na ingangsdatum.skozaa schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:12:
Voor degene die de 3 jaar contract hebben met welkom XL cadeau bij VF kunnen officieel niet 10% blijven loont korting krijgen.
Dit staat ook in de voorwaarden.
Echter als je een beetje dom voor doet via de chat dan lukt het wel. Als je zegt dat je het probeerd te activeren en vervolgens niet lukt doet de medewerker het voor je. Maar hier is wel geluk bij nodig. Word dit voor je afgewezen probeer het dan de volgende dag opnieuw en doe het dan ff via een ander 06 nummer zodat er geen geschiedenis is dat je het al eerder hebt geprobeerd.
Zo is het in ieder geval voor mij wel gelukt.
Ik hoop dat ik hier mede tweakers heb kunnen helpen met bovenstaande tip
En waar staat dan ergens waarom je geen 10% kan krijgen in combinatie met 3 jaar xl cadeau? Er staat wel dat nieuwe klanten het eerste jaar maar 5% krijgen.
[ Voor 8% gewijzigd door robbies op 07-01-2022 13:19 ]
Blijft toch vaag.robbies schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:17:
[...]
Bij mij dus wel. Niks bellen. Gewoon via de knop in mijn vattenfall. Wel pas na 2 dagen na ingangsdatum.
Via de knop kreeg ik netjes de melding op dat ik er geen recht had vanwege het kado.
via de chat toch 5% gekregen.
Ook ik heb het VF 3 jaars contract en heb via internet de Blijven loont korting in het portal kunnen aanvragen zonet (bevestiging zal nog moeten volgen). Dwz. mijn all-in 2022 stroomprijs in contract is 0,244 en zou in het eerste jaar nu 0,227 worden (enkeltarief). Ik heb hem wel via de cache afgesloten, althans, ik had het tabblad al dagen openstaan en ik wist toen niet eens dat ie officieel al offline was, daar kwam ik na de kerst achter.robbies schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:17:
[...]
Bij mij dus wel. Niks bellen. Gewoon via de knop in mijn vattenfall. Wel pas na 2 dagen na ingangsdatum.
En waar staat dan ergens waarom je geen 10% kan krijgen in combinatie met 3 jaar xl cadeau? Er staat wel dat nieuwe klanten het eerste jaar maar 5% krijgen.
En dit gaat mij maarliefst 40 euro op jaarbasis opleveren
[ Voor 8% gewijzigd door davidov2008 op 07-01-2022 13:33 ]
Blijven Loont is niet mogelijk als je alleen stroom, gas of stadswarmte afneemt, in combinatie met een kortingsactie, geld-terug-actie of cadeau-actie van Vattenfall of als je met acceptgiro betaalt.robbies schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:17:
[...]
ff naar onderen scrollen
https://www.vattenfall.nl/mkb/extra/blijven-loont/
Trusted
Heeft iemand anders ervaring met het vervroegen van het Mediamarkt BE contract in de portal, anders dan April en niet als reden een verhuizing? En zo ja, voor dezelfde tarieven of eerst met hogere tarieven tot aan april?Gingerbread schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:54:
[...]
Ik ga toevallig per 1 februari verhuizen en na het uploaden van mijn huurcontract is de ingangsdatum vervroegd naar 01-02-2022
Heb me aangemeld, meteen een bevestiging in de email + portal login.nulant schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:51:
[...]
Ja zie mijn opmerking eerder ik heb via de portal een screenshot gemaakt van de FAQ waarin ze stellen dat er maximaal na 35 dagen geleverd kan worden. Heb nu een leveringsovereenkomst per 1-3 met dezelfde tarieven.
Ingangsdatum is 7 april en vervroegen kan niet als het geen spoedaanvraag is
Ja en dan het screenshot uploaden...Bloempotgooier schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:17:
[...]
Heb me aangemeld, meteen een bevestiging in de email + portal login.
Ingangsdatum is 7 april en vervroegen kan niet als het geen spoedaanvraag is![]()
[Afbeelding]
Waar kun je dat vinden in het portaal? Ik kan niet eens mijn ingangsdatum zien ergens.Bloempotgooier schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:17:
[...]
Heb me aangemeld, meteen een bevestiging in de email + portal login.
Ingangsdatum is 7 april en vervroegen kan niet als het geen spoedaanvraag is![]()
[Afbeelding]
Meteen op de beginpagina van Mijn Budget EnergieRsport40 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 17:17:
[...]
Waar kun je dat vinden in het portaal? Ik kan niet eens mijn ingangsdatum zien ergens.
Per 4 februari verloopt hier het 1-jarig energiecontract bij Oxxio. De nieuwe tarieven daar bevallen me niet zo, dus ik ben aan het zoeken om over te stappen. Via de sheet van Cap waar eerder naar werd verwezen kwam ik bij het 3-jarig contract van MediaMarkt/BudgetEnergie terecht. Erg interessante tarieven, waarmee het maandbedrag ongeveer gelijk zou blijven aan wat het was, dankzij de verlaging van de energiebelasting en een vermindering van stroom- en gasverbruik waar ik al mee kan rekenen (zie onderaan).
In de sheet staat echter dat deze tarieven pas per 1 april zouden gelden. Dat zou betekenen dat ik 2 maanden moet overbruggen, en met de hoge tarieven van het modelcontract bij Oxxio is dat een dure grap. MediaMarkt/Budget vergoedt echter ook tot maximaal 250 euro overstapvergoeding, dus dan zou ik een 1-jarig contract bij een andere aanbieder (of gewoon weer bij Oxxio) kunnen afsluiten en dan per 1 april meteen weer overstappen.
Maar als ik op energie.mediamarkt.nl kijk vind ik niks meer over een ingangsdatum per 1 april terug. Enige optie die te kiezen is als ik mijn adres heb ingevuld is zo snel mogelijk. Het maandbedrag lijkt ook redelijk te kloppen met wat er uit de sheet rolt, dus om veel hogere tarieven wegens een eerdere ingangsdatum kan het niet gaan, denk ik. Weet iemand of dit is veranderd? Of hoe dit zit? Als ik dat contract gewoon per 5 februari kan starten scheelt het me een hoop gedoe.
Hiervoor had ik het aanbod van Coolblue bekeken (wist niet dat die tegenwoordig in de energiemarkt zaten, grappig) en die hebben het er nog wel over dat het pas per 1 april in zou kunnen gaan.
Kleine uitleg over verbruik en situatie als iemand het interesseert:
We verbruiken ongeveer 5000 kWh per jaar, met sinds april voor 2100 Wp aan zonnepanelen, dus dat komt in een normaal jaar rond de 3000 kWh uit, denk ik. In 2021 was het stroomverbruik veel hoger doordat ik 1 en later 2 videokaarten aan het werk had gezet. Ik acht de kans vrij groot dat ik daar binnenkort mee stop afhankelijk van het stroomtarief en de opbrengst. In de winter is het wel fijne warmte, scheelt weer iets in het gasverbruik.
Gasverbruik was altijd rond de 2000 kuub per jaar (oud huis) maar dankzij nieuwe spouwmuurisolatie (sinds april 2021) en een nieuwe ketel met nieuwe slimme thermostaat (oktober 2021) is dat nu lager. Ik weet nog niet precies hoe dat over een heel jaar uitpakt, maar ik gok op 1600 kuub per jaar.
In de sheet staat echter dat deze tarieven pas per 1 april zouden gelden. Dat zou betekenen dat ik 2 maanden moet overbruggen, en met de hoge tarieven van het modelcontract bij Oxxio is dat een dure grap. MediaMarkt/Budget vergoedt echter ook tot maximaal 250 euro overstapvergoeding, dus dan zou ik een 1-jarig contract bij een andere aanbieder (of gewoon weer bij Oxxio) kunnen afsluiten en dan per 1 april meteen weer overstappen.
Maar als ik op energie.mediamarkt.nl kijk vind ik niks meer over een ingangsdatum per 1 april terug. Enige optie die te kiezen is als ik mijn adres heb ingevuld is zo snel mogelijk. Het maandbedrag lijkt ook redelijk te kloppen met wat er uit de sheet rolt, dus om veel hogere tarieven wegens een eerdere ingangsdatum kan het niet gaan, denk ik. Weet iemand of dit is veranderd? Of hoe dit zit? Als ik dat contract gewoon per 5 februari kan starten scheelt het me een hoop gedoe.
Hiervoor had ik het aanbod van Coolblue bekeken (wist niet dat die tegenwoordig in de energiemarkt zaten, grappig) en die hebben het er nog wel over dat het pas per 1 april in zou kunnen gaan.
We verbruiken ongeveer 5000 kWh per jaar, met sinds april voor 2100 Wp aan zonnepanelen, dus dat komt in een normaal jaar rond de 3000 kWh uit, denk ik. In 2021 was het stroomverbruik veel hoger doordat ik 1 en later 2 videokaarten aan het werk had gezet. Ik acht de kans vrij groot dat ik daar binnenkort mee stop afhankelijk van het stroomtarief en de opbrengst. In de winter is het wel fijne warmte, scheelt weer iets in het gasverbruik.
Gasverbruik was altijd rond de 2000 kuub per jaar (oud huis) maar dankzij nieuwe spouwmuurisolatie (sinds april 2021) en een nieuwe ketel met nieuwe slimme thermostaat (oktober 2021) is dat nu lager. Ik weet nog niet precies hoe dat over een heel jaar uitpakt, maar ik gok op 1600 kuub per jaar.
01101000 01100001 01100100 00100000 01101010 01100101 00100000 01101110 01101001 01101011 01110011 00100000 01100010 01100101 01110100 01100101 01110010 01110011 00100000 01110100 01100101 00100000 01100100 01101111 01100101 01101110
Ik zit in exact dezelfde situatie. Mijn oxio contract loopt 3 feb af. Ik ga 15 april over mediamarkt BE 3 jarig contract. Ik heb nu een aanbieding van coolblue flex voor de tussentijd.deraco96 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 01:09:
Per 4 februari verloopt hier het 1-jarig energiecontract bij Oxxio. De nieuwe tarieven daar bevallen me niet zo, dus ik ben aan het zoeken om over te stappen. Via de sheet van Cap waar eerder naar werd verwezen kwam ik bij het 3-jarig contract van MediaMarkt/BudgetEnergie terecht. Erg interessante tarieven, waarmee het maandbedrag ongeveer gelijk zou blijven aan wat het was, dankzij de verlaging van de energiebelasting en een vermindering van stroom- en gasverbruik waar ik al mee kan rekenen (zie onderaan).
Echter ik twijfel nog om deze te annuleren en nog 2 maanden door te met oxio losvast. Echter de tarieven zijn mij nog niet volledig duidelijk. Maar afgaande op onderstaande link kan ik voor 2 maanden hiermee leven.
https://www.vastelastenbo...rgietarieven-2022-bekend/
Zie screenshot in deze post.deraco96 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 01:09:
Wat ik had gedaan (ook verhuizing) was de standaard optie kiezen: overstappen. Toen kreeg ik pas vanaf 7 april levering, maar er is dan een optie in de online omgeving om deze datum te vervroegen. Toen ik mijn huurcontract had geupload als bewijs werd de ingangsdatum vrij snel vervroegd door de klantenservice.Axino schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:41:
Ik ga binnenkort verhuizen en wil graag gebruik maken van BE via MM. Weet iemand of dat kan?
Als ik op verhuizen klik staat er dat ik in de winkel moet langskomen…
Even een praktisch vraagje
Ik ben overgestapt naar Powerpeers. Einddatum van mijn contract bij Energiedirect is 15 februari 2022. Ik heb 15 februari als ingangsdatum bij Powerpeers neergezet. Hoe doet iedereen dat hier? Een dag later dan de einddatum of dezelfde dag? Ik heb geen zin in een overstap boete oid
Ik ben overgestapt naar Powerpeers. Einddatum van mijn contract bij Energiedirect is 15 februari 2022. Ik heb 15 februari als ingangsdatum bij Powerpeers neergezet. Hoe doet iedereen dat hier? Een dag later dan de einddatum of dezelfde dag? Ik heb geen zin in een overstap boete oid
Even goed kijken naar tot en t/m oftewel tot en metJuaasuo schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:13:
mijn ervaring is dat energieleveranciers spreken over "tot 13 mei" dus nieuwe contract in laten gaan op14 mei oftewel "startdatum"... Even als voorbeeld...
20*350ZO45°
Ik heb de dag erna gedaan. Dus in jou geval de 16e aangeven bij de nieuwe partij.Juaasuo schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:13:
Ja, dat zag ik ook vandaag, maar alleen voor nieuwe klanten vanaf 11 januari.Jrz schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:32:
Het lijkt dat powerpeers is sinds deze week van 0.329716 naar 0.425548 gegaan met stroom.
https://www.powerpeers.nl/energietarieven-voorwaarden/
Ik baalde, want net op 9 januari mij aangemeld met ingangsdatum 31 januari.
Berichtje naar de klantenservice gestuurd. het geldt dus op de aanmelddatum (niet ingangsdatum). de tarieven die in je bevestigingsmail staan zijn leidend.
Beetje apart, want het is een model/variabel contract dus ik verwachtte dat dat voor iedereen met zo'n contract gold, maar ik heb hopelijk/blijkbaar net mazzel gehad.
Ik heb mezelf aangemeld op 11-1. In mijn bevestigingsmail staan nog de “oude tarieven” van 0,32xxx. Daarna niets gehoord, ik hoop dat ik dus geluk hebFabske schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:34:
[...]
Ja, dat zag ik ook vandaag, maar alleen voor nieuwe klanten vanaf 11 januari.
https://www.powerpeers.nl/energietarieven-voorwaarden/
Ik baalde, want net op 9 januari mij aangemeld met ingangsdatum 31 januari.
Berichtje naar de klantenservice gestuurd. het geldt dus op de aanmelddatum (niet ingangsdatum). de tarieven die in je bevestigingsmail staan zijn leidend.
Beetje apart, want het is een model/variabel contract dus ik verwachtte dat dat voor iedereen met zo'n contract gold, maar ik heb hopelijk/blijkbaar net mazzel gehad.
Van welke aanvraagdatum is dit contract? Ik heb 2 december aangevraagd met ingangsdatum 1 mei. Ik heb een bevestigingsmail gehad met gastarief tot 30-4 van 0,5566. Dat zou 1 mei dan nog weer door de helft gaan. Lijkt me onjuist... Maar ik heb het wel zwart op wit in mijn contractbevestiging. Ben benieuwd hoe ze daarmee om gaan.awwexl schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:25:
[...]
Ja hoor. Dit staat mijn contract / aanmeldbevestiging. Eerste daling van 50% dus per 1 mei.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3
Contract 11-12-2021 binnen. Ik ga morgen maar eens bellen.RaymondD schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:39:
[...]
Van welke aanvraagdatum is dit contract? Ik heb 2 december aangevraagd met ingangsdatum 1 mei. Ik heb een bevestigingsmail gehad met gastarief tot 30-4 van 0,5566. Dat zou 1 mei dan nog weer door de helft gaan. Lijkt me onjuist... Maar ik heb het wel zwart op wit in mijn contractbevestiging. Ben benieuwd hoe ze daarmee om gaan.
Dat klopt, de wachttijd is 30 dagen omdat dit de standaard opzegtermijn is voor een contract van onbepaalde tijd. Ze houden zich daar dus netjes aan. Je kan het eventueel bij Coolblue Flex proberen, hoewel die ook net boven de 2 euro uitkomt. Volgens mij waren die bij sommige mensen bereid de ingangsdatum te vervroegen en ook de 14 dagen bedenktermijn (ook wachttijd) te laten vallen. Omdat het een flexcontract is kan je weer weg wanneer je wilt (wel met 30 dagen opzegtermijn).banaan-X schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:05:
Ik ga dus zo snel mogelijk over naar een dagprijs-leverancier (ANWB/Energyzero). Zij blijken echter een 'wachttijd'/aanmeldtijd van 1 maand te hanteren. Dit kom ik helaas bijna overal tegen (bij overstappen)!
Daarom vroeg ik me af of iemand een leverancier weet waar ik wel direct (per morgen) naar kan overstappen, met een variabel contract, zonder prijs van >2 euro /m3... ? Ik heb het zelf nog niet gevonden.
Dat is vaak het geval, maar is niet wat mij bij Greenchoice werd verteld. Ik kan volgens hun dagelijks opzeggen met een variabel contract, en dus per direct weg. Maar goed, er lijkt toch geen leverancier te zijn waar ik dan naar toe kan met marktconform tarieven (en dan krijg ik wel de nieuwe opzegtermijn van 30 dagen), dus er zit niets anders op dan nu nog de 30 dagen 'wachttijd' van de nieuwe leverancier af te wachten.Cap schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:33:
[...]
Dat klopt, de wachttijd is 30 dagen omdat dit de standaard opzegtermijn is voor een contract van onbepaalde tijd. Ze houden zich daar dus netjes aan. Je kan het eventueel bij Coolblue Flex proberen, hoewel die ook net boven de 2 euro uitkomt. Volgens mij waren die bij sommige mensen bereid de ingangsdatum te vervroegen en ook de 14 dagen bedenktermijn (ook wachttijd) te laten vallen. Omdat het een flexcontract is kan je weer weg wanneer je wilt (wel met 30 dagen opzegtermijn).
Bedankt voor het meedenken.
@Lord_Dain: ik moest inderdaad vaak wel echt bellen om weer een goed 'aanbieding' contract te krijgen. Laatste jaren ook wel eens elk jaar gewisseld met Greenchoice en Vandebron. Ik kies voortaan wel voor een grote partij, hoewel ik weinig met een Nuon/Essent heb qua duurzaamheid, blijkt dat nu helaas bittere noodzaak te zijn (zij leveren als enige nog wel aan bestaande klanten met vrij schappelijke prijzen).
[ Voor 16% gewijzigd door banaan-X op 14-01-2022 11:15 ]
Ik vraag me af of de MM BE aanbieding voor mij handig is. Met 600kWh/400m3 gas verbruik voor 3 jaar. Wanneer de gasprijzen zouden dalen en ik zou opzeggen (met 250 euro boete) is het lastiger inschatten dan wanneer iemand 1000m3 verbruikt per jaar.
Met de mensen die via de chat de BE verlenging annuleren en dan kiezen voor de MM BE, kunnen ze dan wel een andere ingangsdatum regelen? Mijn contract loopt 4 februari af. Chatten jullie via de website van BE, want ik op de site van MM BE zie ik alleen een terugbelverzoek.
Met de mensen die via de chat de BE verlenging annuleren en dan kiezen voor de MM BE, kunnen ze dan wel een andere ingangsdatum regelen? Mijn contract loopt 4 februari af. Chatten jullie via de website van BE, want ik op de site van MM BE zie ik alleen een terugbelverzoek.
De ingangsdatum kun je na afsluiten contract zelf via de website aanpassen naar een datum die minimaal 35 dagen in de toekomst ligt. Voor die specifieke actie hoef je dus niet te chatten of te bellen.Binnetie schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:54:
Ik vraag me af of de MM BE aanbieding voor mij handig is. Met 600kWh/400m3 gas verbruik voor 3 jaar. Wanneer de gasprijzen zouden dalen en ik zou opzeggen (met 250 euro boete) is het lastiger inschatten dan wanneer iemand 1000m3 verbruikt per jaar.
Ik heb geprobeerd dit contract bij Gulf Gas and Power ZZP 4 jaar aan te vragen. De medewerker die ik zojuist sprak was vrij kundig, maar vertelde mij dat ze sinds 15 december geen vaste contracten meer aanbieden die voor 1 april ingaan. Ik kreeg wel een aanbieding met dezelfde tarieven die in de sheet van Cap staan, maar ingangsdatum is 1 april..fevo-1190 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 17:12:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding] beter lukt niet(telefoon) als je erop klik is die vrij duidelijk volgens mij.
Helaas..
[ Voor 3% gewijzigd door banaan-X op 17-01-2022 18:49 ]
Dank je, ik pas hem aan.banaan-X schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:46:
[...]
Ik heb geprobeerd dit contract bij Gulf Gas and Power ZZP 4 jaar aan te vragen. De medewerker die ik zojuist sprak was vrij kundig, maar vertelde mij dat ze sinds 15 december geen vaste contracten meer aanbieden die voor 1 april ingaan. Ik kreeg wel een aanbieding met dezelfde tarieven die in de sheet van Cap staan, maar ingangsdatum is 1 april..
Helaas..
Hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Ik heb het contract zojuist afgesloten en ik zie ingangsdatum 04-04-2022 staan bij de bevestigingspagina.Ethernety schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:56:
[...]
Mijn contract bij BE loopt af op 02 feb. Gistermiddag via Mediamarkt online aangemeld voor de BE deal. Uurtje later de bevestiging van BE per email binnengekomen - verlenging gaat in per 2 feb. Hoef dus niet te wachten tot april voor de nieuwe tarieven.
Edit:
Ik kreeg meteen de volgende mail:
Ze kunnen mij toch geen eenjarig contract opleggen? Ik heb zover ik weet nergens getekend. Ik ben net zoals vele anderen automatisch overgegaan naar Budget Energie na het faillissement van Fenor.Fijn dat u uw contract bij ons wilt verlengen! Helaas is verlengen voor u op dit moment nog niet mogelijk, omdat uw huidige contract nog langer dan 8 maanden loopt. Wij kunnen uw verzoek daarom niet verder in behandeling nemen.
Dit betekent natuurlijk niet dat we u niet willen behouden als klant. Daarom ontvangt u, binnen 8 maanden voordat uw huidige contract afloopt, een scherp nieuw aanbod voor verlenging van ons.
[ Voor 39% gewijzigd door TallyO op 19-01-2022 13:47 ]
Zojuist heb ik 50 minuten gebeld met BE. Helaas geen succes. Fenor klanten kunnen pas per februari zonder boete overstappen en dus ook gebruik maken van de Mediamarkt acties. Het Mediamarkt contract gaat helaas wel per april in.TallyO schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:37:
[...]
Hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Ik heb het contract zojuist afgesloten en ik zie ingangsdatum 04-04-2022 staan bij de bevestigingspagina.
Edit:
[...]
Ze kunnen mij toch geen eenjarig contract opleggen? Ik heb zover ik weet nergens getekend. Ik ben net zoals vele anderen automatisch overgegaan naar Budget Energie na het faillissement van Fenor.
[ Voor 3% gewijzigd door TallyO op 19-01-2022 14:36 ]
Kan het zijn dat het bij jou niet lukt omdat jouw contract nog 8 maanden loopt?TallyO schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:37:
[...]
Hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Ik heb het contract zojuist afgesloten en ik zie ingangsdatum 04-04-2022 staan bij de bevestigingspagina.
Edit:
[...]
Ze kunnen mij toch geen eenjarig contract opleggen? Ik heb zover ik weet nergens getekend. Ik ben net zoals vele anderen automatisch overgegaan naar Budget Energie na het faillissement van Fenor.
Ik heb zelf geen contact opgenomen met Budget Energie, maar was benieuwd of ik überhaupt wel in aanmerking zou komen voor een mediamarkt BE contract aangezien ik al bestaande klant ben bij BE. Gewoon geprobeerd en online aangemeld melden via de mediamarkt website. Zoals gezegd, uurtje later een email in de box met contract bevestiging, zie foto hieronder:
ik sloot in aug 2021 een 3 jaar tarief af voor eur 0.89/m3 all in. Ingangsdatum is 05-01-2022 en door die aanpassing van de heffingen is het all in eur 0.91/m3 geworden. in 2023 zal dit waarschijnlijk weer anders zijn doordat de heffingen anders kunnen zijn. Hetzelfde geldt voor kwh.Ripescut schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:11:
Wellicht een extreem domme vraag over de MM BE aanbieding...er staat bij de prijsopbouw "Vermindering energiebelasting".
Is dit een prognose?...staat de belastingvermindering vast voor de volgende 3 jaar of wordt deze vermindering aangenomen door Mediamarkt alsof het niet tot een ander besluit kan komen volgend jaar of volgende regering of wanneer de energiemarkt weer veranderd?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zJfExuNIFXPBRylOXcBQnfll.jpg?f=user_large)
Ingangsdatum 04-04-2022
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fO8nK6xMXCXbd8AYZoCI7JOu.jpg?f=user_large)
Startdatum Verlenging 02-02-2022
Dacht YOLO, laat ik het eens proberen...neem aan dat de ingangsdatum van april ook de tarieven van april zijn van het MM BE contract en niet voor die tijd.
Nu heb ik niet echt een idee meer wat voor contract en tarieven ik heb in de tussenperiode.
Contact opnemen met BE of is dit nog ergens terug te vinden?
Edit: Gelukt, contract en tarieven zijn per 02-02-2022
[ Voor 62% gewijzigd door Ripescut op 19-01-2022 17:23 ]
Hoe kom je aan deze lage tarieven?Ripescut schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:51:
[Afbeelding]
Ingangsdatum 04-04-2022
[Afbeelding]
Dacht YOLO, laat ik het eens proberen...neem aan dat de ingangsdatum van april ook de tarieven van april zijn van het MM BE contract en niet voor die tijd.
Zie het al is ex belastingen
Nu heb ik niet echt een idee meer wat voor contract en tarieven ik heb in de tussenperiode.
[Afbeelding]
Heb net ook via de mm be verlengt maar krijg niet die tarieven.
Zie het al het zijn prijzen ex belastingen
Ik snap er niets meer van. Was jij trouwens al klant bij Budget Energie (overname Fenor) of liep je contract af bij een andere leverancier?Ripescut schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:51:
[Afbeelding]
Ingangsdatum 04-04-2022
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het is mij ook gelukt om bij MM BE de ingangsdatum te vervroegen naar de 35e dag na aanvraag (via uploaden FAQ printscreen zoals eerder hier vermeld). Kreeg binnen een uur een bevestiging met vervroegde ingangsdatum.
Toen ik een dag later de ingangsdatum nog verder naar voren wilde halen via hetzelfde truucje duurde het opeens langer en kreeg ik een mail dat het verzoek was afgewezen. Ik moest toch echt een verhuisbewijs sturen...
Dus of BE het gewoon accepteert als je het op de 35e dag laat ingaan en pas extra gaat controleren wanneer je het nog eerder laat ingaan, geen idee.
Maar het loont zeker om het te proberen
Toen ik een dag later de ingangsdatum nog verder naar voren wilde halen via hetzelfde truucje duurde het opeens langer en kreeg ik een mail dat het verzoek was afgewezen. Ik moest toch echt een verhuisbewijs sturen...
Dus of BE het gewoon accepteert als je het op de 35e dag laat ingaan en pas extra gaat controleren wanneer je het nog eerder laat ingaan, geen idee.
Maar het loont zeker om het te proberen
@sdk1985 dank je!
Wat ik concreet wil weten is of de volgende stroomtarieven voor thuis (dus niet laadpaal) echt voor 3 jaar vast staan, dan kan ik hem namelijk in mijn spreadsheet opnemen. Iets goedkoper dan MM incl hun 'bonus' achteraf, en ingangsdatum zsm ipv vanaf april.
Dus de vraag is staan alle onderstaande tarieven echt voor 3 jaar vast:
- Normaaltarief kaal €0,18428 inc. btw
- Daltarief kaal €0,13213 inc. btw
- Inkoopkosten stroom €0,00847 inc. btw
- Vaste leveringskosten stroom €6,67 / md inc. btw
- Gastarief kaal €0,60644 inc. btw
- Inkoopkosten gas €0,01370 inc. btw
- Regiotoeslag €0,02366 inc. btw
En graag ook nog een enkeltarief kaal. Hoe het nu gaat op de site is vreemd. Ondanks dat je maar één verbruik in kWh invult (wat normaal is voor een enkele meter) gaat de berekening toch uit van een normaal/daltarief. En dat in een door hunzelf bedachte verhouding normaal / dal... normaliter kan je igv normaal / dal altijd 2 verbruiken invullen.
Wat ik concreet wil weten is of de volgende stroomtarieven voor thuis (dus niet laadpaal) echt voor 3 jaar vast staan, dan kan ik hem namelijk in mijn spreadsheet opnemen. Iets goedkoper dan MM incl hun 'bonus' achteraf, en ingangsdatum zsm ipv vanaf april.
Dus de vraag is staan alle onderstaande tarieven echt voor 3 jaar vast:
- Normaaltarief kaal €0,18428 inc. btw
- Daltarief kaal €0,13213 inc. btw
- Inkoopkosten stroom €0,00847 inc. btw
- Gastarief kaal €0,60644 inc. btw
- Inkoopkosten gas €0,01370 inc. btw
- Regiotoeslag €0,02366 inc. btw
En graag ook nog een enkeltarief kaal. Hoe het nu gaat op de site is vreemd. Ondanks dat je maar één verbruik in kWh invult (wat normaal is voor een enkele meter) gaat de berekening toch uit van een normaal/daltarief. En dat in een door hunzelf bedachte verhouding normaal / dal... normaliter kan je igv normaal / dal altijd 2 verbruiken invullen.
Ik heb het zojuist terug kunnen vinden, indien je contract binnen 2 maanden afloopt kun je het voorstel van verlenging terug vinden in een aparte omgeving (niet in Mijn Oxxio):Billie! schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 18:13:
Een paar dagen terug kreeg ik van iemand hier te horen dat het best schappelijke verleng tarieven zijn bij Oxxio. Dat was wel in januari.
Gas: €1,45
Stroom: €0,32
Dat geeft mij wel een beetje goede hoop.
Dit zijn mijn huidige tarieven:
Stroom
- Normaaltarief: €0,14816 per kWh
- Daltarief: €0,13214 per kWh
- Vaste leveringskosten: €5,99 per maand
- Netbeheerkosten: €22,31 per maand
- Normaaltarief: €0,79894 per m³
- Vaste leveringskosten: €5,99 per maand
- Netbeheerkosten: €15,55 per maand
Stroom
- Normaaltarief: €0,45474 per kWh
- Daltarief: €0,38692 per kWh
- Normaaltarief: € 1,85794 per m³
- Voor stroom en gas € 143,74
Netbeheerkosten
- Voor stroom en gas € 454,23
Vermindering energiebelasting
- € -824,77
Ik zie dus helaas geen "aantrekkelijke tarieven", Budget Energie via MM blijft het volgens de berekenng in het excel sheet van Cap (
/EDIT, @Cap ik zie een verschil in je excel sheet en de tarieven van BE via MM, wellicht zie ik iets over het hoofd maar het lijkt erop dat de prijzen voor stroom zijn verhoogd (€ 0,22966 ipv € 0,20546)?
[ Voor 22% gewijzigd door EN-IS op 22-01-2022 12:50 ]
Duidelijk! Dank voor je reactieCap schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 13:18:
Dat is dus een fout in de kostenspecificatie van de MM-Budget website, dat heb ik hier al een paar keer gemeld. Ik heb niet het idee dat er überhaupt mensen zijn die het aanbod van MM echt goed bekijken of narekenen, want de fout zit er al een hele tijd in.
Je ziet ook in jouw screenshot dat onder "Kostenspecificatie" voor zowel normaal als dal het tarief hetzelfde is, evenals het aantal kWh normaal en dal (terwijl je verschillende aantallen invult). Normaal en dal samen zijn niet eens gelijk aan het aantal kWh dat bij de energiebelasting en ODE staat.Een rommeltje.
Je zult zien dat met deze getallen achter de schermen niet wordt gerekend. Bovenaan staan de juiste all-in tarieven wel vermeld, daaruit heb ik in de sheet de kale bedragen teruggerekend. Vervolgens komt het precies uit met het totaalbedrag van MM-Budget (op 2 afrondingscenten na).
Probeer het zelf maar even en vul de verbruiksgetallen uit de sheet in op de website.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Voor de mensen die nog willen overstappen naar Budget Energie via Mediamarkt, drie zaken welke mij nog opvielen:
1. na mijn aanvraag bij MM duur het nog geen minuut later en ik ontvang e-mail van Budget Energie en ik kon direct inloggen op mijn BE omgeving
- direct termijnbedrag verlaagt (zie hieronder)
- direct aanvraag gedaan voor eerdere ingangsdatum ivm 35 dagen max oplevertijd.
2. de opgegeven verbruik tijdens de aanvraag komt niet overeen met de e-mail van Budget Energie
- wat resulteert in een 20% a 25% verhoging van de termijnbedrag welke Budget Energie alvast voor je invult als termijnbedrag
- het wijzigen van het termijnbedrag wordt 'in behandeling' genomen en niet direct doorgevoerd
3. op de account omgeving van Budget Energie worden lage tarieven vermeld, dit lijkt op een placeholder met placeholder tarieven omdat het contract nog niet is ingegaan
- ik vind het wel bijzonder dat er zulke lage tarieven als placeholder worden gebruikt
:strip_exif()/f/image/k4qPijGfkWfnD9w4DoOmmmun.jpg?f=fotoalbum_large)
/Edit, punt 3, dat zijn de kale tarieven, my bad
[ Voor 11% gewijzigd door EN-IS op 22-01-2022 13:36 ]
Je kan even met BE bellen om de ingangsdatum later te zetten?djanth schreef op zondag 23 januari 2022 @ 10:44:
Goedenmorgen mede tweakers, ik heb een contract lopen bij BE tot 18-4-22. Als ik de MM BE actie invul krijg ik te zien dat er na 35 dagen wordt geleverd bij de faq. Ik zou graag willen dat het op 18-4-22 ingaat. Helaas is het vinkje al gezet door MM BE bij start levering:''Ik wil graag dat dit contract zo snel mogelijk ingaat''. Is het nou wijsheid om even te wachten tot 35 dagen voordat mijn contract afloopt bij BE of zal ik nu al overstappen met een overstapboete omdat het ingaat voordat mijn contract afloopt bij BE? Ik zie nergens de mogelijkheid om zelf je startdatum te bepalen. Zie ook geen info hierover in het topic.
Of kan je de datum niet wijzigen in je online omgeving nadat je het contract hebt afgesloten? (14 dagen bedenktijd dus je kan binnen die tijd je aanvraag annuleren)
Wat betreft de wachten optie, niemand heeft een glazen bol dus we weten niet hoe lang deze aanbieding er is, en of de volgende aanbieding beter zal zijn of slechter.
[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 23-01-2022 11:03 ]
Bedankt voor je reactie. Het is gelukt zie mijn bericht hier boven aan MvdV75.Cap schreef op zondag 23 januari 2022 @ 11:02:
[...]
Je kan even met BE bellen om de ingangsdatum later te zetten?
Of kan je de datum niet wijzigen in je online omgeving nadat je het contract hebt afgesloten? (14 dagen bedenktijd dus je kan binnen die tijd je aanvraag annuleren)
Wat betreft de wachten optie, niemand heeft een glazen bol dus we weten niet hoe lang deze aanbieding er is, en of de volgende aanbieding beter zal zijn of slechter.
De chat van budget energie bleef voor mij onbereikbaar. Dus vorige week maar geprobeerd te bellen, maar na het ontmoedigende nieuws dat de wachttijd kon oplopen tot tientallen minuten uiteindelijk maar een email gestuurd om mijn verlenging te annuleren.rube schreef op maandag 17 januari 2022 @ 17:19:
[...]
De chat was voor mij vandaag onbereikbaar, dus Ik heb geprobeerd om de BE via de MM site te regelen, zonder dat ik de verlenging die ik afgelopen vrijdag in gang had gezet al had geannuleerd,
Maar daarop kreeg ik de volgende email:
[...]
Morgen dus toch eerst maar even proberen te bellen om de verlenging te annuleren of kijken hoe ik de BE MM kan regelen (voor 2-4)? Heb niet zoveel zin om naar een MM te gaan, zit ik niet echt vlak bij in de buurt.
Dat was vannochtend echter nog steeds niet uitgevoerd dus zojuist toch maar gebeld en viel de wachttijd uiteindelijk reuze mee en was het zo geannuleerd.
Binnen 2 minuten (wederom) de verlenging ingevuld op de website van Mediamarkt voor Budget Energie van 3 jaar. Jammer genoeg wel een paar tientjes per jaar duurder geworden dan begin vorige week, maar ja, toch nog een stuk lager wat ik anders zou betalen.
En na ontvangst van de email binnen een paar minuten zie ik dat de ingangsdatum al direct na afloop van mijn huidig contract is, begin februari. Dit staat zowel op de leveringsovereenkomst als in mijn budgetonline. Dus dat is mooi, daar hoef ik niets meer voor te doen en weet ik zeker dat ik ook de de komende maanden met nog veel gasverbruik al de lagere tarieven heb.
Mochten de prijzen over een tijd echt weer flink dalen dan bekijk ik wel wanneer de opzegboete weer uit kan.
@__xeno__ ben jij nog overgegaan?
Yes! Ik heb ook de drie jarige aanbieding van mm gekozen en via de website ingevuld. Die gaat 1 februari in.rube schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:09:
[...]
De chat van budget energie bleef voor mij onbereikbaar. Dus vorige week maar geprobeerd te bellen, maar na het ontmoedigende nieuws dat de wachttijd kon oplopen tot tientallen minuten uiteindelijk maar een email gestuurd om mijn verlenging te annuleren.
Dat was vannochtend echter nog steeds niet uitgevoerd dus zojuist toch maar gebeld en viel de wachttijd uiteindelijk reuze mee en was het zo geannuleerd.
Binnen 2 minuten (wederom) de verlenging ingevuld op de website van Mediamarkt voor Budget Energie van 3 jaar. Jammer genoeg wel een paar tientjes per jaar duurder geworden dan begin vorige week, maar ja, toch nog een stuk lager wat ik anders zou betalen.
En na ontvangst van de email binnen een paar minuten zie ik dat de ingangsdatum al direct na afloop van mijn huidig contract is, begin februari. Dit staat zowel op de leveringsovereenkomst als in mijn budgetonline. Dus dat is mooi, daar hoef ik niets meer voor te doen en weet ik zeker dat ik ook de de komende maanden met nog veel gasverbruik al de lagere tarieven heb.
Mochten de prijzen over een tijd echt weer flink dalen dan bekijk ik wel wanneer de opzegboete weer uit kan.
@__xeno__ ben jij nog overgegaan?
[ Voor 37% gewijzigd door __xeno__ op 24-01-2022 13:15 ]
Ik heb gisteren een 3-jarig contract bij Mediamart / Budget Energie afgesloten waarvan ik hoopte dat het binnen 35 dagen dus 1 maart zou ingaan. Contract via Energie Direct verloopt per 1 februari en gaat over op variabel wat bizar hoge bedragen laat zien. Vanmorgen contact gehad met MM / Budget Energie maar de ingangsdatum blijft helaas 8 april. Hoe hebben jullie de versnelling voor elkaar gekregen of een advies voor een tussentijdse variabele oplossing?
Hoe heb je contact gekregen? Ik zie geen telefoon nummer. Wil ze even bellen ivm terugleveren stroom. Die berekening kan niet online..raar.Anja schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:31:
Ik heb gisteren een 3-jarig contract bij Mediamart / Budget Energie afgesloten waarvan ik hoopte dat het binnen 35 dagen dus 1 maart zou ingaan. Contract via Energie Direct verloopt per 1 februari en gaat over op variabel wat bizar hoge bedragen laat zien. Vanmorgen contact gehad met MM / Budget Energie maar de ingangsdatum blijft helaas 8 april. Hoe hebben jullie de versnelling voor elkaar gekregen of een advies voor een tussentijdse variabele oplossing?
Water-Escape
Als je de moeite had gedaan om 5 pagina’s terug te lezen had je je antwoord al gevondenAnja schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:31:
Je hebt gelijk... heb heel veel terug gelezen maar het kwartje is gevallen: Ingangsdatum wel of niet kunnen versnellen ligt aan of je als nieuwe klant of huidige klant een nieuw contract afsluit.MvdV75 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:19:
[...]
Als je de moeite had gedaan om 5 pagina’s terug te lezen had je je antwoord al gevonden
Het is mij als ex-Fenor-klant de tweede keer gelukt (eerste keer werd mijn contract afgewezen). Punt is alleen dat ze mijn nieuwe contract pas per 1 april laten ingaan, en dat ik dus de hele winter dure variabele BE-tarieven zou hebben. Via het dashboard kan ik de ingangsdatum niet wijzigen, en aan de telefoon was BE niet bereid de ingangsdatum aan te passen. Ik vraag me af of ik ze nog een keer moet bellen. Iemand ervaring?Cmkl75 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 12:13:
Beste mensen is het dus mogelijk als ex-fenor klant nu bij Budgetenergie.
Over te stappen naar Budgetenergie energie Mediamarkt?
@RichieB Dit bedoel ik dus mbt ingangsdatum vóór 1 april. Na dit topic al enkele weken nauwlettend te hebben gevolgd (ook de posts die je voor me hebt gegoogled, toch bedankt), blijkt dat de één het wel voor elkaar krijgt, en de ander niet. En dat het dus kennelijk niet alleen gaat om wel/niet bestaande klant zijn van BE. FYI: Aan de telefoon vertelden ze me dat BE aan *niemand* vaste contracten aanbiedt die ingaan vóór 1 april, behalve bij een verhuizingwstrvld schreef op maandag 24 januari 2022 @ 19:14:
[...]
Ik heb dankbaar meegelezen, bedankt iedereen. Ik was BE klant en heb per 1-1-2022 variabele tarieven. Vandaag na even in de wacht te hebben gestaan gebeld met BE om navraag te doen over de MM-BE deal. Moest inderdaad fysiek in de winkel. Erheen gegaan en de 3 jaar deal afgesloten (gas 1,27 en electra 0,26 - 0,31). Met de beredenering van Plucky hierboven in het achterhoofd. Nieuwe tarieven gaan over 14 dagen in.
Edit speciaal voor @RichieB: Mijn afsluitende emoji met hamerje geeft aan dat ik de helpdesk helemaal niet geloof. Kunnen we iets vriendelijker verwoorden en niet te snel conclusies trekken? Ook ik probeer mijn steentje in dit topic bij te dragen. Danku.
[ Voor 11% gewijzigd door Krizna op 25-01-2022 10:09 ]
Werkt het ook niet als je het nieuwe contract op een andere naam zet?Krizna schreef op maandag 24 januari 2022 @ 19:37:
[...]
@RichieB Dit bedoel ik dus mbt ingangsdatum vóór 1 april. Na dit topic al enkele weken nauwlettend te hebben gevolgd (ook de posts die je voor me hebt gegoogled, toch bedankt), blijkt dat de één het wel voor elkaar krijgt, en de ander niet. En dat het dus kennelijk niet alleen gaat om wel/niet bestaande klant zijn van BE. FYI: Aan de telefoon vertelden ze me dat BE aan *niemand* vaste contracten aanbiedt die ingaan vóór 1 april, behalve bij een verhuizing
Ik heb vanmiddag gebeld met Leaseplan: en daarna contract afgesloten.Cap schreef op maandag 24 januari 2022 @ 21:13:
Iemand (@sdk1985 @pms1 @AIsel etc.) Leaseplan nog gesproken over hun voorwaarden? 3 jaar echt vaste levertarieven en vastrecht en ook af te sluiten zonder (leaseauto)? Zo ja hoe? Bellen of zeggen ze zelf de 'hack' gebruiken door 1km in te vullen bij leaseauto kilometers?
- binnen 3 minuten contact
- kan zonder auto (ik heb ook geen electrische auto)
- 3 jarig contract
- Waarom zijn zij de goedkoopste? Ze zijn ervan overtuigd dat de inkoopprijzen gaan zakken (leuk dat ze dit antwoord gaven)
- contract kan al starten na 14 dagen, de bedenktijd. (was bij mij belangrijk want mijn contract verloopt 15 februari en wordt dan 180 euro per maand duurder)
Maar in het contract stond een andere ingangsdatum dan ik ingevuld had.
(ik screenrecord dit soort contract-aanvragen dus ik kon zien dat ik het juist ingevuld had)
Dat blijkt een bug in het systeem (ik heb ze gebeld)
Morgen moet ik een nieuw contact ontvangen met juiste ingangsdatum.
Ik ben wel heel benieuwd of die juiste start/ingangsdatum gaat lukken.
To be continued
Sinds 15/04/2025: 2x Venus-E. (EMS:V-151, BMS: V-212, CT003: V-114)
Zelf zit ik ook te kijken bij LS, wilde ze vandaag ook even bellen. Je geeft aan dat het ook zonder elektrische auto kan, heb je bij verbruik auto 1 ingevuld (aangezien 0 niet geaccepteerd wordt)? Beter lezen, zie het al. Thanks!pms1 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 23:51:
[...]
Ik heb vanmiddag gebeld met Leaseplan: en daarna contract afgesloten.Daarna online afgesloten en contract per mail ontvangen.
- binnen 3 minuten contact
- kan zonder auto (ik heb ook geen electrische auto)
- 3 jarig contract
- Waarom zijn zij de goedkoopste? Ze zijn ervan overtuigd dat de inkoopprijzen gaan zakken (leuk dat ze dit antwoord gaven)
- contract kan al starten na 14 dagen, de bedenktijd. (was bij mij belangrijk want mijn contract verloopt 15 februari en wordt dan 180 euro per maand duurder)
Maar in het contract stond een andere ingangsdatum dan ik ingevuld had.
(ik screenrecord dit soort contract-aanvragen dus ik kon zien dat ik het juist ingevuld had)
Dat blijkt een bug in het systeem (ik heb ze gebeld)
Morgen moet ik een nieuw contact ontvangen met juiste ingangsdatum.
Ik ben wel heel benieuwd of die juiste start/ingangsdatum gaat lukken.
To be continued
Ja ik ook opzich, oud WE klant. Echter zijn de prijzen bij grotere partijen wel een stuk minder aantrekkelijk. En een BE kan ook gewoon omvallen.Phusebox schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 08:47:
[...]
Ik ben zelf een beetje huiverig voor een partij die energie er maar even bij doet.
[ Voor 13% gewijzigd door indoow op 25-01-2022 08:53 ]
Begrijpelijk, ik waag de gok, hoop wel dat als ze (LeaseplanEnergy) omvallen dit nog voor de ingangsdatum van mijn contract is want dan kan ik nog een andere leverancier zoeken.darkdesign schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:49:
[...]
Thanks voor de link. Dit maakt de keuze makkelijker. Ondanks er niet veel te vinden is over de huidige stand van zaken bij BE zegt mijn gevoel dat ik daar iets zekerder zit.
Vandaag helaas niet teruggebeld door LeaseEnergy. Vanmiddag zelf even gebeld, viel op dat er nu een wachttijd was. Gisteren kreeg ik instructies die niet klopten, vandaag kreeg ik wel iemand aan de lijn met (meer) ervaring. Deze gaf uiteindelijk hetzelfde aan, namelijk aan dat de afdeling waar je naar belt geen wijzigen kan doorvoeren. Dus mijn verzoek tot aanpassing startdatum en voorschot is ook vandaag doorgezet naar de administratieve afdeling. Wat daar de doorlooptijd is blijft onduidelijk, ze zijn druk.
Verder kreeg ik te horen dat ik niet de eerste ben waar de ingangsdatum een maand is doorgeschoven.
Tevens is dit forum ondertussen ook bij LeaseEnergy bekend
. Wat dat betreft is dat wel het nadeel van dit topic. Als het té overzichtelijk wordt dan worden de goede deals mogelijk meteen overrompeld vergelijkbaar met het videokaarten topic. De (externe) lezers die niet persé iets bijdragen maken dan wel gebruik van de bevindingen. Wat dat betreft wellicht iets voor @Cap om mee te nemen.
Verder kreeg ik te horen dat ik niet de eerste ben waar de ingangsdatum een maand is doorgeschoven.
Tevens is dit forum ondertussen ook bij LeaseEnergy bekend
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Inmiddels via de mail de bevestiging dat de ingangsdatum verschoven is naar 1 maart... Nu helemaal afwachten of er iemand wakker is daar.BvZwolle schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 18:53:
[...]
@Plucky en @Rsport40 Ik heb het geprobeerd met een screenshot van de vermelding die inderdaad staat bij de veelgestelde vragen. Heb ze iets respijt gegeven door hem per 1 maart in te laten gaan.
Ik ben benieuwd of ze akkoord gaan.
Morgenvroeg maar eens naar Leaseplan bellen om mijn account te verwijderen en Groenestroom lokaal bellen om de ingangsdatum te vervroegen. Dat is namelijk gunstig met die woeker energietarieven bij BE. Of zou dat geen slim idee zijn gezien ik de voorschot van februari al heb betaald? Ik heb namelijk geen idee of dit nog achteraf gecorrigeerd wordt op de eindnota. Als ex-fenor klant heb ik in ieder geval een variabel contract en kan ik boetevrij vertrekken wanneer ik wil.
[ Voor 6% gewijzigd door TallyO op 25-01-2022 19:51 ]
Ik had zo'n mail ook gehad vanuit oxxio.Sebje schreef op maandag 24 januari 2022 @ 15:44:
[...]
ik heb een dergelijke foute mail ook van Oxxio gehad. Ik vraag me af in hoeverre ze verplicht zijn het voorstel tijdig te doen. Mijn contract verloopt ook 1/2 dus ik heb maar een bericht verstuurd dat ik tenminste coulance verwacht in de tarieven (hoewel ik niet denk dat ze hier ook maar een beetje gehoor aan zullen geven).
Gisteravond een juiste mail gekregen met nieuwe tarieven ingangsdatum voor mij 2 februari. Los vast na einde vorig contract.
All in prijzen:
Gas: 1,595
Stroom nrm: 0,365
Stroom dal: 0,320
Vastrecht 93,- per product op jaarbasis natuurlijk
PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden
Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.
De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog
Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden
Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.
De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog
Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4