Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 5
Acties:
  • 2.180.139 views

• Sandrioni
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:39
Matched: ingangsdatum
roelie1984 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:38:
[...]

Kun jij bij Oxio wel een datum aangeven? Bij mij staat er:

De overeenkomst heeft een looptijd van Modelcontract en loopt tot 30 november 2021
Dat zal er wel staan omdat het maandelijks opzegbaar is? Anyway, ik heb het maar op hoop van zegen aangevraagd met de vroegst mogelijke ingangsdatum

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

• BertEnergie
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22-08-2023
MaTrax schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 11:04:
Een ex-WE klant:

Per 3 november heb ik contact opgenomen via whatsapp met vattenvall.
Daar een 3 jarig contract afgesloten met ingangsdatum 3 november.
Dus per direct weg bij Eneco met die absurde tarieven!
De 3 jaars tarieven bij vattenvall (elektra: 35/29 cent; gas: 128 cent) zijn wel hoger dan de modelcontract tarieven maar een stuk lager dan die van de Eneco (49/41 gas: 180 cent). Het 3-jaars contract heeft een bonus van 300 euro waarvan jaarlijks 100 euro verrekend wordt op de jaarnota.

Indien ik een modelcontract zou nemen is er een bedenktijd van 14 dagen. Gedurende deze periode zou ik alsnog bij Eneco blijven zitten, waar ik zo snel als mogelijk weg wilde!

Vanaf 1 januari stijgen de variabele prijzen zowieso. Het opzeggen van een nieuw contract (bij Eneco) binnen 14 dagen kan volgens mij probleemloos door de bedenktijd van 14 dagen.

Indien de prijzen volgend jaar dalen zou ik mijn contract altijd kunnen laten afkopen door een volgende leverancier. Indien de prijzen stijgen dan zit ik ieder geval nog een tijdje goed. Het geeft mij in ieder geval rust voor de komende winter!
Ik ben ook een ex WE klant en heb een nieuw contract bij Vattenfall voor 1 jaar met hogere prijzen, 0.50 / 0.35 kWh en 1.58 per m3,
ik heb nog 11 dagen bedenktijd, ik zie dat je op de website van Vattenfall alleen nog een contract voor 1 jaar kunt kiezen, hoe heb jij een contract voor 3 jaren kunnen krijgen, deze is nl veel aantrekkelijker

• DJCS
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-04 21:59
Ik heb op 29 oktober het modelcontract van Vattenfall aangevraagd per 1 dec.
Na het lezen van verschillende berichten dat mensen de ingangsdatum hebben kunnen vervroegen hoopte ik dat vandaag ook voor elkaar te krijgen maar niets is minder waar. Dit is niet mogelijk en niet de handelswijze volgens de Vattenfall medewerker. Dus helaas de hele maand november nog vast aan Eneco :X

• 2wheel_robbie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-04 07:22
DJCS schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 16:13:
Ik heb op 29 oktober het modelcontract van Vattenfall aangevraagd per 1 dec.
Na het lezen van verschillende berichten dat mensen de ingangsdatum hebben kunnen vervroegen hoopte ik dat vandaag ook voor elkaar te krijgen maar niets is minder waar. Dit is niet mogelijk en niet de handelswijze volgens de Vattenfall medewerker. Dus helaas de hele maand november nog vast aan Eneco :X
Via de app lukt het mij ook niet. Maar even bellen en zeggen dat je nu zonder contract. (Want dat is ook zo, want je hebt niets getekend bij eneco) en je kan meteen over.

• Hendriks1
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 10:45
Inimieni schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 22:45:
[...]

Voor de mensen die nu afgesloten hebben is het model contract al klaar en wijzigen de tarieven per 1 januari. (Heb zelf het contract al binnen en ga 8 nov over)

Ze kunnen vanaf volgende week best een ander model contract aanbieden aan nieuwe klanten. Maar ook voor deze mensen wijzigen die prijzen per 1 januari weer.

En tuurlijk hebben ze het recht tussendoor ook te wijzigen voor model contacten (dus niet gebonden aan januari en juli) maar dat doen ze niet snel.
Helemaal niet 1 maand voor die tijd. Lijkt me sterk.

Dus de nieuwe modelcontracten kunnen qua tarief best anders zijn dan mensen die afgelopen week hebben afgesloten.
@Inimieni en @Barre73

Dank voor jullie reacties. Ik heb zelf het modelcontract ook afgesloten 28 oktober, bevestiging gelijk gehad en inderdaad 82ct per kuub, ingangsdatum 11 november (14dgn bedenktijd).
Kom van Energiedirect, welke mij en alle andere met een variabel contract op 27 oktober een mailtje stuurde dat gas van 81 naar 1.56 ging en 4 dagen later ingaand! Niet echt tijdig informeren was dat, vond ik zelf. Zie mijn posts van 10dgn terug... 8) Kortom dit kan Vattenfall in theorie toch ook doen? Ik hoop maar van niet.... :D

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-04 17:46
Hendriks1 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 00:18:
[...]

@Inimieni en @Barre73

Dank voor jullie reacties. Ik heb zelf het modelcontract ook afgesloten 28 oktober, bevestiging gelijk gehad en inderdaad 82ct per kuub, ingangsdatum 11 november (14dgn bedenktijd).
Kom van Energiedirect, welke mij en alle andere met een variabel contract op 27 oktober een mailtje stuurde dat gas van 81 naar 1.56 ging en 4 dagen later ingaand! Niet echt tijdig informeren was dat, vond ik zelf. Zie mijn posts van 10dgn terug... 8) Kortom dit kan Vattenfall in theorie toch ook doen? Ik hoop maar van niet.... :D
De ACM hanteert 30 dagen als richtlijn maar het staat niet in de Gaswet of Electriciteitswet helaas.. zeker niet netjes van Energiedirect nee. Of Vattenfall het gaat doen? Laten we het niet hopen voor al deze ex-Welkom klanten.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• nooh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-03 16:11
Zojuist gebeld met Delta energie voor variabel contract.

Tarieven zijn €0,86 per m3 t/m 31 december. Doe er je voordeel mee....

Ingangsdatum per direct.

[ Voor 11% gewijzigd door nooh op 08-11-2021 08:51 ]

• Danzare
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:09
Ik heb zaterdagavond 21:30 nog online een modelcontract bij Oxxio kunnen sluiten. Voor de zekerheid wel 30 dagen opzegtermijn aangehouden, ingangsdatum 6-12.

Gastarief € 0,87971
Stroom € 0,25532
Stroom dal € 0,23604
Tarieven voor stroom liggen wel iets hoger dan bij Delta.

Bij de status van de aanmelding staat: "je aanmelding is rond"

Onderaan de contract info staat "je hebt een overeenkomst voor onbepaalde tijd. Je mag kosteloos opzeggen met een opzegtermijn van 30 dagen".

• I-V-O
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-12-2025

I-V-O

powerpoker

Ik heb vrijdagavond de overstap naar Vandebron 1 jaar ingezet. In eerste instantie met start datum 5 december. N.a.v. wat ik hier las over eerder in laten gaan van levering heb ik dit weekend contact met Vandebron gezocht via Facebook chat om de ingangsdatum te vervroegen naar 8 november. Dit was mogelijk gaf men aan (zelfs 100 eu tegemoetkoming opzegvergoeding), maar ik zou daar dan wel vandaag over moeten bellen.

Vanmorgen gebeld; nou blijkt dat ze het niet "mogen" doen van Eneco. Eerdere overstap wordt geblokkeerd zegt men.
Ik snap dit niet, want dit is eigenlijk helemaal niet aan Vandebron of Eneco, ik ben degene die ervoor kiest om 'contractbreuk' te plegen (voorzover er sprake is van contract) en ik ben degene die met de gevolgen hiervan wordt geconfronteerd.

Nou kan ik via de "mijn"-vandebron omgeving ook de ingangsdatum vervroegen en heb ik dat maar geprobeerd (09-11). De medewerker wist nog wel te vertellen dat dit uiteindelijk toch wel teruggedraaid zal worden, ik ben heel benieuwd of dat ook echt zal gebeuren. Mocht dat zo zijn dan zou het me niet verbazen dan er meer mensen hier binnenkort te horen krijgen dat ze ondanks eerdere berichten nog niet over zijn naar hun eigen gekozen leverancier en nog tot begin december aan Eneco vast zitten.

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-04 10:16

Impry

Rallymedia.nl

TexMex schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:06:
[...]

Meerdere keren bellen om het opnieuw te proberen lijkt soms wel te lonen. Lukt het toch echt niet meer dan lijken de modelcontracten van Oxxio en Essent nog de overgebleven opties.
Ik heb een modelcontract bij Oxxio, zaterdag afgesloten, ik hang nu aan de lijn om de ingangsdatum zsm te laten plaats vinden.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

• mirod
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-04 21:32
Impry schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:08:
[...]

Ik heb een modelcontract bij Oxxio, zaterdag afgesloten, ik hang nu aan de lijn om de ingangsdatum zsm te laten plaats vinden.
Wil je laten weten of het gelukt is? (en evt wie je gesproken hebt)

• LikeABawzs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-04 18:36
Zojuist mail gehad van Powerpeers, en telefonisch contact gehad.
Ze kon de ingangsdatum nog opschuiven naar 20 november(vrijdag als een van de laatste aangevraagd gok ik), maar het loslaten van de bedenktijd en het nog eerder in laten gaan kon ze niet doen.
Ze had wel het idee dat de genoemde 30 dagen bedenktijd van Eneco geen issue zou zijn. In ieder geval nog niks over gehoord dat het niet geaccepteerd zou worden.

Variabel contract. 24 cent stroom en 83 cent gas.
Ze gebruiken wel alleen een enkel tarief en geen piek/dal.
Is dit erg nadelig?
Alles beter dan eneco natuurlijk :+

[ Voor 15% gewijzigd door LikeABawzs op 08-11-2021 11:21 ]

7800X3D - TUF 4090 - SC2 Pro - Ascher F28 - Simlab GT1 - Quest 3

• awwexl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02-2025
Contact met Vattenfall betreft de 30 dagen blokkade door Eneco. Die schijnt eraf te zijn waardoor je eerder over kan. Ze willen zich alleen houden aan de 14 dagen (waar veel leveranciers zich aan houden). Mocht Eneco toch ingewikkeld doen over die 30 dagen, wat me onwaarschijnlijk lijkt, dan schuift Vattenfall de ingangsdatum op naar 1 december.

• richardcs65
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 27-12-2025
Had vanmorgen Powerpeers aan telefoon naar aanleiding van aanbod da tik vrijdag per mail heb ontvangen. Op de website is aanbod voor modelcontract verwijderd, maar volgens de medewerker bieden ze het wel aan als je belt en heel nadrukkelijk om het modelcontract vraagt. Ingangsdatum helaas niet eerder dan rekening houdend met wettelijke bedenktijd.

Totaaltarief inclusief overheidsheffingen
stroom € 0,241129
gas € 0,829770

Vaste leveringskosten per dag incl. btw
stroom € 0,295562
gas € 0,295562

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-04 10:16

Impry

Rallymedia.nl

Impry schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:30:
[...]

Michael, maar daar ga je de oorlog niet winnen. Hij gaf aan dat het niet sneller kan dan 23 dagen na aanvraag (6-11 -> 29-11). Werkte er pas net, maar heeft het wel overlegd met een collega.
Net nogmaals contact gehad met Oxxio, ook nog navraag gedaan bij z'n manager, maar Oxxio gaat geen ingangsdatums vervroegen gaf hij aan. Is vandaag al veel over gebeld, ze kennen de hele casus al, maar hij kon helaas niets betekenen.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

• mirod
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-04 21:32
Impry schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:05:
[...]

Net nogmaals contact gehad met Oxxio, ook nog navraag gedaan bij z'n manager, maar Oxxio gaat geen ingangsdatums vervroegen gaf hij aan. Is vandaag al veel over gebeld, ze kennen de hele casus al, maar hij kon helaas niets betekenen.
Thanks, bedankt voor de terugkoppeling! Nog ff paar weekjes dikke trui aan in huis dan;)

• TexMex
  • Niet online
noenie1980 schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:25:
[...]

Ik wil best een waarborgsom betalen, maar dan alleen omdat t spoed is, niet omdat ik een wanbetaler zou zijn!

Weet jij of er gevallen bekend zijn van mensen die naar Oxxio zijn gegaan en wiens contract eerder in is gegaan?
Misschien is die kredietwaardigheidscheck standaard-procedure bij een spoedaanvraag. Het betalen van een waarborgsom hoort dacht ik ook bij een spoedaanvraag.

De snelste ingangsdatum bij Oxxio zonder spoedaanvraag die ik hier langs heb zien komen is 20 november: Sethro in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier".

[ Voor 5% gewijzigd door TexMex op 08-11-2021 14:35 ]

• TexMex
  • Niet online
richardcs65 schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:36:
Had vanmorgen Powerpeers aan telefoon naar aanleiding van aanbod da tik vrijdag per mail heb ontvangen. Op de website is aanbod voor modelcontract verwijderd, maar volgens de medewerker bieden ze het wel aan als je belt en heel nadrukkelijk om het modelcontract vraagt. Ingangsdatum helaas niet eerder dan rekening houdend met wettelijke bedenktijd.

Totaaltarief inclusief overheidsheffingen
stroom € 0,241129
gas € 0,829770

Vaste leveringskosten per dag incl. btw
stroom € 0,295562
gas € 0,295562
Misschien is Powerpeers nu nog de beste optie voor een modelcontract met oude tarieven. Of eventueel Essent, al lijken de tarieven daar ook al te zijn verhoogd.

• bartus1989
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-04 15:07
TexMex schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:34:
[...]

Misschien is die kredietwaardigheidscheck standaard-procedure bij een spoedaanvraag. Het betalen van een waarborgsom hoort dacht ik ook bij een spoedaanvraag.

De snelste ingangsdatum bij Oxxio zonder spoedaanvraag die ik hier langs heb zien komen is 20 november: Sethro in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier".
Vanochtend Powerpeers gesproken, maar die nemen ook al niet meer aan. "later deze week weer".

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Eftalou schreef op maandag 8 november 2021 @ 22:28:
Ik twijfel nog wat te doen. Ik was ook klant bij Welkom Energie, had een jaarcontract vanaf 8-12-2020 en betaalde een voorschot van ongeveer €120 per maand. Onlangs de nieuwe mail van Eneco gehad, mijn nieuwe voorschot is €191, dat lijkt laag maar met de welbekende tarieven van Eneco ontzettend hoog.

Ik was ook van plan om zo snel mogelijk over te stappen naar b.v. Vattenfall met een modelcontract maar nu begreep ik dat de meeste energiemaatschappijen tijdelijk geen modelcontract aanbieden :?

Ik zag wat voorbij komen over het energie van ANWB wat maandelijks opzegbaar is, maar deze tarieven zijn ook niet bijzonder laag te noemen.

Wat raden jullie aan, verschillende energieleveranciers benaderen om alsnog een modelcontract los te peuteren? Of toch maar voor ANWB gaan en afwachten wat de ontwikkelingen zullen zijn in de energie- en gasprijs?
Ik heb net geprobeerd aan te melden bij ANWB, ingangsdatum is 8 december, dit is geen probleem maar kan dus niet per direct.

• edautz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-05 08:05

edautz

Meten is weten.

Product Ingangsdatum Tekendatum
DELTA Groene Stroom variabel 01-12-2021 * 08-11-2021

Enkeltarief € 0,0840950 per kWh
Dubbeltarief normaal € 0,0926739 per kWh
Dubbeltarief dal € 0,0749595 per kWh
Vaste leveringskosten € 5,75 per maand

DELTA Gas variabel 01-12-2021 * 08-11-2021

Variabele leveringskosten € 0,3357992 per m3

Let op ODE en energiebelasting komen er nog bovenop, als ik het goed heb berekend kom ik op:

€0,217 piek
€0,200 dal
€0,77 gas

Deze tarieven zijn nog lager dan bij Welkom Energie.

En er lekker warmpjes bij zitten.

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

dwdd schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 07:55:
Op 30 september 2021 heb ik via gaslicht een jaarcontract bij Vattenfall afgesloten met start levering 5 november 2021.

Op de bevestiging van Vattenfall staat als einddatum contract 30 september 2022 met startdatum levering 5 november 2021.

Ik dacht dat de einddatum contract 5 november 2022 zou zijn (1 jaar na startdatum levering energie) en dan vanaf 30 september 2022 tot 5 november 2022 een variabel tarief. Maar het energiecontract vermeld namelijk niets over een variabel tarief. Klopt mijn redenering niet en heb ik nu een vast contract tot 30 september 2022 en kan ik dus per 30 september 2022 of 1 oktober 2022 eventueel overstappen?

daarnaast vind ik sowieso de "einddatum" niet duidelijk, is dat inclusief of exclusief die dag (30 september 2022) want dat is van belang voor het evt. overstappen. Gaat de levering bij nieuwe aanbieder dan 30 september of 1 oktober in?

[Afbeelding]
Ik zou het even navragen bij Vattenfall om eerlijk te zijn, zou me niets verbazen als er ergens iets fout gaat in de administratie. Het is eigenaardig dat je een jaarcontract afsluit met ingangsdatum X, en dat je dan 11 maanden vast krijgt en daarna over zou gaan op variabel.

Ik heb het nagekeken in mijn eigen contractbevestiging van Vattenfall en daar staat:

Contract afgesloten: 7 januari 2021
Start levering stroom: 1 februari 2021
Einddatum stroom: 31 januari 2022
Looptijd stroom: tot 12 maanden

Misschien dat bij jou het verschil is dat je midden in een maand begint met leveren, maar erg logisch lijkt het (mij) niet.

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

• dwdd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 11:49
Ugchel schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:14:
[...]

Ik zou het even navragen bij Vattenfall om eerlijk te zijn, zou me niets verbazen als er ergens iets fout gaat in de administratie. Het is eigenaardig dat je een jaarcontract afsluit met ingangsdatum X, en dat je dan 11 maanden vast krijgt en daarna over zou gaan op variabel.

Ik heb het nagekeken in mijn eigen contractbevestiging van Vattenfall en daar staat:

Contract afgesloten: 7 januari 2021
Start levering stroom: 1 februari 2021
Einddatum stroom: 31 januari 2022
Looptijd stroom: tot 12 maanden

Misschien dat bij jou het verschil is dat je midden in een maand begint met leveren, maar erg logisch lijkt het (mij) niet.
vattenfall bevestigd mij het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WzLsf92Ib8FY0q20i3IE6avZL1M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kz0BHB3Pi8aWXXXc6CB8Y18I.jpg?f=user_large

• Fighter315
  • Laatst online: 30-11-2021
edautz schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:13:
[...]

DELTA Groene Stroom variabel 01-12-2021 * 08-11-2021

DELTA Gas variabel 01-12-2021 * 08-11-2021

Let op ODE en energiebelasting komen er nog bovenop, als ik het goed heb berekend kom ik op:

€0,217 piek
€0,200 dal
€0,77 gas

Deze tarieven zijn nog lager dan bij Welkom Energie.
Delta Gas zit bij variabel/modelcontract op € 0,86 incl. btw incl. heffingen.
Zie: https://www.deltaenergie....oen-gas-november-2021.pdf
Die € 0,77 lijkt dus nogal laag.
Heb je niet ergens een fout met bv. de BTW gemaakt?

• miena21
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-04 21:44
Ron Jeremy schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 11:52:
Ik had het mailtje van Vattenfal echt per direct, tijdens ophangen van gesprek.
Gas 1,24ct en stroom 0,33ct.
Begin moe te worden van het uitgezoek, dus verwacht dat ik zoals ook andere hier me aan ga melden bij Vattenfal.
Wat gek weer. Het is dus weer net wie je aan de lijn hebt.

ik heb innova ook maar gebeld voor een modelcontract. Contract Bevestiging meteen binnen.

Gewenste ingangsdatum : 01-12-2021
All-in tarief gas incl. btw (€) 0,90975 per m3
All-in tarief normaal incl. btw (€) 0,25732 per kWh
All-in tarief dal incl. btw (€) 0,24564 per kWh

Stuk voordeliger weer dan Vattenfall...

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:07
miena21 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 11:56:
[...]

ik heb innova ook maar gebeld. Contract meteen binnen.

Dat lijkt me sterk. Ik denk dat ze met "all-in" bedoelen: inclusief variabele overheidsheffingen en BTW, maar EXCLUSIEF de vaste heffingen/kosten. Ik kan me vergissen, maar lijkt me niet dat die bedragen zo ver uit elkaar gaan liggen.

• dwdd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 11:49
[...]

ik zou toch voor vattenfall kiezen, die valt in ieder geval niet zomaar om O-)

https://www.vastelastenbo...-solvabiliteitsproblemen/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_BsIFFwH9pO33opJhGpfN4kX6LI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Mz0wxjUTSUCUXKDfMWX81Rl7.jpg?f=user_large

[ Voor 22% gewijzigd door dwdd op 09-11-2021 12:10 ]

• sixgirls
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:56
[...]

is dit variabel?

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:27
gvogels schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:47:
[...]
ja inderdaad, zal even bellen of het ook direct in kan gaan
Heb een vaag vermoeden dat dat niet kan....

Maar misschien is dit een alternatief als je echt 3 jaar vast wil:

https://www.vattenfall.nl/energie-aanbiedingen/overstapdeal/

Stroom: € 0,32
Gas: € 1,28
300 euro korting
3 jaar vast
ingangsdatum tussen nu en 60 dagen

[ Voor 34% gewijzigd door RaymondD op 09-11-2021 16:52 ]

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-04 20:36
bennierex schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 21:16:
[...]
Ik heb nog weinig vertrouwen in Vattenfall. Meerdere keren de deur gewezen afgelopen dagen toen ik probeerde een variabel contract af te sluiten...
Hetzelfde geld voor mij, op 3 oktober geprobeerd een modelcontract af te sluiten bij Vattenfall, kon niet volgens de medewerker toen en niet via WhattsApp. Toen daarna maar een modelcontract per 3 december bij Engie afgesloten voor de nog tot 1 januari lage tarieven.
Ook het gegoochel met de verschillende ingangsdatums bij Vattenfall kwam bij mij niet bepaald vertrouwwekkend over, de 1 kreeg iets gelijk voor elkaar, de ander moest 7 keer bellen en de ander kreeg niets voor elkaar, een klantenservice die verschillende criteria toepaste, bij Engie kwam het voor mij professioneler over.

• PJW9779
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09-2022
Voor wat het waard is met de dagelijks wijzigende voorwaarden en tarieven.

Ik heb afgelopen vrijdag bij Engie een geaccordeerde aanvraag gedaan voor een Modelcontract op basis van een verbruik over 2020/2021 van 1780M3/2417KWh.
Zoeven de overeenkomst ontvangen. Ingangsdatum 5/12/21
Leveringskosten volgen de marktontwikkelingen en wijzigen op 1 januari en 1 juli van elk jaar, behoudens onvoorziene tussentijdse stijgingen.

Ik moet nog even verifiëren dat ze de juiste verbruikscijfers hebben gehanteerd. Ze vroegen nl. naar dag-/daltarief, terwijl ik een dubbele meter heb waarvoor eenheidstarief geldt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UkPvtZm6Bz2kC9Z5HPs4l0VB85c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AMqoKI9CFgSFAZEuw2sFlfy7.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/93nnsdTVI5-Y3j5KkltXKKeVEcM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WXB0r9G25rBL203RPIM5WKSD.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eKXe_oTGho8gsW5mjcU7dNcuxJY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/daGPK7Fk0CpWqjpvCOwzINUB.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ifkwACP8lbvmvYwwqo0H5kA_pB0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NN4Vt7e21a54MmiqGR7hNLSs.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8wa8DbW4lQWLbjBzecvX7V1bfi0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mtP5Iouf9Q3da5qzzWxYrpts.jpg?f=user_large

• Hendriks1
PJW9779 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 22:47:
Voor wat het waard is met de dagelijks wijzigende voorwaarden en tarieven.

Ik heb afgelopen vrijdag bij Engie een geaccordeerde aanvraag gedaan voor een Modelcontract op basis van een verbruik over 2020/2021 van 1780M3/2417KWh.
Zoeven de overeenkomst ontvangen. Ingangsdatum 5/12/21
Leveringskosten volgen de marktontwikkelingen en wijzigen op 1 januari en 1 juli van elk jaar, behoudens onvoorziene tussentijdse stijgingen.

Ik moet nog even verifiëren dat ze de juiste verbruikscijfers hebben gehanteerd. Ze vroegen nl. naar dag-/daltarief, terwijl ik een dubbele meter heb waarvoor eenheidstarief geldt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zie ik het verkeerd? Maar dit zijn toch hele forse prijzen voor een modelcontract van nb vorige week?

• PJW9779
ArcticWolf schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:35:
[...]

03/11 aangevraagd en geaccordeerd en 04/11 kreeg ik mijn contract idd.

Ben ook heel erg benieuwd naar de tarieven voor 01/01.
Net met Engie gebeld. Soepele Klantenservice.
Aangegeven dat jij en ik allebei een Model-contract hebben, met de ingangsdatum als enige verschil.
Het door mij vermelde variabele gastarief van € 1,20841/M3 is correct.
Zij zei dat het variabele gastarief in jouw contract onmogelijk kan kloppen.
Overigens zijn de tarieven in de tussentijd niet gewijzigd.

Misschien moet jij eens gaan checken of je contract wel klopt?
Zo ja, dan hebben we wel iets héél interessants bij de hand.

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
PJW9779 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:23:
[...]

Net met Engie gebeld. Soepele Klantenservice.
Aangegeven dat jij en ik allebei een Model-contract hebben, met de ingangsdatum als enige verschil.
Het door mij vermelde variabele gastarief van € 1,20841/M3 is correct.
Zij zei dat het variabele gastarief in jouw contract onmogelijk kan kloppen.
Overigens zijn de tarieven in de tussentijd niet gewijzigd.

Misschien moet jij eens gaan checken of je contract wel klopt?
Zo ja, dan hebben we wel iets héél interessants bij de hand.
Heb alles al 3x nagegaan, staat overal zwart op wit dat ik die tarieven tot 01/01 heb. Dat plaatje wat ik postte komt gewoon regelrecht uit het contract wat ik heb gekregen; 4 pagina's pdf.

Maar 1,20841 euro/m3 is dus het nieuwe tarief voor 01/01 lijkt het erop? Daar "schrik" ik gelukkig niet heel erg van...

[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 10-11-2021 10:29 ]

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC

• PJW9779
ArcticWolf schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:26:
[...]

Heb alles al 3x nagegaan, staat overal zwart op wit dat ik die tarieven tot 01/01 heb. Dat plaatje wat ik postte komt gewoon regelrecht uit het contract wat ik heb gekregen; 4 pagina's pdf.

Maar 1,20841 euro/m3 is dus het nieuwe tarief voor 01/01 lijkt het erop? Daar "schrik" ik gelukkig niet heel erg van...
Weet ik. Dat is exact wat ik die Engie-medewerker heb uitgelegd.
Het enige verschil tussen jou en mij is de ingangsdatum, en dat is naar zeggen van Engie niet relevant.
Die €1,20841/M3 is het tarief zoals dat tot 1/1/22 geldt, en die dus ook voor jou zou moeten gelden.
De tarieven vanaf 1/1/22 worden pas eind deze maand bekend.
Ik help je hopen dat je geen bericht krijgt dat er een foutje gemaakt is.

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
PJW9779 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:43:
[...]

Weet ik. Dat is exact wat ik die Engie-medewerker heb uitgelegd.
Het enige verschil tussen jou en mij is de ingangsdatum, en dat is naar zeggen van Engie niet relevant.
Die €1,20841/M3 is het tarief zoals dat tot 1/1/22 geldt, en die dus ook voor jou zou moeten gelden.
De tarieven vanaf 1/1/22 worden pas eind deze maand bekend.
Ik help je hopen dat je geen bericht krijgt dat er een foutje gemaakt is.
Het tarief wat ik heb gekregen was het oude tarief van 1 juni 2021, stond eerst zelfs nog gewoon op hun website. Maar vanwege de vele aanvragen hebben ze dat snel van de website gehaald:
https://www.overstappen.n...eranciers/engie-tarieven/

Lijkt mij sterk dat er een fout is gemaakt anders had ik al bericht gehad?

Weet wel dat er na 3 november flink wat gewijzigd is en het is (jammer genoeg, maar misschien wel logisch) wel toegestaan dat het tarief aangepast mag worden voor nieuwe klanten. Als ik naar de website ga waar ik het contract heb geaccordeerd, staan ook gewoon nog de tarieven waar ik het over heb.

Je weet overigens niet of de klantenservice wel de waarheid zegt, het is 1 grote puinhoop met tarieven op dit moment.

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-04 11:40
MarkHulst schreef op woensdag 10 november 2021 @ 11:16:
[...]

Kun je aangeven hoe je op zo'n korte termijn kunt overstappen?
Niks speciaals. Gisteren gebeld en aangegeven dat ik zsm zou willen overstappen, en vandaag dus 24-11 als ingangsdatum gekregen.

• MarkHulst
  • Laatst online: 26-02-2024
bartosiej schreef op woensdag 10 november 2021 @ 11:22:
[...]

Niks speciaals. Gisteren gebeld en aangegeven dat ik zsm zou willen overstappen, en vandaag dus 24-11 als ingangsdatum gekregen.
En de wettelijke opzegtermijn dan? Of is dit dan het voorbeeld dat de nieuwe aanbieder de boete betaalt?

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
maar is dat modelcontract van vattenfall vanaf vandaag de nieuwe prijzen?
ik heb 4 november afgesloten en toen waren de prijzen nog 80 cent gas en 25 cent stroom.
ingangsdatum is wel pas 18 nov.

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-04 07:55
Rofdof schreef op woensdag 10 november 2021 @ 12:00:
maar is dat modelcontract van vattenfall vanaf vandaag de nieuwe prijzen?
ik heb 4 november afgesloten en toen waren de prijzen nog 80 cent gas en 25 cent stroom.
ingangsdatum is wel pas 18 nov.
Ja de prijzen zijn aangepast vanaf 9 november, zie de PDFhttps://www.vattenfall.nl...ber-2021-geldig-vanaf.pdf

You got lucky!

• R0181
Is het iemand al gelukt om bij Engie de ingangsdatum te vervroegen, ipv de 30 dagen waar ze zich aan vasthouden? Ik lees op het andere topic (https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/69373896) dat het nu ook bij de ANWB lukt om de leveringsdatum eerder in te laten gaan.

• TexMex
  • Niet online
R0181 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 15:45:
Is het iemand al gelukt om bij Engie de ingangsdatum te vervroegen, ipv de 30 dagen waar ze zich aan vasthouden? Ik lees op het andere topic (https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/69373896) dat het nu ook bij de ANWB lukt om de leveringsdatum eerder in te laten gaan.
Ik zou voor de zekerheid wel even controleren of je nog te maken hebt met de gunstige tarieven van vorige week of met de nieuwe, veel hogere tarieven. Krijg jij ook die nieuwe tarieven, dan zou ik zeker nog even verder kijken.

• Dutchmania
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-05 23:49
Delta ziet er inderdaad goed uit. Ik ben helaas ook verplicht overgestapt van WE naar Eneco en zou hier zo'n €80,- p/m meer gaan betalen!

Vanaf 9 december is het Eneco contract opzegbaar (1 dec + 9 dagen). Is dit de ingangsdatum die ik moet doorgeven of 1 december?

• noenie1980
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-11-2024
Dutchmania schreef op woensdag 10 november 2021 @ 20:58:
Delta ziet er inderdaad goed uit. Ik ben helaas ook verplicht overgestapt van WE naar Eneco en zou hier zo'n €80,- p/m meer gaan betalen!

Vanaf 9 december is het Eneco contract opzegbaar (1 dec + 9 dagen). Is dit de ingangsdatum die ik moet doorgeven of 1 december?
80 Euro slechts, de meesten hier zitten aan een veelvoud 8)7
Delta kan je per direct overzetten, zij zeggen Eneco dan voor je op. Let wel, je hebt dan geen wettelijke bedenktermijn meer en zit er dus dan wel aan vast

• Dutchmania
  • Laatst online: 01-05 23:49
noenie1980 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 21:01:
[...]

80 Euro slechts, de meesten hier zitten aan een veelvoud 8)7
Delta kan je per direct overzetten, zij zeggen Eneco dan voor je op. Let wel, je hebt dan geen wettelijke bedenktermijn meer en zit er dus dan wel aan vast
Ja daar ben ik mij van bewust. Heb met meerdere mensen in mijn omgeving gepraat die er slechter aan toe zijn en absurde stijgingen voor de kiezen krijgen, dit valt nog mee.

Ik heb even gekeken op de site van Delta, ik kan inderdaad met de eerder geposte tarieven overstappen en een ingangsdatum van 14 November. Dit moet dus geen problemen opleveren?!

• TexMex
  • Niet online
Dutchmania schreef op woensdag 10 november 2021 @ 21:09:
[...]

Ja daar ben ik mij van bewust. Heb met meerdere mensen in mijn omgeving gepraat die er slechter aan toe zijn en absurde stijgingen voor de kiezen krijgen, dit valt nog mee.

Ik heb even gekeken op de site van Delta, ik kan inderdaad met de eerder geposte tarieven overstappen en een ingangsdatum van 14 November. Dit moet dus geen problemen opleveren?!
Andere Tweakers die begin november direct van Eneco naar een nieuwe aanbieder zijn overgestapt, hebben hun eindafrekening al gehad. En die waren zonder boetes. Dus ik zou zo snel mogelijk van dit aanbod gebruik maken, want mogelijk steekt Delta hier binnenkort ook weer een stokje voor.

Dan kun je de rest van het jaar nog even afwachten wat de beste optie voor 2022 wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door TexMex op 10-11-2021 21:14 ]

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
BertEnergie schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:29:
[...]

1.20 euro bij Delta, 3 jaren vast, als je volgend zomer een betere aanbieding ziet dan laat je die club de opzegboete betalen van Delta
Ik heb deze ook een paar dagen geleden aangevraagd met ingangsdatum 1/1/ in de verwachting dat de prijzen voor variabel nog hoger zouden worden. Dat lijkt nu voor bijv. Vattenfall niet het geval te zijn, aangezien Vattenfall op mijn vraag mbt de verwachte tarieven voor 1/1 variabel aangeeft net iets boven die van Delta 3 jaar te zitten. Om de eventuele opzegvergoeding bij overstappen in de lente/zomer te voorkomen overweeg ik nu om toch bij Vattenfall variabel te blijven. Ik heb nog 13 dagen de tijd om daarover te beslissen ivm de wettelijke bedenktijd.

• valdi
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Na een aantal telefoontjes afgelopen vrijdag en gisteren, gisteravond rond 22:00 het bevestigingsemailtje ontvangen.

DELTA Groene Stroom variabel 16-11-2021 * 11-11-2021

DELTA Gas variabel 16-11-2021 * 11-11-2021

Nu weet ik niet precies wat daar gebeurd is, but I'll take it.

• pdukers
  • Niet online
valdi schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 07:53:
Na een aantal telefoontjes afgelopen vrijdag en gisteren, gisteravond rond 22:00 het bevestigingsemailtje ontvangen.

DELTA Groene Stroom variabel 16-11-2021 * 11-11-2021

DELTA Gas variabel 16-11-2021 * 11-11-2021

Nu weet ik niet precies wat daar gebeurd is, but I'll take it.
De variable overheidsheffingen en ODE ontbreken ;)
Maar gefeliciteerd dat je nog de lage tarieven hebt kunnen bemachtigen.

• space-one
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-07-2024
Ons contract bij Greenchoice loopt af op 1-2-2022. Het verlengingsaanbod staat nog altijd op 235 per maand 1 jaar contract en betalen nu 102 euro. We zijn 3 jaar bij Greenchoice geweest maar dit is veel te hoog

Groene stroom incl btw en belasting
Normaaltarief (per kWh) € 0,4775
Daltarief (per kWh) € 0,4285
Bosgecompenseerd gas Tarief (per m3) € 1,9718

Als ik uiterlijk in de laatste week van dit jaar een keuze maak om over het overstappen. Is dat dan op tijd voor de overstap?

Einde contract is 1-2-2022, kan ik die datum gebruiken voor ingangsdatum of is 2-2-2022 beter?

[ Voor 22% gewijzigd door space-one op 24-11-2021 14:27 ]

• dorus1
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-04 18:55
Ik kom hier een aantal berichten tegen over terugleververgoeding:
Dat is voor ons, gewone particulieren met enkele zonnepanelen toch niet van toepassing tot, in ieder geval, 1.1.2023? Dit geldt toch alleen als je per jaar meer stroom opwekt als verbruikt?
Snel aan de elektrische warmtepomp zou ik zeggen, als je stroom overhoudt.

Ter overige info:
Ik krijg van energiedirect mijn nieuwe variabele tarieven door per 1/12 (want die passen ze per 1/12 aan ipv per 1/1!):
stroom: piek 0,35, dal 0,30
gas: 1,12 incl alles.
Per 1/1 verwacht ik dan 2 ct meer voor gas en 7 a 8 ct minder voor de electra ivm heffingen.

Tarieven zijn wel gunstig, ingangsdatum minder.....
Ik vraag me af of ze die tarieven wel mogen verhogen per 1/12.
Ik weet het niet zeker maar volgens mij stond op de website enkele weken geleden nog dat de tarieven 'normaal gesproken op 1/1 en 1/7 voor het volgende half jaar worden bepaald':
Nu lees ik plots 'worden meerdere keren per jaar vast gesteld. Ja,ja!

[ Voor 8% gewijzigd door dorus1 op 24-11-2021 18:25 ]

• Hendriks1
dorus1 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 18:21:
Ik kom hier een aantal berichten tegen over terugleververgoeding:
Dat is voor ons, gewone particulieren met enkele zonnepanelen toch niet van toepassing tot, in ieder geval, 1.1.2023? Dit geldt toch alleen als je per jaar meer stroom opwekt als verbruikt?
Snel aan de elektrische warmtepomp zou ik zeggen, als je stroom overhoudt.

Ter overige info:
Ik krijg van energiedirect mijn nieuwe variabele tarieven door per 1/12 (want die passen ze per 1/12 aan ipv per 1/1!):
stroom: piek 0,35, dal 0,30
gas: 1,12 incl alles.
Per 1/1 verwacht ik dan 2 ct meer voor gas en 7 a 8 ct minder voor de electra ivm heffingen.

Tarieven zijn wel gunstig, ingangsdatum minder.....
Ik vraag me af of ze die tarieven wel mogen verhogen per 1/12.
Ik weet het niet zeker maar volgens mij stond op de website enkele weken geleden nog dat de tarieven 'normaal gesproken op 1/1 en 1/7 voor het volgende half jaar worden bepaald':
Nu lees ik plots 'worden meerdere keren per jaar vast gesteld. Ja,ja!
1.12 per m3 gas (all in?) is wel erg gunstig. Ik zat juist vanaf juli in een variabel contract bij energiedirect en kreeg 27 oktober prompt een mail van hen dat mijn tarieven per 1/11(!) naar 1.56 ruim per m3 gas gingen. (Dus ook tussendoor verhoogd, voor de geijkte 1/1 of 1/7 moment)Voor mij een reden om zsm weg te gaan.

Mvg Hendriks

• R0181
PJW9779 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:47:
[...]
Lees de thread maar terug. Van Vattenfall is sinds begin november een groot aantal keren geconstateerd dat ze op allerlei wijzen schimmig acteren. Dat gaf mij een direct een dermate onbetrouwbare indruk dat ik met een grote boog om V ben heen gelopen.
Precies dat schimmige heeft mij ook voor Engie laten kiezen. Vattenfall rommelt mij teveel, ik kon op 3-11 geen modelcontract bij ze krijgen, anderen wel, ook al die verschillende ingangsdatums van overstappers toen en nu weer die verschillende tarieven die ze voor nieuwe klanten hanteren.

• cyberdyne
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:43
R0181 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 17:58:
[...]

Precies dat schimmige heeft mij ook voor Engie laten kiezen. Vattenfall rommelt mij teveel, ik kon op 3-11 geen modelcontract bij ze krijgen, anderen wel, ook al die verschillende ingangsdatums van overstappers toen en nu weer die verschillende tarieven die ze voor nieuwe klanten hanteren.
Graag even wat voor contract je Enige ENGIE hebt en de tarieven.

• TexMex
  • Niet online
R0181 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 17:58:
[...]

Mensen die kort na jou een modelcontract bij Engie hebben afgesloten, zijn door Engie net zo goed schimmig behandeld. Die mensen tekenden nog in op dezelfde gunstige tarieven als jij gaat krijgen, maar werden in hun uiteindelijke contract afgescheept met deze bizar hoge tarieven (tel de drie onderdelen achter '1700' en '2400' bij elkaar op en vermenigvuldig dat met 1,21 (btw) of zie hier). Dit ligt maar een klein stukje onder de woekertarieven van Eneco. Terwijl die mensen op het moment van akkoord nog uitgingen van de gunstige, oude tarieven. Engie heeft dus ook flink met de tarieven gerommeld en is eigenlijk geen haar beter dan Vattenfall.

Mensen hebben de natuurlijke neiging om hun eigen keuze te verdedigen en andere opties af te vallen, maar echt, de energiemarkt is gewoon één pot nat waar alle partijen aan meedoen. Dus om hier constant één partij als schimmig te bestempelen, gaat mij veel te ver. Deze complete markt is schimmig!

[ Voor 12% gewijzigd door TexMex op 25-11-2021 19:10 ]

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11:29
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 10:55:
[...]

Als je nu een 3 jarig contract afsluit heb je niets te maken met prijzen per 1/1/22 toch?
Mark's punt is denk ik dat hij nog tot 1-1 vast zit bij zijn huidige leverancier. Dus als zijn contract bij Delta pas na die datum in kan gaan, of hij dan de prijs krijgt die nu in de offerte staat (met ingangsdatum nu, wat dus niet kan) of dat het dan een contract wordt per 1-1-2022 met de prijzen per 1-1-2022.

• MarkHulst
  • Laatst online: 26-02-2024
Compuchip87 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 10:58:
[...]

Mark's punt is denk ik dat hij nog tot 1-1 vast zit bij zijn huidige leverancier. Dus als zijn contract bij Delta pas na die datum in kan gaan, of hij dan de prijs krijgt die nu in de offerte staat (met ingangsdatum nu, wat dus niet kan) of dat het dan een contract wordt per 1-1-2022 met de prijzen per 1-1-2022.
Bijna! Zit na WE, en dus vervolgens Eneco, vanaf 15-11 bij Delta met de gunstige tarieven variabel nog. Wil per 1-1 wellicht toch meer zekerheid dus vandaar het 3-jarige contract aangevraagd. Ik vind alleen de startdatum 29-11 een beetje vreemd, buiten mijn vraag voor prijzen per 1-1, maar daarnaast ook het feit van de 14 dagen wettelijke bedenktijd. Als ik nu akkoord zou gaan, ga ik er vanuit dat de genoemde prijzen voor drie jaar gelden, ongeacht wat er verder gebeurt vanaf 1-1. Echter, als ik nu moet afsluiten daarvoor snijd ik mezelf in de porto door nu al € 1,22 per m3 te gaan betalen de hele maand, terwijl ik nog een maand € 0,86 per m3 kan blijven betalen

Verwijderd

MarkHulst schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:03:
[...]

Bijna! Zit na WE, en dus vervolgens Eneco, vanaf 15-11 bij Delta met de gunstige tarieven variabel nog. Wil per 1-1 wellicht toch meer zekerheid dus vandaar het 3-jarige contract aangevraagd. Ik vind alleen de startdatum 29-11 een beetje vreemd, buiten mijn vraag voor prijzen per 1-1, maar daarnaast ook het feit van de 14 dagen wettelijke bedenktijd. Als ik nu akkoord zou gaan, ga ik er vanuit dat de genoemde prijzen voor drie jaar gelden, ongeacht wat er verder gebeurt vanaf 1-1. Echter, als ik nu moet afsluiten daarvoor snijd ik mezelf in de porto door nu al € 1,22 per m3 te gaan betalen de hele maand, terwijl ik nog een maand € 0,86 per m3 kan blijven betalen
Je kan nu afsluiten tegen huidige prijzen met ingangsdatum 1/1.

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:54
RichieB schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:09:
Ik vind het prijsverschil tussen de Vattenfall actielink en standaard link erg groot. Ik ben benieuwd of je dit product met deze prijzen inderdaad nu nog kan afsluiten.
Ik heb vannacht het 'Energiecadeau-contract' afgesloten. Vanmorgen een bevestiging hiervan in de mail, met ingangsdatum 1 januari 2022. Net even gebeld of dat niet eerder kon (zit nu bij Eneco - ex-WE- met woekerprijzen): dat was helaas niet mogelijk omdat het de prijzen van 2022 al waren.

Maar zit nu dus wel de komende drie jaar (of tot ik eerder opzeg natuurlijk) voor €0,244166/kWh en €1,188365/m³.

• David_TTT
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-03 14:24
dennistd schreef op donderdag 2 december 2021 @ 13:02:
[...]

Ik heb vannacht het 'Energiecadeau-contract' afgesloten. Vanmorgen een bevestiging hiervan in de mail, met ingangsdatum 1 januari 2022. Net even gebeld of dat niet eerder kon (zit nu bij Eneco - ex-WE- met woekerprijzen): dat was helaas niet mogelijk omdat het de prijzen van 2022 al waren.

Maar zit nu dus wel de komende drie jaar (of tot ik eerder opzeg natuurlijk) voor €0,244166/kWh en €1,188365/m³.
Hoewel ik nu nog bij easyenergie zit (tijdelijk), vind ik dit idd best een scherp bedrag! Heb hem zelf ook even ingevuld en kom op 153 euro uit met terug levering zonnepanelen. Twijfel nu toch om dit gewoon te nemen voor 3 jaar.

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-05 07:46

mb1

Gisteren voor m'n buurman overstap geregeld naar Budget Energie.
Via hun eigen website kun je per direct voor variabele tarieven overstappen maar met een jaarcontract (met€250 cashback) kan deze pas per april 2021 ingaan...
Via Tweakers.net pricewatch/pricewice jaarcontract afgesloten ingangsdatum 6 januari en €500 cashback,
met een relatief laag verbruik was dit de voordeligste optie, zeker omdat hij nu niet de hele winter hoeft te blijven "hangen" bij Eneco tegen woeker tarieven!

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10:34
mb1 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 07:41:
Via Tweakers.net pricewatch/pricewice jaarcontract afgesloten ingangsdatum 6 januari en €500 cashback,
met een relatief laag verbruik was dit de voordeligste optie, zeker omdat hij nu niet de hele winter hoeft te blijven "hangen" bij Eneco tegen woeker tarieven!
€500 cashback? Die zie ik niet staan? Bij welke provider was dat?

• Paters
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik was klant bij Welkom Energie en heb nu de hoge tarieven van Eneco:
Stroom: €0,45 kWh
Gas: €1,80 m3

Ik verbruik ongeveer:
Stroom: 4000kWh
Gas: 1700m3

Ik heb met Vattenfall gebeld en zij vertelden mij de huidige variabele tarieven (modelcontract):
Stroom: €0,31 kWh
Gas: €1,55 m3
bron: https://www.vattenfall.nl...en-modelcontract-2022.pdf

Ik heb zo juist het energiecadeuxl contract (3 jaar vast) bij Vattenfall afgesloten voor:
Stroom: €0,24 kWh
Gas: €1,18 m3
bron: https://www.vattenfall.nl...gen/energiecadeauxl-pbhd/

Mijn redenering was dat als ik een variabel contract (modelcontract) afsluit, dat ik deze winter uiteindelijk zoveel meer geld kwijt ben aan gas en stroom, dat het voordeliger is om ergens in mei een opzegvergoeding van €250 te betalen, als de tarieven waarschijnlijk weer gedaald zijn.

Klopt mijn redenatie of zijn er voordeligere modelcontracten te vinden dan diegene die ik hierboven schetste?

Tevens heb ik als ingangsdatum 16-12-2021 opgegeven, als ik namelijk niets invul gaat het contract pas over 60 dagen in. Moet ik nu nog stappen ondernemen om mijn Eneco contract (opzegtermijn 9 dagen) te beeindigen? Of gaat Vattenfall dat doen?

[ Voor 16% gewijzigd door Paters op 03-12-2021 12:57 ]

• sixgirls
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:56
Paters schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:52:
Ik was klant bij Welkom Energie en heb nu de hoge tarieven van Eneco:
Stroom: €0,45 kWh
Gas: €1,80 m3

Ik verbruik ongeveer:
Stroom: 4000kWh
Gas: 1700m3

Ik heb met Vattenfall gebeld en zij vertelden mij de huidige variabele tarieven (modelcontract):
Stroom: €0,31 kWh
Gas: €1,55 m3
bron: https://www.vattenfall.nl...en-modelcontract-2022.pdf

Ik heb zo juist het energiecadeuxl contract (3 jaar vast) bij Vattenfall afgesloten voor:
Stroom: €0,24 kWh
Gas: €1,18 m3
bron: https://www.vattenfall.nl...gen/energiecadeauxl-pbhd/

Mijn redenering was dat als ik een variabel contract (modelcontract) afsluit, dat ik deze winter uiteindelijk zoveel meer geld kwijt ben aan gas en stroom, dat het voordeliger is om ergens in mei een opzegvergoeding van €250 te betalen, als de tarieven waarschijnlijk weer gedaald zijn.

Klopt mijn redenatie of zijn er voordeligere modelcontracten te vinden dan diegene die ik hierboven schetste?

Tevens heb ik als ingangsdatum 16-12-2021 opgegeven, als ik namelijk niets invul gaat het contract pas over 60 dagen in. Moet ik nu nog stappen ondernemen om mijn Eneco contract (opzegtermijn 9 dagen) te beeindigen? Of gaat Vattenfall dat doen?
Volgens mij klopt je redenering met de situatie van vandaag en je Eneco contract wordt door Vattenfall opgezegd. Je hoeft niets te doen.

• Popular307
  • Laatst online: 11-09-2024
nMad schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 22:43:
[...]

Ik heb vandaag ook aanbod van Vattenfall geaccepteerd. In ben voor 1 jaar gegaan. Nu nog klant van greenchoice en viel bijna flauw toen ik nieuw voorgestelde voorschotbedrag zag.

Enige nadeel is dat contract pas per 1/1/2022 in gaat. Via WhatsApp hadden ze 19 december aangegeven. Hoe is dit bij jou gegaan?
Online had ik ingangsdatum van vandaag gekozen. In bevestiging wordt inderdaad gesproken over 1 januari.

Ik heb ze hier nog niet over gesproken. Iemand enig idee of het mogelijk is om versneld te laten oversluiten?

• Paters
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Popular307 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 23:17:
[...]

Online had ik ingangsdatum van vandaag gekozen. In bevestiging wordt inderdaad gesproken over 1 januari.

Ik heb ze hier nog niet over gesproken. Iemand enig idee of het mogelijk is om versneld te laten oversluiten?
Ik had 16 december als ingangsdatum gekozen, mede vanwege dat ik bij Eneco 9 dagen opzegtermijn heb. Online zie ik ook dat het pas vanaf 1 januari start. Ik ga maandag contact opnemen met Vattenfall om aan te geven dat ik van de 14 dagen bedenktermijn afzie, en dat ze direct bij Eneno aan mogen geven dat ik overstap. Hoop dus zo snel mogelijk bij Eneco weg te zijn. Ik laat het in dit topic wel even weten wat het resultaat is.

[ Voor 3% gewijzigd door Paters op 03-12-2021 23:30 ]

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:15
Gisteren is dan eindelijk mijn GC contract (via Consumentenbond) ingegaan die we nog voor 1-10-2021 konden afsluiten. Wel flauw, ingang contractdatum zou eigenlijk 2-12 moeten zijn (staat ook op bevestiging) maar app begon pas gisteren te werken en toen stond er opeens 6-12 als ingangsdatum.

Is dit normaal (lees: het is een handmatige actie, en door de drukte kan het een paar dagen extra duren) of zijn ze creatief aan het boekhouden zodat ze kunnen uitstellen om voor deze lage prijs gas te leveren :P

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-05 21:04

PnD

like in Pinda ^_^

Breaker schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:29:
[...]

Dat is wel apart, ik lees hier al een tijdje mee en heb zojuist dit contract afgesloten nadat mijn Greenchoice contract afliep en naar variabel is gegaan:

11:47 vandaag de aanvraag bevestigd
13:08 mailtje dat ik account kan aanmaken
13:20 bevestiging van contract inclusief juiste tarieven, startdatum etc.

Het gaat dus hier om de Bol.com €300,- actie.
Wat is je ingangsdatum? Ik ben net gebeld door "onbekend". Dat zullen ze wel zijn. Ik heb nog steeds geen contractbevestiging ontvangen.

Die van mij 1-1-2022

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:16
PnD schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:35:
[...]

Wat is je ingangsdatum? Ik ben net gebeld door "onbekend". Dat zullen ze wel zijn. Ik heb nog steeds geen contractbevestiging ontvangen.

Die van mij 1-1-2022
9-1-2022 is de ingangsdatum van mijn contract, eindigt op 31-12-2022.

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-05 21:04

PnD

like in Pinda ^_^

Breaker schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:36:
[...]

9-1-2022 is de ingangsdatum van mijn contract, eindigt op 31-12-2022.
Ontvang ik zojuist mijn contract 1 jaar Vattenfal met 300 bol.com :)

Gas € 1,37
Elektra 0,298 (normaal)
0,248 (dal)

Nu even afwachten wat het nieuwe variabele tarief bij Delta gaat worden, maar verwacht dat ik een jaartje bij Nuon uit ga zingen.

[ Voor 18% gewijzigd door PnD op 08-12-2021 14:45 ]

• MichaelJ1984
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-03 13:39
PnD schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:35:
[...]

Die van mij 1-1-2022
Die van mij gaat ook per 01-01-2022 in, had 08-12-2021 aangegeven bij de aanmelding.

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Ik twijfel nog tussen Vattenfall 3 jaar (incl 200-350 korting) of 1 jaar (incl 300 bol). Op dit moment heb ik een variabel contract bij Powerpeers na het drama met Welkom Energie.

Nu heb ik korstondig contact gehad met ze, maar ongeacht welk contract ik heb ingangsdatum is 1 jan 2022. Klopt dit?

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10:34
SYQ schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:55:
Ik twijfel nog tussen Vattenfall 3 jaar (incl 200-350 korting) of 1 jaar (incl 300 bol). Op dit moment heb ik een variabel contract bij Powerpeers na het drama met Welkom Energie.

Nu heb ik korstondig contact gehad met ze, maar ongeacht welk contract ik heb ingangsdatum is 1 jan 2022. Klopt dit?
Misschien maak ik het lastiger voor je, maar als je 3 jaar overweegt zou die van BE via mediamarkt voordeliger uit kunnen pakken toch? Gas is 25ct per m3 goedkoper als ik het goed zie.

Zelf heb ik het voorstel (1 jaar plus 300 bol.com bon) van Vattenfall liggen, maar denk dat ik die ga annuleren en naar BE ga..

Via de Mediamarkt biedt Budget Energie een 3-jarig contract (ingaande per april) tegen volgens mij relatief lage prijzen: €0,2363/kWh en €1,11286/m³. Ze betalen ook de overstapboete van maximaal €250, en jaarlijks krijg je €100 'korting'. Lijkt me wel gunstig om deze dan af te sluiten en vanaf april al vaarwel te zeggen tegen de 3-jarige Vattenfall met Energiecadeau XL (die vanaf januari ingaat).

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:42
SYQ schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:55:

Als zei dat zelf aangeven dan klopt dat, en heb je geen maand opzeg bij die je nu heb?
Want waarom denk je dat het niet klopt?

• Hendriks1
Skidmarks schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:38:
[...]

Ik zit de tarieven te vergelijken en het is inderdaad exact hetzelfde als het online product. Enige verschil is inderdaad dat ik daar niet kan kiezen dat het contract nu al ingaat maar de levering pas per 1 mei. Begrijp ook niet echt hoe de verkoper dat gedaan heeft maar dat staat wel zwart op wit op de offerte dat de startdatum 1 mei is.

Maar dit is dus de eerste leugen van de verkoper aan de deur, deze deal is niet goedkoper dan online. Ik zal teruglezen wat anderen hebben geschreven over dit product want dat geldt dan ook voor mij inderdaad.

Verkoper gaf ook aan dat deze aanbieding in januari ging stoppen. Want mijn argument was steeds ik kijk wel op 1 mei wat ik dan ga doen. Die claim dat de aanbieding op januari stopt is natuurlijk moeilijk te checken.
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar er zijn andere die online dit product wel hebben afgesloten met ingangsdatum 1 mei. Hoe én precies waar ze deze datum van 1 mei in konden geven weet ik dus (ook nog) niet.

Mvg

• Markie001
  • Laatst online: 01-05 15:42
Hendriks1 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:44:
[...]

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar er zijn andere die online dit product wel hebben afgesloten met ingangsdatum 1 mei. Hoe én precies waar ze deze datum van 1 mei in konden geven weet ik dus (ook nog) niet.

Mvg
Er is inderdaad gewoon online tijdens de aanvraag een startdatum op te geven.
Eerst je verbruik, daarna je gegevens en de startdatum.
Eigenlijk niet te missen.

• Skidmarks
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-04 21:44
rick-1975 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 19:32:
Energiedirect (onderdeel van Essent) heeft een gelijke 3jr dalen contract

Tarieven bekijken
Groene stroom per kWh € 0,44683
Vaste leveringskosten per maand € 5,99
Gas per m3 € 1,61978
Vaste leveringskosten per maand € 5,99

Mogelijk is die met de bovenstaande starttarieven en lager vast recht, nog iets gunstiger qua tarieven als je die ook per 1 mei kunt laten in gaan.

https://www.energiedirect.nl/altijd-dalen
Als ik op hun site kijk kan dat niet, mag maximaal 75 dagen zijn je kan ook geen latere datum dan dat kiezen (23 febr nu) in hun aanvraagformulier.

Dus als je nu overweegt om een vast contract voor 3 jaar aan te gaan. Heeft Essent SuperDalen de beste tarieven mits je het nu aanvraagt en pas op 1 mei in laat gaan.

Blijft natuurlijk een gok wat de rest van de markt op 1 mei gaat doen. Maar dat gasprijs over 1 jaar weer onder de 97 cent komt die Essent dan rekent met dat 3 jaar contract lijkt me sterk, ook gezien de inflatie.

In de voorwaarden staat dat je op 1 mei 50% van je starttarief gaat betalen. Blijft een beetje wazig wat er dan gebeurt als je start datum ook 1 mei is. Op hun site kan je inderdaad 1 mei kiezen als ingangsdatum.

Het vreemde is wel dat het persoonlijke aanbod van de Essent verkoper aan de deur ik per 1 mei iets van 200 EUR zou gaan betalen terwijl als ik het online aanvraag met dezelfde verbruiksgegevens ik per 1 mei op 247 EUR ga komen. Dat kan ik niet helemaal verklaren.

Behalve dat in het aanbod van de verkoper de extra verminderde energiebelasting in 2022 van 265 EUR al is meegerekend maar online bij Essent nog niet. Maar dat verklaart maar 22 EUR van de 47 EUR verschil per maand.

[ Voor 6% gewijzigd door Skidmarks op 11-12-2021 20:05 ]

• Hendriks1
Skidmarks schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 19:58:
[...]

Als ik op hun site kijk kan dat niet, mag maximaal 75 dagen zijn je kan ook geen latere datum dan dat kiezen (23 febr nu) in hun aanvraagformulier.

Dus als je nu overweegt om een vast contract voor 3 jaar aan te gaan. Heeft Essent SuperDalen de beste tarieven mits je het nu aanvraagt en pas op 1 mei in laat gaan.

Blijft natuurlijk een gok wat de rest van de markt op 1 mei gaat doen. Maar dat gasprijs over 1 jaar weer onder de 97 cent komt die Essent dan rekent met dat 3 jaar contract lijkt me sterk, ook gezien de inflatie.

In de voorwaarden staat dat je op 1 mei 50% van je starttarief gaat betalen. Blijft een beetje wazig wat er dan gebeurt als je start datum ook 1 mei is. Op hun site kan je inderdaad 1 mei kiezen als ingangsdatum.

Het vreemde is wel dat het persoonlijke aanbod van de Essent verkoper aan de deur ik per 1 mei iets van 200 EUR zou gaan betalen terwijl als ik het online aanvraag met dezelfde verbruiksgegevens ik per 1 mei op 247 EUR ga komen. Dat kan ik niet helemaal verklaren.
Dat van die startdatum vind ik dus ook een beetje wazig, zeker als dat inderdaad ook 1 mei is , dus gelijk dan minus 50%. Bij Essent kan je inderdaad 1 mei ingeven, ik zag dat net ook. Wel staat er "gewenste ingangsdatum" en dat je dan rekening moet inhouden met de opzegtermijn van je vaste contract. Maar ik heb dus geen vast contract, maar een modelcontract, waar ze me evt "binnen 30 dagen weg kunnen halen"

• Skidmarks
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-04 21:44
Hendriks1 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 20:07:
[...]

Dat van die startdatum vind ik dus ook een beetje wazig, zeker als dat inderdaad ook 1 mei is , dus gelijk dan minus 50%. Bij Essent kan je inderdaad 1 mei ingeven, ik zag dat net ook. Wel staat er "gewenste ingangsdatum" en dat je dan rekening moet inhouden met de opzegtermijn van je vaste contract. Maar ik heb dus geen vast contract, maar een modelcontract, waar ze me evt "binnen 30 dagen weg kunnen halen"
Wat het verschil in tarief tussen de verkoper en Essent online ook kan verklaren is dat in het persoonlijke aanbod ook al is verrekent dat ik per 1 jan 2023 weer minder ga betalen. Het contract loopt immers van mei 2022 tot mei 2023.

Het online aanvraag formulier van Essent geeft wat rare dingen aan als je het pas op 1 mei laat ingaan. Je ziet dan nog het oude bedrag tot 1 mei terwijl je die niet betaald en het bedrag na 1 mei houdt denk ik nog geen rekening mee dat per 1 jan 2023 het weer omlaag gaat. Screenshot toont 2 mei maar met 1 mei kreeg ik precies hetzelfde resultaat.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SU35KfR.jpg

Ook staat er rechts een fout mei 22 t/m april 22 gaat terug in de tijd?

Misschien maandag maar eens Essent bellen om te checken of die startdatum per 1 mei ook betekent dat je gelijk al 50% korting krijgt, lijkt too good to be true.

• RonaldPK
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 28-06-2023
Hendriks1 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 17:44:
[...]

Mvg
Je kan die datum gewoon invullen tijdens de aanvraag. Zie hieronder.
Je moet wel eerst aanvinken dat je wilt overstappen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UOH-LynAAtiUMkpBwNFkZ8_V01o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3V8htKj8iCO09LOznTIm8qo4.png?f=user_large

• RonaldPK
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 28-06-2023
In de overeenkomst die bij de mail zit staat het volgende:
“Heeft u op dit moment een leveringsovereenkomst bij een andere leverancier, dan verzorgt Essent voor u de volledige overstap en zegt uw overeenkomst bij uw huidige leverancier op. Wanneer u zelf geen ingangsdatum heeft gekozen, kiest Essent een ingangsdatum minimaal 31 dagen in de toekomst vanaf uw aanmelding.”

Daarnaast staat in deze overeenkomst een ingangsdatum van 1 mei 2022 en een einddatum van 30 april 2025.

Het enige wat nog vreemd is, is dat er een tarievenblad als extra bijlage bij de mail zit waarin de tarieven t/m april 2022 staan. De vermelde tarieven zijn echter de tarieven met 50% korting en dus de tarieven per 1 mei. Dit laat ik nog wel even extra bevestigen door Essent denk ik, maar 1 mei is gewoon de datum dat ze starten met leveren.

• awwexl
  • Laatst online: 28-02-2025
RonaldPK schreef op zondag 12 december 2021 @ 19:26:
In de overeenkomst die bij de mail zit staat het volgende:
“Heeft u op dit moment een leveringsovereenkomst bij een andere leverancier, dan verzorgt Essent voor u de volledige overstap en zegt uw overeenkomst bij uw huidige leverancier op. Wanneer u zelf geen ingangsdatum heeft gekozen, kiest Essent een ingangsdatum minimaal 31 dagen in de toekomst vanaf uw aanmelding.”

Daarnaast staat in deze overeenkomst een ingangsdatum van 1 mei 2022 en een einddatum van 30 april 2025.

Het enige wat nog vreemd is, is dat er een tarievenblad als extra bijlage bij de mail zit waarin de tarieven t/m april 2022 staan. De vermelde tarieven zijn echter de tarieven met 50% korting en dus de tarieven per 1 mei. Dit laat ik nog wel even extra bevestigen door Essent denk ik, maar 1 mei is gewoon de datum dat ze starten met leveren.
Nou lijkt me duidelijk toch?!

• PieterRichard
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-04 20:12
BigSurf schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:01:
[...]

Ik heb ook 3 jaar verlengd via deze actie/link. Contract is goedgekeurd maar kreeg dit in de mail:

De actie waarvoor u zich heeft aangemeld, is een actie voor nieuwe klanten. Omdat u al klant bij ons bent, komt u helaas niet in aanmerking voor het welkomstcadeau van deze actie. Kijk op vattenfall.nl/exclusief voor de extra's die wij voor u als loyale klant hebben.
cyberdyne schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:40:
[...]

Ik heb inmiddels ook dat contract afgesloten per 1-1-2022 en kreeg dezelfde mail.
Ik zit nu ook op modelcontract, wat hebben jullie ingevuld bij die link voor 3 jaar vast VF bij de datum van ingang?
30 dagen na "vandaag" / verhuisoptie / ingangsdatum niet bekend?

• Danzare
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:09
PieterRichard schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:29:
[...]

[...]

Ik zit nu ook op modelcontract, wat hebben jullie ingevuld bij die link voor 3 jaar vast VF bij de datum van ingang?
Ik heb 1 januari ingevuld. Heb van Oxxio in de chat pas gisteren de tarieven per 1/1/2022 gekregen, niet eerder via mail.

• cyberdyne
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:43
PieterRichard schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:29:
[...]

[...]

Ik heb als ingangsdatum 1-1-2022 ingevuld. Vanaf deze datum gaan de tarieven van het modelcontract van VF omhoog, hoger dan de tarieven van het 3 jarig contract.

• PieterRichard
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-04 20:12
cyberdyne schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:31:
[...]

Ik heb als ingangsdatum 1-1-2022 ingevuld. Vanaf deze datum gaan de tarieven van het modelcontract van VF omhoog, hoger dan de tarieven van het 3 jarig contract.
Ja, precies. En ze doen niet moeilijk over 30 dagen opzeggen van modelcontract?

• TexMex
  • Niet online
Snorlexxx schreef op zondag 19 december 2021 @ 10:52:
Ik zit op dit moment nog bij Fenor en mijn contract zou tot mei 2022 lopen (1jaar contract). Ik kan nu denk ik niet al het FV aanbod van 3 jaar aangaan denk ik he?
Ik zou het gewoon proberen, met een zo snel mogelijke ingangsdatum: https://www.vattenfall.nl...gen/energiecadeauxl-pbhd/. Of desnoods geef je aan dat het om een verhuizing gaat. Vattenfall vindt het allemaal prima en het scheelt jou hoge kosten.

Je kunt sowieso niet bij twee leveranciers tegelijk zitten. En als Fenor alle overzettingen geblokkeerd heeft, merk je dat ook vanzelf.

[ Voor 5% gewijzigd door TexMex op 19-12-2021 11:20 ]

• Nous112
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 09:40
TexMex schreef op zondag 19 december 2021 @ 11:17:
[...]

Ik zou het gewoon proberen, met een zo snel mogelijke ingangsdatum: https://www.vattenfall.nl...gen/energiecadeauxl-pbhd/. Of desnoods geef je aan dat het om een verhuizing gaat. Vattenfall vindt het allemaal prima en het scheelt jou hoge kosten.

Je kunt sowieso niet bij twee leveranciers tegelijk zitten. En als Fenor alle overzettingen geblokkeerd heeft, merk je dat ook vanzelf.
Werkt deze link en aanbieding ook als je alleen stroom nodig bent?

• MGJB1989
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 21-11-2024
TexMex schreef op zondag 19 december 2021 @ 11:17:
[...]

Contract bij fenor, helaas. Loopt 1-3 af, dus mag al nieuw contract aanvragen elders.
Vattenfal voor 3 jaar is echt heel goedkoop voor mij.
Als ik dat nu ga aanvragen, wat doe ik dan als startdatum?
Moet ik rekening houden met het vensterperiode?
Dus dan na die datum het nieuwe contract laten ingaan?

• MGJB1989
insomniac schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:14:
[...]

persoonlijk zou ik niet wachten en zelf opzoek gaan naar de beste deal. Als ik zie hoeveel problemen er waren met ex-WE klanten en de overname, dan kies ik eieren voor mijn geld.
Ik geloof er namelijk niet in dat er een overname kandidaat is die medelijden heeft met de nieuwe klanten en ze daarom maar de beste deal van het moment gaan geven.
Maar wat is dan de beste ingangsdatum?
Vensterperiode loopt tot 16-1-22 zegt de curator.
Dan overname en zit je Max 30 dagen aan die overname leverancier vast. Als ik het goed begrijp.
Dus dan is het Max 30 dagen. Dus uiterlijk 16-2-22 nieuw contract in laten gaan? Dan zit ik dus wel die 30 dagen vast aan een leverancier die een flinke prijs vraagt.
Of zou ik toch eerder kunnen overstappen, wel na 16-1-22 maar voor 16-2-22

• Remko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-02 19:12
rvanroessel schreef op zondag 19 december 2021 @ 15:20:
ik maak per 16-2 ook de overstap naar vattenfal. En nu maar hopen dat ze ons niet "overnemen"
Neem contact op met Vattenfal om de aanvangsdatum naar voren te halen?
Bij Greenchocie was dit geen probleem, mijn ingangsdatum is nu op 13 januari gezet (stond eerst op de 24ste).

• rvanroessel
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 04-05-2025
Remko schreef op zondag 19 december 2021 @ 15:34:
[...]

Neem contact op met Vattenfal om de aanvangsdatum naar voren te halen?
Bij Greenchocie was dit geen probleem, mijn ingangsdatum is nu op 13 januari gezet (stond eerst op de 24ste).
maar dan zit jij niet bij Fenor, neem ik aan? We worden voor 13 jan. 2022 ondergebracht bij een nog onbekende energieboer. Daar zitten we dan max. 30 dagen aan vast. Het aanbod in mijn nieuwe vattenval contract dat per 16-02 in zou moeten gaan, geldt niet voor bestaande klanten, maar ja als ze mij in de tussentijd, zonder overleg, ook daar onderbrengen, tja wat dan :-)

• MGJB1989
TexMex schreef op zondag 19 december 2021 @ 15:31:
[...]

Ik zou echt gewoon per snelst mogelijke datum overstappen naar Vattenfall: https://www.vattenfall.nl...gen/energiecadeauxl-pbhd/. Desnoods zet je de datum al op morgen of overmorgen en maak je er een verhuizing van.

De afgelopen maanden hebben aangetoond dat klanten niets meer zijn dan een speelbal van graaiende cowboys (plus Eneco). Je kunt netjes volgens hun regels spelen, of je kunt voor jezelf proberen om er ook het beste uit te halen.

Als een directe overstap binnen een paar dagen niet lukt, hoor je het vanzelf wel. Wacht je langer, dan heb je kans dat overstappen een maand lang geblokkeerd wordt (misschien is dat nu zelfs al zo). Maar niet geschoten is altijd mis. En bij het Welkom-fiasco hebben we gezien dat snel handelen je een hoop geld kan besparen.
Thnx voor je advies.
Als ik de datum op 22-12-21 zet en niet aangeef dat het een verhuizing betreft, is dat een probleem?
Er zijn 14 dagen bedenktijd.
Dus mocht het escaleren dat het allemaal niet mag, kan ik het in de 14 dagen nog annuleren
Of nu aanvragen en dan morgen even bellen met Vattenfal?
Of niet bang zijn, gewoon 22-12 als ingangsdatum en het afwachten of zij contact opnemen dat het niet kan/mag.

• TexMex
  • Niet online
MGJB1989 schreef op zondag 19 december 2021 @ 18:18:
[...]

Thnx voor je advies.
Als ik de datum op 22-12-21 zet en niet aangeef dat het een verhuizing betreft, is dat een probleem?
Er zijn 14 dagen bedenktijd.
Dus mocht het escaleren dat het allemaal niet mag, kan ik het in de 14 dagen nog annuleren
Of nu aanvragen en dan morgen even bellen met Vattenfal?
Of niet bang zijn, gewoon 22-12 als ingangsdatum en het afwachten of zij contact opnemen dat het niet kan/mag.
Durf ik niet te zeggen. Via de verhuis-route lijkt het vaak snelst en makkelijkst te gaan. Maar misschien is de normale route ook prima. Ga in ieder geval voor de snelst mogelijke optie. Blijkbaar is dat voor een leverancier ook niet of nauwelijks tegen te houden: ps3gamer in "Afhandeling faillissement FENOR Energie"
Volgens Eneco zit er een weeffout in het systeem. ,,De Nederlandse energiemarkt is er op ingericht om overstappen zo simpel mogelijk te maken. Alle computersystemen faciliteren dat.” Als Vattenfall of een andere leverancier een nieuwe klant accepteert gaat zo’n klant meteen over. ,,Wij kunnen daar weinig tegen doen. Er volgt geen toets of rode vlag dat switchen nog niet kan.”
Eneco ervaart dit kennelijk als weeffout. Maar ik denk dat wij als klanten de afgelopen maanden nog wel wat ernstigere weeffouten hebben ervaren... :+

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:38
Hier ook Fenor klant. Op aanraden van dit topic en het topic over Fenor ook overgestapt op de vattenfall aanbieding van 3 jaar vast. Ik had als ingangsdatum 21 december ingevuld.
Gisteravond aangemeld en vannacht om 5u een mail met het contract. Ingangsdatum is 2 januari.

Maandbedrag bij Fenor was 108 euro.
Via prijsvergelijker zou dat 228 euro worden, wat in het beste geval waarschijnlijk na 15 januari het tarief zal worden als ik afwacht.
Via vattenfall is het maandbedrag 118 euro

[ Voor 29% gewijzigd door Blackouts op 20-12-2021 07:27 ]

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:09

Richard

Kuru Kuru Kururin

Blackouts schreef op maandag 20 december 2021 @ 07:25:
Hier ook Fenor klant. Op aanraden van dit topic en het topic over Fenor ook overgestapt op de vattenfall aanbieding van 3 jaar vast. Ik had als ingangsdatum 21 december ingevuld.
Gisteravond aangemeld en vannacht om 5u een mail met het contract. Ingangsdatum is 2 januari.

Via prijsvergelijker zou dat 228 euro worden, wat in het beste geval waarschijnlijk na 15 januari het tarief zal worden als ik afwacht.
#MaandbedragenZeggenNiets

We willen/moeten m3 en kWh prijzen weten om je van een gedegen advies te kunnen voorzien.

20*350ZO45°

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online

Ben benieuwd of dit lukt/goed gaat omdat je een ingangsdatum hebt gekozen die in de vensterperiode valt. Laat graag iets weten als het zover is, want ik heb dezelfde situatie maar heb de ingangsdatum op 13-2 gezet. Dan kan ik ook 30 dagen opzegtermijn in acht nemen bij de nieuwe verlichte leverancier. Maar het liefst ga ik uiteraard al op 14-1 over.

• pdukers
  • Niet online
marcelcee schreef op maandag 20 december 2021 @ 07:53:
[...]

Ben benieuwd of dit lukt/goed gaat omdat je een ingangsdatum hebt gekozen die in de vensterperiode valt. Laat graag iets weten als het zover is, want ik heb dezelfde situatie maar heb de ingangsdatum op 13-2 gezet. Dan kan ik ook 30 dagen opzegtermijn in acht nemen bij de nieuwe verlichte leverancier. Maar het liefst ga ik uiteraard al op 14-1 over.
Ik zou ook verwachten dat het in de vensterperiode echt niet gaat lukken. Daar zal bij de netbeheerder echt wel administratief een slot op staan. Na de vensterperiode is dat slot weg en kan je vanuit de netbeheerder gezien wel weg.

Persoonlijk zou ik proberen dat nieuwe contract vanaf dag 1 na de vensterperiode in te laten gaan. Als ex-WE klant is mijn overstap naar Vattenfall niet door Eneco tegengehouden.

• MGJB1989

Hier ook direct Vattenfal geregeld.
Had aangegeven 21-12 maar contract gaat in op 11-1-22.
Dus 2 dagen voordat vensterperiode verloopt.
Ik laat dat nog even zo staan.
Niet teveel gaan morrelen nu.
Kijken wat lukt.
Laten we elkaar op de hoogte houden.

• TexMex
  • Niet online
brownyster schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:54:
hallo,

Ik zit ook in het schuitje van Fenor. Was al even een nieuwe leverancier aan het zoeken dit nav berichten op dit forum.

Had Vattenfal in gedachten en zojuist even telf. contact gehad over de venster periode van Fenor (afhandeling).

Advies was om te wachten totdat venster periode is afgelopen,nieuw contract nu in zetten zou bij Vattenfal niet kunnen omdat de nummers zijn geblokkeerd.

Ik zag berichten voorbij komen op forum dat het bij sommige wel lukt maar volgens de supportmedewerker bij Vattenfal dus niet.

Als mensen andere ervaring hebben dan hoor ik het graag.

Ik wilde nu alles al vast in gang zetten zodat het geregeld is maar helaas.

Browny
Niet telefonisch regelen, maar gewoon via deze link: https://www.vattenfall.nl...gen/energiecadeauxl-pbhd/. Kies voor een ingangsdatum van 1 januari 2022. Dat lijkt de vroegst mogelijke ingangsdatum bij Vattenfall te zijn voor ex-Fenor-klanten. (Eventueel kun je zelfs voor een datum in december kiezen, dan maakt vattenfall er zelf waarschijnlijk 2 januari van.)

De klantenservice is vaak niet goed op de hoogte van de precieze mogelijkheden.

Komt Vattenfall dan achteraf toch met een veel latere ingangsdatum, dan kun je ze altijd nog even bellen om de datum op 1 januari te laten zetten.

[ Voor 7% gewijzigd door TexMex op 21-12-2021 14:34 ]

Pagina: 1 2 3 4 5

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4